Prulleman schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:44:
[...]
hmmm, daar ben ik het niet mee eens.. over de verkoop prijs valt nog te discussiëren, maar een partij die het accounts levert voor een game download... daar zou ik toch echt niet aan beginnen.
Echter, ik kan me wel voorstellen als je geen ervaring hebt met digitale content, dat dit er acceptabel uit ziet.. maar als je hier op tweakers komt dan ga ik er ook vanuit dan je niet zomaar in een phishing mailtje trapt bv in tegenstelling tot mijn oma.
Zo bedoel ik het ook. Je mag verwachten dat hier de wat meer geïnformeerde personen terecht komen, en misschien was dat een paar jaar geleden ook het geval, maar Tweakers wordt langzaamaan een 'normale' site. Daar is niets mis mee, overigens.
Accounts worden ook verkocht op andere platformen, ook voor de X1 en PS4 worden accounts verkocht. De verhalen over G2A of welke andere leverancier dan ook zijn verschillend. Codes die waren aangekocht via GMG - een legitieme verkoper - werden ook geblokkeerd toen het hele geval met Sniper Elite 3 speelde.
Als ik een snelle search doe in dit forum over G2A lees ik genoeg verhalen dat het gewoon goed is gegaan, inclusief mijn eigen ervaring.
Dus, je koopt een product, op een website waar mensen - zelfs hier - vaak genoeg zeggen dat het goed gaat. En het gaat via een manier die niet eens heel erg controversieel is want het is ook beschikbaar op andere plekken. Net als dat gezever met Bol.com over namaakkabeltjes, daar gingen veel mensen ook vanuit dat het goede kabels waren.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:57:
[...]
En dit is waarom er nog steeds mensen in zaken zoals bankfraude/phishing en andere zaken trappen. Zonder kritisch denken en onderzoek allerlei zaken aankopen en vrijgeven. Dan kun je wel roepen dat iemand ergens niet thuis in is... wanneer de hamer valt en al z'n Nintendo-accounts en gekoppelde games weg zijn maakt dat niets meer uit. Ignorance is not an excuse. Overigens is onderzoek doen naar elke partij waar je iets afneemt een goed idee. Je vertrouwt deze mensen met een hele hoop persoonlijke gegevens, dus het lijkt me gezond verstand dan onderzoek te doen aan wie je dat geeft, en of het uberhaupt waarschijnlijk is dat je een product gaat ontvangen. Mechanismes als iDeal/je bank geven je namelijk niets terug als je wordt opgelicht. Ook is je creditcard+CVC genoeg om aankopen te doen. Laat dat nou net het gegeven zijn wat je moet invullen bij aankoop.
En afzeiken of passief-agressief reageren gaat daar verandering in brengen, verwacht je?
Je zou bvb. op een vlooienmarkt ook geen 35 euro geven aan een verkoper die je vervolgens een post-it geeft met een willekeurig Nintendo-account erop. Dit is precies hetzelfde.
Als ik met die persoon even goede ervaringen zou hebben als met G2play, zou ik dat doen, ja.
Waarschijnlijk omdat niet iedere publisher/dev een deel van zijn fanbase met een vlammenwerper wil gaan bestrijden. De negatieve reclame (want gegarandeerd dat mensen direct gaan roepen dat spel_x een k*tspel is want ze trekken zomaar het account in) van alle keys terugtrekken kun je alleen rechttrekken met de marketing van een grote studio/publisher. Je houd jezelf voor de gek als je denkt dat slechts 1 van die 40 games niet via fraude is aangeboden. Je bent zelf ook erg slecht bezig met je 40 "aankopen", en dat mag je best weten. Zelfs na zo'n felle en inhoudelijke reactie op de eerdere meneer, zie je zelf het kwaad er nog niet van in.
"Waarschijnlijk". Ik kan ook genoeg voorbeelden verzinnen. Misschien ben ik wel verkeerd bezig, misschien niet. Er gaan genoeg 'geruchten' rond. Zover heb je nu alleen G2A als voorbeeld gebruikt, en heb ik het elders vandaan. Datzelfde risico loop je ook als je een spel tweedehands koopt. Moeten we dan vervolgens mensen daar ook maar op aanspreken? "Je weet helemaal niet of hij dat spel met zijn eigen geld heeft gekocht of met een creditcard van iemand anders en het nu doorverkoopt voor een schijntje".
Ik heb meermaals aangegeven wat ik bedoel met mijn berichten, kennelijk heb je daar geen boodschap aan, je hebt er meer plezier in om mensen direct af te schilderen. Natuurlijk begrijp ik het kwaad. Maar zolang het alleen maar bij 'waarschijnlijk' en cartoons blijft waarom moet ik mijn gedrag dan aanpassen? Tot een paar jaar geleden was het gewoon duidelijk dat mijn keys waren aangeschaft in een ander land. Vaak Polen, daar is de wisselkoers anders dus is het goedkoper. Daarom kopen we toch ook meuk bij Ali en Wish?
Uberhaupt Facebook als bron voor iets serieus gebruiken =

dat is de eerste fout al. En in het geval bol.com kun je gewoon controleren of dit een fraudulent bedrijf is. Hoeveel topics kun je vinden dat bol.com uiteindelijk niet geleverd heeft na betaling, of dat digitale producten teruggetrokken zijn ivm fraude? Bol is een bedrijf dat is gevestigd is in Nederland, vrij bekend is, en aan onze regels/wetten dient te houden, anders zijn ze de sjaak.
G2A is internationaal veel bekender dan Bol.com, die vvergelijking is dus ruk. Het aantal topics heeft, naar mijn idee, geen invloed op de betrouwbaarheid. Hoeveel topics vind jij hier die hetzelfde over G2A zeggen?
Ik vind het normaal genoeg. Mocht je dit als onacceptabel ervaren, meld het dan alsjeblieft aan de mods. Er mag best streng gesproken worden tegen iemand die een misdadiger heeft geholpen. Zeiden jouw ouders vroeger ook altijd "nou, dat moet je echt niet meer doen hoor lieverd" (walgelijk overigens, zulke "ouders") als je iets slechts deed, of moest je gewoon naar je kamer of je speelgoed even inleveren o.i.d.?
Nee, hoor deed ik iets verkeerds kreeg ik dat best te horen, maar ze gingen dan ook niet tekeer zoals jij dat doet en hoe je het verwoord. Respect heet dat, dat hebben mijn ouder altijd gehad en ik ook van hun.
Hij heeft niet meegeholpen aan een moord of diefstal ofzo, je maakt het veel meer dan het is. Je kunt natuurlijk op dat hoge paard blijven zitten, maar je kan ook normaal reageren, daar bereik je meer mee dan dat je een beetje populistisch gaat doen en gaat roepen: "Jij helpt criminelen!"
Mijn frustratie is dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en zo developers met een gigantisch probleem opzadelen. Dit is erger dan het product "stelen", de developer krijgt er eventueel nog extra kosten bovenop omdat de creditcardverstrekker het geld+boete terugvraagt.
Dan ga je daarmee een strijd aan die nog vele jaren gaat duren. Nagenoeg iedereen koopt elders het product als het daar goedkoper is. Dat is nu geen geïsoleerd incident.
Wat betreft de codes die je krijgt zijn doorgaans fysieke codes. Kleine kans dat iemand die bij de developer heeft besteld met een creditcard die gestolen is, zonder een-of-ander account. Ik bedoel, ik kan ook niet 'zomaar' even een spel bestellen bij Ubisoft direct - buiten Uplay - of een groothandel. Dus het is de retailer die uiteindelijk het slachtoffer is, daar merkt de leverancier van de winkel niets van, het is immers de winkel die de transactie heeft goedgekeurd, niet de ontwikkelaar.
Dat je het niet leuk vindt en dat je betrokken bent, is helemaal goed. Ik vind het ook een kwalijke zaak, maar ik kan dat iets anders verwoorden dan dat jij dat doet. Dat was het enige commentaar. Je maakt er nu een hele schermutseling van, en bepaald zelfs wat ik wel of niet snapt. Wat dat betreft ben je met jouw gedrag evenzeer schade aan het veroorzaken als de mensen die het niet zo goed snappen als dat jij dat doet.
Ik verwacht dat als je mensen normaal aanspreekt en aangeeft:"Oei, de kans is héél groot dat je nu een account hebt gekocht van een fraudeur. Dat is niet alleen zuur voor jou maar ook de ontwikkelaar/retailer want die krijgt het waarschijnlijk voor zijn voeten met de creditcard-maatschappij die het geld terugvorderd. Dat is zonde. Je doet er goed aan om voortaan geen accounts te kopen maar alleen keys, op Reddit is er zelfs een subreddit die aangeeft welke bronnen je wel of niet kan vertrouwen. Naar mijn mening kun je reviews op Facebook het beste niet meteen overnemen. Fora's zoals Tweakers of het bovengenoemde Reddit zijn iets betrouwbaarder. Jammer, maar laat het een les zijn voor de volgende keer"
Is wel een ander bericht dan: "Je hebt een crimineel geholpen, je had toch al van te voren kunnen zien dat het niet betrouwbaar was? Jij bent onderdeel van het kwaad wat de ontwikkelaars raakt. Oh, ja Facebook, lekker betrouwbaar - emoticon, emoticon, emoticon."
Oftewel, ik heb helemaal geen probleem met het bericht, de gedachte en de intentie die je hebt. Maar de manier hoe je het communiceert.
Ik weet het niet, maar volgens mij bereik je meer met het eerste bericht dan het tweede, toch? Als je er verder over wil babbelen, dan mag je dat wat mij betreft via DM doen. Ik wijk niet uit voor een leuk dialoog.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x