Vanmiddag is hier een Ziggo monteur langsgeweest.
Het ziggo modem had ik netjes ingesteld met voor de 2.4 en 5GHz band hetzelfde SSID.
Hebben ze er ineens twee SSID's van gemaakt, omdat het hier in de wijk te druk is.
Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Want als ik kijk pakt het ziggo modem nog steeds dezelfde, drukke kanalen.
Ik ben er een voorstander van om apparaten te laten nadenken en zelf te laten bepalen of ze 5Ghz of 2.4 Ghz willen gebruiken. Dus wil ik 1 SSID die beide frequenties pakt.
Het ziggo modem is hier dus blijkbaar de bottleneck en niet capabel genoeg om een dergelijke instelling goed te kunnen hanteren.
Het probleem zal m.i. niet verholpen zal worden door de frequentie te scheiden. Het ligt in mijn ogen aan de gekozen kanalen.
Ik kan hier echt heel chagrijnig van worden als zo'n knakker mijn netwerk om zeep helpt. Is er ook nog eens anderhalf uur mee bezig geweest terwijl ik zelf het wel in een paar minuten kan.
Daarnaast zal er met printen en scannen via Wifi wel een probleem gaan ontstaan door de netwerken te scheiden. De printer zie ik wel terug in de 5Ghz band, maar niet op de 2,4 Ghz.
Moest dit even kwijt.
[
Voor 8% gewijzigd door
jjcmulder op 15-03-2018 17:16
]