Wat een onzin over die cartridges. Heb nooit geklaag gehoord over die van de 3DS. Hoe kan dit nu opeens in vredesnaam een probleem zijn? Volgens mij gewoon publishers die op dit moment huilebalken zijn.
Voor een paar knaken verdubbel je Switch geheugen met een Action Micro SD. 8 Euro of zo, Sandisk. Heb ik ook gedaan, kijk het een tijdje aan met 64 Gig.JackAvery schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 05:22:
[...]
Beslissingen als deze lijken het idee te ondersteunen dat de carts in de winst van de publishers vreten. Even aannemend dat dit echt zo is en we het over een prijs van enkele euro's per cart hebben tov <€1 per disc, kunnen publishers drie beslissingen maken:Ik ben zelf absoluut geen fan van de oplossing van WB hier voor Lego, maar hun oplossing is op zich niet zo gek, economisch gezien. Echter de minst consumentvriendelijke oplossing imho. Ik hoop dat dergelijke economische beslissingen niet uiteindelijk gaan leiden tot lagere verkopen, de volgende stap ("onze Switch games verkopen slecht dus we maken er geen meer") is snel gemaakt.
- Game aan dezelfde prijs kopen en het verlies op de marge slikken. Het meest consumentvriendelijk maar economisch minder interessant voor het bedrijf - even factoren zoals consumenten goodwill buiten beschouwing latend
- Prijs verhogen om de winstmarge te behouden (of zelfs te verhogen?). De verwachte winst komt minder in het gedrang tenzij de verkoop gevoelig daalt door de prijsstijging.
- Doen wat WB hier doet: goedkopere cart gebruiken (8GB?), de consument een extra download laten doen en de game installeren. De prijs voor de publisher is lager omdat de meeste grote pubs een dergelijk systeem al ondersteunen na jaren installaties op PS/XB. Probleem is dat direct ingaat tegen het paradigma dat Nintendo wilt pushen: een console met weinig schijfruimte wat opgevangen wordt door het bestaan van carts en SD kaartjes.
Zelf zal ik maar beginnen kijken voor een SD kaartje... maar deze game gaat van de wenslijst af.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Het is trouwens best grappig, maar toen Lego City Undercover uitkwam voor WiiU was er een gelijkaardig 'schandaal' - de digitale versie is een 19~20GB grote download, die met moeite op een WiiU premium paste en al zeker niet op een basic, waardoor mensen de game zonder een externe HDD niet konden digitaal kopen.
En ja, WB kiest hier de oplossing die hen het meeste winst lijkt op te leveren, er is geen sprake van dat men geen 32GB cart kon gebruiken. Zou het wel interessant vinden om te weten te komen hoeveel Nintendo vraagt voor de productie en levering van de cartridges in verschillende formaten.
Als je het al hebt liggen is een goedkoper kaartje natuurlijk altijd gewoon te proberen.
En ja, WB kiest hier de oplossing die hen het meeste winst lijkt op te leveren, er is geen sprake van dat men geen 32GB cart kon gebruiken. Zou het wel interessant vinden om te weten te komen hoeveel Nintendo vraagt voor de productie en levering van de cartridges in verschillende formaten.
Thanks, maar ik ga toch maar op zoek naar een degelijk kaartje met UHS-1 snelheden, wil zeker zijn dat de laadtijden niet verhogenS2S schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:34:
[...]
Voor een paar knaken verdubbel je Switch geheugen met een Action Micro SD. 8 Euro of zo, Sandisk. Heb ik ook gedaan, kijk het een tijdje aan met 64 Gig.
Nieuwe firmware blijkbaar uit:
Nintendo Switch: new Firmware update available (Ver. 2.1.0)
Nintendo Switch: new Firmware update available (Ver. 2.1.0)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
YouTube: LEGO City Undercover Box States 13GB Download Required on Switch
En dit spel ga ik dus niet halen, was het wel van plan maar niet als het gelijk 13gb op mijn Switch kost.
En dit spel ga ik dus niet halen, was het wel van plan maar niet als het gelijk 13gb op mijn Switch kost.
Mehhh, kan I am Setsuna niet meer importeren.
ik snap hier niks.. de meeste games zijn in de eShop duurder dan op cartridge.. en nu gaan ze dit soort fratsen uithalen om een paar euro te besparen door een kleine cartridge te gebruiken?
dit is alleen goed te praten als de main game op cartridge al 32 GB in beslag neemt en ze geen zin hadden om alles op een 64 cartridge te knallen (als die al bestaan). Maar dan doen ze overigens wel andere zaken fout.. een tekenfilm game van 32+GB...
dit is dubbel gekloot, met kaartjes wisselen en veel ruimte in beslag nemen.. het enige voordeel blijft dat je de game weer kan verkopen...
dit is alleen goed te praten als de main game op cartridge al 32 GB in beslag neemt en ze geen zin hadden om alles op een 64 cartridge te knallen (als die al bestaan). Maar dan doen ze overigens wel andere zaken fout.. een tekenfilm game van 32+GB...
dit is dubbel gekloot, met kaartjes wisselen en veel ruimte in beslag nemen.. het enige voordeel blijft dat je de game weer kan verkopen...
Ik heb hem besteld op cartridge. Kan ik hem eventueel later nog doorverkopen + geen aanslag op de Switch zelf.Bisamrat schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:47:
YouTube: LEGO City Undercover Box States 13GB Download Required on Switch
Natuurlijk is dit gekloot. Een ander punt is dat veel mensen misschien wel afzien van deze game en WB Games dit signaal verkeerd interpreteert als een teken dat die markt niet aangeboord moet worden omdat Switch games niet verkopen.Prulleman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:03:
ik snap hier niks.. de meeste games zijn in de eShop duurder dan op cartridge.. en nu gaan ze dit soort fratsen uithalen om een paar euro te besparen door een kleine cartridge te gebruiken?
dit is alleen goed te praten als de main game op cartridge al 32 GB in beslag neemt en ze geen zin hadde om alles op een 64 cartridge te knallen (als die al bestaan). Maar dan doen ze overigens wel andere zaken fout.. een tekenfilm game van 32+GB...
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
http://boards.4chan.org/v/thread/371959439#371959439
Vers van 4chan, nintendo direct op 1 april geleaked (neem het met een flinke korrel zout). Mocht het echter waar zijn is dit wel echt onwijs vet
mario maker ziet er echt heel gaaf uit maar nooit een wiiu gehad... 
Voor de sceptici onder ons over de datum, nintendo heeft wel vaker directs gehad op 1 april (en ook op zaterdag). Heeft misschien te maken met het feit dat het fiscale jaar voor nintendo dan begint?
Vers van 4chan, nintendo direct op 1 april geleaked (neem het met een flinke korrel zout). Mocht het echter waar zijn is dit wel echt onwijs vet
Voor de sceptici onder ons over de datum, nintendo heeft wel vaker directs gehad op 1 april (en ook op zaterdag). Heeft misschien te maken met het feit dat het fiscale jaar voor nintendo dan begint?
[ Voor 26% gewijzigd door Sokkeh op 28-03-2017 09:48 ]
Het is inderdaad nogal een frats... maar bekijk het vanuit dit perspectief *enorme versimpeling incoming*. Stel een 8GB cartridge kost ~3 euro per cart, en een 32 GB kost bvb. 6 euro. Als je dan 100.000 exemplaren van je game laat drukken, verlies je 300.000 euro op je marge van je game bij gebruik van 32 GB carts. €60 retailrpijs x 100k = 6.000.000. Hiervan gaat ongeveer de helft van je game naar Nintendo en de winkel. Zit je op 3 miljoen inkomen. 600k of 300k kwijt zijn op dat bedrag enkel aan fabricagekosten van je cartridge loopt best wel op.Prulleman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:03:
* Cijfers zijn uit de lucht gegrepen, maar om een real-life voorbeeld te geven: huidige bulk prijzen voor micro SDtjes op DRAMeXchange liggen op ~$3.3 voor 8GB OEM geheugen en ~$4.4 voor 16 GB. Ik zou verwachten dat Nintendo minder betaalt (want o.a. read-only geheugen), maar zelf weer geld verdient hierop door de prijzen die publishers betalen hoger te maken dan de kostprijs.
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik vind het een heel consumentonvriendelijke beslissing. Maar vanuit het idee van de publisher die hier een kans ziet op een relatief makkelijke cash-in, is het niet zo gek dat ze proberen om zoveel mogelijk geld te slaan uit early adopters van een console.
Ik betaal dan liever die 3-5 euro extra voor de game zelf, zodat alles op de cartridge staat.BlackMage schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:13:
Wel een beetje opmerkelijk, maar imho een storm in een glas water.
Bijna elk spel heeft tegenwoordig een day one update voordat het speelbaar is (letterlijk of figuurlijk). Dit is afgezien van een paar extra gigabytejes precies het zelfde (al zijn 10+gb day one patches ook geen uitzondering meer). Als je het spel leuk lijkt en je bent bereid om er 60 euro voor te betalen, wat maakt het dan nog uit dat je zo'n 3-5 euro erbij moet tellen (en die je terug krijgt nadat je er klaar mee bent) voor je storage.
M.I. zijn er 2 voordelen aan cartridges:
- mogelijkheid om door te verkopen
- nemen geen ruimte in op je beperkte opslag.
Voor kleine (<2-3GB) + goedkope games (<30 €) zijn beide voordelen (voor mij) niet zo intererssant. Maar voor de 10+GB en 60 euro wil ik gewoon een cartrigde waar alles op staat. Ik vind dat je dat voor die prijs gewoon mag verwachten. (ik begrijp dat WB winst wilt maken, maar deze keuze begrijp ik niet)
Ik heb al 540 euro uitgegeven en heb er een rond slingerend 32 GB kaartje in gedaan. Geen zin om nog eens 50 euro uit tegeven aan extra opslag, daar koop ik liever een extra game voor, die wel in zijn geheel op een cartridge past
en wat ik hierboven al had gepost, ik snap de prijsverschillen tussen de eshop en de cartridges niet.. misschien dat nintendo hier wel tussen en teveel afsnoept van eShop aankopen..
Nintendo zou het zo moeten sturen dat het voor de consument het beste is:
- zorgen dat de kosten voor de studio's voor eShop en fysiek niet te ver uiteen lopen.
- grotere kaartjes tegen kostprijs en kleinere kaartjes voor maar een heel klein beetje minder om dit soort fratsen te voorkomen.
Als dit soort zaken door gaan dan ben je wel verplicht om een sd kaartje te kopen. Dit is ook wel heel zorgelijk voor de third party support, rime en puyo puyo tetris zijn fysiek ook duurder dan de ps4 versies. Dit gaat gewoon verkopen kosten, wat de toekomst van third party support in gevaar brengt.
De lego games zijn vooral op kinderen gericht, die hebben ook geen idee dat de halve game maar beschikbaar is en als je verder wilt spelen opeens een level moet downloaden, lekker kind vriendelijk.
De lego games zijn vooral op kinderen gericht, die hebben ook geen idee dat de halve game maar beschikbaar is en als je verder wilt spelen opeens een level moet downloaden, lekker kind vriendelijk.
Fingers crossed!:D ziet er iig goed uit als dit waar is:DSokkeh schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:47:
http://boards.4chan.org/v/thread/371959439#371959439
Vers van 4chan, nintendo direct op 1 april geleaked (neem het met een flinke korrel zout). Mocht het echter waar zijn is dit wel echt onwijs vetmario maker ziet er echt heel gaaf uit maar nooit een wiiu gehad...
Dit maakt doorverkopen niet minder makkelijk. De nieuwe eigenaar moet echter wel ook nog even die 13gb downloaden.Prulleman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:10:
[...]
Ik betaal dan liever die 3-5 euro extra voor de game zelf, zodat alles op de cartridge staat.
M.I. zijn er 2 voordelen aan cartridges:
- mogelijkheid om door te verkopen
- nemen geen ruimte in op je beperkte opslag.
Voor kleine (<2-3GB) + goedkope games (<30 €) zijn beide voordelen (voor mij) niet zo intererssant. Maar voor de 10+GB en 60 euro wil ik gewoon een cartrigde waar alles op staat. Ik vind dat je dat voor die prijs gewoon mag verwachten. (ik begrijp dat WB winst wilt maken, maar deze keuze begrijp ik niet)
Ik heb al 540 euro uitgegeven en heb er een rond slingerend 32 GB kaartje in gedaan. Geen zin om nog eens 50 euro uit tegeven aan extra opslag, daar koop ik liever een extra game voor, die wel in zijn geheel op een cartridge past
en wat ik hierboven al had gepost, ik snap de prijsverschillen tussen de eshop en de cartridges niet.. misschien dat nintendo hier wel tussen en teveel afsnoept van eShop aankopen..
Nintendo zou het zo moeten sturen dat het voor de consument het beste is:
- zorgen dat de kosten voor de studio's voor eShop en fysiek niet te ver uiteen lopen.
- grotere kaartjes tegen kostprijs en kleinere kaartjes voor maar een heel klein beetje minder om dit soort fratsen te voorkomen.
En ik praat het ook niet goed, dit is zonder twijfel een klantonvriendelijke manier van handelen en dat verdient ook absoluut negatieve publiciteit. Maar mijn reactie was met name op de mensen die het daarom gaan boycotten. Als je voor zo iets relatief kleins gaat boycotten dan blijft er volgens die maatstaf weinig over. Want de meeste klantonvriendelijke onzin gaat nog veel verder dan enkele euro's storage kosten.
Ik weet niet waarom precies de eShop games duurder zijn, maar heb wel een theorie. Nintendo (en andere uitgevers) geeft adviesprijzen voor hun games en veel winkels (speelgoedwinkels, gamemania) hanteren deze prijzen ook. Die zijn even hoog als de eShop. Als de eShop (of eventueel eigen fysieke outlet) goedkoper zou zijn dan kan je je afvragen waarom ze hun eigen advies niet opvolgen.
Ik denk dat iedereen die nu zo een drama maakt over de fysieke kaartjes eens wakker moet worden. Dit is gewoon de toekomst. Straks heeft geen enkele console nog een drager, en is het enkel download only.
Op de PC zie je het ook al tijden. Je koopt in de winkel eigenlijk alleen nog maar een download code en een doosje, de rest mag je downloaden.
Day one patches zijn ook eerder regel dan uitzondering.
Indie games komen alleen maar digitaal, en ik ben er vrij zeker van dat de volgende echt grote generatie consoles geen discs meer heeft.
Sowieso het argument dat het minder ruimte in neemt is al bij de PS4 en Xbox One niet waar gezien die ook gewoon dingen naar intern kopieren, en bij de Switch zit je ook met patches en DLC. En nu zie je dus ook dat devs gewoon kiezen voor kleinere kaartjes en een verplichte download.
Ik verwacht ook dat er in de toekomst uitgevers zijn die je kaartje aan je console gaan linken om doorverkoop tegen te gaan of met codes gaan werken zoals Sony dat ook een tijdje heeft gedaan.
Digitaal is de toekomst, like it or not.
Op de PC zie je het ook al tijden. Je koopt in de winkel eigenlijk alleen nog maar een download code en een doosje, de rest mag je downloaden.
Indie games komen alleen maar digitaal, en ik ben er vrij zeker van dat de volgende echt grote generatie consoles geen discs meer heeft.
Sowieso het argument dat het minder ruimte in neemt is al bij de PS4 en Xbox One niet waar gezien die ook gewoon dingen naar intern kopieren, en bij de Switch zit je ook met patches en DLC. En nu zie je dus ook dat devs gewoon kiezen voor kleinere kaartjes en een verplichte download.
Ik verwacht ook dat er in de toekomst uitgevers zijn die je kaartje aan je console gaan linken om doorverkoop tegen te gaan of met codes gaan werken zoals Sony dat ook een tijdje heeft gedaan.
Wat een onzin, veruit de meeste console gamers willen hun games gewoon nog fysiek in bezit hebben.LOTG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:20:
Ik denk dat iedereen die nu zo een drama maakt over de fysieke kaartjes eens wakker moet worden. Dit is gewoon de toekomst. Straks heeft geen enkele console nog een drager, en is het enkel download only.
op zich ben ik best voor digitaal, ik hoef niet perse een hoesje of een kaartje te hebben, maar dan wil ik de download ook wel kunnen doorverkopen en dan hadden ze de switch wel wat meer geheugen (128 GB) mogen geven.
Ik geloof ook wel dat er meer toekomst in digitaal zit, maar zover zijn we nog niet als de basis met 32 (~2 grote spellen) komt
Ik geloof ook wel dat er meer toekomst in digitaal zit, maar zover zijn we nog niet als de basis met 32 (~2 grote spellen) komt
ik snap de Heisa ook niet. Dus je moet een download doen van een paar gig voordat je een spel kan spelen. Om nu meteen een spel links te laten liggen omdat men een 8 gig kaartje gebruikt ipv een 16 gig kaartje is belachelijk.
@Nieuwevolger Dat kan wel zo zijn (en ik zeg nergens dat het niet zo is), maar daar ging het niet om. Het gaat er om wat uitgevers willen, en dat is geen doorverkoop en minder overhead op de verkoop.
De enige partij die hier nog gewicht in heeft zijn de verkopers. Die kunnen lastig gaan doen over de verkoop van de consoles als ze geen games meer kunnen verkopen. De consument word hier echt niet in meegewogen. Waarom niet? Nou heel simpel omdat je gewoon geen keuze hebt en dat weten ze verrektes goed.
@Lanithro Half mee eens, ik heb er geen moeite mee maar er zijn natuurlijk mensen die juist voor deze versie gaan omdat ze niet zo veel kunnen downloaden. En het is natuurlijk ook een flink stuk van je beschikbaar geheugen.
De enige partij die hier nog gewicht in heeft zijn de verkopers. Die kunnen lastig gaan doen over de verkoop van de consoles als ze geen games meer kunnen verkopen. De consument word hier echt niet in meegewogen. Waarom niet? Nou heel simpel omdat je gewoon geen keuze hebt en dat weten ze verrektes goed.
@Lanithro Half mee eens, ik heb er geen moeite mee maar er zijn natuurlijk mensen die juist voor deze versie gaan omdat ze niet zo veel kunnen downloaden. En het is natuurlijk ook een flink stuk van je beschikbaar geheugen.
[ Voor 18% gewijzigd door LOTG op 28-03-2017 10:29 ]
Verwijderd
Wanneer is straks? De PSP Go was niet zo'n succes, niet in de laatste plaats omdat veel winkels het vertikte om het ding te verkopen. Simpelweg omdat ze er geen games voor konden verkopen.LOTG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:20:
Ik zie dit nog niet snel gebeuren bij de grote drie.
Ik zit niet te wachten op grote downloads voordat ik een game wil starten. Dat er tegenwoordig zo nu en dan gepatched moet worden vind ik al vervelend genoeg. Het liefst prop ik gewoon een cartridge in een console en spelen maar. Ondanks de day 1 patch ging dat bij Zelda naar verwachting soepel. Ik zit niet te wachten op PS4/X1/PC taferelen. Ik stoor me er mateloos aan bij de X1 dat ik een game op disc koop en vervolgens zeer lang moet wachten en veel schijfruimte kwijt ben. Met de PS3 waar ik zo nu end an op speelde stoorde ik mij ook mateloos dat elke keer dat ik een game weer eens wou spelen na een tijdje het apparaat eerst een half uur of langer moest downloaden om maar te zwijgen van een reset van je stats zodat je ook dat eerst weer moet instellen (bij MAG veel het geval geweest).
Onwenselijk en ik hoop dat Nintendo daar op een gegeven moment wat tegen doet. Vooralsnog ging het met Zelda naar wens, end at is geen kleine game.Sowieso het argument dat het minder ruimte in neemt is al bij de PS4 en Xbox One niet waar gezien die ook gewoon dingen naar intern kopieren, en bij de Switch zit je ook met patches en DLC. En nu zie je dus ook dat devs gewoon kiezen voor kleinere kaartjes en een verplichte download.
Digitaal enkel voor indy. De rest fysiek en et zo min mogelijk patches. En de Switch kan dat in basis meer dan prima ondersteunen.Ik verwacht ook dat er in de toekomst uitgevers zijn die je kaartje aan je console gaan linken om doorverkoop tegen te gaan of met codes gaan werken zoals Sony dat ook een tijdje heeft gedaan.
Het is in dit geval alleen zuur dat WB dus geen marges in wil leveren voor de Switch versie terwijl deze game een port is. Het gros van de ontwikkelkosten zijn al gemaakt.JackAvery schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:52:
[...]
Het is inderdaad nogal een frats... maar bekijk het vanuit dit perspectief *enorme versimpeling incoming*. Stel een 8GB cartridge kost ~3 euro per cart, en een 32 GB kost bvb. 6 euro. Als je dan 100.000 exemplaren van je game laat drukken, verlies je 300.000 euro op je marge van je game bij gebruik van 32 GB carts. €60 retailrpijs x 100k = 6.000.000. Hiervan gaat ongeveer de helft van je game naar Nintendo en de winkel. Zit je op 3 miljoen inkomen. 600k of 300k kwijt zijn op dat bedrag enkel aan fabricagekosten van je cartridge loopt best wel op.
Nintendo wil voornamelijk niet de retailers tegen het been schoppen door te concurreren met lagere eShop prijzen.BlackMage schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:19:
Ik weet niet waarom precies de eShop games duurder zijn, maar heb wel een theorie. Nintendo (en andere uitgevers) geeft adviesprijzen voor hun games en veel winkels (speelgoedwinkels, gamemania) hanteren deze prijzen ook. Die zijn even hoog als de eShop. Als de eShop (of eventueel eigen fysieke outlet) goedkoper zou zijn dan kan je je afvragen waarom ze hun eigen advies niet opvolgen.
Winkeliers willen graag ook nog wat geld verdienen. Ze waren ook niet echt blij met een product als de PSPgo.
Dat is niet het punt. Het punt is dat WB een halve game op een fysiek kaartje verkoopt. Ze hadden net zo goed geen fysieke release kunnen uitbrengen.LOTG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:20:
Ik denk dat de PC markt nu zo ver veranderd is dat men nog geen eens naar de winkel gaat en meteen de game uit een onlineplatform (Steam, Origin, Uplay, GOG, etc.) haalt.Op de PC zie je het ook al tijden. Je koopt in de winkel eigenlijk alleen nog maar een download code en een doosje, de rest mag je downloaden.
Maar zelfs al heeft een game zo'n patch, ze zijn meestal nog wel te spelen zonder die patch.Day one patches zijn ook eerder regel dan uitzondering.
Verwijderd
Dat bepaal ik zelf wel als consument. Ik laat de game nu links liggen (tenzij het op een gegeven moment in de budgetbak ligt dan wil ik het overwegen). Ik vind het verkeerde bezuinigingen van een uitgever die mij als consument zeer benadeeld.Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:27:
ik snap de Heisa ook niet. Dus je moet een download doen van een paar gig voordat je een spel kan spelen. Om nu meteen een spel links te laten liggen omdat men een 8 gig kaartje gebruikt ipv een 16 gig kaartje is belachelijk.
Nou, als ik het per se iets moet downloaden... dan kan ik net zo goed de Wii U versie voor 25 EUR halen.Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:27:
@Thorgrem Ik snap jou insteek wel, maar het gaat er niet om wat jij vind, het gaat er om of de misgelopen inkomsten (jij koopt het spel niet) opwegen tegen de extra kosten (in het geval van Lego City, de duurdere kaartjes, en in het geval van digitaal de extra kosten voor productie, transport etc.). Ik denk dat het antwoord nee is. Zoals RayNbow zegt, op de PC markt is het nu de normaalste zaak van de wereld om gewoon een spel uit Steam te trekken. En op de meeste consoles word er ook veel digitaal gekocht tijdens sales.
Dat de PSP Go geen succes was (buiten Japan) heeft ook er mee te maken dat de PSP zelf al niet geweldig liep.
Het gaat toch echt die kant op en sneller dan je denkt.
Dat de PSP Go geen succes was (buiten Japan) heeft ook er mee te maken dat de PSP zelf al niet geweldig liep.
Verwijderd
Wat een geweldige logica. Top. Ik was al van plan de eShop versie te halen, nou voor mij veranderd er niets.RayNbow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:35:
[...]
Nou, als ik het per se iets moet downloaden... dan kan ik net zo goed de Wii U versie voor 25 EUR halen.
Of ze hadden moeten kiezen voor een 16 gb cartridge en nog 3gb losse download, dat is ook niet ideaal. En kan me voorstellen dat je voor 32 gb alweer een paar euro duurder uit bent per cartridge, dat tikt behoorlijk aan op een gegeven moment. Vind het wel gierig van warner bros aangezien het hier notabene om een remaster gaat van een oude game, die 50 euro gaat kosten. Dat is sowieso belachelijk veel geld voor een remaster, al helemaal omdat lego games sowieso niet de hoogste ontwikkelings budgets hebben. Meestal kunnen ports naar de mobiele versies er ook wel uit bij lego games, dus het remasteren voor de ps4/xbox/pc/switch moet al niet veel kosten.
Reden dat de eShop duurder is of altijd de advies prijs heeft is om niet direct te concurreren met de winkels. Winkels zijn belangrijk, die geven exposure aan de producten, niet iedereen zoekt het internet op voor alles, die groep wordt wel steeds kleiner denk ik maar toch.
Nintendo moet gewoon eisen dat de uitgevers de hele game op de rom zetten, mag toch verwachten dat ik het kaartje er in steek en gewoon kan spelen. Dat er een day one patch is tot daar aan toe, zolang ik maar de keuze heb om die te installeren of niet.
Ik heb geen zin om nu al een SD kaart te moeten kopen omdat ik een paar FYSIEKE games heb gekocht die 10+ GB downloads hebben.
Ik overwoog deze game te kopen, zo ver ik reviews had gezien van de WiiU versie sprak het me aan. De keuze van WBe is onvriendelijk richting de consument, dit wil ik niet ondersteunen.
Nintendo moet gewoon eisen dat de uitgevers de hele game op de rom zetten, mag toch verwachten dat ik het kaartje er in steek en gewoon kan spelen. Dat er een day one patch is tot daar aan toe, zolang ik maar de keuze heb om die te installeren of niet.
Ik heb geen zin om nu al een SD kaart te moeten kopen omdat ik een paar FYSIEKE games heb gekocht die 10+ GB downloads hebben.
Ik overwoog deze game te kopen, zo ver ik reviews had gezien van de WiiU versie sprak het me aan. De keuze van WBe is onvriendelijk richting de consument, dit wil ik niet ondersteunen.
Paradigm: Shift happens.
Ik heb niks tegen digitaal, een systeem wat ook veel gemakken biedt, maar als ik de keuze heb, koop ik liever fysiek op een console. Redenen zijn simpel: je bent niet afhankelijk van servers om je game te behouden in de verdere toekomst; en je bent daadwerkelijk eigenaar van het product in handen.Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:27:
Bij de Switch specifiek geeft de intentie van het design van de opslag (32GB + uitbreidbaar) me net meer impuls om fysiek te willen blijven kopen wanneer het kan.
Dat de markt in de richting van 100% digitaal gaat, ga ik mee akkoord. Nintendo echter voorlopig niet
Wat deze specifieke situatie betreft: ik zou liever iets meer betalen voor de hele game op een cartridge dan een halfslachtige oplossing waarmee WB meer verdient op een game die zijn ontwikkelingskosten grotendeels al verdiend heeft - zeg maar een relatief luie enhanced port. Ik ben dan ook niet van plan de game nog te kopen voor ie op zijn minst aan halve prijs staat. Lego Cities Undercover kostte al geen €60 drie jaar geleden.
maar op een PC (of xbox of PS) heb je een HDD ipv 32 GB NAND + een SD kaart slot... dat vind ik een groot verschil!LOTG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:40:
@Thorgrem Ik snap jou insteek wel, maar het gaat er niet om wat jij vind, het gaat er om of de misgelopen inkomsten (jij koopt het spel niet) opwegen tegen de extra kosten (in het geval van Lego City, de duurdere kaartjes, en in het geval van digitaal de extra kosten voor productie, transport etc.). Ik denk dat het antwoord nee is. Zoals RayNbow zegt, op de PC markt is het nu de normaalste zaak van de wereld om gewoon een spel uit Steam te trekken. En op de meeste consoles word er ook veel digitaal gekocht tijdens sales.
En dan valt de prijs per GB nog wel mee voor een 128 kaartje (30/40 cent), maar hoever komt je met 128 GB in de toekomst?? 256 is al weer minimaal 50 cent per GB.
een 500GB 2.5" HDD zit ver onder de 10 cent per MB en grotere schijven ook nog.
En dan heb je dus nog hoeveel games je bij je basis console kan opslaan, hoeveel geld je voor een upgrade kwijt bent, hoe snel je aan een upgrade moeten denken en wat de prijs van een fatsoenlijk formaat upgrade is.. Als je deze factoren allemaal meeneemt vind ik het een schandaal dat een fysieke game voor de switch nog 13 GB nodig heeft. De hele situatie is op alle vlakken niet te vergelijk met de concurentie
Download door verkopen gaat niet gebeuren, dat zou de neerval zijn van singelplayer games. 1 iemand hoeft de game nog maar te kopen, uitspelen en vervolgens doorsturen, en die kan dan weer het zelfde doen. Nu kan dit al met fysieke versies, maar daar heb je nog het risico (ook al is die nihil) dat de disc beschadigd is moet die per post worden verstuurd of je moet hem zelf ophalen. Bij digitaal hoeft alleen iemand een foto van de code door te sturen.Prulleman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:27:
op zich ben ik best voor digitaal, ik hoef niet perse een hoesje of een kaartje te hebben, maar dan wil ik de download ook wel kunnen doorverkopen en dan hadden ze de switch wel wat meer geheugen (128 GB) mogen geven.
Over fysieke games gesproken... Iemand Has been heroes al ergens op een site zien staan om te bestellen?
@Prulleman Ik zeg ook alleen maar waar het heen gaat, het is niet dat ik die beslissingen maak. En op mijn Surface tablet had ik ook niet zo veel geheugen en moest ik ook alles downloaden en installeren.
En je vergelijking met nu 128GB en hoe ver je daar mee in de toekomst komt is ook niet heel reeel. Tegen de tijd dat er 2TB kaartjes zijn kosten de 256 kaartjes ook al weer minder.
Plus als je kijkt naar bijvoorbeeld een PS4 met 500gb hdd, dan is dat momenteel ook veel te weinig. OS neemt een flink stuk in, en games van 50+ gb zijn ook niet heel schaars. Plus dan nog eens DLC, patches etc. 10 retail games erop krijgen is een challenge.
En je vergelijking met nu 128GB en hoe ver je daar mee in de toekomst komt is ook niet heel reeel. Tegen de tijd dat er 2TB kaartjes zijn kosten de 256 kaartjes ook al weer minder.
Plus als je kijkt naar bijvoorbeeld een PS4 met 500gb hdd, dan is dat momenteel ook veel te weinig. OS neemt een flink stuk in, en games van 50+ gb zijn ook niet heel schaars. Plus dan nog eens DLC, patches etc. 10 retail games erop krijgen is een challenge.
Verwijderd
@Prulleman Wat had je dan gewild, een 2.5" HDD in je Switch?
Flash geheugen is gewoon een stuk duurder, zie bv de prijsverschillen tussen een 32GB iPhone en een 128GB iPhone.
Dat is een verschil van 125 euro. Dus een 128GB Switch zou dan ongeveer 450 euro kosten. Wie zou dat er voor betalen?!
Dat is een verschil van 125 euro. Dus een 128GB Switch zou dan ongeveer 450 euro kosten. Wie zou dat er voor betalen?!
Een 500gb hdd voor de ps4 was inderdaad erg weinig (aangezien je eerst geen externe hdd kon aansluiten), maar met 32gb kan je dus eigenlijk niet 2x legocity undercover volledig installeren met de fysieke versie. Als dit vaker gaat voorkomen is het heel zorgelijk. Om een sd kaartje kan je gewoon niet meer om heen lopen voor de switch, wat gewoon weer extra kosten zijn. Bij de ps4 kon je met wat managen met die 500gb de voeten uit.
En meer flash geheugen was waarschijnlijk ook geen optie, telefoon van 750 euro hebben nog steeds het instapmodel van 32gb flashgeheugen. flash geheugen is gewoon aan de dure kant.
En meer flash geheugen was waarschijnlijk ook geen optie, telefoon van 750 euro hebben nog steeds het instapmodel van 32gb flashgeheugen. flash geheugen is gewoon aan de dure kant.
Dat verkoopprijs verschil gaat voor het merendeel direct de zakken van Apple in...Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:57:
@Prulleman Wat had je dan gewild, een 2.5" HDD in je Switch?Flash geheugen is gewoon een stuk duurder, zie bv de prijsverschillen tussen een 32GB iPhone en een 128GB iPhone.
Die standaard 32GB flash geheugen in premium telefoons is gewoon een verdienmodel. Niet omdat het anders te duur wordt. Ze lokken je naar de duurdere versie, die wèl over voldoende geheugen beschikt. Dat spelletje speelt Apple al jaren.Nieuwevolger schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:04:
Een 500gb hdd voor de ps4 was inderdaad erg weinig (aangezien je eerst geen externe hdd kon aansluiten), maar met 32gb kan je dus eigenlijk niet 2x legocity undercover volledig installeren met de fysieke versie. Als dit vaker gaat voorkomen is het heel zorgelijk. Om een sd kaartje kan je gewoon niet meer om heen lopen voor de switch, wat gewoon weer extra kosten zijn. Bij de ps4 kon je met wat managen met die 500gb de voeten uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Rossi46 op 28-03-2017 11:09 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
duidelijk toch wat ik wil:Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:57:
@Prulleman Wat had je dan gewild, een 2.5" HDD in je Switch?Flash geheugen is gewoon een stuk duurder, zie bv de prijsverschillen tussen een 32GB iPhone en een 128GB iPhone.
grote games volledig op de cartridge
ik snap ook wel dat flash geheugen duurder is en dat er op een mobiel device geen andere oplossingen zijn. juist daarom moeten grote games gewoon op cartridges.
En over het prijsverschil.. we weten allemaal dat Apple meester is in belachelijke prijzen. Bij de OnePlus 3T betaal je maar 40 euro meer voor een 64>128 upgrade. (en dan heb je nog UFS 2.0 NAND ook). Het geheugen wat nintendo gebruikt is volgens mij een stuk trager en goedkoper.
Het punt van verschillende opslag opties aanbieden is vaak een marketing trucje om mensen over te halen het duurdere model te nemen. Als je enkel 1 grote aanbied dan vervalt dit argument en zou je de marge gelijk kunnen houden. Een 128 switch zou dan echt niet meer dan 30 euro meer hoeven kosten dan een 32.
Ik vermoed overigens dat er dit jaar nog een 128 switch uitkomt (ongetwijfeld voor minimaal 400 euro). het printje met NAND geheugen is namelijk met een losse connector, ze kunnen dit heel makkelijk wisselen in de productie.
Maar we vallen volgens mij met zijn alle in herhaling, er zijn duidelijk voor en tegenstanders
Ik denk eigenlijk dat de prijs van flashgeheugen te maken heeft met de massaproductie ervan. Als fabrikanten van flashgeheugen zouden willen dat 128 gb goedkoper moet worden, moeten ze er meer van produceren en er de standaard van maken. Zal wel niet zomaar gebeuren, want op deze manier valt er veel meer te verdienen en waarschijnlijk zal het ook wel wat te maken hebben dat ze dan oude machines moeten afschrijven.
Denk niet dat het zo hard loopt met digital. Ik koop bijvoorbeeld ook netjes alle ps4 games gewoon fysiek nog. Leen meeste ook uit aan vrienden. Dat gaat gewoon niet zo makkelijk met digital. Maar ik snap het steam gebeuren ook wel. Heb zat digitale spellen op steam. Maar die zijn gewoon veel opener ermee. Dus dan zijn mensen meer geneigd om het zo te doen.LOTG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:40:
@Thorgrem
Dat en digitaal is op de PC goedkoper (aanzienlijk) niet duurder.
En dit is ook een portable. Internettoegang is gewoon niet zo mainstream als op consoles en PC.
Overigens, de psp heeft volgens mij een kleine 90 Mil units verscheept ofzo? Verkocht juist als de neten.
PSN & XBL: Denkoyugo
Geen idee wie nu de belangrijkste spelers zijn in de productie van flashgeheugen, maar jouw verhaal gaat enkel op als er sprake is van een ongezonde niet-competitieve markt.Nieuwevolger schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:18:
Ik denk eigenlijk dat de prijs van flashgeheugen te maken heeft met de massaproductie ervan. Als fabrikanten van flashgeheugen zouden willen dat 128 gb goedkoper moet worden, moeten ze er meer van produceren en er de standaard van maken. Zal wel niet zomaar gebeuren, want op deze manier valt er veel meer te verdienen en waarschijnlijk zal het ook wel wat te maken hebben dat ze dan oude machines moeten afschrijven.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Nee, wat belachelijk is, is anno 2017 met een console komen die slechts 32GB on-board heeft en die zelfs met de grootste kaartjes van tegenwoordig slechts uit te breiden is naar ~500GB. En zelfs dat zou niet zo erg zijn, ware het niet dat je blijkbaar afhankelijk van de game niet eens de keuze kan maken om géén SD-kaart te kopen omdat zelfs het spul dat je fysiek koopt vele gigabytes aan data gaat lopen downloaden. Dát is belachelijk.Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:27:
Ik vind de Switch geweldig hoor, maar niet alles wat Nintendo doet is goud. Dit is gewoon een behoorlijke blunder die voorkomen had kunnen worden met a) meer storage on-board of b) goedkopere flash-carts. Vooral dat laatste is wel in het belang van Nintendo gezien de magere third party support op hun vorige console en de matige lijst met games bij de release.
Dat moet je blijkbaar toch, want jouw "oplossing" was om dan maar een SD-kaart te kopen...Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:57:
[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 28-03-2017 11:36 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
@NMe
1. Grotere on-board storage zou de Switch makkelijk 100 euro duurder maken. Waardoor direct al een hoop mensen weg zouden lopen. Helemaal als je zou bedenken dat bv 64GB niet veel zou toevoegen, wat zou betekenen dat je al aan 128 of zelfs 256GB aan interne opslag kan denken. Een 128GB / 256GB SD kaart los kopen is goedkoper dan wat die upgrade je zou kosten. Dit is een feit. Makers van SD kaarten hebben de luxe hogere prijzen niet omdat er dan te veel concurrentie zou zijn.
2. Je weet niet hoe duur de flash kaarten zijn voor de spellen. Je weet ook niet hoeveel het kost deze kaarten te produceren. Het enige wat je nu kan doen is gokken adv. wat je interpreteert. En heel simpel, dan zit je er al direct naast.
Uiteindelijk zou het goedkoper worden om de kaarten te produceren, de 3DS had bv in het begin ook alleen maar 1,2 en 4 GB gamekaarten maar later werden ook 8 en 16 GB kaarten toegevoegd. Dit was omdat het o.a. goedkoper werd ze te produceren.
En bonus 3. Je kan in feite tot 2 TB gaan voor je SD kaart. Alleen is de technologie nog niet zo ver.
Edit en 4: Ik heb 40 euro aan een SD kaart van 128GB uitgegeven. Dat is wel een verschil met de 100+ euro die je er anders voor zou betalen.
1. Grotere on-board storage zou de Switch makkelijk 100 euro duurder maken. Waardoor direct al een hoop mensen weg zouden lopen. Helemaal als je zou bedenken dat bv 64GB niet veel zou toevoegen, wat zou betekenen dat je al aan 128 of zelfs 256GB aan interne opslag kan denken. Een 128GB / 256GB SD kaart los kopen is goedkoper dan wat die upgrade je zou kosten. Dit is een feit. Makers van SD kaarten hebben de luxe hogere prijzen niet omdat er dan te veel concurrentie zou zijn.
2. Je weet niet hoe duur de flash kaarten zijn voor de spellen. Je weet ook niet hoeveel het kost deze kaarten te produceren. Het enige wat je nu kan doen is gokken adv. wat je interpreteert. En heel simpel, dan zit je er al direct naast.
Uiteindelijk zou het goedkoper worden om de kaarten te produceren, de 3DS had bv in het begin ook alleen maar 1,2 en 4 GB gamekaarten maar later werden ook 8 en 16 GB kaarten toegevoegd. Dit was omdat het o.a. goedkoper werd ze te produceren.
En bonus 3. Je kan in feite tot 2 TB gaan voor je SD kaart. Alleen is de technologie nog niet zo ver.
Edit en 4: Ik heb 40 euro aan een SD kaart van 128GB uitgegeven. Dat is wel een verschil met de 100+ euro die je er anders voor zou betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 11:45 ]
@Denko Als ik een game voor 50-60 euro haal, dan heb ik die liever fysiek in bezit. Als een game voor onder de 20 euro in de sale komt vind ik het net zo makkelijk om hem digitaal te kopen. Volgens mij op steam zijn ook vooral de goedkope games populair en anders zijn ze wel via een key site een stuk goedkoper te krijgen dan op steam. Aangezien er voor de ps4 geen goedkope keys te krijgen zijn zit je vast aan dure playstation store, dan is het sowieso al minder aantrekkelijk om digitaal te gaan. En sowieso was bij pc gamen fysiek altijd omhandig met installeren en het gebruik van verschillende discs, gaat met steam ook veel makkelijker nu.
@Rossi46 Zo gek is het niet hoor, alle grote smartphone fabrikanten hebben met hun flaggenschip een 32gb als instap model, die veruit het meest verkocht wordt. Hoe meer je van iets besteld, hoe meer korting je waarschijnlijk krijgt aangezien het voor de producent goedkoper is om het te maken. Bijvoorbeeld wanneer 70 procent van de klanten voor het 32gb model gaan, 20 procent voor de 64gb en 10procent voor het 128 gb model. Dan zie je al hoe groot het verschil in productie van flashgeheugen is.
@Rossi46 Zo gek is het niet hoor, alle grote smartphone fabrikanten hebben met hun flaggenschip een 32gb als instap model, die veruit het meest verkocht wordt. Hoe meer je van iets besteld, hoe meer korting je waarschijnlijk krijgt aangezien het voor de producent goedkoper is om het te maken. Bijvoorbeeld wanneer 70 procent van de klanten voor het 32gb model gaan, 20 procent voor de 64gb en 10procent voor het 128 gb model. Dan zie je al hoe groot het verschil in productie van flashgeheugen is.
Daar hebben we het toch niet over in deze discussie. Ik ben het er volledig mee eens dat Nintendo er wat meer opslag in had kunnen stoppen. Maar je moet in dit geval niet boos worden op Nintendo maar op WB. Die besluiten hier een 8 gig kaartje in te stoppen. Maar zoals ik al eerder zei, waarom een leuk/goed spel links laten liggen omdat je nog een extra download hebt, Als het een leuk spel is koop het speel het en verwijder het weer als je het uit hebt gespeeld.NMe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:35:
[...]
Nee, wat belachelijk is, is anno 2017 met een console komen die slechts 32GB on-board heeft en die zelfs met de grootste kaartjes van tegenwoordig slechts uit te breiden is naar ~500GB. En zelfs dat zou niet zo erg zijn, ware het niet dat je blijkbaar afhankelijk van de game niet eens de keuze kan maken om géén SD-kaart te kopen omdat zelfs het spul dat je fysiek koopt vele gigabytes aan data gaat lopen downloaden. Dát is belachelijk.
Ik vind de Switch geweldig hoor, maar niet alles wat Nintendo doet is goud. Dit is gewoon een behoorlijke blunder die voorkomen had kunnen worden met a) meer storage on-board of b) goedkopere flash-carts. Vooral dat laatste is wel in het belang van Nintendo gezien de magere third party support op hun vorige console en de matige lijst met games bij de release.
[...]
Dat moet je blijkbaar toch, want jouw "oplossing" was om dan maar een SD-kaart te kopen...
Ik zou deze game sowieso niet kopen omdat het me niet aanspreekt maar waar ik me in dit geval zorgen over zou maken is het probleem dat je op lange termijn gaat krijgen.Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:27:
Als de Publisher/Ontwikkelaar of Nintendo de stekker uit de Switch Store/Download server trekt ga je dit spel dus nooit meer kunnen spelen. Iemand die over een paar jaar denkt deze game te kopen op een rommelmarkt zit met een nutteloze cartridge waar je niks aan hebt.
Dat zou het punt zijn waar ik me druk over zou maken, niet dat mijn systeem meteen vol zit als ik geen Micro SD koop.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Ik zie een hele hoop excuusjes waarom het OK zou moeten zijn dat Nintendo de consument heeft opgezadeld met hún probleem. Dat is veel te simplistisch. Nintendo had dit in zijn certificaties moeten tegengaan. Het enige dat erger is dan het afschrikken van de publishers is het afschrikken van de consument.
Je denkt nog steeds in één spel. Wat als dit spel een trend zet? Dan kun je twee of hooguit drie van dit soort spellen tegelijk spelen of je moet een SD-kaart kopen.Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:51:
[...]
Daar hebben we het toch niet over in deze discussie. Ik ben het er volledig mee eens dat Nintendo er wat meer opslag in had kunnen stoppen. Maar je moet in dit geval niet boos worden op Nintendo maar op WB. Die besluiten hier een 8 gig kaartje in te stoppen. Maar zoals ik al eerder zei, waarom een leuk/goed spel links laten liggen omdat je nog een extra download hebt, Als het een leuk spel is koop het speel het en verwijder het weer als je het uit hebt gespeeld.
Heb je dat niet met elke console? Veel spellen hebben een specifieke firmware/update nodig om te kunnen spelen.Wahloh schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:55:
[...]
Ik zou deze game sowieso niet kopen omdat het me niet aanspreekt maar waar ik me in dit geval zorgen over zou maken is het probleem dat je op lange termijn gaat krijgen.
Als de Publisher/Ontwikkelaar of Nintendo de stekker uit de Switch Store/Download server trekt ga je dit spel dus nooit meer kunnen spelen. Iemand die over een paar jaar denkt deze game te kopen op een rommelmarkt zit met een nutteloze cartridge waar je niks aan hebt.
Dat zou het punt zijn waar ik me druk over zou maken, niet dat mijn systeem meteen vol zit als ik geen Micro SD koop.
De service van de psp zijn ook nog steeds online hoor, ik vind dat persoonlijk geen reden voor paniek.
Ik heb zelf 0 interesse in lego city bladiblah, echter mijn zoon wel. Juist omdat sd kaartjes (die zowel snel zijn als hoge geheugen capaciteit hebben) best duur zijn wilde ik de aanschaf hiervan zo lang mogelijk uitstellen. Immers iedere maand wachten is wat geld bespaart (tenzij er weer natuur geweld is die de manufactering plants sloopt
)
Maar het is simpel, mocht hij de game idd graag willen dan past het op mijn interne geheugen, gezien ik geen andere games heb. Mocht hij daarna idd gaan spelen maar heb ik het geheugen nodig, dan koop ik een sd kaartje, of het is kiezen op delen......als mario uitkomt heeft die voorrang op lego city, dus dan knikker ik die dl ervanaf om ruimte te maken en mag lego city in de wachtkamer. Maar waarschijnlijker mario dan op cart en deze dan digitaal kopen dan kan alles tegelijk.
TLDR: het punt is dat het kut is dat WB deze beslissing kan maken. Ik was van plan om buiten zelda alles primair digitaal te halen, maar door deze grappen kan je niet 'even spontaan' en cartridge aanschaffen.
Ik sta wel achter de uitspraak van iemand dat ninty zou moeten enforcen dat games op cart gewoon speelbaar zou moeten zijn in sp. Om voor online een day patch nodig te hebben daar kan ik prima mee leven. En als een dev/publisher dat niet wil? Lekker digital only releasen.
Maar het is simpel, mocht hij de game idd graag willen dan past het op mijn interne geheugen, gezien ik geen andere games heb. Mocht hij daarna idd gaan spelen maar heb ik het geheugen nodig, dan koop ik een sd kaartje, of het is kiezen op delen......als mario uitkomt heeft die voorrang op lego city, dus dan knikker ik die dl ervanaf om ruimte te maken en mag lego city in de wachtkamer. Maar waarschijnlijker mario dan op cart en deze dan digitaal kopen dan kan alles tegelijk.
TLDR: het punt is dat het kut is dat WB deze beslissing kan maken. Ik was van plan om buiten zelda alles primair digitaal te halen, maar door deze grappen kan je niet 'even spontaan' en cartridge aanschaffen.
Ik sta wel achter de uitspraak van iemand dat ninty zou moeten enforcen dat games op cart gewoon speelbaar zou moeten zijn in sp. Om voor online een day patch nodig te hebben daar kan ik prima mee leven. En als een dev/publisher dat niet wil? Lekker digital only releasen.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Het is een vicieuze cirkel. Als Nintendo dergelijke beperkingen op gaat leggen zouden publishers het systeem sneller links kunnen laten liggen waardoor er minder games uitkomen waardoor er weer minder consumenten komen.NMe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:00:
[...]
Ik zie een hele hoop excuusjes waarom het OK zou moeten zijn dat Nintendo de consument heeft opgezadeld met hún probleem. Dat is veel te simplistisch. Nintendo had dit in zijn certificaties moeten tegengaan. Het enige dat erger is dan het afschrikken van de publishers is het afschrikken van de consument.
Als consumenten geen games kopen omdat ze letterlijk niet meer op het systeem passen (zonder investering van nog eens honderd euro) geldt dat net zo hard. Als dat de afweging is dan had Nintendo de carts fixed price moeten maken, gewoon dezelfde kosten ongeacht de grootte. Dan maken ze misschien wat meer winst op de kleinste en wat verlies op de grotere maar uiteindelijk zit je niet met dit soort gezeik.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:05:
[...]
Het is een vicieuze cirkel. Als Nintendo dergelijke beperkingen op gaat leggen zouden publishers het systeem sneller links kunnen laten liggen waardoor er minder games uitkomen waardoor er weer minder consumenten komen.
Ja natuurlijk denk ik nog steeds in één spel want dit is vooralsnog 1 spel. Jij gaat er vanuit dat meteen elke uitgever dit gaat doen. Dat er een SD kaart in moet heb ik me allang bij neergelegd alleen koop ik die pas als ik die echt nodig heb. Vooralsnog heb ik ruimte zat op mijn Switch.NMe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:00:
[...]
[...]
Je denkt nog steeds in één spel. Wat als dit spel een trend zet? Dan kun je twee of hooguit drie van dit soort spellen tegelijk spelen of je moet een SD-kaart kopen.
Ik vind het eigenlijk meer bijzonder dat er nu pas één spel in mijn ogen echt de moeite waard is om te kopen en dat is uiteraard Zelda.. de rest valt best tegen en is meer gimmicky
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Natuurlijk ga ik daarvan uit. Waarom zou dit de enige uitgever zijn met dit lumineuze idee? Het is het eerste grote (als in: bekende naam) third party spel dat uitkomt en dan meteen zoiets. Ik maak me daar zorgen over, ja. Dit mag geen trend worden, want dan wordt het niks met de Switch...Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:07:
[...]
Ja natuurlijk denk ik nog steeds in één spel want dit is vooralsnog 1 spel. Jij gaat er vanuit dat meteen elke uitgever dit gaat doen. Dat er een SD kaart in moet heb ik me allang bij neergelegd alleen koop ik die pas als ik die echt nodig heb. Vooralsnog heb ik ruimte zat op mijn Switch.
Verwijderd
Maar dát is weer tegen het been van indie developersNMe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:07:
[...]
Als consumenten geen games kopen omdat ze letterlijk niet meer op het systeem passen (zonder investering van nog eens honderd euro) geldt dat net zo hard. Als dat de afweging is dan had Nintendo de carts fixed price moeten maken, gewoon dezelfde kosten ongeacht de grootte. Dan maken ze misschien wat meer winst op de kleinste en wat verlies op de grotere maar uiteindelijk zit je niet met dit soort gezeik.
Zo gekke beslissing is dit niet hoor vanuit warner bros z'n perspectief. Wat zou jij liever hebben, duurdere games of niet alle content staat op de cartridge. Als ik een 128 gb sd kaart zou hebben, dan zou ik denk ik kiezen voor het laatste.Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:07:
[...]
Ja natuurlijk denk ik nog steeds in één spel want dit is vooralsnog 1 spel. Jij gaat er vanuit dat meteen elke uitgever dit gaat doen. Dat er een SD kaart in moet heb ik me allang bij neergelegd alleen koop ik die pas als ik die echt nodig heb. Vooralsnog heb ik ruimte zat op mijn Switch.
En toch kochten mensen nog games voor de xbox en playstation terwijl die vol waren. Sterker nog men koopt meerdere keren een HDD om het op te lossen. Net als nij de 3DS en WiiU.NMe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:07:
[...]
Als consumenten geen games kopen omdat ze letterlijk niet meer op het systeem passen (zonder investering van nog eens honderd euro) geldt dat net zo hard. Als dat de afweging is dan had Nintendo de carts fixed price moeten maken, gewoon dezelfde kosten ongeacht de grootte. Dan maken ze misschien wat meer winst op de kleinste en wat verlies op de grotere maar uiteindelijk zit je niet met dit soort gezeik.
Nog steeds excuusjes die de gemiddelde consument niet interesseren, @sanderev66. Die zien alleen dat hun Switch na twee spellen al vol staat.
Als multiplatform gamer ben ik het met je eens maar.....dat betekent dat je sowieso op andere platformen genoeg kan spelen.hmr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:09:
Ik vind het eigenlijk meer bijzonder dat er nu pas één spel in mijn ogen echt de moeite waard is om te kopen en dat is uiteraard Zelda.. de rest valt best tegen en is meer gimmicky
Als je alleen een switch hebt, dan kun je uit het bestaande aanbod de multiplatformers niet spelen en zijn het imho valide keuzes. Geen absolute topgames, maar zeker enkele goede games in diverse genres.
Verder is het ook standaard probleem als consoles net uit zijn, dus ik vind het sowieso niet heel erg, je weet gewoon van te voren dat je keuzes qua top games beperkt zijn als je als eerste/vroeg instapt in een console life cycle.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik heb al vijf spellen op mijn Switch en heb nog lang geen 26 GB gebruikt. Ik had vijf spelen op mijn PS4 toen de ingebouwde 500GB HDD vol zat.NMe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:10:
Nog steeds excuusjes die de gemiddelde consument niet interesseren, @sanderev66. Die zien alleen dat hun Switch na twee spellen al vol staat.
Maw. je zit serieus te overdrijven. Als alle third party publishers dit gaan doen dan heb je misschien een punt, maar tot nu toe is het er maar 1. En zoals ik al zei; de prijzen voor de cartridges zullen zakken dus zullen minder publishers genoodzaakt zijn deze stappen te ondernemen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 12:16 ]
Om een quote te jatten die ik laatst gehoord heb: 'thats like comparing apples & buicks'Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:13:
[...]
Ik heb al vijf spellen op mijn Switch en heb nog lang geen 26 GB gebruikt. Ik had vijf spelen op mijn PS4 toen de ingebouwde 500GB HDD vol zat.
Welke games? En bij de ps4 is een hd install ALTIJD verplicht? En bij de ps4 kan je zelf het [interne] geheugen vervangen zoals je zelf ook gedaan hebt.
Ik ben het met je eerdere post eens, dat nintendo die vrijheid wsl moet geven voor indie devs en misschien wel devs in het algemeen.
Maar de imho most likely verklaring is dat nintendo mogelijk weer grof geld wil verdienen aan cartridges.....kijk maar naar de nes en snes.........
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ja bij een PS4 en XBOX ONE is een HD install ALTIJD verplicht. Zeker met grote games zit je eerst een uur te wachten voordat je kan beginnen. (I'm looking at you, Horizon Zero Dawn) En ja, je kan de HDD vervangen. Je kan ook een SD kaart in de Switch steken. Zelfde oplossing, dus.Sagat schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:18:
[...]
Om een quote te jatten die ik laatst gehoord heb: 'thats like comparing apples & buicks'
Welke games? En bij de ps4 is een hd install ALTIJD verplicht? En bij de ps4 kan je zelf het [interne] geheugen vervangen zoals je zelf ook gedaan hebt.
En dit is dan weer pure onzin. Kijk maar naar de 3DS, DS. Die geheugenkaarten worden naar genoeg tegen de kostprijs aan de publishers verkocht. Ik vermoed dat dit bij de Switch NIET anders is, alleen dat die kostprijs hoger ligt.Maar de imho most likely verklaring is dat nintendo mogelijk weer grof geld wil verdienen aan cartridges.....kijk maar naar de nes en snes.........
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 12:24 ]
Jij was nota bene een van de eersten die riep dat Nintendo een totaal andere doelgroep heeft dan Sony. Die andere doelgroep is helemaal niet zo thuis in techniek en snapt er geen bal van dat het ding "vol" is nadat je een cartridge erin stopt en dat je een game die je in de winkel koopt niet kan spelen omdat je Switch geen ruimte heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:13:
[...]
Ik heb al vijf spellen op mijn Switch en heb nog lang geen 26 GB gebruikt. Ik had vijf spelen op mijn PS4 toen de ingebouwde 500GB HDD vol zat.
Nee, jij zit alles goed te praten omdat het Nintendo is. Die overmatige positiviteit bijna net zo storend als die overmatige negativiteit in dit topic van even geleden.Maw. je zit serieus te overdrijven.
Nee, vind ik niet, een sd kaart vervangen vind ik meer hetzelfde als een externe hd aansluiten. Wat op XB1 kan en sinds kort ook ps4.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:21:
[...]
Ja bij een PS4 en XBOX ONE is een HD install ALTIJD verplicht. Zeker met grote games zit je eerste en uur te wachten voordat je kan beginnen. En ja, je kan de HDD vervangen. Je kan ook een SD kaart in de Switch steken. Zelfde oplossing, dus.
En ik benoemde de ps4 verplichte install omdat dit vooraf bekend is. Ik en aan de reacties te zien vele met mij gaan er vanuit dat dit bij cartridges niet nodig is.....tuurlijk patches kunnen altijd, maar niet 1/3 op cart en 2/3 als dl.
Ik heb geen cijfers dus hier kan ik geen tegen argumenten geven, echter vertel mij dan waarom WB voor deze oplossing kiest?En dit is dan weer pure onzin. Kijk maar naar de 3DS, DS. Die geheugenkaarten worden naar genoeg tegen de kostprijs aan de publishers verkocht.
Als een grotere cart niet veel duurder is, waarom willen ze dan op deze wijze consumentje pesten? Daar zullen ze echt wel over nagedacht hebben. Dat is de reden voor mijn aanname.
10 second ninja DONE
Verwijderd
@NMe Nee, ik heb mijn mening en die verdedig ik. Dat het discussiëren.
Is het een goede oplossing wat WB hier doet? Nee.
Is het de schuld van Nintendo van wat WB hier doet? Nee.
Wiens schuld is het? WB.
Oplossing: Skip de game.
Ik ben niet overdreven positief, maar ik vind het niet kunnen om Nintendo overal de schuld van te geven.
@Sagat Hoezo is het hetzelfde als een Externe HD aansluiten? Je hoeft 'm niet via een USB kabel aan de Switch te hangen, hij heeft geen externe oplader nodig, etc.
Verder zeg ik juist dat er een prijsverschil in de kaartjes zit omdat de capaciteit anders is. Meer GB op kaart is gewoon duurder.
Wiens schuld is het? WB.
Ik ben niet overdreven positief, maar ik vind het niet kunnen om Nintendo overal de schuld van te geven.
@Sagat Hoezo is het hetzelfde als een Externe HD aansluiten? Je hoeft 'm niet via een USB kabel aan de Switch te hangen, hij heeft geen externe oplader nodig, etc.
Verder zeg ik juist dat er een prijsverschil in de kaartjes zit omdat de capaciteit anders is. Meer GB op kaart is gewoon duurder.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 12:35 ]
Als het 2 euro per cartridge scheelt en ze verkopen er 200.000 van.... dan is dat dus 400.000 euro wat ze hebben bespaard met deze actie.Sagat schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:26:
Ik heb geen cijfers dus hier kan ik geen tegen argumenten geven, echter vertel mij dan waarom WB voor deze oplossing kiest?
Als een grotere cart niet veel duurder is, waarom willen ze dan op deze wijze consumentje pesten? Daar zullen ze echt wel over nagedacht hebben. Dat is de reden voor mijn aanname.
400.000 is best veel geld, ook voor WD.
Dat doe ik dan ook niet. Maar het is wel de consequentie van Nintendo's keuze, en ze kunnen wel degelijk eisen dat een game op cartridge niet bij launch meteen al een grote download nodig heeft. Daar is die hele certificering waar Nintendo zo prat op gaat namelijk uitermate geschikt voor. Is kut voor WB, niet voor ons.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:29:
Wiens schuld is het? WB.
Het probleem is dat wanneer mensen de eerste WB-game links laten liggen, WB aanneemt dat het niks wordt met de Switch en daarom maar geen games meer uitbrengt. En daar heeft niemand baat bij, Nintendo nog wel het minst van allemaal. Nintendo zou dus publishers tegen zichzelf in bescherming moeten nemen.
Daarmee zeg ik trouwens niks nieuws:
http://www.gamesindustry....s-cartridge-cost-quandary
https://www.forbes.com/si...rty-support/#76d0d91479d1
[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 28-03-2017 12:41 ]
Tot dusver bevalt de Switch me uitstekend. Ik heb niet al te grote handen en het gamen met losse joy cons werkt (daardoor?) behoorlijk goed. Paar kleine dingen vallen me op:
- soms is de fan van de Switch behoorlijk goed hoorbaar, al stoort het me niet.
- de kickstand werkt goed op een vlakke, harde ondergrond. Op de vlakke maar zachtere armleuning van mijn bank dondert de Switch erg makkelijk om. Jammer.
Verder ben ik er erg tevreden over. Ook de batterijduur is voor mij vooropig ruim voldoende.
- soms is de fan van de Switch behoorlijk goed hoorbaar, al stoort het me niet.
- de kickstand werkt goed op een vlakke, harde ondergrond. Op de vlakke maar zachtere armleuning van mijn bank dondert de Switch erg makkelijk om. Jammer.
Verder ben ik er erg tevreden over. Ook de batterijduur is voor mij vooropig ruim voldoende.
Thingiverse weet raad.Edmin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:08:
Hah! Close, maar de normale kickstand lijkt me een grotere hoek te hebben. Hoe dan ook, inderdaad wel een idee om iets proberen te printen
De hoek van het model aanpassen zal redelijk triviaal zijn lijkt me.Edmin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:24:
[...]
Hah! Close, maar de normale kickstand lijkt me een grotere hoek te hebben. Hoe dan ook, inderdaad wel een idee om iets proberen te printen
Ben het helemaal met je eens, behalve het gedeelte dat nintendo hier geen enkele blaam treft. Als dit een gevolg is van hun prijsbeleid is mogelijk wel, mits het idd klopt dat ze tegenwoordig kostprijs hanteren. Ik ken de 3ds situatie niet, dus als je hier info over hebt zou ik die graag willen lezen. Iig op de NES hadden ze wel een licentie model met als gevolg dat er best veel aan de ninty stijkstok bleef hangen, maar ik ben die eerste die toegeeft dat deze dagen ver achter ons liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:29:
Wiens schuld is het? WB.
Verder vind ik inderdaad dat nintendo best had mogen verplichten, kies je voor een cartridge release, dan moet je hele game erop passen. Zouden ze dan devs tegen het been schoppen? misschien, maar nu is het inderdaad kopers, en die geven dan toch weer (al dan niet onterecht) nintendo de schuld. Verder hebben devs/publischers met download een prima alternatief. Het is niet dat ze dan worden buitengesloten toch?
Een ps4 hd upgraden is als je enigsinds oplet een verbetering. Sowieso in capaciteit maar ook in prestatie.@Sagat Hoezo is het hetzelfde als een Externe HD aansluiten? Je hoeft 'm niet via een USB kabel aan de Switch te hangen, hij heeft geen externe oplader nodig, etc.
Of een sd kaart net zo fijn werkt als het interne geheugen van een switch? Dat vraag ik me af. Maar wederom toegegeven, ik heb geen cijfers. Maar mijn gevoel hierbij is dat veel mensen die 'nog een kaartje hebben liggen' mindere prestaties zullen ervaren.
No argument here.Verder zeg ik juist dat er een prijsverschil in de kaartjes zit omdat de capaciteit anders is. Meer GB op kaart is gewoon duurder.
10 second ninja DONE
Korte termijn denken imho, mensen die van deze grap afweten gaan de game boycotten. Mensen die er niet vanaf weten zullen de volgende game of misschien wel games van wb boycotten. Tuurlijk niet iedereen, maar ik verwacht dat dit wb veel negatieve publiciteit en dus ook veel negatieve mond tot mond reclame zal opleveren.BlackMage schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:31:
[...]
Als het 2 euro per cartridge scheelt en ze verkopen er 200.000 van.... dan is dat dus 400.000 euro wat ze hebben bespaard met deze actie.
400.000 is best veel geld, ook voor WD.
10 second ninja DONE
Ik heb de laatste twee pagina even gescimmed, maar wie is WB en wat is het probleem? Brengen ze een game enkel als download-only uit? Hoe groot is deze dan, en biedt het wellicht een fysiek exemplaar aan in andere landen?
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Gaat over Lego City Undercover uitgegeven door WB (Warner Bros), het spel zelf staat op een 8gb cartridge en vereist nog een 13gb download wil je kunnen spelen.
SW-1682-5926-5204
Ik denk dat de doelgroep van Lego games maar voor een heel klein deel overlapt met mensen die games media volgen of actief zijn op fora.Sagat schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:41:
[...]
Korte termijn denken imho, mensen die van deze grap afweten gaan de game boycotten. Mensen die er niet vanaf weten zullen de volgende game of misschien wel games van wb boycotten. Tuurlijk niet iedereen, maar ik verwacht dat dit wb veel negatieve publiciteit en dus ook veel negatieve mond tot mond reclame zal opleveren.
Ik kan me zomaar voorstellen dat Nintendo op Warner Bros vertrouwd dat ze hun spel gewoon netjes zo veel mogelijk op de cart zetten. Als Nintendo ze vrij laat in het gebruik van de interne opslag van de Switch, biedt dat Warner Bros de beste mogelijkheid toffe spellen te maken. Als WB dan misbruik maakt van die mogelijkheiden... Dan gaat er vanzelf iemand van Nintendo praten met iemand van WB. Denk ik. Pure speculatie natuurlijk.
Constructed: Silver || Limited: Silver
Hoewel ik hier WB echt de schuldige vind, mag Nintendo zo een praktijken inderdaad wel blokkeren in de certificatiefase. Het is trouwens niet de eerste keer dat WB dergelijke cashgrabs uithaalt, denk maar aan "ports" van de Arkham serie etc.Sagat schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:38:
[...]
Ben het helemaal met je eens, behalve het gedeelte dat nintendo hier geen enkele blaam treft. Als dit een gevolg is van hun prijsbeleid is mogelijk wel, mits het idd klopt dat ze tegenwoordig kostprijs hanteren. Ik ken de 3ds situatie niet, dus als je hier info over hebt zou ik die graag willen lezen. Iig op de NES hadden ze wel een licentie model met als gevolg dat er best veel aan de ninty stijkstok bleef hangen, maar ik ben die eerste die toegeeft dat deze dagen ver achter ons liggen.
Verder vind ik inderdaad dat nintendo best had mogen verplichten, kies je voor een cartridge release, dan moet je hele game erop passen. Zouden ze dan devs tegen het been schoppen? misschien, maar nu is het inderdaad kopers, en die geven dan toch weer (al dan niet onterecht) nintendo de schuld. Verder hebben devs/publischers met download een prima alternatief. Het is niet dat ze dan worden buitengesloten toch?
Een analyse door Digital Foundry van SD card vs cartridge vs intern geheugen.[...]
Of een sd kaart net zo fijn werkt als het interne geheugen van een switch? Dat vraag ik me af. Maar wederom toegegeven, ik heb geen cijfers. Maar mijn gevoel hierbij is dat veel mensen die 'nog een kaartje hebben liggen' mindere prestaties zullen ervaren.
WB = Warner Brothers. Zij zijn de uitgever voor de poort van Lego City Underground die uitkomt. Wat ze hebben gedaan: de fysieke versie van de game - die in totaal 20 GB +- is - hebben ze 7GB van op de cartridge gezet, en dan een verplichte download en install van 13 GB voor de rest van het spel. Mensen zijn hier niet blij mee omdat er geen enkele niet-economische reden is om een dergelijke keuze te maken: het is klantonvriendelijk om dit op een systeem te doen waarbij men de fysieke versie net koopt om geen installaties te moeten doen.Seroczynski schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:46:
Ik heb de laatste twee pagina even gescimmed, maar wie is WB en wat is het probleem? Brengen ze een game enkel als download-only uit? Hoe groot is deze dan, en biedt het wellicht een fysiek exemplaar aan in andere landen?
Dat is juist het enorme probleem hier. Die mensen hebben een Switch gekocht en kopen fysiek een game. Die game stoppen ze in hun apparaat en het werkt gewoon. Vervolgens kopen ze een nieuwe game die ditzelfde doet en daarmee is hun Switch ineens al vol ondanks dat ze dachten dat de game op de cartridge stond. Diezelfde doelgroep snapt niet dat er verschillende groottes cartridges zijn, die zien alleen dat hun gloednieuwe console met twee in de winkel gekochte spellen al vol is en een nieuwe investering van tig euro nodig heeft.BlackMage schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:53:
[...]
Ik denk dat de doelgroep van Lego games maar voor een heel klein deel overlapt met mensen die games media volgen of actief zijn op fora.
Wie wordt dat aangerekend? WB? Of stiekem toch Nintendo? En welk effect denk je dat dat heeft op de verkoopaantallen van de Switch en dus op onze kansen voor meer goeie games?
@JackAvery Laadtijden zijn dus niet noemenswaardig langer tenopzichte van cardridge.
De laadtijden worden daar enkel getest met moderne UHS-1 kaartjes (80 MB/s read voor de ultra), niet met bvb class-6 kaartjes van de action met een veel lagere maximale leessnelheid. Maar ja, verrassend dichtbij, het lijkt er zelfs op dat Nintendo wat goedkoper/tragere cartridges gebruikt dan mogelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 28-03-2017 14:02 ]
Wat wil Nintendo doen dan? Als ze dit verbieden betekend is er alleen nog de optie over dat elke switch game duurder wordt dan de ps4 of xbox one versie fysiek.
Het gebruik van MicroSD kaartjes is niet iets wat nu alleen weggelegd is voor de elite hoor. In de meeste huishoudens zijn meerdere apparaten die extra opslag krijgen van MicroSD (of andere) kaartjes. Dat is inmiddels wel algemene kennis te noemen.NMe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:58:
[...]
Dat is juist het enorme probleem hier. Die mensen hebben een Switch gekocht en kopen fysiek een game. Die game stoppen ze in hun apparaat en het werkt gewoon. Vervolgens kopen ze een nieuwe game die ditzelfde doet en daarmee is hun Switch ineens al vol ondanks dat ze dachten dat de game op de cartridge stond. Diezelfde doelgroep snapt niet dat er verschillende groottes cartridges zijn, die zien alleen dat hun gloednieuwe console met twee in de winkel gekochte spellen al vol is en een nieuwe investering van tig euro nodig heeft.
Wie wordt dat aangerekend? WB? Of stiekem toch Nintendo? En welk effect denk je dat dat heeft op de verkoopaantallen van de Switch en dus op onze kansen voor meer goeie games?
En niemand verplicht je om dat uberhaubt te doen, het staat je ook vrij om games die je niet meer speelt te verwijderen van je systeem. Data die je niet meer nodig hebt weggooien is iets waar nog meer mensen wel eens van gehoord hebben.
Eigelijk zou Nintendo weer terug moeten grijpen naar wat ze vroeger deden met het 'Nintendo Seal of Quality' en in dit richtlijnen moeten aanduiden dat dit soort praktijken gewoon ondeugelijk zijn. Het is echt onzin dat je minder dan de helft van de game op een cartridge ontvangt.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Dat is bij fysieke media gangbaar op de PC en op sommige consoles, niet op Nintendo-handhelds.BlackMage schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:06:
[...]
En niemand verplicht je om dat uberhaubt te doen, het staat je ook vrij om games die je niet meer speelt te verwijderen van je systeem. Data die je niet meer nodig hebt weggooien is iets waar nog meer mensen wel eens van gehoord hebben.
@Seroczynski
Dat is volgens mij de helft van de reden dat de Playstation populairder is geworden dan Nintentendo. Dat gaan ze echt niet meer doen.
Dat is volgens mij de helft van de reden dat de Playstation populairder is geworden dan Nintentendo. Dat gaan ze echt niet meer doen.
Niet elke UHS-1 SD kaart is gelijk.LOTG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:06:
@JackAvery
Het goedkoopste kaartje van 64GB in de pricewatch is UHS-1. Als ik stuff bij de Action koop zijn mijn verwachtingen ook niet erg hoog gespannen.
Dat is op alles gangbaar van een mailbox tot smartphone tot gameconsole. Dat het tot dusfer nog niet nodig is geweest bij een handheld console van Nintendo wil nog niet zeggen dat het daarom maar nooit hoeft.NMe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:10:
[...]
Dat is bij fysieke media gangbaar op de PC en op sommige consoles, niet op Nintendo-handhelds.
En laat ik het nogmaals zeggen: Ik verdedig WB niet. Het is gewoon dom. Maar ik vind dat men dit probleem een heel klein beetje overdrijft.
Niemand lijkt moeite te hebben met peperdure accessoires zoals extra joycons, de charge grip, pro-controller, glazen screenprotectors, etc (waarbij je ook prima kan debatteren over hoe optioneel ze eigenlijk zijn), maar als het om een paar gigabytes opslag dan is er ineens een crisis
Precies dat.. dit is overigens ook bij de PS4. Daar zijn games als GTA 5 naast de disc ook nog eens 65gb grootBlackMage schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:22:
[...]
Dat is op alles gangbaar van een mailbox tot smartphone tot gameconsole. Dat het tot dusfer nog niet nodig is geweest bij een handheld console van Nintendo wil nog niet zeggen dat het daarom maar nooit hoeft.
En laat ik het nogmaals zeggen: Ik verdedig WB niet. Het is gewoon dom. Maar ik vind dat men dit probleem een heel klein beetje overdrijft.
Niemand lijkt moeite te hebben met peperdure accessoires zoals extra joycons, de charge grip, pro-controller, glazen screenprotectors, etc (waarbij je ook prima kan debatteren over hoe optioneel ze eigenlijk zijn), maar als het om een paar gigabytes opslag dan is er ineens een crisisEn dan hebben we het nog niet eens over de scope, het is maar 1 spelletje. Misschien de enige. Misschien komen er meer. Maar ik weet wel dat mijn 30 euro kostende 128gb kaartje (een big mac menu meer dan mijn case!) mij nog jaren alle games die ik ga kopen laat 'installeren' op deze manier voordat ik uberhaubt hoef na te denken over iets te gaan verwijderen.
Een externe usb aan de voorkant inpluggen is vrij eenvoudig, zelfs voor een leekls789 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:31:
[...]
Precies dat.. dit is overigens ook bij de PS4. Daar zijn games als GTA 5 naast de disc ook nog eens 65gb grootDie 500 gb versie is dan snel vol kan ik je vertellen, maakt het uit? Voor mij niet. Is dit makkelijk uit te breiden? Niet voor een leek. Is de 1 tb versie genoeg? wellicht. Gaf ik antwoord op mijn eigen vragen? Absoluut!
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Meanwhile, with our Extreme Plus MicroSD, we were fairly sure we'd have a contender there as the loading time king. However, the end results are dramatically conclusive - it's the 32GB of onboard NAND within the Switch that is clearly the fastest storage interface in the system.
Oftewel zelfs hun 'luxe' sd kaart haalt het niet bij de internet storage van de switch.
En dat is dus de reden dat ik een sd kaart niet vind opwegen tegen niet vervang baar intern geheugen. Wel brak dat cartridges NOG langzamer zijn
Oh well moet erbij zeggen dat ik er met het spelen van zelda iig niets van gemerkt heb.
En als laatste opmerking dan, dit zorgt er inderdaad wel voor dat we vermoedelijk sooner rather then later, een verbeterde switch gaan krijgen. Maar wederom daar ga ik niet te hard over klagen, want ook dit is min of meer standaard praktijk.
Volgend jaar, een nieuwe switch met minimaal 64gb intern? Place your bets
offtopic:
@Verwijderd je hebt zeker al heel veel bier thuis in de kast liggen? pm me svp voor je kratje bier
@Verwijderd je hebt zeker al heel veel bier thuis in de kast liggen? pm me svp voor je kratje bier
10 second ninja DONE
Nieuwe .gif voor alle toekomstige Switch "stability" updates:
Je staart je wel blind op het feit dat ze langzamer zijn dan het intern geheugen. SD kaartjes zijn praktisch even snel als cartridges en het verschil tussen cardridge en intern geheugen is +-15%.Sagat schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:07:
[...]
Meanwhile, with our Extreme Plus MicroSD, we were fairly sure we'd have a contender there as the loading time king. However, the end results are dramatically conclusive - it's the 32GB of onboard NAND within the Switch that is clearly the fastest storage interface in the system.
Oftewel zelfs hun 'luxe' sd kaart haalt het niet bij de internet storage van de switch.
En dat is dus de reden dat ik een sd kaart niet vind opwegen tegen niet vervang baar intern geheugen. Wel brak dat cartridges NOG langzamer zijn
Oh well moet erbij zeggen dat ik er met het spelen van zelda iig niets van gemerkt heb.
En als laatste opmerking dan, dit zorgt er inderdaad wel voor dat we vermoedelijk sooner rather then later, een verbeterde switch gaan krijgen. Maar wederom daar ga ik niet te hard over klagen, want ook dit is min of meer standaard praktijk.
Volgend jaar, een nieuwe switch met minimaal 64gb intern? Place your bets![]()
offtopic:
De reden dat de SD kaarten het niet bij interne storage halen is puur omdat de cardreader niet snel genoeg is. Je ziet dat de "langzamere" SD kaart betere laadtijden haalt dan de snelle. Word dus puur genekt door de cardreader.
Dus koop een UHS-1 SD kaart en je bent even snel als een cardridge. Installeer het spel met de langste laadtijden op het intern geheugen en als je er klaar mee bent move je hem naar SD en installeer je een ander spel.
Gewoon de goedkoopste SD kaart kopen. Helemaal mee eens, maar jammergenoeg kun je niet makkelijk bepalen waar je een bepaald spel installeert met de huidige firmware.LOTG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:18:
Dus koop een UHS-1 SD kaart en je bent even snel als een cardridge. Installeer het spel met de langste laadtijden op het intern geheugen en als je er klaar mee bent move je hem naar SD en installeer je een ander spel.
Haha ja het is allemaal een beetje nerdrage. Zoals ik al zei, ik heb zelf bij zelda (nog, want niet heel veel gespeeld) niets gemerkt.
Mijn zoon heeft wel al wat uren in het spel zitten en die heb ik ook niet horen zeuren. En dit terwijl hij dat (zeuren) normaliter best goed kan, dus als er door laadtijden reden daartoe was, dan had ik dan zeker wel verwacht iets van hem gehoord te hebben....
Maar toch stoort het me. Ook onderbuik gevoel dit, maar ik vind dit typisch weer een nintendo dingetje. Wederom weer de ps4 als voorbeeld en ik ga zeker niet zeggen dat die console perfect was/is. Maar daar vind ik dit (storage beleid) gewoon beter geregeld dan bij de switch. En de switch heeft bij mij iig minder krediet juist door nintendo's track record de afgelopen jaar.
Tuurlijk ps4 is niet portable, maar daarentegen is een switch weer niet alleen portable
Mijn zoon heeft wel al wat uren in het spel zitten en die heb ik ook niet horen zeuren. En dit terwijl hij dat (zeuren) normaliter best goed kan, dus als er door laadtijden reden daartoe was, dan had ik dan zeker wel verwacht iets van hem gehoord te hebben....
Maar toch stoort het me. Ook onderbuik gevoel dit, maar ik vind dit typisch weer een nintendo dingetje. Wederom weer de ps4 als voorbeeld en ik ga zeker niet zeggen dat die console perfect was/is. Maar daar vind ik dit (storage beleid) gewoon beter geregeld dan bij de switch. En de switch heeft bij mij iig minder krediet juist door nintendo's track record de afgelopen jaar.
Tuurlijk ps4 is niet portable, maar daarentegen is een switch weer niet alleen portable
[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 28-03-2017 15:33 ]
10 second ninja DONE
Update van Warner Bros over Lego City Undercover.
- http://www.eurogamer.net/...city-undercover-on-switchLego City Undercover publisher Warner Bros. has provided us with this short statement on the game's cartridge version, which suggests you will be able to play without downloading anything.
"Players who purchase Lego City Undercover on Nintendo Switch at retail do not need to download the game to play," a company spokesperson told us.
We're still no clearer why the game's box states it requires an internet connection, or 13GB of storage, but the suggestion here perhaps is that at least some of the game is playable without downloading.
Patient gamer
Misschien willen ze het geïnstalleerd op het NAND zien zodat de laadtijden beter worden en wordt het gewoon vanaf de cartridge gedaan zonder tussenkomst van internet. Net zoals BotW op de Wii U dus.blmp schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:46:
Update van Warner Bros over Lego City Undercover.
[...]
- http://www.eurogamer.net/...city-undercover-on-switch
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Misschien bieden ze de keuze om het op het NAND te installeren of om het vanaf de cart te spelen? Dat zou juist heel netjes zijn.Koldur schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:51:
Misschien willen ze het geïnstalleerd op het NAND zien zodat de laadtijden beter worden en wordt het gewoon vanaf de cartridge gedaan zonder tussenkomst van internet. Net zoals BotW op de Wii U dus.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.
Er is ook een Super Mario Odyssey topic!
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.
Er is ook een Super Mario Odyssey topic!