Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zo werd het niet geformuleerd:Silversin schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:56:
[...]
Denk dat die eerder aiming enzo met motion controls bedoeld.
Alle games die werken met motion / bewegingen met de controller sla ik over.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
je kan de game niet verkopen als je erop uitgekeken bent, en eventueel op de hele lange termijn, als je switch stuk gaat heb je ook geen game meer om op maktplaats te zetten.OMX2000 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:00:
Zijn er nog nadelen aan het kopen van Mario via de eStore? Behalve dat je geen fysiek hoesje hebt?
En over de motion controls (in Zelda)... ik had ze eerst ook uitgezet, maar met het pookje (zeker met de JC, wellicht is de pro controller beter) kan je echt niet snel genoeg mikken om bewegende vijanden een headshot te geven. Leuk om in het eerste land wat te jagen van achter een boom en je 10 seconden over kan doen om precies te mikken, maar later in het spel ga je echt sneller en beter schieten met motion aan. Punt is dat je beide moet gebruiken. het pookje gebruik je toch al om je kijkrichting goed te zetten, daarna hoef je maar een klein beetje bij te mikken via motion. Ik was in het begin ook niet overtuigd, maar nu absoluut wel.
zie dit topic, bv Wahloh in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2"wauturr schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:01:
Weet iemand welke 3rd party usb ethernet adapter werkt op de switch?
ugreen moet je dus hebben, die heeft dezelfde chip als de licensed hori
[ Voor 53% gewijzigd door Prulleman op 05-05-2017 16:09 ]
Zo dacht ik ook altijd maar ik heb nooit zin in de hoofdpijn van het verkopen van mijn oude zooi. Ik heb nog 4 generaties oude telefoons thuis liggen, een 3DS, een DS, een GBA, talloze games, etc. Nou ben ik wel zo iemand die na 10 jaar ineens kan besluiten dat 'ie weer eens zo'n oude game wil spelen dus op zich vind ik het niet eens zo erg.Thomas schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:15:
Ik koop om die reden liever ook fysiek. Uitgekeken op de game, de console of een kapotte console (en geen nieuwe meer kopen) en je hebt er helemaal niks meer aan.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Zelda is gewoon helemaal niets voor mij.
Vaak als ik stop en daarna weer door wil gaan met het spel, dan weet ik niet meer wat ik moet doen.
Minimap laat nooit zien welke kant je op moet en daarnaast als je in de buurt bent, dan licht het ook niet even op zodat je echt vast komt te zitten.
Ik vind de personages wil leuk en gameplay spreekt mij ook wel aan.
Maar als ik steeds youtube erbij moet halen om vooruit te komen is echt niet fijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Pykow op 05-05-2017 16:31 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Omdat je geen kant op moet, het is een open world-game, je mag daarheen waar je zelf heen wil. Verder kun je via je quest log wel markers op de kaart zetten met waar je zijn moet per quest. Zou genoeg moeten zijn, toch?Pykow schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:27:
[...]
Minimap laat nooit zien welke kant je op moet en daarnaast als je in de buurt bent, dan licht het ook niet even op zodat je echt vast komt te zitten.
Zo zit ik er ook in, maar heb nu toch maar mijn hele Wii U collectie op V&A gegooid. Anders echt te weinig ruimte.NMe schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:18:
[...]
Zo dacht ik ook altijd maar ik heb nooit zin in de hoofdpijn van het verkopen van mijn oude zooi. Ik heb nog 4 generaties oude telefoons thuis liggen, een 3DS, een DS, een GBA, talloze games, etc. Nou ben ik wel zo iemand die na 10 jaar ineens kan besluiten dat 'ie weer eens zo'n oude game wil spelen dus op zich vind ik het niet eens zo erg.
Heb ook vaak last van connection errors. Zowel bij Tetris als bij Mario Kart. Als het nou alleen in de lobby was zou ik er nog mee kunnen leven. Maar vaak zat in een online game, wat het toch wel erg vervelend maakt. Beter fixen ze het inderdaad want voor zulke bagger gaan we natuurlijk geen knaken neerleggen!keepitfrosty schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:12:
Dat online gebeuren van nintendo is btw ook zo brak als maar kan zeg jemig. MK8 is soms echt een hit and miss als je een potje online wilt spelen. Hopelijk hebben ze alles gefixt wanneer ze er geld voor gaan vragen.
Inmiddels zijn deze grips bijna 2 dollar goedkoper geworden. Ik heb ze nu wel besteld voor die 8 dollar!
Cool, laat even weten of het wat is...msnguy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:40:
https://nl.aliexpress.com...d-Holder/32806736415.html
Inmiddels zijn deze grips bijna 2 dollar goedkoper geworden. Ik heb ze nu wel besteld voor die 8 dollar!
Ik wilde trouwens docked stemmen bij de poll. Maar mijn kids spellen bijna alleen maar handheld of err tablet met standaard mode (als ze samen mk of snipperclips demo doen). En die spelen stuk vaker dan ik.
10 second ninja DONE
Inderdaad.Sagat schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:15:
Ik heb arms uiteraard nog niet gespeeld. Maar het zou zo maar de 'wii tennis' kunnen zijn in het opzicht dat motion WEL werkt, logisch is, en allerbelangrijkst, dat het leuk is. Ik dacht overigens dat het uitgezet kon worden.
Om maar de link van de vorige pagina te herhalen: YouTube: ARMS Gameplay – Nintendo Treehouse: Live with Nintendo Switch (8:07)
Is in mijn geval ongebruikt, dus wel graag ook een zgan grijze er voor terug.
(Ik wil graag vier verschillende kleuren, vandaar)
Eentje of allebei? Ik heb namelijk een setje grijze en vind blauw of neon wel mooierboefje79 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:48:
Iemand nog interesse om jouw grijze tegen mijn neon blauwe joycon te ruilen?
Is in mijn geval ongebruikt, dus wel graag ook een zgan grijze er voor terug.
(Ik wil graag vier verschillende kleuren, vandaar)
[ Voor 8% gewijzigd door Denko op 06-05-2017 12:36 ]
PSN & XBL: Denkoyugo
(Iets met een overijverige duim die graag op quickdrop drukt.)
Tetris gaat me dan wel makkelijker af. Maar zoals iemand al eerder had gezegd met de pro controller durft die soms meerdere blokken naar beneden halen (up die is ingedrukt).
De game bevat een paar simpele tutorials. In de Puyo Puyo Tetris draad op NeoGAF wordt er naar de volgende tutorials gelinkt:marcelproust schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:44:
Puyo vind ik zo verdomd moeilijk. Ik wou dat ik al die mindset zat dat ik makkelijk chains kon maken.. :-/ (tips altijd welkom)
Het is daarnaast vooral veel oefenen. Ik moet nog steeds soms even tijdens adventure mode kort pauzeren om een seconde na te denken over met wat voor patroon ik ook alweer bezig was.
In deze video maak ik een simpele 4-chain m.b.v. het stairs-pattern (3 puyo's met dezelfde kleur op elkaar met de 4e puyo een plek verschoven):
Bedankt, die links had ik al doorgenomen. Het blijft moeilijk, omdat je al te vaak troep krijgt van kleuren, die je nergens kwijt kan als je aan het bouwen bent :-)RayNbow schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:01:
[...]
De game bevat een paar simpele tutorials. In de Puyo Puyo Tetris draad op NeoGAF wordt er naar de volgende tutorials gelinkt:
[...]
Het is daarnaast vooral veel oefenen. Ik moet nog steeds soms even tijdens adventure mode kort pauzeren om een seconde na te denken over met wat voor patroon ik ook alweer bezig was.
In deze video maak ik een simpele 4-chain m.b.v. het stairs-pattern (3 puyo's met dezelfde kleur op elkaar met de 4e puyo een plek verschoven):
[video]
Ja, als je het makkelijk wilt dan moet je zoiets spelen denk ikmarcelproust schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:18:
[...]
Bedankt, die links had ik al doorgenomen. Het blijft moeilijk, omdat je al te vaak troep krijgt van kleuren, die je nergens kwijt kan als je aan het bouwen bent :-)
BlackMage schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:21:
[...]
Ja, als je het makkelijk wilt dan moet je zoiets spelen denk ik![]()
[afbeelding]
Eentje, zo heb ik dan een blauwe, een grijze, een rode en straks een geleDenko schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:34:
[...]
Eentje of allebei? Ik heb namelijk een setje grijze en vind blauw of neon wel mooier
Benodigd:
- Switch / Wii U / Wii LAN adapter
- USB naar USB-C converterblokje.
Probeer je Switch eens zonder het dock om bedraad netwerk aan te sluiten op je Switch. Ik ben benieuwd of dat werkt.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Indirect getest met een usb-c -> usb-micro dongle, een otg-kabel voor tablets en een lan adapter. Dat werkt niet helaas.Zerora schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:46:
Iemand die even iets kan testen?
Benodigd:
- Switch / Wii U / Wii LAN adapter
- USB naar USB-C converterblokje.
Probeer je Switch eens zonder het dock om bedraad netwerk aan te sluiten op je Switch. Ik ben benieuwd of dat werkt.
Maar ik heb geen manier om die usb-c -> usb-micro te testen. Misschien doet alleen maar power voor opladen en geen data.
Verwijderd
Deze adapters kan je bv hier halen: https://www.allekabels.nl...aar-usb-a-adapter-30.html
Video met uitleg:
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2017 16:21 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik vind 35 euro een beetje te veel voor zoiets. Heb de LAN adapter al dus hoef alleen maar een usb-c converter.
https://twitter.com/PuyoOfficial/status/847848223263703042
Op de zijkant aangesloten werkt het gewoon perfect, maar zelfs een dekentje tussen de controller en de tablet in de dock zorgt al voor disconnect problemen.
Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature
Ik had dit toevallig vandaag voor het eerst. Kwam er toen achter dat ik ook de controller niet richting de tv/switch hield en hem naar beneden hield. Dit is sinds maandag dus pas 1 keer gebeurd en je hebt het binnen 10 seconden opgelost. Weet niet of dit hetzelfde is of als het een (bekend) probleem is? Is het een bekend probleem van de linker joy con?mksoftware schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:46:
Vandaag m'n Switch binnen gekregen. Helaas heeft deze last van de linker Joy Con disconnect problemen.
Op de zijkant aangesloten werkt het gewoon perfect, maar zelfs een dekentje tussen de controller en de tablet in de dock zorgt al voor disconnect problemen.
Left-Joycon disconnectsiRolfje schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:20:
[...]
Weet niet of dit hetzelfde is of als het een (bekend) probleem is? Is het een bekend probleem van de linker joy con?
Het is een bekend probleem en als het zich blijft herhalen zou ik Nintendo bellen voor een vervanger. Het is namelijk een productiefout/misser. Ik heb het zelf een aantal maal gehad. Nog niet zo erg als bij anderen maar als het aanhoud ga ik wel voor de vervanger.
Normaal zou je naar de winkel terug gaan waar je controller vandaan komt maar in dit geval zou ik zelf eerst Nintendo bellen omdat een vervangende joycon niet per se de oplossing is.
MK8 Deluxe - Online stability
Ik zie trouwens veel klachten over Mariokart disconnects maar ik heb gister 16 races gereden tegen een collega. Ik zit momenteel in Maleisie, hij in NL. (Afstand 10.100KM, waarschijnlijk 13.000KM+ als je rekening houd met de kabeltjes en routing. Ik zit op een 0.8mbps lijn met een brakke 54G/300n router en het ging best goed. 0 disconnects. Zelf dus geen problemen gehad. Volgens mij zijn disconnects eerder rage quits van hosters. Wat ik mensen thuis kan aanraden: Neem een goede AC router. Thuis loopt het bij mij als een trein op AC. Signaal is inderdaad relatief zwak op de switch maar met AC gaat het best ok.
Joycon controller verkrijgbaarheid
Even iets anders: Dat de Switch niet beschikbaar is snap ik nog enigzins i.v.m. grote vraag maar ik zoek nu al 3 maanden blue/blue en red/red joycon pairs. Ook in Azie en de VS. Nergens te krijgen of dubbele prijs..kom op Nintendo
[ Voor 63% gewijzigd door Max|Burn op 07-05-2017 09:28 ]
Voor zover ik weet zijn de blue set en red set niet te koop in Europa. Heb ze in Japan ook nog niet zien liggen, behalve als customised uitvoering van de Switch op de Japanse Nintendo shop. De manier om deze in EU te krijgen is een neon Switch te kopen en dan te combineren met de neon joycon set - deze zijn omgekeerd (B/R en R/B). Dan kan je zelf kiezenMax|Burn schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:19:
[...]
Even iets anders: Dat de Switch niet beschikbaar is snap ik nog enigzins i.v.m. grote vraag maar ik zoek nu al 3 maanden blue/blue en red/red joycon pairs. Ook in Azie en de VS. Nergens te krijgen of dubbele prijs..kom op NintendoZijn er mensen die toevallig pairs rond hebben slingeren ? Not used of very lightly used?
Edit: wat je kan proberen, is een R/R of B/B setje op de Japanse Nintendo site bestellen (8078 yen), en dan via een service zoals Tenso laten leveren in NL. Dit gaat uiteraard wel duurder zijn dan de normale prijs.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 07-05-2017 09:40 ]
Ik zal de japshop checken. Ik heb al adressen en post forwarding accounts in meerdere landen dus Japan kan er ook wel bij
edit: Japan store optie speelt bijna kiet aangezien Nintendo japan 15 euro per set goedkoper is en ik er 2 haal.
[ Voor 34% gewijzigd door Max|Burn op 07-05-2017 10:05 ]
Zie: RayNbow in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen"JackAvery schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:22:
@Max|Burn vergeet verzending via de forwarding en eventuele invoerkosten nietZelf neem ik waarschijnlijk geen joycons mee uit Japan omdat ik niet zeker ben hoe Nintendo Benelux daarmee om zal gaan mocht ik ze moeten inruilen... Maar het prijsverschil is inderdaad verleidelijk.
* RayNbow heeft bij het insturen de aankoopdatum van z'n grijze Switch gebruikt en twee facturen bijgevoegd (factuur Switch eerst, daarna de factuur van de geimporteerde Joy-Cons en dat aan elkaar geniet).
Edit: @Max|Burn, Nippon-Yasan heeft Joy-Cons op voorraad.
[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 07-05-2017 11:24 ]
Niet heel vaak tijdens het racen zelf trouwens, maar wel als je in de lobby hangt.
Haters everywhere but I don’t really care
Het lijkt mij sterk dat het rage quitters zijn. De connectie issues beginnen al als nadat je kiest voor regionaal of wereldwijd. Dan komen de communicatie errors al. Of nadat je bezig bent het uitzoeken van je character. En af en toe midden in een race.Max|Burn schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:19:
[...]
MK8 Deluxe - Online stability
Volgens mij zijn disconnects eerder rage quits van hosters. Wat ik mensen thuis kan aanraden: Neem een goede AC router. Thuis loopt het bij mij als een trein op AC. Signaal is inderdaad relatief zwak op de switch maar met AC gaat het best ok.
Mijn router (AC) is verder prima en de ps4 heeft nergens last van.
Dank je! Die handige tip heeft voor gezorgd dat ik vooruitgang maak en al 3 sterren heb tot 50%. Ik vermoed dat er nog moeilijkere uitdagingen te wachten staan. (Ik ga pas naar volgende level tot ik al de 3 sterren heb). Hout vasthouden!RayNbow schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:41:
@marcelproust, hier is nog een voorbeeld van een Puyo-chain...:
https://twitter.com/PuyoOfficial/status/847848223263703042
Dat snap ik maar niet iedereen heeft al een USB-A Ethernet adapter liggen, vandaar mijn link. En nee, ik weet niet of die werkt.Zerora schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:22:
[...]
Ik vind 35 euro een beetje te veel voor zoiets. Heb de LAN adapter al dus hoef alleen maar een usb-c converter.
Worden gewoon verkocht in diverse webshops.. Amazon zie ik ze ook dagelijks op voorraad. Zelf bij Wehkamp gehaald voor € 79 inclusief Snipperclips. (Eigenlijk echt te duur allemaal die accessoires en extra's...)Max|Burn schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:19:
[...]
Even iets anders: Dat de Switch niet beschikbaar is snap ik nog enigzins i.v.m. grote vraag maar ik zoek nu al 3 maanden blue/blue en red/red joycon pairs. Ook in Azie en de VS. Nergens te krijgen of dubbele prijs..kom op NintendoZijn er mensen die toevallig pairs rond hebben slingeren ? Not used of very lightly used?
Helaas was de linker Joycon van wel brak dus deze is naar Nintendo teruggegaan.
Binnen 3 werkdagen had ik 'm weer terug.
Zelfde plastic bubbeltjes eromheen dus ik gok dat er een schuimpje in is gezet en hij weer retour is gedaan. Serienummer niet opgeschreven vooraf dus kan het niet nakijken.
Over het algemeen wel tevreden over de Switch maar Zelda Breath of the Wild lijkt wel té veel van het apparaat te verlangen.
720p Docked, Tablet mode en nog steeds last van frame drops of frame skips.
Het Korok woud, wat een prachtige plek is wordt weergeven als een PowerPoint presentatie.. heel erg jammer het doet toch afbreuk aan de spelervaring.
Ik hoop dat dit komt omdat het een port is, veel mensen zeggen dit ook. En tevens dat het spel slecht geoptimaliseerd zou zijn voor de hardware van de Switch maar Mario Kart 8 Deluxe wat ook een port is draait perfect.
Ben erg benieuwd hoe het in de toekomst zal zijn Mario Odessey is ook een open spelwereld en het lijkt dat dit echt moeilijk is voor de Switch.
Niet zo gek met een nVidia X1, een oude mobiele chip..
We gaan het zien!
Mijn Switch z'n Joycons waren wel goed, heb hem misschien een maand. Denk dat gewoon een kwestie van geluk hebben is.Lensos schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:53:
Als ik nu een switch zou willen kopen, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik geen defecte joycons heb? Zijn er bepaalde winkels die enkel goede batches hebben? Kan naar het serienummer gekeken worden? Andere tips
Als je contact opneemt fixed Nintendo het wel.
Het is een pure gok.Lensos schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:53:
Als ik nu een switch zou willen kopen, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik geen defecte joycons heb? Zijn er bepaalde winkels die enkel goede batches hebben? Kan naar het serienummer gekeken worden? Andere tips
Gewoon opsturen naar Nintendo als blijkt dat de joycons niet goed werken.
Zie jij ze nog beschikbaar in een NL webshop dan? Ik kan ze ook nergens meer vinden. Niet mét en ook niet zónder Snipperclips.Evernote schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:44:
[...]
Worden gewoon verkocht in diverse webshops.. Amazon zie ik ze ook dagelijks op voorraad. Zelf bij Wehkamp gehaald voor € 79 inclusief Snipperclips. (Eigenlijk echt te duur allemaal die accessoires en extra's...)
Helaas was de linker Joycon van wel brak dus deze is naar Nintendo teruggegaan.
Binnen 3 werkdagen had ik 'm weer terug.
[...]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ze lijken nu inderdaad nergens in NL webshops op voorraad te zijn m.uv. Gamemania waar je echt fysiek de Joy-cons op moet halen.Jorgen schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:44:
[...]
Zie jij ze nog beschikbaar in een NL webshop dan? Ik kan ze ook nergens meer vinden. Niet mét en ook niet zónder Snipperclips.
Excuses.
Volgens de website heeft Game Mania enkel nog losse grijze.
[ Voor 44% gewijzigd door Jorgen op 07-05-2017 17:10 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik ben ook in afwachting van de Chinezen op een "verloopkabeltje als Dock". Is het enige wat ik echt mis aan de Switch!Thomas schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:30:
Ik hoop echt van harte op een verloop kabeltje als dock van Nintendo zelf of uit China. Dit is juist zo'n apparaat dat je lekker kan meenemen, maar de dock meeslepen is een moeite. Bijna iedereen heeft wel een HDMI ingang en kabel en een oplader meezeulen is een kleine moeite, maar dan kun je wel waar je ook bent MK8 spelen.
Oh, en Netflix natuurlijk...
Het stoort me niet echt, maar vroeg me af of het normaal is. Voor de rest super tevreden met het ding
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Dat zijn net de games waar ik graag een switch voor wil hebben.
Dat moet echt beter online. Zoals het nu is, kan je daar toch ook geen geld voor vragen lijkt me. Ze kunnen het beter net als sony doen. Eerst zorgen dat alles in orde is, en dan pas abbo geld vragen voor de diensten.
Maar zou me niet verbazen als Nintendo gewoon betalen in voert nog voordat het fatsoenlijk werkt.
Ik twijfel daarnaast of ik Zelda: BotW ga verkopen via V&A. Ik ben nu pas bij chapter 2 en in mijn ogen zijn de monsters veel te overpowered (in het begin) en gaan wapens veel te snel kapot. Een zwaard wat na 2 gevechten al kapot gaat kan enkel van AliExpress komen lijkt me.
Met Mario Kart 8 heb ik wel de grootste lol. De beste eigenschappen van de Switch kwamen ook snel naar boven: als ik naar de WC moest haalde ik hem gewoon uit de dock en kon ik verder spelen. Mijn N3DS XL gaat nu voornamelijk alleen nog mee tijdens lange treinreisjes, want de Switch durf ik (inclusief hardcover) toch nog niet mee te nemen.
Verwijderd
En daar omschrijf je ook een beetje de reden van de problemen. Gezien 9/10 problemen ontstaan omdat de host van de groep disconnect of een slechte verbinding heeft. Als je een online match begint en je komt in een groepje met 1-2 anderen dan is de kans groot dat jij de host bent. Je zult dan zien dat alle connectieproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.msnguy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:56:
Ik vermoed dat het online spelen juist gratis is omdat alles zo snel mogelijk gereleased moest worden. Ik speelde dit weekend regelmatig online Mario Kart 8 met een vriendin en we hadden 0,0 connection problemen. Regionaal en wereldwijd heb ik wel non-stop problemen. Private sessions werken bij mij dus prima.
Probeer eerst verder te komen. Ik weet niet precies wat je met "chapter 2" bedoelt, maar het klinkt alsof je net uit het beginstuk bent. En dan heb je gewoon nog geen goede wapens gehad, dit wordt later beterIk twijfel daarnaast of ik Zelda: BotW ga verkopen via V&A. Ik ben nu pas bij chapter 2 en in mijn ogen zijn de monsters veel te overpowered (in het begin) en gaan wapens veel te snel kapot. Een zwaard wat na 2 gevechten al kapot gaat kan enkel van AliExpress komen lijkt me.
Ik neem mijn Switch gewoon mee op reis. In een carry case en dan in mijn rugtas, het is heerlijk Switchen in het OVMijn N3DS XL gaat nu voornamelijk alleen nog mee tijdens lange treinreisjes, want de Switch durf ik (inclusief hardcover) toch nog niet mee te nemen.
Online van Nintendo is op zich prima. Geen problemen met de Splatoon 2 Testfire gehad. Op de Wii U ook niet.Turfschipper schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:16:
Dat online is het [...] enige wat ik echt zorgwekkend vind. Ik ga hem handheld only gebruiken. En als online niet werkt vallen games als mario kart en puyo puyo, andere puzzelgames en eventuele shooters en fighters allemaal af.
Dat moet echt beter online. Zoals het nu is, kan je daar toch ook geen geld voor vragen lijkt me. Ze kunnen het beter net als sony doen. Eerst zorgen dat alles in orde is, en dan pas abbo geld vragen voor de diensten.
Maar zou me niet verbazen als Nintendo gewoon betalen in voert nog voordat het fatsoenlijk werkt.
Met MK8D had ik op zich ook geen problemen zodra ik verbonden was, maar had ik wel een aantal communication errors voordat ik in een lobby kwam. Dit doet me vermoeden dat MK8D vooral last heeft van een hoge churn.
Monsters zijn niet te overpowered, je bent zwak. Je hebt 100 jaar in coma gelegen. Het hele thema in het spel is dat je weer sterker moet worden om vervolgens Ganon te kunnen verslaan.msnguy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:56:
Ik twijfel daarnaast of ik Zelda: BotW ga verkopen via V&A. Ik ben nu pas bij chapter 2 en in mijn ogen zijn de monsters veel te overpowered (in het begin) en gaan wapens veel te snel kapot. Een zwaard wat na 2 gevechten al kapot gaat kan enkel van AliExpress komen lijkt me.
Je moet in het begin dus voornamelijk slim spelen. Niet een vijandelijk kamp binnenstormen, maar proberen om de boel eerst uit te dunnen. Probeer wanneer vijanden nog ongewapend zijn hen uit te schakelen voordat ze hun wapens kunnen oppakken. Hecht niet te veel aan je wapen. Staat een wapen op het punt om kapot te gaan, smijt het dan in het gezicht van de vijand voor je (R-knop) en pak zo snel mogelijk wapens op die vijanden laten vallen. Leer ook hoe verschillende wapens werken. Broadswords en bijlen zijn weliswaar langzaam, maar helpen best goed tegen vijanden met schilden.
Edit: Oh, en een gevecht aangaan is niet altijd het juiste antwoord. Een gevecht vermijden is soms de slimmere keuze.
Splatoon 2: Map Rotation Now 2 Hours Instead of 4
Ziet er mooi compact uit en lijkt me fijner dan de standaard dock:
Meer info: ARMS - insight and info on traditional button controlsRayNbow schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:23:
[...]
Inderdaad.
Om maar de link van de vorige pagina te herhalen: YouTube: ARMS Gameplay – Nintendo Treehouse: Live with Nintendo Switch (8:07)
@matthijst: een linkje zou handig zijn.
Gezien het feit dat er bij sommige zo al scheuren in de behuizing ontstaan, vraag ik em ten zeerste af of dit een goed idee is. Het hele gewicht gaat op een bijzonder klein punt van je switch leunen en dan ook nog schuin achterover.matthijst schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:19:
Iemand ervaring met deze dock-mod?
[afbeelding]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Pas over +/- 4 maanden gaan we ervoor betalen, lijkt em meer dan voldoende tijd om alles stabiel te krijgen. Ze doen dus precies wat jij vraagt voorlopig, er geen geld voor vragen. Puyo Puyo is groot en populair geworden in de jaren dat er geen internet was en het huidge spel heefft diverse arcarde modi en ook de story mode. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die nog niet eens online geprobeerd heb.Turfschipper schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:16:
Dat online is het, naast het schrijnende 2D mario gebrek, enige wat ik echt zorgwekkend vind. Ik ga hem handheld only gebruiken. En als online niet werkt vallen games als mario kart en puyo puyo, andere puzzelgames en eventuele shooters en fighters allemaal af.
Mario Kart online is op dit moment van tijd tot tijd nog wel drama ja, maar nu dat de vakanties weer een beetje voorbij zijn verwacht ik weer even wat minder problemen, heeft Nintendo tot de volgende vakanties de tijd om capacteit bij te plaatsen
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
http://www.ebay.com/itm/M...67e669:g:YuUAAOSwONBZDD7VRayNbow schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:38:
[...]
Meer info: ARMS - insight and info on traditional button controls
@matthijst: een linkje zou handig zijn.
1 besteld, zal wel een week of 2 duren, laat wel weten of het wat is
Gebruik de Switch nu alleen maar portable, dock niet eens aangesloten.
[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 08-05-2017 08:54 ]
Ik heb ook al wel zitten kijken op verschillende plekken, deze komt nog het meest in de buurt:matthijst schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:19:
Iemand ervaring met deze dock-mod?
[afbeelding]
https://www.myminifactory...tch-docking-station-32264
die van jou ziet er mooier uit, maar het is wel een render, dus als je dit uit een printer laat komen, dan moet je nog steeds schuren en spuiten om een fatsoenlijke afwerking te krijgen.
Als third party (reverse engineered spul uit china) het laat afweten, dan ga ik dit ook doen, ik wil eigenlijk wel een dock die ik makkelijk mee kan nemen, op vrijdag om op kantoor een potje MK8D te spelen, als ik voor mijn werk in en hotel zit, als we met de kids in centerparcs zitten etc... daar is de standaard dock allemaal te groot voor, los in de tas is geen optie, dan wordt ie echt geplet en een speciale tas zodat je dock mee kan is ook lomp ...
Kortom, ik ben rustig op zoek naar de ideale mod, het plaatje wat je laat zien ziet er erg goed uit, maar ik ben ook wel benieuwd naar echte foto's.
Ik denk dat het met druk wel mee valt. de scheuren zitten allemaal bovenin bij schroefjes en lijkt me gewoon een productie fout, met deze dock verdeel je de kracht nog steeds in de breedte en druk je op een groot vlak, en niet op een hoekje of randje.
/edit, zie je je ebay link, als het uit een mal komt, dan heb je natuurlijk wel direct mooie afwerking, ging ervanuit dat het een 3d printer ding was zoals alle andere tot nu toe.
Ziet er goed uit ik ga even wat reviews afwachten, maar dit is zeker een kanshebber.
Alleen jammer dat de HDMI en usb C niet aan de achterkant zit, maar dat is niet anders met de orginele board layout.
[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 08-05-2017 09:11 ]
Die compacte leek me ook mooi inderdaad, alleen 3D print wat minder strak.Prulleman schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:07:
Ik heb ook al wel zitten kijken op verschillende plekken, deze komt nog het meest in de buurt:
https://www.myminifactory...tch-docking-station-32264
Ik zou hem vooral thuis gebruiken. Lijkt me ideaal zo'n dock waar je hem alleen op een klein randje hoeft te klikken (toch bang om het scherm op te kloten, en plaatst makkelijker denk ik).
Heb zelf gisteren de SanDisk Ultra MicroSD 200GB besteld. UHS-1 kaartje.
Zonde. BOTW heeft een enorm goeie power-curve. In het begin ben je retezwak. Je heb erg weinig health, geen armor, slechte wapens en je weet niet hoe het spel werkt. Vooral dat laatste heeft veel invloed. Naarmate je verder komt wordt je veel beter; zowel in je eigen skills als in die van Link. Waar in het begin een blauwe moblin je nog veel problemen oplevert heb je later in het spel weinig moeite meer met een Hinox, Talus of zelfs een lopende Guardian.msnguy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:56:
Ik ben in het begin ook knijter vaak doodgegaan. Maar nu gebeurt dat vrijwel nooit meer; tenzij ik een domme fout maak. En het spel laat je ook vrij duidelijk zien wat je fout doet.
Natuurlijk moet je het helemaal zelf weten maar BOTW is IMHO het beste spel in tijden en ook een stuk beter nog dan Skyrim (wat tot nu toe m'n favo game zo'n beetje was). Ik kan je aanraden het nog ff te proberen. Daarnaast kun je altijd om tips vragen in het Zelda topic natuurlijk.
https://niels.nu
Ik vind het wel leuk, en ik ben ook tig keren dood gegaan.
Vergeet ook niet dat je overal kunt saven.
Enorm goeie power-curve? Eerder het omgekeerde. In het begin is het erg moeilijk, maar als je verder komt (15+ hearts ) wordt het op een gegeven moment zo makkelijk, dat elke boss character teleurstellend is en je gevechten zoveel mogelijk ontwijkt om je wapens maar te sparen...Hydra schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:47:
[...]
Zonde. BOTW heeft een enorm goeie power-curve. In het begin ben je retezwak. Je heb erg weinig health, geen armor, slechte wapens en je weet niet hoe het spel werkt. Vooral dat laatste heeft veel invloed. Naarmate je verder komt wordt je veel beter; zowel in je eigen skills als in die van Link. Waar in het begin een blauwe moblin je nog veel problemen oplevert heb je later in het spel weinig moeite meer met een Hinox, Talus of zelfs een lopende Guardian.
Ik ben in het begin ook knijter vaak doodgegaan. Maar nu gebeurt dat vrijwel nooit meer; tenzij ik een domme fout maak. En het spel laat je ook vrij duidelijk zien wat je fout doet.
Natuurlijk moet je het helemaal zelf weten maar BOTW is IMHO het beste spel in tijden en ook een stuk beter nog dan Skyrim (wat tot nu toe m'n favo game zo'n beetje was). Ik kan je aanraden het nog ff te proberen. Daarnaast kun je altijd om tips vragen in het Zelda topic natuurlijk.
Ik heb de zwarte variant zonder print. Stinkt niet en switch zit er perfect inOMX2000 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:44:
Ik las dat de Big Ben opberghoes stinkt, en dat de Switch er een beetje los inzit. Geld dat ook voor deze : https://www.nedgame.nl/ni...art-8--nns50-/7064441203/ De Big Ben Deluxe met Mario Kart print..
Mee eens. Het is een supertoffe game maar de balans is ver te zoeken naarmate je verder komt in het spel. Je bent dan zo overpowered dat zelfs Ganon met een paar klappen neergaat. Dat vond ik samen met de tegenvallende dungeons en bosses echt jammer aan deze Zelda.chrisO schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:54:
[...]
Enorm goeie power-curve? Eerder het omgekeerde. In het begin is het erg moeilijk, maar als je verder komt (15+ hearts ) wordt het op een gegeven moment zo makkelijk, dat elke boss character teleurstellend is en je gevechten zoveel mogelijk ontwijkt om je wapens maar te sparen...
Ik zit nu op 15 hearts en 4 divine beasts en ik vind 't nog erg leuk en spannend allemaal. Maar ik ben dan ook geen Dark Souls spelerchrisO schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:54:
Enorm goeie power-curve? Eerder het omgekeerde. In het begin is het erg moeilijk, maar als je verder komt (15+ hearts ) wordt het op een gegeven moment zo makkelijk, dat elke boss character teleurstellend is en je gevechten zoveel mogelijk ontwijkt om je wapens maar te sparen...
Daarnaast kun je het jezelf zo makkelijk / moeilijk maken als je wil natuurlijk. Ik heb liever dat je tenminste de optie hebt het 'makkelijk' te maken als je ergens vast zit.
https://niels.nu
Ben benieuwd hoe lastig of makkelijk het is om de originele dock open te maken.matthijst schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:46:
[...]
http://www.ebay.com/itm/M...67e669:g:YuUAAOSwONBZDD7V
1 besteld, zal wel een week of 2 duren, laat wel weten of het wat is
Gebruik de Switch nu alleen maar portable, dock niet eens aangesloten.
Ik zou het liefst een extra dock hebben inclusief alle hardware voor als ik op reis ben (zit nogal veel in hotels voor werk) maar de prijs die Nintendo wil hebben is belachelijk hoog.
Ik vermoed (hoop) dat er binnenkort wel 3rd party alternatieven komen.
http://indieobscura.com/a...switch-docks-are-unlikely
Helaas zal het wel even duren voordat er alternatieven zijn.
Go china-clones
[ Voor 10% gewijzigd door rajackar op 08-05-2017 10:55 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Clones zie ik ook niet zo snel komen, en dan zou ik ze eigenlijk ook niet vertrouwen.
Dat is fijn om te weten. Ik denk dat ik dan ook maar zo'n reis model ga maken. En dan nog toffe single player games voor onderweg. Zelda ben ik helaas al klaar mee.LOTG schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:03:
@rajackar Die dock is echt super makkelijk open te maken, als je maar de juiste schroevendraaier hebt (speciaal Nintendo model).
Clones zie ik ook niet zo snel komen, en dan zou ik ze eigenlijk ook niet vertrouwen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik gok dat Nintendo de gegevens van je console kan halen en eventueel overzetten en dat je zonder hen aan de goden bent overgeleverd.hmr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:11:
Weten jullie of je een Switch kan doorverkopen met gedownloade (e-Shop) spellen? Of moet je dan ook de account meeverkopen?
De E-games zitten aan je account vast. Je kan alleen doorverkopen met je account erbij. Je kan ze neit naar een adner account overzetten. Overigens zijn ze maar o p1 apapraat te activeren. Dus als je verkoopt met je Switch kan je ze nie tlater op een andere switch installeren met jou account totdat je de oude deactiveert.hmr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:11:
Weten jullie of je een Switch kan doorverkopen met gedownloade (e-Shop) spellen? Of moet je dan ook de account meeverkopen?
De vraag blijft, indien ik dus de switch verkoop maar men gaat op een andere account spelen. Blijft de game dan speelbaar?Sn0wblind schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:41:
[...]
De E-games zitten aan je account vast. Je kan alleen doorverkopen met je account erbij. Je kan ze neit naar een adner account overzetten. Overigens zijn ze maar o p1 apapraat te activeren. Dus als je verkoopt met je Switch kan je ze nie tlater op een andere switch installeren met jou account totdat je de oude deactiveert.
Waarbij ik met de oude account natuurlijk niet het spel ergens anders activeer.
[ Voor 6% gewijzigd door hmr op 08-05-2017 13:53 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
De account moet op de Switch blijven staan daarvoor.hmr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:52:
[...]
De vraag blijft, indien ik dus de switch verkoop maar men gaat op een andere account spelen. Blijft de game dan speelbaar?
Waarbij ik met de oude account natuurlijk niet het spel ergens anders activeer.
Het zijn 2 systemen, er komt nooit een system transfer. Wat zou je uberhaupt moeten transferen?msnguy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:06:
Ik hoop wel dat Nintendo snel de system transfer van de 3DS naar de Switch haalt. Dat is echt ideaal!
PSN & XBL: Denkoyugo
Nee, ik bedoel dat ze de vorm van System Transfer naar de Switch halen. Dus wanneer je een andere Switch (of een New Switch in de toekomst) koopt, dat je al je gegevens + saved games + account kunt transferen op de manier zoals dat ook op de 3DS systemen gebeurd.Denko schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:16:
[...]
Het zijn 2 systemen, er komt nooit een system transfer. Wat zou je uberhaupt moeten transferen?
Verwijderd
@msnguy bedoelt zoals op de 3DS, waar je dus straks 2 Switches aan elkaar kan koppelen en zo een transfer doet.Denko schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:16:
[...]
Het zijn 2 systemen, er komt nooit een system transfer. Wat zou je uberhaupt moeten transferen?
En nee ik denk niet dat dat snel gaat komen (iig niet eerder dan een redesign van de Switch)
Je account en aankopen kan je wel overzetten door die van de oude Switch af te halen (en ontkoppelen) en op de nieuwe Switch toe te voegen. Hierbij verlies je je savegames.
Of ze komen met "cloud saves" met de online dienst zodat je op je 2e Switch je savegames kan downloaden. (Maar dat is nog niet aangekondigd)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 14:26 ]
Je mag je Nintendo account niet verkopen/weggeven.
Dat Nintendo niet wil dat je dat doet, wil niet zeggen dat het niet mag. Softwarelicenties mag je namelijk gewoon doorverkopen.LOTG schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:27:
Je mag je Nintendo account niet verkopen/weggeven.
Dat je de spellen wel mag doorverkopen is een andere zaak, en dat kun je juridisch ook niet hard maken. Je kunt klagen dat ze je de optie moeten bieden die games te verkopen, en ze er op wijzen waar staat dat ze dat moeten.
Maar qua account verkopen staan ze volledig in hun recht jou te verbieden dat te doen, dan had je niet akkoord moeten gaan met de voorwaarden.
Dus als ze in de voorwaarden zetten dat je je eerstgeborene moet opofferen in de naam van Satan dan moet je dat ook maar doen?LOTG schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:48:
@BlackMage Je bent akkoord gegaan met voorwaarden waarin staat dat het niet mag.
Dat je de spellen wel mag doorverkopen is een andere zaak, en dat kun je juridisch ook niet hard maken. Je kunt klagen dat ze je de optie moeten bieden die games te verkopen, en ze er op wijzen waar staat dat ze dat moeten.
Maar qua account verkopen staan ze volledig in hun recht jou te verbieden dat te doen, dan had je niet akkoord moeten gaan met de voorwaarden.
Gelukkig zijn wij in Europa goed beschermd. Algemene voorwaarden die bedrijven opstellen kunnen nooit tegen de wet in gaan.
Maar dat wil niet zeggen dat ze het niet proberen en helaas is het nog altijd zo dat recht hebben en je recht krijgen anders is. Er zullen weinig mensen zijn die voor een paar games naar het Europese Hof willen voor een peperdure rechtszaak.
Verwijderd
Voorwaarden mogen niet in strijd zijn met de rechten en bescherming die je overheidshalve krijgt. Net zoals een bordje "wij mogen aan de kassa uw tas inzien" in de supermarkt nul betekenis heeft omdat mijn recht op privacy zwaarder weegt.LOTG schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:48:
"redelijk" != wettig geldig.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:27:
@BlackMage Zolang algemene voorwaarden "redelijk" zijn dan zijn ze wettig geldig. Dus het voorbeeld wat je noemt is extreem krom, want dat zou geen redelijke voorwaarde zijn.
Het voorbeeld wat ik gaf is misschien extreem, maar komt op het zelfde neer: Ze kunnen je je rechten niet afpakken. Je hebt bij de koop van een licentie (een eenmalige betaling zonder dat er een einddatum aan die licentie zit) gewoon het recht om dat over te dragen aan een ander.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:27:
@BlackMage Zolang algemene voorwaarden "redelijk" zijn dan zijn ze wettig geldig. Dus het voorbeeld wat je noemt is extreem krom, want dat zou geen redelijke voorwaarde zijn.
Zoek maar eens op het Usedsoft-arrest.
Algemene voorwaarden zijn gewoon rechtsgeldig als ze niet in strijd met de wet zijn, en tenzij jij kunt aantonen dat ze dat wel zijn kan Nintendo ze gewoon blijven voeren en moet jij je hier aan houden.
Jou recht op wederverkoop van software licenties staat hier los van, het betreft namelijk de doorverkoop van een persoonsgebonden iets en niet de hieraan gekoppelde software licenties.
Je mag immers ook niet bepaalde tickets doorverkopen (voetbal en zo), en hier zijn dan ook verschillende zaken over geweest waarbij deze voorwaarden door een rechter als geldig werden gevonden.
Je account verkopen omdat je de hier aan gekoppelde spellen wilt verkopen is iets wat je in een rechtszaak gaat verliezen omdat een rechter dit ook als twee verschillende zaken ziet. Net zo iets als ik betaal rekening B niet omdat ik het niet eens ben met rekening A. Dan ben je dus gewoon zelf in overtreding door rekening B niet te betalen ongeacht of je gelijk hebt over rekening A.
Het gaat ook niet over de account, maar over een stuk hardware waar software bij gekocht is, dat samen wordt verkocht.
Je moet rekenen dat die Usedsoft uitspraak enorme gevolgen heeft gehad. Als dit te omzeilen was met een persoonsgebonden account dan was die impact een stuk lager denk ik.
Maargoed, ben geen advocaat.
En die account laat je de uitspraak van usedsoft helemaal niet omzeilen. Dat is ook mijn punt, die account staat er los van.
Wat je kunt doen is Nintendo er op wijzen dat jij die software mag door verkopen.
Echter meen ik dat het arrest partijen niet verplicht om dit ook te faciliteren. Dus volgens mij zijn Nintendo, Steam maar ook bijvoorbeeld Apple en Google niet verplicht om jou opties te bieden in hun stores om de licenties daadwerkelijk over te dragen naar andere partijen.
Wat je trouwens wel veel ziet als gevolg van het arrest is dat veel partijen zijn overgegaan op abonnement modellen. Immers krijg je dan geen licentie op het product maar een tijdelijke toegang. Dat laatste is een belangrijk punt. Een van de eisen is namelijk dat je voor onbepaalde tijd toegang tot het product krijgt.
Maar een ander punt is dat deze partijen met hun account systeem ook een hele mooie handhavingsmaatregel hebben. Ze kunnen jou de toegang tot hun systeem ontzeggen als je de voorwaarden overtreed, en daar kun jij heel lastig beroep tegen aan tekenen als jij in strijd met de voorwaarden hebt gehandeld.
Dit topic is gesloten.
![]()
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.
Er is ook een Super Mario Odyssey topic!