Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
FreakNL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:44:
En als je nou gewoon TV-Start neemt? Heb je dan wel HD? :) Of kan je dan de Humax weer niet gebruiken?
Anders play start met een ci+ module dan kan je ipv de module de decoder gebruiken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MdO82 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:49:
[...]
Anders play start met een ci+ module dan kan je ipv de module de decoder gebruiken ;)
Maar levert Ziggo in voormalig UPC wel een Irdeto oplossing of krijg je dan een Nagravision CI+ oplossing aangeboden?

Andere smartcard
Deze nog steeds aanwezige ongelijkheid zorgt ervoor dat smartcards en eventuele CI+ modules niet in het gehele huidige verzorgingsgebied van Ziggo gebruikt kunnen worden. Ziggo levert binnen het huurmodel van CI+ modules dan ook aan klanten in het voormalig Ziggo-verzorgingsgebied een andere CI+ module en smartcard dan aan klanten die de tv-diensten in het voormalig UPC-verzorgingsgebied afnemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjcmulder
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:40
Vanmiddag is hier een Ziggo monteur langsgeweest.
Het ziggo modem had ik netjes ingesteld met voor de 2.4 en 5GHz band hetzelfde SSID.

Hebben ze er ineens twee SSID's van gemaakt, omdat het hier in de wijk te druk is.
Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Want als ik kijk pakt het ziggo modem nog steeds dezelfde, drukke kanalen.

Ik ben er een voorstander van om apparaten te laten nadenken en zelf te laten bepalen of ze 5Ghz of 2.4 Ghz willen gebruiken. Dus wil ik 1 SSID die beide frequenties pakt.

Het ziggo modem is hier dus blijkbaar de bottleneck en niet capabel genoeg om een dergelijke instelling goed te kunnen hanteren.
Het probleem zal m.i. niet verholpen zal worden door de frequentie te scheiden. Het ligt in mijn ogen aan de gekozen kanalen.

Ik kan hier echt heel chagrijnig van worden als zo'n knakker mijn netwerk om zeep helpt. Is er ook nog eens anderhalf uur mee bezig geweest terwijl ik zelf het wel in een paar minuten kan.

Daarnaast zal er met printen en scannen via Wifi wel een probleem gaan ontstaan door de netwerken te scheiden. De printer zie ik wel terug in de 5Ghz band, maar niet op de 2,4 Ghz.

Moest dit even kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door jjcmulder op 15-03-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zat er een bug in de firmware die ervoor zorgde dat je onderbrekingen ervaarde wanneer je dezelfde SSID gebruikt voor zowel 5 Ghz als 2,4 Ghz. Ik weet niet of dat al gefixt was. Welke problemen had je dan dat deze monteur nodig was?
hardware-lover schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:14:
[...]

Maar levert Ziggo in voormalig UPC wel een Irdeto oplossing of krijg je dan een Nagravision [...]
Nagravision. Irdeto wordt alleen geleverd in voormalig oud Ziggo gebied.

[ Voor 38% gewijzigd door Jay-B op 15-03-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

jjcmulder schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:47:
Het ziggo modem had ik netjes ingesteld met voor de 2.4 en 5GHz band hetzelfde SSID.

Hebben ze er ineens twee SSID's van gemaakt, omdat het hier in de wijk te druk is.
Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Want als ik kijk pakt het ziggo modem nog steeds dezelfde, drukke kanalen.

Ik ben er een voorstander van om apparaten te laten nadenken en zelf te laten bepalen of ze 5Ghz of 2.4 Ghz willen gebruiken. Dus wil ik 1 SSID die beide frequenties pakt.

Het ziggo modem is hier dus blijkbaar de bottleneck en niet capabel genoeg om een dergelijke instelling goed te kunnen hanteren.
Het probleem zal m.i. niet verholpen zal worden door de frequentie te scheiden. Het ligt in mijn ogen aan de gekozen kanalen.

Ik kan hier echt heel chagrijnig van worden als zo'n knakker mijn netwerk om zeep helpt. Is er ook nog eens anderhalf uur mee bezig geweest terwijl ik zelf het wel in een paar minuten kan.

Daarnaast zal er met printen en scannen via Wifi wel een probleem gaan ontstaan door de netwerken te scheiden. De printer zie ik wel terug in de 5Ghz band, maar niet op de 2,4 Ghz.

Moest dit even kwijt.
Je kan nu dus fatsoenlijk gebruik maken van de 5ghz band en dus altijd hierop zitten.
Ipv overgeleverd te zijn aan het genade van je router en telefoon.

De gekozen kanalen is niks aan te doen, de 2.4 band is gewoon overvol.
Dus krijg je nu een mooie schone band om te kiezen.
Moet je alleen wel even moeite doen om ermee verbinding te maken en het 2.4 netwerk niet op automatisch te zetten.

Verder is er geen netwerk scheiding tussen de banden.
Dus kan in principe niet zomaar dat je printer opeens het niet doet.

Maar als je er zoveel van weet, waarom gebruik je dan niet het modem in bridge en je eigen router erachter.
Dan hoef je ook niet op Ziggo te klagen als het niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Swordlord op 15-03-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjcmulder
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:40
Is wel gek dat ik de printer alleen kan vinden op de 5Ghz band en niet via de 2.4Ghz band.
Volgens mij vindt er toch ergens een scheiding plaats tussen de SSID's. Zo lijkt het althans.

De reden waarom deze meneer is binnengelaten is dat we regelmatig te maken hebben met onderbrekingen als we een film kijken via Netflix/Videoland o.i.d..
Ik lees dus verderop in dit topic dat er issues zijn met de firmware die dit veroorzaakt.

Als ik een speedtest doe op een van beide banden is de snelheid zoals het altijd geweest is.
Als ik op beide banden een speedtest doe, tegelijk, is het opgeteld hetzelfde.

Ik vraag mij af of dit het probleem met de haperingen gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij simpel is dat 2.4 probleem op te lossen, koop dit beest en stel hem in zodat hij meer uitzend dan officieel mag (is vrij simpel in de instellingen aan te passen): pricewatch: EnGenius ECB-350 High Power Wireless-N Gigabit Access Point

Je drukt echt iedereen weg, werkt heerlijk. Heb hem hier staan en heb een straat verderop nog prima wifi, heb hem ook bij mijn ouders en schoonouders staan zodat ik never nooit meer gedoe heb dat hun wifi opeens niet meer lekker werkt omdat de buurman opeens op hun kanaal zit. Ben je in 1 keer van het gedonder af.

kost wel wat, 115 tot 125 euro voor dat beest van een router, maar je wilt nooit meer anders. En ja, het is niet zo netjes, maar het ding is gewoon legaal te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Moest dit even kwijt.
Dat scheiden is een standaardprocedure die alle monteurs uitvoeren (of uit horen te voeren).
Is in 2 minuutjes terug te draaien, gewoon inloggen op dat ding en ze weer dezelfde naam geven. Opslaan, even wachten en voila.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:02:
[...]

Vrij simpel is dat 2.4 probleem op te lossen, koop dit beest en stel hem in zodat hij meer uitzend dan officieel mag (is vrij simpel in de instellingen aan te passen): pricewatch: EnGenius ECB-350 High Power Wireless-N Gigabit Access Point

Je drukt echt iedereen weg, werkt heerlijk. Heb hem hier staan en heb een straat verderop nog prima wifi, heb hem ook bij mijn ouders en schoonouders staan zodat ik never nooit meer gedoe heb dat hun wifi opeens niet meer lekker werkt omdat de buurman opeens op hun kanaal zit. Ben je in 1 keer van het gedonder af.

kost wel wat, 115 tot 125 euro voor dat beest van een router, maar je wilt nooit meer anders. En ja, het is niet zo netjes, maar het ding is gewoon legaal te koop.
Fijne buurman ben jij! Wifi van de hele straat verstoord door jou "illegale" uitzendvermogen.
Even om tafel met je directe buren en wat afspraken maken over kanaal instellingen is ook een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 15-03-2018 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 20:06
@Verwijderd
Denk je dat andere apparaten daardoor ook “harder” terug kunnen praten? (Dat kan niet). Voor een goede dekking kun je beter gebruik maken van meerdere access points, die roaming protocollen ondersteunen (zoals: Ruckus, Cisco aironet, Aruba, UniFi, e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisdennis12 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:58:
@Verwijderd
Denk je dat andere apparaten daardoor ook “harder” terug kunnen praten? (Dat kan niet). Voor een goede dekking kun je beter gebruik maken van meerdere access points, die roaming protocollen ondersteunen (zoals: Ruckus, Cisco aironet, Aruba, UniFi, e.d.)
Ik heb hier op elke verdieping een access point hangen inderdaad, maar dit klinkt als een woonkamer met een overbezette buurt met veel 2.4Ghz netwerken, die kan je wel wegdrukken zo en dan is het in iedergeval in je huis tiptop. Ik neem aan dat je niet bedoelde om meerdere access points in een woonkamer op te hangen.

Maar kijk, als het met 5Ghz nu werkt en het gaat alleen om het printen, dan is het in feite (bij de meeste routers dan) dezelfde SSID te gebruiken met hetzelfde wachtwoord en dan komt dat printen wel goed. Bij sommige routers nog IPv6 aanvinken, maar dat is meen ik niet nodig bij huis tuin en keukengebruik.

Voor een betere dekking in het hele huis zou ik inderdaad voor access points kiezen, ik zou dan persoonlijk wel voor een wat goedkopere oplossing gaan als jij aandraagt trouwens :D , Cisco aironet heb ik op mijn werk, maar damn, de prijs. Met op elke verdieping een router van een euro of 30 a 40 waarvan je de dns uitzet heb je ook wel een goed werkend geheel. Gaat trouwens vrij goed met apparatuur van na 2012 ongeveer als je door het huis loopt. Alleen een oudere ipad 2 van voor die tijd blijft stokstijf hangen op 1 van mijn routers hier in huis en weigert te switchen naar een sterker signaal. Maar met de mobiele telefoons en recente ipads geen problemen. Voordeel van de routertjes met dns uit is trouwens ook dat je op elke verdieping vaste apparatuur zoals tv's en mediaspelers bedraad kan aansluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2018 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:31:
[...]

Gaat trouwens vrij goed met apparatuur van na 2012 ongeveer als je door het huis loopt. Alleen een oudere ipad 2 van voor die tijd blijft stokstijf hangen op 1 van mijn routers hier in huis en weigert te switchen naar een sterker signaal. Maar met de mobiele telefoons en recente ipads geen problemen.
Een client kiest altijd op basis van signaal sterkte. Er zijn hulpmiddelen om hem te helpen kiezen, zoals 802.11 ondersteuningen, of een kort schopje van het kanaal met UBNT "bandsteering". Maar de client zal altijd het signaal afwegen en dan zelfstandig een AP kiezen. Oude apparatuur kan daar wat meer moeite mee hebben.

Zelf denk ik dat als jij de turborouter van een paar posts geleden terugzet naar low of medium vermogen je een betere roaming krijgt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zorian schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:24:
[...]

Dat scheiden is een standaardprocedure die alle monteurs uitvoeren (of uit horen te voeren).
Is in 2 minuutjes terug te draaien, gewoon inloggen op dat ding en ze weer dezelfde naam geven. Opslaan, even wachten en voila.
En voila, weer traag wifi...
Je client zal waarschijnlijk weer met 2.4Ghz verbinding maken omdat dat signaal sterker is dan de 5Ghz (5Ghz gaat slechter door muren heen)... In de meeste gevalen is het juist een goed idee om 2 SSIDs aan te maken zodat je gegarandeerd op 5Ghz zit.

Een andere optie is om zelf een kwaliteit wifi netwerk aan te leggen dmv Ubiquiti oid, waardoor je APs in je woonkamer en bovenverdieping ophangt en zodoende overal goed ontvangst is.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:24:
[...]

Je client zal waarschijnlijk weer met 2.4Ghz verbinding maken omdat dat signaal sterker is dan de 5Ghz (5Ghz gaat slechter door muren heen)... In de meeste gevalen is het juist een goed idee om 2 SSIDs aan te maken zodat je gegarandeerd op 5Ghz zit.

Een andere optie is om zelf een kwaliteit wifi netwerk aan te leggen dmv Ubiquiti oid, waardoor je APs in je woonkamer en bovenverdieping ophangt en zodoende overal goed ontvangst is.
Hier ook express gescheiden van elkaar, zodat ik apparaten waarop ik zeker volle snelheid wil op 5Ghz heb zitten. Hier komt 5Ghz signaal trouwens ook nog netjes op eerste verdieping met de CB, niet slecht aangezien het een betonnen huis is :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Je client zal waarschijnlijk weer met 2.4Ghz verbinding maken omdat dat signaal sterker is dan de 5Ghz (5Ghz gaat slechter door muren heen)... In de meeste gevallen is het juist een goed idee om 2 SSIDs aan te maken zodat je gegarandeerd op 5Ghz zit.

Zo had ik voorheen mijn wifi instellingen ook, aparte SSID's. Maar ik had schijnbaar nogal wat "domme" wifi apparaten in het bezit die daar niet lekker mee op konden gaan, en maar vasthielden aan een 5Ghz verbinding die soms nauwelijks nog een signaal af gaf. Dus dan noodgedwongen maar standaard de 2.4Ghz band gebruiken.

Voor mij is het echter pas lekker gaan werken sinds ik een router in gebruik heb genomen die een Smart Connect instelling heeft (die ook nog eens goed lijkt te werken). Nu wordt er nog maar één SSID gebruikt voor 2.4Ghz/5Ghz en bepaald de router wel welke snelheid er naar een cliënt wordt gestuurd en ik heb sindsdien (afkloppen), nooit meer problemen met de wifi ontvangst of snelheid in huis, met geen enkel apparaat.

Dit kan vanzelfsprekend enkel met een Ziggo modem in bridge en een eigen router daarachter. Of heeft Ziggo inmiddels ook eigen apparatuur die dat mogelijk maakt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

[...]

Exact waarom de monteur het dus scheidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Woensdagavond de gratis Humax 5500 besteld voor de slaapkamer TV, Vanmorgen ontvangen en voor de lunch geïnstalleerd. Doet wat het moet doen, prima no-nonsense oplossing. Ik ben klaar voor het afschakelen van analoog. :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Roetzen schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 00:58:
Woensdagavond de gratis Humax 5500 besteld voor de slaapkamer TV, Vanmorgen ontvangen en voor de lunch geïnstalleerd. Doet wat het moet doen, prima no-nonsense oplossing. Ik ben klaar voor het afschakelen van analoog. :)
Geinstalleerd? Ik heb 'm ook. Je hebt de kabel erin geplugt en de HDMI (of scart) op je tv aangesloten ;)
O.k. Toen nog ff de taal gekozen en zenders laten zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 17-03-2018 17:07 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrMarcie schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:06:
[...]

Geinstalleerd? Ik heb 'm ook. Je hebt de kabel erin geplugt en de HDMI (of scart) op je tv aangesloten ;)
O.k. Toen nog ff de taal gekozen en zenders laten zoeken.
Ja. En toen moest ik alleen nog mijn wat oudere "HD Ready" TV vertellen dat de beeldverhouding 16:9 moet zijn in plaats de 14:9 waarop die uitkwam. Niet meer dan tien minuten werk alles bij elkaar. Inderdaad, dat was alles en zo simpel was het.

Ik wou maar zeggen: goed gedaan Ziggo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik heb zo'n connect box van ziggo. Ik ben eigenlijk op zoek of je dat ding op 1 of andere manier kan uitlezen zodat je bv de traffic in de gaten kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoi ik heb een ziggo 400mbs pakket maar ik haal maar 250mbit downs en 40up.

Kan dat aan de splitter liggen?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Over het algemeen niet, of je downstream signaal moet slecht erdoor zijn.

Via welke verbinding test je?
Bedraad / Wifi, heb je nog netwerk apparatuur ertussen? Routers?

Met welk systeem test je?
Heb je eventueel agressieve firewalls of antivirus software draaien?

Is de CPU snel genoeg om HTML5 speedtest op die snelheid te verwerken?
Probeer eens http://legacy.speedtest.net/, soms wilt die betere resultaten geven.

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 20-03-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:56
xbeam schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:40:

Kaan ook aan de speedtests liggen ;) Sommigen cappen op 250 ongeveer.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
tcviper schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:03:
[...]

Kaan ook aan de speedtests liggen ;) Sommigen cappen op 250 ongeveer.
Dat is raar want op kpn glasvezel locaties haal ik altijd 500 down en 500 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Swordlord schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:48:
Over het algemeen niet, of je downstream signaal moet slecht erdoor zijn.

Via welke verbinding test je?
Bedraad / Wifi, heb je nog netwerk apparatuur ertussen? Routers?

Met welk systeem test je?
Heb je eventueel agressieve firewalls of antivirus software draaien?

Is de CPU snel genoeg om HTML5 speedtest op die snelheid te verwerken?
Probeer eens http://legacy.speedtest.net/, soms wilt die betere resultaten geven.
Via de kabel en draadloos en ja dat is alemaal snel genoeg. Een speedtest ipref van de WiFi naar de router gaat over de 500mbit. Alleen internet blijft op 250 hangen.

Ik ga er vanuit de ziggo connectbox snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 17:05
Wegens het zeer regelmatig wegvallen van de Wifi op 2.4Ghz heb ik Ziggo gebeld om mijn TC7210 om te wisselen voor een Connect Box. Kijken of dit helpt en anders maar een eigen router aanschaffen.

Kort verhaal kort: Ik heb wisselende reactie gelezen over de Connect Box, hoe is de status nu? Voornaamste is voor mij de wifi snelheden en werking van het apparaat, wifi bereik is (nauwelijks) relevant. Doe ik er verstandig aan of moet ik de TC7210 niet laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Naar mijn idee is de TC7210 een van de betere routers ook qua wifi-ontvangst. Zeker in vergelijking met de Ubee EVW321b die ik hiervoor had - die had op 5GHz weinig bereik. Ben heel tevreden met de TC7210.

Hoe de CB wifi is durf ik niet te zeggen, ik heb er zelf niet een. Wel weet ik dat de problemen in dit topic de laatste tijd vooral over een instabiele kabelverbinding gingen i.p.v. wifi.

[ Voor 3% gewijzigd door AlbertJP op 20-03-2018 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:19

XallaX

Meow

MSENF schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:26:
Wegens het zeer regelmatig wegvallen van de Wifi op 2.4Ghz heb ik Ziggo gebeld om mijn TC7210 om te wisselen voor een Connect Box. Kijken of dit helpt en anders maar een eigen router aanschaffen.

Kort verhaal kort: Ik heb wisselende reactie gelezen over de Connect Box, hoe is de status nu? Voornaamste is voor mij de wifi snelheden en werking van het apparaat, wifi bereik is (nauwelijks) relevant. Doe ik er verstandig aan of moet ik de TC7210 niet laten gaan?
Als je veel gamed en dat nu goed gaat dan zeker op de TC7210 blijven.
Goed, het ding is niet heilig en chipset problemen zitten er ook in maar hij werkt voor gamen beter dan een connectbox.

Bij mij werd een defecte TC7210 omgewisseld voor de connectbox, latency in games schoot omhoog, op het oog lijkt het goed maar naarmate je langer bezig bent lopen de buffers van de connectbox voller en voller en gaat de latency van 6ms naar 300ms tot niet meer reageren. Na wat metingen en testen: Packet loss, bufferbloat van hier tot in China en alles wat de Puma 6 verkeerd heeft kwam boven drijven, niet werkbaar voor regelmatig gamen dus. Uiteindelijk heeft een aardige monteur die het probleem herkende toch een TC7210 geregeld, daar lagen er nog wat in voorraad en ik had nergens meer last van, stabiel 444/44 en geen problemen met gamen.

Daarnaast kun je in de TC7210 heel veel zelf aanpassen (wifi kanalen etc. etc.) en in de connectbox zo goed als niets meer. Als je nu weinig problemen hebt met de TC7210 zou ik zeker die terug vragen.

Overigens wat wel positief is aan de connectbox: De wifi is een stuk beter dan die van de TC7210.

[ Voor 0% gewijzigd door XallaX op 20-03-2018 13:50 . Reden: El typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 17:05
XallaX schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Als je veel gamed en dat nu goed gaat dan zeker op de TC7210 blijven.
Goed, het ding is niet heilig en chipset problemen zitten er ook in maar hij werkt voor gamen beter dan een connectbox.

Bij mij werd een defecte TC7210 omgewisseld voor de connectbox, latency in games schoot omhoog, op het oog lijkt het goed maar naarmate je langer bezig bent lopen de buffers van de connectbox voller en voller en gaat de latency van 6ms naar 300ms tot niet meer reageren. Na wat metingen en testen: Packet loss, bufferbloat van hier tot in China en alles wat de Puma 6 verkeerd heeft kwam boven drijven, niet werkbaar voor regelmatig gamen dus. Uiteindelijk heeft een aardige monteur die het probleem herkende toch een TC7210 geregeld, daar lagen er nog wat in voorraad en ik had nergens meer last van, stabiel 444/44 en geen problemen met gamen.

Daarnaast kun je in de TC7210 heel veel zelf aanpassen (wifi kanalen etc. etc.) en in de connectbox zo goed als niets meer. Als je nu weinig problemen hebt met de TC7210 zou ik zeker die terug vragen.

Overigens wat wel positief is aan de connectbox: De wifi is een stuk beter dan die van de TC7210.
Dankje voor je uitgebreide reactie:), ik heb ze straks beide en moet één van de twee terugsturen! Ik ga ze beide wel testen en kijken welke als beste voor mij werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

MSENF schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:07:
[...]
Dankje voor je uitgebreide reactie:), ik heb ze straks beide en moet één van de twee terugsturen! Ik ga ze beide wel testen en kijken welke als beste voor mij werkt!
Zeker uitgebreid testen en niet alleen een speedtestje zoals de meeste monteurs doen!
400/40 is haalbaar met een hoge latency en package loss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MSENF schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:26:

Anders misschien zelf een router achter de TC7210 zetten en het modem in bridge laten zetten? Zowel de modem als de router draaien al maanden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:49
Gisteren en vandaag had ik met de ConnectBox geen internet meer (regio Amsterdam Oud-West, fUPC). Dit was alleen via Wi-Fi het geval; mijn Raspberry Pi kon gewoon nog pingen naar bijvoorbeeld Google:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
pi@raspberrypi:~ $ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=58 time=2460 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=58 time=2422 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=58 time=2361 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=58 time=2329 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=58 time=2294 ms
^C
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
13 packets transmitted, 5 received, 61% packet loss, time 12332ms
rtt min/avg/max/mdev = 2294.867/2373.945/2460.323/60.307 ms, pipe 3

Een reboot hielp niet. Dus heb ik maar het modem volledig gereset naar de factory settings. Uiteindelijk kreeg ik de melding dat het apparaat werd geüpdatet. Hierna kreeg ik gewoon dezelfde firmware te zien die er voorheen op stond (CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH). Maar gelukkig werkte het wel. Ik ben benieuwd voor hoelang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 14-09 22:19
xbeam schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:40:

250 MBit is de snelheid van oude "Max" abonnementen? Onlangs een upgrade gedaan? Het kan ook een fout in de setting vanaf de Ziggo kant zijn.
Haal je via de kabel wel de 400 MBit?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ziggo kan je nu kennelijk gratis utp kabels krijgen (5 meter of 15 meter). Beetje raar. Mijn buurman belde mij dit weekeinde omdat zijn dochter op de slaapkamer opeens geen wifi meer had, ik even meten en een berg kanalen die op het 2.4 netwerk zitten, dus ik zei: je moet even een kabel via de verwarmingsbuis van beneden naar boven trekken en die in de tv doen en klaar.

Maar buurman had geen zin om naar de bouwmarkt ofzo te gaan en zegt: ik laat ziggo het regelen. Belt hij en sturen ze gewoon gratis een utp kabel van 15 meter toe 8)7

dus als iemand nog een utp kabel nodig heeft en het niet erg vind om hem over een paar dagen te ontvangen, doe er je voordeel mee. Maar door dit soort fratsen gaat het abonnementsgeld ook niet meer omlaag.
stormfly schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:24:
Zelf denk ik dat als jij de turborouter van een paar posts geleden terugzet naar low of medium vermogen je een betere roaming krijgt. :9
Ik houd het even in mijn achterhoofd, het werkt hier (en bij de rest) nu helemaal prima. Zo prima dat buurman geen wifi meer heeft boven O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:57:
Bij ziggo kan je nu kennelijk gratis utp kabels krijgen (5 meter of 15 meter). Beetje raar. Mijn buurman belde mij dit weekeinde omdat zijn dochter op de slaapkamer opeens geen wifi meer had, ik even meten en een berg kanalen die op het 2.4 netwerk zitten, dus ik zei: je moet even een kabel via de verwarmingsbuis van beneden naar boven trekken en die in de tv doen en klaar.

Maar buurman had geen zin om naar de bouwmarkt ofzo te gaan en zegt: ik laat ziggo het regelen. Belt hij en sturen ze gewoon gratis een utp kabel van 15 meter toe 8)7

dus als iemand nog een utp kabel nodig heeft en het niet erg vind om hem over een paar dagen te ontvangen, doe er je voordeel mee. Maar door dit soort fratsen gaat het abonnementsgeld ook niet meer omlaag.
Dan hoop ik wel dat je buurman losse stekkertjes heeft en een tang... Anders moet die nog naar de winkel, of hij heeft hele grote gaten bij zijn verwarmingsbuizen! :9

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:57:
[...]
Haha, ga je eerst lopen vertellen dat je bij Ziggo gratis kabels kunt opvragen (geldt trouwens ook voor een goede (iets van) 5 meter coax kabel als je storing bij je tv hebt). En vervolgens dat als iedereen dit gaat doen het abonnement vast niet goedkoper wordt door zulke acties. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DaveD1109 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 06:44:
[...]

Dan hoop ik wel dat je buurman losse stekkertjes heeft en een tang... Anders moet die nog naar de winkel, of hij heeft hele grote gaten bij zijn verwarmingsbuizen! :9
* Raven boorde gat achter verwarmingsbuizen in vloer
* Raven boorde gat achter verwarmingsbuizen in plafond onder eerdergenoemde vloer
Klaar :P , niks geen kabels kapot knippen en stekkers er opnieuw aan krimpen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:46

Metalrick

tcpdump ninja

Ik zit met het volgende: een vriend van mij heeft Ziggo 20/200 met de beruchte Connectbox (met de puma6 chipset), in bridge mode. Deze hangt vervolgens aan een Ubiquiti USG. Ik heb vanaf een Raspberry pi 3+ achter de USG een ipsec site to site vpn naar mijn huis (met 500/500 glas). Echter haalt hij maximaal 25mbit aan doorvoersnelheid over deze vpn met veel packetloss en zonder enige load op de rpi3+ en de USG. Deze rpi3+ haalde bij mij lokaal door een soortgelijke ipsec tunnel nog 150mbit. Tegelijkertijd haal ik bij een andere vriend (die ook 20/200 Ziggo heeft maar dan met een Cisco modem en pfSense firewall) naar een Raspberry pi 3, gewoon makkelijk 150mbit aan doorvoersnelheid (met bijna 100% load op de pi).

Aldus Ziggo ligt dit niet aan het modem, al hebben ze wel aangeboden een nieuwe Connectbox op te willen sturen, dit keer de Arris in plaats van de Compal, maar daar zit qua chipset geen enkel verschil in. Gevraagd om een Technicolor of Cisco modem (die ze ook nog in het aanbod hebben zitten) maar daar geven op aan geen specifieke modems te kunnen leveren op aanvraag. Een oud Ubee modem wat ik nog had liggen wilden ze niet activeren omdat deze niet in hun systeem stond (terwijl ik een paar jaar terug dat modem zelf nog gebruikt heb op een ziggo lijn).

Kortom, irritant probleem en Ziggo die weigert mee te werken aan een oplossing. Terwijl er genoeg voorbeelden zijn van problemen met de gebruikte chipset in de connectbox:

https://www.theregister.co.uk/2017/04/11/intel_puma_6_arris/

Iemand nog meer ideeën over hoe dit op te lossen met Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Metalrick schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:29:
Ik zit met het volgende: een vriend van mij heeft Ziggo 20/200 met de beruchte Connectbox (met de puma6 chipset), in bridge mode. Deze hangt vervolgens aan een Ubiquiti USG. Ik heb vanaf een Raspberry pi 3+ achter de USG een ipsec site to site vpn naar mijn huis (met 500/500 glas). Echter haalt hij maximaal 25mbit aan doorvoersnelheid over deze vpn met veel packetloss en zonder enige load op de rpi3+ en de USG. Deze rpi3+ haalde bij mij lokaal door een soortgelijke ipsec tunnel nog 150mbit. Tegelijkertijd haal ik bij een andere vriend (die ook 20/200 Ziggo heeft maar dan met een Cisco modem en pfSense firewall) naar een Raspberry pi 3, gewoon makkelijk 150mbit aan doorvoersnelheid (met bijna 100% load op de pi).

Aldus Ziggo ligt dit niet aan het modem, al hebben ze wel aangeboden een nieuwe Connectbox op te willen sturen, dit keer de Arris in plaats van de Compal, maar daar zit qua chipset geen enkel verschil in. Gevraagd om een Technicolor of Cisco modem (die ze ook nog in het aanbod hebben zitten) maar daar geven op aan geen specifieke modems te kunnen leveren op aanvraag. Een oud Ubee modem wat ik nog had liggen wilden ze niet activeren omdat deze niet in hun systeem stond (terwijl ik een paar jaar terug dat modem zelf nog gebruikt heb op een ziggo lijn).

Kortom, irritant probleem en Ziggo die weigert mee te werken aan een oplossing. Terwijl er genoeg voorbeelden zijn van problemen met de gebruikte chipset in de connectbox:

https://www.theregister.co.uk/2017/04/11/intel_puma_6_arris/

Om je vraag te beantwoorden, ja Ziggo is ermee bezig en er zou zoals eerder gecommuniceerd rond april een firmware update moeten komen.

Het is voor Ziggo inderdaad niet mogelijk om een modem naar keuze op te sturen. Er wordt simpel gezegd richting het depot een opdracht gegeven om een modem te versturen. Pietje pakt een pakket waar het modem in zit. Koppelt deze aan je account en stuurt hem op. Daar zit geen keuze vrijheid.

Over de procedures van jaren geleden kun je veel zeggen. Maar Ziggo is inmiddels een andere provider geworden met andere processen en policies. 1 van die veranderingen is dat de klant vele malen minder invloed heeft op de gebruiken apparatuur. Modem swaps met klant eigen apparatuur etc. worden steeds minder gedaan, omdat Ziggo liever zelf de te gebruiken apparatuur in handen heeft als modem. Iets wat nog kan gaan veranderen als de vrije modem keuze in opdracht van de ACM uitgevoerd moet gaan worden.

Je snelheids problemen kan ik niet verklaren. Teveel variabelen ontbreken in dit verhaal om er iets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
MediaZoo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:54:
[...]
Het is voor Ziggo inderdaad niet mogelijk om een modem naar keuze op te sturen. Er wordt simpel gezegd richting het depot een opdracht gegeven om een modem te versturen. Pietje pakt een pakket waar het modem in zit. Koppelt deze aan je account en stuurt hem op. Daar zit geen keuze vrijheid.
Ik heb dit anders een maand geleden wel voor elkaar gekregen. Op mijn verzoek geen connectbox maar een TC ontvangen.

Kan best zijn dat je geluk moet hebben wie je op dat moment helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

[...]

Is er serieus geen mogelijkheid voor Ziggo om tegen het depot te zeggen "koppel modem merk X type Y aan klant Z en stuur hem op"? Lijkt mij sterk, dat ze het liever niet doen snap ik (want buiten de "standaard" procedures).
Over de procedures van jaren geleden kun je veel zeggen. Maar Ziggo is inmiddels een andere provider geworden met andere processen en policies. 1 van die veranderingen is dat de klant vele malen minder invloed heeft op de gebruiken apparatuur. Modem swaps met klant eigen apparatuur etc. worden steeds minder gedaan, omdat Ziggo liever zelf de te gebruiken apparatuur in handen heeft als modem. Iets wat nog kan gaan veranderen als de vrije modem keuze in opdracht van de ACM uitgevoerd moet gaan worden.
Dat gaat nog een leuke worden met de vrije modem keuze, toch jammer dat Ziggo zo vervallen is de laatste tijd, en ik maar denken dat dat enkel KPN was :/
Je snelheids problemen kan ik niet verklaren. Teveel variabelen ontbreken in dit verhaal om er iets zinnigs over te zeggen.
Welke variabelen mis je nog? Afstand hemelsbreed tussen probleemgeval en mijzelf is minder dan 5 km (40 km tussen mijzelf en geval waar het wel goed gaat). Apparatuur staat allemaal in de meterkast, geen brakke switches/kabels of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Metalrick schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:29:
Tegelijkertijd haal ik bij een andere vriend (die ook 20/200 Ziggo heeft maar dan met een Cisco modem en pfSense firewall) naar een Raspberry pi 3, gewoon makkelijk 150mbit aan doorvoersnelheid (met bijna 100% load op de pi).
In welk gebied woon je? Voormalig UPC gebied of was het altijd al Ziggo? Het zou goed kunnen dat de connectobox geen efficiënte afhandeling voor IPsec heeft.
in fZiggo gebied worden modems kennelijk (reactie van webcare in dit topic) op aanvraag geactiveerd, daar zou een TC7210 geactiveerd kunnen worden.

Nog drie vragen:
  • DS-lite? Of IPv4?
  • Modem of bridge stand*?
  • Is een ander VPN protocol een optie? OpenVPN (UDP) presteerde wel goed maar heeft andere use-cases.
*: Beide handelen verkeer voor zover ik weet via de CPU af ipv een echte bridge
[...]
Om je vraag te beantwoorden, ja Ziggo is ermee bezig en er zou zoals eerder gecommuniceerd rond april een firmware update moeten komen.
Gezien de oorzaak van het probleem en de aanpak waarbij tot nu toe per protocol het issue wordt aangepakt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze firmware het verhelpt. Er zijn weinig ipsec gebruikers die én kunnen debuggen én ziggo gebruiken.
Webcare heeft deze mogelijkheid. Men biedt dit niet aan om de opbrengst uit bestaan inventory te maximaliseren.
De omschreven testen in de post vind ik afdoende en bovengemiddeld voor dit topic. Met het testen naar een andere Ziggo klant in hetzelfde gebied, met ander modem, zijn vrijwel alle andere variabelen uitgeschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 06:44:
Daar zat wel een groot gat, maar ik ben imiddels voorzien van meerdere plafondboren (setje van 5 van de Lidl, meen 15 of 20 euro voor betaald). Kan ik die weer eens gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

ANdrode schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:17:
[...]

In welk gebied woon je? Voormalig UPC gebied of was het altijd al Ziggo? Het zou goed kunnen dat de connectobox geen efficiënte afhandeling voor IPsec heeft.
Woerden, geen flauw idee of dit altijd Ziggo is geweest. Als ik de kaartjes zo zie wel.
[...]

in fZiggo gebied worden modems kennelijk (reactie van webcare in dit topic) op aanvraag geactiveerd, daar zou een TC7210 geactiveerd kunnen worden.

Nog drie vragen:
  • DS-lite? Of IPv4?
  • Modem of bridge stand*?
  • Is een ander VPN protocol een optie? OpenVPN (UDP) presteerde wel goed maar heeft andere use-cases.
*: Beide handelen verkeer voor zover ik weet via de CPU af ipv een echte bridge
1) IPv4
2) Bridge
3) Bij OpenVPN is de ssl offloading veel beperkter, ipsec is wat dat betreft een stuk flexibeler qua offloading.
[...]

Gezien de oorzaak van het probleem en de aanpak waarbij tot nu toe per protocol het issue wordt aangepakt lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze firmware het verhelpt. Er zijn weinig ipsec gebruikers die én kunnen debuggen én ziggo gebruiken.

[...]

Webcare heeft deze mogelijkheid. Men biedt dit niet aan om de opbrengst uit bestaan inventory te maximaliseren.
Dus als ik via Twitter Ziggo ga aanspreken krijg ik wel waar ik om vraag? Dan moet ik dat maar even proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk overstappen naar Ziggo. Nu vroeg ik me af of het 40mbps pakket voldoende is. We zijn een 2 persoons huishouden dat de volgende dingen doet:
- Netflix 4K HDR
- Playstation 4
- 2 telefoons
- 2 iPads
- 2 draadloze luidsprekers
- aantal draadloze lampen die via wifi verbonden zijn.

Nu las ik dat netflix 4K zo'n 25mbps vereist. Dus in principe zou het voldoende zijn. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die dat uit eigen ervaring kan bevestigingen.

Edit: een alternatief zou nog zijn om Ziggo zakelijk af te sluiten met 60mbps.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:17:
Ik ga waarschijnlijk overstappen naar Ziggo. Nu vroeg ik me af of het 40mbps pakket voldoende is. We zijn een 2 persoons huishouden dat de volgende dingen doet:
- Netflix 4K HDR
- Playstation 4
- 2 telefoons
- 2 iPads

Nu las ik dat netflix 4K zo'n 25mbps vereist. Dus in principe zou het voldoende zijn. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die dat uit eigen ervaring kan bevestigingen.

Tja wat je zegt, het is dan wel druk op je lijn, als je uit gaat van 1 netflix 4K stream past het.

Wat weerhoudt je van de 200/20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Tja wat je zegt, het is dan wel druk op je lijn, als je uit gaat van 1 netflix 4K stream past het.

Wat weerhoudt je van de 200/20?
Netflix gebeurt hier alleen via de TV, dus maximaal 1 tegelijk. Misschien handig om te zeggen dat de PS4, speakers en Netflix niet tegelijk gebruikt zullen worden.

Het enige wat me tegen houdt is de prijs. :P Maar als niet zonder gevloek op m'n bufferende apparaten kan dan moet het maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:10:
[...]

Netflix gebeurt hier alleen via de TV, dus maximaal 1 tegelijk. Misschien handig om te zeggen dat de PS4, speakers en Netflix niet tegelijk gebruikt zullen worden.

Het enige wat me tegen houdt is de prijs. :P Maar als niet zonder gevloek op m'n bufferende apparaten kan dan moet het maar.
In hoeverre is het tv-pakket van belang voor je ?
Als je internet complete + Tv Start neemt dan ben je voor €59.95 klaar.
Als je alles basis neemt dan ben je €47,50 kwijt.

Het is inderdaad een verschil van €12,45 x 12 = €149.40

Zover ik weet, maar dat zou je na moeten vragen kan je als je een jaarcontract neemt je pakket ook gewoon aanpassen.
Dit was volgens mij geen probleem.
Dus stel je begint eerst op Start, bevalt het niet zou je het internet naar Complete kunnen zetten.
Het verschil overigens tussen TV start en TV Complete scheelt niet zoveel als je internet Complete afneemt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Verwijderd Ik ervaar dat 40MBits/s prima voldoet, dat audio streamen en die lampen kosten bijna niets, ik heb er dan ook nog VoIP bij maar dan heb je het ook nog over kps/s... Ik zou het gewoon die 40Mbit nemen en mocht je toch ervaren dat de lijn te langzaam is (wat ik me niet kan voorstellen) dan ben je in een paar dagen (of sneller) geupgrade naar een hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval ga ik gewoon beginnen met 40mbps, mocht het niet werken dan kan ik altijd nog upgraden, ga het alleen noh even navragen via de klantenservice. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Metalrick schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:37:
[...]
3) Bij OpenVPN is de ssl offloading veel beperkter, ipsec is wat dat betreft een stuk flexibeler qua offloading.
Dat is inderdaad raar bij OpenVPN, vast een feature waarmee het verschil tussen de open source en commerciële variant gemaakt wordt. OpenSSL kan de offloading natuurlijk wel.
Dus als ik via Twitter Ziggo ga aanspreken krijg ik wel waar ik om vraag? Dan moet ik dat maar even proberen >:)
Waarschijnlijk werkt het via het contactformulier op de website ook al. Post waar het om gaat is https://gathering.tweaker...message/51984339#51984339 deze. De TC7210 moet je (in principe) dus wel zelf regelen.

Als je aangeeft deze problemen te hebben met IPsec dan nemen ze misschien zelf de verantwoordelijkheid. Als je eerst de Arris moet testen: Deze had kennelijk iets ander gedrag. Omdat het Hitron (zakelijk) modem ook Puma chipset heeft zou ik er vanuit gaan dat het met Puma chipset in principe wel kán werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:54:
In dat geval ga ik gewoon beginnen met 40mbps, mocht het niet werken dan kan ik altijd nog upgraden, ga het alleen noh even navragen via de klantenservice. Bedankt.
Laat je door de klanten service niets aansmeren hoor. Die zeggen dat je beter sneller kunt nemen voor die meerprijs om zeker te zijn...

Ben benieuwd wat het is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

De enige manier om nog aan een TC7210 te komen is denk ik de monteur te vragen deze voor je te regelen. Helldesk werkt niet mee, heeft geen mogelijkheden dit voor je te regelen, zegt men.
Monteur kwam bij mij met connectbox. Aangesloten, 400/40 en klaar hoho ... dat was niet de issue.
Vervolgens laten zien waar bij mij het probleem zat (latency etc.) toen was de man bereid een TC7210 te regelen. Paar dagen later de TC7210 bezorgd door de monteur, aangesloten en ziedaar, problemen weg.

Maargoed, dat moet de man dan wel willen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Connectbox, wat een ding. Gemaakt om neer te zetten, vorige modem (Cisco) kon je gewoon liggend gebruiken. Hoe zijn jullie ervaringen met dit apparaat? (gebruik heb overgens enkel als modem, hangt een Sophos XG en Wifi AP achter)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

lekker dan, kreeg vanmiddag in eens een ander MAC Address in mijn Cisco-modem geplugd. Mijn router (ASUS RTN66U) die daar via DMZ aan vast hangt met een kloon op dat MAC Address raakte daarmee van het internet afgesloten. Echt nog nooit meegemaakt, deze setup draait nu een jaar of 5 helemaal stabiel.

IP adres-wijzigingen ala maar dis toch wel vreemd :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Harmen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:16:
Connectbox, wat een ding. Gemaakt om neer te zetten, vorige modem (Cisco) kon je gewoon liggend gebruiken. Hoe zijn jullie ervaringen met dit apparaat? (gebruik heb overgens enkel als modem, hangt een Sophos XG en Wifi AP achter)
Mijn connectbox ligt ook liggend in mijn tv-meubel. Direct de managed switch in en breekt op zolder op een andere managed switch uit om vervolgens mijn router in te gaan en mijn netwerk in.

Persoonlijk heb ik liever een simpele modem, klein compact en meer niet. Die keuze zou ik graag zien ;)

Edit; Zoiets zou mijn voorkeur hebben, 13,3x13,3x4,1cm:
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.404techsupport.com/wp-content/uploads/2017/03/arris_SB8200-750x420.jpg?resize=750%2C420
Geen crappy Puma 6 chipset, maar Broadcom BCM3390 chipset.

[ Voor 20% gewijzigd door iMars op 23-03-2018 15:15 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

iMars schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:55:
[...]
Persoonlijk heb ik liever een simpele modem, klein compact en meer niet. Die keuze zou ik graag zien ;)
Jah, en dan een verbruik van 3 watt ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

hjs schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:21:
[...]

Jah, en dan een verbruik van 3 watt ofzo :+
Het kan sowieso stukken zuiniger omdat je alle nat, wifi e.d. niet gebruikt. Gewoon 1-op-1 doorgeefluik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

[...]
Mijn connectbox ligt ook liggend in mijn tv-meubel. Direct de managed switch in en breekt op zolder op een andere managed switch uit om vervolgens mijn router in te gaan en mijn netwerk in.

[afbeelding]
Heb heb gisteravond maar uit het meubel gehaald, hangt uit het zicht achter en gordijn. Hopelijk komt er een kleinere modem, deze is te groot en foeilelijk. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Harmen schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:24:
[...]

Heb heb gisteravond maar uit het meubel gehaald, hangt uit het zicht achter en gordijn. Hopelijk komt er een kleinere modem, deze is te groot en foeilelijk. ;)
Nou, zo lelijk vind ik 'm nou ook weer niet hoor.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Connectbox.jpeg/360px-Connectbox.jpeg

Maar ondervond je problemen dan, toen ie plat lag? Het enige wat ik me voor kan stellen is dat ie mogelijk problemen kan gaan geven als ie te warm wordt (zijn warmte niet kwijt kan). Maar in mijn kleine TV-meubel zat mijn modem, Mikrotik router, 24prt switch, Hue bridge, mini-pc voor esx (o.a. homeassistant vm), mediacenter. Het werd er behoorlijk warm maar nooit issues.

Heb nu zoveel mogelijk naar boven verhuisd en nu zit alleen de modem, switch, hue en mediacenter erin. Maar de modem ligt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb de laatste weken steeds dat m'n internet verbinding terugvalt naar max 2 mbit. Als ik dan mijn (losse) Cisco Modem reset werkt het weer snel. Soms wel meerdere keren op een avond... zou het modem gaar zijn? M'n router resetten heeft niet hetzelfde effect dus het zit wel echt in het modem. Kan er verder niet in dus weinig instelmogelijkheden...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
FireFoz schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:40:
Ik heb de laatste weken steeds dat m'n internet verbinding terugvalt naar max 2 mbit. Als ik dan mijn (losse) Cisco Modem reset werkt het weer snel. Soms wel meerdere keren op een avond... zou het modem gaar zijn? M'n router resetten heeft niet hetzelfde effect dus het zit wel echt in het modem. Kan er verder niet in dus weinig instelmogelijkheden...
1. Welk modem heb je ?
2. Lees de waardes eens uit van je modem wellicht kunnen we daar iets mee

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 09:36
[...]

[afbeelding]
Dat zou ik ook wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Boefs schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Dat zou ik ook wel willen.
Als dadelijk een eigen modem gekozen mag worden, dan kan dat. Deze kost wel iets van $180 dacht ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
iMars schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:52:
[...]

Als dadelijk een eigen modem gekozen mag worden, dan kan dat. Deze kost wel iets van $180 dacht ik :9
Vraag me af of dat wel gaat gebeuren. Uitspraken zijn leuk, maar ik moet nog zien wanneer dat gaat landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
UltraSub schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:56:
[...]

Vraag me af of dat wel gaat gebeuren. Uitspraken zijn leuk, maar ik moet nog zien wanneer dat gaat landen.
Ik geloof er niet zo in eigenlijk.
Goed er kan een uitspraak komen dat ze dat moeten doen, maar in hoeverre kan je als provider dan je netwerk veilig houden ?

Een fabrikant geeft een update uit als er problemen zijn met een modem.
Dan ben je als provider afhankelijk van je klanten om te zorgen dat de update geïnstalleerd gaat worden.

Goed het is even heel zwart/wit gezegd, maar je bent liever dan zelf verantwoordelijk voor je hardware met de juiste updates dan dat je dat aan klanten overlaat.

En ik denk dat het maar om een kleine groep gaat die dit zouden willen, ik denk dat de standaard gebruiker zich niet wil bemoeien met de hardware van de provider en wil dat het gewoon werkt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
iMars schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:52:
[...]

Ik denk echt niet dat die keuze er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 21:00:
[...]

Ik geloof er niet zo in eigenlijk.
Goed er kan een uitspraak komen dat ze dat moeten doen, maar in hoeverre kan je als provider dan je netwerk veilig houden ?
In Duitsland hebben ze een wet tegen "Zwangsrouter". Als het daar kan, kan het hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
FireFoz schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:40:
Ook last van met een TC 7200 sinds een week of 3/4 (in bridge mode)
Bij mij valt het terug naar 4 mbit symmetrisch en gebeurt zo'n 1 tot 2 keer per week.

Ik heb absoluut geen trek in een Puma6 device dus ik heb er vrede mee. :)

Edit, ftr: upstream 40.5dbmv, downstream 5.4-6.1 / 35.6 snr

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond P op 25-03-2018 13:34 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:35
Ik merk dat de Horizon regelmatig bij het seizoen opnemen ineens niet meer weet dat ie moet opnemen.
De vorige box had dit ook en die bij mijn ouders ook. Zijn er hier meer gebruikers met dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
commentator schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:30:
Ik merk dat de Horizon regelmatig bij het seizoen opnemen ineens niet meer weet dat ie moet opnemen.
De vorige box had dit ook en die bij mijn ouders ook. Zijn er hier meer gebruikers met dit issue?
Hier ook, en bij vele anderen hetzelfde. Die box is een regelrecht drama qua software.
Er is een heel forum vol toestanden in de Ziggo Community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:30
commentator schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:30:
Ik heb hier nooit last van. Hij neemt alles netjes op. Het kan dus wel.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 10:35
hansvk schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:37:
[...]

Ik heb hier nooit last van. Hij neemt alles netjes op. Het kan dus wel.
zit je in Ziggo of UPC gebied?
Want dat schijnt nog uit te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Ik zit in fUPC gebied.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb meer dat een jaar geleden bij Ziggo een verlenging afgesloten, destijds was dat met een Alles-in-een abonnement waar je een leuke korting op kreeg.

Weert iemand als Ziggo zoiets op dit moment ook heeft lopen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:49

IkWilbert

Het is mij!

Bullet NL schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:52:
Ik heb meer dat een jaar geleden bij Ziggo een verlenging afgesloten, destijds was dat met een Alles-in-een abonnement waar je een leuke korting op kreeg.

Weert iemand als Ziggo zoiets op dit moment ook heeft lopen?
Gewoon bellen, doe ik ook elk jaar en krijg altijd een leuke aanbieding.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mijn TC7210 ligt ook gewoon in een kastje... lekker boven de NAS en 8pts unmanaged switch..

1 ding is in elk geval zeker.. het zal niet vriezen in dat kastje :-)
wel is de achterwand er uit.. en +- 5cm ruimte rondom

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Geoblocking per 1 april ook bij ziggo verleden tijd.

Ziggo is bekend met de nieuwe regels voor content portabiliteit en zal die uiteraard, met ingang van 1 april aanstaande, naleven. Ziggo-klanten kunnen vanaf dan de Ziggo GO app in EU gebruiken zoals ze dat nu ook al in Nederland gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
-edit- Nvm, reeds gevonden. :)

[ Voor 99% gewijzigd door WhatsappHack op 28-03-2018 04:16 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:07:

Ziggo is bekend met de nieuwe regels voor content portabiliteit en zal die uiteraard, met ingang van 1 april aanstaande, naleven. Ziggo-klanten kunnen vanaf dan de Ziggo GO app in EU gebruiken zoals ze dat nu ook al in Nederland gewend zijn.
Volgens mij kan dat nu al,
Gister in België gestaan en kon gewoon de Ziggo Go app gebruiken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:07:

Eindelijk geen gedoe meer met vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
TRaSH schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:20:
[...]

Volgens mij kan dat nu al,
Gister in België gestaan en kon gewoon de Ziggo Go app gebruiken.
Zal nu ongetwijfeld al kunnen, maar officieel 1 april ;)
Vergelijk het maar met een upgrade van de snelheid die had je vaak ook al enkele dagen voor de datum dat men dit officieel verhoogde

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:17:
- Netflix 4K HDR
- Playstation 4
- 2 telefoons
- 2 iPads

40Mbit is echt ruim voldoende. Hier een 4 Persoons huishouden. Nou, goed 3,5 dan want de jongste doet nog niet veel met internet.
Netflix 4K gaat prima. En mijn vrouw belt dagelijks via FaceTime/Whattsapp audio naar familie in het buitenland. Gaat prima terwijl netflix aan staat.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, 40Mbit is meestal ruim voldoende. Heb zelf een tijdje geleden geupgraded van 40Mbit naar 200Mbit, omdat ik nieuwe bekabeling in huis had gelegd (1Gbit-snelheid en ik had brakke powerline). Wilde die nieuwe snelheid dus wel benutten, maar los van het feit dat updates van bijv. Steam nu sneller binnenkomen heb ik nog niet echt gebruik gemaakt van die hoge snelheid ;) Mocht ik een keer ergens op willen besparen dan ga ik weer terug naar 40Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 10:42
Heb zelf enkele jaren 40/4 gehad, eigenlijk weinig op aan te merken. Ben eind vorig jaar overgestapt naar Ziggo Zakelijk 60/10. Die 20Mbit verschil merk je niet heel erg veel van, downloads gaan iets sneller maar dat is het ook wel. Die ruime verdubbeling van de upload was wel heel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
_JGC_ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:59:
Heb zelf enkele jaren 40/4 gehad, eigenlijk weinig op aan te merken. Ben eind vorig jaar overgestapt naar Ziggo Zakelijk 60/10. Die 20Mbit verschil merk je niet heel erg veel van, downloads gaan iets sneller maar dat is het ook wel. Die ruime verdubbeling van de upload was wel heel welkom.
Zit er qua prijs eigenlijk veel verschil tussen ?
Ik heb ook wel eens gekeken om een zakelijk abonnement af te sluiten, maar ik kreeg het idee dat je nadien met de btw een stuk duurder uit bent, maar wellicht valt dat heel erg mee :).

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MdO82 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Ik heb ook wel eens gekeken om een zakelijk abonnement af te sluiten, maar ik kreeg het idee dat je nadien met de btw een stuk duurder uit bent, maar wellicht valt dat heel erg mee :).
En hoe zit het tegenwoordig als je nu combineert met je vodafoon telefoon abo, kan dat al?
Vodafone en Ziggo werken samen. Heb je een Vodafone abonnement? En neem je ook Internet en Digitale Televisie van Ziggo af? Dan kom je in de meeste gevallen in aanmerking voor gratis extra's: € 4,13 korting per maand op Vodafone Biz Basic en Red Pro, Dubbele data op je Vodafone abonnement(en), een Extra tv-pakket naar keuze en een Veilig online pakket voor wel 20 apparaten.
Staat er wel, maar is dat voor ieder abo, dus ook simpel consumenten abootje van 12,- pm

[ Voor 35% gewijzigd door hjs op 28-03-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
MdO82 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Het is 6,95 euro duurder dan alles-in-1 start particulier. Daarvoor krijg je 50% meer download en 150% meer upload. Het was mij vooral te doen om de upload. Modem hoeft ook niet gewisseld te worden voor zo'n connectbox. Upgraden naar 200/20 is nog eens 8,05 duurder.

Combineren van Vodafone kan nog steeds, volgens de helpdesker die het van particulier naar zakelijk heeft omgezet moest ik bij Vodafone mijn abonnement ook omzetten naar zakelijk. Niet gedaan, nog steeds gratis kinderzenders en dubbele data.
Overigens ben ik ZZP'er met KvK nummer, bij de omzetting is het abonnement ook op naam van de onderneming gezet. Voorheen drukte ik de privé facturen gewoon in de zakelijke administratie en werd het abonnement van de zakelijke rekening geïncasseerd.

Prijsverschil kan je nog iets verder drukken door geen telefoon af te nemen, die kost particulier 1 euro incl BTW, zakelijk zit die op 2,50 excl BTW. Nadeel daarvan is dat je dan wel het combinatievoordeel met vodafone kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
_JGC_ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:28:
[...]

Prijsverschil kan je nog iets verder drukken door geen telefoon af te nemen, die kost particulier 1 euro incl BTW, zakelijk zit die op 2,50 excl BTW. Nadeel daarvan is dat je dan wel het combinatievoordeel met vodafone kwijtraakt.
Dat staat toch buiten de deal of je telefoon afneemt of niet ?
Zover ik heb gelezen is de voorwaaden dat je alleen internet van minimaal 30 mb en een tv abonnement moet hebben.
Of dit ook voor zakelijk zo geldt weet ik dan weer niet.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ga binnenkort verhuizen, blijf in Ziggo gebied.

Volgens mij zijn er twee opties:
- Abonnement verhuizen
- Op naam van mijn vrouw aanvragen

Eerste optie is het netst, maar ik zou het liefst toch gelijk internet hebben op beide adressen.
Optie twee vind ik niet zo netjes, maar als dat de enige optie is, zal het wel moeten.

Of kun je een dealtje met ziggo maken dat ze je tijdelijk op twee adressen leveren? Ben op zich bereid er gewoon voor te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

Wat zei de klantenservice toen je ze opbelde? :P

[ Voor 45% gewijzigd door TommyGun op 28-03-2018 15:01 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gewoon optie 2 doen, krijg je ook meteen die eenmalige korting als actie erbij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TommyGun schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:01:
Wat zei de klantenservice toen je ze opbelde? :P
Ja die kan ik bellen, maar daarmee sluit ik effectief optie 2 uit natuurlijk, als ze een opmerking bij het adres zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

MikeyMan schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:07:
[...]

Ja die kan ik bellen, maar daarmee sluit ik effectief optie 2 uit natuurlijk, als ze een opmerking bij het adres zetten.
Je kunt toch gewoon bellen en alleen de vraag stellen zonder op de details in te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
Is Ziggo bezig met snelheidsupgrades?

Ik merkte net dat ik A: een upload heb van 50Mbps en B: soms uitschieters heb tot ver boven de 100Mbps.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M9gIA7m.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SwRzCbX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Incognitum schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:29:
Is Ziggo bezig met snelheidsupgrades?

Ik merkte net dat ik A: een upload heb van 50Mbps en B: soms uitschieters heb tot ver boven de 100Mbps.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zal eerder tests zijn om tekijken hoe netwerk zich houd, dit deed upc ook altijd, zo heb je dus best kans dat je dit paar dagen houd om vervolgens weer de normale download/upload tekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Laatst online: 08-08 15:58
Mijn boven buren gaan voor 6 maanden weg op wereldreis.

1. Als ik hun ziggo modem en TV box in mijn meterkast AOP aansluit, zou het werken ?

2. Zou ziggo iets van merken dat hun abo op een andere AOP actief is ?

Bedankt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
drwoo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:42:

1. Als ik hun ziggo modem en TV box in mijn meterkast AOP aansluit, zou het werken ?

Wat zei Ziggo hier van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:05
drwoo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:42:

Als jouw aop gekoppeld is in de wijkkast werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Laatst online: 08-08 15:58
Boinkie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:45:
[...]

Als jouw aop gekoppeld is in de wijkkast werkt het.
Ik had ziggo jaarte geleden, maar dan opgezegd. Weet niet of ze dan ontkoppelen ?
Pagina: 1 ... 76 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic