Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Heb ziggo niet benaderd. Denk niet dat ze blij zijn van dit sort onderling hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
drwoo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:49:
[...]
Heb ziggo niet benaderd. Denk niet dat ze blij zijn van dit sort onderling hulp.
Als het al werkt, zou ik het als eigenaar niet fijn vinden.
Alle kosten ( telefoon ) komen op mijn rekening, maar ook als 'gebruiker' alk telefoontje naar het vaste nummer komt bij jou terecht.

* FreshMaker zou het er iig niet mee eens zijn.
Dan nog liever een UTPkabel naar beneden, en een eigen subnet inzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

drwoo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:42:
Mijn boven buren gaan voor 6 maanden weg op wereldreis.

1. Als ik hun ziggo modem en TV box in mijn meterkast AOP aansluit, zou het werken ?

2. Zou ziggo iets van merken dat hun abo op een andere AOP actief is ?

Bedankt >:)
Even je TV opje huidige AOP aansluiten en als je de analoge zenders en de FTC zenders ontvangt, dan ja. En hier komen ze normaal gesproken niet achter. Of het netjes is, is een ander verhaal.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Laatst online: 08-08 15:58
FreshMaker schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:51:
[...]
Als het al werkt, zou ik het als eigenaar niet fijn vinden.
Alle kosten ( telefoon ) komen op mijn rekening, maar ook als 'gebruiker' alk telefoontje naar het vaste nummer komt bij jou terecht.
Ik snap het en ben met u eens.

Ze hebben mijn dit aangeboden omdat dan ik voor die tijd hun ziggo kosten (stukje van) betaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:01

elsinga

=8-)

Ik zou ook voor de UTP kabel (of eventueel wifi, als dat sterk genoeg is bij jou) gaan. En qua televisie kun je gewoon hun smartcard gebruiken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

drwoo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:42:
Mijn boven buren gaan voor 6 maanden weg op wereldreis.

1. Als ik hun ziggo modem en TV box in mijn meterkast AOP aansluit, zou het werken ?
Zeer waarschijnlijk wel, aangezien je met een heel pand/straat op dezelfde gesplitste coax draad zit.
2. Zou ziggo iets van merken dat hun abo op een andere AOP actief is ?
Nope

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Omdat €59,- toch wel erg veel geld is ivm youfone.nl Ziggo maar eens gebeld wat ze voor me konden betekenen, En jawel hoor: verlenging abonnement met een half jr €25,- per maand korting. (ben net 1 jr abonnee) Toch wel erg netjes moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Laatst online: 17-08 11:41
MikeyMan schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:45:
Ik ga binnenkort verhuizen, blijf in Ziggo gebied.

Volgens mij zijn er twee opties:
- Abonnement verhuizen
- Op naam van mijn vrouw aanvragen
Ik heb dit ook gehad - toen even gebeld en ik kon met toestemming/hulp van de klantenservice een tweede Mijn Ziggo account aanmaken op dezelfde naam. Heb toen even twee abonnementen gehad.

Is wel twee jaar geleden dus ik weet de details niet meer, en het kan nu veranderd zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door AlbertJP op 29-03-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:17

Metalrick

tcpdump ninja

ANdrode schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:13:
[...]

Dat is inderdaad raar bij OpenVPN, vast een feature waarmee het verschil tussen de open source en commerciële variant gemaakt wordt. OpenSSL kan de offloading natuurlijk wel.

[...]

Waarschijnlijk werkt het via het contactformulier op de website ook al. Post waar het om gaat is https://gathering.tweaker...message/51984339#51984339 deze. De TC7210 moet je (in principe) dus wel zelf regelen.

Als je aangeeft deze problemen te hebben met IPsec dan nemen ze misschien zelf de verantwoordelijkheid. Als je eerst de Arris moet testen: Deze had kennelijk iets ander gedrag. Omdat het Hitron (zakelijk) modem ook Puma chipset heeft zou ik er vanuit gaan dat het met Puma chipset in principe wel kán werken.
Een week later, nog steeds niets opgeschoten, de webcare heeft _weer_ een compal modem opgestuurd for whatever reason. Een ander modem dan Compal of Arris is onmogelijk. Sta nu op het punt om zelf maar een EVW321B van marktplaats te plukken en die te laten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalrick schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:33:
[...]
Sta nu op het punt om zelf maar een EVW321B van marktplaats te plukken en die te laten activeren.
Het verhaal gaat dat "marktplaats modems" niet meer geactiveerd kunnen worden... :'(

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Roetzen schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:45:
[...]

Het verhaal gaat dat "marktplaats modems" niet meer geactiveerd kunnen worden... :'(
Ze activeren op dit moment alleen nog Cisco EPC3828 of de connectbox andere modems worden niet meer geactiveerd is mij verteld.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Hallo,

Ik heb mijn Telfort abonnement opgezegd en gebruik gemaakt van de Ziggo overstapservice.
Gisteren heb ik mijn installatiepakket gekregen en alles aangesloten, nu krijg ik een groen knipperende licht bij mijn ziggo modem en heb helaas geen internet. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ziggo klantenservice weet het ook niet, blijkbaar is mijn internet gewoon actief. Woensdag komt een monteur maar misschien dat ik het tot die tijd zelf kan fixen.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uP3gj4osRlTVYjspaqX22jk3/full.jpg
Jeej! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Beetje terug lezen en dan had je kunnen zien dat dat al kon.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

UltraInstinct schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:41:
Hallo,

Ik heb mijn Telfort abonnement opgezegd en gebruik gemaakt van de Ziggo overstapservice.
Gisteren heb ik mijn installatiepakket gekregen en alles aangesloten, nu krijg ik een groen knipperende licht bij mijn ziggo modem en heb helaas geen internet. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ziggo klantenservice weet het ook niet, blijkbaar is mijn internet gewoon actief. Woensdag komt een monteur maar misschien dat ik het tot die tijd zelf kan fixen.

Alvast bedankt
Neem aan dat je het witte modem hebt.

Kan 2 dingen zijn, maar allebij hebben te maken met communicatie probleem. Dan wel geen Downstream of upstream communicatie mogelijk.
Als een TV wel werkt, dan is het upstream het probleem. Werkt niks dan heb je helemaal nog geen signaal op de lijn.

Waar / hoe heb je het modem aangesloten?
Heb je de juiste aansluiting? Het echte AOP/hoofdpunt.

Je kan eventueel inloggen op het modem via 192.168.178.1
In de hoofdpagina staat een beknopte status van het signaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 01-04-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
@UltraInstinct Werkt TV wel? Zo nee, dan staat er nog geen signaal op de kabel en zul je moeten wachten op de monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
TRaSH schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:33:
[...]

Beetje terug lezen en dan had je kunnen zien dat dat al kon.
Je hebt gelijk. Scusi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
UltraInstinct schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:41:
Hallo,

Alvast bedankt
Wat ik van ziggo weet is dat dit eerst door ziggo geactiveerd dient te worden.
Standaard werkt dit na een paar dagen zo out the box maar als je hem gelijk wilt gebruiken dienen wat administratieve zaken voor het in gebruik namen goed gezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hier in huis hebben we een cisco epc3928, soms niet het volle snelheid beschikbaar. Niks spannends ofzo maar vanuit ziggo sturen ze een nieuwe modem toe, waarschijnlijk een connectbox.

Is deze werkelijk zo verschrikkelijk zo als er vermeld wordt want dan begin ik nu wel huiverig te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Voor een algemene gebruiker/gamer is het een perfect ding. Goede doorvoer snelheid, goed wifi bereik. De latency hickups die geclaimd worden zijn over algemeen amper te merken.

Ben je een puristische muggensifter die continu alles ligt te loggen wat gebeurd en denkt dat hij alles perfect tot in de puntjes moet hebben.
Tsjah, ander verhaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Swordlord op 01-04-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb televisie en internet als twee losse (oude) pakketten, maar het is niet mogelijk om alleen een internet abonnement af te nemen zonder tv abonnement. Ook bij de opzeglijn geven ze aan dat dit niet mogelijk is.

Is het iemand wel gelukt om alleen het internet abonnement af te nemen zonder tv?

NB. Opmerkingen zoals dan kijk je toch geen tv voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Floesh schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:58:
Ik heb televisie en internet als twee losse (oude) pakketten, maar het is niet mogelijk om alleen een internet abonnement af te nemen zonder tv abonnement. Ook bij de opzeglijn geven ze aan dat dit niet mogelijk is.

Is het iemand wel gelukt om alleen het internet abonnement af te nemen zonder tv?

NB. Opmerkingen zoals dan kijk je toch geen tv voegt niets toe.
Het is nog steeds niet mogelijk om met Coax alleen internet af te nemen,
TV zit er (tot nu toe) altijd bij.
Wil je alleen internet dan zal je bij de andere providers moeten kijken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 21:33
Swordlord schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:48:
Voor een algemene gebruiker/gamer is het een perfect ding. Goede doorvoer snelheid, goed wifi bereik. De latency hickups die geclaimd worden zijn over algemeen amper te merken.

Ben je een puristische muggensifter die continu alles ligt te loggen wat gebeurd en denkt dat hij alles perfect tot in de puntjes moet hebben.
Tsjah, ander verhaal.
Er zijn hier wel gamers die daar heel anders over denken. Bij gewoon surf en download gedrag zul je die latency spikes niet merken, maar bij gamen kan ik me voorstellen dat het heel anders ligt. Ik blijf bij mijn tc7210 voorlopig.

[ Voor 4% gewijzigd door valkenier op 01-04-2018 12:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:19
dutchnltweaker schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:40:
Hier in huis hebben we een cisco epc3928, soms niet het volle snelheid beschikbaar. Niks spannends ofzo maar vanuit ziggo sturen ze een nieuwe modem toe, waarschijnlijk een connectbox.

Is deze werkelijk zo verschrikkelijk zo als er vermeld wordt want dan begin ik nu wel huiverig te worden.
Ach welnee, ding is de beste die ik tot nu toe heb gehad. Enige klagers zijn diehard gamers, dus als je dat niet bent, no worries ;)

Ps: en nee er is niks mis met diehard gamers en die klachten zijn ook terecht, maar het vertroebeld wel het beeld zoals je ziet, want “gewone” gebruikers lezen al dat dat ding “verschrikkelijk” is.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

@Floesh
Dit is het meest basic internet pakket dat je kan krijgen. Internet + Online TV
https://www.ziggo.nl/pakketten/#internet-online-tv

[ Voor 8% gewijzigd door Swordlord op 01-04-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
hcQd schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:41:
@UltraInstinct Werkt TV wel? Zo nee, dan staat er nog geen signaal op de kabel en zul je moeten wachten op de monteur.
Ik heb geen kabel tv dus dat zal het wel zijn.

Ziggo zei overigens dat mijn abonnement actief is en alles hoort te werken dus ik snap het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

UltraInstinct schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb geen kabel tv dus dat zal het wel zijn.

Ziggo zei overigens dat mijn abonnement actief is en alles hoort te werken dus ik snap het niet helemaal.
Je hebt geen tv signaal?
Of heb je een internet + online TV pakket genomen en ga je er dus vanuit dat je geen TV hebt?

Want TV signaal zal er altijd op de kabel staan, zelfs met een internet "only" abonnement.
Want dat komt net zo goed binnenfietsen samen met je internet signalen.

Ga eens even na waar je alles hebt aangesloten?
Foto van je hoofdaansluiting eens maken?
Mocht je een TV in huis hebben. Probeer toch eens analoge zenders te zoeken ermee. Het geeft tenminste iets van een indicatie of je nou wel of niet signaal op de kabel hebt staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Swordlord op 01-04-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Swordlord schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:39:
[...]

Je hebt geen tv signaal?
Of heb je een internet + online TV pakket genomen en ga je er dus vanuit dat je geen TV hebt?

Want TV signaal zal er altijd op de kabel staan, zelfs met een internet "only" abonnement.
Want dat komt net zo goed binnenfietsen samen met je internet signalen.

Ga eens even na waar je alles hebt aangesloten?
Foto van je hoofdaansluiting eens maken?
Mocht je een TV in huis hebben. Probeer toch eens analoge zenders te zoeken ermee. Het geeft tenminste iets van een indicatie of je nou wel of niet signaal op de kabel hebt staan.
Ik heb internet + kabel van Ziggo afgesloten maar weet niet echt hoe ik mijn tv aan de hoofdaansluiting moet aansluiten. Maak nooit gebruik van onze tv namelijk en zit voornamelijk achter mijn computer.
Hier een paar foto's :
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/2jb3bzr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/35lzokk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/14trjnm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2qv4kg5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Dat is geen hoofd aansluiting, maar een goedkoop gamma wand contact doosje.
Je kan eens het kapje eraf halen en kijken of er een groene kabel inloopt.

Zit daar geen groene kabel ga dan eens naar de meterkast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Swordlord schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:54:
Dat is geen hoofd aansluiting, maar een goedkoop gamma wand contact doosje.
Je kan eens het kapje eraf halen en kijken of er een groene kabel inloopt.

Zit daar geen groene kabel ga dan eens naar de meterkast..
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/rax076.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 20:16
Zo zal je modem nooit online kunnen komen.

Een rijgdoos en een ruk aangesneden groene kabel maakt samen geen upstream.

Wacht de monteur af die kan het oplossen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Mantel is niet aangestript, dus je lage frequenties zijn naar de haaien.
Upstream signaal zit in het laag frequenties.

En het is een goedkoop rijgdoosje.
Die dempt nog eens heel wat signaal.

Kortom, die 2 factoren bij elkaar.
Je modem krijgt zijn signaal niet naar buiten toe in elk geval.
Laat de monteur maar lekker zijn werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
MediaZoo schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:13:
[...]

Zo zal je modem nooit online kunnen komen.

Een rijgdoos en een ruk aangesneden groene kabel maakt samen geen upstream.

Wacht de monteur af die kan het oplossen voor je.
Is goed bedankt. Gaat de monteur ook geld kosten,aangezien het aan mijn kabels dan ligt. Dan heb ik alvast contant geld in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
UltraInstinct schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:19:
[...]

Is goed bedankt. Gaat de monteur ook geld kosten,aangezien het aan mijn kabels dan ligt. Dan heb ik alvast contant geld in huis.
De Ziggo monteur betaal je via de factuur als er kosten zijn. Moet je direct afrekenen? Direct bij Ziggo melden.

Daarnaast is dit je AOP. Hier mag je niets mee doen, dit is eigendom en verantwoording van Ziggo. Lekker aan de monteur overlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
UltraInstinct schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:19:
[...]

Nee, je hebt je modem rechtstreeks op het AOP aangesloten, dus dan kan het niet aan jou kabels liggen. Groene kabel & AOP zijn voor Ziggo, alles vanaf het AOP is voor jou (maar die modem kabels zijn meegeleverd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
ArcticWolf schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:21:
[...]

Nee, je hebt je modem rechtstreeks op het AOP aangesloten, dus dan kan het niet aan jou kabels liggen. Groene kabel & AOP zijn voor Ziggo, alles vanaf het AOP is voor jou (maar die modem kabels zijn meegeleverd :P)
Dankjewel allemaal. Even wachten dan maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
UltraInstinct schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:25:
[...]

Dankjewel allemaal. Even wachten dan maar ;)
De "Ziggo helpdienst" die zelfs bereikbaar is op eerste Paasdag :) Handig zulke Tweakers!

Maar ze hebben gelijk. Ik had toen ik hier in mijn huidige woning kwam hetzelfde probleem.
De vorige bewoners hadden KPN, en dat is een andere aansluiting (zit bij mij bij de koelkast).

Voor Ziggo moest ik ook een nieuwe AOP. Ik had exact dezelfde situatie als jij had. Is voor de monteur een eitje, maar wel nodig voor een aansluiting ja :)

Voor de tweakers die jouw het advies hebben gegeven! Jullie zijn super! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 01-04-2018 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Tsjah, ander verhaal.
Ik zal dan wel onder de categorie puristische muggenzifter vallen maar sinds ik dat kreng in huis heb moet ik regelmatig mn modem resetten anders is het daag met de internet verbinding.
Waar ik voorheen met mijn oude Cisco nergens problemen mee had is het nu gewoon slecht.
Het lijkt me dat zelfs een algemene gebruiker niet zit te wachten op een random weg vallende verbinding.
En Ziggo snapt er niets van, enige wat ze me wisten te melden is dat het aan mn router zou kunnen liggen. Ja jammer Ziggo maar die netwerk kabel ligt niet voor niets dwars door de woonkamer vanaf jullie modem naar pc.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Franko P. schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:40:
[...]

Ik zal dan wel onder de categorie puristische muggenzifter vallen maar sinds ik dat kreng in huis heb moet ik regelmatig mn modem resetten anders is het daag met de internet verbinding.
Waar ik voorheen met mijn oude Cisco nergens problemen mee had is het nu gewoon slecht.
Het lijkt me dat zelfs een algemene gebruiker niet zit te wachten op een random weg vallende verbinding.
En Ziggo snapt er niets van, enige wat ze me wisten te melden is dat het aan mn router zou kunnen liggen. Ja jammer Ziggo maar die netwerk kabel ligt niet voor niets dwars door de woonkamer vanaf jullie modem naar pc.
@Martinusz Dit bedoel ik dus, maar heb wel de optie dat als de connect box niks is deze kan terug sturen en de sitecom weer gewoon kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valkenier schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:16:
[...]

Er zijn hier wel gamers die daar heel anders over denken.
Dat schrijft hij toch ook: puristische muggenzifters
dutchnltweaker schreef op maandag 2 april 2018 @ 00:29:
[...]

@Martinusz Dit bedoel ik dus, maar heb wel de optie dat als de connect box niks is deze kan terug sturen en de sitecom weer gewoon kan gebruiken.
Grappig. Je schijt meteen in je broek. Wacht nou eerst eens rustig af. Bij een normaal gebruik is er gewoon niets mis met dat ding. Ja er zullen altijd azijnpissers zijn die wel wat te mekkeren hebben. Je komt er één tegen en jij hapt meteen....

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:19:
[...]

Dat schrijft hij toch ook: puristische muggenzifters
Ik had niet enkel last met gaming. Zelfs bij gewoon browsen en gebruik van streaming diensten. Met gamen was het helemaal ondoenlijk. Uiteindelijk was ik het zat. Tc7210 via marktplaats in bridge en een netgear x10 er achter. Wereld van verschil. Nog een dossier bij consumentenbond neergelegd over de puma 6 chipset maar ze doen er geen fuck mee. In het buitenland zijn er rechtzaken gestart zelfs.

[ Voor 4% gewijzigd door Lootbox op 02-04-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lootbox schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:23:
[...]

Ik had niet enkel last met gaming. Zelfs bij gewoon browsen en gebruik van streaming diensten. Met gamen was het helemaal ondoenlijk. Uiteindelijk was ik het zat. Tc7210 via marktplaats in bridge en een netgear x10 er achter. Wereld van verschil. Nog een dossier bij consumentenbond neergelegd over de puma 6 chipset maar ze doen er geen fuck mee. In het buitenland zijn er rechtzaken gestart zelfs.
Papagaai niet zoveel na. Ja er zijn problemen. Over het algemeen hebben erg weinig gebruikers van dat ding er last van. En met je setting nu zou het zomaar kunnen zijn dat je CB in bridge met daarachter de netgear je het zelfde resultaat head gehad. Vraag is of je dat "uberhaupt wel hebt geprobeerd.

Heb hier de CB in bridge met daarachter een Asus 88AC staan. Tja loopt hier als een tierelier.

Wie heeft er nu gelijk?! Het is allemaal in wat je ervaart, echter jouw ervaring en zelfs de mijne is niet zaligmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 11:53
Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:29:
[...]

Wie heeft er nu gelijk?! Het is allemaal in wat je ervaart, echter jouw ervaring en zelfs de mijne is niet zaligmakend.
https://search.theregiste...+time&results_per_page=20

Zegt wat mij betreft genoeg. Ik snap niet dat een partij als Ziggo / Liberty Global niet gewoon overstapt naar een ander model. Hebben ze zoveel modems ingekocht dat ze nu nog steeds niet over kunnen? Als ISP zouden ze ook de connectbox kunnen uitleveren zoals ze nu doen en bij klachten een alternatief leveren, dan kan je bij de mensen die er niets om geven of inderdaad nergens last van hebben je puma 6 chipset modems kwijt en verlies je niet ontzettend veel good will bij mensen die wat meer verwachten.. Hoeveel procent van je klanten gaat nou echt bellen om een ander modem te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:29:
[...]
Ik heb wel een stapel packetdumps en output van iperf3 voor je om te laten zien wat zo'n rampbox doet met je ipsec verbinding :'(

Nieuwe ontwikkeling trouwens: als de connectbox net een reboot heeft gehad doet ie even 100mbit+ over de ipsec tunnel. Daarna kakt de snelheid weer in.

Maar Ziggo wil op geen enkele manier meewerken en blijft de boel frustreren/vertragen door nieuwe connectboxen op te sturen, te vragen om speedtests naar https://www.ziggo.nl/speedtest (terwijl dat al meerdere keren via iperf3 is aangetoond dat voor normaal http(s) verkeer er geen problemen zijn).

Ook blijven ze erop hameren dat ze niets kunnen met een zelfgekocht modem, hoe de **** gaan ze dat toch doen als ze dat straks verplicht zijn? Hoe eerder de ACM hierop gaat handhaven hoe beter :(

[ Voor 5% gewijzigd door Metalrick op 02-04-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchnltweaker schreef op maandag 2 april 2018 @ 00:29:
[...]

Hier nergens last van, en deze klacht van wegvallende verbinding bij normaal gebruik nog niet eerder/veel gezien.
Lijkt mij eerder een probleem met signaal op je lijn dan met de connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:19:
Ja er zullen altijd azijnpissers zijn die wel wat te mekkeren hebben. Je komt er één tegen en jij hapt meteen....
En bedankt.

Heb hier het binnenkomende signaal laten meten, en de signaal waardes van het modem doorgegeven, deze zijn allen keurig aldus de monteur en Ziggo.
Het aop is vernieuwd, en het modem is direct vanaf het aop punt aangesloten met een door Ziggo geleverde kabel.
En toch is dit modem niet zo stabiel als het oude cisco modem.
De Cisco heb ik in de ongeveer 7 jaar dat ik hem heb gehad 1 of 2 keer opnieuw op moeten starten en dit was na werkzaamheden in de wijk.
De connectbox daarentegen...

Dan noem mij maar een azijnpisser of een naprater maar ik zie toch wat er gebeurd hier.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Franko P. schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:18:
[...]

En bedankt.

Heb hier het binnenkomende signaal laten meten, en de signaal waardes van het modem doorgegeven, deze zijn allen keurig aldus de monteur en Ziggo.
Het aop is vernieuwd, en het modem is direct vanaf het aop punt aangesloten met een door Ziggo geleverde kabel.
De Cisco heb ik in de ongeveer 7 jaar dat ik hem heb gehad 1 of 2 keer opnieuw op moeten starten en dit was na werkzaamheden in de wijk.

Dan noem mij maar een azijnpisser of een naprater maar ik zie toch wat er gebeurd hier.
Hebben ze de connector in de wijkkast al eens gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Geen idee. Als ik een probleem heb en ik meld dat probleem dan mag ik er van uit gaan dat ze zelf hun materiaal nakijken?

Is voor mij ook totaal niet interessant om te weten wat er in hun wijk kast gebeurt.

Weet wel dat het enige wat veranderd is bij mij in huis is het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 09:07
Franko P. schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:18:
[...]

En bedankt.

Ik had ook een verbinding wat zo nu en dan weg viel. Alles werd door Ziggo gemeten maar zo konden niets vinden. Uiteindelijk bleek de splitter tussen AOP en modem kapot te zijn. Nadat de splitter was vervangen, was het probleem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:12
Wellicht al eerder opgemerkt, maar het lijkt erop dat wifispots nu ook aan staat op de Compals. Ik vind in iedergeval een ‘ziggo’ netwerk met hetzelfde mac als mijn 2,4 Ghz radio, en ik heb een Compal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Franko P. schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:12:
Geen idee. Als ik een probleem heb en ik meld dat probleem dan mag ik er van uit gaan dat ze zelf hun materiaal nakijken?

Is voor mij ook totaal niet interessant om te weten wat er in hun wijk kast gebeurt.

Weet wel dat het enige wat veranderd is bij mij in huis is het modem.
Je hoeft het niet interessant te vinden, maar het kan weleens handig zijn als je problemen opgelost wilt hebben om het een beetje te sturen ;)

Maar goed dat moet je zelf weten, ik liet het er in ieder geval niet bij zitten en een probleem werd door monteur 3 in de wijkkast opgelost, waar die eerdere niet keken. Die zeiden alleen maar ja signaal is goed hoor....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

We zijn weer een stapje verder in het VPN door Connectbox drama, Ziggo heeft toegezegd een ander type modem te gaan sturen :D Duurt even maar dan heb je hopelijk ook wat :P

Ter illustratie, zelfde infra, zelfde abbo's, enige verschil zijn de modems:

Cisco modem:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/X9Zbj4r.jpg
Compal modem ((dis)Connectbox):
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/beU1mif.jpg

Waarschijnlijk zijn die packets net als mieren, van te veel azijn zeiken raken ze de weg kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:39
Fmiels schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:00:
Omdat €59,- toch wel erg veel geld is ivm youfone.nl Ziggo maar eens gebeld wat ze voor me konden betekenen, En jawel hoor: verlenging abonnement met een half jr €25,- per maand korting. (ben net 1 jr abonnee) Toch wel erg netjes moet ik zeggen.
Even terugkomend op deze post. Verleden week heb ik zelf gebeld naar Ziggo om na te vragen of mijn ziggo email adres (oud upc adres) gekoppeld is aan mijn eigen account, of dat deze nog is gekoppeld aan mijn ouders account van toen ik nog thuis woonde. Ik twijfelde namelijk om over te stappen vanwege het zelfde feit als jou. Er werd mij gevraagd of zij mij konden doorverbinden met de opstap service lijn. Hier mijn verhaal uitgelegd (ook dat ik wel bij hun wil blijven vanwege de snelheid, en ik deze bij ADSL niet aangeboden kan krijgen) en ze boden mij in eerste instantie de eerste 3 maanden voor €34,95 aan, i.p.v. €59. Aan gegeven dat dit voor mij tientjes werk is en ik dan overstap voor een groter verschil. Vervolgens bood hij mij 6 maanden aan, dit was beter. De meneer van de servicedesk gaf mij zelf de tip om elk jaar dit zelfde te doen. Mogelijk dat dit al bekend is bij de meeste van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 08:01

elsinga

=8-)

Tsjah, ander verhaal.
Ik ben kennelijk een puristische muggenzifter... Maar goed, in de praktijk merk ik de volgende onhandigheden van de Puma6 chipset: wegvallende VPN verbindingen (oftewel, regelmatig een reconnect, dat was met de Ubee nooit zo) en heel vaak een disconnect in Whatsapp Web met de telefoon, dus dan gaan je op de laptop ingeklopte berichten niet weg. Beide erg irritant (waarbij WA wel het meest irritant is).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:22

IkWilbert

Het is mij!

lookslikeyou schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:57:
[...]

Even terugkomend op deze post. Verleden week heb ik zelf gebeld naar Ziggo om na te vragen of mijn ziggo email adres (oud upc adres) gekoppeld is aan mijn eigen account, of dat deze nog is gekoppeld aan mijn ouders account van toen ik nog thuis woonde. Ik twijfelde namelijk om over te stappen vanwege het zelfde feit als jou. Er werd mij gevraagd of zij mij konden doorverbinden met de opstap service lijn. Hier mijn verhaal uitgelegd (ook dat ik wel bij hun wil blijven vanwege de snelheid, en ik deze bij ADSL niet aangeboden kan krijgen) en ze boden mij in eerste instantie de eerste 3 maanden voor €34,95 aan, i.p.v. €59. Aan gegeven dat dit voor mij tientjes werk is en ik dan overstap voor een groter verschil. Vervolgens bood hij mij 6 maanden aan, dit was beter. De meneer van de servicedesk gaf mij zelf de tip om elk jaar dit zelfde te doen. Mogelijk dat dit al bekend is bij de meeste van jullie.
Ik bel ook elk jaar. Gisteren was het weer zover :)
6 maand voor 29.95 ipv 59.95.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:51:
[...]

Ik bel ook elk jaar. Gisteren was het weer zover :)
6 maand voor 29.95 ipv 59.95.
Welk abonnement heb je? Ik zie all-in-one van 47,50 euro, 62,50 euro en 82,50 euro. 59,95 euro zie ik niet terugkomen. Zit je trouwens in een glasvezelgebied.
Wel erg netjes trouwens, want nieuwe klanten betalen als 'aanbieding' 39,95 euro voor drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalrick schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:41:
[...]

Ik heb wel een stapel packetdumps en output van iperf3 voor je om te laten zien wat zo'n rampbox doet met je ipsec verbinding :'(
Ja JIJ hebt dat. Lees je wel wat ik schrijf?

Een man in een gele auto heeft een kind verkracht. Conclusie alle mannen in gele auto's zijn kinderverkrachters. Snap je dat je wat mist bij je syllogisme

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:00:
[...]

Ik ben kennelijk een puristische muggenzifter... Maar goed, in de praktijk merk ik de volgende onhandigheden van de Puma6 chipset: wegvallende VPN verbindingen (oftewel, regelmatig een reconnect, dat was met de Ubee nooit zo)
Ipv4 of Ipv6?

https://community.ziggo.n...bleem-vpn-voor-werk-22570
https://community.ziggo.n...-met-de-connect-box-13202

Het is en blijft tekort door de bocht om iedere keer maar te roepen kudtmodem. Nogmaals er zullen er best zijn die er last van hebben. Maar het overgrote deel van de eindgebruikers zal zeggen: war heb je het over.

En er zullen er zijn die dan smokeping gaan installeren en zich dan elke keer laven aan het feit dat er weer eens een pakketje verloren is gegaan en dan ook op tweakers gaat orereren dat het een kudtmodem is. Moet ook kunnen, maar of het opschiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:22

IkWilbert

Het is mij!

meesje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:41:
[...]

Welk abonnement heb je? Ik zie all-in-one van 47,50 euro, 62,50 euro en 82,50 euro. 59,95 euro zie ik niet terugkomen. Zit je trouwens in een glasvezelgebied.
Wel erg netjes trouwens, want nieuwe klanten betalen als 'aanbieding' 39,95 euro voor drie maanden.
Ik heb alles in een 200Mbit en betaal normaal 59,95. (Op mijn Ziggo staat:
Internet Complete en TV Start)

Zit inderdaad in een glasvezelgebied met een aansluiting in huis. Zal waarschijnlijk ook wel iets uitmaken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door IkWilbert op 03-04-2018 09:16 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IkWilbert schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:11:
[...]

Ik heb alles in een 200Mbit en betaal normaal 59,95. (Op mijn Ziggo staat:
Internet Complete en TV Start)

Zit inderdaad in een glasvezelgebied met een aansluiting in huis. Zal waarschijnlijk ook wel iets uitmaken ;)
Dat laatste zal inderdaad wel helpen. Was bij mij vorig jaar ook het geval. Ik kreeg toen 6 maanden 34,95 euro aanbod (normaal 62,50 euro). Daar ga ik straks eind juni ook weer voor bellen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
elsinga schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:00:
[...]

Ik ben kennelijk een puristische muggenzifter... Maar goed, in de praktijk merk ik de volgende onhandigheden van de Puma6 chipset: wegvallende VPN verbindingen (oftewel, regelmatig een reconnect, dat was met de Ubee nooit zo) en heel vaak een disconnect in Whatsapp Web met de telefoon, dus dan gaan je op de laptop ingeklopte berichten niet weg. Beide erg irritant (waarbij WA wel het meest irritant is).
Hier hele dagen VPN zonder disconnectie, conclusie het ligt niet aan de Puma6 chipset ;) :+
n=1

Zo zie je maar weer dat je niet zo snel 1 ding als veroorzaker kunt aanwijzen, als je niet 100% zeker weet dat het daar aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Martinusz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:29:
[...]

Hier hele dagen VPN zonder disconnectie, conclusie het ligt niet aan de Puma6 chipset ;) :+
n=1
En gooi er nu voor de lol eens een sloot UDP verkeer tegenaan, kijken hoeveel packetloss je hebt :) (voorbeeld staat in mijn post :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalrick schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:38:
[...]

En gooi er nu voor de lol eens een sloot UDP verkeer tegenaan,
Zoiets als, als ik hier hard druk heb ik daar pijn. Gooi er eens een sloot tegenaan....wat een kolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:40:
[...]

Zoiets als, als ik hier hard druk heb ik daar pijn. Gooi er eens een sloot tegenaan....wat een kolder.
Als ik op een 200/20 lijn 100mbit UDP verkeer erdoorheen wil duwen moet dat gewoon werken, op mijn glas verbinding is dat in ieder geval geen enkel probleem :).

En laat ipsec nou eens over UDP gaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Metalrick op 03-04-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Metalrick schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:10:
We zijn weer een stapje verder in het VPN door Connectbox drama, Ziggo heeft toegezegd een ander type modem te gaan sturen :D Duurt even maar dan heb je hopelijk ook wat :P

Cisco modem:
[afbeelding]
[afbeelding]

Waarschijnlijk zijn die packets net als mieren, van te veel azijn zeiken raken ze de weg kwijt :+
Ik zie hier tests vanaf verschillende devices over verschillende modems naar een VPN server.

Hier kun je direct al uit opmaken dat de wijze van testen incorrect is en je tests dus kant noch wal raken.

En zelfde infra en zelfde abbo's? Que? Elke verbinding in het Ziggo netwerk is uniek. Er is geen enkele verbinding met exact dezelfde eigenschappen.

De enige juiste wijze van testen is in mijn ogen de modem vervangen. Bekabeling, aansluiting, test device moeten exact het zelfde zijn. Je geeft niet aan dat dit hier het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Metalrick schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:38:
[...]

En gooi er nu voor de lol eens een sloot UDP verkeer tegenaan, kijken hoeveel packetloss je hebt :) (voorbeeld staat in mijn post :P)
En waarom zou ik dat doen :? :? Waar heb ik dat voor nodig?

Volgens mij mis je compleet mijn punt dat ik probeerde te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:48:
[...]

Volgens mij mis je compleet mijn punt dat ik probeerde te maken ;)
Dat dus. Vermoeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

MediaZoo schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:47:
[...]

En zelfde infra en zelfde abbo's? Que? Elke verbinding in het Ziggo netwerk is uniek. Er is geen enkele verbinding met exact dezelfde eigenschappen.
Zelfde infra tot zover ik er invloed op heb natuurlijk.
De enige juiste wijze van testen is in mijn ogen de modem vervangen. Bekabeling, aansluiting, test device moeten exact het zelfde zijn. Je geeft niet aan dat dit hier het geval is.
Zoveel mogelijk gelijk, ik ga niet voor elke wens van Ziggo 100km rijden om te testen. Het screenshot met de 70%+ packetloss zou al genoeg moeten zijn.

Als het nieuwe modem er hangt doe ik uiteraard weer testen en update ik jullie allen :)

Overigens is er al genoeg geschreven over het falen van de puma6 chipset, dat Ziggo willens en wetens een partij van die modems opkoopt zal waarschijnlijk een financiële overweging geweest zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Metalrick op 03-04-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalrick schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:55:
[...]

Als het nieuwe modem er hangt doe ik uiteraard weer testen en update ik jullie allen :)
Zou dat enige toegevoegde waarde hebben. Kan mij niet voorstellen dat de waardes die jij op een specifiek moment met een specifiek modem in een unieke situatie ook maar op enige manier bijdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Metalrick schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:55:
[...]

Zelfde infra tot zover ik er invloed op heb natuurlijk.

[...]

Zoveel mogelijk gelijk, ik ga niet voor elke wens van Ziggo 100km rijden om te testen. Het screenshot met de 70%+ packetloss zou al genoeg moeten zijn.

Zoveel gelijk is het niet. Het segment kan bij de connectbox overbelast zijn. De CMTS kan buggy zijn. Je verbinding zelf kan anders zijn. De routering binnen het Ziggo netwerk kan per CMTS anders zijn.

Teveel factoren die anders zijn om er ook maar enigszins iets uit op te maken. Daarom kan ik deze tests niet serieus nemen.

Ik test ook geen Formule 1 (2017) wagen op een circuit en een Formule 1 (2018) wagen op een landbouw weg en roep dat de 2018 versie slechter presteert. Ik vertel dan natuurlijk alleen dat de tests uitgevoerd zijn op infrastructuur bedoeld voor gemotoriseerde voertuigen met 4 wielen en vooral niet de details over deze infrastructuur. Iedereen snapt dat een landbouw weggetje andere resultaten zal geven dan een circuit. Maar zonder deze variabele gelijk te trekken in beide tests zijn je tests compleet waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:59:
[...]

Zou dat enige toegevoegde waarde hebben. Kan mij niet voorstellen dat de waardes die jij op een specifiek moment met een specifiek modem in een unieke situatie ook maar op enige manier bijdraagt.
3 connectboxes, waarvan 2 Compal, 1 Arris, beide puma6 chipset, testen over de loop van 2 weken, na een reboot van elke connectbox een minuut lang een goede vpn verbinding (100mbit +). Op het laatst zelfs direct mijn laptop aan de connectbox gehangen zodat een VM op mijn laptop de vpn kon opzetten en testen met exact dezelfde symptomen? Nee, kan mij niet voorstellen dat enige testen ook maar iets bijdragen 8)7

En over het waarom? Omdat er nogal wat data over die tunnel moet gaan met een fatsoenlijke snelheid. Als Ziggo 200/20 adverteert moet dat ook mogelijk zijn en niet gelimiteerd worden door een inferieur modem, onafhankelijk van protocol.

En over de Formule 1 tests, in dit geval lever ik de auto's en Ziggo de infra, dan verwacht ik dat, ondanks dat er wat verschillen in de auto's kunnen zitten ze beiden binnen X tijd een bepaalde afstand kunnen afleggen (zonder onderweg 75% van hun onderdelen te verliezen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online

De UDP test is zwaar. Bij mij werkt UDP openvpn mij redelijk goed. In ieder geval stabieler (jitter) dan direct. Als IPsec over een ander protocol gaat (dan UDP/TCP) dan is het heel logisch dat het modem problemen geeft.

Hier overigens veel drama met een Connect Box maar heb niet kunnen uitsluiten of het aan de WiFi of aan de WAN kant zit. Elke paar honderd MB (streaming video over UDP) hangt de verbinding maar wordt niet gesloten (geen RST, geen pakketten die doorkomen). Met een nieuwe DHCP lease/ip kan je weer een verbinding maken.
Geen T3 timeouts op de initiële T3 timeout na reboot na. Mogelijk een vol CMTS hoewel het om glasvezelgebied gaat

Daarnaast veel jitter. DNS replies duren tot 250ms, wat ik veel vind. Ligt waarschijnlijk aan de combinatie van firmware en CMTS (fZiggo).

firmware: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH
CMTS: 00:01:5c:79:xx:yy, CADANT INC.

Welk CMTS heb jij? Staat in de logging na een reboot.
Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:06:
[...]
En er zullen er zijn die dan smokeping gaan installeren en zich dan elke keer laven aan het feit dat er weer eens een pakketje verloren is gegaan en dan ook op tweakers gaat orereren dat het een kudtmodem is. Moet ook kunnen, maar of het opschiet..
Het is een gammel modem. Met behoorlijke problemen als je meer doet dan HTTP/HTTPS. Als je er niets van merkt (of geen last van hebt): good for you. Maar dan hoef je niet te ontkennen dat het een gammel product is.

Blijft jouw gebruik binnen de kaders en ben je niet vatbaar voor jitter én vergelijk je de subjectieve performance niet met 4G, dan is het een topmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Metalrick schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:13:
[...]

3 connectboxes, waarvan 2 Compal, 1 Arris, beide puma6 chipset, testen over de loop van 2 weken, na een reboot van elke connectbox een minuut lang een goede vpn verbinding (100mbit +). Op het laatst zelfs direct mijn laptop aan de connectbox gehangen zodat een VM op mijn laptop de vpn kon opzetten en testen met exact dezelfde symptomen? Nee, kan mij niet voorstellen dat enige testen ook maar iets bijdragen 8)7

En over het waarom? Omdat er nogal wat data over die tunnel moet gaan met een fatsoenlijke snelheid. Als Ziggo 200/20 adverteert moet dat ook mogelijk zijn en niet gelimiteerd worden door een inferieur modem, onafhankelijk van protocol.

En over de Formule 1 tests, in dit geval lever ik de auto's en Ziggo de infra, dan verwacht ik dat, ondanks dat er wat verschillen in de auto's kunnen zitten ze beiden binnen X tijd een bepaalde afstand kunnen afleggen (zonder onderweg 75% van hun onderdelen te verliezen).
Als ze het opgelost krijgen ben ik heel benieuwd naar het modem wat ze je gestuurd hebben.

Wij hebben nu meerdere vestigingen verbonden over IPSEC allemaal hebben ze dezelfde router erachter hangen.

3 van de vestigingen hebben Ziggo Zakelijk (Met ConnectBox), de rest heeft een glasvezel verbinding. Zodra het verkeer over een Ziggo verbinding met ConnectBox moet dan zien wij dezelfde snelheden.

De Ziggo helpdesk was van mening dat het alleen op te lossen was door over te stappen op een hoger abonnement met meerdere vaste IP Adressen, omdat ze dan een ander modem konden leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalrick schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:13:
[...]

3 connectboxes, waarvan 2 Compal, 1 Arris, beide puma6 chipset, testen over de loop van 2 weken,
Je bent in ieder geval wel van de straat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:17:
[...]

[...]

Het is een gammel modem. Met behoorlijke problemen als je meer doet dan HTTP/HTTPS. Als je er niets van merkt (of geen last van hebt): good for you. Maar dan hoef je niet te ontkennen dat het een gammel product is.

Blijft jouw gebruik binnen de kaders en ben je niet vatbaar voor jitter én vergelijk je de subjectieve performance niet met 4G, dan is het een topmodem.
Dat is nu juist het hele punt. De puriteinse azijnpissers hebben problemen. En hebben kennelijk niets beters te doen. De stelling dat de gemiddelde eindgebruikers echt niet weten waar je het over hebt moet afdoende zijn. Nogmaals, wat jij ondervindt, ervaart is zeker niet de algemene tendens. En zeker niet maatgevend. Net zo min als dat met mijn ervaringen is/zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sneezydevil schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:27:
[...]

De Ziggo helpdesk was van mening dat het alleen op te lossen was door over te stappen op een hoger abonnement met meerdere vaste IP Adressen, omdat ze dan een ander modem konden leveren.
Onwaarschijnlijk, aangezien de hogere zakkelijke abbo's ook gebruik maken van modems/routers met puma 6 chips.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:40:
[...]

Dat is nu juist het hele punt. De puriteinse azijnpissers hebben problemen. En hebben kennelijk niets beters te doen. De stelling dat de gemiddelde eindgebruikers echt niet weten waar je het over hebt moet afdoende zijn. Nogmaals, wat jij ondervindt, ervaart is zeker niet de algemene tendens. En zeker niet maatgevend. Net zo min als dat met mijn ervaringen is/zijn
Is het niet een belangrijker punt dat Ziggo willens en wetens een modem heeft dat kinderlijk eenvoudig om zeep te helpen is met wat UDP verkeer? Inderdaad, de gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker heeft er geen last van, die zul je ook niet tegenkomen op Tweakers. Maar ik vermoed wel dat ze er een probleem mee hebben als hun modem door een overload aan UDP verkeer gewoon belly-up gaat en hun internet (facebook/youtube/candycrush) het niet doet. Dan kunnen de gevolgen van zo'n aanval nog leuker worden als die gericht is op alle Ziggo klanten met een connectbox. Er hoeft maar 1 leipo te zijn die met wat UDP verkeer gaat strooien naar alle Ziggo adressen (op zowel ipv4 als ipv6) en een groot deel van Nederland is offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalrick schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:48:
[...]

Is het niet een belangrijker punt dat Ziggo willens en wetens een modem heeft dat kinderlijk eenvoudig om zeep te helpen is met wat UDP verkeer? Inderdaad, de gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker heeft er geen last van, die zul je ook niet tegenkomen op Tweakers. Maar ik vermoed wel dat ze er een probleem mee hebben als hun modem door een overload aan UDP verkeer gewoon belly-up gaat en hun internet (facebook/youtube/candycrush) het niet doet. Dan kunnen de gevolgen van zo'n aanval nog leuker worden als die gericht is op alle Ziggo klanten met een connectbox. Er hoeft maar 1 leipo te zijn die met wat UDP verkeer gaat strooien naar alle Ziggo adressen (op zowel ipv4 als ipv6) en een groot deel van Nederland is offline.
Allemaal hypothese waar men niets maar dan ook niets kan. Als der hund nicht geschissen hätte, hätte er die hase gekriegt. Het alom bekende wat als.....

Ziggo koopt naar mijn mening modem in die voldoen voor de gemiddelde enduser en over het algemeen doen die dingen het gewoon goed. Natuurlijk heb je er gasten bij die zonder dat er ook maar enige aanleiding toe is die modem tot het uiterste gaan pijnigen. Waarom ze dat doen weten ze zelf niet. Misschien om het gelijk te halen?

Het blijft gewoon vreemd dat de ervaringen zoals jij die hebt je een ander opdringt als zijnde een probleem wat ze ook moeten hebben en over door moeten zaniken. Terwijl het eigenlijk helemaal geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:57:
[...]

Allemaal hypothese waar men niets maar dan ook niets kan. Als der hund nicht geschissen hätte, hätte er die hase gekriegt. Het alom bekende wat als.....

Ziggo koopt naar mijn mening modem in die voldoen voor de gemiddelde enduser en over het algemeen doen die dingen het gewoon goed. Natuurlijk heb je er gasten bij die zonder dat er ook maar enige aanleiding toe is die modem tot het uiterste gaan pijnigen. Waarom ze dat doen weten ze zelf niet. Misschien om het gelijk te halen?

Het blijft gewoon vreemd dat de ervaringen zoals jij die hebt je een ander opdringt als zijnde een probleem wat ze ook moeten hebben en over door moeten zaniken. Terwijl het eigenlijk helemaal geen probleem is.
Heb je een connectbox? Geef je publieke IP maar, kijken of je nog een probleem hebt >:)

Geintje natuurlijk.

(en nu stop ik met deelname aan deze discussie totdat ik kan testen met het nieuwe modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:57:
[...]
Ziggo koopt naar mijn mening modem in die voldoen voor de gemiddelde enduser en over het algemeen doen die dingen het gewoon goed
De gemiddelde gebruiker heeft ook genoeg aan 40/4 Mbps en toch bieden ze ook 400/40 aan.

Als Ziggo alleen een modem kan en wil leveren dat goed genoeg is voor de gemiddelde gebruiker, dan zouden ze een mogelijkheid moeten bieden voor de geavanceerde gebruiker om zelf een modem naar keuze te kopen en aan te sluiten.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Zo hey, ik heb een bom laten ontploffen.

Zo te zien dus meerdere die niet de juiste performance halen, vooral met VPN's
Hoe is het gesteld met jullie MTU sizes?
De connectbox heeft geen 1500 MTU maar rond de 1460 zo uit mijn hoofd.
Speel maar eens met ping/packet sizes om de juiste waarde te vinden.

Als er is gecalculeerd op een volledig 1500 MTU netwerk, dan kan het MTU size van de tunnel te groot zijn, dan zullen de extra headers gaan zorgen voor fragmentatie bij het modem, wat ook de performance een flinke deuk kan geven, packet loss, etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Swordlord op 03-04-2018 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dat mensen een modem/chipset blijven verdedigen die bij nog geen 0.25Mbit/sec aan pakketjes naar de 100% packet loss schiet vind ik onbegrijpelijk, vooral bij Tweakers.
Bij normaal browsen merkte ik al dat die ConnectBox random meer vertraging had dan m'n stokoude Cisco EPC3212. Router mode, bridged mode, maakt niet uit. Soms opent een pagina of componenten van een pagina 2-10x zo langzaam, hoef je echt geen azijnzeiker voor te zijn om dat te merken.

Gamen ging dan weer wel prima, in tegenstelling tot de vele berichten die je daarover leest. Bij verschillende (UDP-based) games getest en die waren allen prima, ook met bijvoorbeeld "net_graph 5" aan in Source-based games zag het er prima uit, geen jitter en prima latencies.
Tenminste, zolang je niet ook tegelijkertijd wat TCP sessies opzet, bijv een andere PC in je netwerk, want die ConnectBox raakt daar helemaal van in de stress. Je leest ook veel ellende van puma 6 gebruikers in TCP based games, omdat de delay en jitter van de puma 6 modems zoals de ConnectBox met TCP connecties alle kanten op schiet. Een jitter van 50-200ms op TCP pakketjes is onwerkbaar voor real-time applicaties.

Gelukkig was de klantenservice zo sportief om mijn oude Cisco te heractiveren, die hopelijk blijft functioneren tot Ziggo betere modems levert of je zelf een kabelmodem mag aanschaffen/aansluiten.
Swordlord schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:45:
Hoe is het gesteld met jullie MTU sizes?
De connectbox heeft geen 1500 MTU maar rond de 1460 zo uit mijn hoofd.
Als je ipv6 DS-Lite hebt bij Ziggo is het inderdaad 1460. De ConnectBox zou wel de juiste MTU moeten doorgeven. Als je een TC7210 hebt schijnt dit niet goed te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Kanarie op 03-04-2018 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:40:
[...]
De puriteinse azijnpissers hebben problemen. En hebben kennelijk niets beters te doen.
Je bent een echte Happy Boeddah..Not
Omdat jij iets niet gebruikt, wat sommige tweakers wel doen en dan dus problemen hebben met de connectbox, geeft jou toch niet het recht om ze maar uit te maken voor "puriteinse azijnpissers". ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Cisco modem:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat voor modem gaan ze jou sturen dan? en hoe kan je deze package lost controleren in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Heb vandaag een vervanging gekregen van mijn modem (om te testen), heb nu een Cisco EPC 3928 en de modem die ik binnen heb gekregen is de Connect Box Compal variant, ga hem morgen testen.

Als ik het goed begrijp kun je de oude weer in gebruik stellen, als ik niet tevreden zou zijn met de Compal.

Btw: de router functie wordt niet gebruikt, heb hier een pricewatch: Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750 staan die de router functie opvangt (als dat enig verschil uitmaakt).

[ Voor 30% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-04-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:00:
Heb vandaag een vervanging gekregen van mijn modem (om te testen), heb nu een Cisco EPC 3928 en de modem die ik binnen heb gekregen is de Connect Box Compal variant, ga hem morgen testen.

Als ik het goed begrijp kun je de oude weer in gebruik stellen, als ik niet tevreden zou zijn met de Compal.

Btw: de router functie wordt niet gebruikt, heb hier een pricewatch: Sitecom WLR-8100 - Router - AC1750 staan die de router functie opvangt (als dat enig verschil uitmaakt).
Er werd vorig weekend tijdens een chat tegen mij gezegd dat terugplaatsen van het oude modem niet mogelijk zou zijn als ik (op advies van de Ziggo medewerker) over zou gaan stappen naar een nieuw model modem (heb ook nog steeds de 3928 in bridge draaien hier). Nu klopte er achteraf heel erg weinig van alles wat er werd beweerd door desbetreffende medewerker, dus misschien moet ik de uitspraak van niet meer terug kunnen naar het oude modem ook maar met een korreltje zout nemen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
hardware-lover schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:12:
[...]

Er werd vorig weekend tijdens een chat tegen mij gezegd dat terugplaatsen van het oude modem niet mogelijk zou zijn als ik (op advies van de Ziggo medewerker) over zou gaan stappen naar een nieuw model modem (heb ook nog steeds de 3928 in bridge draaien hier). Nu klopte er achteraf heel erg weinig van alles wat er werd beweerd door desbetreffende medewerker, dus misschien moet ik de uitspraak van niet meer terug kunnen naar het oude modem ook maar met een korreltje zout nemen?
Heb even gebeld met Ziggo, het is mogelijk om terug te gaan als ik niet tevreden zou zijn. Dus het is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:51:
[...]

Wat voor modem gaan ze jou sturen dan? en hoe kan je deze package lost controleren in Windows?
Nou daarover, blijkbaar is "een ander type modem" een Ziggo term voor: "een Connectbox" :/ :'(

Werkelijk, hoe incompetent als bedrijf kun je zijn, je geeft ze packetdumps, uitslagen van testen, ze kijken real life mee, en met een oplossing komen? Ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Metalrick schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:43:
[...]

Nou daarover, blijkbaar is "een ander type modem" een Ziggo term voor: "een Connectbox" :/ :'(

Werkelijk, hoe incompetent als bedrijf kun je zijn, je geeft ze packetdumps, uitslagen van testen, ze kijken real life mee, en met een oplossing komen? Ho maar.
Ik dacht dat ze tegenwoordig ook weer sporadisch TC7210 modems uitleveren? Weet je zeker dat je een nieuwe CB krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 09:09
Sterker signaal is beter toch?

Installatiebedrijven moeten zich lekker bij buizen en koperdraad houden. Vanavond bij klant geweest die geen internet meer had. Ik lees modem uit: bakken met fouten en 15dB downstream sterkte. Ik kijk in de meterkast: AOP -> versterker, 2e aansluiting naar modem.
Splitter tussen AOP en versterker geprakt, modem op splitter, modem reset, nog 6dB downstream. Iets te hard maar acceptabel.

Voor 3 televisies en een modem had die klant geen versterker nodig gehad met een dergelijk hard signaal. Kabels op de versterker waren ook aangesloten met bagger schroefconnectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ArcticWolf schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:15:
[...]

Ik dacht dat ze tegenwoordig ook weer sporadisch TC7210 modems uitleveren? Weet je zeker dat je een nieuwe CB krijgt?
Van de medewerker die ik vorige week aan de lijn had, gaf aan dat de Cisco routers ook nog uitgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalrick schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:43:
[...]
Het probleem is dat jij een van de weinige bent die zulke informatie kunt aanleveren. En Ziggo weet ook wel dat die Puma chip niet goed werkt in bepaalde situaties, alleen hebben ze een gigantische investering in die connectboxen gedaan die ze niet zomaar kunnen afschrijven.

Daarnaast kan een servicedesk medewerker alleen maar scripts volgen en standaard oplossingen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

jongetje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:01:
[...]

Het probleem is dat jij een van de weinige bent die zulke informatie kunt aanleveren. En Ziggo weet ook wel dat die Puma chip niet goed werkt in bepaalde situaties, alleen hebben ze een gigantische investering in die connectboxen gedaan die ze niet zomaar kunnen afschrijven.

Daarnaast kan een servicedesk medewerker alleen maar scripts volgen en standaard oplossingen bieden.
Dan zet je dat toch door naar een 2e of 3e lijns? Helemaal als een probleem al > 3 weken loopt moet de 1e lijns er imho afblijven. Wat is het nut van steeds maar weer een connectbox opsturen? Dat zou zelfs een eerstelijns moeten snappen dat dat niets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Metalrick schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:42:
[...]
Dan zet je dat toch door naar een 2e of 3e lijns? Helemaal als een probleem al > 3 weken loopt moet de 1e lijns er imho afblijven. Wat is het nut van steeds maar weer een connectbox opsturen? Dat zou zelfs een eerstelijns moeten snappen dat dat niets oplost.
Dat proces ligt er niet. Ik weet niet eens of er een tweede of derde lijn is op die helpdesk.

Wanneer je uiteindelijk bij Webcare terecht komt kan dit alles wel geregeld worden. Jammer dat het nodig is, maar daar heb ik (en anderen hier) goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

ANdrode schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:56:
[...]

Dat proces ligt er niet. Ik weet niet eens of er een tweede of derde lijn is op die helpdesk.

Wanneer je uiteindelijk bij Webcare terecht komt kan dit alles wel geregeld worden. Jammer dat het nodig is, maar daar heb ik (en anderen hier) goede ervaringen mee.
Dan heb ik steeds de verkeerde op de webcare lijkt het, ben al 2 weken in gesprek met ze via twitter dm's.

Als er eind deze week nog geen oplossing is eens kijken of de afdeling opzeggingen wat kan betekenen.

Omg zou het dan echt? :D :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eKDfzAL.png

[ Voor 7% gewijzigd door Metalrick op 04-04-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Metalrick schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:58:
[...]

Dan heb ik steeds de verkeerde op de webcare lijkt het, ben al 2 weken in gesprek met ze via twitter dm's.

Als er eind deze week nog geen oplossing is eens kijken of de afdeling opzeggingen wat kan betekenen.

[afbeelding]
Jep webcare werkt over het algemeen uitstekend :) ik bel niet eens meer met de klantenservice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
[...]

[afbeelding]
Hier ook in gesprek met het webcare team eneveens packetloss (hier merk ik het vooral met Horizon View client) hoop dat ik uiteindelijk ook weer een Technicolor kan ophangen in de meterkast (in bridge uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
[...]

[afbeelding]
Vandaag de connectbox geïnstalleerd... en de problemen qua installatie en snelheid beginnen nu al :') ..

Heb gelukkig nog mijn Cisco mocht het na een dag nog zo bagger zijn. En is die technicolor echt zo veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:14:
[...]

Vandaag de connectbox geïnstalleerd... en de problemen qua installatie en snelheid beginnen nu al :') ..

Heb gelukkig nog mijn Cisco mocht het na een dag nog zo bagger zijn. En is die technicolor echt zo veel beter?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LM2xx2Tm.png

Afbeeldingslocatie: https://www.dslreports.com/speedtest/31716436.png

}:O

Staat in bridge met een N66U router en ze hebben nagenoeg geen last van jitter.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 04-04-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ArcticWolf schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:29:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

}:O

Staat in bridge met een N66U router en ze hebben nagenoeg geen last van jitter.
Die van mij staat nu in bridge, maar haal via speedtest meer jitter.

Cisco modem had ik 1 of 2 max en de connectbox 4 a 7.. ping is ook vaker hoger merk ik.

Update: jitter zelfs nog grotere uitschieters, snelheid blijft niet stabiel (Cisco was tot nu toe wel stabieler).

[ Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-04-2018 10:57 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic