Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chief-Commander schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:43:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Als je bij KPN geen switch gebruikt welke igmp snooping ondersteunt, dan krijg je problemen met de decorder tijdens het kijken van televisie.
Maar IGMP is dan weer wel een toevoeging op ethernet / een laag er boven en niet nodig voor (puur) internet. Maar inderdaad correct. KPN heeft deze "eis" i.v.m. hun multicast IPTV oplossing. (Maar was die nieuwe, TV+?, niet ook singlecast en dus gewoon een webstream zoals vrijwel elke IPTV aanbieder, YouTube Live, ... etc gebruikt. Dan vervalt die eis ook weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Dijkertje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:40:
[...]

Ik weet dat ik met minder af kan :p maar het is wel verdomd fijn om het te hebben. Luxeprobleem is 't.

Zit idd al eventjes buiten het reguliere jaarcontract. Ergens heb ik zoiets van: opzeggen die handel, even aankijken met 5G via AX11000 en voor 30-4 (want dan loopt de huidige actie in ieder geval af) op een nieuw mailadres en bankrekeningnummer te registreren.

Dan ontkom ik denk ik niet aan de rompslomp van apparatuur terugsturen enzo?
Kun je niet ook gewoon een maand KPN of een andere provider nemen en dan voor de volgende maand gelijk een ziggodeal met korting? Misschien hebben daar anderen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icall5s schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:11:
[...]

Kun je niet ook gewoon een maand KPN of een andere provider nemen en dan voor de volgende maand gelijk een ziggodeal met korting? Misschien hebben daar anderen ervaring mee.
Check de voorwaarden. Daar staat dat je een jaar geen klant geweest mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:32
icall5s schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:11:
Kun je niet ook gewoon een maand KPN of een andere provider nemen en dan voor de volgende maand gelijk een ziggodeal met korting?
Niet na een maand, dat is veel te kort. Ik mocht na 9 maanden weer terugkeren en kreeg de volledige nieuwe klant korting. Pin me er niet op vast, misschien dat ze ook laten meespelen welke andere providers er op jouw postcode beschikbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:21:
[...]

Check de voorwaarden. Daar staat dat je een jaar geen klant geweest mag zijn.
Als ik mij niet vergis, is het 6 maanden dat je geen klant geweest mag zijn...

Edite: Ik heb het even opgezocht, en er staat inderdaad 6 maanden in de actievoorwaarden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsuHCQcT5oa9qk4OxDqeQ0qZPGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozkcjB2b5MYMANzxFVHiIGNP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door DON PAPA op 07-04-2023 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:59
Vandaag maar even onderzoeken hoe en wat met die Sagemcom om deze op bridge modus te zetten.
Kwam op een formulier uit en dit maar ingevuld. Hoop dat ze het aan kunnen zetten zonder dat deze aangesloten is (en uiteraard bij inschakelen die instelling dan mee krijg), want ik zit eigenlijk niet te wachten op niet bridge modus en dan pas ergens omzetten.

We gaan het wel meemaken hoe het loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Arunia schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:52:
Vandaag maar even onderzoeken hoe en wat met die Sagemcom om deze op bridge modus te zetten.
Kwam op een formulier uit en dit maar ingevuld. Hoop dat ze het aan kunnen zetten zonder dat deze aangesloten is (en uiteraard bij inschakelen die instelling dan mee krijg), want ik zit eigenlijk niet te wachten op niet bridge modus en dan pas ergens omzetten.

We gaan het wel meemaken hoe het loopt.
Je kan bellen dan zetten ze hem direct om.
Hij moet dan wel aangesloten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Bongoarnhem op 08-04-2023 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Mijn ervaringen met ziggo community zijn goed. Ik had last van kort wegvallen van internet met het goedkoopste internet only abonnement (50MB/20MB). Na vervangen van AOP (en weghalen van niet meer gebruikte oude versterker) viel het internet nog steeds heel kort weg.

Uiteindelijk heb ik in plaats van de witte Ziggo Connect Box Compal CH7465LG-ZG een zwarte Sagecom F3896LG-ZG SmartWifi modem ontvangen. En dat heeft de problemen opgelost. Wat een verbetering t.o.v. de witte Ziggo Connect Box Compal. Pagina's worden veel sneller geladen, de gemiddelde ping is sneller, géén Post RS Errors en geen wegvallende verbindingen meer gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-04-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bongoarnhem schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:05:
[...]

Je kan bellen dan zetten ze hem direct om.
Hij moet dan wel aangesloten zijn.
Het is nog erger haha. Hij werd meteen omgezet want het internet lag er meteen uit. Nu het modem maar neergezet om de hoop dat dat goed gaat. Anders bel ik wel. :+

Blijkbaar is er een bug dat het modem geen op voor de router doorgeeft na bridge modus. Een fabrieksherstart moet dat verhelpen.
Daar is hij nu mee bezig met uitgeschakelde router. We gaan het meemaken.

Resetten met de rode knop onderop werkte.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 08-04-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 20:27
Hier nu ook zo'n DHCP error... en de modemklok loopt om de 1 of andere reden een uur voor.

08/04/2023 12:16:49 Error DHCP RENEW sent - No response for IPv4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Fret Raket schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:03:
Hier nu ook zo'n DHCP error... en de modemklok loopt om de 1 of andere reden een uur voor.

08/04/2023 12:16:49 Error DHCP RENEW sent - No response for IPv4
Bij mij is de tijd in de netwerk historie zelfs 2 uur later dan de zomertijd en 3 uur later dan de wintertijd voor het zwarte modem (Sagecom F3896LG-ZG). UTC+4 in plaats van UTC+2 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:31

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

DON PAPA schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:00:
[...]

Als ik mij niet vergis, is het 6 maanden dat je geen klant geweest mag zijn...

Edite: Ik heb het even opgezocht, en er staat inderdaad 6 maanden in de actievoorwaarden.

[Afbeelding]
Kan het op z'n minst wagen. Meer betalen dan wat ik nu doe is haast onmogelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Dijkertje schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:59:
[...]

Kan het op z'n minst wagen. Meer betalen dan wat ik nu doe is haast onmogelijk |:(
Laat je het ons weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Jazeker, zal ik doen! :)

Ik ben van plan as. dinsdag Ziggo wederom te bellen met het definitieve besluit van opzeggen.
Effectief 1 maand opzegtermijn, dus zal het 11 á 12 mei eindigen en de bedoeling is om 14 á 15 mei het "nieuwe" abonnement in te laten gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Dijkertje op 08-04-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik vraag bij deze advies.

Ik heb momenteel een alles in 1 abbo bij ziggo. Deze vervalt per 20 April als bij KPN glasvezel word geactiveerd. (waarschijnlijk heb ik misschien toch een maand? geen idee)

Tegen mij (verkoper van KPN is gezegd dat ik enkele weken de tijd heb dat me vrouw haar ziggo mail kan omzetten naar KPN. (en daar geen zorgen over hoefde te maken, wat ik overigens erg huiverig over ben)

Maar nou lees ik dat per 20 April al het abbo bij ziggo vervalt. (KPN regeld de opzegging bij ziggo) Heel fijn allemaal.

Reden om overstap naar KPN glasvezel is dat ik meer krijg voor internet + telefoon + TV (dus totaal goedkoper is)

Nou is het waarschijnlijk vanaf 20 april niet meer mogelijk internet via ziggo te gebruiken..

(ik ga morgen ziggo nog even bellen om de situatie te bekijken. En verhuizing van KPN tegen te gaan mits mogelijk (misschien nog niet door gevoert)

Wil het liefst ziggo nog erbij houden voor de TV.. En wellicht dat ik voor 1 maand nog het goedkoopste Internet abbo af neem (telefoon word wel gedeactiveerd bij ziggo, ook wegens nummer overzetting), mocht er problemen ontstaan bij KPN glasvezel (en ik dus het internet niet meer op kan, als dit bij glasvezel nog niet werkt.) En zo heeft me vrouw ook nog even wat meer tijd om haar mail over te zetten.

Voor de rest wil ik het liefst nog ziggo TV start aanhouden.. Aangezien ik KPN TV 1 jaar gratis krijg als nieuwe klant voor glasvezel.
Ik nog 2 eigen smart cards hebt van ziggo die anders komen te vervallen.. En ik totaal geen evaring nog heb met kpn tv.

Nou dat KPN TV toch gratis was voor 1 jaar, wilde ik dit zeker eens uitproberen.. Maar bij te ontvredenheid nog de mogelijkheid heb om TV te kunnen kijken bij ziggo.

Nou weet ik niet of er al iets opgezegd is via KPN.. (heb ziggo overigens paar dagen eerder gebeld om door te geven KPN verhuizing niet door te zetten.. (al is het telefoonnummer overzetting van ziggo naar KPN wel al goed gekeurd.

De bedoeling is dat ik 1000 / 1000 af neem bij KPN glasvezel, plus onbeperkt bellen (bellen kost 12 euro dacht ik) 9,99 + 2 euro)
En dan via de kortings actie (nieuwe glasvezel klant) 1 jaar gratis TV+
En dan wil ik naar mijn 12 maanden contract zelf bepalen of ik die TV+ wil aanhouden of niet.
(hou ik TV+ aan, dan zeg ik waarschijnlijk heel het ziggo abbo op.)

Bevalt de TV me niet via KPN, dan wil ik via ziggo blijven kijken (met alleen TV start) (volgens mij heb je deze nodig om HD te kunnen kijken en de Ziggo Go app te kunnen gebruiken.

En verder wil ik mijn Giga Internet pakket verlagen naar 100Mbit voor 1 of 2 maanden zodat ik eventueel nog een backup heb als het bij KPN verkeerd gaat. Bellen via ziggo word gedeactiveerd (volgens mij kon je dit al in je eigen account veranderen)

Mijn pakket bij ziggo is momenteel:

Giga Internet
Volop bellen onbeperkt vast en mobiel
TV start.
(volgens mij betaal je ook nog extra voor kabel tv, maar die gebruik ik helaas eigenlijk nooit, dus dat kan eruit.

Wat is het verstandigste om te doen, dat dingen niet in de soep lopen? Ik wil zoiezo niet me ziggo abbo opzeggen, maar wel het oude contract aanpassen (i.v.m verliezen van de eigendom smartcards)

Als KPN de overstap regelt is daar enige bedenktijd dat ik daar van af kan zien? (dat ze het ziggo abbo opzeggen)

En het aanpassen van het ziggo abbo vergt dit een nieuw contract? Of kan dit op het huidige contract doorgevoerd worden.

Want zijn de stappen die ik moet doen om me ziggo abbo actief te houden en niet te laten vervallen? Zodat ik het gene wil aanpassen naar mijn eigen wijzen. (heb trouwens een onbepaalt contract bij ziggo.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mijn advies: Ziggo bellen. Maar dat had je zelf al bedacht.
2e advies: Niet het mail adres van KPN gaan gebruiken, anders zit je over x jaar alweer met dat probleem. Stap zsm over naar een provider onafhankelijk mail adres. Dan heb je dat probleem met je mail nooit meer.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 10-04-2023 00:44 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Robin4 Het is vrij simpel.

- Nu al iedereen die mailt het nieuwe mailadres communiceren (en dan een onafhankelijk adres als Gmail, yahoo etc.)
- Ziggo door laten lopen totdat KPN werkt
- KPN laten installeren
- werkt kpn? Ziggo opzeggen.

Waarom zou je zoveel geld voor tv via Ziggo betalen? Zeker nu de kwaliteit van KPN via de nieuwe decoder hoger is dan die van Ziggo sinds KPN de streams 1 op 1 doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:00

-tom-562

Oliesjeik

Omdat ik al bijna 2 weken problemen heb met Caiway, zit ik er aan te denken om over te stappen naar Ziggo. In het verleden altijd naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van Ziggo. Nu zat ik wat van die prijsvergelijkingssites te bekijken, en toen zag ik de volgende deal van Ziggo, dit lijkt mij toch bizar goedkoop?
https://www.internetten.n...et-giga-en-tv-start-ziggo
1000mbps, TV start voor gemiddeld 36,58 per maand. De eerste 12 maanden krijg je 50% korting op het abonnement (en nog 20 euro cashback).
Na een jaar kan ik wel weer overstappen (ik verwacht dat Caiway/Delta dan wel weer werkt :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
-tom-562 schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:35:
Nu zat ik wat van die prijsvergelijkingssites te bekijken, en toen zag ik de volgende deal van Ziggo, dit lijkt mij toch bizar goedkoop?
https://www.internetten.n...et-giga-en-tv-start-ziggo
1000mbps, TV start voor gemiddeld 36,58 per maand. De eerste 12 maanden krijg je 50% korting op het abonnement (en nog 20 euro cashback).
Ziggo is in zijn algemeenheid gewoon prima.... en voor de meesten is de max upload ook niet echt een issue.
Ze bieden inderdaad een jaarcontract voor Max met 50% korting, gewoon een goede deal.

De beste variant daarvan die ik heb kunnen vinden is deze: https://scoupy.meervoordeel.nl/
Cashback plus ook nog 2 wifi boosters gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

CirclDigital schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:16:
[...]

Ziggo is in zijn algemeenheid gewoon prima.... en voor de meesten is de max upload ook niet echt een issue.
Ze bieden inderdaad een jaarcontract voor Max met 50% korting, gewoon een goede deal.

De beste variant daarvan die ik heb kunnen vinden is deze: https://scoupy.meervoordeel.nl/
Cashback plus ook nog 2 wifi boosters gratis.
Bedankt voor de tip. 1mbps is mooi maar hebben we niet perse nodig, ik zie dat ik daar ook een langzamer pakket kan selecteren.
Wifiboosters heb ik helaas niks aan, ik gebruik een eigen router :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
-tom-562 schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:33:
[...]
Bedankt voor de tip. 1mbps is mooi maar hebben we niet perse nodig, ik zie dat ik daar ook een langzamer pakket kan selecteren.
Het snelste abbo is de goedkoopste optie... op de rest krijg je maar 6 maanden korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

CirclDigital schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:34:
[...]

Het snelste abbo is de goedkoopste optie... op de rest krijg je maar 6 maanden korting.
Scherp, ik had er overheen gekeken. 1 gbps is een no-brainer dus

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
jongetje schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:26:
@Robin4 Het is vrij simpel.

- Nu al iedereen die mailt het nieuwe mailadres communiceren (en dan een onafhankelijk adres als Gmail, yahoo etc.)
- Ziggo door laten lopen totdat KPN werkt
- KPN laten installeren
- werkt kpn? Ziggo opzeggen.

Waarom zou je zoveel geld voor tv via Ziggo betalen? Zeker nu de kwaliteit van KPN via de nieuwe decoder hoger is dan die van Ziggo sinds KPN de streams 1 op 1 doorgeeft.
Wil KPN eerst uitproberen en dan pas beslissen of het eruit gaat. Want KPN TV+ krijg ik 12 maanden gratis.

Door lopen van Ziggo wilde ik zoiezo al doen

Wel Giga internet verlagen naar basis -> besparing kosten

Kabel tv (TV digitaal) gaat er dan ook uit( wil dan alleen TV start nog aanhouden.

Neem aan dat ik de telefoon zelf kan uitschakelen in mijn ziggo profiel.

Maar wil die nog tot de 20ste april laten lopen totdat het nummer word overgezet naar KPN.

[ Voor 22% gewijzigd door Robin4 op 10-04-2023 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Robin4 schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:53:
Neem aan dat ik de telefoon zelf kan uitschakelen in mijn ziggo profiel.

Maar wil die nog tot de 20ste april laten lopen totdat het nummer word overgezet naar KPN.
Zodra je nummer geporteerd is, wordt telefonie bij Ziggo sowieso stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Wat is het langste dat men aan de telefoon heeft moeten hangen bij het 1200 nummer?

Ben 45 minuten verder en nog niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
Robin4 schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:44:
Wat is het langste dat men aan de telefoon heeft moeten hangen bij het 1200 nummer?

Ben 45 minuten verder en nog niet veel.
Ik denk dat een 2e paasdag ook niet de meest geschikte dag is om te bellen in verband met de bezetting op de klantenservice :+

's ochtends of later in de avond is mijn ervaring

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht* Nou, dit ging weer 'soepel'....not.

We komen van een situatie af waarbij de Connectbox (Arris Compal) in Bridge Modus stond in combinatie met een Asus RT-AX86U in IPV6 modus. Maar gezien de oude Connectbox end-of-life is krijgen mensen nu de Sagecom modem. Vandaag was het dan tijd om het eens te proberen...met bidden en beven want de vorige keer met een modem swap (oude Ubee was defect) ging het nou niet echt...soepel...meer een epic failure.

Nu leek het allemaal goed te gaan met het aansluiten van de Sagecom. Binnen 15 minuten stond de modem automatisch op bridge modus (groen lampje trouwens, niet wit lampje, ontbreekt in de handleiding). Toen de Asus router aangezet en....

Nada, noppes. Geen IP adres. Geen internet verbinding. Ik dacht al dat het weer tijd was om mijn gal op Twitter/Tweakers te spuwen maar....ik vond een topic op het Providerforum met iemand in exact dezelfde situatie met de oplossing.

Oftewel: Belangrijk als je van Bridge Modus Arris Compal naar Bridge Modus Sagecom gaat. Volg deze stappen exact!
1) Start de Sagecom op met stroom, coaxkabel en telefonie (indien aanwezig). Verbind nog NIET je router.
2) Wacht totdat de Sagecom helemaal klaar is. Dat is niet een wit lampje maar een GROEN statisch lampje in bridge modus.
3) Zet de Sagecom modem uit. Indien je router nog aan staat, zet deze ook uit.
4) Bevestig de netwerkkabel tussen de Sagecom en je router. Sluit de netwerkkabel aan op poort 4 (2.5gbps).
5) Zet de Sagecom modem weer aan, zet nog NIET de router aan.
6) Keer de Sagecom modem op zijn kant en druk met een tandenstoker voor 10 seconden de factory reset knop in.
7) Laat de Sagecom vervolgens de factory reset uitvoeren.
8 Wanneer het lampje weer statisch GROEN brand, zet dan pas je router aan.
9) Binnen enkele minuten zou je een correct IPV6 adres moeten krijgen en werkt je internetverbinding weer.

Het schijnt een bug te zijn in de firmware van de Sagecom i.c.m. de Ziggo configuratie met Bridge modus dat je eerst een factoryreset moet uitvoeren om een werkend IP adres toegewezen te krijgen.

Heel bijzonder weer....nu snap ik wel dat het druk is bij de Ziggo klantenservice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bedankt voor de info, ik heb hem sinds 3 weken en kom ook van de Connectbox af en bij mij heeft mijn router erg veel problemen om een IP adres te krijgen, kan soms wel een half uur duren en dan heb ik vaak disconnects ook. Ik ga dit eens proberen zodra ik thuis ben morgen, hoop dat ik dan van de problemen af ben ondanks dat ziggo meermalen bridge mode heeft uitgezet en weer aan.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:46:
*zucht* Nou, dit ging weer 'soepel'....not.

We komen van een situatie af waarbij de Connectbox (Arris Compal) in Bridge Modus stond in combinatie met een Asus RT-AX86U in IPV6 modus. Maar gezien de oude Connectbox end-of-life is krijgen mensen nu de Sagecom modem. Vandaag was het dan tijd om het eens te proberen...met bidden en beven want de vorige keer met een modem swap (oude Ubee was defect) ging het nou niet echt...soepel...meer een epic failure.

Nu leek het allemaal goed te gaan met het aansluiten van de Sagecom. Binnen 15 minuten stond de modem automatisch op bridge modus (groen lampje trouwens, niet wit lampje, ontbreekt in de handleiding). Toen de Asus router aangezet en....

Nada, noppes. Geen IP adres. Geen internet verbinding. Ik dacht al dat het weer tijd was om mijn gal op Twitter/Tweakers te spuwen maar....ik vond een topic op het Providerforum met iemand in exact dezelfde situatie met de oplossing.

Oftewel: Belangrijk als je van Bridge Modus Arris Compal naar Bridge Modus Sagecom gaat. Volg deze stappen exact!
1) Start de Sagecom op met stroom, coaxkabel en telefonie (indien aanwezig). Verbind nog NIET je router.
2) Wacht totdat de Sagecom helemaal klaar is. Dat is niet een wit lampje maar een GROEN statisch lampje in bridge modus.
3) Zet de Sagecom modem uit. Indien je router nog aan staat, zet deze ook uit.
4) Bevestig de netwerkkabel tussen de Sagecom en je router. Sluit de netwerkkabel aan op poort 4 (2.5gbps).
5) Zet de Sagecom modem weer aan, zet nog NIET de router aan.
6) Keer de Sagecom modem op zijn kant en druk met een tandenstoker voor 10 seconden de factory reset knop in.
7) Laat de Sagecom vervolgens de factory reset uitvoeren.
8 Wanneer het lampje weer statisch GROEN brand, zet dan pas je router aan.
9) Binnen enkele minuten zou je een correct IPV6 adres moeten krijgen en werkt je internetverbinding weer.

Het schijnt een bug te zijn in de firmware van de Sagecom i.c.m. de Ziggo configuratie met Bridge modus dat je eerst een factoryreset moet uitvoeren om een werkend IP adres toegewezen te krijgen.

Heel bijzonder weer....nu snap ik wel dat het druk is bij de Ziggo klantenservice. :)
Zelfde probleem hier, maar was te laat dus de oplossing was klantenservice bellen en door hun uit en weer in bridge modus laten zetten. Kostte ~30 min en volgens mij is het bij hun bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:46:
We komen van een situatie af waarbij de Connectbox (Arris Compal) in Bridge Modus stond in combinatie met een Asus RT-AX86U in IPV6 modus. Maar gezien de oude Connectbox end-of-life is krijgen mensen nu de Sagecom modem.
De eerste generatie Connectboxen zijn nog niet EOL (ze worden overigens niet meer gemaakt). Sterker nog ze worden nog uitgeleverd in tegenstelling tot alles wat daarvoor kwam. Wel stuurt men vaker een Docsis 3.1 modem vooral als men een betere spreiding van de capaciteit wil bewerkstelligen binnen een segment.

Bestaat al sinds de introductie en is dus niet nieuw (lees maar terug in dit forum)y. Het verbaast me vooral dat ze het nog niet opgelost hebben zeker gezien het een vrij irritante bug is die voor extra belasting zorgt op de klantenservice.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 10-04-2023 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Hey All,

Beetje raar verhaal maar net verhuist en de Ziggo box direct zonder splitter op de aansluiting (coax kabel waarvan een uiteinde met een blauwe stikker en de andere met een rode), heb toch geen tv.
Nu constant natuurlijk een groen knipperende lichtje.

Na technisch helpdesk gesproken te hebben, vertellen ze dat mn aansluiting in de meterkast waarschijnlijk te oud is (BJ 2009). In mn vorige appt zat er echt een oude aansluiting op.

Nu komt de monteur vrijdag pas langs en behalve de connectbox gereset te hebben, 2 verschillende splitters te hebben gebruikt en 2 verschillende coax kabels, lijk ik door mn troubleshooting heen.
Hebben jullie nog advies?

heb nu 3 splitters, 2 nieuwe met "out 1 en out 2" en een wat oudere van mn oude appt met "TV, RADIO en DATA" .

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Jordyz schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:46:
[...]

Ik denk dat een 2e paasdag ook niet de meest geschikte dag is om te bellen in verband met de bezetting op de klantenservice :+

's ochtends of later in de avond is mijn ervaring
Ik had wel al iemand aan de lijn.. Maar schijnbaar misschien iets navragen,,of overleggen.

Waarom er dan naar 1 uur en 20 minuten nog geen reactie komt..Ze had ook even kunnen melden dat het langer dan een uur ging duren.

Maar accu van tel was bijna leeg.. En had nog andere dingen te doen.

Ene kant wel blij als ik er helemaal vanaf ben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
mohawk0618 schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:36:
Hey All,

Beetje raar verhaal maar net verhuist en de Ziggo box direct zonder splitter op de aansluiting (coax kabel waarvan een uiteinde met een blauwe stikker en de andere met een rode), heb toch geen tv.

Na technisch helpdesk gesproken te hebben, vertellen ze dat mn aansluiting in de meterkast waarschijnlijk te oud is (BJ 2009). In mn vorige appt zat er echt een oude aansluiting op.

Nu komt de monteur vrijdag pas langs en behalve de connectbox gereset te hebben, 2 verschillende splitters te hebben gebruikt en 2 verschillende coax kabels, lijk ik door mn troubleshooting heen.
Hebben jullie nog advies?

heb nu 3 splitters, 2 nieuwe met "out 1 en out 2" en een wat oudere van mn oude appt met "TV, RADIO en DATA" .

Alvast dank!
Kan je misschien een foto maken van de aansluitingen?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:34
mohawk0618 schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:36:
Als het lampje groen knippert, zoekt je modem naar signaal of doet een firmware update. Weet je zeker dat je huis signaal krijgt of dat Ziggo je nog fysiek moet aansluiten?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/uitleg-lampjes

[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 10-04-2023 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mohawk0618
MdO82 schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:17:
[...]

Kan je misschien een foto maken van de aansluitingen?
Alle mogelijke combi’s geprobeerd

Zonder splitter direct aangesloten van de aansluiting female (groen, muur) naar rood (zeer dunne pin) achter de ziggo box.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfOYoLHtzbUs8JeZH6O_KoeYNsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaMgekhB1WsUq8boSQEa0Kh8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sqs5QN73Q7iDnWQIe97K0CRF278=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NG7YuBPajLszfSHLMXAgVJOb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwuDYPPg4LQ808k25zqIOgebz1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMPJvuO5uPzNxdTTsVhxkt1f.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-KB0ZCjfYvhHX-BJz9Hta6O1Ys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6b5H2gWDUYSKTmJnysCuQH7p.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door mohawk0618 op 10-04-2023 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mohawk0618
U123456 schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:33:
[...]
Als het lampje groen knippert, zoekt je modem naar signaal of doet een firmware update. Weet je zeker dat je huis signaal krijgt of dat Ziggo je nog fysiek moet aansluiten?
Volgens Ziggo zou het goed moeten zijn qua verhuizing… idd knipperende groen betekend dat die geen signaal krijgt, ik zit me de pleuris te troubleshooten. Misschien ligt het echt aan de aansluiting waar de kabel binnenkomt, geen idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Je aansluiting (TRAS 1000) is achterhaald. Dit type werkt soms niet goed i.c.m. de nieuwe Docsis 3.1 modems.
Ik heb zelf een TRAS 1000 DIO-01 met witte Compal Connect Box en die komt gewoon online. Maar dat is een ouder model modem.

[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 27-04-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Heb je toch ergens een tv om te kijken of je überhaupt signaal hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
U123456 schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:50:
Heb je toch ergens een tv om te kijken of je überhaupt signaal hebt?
Weet jij toevallig wat de huidige genoemd wordt ipv Tras 1000?
Even gegoogled en kom uit op een btv 1 IEC-NL .

[ Voor 47% gewijzigd door mohawk0618 op 10-04-2023 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
mohawk0618 schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:41:Weet jij toevallig wat de huidige genoemd wordt ipv Tras 1000?
Even gegoogled en kom uit op een btv 1 IEC-NL .
Die is ook okay, is ook 4G proof en geschikt tot 2 Ghz. Ik zie dat Ziggo tegenwoordig vooral dit AOP levert: https://smorenberg.com/aa...lovername-punt-ziggo.html

edit: zelf mag je niet aan je AOP klussen, dat komt de monteur van Ziggo doen.

[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 11-04-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
U123456 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:04:
[...]
Die is ook okay, is ook 4G proof en geschikt tot 2 Ghz. Ik zie dat Ziggo tegenwoordig vooral dit AOP levert: https://smorenberg.com/aa...lovername-punt-ziggo.html
Ahh thx man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Verwijderd Zelfde probleem gehad, maar ik dacht even van te voren bridge modus te regelen voordat ik ergens volgende week het modem aan ging sluiten. Nope, binnen een half uur lag mijn oude modem eruit en kon ik dus de nieuwe aan gaan sluiten met dit probleem. Gelukkig de reset als oplossing op het forum van Ziggo gevonden. >_<

Belastingaangifte hierdoor niet af kunnen maken nog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 09:00

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb dit ook al op de Ziggo Community gepost, maar wellicht kan ik het ook aan jullie vragen: hebben jullie ook last van gebrekkige ondertiteling op de Ziggo Next Mini? Namelijk dat hele stukken ondertiteling worden overgeslagen, of beter: dat een stuk tekst veel te lang in beeld blijft staan. Dit komt heel erg vaak voor.

Goed voorbeeld, gisteren bij Tussen Kunst en Kitsch: de expert noemt de waarde van een item, maar die tekst komt nooit in beeld. De voorgaande regel ondertiteling blijft echter lang in beeld staan.

Dit is niet voorbehouden aan de NL zenders; ik heb het bijvoorbeeld ook bij History Channel. Er wordt een uitspraak gedaan, die wordt ondertiteld, maar het laatste deel van die uitspraak ontbreekt. De ondertiteling van de voorlaatste timestamp blijft dus in beeld staan, tot er een nieuw stuk ondertiteling komt. Dat kan dus ook vele seconden later zijn. En al die tijd blijft dat stukje ondertiteling in beeld staan.

Erg irritant!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!
U123456 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:04:
[...]
Die is ook okay, is ook 4G proof en geschikt tot 2 Ghz.
Volgens de specs van Tratec is ie geschikt tot 1 GHz. Vandaar ook de "1000" in "TRAS 1000/B". Ziggo gebruikt op dit moment nog geen frequenties boven 1000 MHz, dus vooralsnog is ie prima. Maar als Ziggo in de toekomst nog hogere frequenties gaat gebruiken zou hij misschien vervangen moeten worden.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Roetzen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:16:
[...]

Volgens de specs van Tratec is ie geschikt tot 1 GHz. Vandaar ook de "1000" in "TRAS 1000/B". Ziggo gebruikt op dit moment nog geen frequenties boven 1000 MHz, dus vooralsnog is ie prima. Maar als Ziggo in de toekomst nog hogere frequenties gaat gebruiken zou hij misschien vervangen moeten worden.
Voor de DOCSIS 3.1 downstream gebruiken ze nu een frequentie tot 998 MHz (althans, hier in Utrecht). Het zal niet lang meer duren of de 1000 MHz zal worden gepasseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
Zie net in mijn gegevens dat mijn upload is verhoogd naar 75mb. Meer mensen dit ook al? Dacht dat dit vanaf mei pas ging gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ecm.smits schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:21:
Zie net in mijn gegevens dat mijn upload is verhoogd naar 75mb. Meer mensen dit ook al? Dacht dat dit vanaf mei pas ging gebeuren?
Volgens mij doen ze verhogingen de laatste jaren altijd al eerder. Het zal voor Ziggo niet echt uitmaken, en met een gefaseerde uitrol voorkomen ze zo dat op 1 mei klanten gaan bellen dat ze de nieuwe snelheid niet halen. En gefaseerde uitrol zal neem ik aan moeten omdat de provisioning servers vast niet zijn ingericht op het provisionen van honderdduizenden modems op een nachtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Hier werkt de verhoogde upload nu, ik moest wel twee keer het modem opnieuw opstarten, voor ik de verhoging daadwerkelijk kreeg...

[ Voor 69% gewijzigd door DON PAPA op 12-04-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed dat je het zegt, zijn even mijn qos settings aanpassen in de router. :+

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mohawk0618
Roetzen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:16:
[...]

Thx man….

Inmiddels opgelost door de Ziggo monteur. Heeft de AOP vervangen door een smalle versie maar na meting was er nog steeds geen signaal en blijkt dus dat in de straatkast geen relay voor mij was aangesloten.
Nu werkt alles weer.

Ik zet de WiFi van de ziggo box uit en sluit de deco’s (m4) weer aan.

Thx allen voor de adviezen en meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:48:
[...]

Voor de DOCSIS 3.1 downstream gebruiken ze nu een frequentie tot 998 MHz (althans, hier in Utrecht). Het zal niet lang meer duren of de 1000 MHz zal worden gepasseerd.
Tja, wat is lang? Er hangen nog heel wat AOPs die gespecificeerd zijn tot 1000 MHz in de meterkasten. Er is voor zo ver ik kan zien nog geen grootschalig vervangingsproject opgezet. Nu zullen die TRAS 1000 en equivalenten er niet direct bij 1001 MHZ mee stoppen, dus een kleine overschrijding van de grens zal niet direct nopen tot vervanging, maar ik zie toch niet op korte termijn frequenties > 1000 MHz op grote schaal in gebruik genomen gaan worden. Dan denk ik aan de komende twee jaar. Voorlopig is er nog genoeg frequentieruimte om DOCSIS 3.1 verder uit te rollen. Ik verwacht dat Ziggo zich eerder zal richten op het in gebruik nemen van de nieuwe vrijgekomen frequenties in de uploadband tot 204 MHz. Wat er op langere termijn gaat gebeuren is koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:50
Wat bedoel je met gegevens ? Of bedoel je een speedtest ?
Merk je er iets van ? (wordt je ervaring met internetten beter door deze hogere upload ?)
@DON PAPA Merk jij iets ? (idem)

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 11-04-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
W1ck1e schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:03:
[...]
Merk je er iets van ? (wordt je ervaring met internetten beter door deze hogere upload ?)
Als ik in mijn ziggo kijk. Dan zie ik bij mijn internet abonnement download 1gb en upload 75 mb staan. Dus ook in de gegevens is het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:00:
[...]

Tja, wat is lang? Er hangen nog heel wat AOPs die gespecificeerd zijn tot 1000 MHz in de meterkasten. Er is voor zo ver ik kan zien nog geen grootschalig vervangingsproject opgezet. Nu zullen die TRAS 1000 en equivalenten er niet direct bij 1001 MHZ mee stoppen, dus een kleine overschrijding van de grens zal niet direct nopen tot vervanging, maar ik zie toch niet op korte termijn frequenties > 1000 MHz op grote schaal in gebruik genomen gaan worden. Dan denk ik aan de komende twee jaar. Voorlopig is er nog genoeg frequentieruimte om DOCSIS 3.1 verder uit te rollen. Ik verwacht dat Ziggo zich eerder zal richten op het in gebruik nemen van de nieuwe vrijgekomen frequenties in de uploadband tot 204 MHz. Wat er op langere termijn gaat gebeuren is koffiedik kijken.
Ziggo kan niet eens een vervangingsproject doen. Ondanks dat zij de AOPs ooit geplaatst hebben hebben ze helemaal geen inzicht in welk AOP iemand heeft. Ik acht de kans zelf groter dat ze een "piepregeling" gaan toepassen. Gewoon gebruik gaan maken van die frequenties en er vanuit gaan dat klanten zelf gaan klagen piepen over een slechte verbinding. Want problemen waren er al veel eerder. Toen ik iets meer dan een jaar terug een Ubee heb geregeld klapperde de verbinding ook als een malle op de downstream. Na aankaarten bij Ziggo is het AOP ook gewoon vervangen door een monteur. En toen ik laatst bij familie het modem heb vervangen (had spontaan een nieuwe gekregen, zoals zovelen) zat daar ook een papier bij dat je moet controleren of het AOP vervangen moet worden met plaatjes van welke AOPs wel en niet geschikt zijn. En ook in de online handleiding moet je kiezen welk AOP je hebt en staat er vervolgens eventueel ook een melding over het laten vervangen.
Met ee uitrol van steeds nieuwe modems zouden klanten dus al zelf moeten aankloppen om het AOP te laten vervangen. En die wat dat niet laten doen zullen uiteindelijk vanzelf bij Ziggo piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Nu online
Ik heb wel een verhoogde upload (na 1x reset), maar nog geen hogere download.
Edit: dat klopt, bij mij is het ook alleen de upload die omhoog gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door zunrob op 11-04-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ecm.smits schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:07:
[...]

Als ik in mijn ziggo kijk. Dan zie ik bij mijn internet abonnement download 1gb en upload 75 mb staan. Dus ook in de gegevens is het aangepast.
Top, ik zie het nu ook bij mijn gegevens (30 ipv 20)
Edit: en na een enkele reboot (via de webinterface) van mijn modem ook op speedtest.
Ga ik het zelf merken tijdens "internetten" ? Of valt het belang van een hoge upload voor mij wel mee ?
Edit 2: ondanks dat ik bijna nooit de volledige upload gebruikte heb ik toch het idee dat nu wat sneller werkt. maar dat kan ook inbeelding zijn. de hogere upload zal ik waarschijnlijk wel merken met vpn-nen via thuis.

[ Voor 40% gewijzigd door W1ck1e op 12-04-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Hier ook aangepast binnen Mijn Ziggo.

1000Mbps download
75Mbps upload

Speedtest geeft echter nog 50Mbit aan. Dus zal vanavond modem eens herstarten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:11
RobertMe schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:22:
[...]

Ziggo kan niet eens een vervangingsproject doen. Ondanks dat zij de AOPs ooit geplaatst hebben hebben ze helemaal geen inzicht in welk AOP iemand heeft. Ik acht de kans zelf groter dat ze een "piepregeling" gaan toepassen.
Bij mijn ouders is het AOP en een versterker geplaatst door "Centrale Antenne Systemen Exploitatie Maatschappij" (beter bekend als Casema), dus in sommige gevallen is "zij" al een beetje rekbaar begrip. Ik gok echter dat Ziggo inderdaad aan een piepregeling doet.

Ik geloof immers niet dat Ziggo weet wat voor 'troep' lang lang geleden door een voorganger is geplaatst in de tijd dat kabel slechts enkele mbit/s download leverde. :+

Verrassend genoeg doet alles wat het moet doen het prima, dus geen gepiep om daar iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groentjuh schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:54:
[...]

Bij mijn ouders is het AOP en een versterker geplaatst door "Centrale Antenne Systemen Exploitatie Maatschappij" (beter bekend als Casema), dus in sommige gevallen is "zij" al een beetje rekbaar begrip. Ik gok echter dat Ziggo inderdaad aan een piepregeling doet.

Ik geloof immers niet dat Ziggo weet wat voor 'troep' lang lang geleden door een voorganger is geplaatst in de tijd dat kabel slechts enkele mbit/s download leverde. :+

Verrassend genoeg doet alles wat het moet doen het prima, dus geen gepiep om daar iets aan te doen.
Hier in deze jaren 60 woning is dat ding waarschijnlijk nog door een voorloper van "Essent@home" geplaatst. Dus ja, dat is natuurlijk ook de verklaring hoe het kan dat Ziggo niet goed weet welke AOPs overal geplaatst zijn. En zal ook de verklaring zijn waarom ze schijnbaar niet altijd goede overzichten hebben van aansluitingen in straatkasten. De inhoud van die kasten zal door de jaren heen zo nu en dan wel eens vervangen zijn door Ziggo. Maar kan me niet indenken dat ze dan ook een poging doen te ontrafelen welke kabel bij welk huisnummer hoort. En dus maar de boel een-op-een over zetten.

Edit:
Overigens was het ook zo dat de originele AOP een met een dubbele aansluiting was, een voor radio en een voor TV. Met begin 2000 aanvragen van dan Essent@home moesr het AOP zelf vervangen worden, dat hield in een AOP plaatsen met nog maar één aansluiting, met direct ernaast een losse splitter die onderop een uitgang had voor het modem, en voorop één voor RTV. En daarin kon dan weer een RTV splitter worden gedrukt om weer radio & TV los te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYLyLqDFqhjH0FDYFhusqDKtsos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHkmoMYYIf11WGbFWktUzZI8.jpg?f=fotoalbum_large
Dit dus, alleen zat er toentertijd nog die RTV splitter bij. (Maar toen ik begin 2022 deze foto maakte bestond analoge radio op de kabel ook al niet meer).

[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 11-04-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:22:
[...]

Ziggo kan niet eens een vervangingsproject doen. Ondanks dat zij de AOPs ooit geplaatst hebben hebben ze helemaal geen inzicht in welk AOP iemand heeft. Ik acht de kans zelf groter dat ze een "piepregeling" gaan toepassen.
Dat ligt inderdaad meer voor de hand dan pro-actief vervangen.
En toen ik laatst bij familie het modem heb vervangen (had spontaan een nieuwe gekregen, zoals zovelen) zat daar ook een papier bij dat je moet controleren of het AOP vervangen moet worden met plaatjes van welke AOPs wel en niet geschikt zijn.
Kun je je nog herinneren of de TRAS 1000 ook op het lijstje "vervangen" stond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

W1ck1e schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:03:
[...]
Ja, hier ook omhoog na een herstart van mijn modem:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/14597770938.png

Zijn mijn Linux Iso's tenminste nog wat sneller binnen ;)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Rivanov schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:50:
Hier ook aangepast binnen Mijn Ziggo.

1000Mbps download
75Mbps upload

Speedtest geeft echter nog 50Mbit aan. Dus zal vanavond modem eens herstarten.
Modem herstart en heb nu 75Mbit upload.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb vandaag een nieuw onderdeel voor op de oude AOP gekrijgen, heb last van een enorm hoge ping, dus hoop dat het werkt. Ziggo adviseerde mij om het modem direct op het AOP te hangen, maar dan heb ik alleen tv en geen internet, of ik moet het niet juist hebben aangesloten. Moet je dus altijd zo'n verdeler hebben?

Over snelheidsverhogingen ga ik maar niet beginnen, gezien de tekst onderin dit topic. :)
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:46
hgwj1983 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:27:
Ik heb hier sinds een aantal weken (vermoedelijk sinds een firmware upgrade van het modem) issues met mijn upload. Wanneer ik binnen mijn netwerk de upload gebruik is er niets aan de hand. Ping tijden blijven mooi laag en geen uitval. Maar zodra ik vanaf buiten mijn interne netwerk mijn upload gebruik dan lopen de ping tijden enorm hoog op tot zelfs timeouts. Hele internet verbinding is dan niets meer mee te beginnen. Websites laden niet meer. Zit denk ik een fout in de firmware ofzo?

Meer mensen die dit herkennen?
Had gehoopt dat dit probleem na de upload verhoging over zou zijn. Maar helaas bestaat het probleem nog steeds. Iemand enig idee of ik hier zelf nog iets aan kan doen? Of moet ik ziggo verwittigen van het probleem.

Modem staat in bridge modus met daarachter een UDM-pro

Ik zie deze instellingen na de reboot

Primaire Upstream Service Flow
SFID 390135
Maximale snelheid 80250000
Maximum Traffic Burst 42600
Minimale snelheid 0
Maximum Concatenated Burst 65535
Roostertype bestEffort

[ Voor 14% gewijzigd door hgwj1983 op 11-04-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Grootste probleem (zuiden des lands) is nu dat Ziggo er helemaal uit ligt sinds 20 min.
Nooit storing, an me hoela, dit jaar al minstens 1x gehad.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:27:
Grootste probleem (zuiden des lands) is nu dat Ziggo er helemaal uit ligt sinds 20 min.
Lijkt iets lokaals bij jou, geen grote piek waarneembaar bij alle storingen. Misschien eens een ticket loggen bij Ziggo en verder laten uitzoeken of het niet iets specifieks is in jouw verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zuidelijk wil je het hebben? Regio Maastricht, in gemeente waar het meest zuidelijke puntje van Limburg en daarmee Nederland ook onderdeel van is, en bij mij werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
In Landgraaf heb ik in ieder geval geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

jerry_a

doei

Ik heb de Connectbox opnieuw opgestart en heb nu ook een hogere snelheid maar nu staat er ineens bij internet router status. Ik had mijn modem in bridge. Het lampje brand groen. Staat hij nu nog steeds in bridge?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jerry_a schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:27:
Ik heb de Connectbox opnieuw opgestart en heb nu ook een hogere snelheid maar nu staat er ineens bij internet router status. Ik had mijn modem in bridge. Het lampje brand groen. Staat hij nu nog steeds in bridge?
Welk adres krijgt je eigen router (of de pc die aan het modem hangt) ?
Is dat een private ip adres of een echt wan adres ?
private betekent router mode
echt wan betekent bridge mode

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 11-04-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
W1ck1e schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:06:
[...]
In Landgraaf heb ik in ieder geval geen probleem
Regio Heerlen, pas midden in de nacht opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAuyi9pWYjkFs2QTe-D0LosHe28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQRtXGbr5HjM8PsXv9U8miFh.jpg?f=fotoalbum_large

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat is een goede ping bij Ziggo? Haalde voorheen altijd iets van 10ms of 11ms en laatste tijd steeds rond de 15ms/17ms. Vind het vrij hoog eerlijk gezegd. Download/upload is prima, vanmorfgen 105Mbps/35Mbps over wifi gemeten, dus dat zit wel goed. Af en toe brand het blauwe lampje DS op het modem, contact gehad met Ziggo, maar die zien op afstand niets vreemds.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:46:
Wat is een goede ping bij Ziggo? Haalde voorheen altijd iets van 10ms of 11ms en laatste tijd steeds rond de 15ms/17ms. Vind het vrij hoog eerlijk gezegd. Download/upload is prima, vanmorfgen 105Mbps/35Mbps over wifi gemeten, dus dat zit wel goed. Af en toe brand het blauwe lampje DS op het modem, contact gehad met Ziggo, maar die zien op afstand niets vreemds.
Ping bij Ziggo wordt de laatste jaren steeds hoger. @Samplex ervaart dat ook na werkzaamheden en heeft daar een Ziggo topic voor geopend.

De goede oude tijd met de TC7210 liggen helaas ver achter ons. Mooi, wat had dat modem een mooie lage ping.

Als je een lage ping wilt dan is DSL een prima alternatief. Dan zak je zomaar naar 6-8ms als je op een VDSL straatkast. En over WiFi haal je nu ook “slechts” 105Mbps. Waarom dan geen DSL als de afstand naar de centrale OK is:)? Krijg je misschien nog wel 30Mbit upload op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Dijkertje schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:05:
[...]

Jazeker, zal ik doen! :)

Ik ben van plan as. dinsdag Ziggo wederom te bellen met het definitieve besluit van opzeggen.
Effectief 1 maand opzegtermijn, dus zal het 11 á 12 mei eindigen en de bedoeling is om 14 á 15 mei het "nieuwe" abonnement in te laten gaan.
Dagje later: maar dan toch:
1. Ziggo gebeld: ik wil 12x 39,75 anders zeg ik op
2. Nee meneer, we kunnen u wel verlagen naar Internet Giga en TV Complete en dan kost dat 82 zoveel. We kunnen u wel 6 maanden 20 euro korting aanbieden.
3. Hier ga ik niet mee akkoord: dat is nog niet eens de helft!
4. Meer kunnen we u niet bieden.
5. Prima: dan wens ik graag op te zeggen.
6. Top, gaan we regelen!

Ik snap dat Ziggo ook niet 'zomaar' vaste klanten de nieuwe klanten prijs kan aanbieden, maar wie niet waagt wie niet wint.

Puntje bij paaltje: 12 mei is de opzegging definitief.
Het doel is om uiteindelijk een nieuw abonnement af te sluiten (Internet Giga en TV Complete).

Ik zit standaard op de 20~25ms hier in Den Haag..

[ Voor 19% gewijzigd door Dijkertje op 12-04-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:50:
[...]

Ping bij Ziggo wordt de laatste jaren steeds hoger. @Samplex ervaart dat ook na werkzaamheden en heeft daar een Ziggo topic voor geopend.

De goede oude tijd met de TC7210 liggen helaas ver achter ons. Mooi, wat had dat modem een mooie lage ping.

Als je een lage ping wilt dan is DSL een prima alternatief. Dan zak je zomaar naar 6-8ms als je op een VDSL straatkast. En over WiFi haal je nu ook “slechts” 105Mbps. Waarom dan geen DSL als de afstand naar de centrale OK is:)? Krijg je misschien nog wel 30Mbit upload op de koop toe.
Ik heb vorig jaar een Ubee UBC1318ZG gekregen en ben daar zeer over te spreken, net als over de service en kwaliteit van het signaal van Ziggo. Nooit uitval en betrouwbare verbinding, haal keurig de snelheid die ze beloven en ze gaven een mooie aanbieding voor Internet Only, dus ben weer een jaar onder de pannen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

stormfly schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:50:
[...]
Ping bij Ziggo wordt de laatste jaren steeds hoger.
Ik ervaar juist het omgekeerde, eerst was het bij mij altijd tussen de 15 & 20, en nu constant rond de 10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgDTZfZiZIzQSOWV-BHciia-0oo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KgSQwxs5pYPw0ZA6myRttgNY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:04:
[...]

Ik ervaar juist het omgekeerde, eerst was het bij mij altijd tussen de 15 & 20, en nu constant rond de 10
Zijn er bij jou al frequenties > 65 MHz in gebruik voor de upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:53:
[...]

Ik heb vorig jaar een Ubee UBC1318ZG gekregen en ben daar zeer over te spreken, net als over de service en kwaliteit van het signaal van Ziggo. Nooit uitval en betrouwbare verbinding, haal keurig de snelheid die ze beloven en ze gaven een mooie aanbieding voor Internet Only, dus ben weer een jaar onder de pannen. :)
Service ga ik zeker in mee, dat is bij Ziggo beter geregeld. IPV mijn groene liefde KPN waarbij het wettelijk bepaald is dat het glas is van KPN NetwerkNL en de diensten van ISP KPN. Als je glasvezel er een paar dagen uit ligt dan is dat heel normaal, en beide partijen zeggen eraan te werken. Dat lost Ziggo sneller op omdat ze overal verantwoordelijk voor zijn. Overigens bij T-Mobile en hun fiber partij hetzelfde verhaal, twee aparte bedrijven.

Ach over 3 jaar is de werkdruk in glasvezel land ook weer acceptabel en is er meer ruimte voor het oplossingen van verstoringen :+

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 12-04-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:28
Marc H schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:37:
[...]
Ja, hier ook omhoog na een herstart van mijn modem:
[Afbeelding]
Zijn mijn Linux Iso's tenminste nog wat sneller binnen ;)
Na herstart is de grachtengordel ook weer bij de tijd. :)
https://www.speedtest.net...80-4cb0-b6e9-17b10eb85e59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Roetzen schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:13:
[...]
Zijn er bij jou al frequenties > 65 MHz in gebruik voor de upload?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 14:32
Ook hier is het internet snelheid al verhoogd na het rebooten van de modem (in bridge modus). Via mijn laptop, verbonden met ethernet kabel, haalde ik de beloofde 400Mbps download en 40Mbps upload. Voorheen was dat 350Mbps download and 35Mbps upload. Ping is het zelfde gebleven, mesh systeem is niet verbonden via backhaul.

[ Voor 12% gewijzigd door NeverSettle op 12-04-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:47
Hier ook al de nieuwe snelheid na een herstart 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZceN1_CLgyRrA1oksk7LlqkirA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1d0Ih4LLPYat0G07zhVSnCtB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik begrijp echt niet zo goed waarom men hier snelheidsupgrade blijft vermelden als dit onderin de voorwaarden staat, zoals gisteren ook al gemeld. Als het één keer vermeld is, dan lijkt me dat voldoende.
Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
^

Zullen we de 'ik ben kei blij met mijn snelheidsverhoging, kijk maar naar mijn screenshot' achterwege laten? Dat je blij bent met de nieuwe snelheid begrijpen we natuurlijk, maar het is beetje offtopic voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
toch wel weer onaangenaam verrast door mijn Ziggo vrienden. Vaste telefoon met volop bellen een maand geleden opgezegd en daar ook per mail bevestiging van gekregen. Per 4 April is telefoonnummer geporteerd naar Cheapconnect. Krijg ik vandaag de factuur van Ziggo dat ik maand April die ik dan blijkbaar nog volledig betaal. Lijkt mij niet juist dus contact met Ziggo....
Ziggo service uitleg is dat opzeggen een maand duurt en je elke lopende maand volledig betaald. Wanneer je aan begin van een maand opzegt betekend dat dat je dan effectief nog bijna twee maanden betaald.

[ Voor 5% gewijzigd door BartNL op 12-04-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BartNL schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:17:
toch wel weer onaangenaam verrast door mijn Ziggo vrienden. Vaste telefoon met volop bellen een maand geleden opgezegd en daar ook per mail bevestiging van gekregen. Per 4 April is telefoonnummer geporteerd naar Cheapconnect. Krijg ik vandaag de factuur van Ziggo dat ik maand April die ik dan blijkbaar nog volledig betaal. Lijkt mij niet juist dus contact met Ziggo....
Ziggo service uitleg is dat opzeggen een maand duurt en je elke lopende maand volledig betaald. Wanneer je aan begin van een maand opzegt betekend dat dat je dan effectief nog bijna twee maanden betaald.
An zich niet heel verrassend? In dit topic komt nog regelmatig voorbij dat ex-klanten (dus opzegging van alles) nog steeds een volledige maand vooruit betalen.

Niet handig/netjes voor de klanten. Maar is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
RobertMe schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:24:
[...]
Niet handig/netjes voor de klanten. Maar is wat het is.
dat ben ik met je eens. Alleen ben ik nog wel klant en dan zou Ziggo zich kunnen afvragen of het handig is zo te acteren. Ik ben nu aardig gemotiveerd om Ziggo de deur uit te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BartNL Maar wacht even. Gaat het nu om het vooruit factureren van een maand op zich of het feit dat je een opzegtermijn hebt van een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
blijf het grappig vinden dat veel mensen denken dat ze de zelfde korting voor nieuwe klanten kunnen eisen of er zelfs recht op hebben....

als de mogelijkheid bestaat gewoon jaarlijks overstappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:36:
@BartNL Maar wacht even. Gaat het nu om het vooruit factureren van een maand op zich of het feit dat je een opzegtermijn hebt van een maand?
AFAIK is er geen opzegtermijn van een maand als je alleen pakketten aanpast? Vorig jaar zelf de overstap naar CheapConnect gemaakt voor telefonie, en dat is door CC geregeld en zijn maar 2 of 3 weken overheen gegaan (aanvraag CC / portering bij CC tot de daadwerkelijke portering).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@RobertMe Die is er ook niet maar @BartNL is wat vaag en lijkt te denken dat hij ook daadwerkelijk betaalt voor die maanden terwijl er in werkelijkheid een correctie komt op de eindafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:05:
@RobertMe Die is er ook niet maar @BartNL is wat vaag en lijkt te denken dat hij ook daadwerkelijk betaalt voor die maanden terwijl er in werkelijkheid een correctie komt op de eindafrekening.
Whoops, nu ik het nog eens lees lees ik inderdaad ook de stelling "je moet betalen voor een opgezegde dienst" er in en niet "je moet vooruit betalen om vervolgens een correctie te krijgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:32:
[...]

Whoops, nu ik het nog eens lees lees ik inderdaad ook de stelling "je moet betalen voor een opgezegde dienst" er in en niet "je moet vooruit betalen om vervolgens een correctie te krijgen".
Hier ben ik het mee eens, maar helaas werken de systemen van Ziggo niet zo. Andere aanbieders kunnen ook creditfacturen aanmaken, dat kan Ziggo niet. Alles gaat op de maandelijkse factuur, ook wijzigingen tussendoor, die worden een maand later verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier nog even op terug komend, zijn onderstaande waarden oké? Begrijp dat Power rond de 0 moet zitten, dus dit lijkt acceptabel. Wel zie in onderin bij Uncorrectables wat hogere waarden staan?

Morgen ga ik even de splitter op het AOP aansluiten, kijken of dat de boel verbetert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9CqWmPpb8AzQOuiz_y0VJ5aKRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6GmcNi1WB1ilxhs8pzioYXw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:51:
[...]

Hier nog even op terug komend, zijn onderstaande waarden oké? Begrijp dat Power rond de 0 moet zitten, dus dit lijkt acceptabel. Wel zie in onderin bij Uncorrectables wat hogere waarden staan?

Morgen ga ik even de splitter op het AOP aansluiten, kijken of dat de boel verbetert.

[Afbeelding]
Nee, die hoge aantallen (un)correctables zijn niet normaal. Gezien de frequenties waar het optreedt zal dit gaan om 4G instraling. Dit kan/zal dus komen door verouderde bekabeling of een verouderd AOP. En ja, bekabeling, een slechte/verouderde kabel naar bv een TV kan ook "ruis" uit de lucht plukken en op de kabel introduceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Nu online
Als we het over ping tijden hebben laten we dan wel allemaal dezelfde test gebruiken. Welke wordt het?

Met Ookla meet ik 19 ms, regio Nijmegen en een 1318.

[ Voor 21% gewijzigd door zunrob op 13-04-2023 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:04:
[...]

Nee, die hoge aantallen (un)correctables zijn niet normaal. Gezien de frequenties waar het optreedt zal dit gaan om 4G instraling. Dit kan/zal dus komen door verouderde bekabeling of een verouderd AOP. En ja, bekabeling, een slechte/verouderde kabel naar bv een TV kan ook "ruis" uit de lucht plukken en op de kabel introduceren
Ah, thanks. Heb nu een AOP met zo’n afgeronde kap er op die data en tv splitst. Van Ziggo ontving ik een kabel en een losse splitter. Die zal ik er eerst eens tussen doen.

Verder hebben we een nieuwbouw woning, dus lijkt me dat de interne kaveling in orde is. Op de plekken waar coax hangt gebruik ik kabels van Kabelkeur. Hoop dus dat het aan het AOP ligt.

Speedtest van Ziggo zelf gedaan en schommelt nogal, vanmorgen was het 12ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
NeverSettle schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:24:
[...]

Hier geen problemen met DNS van CloudFlare, zowel IPV4 en IPV6 niet. Werkt alles wel als je een ander DNS gebruikt?
Lekkere tijdige reactie van mij uit... :D
Inmiddels van alles geprobeerd. Heb de giganet router compleet naar factory default terug gezet en ben gaan werken met de ssid van ziggo zelf. Dat ging best een tijdje goed tot vannacht.
Mijn domotica devices die op 2.4ghz zitten geven wederom geen thuis. En ook heb ik wederom dat ik op bepaalde websites niet kom. Bv mijn.ing.nl terwijl facebook, NOS etc wel weer werken.
Herstart van de router helpt niet.

Sinds ik de nieuwe router heb is het dus feest. Ziggo heeft nog altijd geen doos opgestuurd voor mijn oude router... maar denk dat die niet meer active is ter test.
Snap even de logica van het issue niet en weet even niet meer welke variabelen uit te sluiten om het issue te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@s.butterman en @THE_BASE ik heb goede ervaringen met community Ziggo, misschien daar ook voorleggen?

ZuinigeRijder in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik heb sinds 2 dagen de hogere upload bij mijn start xxl verbinding. De upload is wat ik verwacht, maar de download is een stuk minder dan voorheen. Het begint wel met 200 maar kakt in richting 160. Hebben anderen vergelijkbare ervaringen ?
Pagina: 1 ... 290 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic