Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Het lukt Netflix en NPOstart toch ook? Die bekijk ik via de app op mijn Smart TV.
Als je het zo ziet dan hoeft Ziggo niets meer te doen. Er is namelijk een AndroidTV, AppleTV, Firestick en een mobiele Android en IOS app waarin je kunt inloggen en TV kunt kijken. Je kunt moeilijk verwachten dat ze ook nog elk merk televisie met zijn eigen OS gaan ondersteunen (en hoeveel modellen en bouwjaren ga je dan ondersteunen?).

DVB-C voorziet niet in het aanmelden met een gebruikersnaam en wachtwoord om de gecodeerde zenders te zien, daar is een oplossing voor gemaakt door een Nederlandse meneer (Ingenieur Den Toonder) met smartcards. Lijkt mij een prima (bestaande) oplossing voor TV's zonder geklooi met allemaal apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Als je het zo ziet dan hoeft Ziggo niets meer te doen. Er is namelijk een AndroidTV, AppleTV, Firestick en een mobiele Android en IOS app waarin je kunt inloggen en TV kunt kijken.
Je vroeg of het überhaupt mogelijk is om met IPTV veschillende zenderpakketen aan te bieden. Het antwoord is dus dat het kan.
Je kunt moeilijk verwachten dat ze ook nog elk merk televisie met zijn eigen OS gaan ondersteunen (en hoeveel modellen en bouwjaren ga je dan ondersteunen?).
Dat hoeft ook niet. Maar de wet zegt dan wel dat als een provider content aanbiedt via IPTV, dat ze dan de versleutelingsmethode openbaar moeten maken, zodat derden apparatuur of software daarvoor kunnen ontwikkelen.
DVB-C voorziet niet in het aanmelden met een gebruikersnaam en wachtwoord om de gecodeerde zenders te zien, daar is een oplossing voor gemaakt door een Nederlandse meneer (Ingenieur Den Toonder) met smartcards. Lijkt mij een prima (bestaande) oplossing voor TV's zonder geklooi met allemaal apps.
Ja en?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:25:
Betreft vrije decoder keus ben ik absoluut voor.
Dat ging prima in fZiggo gebied.

Dat ze het als verdienmodel zien snap ik ook nog wel.
Van onbeperkt TV's aansluiten met eigen apparatuur, naar beperkt aantal TV's aansluiten à €2-5 p/maand per tv.
En óf dat een verdienmodel is...
Echter snap ik ook dat een bedrijf niet zit te wachten op vrije modemkeus.
Het neemt natuurlijk een risico mee om je klanten ervoor te laten zorgen dat updates gedraaid worden e.d. al gebeurd dat vaak automatisch.

Voor tweakers een absolute + om die vrije keuze door te voeren dan zet ik er gelijk een tc7200 neer ipv de CB :+

Maar voor de grootste groep klanten zou het geen zak uitmaken.
Zet bij afsluiten abonnement met koeienletters neer dat gebruik van eigen modem/router voor eigen risico is.
Simpel. Gebruik je eigen apparatuur dan is het je eigen verantwoordelijkheid.
99% van de klanten kiest dan direct al voor huurapparatuur.
hardware-lover schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:08:
Niet buiten beschouwing laten dat er nogal het eea gewijzigd is m.b.t. de mogelijkheden via een "eigen" decoder en wat Ziggo je nu kan bieden via het ZiggoGo platform. Ik zou nog prima een eigen Ziggo gecertificeerde decoder/recorder aan kunnen slingeren, maar ik ga het gebruiksgemak niet krijgen wat nu via een Next en/of de ZiggoGo app (mobiel en TV) tot mij komt.
Ik zeg niet dat Ziggo apparatuur geen mogelijkheden biedt.
Maar Ziggo (en ik noem hier Ziggo, maar dit geldt natuurlijk voor - bijna - elke provider) zegt wel dat je maximaal zoveel TV's mag aansluiten en alleen met hun eigen apparatuur.

Ik kan hier een Humax aansluiten (of zo'n VU+ :9 ) en kan opnames tot in de 'eeuwigheid' bewaren.
Al regelmatig opnames gemaakt van programma's waar bijvoorbeeld familie in voorkwam dat achteraf toch mooi is om terug te zien.
Of aparte programma's of documentaires die nergens anders terug te vinden zijn.

Provider kan na een jaar (of nog eerder) opnames wissen, en dan zit je.
Dus die vrije keuze lijkt mooi, maar als deze door de eigen software niet het volledige ZiggoGo gebruik kan geven, dan zit ik er niet op te wachten.
"zit ik niet op te wachten'. Daar gaat het niet om; het gaat erom dat de consument de keuze krijgt om eigen apparatuur te gebruiken.

De provider levert mij internet, een geselecteerd aantal TV-zenders (en eventueel telefonie) en daar betaal ik dan weer voor.
IMHO heeft de provider dan verder niets te zeggen over welke apparatuur ik in huis moet halen, met elk hun eigen maandelijkse betaling om daar gebruik van te maken.
Lomp gezegd vergelijkbaar met een biefstuk bij de AH halen en dat de AH mij opdringt dat ik het met hun huismerk grillpan moet gaan bakken grillen. Anders mag ik de biefstuk niet bij hun kopen.
Ik verwacht niet dat Ziggo die apparaten gaat ondersteunen.
Met een smartcard kun je in voormalige Ziggo gebieden natuurlijk nog gewoon een Humax/VU+ o.i.d. gebruiken. Alleen wel een zeer beperkt aantal per huishouden.

Daarnaast, als deze regeling er zo doorkomt, dan zal Ziggo dat wel moeten.
Dus het klinkt allemaal wel leuk op papier, maar zoals zo vaak, in de praktijk valt het vaak erg tegen.
Hier geef ik je wel gelijk. Wat er in dat bericht staat klinkt hoopvol, maar ik betwijfel dat het er zo gaat komen.
jongetje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:41:
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Dat ligt er dus aan of deze regeling er zo door gaat komen.
Dan kan er toch geen onderscheid gemaakt worden in zenderpakketten. Dan is het bij Ziggo nog vrij eenvoudig met smartcards te regelen. Ik vraag me af hoe het in de praktijk moet met IPTV providers als KPN en T-Mobile. Ik vraag me af hoe dat uberhaupt te doen is om daar TV met een eigen decoder te kijken (en of je dat als klant wilt)..
Dat zou je al heel simpel met een (klant eigen) code/wachtwoord kunnen doen.
Net zoals je bij Netflix e.d. doet.
Daarnaast nog genoeg andere mogelijkheden.
Voordeel van een huurmodel is wel dat je een nieuwe krijgt bij een defect of als deze niet meer ondersteund wordt. De eerste HD ontvanger die ik had kon uiteindelijk niet met alle stransportstreams overweg en kon dus niet meer alle zenders ontvangen. Als ik die had gehuurd had Ziggo deze vervangen door een nieuw exemplaar.
Zoals gezegd; een decoder kost je bij Ziggo (als ik het goed lees) €5 p/maand.
Een losse Humax kon je voor €100 los kopen. Ofwel binnen 2 jaar heb je een gekochte Humax eruit.
En die Humax draait hier al ruim 8 jaar zonder problemen.

En met een vrije modem/decoder keuze hoeft de huurapparatuur van de providers niet weg.
Het zal dan nog steeds de standaard zijn, dat je bij de provider een modem en decoder krijgt, maar dat je ook de keus krijgt om er zelf voor te zorgen.
Wat je dan geheid gaat krijgen is dat abonnement qua prijs niet zal veranderen. Geen korting als je eigen apparatuur gebruikt; maar wel extra betalen als je modem/decoder van hen wil huren; net als nu dus voor de decoder.
Hebben zij er weer een verdienmodel bij.
jongetje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:54:
Als je het zo ziet dan hoeft Ziggo niets meer te doen. Er is namelijk een AndroidTV, AppleTV, Firestick en een mobiele Android en IOS app waarin je kunt inloggen en TV kunt kijken. Je kunt moeilijk verwachten dat ze ook nog elk merk televisie met zijn eigen OS gaan ondersteunen (en hoeveel modellen en bouwjaren ga je dan ondersteunen?).
IMHO deels waar. Je hebt meer keuze, maar je moet nog steeds de eigen app, smartcard of decoder van Ziggo gebruiken.
Precies; maar die smartcards en CI+ modules kun je alleen bij Ziggo huren, maar kun je nu niet zelf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Piet91, ik had eigenlijk moeten beginnen met; "dus het klinkt allemaal wel leuk op papier, maar zoals zo vaak, in de praktijk valt het vaak erg tegen."

Ik denk werkelijk dat het praktisch niet of vrijwel niet uitvoerbaar is, zonder dat een provider er fors op in moet gaan leveren. Dus als een verdienmodel om gaat slaan in een verliesmodel, waarom zouden ze daar in mee moeten gaan? Ik zie eigenlijk nog steeds niet de daadwerkelijke winst voor een consument.

Het is eigenlijk wel te belachelijk voor woorden dat er binnen Ziggo nog steeds 2 verschillende klantengebieden zijn met hun "eigen" encryptie. Ex UPC zou ook gebruik moeten kunnen maken van de Irdeto encryptie, zodat ook zij een eigen decoder/recorder zouden kunnen kiezen, indien daar behoefte voor zou zijn. Nu is die keuze er totaal niet voor hen terwijl ik als oud Ziggo klant kan doen en laten wat ik wil met een geactiveerde Irdeto smartcard. Dat ze dat eerst maar een rechttrekken voor al hun klanten.

Als oud UPC klant had ik allang mijn biezen gepakt als ik erachter kwam wat de oud Ziggo klanten meer kunnen met hun apparatuur, terwijl je onder de streep hetzelfde af mag tikken.

Overigens heb je gelijk vwb het bewaren van "unieke" opnamen. Die vrijheid en mogelijkheid heb ik, als oud Ziggo klant, dus ook nog steeds.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:08
Precies; maar die smartcards en CI+ modules kun je alleen bij Ziggo huren, maar kun je nu niet zelf kopen.
CI+ modules kun je ook gewoon kopen hoor.
Dat Ziggo alleen een smartcard mét module erbij verhuurt is een andere zaak.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:03
Hoi allemaal,

Na jaren Ziggo gehad te hebben, ben ik 2 jaar geleden overgestapt op KPN (vanwege glasvezel). Het ging allemaal vrij goed, maar ik ben ze zo zat, dat ik me nu maar weer waag aan Ziggo. Toen ik overging naar KPN heb ik op de 2 tv-locaties de coax vervangen door UTP. Nu heb ik 2 vragen:

1) Kan de Next-box ook alleen met UTP aangesloten worden, of is bij Ziggo toch altijd een direct coax-lijn van modem naar de tv's nodig?
2) Passen een vrij dunne 5e UTP en een beetje degelijke coax door 1 leiding?
3) Zo ja, wat is een beetje degelijke (maar dunne) coax? :-)
4) Nog andere tips?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BBBrt schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:32:
Hoi allemaal,

Na jaren Ziggo gehad te hebben, ben ik 2 jaar geleden overgestapt op KPN (vanwege glasvezel). Het ging allemaal vrij goed, maar ik ben ze zo zat, dat ik me nu maar weer waag aan Ziggo. Toen ik overging naar KPN heb ik op de 2 tv-locaties de coax vervangen door UTP. Nu heb ik 2 vragen:

1) Kan de Next-box ook alleen met UTP aangesloten worden, of is bij Ziggo toch altijd een direct coax-lijn van modem naar de tv's nodig?
4) Nog andere tips?

Alvast bedankt!
De Next kan ook met wifi aangesloten worden als dat helpt, maar de internet verbinding van de Next wordt voor terugkijken en dergelijke gebruikt. Voor live TV wordt nog wel gewoon Coax gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:17

Mr. Freeze

¡GO!

BBBrt schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:32:
Hoi allemaal,

4) Nog andere tips?

Alvast bedankt!
wel grappig dat mensen vaak hunkeren naar hun vorige provider, ieder zo z'n eigen ervaringen :-)

Wat je eens zou kunnen proberen is om enkel een Apple TV of Android TV apparaat zoals een Shield te gebruiken ipv een Nextbox. Die Ziggo Go app werkt behoorlijk goed, en als de kwaliteit voor je volstaat zou je gewoon de utp kabels kunnen blijven gebruiken, of zelfs alleen Wifi.

edit; Ik vergeet een Amazon Fire TV stick te noemen, die werkt ook perfect en kost maar 40 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-07-2020 16:04 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:26:

Ik denk werkelijk dat het praktisch niet of vrijwel niet uitvoerbaar is, zonder dat een provider er fors op in moet gaan leveren. Dus als een verdienmodel om gaat slaan in een verliesmodel,
Tja, bij Vodafone Kabel Deutschland is de vrije keuze al jaren geleden doorgevoerd en ze zijn nog niet failliet, dus met dat omslaan van een verdienmodel in een verliesmodel zal het wel meevallen...
waarom zouden ze daar in mee moeten gaan?
Omdat het in de wet staat! Dat ondernemingen gaan sputteren als ze door wetgeving verplicht worden hun verdienmodel een beetje aan te passen is niks nieuws. Hetzelfde gebeurde toen telefoonproviders nummerportering moesten implementeren. Het ach en wee was niet van de lucht. En toch is het gelukt. Dit gaat beslist ook lukken. Dat het kan bewijst de situatie in Duitsland.
Ik zie eigenlijk nog steeds niet de daadwerkelijke winst voor een consument.
Het is ook niet nodig dat alle klanten dat zien. Als de klanten die er wel wat in zien maar de mogelijkheid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Van onbeperkt TV's aansluiten met eigen apparatuur, naar beperkt aantal TV's aansluiten à €2-5 p/maand per tv.
En óf dat een verdienmodel is...

[...]

Zoals gezegd; een decoder kost je bij Ziggo (als ik het goed lees) €5 p/maand.
Een losse Humax kon je voor €100 los kopen. Ofwel binnen 2 jaar heb je een gekochte Humax eruit.
En die Humax draait hier al ruim 8 jaar zonder problemen.
Het blijft me wel verbazen dat velen deze richtlijn direct koppelen aan de prijs die Ziggo en andere partijen vragen voor de levering van de diensten. Dit heeft in beginsel helemaal niets met elkaar te maken. Ziggo mag in theorie alsnog per apparaat een fee rekenen (of een maximum stellen) zoals men dit nu ook doet. De richtlijn schrijft alleen voor dat eigen apparatuur mogelijk moet zijn, niet dat dit gratis moet zijn. Het oude business model waarbij smartcards geactiveerd konden zonder meerkosten is echt een achterhaald model. Er zijn nog mensen met oude contracten die dit nog hebben maar laat die droom varen. Dit komt echt niet meer terug.
Wat je dan geheid gaat krijgen is dat abonnement qua prijs niet zal veranderen. Geen korting als je eigen apparatuur gebruikt; maar wel extra betalen als je modem/decoder van hen wil huren; net als nu dus voor de decoder.
Hebben zij er weer een verdienmodel bij.

[...]
Die kans is klein. Vanuit de optiek van de provider wil je de controlle houden. Tegelijk mag je met deze richtlijn niet discrimineren. Ook nu zie je dat apparatuur "gratis in bruikleen" wordt meegeleverd. Mensen met eigen apparatuur gaan evenveel betalen als mensen die apparatuur van de provider afnemen. Uiteraard volgt er wel weer een algemene prijsverhoging die voor iedereen geldt. Want hoe je het ook wendt of keert, er moeten nieuwe processen ingericht en onderhouden worden en iemand moet daarvoor betalen. Ik hoef niet lang na te denken wie dat gaat zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:32:
[...]
Tja, bij Vodafone Kabel Deutschland is de vrije keuze al jaren geleden doorgevoerd en ze zijn nog niet failliet, dus met dat omslaan van een verdienmodel in een verliesmodel zal het wel meevallen...

[knip]
Wat hebben ze daar precies aan vrije keuze doorgevoerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

TFHfony

Professional Weirdo

Dat komt omdat er wellicht en verschil is tussen "voor jou" en "voor een consument". Minder apparaten & stroomverbruikers in de meterkast is er in ieder geval al eentje die je niet kan ontkennen.
Natuurlijk kan je een modem in bridge zetten en er een eigen router achter hangen. Maar als je dat kan vervangen door één apparaat scheelt het aan kabels, doosjes & (sluip-) stroomverbruik
Daarnaast het kunnen kiezen voor een modem zonder PUMA chipset kan voor bepaalde groepen ook een voordeel zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:03
Mr. Freeze schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:56:
[...]

wel grappig dat mensen vaak hunkeren naar hun vorige provider, ieder zo z'n eigen ervaringen :-)

Wat je eens zou kunnen proberen is om enkel een Apple TV of Android TV apparaat zoals een Shield te gebruiken ipv een Nextbox. Die Ziggo Go app werkt behoorlijk goed, en als de kwaliteit voor je volstaat zou je gewoon de utp kabels kunnen blijven gebruiken, of zelfs alleen Wifi.

edit; Ik vergeet een Amazon Fire TV stick te noemen, die werkt ook perfect en kost maar 40 euro.
niet per se hunkeren hoor, maar ik was Ziggo toen helemaal zat vanwege die verschrikkelijke Mediabox XL en kon een goede aanbieding pakken van KPN. Maar KPN heeft het nu verpest en nu heeft Ziggo weer een leuke aanbieding. Ze doen tegenwoordig echt helemaal niets meer aan klantenbinding. Dan maar lekker hoppen :)

Ik wil toch wel gebruik gaan maken van die Nextbox. Een gecombineerde kabel zou uitkomst kunnen bieden, maar is die dan echt zoveel dunner dan 2 losse kabels? Heeft iemand wel eens 2 kabels samen door 1 leiding getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, we zullen het allemaal wel zien. Veel consumenten zullen lekker voor het gemak van het Next platform kiezen. Lekker op je iPad, Atv, Android Tv, Fire Tv, Next box naar alle content kunnen kijken.
En voor menig tweaker zal Ziggo wel kiezen voor de oplossing van fZiggo gebied: een smart cardje in je box of tv proppen en gaan!
Hopelijk zijn er niet tweakers die nu verwachten dat het Next platform beschikbaar moet zijn op devices naar eigen keuze.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TFHfony schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:40:
[...]
Dat komt omdat er wellicht en verschil is tussen "voor jou" en "voor een consument". Minder apparaten & stroomverbruikers in de meterkast is er in ieder geval al eentje die je niet kan ontkennen.
Natuurlijk kan je een modem in bridge zetten en er een eigen router achter hangen. Maar als je dat kan vervangen door één apparaat scheelt het aan kabels, doosjes & (sluip-) stroomverbruik
Daarnaast het kunnen kiezen voor een modem zonder PUMA chipset kan voor bepaalde groepen ook een voordeel zijn.
Er zijn nog hele groepen mensen die niet zo bezig zijn met hetgeen jij nu aanhaalt, dat zuig ik niet uit mijn duim, dit is gebaseerd op praktijk-ervaring. Die willen vaak een probleemloos werkend product, hoe dit voor hun ook tot stand komt. Maar er zijn ook heel wat mensen die meer die kant op gaan die jij nu aanhaalt, als zijn deze (al lijkt dit op Tweakers misschien niet het geval te zijn), toch nog steeds in de minderheid. Het zal beslist ook leeftijd gerelateerd zijn verwacht ik.

Ik heb binnen de klantenkring werkelijk nog niemand "Puma chipset" uit horen spreken. Dat zal waarschijnlijk liggen in het feit dat de mensen die daar wel bij stilstaan hun zaakjes zelf wel regelen? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:52:
Ach, we zullen het allemaal wel zien. Veel consumenten zullen lekker voor het gemak van het Next platform kiezen. Lekker op je iPad, Atv, Android Tv, Fire Tv, Next box naar alle content kunnen kijken.
En voor menig tweaker zal Ziggo wel kiezen voor de oplossing van fZiggo gebied: een smart cardje in je box of tv proppen en gaan!
Hopelijk zijn er niet tweakers die nu verwachten dat het Next platform beschikbaar moet zijn op devices naar eigen keuze.... ;)
Dat laatste, dat denk ik dus wel. Dat die verwachting bestaat. Ziggo zal gek zijn :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Er zijn nog hele groepen mensen die niet zo bezig zijn met hetgeen jij nu aanhaalt, dat zuig ik niet uit mijn duim, dit is gebaseerd op praktijk-ervaring. Die willen vaak een probleemloos werkend product, hoe dit voor hun ook tot stand komt. Maar er zijn ook heel wat mensen die meer die kant op gaan die jij nu aanhaalt, als zijn deze (al lijkt dit op Tweakers misschien niet het geval te zijn), toch nog steeds in de minderheid. Het zal beslist ook leeftijd gerelateerd zijn verwacht ik.

Ik heb binnen de klantenkring werkelijk nog niemand "Puma chipset" uit horen spreken. Dat zal waarschijnlijk liggen in het feit dat de mensen die daar wel bij stilstaan hun zaakjes zelf wel regelen? ;)
Voor die mensen waar jij het over hebt, blijft de connectbox & het Next platform ook gewoon beschikbaar en de default optie. Dus die mensen kunnen gewoon zo doorgaan zoals ze het altijd al deden.
En voor die rest, hoe groot of hoe klein die groep ook is, en om wat voor reden ze er ook voor kiezen, komt er dus een vrije keuze. En dat is winst, hoe klein die in jouw ogen ook is.
KPN is het inmiddels ook gelukt sinds afgelopen maart. Mensen kunnen kiezen voor:

* De standaard optie (KPN (Experia)-box) tegen dezelfde prijs als voorheen
* Een uitgebreidere Fritz!(Box) met daarbij optioneel tegen meerprijs een uitgebreidere helpdesk
* Je eigen apparatuur aansluiten. Je krijgt wel een KPN (experia) Box thuisgestuurd om aan te sluiten als je de helpdesk belt voor support. Ook hier kan je evt. een uitgebreidere helpdesk als optie bestellen.

Voor de grootste groep zal de eerste optie meer dan voldoende zijn. Die optie blijft dan ook ongewijzigd aanwezig. En voor hen die meer/wat anders/whatever willen bestaat de keuze omdat te doen. Niemand verliest, er is alleen maar winst.

Inmiddels zijn we 4 maanden verder en nog geen verhalen over een ontploffende KPN helpdesk.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:07:
[...]

Dat laatste, dat denk ik dus wel. Dat die verwachting bestaat. Ziggo zal gek zijn :+
Ziggo is in mijn ogen slim bezig. Ontwikkel een mooi platform waar 95% van de klanten gebruik van zou willen maken en die 5% stuur je een CI kaartje en zoek het lekker verder uit. ;) In dat laatste geval hebben ze voor 4K wel een uitdaging, dat moet dan over de coax. Ach, voor die mensen gewoon wat lagere bitrates toepassen. ;)
We zullen het allemaal wel zien.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 09-07-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:16:
[...]

Voor die mensen waar jij het over hebt, blijft de connectbox & het Next platform ook gewoon beschikbaar en de default optie. Dus die mensen kunnen gewoon zo doorgaan zoals ze het altijd al deden.
En voor die rest, hoe groot of hoe klein die groep ook is, en om wat voor reden ze er ook voor kiezen, komt er dus een vrije keuze. En dat is winst, hoe klein die in jouw ogen ook is.
KPN is het inmiddels ook gelukt sinds afgelopen maart. Mensen kunnen kiezen voor:

* De standaard optie (KPN (Experia)-box) tegen dezelfde prijs als voorheen
* Een uitgebreidere Fritz!(Box) met daarbij optioneel tegen meerprijs een uitgebreidere helpdesk
* Je eigen apparatuur aansluiten. Je krijgt wel een KPN (experia) Box thuisgestuurd om aan te sluiten als je de helpdesk belt voor support. Ook hier kan je evt. een uitgebreidere helpdesk als optie bestellen.

Voor de grootste groep zal de eerste optie meer dan voldoende zijn. Die optie blijft dan ook ongewijzigd aanwezig. En voor hen die meer/wat anders/whatever willen bestaat de keuze omdat te doen. Niemand verliest, er is alleen maar winst.

Inmiddels zijn we 4 maanden verder en nog geen verhalen over een ontploffende KPN helpdesk.
De experia box, dat is toch de modem/router? Welke optie bieden ze voor tv?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien handig om een aparte thread aan te maken voor de discussie vrije modem/media box keuze? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meesje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:27:
[...]

De experia box, dat is toch de modem/router? Welke optie bieden ze voor tv?
Inderdaad...
Voor TV bieden ze helaas alleen nog eigen boxen, waarbij het van je pakket afhangt welke je krijgt. Daarnaast hebben ze een IPTV app voor Samsung geloof ik. Ik ben wel benieuwd hoe KPN dat gaat aanpakken. Al zou ik zelf al tevreden zijn met met een goede AndroidTV app en goede kwaliteit streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:56:
Misschien handig om een aparte thread aan te maken voor de discussie vrije modem/media box keuze? O-)
Even kijken.... in de naam van dit topic staat het woord ‘ziggo’ en ‘discussie’.... Niet echt denk ik hè. ;)
Dit onderwerp is nu even hot maar zal straks wel weer overwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Wat hebben ze daar precies aan vrije keuze doorgevoerd?
Ik ken de details niet. In elk geval vrije modemkeuze. De Duitsers kennende is dat zeker niet het enige, Die hebben er vast alle vrijheden uitgehaald die de oorspronkelijke EU richtlijn toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk werkelijk dat het praktisch niet of vrijwel niet uitvoerbaar is, zonder dat een provider er fors op in moet gaan leveren. Dus als een verdienmodel om gaat slaan in een verliesmodel, waarom zouden ze daar in mee moeten gaan?
Ik zie geen verliesmodel ontstaan.
Zoals @TFHfony al aangeeft; het overgrote deel van de consumenten zal gewoon de huurmodems en decoders blijven afnemen. Die interesseert het allemaal niet en wil gewoon iets hebben wat werkt.
Dus daar zullen de providers gewoon aan blijven verdienen.

De consument die wél haar eigen producten wil gebruiken krijgt echter de mogelijkheid om dat te doen.
Met de kanttekening dat ze volledig zelf verantwoordelijk zijn en geen enkele garantie/support van de providers hoeven te verwachten.
Bijvoorbeeld dat de consument zelf een decoder kan uitzoeken die hem het best bevalt i.p.v. een decoder die door de provider wordt geleverd (met alle eventuele tekortkomingen daarvan waardoor je geen alternatief hebt; zie Mediabox XL of de rommel die Caiway levert) is winst #1 voor de consument.
Dat de consument daar dan bijvoorbeeld eenmalig €100 voor betaalt i.p.v. €5 p/maand en dus binnen 2 jaar goedkoper uit is, is winst #2.
Overigens heb je gelijk vwb het bewaren van "unieke" opnamen. Die vrijheid en mogelijkheid heb ik, als oud Ziggo klant, dus ook nog steeds.
:Y
snah001 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:54:
CI+ modules kun je ook gewoon kopen hoor.
Dat Ziggo alleen een smartcard mét module erbij verhuurt is een andere zaak.
Daar heb je natuurlijk niet veel aan als je geen (gekochte) smartcard hebt om in zo'n module te stoppen. ;)
Jay-B schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:32:
Het blijft me wel verbazen dat velen deze richtlijn direct koppelen aan de prijs die Ziggo en andere partijen vragen voor de levering van de diensten. Dit heeft in beginsel helemaal niets met elkaar te maken. Ziggo mag in theorie alsnog per apparaat een fee rekenen (of een maximum stellen) zoals men dit nu ook doet. De richtlijn schrijft alleen voor dat eigen apparatuur mogelijk moet zijn, niet dat dit gratis moet zijn.
Dat ontken ik ook niet dat een provider met deze regels alsnog per tv kosten mag rekenen.
Dat ik dat persoonlijk een belachelijk iets vind staat apart van het feit dat je wel of niet eigen apparatuur mag gebruiken.
Het oude business model waarbij smartcards geactiveerd konden zonder meerkosten is echt een achterhaald model. Er zijn nog mensen met oude contracten die dit nog hebben maar laat die droom varen. Dit komt echt niet meer terug.
Dat vrees ik ook. Maar dat dit model achterhaald model is is onjuist.
Het was een uitstekend werkend systeem dat alleen gekilled is door providers omdat ze nu voor elke TV €2-5 extra per maand kunnen vangen i.p.v. dat de consument eenmalig bij hen of in een reguliere winkel een smartcard/module koopt.
Dat is puur een extra verdienmodel dat en door de provider en/of door de contentaanbieders is gepushed.
Er is geen enkele technische reden geweest om dat systeem stop te zetten.

Ook duidelijk een teken aan de wand; steeds minder mensen kijken lineaire tv en die steeds kleinere groep die dat nog wél doet moeten dezelfde (of zelfs oplopende) kosten juist betalen; en wordt dus elke manier aangegrepen om de consument extra te laten betalen.
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:04:

Jouw achterliggende boodschap lijkt dat het óf het een óf het ander is.
Dat als deze regeling doorgang zou vinden dat iedereen direct maar hun eigen apparatuur zou moeten kopen/regelen; ook de consument die daar helemaal geen behoefte aan heeft.

Punt is; dat hoeft dan helemaal niet. Iedereen kan gewoon bij de provider hun apparatuur lenen/huren; maar de consument die dat niet wil krijgt dan de mogelijkheid om eigen apparatuur te gebruiken.
Zoals dat nu bij KPN met modems gaat.

Maar goed; ik laat het hierbij. Dit topic gaat over Ziggo; niet over vrije modem/decoder keuze. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-06 08:56
ArcticWolf schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:56:
Die is in 2016(!!!!!!!) al aangemaakt: Vrije router keuze - hulp van je provider obv besluit ACM

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Flieger schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:41:
Vandaag mijn jaarlijkse contact met de retentieafdeling van Ziggo gehad. Vorig jaar had ik 6 maanden voor € 34,95. Eerste telefoontje vandaag leverde 3 maanden à € 34,95 op. "6 maanden bieden we niet meer aan." Daarna teruggebeld en aangegeven dat ik van iemand gehoord had dat Ziggo 6 maanden € 34,95 aangeboden had en dat ik dat ook graag wilde. Inmiddels de bevestiging binnen.

Ik heb en behoud Internet Complete & TV Start met CI+ Module (nieuwe tarief € 63,95).
Ik heb hetzelfde abonnement, maar hier bleef de medewerker van retentie steken op 3 maanden 39,95 en een zenderpakket voor 3 maanden. Lager niet mogelijk, waardoor ik het nog niet interessant vindt en het niet heb geaccepteerd. Ik overweeg nu toch maar de overstap naar andere provider overweeg.

Edit: oke, ik krijg net een bevestiging van Ziggo dat ze mijn abonnement hebben verlengd. *Zucht*

[ Voor 7% gewijzigd door draakhoofd op 10-07-2020 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
draakhoofd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:36:
[...]

Ik heb hetzelfde abonnement, maar hier bleef de medewerker van retentie steken op 3 maanden 39,95 en een zenderpakket voor 3 maanden. Lager niet mogelijk, waardoor ik het nog niet interessant vindt en het niet heb geaccepteerd. Ik overweeg nu toch maar de overstap naar andere provider overweeg.

Edit: oke, ik krijg net een bevestiging van Ziggo dat ze mijn abonnement hebben verlengd. *Zucht*
Blijft vreemd. Ik heb een eerste keer gebeld en kreeg niet meer dan 3 maanden voor 34,95 euro. Een week later heb ik nog eens gebeld en toen kreeg ik 6 maanden voor 29,95 euro voor Internet Start en TV Start.

Het kan dus tóch. _/-\o_

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Blijft vreemd. Ik heb een eerste keer gebeld en kreeg niet meer dan 3 maanden voor 34,95 euro. Een week later heb ik nog eens gebeld en toen kreeg ik 6 maanden voor 29,95 euro.

Het kan dus tóch. _/-\o_
Bij deze vergelijkingen is het handig om aan te geven welke pakket je hebt. Anders is het appels met peren vergelijken. Bij mij was voor een Alles in 1 Complete Next pakket het maximum: 3 x 34,95 euro + 3 maanden M&S XL (of Ziggo Sport Totaal). Er kan meer korting gegeven worden indien je ook een VodafoneZiggo abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Bij deze vergelijkingen is het handig om aan te geven welke pakket je hebt. Anders is het appels met peren vergelijken. Bij mij was voor een Alles in 1 Complete Next pakket het maximum: 3 x 34,95 euro + 3 maanden M&S XL (of Ziggo Sport Totaal). Er kan meer korting gegeven worden indien je ook een VodafoneZiggo abonnement hebt.
Aangepast, al heb ik het een tijdje geleden ook al gedeeld.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:09:
[...]

Aangepast, al heb ik het een tijdje geleden ook al gedeeld.
Ja, ik hou een lijst bij met abonnementen per tweaker. :+
In dit geval zit er toch verschil in internet (Complete vs Start)? Dus appels met peren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:11:
[...]

Ja, ik hou een lijst bij met abonnementen per tweaker. :+
In dit geval zit er toch verschil in internet (Complete vs Start)? Dus appels met peren....
Gaat er om dat het voor geïnteresseerden al eerder bediscussieerd is geweest. Het schiet ook niet op om een interessante post elke twee weken opnieuw te plaatsen.

Overigens lijkt het me dat een Complete meer korting zou moeten krijgen dan een Start, dus dan nog verwacht ik hetzelfde aanbod.

Maar goed, ik meng me niet meer in de discussie. Blijkbaar draagt mijn post niets bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Gaat er om dat het voor geïnteresseerden al eerder bediscussieerd is geweest. Het schiet ook niet op om een interessante post elke twee weken opnieuw te plaatsen.
Als je er zo over denkt, dan kun toch beter niet reageren? Kijk ook nog even terug wat je zelf gepost hebt: "Het kan dus tóch." Ja, als iemand z'n abonnement terug schroeft, kan het inderdaad..... Zo'n opmerking wekt toch een verkeerd en onvolledig beeld?
THE_BASE schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:13:
[...]
Overigens lijkt het me dat een Complete meer korting zou moeten krijgen dan een Start, dus dan nog verwacht ik hetzelfde aanbod.
Zoals ik al aan gaf, er zit een groot verschil in of je wel/niet Next hebt en of je een VodafoneZiggo abonnement hebt. Indien je voor Ain1 Start een bedrag betaalt van 29,95 euro (normaal 53 euro) en voor Ain1 Complete 34,95 euro (normaal 68 euro) krijg je bij Complete meer korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:14
Iemand hier enig idee wat zou gaan kosten als ik het AoP van mijn (nieuwe oude) woning laat verleggen van de woonkamer naar de meterkast? Zal over een meter of 3 gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door sdk1985 op 10-07-2020 16:33 . Reden: +oude ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:37:
Iemand hier enig idee wat zou gaan kosten als ik het AoP van mijn (nieuwe) woning laat verleggen van de woonkamer naar de meterkast? Zal over een meter of 3 gaan.
Wordt dat standaard niet in de meterkast geplaatst? 15 jaar geleden bij mijn woning wel. En vanaf de meterkast loopt een coax naar de woonkamer welke is aangesloten op een punt in de muur met daarop de TV en radio aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Wordt dat standaard niet in de meterkast geplaatst? 15 jaar geleden bij mijn woning wel. En vanaf de meterkast loopt een coax naar de woonkamer welke is aangesloten op een punt in de muur met daarop de TV en radio aansluitingen.
Nope, vroeger niet. Modem staat nu in de vensterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Nope, vroeger niet. Modem staat nu in de vensterbank.
Excuses, stom, stom, ik had 'nieuw' geïnterpreteerd als nieuwbouw. Nieuw is in dit geval 'andere woning'. Idem voor bv een nieuwe auto, kan net zo goed een tweedehands zijn. Sorry, negeer mijn opmerking maar.
Heb je op dit moment vaste telefonie van Ziggo? Dan kun je gratis naar 1200 bellen en kun je het Ziggo vragen. Het zou toch niet veel manuren kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Iemand hier enig idee wat zou gaan kosten als ik het AoP van mijn (nieuwe) woning laat verleggen van de woonkamer naar de meterkast? Zal over een meter of 3 gaan.
Ik meen dat je dit via www.mijnaansluiting.nl moet aanvragen en via deze weg krijg je dan een offerte. Correct me if I’m wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:49
Rw9222 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Ik meen dat je dit via www.mijnaansluiting.nl moet aanvragen en via deze weg krijg je dan een offerte. Correct me if I’m wrong.
Verplaatsen van AOP gaat inderdaad via eeen offerte bij www.mijnaansluiting.nl.
Daar zal de helpdesk je ook naar verwijzen.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Excuses, stom, stom, ik had 'nieuw' geïnterpreteerd als nieuwbouw. Nieuw is in dit geval 'andere woning'. Idem voor bv een nieuwe auto, kan net zo goed een tweedehands zijn. Sorry, negeer mijn opmerking maar.
Heb je op dit moment vaste telefonie van Ziggo? Dan kun je gratis naar 1200 bellen en kun je het Ziggo vragen. Het zou toch niet veel manuren kosten?
Haha my bad, zal de tekst aanpassen naar nieuwe oude woning :+ . Kan er in december pas in dus heb nog even de tijd.
Rw9222 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:28:
[...]

Thanks accountje gemaakt. Ivm 6 maanden misschien maar even wachten, meestal 30 dagen geldig een offerte. Weet dan alleen nog niet voor welk bedrag ik hem moet opnemen in mijn budgettering.

[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 10-07-2020 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:51
THE_BASE schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Blijft vreemd. Ik heb een eerste keer gebeld en kreeg niet meer dan 3 maanden voor 34,95 euro. Een week later heb ik nog eens gebeld en toen kreeg ik 6 maanden voor 29,95 euro voor Internet Start en TV Start.

Het kan dus tóch. _/-\o_
Goed gedaan...
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het moet onderhandeld worden met ziggo 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 07:26
sdk1985 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Haha my bad, zal de tekst aanpassen naar nieuwe oude woning :+ . Kan er in december pas in dus heb nog even de tijd.

[...]

Thanks accountje gemaakt. Ivm 6 maanden misschien maar even wachten, meestal 30 dagen geldig een offerte. Weet dan alleen nog niet voor welk bedrag ik hem moet opnemen in mijn budgettering.
Misschien even kijken of je dit niet makkelijk zelf kan doen. Je kabel ligt vaak in voldoende lengte onder het huis of voor het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
Iemand hier enig idee wat zou gaan kosten als ik het AoP van mijn (nieuwe oude) woning laat verleggen van de woonkamer naar de meterkast? Zal over een meter of 3 gaan.
Check vooral even of die kabel al niet via de meterkast loopt ;)
Ons vorige huis zat de aop ook in de woonkamer, maar de groene kabel ging wel gewoon door de meterkast ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 07:26
Martinusz schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Check vooral even of die kabel al niet via de meterkast loopt ;)
Ons vorige huis zat de aop ook in de woonkamer, maar de groene kabel ging wel gewoon door de meterkast ;)
Bij ons lag er een klos onder het huis. Monteur gevraagd (die kwam al een nieuwe aop plaatsen of hij die in de meterkast wou plaatsen. Dat deed hij met een glimlach voor een extra bakkie koffie ( nu tap ik ook wel een goed bakkie pleur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 13:14
Hoi Mede-Ziggo'ers,

Ik heb momenteel dus een vervelend probleem met mijn televisieaansluiting en mijn modem. Ik heb in 2017 alle coaxkabels vervangen door Hirschmann kabels. Hierbij heb ik natuurlijk ook een Hirschmann versterker en Hirschmann connectors gebruikt. Sinds een maand of twee hebben wij dus blokken in beeld.

Het eerste wat in mij opkwam is dat het aan de kruipruimte zou kunnen liggen. Twee tv's zijn aangesloten met coaxkabels die door de kruipruimte lopen. Een tv met een coaxkabel die door het dek gaat. De blokken komen ook in beeld op de tv met de kabel door het dek, dus dat viel uit te sluiten.

Hierna dacht ik aan eventueel verkeerd aangesloten connectors. Hierbij viel op dat het probleem alleen op drukke momenten 's ochtends en 's avonds optreedt. In het geval van kapotte connectors zou het door de dag heen op moeten treden, dus dat heb ik ook uit kunnen sluiten.

Vervolgens maar geprobeerd of het aan de versterker zou liggen. Ik heb een tv met een IEC-connector op de POA-01 aangesloten op het AOP. Hierbij had ik nog steeds blokken in beeld.

Mijn Cisco EPC3928 modem staat in bridge mode en heb ik na een reset uit kunnen lezen. Hierbij kwam ik natuurlijk weinig data tegen, maar er zat wel al een T4timeout in. Daarbij zat de downstream op ~0,7 a 0,8 dBmV en de upstream op 48dBmV. Dat zijn dus gewoon goede waardes. Ik heb dus Ziggo gebeld met de vraag waar het nu aan zou kunnen liggen. De Ziggo-medewerker adviseerde om de tv direct op het AOP aan te sluiten zonder de POA-01 en het modem, omdat hij ruis in het signaal naar het modem zag (Waar is dit aan te zien? Veel timeouts vermoed ik?). Dit heb ik gedaan en alle blokken in beeld waren weg. Het hele tv-signaal was toen weer stabiel en op die tijd kwamen er normaal dus vaak blokken in beeld. Hierop heeft Ziggo een Connectbox en een nieuwe POA-01 opgestuurd.

Nu zit ik dus met het volgende: Kan het zijn dat niet het modem, maar de POA-01 voor problemen zorgt? Ik wil eigenlijk helemaal geen Connectbox, in verband met de Puma 6 die in dat modem zit. Ik denk dat ik nu de nieuwe POA-01 aansluit en kijk of er vanavond blokken in beeld gaan komen. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 3% gewijzigd door daanb14 op 15-07-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:27
daanb14 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:53:
Nu zit ik dus met het volgende: Kan het zijn dat niet het modem, maar de POA-01 voor problemen zorgt? Ik wil eigenlijk helemaal geen Connectbox, in verband met de Puma 6 die in dat modem zit. Ik denk dat ik nu de nieuwe POA-01 aansluit en kijk of er vanavond blokken in beeld gaan komen. Wat zouden jullie doen?
Retourband stopfilter aanschaffen. Dit voorkomt storingen van je modem op het tv-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

daanb14 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:53:
Hoi Mede-Ziggo'ers,

Ik heb momenteel dus een vervelend probleem met mijn televisieaansluiting en mijn modem. Ik heb in 2017 alle coaxkabels vervangen door Hirschmann kabels. Hierbij heb ik natuurlijk ook een Hirschmann versterker en Hirschmann connectors gebruikt. Sinds een maand of twee hebben wij dus blokken in beeld.

Het eerste wat in mij opkwam is dat het aan de kruipruimte zou kunnen liggen. Twee tv's zijn aangesloten met coaxkabels die door de kruipruimte lopen. Een tv met een coaxkabel die door het dek gaat. De blokken komen ook in beeld op de tv met de kabel door het dek, dus dat viel uit te sluiten.

Hierna dacht ik aan eventueel verkeerd aangesloten connectors. Hierbij viel op dat het probleem alleen op drukke momenten 's ochtends en 's avonds optreedt. In het geval van kapotte connectors zou het door de dag heen op moeten treden, dus dat heb ik ook uit kunnen sluiten.

Vervolgens maar geprobeerd of het aan de versterker zou liggen. Ik heb een tv met een IEC-connector op de POA-01 aangesloten op het AOP. Hierbij had ik nog steeds blokken in beeld.

Mijn Cisco EPC3928 modem staat in bridge mode en heb ik na een reset uit kunnen lezen. Hierbij kwam ik natuurlijk weinig data tegen, maar er zat wel al een T4timeout in. Daarbij zat de downstream op ~0,7 a 0,8 dBmV en de upstream op 48dBmV. Dat zijn dus gewoon goede waardes. Ik heb dus Ziggo gebeld met de vraag waar het nu aan zou kunnen liggen. De Ziggo-medewerker adviseerde om de tv direct op het AOP aan te sluiten zonder de POA-01 en het modem, omdat hij ruis in het signaal naar het modem zag (Waar is dit aan te zien? Veel timeouts vermoed ik?). Dit heb ik gedaan en alle blokken in beeld waren weg. Het hele tv-signaal was toen weer stabiel en op die tijd kwamen er normaal dus vaak blokken in beeld. Hierop heeft Ziggo een Connectbox en een nieuwe POA-01 opgestuurd.

Normal gesproken zet Ziggo je oude modem na een X aantal dagen uit als ze een nieuwe hebben gestuurd.
Maar ben je een fanatieke gamer? Want waar denk je precies last van te gaan krijgen met de Puma 6 chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Ik ben inderdaad iemand die graag gamed. Ik denk echter met name problemen te krijgen met thuiswerken in combinatie met video- en beeldbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
vj_slof schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Retourband stopfilter aanschaffen. Dit voorkomt storingen van je modem op het tv-signaal.
Dit vind ik een ontzettend mooie oplossing. Deze plaats ik dan bijvoorbeeld op de aanvoerkabel naar de versterker? Ik heb als hoofd-mediabox een mediabox next, dus ik heb geen enkel apparaat wat modem is wat op die versterker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
vj_slof schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Voorkomt deze RTD-03 van Hirschmann retoursignaal vanuit het modem?:
https://www.hirschmann-mu...0576/groups/g+c+a+nr+view

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

daanb14 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:02:
[...]
Dit vind ik een ontzettend mooie oplossing. Deze plaats ik dan bijvoorbeeld op de aanvoerkabel naar de versterker? Ik heb als hoofd-mediabox een mediabox next, dus ik heb geen enkel apparaat wat modem is wat op die versterker zit.
Say what? Ze hebben je een Next geleverd zonder Connectbox? Ik dacht dat dit voor Ziggo een "must" combinatie was?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32

MeNTaL_TO

The future is not set

hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Say what? Ze hebben je een Next geleverd zonder Connectbox? Ik dacht dat dit voor Ziggo een "must" combinatie was?
Nee hoor, had ook tot gisteren een Next met een TC7210 (sinds gisteren wel een Connectbox ivm ipv6), jaar daarvoor zonder problemen op die tc gedraaid.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:27:
[...]
Nee hoor, had ook tot gisteren een Next met een TC7210 (sinds gisteren wel een Connectbox ivm ipv6), jaar daarvoor zonder problemen op die tc gedraaid.
Maar zou jij niet automatisch de Connectbox ontvangen hebben bij de Next, en heb je daar zelf een stokje voor gestoken. Of is deze helemaal niet ter sprake gekomen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 09:51

KRASH

Juist ja...

hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Maar zou jij niet automatisch de Connectbox ontvangen hebben bij de Next, en heb je daar zelf een stokje voor gestoken. Of is deze helemaal niet ter sprake gekomen?
Ik heb ook de TC7210 icm de next. Er is nooit sprake geweest van een modemwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat was inderdaad wel zo. Kennelijk een wijziging in beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KRASH schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:41:
[...]
Ik heb ook de TC7210 icm de next. Er is nooit sprake geweest van een modemwissel.
Duidelijk, en als ik er even naar zoek dan vind ik inderdaad dat het ook niet altijd het geval hoeft te zijn.

Ziggo geeft (gaf) aan dat de Connectbox het meest probleemloos daarmee zou werken. Vandaar het "advies" om voor een Connectbox icm de Next te gaan.

https://community.ziggo.n...?postid=416211#post416211

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32

MeNTaL_TO

The future is not set

hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Is niet te sprake gekomen, heb pas via klantenservice een nieuwe modem "afgedwongen" omdat ik gek wordt dat de tc regelmatig herstart moet worden omdat deze volloopt (of niet meer reageert).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
[...]

Eigenlijk wel, maar ik heb gewoon aan de telefoon geklaagd dat ik de EPC3928 wilde houden en daar gingen ze mee akkoord. Toen heb ik de connectbox terug mogen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

daanb14 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:13:
[...]
Eigenlijk wel, maar ik heb gewoon aan de telefoon geklaagd dat ik de EPC3928 wilde houden en daar gingen ze mee akkoord. Toen heb ik de connectbox terug mogen sturen.
Duidelijk zo. Ik ging van een oud AIE-Extra pakket met datzelfde modem naar Max. Het ECP3928 modem kon die internetsnelheid niet aan, dus moest sowieso vervangen worden. Ik gebruik de Ziggo modems altijd in bridge, dat gaat verder nog prima hier, geen klachten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Ik heb nu dus de nieuw geleverde POA-01-B aangesloten en het Cisco-modem flink aan het werk gezet. Tot nu toe komen er geen blokken meer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verrassing: nieuws: VodafoneZiggo neemt stelling tegen vrije modemkeuze

Hopelijk drukt de ACM flink door.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 15-07-2020 16:08 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Ik hoop het ook. Ik heb de connectbox er nu tussen en de verbinding is een drama. Heel erg veel jitter, dus problemen met bellen, beeldbellen, party-chat op de PlayStation en natuurlijk ook met gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even uit nieuwsgierigheid. Ook als daardoor de kans op een storing groter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:12:
[...]

JA! De ervaringen in Duitsland laten zien dat het technisch goed mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Precies! En dan kun je tenminste een modem met een SoC van Broadcom kiezen. Dan kan Ziggo je in ieder geval geen modem met Puma 6 meer verplichten. Het is hier nu namelijk gewoon ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jay-B schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:12:
[...]

Ja hoor. Maak me daar geen zorgen over.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Het probleem bij mij thuis is nog veel leuker geworden. Met het nieuwe modem nog steeds blokken in beeld en nu dus de problemen met de puma 6 erbij. Ik heb vanmiddag het oude modem getest door hem flink te belasten met down- en upload en dat had geen enkele invloed op het tv-signaal. Ik ga morgen Ziggo bellen en eisen dat ik de Cisco mag blijven gebruiken en dat nagekeken wordt of de storing elders ligt. Anders ga ik desnoods maar met minder bandbreedte tijdelijk naar KPN toe, totdat hier volgend jaar glasvezel ligt. Ik ben er nu echt klaar mee.

Edit: Zojuist heb ik uit kunnen sluiten dat het überhaupt aan de aanwezigheid van een modem ligt. Ook met het modem eruit komen er blokken in beeld. Het gebeurt alleen ‘s ochtends en ‘s avonds.

[ Voor 15% gewijzigd door daanb14 op 15-07-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daanb14 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:13:
[...]

daanb14 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Ik hoop het ook. Ik heb de connectbox er nu tussen en de verbinding is een drama. Heel erg veel jitter, dus problemen met bellen, beeldbellen, party-chat op de PlayStation en natuurlijk ook met gaming.
Het wordt een beetje een ongeloofwaardig verhaal zo.... Hearsay? Jarenlang verschillende versie van de Connectbox gehad (Arris, Compal, Arris 3.1). Alleen bij de eerste versies van de firmware van de Compal versie waren er serieuze problemen. Als je nu de Connectbox krijgt dan merk je deze issues alleen met synthetische testen of specifieke toepassingen (bepaalde VPN oplossingen vinden het niet fijn of toepassingen die een constante stabiele stroom aan UDP pakketjes verwachten). Gamen gaat hier al jaren zonder problemen. Hiermee zeg ik niet dat het probleem er niet is maar ik merk dat er beweringen gedaan worden die vaak niet kloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 15-07-2020 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
Ik snap het wel. Ik gebruik een VPN-verbinding om op afstand servers te beheren. Ik heb een Compal. Ik merk ten opzichte van de Cisco vaker haperingen in beeldbellen en audiobellen en dat vind ik best vervelend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 22:15

Corn

Raar jongetje

daanb14 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:16:
Ik snap het wel. Ik gebruik een VPN-verbinding om op afstand servers te beheren. Ik heb een Compal. Ik merk ten opzichte van de Cisco vaker haperingen in beeldbellen en audiobellen en dat vind ik best vervelend.
Zodra er redelijk wat UDP verkeer over je verbinding gaat, gaat de Compal écht heel erg raar doen. Verbinding wordt dramatisch slecht, gigantische packetloss en latency. Werkelijk om te janken. Heeft te maken met de puma chipsets in de Compals.

Heb zelf behoorlijk wat gezeur gehad toen Ziggo (ergens April) het nodig vond om m'n Technicolor om te wisselen met een Compal. Dramatische verbinding was het resultaat (waarschijnlijk veroorzaakt door wat VPN's die over UDP staan te loeien)

Na een beetje overleg met de helpdesk hebben ze m'n oude Technicolor weer geactiveerd en heb ik de Compal weer teruggestuurd. De problemen met de Puma's waren april in ieder geval nog niet opgelost.

Gemiddelde klant zal er geen last van hebben, maar met wat P2P of VPN traffic gaat het héél snel opvallen hoe slecht die apparaten werkelijk zijn. Ik zou in ieder geval erg tevreden zijn als er vrije keuze in modems zou komen... Hoef je niet met dit soort brakke hardware te dealen. Zat providers in de USA die dit ook al faciliteren (meestal met een lijst modems die ze supporten), geen enkele reden dat het in NL niet zou kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jay-B schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:02:
[...]

Als je nu de Connectbox krijgt dan merk je deze issues alleen met synthetische testen of specifieke toepassingen (bepaalde VPN oplossingen vinden het niet fijn of toepassingen die een constante stabiele stroom aan UDP pakketjes verwachten). Gamen gaat hier al jaren zonder problemen. Hiermee zeg ik niet dat het probleem er niet is maar ik merk dat er beweringen gedaan worden die vaak niet kloppen.
Ik vind dit toch rechtpraten wat krom is. Dit modem is niet altijd goed werkend en je kunt daar dus gewoon last van hebben. Dat zou nog niet zo erg zijn als je keuze had hetzij bij derden of een alternatief modem van Ziggo.

Ziggo had al die ellende kunnen voorkomen door na puma 6 te stoppen met puma of een alternatief aan te bieden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:27

Nogne

>.<

Help!!!! schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Ik vind dit toch rechtpraten wat krom is. Dit modem is niet altijd goed werkend en je kunt daar dus gewoon last van hebben. Dat zou nog niet zo erg zijn als je keuze had hetzij bij derden of een alternatief modem van Ziggo.

Ziggo had al die ellende kunnen voorkomen door na puma 6 te stoppen met puma of een alternatief aan te bieden.
Als je zoveel problemen hebt waarom vraag je dan niet een nieuw modem? Ik gebruik zelf ook een connectbox (in Bridge modus), maar heb 0 problemen met gamen of langzaam preseterende webpagina's. Dat was met mijn eerste connectbox wel anders en heb een andere gevraagd en kreeg deze zonder problemen toegestuurd.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49
Hier bezig om het lot te tarten:
Ik ga binnenkort verhuizen, maar wil eerst de internetverbinding (Ziggo) op de nieuwe locatie werkend hebben, voor ik de Ziggo verbinding in mijn huidige huis opzeg. Moeten dus twee losse onafhankelijke abonnementen worden.

Vooralsnog lijkt dat goed te gaan: huidige locatie werkt alles nog, postbode gaat vanmiddag het nieuwe modem bezorgen, aansluitdatum is a.s. zaterdag.

En ik heb voor beide abonnementen ook al een 'mijn ziggo' profiel aangemaakt. Echter, voor het huidige abonnement heb ik een gebruikersnaam (en wachtwoord) om in te loggen, voor het nieuwe abonnement log ik in met e-mail adres (en ander wachtwoord) om in te loggen.

Nieuwe 'mijn ziggo' profielen werken blijkbaar niet meer met een gebruikersnaam, maar het e-mail adres dat je opgeeft is dus de gebruikersnaam. Voor beide profielen heb ik hetzelfde mailadres opgegeven...

Het werkt, ik kan beide profielen op inloggen, maar zal mij benieuwen of dit goed blijft gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Ik praat niets recht wat krom is. Ik geef je mijn eigen ervaring en zoals je ziet zijn er meerdere met dezelfde ervaring. Overigens kan je vragen om een alternatief als je specifiek last hebt van één van de versies. Ik vond de Arris namelijk beter werken dan de Compal. Maar goed, dat kan voor iemand anders weer anders zijn. De reden waarom ik het een ongeloofwaardig verhaal vond is omdat er eerst wordt gezegd dat de Connectbox is teruggestuurd en vervolgens dat deze op dit moment gebruikt wordt en er problemen mee zijn. Of de tijdslijnen kloppen per abuis niet of er wordt gelogen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jay-B schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Ik praat niets recht wat krom is. Ik geef je mijn eigen ervaring en zoals je ziet zijn er meerdere met dezelfde ervaring.
Jouw redenatie is, dat je er zelf geen last van hebt en een hoop andere mensen (inschatting) ook niet dus geen probleem.

Je mag toch gewoon verwachten dat zo'n essentieel produkt goed werkt, zeker als er geen keuze is :? Je geeft zelf nota bene vrij normale scenario's waar er problemen kunnen optreden.

Om dan Ziggo te gaan verdedigen vind ik idd behoorlijk krom.

Zelf denk ik dat er een relatief grote groep is die er wel degelijk "last" van heeft maar niet de kennis om het terug te leiden tot de oorzaak en denkt dat het een hiccup is op het Internet. Soort van "kan gebeuren". Alleen is het dus geen 'toeval'.
Overigens kan je vragen om een alternatief als je specifiek last hebt van één van de versies. Ik vond de Arris namelijk beter werken dan de Compal. Maar goed, dat kan voor iemand anders weer anders zijn.
Er is geen echt alternatief want de Arris heeft ook de puma. En degene die geen puma heeft kun je niet (zomaar) krijgen. Daarnaast heb ik toch helemaal geen zin in dat geneuzel. Er zijn prima modems zonder deze problemen die Ziggo ook zou kunnen aanbieden. Maar in plaats van dat te doen, baseren ze hun volgende mainstream (giga) modem ook weer op de puma chipset 8)7 .

Dan heb je gewoon schijt aan je klanten omdat je ermee weg kan komen. Alternatieve modem: kan niet. Alternatieve provider met vergelijkbare snelheden: voor heel veel mensen niet mogelijk.

Wat hier knelt is niet eens zozeer de puma chipset maar dat Ziggo je in een hoek vast zet.
De reden waarom ik het een ongeloofwaardig verhaal vond is omdat er eerst wordt gezegd dat de Connectbox is teruggestuurd en vervolgens dat deze op dit moment gebruikt wordt en er problemen mee zijn. Of de tijdslijnen kloppen per abuis niet of er wordt gelogen ;)
Dat zou kunnen, dit heb ik niet in detail gevolgd.

ps: Wedden dat als Ziggo wel een alternatief biedt, zelfs voor een kleine meerprijs, dat jij dan bij de helpdesk aan de lijn hangt.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 16-07-2020 18:35 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Jay-B schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Ik praat niets recht wat krom is. Ik geef je mijn eigen ervaring en zoals je ziet zijn er meerdere met dezelfde ervaring. Overigens kan je vragen om een alternatief als je specifiek last hebt van één van de versies. Ik vond de Arris namelijk beter werken dan de Compal. Maar goed, dat kan voor iemand anders weer anders zijn. De reden waarom ik het een ongeloofwaardig verhaal vond is omdat er eerst wordt gezegd dat de Connectbox is teruggestuurd en vervolgens dat deze op dit moment gebruikt wordt en er problemen mee zijn. Of de tijdslijnen kloppen per abuis niet of er wordt gelogen ;)
Alsjeblieft, een tijdlijn:
Vorig jaar ~ juni 2019: Mediabox Next binnengekregen en connectbox teruggestuurd, Cisco actief gehouden.
Dit jaar sinds ~ een maand geleden: blokken in beeld ‘s ochtends en ‘s avonds
Maandag: na uitsluiten problemen met interne coax, Ziggo gebeld
Maandagavond: tv met POA-01 op AOP blokken
Dinsdagavond: Gechat met Ziggo en tv direct op AOP gezet met modem eruit. Ziggo gaf aan dat de ruis aan het modem zou liggen
Woensdagmiddag: Modem onder flinke belasting getest, geen invloed, geen blokken
Woensdagavond: Connectbox aangesloten, nog steeds blokken in beeld. Geen modem: ook blokken. De connectbox zorgt voor meer haperingen in beeldbellen en audio t.o.v. de Cisco.
Vandaag: Ziggo gebeld dat ik nog steeds blokken in beeld heb, Ziggo geeft aan dat het niet aan mijn eigen coaxinfra meer kan liggen en dat er vandaag werkzaamheden in mijn buurt zijn geweest i.v.m. problemen met tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Help!!!! schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:27:
[...]

Jouw redenatie is, dat je er zelf geen last van hebt en een hoop andere mensen (inschatting) ook niet dus geen probleem.
Dat zijn woorden die ik niet in de mond heb genomen. Graag nogmaals mijn reactie lezen. Het is feitelijk vastgesteld dat er problemen kunnen ontstaan. Er ontstaat echter een situatie waarin men al aangeeft het modem absoluut niet te willen omdat er "iets van Puma inzit" terwijl men geen idee heeft waar het over gaat.
Je mag toch gewoon verwachten dat zo'n essentieel produkt goed werkt, zeker als er geen keuze is :? Je geeft zelf nota bene vrij normale scenario's waar er problemen kunnen optreden.

Om dan Ziggo te gaan verdedigen vind ik idd behoorlijk krom.
Eens. Je mag inderdaad zeker verwachten dat het correct werkt maar dat was niet waar het om ging.
Zelf denk ik dat er een relatief grote groep is die er wel degelijk "last" van heeft maar niet de kennis om het terug te leiden tot de oorzaak en denkt dat het een hiccup is op het Internet. Soort van "kan gebeuren". Alleen is het dus geen 'toeval'.
Dit is pas een eigen inschatting zonder onderbouwing. Mijn constatering is gebaseerd op eigen ervaring met alle types die er bestaan en metingen en reacties die tweakers plaatsen. Ja er zijn issues en die zijn feitelijk vastgesteld dat staat ook niet ter discussie.
ps: Wedden dat als Ziggo wel een alternatief biedt, zelfs voor een kleine meerprijs, dat jij dan bij de helpdesk aan de lijn hangt.
Nee, want ik ervaar geen problemen. Ik maak dagelijks gebruik van een VPN en game meer dan mij lief is maar heb nergens last van. Ik laat mij niet aanpraten dat ik ergens last van heb als dat niet zo is.

Edit: Nou, eigenlijk wel ja maar dat is meer omdat ik graag nieuwe dingen uitprobeer en in principe ook voor vrije keuze van modem ben. Maar dus niet omdat ik een Puma chipset hebt want werkt hier gewoon.
daanb14 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:05:
[...]

Alsjeblieft, een tijdlijn:
Vorig jaar ~2019: Mediabox Next binnengekregen en connectbox teruggestuurd, Cisco actief gehouden.
Dit jaar sinds ~ een maand geleden: blokken in beeld ‘s ochtends en ‘s avonds
Maandag: na uitsluiten problemen met interne coax, Ziggo gebeld
Maandagavond: tv met POA-01 op AOP blokken
Dinsdagavond: Gechat met Ziggo en tv direct op AOP gezet met modem eruit. Ziggo gaf aan dat de ruis aan het modem zou liggen
Woensdagmiddag: Modem onder flinke belasting getest, geen invloed, geen blokken
Woensdagavond: Connectbox aangesloten, nog steeds blokken in beeld. Geen modem: ook blokken. De connectbox zorgt voor meer haperingen in beeldbellen en audio t.o.v. de Cisco.
Vandaag: Ziggo gebeld dat ik nog steeds blokken in beeld heb, Ziggo geeft aan dat het niet aan mijn eigen coaxinfra meer kan liggen en dat er vandaag werkzaamheden in mijn buurt zijn geweest i.v.m. problemen met tv
Dit is inderdaad een heel ander verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 16-07-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb ook de Arris Connectbox met de Puma Chip en heb nergens last van. Misschien ben ik niet kritisch genoeg maar heb toch veel aangesloten erop met een switch.

Is er al bekend wanneer je eindelijk een tweede Mediabox Next kan bestellen bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10
Is er al bekend wanneer je eindelijk een tweede Mediabox Next kan bestellen bij Ziggo?
Ik kan het al maar ik heb zakelijk ;)
https://www.ziggo.nl/zakelijk/televisie/extra-mediabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ja, met zakelijk kan het, dat weet ik. Dan gaat de Ziggo hemel open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ja, met zakelijk kan het, dat weet ik. Dan gaat de Ziggo hemel open :)
Misschien idee om over te stappen naar zakelijk ziggo abo. Zo groot prijsverschil niet. En stuk betere service. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik sta niet ingeschreven bij de kvk, dus dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:10
dolopfriet schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 00:08:
Ik sta niet ingeschreven bij de kvk, dus dat gaat niet.
Kan ook zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
saharoen schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:45:
[...]

Misschien idee om over te stappen naar zakelijk ziggo abo. Zo groot prijsverschil niet. En stuk betere service. ;)
Voor Alles in 1 Complete met Next betaal ik nu 69,50 euro. Bij zakelijk zou ik 81,07 euro betalen. 11,57 euro p/m vind ik toch wel een redelijk verschil. Je krijgt dan wel iets sneller internet (250/25 vs 300/40). Maar je hebt dan weer geen Movies & Series.

Erg bijzonder trouwens dat je bij zakelijk TV Start ook een Next box krijgt. Zonder opneem functie maar wel live pauzeren.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 17-07-2020 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Voor Alles in 1 Complete met Next betaal ik nu 69,50 euro. Bij zakelijk zou ik 81,07 euro betalen. 11,57 euro p/m vind ik toch wel een redelijk verschil. Je krijgt dan wel iets sneller internet (250/25 vs 300/40). Maar je hebt dan weer geen Movies & Series.
Ik kijk niet naar maand lasten maar per jaar.
Nu Zakelijk Maandelijks
Zakelijk Alles-in-1 Complete Next
Kosten
67,00
Deze bundel heeft de volgende promotie:
3 maanden gratis
67,00
Movies & Series XL12 maanden gratis.
Als je ook nog cashbackxl.nl doet is (9*67 ex btw)=603 ex btw 603*1.21= 729 euro - 80 cashback + voor 1 jaar 649/12= 54,08 per maand effectief.

:) Zo doe ik al jaren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
saharoen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:52:
[...]

Nu Zakelijk Maandelijks
Kosten
67,00
3 maanden gratis
67,00
Als je ook nog cashbackxl.nl doet is (9*67 ex btw)=603 ex btw 603*1.21= 729 euro - 80 cashback + voor 1 jaar 649/12= 54,08 per maand effectief.

Cashback heb ik nooit rekening mee gehouden. Goed idee! Ik bel overigens elk jaar (soms pas na 1,5 jaar) met Ziggo voor een nieuwe aanbod. Cashback werkt toch alleen via de website? Als ik via de Ziggo website inlog, krijg ik een ander aanbod te zien dan voor nieuwe klanten. Werkt dat bij zakelijk anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Als ik via de Ziggo website inlog, krijg ik een ander aanbod te zien dan voor nieuwe klanten. Werkt dat bij zakelijk anders?
Niet inloggen even met private tab in browser dan zie je andere aanbiedingen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gT4kHfUKTgL8GiQbPzDQVN4Uba4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGIhMgyM28OxtIBKocs2AoPT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door saharoen op 17-07-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
saharoen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Niet inloggen even met private tab in browser dan zie je andere aanbiedingen.[Afbeelding]
Dat zie ik ook, echter hoe krijg je dit jaarlijks voor elkaar? Jouw screenshot is voor nieuwe klanten. Wordt jouw nieuwe aanvraag geaccepteerd door Ziggo als ze zien dat op het huishouden al abonnement actief is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saharoen
Dat zie ik ook, echter hoe krijg je dit jaarlijks voor elkaar?
Vrouw naam en jaar erna dan je eigen naam en visa versa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
saharoen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Aha, duidelijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 17:16

epo

saharoen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:52:
[...]

Nu Zakelijk Maandelijks
Kosten
67,00
3 maanden gratis
67,00

Thanks, ik wilde niet overstappen vanwege dat BTW verschil, maar met die actie is wel aantrekkelijk, top!
Nu vier maanden gratis + cashbackxxl :)
Vaag overigens, via IOS leek het alsof ik maar drie maanden gratis kreeg, bestelling op mijn Windows back gedaan en nu vier maanden :s

[ Voor 12% gewijzigd door epo op 17-07-2020 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Vaag overigens, via IOS leek het alsof ik maar drie maanden gratis kreeg, bestelling op mijn Windows back gedaan en nu vier maanden
cookies ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:43
ymoona schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Een ander onderwerp, ik heb sindskort mijn connectbox in bridge gezet omdat ik lan/wifi beter kan regelen dan de connectbox dat kan. Is het mogelijk om een modem-only te krijgen? Ik vind dat de connect-box nog al veel stroom verbruikt (ook met alle features uit)
Je hebt gelijk. De Connectbox verbruikt 13 Watt. Dat is veel voor een modern apparaat en dat is voor mij de reden geweest om via Ziggo mijn good old Cisco Epc3928 weer in bedrijf te laten stellen. Als modem only functioneert ie retestabiel en heeft maar 5 Wattjes nodig... Scheelt toch een kleine 2 tientjes stroom per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44
Storing op dit moment, al zo'n 1,5 uur (omgeving Bergen op Zoom). Laatste deel van de werkdag kunnen overbruggen met 4g wifi hotspot. Fijn ook dat de Ziggo storingspagina niet werkt op mobile, stuk javascript loopt in de soep (android + firefox). Dus heb maar telefonisch geverifieerd dat t probleem niet aan mijn kant zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Kwistnix op 17-07-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 12:38
Eens in de zoveel tijd, laten we zeggen om de maand, verlies ik bijna de helft van de snelheid. Ik heb 500Mbit en haal eigenlijk altijd wel +50Mb/s maar als dit gebeurt dan kom ik niet verder dan 25Mb/s totdat ik de Connect box even reset en daarna gaat ie weer als de brandweer. Ik kan geen oorzaak vinden, het gebeurt soms tijdens dat ik online ben maar ook als ik een hele dag niet thuis ben.

De connect box staat in bridge met daarachter een Asus router, deze is niet het probleem omdat het ook al gebeurde voor de Asus router en toen de connect box nog niet in bridge mode stond zonder router er achter.

In network status komt het volgende naar voren: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/evrRczV.png

Niets van wat hier in staat heeft voor mij enige betekenis helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
In de kolom Post RS Errors zijn het aantal errors heel erg hoog. Die zou rond de 0 moeten zijn. Iets met de inkomende verbinding gaat daar niet goed. Welk AOP en welke splitter heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 12:38
daanb14 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:40:
In de kolom Post RS Errors zijn het aantal errors heel erg hoog. Die zou rond de 0 moeten zijn. Iets met de inkomende verbinding gaat daar niet goed. Welk AOP en welke splitter heb je?
Reset gedaan en vervolgens komen er deze, andere, waardes uit: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CeQVY4o.png
Haal nu weer de normale snelheden.

Groene kabel van Ziggo uiteraard, komt mijn appartement binnen. Vervolgens een koppelstuk, door een monteur gedaan, en de grijze kabel loop door de muur naar de werkkamer. Dit moest zo omdat ik het modem niet in de meterkast wilde hebben.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hk1zFYd.jpg

Deze doos zit op de muur waar de grijze, verlengde groene dus, uit de muur komt. Een kabel naar de tv, ander naar de Connect box.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ef5kaB5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Die teller met Post Reed Solomon Errors reset zich zover ik weet met een reboot. Dus als je zo snel op zo’n hoog getal komt lijkt de binnenkomende verbinding mij niet goed. Het AOP is gewoon het nieuwe type. Dit lijkt mij iets wat Ziggo op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Justevo schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:59:
[...]

Reset gedaan en vervolgens komen er deze, andere, waardes uit: [Afbeelding]
Haal nu weer de normale snelheden.

Groene kabel van Ziggo uiteraard, komt mijn appartement binnen. Vervolgens een koppelstuk, door een monteur gedaan, en de grijze kabel loop door de muur naar de werkkamer. Dit moest zo omdat ik het modem niet in de meterkast wilde hebben.
[Afbeelding]

Deze doos zit op de muur waar de grijze, verlengde groene dus, uit de muur komt. Een kabel naar de tv, ander naar de Connect box.
[Afbeelding]
Heb je een Compal connectbox of een Arris connectbox, een van beide heeft namelijk een bug dat hij voor alle passerende pakketten de PRE errors laat oplopen. Geen idee of deze bug al gefixed is?

Je uitgaand waardes zijn goed, je inkomende waardes wat aan de zachte kant, maar wel in verhouding tot de extra lange kabel. Je SNR is ook wat lager die zou rond de 40 moeten zijn Wikipedia: Signaal-ruisverhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 10:45
saharoen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Dan moet je toch elk jaar weer je modem en Mediabox terugsturen? Krijg je weer een nieuwe. Opnieuw beginnen met de opnames en WiFi opnieuw inloggen. Opzich te doen, maar de opnames worden hier zeer actief gebruikt dus ik kan alleen proberen gebruik te maken van retentie korting.
Pagina: 1 ... 174 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic