Van onbeperkt TV's aansluiten met eigen apparatuur, naar beperkt aantal TV's aansluiten à €2-5 p/maand per tv.
En óf dat een verdienmodel is...
Echter snap ik ook dat een bedrijf niet zit te wachten op vrije modemkeus.
Het neemt natuurlijk een risico mee om je klanten ervoor te laten zorgen dat updates gedraaid worden e.d. al gebeurd dat vaak automatisch.
Voor tweakers een absolute + om die vrije keuze door te voeren dan zet ik er gelijk een tc7200 neer ipv de CB
Maar voor de grootste groep klanten zou het geen zak uitmaken.
Zet bij afsluiten abonnement met koeienletters neer dat gebruik van eigen modem/router voor eigen risico is.
Simpel. Gebruik je eigen apparatuur dan is het je eigen verantwoordelijkheid.
99% van de klanten kiest dan direct al voor huurapparatuur.
hardware-lover schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:08:
Niet buiten beschouwing laten dat er nogal het eea gewijzigd is m.b.t. de mogelijkheden via een "eigen" decoder en wat Ziggo je nu kan bieden via het ZiggoGo platform. Ik zou nog prima een eigen Ziggo gecertificeerde decoder/recorder aan kunnen slingeren, maar ik ga het gebruiksgemak niet krijgen wat nu via een Next en/of de ZiggoGo app (mobiel en TV) tot mij komt.
Ik zeg niet dat Ziggo apparatuur geen mogelijkheden biedt.
Maar Ziggo (en ik noem hier Ziggo, maar dit geldt natuurlijk voor - bijna - elke provider) zegt wel dat je maximaal zoveel TV's mag aansluiten en alleen met hun eigen apparatuur.
Ik kan hier een Humax aansluiten (of zo'n VU+

) en kan opnames tot in de 'eeuwigheid' bewaren.
Al regelmatig opnames gemaakt van programma's waar bijvoorbeeld familie in voorkwam dat achteraf toch mooi is om terug te zien.
Of aparte programma's of documentaires die nergens anders terug te vinden zijn.
Provider kan na een jaar (of nog eerder) opnames wissen, en dan zit je.
Dus die vrije keuze lijkt mooi, maar als deze door de eigen software niet het volledige ZiggoGo gebruik kan geven, dan zit ik er niet op te wachten.
"zit ik niet op te wachten'. Daar gaat het niet om; het gaat erom dat de consument de keuze krijgt om eigen apparatuur te gebruiken.
De provider levert mij internet, een geselecteerd aantal TV-zenders (en eventueel telefonie) en daar betaal ik dan weer voor.
IMHO heeft de provider dan verder niets te zeggen over welke apparatuur ik in huis moet halen, met elk hun eigen maandelijkse betaling om daar gebruik van te maken.
Lomp gezegd vergelijkbaar met een biefstuk bij de AH halen en dat de AH mij opdringt dat ik het met hun huismerk grillpan moet gaan
bakken grillen. Anders mag ik de biefstuk niet bij hun kopen.
Ik verwacht niet dat Ziggo die apparaten gaat ondersteunen.
Met een smartcard kun je in voormalige Ziggo gebieden natuurlijk nog gewoon een Humax/VU+ o.i.d. gebruiken. Alleen wel een zeer beperkt aantal per huishouden.
Daarnaast, als deze regeling er zo doorkomt, dan zal Ziggo dat wel moeten.
Dus het klinkt allemaal wel leuk op papier, maar zoals zo vaak, in de praktijk valt het vaak erg tegen.
Hier geef ik je wel gelijk. Wat er in dat bericht staat klinkt hoopvol, maar ik betwijfel dat het er zo gaat komen.
Dat ligt er dus aan of deze regeling er zo door gaat komen.
Dan kan er toch geen onderscheid gemaakt worden in zenderpakketten. Dan is het bij Ziggo nog vrij eenvoudig met smartcards te regelen. Ik vraag me af hoe het in de praktijk moet met IPTV providers als KPN en T-Mobile. Ik vraag me af hoe dat uberhaupt te doen is om daar TV met een eigen decoder te kijken (en of je dat als klant wilt)..
Dat zou je al heel simpel met een (klant eigen) code/wachtwoord kunnen doen.
Net zoals je bij Netflix e.d. doet.
Daarnaast nog genoeg andere mogelijkheden.
Voordeel van een huurmodel is wel dat je een nieuwe krijgt bij een defect of als deze niet meer ondersteund wordt. De eerste HD ontvanger die ik had kon uiteindelijk niet met alle stransportstreams overweg en kon dus niet meer alle zenders ontvangen. Als ik die had gehuurd had Ziggo deze vervangen door een nieuw exemplaar.
Zoals gezegd; een decoder kost je bij Ziggo (als ik het goed lees) €5 p/maand.
Een losse Humax kon je voor €100 los kopen. Ofwel binnen 2 jaar heb je een gekochte Humax eruit.
En die Humax draait hier al ruim 8 jaar zonder problemen.
En met een vrije modem/decoder keuze hoeft de huurapparatuur van de providers niet weg.
Het zal dan nog steeds de standaard zijn, dat je bij de provider een modem en decoder krijgt, maar dat je ook de keus krijgt om er zelf voor te zorgen.
Wat je dan geheid gaat krijgen is dat abonnement qua prijs niet zal veranderen. Geen korting als je eigen apparatuur gebruikt; maar wel extra betalen als je modem/decoder van hen wil huren; net als nu dus voor de decoder.
Hebben zij er weer een verdienmodel bij.
jongetje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:54:
Als je het zo ziet dan hoeft Ziggo niets meer te doen. Er is namelijk een AndroidTV, AppleTV, Firestick en een mobiele Android en IOS app waarin je kunt inloggen en TV kunt kijken. Je kunt moeilijk verwachten dat ze ook nog elk merk televisie met zijn eigen OS gaan ondersteunen (en hoeveel modellen en bouwjaren ga je dan ondersteunen?).
IMHO deels waar. Je hebt meer keuze, maar je moet nog steeds de eigen app, smartcard of decoder van Ziggo gebruiken.
DVB-C voorziet niet in het aanmelden met een gebruikersnaam en wachtwoord om de gecodeerde zenders te zien, daar is een oplossing voor gemaakt door een Nederlandse meneer (Ingenieur Den Toonder) met smartcards. Lijkt mij een prima (bestaande) oplossing voor TV's zonder geklooi met allemaal apps.
Precies; maar die smartcards en CI+ modules kun je alleen bij Ziggo huren, maar kun je nu niet zelf kopen.