Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.701 views

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 08:08
Hebben meer mensen last van vele 'communicatie-fouten' (lees: de verbinding die eruit knalt) tijdens potjes Mario kart online? Begint vermoeiend te worden zeg.

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 17:30
Spud82 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:23:
Hebben meer mensen last van vele 'communicatie-fouten' (lees: de verbinding die eruit knalt) tijdens potjes Mario kart online? Begint vermoeiend te worden zeg.
Vooral s avonds Jup. Denk dat dit ook de reden is waarom ze de betaaldienst hebben uit gesteld.
Arunia schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:22:
Volgens mij kwam die info een maand geleden ook al naar boven. Wellicht dat Nintendo dit later alsnog ergens voor gaat activeren in de software.
Ze hebben het iig al met hacken aan de praat dat de led reageert.
Het zal wel vet zijn dat er een rgb ledje inziet. Zodat bepaalde acties een eigen kleur krijgen ipv alleen blauw

[ Voor 37% gewijzigd door Jboy1991 op 18-06-2017 23:25 ]

Verwijderd

Spud82 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:23:
Dat komt omdat de multiplayer in MarioKart P2P is. Je disconnect zodra de host van de groep offline gaat. Dat kan zijn een disconnect; een rage quit of (wanneer in de lobby) een quit. Het nadeel is alleen dat je niet altijd weet wie de host is.

• Jboy1991
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:26:
[...]

Dat komt omdat de multiplayer in MarioKart P2P is. Je disconnect zodra de host van de groep offline gaat. Dat kan zijn een disconnect; een rage quit of (wanneer in de lobby) een quit. Het nadeel is alleen dat je niet altijd weet wie de host is.
Blijf het apart vinden. Cod op ps4 werkt ook zo. Maar mocht de host weg gaan word er direct een nieuwe host gepakt. Snap niet daf nintendo niet iets soort gelijks doet. Of desnoods backup server draaien. We moeten namelijk straks toch betalen voor online gaming

Verwijderd

Jboy1991 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:33:
[...]

Blijf het apart vinden. Cod op ps4 werkt ook zo. Maar mocht de host weg gaan word er direct een nieuwe host gepakt. Snap niet daf nintendo niet iets soort gelijks doet. Of desnoods backup server draaien. We moeten namelijk straks toch betalen voor online gaming
Klopt. En het is een probleem in de code van MarioKart 8. Dit is me namelijk ook vaak overkomen op de Wii U. Maar ik denk dat je wat zal opvallen wanneer de host in ARMS de room verlaat of disconnect :)

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:35:
[...]

Klopt. En het is een probleem in de code van MarioKart 8. Dit is me namelijk ook vaak overkomen op de Wii U. Maar ik denk dat je wat zal opvallen wanneer de host in ARMS de room verlaat of disconnect :)
Wat gebeurt er (in ARMS) zelf nog niks opgevallen... :-)

• Jboy1991
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:35:
[...]

Ik heb geen arms en die gaat hier ook voorlopig niet komen Haha dus vertel

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 08:08
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:26:
[...]

Ah oké Thanks. Het gebeurt ook heel vaak midden in een race, maar goed dat kan dan dus meerdere redenen hebben. Toch vreemd, dit gebeurde me op de WiiU veel minder leek het.

Verwijderd

Het is mij tot nu toe 2 keer gebeurd dat er een disconenct was in ARMS, één keer verliet de speler de match. De tweede keer eindigde de match in een Draw. En ging ik terug naar de room. Ik weet het niet zeker (kan natuurlijk niet exact zien waarom het gebeurde) maar mijn theorie is dat in het tweede geval de host was die wegging. Ik kon daarna binnen een seconde een nieuw gevecht in.

• Jboy1991
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:39:
Het is mij tot nu toe 2 keer gebeurd dat er een disconenct was in ARMS, één keer verliet de speler de match. De tweede keer eindigde de match in een Draw. En ging ik terug naar de room. Ik weet het niet zeker (kan natuurlijk niet exact zien waarom het gebeurde) maar mijn theorie is dat in het tweede geval de host was die wegging. Ik kon daarna binnen een seconde een nieuw gevecht in.
Maar het verschil is fusssn arms en mk8. Dat wanneer bij arms iemand weg gaat je maar max 4 spelers treft die er gewoon een punt bij kunnen krijgen bijv.

Bij mk8 als de host weg gaat en iedereen krijg disconnect. Verliest iedereen punten en kan je weer opzoek gaan naar een nieuwe groep/match omdat iedereen gekickt word. Ze hadden ook iedereen weer terug naar de lobby kunnen brengen en dan een nieuwe host kiezen

Verwijderd

@Jboy1991 Jup, en ik denk dat het een oud probleem is wat specifiek in MK8 zit (en zo meerdere Wii U games: psst Smash) ARMS is geen Wii U game en zo een stuk "nieuwer", die heeft het probleem niet.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16
Evernote schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:23:
[...]

Heb Rebirth op de PS4 en PC en vind de game gewoon zo tof dat ik hem op de Switch moest hebben.
Hier een hele grote BoI fan. Heb dan ook de fysieke day-one versie uit Amerika en daarnaast ook nog de 'gewone' fysieke versie uit Amerika. Allebei nog factory sealed. Op m'n switch heb ik daarnaast de digitale versie aangeschaft. Beetje overkill mss, maar ik heb ruim 1500 uur op de PC aan Isaac besteed dus ja dan mag je soms ook wat uitgeven vind ik. Ik ken mensen uit de community die een tattoo hebben gezet, dat gaat me dan wel te ver ;)

• marcelproust
outlandos schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Hier een hele grote BoI fan. Heb dan ook de fysieke day-one versie uit Amerika en daarnaast ook nog de 'gewone' fysieke versie uit Amerika. Allebei nog factory sealed. Op m'n switch heb ik daarnaast de digitale versie aangeschaft. Beetje overkill mss, maar ik heb ruim 1500 uur op de PC aan Isaac besteed dus ja dan mag je soms ook wat uitgeven vind ik. Ik ken mensen uit de community die een tattoo hebben gezet, dat gaat me dan wel te ver ;)
Off topic: waarom hou je ze eigenlijk sealed. Niet benieuwd wat er in zit? :-)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
marcelproust schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:19:
[...]

Collectors waarde misschien?

Strava

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:43:
@Jboy1991 Jup, en ik denk dat het een oud probleem is wat specifiek in MK8 zit (en zo meerdere Wii U games: psst Smash) ARMS is geen Wii U game en zo een stuk "nieuwer", die heeft het probleem niet.
De Wii U heeft er niks mee te maken, het is gewoon oude lobby-logica zonder host migration. ARMS pakt dat beter aan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• outlandos
marcelproust schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:19:
[...]

Ik heb ze echt als collectors items gekocht. Ze staan mooi in m'n open kast achter een paar door Ed ondertekende poppetjes uit de game.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is gewoon een eigen topic voor ARMS. ;)

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 19:38

PBP

Ik twijfel nog steeds een beetje over ARMS. Ben bang dat het te weinig content heeft. En Splatoon2 zit er ook alweer bijna aan te komen. O-)

• marcelproust
NMe schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:53:
Er is gewoon een eigen topic voor ARMS. ;)
Als topics makkelijk te vinden waren, graag. ;-)

Verwijderd

Welke switch verkoopt eigenlijk beter? De grijze of blauw/rode?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:35:
Welke switch verkoopt eigenlijk beter? De grijze of blauw/rode?
De gele....

Nee, niemand heeft stats daarvan ;)

Ik denk, gezien dat de gekleurde beter te krijgen is, dat de grijze meer gewild is.

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:46:
[...]

De gele....

Nee, niemand heeft stats daarvan ;)

Ik denk, gezien dat de gekleurde beter te krijgen is, dat de grijze meer gewild is.
Ik was van plan de rood blauwe te kopen want grijs is grijs.
Maar toen ik de zuurstokrode in het echt zag dacht ik nee en heb ik de grijze besteld.
Vandaag zag ik ze weer en nu vond ik het wel meevallen. Wel felle kleur maar toch we mooi.

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Ik was van plan de rood blauwe te kopen want grijs is grijs.
Maar toen ik de zuurstokrode in het echt zag dacht ik nee en heb ik de grijze besteld.
Vandaag zag ik ze weer en nu vond ik het wel meevallen. Wel felle kleur maar toch we mooi.
Het is puur smaak :P

De autist in mij kan er niet tegen dat de joycons een andere kleur hebben. Maakt me niet uit welke kleur ze hebben zolang dat van toepassing is >:)

• outlandos
Als je vanuit een game naar het homescreen gaat, hoe sluit je de game dan volledig af?

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 21:57

Sméagol

Master of Mayhem

outlandos schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:06:
Als je vanuit een game naar het homescreen gaat, hoe sluit je de game dan volledig af?
X indrukken (staat op 't scherm).

Make lovecraft not warcraft.

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
outlandos schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:06:
als je met de cursor op de game gaat, staan er onderin wat controls, meen dat ''X'' afsluiten is.

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Het is puur smaak :P

De autist in mij kan er niet tegen dat de joycons een andere kleur hebben. Maakt me niet uit welke kleur ze hebben zolang dat van toepassing is >:)
Je kan ook de Switch met gekleurde Joy-Con kopen en er een losse set gekleurde Joy-Con bijkopen. Daar zijn de kleuren namelijk omgedraaid :p

Zo kan je dus 2 rode of 2 blauwe Joy-Con hebben, je kan natuurlijk ook voor de grijze en de gele set gaan :p

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 23:45 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:45:
[...]

Je kan ook de Switch met gekleurde Joy-Con kopen en er een losse set gekleurde Joy-Con bijkopen. Daar zijn de kleuren namelijk omgedraaid :p

Zo kan je dus 2 rode of 2 blauwe Joy-Con hebben, je kan natuurlijk ook voor de grijze en de gele set gaan :p
Was dat niet alleen met de Snipperclips-set?

Ik heb dat nog even overwogen maar ik vind de rode en blauwe allebei best lelijk, dus ik wacht wel even op een mooiere kleur. Geel vind ik bij nader inzien wel gaaf maar aangezien ik voorlopig toch nog geen tweede setje joycons nodig heb wacht ik wel even, misschien komt er later nog wat mooiers uit. :P

Is er trouwens nog iemand die al een week One-Up Girl aan het neuriën is? :+

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 20-06-2017 00:22 ]

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 00:21:
[...]

Was dat niet alleen met de Snipperclips-set?
Nope.

Afbeeldingslocatie: https://www.nedgame.nl/afbeeldingen/nintendo-switch/cover/nintendo-switch---red-blue-nintendo-switch_2098082589.jpg?1497521282

Blauw/Rode Switch.

Afbeeldingslocatie: https://www.nedgame.nl/afbeeldingen/nintendo-switch/cover/nintendo-switch-joy-con-controller-pair--red-blue--nintendo-switch_3421685602.jpg?1493115362

Rood / Blauwe controller. :)

Verder is System Update 3.0.0 voor de Switch uitgekomen. En het is een behoorlijke update
Improvements Included in Version 3.0.0
Added the following system functionality

Register a channel to receive News for specific games
To register, head to News > Find Channels
Add friends from your Nintendo 3DS and Wii U Friend Lists
To add friends, head to your My Page on the top left of the Home Menu > Friend Suggestions
Receive notifications when your Friends go online
To turn this ON/OFF, head to System Settings > Notifications > Friend Notifications
Find paired controllers within communication range by activating the vibration feature
To search, head to Controllers > Find Controllers
Change the user icon order on the Home Menu
To change order, head to System Settings > Users > Change Order
Select from 6 new Splatoon 2 characters for user icon
To edit your user icon, head to your My Page on the top left of the Home Menu > Profile
Change the system volume from the Quick Settings
To access Quick Settings, hold down the HOME Button
Lower the maximum volume for headphone or speakers connected to the audio jack
To lower the max headphone volume, head to System Settings > System > Lower Max Headphone Volume
* This settings will be ON when Parental Controls are enabled
Change display colors to Invert Colors or Grayscale
To use this feature, head to System Settings > System > Change Display Colors
Use the Nintendo Switch Pro Controller via wired communication by connecting the USB charging cable
To enable, head to System Settings > Controllers and Sensors > Pro Controller Wired Communication
* The NFC touchpoint on the Pro Controller will be disabled while the controller is using wired communication.
Update connected controllers
To update, head to System Settings > Controllers and Sensors > Update Controllers
Added a feature that suggests deletion of software data if there is insufficient space when downloading other software
To use this feature, head to System Settings > Data Management > Quick Archive
* User save data is not deleted
General system stability improvements to enhance the user's experience, including:

Resolved an issue that caused game software updates to fail and prevented the software from starting
Improvements to prevent unintended HDMI input change with certain TVs while the console is docked in Sleep Mode
Zeer handige update. :)

Gamexplain die het verder uitlegt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ah die
Improvements to prevent unintended HDMI input change with certain TVs while the console is docked in Sleep Mode
had ik dus wel last van als ik de Switch aan een HDMI switch had hangen. Heb daarvoor inmiddels al heel m'n inrichting omgegooid zodat de Switch direct aan een input van de TV kon :+

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 21:08
Mijn meest noodzakelijke fix van het moment! Had er ook ontzettend veel last van, maar had helaas niet echt mogelijkheden om de boel om te hangen. Vanavond maar eens testen of we de hele avond kunnen Netflixen via de Chromecast zonder dat de Switch zo nu en dan van zich laat horen *O*

Verwijderd

Zelf had ik er geen last van (heb gelukkig ook geen Samsung TV) Ik vind het verder een nette update die een groot aantal "problemen" weghaalt. Je kan nu bv erg makkelijk op je vrienden zoeken (die je al op je 3DS / Wii U had) en ik vind het monochrome ook leuk gedaan. Geeft je het gevoel dat je een 720p Gameboy Classic aan het spelen bent (met een beter scherm)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet alleen Samsung-tv's hadden dat probleem. Likewise hadden niet alle Samsung-tv's er last van. ;)

Goeie update wel, maar best jammer dat er nog steeds geen savegame-backup is. Of dat nou via de cloud zou zijn of gewoon lokaal maakt niet uit, maar ik durf te zeggen dat het de meestgevraagde feature is, in elk geval onder de users op Reddit.

Verwijderd

@NMe Voor mij is het juist de feature die ik het minste wil zien. Ik hoop serieus op een goede browser voor de Switch, en misschien een optie om mappen te maken op het home-scherm. Cloud backup komt vermoedelijk met de online service, dus dat is nog wel even wachten.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:16:
@NMe Voor mij is het juist de feature die ik het minste wil zien. Ik hoop serieus op een goede browser voor de Switch, en misschien een optie om mappen te maken op het home-scherm. Cloud backup komt vermoedelijk met de online service, dus dat is nog wel even wachten.
Maar het hoeft geen cloud backup te zijn. Lokaal een encrypted (om te voorkomen dat je ze gaat hacken) savebestandje op kunnen slaan lijkt me toch wel het minste dat ze kunnen bouwen, en dat kan nu al. ;) Zal voor een portable sowieso erbij moeten, náást cloud saves.

Verwijderd

@NMe Ja en wat wil je dan doen met die backups? Je kan ze alleen op de originele Switch gebruiken (gezien de data op de SD kaart gekoppeld is aan je systeem). Wat je uiteindelijk dan hebt is het systeem zoals je dat met gedownloade 3DS games hebt. Je kan saves backuppen naar je SD kaart maar die zijn gekoppeld aan je systeem.

Een cloud backup zou gekoppeld zijn aan je account dus kan je makkelijk je account op een andere Switch zetten en zo je savegames opnieuw downloaden.

En ik denk dat het sowieso een betaalde feature gaat worden (cloud backups) gezien ze de data op een server moeten zetten. (waar dus, voor Nintendo, extra kosten aan zitten) Een beetje dus als de Pokémon Bank. Maar dan betaalt vanuit de 20 euro / per jaar voor de online dienst.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 10:23 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Oplossing voor lokale backups aanpak: Alleen de secret key van de Switch in de cloud opslaan. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Data op je SD-kaart gekoppeld aan je systeem? Lijkt me sterk dat dat een beperking vormt voor het gebruiken van savegame-backup en als dat wél zo is moeten ze daar heel vlug mee kappen. Die SD-kaart zou sowieso niet meer moeten bevatten dan game data, savegames zouden sowieso op de Switch zelf moeten staan. (En dat is AFAIK ook zo.)

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 20-06-2017 10:25 ]

Verwijderd

Gamedata staat al op de SD kaart (als je die gebruikt) savedata staat ook al op het interne geheugen. Dus als je een backup maakt van je save data naar je interne geheugen schiet je ook helemaal niets op.

Maak je een niet-geëncrypte backup van savedata dan is het héél makkelijk voor mensen om de savedata te hacken en zo bv. zichzelf Pokémon te geven die ze niet legitiem verkregen hebben. Of nog erger: het systeem te hacken met een malafide savegame. (Zie Twilight Princess op de Wii) Je begrijpt hopelijk wel dat zulke zaken dodelijk zijn voor de Switch.

Gamedata wil je vanwege dezelfde reden volledig encrypten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 10:30 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Gisteren de knoop doorgehakt en de Switch maar in huis gehaald. Zag dat de lokale MediaMarkt ze op voorraad hadden en daar een zwarte mee genomen met Zelda. Procontroller en Mario Kart helaas niet op voorraad dus maar online besteld. MK moet vandaag binnen komen en de controller morgen.
Wilde eigenlijk al bij de release de Switch kopen maar de zeer matige line-up heeft mij toen een beetje tegen gehouden. Is nu nog niets extreem veel meer uit maar na de E3 heb ik wel vertrouwen in de rest van het jaar.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:28:
Gamedata wil je vanwege dezelfde reden volledig encrypten.
....dat zei ik al.

• Stidge
  • Laatst online: 06-10 10:35
Phydomir schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:15:
Gisteren de knoop doorgehakt en de Switch maar in huis gehaald. Zag dat de lokale MediaMarkt ze op voorraad hadden en daar een zwarte mee genomen met Zelda. Procontroller en Mario Kart helaas niet op voorraad dus maar online besteld. MK moet vandaag binnen komen en de controller morgen.
Wilde eigenlijk al bij de release de Switch kopen maar de zeer matige line-up heeft mij toen een beetje tegen gehouden. Is nu nog niets extreem veel meer uit maar na de E3 heb ik wel vertrouwen in de rest van het jaar.
Dat dacht ik ook. Ik heb nu sinds een week de Switch. Ik dacht eerst: mwah... die nieuwe Zelda is een beetje leeg. Veel te groot. Maar gisteravond heb ik 6 uur lang in een van de tig uithoeken shrines lopen zoeken. En dan vergeet je dat het toch wel leuk is, dat ontdekken. In de week dat ik de Switch kocht kwam vervolgens de E3 en dat bevestigde gelukkig nogmaals m'n aankoop. Kan echt niet wachten tot die nieuwe Mario game. Tot die tijd valt er nog wel even wat te beleven in Zelda.

Heeft een van jullie ervaring met Shovel Knight in co op?
En hoe lang duurt Snipperclips ongeveer? Ben op zoek naar een goede value (€/hour) co-op game.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Stidge schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Dat dacht ik ook. Ik heb nu sinds een week de Switch. Ik dacht eerst: mwah... die nieuwe Zelda is een beetje leeg. Veel te groot. Maar gisteravond heb ik 6 uur lang in een van de tig uithoeken shrines lopen zoeken. En dan vergeet je dat het toch wel leuk is, dat ontdekken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat af en toe nog steeds heb. Ik kan niet vaak lang achter elkaar gamen, en als je dan even een uurtje zit, heb ik soms niet meer gedaan dan op een paar vierkante meter ieder hoekje en boompje uitgeplozen, of een 20 minuten lopen koken.
Ondanks dat ik dat wel leuk vind om te doen, beperkt het soms wel mijn gevoel van nuttige progressie.

• Stidge
EddoH schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat af en toe nog steeds heb. Ik kan niet vaak lang achter elkaar gamen, en als je dan even een uurtje zit, heb ik soms niet meer gedaan dan op een paar vierkante meter ieder hoekje en boompje uitgeplozen, of een 20 minuten lopen koken.
Ondanks dat ik dat wel leuk vind om te doen, beperkt het soms wel mijn gevoel van nuttige progressie.
Dat merk ik ook. Even een uurtje Zelda doen is niet heel nuttig.

• lorddrune
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 12:32

lorddrune

Thick as a Brick

Stidge schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Heeft een van jullie ervaring met Shovel Knight in co op?
En hoe lang duurt Snipperclips ongeveer? Ben op zoek naar een goede value (€/hour) co-op game.
Ik heb geen ervaring met Shovel Knight. Mocht je Mario kart willen spelen met 4 spelers (of een ander spel met meer dan 2 spelers) kan je uiteraard ook de Snipper Clips Joy Con editie aanschaffen. Snipperclips had ik vrij snel uitgespeeld (~8/10 uur), dit is echter wel een spel wat ook leuk kan zijn voor bijvoorbeeld een niet gamende vriendin. Zelf vind ik de €20 dat het spel origineel kost iets te overpriced maar mocht je toch een extra setje Joy Cons nodig hebben is dit wel een goede deal.

• Stidge
lorddrune schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:18:
[...]

Ik heb geen ervaring met Shovel Knight. Mocht je Mario kart willen spelen met 4 spelers (of een ander spel met meer dan 2 spelers) kan je uiteraard ook de Snipper Clips Joy Con editie aanschaffen. Snipperclips had ik vrij snel uitgespeeld (~8/10 uur), dit is echter wel een spel wat ook leuk kan zijn voor bijvoorbeeld een niet gamende vriendin. Zelf vind ik de €20 dat het spel origineel kost iets te overpriced maar mocht je toch een extra setje Joy Cons nodig hebben is dit wel een goede deal.
Daar zat ik ook al naar te zoeken maar kan dat echt nergens vinden

• outlandos
lorddrune schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:18:
[...]

Geloof niet dat die meer verkrijgbaar is.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stidge schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:09:
[...]

Dat merk ik ook. Even een uurtje Zelda doen is niet heel nuttig.
Da's meer iets voor het Zelda-topic maar het is een kwestie van doelen stellen. Als je een uurtje hebt moet je je als doel stellen om een bepaalde sidequest af te ronden, of om een bepaalde shrine die je in de verte gezien hebt te clearen, of om een tower te beklimmen, of om die ene bergtop te beklimmen om te kijken of er korok seeds op of in de buurt liggen, of dat je misschien een shrine kan zien van daar uit. Als je van tevoren je gamesessie goed plant gaat het ook als je maar een uurtje hebt prima.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind Zelda juist prima voor een uurtje, er zijn zat plekken die ik nog niet gezien heb. Of Korok seeds te vinden, food te craften of pijlen te grinden, resources te fotograferen en te zoeken voor die dikke fee, en zelfs main quests zijn prima een uurtje te doen om daarna weer even weg te leggen. De game gaat precies weer verder waar ik hem weggelegd heb, dus halverwege een quest kan ik prima besluiten wat anders te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 20-06-2017 13:25 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• RayNbow
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 06:30:

Verder is System Update 3.0.0 voor de Switch uitgekomen. En het is een behoorlijke update

[...]

Zeer handige update. :)
Wii U Pokken controller werkt nu ook met firmware 3.0.0:
https://www.reddit.com/r/...d_works_with_30_firmware/
http://www.neogaf.com/for...p=241292566&postcount=387

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:35
Magic schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:24:
Ik vind Zelda juist prima voor een uurtje, er zijn zat plekken die ik nog niet gezien heb. Of Korok seeds te vinden, food te craften of pijlen te grinden, resources te fotograferen en te zoeken voor die dikke fee, en zelfs main quests zijn prima een uurtje te doen om daarna weer even weg te leggen. De game gaat precies weer verder waar ik hem weggelegd heb, dus halverwege een quest kan ik prima besluiten wat anders te doen.
Zelf ben ik Zelda na een 1 of 2 uur echt zat. Beetje vreemd, want ik vind het een leuk spel verder, maar niet voor hele lange speelsessies. Het is absoluut geen spel dat me in het verhaal zuigt en wat in mijn hoofd door spookt als ik het niet speel. Had er dus meer van verwacht, maar het valt me ook niet tegen ;)

• Magic
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:42:
[...]

Zelf ben ik Zelda na een 1 of 2 uur echt zat. Beetje vreemd, want ik vind het een leuk spel verder, maar niet voor hele lange speelsessies. Het is absoluut geen spel dat me in het verhaal zuigt en wat in mijn hoofd door spookt als ik het niet speel. Had er dus meer van verwacht, maar het valt me ook niet tegen ;)
Ik merk inderdaad dat ik hem ook vaak met korte sessies speel. Ik geloof niet dat de game tijd bijhoud, maar ik denk dat ik er inmiddels meer tijd in heb zitten dan in the Witcher 3, juist omdat je hem even snel kan pakken en een korte sessie kan doen. :)

Verwijderd

Ah, da's handig :) Nu nog ondersteuning voor de Wii U GameCube adapter :+

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:21
Merken jullie ook een wifi verbetering met de Switch. Daar hoorde ik ook een paar mensen over.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Er ís ook geen verhaal. :P
Zerora schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:08:
Merken jullie ook een wifi verbetering met de Switch. Daar hoorde ik ook een paar mensen over.
No clue, mijn Switch staat bijna altijd bijna bovenop mijn router, dus die verbinding is niet slecht te krijgen. :+

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 20-06-2017 15:25 ]

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:24:
[...]

En al helemaal niet in de eerste 1 a 2 uur :p

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Had überhaupt geen problemen met WiFi.
Veel mensen hangen de claim 'slechte Wifi' ook op aan het aantal streepjes dat te zien is, terwijl dat in feite niets zegt.

Ik heb zelf ook eens na klachten van gebruikers over het zogenaamd beperkte Wifi-bereik van een (industrieel) apparaat in de software de berekening voor het aantal streepjes aangepast, zodat deze wat hoger toonde in het 'ok-gebied'. Resultaat was dat volgens de gebruikers de WiFi sinds de laatste update 'stukken beter en stabieler' was :')

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:27:
[...]

En al helemaal niet in de eerste 1 a 2 uur :p
1 tot 2 uur per sessie ..niet totaal :+

Verwijderd

EddoH schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:30:
[...]
Ik heb zelf ook eens na klachten van gebruikers over het zogenaamd beperkte Wifi-bereik van een (industrieel) apparaat in de software de berekening voor het aantal streepjes aangepast, zodat deze wat hoger toonde in het 'ok-gebied'. Resultaat was dat volgens de gebruikers de WiFi sinds de laatste update 'stukken beter en stabieler' was :')
Weet je, Apple doet dat ook. :+

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Heb voor het eerst in m'n leven een game gekocht, terwijl ik de console nog niet in huis heb :+ Go Switch :D

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:03

OMX2000

By any means necessary...

[...]

Ik deel dat gevoel. Ik vind het leuk voor max een uurtje. En dan vind ik het een beetje "gezapig" worden. Maar ik ben pas net begonnen met koken, wat ik stiekem best leuk vind. En ik ben nog niet heel bedreven in het gebruik van wapens, en het switchen tussen pijl en boog en andere wapens.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:01:
Heb voor het eerst in m'n leven een game gekocht, terwijl ik de console nog niet in huis heb :+ Go Switch :D
Scheelt dat winkels nu wel weer even voorraad hebben. :P

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
Precies, dat heb ik ook al tientallen keren aangegeven maar sommige mensen lijken dat niet te snappen.
Lokaal opslaan, encrypted, gekoppeld aan je user account dus ook prima op je nieuwe Switch te zetten na verlies/diefstal of wat dan ook.
Evt later een cloud optie erbij is ook prima maar lokaal is echt niet moeilijk en het is een shame anno 2017 dat het er niet in zit.
Er zijn mensen die vele honderden uren in Zelda hebben zitten, en dan te bedenken dat je dat zomaar kwijt kan zijn bij wat pech.

Hoe meer je gamed hoe meer tijd je investeerd en hoe dierbaarder een savegame is.

Lijkt me een stuk nuttiger en essentieler dan een browser die tegenwoordig op vrijwel ieder device te vinden is, waaronder je smartphone die dat prima doet en altijd en overal internet heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Bomberman71 op 20-06-2017 17:16 ]

• BlackMage
Erg leuk dat de Pokken controllers nu werken :) Net getest, werkt inderdaad bijna perfect (de home-knop mis je toch wel)

Maar ik vraag me af of dit de bedoeling is. Ik hoop niet dat Nintendo bij patch 3.0.1 het uitschakelt voor games die niet Pokken zijn. Want dat is natuurlijk een piece of cake om in te bouwen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BlackMage schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:26:
Erg leuk dat de Pokken controllers nu werken :) Net getest, werkt inderdaad bijna perfect (de home-knop mis je toch wel)

Maar ik vraag me af of dit de bedoeling is. Ik hoop niet dat Nintendo bij patch 3.0.1 het uitschakelt voor games die niet Pokken zijn. Want dat is natuurlijk een piece of cake om in te bouwen.
Waarom? Voor een game als MK8D zijn het volgens mij ook prima controllers. Waarom limiteren? Het is verder gewoon je eigen verantwoordelijkheid. :P

• RayNbow
  • Nu online
NMe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:24:
[...]

Jawel, maar het verhaal wordt niet op een zilver dienblad gepresenteerd. ;)

• BlackMage
NMe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:39:
[...]

Waarom? Voor een game als MK8D zijn het volgens mij ook prima controllers. Waarom limiteren? Het is verder gewoon je eigen verantwoordelijkheid. :P
Waarom?

Omdat een controller van 15 euro op deze manier direct concurreert met hun (dure) accessoires. Die controllers zijn alleen gemaakt voor gebruik met Pokken op de Wii U (staat letterlijk op de verpakking), het feit dat het straks ook werkt op de Switch is al een bonus die ze niet hadden hoeven geven. Dat je er nog meer mee kan dan dat is al helemaal optioneel voor ze.

Mijn eigen situatie is al een voorbeeld: Ik heb een Pro controller en kan fijn met zn 2en spelen, of minder fijn met zn 3en (halve joycons meh). Ik stond er wel voor open om een keer een extra setje joycons of pro controller te kopen voor de 3-4 speler opties. Maar dat is nu dus niet meer nodig. Ik had de Pokken controllers al, maar ik had ze hier anders ongetwijfeld voor gekocht.

En ja, Mario Kart 8 is prima te spelen. Een analoge stick is nog steeds wel wenselijk voor het subtielere stuurwerk maar verder prima. In een multiplayer situatie heb ik geen moeite om zelf met een Pokken controller te spelen en de anderen de echten te geven :) (is ook beter gezien de kabel, je trekt zo je switch van de tv meubel af als je niet voorzichtig bent)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BlackMage schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:03:
[...]

Waarom?

Omdat een controller van 15 euro op deze manier direct concurreert met hun (dure) accessoires. Die controllers zijn alleen gemaakt voor gebruik met Pokken op de Wii U (staat letterlijk op de verpakking), het feit dat het straks ook werkt op de Switch is al een bonus die ze niet hadden hoeven geven. Dat je er nog meer mee kan dan dat is al helemaal optioneel voor ze.

Mijn eigen situatie is al een voorbeeld: Ik heb een Pro controller en kan fijn met zn 2en spelen, of minder fijn met zn 3en (halve joycons meh). Ik stond er wel voor open om een keer een extra setje joycons of pro controller te kopen voor de 3-4 speler opties. Maar dat is nu dus niet meer nodig. Ik had de Pokken controllers al, maar ik had ze hier anders ongetwijfeld voor gekocht.
Mja, maar volgens diezelfde logica zou Nintendo ook gewoon bij elke game een eigen controller mee moeten leveren om de winst te maximaliseren. De Switch is best prijzig met alle accessoires die je "nodig" hebt en ik neem aan dat Nintendo dat ook inziet. Daarbij zal het veel minder investering (tijd, geld) kosten om de controller gewoon altijd te laten werken dan om hem alleen in Pokkén te laten werken, straks.

• marcelproust
De Pokken controller met ARMS is alvast geen aanrader. Links of rechts dodgen ging niet; in plaats daarvan ging hij bij mij telkens naar voren 😅 In ieder geval het is fijn dat hij nota bene al werkt. Hoe meer controllers hoe fijner! 😄

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:00
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:01:
Disgaea 5???

Kom zelf ook in de verleiding om die game vast te kopen... 8)7

• Peter_Aragorn
NMe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:55:
[...]

Scheelt dat winkels nu wel weer even voorraad hebben. :P
Klopt. Maar ik zit stiekem (en ik ben bang tevergeefs) te wachten op een Zelda bundel.
Flozem schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:21:
[...]

Disgaea 5???

Nope, Mario+Rabbids in de Ubishop voor €39,99.

Al lijkt Disgaea me ook zeker tof!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:23:
[...]

Klopt. Maar ik zit stiekem (en ik ben bang tevergeefs) te wachten op een Zelda bundel.
Ik denk inderdaad tevergeefs. Bovendien, áls die er gaat komen is het niet voor de kerst en zelfs dan verwacht ik eerder een Mario-bundel dan een Zelda-bundel.

• RayNbow
  • Nu online
Die, wanneer je uiteindelijk een Switch hebt, kun je gratis uitproberen. De eShop heeft een demo. :)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:21
Flozem schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:21:
[...]

Disgaea 5???

Hier ook het geval, Switch halen wij later dit jaar wel (because reasons) maar mijn partner is een Disgaea fan, wij hadden Disgaea 5 al op de PS4 maar niet de Collectors Edition dus deze maar gehaald voor de Switch.

Reden van aankoop? Simpel Disgaea speelt gewoon beter op een handheld dan op een groot scherm, het is een perfecte spel voor on the go, speel ze zelf daarom ook op de PS Vita (ook de PSP varianten).

(Disgaea 5 kwam niet uit voor de PS3 en de Vita want volgens de devloper was deze te zwaar, BS als je het mij vraagt want Atlus kreeg Persona 5 wel werkend op de PS3 en de PS4 en dat spel is zwarder)

Sowieso ga ik zelf Sine Mora EX scoren ook nog voordat dat ding in huis komt, wij hadden besloten om 2x een Switch te halen omdat het in onze ogen een handheld is (en handhelds halen wij altijd 1 per persoon).

Ben benieuwd wanneer Dragon Ball Xenoverse 2 in het westen uitkomt, datum voor Japan is al bekend en ik heb de PC aankoop juist vanwege de Switch uitgesteld, verder natuurlijk hoop ik dat Dragon Quest Heroes 1 en 2 uitkomen hier voor de Switch.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 20-06-2017 20:01 ]

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 21:57

Sméagol

Master of Mayhem

Ik had 't al eerder gevraagd, maar kreeg geen reactie.. Hoe krijg je in hemelsnaam die korting bij Ubisoft?
In de store kan ik normaal inloggen, maar bij onderstaande link krijg ik alleen maar login errors.
https://club.ubisoft.com/nl-NL/shop-discount?_popup=login

Ik heb verder Mario bij BOL besteld, ze hebben daar een actie waarbij je kand maakt op 3 games naar keuze als je een E3 game pre-orderd. Nou is BOL sowieso m'n go-to shop binnen Nederland, dus dit is mooi meegenomen.

Make lovecraft not warcraft.

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:33:
[...]

Ik denk inderdaad tevergeefs. Bovendien, áls die er gaat komen is het niet voor de kerst en zelfs dan verwacht ik eerder een Mario-bundel dan een Zelda-bundel.
Ze hebben al een Splatoon-bundel aangekondigd voor volgende maand. Een Mario bundel zie ik nog wel gebeuren. Een Zelda bundel.. nee, tenzij ze nog een 2D Zelda voor de Switch gaan maken (wat ik nog hoop).

• Peter_Aragorn
NMe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:33:
[...]

Dat dacht ik al. Nja opzich ook geen heel groot probleem. Al moet Zelda dan wel erg lang op zich laten wachten :(

• RayNbow
  • Nu online
SMO draait op 720p, 60fps:

• Compworm
  • Laatst online: 27-01-2024
Lijkt mij prima, liever constant 60.
Heb er nu al zin in _/-\o_

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vergeet de "waarschijnlijk" niet. In 4 maanden tot de release kunnen er nog aardig wat optimalisaties gebeuren en zoals ze in die video al zeggen is het waarschijnlijk dat alle huidige framedrops door resource loading komen. Het zou kunnen dat de GPU na wat optimalisaties net als Zelda 900p aan kan. Al is het natuurlijk veiliger om aan te nemen dat het 720p wordt.

Persoonlijk vind ik het wel jammer. Ik had liever 1080p gezien op 30fps dan half zo veel pixels op 60. :P

• BlackMage
NMe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:32:
[...]
Persoonlijk vind ik het wel jammer. Ik had liever 1080p gezien op 30fps dan half zo veel pixels op 60. :P
Met een spel dat zulke cartoonish looks heeft maakt dat kleine beetje detail wat je wint weinig uit. Niet dat ik zeg dat je persoonlijke mening fout is hoor ;)

In mijn mening is 60fps een harde eis voor een aantal soorten gameplay, voor anderen een hele leuke bonus. Van wat ik zag van dit spel zit het daar net tussen in. Maar ik ga wel zo ver om te zeggen dat als ze de ruil maken van 1080p30 naar 720p60 dat dit een goede ruil was in mijn ogen :)

Maar ik ga nog verder en zeg dat we wel hoger dan 720p krijgen wanneer gedockt. Het lijkt me logisch dat optimalisaties zoals dat pas op een later moment gedaan gaan worden. 720p60 wanneer in handheld lijkt me namelijk een gegeven. Dus het zou me echt verbazen als ze niet iets meer er uit weten te persen wanneer er meer power is.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat laatste lijkt me ook. Ik verwacht dezelfde resolutie als in BotW uiteindelijk, naar ik ga er niet zonder meer vanuit. :P

Verwijderd

720p60 voor handheld en docked maakt het spel gelijk hoe je het ook speelt. En daar ben ik eigenlijk meer een voorstander van.

En 1080p30 docked zou betekenen dat je 720p30 handheld hebt, wat gewoon een grote stap terug is van bv 720p60 handheld.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 23:55 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-11 03:32

Turfschipper

Hup NAC

Lees hier net dat Arms 60 euro is. Poeh.... dat vind ik wel een beetje een ordinaire prijs hoor. Als je Zelda en Mario kart dl ook voor die pijs verkoopt, lijkt me niet fair. Maar goed, zo gaat het nu eenmaal: als een uitgever hun game trippel a noemt, dan vragen ze daar ook de trippel a prijs voor. Of dat nou terecht is of niet.

Wel gewaagd, fighting games hebben het al jaren zwaar. Ben benieuwd hoevelen erin trappen. Want vrees dat heel veel mensen dit na een paar dagen al beu zijn. Net zoals bij alle andere fighting games.

Voor hardcore fans en spelers is 60 niet zoveel. Want dan steek je er misschien wel honderden uren in.

[ Voor 15% gewijzigd door Turfschipper op 21-06-2017 03:58 ]

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 14:53
[...]

[...]

Nope, Mario+Rabbids in de Ubishop voor €39,99.

Hoe kom je nou weer aan 39.99? :P Zelfs met mijn 20% korting kom ik op 47 uit.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:12:
[...]

Ze hebben al een Splatoon-bundel aangekondigd voor volgende maand. Een Mario bundel zie ik nog wel gebeuren. Een Zelda bundel.. nee, tenzij ze nog een 2D Zelda voor de Switch gaan maken (wat ik nog hoop).
2D zelda...........yes please

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:32:
[...]
Ik snap niet hoe mensen anno 2018 nog graag op 30 FPS spelen. Het verschil tussen 720 en 1080 is redelijk weinig, terwijl het verschil tussen 30 en 60 FPS enorm is.

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat een game soepel draait dan dat het er mooi uit ziet. Ben dan ook blij dat ze (weer) voor 60FPS gaan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 21:32
Ik merk in ieder geval wel dat hij meer Wifi-streepjes aangeeft, of het daadwerkelijk beter is... Geen idee.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Seroczynski schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:36:
[...]

Ik snap niet hoe mensen anno 2018 nog graag op 30 FPS spelen. Het verschil tussen 720 en 1080 is redelijk weinig, terwijl het verschil tussen 30 en 60 FPS enorm is.

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat een game soepel draait dan dat het er mooi uit ziet. Ben dan ook blij dat ze (weer) voor 60FPS gaan.
Ik zie het verschil amper. De series en films die je op tv bekijkt is meestal ook niet meer dan 30fps, dus ik zie niet helemaal in hoe dat voor games anders is. En wat betreft soepel reageren: een frame is dan geen 17ms in beeld maar 33. Niemand heeft de reflexen om dat verschil te benutten.

De reden dat ik liever 1080p op 30fps zie is overigens met name door Nintendo's voorliefde voor aliasing. Die scherpe randjes vallen een stuk minder op als je de native resolutie van je tv gebruikt.

Verwijderd

Turfschipper schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 03:47:
Lees hier net dat Arms 60 euro is. Poeh.... dat vind ik wel een beetje een ordinaire prijs hoor. Als je Zelda en Mario kart dl ook voor die pijs verkoopt, lijkt me niet fair. Maar goed, zo gaat het nu eenmaal: als een uitgever hun game trippel a noemt, dan vragen ze daar ook de trippel a prijs voor. Of dat nou terecht is of niet.

Wel gewaagd, fighting games hebben het al jaren zwaar. Ben benieuwd hoevelen erin trappen. Want vrees dat heel veel mensen dit na een paar dagen al beu zijn. Net zoals bij alle andere fighting games.

Voor hardcore fans en spelers is 60 niet zoveel. Want dan steek je er misschien wel honderden uren in.
En kijk nu snap je zelf ook waarom Nintendo dat doet. Niemand zegt dat je ALLE Nintendo games MOET kopen. Je moet kijken naar wat je zelf leuk vind. Voor een hardcore / fighting game fan is 60 euro voor ARMS niet te veel. Zulke games kosten makkelijk 70 euro op PS4 / XBOX ONE. Zulke mensen zullen dan misschien niet snel een spel als Animal Crossing kopen.

Natuurlijk heb je ook de hardcore Nintendo fans (myself incl.) die gewoon alle* Nintendo games kopen, maar ja dan is de prijs van 60 euro ook niet vreemd.

Dan houd je de fans over die af en toe een spel kopen en niet direct fighting game fans zijn. Ja, dan snap ik dat je geen 60 euro voor ARMS wil uitgeven. Of voor Street Fighter, Tekken, etc.

*) Ik heb 1-2 Switch niet gekocht en ook Snipperclips niet gezien beiden geheel niet leuk zijn in single player en geen online multiplayer bieden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 09:05 ]

• Magic
  • Niet online
Sméagol schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:05:
Ik had 't al eerder gevraagd, maar kreeg geen reactie.. Hoe krijg je in hemelsnaam die korting bij Ubisoft?
In de store kan ik normaal inloggen, maar bij onderstaande link krijg ik alleen maar login errors.

Ik heb verder Mario bij BOL besteld, ze hebben daar een actie waarbij je kand maakt op 3 games naar keuze als je een E3 game pre-orderd. Nou is BOL sowieso m'n go-to shop binnen Nederland, dus dit is mooi meegenomen.
als ik eenmaal ingelogd ben dan doet deze link het prima bij mij:

https://club.ubisoft.com/nl-NL/shop-discount

Wel aantrekkelijk, maar ik ben altijd huiverig voor ubisoft preorders :/

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:01:
[...]

Voor een hardcore / fighting game fan is 60 euro voor ARMS niet te veel. Zulke games kosten makkelijk 70 euro op PS4 / XBOX ONE.
70 Euro? Welke hardcore fighting games zijn 70 euro op de ps4/xbone? Zelfs de nieuwe Injustice 2 is 60. Street Fighter 5 is 25 eu tegenwoordig. En dan heb je behoorlijk meer content dan ARMS imo.

Verwijderd

keepitfrosty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:08:
[...]

70 Euro? Welke hardcore fighting games zijn 70 euro op de ps4/xbone? Zelfs de nieuwe Injustice 2 is 60. Street Fighter 5 is 25 eu tegenwoordig. En dan heb je behoorlijk meer content dan ARMS imo.
Ik weet nog dat @ launch day SF5 in mijn PS4 stopte en ik kon compleet niet iets in single player doen. Geen AI gevechten, geen arcade mode. Enkel een story mode die in 10 minuten uit te spelen was en toen moest ik wel online gaan. Waar ik uiteindelijk na een half uur wachten en zoeken niemand kon vinden.

De volgende dag had ik SF5 terug naar de winkel gebracht en ik had er echt wel 70 euro voor betaald.

ARMS had beide problemen niet.

Injustice 2 is 65 euro: https://www.gamemania.nl/...tion-4/135417_injustice-2
Tekken 7 is 65 euro: https://www.gamemania.nl/games/playstation-4/130888_tekken-7

En zelfs Street Fighter 5 kost nog 40 euro: https://www.gamemania.nl/...4/131663_street-fighter-v

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 09:18 ]

• Seroczynski
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:59:
[...]

Ik zie het verschil amper. De series en films die je op tv bekijkt is meestal ook niet meer dan 30fps, dus ik zie niet helemaal in hoe dat voor games anders is. En wat betreft soepel reageren: een frame is dan geen 17ms in beeld maar 33. Niemand heeft de reflexen om dat verschil te benutten.

De reden dat ik liever 1080p op 30fps zie is overigens met name door Nintendo's voorliefde voor aliasing. Die scherpe randjes vallen een stuk minder op als je de native resolutie van je tv gebruikt.
Het benutten van die extra frames is mij niet waar het om gaat. Wat mij heel erg opvalt bij 24, 30 en 60+ FPS is hoe soepel het beeld loopt. Bij films en series maakt het mij ook weinig uit, alhoewel ook daar mijn voorkeur naar hogere FPS ranges gaat. Sommige games, zoals die laatste TMNT game, speel ik simpelweg niet omdat dat 30 FPS is en ik mij daar aan stoor. Na een tijdje spelen wen je er aan, maar als je dan weer een game op 60 FPS gaat spelen is dat voor mij een hele verademing. Dit is trouwens enorm goed merkbaar bij de Steam release van Dark Souls 1 als je daar de 60 FPS mod bij gebruikt (want dan kan je togglen tussen 30 en 60 FPS).

Is het ook niet zo dat de meeste moderne, goede TV's automatisch wisselen van resolutie i.p.v. downscalen, waardoor het niet uitmaakt of een game op 720 of 1080 wordt gerendered?

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 13:37
Sméagol schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:05:

Als je terug leest krijg je antwoord. Maar je kan met 100 Ubi Punten 20% korting krijgen.

Yavu Steam Profile Lanithro

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Ik weet nog dat @ launch day SF5 in mijn PS4 stopte en ik kon compleet niet iets in single player doen. Geen AI gevechten, geen arcade mode. Enkel een story mode die in 10 minuten uit te spelen was en toen moest ik wel online gaan. Waar ik uiteindelijk na een half uur wachten en zoeken niemand kon vinden.

De volgende dag had ik SF5 terug naar de winkel gebracht en ik had er echt wel 70 euro voor betaald.

ARMS had beide problemen niet.
Ik heb werkelijk waar nog nooit 70 euro voor een ps4 game hoeven te betalen. Vreemd verhaal.

En hier street fighter 25 euro

En hier injustice 59 euro

tekken 7 59 eu

maar goed ik zal de roze bril opzetten. ARMS is de beste game met de beste content voor de beste prijs! :)

[ Voor 33% gewijzigd door keepitfrosty op 21-06-2017 09:24 ]

• Seroczynski
  • Niet online
keepitfrosty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:19:
[...]

Ik heb werkelijk waar nog nooit 70 euro voor een ps4 game hoeven te betalen. Vreemd verhaal.
Kan me ook nog herinneren dat de PS4 games in het begin €70 waren. Dat viel mij tenminste op bij de Media Markt enzo. Wellicht dat er goedkopere alternatieven waren (zoals altijd :P)

Verwijderd

keepitfrosty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:19:
[...]

En hier street fighter 25 euro

En hier injustice 59 euro

tekken 7 59 eu

maar goed ik zal de roze bril opzetten. ARM is de beste game met de beste content voor de beste prijs! :)
Ik ga uit van adviesprijzen.

Maar ik kan het ook zo doen zoals jij het doet:

Hier is ARMS 52 euro 75 cent: https://ygz.nl/arms-switc...utm_campaign=budgetgaming

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:24:
[...]

Ik ga uit van adviesprijzen.

Maar ik kan het ook zo doen zoals jij het doet:

Hier is ARMS 52 euro 75 cent: https://ygz.nl/arms-switc...utm_campaign=budgetgaming
Haha prima joh. Het ging mij meer om die fighting games zijn makkelijk 70 euro bij Sony en MIcrosoft.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
https://arstechnica.com/g...per-portable-nyko-option/

Meer info over de portable dock van nyko

Strava

Pagina: 1 ... 65 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!