Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Onbekend schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:19:
Ik heb liever dat ze eens goedkopere (en langzamere) abonnementen aan gaan bieden dan steeds weer snelheidsverhogingen en kostenverhogingen door gaan voeren. 20Mbps is namelijk snel zat voor de meeste mensen. Helaas is de snelheid over de telefoonlijn vaak te laag waardoor je eigenlijk verplicht bent om Ziggo af te nemen. :(
Alstu: nieuws: Ziggo heeft verborgen goedkope abonnementen voor 'bepaalde groepen'

Ziggo Voordeelpakket €39.95 (40/4 Mbit)
Ziggo Basic €39.95 (25/2 Mbit)

[ Voor 59% gewijzigd door Malarky op 09-05-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 09:46
Zal ik tegen die tijd zeker doen, maar wil toch pas vanaf 1 augustus internet en TV in het nieuwe huis dus heb nog even de tijd betere deals af te wachten ;)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

ff gebeld, zoals elke keer bij een prijsverhoging.

Heb nu het volgende aanbod gekregen bij mijn huidige pakket. Connect Complete en Play Complete

3 maanden 34,95 voor Connect Complete en Play Complete pakket
12 maanden 2,55 korting voor de voorgestelde verhoging.

dus het heeft wel zin om te bellen. Er zal maar een klein clubje bellen en de rest slikt netjes de verhoging.

[ Voor 5% gewijzigd door DancePlaza op 09-05-2017 17:46 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik vol goede moed zojuist mijn jaarlijkse belletje naar Ziggo gedaan (Optie 5 -> Optie 3 -> Optie 3) en verteld dat ik wegens de tariefsverhoging ging overstappen naar DSL.

In tegenstelling tot voorgaande jaren pakte ze eerst en direct mijn pakket erbij (150Mbit) en constateerde dat koper theoretisch 22 Mbit op mijn adres biedt (wat ik al wist en ik veel te weinig vind). Glasvezel was er ook niet (wist ik uiteraard ook). En ze melde nog even fijntjes op dat ik toch gebruik maakte van de Vodafone combi voordelen. Allemaal, zonder dat ik wat heb gezegd.

Telefoniste moest lachen, ze wist dat ik maar wat blufte in 1 zin :9

Dus ik heb het maar direct over de vriendelijke boeg gegooid (werkt ook altijd bij Vodafone) en verteld dat ik gewoon voor korting belde en uiteraard nog heel lang klant wil blijven bij Ziggo. Omdat mijn abbo 13-07-2017 afloopt, rekende ze door dat ik in september 2017 moet bellen, dat zou maximale korting opleveren in haar systeem. Abbo altijd eventjes laten verlopen heeft ze mij verzekerd.

Omdat de sfeer er goed in zat, heeft ze mij nog een maandje Fox Sports cadeau gedaan voor einde Eredivisie. Gewoon omdat ze het leuk vond als je belt zei ze, niet omdat er iets in je pakket veranderd.

Anyway, ik heb genoteerd, 2 maanden je abbo laten verlopen voortaan. Niet meer, niet minder.

En ohjah, iedereen die hier meldt dat ze 3 maanden voor €34,95 kunnen krijgen.... Dat is het standaard nieuwe klanten aanbod van Ziggo en dat krijg je sowieso. Tenminste, ik al jaren bij UPC en Ziggo en ik neem helemaal niets af (bel niet, geen pakketten, geen extra kosten). Dus als zelfs dat je niet lukt, dan moet je iemand anders voortaan voor je laten bellen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 09-05-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Malarky
Zoiets probeerde ik hier ook uit te leggen.

Dat men belt voor kortingen / aanbiedingen is normaal, alleen slapers gaan altijd meer betalen.
Maar de reacties ervoor "anders zeg je toch gewoon op" krijgen de uitkomst precies wat jij beschrijft.
Ziggo is niet gek, die weten heus wel wat de concurrentie wil of kan bieden, en of jij echt weg gaat.

Juist dat spel is interessant, ondanks dat je niet zomaar weggaat, gaan ze toch mee in de kortingen.
Als er echt risico zou zijn ( je hebt 1000/1000 glas mogelijk), dan is jouw korting beduidend hoger dan als je in een wijk zit met 20/2 max.
Dus ik heb het maar direct over de vriendelijke boeg gegooid (werkt ook altijd bij Vodafone) en verteld dat ik gewoon voor korting belde en uiteraard nog heel lang klant wil blijven bij Ziggo. Omdat mijn abbo 13-07-2017 afloopt, rekende ze door dat ik in september 2017 moet bellen, dat zou maximale korting opleveren in haar systeem. Abbo altijd eventjes laten verlopen heeft ze mij verzekerd.
En zo krijg je de gouden tips, stroop vangt meer vliegen dan azijn

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 09-05-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
turkishfb schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:47:
[...]
Waar ik meer op doel is dat dit, zoals jij het ook bedoelt, de werking van de commerciële markt niet fijn is. Het verschil tussen een internet only abbo en een combi pakket is zo klein dat men gepusht wordt om een combi pakket te nemen. Dus de mensen die maar 1 dienst nodig hebben hebben pech.
Er is een beperkt aantal spelers (Oligopolie) en op sommige plekken een lokaal monopolie voor Ziggo.

Je ziet het gebrek aan marktwerking direct. Twee grote partijen die allebei "toevallig" in dezelfde maand de prijs met vrijwel hetzelfde bedrag verhogen. Dit /kan/ toeval zijn alleen als er meer partijen zijn is de kans kleiner dat het synchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22
Malarky schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:26:
En ohjah, iedereen die hier meldt dat ze 3 maanden voor €34,95 kunnen krijgen.... Dat is het standaard nieuwe klanten aanbod van Ziggo en dat krijg je sowieso. Tenminste, ik al jaren bij UPC en Ziggo en ik neem helemaal niets af (bel niet, geen pakketten, geen extra kosten). Dus als zelfs dat je niet lukt, dan moet je iemand anders voortaan voor je laten bellen :+
Heb ook niet moeilijk gedaan. Gewoon suf gevraagd en had net daarvoor al mobiel van Ziggo naar Vodafone laten omzetten (dus dan weten ze al dat je niet weg gaat). Dus idd: 34,95 is gewoon bellen en vragen.

"Hoi, kan ik korting krijgen? Waarom? Oh, las op Tweakers dat dat kon :*) " :D

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 09-05-2017 20:12 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pakket (Alles-in-1)Huidige prijs tot 30 juni 2017Nieuwe prijs per 1 juli 2017Verhoging
Connect Start & Play Start€ 45,95€ 47,50€ 1,55
Connect Start & Play Complete€ 54,95€ 55,95€ 1
Connect Start & Play Max€ 66,90€ 67,90€ 1
Connect Complete en Play Start€ 57,45€ 59,95€ 2,50
Connect Complete en Play Complete€ 59,95€ 62,50€ 2,55
Connect Complete en Play Max€ 71,90€ 74,45€ 2,55
Connect Max en Play Start € 63€ 65,50€ 2,50
Connect Max en Play Complete€ 68€ 70,55€ 2,55
Connect Max en Play Max€ 79,95€ 82,50€ 2,55
Zit zo eens naar deze tabel te kijken; maar waar komen deze abonnementsvormen allemaal vandaan joh?
Ik krijg deze op de site nieteens bij elkaar geklikt. Start en Play lukt nog wel, maar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

MikeyMan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:41:
[...]

Zit zo eens naar deze tabel te kijken; maar waar komen deze abonnementsvormen allemaal vandaan joh?
Ik krijg deze op de site nieteens bij elkaar geklikt. Start en Play lukt nog wel, maar dan?
Zelf pakket samen stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:18:
ff gebeld, zoals elke keer bij een prijsverhoging.

Heb nu het volgende aanbod gekregen bij mijn huidige pakket. Connect Complete en Play Complete

3 maanden 34,95 voor Connect Complete en Play Complete pakket
12 maanden 2,55 korting voor de voorgestelde verhoging.

dus het heeft wel zin om te bellen. Er zal maar een klein clubje bellen en de rest slikt netjes de verhoging.
ff net terug gebeld, met dat de creditatie van 12 x 2.55 er niet op stond, en kreeg tijdens dat gesprek een andere korting aangeboden. 6 maanden 34,95... het is wel heel makkelijk om de extra korting te krijgen.

Ik ga alsnog eerst ff rondkijken wat de alternatieven zijn hier in de omgeving en misschien ga ik wel op het aanbod in van Ziggo.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 07-10 11:32
Nou ze zijn wel volhardend bij Ziggo. Gisterenavond automatisch op laten zeggen door NLE en vandaag 6 gemiste oproepen van Ziggo... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Laatst online: 21-09 22:36
Sinds vandaag kan ik bepaalde TV zenders niet meer ontvangen zoals rtl crime, ik krijg dan een pagina met jammer en dat dit alleen is te zien met een mediabox.

Ik heb een tv met CI+ module en dat werkt gewoon met full HD zenders waarom moet ik dan een mediabox nemen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 14:55

Meneer iCy

swarma

Oke, vaagste gesprek ooit met een ziggo medewerker. Ik bel voor hulp, maar hij kon me niet verder helpen en in de tussentijd zit ik hem te helpen met een issue. Uuuh, omgedraaide wereld?

Belde ivm de duitse youtube ads of hun een mogelijke oplossing hebben. Hardnekkig issue blijft het. Dacht er af te zijn, maar na een halfjaar krijg ik weer duitse ads via de google ads stream grmbl....

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:05
Mijn abonnement loopt nog tot 6 augustus. Heeft het met de prijsverhoging nu al nut om te bellen voor korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Janpietertje89 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:07:
Mijn abonnement loopt nog tot 6 augustus. Heeft het met de prijsverhoging nu al nut om te bellen voor korting?
Ja

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 06:28
Malarky schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:26:
Ik vol goede moed zojuist mijn jaarlijkse belletje naar Ziggo gedaan (Optie 5 -> Optie 3 -> Optie 3) en verteld dat ik wegens de tariefsverhoging ging overstappen naar DSL.

In tegenstelling tot voorgaande jaren pakte ze eerst en direct mijn pakket erbij (150Mbit) en constateerde dat koper theoretisch 22 Mbit op mijn adres biedt (wat ik al wist en ik veel te weinig vind). Glasvezel was er ook niet (wist ik uiteraard ook). En ze melde nog even fijntjes op dat ik toch gebruik maakte van de Vodafone combi voordelen. Allemaal, zonder dat ik wat heb gezegd.

Telefoniste moest lachen, ze wist dat ik maar wat blufte in 1 zin :9

Omdat de sfeer er goed in zat, heeft ze mij nog een maandje Fox Sports cadeau gedaan voor einde Eredivisie. Gewoon omdat ze het leuk vond als je belt zei ze, niet omdat er iets in je pakket veranderd.

Anyway, ik heb genoteerd, 2 maanden je abbo laten verlopen voortaan. Niet meer, niet minder.

Hoe ik het hoor weten ze dat allemaal, ze kennen de smoesjes allemaal en hebben gewoon het liefste dat men eerlijk en oprecht is. Zo krijg je inderdaad veel meer door eerlijkheid te tonen, dusja het loont :D Of je doet het via de vervelende, ''leugenachtige'' manier, of je doet het eerlijk. Het 2e zal veel leuker verlopen (+ zoals bij jou bereik je meer). Dit is in principe bij elke helpdesk wel zo hoor, medewerkers vinden een normale klant natuurlijk ook prettiger tussen alle bijdehandjes die bellen :D
icy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:01:
Oke, vaagste gesprek ooit met een ziggo medewerker. Ik bel voor hulp, maar hij kon me niet verder helpen en in de tussentijd zit ik hem te helpen met een issue. Uuuh, omgedraaide wereld?

Belde ivm de duitse youtube ads of hun een mogelijke oplossing hebben. Hardnekkig issue blijft het. Dacht er af te zijn, maar na een halfjaar krijg ik weer duitse ads via de google ads stream grmbl....
Haha voor de medewerker ook vast wel, die zal wel denken, hu waarom belt die Ziggo voor dat probleem? Iets van, misschien handig om naar een computerzaak te gaan of youtube te contacteren? xd Zal ik ze morgen eens opbellen om te zeggen dat ik last heb van mijn enkel? Haha ik ben benieuwd wat voor gesprek dat wordt :D
Uiteraard heeft Ziggo geen oplossing hiervoor, zowel voor mijn enkel als dat jij Duitse YouTube advertenties te zien krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 09-05-2017 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
LopendeVogel schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:39:
Hoe ik het hoor weten ze dat allemaal, ze kennen de smoesjes allemaal en hebben gewoon het liefste dat men eerlijk en oprecht is. Zo krijg je inderdaad veel meer door eerlijkheid te tonen, dusja het loont :D Of je doet het via de vervelende, ''leugenachtige'' manier, of je doet het eerlijk. Het 2e zal veel leuker verlopen (+ zoals bij jou bereik je meer).
Klopt, leverde hier zelfs nog een fles Glühwein op... niet dat ik het drink, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
CreativeS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:43:
[...]

Klopt, leverde hier zelfs nog een fles Glühwein op... niet dat ik het drink, maar wel leuk.
Ja het is jammer dat veel mensen elkaar wijsmaken dat je ze moet opbellen en zeggen dat je wilt overstappen/opzeggen+doordrammen op die leugen. Vooral jammer dat deze mensen er een prettig gevoel aan over houden (de medewerkers weten allang dat het onzin is wat er verteld wordt, die horen niks anders en weten maar al te goed wat de concurrentie bied).. Glühwein, haha die heb ik nog niet eerder gehoord.. Lijkt me wel een Ziggo actie om je die midden in de zomer te geven (volgens mij zijn ze wel van dat soort flauwe dingen)?:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

LopendeVogel schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:39:
[...]

Haha voor de medewerker ook vast wel, die zal wel denken, hu waarom belt die Ziggo voor dat probleem? Iets van, misschien handig om naar een computerzaak te gaan of youtube te contacteren? xd Zal ik ze morgen eens opbellen om te zeggen dat ik last heb van mijn enkel? Haha ik ben benieuwd wat voor gesprek dat wordt :D
Uiteraard heeft Ziggo geen oplossing hiervoor, zowel voor mijn enkel als dat jij Duitse YouTube advertenties te zien krijgt.
Hun hebben daar degelijk wel wat mee te maken. Hun delen de ip adressen uit en als die van 1 of andere oude pool komen vanuit een duits netwerk of iets dergelijks, dan kan je dit soort dingen krijgen.

Het is niet dat ik het met 1 computer/account hebt. Heb het op alle devices/computers en ook gasten die hier komen en via wifi internetten hebben hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
icy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:47:
[...]

Hun hebben daar degelijk wel wat mee te maken. Hun delen de ip adressen uit en als die van 1 of andere oude pool komen vanuit een duits netwerk of iets dergelijks, dan kan je dit soort dingen krijgen.

Het is niet dat ik het met 1 computer/account hebt. Heb het op alle devices/computers en ook gasten die hier komen en via wifi internetten hebben hetzelfde issue.
Oeh dat is vaag ja.. Nog niet eerder meegemaakt (of over gehoord?), lijkt me iets voor de ''fraude'' tak van Ziggo.. Dit moet een helpdeskmedewerker door kunnen zetten (ze noemen de afdeling: Abuse). Ik weet niet of dit ondertussen al gedaan is?

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 09-05-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

LopendeVogel schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:49:
[...]

Oeh dat is vaag ja.. Nog niet eerder meegemaakt (of over gehoord?), lijkt me iets voor de ''fraude'' tak van Ziggo.. Dit moet een helpdeskmedewerker door kunnen zetten (ze noemen het afdeling: Abuse).
Hier op tweakers 2 topics kunnen vinden, maar geen oplossing. Nouja, 1tje had een compleet duits ip gekregen van kpn en dat was wel op te lossen bij google. Die kreeg ook google etc in het duits 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 09-05-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
icy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:50:
[...]

Hier op tweakers 2 topics kunnen vinden, maar geen oplossing. Nouja, 1tje had een compleet duits ip gekregen van kpn en dat was wel op te lossen bij google. Die kreeg ook google etc in het duits 8)
Ja een helpdeskmedewerker zal er sowieso niks mee kunnen, die zou het eventueel door kunnen zetten naar Abuse (niet telefonisch bereikbaar voor klanten als ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Vanavond heeft Ziggo nogmaals een poging gedaan om mij over de streep te trekken. Gisteren werd er nog 29,95 geboden voor 6 maanden maar dat heb ik afgeslagen en toch bij NLE een bestelling gedaan.

Een paar uur geleden werd ik nogmaals gebeld door Ziggo (nummer voor hulp bij overstappen) en deden ze nog een poging. Nu was het 18,72, een raar getal als je het mij zou vragen maar dat was het aanbod. Plus nog een paar maanden een pakket naar keuze. Ik ben inmiddels al 6-7 jaar klant, misschien helpt dat daarin.

Ik heb toch gekozen om weg te gaan bij Ziggo, de klantenservice klinkt allemaal goed maar technisch kan je er helemaal niets mee. Vodafone heb ik ook ellende gehad met facturering van mijn mobiele abonnement en nu dat een Joint Venture is geworden heb ik besloten om beide partijen te verlaten zodra het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Ik kreeg idd ook die korting van 18,70 per maand. Maar dan de overige 6 maanden betaal je wel het volle pond. Over een jaar uitgesmeerd ben je dan nog steeds duurder uit dan bij NLE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
LopendeVogel schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:47:

Ja het is jammer dat veel mensen elkaar wijsmaken dat je ze moet opbellen en zeggen dat je wilt overstappen/opzeggen+doordrammen op die leugen. Vooral jammer dat deze mensen er een prettig gevoel aan over houden (de medewerkers weten allang dat het onzin is wat er verteld wordt, die horen niks anders en weten maar al te goed wat de concurrentie bied)...
We hebben hier glasvezel in de meterkast, dus ik zou geen woord liegen... we hebben ook 6 maanden KPN Premium 500/500 gehad (wie A zegt, moet af en toe ook B zeggen)... dankzij het verdwijnen van HBO met heel veel moeite weer kosteloos weg kunnen gaan bij KPN. Inmiddels alweer bijna een half jaar 'een bijna altijd' tevreden klant van Ziggo.
LopendeVogel schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:47:
Glühwein, haha die heb ik nog niet eerder gehoord.. Lijkt me wel een Ziggo actie om je die midden in de zomer te geven (volgens mij zijn ze wel van dat soort flauwe dingen)?:D:D:D
Was net voor kerst 2016...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vinom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:23:
Ik zou dan alleen internet van Ziggo willen afnemen, en geen TV meer als je dat bedoelt.
En dat is als particulier niet mogelijk volgens mij, bij iedere dienst die je af wil nemen is een TV abonnement altijd een verplicht product.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:48
ShadowLord schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:58:
Krijg je die 6 maanden korting alleen als bestaande klant en/of via de telefoon? Ik als potentiële nieuwe klant zie alleen maar aanbiedingen met 3 maanden korting op de website...
Yup, alleen bij het telefoneren.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:20:
Ik kreeg idd ook die korting van 18,70 per maand. Maar dan de overige 6 maanden betaal je wel het volle pond. Over een jaar uitgesmeerd ben je dan nog steeds duurder uit dan bij NLE.
Dan krijg je dus feitelijk het tv pakket van 18,70 euro gratis en betaal je alleen voor internet.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Volgens mij bestaat er nog een pakket van zo'n 31,20 euro voor TV en Internet 25 Mbps.

Iemand ervaringen mee? Lijkt me wel wat. Doe alleen beetje surfen, Spotify en video streamen bij Netflix en Videoland.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:45:
[...]

En dat is als particulier niet mogelijk volgens mij, bij iedere dienst die je af wil nemen is een TV abonnement altijd een verplicht product.
Ik meen dat dat wel kan, veel Tweakers kijken TV via tablet door Ziggo Go te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:39
ik heb in maart/april 2016 een Ziggo all in 1 abonnement afgesloten. (iets meer dan een jaar geleden)
Maar ik heb geen email gehad over de prijsverhoging.....

Ik heb het goedkoopste alles in 1 pakket genomen toen.
Zal ik de email later nog kunnen krijgen?

En kan ik er nog wat aan doen? of kan ik beter overstappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:50

PauseBreak

derp!

tiguan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:20:
Voor hen die het willen weten:

(6*18,70)+(6*59,95) = € 471,90 (Connect & Play Complete)

En bij NLE: 12*29,95 = € 359,40

Verschil is dus €112,50.

@Aggressor: Als ik het zo zie trekken ze nu alle abonnementen gelijk. Ik heb een verhoging gekregen van €2,50 waarmee mijn oude Alles-in-Een Plus abonnement even duur is als Connect & Play Complete. Vast toeval :+
Wat je er tegen kunt doen? Opbellen en dreigen over te stappen (1200 en dan naar de laatste menukeuze geloof ik), dan krijg je een "persoonlijk aanbod". Meestal in eerste aanzet "toevallig" dezelfde korting die nieuwe klanten ook krijgen. Als je voet bij stuk houdt (en ook even hebt uitgezocht wat er elders te krijgen is) dan kan je er vaak wel een betere deal uit slepen.
Wil je dat allemaal niet dan kan je overstappen mits er concurrentie is in jouw omgeving natuurlijk. Hier is dat het geval, dus ik ben overgestapt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
THE_BASE schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:02:
[...]

Dan krijg je dus feitelijk het tv pakket van 18,70 euro gratis en betaal je alleen voor internet.
Nee ik betaal dan letterlijk €18,70 de eerste 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 21:57
PauseBreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Voor hen die het willen weten:

(6*18,70)+(6*59,95) = € 471,90 (Connect & Play Complete)

En bij NLE: 12*29,95 = € 359,40

Verschil is dus €112,50.

@Aggressor: Als ik het zo zie trekken ze nu alle abonnementen gelijk. Ik heb een verhoging gekregen van €2,50 waarmee mijn oude Alles-in-Een Plus abonnement even duur is als Connect & Play Complete. Vast toeval :+
Wat je er tegen kunt doen? Opbellen en dreigen over te stappen (1200 en dan naar de laatste menukeuze geloof ik), dan krijg je een "persoonlijk aanbod". Meestal in eerste aanzet "toevallig" dezelfde korting die nieuwe klanten ook krijgen. Als je voet bij stuk houdt (en ook even hebt uitgezocht wat er elders te krijgen is) dan kan je er vaak wel een betere deal uit slepen.
Wil je dat allemaal niet dan kan je overstappen mits er concurrentie is in jouw omgeving natuurlijk. Hier is dat het geval, dus ik ben overgestapt.
En toch kun je het niet 1-op-1 vergelijken hierop :)
Het ligt ook aan wat je wilt kunnen zien e.d., als je alleen basis tv wilt en internet dan is de concurrent goedkoper. Maar als voorbeeld, stel je wilt de formule1 (of buitenlands voetbal) heel graag volgen, dat is al inclusief bij Ziggo, net als opnemen en on demand, waar je vaak bij andere aanbieders los voor (extra) moet betalen. (ziggo sport is 15,50 bij NLE ;) )
Eigenlijk moet je de prijs helemaal uitsplitsen en kijken wat je ervoor krijgt en dan vergelijken, Ziggo meer snelheid, dat moet je dan corrigeren om te vergelijken met de prijs van NLE etc.

Maar simpele recht toe recht aan vergelijking (je wilt basis tv en internet) dan kun je zeggen NLE is goedkoper. (of andere DSL aanbieders)

Heb je meerdere producten (kids zenders, vast bellen, opnemen, meerdere ontvangers, sportzenders), dan kom je vaak niet goedkoper uit :) (ik kom bijv. niet goedkoper uit)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:57:
[...]

En toch kun je het niet 1-op-1 vergelijken hierop :)
Het ligt ook aan wat je wilt kunnen zien e.d., als je alleen basis tv wilt en internet dan is de concurrent goedkoper. Maar als voorbeeld, stel je wilt de formule1 (of buitenlands voetbal) heel graag volgen, dat is al inclusief bij Ziggo, net als opnemen en on demand, waar je vaak bij andere aanbieders los voor (extra) moet betalen. (ziggo sport is 15,50 bij NLE ;) )
Eigenlijk moet je de prijs helemaal uitsplitsen en kijken wat je ervoor krijgt en dan vergelijken, Ziggo meer snelheid, dat moet je dan corrigeren om te vergelijken met de prijs van NLE etc.

Maar simpele recht toe recht aan vergelijking (je wilt basis tv en internet) dan kun je zeggen NLE is goedkoper. (of andere DSL aanbieders)

Heb je meerdere producten (kids zenders, vast bellen, opnemen, meerdere ontvangers, sportzenders), dan kom je vaak niet goedkoper uit :) (ik kom bijv. niet goedkoper uit)
Als je echt hard wilt onderhandelen (om het even met welke partij) dan is het inderdaad altijd het beste om aan te sturen op een volledig op maat gemaakt pakket natuurlijk. Het is dan ook een stuk makkelijker om korting af te dwingen o.b.v. niet afgenomen tv-zenders en pakketten. Ik ken mensen die dat jaarlijks doen, die betalen echt heel erg weinig maar de keerzijde is dat je een dergelijk bestand met vergelijkingen ook voor de concurrentie moet maken. Het kost dus gewoon enorm veel tijd, en tijd is niet gratis.

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om over te stappen naar NLE (+ Ziggo Sport Totaal, want wel F1 volgen natuurlijk :+ ) mede omdat ik al die prijsverhogingen en serviceverslechteringen wel zat ben. De vergelijking was voor mij vrij simpel. Zelfs met ZST erbij ben ik per maand €14,50 goedkoper uit, met vergelijkbare internetsnelheid, aantal tv-zenders en er is een gratis monteur. Kortom, kost mij het minste tijd en moeite.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En dan gebruikt de decoder van KPN / NLE 5,4Watt (in gebruik!) en dat Mediabox XL ding van Ziggo 50Watt standby... dan verdien je ook nog wat tientjes energiekosten terug bij een overstap.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 10-05-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
PauseBreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:14:
[...]

Als je echt hard wilt onderhandelen (om het even met welke partij) dan is het inderdaad altijd het beste om aan te sturen op een volledig op maat gemaakt pakket natuurlijk. Het is dan ook een stuk makkelijker om korting af te dwingen o.b.v. niet afgenomen tv-zenders en pakketten. Ik ken mensen die dat jaarlijks doen, die betalen echt heel erg weinig maar de keerzijde is dat je een dergelijk bestand met vergelijkingen ook voor de concurrentie moet maken. Het kost dus gewoon enorm veel tijd, en tijd is niet gratis.

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om over te stappen naar NLE (+ Ziggo Sport Totaal, want wel F1 volgen natuurlijk :+ ) mede omdat ik al die prijsverhogingen en serviceverslechteringen wel zat ben. De vergelijking was voor mij vrij simpel. Zelfs met ZST erbij ben ik per maand €14,50 goedkoper uit, met vergelijkbare internetsnelheid, aantal tv-zenders en er is een gratis monteur. Kortom, kost mij het minste tijd en moeite.
Ik was er ook klaar mee en stap ook over!
Heb zelf gekozen voor t-mobile thuis omdat ik dik tevreden over hen ben als mobiele provider en service.
Nu nog even afwachten op de aankomende combi kortingen.
Ik ga daar de eerste 6 maanden €20 per maand minder betalen als bij ziggo en daarna €15,-
Schrok wel van het prijsverschil!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:26
DaveD1109 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Ik was er ook klaar mee en stap ook over!
Heb zelf gekozen voor t-mobile thuis omdat ik dik tevreden over hen ben als mobiele provider en service.
Nu nog even afwachten op de aankomende combi kortingen.
Ik ga daar de eerste 6 maanden €20 per maand minder betalen als bij ziggo en daarna €15,-
Schrok wel van het prijsverschil!
maar wat krijg je daar dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:42:
En dan gebruikt de decoder van KPN / NLE 5,4Watt (in gebruik!) en dat Mediabox XL ding van Ziggo 50Watt standby... dan verdien je ook nog wat tientjes energiekosten terug bij een overstap.
Heb je een punt, maar kom dan wel met de juiste gegevens ;) die box verbruikt geen 50Watt standby (volgens mij alleen Hoog /+ actief).
Zet hem in Eco en je hebt: Stand-by Eco <0,5 Watt :)
Actief wel grootverbruiker idd, enige minpunt aan die box eigenlijk :(

tabel gevonden:
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt

[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 10-05-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Heb je een punt, maar kom dan wel met de juiste gegevens ;) die box verbruikt geen 50Watt standby (volgens mij alleen Hoog /+ actief).

tabel gevonden:
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt
Het probleem is wel dat je bij 'Eco' echt zinloos veel geduld moet hebben met dat ding. Je zult het misschien niet verwachten, maar dat heb ik dus niet :+
Nou goed, gelukkig heb ik gewoon een eigen Humax die minder verbruikt (maximaal 28W) dus dat zal niet merkbaar veel schelen, maar als ik bij mijn ouders ben dan erger ik me altijd kapot aan hoe traag die Mediabox XL is. Uiteraard staat dat ding daar op Eco.... Zinloos geduld :'(

Op 'Hoog' is het een prima dingetje trouwens. Niks over te klagen dan. Ja, het verbruik is ook wat hoog dan maar dat wek ik toch zelf op.
hardware-lover schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Het gaat er niet over via welke wijze je TV kunt kijken, het gaat er over of het TV abonnement bij Ziggo een verplichte afname is, en volgens mij is dit voor particulieren wel degelijk het geval.
Klopt, je neemt altijd een vorm van TV af bij Ziggo als particulier.

[ Voor 14% gewijzigd door PauseBreak op 10-05-2017 12:01 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

THE_BASE schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:10:
[...]
Ik meen dat dat wel kan, veel Tweakers kijken TV via tablet door Ziggo Go te streamen.
Het gaat er niet over via welke wijze je TV kunt kijken, het gaat er over of het TV abonnement bij Ziggo een verplichte afname is, en volgens mij is dit voor particulieren wel degelijk het geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PauseBreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Het probleem is wel dat je bij 'Eco' echt zinloos veel geduld moet hebben met dat ding. Je zult het misschien niet verwachten, maar dat heb ik dus niet :+
Nou goed, gelukkig heb ik gewoon een eigen Humax die minder verbruikt (maximaal 28W) dus dat zal niet merkbaar veel schelen, maar als ik bij mijn ouders ben dan erger ik me altijd kapot aan hoe traag die Mediabox XL is. Uiteraard staat dat ding daar op Eco.... Zinloos geduld :'(

Op 'Hoog' is het een prima dingetje trouwens. Niks over te klagen dan. Ja, het verbruik is ook wat hoog dan maar dat wek ik toch zelf op.
Hoe vaak zet je de box aan per dag?
Hier staat hij ook in ECO, maar die ene minuut wachten kan ik toch echt wel overzien :)
In gebruik werkt de box uiteraard hetzelfde als in elk ander energieprofiel, dus het gaat puur om het opstarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]

Maar dan kun je er niks mee toch?
Geen opname inplannen oid bedoel ik daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
In de ECO stand kan je in ieder geval geen opnames op afstand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

tabel gevonden:
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt
Nadeel is ook dat dat ding in Eco stand ook een aantal functies niet meer ondersteunt. :-(

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
hjs schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Maar dan kun je er niks mee toch?
Geen opname inplannen oid bedoel ik daarmee.
sjaool schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Nadeel is ook dat dat ding in Eco stand ook een aantal functies niet meer ondersteunt. :-(
Welke functies niet meer?

Enige dat ik weet is op afstand via de app dingen instellen, voor de rest werkt ie zover ik weet gewoon prima :)
tiguan schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:13:
In de ECO stand kan je in ieder geval geen opnames op afstand doen.
Dit dus, maar dat is ook het enige (en heb dat nog nooit nodig gehad :? )

EDIT:
Gevonden op de site:

Eco
Wil je dat je Mediabox XL zo min mogelijk stroom verbruikt in stand-by? Kies dan voor 'Eco'. Let wel op, aan de Ecostand zitten een aantal nadelen:
•Als je de Mediabox XL als modem gebruikt kun je niet internetten en bellen.
•De Extra Mediabox XL werkt niet wanneer de Mediabox XL op stand-by staat.
•Ingeplande opnames worden niet altijd goed opgeslagen, omdat de Mediabox XL niet alle updates van de Elektronische Programmagids (EPG) ontvangt.
Voor fUPC kan het dus probleem zijn als je hem als modem gebruikt.
Extra mediabox op de slaapkamer kan dan niet.
Dat laatste nog nooit gemerkt, als je box gewoon regelmatig aan is geweest is je tv gids gewoon up-to-date.

[ Voor 50% gewijzigd door Martinusz op 10-05-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:09:
[...]

Hoe vaak zet je de box aan per dag?
Hier staat hij ook in ECO, maar die ene minuut wachten kan ik toch echt wel overzien :)
In gebruik werkt de box uiteraard hetzelfde als in elk ander energieprofiel, dus het gaat puur om het opstarten ;)
Mijn eigen Humax? 2x per dag ('s ochtends en 's avonds :p). Bij mijn ouders staat dat ding doorgaans hele dagen aan. Het probleem met het eco-profiel is dat alles gewoon langzaam / stroperig gaat vergeleken met mijn eigen ouderwetse Humax. Een ander zal er geen problemen mee hebben of het niet merken, maar ik vind het gewoon vervelend. Dus als ik er ben gaat die doos op magische wijze naar 'Hoog' :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PauseBreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:18:
[...]

Mijn eigen Humax? 2x per dag ('s ochtends en 's avonds :p). Bij mijn ouders staat dat ding doorgaans hele dagen aan. Het probleem met het eco-profiel is dat alles gewoon langzaam / stroperig gaat vergeleken met mijn eigen ouderwetse Humax. Een ander zal er geen problemen mee hebben of het niet merken, maar ik vind het gewoon vervelend. Dus als ik er ben gaat die doos op magische wijze naar 'Hoog' :+
Er is geen relatie tussen ECO stand en werking van de box in gebruik ;) (tenminste die zou er niet moeten zijn) Als dat echt zo is, dan moet de box of aansluitingen nagekeken worden :)

Wij hebben boven ook een Humax, enige wat sneller gaat is aanzetten inderdaad, voor de rest is de Horizon net zo snel (zappen, tv gids etc.) en die staat toch echt in ECO hier :)

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 10-05-2017 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Er is geen relatie tussen ECO stand en werking van de box in gebruik ;) (tenminste die zou er niet moeten zijn) Als dat echt zo is, dan moet de box of aansluitingen nagekeken worden :)
Zeker wel. Zeker in het begin kan je niet 'even snel' de EPG gebruiken (wordt nog binnengehaald dan), scrollen binnen de EPG gaat daarna ook relatief langzaam etc. Maar zoals ik al zei: Ik vind het een te traag hok op eco. Dat is puur persoonlijk. Ik ben niet van het zinloos geduld uitoefenen voor dit soort zaken.

Edit: Ik ben wat dat betreft ook wel benieuwd naar dat KPN tv-doosje. Ik vrees dat ik daar geen vriendjes mee ga worden :P

[ Voor 9% gewijzigd door PauseBreak op 10-05-2017 12:28 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Malarky schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:05:
[...]

Alstu: nieuws: Ziggo heeft verborgen goedkope abonnementen voor 'bepaalde groepen'

Ziggo Voordeelpakket €39.95 (40/4 Mbit)
Ziggo Basic €39.95 (25/2 Mbit)
En deze dan https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50/ of is dat die Ziggo Basic

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PauseBreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:23:
[...]

Zeker wel. Zeker in het begin kan je niet 'even snel' de EPG gebruiken (wordt nog binnengehaald dan), scrollen binnen de EPG gaat daarna ook relatief langzaam etc. Maar zoals ik al zei: Ik vind het een te traag hok op eco. Dat is puur persoonlijk. Ik ben niet van het zinloos geduld uitoefenen voor dit soort zaken.

Edit: Ik ben wat dat betreft ook wel benieuwd naar dat KPN tv-doosje. Ik vrees dat ik daar geen vriendjes mee ga worden :P
Misschien ben ik er ook wel aan gewend ondertussen (aan de Horizon) of is mijn Humax 5200C ook gewoon niet de snelste geen idee. Ik merk vooral dat vaak over de Horizon wordt gesproken alsof het nog 3 jaar geleden is, ondertussen is die box (op stroomverbruik na) gewoon een prima box naar mijn mening.

Heb dit filmpje weleens geplaatst in Horizon topic, geeft een indruk (dit is nog de vorige versie Horizon trouwens, niet de nieuwste):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Het scrollen in de tv gids van de Horizon vind ik traag. Bovendien kan je niet een hele pagina omhoog/omlaag, wat bij Humax wel kan.

@PauseBreak Moet je ff dit filmpje kijken. Dan zie je een beetje hoe het is;

Ik ben zelf wel gecharmeerd van deze interface. Goed overzichtelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door tiguan op 10-05-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Ik zal ziggo ook eens bellen, wil wel overstappen naar NLE ofzo maar ik zit met 2 tv's met een ci-module

Nu profiteer ik van de dubbele data bij vodafone en een gratis tv pakket en formule 1.

[ Voor 30% gewijzigd door thalantis op 10-05-2017 13:26 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
commentator schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:46:
[...]

maar wat krijg je daar dan voor?
50/50 glasvezel, 2 decoders waarvan 1 met hdd, bellen en fox sports (wat ik niet gebruik)
Bij Ziggo had ik wel het 150/15 alles in 1 maar haalde die snelheid toch nooit.
Zat meestal rond de 90.
En 2 horizon boxen.

Moet er wel bij zeggen dat ik altijd wel tevreden was hoor over ziggo, maar na 3 prijsverhogingen nu in 1 1/2 jaar werden ze mij te duur!

[ Voor 17% gewijzigd door DaveD1109 op 10-05-2017 13:59 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 10:33
Aggressor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:58:
ik heb in maart/april 2016 een Ziggo all in 1 abonnement afgesloten. (iets meer dan een jaar geleden)
Maar ik heb geen email gehad over de prijsverhoging.....

Ik heb het goedkoopste alles in 1 pakket genomen toen.
Zal ik de email later nog kunnen krijgen?

En kan ik er nog wat aan doen? of kan ik beter overstappen?
Ik had ook nog geen mail gehad, zojuist wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6LlS5EierCQ0eSljk8YP1w3J/thumb.png

Van de week ook maar weer eens bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Joster op 10-05-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Lang leven die fnv-aktie van begin dit jaar :+
Eerste 24 maanden Connect en Play 49,95 pm (Geldig t/m15 januari 2019)
Niks geen prijsverhoging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:05
Ik heb nog geen bericht gehad van Ziggo over een prijsverhoging. In augustus 2016 een jaarabonnement afgesloten. Ik heb gezocht naar alternatieven, die heb ik gewoon niet. 10mbit via tele-2 is zo ongeveer het beste wat ik kon vinden maar dat is natuurlijk geen alternatief. Andere providers geven aan dat hun producten op mijn adres niet beschikbaar zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Janpietertje89 op 10-05-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Ik ben automatisch overgestapt per 19 juni naar NLE. Zojuist gebeld door Ziggo door iemand 'verantwoordelijk voor vaste klanten'. Ben nog geen half jaar klant, maar goed.

Op zich een leuk aanbod (18,70 voor 6 maanden, daarna normale bedrag), maar die kerel die liegt dus dat ik met dubbele kosten zou zitten omdat mijn contract nog een half jaar door zou lopen en dat bij NLE de snelheid gedeeld zou worden per apparaat verbonden (dus volgens hem 10 devices is 10Mbit per device).

Vooral over de eerste leugen viel ik een beetje. Wilde er verder niet te moeilijk over te doen, maar persoonlijk vind ik dit wel een stapje te ver gaan om je targets binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 06-10 09:35

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Na probleem 1 amper getackeld te hebben met Ziggo (Internet uitval, bleek coax probleem te zijn door eerdere montage van aansluitingen door een andere Ziggo monteur), gaan we een nieuwe fase in. Ziggo is meer zenders in HD aan het aanbieden. Ik heb tot op heden nooit geen problemen gehad met extra HD zenders cq zender aanpassingen. Echter vandaag kan ik geen Discovery Science of Discovery world meer ontvangen op iig 2 van mijn TV's. Je krijgt een link te zien naar een pagina van Ziggo waarop word aangegeven dat je naar kanaal 800 moet en dan een logo moet zien. Zo niet dan heb je een oude mediabox (wat ik niet heb, TV met CI+ modules). Welke wijzigingen zijn er doorgevoerd op de HD signalen dat er een nieuwe mediabox moet komen cq waarom mijn TV's nu niet meer werken met deze zenders?

Iemand enig idee? Betreft overigens Regio Den Bosch.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
pelt schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:48:
Ik ben automatisch overgestapt per 19 juni naar NLE. Zojuist gebeld door Ziggo door iemand 'verantwoordelijk voor vaste klanten'. Ben nog geen half jaar klant, maar goed.

Op zich een leuk aanbod (18,70 voor 6 maanden, daarna normale bedrag), maar die kerel die liegt dus dat ik met dubbele kosten zou zitten omdat mijn contract nog een half jaar door zou lopen en dat bij NLE de snelheid gedeeld zou worden per apparaat verbonden (dus volgens hem 10 devices is 10Mbit per device).

Vooral over de eerste leugen viel ik een beetje. Wilde er verder niet te moeilijk over te doen, maar persoonlijk vind ik dit wel een stapje te ver gaan om je targets binnen te halen.
Ik mag het hopen voor je, aangezien de eerste contracten over het algemeen op jaarbasis aangegaan worden.
Als je nog niet aan dat eerste jaar zit ( op 19 juni ) krijg je dus inderdaad eenrekening van Ziggo en NLE
Voor jou dus aan de orde op dat te controleren, of neemt NLE die 6 maanden voor jou voor de rekening ( wat ik ten zeerste betwijfel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Door die prijswijziging mag je juist kosteloos je contract voortijdig opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
FreshMaker schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:23:
[...]

Ik mag het hopen voor je, aangezien de eerste contracten over het algemeen op jaarbasis aangegaan worden.
Als je nog niet aan dat eerste jaar zit ( op 19 juni ) krijg je dus inderdaad eenrekening van Ziggo en NLE
Voor jou dus aan de orde op dat te controleren, of neemt NLE die 6 maanden voor jou voor de rekening ( wat ik ten zeerste betwijfel )
Nee. Zij verhogen de prijs. Ik mag opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
pelt schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:24:
[...]Nee. Zij verhogen de prijs. Ik mag opzeggen.
hmmja, die had ik over het hoofd gezien ... my bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 11:03
MR_VIPER schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:55:
Na probleem 1 amper getackeld te hebben met Ziggo (Internet uitval, bleek coax probleem te zijn door eerdere montage van aansluitingen door een andere Ziggo monteur), gaan we een nieuwe fase in. Ziggo is meer zenders in HD aan het aanbieden. Ik heb tot op heden nooit geen problemen gehad met extra HD zenders cq zender aanpassingen. Echter vandaag kan ik geen Discovery Science of Discovery world meer ontvangen op iig 2 van mijn TV's. Je krijgt een link te zien naar een pagina van Ziggo waarop word aangegeven dat je naar kanaal 800 moet en dan een logo moet zien. Zo niet dan heb je een oude mediabox (wat ik niet heb, TV met CI+ modules). Welke wijzigingen zijn er doorgevoerd op de HD signalen dat er een nieuwe mediabox moet komen cq waarom mijn TV's nu niet meer werken met deze zenders?

Iemand enig idee? Betreft overigens Regio Den Bosch.
Welke melding krijg je te zien als je naar de betreffende kanalen gaat?

Kun je de zenders NPO101, Cartoon Network, MTV Music 24, RTL Crime wel ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

MediaZoo schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:26:
[...]

Welke melding krijg je te zien als je naar de betreffende kanalen gaat?

Kun je de zenders NPO101, Cartoon Network, MTV Music 24, RTL Crime wel ontvangen?
Ik heb RTL Crime / Cartoon Network geprobeerd. Allemaal zelfde melding.

"Dat is kammer. Met jouw mediabox kun je deze zender niet kijken. De oplossing? Kijk snel op ziggo.nl/meerHD"

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zenden ze die nou in mpeg4 uit oid :?
ha mijn Enigma2 box heeft ook de stills op in de logische zenderlijst.. echter zijn de zenders in mpeg4 ook gewoon wel vindbaar.... gelukkig kan ik daar handmatig de lijst aanpassen :)

[ Voor 71% gewijzigd door SMSfreakie op 10-05-2017 19:04 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zo.. de duplicates met . er achter uit mn enigma2 zenderlijst.. en het werkt als een tierelier.. :P
ze gebruiken er gewoon zelfs een andere transportstream voor :O

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:42:
Ik ben zelf wel gecharmeerd van deze interface. Goed overzichtelijk.
Maar functioneel toch iets minder... zo werkte het hervatten van een opname (kijken dus) niet bij ons.
Ook niet na het ruilen van onze Arris. Je kunt bij de opnames niet zien aan welke opname je al bent begonnen met kijken. Toch wel jammer als je een serie zoals How It's Made of Food Factory opneemt. De HD glaszenders niet op één t/m tien, zelfs de gewone HD-zenders zijn nog steeds niet overal op deze plek. Toch kleine simpele dingen... die zeer zwaar wogen bij de keuze om weer terug te gaan naar Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:07
Zojuist ook maar eens even gebeld. Aangegeven dat ik zag dat ze de prijzen verhogen en dat ik al enige tijd klant was bij Ziggo en of ze nog een leuke aanbieding voor mij heeft. Zonder problemen 6 maanden voor € 34,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Huh... ik probeer te bellen maar ze zeggen dat ze gesloten zijn om 21:00 ?? sinds wanneer is dat? 8)7 was toch altijd 22:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:17
Robbie T schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:47:
Zojuist ook maar eens even gebeld. Aangegeven dat ik zag dat ze de prijzen verhogen en dat ik al enige tijd klant was bij Ziggo en of ze nog een leuke aanbieding voor mij heeft. Zonder problemen 6 maanden voor € 34,95.
Welk abo heb jij? Ik de 150/15 met de simpelste tv. Vorig jaar kreeg ik 3 maanden korting. Ga het morgen ook maar weer proberen. Wil wel overstappen maar dan kan ik max 32mbit en dan kun je niet eens 2 tv decoders selecteren bij sommige providers. Plus met extra betalen om Formule 1 te kijken wordt het niet echt goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:48:
Ik heb sinds onze verhuizing al maanden last van een continue wegvallende internet verbinding. Het lijkt op onderstaand issue:
https://community.ziggo.n...eem-dhcp-1061/index1.html

Er worden dubbele IP adressen uitgegeven, waardoor het internet steeds wegvalt. Dit gebeurt meerdere keren per dag. Inmiddels heb ik op bijna al mijn apparaten een vast IP adres ingesteld, maar nog steeds waardeloos.

Ik heb achter mijn Ziggo modem een Apple Time Capule staan. Van daaruit 2 Netgears voor de verdeling van de vaste lijn. Het draadloze netwerk wordt verder vergroot met 2 keer een Apple Express en een Apple Airport Extreme. Ik gebruik gewoon de Wifi van de Ziggo modem die ik versterkt doorzet. Dit nadat het in bridge modus zetten van de modem ook al geen oplossing bood. Inmiddels heb ik al ipv4 en 6 gehad, beide waardeloos.

Blijf ik hiervan gewoon last houden met de modem van Ziggo en is dat bij andere providers niet? Oftwel hebben die een wat makkelijker hanteerbaar modem die ik in Bridge zet en mijn eigen netwerk zijn gang kan laten gaan? Want dan lijkt me dit een erg mooi moment om over te stappen.
Even een kleine up tussen al dat onderhandelen met Ziggo :) , iemand hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:48:
[...]

Even een kleine up tussen al dat onderhandelen met Ziggo :) , iemand hier ook last van?
Als het in bridge modus zetten van het modem niet helpt acht ik de kans nihil dat het probleem aan Ziggo te wijten is... Ik zou eerst is intern wat zaken gaan uitsluiten zeker aangezien je nog een bonte combinatie van apparatuur gebruikt

Misschien eigen topic starten met een duidelijkere beschrijving van het netwerk (tekening!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
Inderdaad, die Netgears zijn domme switches? Ik vermoed dat 1 van die Apple apparaten DHCP loopt te doen terwijl ie dat niet moet doen. Andere provider gaat niks oplossen dus.
MR_VIPER schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:37:
[...]

"Dat is kammer. Met jouw mediabox kun je deze zender niet kijken. De oplossing? Kijk snel op ziggo.nl/meerHD"
Misschien even opnieuw zenders zoeken? Bij philips is dit tv opnieuw instellen oid. (verwarrend). Aangezien SD eraf is gehaald. Naar mijn weten moet je gewoon die HD zenders kunnen bekijken met CI+.

[ Voor 59% gewijzigd door Jim423 op 10-05-2017 22:46 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:07
DJ-Promo schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:34:
[...]

Welk abo heb jij? Ik de 150/15 met de simpelste tv. Vorig jaar kreeg ik 3 maanden korting. Ga het morgen ook maar weer proberen. Wil wel overstappen maar dan kan ik max 32mbit en dan kun je niet eens 2 tv decoders selecteren bij sommige providers. Plus met extra betalen om Formule 1 te kijken wordt het niet echt goedkoper.
Ik heb de Connect Complete en Play Start. 150/15, Tv middels CI+, bellen en geen extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:48:
[...]

Welke modem?
Is er een horizon in het spel waarbij de WiFi aanstaat? Of bekabeld is aangesloten aan het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
Bovenstaand kun je controleren overigens door op de Horizon naar thuisnetwerk te gaan onder opties. Er moet dan gatewaymodus staan en er mag geen netwerkkabel ingeplugd zijn. Als er verbonden staat is het niet goed.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 07-10 13:18

elsinga

=8-)

Ik heb vanwege een verhuizing fZiggo -> fUPC en dus "nieuw" abonnement al de standaard 3 maanden voor 34,95 korting tot 20 juni en dus een jaarcontract tot 20 maart volgend jaar. Iemand ervaring in zo'n situatie met het vragen van korting? Ga ik dan pas na 20 juni doen, maar dus voor 1 juli.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R-T-S
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-08 17:10

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

pelt schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:48:
Ik ben automatisch overgestapt per 19 juni naar NLE. Zojuist gebeld door Ziggo door iemand 'verantwoordelijk voor vaste klanten'. Ben nog geen half jaar klant, maar goed..........
Inderdaad eenzelfde ervaring gehad. De ziggo verkoper belt op om te vertellen dat "ADSL" van NLEx inferieur is aan kabel, dat de pingtijden veel hoger zijn op xDSL, geen helpdesk, geen eigen monteur en dat er niet geleverd wordt naar beloofde snelheid.

Ronduit discutabel dat ziggo zich van zulke zwartmakerij jegens concurrenten bedient.

Sinds gisteren overgestapt naar NLEx. Van 40/4 (ziggo) naar 100/30 mb en in tegenstelling tot wat de ziggomeneer predikt haal ik het nog ook, voor €15 in de maand minder.

@Martinusz Voor mij is het de eerste keer dat ik zoiets meemaak, en ik ben toch meerdere keren overgestapt van diverse leveranciers. Dacht al dat het met de Amerikaanse overname te maken had :+

[ Voor 13% gewijzigd door R-T-S op 11-05-2017 14:30 . Reden: toevoeging martinusz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
R-T-S schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:07:
[...]

Inderdaad eenzelfde ervaring gehad. De ziggo verkoper belt op om te vertellen dat "ADSL" van NLEx inferieur is aan kabel, dat de pingtijden veel hoger zijn op xDSL, en dat er niet geleverd wordt naar beloofde snelheid.

Ronduit discutabel dat ziggo zich van zulke zwartmakerij jegens concurrenten bedient.

Sinds gisteren overgestapt naar NLEx. Van 40/4 (ziggo) naar 100/30 mb en in tegenstelling tot wat de ziggomeneer predikt haal ik het nog ook, voor €15 in de maand minder.
Dat is gewoon standaard Sales, dat is niet iets specifieks van Ziggo ;)
Ik neem geen enkele Sales persoon serieus, anders zit je met heel veel abbo's opgescheept in je leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Martinusz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Dat is gewoon standaard Sales, dat is niet iets specifieks van Ziggo ;)
Ik neem geen enkele Sales persoon serieus, anders zit je met heel veel abbo's opgescheept in je leven :+
Bij mij werd er door de medewerker gelogen en mij als consument (ik ga er van uit met opzet) verkeerde informatie geleverd: ik zou dubbele kosten hebben, omdat mijn contract door zou lopen.

Het is dat ik geen zin hebt om extra moeite hier voor te doen, maar dit is echt wel klachtwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
pelt schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:37:
[...]

Bij mij werd er door de medewerker gelogen en mij als consument (ik ga er van uit met opzet) verkeerde informatie geleverd: ik zou dubbele kosten hebben, omdat mijn contract door zou lopen.

Het is dat ik geen zin hebt om extra moeite hier voor te doen, maar dit is echt wel klachtwaardig.
Jup Sales gaan heel vaak te ver.

Zo heb ik ooit NLE aan de deur gehad met een informatiepakket (nee hoor het is echt een informatiepakket), 2 weken later kreeg ik een brief dat ik overgezet werd ;)
Zelfde met Telfort meegemaakt, sindsdien niks aannemen van Sales mensen, laten lullen en zelf onderzoek doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:48
Sinds begin deze week ben ik ook Ziggo klant. Nadat KPN de prijzen weer verhoogd had vond ik het genoeg geweest met mijn dure glasvezel pakket. Van 62,50 per maand naar 65 euro per maand. Het werkte mooi en goed, maar aangezien ik weinig tv kijk en met internet niet echt veel snelheid nodig heb eens gaan kijken wat er mogelijk was.

Ook eerst NLE overwogen, maar aangezien hier glasvezel ligt is de XDSL centrale nog niet geupgrade naar VDSL. Gevolg, NLE kan op ADSL maximaal 20Mbit leveren voor 29,95. Ik had glasvezel van NLE kunnen nemen maar dan was ik weer 43,50 per maand gaan betalen. Voor mijn gebruik nog altijd overkill en dat moest goedkoper kunnen.

Bij Ziggo het 25/2,5Mbit abonnement gevonden voor 12,50 per maand. Dat aangemeld en nu is me eigenlijk niet helemaal duidelijk wat ik ga betalen. Het lijkt er op dat Ziggo automatisch een TV abonnement heeft toegevoegd, al kwam ik er enkele weken geleden achter dat mijn TV al zenders op de COAX kon ontvangen, zowel analoog als digitaal. Maar goed, dat ik er voor moet betalen is eigenlijk niet meer dan logisch. Echter, blijkbaar krijg ik het internet voor 10 euro. TV voor 18,70 erbij en dan zou ik op € 28,70 uit komen. Ik zie deze pakketten nergens terug in de berichten over prijsverhogingen en heb ook nog geen mail hierover gehad. Wat ik straks dus ga betalen is nog een raadsel, al zal het vast niet boven de 35 euro liggen.

Snelheid nu ligt wel wat lager ten opzichte van mijn 60/6 glasvezel abonnement, maar voor mij dus geen probleem. Elke maand 30 euro uitsparen is toch mooi meegenomen. Ook stoorde ik mij aan de losse TV tuner met afstandsbediening, dat heb ik met Ziggo TV niet meer. Allemaal die HD dingen vind ik niet zo interessant. Helemaal zonder TV abonnement gaat mij te ver, basis TV is wel fijn. En laat Formule 1 nu een van de weinige dingen zijn die me wel boeit en het mag duidelijk zijn waarom ik voor Ziggo heb gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat pakket van €10,- extra voor internet en bellen geldt alleen voor klanten die al klant zijn bij Ziggo met alleen kabel tv. Dus ben benieuwd of je dat pakket idd mag afnemen op deze manier bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:13
Ik heb ook maar even naar Ziggo gebeld. Wij hadden Alles in één Complete voor 59 euro, met facturen van soms 66 euro i.v.m. bellen naar België. Nu heb ik gevraagd of de vaste telefonie en de Mediabox XL eraf gehaald kunnen worden, want we bellen eigenlijk alleen nog maar mobiel en gebruiken alleen de CI+ module op de TV. Dan zou het op 56 euro komen.
Ik had nog gevraagd voor korting maar hij kon me alleen een paar maanden gratis zenderpakket aanzetten.

Had eigenlijk goedkoper verwacht, maar denk dat je het meeste betaald voor de internetsnelheid van in mijn geval 150mb. Van de andere kant hebben we met onze mobiele telefoons met een KPN abonnement vanaf 1 juni zonder extra kosten bellen naar het buitenland. Dan zullen we waarschijnlijk niet meer die uitschieters naar 66 euro zien op de factuur van Ziggo, wat dus eerst het geval was met vaste telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik twijfel ook naar het 25 Mbps abonnement over te stappen. Heb nu het 40Mbps abonnement en doe verder weinig anders dan Netflix, Videoland en Spotify. Morgen maar eens bellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Alexknl schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:59:
Ik heb ook maar even naar Ziggo gebeld. Wij hadden Alles in één Complete voor 59 euro, met facturen van soms 66 euro i.v.m. bellen naar België. Nu heb ik gevraagd of de vaste telefonie en de Mediabox XL eraf gehaald kunnen worden, want we bellen eigenlijk alleen nog maar mobiel en gebruiken alleen de CI+ module op de TV. Dan zou het op 56 euro komen.
Ik had nog gevraagd voor korting maar hij kon me alleen een paar maanden gratis zenderpakket aanzetten.

Had eigenlijk goedkoper verwacht, maar denk dat je het meeste betaald voor de internetsnelheid van in mijn geval 150mb. Van de andere kant hebben we met onze mobiele telefoons met een KPN abonnement vanaf 1 juni zonder extra kosten bellen naar het buitenland. Dan zullen we waarschijnlijk niet meer die uitschieters naar 66 euro zien op de factuur van Ziggo, wat dus eerst het geval was met vaste telefonie.
Wat een flut aanbieding!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad geen goede aanbieding, maar wellicht dat het er aan ligt in wat voor gebied je woont. Hebben ze daar b.v. glasvezel. Ik denk dat Ziggo wel goed de concurrentie per gebied in de gaten houdt.

Zelf heb ik 2 jaar mijn 6 maanden korting gekregen van 25 euro p/m. Ik betaalde toen 34,95 i.p.v. 59,95. Ik heb er toen om gevraagd of ze niet wat voor mij konden betekenen, want op dat moment was de aanbieding voor nieuwe klanten 6 maanden 34,95 euro p/m. Wellicht heb ik destijds geluk gehad of ze zagen direct dat ik in een glasvezel gebied woon (Tweak glas 1000mb is bij mij ook mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:24
Ben ik de enige?
Dit zijn geen lekker pings. De eerste hops geven geen problemen, maar aan het eind van de keten

PING tweakers.net (213.239.154.31) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=1 ttl=57 time=1107 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=2 ttl=57 time=890 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=3 ttl=57 time=1032 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=4 ttl=57 time=1770 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=5 ttl=57 time=4103 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=7 ttl=57 time=2096 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=6 ttl=57 time=3104 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=8 ttl=57 time=1088 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=9 ttl=57 time=80.6 ms

PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=45 time=233 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=45 time=169 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=45 time=3368 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=4 ttl=45 time=3061 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=45 time=3451 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=6 ttl=45 time=2449 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=7 ttl=45 time=2016 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=8 ttl=45 time=2024 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=45 time=2241 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=45 time=1793 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=11 ttl=45 time=806 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=12 ttl=45 time=47.0 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=13 ttl=45 time=761 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=14 ttl=45 time=2380 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=15 ttl=45 time=1373 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=16 ttl=45 time=365 ms

traceroute to tweakers.net (213.239.154.30), 30 hops max, 60 byte packets
1 router (192.168.2.250) 0.373 ms 0.505 ms 0.494 ms
2 10.255.207.1 (10.255.207.1) 10.736 ms 8.743 ms 10.792 ms
3 gn-rc0002-cr102-xe-0-1-4-0.core.as9143.net (213.51.184.214) 12.862 ms 20.495 ms 22.350 ms
4 asd-tr0610-cr101-ae2-0.core.as9143.net (213.51.158.16) 39.653 ms 39.729 ms 39.783 ms
5 xe-1-2-0-0.eun-mx480-01.true.nl (80.249.208.171) 26.410 ms 26.281 ms 26.176 ms
6 ams7.edge02.tengig-6-3-230.true.nl (87.233.192.18) 35.721 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl (87.233.1.218) 594.997 ms ams7.edge02.tengig-6-3-230.true.nl (87.233.192.18) 1004.154 ms
7 tweakers.net (213.239.154.30) 1316.823 ms 1317.091 ms 1313.700 ms

traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 30 hops max, 60 byte packets
1 router (192.168.2.250) 0.302 ms 0.455 ms 0.447 ms
2 10.255.207.1 (10.255.207.1) 7.934 ms 5.850 ms 7.967 ms
3 asn-rc0002-cr101-xe-0-1-4-0.core.as9143.net (213.51.184.212) 9.270 ms 9.582 ms 13.609 ms
4 nl-ams17b-rc1-lag-8-0.aorta.net (84.116.135.37) 23.586 ms 25.099 ms 29.067 ms
5 nl-ams14a-ri1-ae8-0.aorta.net (84.116.135.38) 41.249 ms 41.299 ms 53.031 ms
6 74.125.146.228 (74.125.146.228) 41.063 ms 51.271 ms 51.632 ms
7 108.170.241.173 (108.170.241.173) 63.386 ms 108.170.241.131 (108.170.241.131) 61.499 ms 69.437 ms
8 209.85.241.49 (209.85.241.49) 90.476 ms 209.85.240.231 (209.85.240.231) 71.842 ms 209.85.255.49 (209.85.255.49) 473.520 ms
9 108.170.232.72 (108.170.232.72) 472.793 ms 74.125.37.130 (74.125.37.130) 593.313 ms 108.170.232.72 (108.170.232.72) 604.479 ms
10 108.170.237.135 (108.170.237.135) 1179.588 ms 108.170.237.131 (108.170.237.131) 1757.868 ms 108.170.232.9 (108.170.232.9) 1755.855 ms
11 * * *
12 google-public-dns-a.google.com (8.8.8.8) 3280.079 ms 1447.219 ms 61.329 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
valkenier schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:52:
Ben ik de enige?
Dit zijn geen lekker pings. De eerste hops geven geen problemen, maar aan het eind van de keten
<snip>
Nope, hier gaat alles goed (omgeving Ronde Venen/fZiggo):

osmc@osmc:~$ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=44 time=20.9 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=44 time=27.8 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=44 time=25.7 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=4 ttl=44 time=26.9 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=44 time=21.3 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=6 ttl=44 time=19.8 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=7 ttl=44 time=20.2 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=8 ttl=44 time=19.4 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=44 time=24.3 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=44 time=22.8 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=11 ttl=44 time=26.1 ms
^C
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
11 packets transmitted, 11 received, 0% packet loss, time 10014ms
rtt min/avg/max/mdev = 19.473/23.256/27.814/2.940 ms
osmc@osmc:~$ ping tweakers.net
PING tweakers.net (213.239.154.31) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=1 ttl=57 time=21.9 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=2 ttl=57 time=15.6 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=3 ttl=57 time=18.8 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=4 ttl=57 time=17.8 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=5 ttl=57 time=20.0 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=6 ttl=57 time=17.3 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=7 ttl=57 time=26.4 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=8 ttl=57 time=16.3 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=9 ttl=57 time=21.5 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=10 ttl=57 time=18.0 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=11 ttl=57 time=16.6 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=12 ttl=57 time=17.4 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=13 ttl=57 time=16.9 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=14 ttl=57 time=15.0 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=15 ttl=57 time=24.4 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=16 ttl=57 time=15.4 ms

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Ja, je bent de enige die dit zo post.
Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt, geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing
Ook een lijst met pings en traceroutes valt onder oneliner in deze.

Zit je in fUPC of fZiggo gebied? Test je draadloos bedraad? Post altijd de waardes van je modem. Wat ervaar je zelf naar een ping.

Daarnaast zegt een ping van 2000ms nog helemaal niets. Als ik mijn router instel geen prioriteit te geven aan ping requests kan hij er langer over doen hem te beantwoorden. Is de router dan slecht bereikbaar? Nee, hij geeft alleen geen prioriteit een het icmp verkeer.

Als je een traceroute doet kun je zien of routers binnen of buiten het Ziggo netwerk "traag" reageren. Pak het ip adres van de "langzame" router en check op ripe.net wie de eigenaar is. Is het een Ziggo router dan kun je Ziggo bellen. Is het een router van een andere organisatie dan zit er iets mis in de verbinding tussen de twee. Dat is lang niet altijd de schuld van Ziggo. Ziggo kan dan ook in veel gevallen weinig doen dan de andere partij vragen zijn spullen op orde te brengen.

Iets wat ook zeer duidelijk te zien is in jouw traceroutes dat er buiten het netwerk van Ziggo het een en ander fout gaat. De koppeling tussen Ziggo en de andere netwerken is in orde. Dit had je zelf ook prima zelf uit kunnen sluiten aan de hand van de eigenaren van de diverse hops ipv. Plemp het topic maar vol en wijzen naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Dat ziet er een stuk frisser uit. Zo was ik het ook gewend. Ik heb mijn TC7210 maar weer eens gereset en zie daar:

PING tweakers.net (213.239.154.30) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=1 ttl=58 time=12.6 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=2 ttl=58 time=11.1 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=3 ttl=58 time=11.4 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=4 ttl=58 time=10.9 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=5 ttl=58 time=17.3 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=6 ttl=58 time=17.9 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=7 ttl=58 time=24.8 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=8 ttl=58 time=12.3 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=9 ttl=58 time=11.1 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=10 ttl=58 time=18.1 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=11 ttl=58 time=17.3 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=12 ttl=58 time=12.0 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=13 ttl=58 time=18.8 ms

Snap er alleen geen biet van, dat dan in de traceroutes pas in de laatste hops problemen geeft, als mijn modem het probleem zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• valkenier
MediaZoo schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:08:
[...]

Ja, je bent de enige die dit zo post.

[...]

Ook een lijst met pings en traceroutes valt onder oneliner in deze.

Zit je in fUPC of fZiggo gebied? Test je draadloos bedraad? Post altijd de waardes van je modem. Wat ervaar je zelf naar een ping.

Daarnaast zegt een ping van 2000ms nog helemaal niets. Als ik mijn router instel geen prioriteit te geven aan ping requests kan hij er langer over doen hem te beantwoorden. Is de router dan slecht bereikbaar? Nee, hij geeft alleen geen prioriteit een het icmp verkeer.

Als je een traceroute doet kun je zien of routers binnen of buiten het Ziggo netwerk "traag" reageren. Pak het ip adres van de "langzame" router en check op ripe.net wie de eigenaar is. Is het een Ziggo router dan kun je Ziggo bellen. Is het een router van een andere organisatie dan zit er iets mis in de verbinding tussen de twee. Dat is lang niet altijd de schuld van Ziggo. Ziggo kan dan ook in veel gevallen weinig doen dan de andere partij vragen zijn spullen op orde te brengen.

Iets wat ook zeer duidelijk te zien is in jouw traceroutes dat er buiten het netwerk van Ziggo het een en ander fout gaat. De koppeling tussen Ziggo en de andere netwerken is in orde. Dit had je zelf ook prima zelf uit kunnen sluiten aan de hand van de eigenaren van de diverse hops ipv. Plemp het topic maar vol en wijzen naar Ziggo.
Pardon? Tamelijk onvriendelijk zeg. Nog geen koffie gehad vanmorgen? Ik heb last van een trage verbinding, waarbij het lijkt dat er verderop in het netwerk iets mis gaat. Ik post dat hier ja. Beweer ik dat het de schuld van ziggo is? Als ik het via wifi zou testen, en het een wifi probleem was zou ik dan een ping van 0.5 ms naar mijn router hebben? Toe zeg. De enige vraag die ik had was of er meer mensen met dit probleem waren, waarbij het lijkt of het probleem verderop in het netwerk zit, gestaafd met een tweetal pings en traceroutes. That's all. Lijkt me niet onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:56
Een ping zegt wel degelijk iets. Als je het standaard Ziggo modem/router gebruikt al helemaal omdat er dan uberhaupt niks aan netwerk config word verandert/aangepast kan worden. En met gebruik van een eigen router betwijfel ik ook ten zeerst of je een ping van 2000ms zomaar kan halen naar het net toe, mits je over WiFi ofzo pingt en zelfs dan vind ik het zeer hoog.

Denk dat je het beste even met webcare kunt spreken hierover, zei kunnen meer zien en doen voor je :)

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 12-05-2017 10:24 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
valkenier schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Pardon? Tamelijk onvriendelijk zeg. Nog geen koffie gehad vanmorgen? Ik heb last van een trage verbinding, waarbij het lijkt dat er verderop in het netwerk iets mis gaat. Ik post dat hier ja. Beweer ik dat het de schuld van ziggo is? Als ik het via wifi zou testen, en het een wifi probleem was zou ik dan een ping van 0.5 ms naar mijn router hebben? Toe zeg. De enige vraag die ik had was of er meer mensen met dit probleem waren, waarbij het lijkt of het probleem verderop in het netwerk zit, gestaafd met een tweetal pings en traceroutes. That's all. Lijkt me niet onredelijk.
Niet onvriendelijk, maar er worden hier teveel onliners als problemen gedumpt zonder de benodigde informatie erbij te geven. Je kunt tal van storingen zelf oplossen zonder hier iets neer te zetten. Vaak genoeg moet er voorgekauwd worden wat wel en niet te doen of moeten er eerste een aantal posts volgen voordat er bruikbare info komt.

En de basics met computers is in mijn ogen nog altijd doet een apparaat niet wat hij moet doen, reset hem dan eerst. Werkt het dan nog niet dan ga je analyseren wat er aan de hand zou kunnen zijn. Kom je er niet uit geef de persoon die je om hulp vraagt zoveel mogelijk informatie. Hoe test je wat waarmee? Wat heb je allemaal getest? Hoe staat de verbinding erbij volgens het modem? Daarmee kunnen we je veel meer helpen dan een simpele traceroute. Liever teveel info die niets met het probleem van doen hebben dan geen info en vervolgens deze reactie geven.

Net als er meer wegen naar Rome zijn, zijn er ook meer wegen van jouw computer naar een server op internet. Niet elke route is constant. Niet elke route is gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

MR_VIPER schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:37:
[...]

Problem solved. Kennelijk was Ziggo nog niet zo snel met de aanpassingen in kanaal schema voor de Philips TV's. Gisteravond nogmaals een re-install gedaan van alle kanalen en nu werkt het. Tevens een grote sorry omdat dit in verkeerde topic staat.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
MediaZoo schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Niet onvriendelijk, maar er worden hier teveel onliners als problemen gedumpt zonder de benodigde informatie erbij te geven. Je kunt tal van storingen zelf oplossen zonder hier iets neer te zetten. Vaak genoeg moet er voorgekauwd worden wat wel en niet te doen of moeten er eerste een aantal posts volgen voordat er bruikbare info komt.

En de basics met computers is in mijn ogen nog altijd doet een apparaat niet wat hij moet doen, reset hem dan eerst. Werkt het dan nog niet dan ga je analyseren wat er aan de hand zou kunnen zijn. Kom je er niet uit geef de persoon die je om hulp vraagt zoveel mogelijk informatie. Hoe test je wat waarmee? Wat heb je allemaal getest? Hoe staat de verbinding erbij volgens het modem? Daarmee kunnen we je veel meer helpen dan een simpele traceroute. Liever teveel info die niets met het probleem van doen hebben dan geen info en vervolgens deze reactie geven.

Net als er meer wegen naar Rome zijn, zijn er ook meer wegen van jouw computer naar een server op internet. Niet elke route is constant. Niet elke route is gelijk.
Als je het zo stelt, kan ik me daar een stuk beter in vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Gisteren ook maar eens gebeld met Ziggo. Ik wilde ook overstappen naar NLE, maar achteraf zou ik net zo duur uit zijn geweest aangezien mijn telefonie abo ook bij Ziggo zit en dus ook over zou moeten stappen daar.
Ik ga nu 6 maanden 35 euro betalen voor het 150mbit abo zonder telefoon en ook meteen naar Vodafone overgestapt en ga daar ook 2 euro per maand minder betalen.Tevens wordt de verhoging die is aangekondigd teniet gedaan door een creditatie op mijn factuur.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:03
Interessant om te zien hoe de aanbiedingen wisselen per persoon. Net gebeld om de vaste lijn eruit te doen en kreeg gelijk een aanbieding voor 3 mnd 34,95 p/m voor het pakket en 12 euro (1 jaar vaste lijn) korting op eerstvolgende factuur. Ze zei direct al dat ik een oude klant was (sinds dat het Chello was, 13-14 jaar) dus dat helpt ook wel natuurlijk. Dus het loont wel om bij een contractvernieuwing even te informeren :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
Erulezz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:08:
Interessant om te zien hoe de aanbiedingen wisselen per persoon. Net gebeld om de vaste lijn eruit te doen en kreeg gelijk een aanbieding voor 3 mnd 34,95 p/m voor het pakket en 12 euro (1 jaar vaste lijn) korting op eerstvolgende factuur. Ze zei direct al dat ik een oude klant was (sinds dat het Chello was, 13-14 jaar) dus dat helpt ook wel natuurlijk. Dus het loont wel om bij een contractvernieuwing even te informeren :)
3 maanden 35 euro is ook gewoon de standaard contractverlenings-actie. Dat krijgt iedereen die de moeite neemt te bellen.
Pagina: 1 ... 17 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic