[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 141.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
Ga er maar vanuit dat het niet zo is. Gewoon even dat formulier invullen als alles actief is (desnoods voor de zekerheid).

Was bij mijn schoonouders ook niet zo en kwamen we pas na 2 maanden achter dat je dat zelf nog moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:39
Vandaag naar t-mobile overgegaan na jaren bij een andere provider te zijn geweest en, knock on wood, het was volkomen pijnloos. Internet vanacht om een uurtje of 4,5 overgezet en ik kreeg om 8 uur een berichtje dat ik de boel kon aansluiten. Dat gedaan en 5 minuten later brande het lampje groen en had ik internet.

Ik heb een eigen routertje en ap's dus hoefde verder niets aan te sluiten, gewoon het utp kabeltje in het modem prikken en klaar. Het enige dat ik nog moest aanpassen waren de dns records bij mijn hosting provider voor de VPN en het servetje dat ik heb draaien maar na een paar uurtjes werkte dat ook weer.

Alles bij elkaar wel een aanrader. Ook de snelheid (100) meteen goed. Let wel ff op want speedtest meet bij de meeste servers maar de helft, maar als je 'm op xs4all set geeft hij gewoon de juiste snelheid.

Ik heb een dagje vrij genomen voor het geval dat maar ben nu lekker aan het relaxen ipv met de helpdesk te bellen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 00:05

tim427

Turbulence!

tim427 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:29:
Vandaag voor het eerst aangesloten; 38 down, 25 up, van de geadverteerde 100 down, 30 up.

Zeer benieuwd of dit nog beter gaat worden!

Heb de Zyxel modem gekregen.
Nu eventjes met een MacBook getest; keurig 94 om 29 }:O

Snap niet dat mijn mobiel niet veel harder gaat; ik zou zweren dat in mijn vorige huis 100 om 100 prima werd gehaald..

Binnenkort maar eens mijn eigen infra optuigen; AP, router, modem, etc.

Het ligt in ieder geval niet aan de VDSL verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 17:50
tim427 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:06:
[...]

Nu eventjes met een MacBook getest; keurig 94 om 29 }:O

Snap niet dat mijn mobiel niet veel harder gaat; ik zou zweren dat in mijn vorige huis 100 om 100 prima werd gehaald..

Binnenkort maar eens mijn eigen infra optuigen; AP, router, modem, etc.

Het ligt in ieder geval niet aan de VDSL verbinding!
Dan is je mobiel met 2,4Ghz verbonden geweest en dan klopt die snelheid wel aardig. Als je Mac met 5Ghz verbonden is geweest (of bekabeld), dan haal je vaak de snelheid wel. Als er in je oude woning je al je eigen AP actief had, is dat nog wel.te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:10
Vandaag is mijn installatiepakket aangekomen. Helaas geen verbinding, er wordt geen DSL signaal gevonden. Ik ben toch erg bang dat er iets mis is met het door de vorige bewoners verplaatste ISRA punt.
Maar er moet eerst een monteur van Guidion komen om te checken of het wel goed is aangesloten voor er een KPN monteur mag komen. Zal dus nog wel even duren voordat hier alles werkt.

[ Voor 66% gewijzigd door zjeeraar84 op 23-09-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 12:20
zjeeraar84 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:13:
Vandaag is mijn installatiepakket aangekomen. Helaas geen verbinding, er wordt geen DSL signaal gevonden. Ik ben toch erg bang dat er iets mis is met het door de vorige bewoners verplaatste ISRA punt.
Maar er moet eerst een monteur van Guidion komen om te checken of het wel goed is aangesloten voor er een KPN monteur mag komen. Zal dus nog wel even duren voordat hier alles werkt.
Kan je ergens zien of ze beide aderparen hebben verlengd bij het verplaatsen van het isra-punt? Kan zijn dat ie op het 2e paar is gelast in de wijkkast/centrale. Het kan ook gewoon bij KPN zitten, bij mij was er ook geen signaal bij de eerste keer dsl gebruiken. De monteur van VolkerWessels melde na 1 minuut even richting straatkast te rijden en was 5 minuten later terug, "verkeerde aansluiting/huisnr gepatcht". Die wijkkasten schijnen echt een puinhoop te zijn vertelde hij, dit kwam heel vaak voor.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
ronjansen87 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:57:
[...]

Kan je ergens zien of ze beide aderparen hebben verlengd bij het verplaatsen van het isra-punt? Kan zijn dat ie op het 2e paar is gelast in de wijkkast/centrale. Het kan ook gewoon bij KPN zitten, bij mij was er ook geen signaal bij de eerste keer dsl gebruiken.
Er is maar 1 aderpaar gelast op de KPN kabel (transparant/zwart). Het andere aderpaar (transparant/wit) is dus nergens mee verbonden. Ik zou dat zelf kunnen aansluiten maar helaas is de witte ader afgebroken. Ik zie hem in de mantel nog wel zitten, maar dan moet ik de kabel dus verder strippen. Dat lijkt me niet handig, dan kan ik beter wachten op de KPN monteur die het professioneel kan maken. Denk eigenlijk dat er meerdere dingen aan de hand zijn, zou idd ook verkeerd in de wijkkast kunnen zijn. Of wel goed maar hier binnen op het verkeerde aderpaar gepatched. Ik wil ik ook het ISRA gewoon netjes hebben, zodat er later geen discussie kan ontstaan bij storing of snelheidsissues of het in de huisinstallatie zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Nu eindelijk klaar met het infrezen van nieuwe inbouw stopcontacten + RJ11 patch paneeltje -> eindelijk de Zyxel modem kunnen aansluiten.

Ik haal 96 mbps down, 28.5 mbps up -> prima tevreden.

Voor referentie voor anderen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
=============================================================================
    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.7.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:      Up
       Modulation:      ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998.
       Annex Mode:      ANNEX_A

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 111214 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 31874 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 2397
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :33 min, 1 secs
DSL activetime :0 min, 48 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 5.4 dB
output power upstream: 4.0 dbm
attenuation downstream: 9.6 dB

Upstream:
noise margin upstream: 5.0 dB
output power downstream: 9.2 dbm
attenuation upstream: 0.7 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone   0- 31: 00 00 00 09 ac de ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee 
tone  32- 63: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ed dc b9 80 00 
tone  64- 95: 0d ee ee ee ee ee ee ee ee fe ff fe ff fe ff ff 
tone  96-127: fe ff fe ff ff fe ff fe fe ef ee ff ee ee ee ee 
tone 128-159: ee ee ee ee ed ee ed ee ee ed ee ed ee ee dd de 
tone 160-191: ed ed ed ed dd dd dd dd dc dd dc ed dd dc dc dc 
tone 192-223: dd dd dc dd cd dc cd dc cd cc cc cd dc dc cb cc 
tone 224-255: cc cc cc cb cc cc bb cc cc cc cb cb cc cb bc cc

[ Voor 12% gewijzigd door tim427 op 30-09-2020 15:17 ]

• zjeeraar84
tim427 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:16:
Ik haal 96 mbps down, 28.5 mbps up -> prima tevreden.
Dat is een prima snelheid. Toevallig ook de snelheden die T-Mobile aangeeft die ik op mijn adres zou moeten halen.

Heb je ook de Amino box, en die al aangesloten? Hoe bevalt die?

Vrijdag komt bij mij een KPN monteur langs, hopelijk vrijdag dus voor mij goed nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

zjeeraar84 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:01:
[...]

Dat is een prima snelheid. Toevallig ook de snelheden die T-Mobile aangeeft die ik op mijn adres zou moeten halen.

Heb je ook de Amino box, en die al aangesloten? Hoe bevalt die?

Vrijdag komt bij mij een KPN monteur langs, hopelijk vrijdag dus voor mij goed nieuws ;)
Snelheden zijn prima! Ik was eerst argwanend naar xDSL technieken, maar blijkbaar is de Kabel VerDeelkast (KVD) "actief" gemaakt en staat redelijk dicht bij mijn huisje ;)

Heb de TV-Box totaal niet aangesloten -> kijk nooit TV. Ik zeg mijn TV en telefoonlijn ook per direct op zodra mijn CashbackXL binnen is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightofthegun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 02:06
Mijn installatie pakket kwam maar niet. Lijn zou woensdag overgezet worden van Tele2 naar T-mobile.
Klantenservice zegt nu doodleuk; sinds vorige week wisten we al dat dit niet door zou gaan. KPN zegt dat op uw locatie geen internet mogelijk is, we annuleren nu de order.
Direct stoom uit mijn oren want ‘uit & thuis’ bestelt, loop korting mis, moet kunnen thuiswerken etc.

KPN zegt dat laswerk benodigd is voor mijn verbinding. Is dat plausibel als er op dit moment al geleverd wordt (wel tegen fors lagere snelheid)? En als er online wordt aangegeven dat 71 m/bit mogelijk is?

Daarnaast:kan T-mobile zo makkelijk annuleren 6 dagen voor oplevering? Of kan er van hen een inspanning worden verwacht -bijvoorbeeld KPN betalen- omdat men zo laat deZe bestelling annuleert ?

Edit; goed om te vertellen dat de aanmelding met Tele2 ook een drama was, vanwege etage/toevoeging-problematiek. Toen gaf KPN aan dat er überhaupt geen kabel in mijn woning aanwezig was.

[ Voor 10% gewijzigd door nightofthegun op 02-10-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

nightofthegun schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:51:
Mijn installatie pakket kwam maar niet. Lijn zou woensdag overgezet worden van Tele2 naar T-mobile.
Klantenservice zegt nu doodleuk; sinds vorige week wisten we al dat dit niet door zou gaan. KPN zegt dat op uw locatie geen internet mogelijk is, we annuleren nu de order.
Direct stoom uit mijn oren want ‘uit & thuis’ bestelt, loop korting mis, moet kunnen thuiswerken etc.

KPN zegt dat laswerk benodigd is voor mijn verbinding. Is dat plausibel als er op dit moment al geleverd wordt (wel tegen fors lagere snelheid)? En als er online wordt aangegeven dat 71 m/bit mogelijk is?

Daarnaast:kan T-mobile zo makkelijk annuleren 6 dagen voor oplevering? Of kan er van hen een inspanning worden verwacht -bijvoorbeeld KPN betalen- omdat men zo laat deZe bestelling annuleert ?

Edit; goed om te vertellen dat de aanmelding met Tele2 ook een drama was, vanwege etage/toevoeging-problematiek. Toen gaf KPN aan dat er überhaupt geen kabel in mijn woning aanwezig was.
Klinkt wel als een KPN issue. Blijf dat bedrijf toch heel bijzonder vinden qua bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Mijn modem is eindelijk ook online!!
De KPN monteur zou tussen 14:00 en 16:00 komen en was er om 14:50, keurig dus.
Hij kon wel wat meten, maar 'het was niet goed'. Dus hij naar het wijkcentrum, daar is hij een klein half uurtje bezig geweest, en toen hij terug kwam was er signaal! Vervolgens heeft hij de verbinding in mijn kruipruimte naar de meterkast netjes gemaakt, hij heeft een nette verbinding gemaakt met de bekabeling die er al lag, en soort 'gel-doosje' er omheen tegen het vocht. Ook de wandcontactdoos vervangen voor eentje geschikt voor G-vectoring. Mijn installatie kan er dus wel weer even tegenaan, alleen is hij niet geschikt voor pairbonding mocht ik dat ooit willen (als ze dat hier ooit aanbieden).

In mijn huisinstallatie ook nog wel een tijdje aan het troubleshooten geweest, ik had enorm last van packetloss bij pings naar de Zyxel router toe. Tijdje met Wireshark gekeken, en het leek er op dat er een duplicate IP in mijn netwerk zat.. uiteindelijk ging het lampje branden. Het modem doet misschien wel 'all ports all services', maar alleen op de poorten die op het modem zitten... ik had een switch aangesloten met daarop wat internet-apparatuur, en de Amino TV-box.. oeps ;) Moet daar dus nog wel even iets voor verzinnen, maar dat komt wel goed..

De snelheid zit nog niet helemaal snor, maar gezien de hoeveelheid keren die mijn modem opnieuw opgestart is met het troubleshooten, moet ik denk even geduld hebben voor het modem klaar is met trainen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zjeeraar84 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:32:
Mijn modem is eindelijk ook online!!
De KPN monteur zou tussen 14:00 en 16:00 komen en was er om 14:50, keurig dus.
Hij kon wel wat meten, maar 'het was niet goed'. Dus hij naar het wijkcentrum, daar is hij een klein half uurtje bezig geweest, en toen hij terug kwam was er signaal! Vervolgens heeft hij de verbinding in mijn kruipruimte naar de meterkast netjes gemaakt, hij heeft een nette verbinding gemaakt met de bekabeling die er al lag, en soort 'gel-doosje' er omheen tegen het vocht. Ook de wandcontactdoos vervangen voor eentje geschikt voor G-vectoring. Mijn installatie kan er dus wel weer even tegenaan, alleen is hij niet geschikt voor pairbonding mocht ik dat ooit willen (als ze dat hier ooit aanbieden).

In mijn huisinstallatie ook nog wel een tijdje aan het troubleshooten geweest, ik had enorm last van packetloss bij pings naar de Zyxel router toe. Tijdje met Wireshark gekeken, en het leek er op dat er een duplicate IP in mijn netwerk zat.. uiteindelijk ging het lampje branden. Het modem doet misschien wel 'all ports all services', maar alleen op de poorten die op het modem zitten... ik had een switch aangesloten met daarop wat internet-apparatuur, en de Amino TV-box.. oeps ;) Moet daar dus nog wel even iets voor verzinnen, maar dat komt wel goed..

De snelheid zit nog niet helemaal snor, maar gezien de hoeveelheid keren die mijn modem opnieuw opgestart is met het troubleshooten, moet ik denk even geduld hebben voor het modem klaar is met trainen ;)
- Je wandcontactdoos moet wel geschikt zijn voor pairbonding nu. Er is maar 1 soort die de monteur nu ter beschikking heeft en dat is degene met de twee poortjes aan de onderzijde of voorzijde.

- Je modem of lijn traint niet in. Dat is ADSL techniek. Vectoring VDSL kent dat niet. Je lijn moet binnen 5 minuten op snelheid zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Barre73 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

- Je wandcontactdoos moet wel geschikt zijn voor pairbonding nu. Er is maar 1 soort die de monteur nu ter beschikking heeft en dat is degene met de twee poortjes aan de onderzijde of voorzijde.

- Je modem of lijn traint niet in. Dat is ADSL techniek. Vectoring VDSL kent dat niet. Je lijn moet binnen 5 minuten op snelheid zijn.
Er lopen maar 2 aders van de wcd naar de KPN kabel, het rechter portje op de wcd doet dus niks..

Weet niet precies hoe het werkt maar de verbinding is over de uren dat ie werkt wel degelijk sneller geworden. Eerst begonnen we met 30mbit en nu zitten we op 70mbit. Wel lijkt het er op dat bij een reboot het steeds een stukje sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zjeeraar84 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:49:
[...]

Er lopen maar 2 aders van de wcd naar de KPN kabel, het rechter portje op de wcd doet dus niks..

Weet niet precies hoe het werkt maar de verbinding is over de uren dat ie werkt wel degelijk sneller geworden. Eerst begonnen we met 30mbit en nu zitten we op 70mbit. Wel lijkt het er op dat bij een reboot het steeds een stukje sneller wordt.
Wacht.. ik zie nu pas je vorige posts. Dan snap ik wat er gedaan is. Anders zou je hele aansluitkabel vanaf buiten moeten worden vervangen en dat zal niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Haal nu 64mbit down/24mbit up. Terwijl ik 96 zou moeten halen volgens T-Mobile. Dit zijn de xDSL statistieken van het modem. Iemand nog tips?

xDSLFwVersion: FwVer:5.12.7.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998.
Annex Mode: ANNEX_A

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 71616 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 26272 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 1393
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 20816
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 2:16, 47 secs
DSL activetime :0 min, 44 secs

Downstream:
noise margin downstream: 5.0 dB
output power upstream: 8.4 dbm
attenuation downstream: 11.4 dB

Upstream:
noise margin upstream: 5.0 dB
output power downstream: 13.9 dbm
attenuation upstream: 1.2 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 09 ac de ef ff ff ff ff ff ff ef fe ee
tone 32- 63: ee ee ee ee ee ed dd dd dd cd cc cc ba 97 60 00
tone 64- 95: 0c bb ba bb bb ba bb bb bb ba bb aa ba ab ba bb
tone 96-127: aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 a9 9a 99 99 99 99
tone 128-159: a9 99 99 99 99 99 98 89 88 98 98 88 88 88 87 77
tone 160-191: 87 88 87 87 87 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 192-223: 77 77 77 77 77 76 76 67 67 67 66 66 66 65 66 66
tone 224-255: 66 56 65 56 55 55 55 55 55 55 55 54 45 55 55 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zjeeraar84 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:59:
Haal nu 64mbit down/24mbit up. Terwijl ik 96 zou moeten halen volgens T-Mobile. Dit zijn de xDSL statistieken van het modem. Iemand nog tips?
Stel de vraag ook eens hier: Het grote xDSL-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39
Hier net de "overstap" gehad.

7:09: Internet gestopt
7:12 Ik kwam erachter
7:13 Connection wizard van Fritzbox doorlopen en T-mobile thuis geselecteerd
7:14 Verbonden met T-mobile op volle snelheid.

Overstappen is echt een eitje dankzij vrije modemkeuze ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 07:19:
Hier net de "overstap" gehad.

7:09: Internet gestopt
7:12 Ik kwam erachter
7:13 Connection wizard van Fritzbox doorlopen en T-mobile thuis geselecteerd
7:14 Verbonden met T-mobile op volle snelheid.

Overstappen is echt een eitje dankzij vrije modemkeuze ;-)
Welkom bij de club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Ik ben nu hard bezig met mijn Juniper SRX240H2 + SRX-MP-1VDSL2-A

code:
1
2
Bit rate Juniper:            108871 kbps         33029 kbps
Bit rate Zyxel:                111214 kbps          31874 kbps

So far, so good ;) Prima waardes voor een niet standaard modem.

Alleen krijg ik er nog geen verkeer overheen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
set interfaces pt-1/0/0 description "VDSL: T-Mobile"
set interfaces pt-1/0/0 vlan-tagging
set interfaces pt-1/0/0 unit 100 description "VDSL: T-Mobile Management"
set interfaces pt-1/0/0 unit 100 vlan-id 100
set interfaces pt-1/0/0 unit 100 family inet dhcp
set interfaces pt-1/0/0 unit 300 description "VDSL: T-Mobile Internet"
set interfaces pt-1/0/0 unit 300 vlan-id 300
set interfaces pt-1/0/0 unit 300 family inet dhcp
set interfaces pt-1/0/0 unit 640 description "VDSL: T-Mobile TV"
set interfaces pt-1/0/0 unit 640 vlan-id 640
set interfaces pt-1/0/0 unit 640 family inet dhcp

In theorie zou dit moeten werken. Heb ook voor de grap statisch IP gegeven op die VLAN 300 interface (zelfde die ik verkregen had vanuit de Zyxel).

Iemand toevallig wat hints/tips die nodig zijn voor een eigen modem met VDSL2 van T-Mobile Thuis?

Door van vaagheden op het internet (verschillende fora), zit ik met wat vragen:
Geen PPPoE nodig? MTU nog van belang? Volgorde van VLAN's aanmeldingen (eerst 640 daarna 300)? DHCP lease afwachten voordat een andere modem een IP krijgt?

Cross-post in: tim427 in "Het grote xDSL-topic"

[ Voor 4% gewijzigd door tim427 op 05-10-2020 20:49 . Reden: Cross-post referentie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
tim427 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:50:

Geen PPPoE nodig? MTU nog van belang? Volgorde van VLAN's aanmeldingen (eerst 640 daarna 300)? DHCP lease afwachten voordat een andere modem een IP krijgt?

Ik kan je alleen misschien als tip geven dat het Zyxel modem IPoE doet, geen PPPoE. Dit blijkt uit de 'System info'. Voor alle 3 de VLAN's wordt IPoE als encapsulation weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb de Fritzbox ingesteld, maar niet alle LAN-poorten werken nu voor internet... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1299462

Waah schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:58:
Heb de Fritzbox ingesteld, maar niet alle LAN-poorten werken nu voor internet... Iemand een idee?
Het profiel wat standaard in de fritzbox staat is voor bridge iptv. Sommige poorten werken alleen voor iptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bijzondere situatie weer. Gebruik nu 1,5 jaar naar tevredenheid ADSL van Tmobile. Tot gisteren draaide alles als een zonnetje op 2.4 ghz. Maar van het een op het andere moment liep de download snelheid terug met 80 tot 90%. Gek genoeg bleef de upload wel in orde.

Wat ik vervolgens gedaan heb:
- Modem van de stroom afgehaald
- Modem volledig gerest
- WMM Qos uitgeschakeld
- Kanaal 1, 6 en 11 geprobeerd en auto functie

Niks helpt, en zit nu met 3,8 mbps down en 29,3 mpbs upload. Op 5 ghz draait alles wel normaal. Maar heb helaas ook apparatuur die het niet doet op 5 ghz dus kan niet zonder 2.4

Komt dit iemand bekend voor? Tmobile al proberen te bellen maar werd na 20 min. verbinding verbroken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 1299462 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Het profiel wat standaard in de fritzbox staat is voor bridge iptv. Sommige poorten werken alleen voor iptv.
Duidelijk!
Mocht iemand ook een Fritzbox hebben, en géén IPTV afnemen, hieronder de instellingen.

Log in op je Fritzbox.
onder Internet/Account Information:
Other internet service provider (niet T-mobile dus)
Connection to a DSL Line
Account Information: No

VLAN Settings
Use VLAN for internet acces: 300
VPI: 0
VCI: 34

Bridged (routed bridge encapsulation)
Obtain the IP Adress automatically (DHCP)
DHCP host name: fritz.box

Nu werken alle poorten weer als LAN poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
Ronwiel schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:14:

Komt dit iemand bekend voor? Tmobile al proberen te bellen maar werd na 20 min. verbinding verbroken...
Raar idee maar soms kan ook je stroomadapter kapot zijn (van het modem) waardoor de boel gaat haperen. En het zou ook nog gewoon het modem zelf kunnen zijn natuurlijk. Toch ook de klantenservice even laten kijken hoe en wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:34
Ronwiel schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:14:
Bijzondere situatie weer. Gebruik nu 1,5 jaar naar tevredenheid ADSL van Tmobile. Tot gisteren draaide alles als een zonnetje op 2.4 ghz. Maar van het een op het andere moment liep de download snelheid terug met 80 tot 90%. Gek genoeg bleef de upload wel in orde.

Wat ik vervolgens gedaan heb:
- Modem van de stroom afgehaald
- Modem volledig gerest
- WMM Qos uitgeschakeld
- Kanaal 1, 6 en 11 geprobeerd en auto functie

Niks helpt, en zit nu met 3,8 mbps down en 29,3 mpbs upload. Op 5 ghz draait alles wel normaal. Maar heb helaas ook apparatuur die het niet doet op 5 ghz dus kan niet zonder 2.4

Ik had maandagavond een vergelijkbaar probleem op een T-Mobile Thuis glasvezel verbinding in Veldhoven (en ik was niet de enige).
josh-hill schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:38:
Iemand anders problemen?

Ik heb het afgelopen half uur geregeld een internet snelheid van 0.3 Mbps. Geen idee of het aan T-Mobile ligt of dat het ergens anders mis gaat of wellicht bij mij thuis (regio Eindhoven).

Ik zit ook op een irc netwerk en dat had nu net ook een netsplit, dus ik vermoed dat het probleem niet in mijn huis is, maar kan ook toeval zijn.

Het lijkt overigens enkel de download te zijn. Speedtest geeft ok waarden voor upload.

Alles gereset en het helpt niks. Video vanaf NAS streamen @ 32 Mbps gaat prima, dus ligt denk ik toch buiten mijn huis.
Verwacht dan ook dat het niets met je wifi of je modem te maken heeft.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCase
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09-2022
Vandaag overgestapt van Ziggo naar T-mobile, alles schijnt goed te werken behalve dat ik mijn NAS (Synology) niet meer kan bereiken iemand enig idee hoe ik dit oplos

Mc.Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
McCase schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:45:
Vandaag overgestapt van Ziggo naar T-mobile, alles schijnt goed te werken behalve dat ik mijn NAS (Synology) niet meer kan bereiken iemand enig idee hoe ik dit oplos

Mc.Case
Staat je ip configuratie goed? Met een vast ip-adres moeten de ip-adressen in dezelfde reeks liggen. In een ander subnet kom je er niet bij.

Van buitenaf: port forwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-05 14:21
Vanmorgen was het zo er, dag van oplevering.
Zag rond half 7 dat WiFi signaal verbroken was, direct teken dat Telfort/KPN de internetverbinding er al uit had gegooid. Experiabox eraf gehaald en de nieuwe Zyxel modem aangesloten. Signalen direct op groen dus goed teken.

Interactieve TV box omgewisseld en na invoeren van klantnummer en pincode was het eigenlijk al gepiept. Zal straks eens de bandbreedte checken maar op eerste gezicht was alles binnen 45 min werkzaam. Top dus!

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
McCase schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:45:

Mc.Case
Zoals gezegd: Waarschijnlijk heb je een vast IP opgegeven in de Synology NAS.
En Ziggo werkt met: 192.168.178.1 (dacht ik)
Als T-mobile dan werkt met: 192.168.1.1... Dan vraagt je NAS nog altijd voor een IP in de range van 178.1 en dat werkt dus niet.

De NAS direct via LAN verbinden met een PC/Laptop en dan de Synology Assistant draaien. Dan vind je hem, en kan je de instellingen aanpassen.

En om het voortaan te voorkomen: De synology gewoon automatisch een IP-adres laten krijgen, en dan vanuit je Router/Modem een vast IP geven O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:25
Hebbben jullie vaak last dat de DNS server van T-mobile het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:50
Ja, ligt er net uit. Overgeschakeld naar 1.1.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:43
Hier viel het spul ook helemaal weg. DNS aanpassen helpt als fix inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCase
  • Laatst online: 17-09-2022
Oplossing: Op de site van Synology heb ik mijn Nas verwijdert en daarna weer laten zoeken,

probleem is opgelost iedereen bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-07 01:06
Zwaar spijt dat ik gehapt heb naar aanleiding van een folder. Zou binnen 3 maanden over gaan op glasvezel in Den Haag. Blijkt achteraf gewoon een keiharde leugen! Interactive tv? Werkt al vanaf dag 1 niet. Ik wil mijn contract ontbinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zjeeraar84
FvGa schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:08:
Zwaar spijt dat ik gehapt heb naar aanleiding van een folder. Zou binnen 3 maanden over gaan op glasvezel in Den Haag. Blijkt achteraf gewoon een keiharde leugen! Interactive tv? Werkt al vanaf dag 1 niet. Ik wil mijn contract ontbinden.
Er zit wat frustratie in je post, maar als je uitlegt wat er aan de hand is waarom je TV niet werkt kunnen er vast wat Tweakers helpen hier.
Je wil glasvezel, maar dat heb je nu nog niet? Dus je hebt nu xDSL? En die lijn werkt goed? Welk modem heb je gekregen?
Met de Zyxel kan je de IPTV ontvanger op elke port aansluiten, maar die port kan je dan enkel gebruiken voor IPTV. Je kan dus bv niet een kabel aansluiten, die naar een switch laten gaan, en daar zowel de IPTV ontvanger als internet-apparaten op aansluiten.
Als je een schets kan maken van wat je probleem is, zodat we niet hoeven te gokken, kunnen we je vast helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-07 01:06
zjeeraar84 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Er zit wat frustratie in je post, maar als je uitlegt wat er aan de hand is waarom je TV niet werkt kunnen er vast wat Tweakers helpen hier.
Je wil glasvezel, maar dat heb je nu nog niet? Dus je hebt nu xDSL? En die lijn werkt goed? Welk modem heb je gekregen?
Met de Zyxel kan je de IPTV ontvanger op elke port aansluiten, maar die port kan je dan enkel gebruiken voor IPTV. Je kan dus bv niet een kabel aansluiten, die naar een switch laten gaan, en daar zowel de IPTV ontvanger als internet-apparaten op aansluiten.
Als je een schets kan maken van wat je probleem is, zodat we niet hoeven te gokken, kunnen we je vast helpen :)
Lijkt mij toch vrij helder zoals ik het schets. Is dat niet frustrerend dan? Er wordt glasvezel geadverteerd en beloofd, wordt niet geleverd. Tijdens het bestelproces meerdere malen gevraagd of ze echt binnen de 3 maanden glas zouden aanleggen hier. "Ja zeker, kunt u van op aan." Nu ik dat ter sprake breng bij cs wordt dat onmiddellijk weggewuifd als non-reden om het contract te ontbinden terwijl ik ook al gelijk had aangegeven dat dat voor mij grond zou zijn om het contract te ontbinden.. TV was gewoon de druppel, maar idd ik had 'em via een switch aangesloten. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
FvGa schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Lijkt mij toch vrij helder zoals ik het schets. Is dat niet frustrerend dan? Er wordt glasvezel geadverteerd en beloofd, wordt niet geleverd. Tijdens het bestelproces meerdere malen gevraagd of ze echt binnen de 3 maanden glas zouden aanleggen hier. "Ja zeker, kunt u van op aan." Nu ik dat ter sprake breng bij cs wordt dat onmiddellijk weggewuifd als non-reden om het contract te ontbinden terwijl ik ook al gelijk had aangegeven dat dat voor mij grond zou zijn om het contract te ontbinden.. TV was gewoon de druppel, maar idd ik had 'em via een switch aangesloten. Bedankt voor de tip!
Fijn dat je TV probleem dan iig is opgelost :)

Wat betreft het glasvezel, frustrerend inderdaad als ze beloofd hebben dat ze binnen 3 maanden glasvezel zouden aanleggen en dat niet gebeurd is. Maar in mijn ervaring kan er nogal wat tijd zitten tussen de aanleg van de vezels in de straat, het aansluiten in je woning en dan uiteindelijk nog diensten er op leveren. In mijn vorige woning heb ik denk ik bijna een jaar een glasvezel in de meterkast gehad voordat ik hem daadwerkelijk kon gebruiken. Hoop in ieder geval dat je xDSL lijn voldoende bruikbaar is om de tijd te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

tim427 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:50:
Ik ben nu hard bezig met mijn Juniper SRX240H2 + SRX-MP-1VDSL2-A

code:
1
2
Bit rate Juniper:            108871 kbps         33029 kbps
Bit rate Zyxel:                111214 kbps          31874 kbps

So far, so good ;) Prima waardes voor een niet standaard modem.

Alleen krijg ik er nog geen verkeer overheen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
set interfaces pt-1/0/0 description "VDSL: T-Mobile"
set interfaces pt-1/0/0 vlan-tagging
set interfaces pt-1/0/0 unit 100 description "VDSL: T-Mobile Management"
set interfaces pt-1/0/0 unit 100 vlan-id 100
set interfaces pt-1/0/0 unit 100 family inet dhcp
set interfaces pt-1/0/0 unit 300 description "VDSL: T-Mobile Internet"
set interfaces pt-1/0/0 unit 300 vlan-id 300
set interfaces pt-1/0/0 unit 300 family inet dhcp
set interfaces pt-1/0/0 unit 640 description "VDSL: T-Mobile TV"
set interfaces pt-1/0/0 unit 640 vlan-id 640
set interfaces pt-1/0/0 unit 640 family inet dhcp

In theorie zou dit moeten werken. Heb ook voor de grap statisch IP gegeven op die VLAN 300 interface (zelfde die ik verkregen had vanuit de Zyxel).

Iemand toevallig wat hints/tips die nodig zijn voor een eigen modem met VDSL2 van T-Mobile Thuis?

Kan iemand toevallig een PCAP maken van VLAN300 waarbij de DHCP pakketjes te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-07 02:00
Toch een wat minder prettige ervaring hier met T-mobile. Sinds ruim een jaar ADSL en het werkte altijd prima maar sinds een paar dagen klapt de verbinding er regelmatig uit. Soms een uurtje, soms een halve dag.

Dus even gekeken of er storingen bekend waren, helemaal niks. Dus 30 minuten in de wacht bij de T-mobile klantenservice. Volgens de meting die ze deden konden ze inderdaad zien dat er iets niet goed zat, dit zou komen door een langlopende landelijke storing waar T-mobile al sinds Augustus al last van heeft maar het zou steeds een wisselend aanbod klanten betreffen - daarom stond het niet vermeld op de storingenpagina. 8)7 Fijn al die communicatie.

Maargoed de technische dienst zou een soort workaround instellen wat het probleem zou moeten oplossen. Hoelang dit zou duren wist men niet, dit kon de volgende dag maar het kon ook wel een week duren. De dag erna was mijn internet opeens zeer traag, 10-20% van de download maar wel normale upload (zowel bekabeld als wifi), ik zie meer mensen in dit topic die soortgelijke klachten hadden.

Dus ik toch nog maar een keer bellen, 25 min in de wacht klapt de verbinding eruit. Paar uur later nogmaals geprobeerd en na 45 minuten kreeg ik iemand aan de lijn. Nieuwe lijnmeting en het zou 'kortsluiting' zijn. Ik vroeg, wat voor korstluiting dan? Van het modem of hoe moet ik dat precies zien? Dat wist men niet, advies was om een afspraak te maken met een monteur. Wanneer de monteur kon wist men ook niet dat moest ik maar zien via de link die ik kreeg. Vervolgens blijkt dat er de komende 2 weken sowieso geen monteur beschikbaar is in mijn regio.

Ik zit dus nu tenminste de komende 2 weken met een praktische onbruikbare verbinding, ik zit nu te tetheren via mn telefoon. Vind de communicatie en service vanuit T-mobile bijzonder slecht en overweeg een overstap. Alleen zijn er volgens mij niet veel goede alternatieven als je goedkoop internet-only wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 17:50
Is het echt de DSL verbinding zelf die er uitklapt? Of blijft DSL wel actief en is simpelweg geen internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
krakendmodem schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:08:
Is het echt de DSL verbinding zelf die er uitklapt? Of blijft DSL wel actief en is simpelweg geen internet?
Het modem zegt dat er helemaal geen verbinding is, soms doet hij het nog een paar minuten als je het modem reset maar de verbinding is eigenlijk onbruikbaar. Ze komen pas op zijn vroegst over een week met een monteur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:23
Silvos schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:00:
[...]

Het modem zegt dat er helemaal geen verbinding is, soms doet hij het nog een paar minuten als je het modem reset maar de verbinding is eigenlijk onbruikbaar. Ze komen pas op zijn vroegst over een week met een monteur helaas.
Kortsluiting zien ze via een SELT-meting. Op de route tussen centrale en woning zit er dan ergens een short circuit. Ze kunnen prima nagaan waar dat zit, aangezien in zo'n meting ook de geschatte afstand wordt weergegeven tussen centrale en plek van kortsluiting. Denk alleen niet dat de medewerkers aldaar zo snugger zijn om dat te begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
mad-dog schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:16:
[...]

Kortsluiting zien ze via een SELT-meting. Op de route tussen centrale en woning zit er dan ergens een short circuit. Ze kunnen prima nagaan waar dat zit, aangezien in zo'n meting ook de geschatte afstand wordt weergegeven tussen centrale en plek van kortsluiting. Denk alleen niet dat de medewerkers aldaar zo snugger zijn om dat te begrijpen
Dat vermoed ik ook wat de betreffende medewerker wist niet eens wat 'short circuit' betekende, toen ik zei van dat ik kortsluiting heeft u misschien meer informatie over hoe/wat/waar kreeg ik als antwoord 'nee, dat is het enige wat ik kan zien'. Gezien de service neig ik naar een overstap, maar als er ergens een kabelbreuk is dan heb je dikke kans dat een andere DSL provider ook problemen geeft en de kabelaanbieder is hier een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:23
Deze kennis is denk ik alleen bij XS4ALL/Freedom en bij een aantal KPN medewerkers aanwezig.
Bij prijsvechters kun je dat echt vergeten ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb some de melding: verbinding mislukt met de tv. Tv signaal doet het gewoon maar de melding blijft in beeld en krijg je ook niet weg. Menu werkt niet, alleen reset. je zou verwachten dat je met een ok knop/melding af kan sluiten. Met de vorige versie kon het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Viper® schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:27:
Ik heb some de melding: verbinding mislukt met de tv. Tv signaal doet het gewoon maar de melding blijft in beeld en krijg je ook niet weg. Menu werkt niet, alleen reset. je zou verwachten dat je met een ok knop/melding af kan sluiten. Met de vorige versie kon het wel
Heb ik ook, eigenlijk altijd na een modemreset of als het DSL signaal weg is geweest. Echt bijzonder dat de stream dan wel (weer) loopt maar de melding niet weg te klikken is. Reset van de STB is de enige oplossing voor zover mij bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Laatst online: 20-05 14:21
Krijg zojuist een melding dat ik FOX Eredivisie maand gratis kan gebruiken.

In verleden zat ik bij Telfort, kreeg je ook vaker aanbiedingen om een pakket gratis te gebruiken. Na activatie simpelweg herinnering in de agenda en vervolgens weer afmelden. Kijkend naar T-Mobile nu, gaat dit ook zo werken of dien ik direct na aanmelden ook weer direct af te melden ivm de 30 dagen opzegtermijn?

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 13:19

KDL

Ik kan niet inloggen bij t-mobile thuis en probeer iemand te helpen in Amsterdam, zijn er storingen bekend landelijk/regionaal?
Zyxel T-50 maakt geen internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

KDL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:31:
Ik kan niet inloggen bij t-mobile thuis en probeer iemand te helpen in Amsterdam, zijn er storingen bekend landelijk/regionaal?
Zyxel T-50 maakt geen internetverbinding.
Zit hier zelf met een Zyxel T-50 in Zuid, geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

tim427 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:43:
[...]

Zit hier zelf met een Zyxel T-50 in Zuid, geen problemen!
Volgens de onbeleefde telefoniste, na 45min wachttijd, blijkt er een landelijke storing en kan een monteur langskomen om het op te lossen over 2-3 weken. Nou lekker dan.

Daarna compensatiemogelijkheden gevraagd, niks mogelijk, ook geen tijdelijke 4G modem, wel zouden ze uit "coulance" het aantal dagen zonder internet terugbetalen, de brutaliteit, dat is het minste wat ik terug ga eisen, anders is helaas zelfs ziggo beter voor deze klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 00:46
KDL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Volgens de onbeleefde telefoniste, na 45min wachttijd, blijkt er een landelijke storing en kan een monteur langskomen om het op te lossen over 2-3 weken. Nou lekker dan. Daarna compensatiemogelijkheden gevraagd, niks mogelijk, ook geen tijdelijke 4G modem, wel zouden ze uit "coulance" het aantal dagen zonder internet terugbetalen, de brutaliteit, dat is het minste wat ik terug ga eisen, anders is helaas zelfs ziggo beter voor deze klant.
Een landelijke storing die een monteur bij jou thuis over een week of twee gaat oplossen. 'Bijzonder'....
Maar goed, even dat terzijde.

De oplostijd van 2 weken of meer is ons allen wel bekend bij deze provider. (Je krijgt waarvoor je betaald zeg dan ik altijd maar). Maar dat verhaal over coulance is niet netjes. Iedereen in Nederland heeft daar gewoon recht op, niks coulance.
Je moet er wel om vragen. Een provider is niet verplicht een klant geautomatiseerd te compenseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Vind dat ook wel een bijzonder verhaal.
  • Zelf nergens last van, dat terwijl ik geregeld modem wissel (probeer nog steeds die Juniper SRX240 aan de praat te krijgen)
  • Een afspraak met een monteur nodig voor landelijke storing? Dat spreekt elkaar dan toch tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

Coulance had ik al tussen aanhalingstekens om aan te geven hoe slecht het gesteld is met de klantenservice van t-mobile thuis.

Ook het hele verhaal van de landelijke storing etc klonk vreemd, nerveuze stem, vooral omdat er geen antwoord kwam wat er dan aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
KDL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:24:
Coulance had ik al tussen aanhalingstekens om aan te geven hoe slecht het gesteld is met de klantenservice van t-mobile thuis.

Ook het hele verhaal van de landelijke storing etc klonk vreemd, nerveuze stem, vooral omdat er geen antwoord kwam wat er dan aan de hand was.
Coulance, ook wel tegemoetkoming, dus lijkt me niks mis mee.

Kan je je probleem omschrijven? Dan kan je hier misschien geholpen worden voordat de monteur er is. Is het een nieuwe aansluiting? Dan heb je best kans dat het signaal op het andere aderpaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
KDL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:24:

Ik had voor mijn aansluiting ook een KPN monteur nodig, maar de telefonische klantenservice wilde een Guidion monteur sturen. Gaf toen al aan dat dit niet ging werken, maar ze hielden voet bij stuk, en als KPN nodig was zou Guidion dat doorgeven aan T-Mobile. Heb dit aangegeven bij de Webcare afdeling (via Facebook Messenger in mijn geval) en die hebben de Guidion monteur geannuleerd en een KPN monteur aangestuurd. Ik kreeg netjes een SMS met een linkje waarmee ik een afspraak kon maken, binnen een paar dagen was het geregeld.

Mijn advies is dan ook; heb je twijfels over wat er nou aan de hand is, trek bij de Webcare afdeling van T-Mobile aan de bel. Die kunnen je vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 08:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Zelf ook alleen positieve ervaring met t-mobile’s klantenservice.

Door eigen toedoen (een week testen met Fritzbox) geen internet en TV meer
na het terugplaatsen van de Zyxel, nota bene op een zondag.

Omdat ze niet exact konden zeggen wanneer ze de dhcp lease konden vrijgeven 2x 24 uur onbeperkt 4G coupons ontvangen en korting op de maandrekening. Binnen een uur was er weer internet en TV :)

Inmiddels ligt de stb ergens in een doos, want we gebruiken nu liever de AppleTV dan dat trage ding van Tmo.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-07 15:07
Ik zat bij een collega ff te kijken op zijn tv, dat 10 dagen terug kijken kan dus alleen op 5 zenders wat ik zag?
Via zo'n knop op de afstandsbediening kwam ik daar, geen idee of ik het goed deed of zag. Ik wil best naar T-Mobile overstappen maar als ik geen Discovery kan terugkijken dan heeft het geen nut

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vedrano schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:54:
Ik zat bij een collega ff te kijken op zijn tv, dat 10 dagen terug kijken kan dus alleen op 5 zenders wat ik zag?
Via zo'n knop op de afstandsbediening kwam ik daar, geen idee of ik het goed deed of zag. Ik wil best naar T-Mobile overstappen maar als ik geen Discovery kan terugkijken dan heeft het geen nut
Als jij een nieuwe klant wordt kom je automatisch op het nieuwe TV platform. Terugkijken tot 7 dagen op 40 zenders in het basispakket en nog een zooi zenders in de themapakketten. En ja, ook op Discovery.

Jouw collega zit nog op het oude TV platform.

Info:
https://www.t-mobile.nl/k...zicht?type=tvx&filters=tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Aha top thnx :D
Nu ff kijken wat wijsheid is, overstappen en hun alles laten afzeggen voor me of zelf eerst alles opzeggen en dan hun de boel laten installeren.

De modem die T-mobile levert is mag ik hopen wel goed? Die van glasvezel KPN die ik nu heb ik echt super, wifi door het hele huis op super snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Vedrano schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:17:
Aha top thnx :D
Nu ff kijken wat wijsheid is, overstappen en hun alles laten afzeggen voor me of zelf eerst alles opzeggen en dan hun de boel laten installeren.

De modem die T-mobile levert is mag ik hopen wel goed? Die van glasvezel KPN die ik nu heb ik echt super, wifi door het hele huis op super snelheid.
Zal zoiezo wachten. Nieuwe tv platform is een drama. Kijk maar even op hun community. Geef het een jaar (of 2) en het zal wel oké werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Anoniem: 374460 schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:55:
[...]

Zal zoiezo wachten. Nieuwe tv platform is een drama. Kijk maar even op hun community. Geef het een jaar (of 2) en het zal wel oké werken.
Naja das het ergste niet, ik kan het dan altijd streamen met tv-anywhere en dingen terugkijken.
Met ziggo en hun app kan je terugkijken op je telefoon maar je mag niet streamen naar de tv 8)7 Dat stoort mij het ergste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Vedrano schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:00:
[...]

Naja das het ergste niet, ik kan het dan altijd streamen met tv-anywhere en dingen terugkijken.
Met ziggo en hun app kan je terugkijken op je telefoon maar je mag niet streamen naar de tv 8)7 Dat stoort mij het ergste
Voor tv anywhere geld hetzelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vedrano schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:00:
[...]

Op de Ziggo website staat toch echt dat je met de Ziggo Go app kan streamen met Chromecast en Airplay. En met de Ziggo sport app (die ik als KPN klant heb) kan het ook.

En met TV Anywhere behoor je gewoon te kunnen Chromecasten.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 08-11-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Barre73 schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:15:
[...]

Op de Ziggo website staat toch echt dat je met de Ziggo Go app kan streamen met Chromecast en Airplay. En met de Ziggo sport app (die ik als KPN klant heb) kan het ook.

En met TV Anywhere behoor je gewoon te kunnen Chromecasten.
Ja kan je ook met live-tv via de app, maar ze vertellen je niet dat je NIET kan casten als je replay-tv kijkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Had vanmorgen wel een beetje vreemde storing. Ik kon in de webinterface van het (Zyxel T50) modem, volgens de xDSL stats had het modem verbinding, maar ik kon geen publieke IP's (bv. 8.8.8.8) pingen en had dus geen internet.
Tegen beter weten in het modem gereset, want er was wel xDSL en modem leek goed te werken, maar dit bleek toch de oplossing te zijn...

Van de week ook een rare storing, internet werkte prima, maar TV bleef zwart en de Amino reageerde nergens op. Ook een reset van de Amino hielp niet. Het modem daarna gereset, hoewel internet prima werkte, en na de reboot werkte TV ook weer goed.

Op zich ben ik niet ontevreden, zeker gezien de prijs, en ik weet dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten, maar dit soort kleine dingetjes zijn wel irritant.. Als ze de diensten nog iets stabieler krijgen ben ik blijer :)

[ Voor 3% gewijzigd door zjeeraar84 op 16-11-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-07 23:24
Wil van Budget-alles-in-1 (prima Kpn goedkope reseller), naar T-mobile. Dat zal begin Maart zijn dat contract afloopt, mijn vraag is wanneer moet ik bij T-mobile aanbellen, 2 weken daarvoor? Kan VVdsl hier krijgen, zelfs 200Mbit is mogelijk over dat lijntje, maar dacht dat alleen Kpn dat levert. Maar het gaat mij om de Tv-ervaring. Oja, en de welkomstkorting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 05-07 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb wat posts verhuisd naar [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie. Glasvezel hoort in dat topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotype
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-04-2022
zijn t-mobile vdsl instellingen recent gewijzigd?

heb al ~2 jaar vdsl met eigen modem. volgens logs heb ik wel vdsl verbinding ("xDSL Enter Showtime") en met de gebruikelijke snelheden (10111/57343 kbps, 15.6/6.5 db upstream/downstream), maar sinds vanochtend krijg ik geen dhcp lease meer van t-mobile: "Recv no OFFER, DHCP Service unavailable"

komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
monotype schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:11:
zijn t-mobile vdsl instellingen recent gewijzigd?

heb al ~2 jaar vdsl met eigen modem. volgens logs heb ik wel vdsl verbinding ("xDSL Enter Showtime") en met de gebruikelijke snelheden (10111/57343 kbps, 15.6/6.5 db upstream/downstream), maar sinds vanochtend krijg ik geen dhcp lease meer van t-mobile: "Recv no OFFER, DHCP Service unavailable"

komt dit iemand bekend voor?
Geen issues hier, ook eigen modem (Fritzbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotype
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-04-2022
Waah schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:41:
[...]

Geen issues hier, ook eigen modem (Fritzbox)
Ondertussen heb ik ook wat verder gegraven: meer mensen in de buurt heben last; pinnen bij de jumbo en de bibliotheek doet het ook niet meer.
Mogelijk een issue met de uplink vanuit de wijkcentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Laatst online: 10:53
Zijn er meer mensen die last hebben van een storing via xDSL? Hier in Nijmegen (6531) heb ik geen verbinding meer en ook het WAN lampje knippert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MaZeLe schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:44:
Zijn er meer mensen die last hebben van een storing via xDSL? Hier in Nijmegen (6531) heb ik geen verbinding meer en ook het WAN lampje knippert..
Gistermiddag stopte het tv signaal er ineens mee, verder niet meer op gelet.

En net 10 minuten geleden melding van de NAS dat die geen internet heeft. Apart want ik heb zelf wel gewoon internet. Misschien weer dns issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:10
Zijn inderdaad problemen met T-Mobile Thuis:

https://community.t-mobil...met-internet-thuis-327603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier ook issues. Lijkt DNS gerelateerd. Heb die van mij even op Cloudflare gezet (1.1.1.1) en het werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
Hier in Krimpen aan de Lek (nog) geen issues met T-Mobile xDSL.Ook mijn NAS is gewoon online gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Sinds vandaag kan ik niet meer in de webinterface van het Zyxel T-50 modem komen (Maximum number of login account has been reached) en geeft de Amino zwart beeld. Beiden zullen vermoedelijk wel opgelost zijn na een restart van het modem, die ik vanavond als iedereen op bed ligt maar zal uitvoeren. Heb nu al een paar keer (2 a 3x in 2 maanden tijd) dit issue gehad. Anderen ook?
Update: herstart van modem lostte idd het probleem op

[ Voor 7% gewijzigd door zjeeraar84 op 09-12-2020 13:07 ]

• zjeeraar84
Net weer een storing ondervonden, was thuis aan het werk en ineens, out of the blue, kon ik niets meer pingen (ook niet op IP basis) en DNS resolven.
Reboot van het modem gedaan, en alles werkt weer..

• tim427

tim427

Turbulence!

zjeeraar84 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:51:
Net weer een storing ondervonden, was thuis aan het werk en ineens, out of the blue, kon ik niets meer pingen (ook niet op IP basis) en DNS resolven.
Reboot van het modem gedaan, en alles werkt weer..
De afgelopen dagen merk ik ook op dat ik DHCP NAK antwoorden krijg, een harde Release+Renew zorgt er wél voor dat mijn IP adres weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman98
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-06-2021
Beste forumleden,

Deze maand loopt mijn ziggo en vodafone abonnement af en ik ga verhuizen. Ik ben niet technisch...
Ik heb twee opties:

t-mobile mobiel thuis:
26 euro onbeperkt internet: 1 jaar contract
25 euro thuis max 100mb/s dsl, snelste op adres mogelijk
Tv 15
Totaal thuis: eerste 3 maanden 25 daarna 40 per maand voor thuis

KPN:
25 euro onbeperkt internet: 1 jaar contract
Totaal thuis: 35 euro eerste 6 maanden (korting), daarna 57,5 --> max 100mb/s ook dsl
(postcode check KPN: 196Mb/s en 32Mb/s)

Zonder korting: KPN is 17,50 duurder voor zelfde snelheid thuis.
Woon in Amsterdam, appartement (1 verdieping 1 hoog) met 2 personen. Game, 4k downloaden en streamen plex TV etc.

Vragen:
Hoe kan T-mobiele zo voordelig zijn?
Hoe betrouwbaar is de max snelheid? (KPN zegt max 196 op adres, dus verwacht die 100M/s)
T-Mobile niet te vinden, maar haal ik dan echt 100Mb/s?
Overstap service KPN en t-mobile telefoon en thuis?
Ik hoor soms slechte verhalen over T-Mobile thuis en door (grote)prijsverschil 'denk' ik automatisch dat KPN dan beter moet zijn, is dit gegrond?

Alles is thuis op wifi, geen LAN, heb dus TP-link archer C6 gekocht.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pasman98 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:50:
Beste forumleden,

Deze maand loopt mijn ziggo en vodafone abonnement af en ik ga verhuizen. Ik ben niet technisch...
Ik heb twee opties:

t-mobile mobiel thuis:
26 euro onbeperkt internet: 1 jaar contract
25 euro thuis max 100mb/s dsl, snelste op adres mogelijk
Tv 15
Totaal thuis: eerste 3 maanden 25 daarna 40 per maand voor thuis

KPN:
25 euro onbeperkt internet: 1 jaar contract
Totaal thuis: 35 euro eerste 6 maanden (korting), daarna 57,5 --> max 100mb/s ook dsl
(postcode check KPN: 196Mb/s en 32Mb/s)

Zonder korting: KPN is 17,50 duurder voor zelfde snelheid thuis.
Woon in Amsterdam, appartement (1 verdieping 1 hoog) met 2 personen. Game, 4k downloaden en streamen plex TV etc.

Vragen:
Hoe kan T-mobiele zo voordelig zijn?
Hoe betrouwbaar is de max snelheid? (KPN zegt max 196 op adres, dus verwacht die 100M/s)
T-Mobile niet te vinden, maar haal ik dan echt 100Mb/s?
Overstap service KPN en t-mobile telefoon en thuis?
Ik hoor soms slechte verhalen over T-Mobile thuis en door (grote)prijsverschil 'denk' ik automatisch dat KPN dan beter moet zijn, is dit gegrond?

Alles is thuis op wifi, geen LAN, heb dus TP-link archer C6 gekocht.

Alvast bedankt!
T-Mobile levert onder de kostprijs die ze bij KPN inkopen. Dat is 1 reden. En KPN is gewoon log en groot. Veel kosten en overhead.

Maar ik sla meer aan op je laatste opmerking. Voor TV kijken heb je toch echt een kabel nodig vanaf het modem naar je TV. Via wifi krijg je geen signaal naar de losse TV decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman98
@Barre73 Dank voor snelle reactie!
Er is wel een kabel naar de TV van modem, was ik vergeten te melden.
Verder is er dus geen verschil in internet snelheid en betrouwbaarheid of latency?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pasman98 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:00:
@Barre73 Dank voor snelle reactie!
Er is wel een kabel naar de TV van modem, was ik vergeten te melden.
Verder is er dus geen verschil in internet snelheid en betrouwbaarheid of latency?
Dat zei ik niet... Ik heb zelf KPN glas maar lees veel topics hier elke dag. Snelheid: weinig klachten bij beide . Betrouwbaarheid en latency: veel klachten bij T-Mobile. DNS problemen, IP wisselingen, etc..
Bij KPN VDSL: ik zie heel weinig klachten. Heel weinig..

T-Mobile huurt de lijn vanaf de wijkcentrale maar daar voorbij gaan ze naar hun eigen netwerk. En daar proberen ze zo goedkoop mogelijk te zijn. Denk aan minder koppelingen op de grote exchanges of vorig jaar nog een complete herroutering via Duitsland omdat het daar als dochter van Deutsche Telekom voordeliger was voor hen. Dat alle klanten massaal vertragingen opmerkten was even niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman98
@Barre73 Fijn dat je mijn vraag beantwoord!
Dit verklaart het prijsverschil:) Voor zekerheid en betrouwbaarheid betaal ik toch liever meer, dus mijn keuze gaat naar KPN. Ga meteen aflsuiten!
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itguy013
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-07 19:41
Toevallig iemand het volgende al gemerkt: Sinds vannacht haal ik betere ping tijden. Normaal was het ongeveer 12ms naar 1.1.1.1 en sinds vannacht haal ik 8ms. Ook naar 8.8.8.8 haal ik 8 ms i.p.v. 12ms. Heb zelf geen update of iets in die richting gedaan aan mijn netwerkapparatuur? Heb zelf een VDSL verbinding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gJ6ESaYFOBY6uD_SZuC5V0HrkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ySsV1b5ah8jLkfYjEWVcDzxT.png?f=fotoalbum_large

4970Wp | 14* 355 | IQ7+ | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
itguy013 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:07:
Toevallig iemand het volgende al gemerkt: Sinds vannacht haal ik betere ping tijden. Normaal was het ongeveer 12ms naar 1.1.1.1 en sinds vannacht haal ik 8ms. Ook naar 8.8.8.8 haal ik 8 ms i.p.v. 12ms. Heb zelf geen update of iets in die richting gedaan aan mijn netwerkapparatuur? Heb zelf een VDSL verbinding:
[Afbeelding]
Ik heb geen smokeping aan staan maar even pingen naar beide IP's is voor mij tussen 11 a 12ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Barre73 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:56:
[...]

T-Mobile levert onder de kostprijs die ze bij KPN inkopen. Dat is 1 reden. En KPN is gewoon log en groot. Veel kosten en overhead.

Maar ik sla meer aan op je laatste opmerking. Voor TV kijken heb je toch echt een kabel nodig vanaf het modem naar je TV. Via wifi krijg je geen signaal naar de losse TV decoder.
Als je Wifi-Plus neemt lukt dat wel. Dan kun je de repeater bij de TV zetten, en daar de TV decoder aansluiten.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incolumis schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Als je Wifi-Plus neemt lukt dat wel. Dan kun je de repeater bij de TV zetten, en daar de TV decoder aansluiten.
Ik wens je daar veel succes mee... Voor normale TV zou dat waarschijnlijk een veel te onstabiele verbinding opleveren die constant in blokjes resulteert. Normale lineaire TV bij T-Mobile DSL bestond altijd uit Multicast streams en die zijn zeer gevoelig voor instabiliteit (packetloss in normaal engels).
Maar ik begin te vermoeden aan de hand van andere topics dat het nieuwe TV platform geheel bestaat uit OTT streams (à la Netflix) en die kunnen een stuk meer hebben. Dus misschien werkt het, misschien niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:54
Weer het internet eruit voor al ruim een half uur. Dat is al de zoveelste keer de afgelopen weken.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-06 10:02
robbinonline schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:10:
Weer het internet eruit voor al ruim een half uur. Dat is al de zoveelste keer de afgelopen weken.
Hier hetzelfde. In Voorburg. Ik ben ook de tel al kwijtgeraakt ondertussen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarescientia
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-06 18:08
Volgens mij ligt het T-mobile thuis dsl netwerk er in meer delen van Den Haag en Voorburg uit. Zag ook al reacties van mensen die in het centrum en mariahoeve wonen die sinds 17:00 uur 4 januari geen internettoegang meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

robbinonline schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:10:
Ik dacht dat het aan mijn setup lag... Maar heb geregeld DHCP NAK's op mijn cliënt -> een handmatige release verhelpt alles (met hetzelfde IP als voorheen, btw).

Meer mensen die dit kunnen bevestigen? Of zit iedereen op de standaard modem en simpelweg "modem van het stroom" de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 01:33
Hallo tweakers,

Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile thuis omdat dit net iets voordeliger is icm mijn t mobile mobiele abonnement. Het gaat om een verbinding van 50 mbit. Momenteel zit ik bij budget alles in 1 en heb ik een Experia V10 modem dat in bridge modes functioneert icm een TP-Link Archer AC2600. Niet omdat het bereik niet voldoende was van de Experiabox, maar omdat ik daar slechts maximaal 10 vaste ip-adressen kon instellen. Dit zijn er bij de TP-Link een stuk meer.

Mijn vraag is wat jullie bevindingen zijn met de nieuwe zyxel T50 modem. Kun je hier meer vaste ipadressen instellen, en hoe is het bereik van dit modem? Beter dan de experiabox? Het liefst koppel ik mijn router af omdat deze vooral op 2,4Ghz erg zwak is, en ook op 5Ghz regelmatig wegvalt. Maar dan moet het bereik en de stabiliteit van de zyxel natuurlijk niet nog slechter zijn. Ik weet ook dat de zyxel niet in bridgemodes te zetten is. Is dit een groot probleem wanneer ik er wel weer een losse router aanhang en daar alle apparaten in huis mee verbind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@powermarcel10 Wat bedoel je? Je kunt je dhcp toch op bijv. .100 laten beginnen en als eronder vast instellen in het apparaat zelf? Zo heb ik het al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
jongetje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:59:
@powermarcel10 Wat bedoel je? Je kunt je dhcp toch op bijv. .100 laten beginnen en als eronder vast instellen in het apparaat zelf? Zo heb ik het al jaren.
Zoals hier is te lezen kan de experiabox V10 maar maximaal 10 vaste ip adressen hebben via DHCP-binding.

Heb jij wellicht een andere experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:21
@Pasman98 KPN kan hogere snelheden leveren omdat ze aan pairbonding doen, T-mobile doet dat niet.
Pairbonding is 2 lijnen aan elkaar knopen zeg maar, daarom levert t-mobile niet meer dan 100mbit en kpn bijna 200mbit op jouw adres.

KPN is altijd al duur geweest, t-mobile bied gewoon niet zoveel "onzin" diensten erbij aan waardoor ze goedkoper zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 16-01-2021 13:13 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
powermarcel10 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Zoals hier is te lezen kan de experiabox V10 maar maximaal 10 vaste ip adressen hebben via DHCP-binding.

Heb jij wellicht een andere experiabox?
Dan doe je dat toch zonder dhcp binding? Gewoon hard invoeren op de devices, wijzigd toch nooit meer. Waarom zou je dit perse via dhcp willen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
jongetje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:22:
[...]

Dan doe je dat toch zonder dhcp binding? Gewoon hard invoeren op de devices, wijzigd toch nooit meer. Waarom zou je dit perse via dhcp willen regelen?
Je bedoelt in de apparaten zelf een vast ip adres instellen? Dus niet in het modem? Voor sommige apparaten kan dat, maar op heel veel apparaten kun je geen vast ipadres instellen. Bijvoorbeeld bij heel veel smarthome devices is dit niet mogelijk. Of bedoel je iets anders...
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
- Problemen rondom het routeren: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"