Toch een wat minder prettige ervaring hier met T-mobile. Sinds ruim een jaar ADSL en het werkte altijd prima maar sinds een paar dagen klapt de verbinding er regelmatig uit. Soms een uurtje, soms een halve dag.
Dus even gekeken of er storingen bekend waren, helemaal niks. Dus 30 minuten in de wacht bij de T-mobile klantenservice. Volgens de meting die ze deden konden ze inderdaad zien dat er iets niet goed zat, dit zou komen door een langlopende landelijke storing waar T-mobile al sinds Augustus al last van heeft maar het zou steeds een wisselend aanbod klanten betreffen - daarom stond het niet vermeld op de storingenpagina.

Fijn al die communicatie.
Maargoed de technische dienst zou een soort workaround instellen wat het probleem zou moeten oplossen. Hoelang dit zou duren wist men niet, dit kon de volgende dag maar het kon ook wel een week duren. De dag erna was mijn internet opeens zeer traag, 10-20% van de download maar wel normale upload (zowel bekabeld als wifi), ik zie meer mensen in dit topic die soortgelijke klachten hadden.
Dus ik toch nog maar een keer bellen, 25 min in de wacht klapt de verbinding eruit. Paar uur later nogmaals geprobeerd en na 45 minuten kreeg ik iemand aan de lijn. Nieuwe lijnmeting en het zou 'kortsluiting' zijn. Ik vroeg, wat voor korstluiting dan? Van het modem of hoe moet ik dat precies zien? Dat wist men niet, advies was om een afspraak te maken met een monteur. Wanneer de monteur kon wist men ook niet dat moest ik maar zien via de link die ik kreeg. Vervolgens blijkt dat er de komende 2 weken sowieso geen monteur beschikbaar is in mijn regio.
Ik zit dus nu tenminste de komende 2 weken met een praktische onbruikbare verbinding, ik zit nu te tetheren via mn telefoon. Vind de communicatie en service vanuit T-mobile bijzonder slecht en overweeg een overstap. Alleen zijn er volgens mij niet veel goede alternatieven als je goedkoop internet-only wil.