Nah, dan valt het achteraf nog wel mee met dat desperate van Ziggo..toch?!Anoniem: 363533 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:23:
[...]
Dat is de andere reden waar ik aan zat te denken, want er is pas een DOCSIS 3.1 overschakeling geweest in Voorschoten (met meteen twee avonden keiharde downtime voor de hele gemeente als gevolg, achja... xD). Dan zal het wel kloppen.
Heeft dit niet gewoon te maken met het ingaan van de zomertijd? (aanpassing naar GMT+2, dus een afwijking van 7200 seconden tegenover GMT)Fret Raket schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 03:05:
[...]
Ik kreeg de dag ervoor dit in mijn modem log:
27/03/2023 16:46:55 notice DHCP Renew - lease parameters time zone-7200 modified
Had deze boodschap nog niet eerder gezien.
[ Voor 19% gewijzigd door Jeffrey87 op 29-03-2023 10:51 ]
Als je geen waarde hecht aan terug kijken of ziggo go en eigenlijk alleen live kijkt kun je het tv abonnement opzeggen en coax gebruiken in een oude ontvanger. Zo doe ik het al jaren.THE_BASE schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:36:
Even terugkomend op Internet Only, een paar pagina's terug is al besproken dat via coax toch een aantal tv-zenders doorgegeven worden. Ik heb nu een CI+ module, die zullen ze deactiveren.
Ik kijk dan straks ouderwets via coax, zonder CI+ en dus in welke kwaliteit? We nemen wel NL Ziet, maar voor de tv in de keuken is het af en toe ook handig als we geen NPO of RTL zouden kunnen kijken zonder app's, maar als het 480p is dan heeft het weinig toegevoegde waarde.
Ook nagedacht over Internet Only + Kabel TV, maar Ziggo Go doet maar één week terug en NL Ziet heeft hele seizoenen online staat van NPO, RTL en Talpa wat een groot voordeel is als je 3 weken op vakantie bent geweest.
Om de zoveel maanden wordt het coax signaal dan wel eens stop gezet maar dan neem ik voor 1 maand weer een abonnement op tv die ik dan weer gelijk opzeg. Vervolgens kan ik weer een paar maanden gratis kijken via de coax.
Let wel, je hebt dan geen ziggo go en kan niet terugkijken. Dit is puur alleen het signaal op de coax.
Ik ben nu wel zo ver dat ik bij Ziggo blijf en niet overstap naar T-Mobile. Ik lees teveel negatieve ervaringen dat de monteur niet komt, er vaak uitval is en klantenservice niet weet wat ze er mee aan moeten. Dan liever iets meer betalen en weten wat ik kan verwachten.Justevo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:50:
[...]
Als je geen waarde hecht aan terug kijken of ziggo go en eigenlijk alleen live kijkt kun je het tv abonnement opzeggen en coax gebruiken in een oude ontvanger. Zo doe ik het al jaren.
Om de zoveel maanden wordt het coax signaal dan wel eens stop gezet maar dan neem ik voor 1 maand weer een abonnement op tv die ik dan weer gelijk opzeg. Vervolgens kan ik weer een paar maanden gratis kijken via de coax.
Let wel, je hebt dan geen ziggo go en kan niet terugkijken. Dit is puur alleen het signaal op de coax.
We kiezen voor Internet Only + NL Ziet. Dat laatste werkt prettiger dan Ziggo Go, want je kunt gewoon spoelen on-demand of bij later instarten programma's. Een groot voordeel t.o.v. Ziggo Go. Ook lijkt de kwaliteit en snelheid beter te zijn.
Verder houden we de coax er in voor NPO 1,2,3 in HD (en RTL/SBS in SD). Dan is er altijd nog backup in noodgevallen. Zo gaan we naar gemiddeld 39,95 per maand voor 100 Mbit + NL Ziet, keurige prijs.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Die oude ontvanger is vaak niet eens nodig. Vrijwel elke tv van de laatste tien jaar heeft DVB-C aan boord, waarbij je met de juiste instellingen prima de ongecodeerde zenders kunt bekijken.Justevo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:50:
[...]
Als je geen waarde hecht aan terug kijken of ziggo go en eigenlijk alleen live kijkt kun je het tv abonnement opzeggen en coax gebruiken in een oude ontvanger. Zo doe ik het al jaren.
Zeker waar! Als ik hem rechtstreeks in m'n tv steek werkt het inderdaad ook. Het bespaart iets van 200 euro per jaar en de Ziggo Go gebruik ik van familie. Het zijn allemaal omwegen natuurlijk en opnemen werkt niet. Afgelopen jaar is het signaal er nog geen een keer vanaf gehaald, jaar daarvoor 1 keer.TexMex schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:55:
[...]
Die oude ontvanger is vaak niet eens nodig. Vrijwel elke tv van de laatste tien jaar heeft DVB-C aan boord, waarbij je met de juiste instellingen prima de ongecodeerde zenders kunt bekijken.
Op Maandagmiddag?Jeffrey87 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:47:
[...]
Heeft dit niet gewoon te maken met het ingaan van de zomertijd? (aanpassing naar GMT+2, dus een afwijking van 7200 seconden tegenover GMT)
Goede keuze inderdaad. NLZIET wint op basis van terugkijkmogelijkheden en beeldkwaliteit. Ziggo GO wint op basis van aantal zenders. Maar je behoudt sowieso flink wat ongecodeerde zenders via coax. Met inderdaad alles in HD op de zenders van RTL en Talpa/SBS na. (Op die lijst van Ziggo worden veel ongecodeerde zenders onterecht niet als HD aangemerkt.)THE_BASE schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:53:
[...]
Ik ben nu wel zo ver dat ik bij Ziggo blijf en niet overstap naar T-Mobile. Ik lees teveel negatieve ervaringen dat de monteur niet komt, er vaak uitval is en klantenservice niet weet wat ze er mee aan moeten. Dan liever iets meer betalen en weten wat ik kan verwachten.
We kiezen voor Internet Only + NL Ziet. Dat laatste werkt prettiger dan Ziggo Go, want je kunt gewoon spoelen on-demand of bij later instarten programma's. Een groot voordeel t.o.v. Ziggo Go. Ook lijkt de kwaliteit en snelheid beter te zijn.
Verder houden we de coax er in voor NPO 1,2,3 in HD (en RTL/SBS in SD). Dan is er altijd nog backup in noodgevallen. Zo gaan we naar gemiddeld 39,95 per maand voor 100 Mbit + NL Ziet, keurige prijs.
Top, die lijst kende ik nog niet. Handig!TexMex schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:05:
[...]
Goede keuze inderdaad. NLZIET wint op basis van terugkijkmogelijkheden en beeldkwaliteit. Ziggo GO wint op basis van aantal zenders. Maar je behoudt sowieso flink wat ongecodeerde zenders via coax. Met inderdaad alles in HD op de zenders van RTL en Talpa/SBS na. (Op die lijst van Ziggo worden veel ongecodeerde zenders onterecht niet als HD aangemerkt.)
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dat zou kunnen, want je DHCP lease is op dat moment verlengd, en toen kwam jouw modem/router er pas achter dat de timezone van de DHCP server was aangepast.
[ Voor 22% gewijzigd door Jeffrey87 op 29-03-2023 11:18 ]
Bij ons viel gisteren rond vijf uur ineens het internet weg na jaren geen uitval. Dat was ook wel vaag. Modem uit en aan en er was weer internet.Jeffrey87 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:10:
[...]
Dat zou kunnen, want je DHCP lease is op dat moment verlengd, en toen kwam jouw modem/router er pas achter dat de timezone van de DHCP server was aangepast.
Hier hetzelfde.THE_BASE schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:54:
[...]
Bij ons viel gisteren rond vijf uur ineens het internet weg na jaren geen uitval. Dat was ook wel vaag. Modem uit en aan en er was weer internet.
Anoniem: 363533
Nou....RCBL schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:14:
[...]
Nah, dan valt het achteraf nog wel mee met dat desperate van Ziggo..toch?!
Een paar jaar geleden hadden we een modem van 7 jaar oud die extreem oud was al op dat moment. Het ding was alleen nog maar houdbaar omdat het in bridgemodus stond en we een aparte router erachter hadden gehangen. Ik heb toen al gebeld met Ziggo of het exemplaar niet vervangen kon worden (ahem energieverbruik?!) maar nee dat kon allemaal echt niet.
Twee jaar later weer geprobeerd en toen na heel veel moeite kon het. Dat is inmiddels twee tot drie jaar geleden.
Normaal hoor je niks van Ziggo en mag je alleen maar extra betalen elk jaar. Maar nu de concurentie langs komt en een glasvezel oorlog in de gemeente is begonnen gaan we opeens wel met cadeau's en nieuwe hardware strooien + mega lokale marketing campagne.
I still smell desperate.
Feitelijk is wat je doet zwartkijken. Het klopt dat Ziggo na een opzegging niet handmatig je coaxkabel buiten los trekt maar dat dit gebeurt bij regulier onderhoud of andere werkzaamheden. Het wil niet zeggen dat je dan rechtmatig tv kunt gaan kijken omdat die kabel er nog in zit.Justevo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:50:
[...]
https://www.ed.nl/tech/ge...arktonderzoeker~a4648bc1/
Dit is niet 'mogelijk' dit is wel zeker. Heb gisteren tot 2x toe een sms token gekregen voor login, welke niet vanuit mijzelf of mijn vriendin gestart was. Ik ga er vanuit dat de account gegevens plus wachtwoord gelekt zijn, en ga mijn wachtwoord resetten.
Wat dit zegt over de password encryptie van Ziggo/Vodafone accounts ga ik dan maar even niet over speculeren.
Dit is niet 'mogelijk' dit is wel zeker. Heb gisteren tot 2x toe een sms token gekregen voor login, welke niet vanuit mijzelf of mijn vriendin gestart was. Ik ga er vanuit dat de account gegevens plus wachtwoord gelekt zijn, en ga mijn wachtwoord resetten.
Wat dit zegt over de password encryptie van Ziggo/Vodafone accounts ga ik dan maar even niet over speculeren.
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat alle modems die toen werden uitgeleverd, DOCSIS 3.0 modems waren. Ze verschilden vooral in het aantal down- en upstreamkanalen dat ze simultaan konden capturen.Anoniem: 363533 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:14:
[...]
Nou....
Een paar jaar geleden hadden we een modem van 7 jaar oud die extreem oud was al op dat moment. Het ding was alleen nog maar houdbaar omdat het in bridgemodus stond en we een aparte router erachter hadden gehangen. Ik heb toen al gebeld met Ziggo of het exemplaar niet vervangen kon worden (ahem energieverbruik?!) maar nee dat kon allemaal echt niet.
Twee jaar later weer geprobeerd en toen na heel veel moeite kon het. Dat is inmiddels twee tot drie jaar geleden.
Normaal hoor je niks van Ziggo en mag je alleen maar extra betalen elk jaar. Maar nu de concurentie langs komt en een glasvezel oorlog in de gemeente is begonnen gaan we opeens wel met cadeau's en nieuwe hardware strooien + mega lokale marketing campagne.
I still smell desperate.
Inmiddels zijn we beland bij DOCSIS 3.1, en deze techniek is niet forward compatible met de "oudere" DOCSIS 3.0 modems (3.0 gebruikt single carrier 8 MHz kanalen, en 3.1 gebruikt grotere kanalen met kleinere subcarriers met een hogere modulatie). Daarom is Ziggo nu wel wat happiger om deze proactief te vervangen.
Het is een kwestie van perspectief vanuit de (vaak minder technische) klant en de technische kant van het verhaal.
Als de capaciteit op de DOCSIS 3.0 kanalen ontoereikend zijn in een wijk, zal Ziggo daar eerder meer DOCSIS 3.1 modems gaan uitdelen om een betere balans tussen de twee technieken te creëren.
[ Voor 13% gewijzigd door Jeffrey87 op 29-03-2023 12:34 ]
Apart, heb al twee keer een nieuwe modem gekregen van Ziggo. Destijds een Horizonbox XL, ging stuk en we kregen een nieuwe. Begin dit jaar vervangen voor een Ziggo Next Mini en Ziggo Connect Box (Arris) zonder al te veel vragen, wel een nieuwe contract. Zal wel per medewerker aan de telefoon verschillen denk ik dan.Anoniem: 363533 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:14:
[...]
Nou....
Daar verschillen de meningen dan over. Het signaal zit op die kabel, of ik er nou gebruik van maak of niet. Dus Ziggo maakt hoe dan ook die kosten, ook zonder die kabel in mijn TV.Andros schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:19:
[...]
Feitelijk is wat je doet zwartkijken. Het klopt dat Ziggo na een opzegging niet handmatig je coaxkabel buiten los trekt maar dat dit gebeurt bij regulier onderhoud of andere werkzaamheden. Het wil niet zeggen dat je dan rechtmatig tv kunt gaan kijken omdat die kabel er nog in zit.
Ben het met je eens hoor. Vind het niet zo zeer zwart kijken. Als ik een nieuwe fiets bestel en ze leveren per ongeluk een elektrische, mag ik dan ook nooit het motortje aanzetten omdat ik er eigenlijk voor heb betaald?Justevo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:40:
[...]
Daar verschillen de meningen dan over. Het signaal zit op die kabel, of ik er nou gebruik van maak of niet. Dus Ziggo maakt hoe dan ook die kosten, ook zonder die kabel in mijn TV.
Wel vind ik dat je er niet veelvuldig naar zou moeten kijken als je niet betaald. Dan moet je gewoon Kabel TV nemen.
Dus als je met de trein gaat zonder kaartje ben je ook geen zwartrijder? Die trein rijdt immers toch, ook als je er niet in zit?Justevo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:40:
[...]
Daar verschillen de meningen dan over. Het signaal zit op die kabel, of ik er nou gebruik van maak of niet. Dus Ziggo maakt hoe dan ook die kosten, ook zonder die kabel in mijn TV.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Dan is het meer je fiets gratis meenemen, want ik heb al betaald, dus die fiets kan ook wel mee.Patrick_6369 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Dus als je met de trein gaat zonder kaartje ben je ook geen zwartrijder? Die trein rijdt immers toch, ook als je er niet in zit?
Maar ik ben het met jullie eens: teveel zwartkijken is niet netjes. Als backup voor noodsituaties prima. Wij nemen netjes NL Ziet.
"De voordeur stond open dus ik ben maar bij een wildvreemde naar binnen gegaan. Hadden ze de deur maar moeten dicht doen".Justevo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:40:
[...]
"De fiets was niet afgesloten dus ik ben er maar een ritje mee gaan maken".
En Ziggo zal ook kosten moeten afdragen op basis van de abonnees, dus Ziggo zou gewoon extra kosten moeten maken. Het is niet alsof RTL of Talpa hun zenders gratis aanleveren bij Ziggo en Ziggo aan jou de hoofdprijs vraagt alleen voor de distributie ervan. Je "steelt" dus niet alleen van Ziggo maar evengoed van de TV zender.
Zwartkijken of diefstal is de ene uitleg. Vergelijk het liever met een reeds opgezegd abonnement op een krant, waarvan de bezorger nog steeds ongevraagd een exemplaar door de brievenbus duwt. Alleen Ziggo kan deze situatie voorkomen door ex-klanten fysiek af te koppelen.
Klopt, echter wat @Justevo hier zegt is dat hij/zij doelbewust een abonnement neemt, dit direct op zegt en op deze manier opzettelijk tv kijkt zonder te betalen. Dat is een hele andere situatie dan een leverancier die een opzegging technisch nog niet heeft afgerond. En het is ook vreemd te noemen om deze gang van zaken publiekelijk te etaleren op een forum uitgebaat door een van de grotere mediabedrijven van de lage landen.U123456 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:13:
Zwartkijken of diefstal is de ene uitleg. Vergelijk het liever met een reeds opgezegd abonnement op een krant, waarvan de bezorger nog steeds ongevraagd een exemplaar door de brievenbus duwt. Alleen Ziggo kan deze situatie voorkomen door ex-klanten fysiek af te koppelen.
Iedereen zal wel eens een voordeeltje meepikken dat niet mag zoals bv gebruik maken van een nog niet helemaal afsloten signaal, het niet melden aan de kassa van de supermarkt als je per ongeluk teveel wisselgeld krijgt en dat soort zaken. Het wordt wel een probleem als je het doelbewust en structureel gaat doen, dat kan nooit de bedoeling zijn. En we zijn niet heilig, hier zitten ook genoeg mensen die al jaren film/games downloaden, wellicht een of andere IPTV service gebruiken etc maar de meesten zijn slim genoeg om dat niet publiekelijk van de daken te schreeuwen
Appels met peren. Die trein wordt door veel andere mensen gebruikt. Die ene coax kabel alleen door mij.Patrick_6369 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Dus als je met de trein gaat zonder kaartje ben je ook geen zwartrijder? Die trein rijdt immers toch, ook als je er niet in zit?
Ook die vergelijking klopt niet helemaal. Aangezien die krantenbezorger wel elke dag de krant in de brievenbus blijft duwen (handeling die onterecht gedaan wordt). Ziggo stuurt niet elke dag iemand langs om TV te leveren, maar sluit de kabel niet af (handeling die niet gedaan is).U123456 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:13:
Edit: en al helemaal wat @Andros nog eens aanhaalt. Als Ziggo de kabel wel heeft afgesloten bewust even een maandje een abonnement nemen zodat ze de kabel weer moeten aansluiten. En daarna weer maanden kunnen kijken van het nog niet afgekoppelde signaal. Dat je er nog onrechtmatig gebruik van maakt zolang het kan is een ding. Maar bewust weer even een abo nemen als het signaal uiteindelijk wel is afgesloten gaat weer een stapje verder.
[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 29-03-2023 13:25 ]
Dat laatste klopt gewoon niet. Als ik die kabel niet in mijn TV steek maakt Ziggo exact dezelfde kosten, het is hun probleem dat ze mijn adres niet afkoppelen.RobertMe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:04:
[...]
"De voordeur stond open dus ik ben maar bij een wildvreemde naar binnen gegaan. Hadden ze de deur maar moeten dicht doen".
"De fiets was niet afgesloten dus ik ben er maar een ritje mee gaan maken".
En Ziggo zal ook kosten moeten afdragen op basis van de abonnees, dus Ziggo zou gewoon extra kosten moeten maken. Het is niet alsof RTL of Talpa hun zenders gratis aanleveren bij Ziggo en Ziggo aan jou de hoofdprijs vraagt alleen voor de distributie ervan. Je "steelt" dus niet alleen van Ziggo maar evengoed van de TV zender.
De voordeur open laten en op iemand anders z'n fiets gaan rijden gaat ook niet op. Die fiets wordt door iemand anders gebruikt, die coax kabel niet. De woning wordt ook door iemand gebruikt, de coax kabel niet.
Je kan het beter vergelijken met een waterbedrijf dat een leiding opent waar jij met je emmertje naartoe gaat, water wat anders de put inloopt.
[ Voor 6% gewijzigd door Justevo op 29-03-2023 13:30 ]
Ook al loopt dat water de put in, en wat dan nog? Het is hun water, niet dat van jou. Ook in het geval van Ziggo, het is hun signaal, zij bepalen zelf hoe ze het verkopen/leveren, dat wil niet zeggen dat wat je doet zomaar mag. Je betaalt niet voor de ontvangen dienst, je hebt er geen recht op, punt. Zoals aangegeven, dat je er gebruik van maakt omdat ze het nog niet hebben afgesloten is één ding. Doelbewust een abonnement nemen, direct opzeggen en dan gebruik blijven maken is gewoon misbruik, hoe je het ook recht wil lullen. En uiteindelijk betaalt iedereen daarvoor, behalve jij.
Behalve dan dat als het waterbedrijf de kraan dicht draait je ze vervolgens opbelt of ze de kraan kunnen komen open draaien voor een keer en je daarna weer met het emmertje daar water blijft tappen.Justevo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:28:
[...]
Dat laatste klopt gewoon niet. Als ik die kabel niet in mijn TV steek maakt Ziggo exact dezelfde kosten, het is hun probleem dat ze mijn adres niet afkoppelen.
De voordeur open laten en op iemand anders z'n fiets gaan rijden gaat ook niet op. Die fiets wordt door iemand anders gebruikt, die coax kabel niet. De woning wordt ook door iemand gebruikt, de coax kabel niet.
Je kan het beter vergelijken met een waterbedrijf dat een leiding opent waar jij met je emmertje naartoe gaat, water wat anders de put inloopt.
Dat je het abo opzegt en vervolgens nog een tijd(je) blijft kijken is een ding, en "gebruik" maken van dat Ziggo je niet meteen afsluit. En daar zullen de meesten niet perse tegen zijn. Maar het feit dat je willens en wetens na daadwerkelijk afsluiten elke keer opnieuw een abo afsluit voor een maand, wetende dat ze je daarna toch niet afsluiten, maakt het wel een extreme vorm van misbruik.
Ik lees op het ziggo forum dat mensen hierdoor ineens telefoontjes uit het buitenland gekregen zouden hebben. Ik heb in ieder geval mijn password veranderd en mijn telefoonnummer had ik al niet op mijn ziggo ingevuld staan. Wel raar dat je je loginnaam in een email adres zou moeten veranderen als je op de hoogte gehouden wilt worden van login pogingen, wat een rare bedoening.D-Raven schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:21:
https://www.ed.nl/tech/ge...arktonderzoeker~a4648bc1/
Als het waterbedrijf er voor kiest om de kraan maandenlang open te laten staan omdat ze er geen tijd voor hebben vind ik dat hun probleem ja. Als jij niet de mankracht hebt om problemen op te lossen moet je dat niet bij de klant leggen.RobertMe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:47:
[...]
Behalve dan dat als het waterbedrijf de kraan dicht draait je ze vervolgens opbelt of ze de kraan kunnen komen open draaien voor een keer en je daarna weer met het emmertje daar water blijft tappen.
Vind het niet veel anders dan mensen die elk jaar overstappen om korting te krijgen.Dat je het abo opzegt en vervolgens nog een tijd(je) blijft kijken is een ding, en "gebruik" maken van dat Ziggo je niet meteen afsluit. En daar zullen de meesten niet perse tegen zijn. Maar het feit dat je willens en wetens na daadwerkelijk afsluiten elke keer opnieuw een abo afsluit voor een maand, wetende dat ze je daarna toch niet afsluiten, maakt het wel een extreme vorm van misbruik.
Maar we mogen best van mening verschillen. Het is hooguit grijs gebied te noemen in plaats van illegaal.
Hoe kom je bij een grijs gebied? Je betaald niet voor de dienst, dus dat geeft je 0 recht om het te gebruiken ondanks dat je dat vrij eenvoudig kan. Dat mensen zelf weer bellen en Ziggo geeft ze korting, kun je ook wat van vinden maar dat accepteert Ziggo. Wat ik laatst zei omtrent abonnement afsluiten en op andere naam zetten is daarentegen niet toegestaan, aangezien je 6 maanden geen recht hebt op korting nadat je hebt opgezegd, al was ook bijna niemand het hier mee eens omdat Ziggo er vrij weinig tegen doetJustevo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:20:
[...]
Als het waterbedrijf er voor kiest om de kraan maandenlang open te laten staan omdat ze er geen tijd voor hebben vind ik dat hun probleem ja. Als jij niet de mankracht hebt om problemen op te lossen moet je dat niet bij de klant leggen.
[...]
Vind het niet veel anders dan mensen die elk jaar overstappen om korting te krijgen.
Maar we mogen best van mening verschillen. Het is hooguit grijs gebied te noemen in plaats van illegaal.

[ Voor 4% gewijzigd door SirMemeAlot op 29-03-2023 14:48 ]
Volgens mij is het al sinds jaar en dag zo dat zaken die ongevraagd worden bezorgd automatisch jouw eigendom zijn.Andros schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:45:
Ook al loopt dat water de put in, en wat dan nog? Het is hun water, niet dat van jou. Ook in het geval van Ziggo, het is hun signaal, zij bepalen zelf hoe ze het verkopen/leveren, dat wil niet zeggen dat wat je doet zomaar mag. Je betaalt niet voor de ontvangen dienst, je hebt er geen recht op, punt. Zoals aangegeven, dat je er gebruik van maakt omdat ze het nog niet hebben afgesloten is één ding. Doelbewust een abonnement nemen, direct opzeggen en dan gebruik blijven maken is gewoon misbruik, hoe je het ook recht wil lullen. En uiteindelijk betaalt iedereen daarvoor, behalve jij.
Maar goed, laten we even uitgaan van jouw stelling dat het misbruik is. Waar staat dat benoemt en wat zijn de consequenties?
Werk deel van doelbewust bestellen en opzeggen is niet duidelijk eigenlijk?Wolly schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:57:
[...]
Volgens mij is het al sinds jaar en dag zo dat zaken die ongevraagd worden bezorgd automatisch jouw eigendom zijn.
Maar goed, laten we even uitgaan van jouw stelling dat het misbruik is. Waar staat dat benoemt en wat zijn de consequenties?
Boeiende discussie, dus heb ik maar eens het wetboek erbij gepakt.
Het is misschien niet helemaal netjes, maar je mag dus blijven kijken totdat Ziggo je aansluiting buiten werking stelt.Burgerlijk Wetboek Boek 7, artikel 7
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. Geen verplichting tot betaling ontstaat voor een natuurlijke persoon, die handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit, bij de ongevraagde levering van zaken, financiële producten, water, gas, elektriciteit, stadsverwarming, dan wel de ongevraagde verrichting van diensten, als bedoeld in artikel 193i onderdeel f van Boek 6. Het uitblijven van een reactie van een natuurlijk persoon, die handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit, op de ongevraagde levering of verstrekking wordt niet als aanvaarding aangemerkt. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste zin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
Heb het idee dat dat ergens anders betrekking op heeftWolly schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:57:
[...]
Volgens mij is het al sinds jaar en dag zo dat zaken die ongevraagd worden bezorgd automatisch jouw eigendom zijn.
En zelfs als de pakjetbezorger iets verkeerd aflevert durf ik toch niet zomaar te stellen dat het daarmee per definitie jouw eigendom wordt. Terwijl het wel een ongevraagde bezorging is. Maar wel een ongevraagde bezorging met een leveringsadres / naam die niet overeen komt met de jouwe.
In ieder geval gaat het in dit geval om een dienst/signaal onterecht geleverd krijgen. En ja, dat kun je stellen dat het het probleem van Ziggo is dat ze de kabel niet afkoppelen. Maar als je vervolgens willens en wetens gewoon weer voor een maandje een abo afsluit om daarna weer maanden lang te kunnen profiteren van "het foutje van de bank" is dat naar mijn idee toch behoorlijk immoreel en gewoon misbruik maken van het feit dat Ziggo niet elke week maand een monteur langs stuurt om de kabel steeds weer af- en aan te sluiten.
Immoreel: absoluut. Maar niet meer dan dat.RobertMe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:51:
[...]
Heb het idee dat dat ergens anders betrekking op heeftBezorging en eigendom lijken mij toch termen die niet passen in het verhaal van een dienst die je geleverd krijgt over een kabel die (vrij letterlijk) elke woning binnen gaat.
En zelfs als de pakjetbezorger iets verkeerd aflevert durf ik toch niet zomaar te stellen dat het daarmee per definitie jouw eigendom wordt. Terwijl het wel een ongevraagde bezorging is. Maar wel een ongevraagde bezorging met een leveringsadres / naam die niet overeen komt met de jouwe.
In ieder geval gaat het in dit geval om een dienst/signaal onterecht geleverd krijgen. En ja, dat kun je stellen dat het het probleem van Ziggo is dat ze de kabel niet afkoppelen. Maar als je vervolgens willens en wetens gewoon weer voor een maandje een abo afsluit om daarna weer maanden lang te kunnen profiteren van "het foutje van de bank" is dat naar mijn idee toch behoorlijk immoreel en gewoon misbruik maken van het feit dat Ziggo niet elke week maand een monteur langs stuurt om de kabel steeds weer af- en aan te sluiten.
Verder, zie de post boven je.
Die post boven mij gaat naar mijn idee over het ongevraagd beginnen met leveren van een product/dienst. Puntje bij paaltje lijkt mij dat iets anders dan een dienst die nog geleverd wordt na opzegging. Het is niet Ziggo die spontaan de kabel inplugt. Het is de gebruiker die elke keer even een abonnement afsluit zodat Ziggo verplicht is de kabel aan te sluiten. Om daarna misbruik te maken van het feit dat Ziggo het signaal niet meteen afsluit.Wolly schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:02:
[...]
Immoreel: absoluut. Maar niet meer dan dat.
Verder, zie de post boven je.
Dat laatste is natuurlijk gewoon kolder. Als ik het abonnement opzeg en er ook geen gebruik van maak zit er nog steeds signaal op. Waarbij jij aangeeft dat anderen daar voor betalen. Dan moet je dus bij Ziggo zijn dat zij daar te laks in zijn om het af te koppelen aangezien het bijna standaard is dat ze het signaal erop laten zitten. Kortom, bij Ziggo gaan klagen ipv de eindgebruiker daarvan de schuld te geven.Andros schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:45:
Blijkbaar accepteert Ziggo dat ook, anders zouden ze het wel afkoppelen. Het is namelijk standaard om dat niet gelijk te doen. Vind ik niet echt een argument danSirMemeAlot schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:35:
[...]Dat mensen zelf weer bellen en Ziggo geeft ze korting, kun je ook wat van vinden maar dat accepteert Ziggo.
Nah, in het nieuw 7 jaar geleden opgeleverde appartement waar uiteraard nog nooit iemand had gewoond stond, en staat nog steeds, gewoon signaal op de kabel. Heeft niemand om gevraagd. En ja, ik geef toe ik maak daar gebruik van..RobertMe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:11:
[...]
Die post boven mij gaat naar mijn idee over het ongevraagd beginnen met leveren van een product/dienst. Puntje bij paaltje lijkt mij dat iets anders dan een dienst die nog geleverd wordt na opzegging. Het is niet Ziggo die spontaan de kabel inplugt. Het is de gebruiker die elke keer even een abonnement afsluit zodat Ziggo verplicht is de kabel aan te sluiten. Om daarna misbruik te maken van het feit dat Ziggo het signaal niet meteen afsluit.
IMO wel een andere situatie. Lees: pas vergelijkbaar op het moment dat Ziggo je afsluit en je vervolgens voor een maand een abo afsluit wetende dat je dan weer maanden kijkplezier hebt. Dat Ziggo je niet afsluit (of bij nieuwbouw ongevraagd aansluit) en je er dankbaar gebruik van blijft maken "mag ook niet", maar dat is wel een handeling die Ziggo (niet) doet (als in: niet doet afsluiten / nieuwbouw aansluiten zonder verkocht abonnement). Door keer op keer een maandje een abonnement te nemen verplicht je Ziggo om het weer aan te sluiten, en maak je een stuk actiever misbruik van de loophole dat ze je maar periodiek afsluiten. Waarbij je ook wel heel erg kenbaar maakt "ik wil de dienst hebben zonder ervoor te betalen". Terwijl als Ziggo de aansluiting "eenmalig" in stand houd ben ik het wel eens met "probleem van Ziggo dat zij de kabel niet uittrekken".RCBL schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:40:
[...]
Nah, in het nieuw 7 jaar geleden opgeleverde appartement waar uiteraard nog nooit iemand had gewoond stond, en staat nog steeds, gewoon signaal op de kabel. Heeft niemand om gevraagd. En ja, ik geef toe ik maak daar gebruik van..
Ik heb nu al bijna een jaar geen Ziggo abo maar kan nog steeds tv kijken. Volgens mij sluit Ziggo helemaal niet meer af, dus je hoeft niet eens “voor een maandje” iets af te sluiten.
Ze zullen wel berekend hebben dat ze het beter gratis kunnen aanbieden dan een actief af- en aansluitbeleid met bijbehorende storingen. De enigen die erdoor wordt benadeeld zijn de rechthebbenden die per betaalde aansluiting betaald worden door Ziggo.
Ze zullen wel berekend hebben dat ze het beter gratis kunnen aanbieden dan een actief af- en aansluitbeleid met bijbehorende storingen. De enigen die erdoor wordt benadeeld zijn de rechthebbenden die per betaalde aansluiting betaald worden door Ziggo.
Naar aanleiding van dat er weer gegevens gelekt zijn las ik dat er ook 2fa beschikbaar is voor ziggo mail.
Nu heb ik deze via de website aan gezet dus weer een stap veiliger.
Echter als ik nu op mijn Iphone in de mail app naar mijn mail ga werkt deze nog gewoon.
Heb ik in de mail app geen 2fa zitten?
Of zie ik iets over het hoofd?
Nu heb ik deze via de website aan gezet dus weer een stap veiliger.
Echter als ik nu op mijn Iphone in de mail app naar mijn mail ga werkt deze nog gewoon.
Heb ik in de mail app geen 2fa zitten?
Of zie ik iets over het hoofd?
Je bent wel aardig bezig om je eigen daden te verklaren door gedrag van een ander. Weetje prima, volgens de letter van de wet zal je misschien gelijk hebben/misschien niet. We weten in ieder geval allemaal dat dit niet hoort, want je maakt gebruik van iets waar je voor moet betalen en wat je niet doet. Dat het vervolgens kan is een hele andere discussie.Justevo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:23:
[...]
Blijkbaar accepteert Ziggo dat ook, anders zouden ze het wel afkoppelen. Het is namelijk standaard om dat niet gelijk te doen. Vind ik niet echt een argument dan
Dat is dus blijkbaar wel wat @Justevo nodig heeft.Wolly schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:27:
Ik heb nu al bijna een jaar geen Ziggo abo maar kan nog steeds tv kijken. Volgens mij sluit Ziggo helemaal niet meer af, dus je hoeft niet eens “voor een maandje” iets af te sluiten.
Kan ook regio/wijk gebonden zijn. Volgens mij zijn hier ook al berichten langs gekomen van dat een abonnee ineens geen verbinding meer had. Gevalletje: monteur dacht ongebruikte aansluiting X uit te trekken maar trok gebruikte aansluiting Y uit. Oftewel: geen goede administratie in/van de straatkast. Kan best dat ze bv bij oude / onduidelijke installaties daarom maar er vanaf blijven. Maar als het wel duidelijk is bij welk huishouden welke tap hoort dat ze ze wel afkoppelen (als ze in de kast bezig zijn).Ze zullen wel berekend hebben dat ze het beter gratis kunnen aanbieden dan een actief af- en aansluitbeleid met bijbehorende storingen. De enigen die erdoor wordt benadeeld zijn de rechthebbenden die per betaalde aansluiting betaald worden door Ziggo.
Mijn eigen daden? Verklaar je nader?SirMemeAlot schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:34:
[...]
Je bent wel aardig bezig om je eigen daden te verklaren door gedrag van een ander. Weetje prima, volgens de letter van de wet zal je misschien gelijk hebben/misschien niet. We weten in ieder geval allemaal dat dit niet hoort, want je maakt gebruik van iets waar je voor moet betalen en wat je niet doet. Dat het vervolgens kan is een hele andere discussie.
Wat is dit voor reactie, Ik heb je daar helemaal niet getagd? Daarnaast probeer je nu ook wat quasi onnozel te doen, maar je begrijpt natuurlijk exact wat ik bedoel. Voor degene (jij mag zelf bepalen of je daar bij hoort) die vinden dat het okay is om van het signaal van Ziggo gebruik te maken terwijl je niet betaald - omdat je zogenaamd niet afgesloten wordt - gebruiken dat laatste om hun eigen gedrag te rechtvaardigen. Nogmaals prima, dat je dat zelf een goede beredenering vindt, maar komt voor mij vrij kinderlijk over (en dat is mijn mening).
Laten we de discussie sluiten met - agree to disagree
[ Voor 4% gewijzigd door SirMemeAlot op 29-03-2023 19:50 ]
Ah excuus, ik dacht dat je mij tagteSirMemeAlot schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:49:
[...]
Wat is dit voor reactie, Ik heb je daar helemaal niet getagd? Daarnaast probeer je nu ook wat quasi onnozel te doen, maar je begrijpt natuurlijk exact wat ik bedoel. Voor degene (jij mag zelf bepalen of je daar bij hoort) die vinden dat het okay is om van het signaal van Ziggo gebruik te maken terwijl je niet betaald - omdat je zogenaamd niet afgesloten wordt - gebruiken dat laatste om hun eigen gedrag te rechtvaardigen. Nogmaals prima, dat je dat zelf een goede beredenering vindt, maar komt voor mij vrij kinderlijk over (en dat is mijn mening).
Zoals gezegd vind ik het immoreel gedrag, maar het is wel degelijk gewoon toegestaan in tegenstelling tot wat hier geroepen wordt over onrechtmatig.
Ziggo lijkt er verder geen probleem mee te hebben dus boeiend
Van wat ik van een monteur van Ziggo begreep is dat als ze een ticket krijgen voor een straatkast ze ook een lijst krijgen met klanten die opgezegd hebben, en dat ze die dan afkoppelen van het netwerk. Als er dus geen meldingen over de kast waar je op aangesloten zit zijn de afgelopen paar jaar wordt je ook niet afgesloten.
Van horen zeggen, maar klinkt logisch, aangezien je niet voor elke opzeggende klant een monteur de wijk in wilt sturen.
Van horen zeggen, maar klinkt logisch, aangezien je niet voor elke opzeggende klant een monteur de wijk in wilt sturen.
Het komt gelukkig niet uit onze zak en ondanks dat het gebeurd hebben ze nog geen maatregelen getroffen dus het zal vast uit kunnen. Maar of het (on)rechtmatig is volgens de wet heb ik hier nog niet definitief antwoord hierop gezien.Wolly schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:54:
[...]
Ah excuus, ik dacht dat je mij tagte![]()
Zoals gezegd vind ik het immoreel gedrag, maar het is wel degelijk gewoon toegestaan in tegenstelling tot wat hier geroepen wordt over onrechtmatig.
Ziggo lijkt er verder geen probleem mee te hebben dus boeiend
Dus dat laat ik even in het midden 😉
Zo. Abonnement weer met een jaartje verlengd. Deze keer overgestapt van Internet Start + TV Start naar Internet Only Start. 9 maanden 20 euro korting, jammer van die inflatieverhoging, maar die zal elders ook wel komen.
En zoals eerder gezegd zijn we gewoon uiterst tevreden over Ziggo, internet stabiel en altijd netjes 100 Mbps over WiFi in het hele huis (UniFi).
We gaan NL Ziet er bij nemen omdat ik tijdens de proefperiode gemerkt hebt dat het goed werkt (op Apple TV, iOS en Samsung TV) en je kunt spoelen bij on-demand of begin gemist.
Jammer dat je eigenlijk altijd negatieve ervaringen leest over providers en zelden mensen die hun tevredenheid uiten. Er zullen toch wel meer mensen blij zijn met Ziggo?
En zoals eerder gezegd zijn we gewoon uiterst tevreden over Ziggo, internet stabiel en altijd netjes 100 Mbps over WiFi in het hele huis (UniFi).
We gaan NL Ziet er bij nemen omdat ik tijdens de proefperiode gemerkt hebt dat het goed werkt (op Apple TV, iOS en Samsung TV) en je kunt spoelen bij on-demand of begin gemist.
Jammer dat je eigenlijk altijd negatieve ervaringen leest over providers en zelden mensen die hun tevredenheid uiten. Er zullen toch wel meer mensen blij zijn met Ziggo?
Meeste mensen kopen of bestellen iets met de verwachting dat het direct werkt. Dan is het niet heel bijzonder om het te melden. Wanneer het even tegen zit gaan de meeste mensen pas zoeken op het internet of direct klagenTHE_BASE schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:06:
Zo. Abonnement weer met een jaartje verlengd. Deze keer overgestapt van Internet Start + TV Start naar Internet Only Start. 9 maanden 20 euro korting, jammer van die inflatieverhoging, maar die zal elders ook wel komen.
Zo werkt het nu eenmaal..tevreden mensen hoor je niet. Als je klachten heb ga je op zoek naar bevestiging dat jouw probleem niet goed is. Maar ook ik al 20 jaar tevreden ziggo-klant. Ja, de goedkoopste zijn ze zeker niet maar het werkt bij mij al gewoon 20 jaar zoals het hoort. Ik kijk wel eens naar andere opties, maar tel ik alles bij elkaar op met extra zenders etc maakt de prijs eigenlijk nooit zo heel veel uit hoor. Dan denk ik ik weet wat ik nu heb en het werkt dus ik laat het lekker zo..THE_BASE schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:06:
..
Precies, Ziggo biedt haar eigen "gratis" kanaal 14 aan voor Ziggo klanten. Andere providers hebben dat niet, maar bieden bijvoorbeeld meer internetsnelheid aan voor een vergelijkbare bedrag als Ziggo wat vraagt voor haar pakketten.tiesvts schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:16:
[...]
Zo werkt het nu eenmaal..tevreden mensen hoor je niet. Als je klachten heb ga je op zoek naar bevestiging dat jouw probleem niet goed is. Maar ook ik al 20 jaar tevreden ziggo-klant. Ja, de goedkoopste zijn ze zeker niet maar het werkt bij mij al gewoon 20 jaar zoals het hoort. Ik kijk wel eens naar andere opties, maar tel ik alles bij elkaar op met extra zenders etc maakt de prijs eigenlijk nooit zo heel veel uit hoor. Dan denk ik ik weet wat ik nu heb en het werkt dus ik laat het lekker zo..
Klopt..en ik ben redelijk fan van nascar en indycar wat uitgezonden wordt op ziggo racing. Dit pakket heb ik tot nu toe nog elk jaar bij mijn verlengbelletje "gratis" erbij gekregen.NeverSettle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:28:
[...]
Precies, Ziggo biedt haar eigen "gratis" kanaal 14 aan voor Ziggo klanten. Andere providers hebben dat niet, maar bieden bijvoorbeeld meer internetsnelheid aan voor een vergelijkbare bedrag als Ziggo vraagt voor haar pakketten.
En zo werkt het inderdaad. Als iets niet goed werkt gaan mensen klagen om wellicht iets voor elkaar te krijgen. Ik heb ooit allerlei andere providers gehad, Mxstream was de eerste ADSL, Tiscali volgende en daarna vrij snel Casema, nu Ziggo.
Werkt als een trein, klantenservice reageert snel en netjes (ook via socials), facturatie klopt, beeldkwaliteit via CI+ is top en internet stabiel. Mag ook best eens gezegd worden hoe goed Ziggo het doet, alhoewel die inflatiecorrectie natuurlijk niet echt leuk is.
Werkt als een trein, klantenservice reageert snel en netjes (ook via socials), facturatie klopt, beeldkwaliteit via CI+ is top en internet stabiel. Mag ook best eens gezegd worden hoe goed Ziggo het doet, alhoewel die inflatiecorrectie natuurlijk niet echt leuk is.
Maar je kunt jouw behoefte niet zomaar als voorbeeld gaan stellen voor anderen.tiesvts schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:16:
[...]
Zo werkt het nu eenmaal..tevreden mensen hoor je niet. Als je klachten heb ga je op zoek naar bevestiging dat jouw probleem niet goed is. Maar ook ik al 20 jaar tevreden ziggo-klant. Ja, de goedkoopste zijn ze zeker niet maar het werkt bij mij al gewoon 20 jaar zoals het hoort. Ik kijk wel eens naar andere opties, maar tel ik alles bij elkaar op met extra zenders etc maakt de prijs eigenlijk nooit zo heel veel uit hoor. Dan denk ik ik weet wat ik nu heb en het werkt dus ik laat het lekker zo..
Ik ben ook al meer dan 20 jaar bij Ziggo maar het alternatief was ADSL m.a.w. geen concurrentie.
Die komt er nu wel en vrij snel in de vorm van glas van KPN, TMobile en Delta en maar goed ook.
Glas wordt hier nu door 2 partijen bijna tegelijk aangelegd en ik ben gewoon medio juni over want met droge ogen beweren en generaliserend stellen dat voor iedereen de aangeboden upload voldoende is gaat een brug te ver.
Véél hogere upload is voor mij weer belangrijk zoals voor ieder ander een aspect belangrijk kan zijn dus iedereen moet lekker doen wat het beste bij zijn/haar gebruik en behoefte past.
Is dat Ziggo, fijn dan en is dat TMobile of KPN ook fijn.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Dat is toch al sinds jaar en dag zo?THE_BASE schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:06:
Uiterst tevreden hier. Min of meer gedwongen om Ziggo te nemen (geen KPN FTTH, wel Delta FTTH), maar na jaren KPN werd de kwaliteit van het TV gedeelte bij Ziggo ons wel weer even duidelijk gemaakt. Héérlijk! En alles werkt gewoon zoals het hoort.
Ziggo heeft hier in Utrecht Centrum afgelopen nacht de DOCSIS 3.1 downstream verhoogd van 96 MHz naar 120 MHz, een verhoging van 25%
Op 5 april hebben ze een tweede onderhoud gepland. Ik ben benieuwd of dat ze dan wellicht ook iets met de upstream gaan doen.
Op 5 april hebben ze een tweede onderhoud gepland. Ik ben benieuwd of dat ze dan wellicht ook iets met de upstream gaan doen.
Ik heb hier sinds een aantal weken (vermoedelijk sinds een firmware upgrade van het modem) issues met mijn upload. Wanneer ik binnen mijn netwerk de upload gebruik is er niets aan de hand. Ping tijden blijven mooi laag en geen uitval. Maar zodra ik vanaf buiten mijn interne netwerk mijn upload gebruik dan lopen de ping tijden enorm hoog op tot zelfs timeouts. Hele internet verbinding is dan niets meer mee te beginnen. Websites laden niet meer. Zit denk ik een fout in de firmware ofzo?
Meer mensen die dit herkennen?
Heb je een modem screenshot om mijn technische brein te voeden?Jeffrey87 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:04:
Ziggo heeft hier in Utrecht Centrum afgelopen nacht de DOCSIS 3.1 downstream verhoogd van 96 MHz naar 120 MHz, een verhoging van 25%
Je bedoeld dat je iets download vanaf huis als je niet thuis bent? Dan druk je de hele upload dicht en kom je in de shaping en policing policy terecht. De oplossing is om je download bron een throttle te geven in het OS om maximaal 90% te uploaden van de upload capaciteit van Ziggohgwj1983 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:27:
Ik heb hier sinds een aantal weken (vermoedelijk sinds een firmware upgrade van het modem) issues met mijn upload. Wanneer ik binnen mijn netwerk de upload gebruik is er niets aan de hand. Ping tijden blijven mooi laag en geen uitval. Maar zodra ik vanaf buiten mijn interne netwerk mijn upload gebruik dan lopen de ping tijden enorm hoog op tot zelfs timeouts. Hele internet verbinding is dan niets meer mee te beginnen. Websites laden niet meer. Zit denk ik een fout in de firmware ofzo?
stormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:28:
[...]
Heb je een modem screenshot om mijn technische brein te voeden?
/f/image/PUfKWOLouRlq9fllbsXVpzMm.png?f=fotoalbum_large)
Ze hebben een nieuw gedeelte bandbreedte in het hogere gebied erbij gepakt? Bijna over de 1000Mhz heen
Hoe ziet de D3.1 upload er tegenwoordig uit?
[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 30-03-2023 10:33 ]
Door de aanstaande prijsverhoging ( 6 euro en in juli 2022 ook al 2 euro ) ben ik nu aan het overwegen om over te stappen naar KPN ( 12 maanden voor 35,- gigabit + 110 euro cashback via internetten.nl ).
Echter hebben we ook Vodafone Red together.
Vervalt dan de korting ook op Vodafone (ik denk het haast wel, maar alsnog goedkoper in totaliteit).
Mijn Ziggo abonnement verloopt op 11 mei, Vodafone hebben we nog 1,5 jaar.
Alvast dank voor jullie inzichten.
Vervalt dan de korting ook op Vodafone (ik denk het haast wel, maar alsnog goedkoper in totaliteit).
stormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:32:
[...]
Ze hebben een nieuw gedeelte bandbreedte in het hogere gebied erbij gepakt? Bijna over de 1000Mhz heen
Hoe ziet de D3.1 upload er tegenwoordig uit?
/f/image/SdBq6T4Bg7L2dQ6Lo62BjkpU.png?f=fotoalbum_large)
1x DOCSIS 3.1 op 64QAM (dat was eerder nog 512QAM, maar door teveel ruis in die band hebben ze dat een tijdje terug op 64QAM gezet) en 4x DOCSIS 3.0 op 64QAM.
Jeps de combinatie korting vervalt zodra je thuis aansluiting is opgezegd. Korting vanuit Vodafone zelf blijft doorgaan als je die tijdens een actieweek hebt aangeschaft.jpg97 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:33:
Door de aanstaande prijsverhoging ( 6 euro en in juli 2022 ook al 2 euro ) ben ik nu aan het overwegen om over te stappen naar KPN ( 12 maanden voor 35,- gigabit + 110 euro cashback via internetten.nl ).
Aha ja ruis is in die band wel aanwezig is het niet mogelijk om het lagere gebied op 64QAM te configureren en het hogere upload gebied op 512QAM?Jeffrey87 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:36:
[...]
[Afbeelding]
1x DOCSIS 3.1 op 64QAM (dat was eerder nog 512QAM, maar door teveel ruis in die band hebben ze dat een tijdje terug op 64QAM gezet) en 4x DOCSIS 3.0 op 64QAM.
Heb jij nu een beeld wat er aan Gigabit/s verkeer door de nieuwe up / down D3.1 kanalen heen kan?
Oh ja vergeten te vermelden, ik heb de RED together abonnementen via F&F geregeld destijds.stormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:45:
[...]
Jeps de combinatie korting vervalt zodra je thuis aansluiting is opgezegd. Korting vanuit Vodafone zelf blijft doorgaan als je die tijdens een actieweek hebt aangeschaft.
Op een 192 MHz 4096QAM kanaal gaat 1.92 Gbps, dus met een kleine rekensom kom ik uit op 1.2 Gbps in de setup die Ziggo momenteel gebruikt.stormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:46:
[...]
Aha ja ruis is in die band wel aanwezig is het niet mogelijk om het lagere gebied op 64QAM te configureren en het hogere upload gebied op 512QAM?
Heb jij nu een beeld wat er aan Gigabit/s verkeer door de nieuwe up / down D3.1 kanalen heen kan?
Dan nog 32 DOCSIS 3.0 kanalen erbij, die goed zijn voor 50 Mbps per kanaal, dus 1.6 Gbps, kom ik met de DOCSIS 3.1 capaciteit uit op zo'n 2.8 Gbps per segment.
Ik weet niet hoeveel capaciteit een 64QAM DOCSIS 3.1 upstream kanaal heeft, maar de 4 DOCSIS 3.0 kanalen hebben gezamenlijk een capaciteit van 120 Mbps (30 Mbps per kanaal).
Ik schat dat aangezien het DOCSIS 3.1 kanaal ook 64QAM gebruikt, het in de huidige setup zo'n 75 Mbps kan leveren.
[ Voor 17% gewijzigd door Jeffrey87 op 30-03-2023 10:57 ]
Mooi zeg hoe 1 nieuw D3.1 kanaal bijna dezelfde bandbreedte heeft als alle 32 D3.0 oude kanalenJeffrey87 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:54:
[...]
Op een 192 MHz 4096QAM kanaal gaat 1.92 Gbps, dus met een kleine rekensom kom ik uit op 1.2 Gbps in de setup die Ziggo momenteel gebruikt.
Dan nog 32 DOCSIS 3.0 kanalen erbij, die goed zijn voor 50 Mbps per kanaal, dus 1.6 Gbps, kom ik met de DOCSIS 3.1 capaciteit uit op zo'n 2.8 Gbps per segment.
Ik weet niet hoeveel capaciteit een 64QAM DOCSIS 3.1 upstream kanaal heeft, maar de 4 DOCSIS 3.0 kanalen hebben gezamenlijk een capaciteit van 120 Mbps (30 Mbps per kanaal).
Ik schat dat aangezien het DOCSIS 3.1 kanaal ook 64QAM gebruikt, het in de huidige setup zo'n 75 Mbps kan leveren.
Kan je dit sommetje ook voor de upload maken? edit je hebt je post bijgewerkt
In de berekening gaat het om bruto snelheden. Door overhead op de DOCSIS en TCP laag houd je dus netto wel iets minder over.stormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:58:
[...]
Mooi zeg hoe 1 nieuw D3.1 kanaal bijna dezelfde bandbreedte heeft als alle 32 D3.0 oude kanalen![]()
Kan je dit sommetje ook voor de upload maken? edit je hebt je post bijgewerkt
Ja dat bedoel ik inderdaad. Ik heb nu idd een cap ingesteld. Maar dit was nooit een probleem. Dus er gaat denk ik echt iets mis in de firmware ofzostormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:29:
[...]
Je bedoeld dat je iets download vanaf huis als je niet thuis bent? Dan druk je de hele upload dicht en kom je in de shaping en policing policy terecht. De oplossing is om je download bron een throttle te geven in het OS om maximaal 90% te uploaden van de upload capaciteit van Ziggo
Ik ben juist van KPN naar Ziggo+Vodafone overgestapt met 50% korting gedurende de eerste 12 maanden.jpg97 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:33:
Hoeveel scheelt het in totaliteit? Als het maar een paar tientjes is zou ik bij Ziggo blijven. Vergeleken met KPN is vooral de TV stukken beter. Niet zozeer in beeldkwaliteit maar in de zin van bedieningsgemak en mogelijkheden zoals terugkijken en opnemen. Ik heb nu de Next mini, wat een fijn ding is dat.
[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 30-03-2023 11:56 ]
Ok, ik ga bij Ziggo voor 350Mbit/50Mbit straks 71,50 euro per maand betalen voor internet en TV.grun93 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:55:
[...]
Ik ben juist van KPN naar Ziggo+Vodafone overgestapt met 50% korting gedurende de eerste 12 maanden.
Hoeveel scheelt het in totaliteit? Als het maar een paar tientjes is zou ik bij Ziggo blijven. Vergeleken met KPN is vooral de TV stukken beter. Niet zozeer in beeldkwaliteit maar in de zin van bedieningsgemak en mogelijkheden zoals terugkijken en opnemen. Ik heb nu de Next mini, wat een fijn ding is dat.
Bij KPN via internetten.nl voor 1Gbit/1Gbit 27,92 euro per maand (dus met cashback en rekening houdend met 25 euro eenmalige kosten).
Dat is een verschil van 43,58 per maand ( 522,96 per jaar ) en dan heb ik ook nog sneller internet. TV kijken we alleen via app op android TV of firesticks/google chromecast.
Het lijkt mij dat als je ergens voor (flink) betaald je toch de verwachting mag hebben dat het goed werktTHE_BASE schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:06:
9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017
Maar heb je dan ook Ziggo gebeld voor een aanbod? Nu vergelijk je de reguliere tarieven met een actie.jpg97 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:01:
[...]
Ok, ik ga bij Ziggo voor 350Mbit/50Mbit straks 71,50 euro per maand betalen voor internet en TV.
Bij KPN via internetten.nl voor 1Gbit/1Gbit 27,92 euro per maand (dus met cashback en rekening houdend met 25 euro eenmalige kosten).
Dat is een verschil van 43,58 per maand ( 522,96 per jaar ) en dan heb ik ook nog sneller internet. TV kijken we alleen via app op android TV of firesticks/google chromecast.
Ja zij gaven aan dat ik pas na 11 april in aanmerking zou komen voor een eventueel aanbod, maar dan nog denk ik dat ik geen betere of gelijke deal ga krijgenTHE_BASE schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:32:
[...]
Maar heb je dan ook Ziggo gebeld voor een aanbod? Nu vergelijk je de reguliere tarieven met een actie.
Ik heb na die mededeling ook teruggebeld en kreeg 9 maanden 20 euro korting. Sta ik gelijk met T-Mobile en KPN. Dus het kan wel. Maar blijft aan de medewerker liggen die je treft.jpg97 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:33:
[...]
Ja zij gaven aan dat ik pas na 11 april in aanmerking zou komen voor een eventueel aanbod, maar dan nog denk ik dat ik geen betere of gelijke deal ga krijgen
Ok maar dat is alsnog een slechtere deal dus ik ga fijn overstappen naar KPN.THE_BASE schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:53:
[...]
Ik heb na die mededeling ook teruggebeld en kreeg 9 maanden 20 euro korting. Sta ik gelijk met T-Mobile en KPN. Dus het kan wel. Maar blijft aan de medewerker liggen die je treft.
mmm, zou kunnen maar niemand gebruikt mijn account verder.Fret Raket schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 06:36:
[...]
Ik denk dat ziggo dat opzettelijk heeft gedaan, om te voorkomen dat logins hergebruikt worden bij mensen die geen klant zijn. Dat is blijkbaar ook de reden voor de ongevraagd ingevoerde 2FA bij "mijn ziggo". Een beetje om het netflix-effect van meedere gebruikers op 1 account te voorkomen.
Het is overigens opgelost. Ik heb alle cookies in Chrome eruit geknikkerd en de boel doet het weer in de gewone modus. Raar maar waar.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
jpg97 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:34:
Ok maar dat is alsnog een slechtere deal dus ik ga fijn overstappen naar KPN.

Kan ik beamen. Ik heb meerdere keren gebeld en diverse aanbiedingen gekregen. Van 6 maanden 10 euro per maand korting tot aan 9 maanden 20 euro korting. In het een-na-laatste gesprek kreeg ik 6 maanden 20 euro korting aangeboden en dat was echt het maximum. Opgehangen, direct teruggebeld en akkoord gegaan met 9 maanden 35 euro korting op mijn huidige abonnement (Internet Complete / TV Complete).THE_BASE schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:53:
[...]
Ik heb na die mededeling ook teruggebeld en kreeg 9 maanden 20 euro korting. Sta ik gelijk met T-Mobile en KPN. Dus het kan wel. Maar blijft aan de medewerker liggen die je treft.
Gezien twee lopende abonnementen bij Vodafone (black friday aanbieding) en de VodafoneZiggo combi-korting (2x 5 euro per maand korting op VF) zeer tevreden. Volgend jaar lopen alle drie de abonnementen af en ga ik kijken wat dan de beste aanbieding is. Het enige alternatief is glasvezel van Delta en daar is de aanleg niet heel prettig verlopen, dus ik durfde die overstap niet aan. En met deze aanbieding van Ziggo zijn ze duurder.
Ik ben verder zeer tevreden over de dienstverlening en kwaliteit die Ziggo levert. Enige minpunt is de upload snelheid, die mag wat mij betreft wel hoger. En de prijs natuurlijk, maar dat is nu ook opgelost
[ Voor 7% gewijzigd door Ljfsipke op 01-04-2023 11:58 ]
niet verwacht dat de downloads op de xbox met ziggo sneller gaat dan voorheen met kpn glasvezel
van de 1000 download halen we met ziggo op de xbox tussen de 500 en 700
bij kpn glasvezel was het vaak rond 300 van de 1000
een aangename verassing....
van de 1000 download halen we met ziggo op de xbox tussen de 500 en 700
bij kpn glasvezel was het vaak rond 300 van de 1000
een aangename verassing....
Om die reden laat ik de mobiele abonnementen synchroon lopen met de internet/tv aansluiting. En altijd 1 jr. Want alle aanbieders doen aan koppelverkoop, vandaar.jpg97 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:33:
Ik heb juist veel sim only abonnementen. Leuk al die gekoppelde kortingen, maar hier is dan een Simpel only alsnog veel goedkoper. Zit je meteen niet meer vast aan dat je korting verliest/krijgt als je overstapt en bent onderaan de streep goedkoper uit.
Klopt het dat als je TVstart blijft afnemen je ook verplicht bent de kabel tv af te nemen.
Zodat je eigenlijk niet alleen het lagere bedrag van 31 euro voor alleen tv start betaald, hierbij dus ook nog die 18,90 euro erbij komt van de standaard kabel tv abbo?
Reden waarom ik dit vraag is dat ik over ga naar glasvezel KPN met bellen en gratis IPTV erbij.
Weet dus alleen niet of dat het TV gedeelte van KPN gaat bevallen.
En denk erom als het binnen de kosten blijft om alleen TV nog even bij ziggo te houden..
Want naar dat gratis jaar IPTV zit ik ook niet meer vast aan het KPN contract en zou ik eventueel IP TV eruit kunnen gooien van KPN en of die van Ziggo eruit..
Zodat je eigenlijk niet alleen het lagere bedrag van 31 euro voor alleen tv start betaald, hierbij dus ook nog die 18,90 euro erbij komt van de standaard kabel tv abbo?
Reden waarom ik dit vraag is dat ik over ga naar glasvezel KPN met bellen en gratis IPTV erbij.
Weet dus alleen niet of dat het TV gedeelte van KPN gaat bevallen.
En denk erom als het binnen de kosten blijft om alleen TV nog even bij ziggo te houden..
Want naar dat gratis jaar IPTV zit ik ook niet meer vast aan het KPN contract en zou ik eventueel IP TV eruit kunnen gooien van KPN en of die van Ziggo eruit..
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
@Robin4 TV van kpn doet niet onder dan die van Ziggo. Snap ook niet waarom sommige mensen zo angstvallig aan het tv product van Ziggo blijven hangen voor bijna het dubbele bedrag als bij kpn of andere providers.
"Tv start" is wat het is. Daar heb je niet ook "Kabel TV" bij nodig.
Alles kan stuk.
Misschien dat de next mini box een betere ervaring zal geven.. Plus heb nog smartcards in eigen bezitjongetje schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:42:
@Robin4 TV van kpn doet niet onder dan die van Ziggo. Snap ook niet waarom sommige mensen zo angstvallig aan het tv product van Ziggo blijven hangen voor bijna het dubbele bedrag als bij kpn of andere providers.
Die zeker nog van toepassing kunnen zijn..
Internet hoef ik niet perse meer van hun te hebben even als de telefoon..
Ik dacht dat ziggo je verplicht ook de kabel tv te nemen als je ook ziggo TV start wilt gebruiken.
Zoals ik al zei heeft de mini next wellicht een betere ervaring met gebruik.jongetje schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:42:
En als je al smartcards in bezit hebt met huidige abbo je dus ook nog kan gebruiken zonder extra te moeten huren.
Verder weet ik ook nog niet wat de glasvezel gaan doen kwa beleving.
Er word hierboven al gezegd dat ziggo al sneller is met downloaden op een xbox dan kpn met glasvezel.
Voor de prijs lijkt KPN nou wel leuk, maar geloof me die zullen de prijzen ook wel omhoog gaan doen.
Uiteraard wilt elk bedrijf gewoon veel geld zien.
Als je TV Start neemt, dan krijg je zonder extra kosten Kabel TV erbij. Je betaald dus alleen voor het TV Start pakket.Robin4 schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:22:
Klopt het dat als je TVstart blijft afnemen je ook verplicht bent de kabel tv af te nemen.
@Robin4 Ik denk dat je je Next Mini boxes niet gaat kunnen gebruiken als je je internet van Ziggo opzegt en dat die het niet doen over KPN. De Next Mini ontvangers krijgen hun streams over de verbinding met het Ziggo netwerk, en het zal me niks verbazen als Ziggo dat verkeer alleen toestaat als je vanuit hun eigen netwerk komt.
Ik heb het zelf jaren gehad (KPN FTTH 1Gb/s, later 200Mb/s) en er zit wel degelijk verschil in. Zeker de zeer lage bitrate bij de nog wel aanwezige SD-zenders en dan natuurlijk nog steeds geen HD glaszenders vanaf positie één. Ruimte voor opnames is véél groter. En als laatste is de gebruiksvriendelijkheid van het Ziggo TV product vele malen hoger dan bij KPN. Daar hoef je niet te proberen om een lopende uitzending op te nemen. Die begint resoluut daar was je was, ipv vanaf het begin als je er toevallig in valt. Maar goed, jij weet het beter natuurlijkjongetje schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:42:
@Robin4 TV van kpn doet niet onder dan die van Ziggo.
Dat werkt inderdaad niet meer... in de tijd van Mediabox XL TV only hadden we ook geen internet van Ziggo. Alles liep via KPN FTTH. Op dat moment hadden we ook twee Next'en via KPN lopen. Met de invoering van de Next was TV only met Next voorbij en moesten we wel Ziggo internet nemen om de Next te laten werken.Plofkotje schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:12:
@Robin4 Ik denk dat je je Next Mini boxes niet gaat kunnen gebruiken als je je internet van Ziggo opzegt en dat die het niet doen over KPN. De Next Mini ontvangers krijgen hun streams over de verbinding met het Ziggo netwerk, en het zal me niks verbazen als Ziggo dat verkeer alleen toestaat als je vanuit hun eigen netwerk komt.
Klopt, ik heb glasvezel en Next TV, maar krijg de Next niet werkend over de glasvezel. Moet vanaf de Ziggo router dat wifi netwerk gebruiken, anders kan ik niets terugkijken.Plofkotje schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:12:
Ziggo: Plug and play, gezien zo'n beetje elke tv wel een DVB-C ontvanger heeft.jongetje schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:42:
KPN: Per tv een ontvanger nodig, info over hoe met eigen apparatuur te kijken (bijv. vanuit 1 centraal punt in huis streamen naar tv's) is een tijd terug onder juridische druk van het forum verwijdert. Tv's waar je een netwerkkabel in kunt drukken en dan IPTV kan kijken bestaan volgens mij nog altijd niet.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
En een slot voor de CI+ module die je er ook bij moet bestellen en per maand per stuk af mag tikken. (Tenzij je een oud abbo hebt, dan kan je mazzel hebben dat het erbij inzit).Raven schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:57:
[...]
Ziggo: Plug and play, gezien zo'n beetje elke tv wel een DVB-C ontvanger heeft.
Denk daarbij ook aan de kans dat Ziggo overduidelijk aan het voorsorteren is op meer IPTV en minder (of zelfs helemaal geen) DVB-C. Ook zijn ze langzaam maar zeker de prijs aan het opdrijven, zelfs van de kale TV producten zonder dat daar meer voor terugkomt, dus voor mij is het na deze maand wel klaar met Ziggo. Ik ga naar NLZiet.
TV's kunnen het wel. Providers houden het alleen gesloten. Maar niet allemaal:Tv's waar je een netwerkkabel in kunt drukken en dan IPTV kan kijken bestaan volgens mij nog altijd niet.
Kijk eens naar NLZiet of Canal Digitaal. Beide bieden apps aan voor de meest gebruikte TV platformen zoals Android TV en werkt op elke internet verbinding.
[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 02-04-2023 18:51 ]
Alles kan stuk.
Mijn ouders zijn net verhuisd en hebben bij hun nieuwe internet abonnement de spiksplinternieuwe Ziggo smartwifi modem (de grijze) gekregen.
Nu is dat een wifi 6 modem en daardoor werkt de Chromecast niet meer. De chromecast kan in eerste instantie het wifi netwerk wel zien bij installatie, maar zegt bij de volgende stap (verbinden) 'kan netwerk niet vinden'. Dit probleem ligt volgens mij aan het feit dat de Chromecast geen wifi 6 aankan.
Nu de logische vraag: kan ik dit op een eenvoudige manier oplossen?
Nu is dat een wifi 6 modem en daardoor werkt de Chromecast niet meer. De chromecast kan in eerste instantie het wifi netwerk wel zien bij installatie, maar zegt bij de volgende stap (verbinden) 'kan netwerk niet vinden'. Dit probleem ligt volgens mij aan het feit dat de Chromecast geen wifi 6 aankan.
Nu de logische vraag: kan ik dit op een eenvoudige manier oplossen?
Ik zou eens kijken of je het 5GHz en 2,4GHz wifi beiden een unieke SSID kan geven. Sommige apparatuur kan er niet goed mee overweg als beide dezelfde naam hebben.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic