Thomas schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:39:
Overwatch en daar heb ik inmiddels een flink aantal uur inzitten en doe ik nog steeds met plezier. Goed, dat is natuurlijk een spel waar hele duidelijke progressie in zit in levels en unlocks, en heel gevarïeerde gameplay v.w. de vele heroes. Dat heb je niet in Splatoon als ik het goed heb
In Splatoon zal je straks spelen met een character, die je vervolgens wel levelt waardoor je nieuwe wapens (waar van je de basis vier soorten gezien hebt in de Test Fire) kan gebruiken en nieuwe gear kan kopen (nee, geen microtransacties

) op de gear speel je weer perks vrij ( denk aan sneller kunnen zwemmen, sneller je tank vol laten lopen, dat soort dingen). Met de gear customize je je character ook direct.
Gaande weg zijn er ook maps, wapens en gear toegevoegd wat de ondersteuning van Splatoon betreft vind ik dat best OK.
Enige jammere is dat de speciale events Splatfests maar mijn mening te vroeg zijn gestopt, daar hadden ze mee door moeten gaan. Ter info; bij een Splatfests, een weekend ongeveer, kies je een team (bijv. Ninja vs Pirates) en speel je een weekend met die team wereldwijd tegen elkaar. Aan het eind wordt een totaal score bepaald en kan je een reward claimen. Heeft voor leuke competitie gezorgt in huize Dizzytal.
Voor zo'n casual game zijn/waren ze wel bezig om je (door) te laten spelen.
Daarnaast .. ik weet niet wat de adviesprijs (beter nog straatprijs) wordt, maar Splatoon was volgens mij 'maar' 39,99 (of was 't 29,99)