Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pascoa341
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:04
handoff schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Hoe groot is het verschil in overboeking bij T-mobile t.o.v. KPN, Youfone, Budget en Oxxio?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heeft iemand hier zicht op?
j_bos schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:27:
[...]

Persoonlijk vind ik Speedtest niet heel betrouwbaar hoor. Zeker op m'n telefoon haal ik daar veel slechtere resultaten mee dan met bijv de Wifi Man app.

Misschien ook even andere tests proberen of een 1GB test file ergens pakken zoals deze
http://download.xs4all.nl/test/
De 1gb file trekt hij met 3,67 - 5 mb/s naar binnen. Is op zich niet belachelijk laag (hoewel het nu in het weekend ook behoorlijk beter is, met name met ping), of moet dit hoger zijn? Andere speedtests zijn gelijk, kan een paar mb/s schelen, maar niet al te veel.
MensionXL schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:03:
[...]

En als je naar een andere server test?
Maakt wederom nauwelijks iets uit.

[Voor 9% gewijzigd door pascoa341 op 16-05-2020 15:04]

• NDSFREAK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:49
Heb net even test gedaan met me KPN 500/500 Mbps verbinding, de server en verbinding van KPN uit zijn Oke.
pascoa341 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:18:
Sinds kort heb ik wat probleempjes met t-mobile. Het is niet altijd zo, maar overdag tijdens het werk en in de avonduren is dit ongeveer wat ik krijg....

[Afbeelding]

Ik heb contact gezocht met t-mobile, maar daar wrodt ik ook niet veel wijzer van. Ik heb het idee dat ik gethrottled word tijdens drukke periodes, maar weet niet of dat in een dergelijk probleem resulteert. Ik ben einde contract, dus als ze het niet snel oplossen, ga ik wel ergens anders heen. Vrees dat ik dan wel naar KPN zelf of ziggo moet, want ik vermoed dat Budget en Oxxyo etc. ook wel gethrottled zullen worden dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:48
Edit al gevonden :)

[Voor 92% gewijzigd door Amdwarrior op 19-05-2020 12:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 22:05
Hoe lang duurt de bestelling tot levering van de service? Ik wil namelijk overstappen van Ziggo naar T-mobile en ik zie dat het even kan duren. Hoe voorkom ik een grote overlap of een tijd zonder internet?
Bij Ziggo was de levering namelijk erg snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:01

majoh

PSN id: majoh_nl

Opzeggen kost minimaal maand bij Ziggo.

Ik had eerst opgezegd. En toen besteld bij T-Mobile. T-mobile was supersnel al actief. Volgens mij 1,5 week ongeveer.

Ziggo zei zelfs dat als m'n nieuwe internet niet op tijd genoeg geleverd werd ik het nog wel een weekje of wat kon verlengen zodat ik niet zonder internet kwam te zitten. Dus mocht het toch later worden, dan heb je geen probleem.

Battlenet: majoh#2774

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
Never mind.....

[Voor 93% gewijzigd door mad-dog op 22-05-2020 23:31]

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 22:05
Hoe zit het met peering? Vorig jaar was het zo dat het verkeer viia Duitsland gerouteerd werd? Is dat nog steeds zo? Wat zijn de nadelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20-04 21:08
handoff schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:24:
Hoe zit het met peering? Vorig jaar was het zo dat het verkeer viia Duitsland gerouteerd werd? Is dat nog steeds zo? Wat zijn de nadelen?
Nee, dat is niet meer zo. Al langer opgelost. nieuws: T-Mobile: terugzetten routering naar AMS-IX gebeurt in komende nachten

Taalfouten? Mijn excuses, ich bin ein Berliner.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Krijg sinds het weekend vaak de melding host vaststellen in Chrome. Er was vorige week vrijdag een storing bij t-mobile in mijn postcode gebied. Eventueel modem resetten?
of toch gewoon opendns of googledns instellen.

Zie ook al wat meldingen hier:
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

[Voor 15% gewijzigd door Viper® op 15-06-2020 08:38]

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• awenger
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:59
Viper® schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:37:
Krijg sinds het weekend vaak de melding host vaststellen in Chrome. Er was vorige week vrijdag een storing bij t-mobile in mijn postcode gebied. Eventueel modem resetten?

Al andere DNS servers geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Viper® schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:37:

Sowieso is het handig om te overwegen in je modem andere DNS servers in te gaan stellen.
DNS storingen zijn veelvoorkomend bij vrijwel alle providers. Bijv. 1.1.1.1 en 1.0.0.1 (Cloudflare) of 8.8.8.8, 8.8.4.4 (Google DNS) etc.

Wij hebben een PiHole ertussen zitten die naar cloudflare en quad9 forward en we hebben vrijwel nooit een storing in onze verbinding ervaren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-03 07:29

Titanium

Android rules

Ik heb sinds kort een Zyxel modem van T-mobile Thuis
Achter de Zyxel heb ik een ASUS RT-AX88U hangen.
Echter aan de Zyxel heb ik via ethernet ook een aantal devices hangen.
Die wil ik laten communiceren met mijn subnet van de Asus
Daarvoor wil ik een static route configureren.
Echter geen Routing menu en static route optie op de T-Mobile Thuis Zyxel VGM-8825-T50 (K)

Samsung S6 Egde 64GB pearl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:41
@Titanium Waarom heb je een router achter je router als je geen gescheiden netwerken wilt? Waarom niet die Asus als accespoint (met switch) gebruiken?

• poekiepoes12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20-04 21:25
Na aanleiding van post in verkeerde subforum:

Na verlengen van mijn telefoonabbo bij Tmobile attendeerde de medewerker mij op de voordelen van Tmobile alles in één. Ik ben als de dood om over te stappen, heb dat meerdere malen meegemaakt in studentenhuizen. Mijn insteek was dan ook altijd; als het werkt, AFBLIJVEN.

Ik heb nu KPN alles in een, betaal 60 euro per maand voor 100mbps. Geen glasvezel en volgens mij gaat die in Utrecht stad binnenkort ook nog niet komen.

Tmobile is 45 euro, tevens 100mbps en 2,50 korting op mijn telefoonabbo. Toch 17,50 per maand is 210 euro per jaar. Gemakkelijk verdient...

MAAAAR, heeft er iemand ervaring met zowel KPN als TMobile? Voorkeur voor een of maakt het niet veel uit. Ik vind interactieve tv van KPN wel heel prettig, dan kan ik namelijk streamen naar de tv op de slaapkamer.

• PepsiNL1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:16
poekiepoes12 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:23:
Na aanleiding van post in verkeerde subforum:

Na verlengen van mijn telefoonabbo bij Tmobile attendeerde de medewerker mij op de voordelen van Tmobile alles in één. Ik ben als de dood om over te stappen, heb dat meerdere malen meegemaakt in studentenhuizen. Mijn insteek was dan ook altijd; als het werkt, AFBLIJVEN.

Ik heb nu KPN alles in een, betaal 60 euro per maand voor 100mbps. Geen glasvezel en volgens mij gaat die in Utrecht stad binnenkort ook nog niet komen.

Tmobile is 45 euro, tevens 100mbps en 2,50 korting op mijn telefoonabbo. Toch 17,50 per maand is 210 euro per jaar. Gemakkelijk verdient...

MAAAAR, heeft er iemand ervaring met zowel KPN als TMobile? Voorkeur voor een of maakt het niet veel uit. Ik vind interactieve tv van KPN wel heel prettig, dan kan ik namelijk streamen naar de tv op de slaapkamer.
Ik heb zelf tv van T-Mobile en werkt gewoon goed. Je kan via de tv-anywhere app tv zenders en programma's streamen dmv een Chromecast. Niet alle zenders zijn beschikbaar, maar daarvoor kan je even op de site kijken welke zenders er wel of niet via de app te kijken zijn.

• Kaguya
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-04 19:05
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een eigen router icm T-Mobile thuis?

Mijn internet verbinding is opzicht niet slecht, echter is het bereik van de T-mobile router beperkt en heb ik af en toe latency spikes tot 100ms.

Ik denk dat dit mogelijk ligt aan de vele connecties (3x Echo, 3x verlichting, TV, Laptop, Telefoon) op het Wi-Fi netwerk (geen idee of dit klopt eigenlijk).

Verder heb ik gelezen dat een standaard router eigenlijk niet zoveel verbindingen stabiel kan leveren en dat een Ubiquity dat wel aan kan...

• svenvg93
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 23:05
Kaguya schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:31:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een eigen router icm T-Mobile thuis?

Mijn internet verbinding is opzicht niet slecht, echter is het bereik van de T-mobile router beperkt en heb ik af en toe latency spikes tot 100ms.

Ik denk dat dit mogelijk ligt aan de vele connecties (3x Echo, 3x verlichting, TV, Laptop, Telefoon) op het Wi-Fi netwerk (geen idee of dit klopt eigenlijk).

Verder heb ik gelezen dat een standaard router eigenlijk niet zoveel verbindingen stabiel kan leveren en dat een Ubiquity dat wel aan kan...
Je gebruikt niet extreem veel apparaten, mist je niet de wifi steeds dicht trekt zou het geen probleem moeten zijn.

Als je alleen Internet hebt is niet heel moeilijk.
Ik zou dan een DSL -> Ethernet converter neerzetten pricewatch: DrayTek Vigor 130 en daar je router op aansluiten. Vlan 300 instellen en klaar.

Als je ook nog Tv hebt wordt het een stuk lastiger.

[Voor 5% gewijzigd door svenvg93 op 10-07-2020 10:56]

• Kaguya
@svenvg93 Ik heb inderdaad alleen internet. Weet jij of mijn hypothese enigszins kan kloppen? (dus beperkt bereik & latency issues met standaard T-mobile router?)

En als ik het goed begrijp heb ik die Draytek + een router nodig? Want die Draytek valt bij tweakers price watch ook onder routers...

EDIT: Zie net dat je je reactie hebt uitgebreid. Wat wordt met wifi "dichttrekken" bedoelt? En zo te horen heeft het dus niet zoveel zin om mijn router te 'vervangen'?

Thanks voor de hulp!

[Voor 24% gewijzigd door Kaguya op 10-07-2020 11:03]

• svenvg93
@Kaguya

Je hypothese kan kloppen,misschien kan je het iets verbeteren door met wifi instellingen te spelen. Voordat je geld uitgeeft :P

Jaa, dat is wat ik zou doen. De Draytek op het ISRA punt aansluiten en in Brigde mode zetten, Dan je router aansluiten op de utp poort van de Draytek. Vlan 300 instellen voor internet en je bent weer online.

Dan kan je het T-Mobile modem in de kast leggen :)

Hou er wel rekening mee dat je geen support zal krijgen van T-Mobile als er iets niet werkt.

• Kaguya
Bedankt. Ik heb in het verleden al een paar x gerommeld met de instellingen, maar het lijkt niet veel uit te maken. Even kijken of T-mobile nog iets zinnigs te zeggen heeft ipv "router aan en uit zetten".

• svenvg93
Ik weet niet waar je modem staat, maar je kan ook altijd nog een Access Point bedraad aansluiten en deze op een beter locatie plaatsen en de wifi van je modem uitzetten.

• elponchis
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11-04 11:26
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:53:

Thuis is opgericht in 2011 door Vodafone. Vodafone Thuis biedt internet, telefonie en TV diensten aan op de glasvezel en DSL lijn. Ze zijn begonnen om dit aan te bieden in 10 Nederlandse gemeente, maar later is dit uitgebreid naar bijna alle gemeentes in Nederland.

In februari 2016 maakte Vodafone en Ziggo bekend samen verder te willen gaan onder een joint venture. In augustus keurde Europese Commissie de fusie goed onder één voorwaarde, Vodafone moest zijn Thuis diensten afstoten. In november werd er een overeenstemming bereikt tussen Vodafone en T-Mobile om de Thuis diensten over te nemen. Vanaf februari 2017 zullen alle diensten overgaan op T-Mobile, voor huidige klanten veranderd er vooralsnog niks.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het xDSL aanbod en techniek van T-Mobile Thuis.

Terug naar Inhoudsopgave

T-Mobile Thuis biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Het basis TV pakket heeft meer dan 60 TV zenders, waarvan 30 in HD kwaliteit en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden. Voor telefonie biedt T-Mobile een 2e telefoonlijn en 'onbeperkt' bellen naar vaste en mobiele nummers aan.

Voor een overzicht van alle geboden diensten kan gekeken worden op de website van T-Mobile.

T-Mobile biedt haar diensten aan op zowel Glasvezel als DSL. De snelheden op beide netwerken zijn verschillend. Zo worden er op Glasvezel snelheden van 50 tot 1Gbit/s aangeboden en op DSL van 20 tot 100 Mbit/s. De snelheden op DSL zijn niet symmetrisch, op Glasvezel zijn ze dat wel.

Bij DSL is de afstand tot de centrale bepalend voor de snelheid van het abonnement. T-Mobile geeft een snelheid indicatie aan, maar het wil niet zeggen dat die dan ook bereikt wordt. Er kan geen abonnement afgesloten worden hoger dan de snelheid indicatie.
Snelheid(down)Snelheid(up)Prijs
50 Mbit/s5 Mbit/s€30
100 Mbit/s10 Mbit/s€35,-

Het standaard televisiepakket kost 15 euro in de maand en daarvoor biedt T-Mobile meer dan 60 zenders, waarvan 30 in HD aan. Tevens zit 7 dagen terugkijken en gemist standaard in dit pakket. Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website. De bitrate van de TV-zenders heeft @d-vine opgesomd. Verder kan er overal TV gekeken worden via TV Anywhere, te benaderen via de browser en als app voor iOS en Android. Hiermee is het mogelijk om 10 dagen programma gemist te kijken voor NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica, Fox Sport 1 Eredivisie en Begin gemist op 25 zenders.

Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €5,- extra per maand kunnen er tot 4 boxen bijgekocht worden. Voor €5,- per maand kan er 'Cloud Opnemen' aan het pakket worden toegevoegd, hiermee is het mogelijk om tot 200 uur op te nemen en de opnames blijven één jaar bewaard. De prijzen staan hieronder opgesomd.

Wat?Prijs
Standaard€15,-
Extra Box€5,-
Opnemen€5,-

Daarnaast biedt T-Mobile ook nog verschillende thema pakketten aan, deze staan hieronder genoemd:
PakketPrijsZenders
Kids & Music€3,75Nickelodeon Junior, Nick Toons, Pebble TV, JimJam, Duck TV, BoomerangTV, BabyTV, MTV Brand New, MTV Music 24, SLAM!TV, I-Concerts, TV Oranje, SchlagerTV, Stingray Lite TV, 192TV, Vh2, Vh2 Classic, DjazzTV, Trace Urban, BravaNL, Mezzo
Entertainment€3,75Comedy Central Family, Comedy Central Extra, RTL Lounge, NPO 101, E! Entertainment, LUXE.tv, CBS Reality, Luxe TV HD, OUT TV, GINX, American Movie Classics, RTL Crime, Family 7, Brazzers TV Europe, Secret Circle
Infotainment€3,75Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild, Crime & Investigation Network, Motorsport TV, Al Jazeera (English), NPO Nieuws, NPO Politiek, Travel Channel, Horse Country TV, ONS, NPO Cultura
Internationaal€3,75CBBC, BBC Four, BBC Entertainment, CBeebies, CNBC Europe, CNN Turk, ARTE, NDR, ProSieben, Sat.1, RTL Television, Kika, Tagesschau24, 3SAT, EinsFestival, TVE, RAI Uno, Antena3, Mediaset Italia, 2M Maroc

Als laatste biedt T-Mobile ook nog een aantal premium zenders aan:
PakketPrijsInformatie
Fox Sports Eredivisie€7,502 extra Eredivisie kanalen, inclusief Fox Sport Go
Fox Sports Compleet€12,50FOX Sports Compleet met 5 sportkanalen, inclusief Fox Sport Go
Film 1€15,-4 reclamevrije zenders en on demand
Ziggo Sport Totaal€15,-6 kanalen met de favoriete wedstrijden en sporthelden
Erotiek pakket€10,-Penthouse, Meiden van Holland Hard; Dusk!, Dorcel TV en Passie XXX

Deze extra pakketten en premium zenders hoeven niet voor elke Interactieve TV Box aangeschaft te worden.

T-Mobile biedt ook telefonie aan voor €2,50. Een tweede telefoonlijn kost €5,- pm. Voor €7,50 kan er onbeperkt gebeld worden naar vaste nummers en voor €5,- meer ook naar mobiele nummers.

De beltarieven kunnen gevonden worden op de website van T-Mobile.

Er worden geen installatiekosten gerekend, maar wel 30 euro activatiekosten.

Daarnaast krijg je bij T-Mobile de eerste 6 maanden korting wanneer er een alles-in-een pakket afgesloten wordt, het is daardoor goedkoper om een alles-in-één af te sluiten en na 6 maanden de diensten op te zeggen die je niet nodig hebt. Tevens is het mogelijk om een cashback van ~€30,- tot ~€70,- aan te vragen via Cashback XXL.

Het abonnement elke maand naar boven en naar beneden worden aangepast, zo kan bijvoorbeeld de zenderpakketten, TV of telefonie helemaal aan-of uitgezet worden. Internet blijft altijd beschikbaar, al kan wel elke maand de snelheid worden aangepast.

In oktober 2019 heeft T-Mobile zijn 'Uit en Thuis' abonnementen geïntroduceerd, hiermee krijg je korting wanneer je thuis en mobiele abonnementen combineert. Combineer je bijvoorbeeld een Unlimited mobiel met een Thuis abonnement (voor internet), dan kosten beide abonnement slechts € 25,- per stuk. Bovendien krijg je het snelst beschikbare internet op T-Mobile Thuis! Heb je een GO abonnement met beperkte minuten/data, dan ontvang je € 2,50 korting op je mobiele en € 5,- korting op je Thuis rekening. Daarnaast krijg je nog afhankelijk van je mobiele abonnement 500 MB of twee GB extra data.

De aanbiedingen die te vinden zijn op de website van T-Mobile gelden alleen voor nieuwe klanten. Wanneer bestaande klanten willen verlengen zijn er andere aanbiedingen. De meeste klanten krijgen een aanbod voor 20% korting op het internet de eerste 6 maanden. Het heeft dus geen zin om weer een alles-in-een te nemen, de korting blijft hetzelfde. Verlengen kan al na 9 maanden, waardoor je dus effectief maar 3 maanden per jaar de volle mep betaald. Verlengen kan alleen telefonisch door te bellen naar 0800-0092.

Terug naar Inhoudsopgave

Internet
Bij een DSL verbinding krijg je sinds april 2019 de Zyxel VMG8825-T50, dat is de vervanger van de Huawei HG659. De Zyxel is een dual band router en kans dus overweg met 2,4GHz en 5Ghz netwerken. De snelheden zijn respectievelijk 450Mbps en 1733 Mbps en heeft ondersteuning voor 4x4 MIMO.

Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorganger, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.

[Afbeelding][Afbeelding]
Zyxel VMG8825-T50 (v.a. mei 2019)
Huawei HG659 (v.a. september 2018)

Meer informatie over het modem is te vinden op de website van T-Mobile.

Wanneer de wifi-verbinding te wensen overlaat, kan T-Mobile langskomen voor 'Wifi Service'. Een monteur zal dat wat testen verrichten en eventueel een extra 'repeater' plaatsen. De repeater die ze leveren is de AVM FRITZ!WLAN 1750E en deze kan ook ingesteld worden als Access Point.

Er is een box beschikbaar namelijk de Amino Aria 610x. Oudere boxen zijn de de Entone Kamai 500 vervangt, of de Entone Amulet 515 voor opnemen.

De box ondersteund geen Netflix, Videoland, Chromecast of andere apps en werkt ook niet met HDMI-CEC.

[Afbeelding]
Amino Aria 610x

Informatie over de TV box kan teruggevonden worden op de website van T-Mobile.

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van T-Mobile Thuis. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.016-02-2017Topic aangemaakt
V1.101-09-2017Prijzen en snelheden aangepast
V1.209-10-2017Stuk over combineren Vast en Mobiel toegevoegd en hoofdstuk gevolgen overname verwijderd.
V1.310-01-2018Prijzen aangepast
V1.415-02-2018Prijzen aangepast
V1.512-06-2018Nieuwe informatie over combineren Mobiel + Thuis toegevoegd
V1.630-04-2019Tekst aangepast en hoofdstuk verlengen toegevoegd
V1.714-05-2019Informatie Zyxel VMG8825-T50 en nieuwe TV box toegevoegd
V1.829-10-2019Prijzen aangepast aan nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onbeperkt mobiel i...
V2.030-06-2020Openingspost aangepast aan nieuwe TV platform, tevens ook het hardware hoofdstuk gewijzigd.[/URL][/td]
[/tr]

Terug naar Inhoudsopgave

de uploadsnelheid van beide VDSL pakketten is inmiddels 30mbit/s ipv respectievelijk 5 en 10 mbit/s

• elponchis
Kaguya schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:01:
@svenvg93 Ik heb inderdaad alleen internet. Weet jij of mijn hypothese enigszins kan kloppen? (dus beperkt bereik & latency issues met standaard T-mobile router?)

En als ik het goed begrijp heb ik die Draytek + een router nodig? Want die Draytek valt bij tweakers price watch ook onder routers...

EDIT: Zie net dat je je reactie hebt uitgebreid. Wat wordt met wifi "dichttrekken" bedoelt? En zo te horen heeft het dus niet zoveel zin om mijn router te 'vervangen'?

Thanks voor de hulp!
Geen idee waarom je zoiets duurs nodig hebt en waarom de ping bij jou zo hoog is, ik kom op 9ms bekabeld en heb meer aangesloten staan op mijn modem dan bij jou.

Toegegeven, de WIFI van de standaardmodems vind ik belabberd, ik heb dan ook een thuisnetwerk opgezet met op elke verdieping, inclusief de begane grond waar de modem zelf ook staat, een dual band router (tenda ac8 van aliexpress) als accesspoint en alle computers en tv´s zijn bekabeld aangesloten (zit ook nog een 8 poorts gigabit switch van tplink aangesloten omdat 4 poorten niet genoeg waren voor me). De WIFI van de standaardmodem (dit is een Zyxel T50 bij mij, maar ook bij mijn vorige provider Ziggo deed ik dit) is uitgeschakeld. Alles werkt hiermee naar behoren voor mij.

[Voor 5% gewijzigd door elponchis op 17-07-2020 10:24]

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:42
elponchis schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:15:
[...]

de uploadsnelheid van beide VDSL pakketten is inmiddels 30mbit/s ipv respectievelijk 5 en 10 mbit/s
Dit hangt van de infrastructuur af. DSL vanuit de straatkast is inderdaad maximaal 30Mbit up.

Heb je pech (zoals ik), dan is DSL vanuit de wijkcentrale op dit moment nog steeds max 10Mbit up.

• elponchis
krakendmodem schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:53:
[...]

Dit hangt van de infrastructuur af. DSL vanuit de straatkast is inderdaad maximaal 30Mbit up.

Heb je pech (zoals ik), dan is DSL vanuit de wijkcentrale op dit moment nog steeds max 10Mbit up.
Is dit niet afhankelijk van je maximaal haalbare downloadsnelheid? Als 100mbit haalbaar is, dan is 30mbit upload zowel voor het 100mbit als voor het 50mbit pakket geldig, heb je echter bijv max 50mbit snelheid, dan heeft dat ook invloed op de uploadsnelheid die niet het maximum van 30 haalt.

[ik snap trouwens nog steeds niet dat pair bonding niet gereguleerd wordt tot zelfde prijs als 1 aderpaar, er zijn zoveel adressen die technisch 100mbit halen met pair bonding, maar niet een abonnement bij een goedkope ISP kunnen afsluiten met die snelheid, terwijl als dat over 1 aderpaar mogelijk is, het wel lukt.]

• jongetje
elponchis schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:26:
[...]

[ik snap trouwens nog steeds niet dat pair bonding niet gereguleerd wordt tot zelfde prijs als 1 aderpaar, er zijn zoveel adressen die technisch 100mbit halen met pair bonding, maar niet een abonnement bij een goedkope ISP kunnen afsluiten met die snelheid, terwijl als dat over 1 aderpaar mogelijk is, het wel lukt.]
Omdat die goedkope isp niet de meerprijs wil betalen voor pairbonding. Daarnaast heb je dan ook een ander soort modem nodig die het aankan (al is dat de kleinste drempel).
[...]

Is dit niet afhankelijk van je maximaal haalbare downloadsnelheid? Als 100mbit haalbaar is, dan is 30mbit upload zowel voor het 100mbit als voor het 50mbit pakket geldig, heb je echter bijv max 50mbit snelheid, dan heeft dat ook invloed op de uploadsnelheid die niet het maximum van 30 haalt.

Waarom zou pairbonding dezelfde prijs moeten hebben? Er worden daadwerkelijk twee actieve poorten en twee aderparen gebruikt. Het zijn fysiek twee aparte lijnen die pas bij de klant in het modem weer worden samengevoegd.
Die tweede actieve poort had ook voor een andere klant met 1 lijn gebruikt kunnen worden en inkomsten kunnen genereren. Jij wil dus graag dat KPN WBA die poort gratis ter beschikking stelt...

• krakendmodem
[...]

Ja en nee.

Een 50Mbit pakket vanuit een straatkast met 200 meter afstand zal makkelijk 50/30 doen. Maar een wijkcentrale (waar vroeger alle ADSL lijnen naar toe gingen) op dezelfde afstand doet maar maximaal 50/10. Vanuit de straatkast is vectoring beschikbaar, waardoor er simpelweg hogere snelheden zijn. Uit een wijkcentrale is het nog "ouderswets" VDSL, dus zonder vectoring of andere technieken om de snelheid op te krikken of latency omlaag te halen.

Zo had ik op een 50/10 lijn een forse latency van 24ms. En een straat verderop met vectoring 50/30 met 7ms latency. Dat merk je wel.

• elponchis
Barre73 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:08:
[...]

Waarom zou pairbonding dezelfde prijs moeten hebben? Er worden daadwerkelijk twee actieve poorten en twee aderparen gebruikt. Het zijn fysiek twee aparte lijnen die pas bij de klant in het modem weer worden samengevoegd.
Die tweede actieve poort had ook voor een andere klant met 1 lijn gebruikt kunnen worden en inkomsten kunnen genereren. Jij wil dus graag dat KPN WBA die poort gratis ter beschikking stelt...
jongetje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Omdat die goedkope isp niet de meerprijs wil betalen voor pairbonding. Daarnaast heb je dan ook een ander soort modem nodig die het aankan (al is dat de kleinste drempel).
Bij kpn betaal je voor dezelfde snelheid hetzelfde bedrag met of zonder pair bonding (op mijn adres is 100mbit over 1 aderpaar mogelijk, 47,50 per maand; op een adres waarbij hiervoor pair bonding nodig is vraagt KPN ook 47,50). Dus als je concurrentie wil hebben op gelijke voet zou je dit voor andere providers ook mogelijk moeten maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
elponchis schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:19:
[...]

[...]

Bij kpn betaal je voor dezelfde snelheid hetzelfde bedrag met of zonder pair bonding (op mijn adres is 100mbit over 1 aderpaar mogelijk, 47,50 per maand; op een adres waarbij hiervoor pair bonding nodig is vraagt KPN ook 47,50). Dus als je concurrentie wil hebben op gelijke voet zou je dit voor andere providers ook mogelijk moeten maken.
Het is voor andere providers ook gewoon mogelijk. Er staat die goedkopere providers niets in de weg om pairbonding te leveren. Alleen doen ze dat niet omdat er dan extra kosten aan KPN Wholesale betaald moeten worden (niet de provider KPN, KPN Wholesale moet je als losse tak zien).

De reden dat KPN en XS4ALL dit wel bieden kan je op meerdere manieren invullen. Als service, maar ook gewoon omdat die providers genoeg marge hebben om die paar klanten pairbonding aan te bieden. Tele2, T-Mobile, Oxxio/Budget Energie bieden allemaal al internet aan van 100Mbit voor rond de 30 euro (aanbiedingen even niet meegerekend). Je bent bij KPN dus al 17,50 per maand meer kwijt voor dezelfde snelheid. En van die 17,50 extra kan KPN dus pairbonding bieden. Bij de ene klant houden ze dus wat meer marge over dan de andere. Niet iedereen heeft pairbonding nodig voor 100Mbit, dus die extra winst heeft KPN al op één lijntje.

Zou een goedkopere provider pairbonding gaan aanbieden, dan is het prijsverschil met het duurdere KPN niet heel groot meer en stapt er geen hond meer over.

T-Mobile zit momenteel te stunten met Unlimited Mobiel en Internet Thuis 100Mb voor 25 euro per stuk. T-Mobile maakt al weinig winst op de verkoop van 100Mbit en zal dus zeker geen pairbonding bieden "omdat dat kan."

[Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 17-07-2020 23:42]

• elponchis
krakendmodem schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:34:
[...]

Het is voor andere providers ook gewoon mogelijk. Er staat die goedkopere providers niets in de weg om pairbonding te leveren. Alleen doen ze dat niet omdat er dan extra kosten aan KPN Wholesale betaald moeten worden (niet de provider KPN, KPN Wholesale moet je als losse tak zien).

De reden dat KPN en XS4ALL dit wel bieden kan je op meerdere manieren invullen. Als service, maar ook gewoon omdat die providers genoeg marge hebben om die paar klanten pairbonding aan te bieden. Tele2, T-Mobile, Oxxio/Budget Energie bieden allemaal al internet aan van 100Mbit voor rond de 30 euro (aanbiedingen even niet meegerekend). Je bent bij KPN dus al 17,50 per maand meer kwijt voor dezelfde snelheid. En van die 17,50 extra kan KPN dus pairbonding bieden. Bij de ene klant houden ze dus wat meer marge over dan de andere. Niet iedereen heeft pairbonding nodig voor 100Mbit, dus die extra winst heeft KPN al op één lijntje.

Zou een goedkopere provider pairbonding gaan aanbieden, dan is het prijsverschil met het duurdere KPN niet heel groot meer en stapt er geen hond meer over.

T-Mobile zit momenteel te stunten met Unlimited Mobiel en Internet Thuis 100Mb voor 25 euro per stuk. T-Mobile maakt al weinig winst op de verkoop van 100Mbit en zal dus zeker geen pairbonding bieden "omdat dat kan."
Je denkt in je reply antwoord op mij te geven, maar ik bedoel met "mogelijk" niet de technische mogelijkheid (ik weet ook wel dat dat mogelijk is) , maar de mogelijkheid om het voor dezelfde prijs aan te bieden als zonder pb. Je kan wel een heel verhaal schrijven waarmee je KPN verdedigt, maar feit is dat KPN, door de ACM, ook ooit gedwongen is de SDF verbindingen via de straatkasten open te stellen voor providers, ook al kostte dat meer dan de MDF verbindingen via de wijkkast. Oplossing is heel makkelijk: 1 prijs voor DSL naar elk adres, evt gedifferentieerd op snelheid, maar ongeacht techniek.
elponchis schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:44:
[...]

Je denkt in je reply antwoord op mij te geven, maar ik bedoel met "mogelijk" niet de technische mogelijkheid (ik weet ook wel dat dat mogelijk is) , maar de mogelijkheid om het voor dezelfde prijs aan te bieden als zonder pb. Je kan wel een heel verhaal schrijven waarmee je KPN verdedigt, maar feit is dat KPN, door de ACM, ook ooit gedwongen is de SDF verbindingen via de straatkasten open te stellen voor providers, ook al kostte dat meer dan de MDF verbindingen via de wijkkast. Oplossing is heel makkelijk: 1 prijs voor DSL naar elk adres, evt gedifferentieerd op snelheid, maar ongeacht techniek.
Leuke discussie voor de theorie maar de praktijk is dat KPN sinds kort helemaal geen verplichting meer heeft tot openstellen. Daarnaast gaan vanaf 2023 miljoenen DSL aansluitingen buiten werking worden gesteld. Alles wat vanaf nu FttH heeft of krijgt kan drie jaar daarna geen DSL meer krijgen. Via geen enkele provider.

• elponchis
Barre73 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Leuke discussie voor de theorie maar de praktijk is dat KPN sinds kort helemaal geen verplichting meer heeft tot openstellen. Daarnaast gaan vanaf 2023 miljoenen DSL aansluitingen buiten werking worden gesteld. Alles wat vanaf nu FttH heeft of krijgt kan drie jaar daarna geen DSL meer krijgen. Via geen enkele provider.
Klopt dat het op dit moment geen verplichting heeft, maar ondertussen is de wetgever bezig om die verplichting terug te brengen, dus dat komt wel weer terug. Overigens lost dat juist de problemen op, maar ik geloof niet dat over die 3 jaar Nederland een 100% FTTH dekking heeft, ook al zal het aanzienlijk groeien de dekking. Dus ook dan zal het nog relevant blijven. Mooie aan FTTH is dat je niet een probleem zoals pair bonding hebt waarop je als netwerkbeheerder extra kunt cashen, maar ook daar heeft KPN iets op gevonden: GPON.. Heel koninklijk is het, de Nederlanders zoveel als mogelijk uitmelken. :) De uiteindelijke oplossing is toch dat T-Mobile en/of meerdere andere providers hun eigen FTTH netwerk gaan uitrollen.

• krakendmodem
Tja, hetzelfde truukje werd ook uitgehaald met vvdsl. VULA om de andere providers op de DSLAM's van KPN aan te sluiten. Opzich is daar niks mis mee. Op die manier kon er tenminste VVDSL uitgerold worden. Maar ja, dat kost uiteraard extra en da's nou net waar de andere providers tegen aanschoppen.

Jammer? Wellicht. Maar ik zie T-Mobile nog niet echt haast maken met zijn FttH uitrol, in ieder geval niet op het platteland. Ook investeren ze niet in bestaande ODF gebieden waar ze zelf geen klanten meer op hun eigen netwerk kunnen aansluiten en alsnog via WBA moeten leveren.

En persoonlijk zit ik er ook niet meer op te wachten dat de straat hier nogmaals opengaat omdat *insert provider* ook glas wilt gaan aanbieden. In mijn woonplaats zijn er zelfs twee glasvezelnetwerken actief. Er zitten dus adressen bij met glas van KPN en een stichting met een eigen glasnet, (die fors duurder is), dus die zien de klanten straks waarschijnlijk massaal overstappen naar KPN's netwerk: die is goedkoper. En de stichting zit straks met een netwerk zonder klanten, want niemand gaat 250 euro betalen voor een zakelijke 100/100 waar dat ook voor 60 euro kan.

[Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 18-07-2020 22:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elponchis
krakendmodem schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:55:
Tja, hetzelfde truukje werd ook uitgehaald met vvdsl. VULA om de andere providers op de DSLAM's van KPN aan te sluiten. Opzich is daar niks mis mee. Op die manier kon er tenminste VVDSL uitgerold worden. Maar ja, dat kost uiteraard extra en da's nou net waar de andere providers tegen aanschoppen.

Jammer? Wellicht. Maar ik zie T-Mobile nog niet echt haast maken met zijn FttH uitrol, in ieder geval niet op het platteland. Ook investeren ze niet in bestaande ODF gebieden waar ze zelf geen klanten meer op hun eigen netwerk kunnen aansluiten en alsnog via WBA moeten leveren.

En persoonlijk zit ik er ook niet meer op te wachten dat de straat hier nogmaals opengaat omdat *insert provider* ook glas wilt gaan aanbieden. In mijn woonplaats zijn er zelfs twee glasvezelnetwerken actief. Er zitten dus adressen bij met glas van KPN en een stichting met een eigen glasnet, (die fors duurder is), dus die zien de klanten straks waarschijnlijk massaal overstappen naar KPN's netwerk: die is goedkoper. En de stichting zit straks met een netwerk zonder klanten, want niemand gaat 250 euro betalen voor een zakelijke 100/100 waar dat ook voor 60 euro kan.
Liefst heb ik natuurlijk dat ze tegelijk gaan uitrollen, maar dat gaat niet gebeuren. Maar uiteindelijk betekent meerdere netwerken meer concurrentie en klantvriendelijkere prijzen. Een voorbeeld hiervan kan je terugzien in Spanje waarbij de 4 grote providers Movistar, Vodafone, Orange en Másmóvil/Yoigo ieder een eigen glasvezelnetwerk aan het uitrollen zijn. Daar waar ze in het begin duur zijn begonnen, zijn de providers zelf op een gegeven moment ook goedkope B-merken gaan introduceren, omdat ze anders veel klanten zagen vertrekken.

Overzicht van mogelijke internet-only pakketten:

https://www.xatakamovil.c...ion-a-internet-fibra-2020

glasvezel + mobiel:

https://www.xatakamovil.c...-baratas-fibra-movil-2020

glasvezel, mobiel + tv: https://www.xatakamovil.c...s-canales-precio-ventajas

Van zulke prijzen kunnen we in Nederland voorlopig nog van dromen (tenzij je je in de 1gbit footprint van T-Mobile bevindt) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
@elponchis weet niet wat voor linkjes dat zijn maar ik kom op phishing sites uit.

Daarnaast volledig offtopic in een tmobile dsl topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elponchis
jongetje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:05:
@elponchis weet niet wat voor linkjes dat zijn maar ik kom op phishing sites uit.

Daarnaast volledig offtopic in een tmobile dsl topic.
Waarschijnlijk is er iets mis met jouw computer, want xatakamovil is gewoon de tweakers van Spanje, lijkt me sterk dat die site zelf iets met phishing te maken heeft.

Overigens begonnen de anderen met offtopic te raken door een KPN verdedigingsfront te beginnen ;)

• PepsiNL1
Net een mailtje gehad van T-Mobile. Op 29-7 wordt ik overgezet op het nieuwe tv platform. Ben benieuwd :)

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:17
Barre73 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Terecht ook, bij T-Mobile kan je ook geen DSL bestellen in glas gebied. Is ook nergens voor nodig lijkt me. Behalve een klein beetje voordeel omdat DSL wat goedkoper is, maar dat zal dan tegen die tijd vanzelf wel rechttrekken toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:26

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Inmiddels anderhalve maand weg bij T-Mobile, modem ook retour gestuurd. Deze week een mail gehad dat het modem nog niet zou zijn aangekomen. Contact met de klantenservice gehad: bekend probleem, mail je verzendbewijs en dan is het goed. Dat hierover in de mail niets staat en direct met een boete wordt gedreigd als je niet binnen 8 dagen reageert is inderdaad 'niet netjes', bevestigde de klantenservice.

Kortom, als je weg gaat bij T-Mobile Thuis verzendbewijs goed bewaren, en misschien preventief vast opsturen ;).

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• Mac-Mar
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:42
Wie weet toevallig welke decoder er door T-mobile aan nieuwe abonnees word verstrekt? Per oktober verhuis ik en overweeg dan T-mobile te gaan aansluiten. Zij zijn 1 van de weinige welke 30 mbit up aanbied op mijn adres. Alle overige partijen volgen KPN met max 10 mbit up terwijl 30 mogelijk zou moeten zijn. Echter wil ik wel een snelle zapper. Ik hoor graag de ervaringen.
Mac-Mar schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:22:
Wie weet toevallig welke decoder er door T-mobile aan nieuwe abonnees word verstrekt? Per oktober verhuis ik en overweeg dan T-mobile te gaan aansluiten. Zij zijn 1 van de weinige welke 30 mbit up aanbied op mijn adres. Alle overige partijen volgen KPN met max 10 mbit up terwijl 30 mogelijk zou moeten zijn. Echter wil ik wel een snelle zapper. Ik hoor graag de ervaringen.
Alle andere partijen geven je ook 30 Mbit hoor. Ze garanderen alleen contractueel 10 Mbit. Is makkelijker om 1 contract te maken voor alle klanten zonder onderscheid te maken.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
De huidige decoder is de Aria. Overigens wordt de upload bij dsl niet beperkt, ook bij andere aanbieders zul je 30Mbps halen (indien fysiek mogelijk).

(Te langzaam).

[Voor 5% gewijzigd door hcQd op 01-08-2020 19:44]

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18-04 08:11
Ik was gister bij mijn moeder om wat IT-onderhoud te plegen. Toen ik inlogde op de Huawei HG659 modem zag ik dat de firmware nog uit 2018 stamt?! Kon ook geen updatescherm vinden na ingelogd te zijn.

Iemand enig idee waarom dit apparaat nog een firmware van 2 jaar geleden draait, zouden daar inmiddels geen security-vulnerabilities in zitten?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!
Picnic €5 korting

• krakendmodem
Lrrr schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:23:
Ik was gister bij mijn moeder om wat IT-onderhoud te plegen. Toen ik inlogde op de Huawei HG659 modem zag ik dat de firmware nog uit 2018 stamt?! Kon ook geen updatescherm vinden na ingelogd te zijn.

Iemand enig idee waarom dit apparaat nog een firmware van 2 jaar geleden draait, zouden daar inmiddels geen security-vulnerabilities in zitten?
Er was in februari vorig jaar nog een update voor deze modellen. Maar zoals ik hier lees ging dat niet bij iedereen goed.
https://community.t-mobil...bruari-309304/index2.html

Je kan altijd modem even resetten, dan zal die de nieuwe config en updates ophalen, indien die er zijn.

Oh en het kan trouwens nog erger. Tele2 gebruikt nog steeds modems die uit 2005 komen (Davolink). Toegegeven, die dingen zijn behoorlijk degelijk, maar die krijgen ook allang geen updates meer. En nog steeds in gebruik.

• Joeri1594
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 04-04 12:52
Hallo mede tweakers,

Deze week krijg ik waarschijnlijk mijn apparatuur binnen van t-mobile.
ik om van ziggo vandaan en wil mijn netwerk nu gelijk aanleggen naar mijn zin.
Momenteel draai ik een eigen firewall en ik had het volgende in gedachte gezien de modem niet in bridge kan:

Isra punt door lussen naar de meterkast via de kelder, daar het modem plaatsen.
Daar komt dan ook mijn server met FW. 1 LAN port gaat naar mijn fw en van mijn fw naar mijn switch. vanuit daar wil ik mijn AP voeden en de rest van de bekabeling in het huis.

De LAN kabel voor de TV wil ik wel rechtstreeks uit het modem halen om gezeur te voorkomen.

Ik kan er ook nog voor kiezen om een tagged port in te stellen en mijn switch bij de tv neer te zetten gezien daar alle LAN kabels momenteel samenkomen. en dan 1 kabel van de FW naar de switch.

Welke setup lijkt jullie het beste ?

mvg,

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:56
Joeri1594 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:29:
Hallo mede tweakers,

Deze week krijg ik waarschijnlijk mijn apparatuur binnen van t-mobile.
ik om van ziggo vandaan en wil mijn netwerk nu gelijk aanleggen naar mijn zin.
Momenteel draai ik een eigen firewall en ik had het volgende in gedachte gezien de modem niet in bridge kan:

Isra punt door lussen naar de meterkast via de kelder, daar het modem plaatsen.
Daar komt dan ook mijn server met FW. 1 LAN port gaat naar mijn fw en van mijn fw naar mijn switch. vanuit daar wil ik mijn AP voeden en de rest van de bekabeling in het huis.

De LAN kabel voor de TV wil ik wel rechtstreeks uit het modem halen om gezeur te voorkomen.

Ik kan er ook nog voor kiezen om een tagged port in te stellen en mijn switch bij de tv neer te zetten gezien daar alle LAN kabels momenteel samenkomen. en dan 1 kabel van de FW naar de switch.

Welke setup lijkt jullie het beste ?

mvg,
Als je iets zoekt wat in bridge kan; hier doet een Draytek Vigor 130 al een jaar stilletjes zijn werk. Alles na de isra is eigen apparatuur waarmee ik (strak) 50/10 haal. Precies waar ik voor betaal en tevens hoogst haalbare op dit adres. Tv geef ik bridged door.

• Joeri1594
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 04-04 12:52
Dat ziet er zeker uit als iets om te overwegen.
Bedankt.

• TonnyTonny
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 27-02 12:42
Vriend van me heeft nog de oude Huawei HG659 en komt UTP aansluitingen te kort.

Ik heb er gisteravond even snel naar gekeken en lijkt er op dat LAN-poort 3 en 4 gereserveerd zijn voor TV settop boxen (die hij niet heeft) en niet voor regulier internet kunnen worden gebruikt.
(Aangesloten PC op LAN4 krijgt een 10.x.x.x address en DNS naam tv.operator.nl)

Van de T-Mobile web-site wordt ik niet veel wijzer. Dat gaat niet verder dan "steek de kabels erin" en hoe de SSID te veranderen.

Zijn die poorten te configureren als regulier LAN via de web-interface van dat ding? of moet ik een switchje meenemen als ik zaterdag terug naar hem ga om de rest aan te sluiten?

• svenvg93
TonnyTonny schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:52:
Vriend van me heeft nog de oude Huawei HG659 en komt UTP aansluitingen te kort.

Ik heb er gisteravond even snel naar gekeken en lijkt er op dat LAN-poort 3 en 4 gereserveerd zijn voor TV settop boxen (die hij niet heeft) en niet voor regulier internet kunnen worden gebruikt.
(Aangesloten PC op LAN4 krijgt een 10.x.x.x address en DNS naam tv.operator.nl)

Van de T-Mobile web-site wordt ik niet veel wijzer. Dat gaat niet verder dan "steek de kabels erin" en hoe de SSID te veranderen.

Zijn die poorten te configureren als regulier LAN via de web-interface van dat ding? of moet ik een switchje meenemen als ik zaterdag terug naar hem ga om de rest aan te sluiten?
Poort 3 en 4 kan je niet voor Internet gebruiken. Ze zijn ook niet omzetten.
Een switch is dan de enige optie. Of bij T-Mobile vragen om een Zyxel modem. Die kan wel op alle poorten internet doen.

• TonnyTonny
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 27-02 12:42
svenvg93 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Poort 3 en 4 kan je niet voor Internet gebruiken. Ze zijn ook niet omzetten.
Een switch is dan de enige optie. Of bij T-Mobile vragen om een Zyxel modem. Die kan wel op alle poorten internet doen.
Ik was er al bang voor ;( Stop er zaterdag wel een switchje tussen. Ik heb nog een 8-pport liggen.

• tim427
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-04 13:41

tim427

Turbulence!

Ik heb de gok gewaagd; T-Mobile Thuis besteld (icm T-Mobile Unlimted).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
internet+tv+bellen
------------------
30.0 euro eenmaling
27.5 euro per maand
42.5 euro na 6 maanden
72.5 cashback
30+27.5*6+25*6-72.5=272.5 voor eerste jaar
510.0 andere jaren

Heb een VDSL2 insteekkaart besteld voor mijn Juniper SRX240H2. Ben benieuwd :)

• JEV
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 05-04 17:37
Heeft iemand hier een telefoon nummer voor t-mobile thuis dat ik vanuit het buitenland kan bellen. Dus niet het 0800 nummer.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• tim427

tim427

Turbulence!

JEV schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:04:
Heeft iemand hier een telefoon nummer voor t-mobile thuis dat ik vanuit het buitenland kan bellen. Dus niet het 0800 nummer.
Je kunt dit nummer proberen: +31624001200

• Centurius
  • Laatst online: 17-04 07:05
tim427 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:15:
[...]

Je kunt dit nummer proberen: +31624001200
Dit is het nummer van de mobiele klantenservice. T-Mobile Thuis heeft geen internationaal klantenservicenummer. Kunt beter webcare benaderen.

[Voor 5% gewijzigd door Centurius op 20-08-2020 17:07]

• tim427

tim427

Turbulence!

Centurius schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Dit is het nummer van de mobiele klantenservice. T-Mobile Thuis heeft geen internationaal klantenservicenummer. Kunt beter webcare benaderen.
Klopt! Maar ze kunnen je wel doorverbinden; https://community.t-mobil...er-voor-buitenland-303354

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:07
Zit ook te denken om over te stappen naar T-Mobile. Vooral vanwege de combi-deal van telefonie+thuis.
Maar kan je nu simpel je eigen modem gebruiken? Heb nu een Fritzbox en dat bevalt heel goed namelijk (Youfone). Gaat enkel om internet, geen televisie of telefonie.

Zal nog even kijken of ik in September kan overstappen naar Internet, en per januari naar telefonie. Want dan lopen de contracten af.

• j_bos
waah schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:11:
Zit ook te denken om over te stappen naar T-Mobile. Vooral vanwege de combi-deal van telefonie+thuis.
Maar kan je nu simpel je eigen modem gebruiken? Heb nu een Fritzbox en dat bevalt heel goed namelijk (Youfone). Gaat enkel om internet, geen televisie of telefonie.

Zal nog even kijken of ik in September kan overstappen naar Internet, en per januari naar telefonie. Want dan lopen de contracten af.
Je zou een losse Fritzbox kunnen kopen als je die graag wilt houden en die aansluiten.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:07
j_bos schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Je zou een losse Fritzbox kunnen kopen als je die graag wilt houden en die aansluiten.
Die losse gekochte fritzbox heb ik al :+ maar dat is dus prima mogelijk begrijp ik :+

• j_bos
waah schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Die losse gekochte fritzbox heb ik al :+ maar dat is dus prima mogelijk begrijp ik :+
Ja volgens mij staan de instellingen er zelfs standaard in, en anders zijn ze sowieso hier ergens in dit topic te vinden.

• Giel1
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-04 09:13
Toch even klagen: ben 2 jaar klant geweest van T-Mobile en onlangs overgestapt. Installatiepakket netjes op tijd teruggestuurd, maar door een fout in het systeem is het bij T-Mobile niet afgevinkt. Daarna meerdere brieven ontvangen dat ik het pakket niet teruggestuurd zou hebben en er werd gedreigd met een boete van 165 euro. Na een aantal telefonische contacten werd mij verzekerd dat de boete er niet zo komen en dat ze het gingen fixen.

Een maand later en je raad het al: toch gewoon 165 euro in rekening gebracht. Wederom telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en daarbij werd erkend dat het pakket werd ontvangen, maar ze konden het niet meteen fixen in het systeem en zou dan een maand moeten wachten op mijn geld. Ik heb de incasso uiteindelijk gewoon maar gestorneerd omdat ik het bedrag gewoon te hoog vind. Ben benieuwd of het nog een vervolg gaat krijgen....

• Tiimmeh
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 26-03 09:20
tvtech schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:57:
Ik heb sinds vandaag het Zyxel modem, via dsl. Ik heb ook nog een USG3. Ik zou graag de USG als firewall achter de Zyxel zetten. Maar: is dat nodig, en of mogelijk. Met dmz zet je naar mijn idee alleen alle poorten door, maar heb je nog wel dubbel NAT. Ik zie ook de instelling adres mapping maar dat is voor mij niet duidelijk wat je hier nu moet invullen om bv een publiek ip op de usg te krijgen.
Bridge mode kan niet bij de Zyxel las ik, maar is adres mapping dan de manier, en hoe moet je dit inregelen??

Er staat nl Address Mapping can map Local IP Addresses to Global IP Addresses.Is dit dus voor uitgaande adressen?
Ik heb dezelfde vraag maar heb hier geen reactie op kunnen vinden. Hoe heb jij dit nu opgelost?
Heb nu ook de DMZ oplossing in mijn netwerk maar idealiter map ik mijn externe IP aan mijn Ubiquiti router ipv het lokale IP dat het T-Mobile modem geeft (geen dubbele NAT) :)

• tvtech
  • Laatst online: 14-04 22:19
Ik heb het “opgelost” door de USG te verkopen en alleen met het Zyxel modem te werken. Zonder dmz. Ik heb alleen 443 open naar mijn Home Assistant. Heeft nog geen probleem opgeleverd tot dusver

Hoeiendag!

• Tiimmeh
Hmm.. Niet helemaal de oplossing die voor mij werkt.

Enfin, heb nog overwogen om een VDSL modem aan te schaffen maar vind het de prijs niet waard, dan maar een dubbele NAT.. Tenminste, je krijgt vast wel geen korting op je abonnement als je je Zyxel modem terugstuurt naar T-Mobile?

• zjeeraar84
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:01
tim427 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:41:
Ik heb de gok gewaagd; T-Mobile Thuis besteld (icm T-Mobile Unlimted).
Hier hetzelfde verhaal, is 25 euro per maand besparing t.o.v het huidige Ziggo internet+tv en Tele2 mobiel abonnement. En in het eerste half jaar 40 euro per maand. Heb het vandaag besteld met als gewenste leverdatum 22 september.

Wat is jouw ervaring tot nu toe? Heb je al een installatiepakket gekregen? Welk modem en tv-box zaten in je pakket?

• tim427

tim427

Turbulence!

zjeeraar84 schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:54:
[...]

Hier hetzelfde verhaal, is 25 euro per maand besparing t.o.v het huidige Ziggo internet+tv en Tele2 mobiel abonnement. En in het eerste half jaar 40 euro per maand. Heb het vandaag besteld met als gewenste leverdatum 22 september.

Wat is jouw ervaring tot nu toe? Heb je al een installatiepakket gekregen? Welk modem en tv-box zaten in je pakket?
Ik wordt de 14de aangesloten (18:00 uur). Installatie pakket verwacht ik komende week!

Ben zeer benieuwd!

• Tiimmeh
Zyxel router vervangen met een ASUS DSL-AC52U om in bridge mode te kunnen zetten, vergelijkbaar met alle Draytek Vigor 130 setups :)

Werkt prima op VLAN 300. Ping is gedaald van 14ms naar 10ms (Speedtest naar zelfde server). Hoewel ik nu wel van 80/23 gezakt ben naar 55/23.. Het nieuwe modem zou 80/23 prima moeten kunnen halen. Ben ik een instelling vergeten? Of is het een kwestie van wachten?

[Voor 9% gewijzigd door Tiimmeh op 10-09-2020 13:13]

• tim427

tim427

Turbulence!

Tiimmeh schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:08:
Zyxel router vervangen met een ASUS DSL-AC52U om in bridge mode te kunnen zetten, vergelijkbaar met alle Draytek Vigor 130 setups :)

Werkt prima op VLAN 300. Ping is gedaald van 14ms naar 10ms (Speedtest naar zelfde server). Hoewel ik nu wel van 80/23 gezakt ben naar 55/23.. Het nieuwe modem zou 80/23 prima moeten kunnen halen. Ben ik een instelling vergeten? Of is het een kwestie van wachten?
Zo'n ADSL-modem moet "getrained" worden. Kun je ergens zien in welke state je ASUS modem zit?
Merk je nu een paar uur later verschil?

• Tiimmeh
tim427 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:18:
[...]

Zo'n ADSL-modem moet "getrained" worden. Kun je ergens zien in welke state je ASUS modem zit?
Hmm.. Dan heb ik misschien iets te snel aan alle knoppen lopen draaien. Heb het allemaal weer even naar default gezet, zal eens kijken hoe het verloopt over de komende uren/dagen.

Voor het totaalplaatje, dit was de output van mijn Zyxel T50:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
=============================================================================
    xDSLFwVersion:  
   FwVer:5.12.7.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:  
   Up
       Modulation:  
   ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998.
       Annex Mode:  
   ANNEX_A

TPSTC type: 64/65B
PTM TC

near-end interleaved
channel bit rate: 91480 kbps
near-end fast
channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved
far-end fast channel
bit rate: 24289 kbps

near-end FEC error
fast: 0
near-end FEC error
interleaved: 5589659
near-end CRC error
near-end CRC error
interleaved: 0
near-end HEC error
near-end HEC error
far-end FEC error
fast: 376
far-end FEC error
far-end CRC error
far-end CRC error
far-end HEC error
far-end HEC error
DSL uptime :4 days,
17:10, 24 secs
DSL activetime :0
min, 49 secs

Downstream:
relative capacity
occupation: 100% 

noise margin
downstream: 4.9 dB
output power
upstream: 8.4 dbm
attenuation
downstream: 11.4 dB

Upstream:
relative capacity

noise margin
upstream: 4.7 dB
output power
downstream: 12.5 dbm
attenuation
upstream: 1.4 dB

En dit is momenteel de output van mijn huidige ASUS DSL router:

En enkele settings waar ik mee kan spelen (dit heb ik nu weer allemaal op default gezet):

tim427 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:18:
[...]

ADSL kent inderdaad intrainen. Maar dit is VVDSL (te herkennen aan de hoge snelheid) en dat traint niet in.

• tim427

tim427

Turbulence!

Barre73 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:58:
[...]

ADSL kent inderdaad intrainen. Maar dit is VVDSL (te herkennen aan de hoge snelheid) en dat traint niet in.
Check! Weer wat geleerd :Y)

Mijn modem is overigens al afgeleverd op mijn nieuwe adres, maar krijg volgende week pas de sleutel. T-Mobile heeft dus het aansluitmoment met ruim een week vervroegd!

• krakendmodem
Tiimmeh schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:30:
[...]

Hmm.. Dan heb ik misschien iets te snel aan alle knoppen lopen draaien. Heb het allemaal weer even naar default gezet, zal eens kijken hoe het verloopt over de komende uren/dagen.

Voor het totaalplaatje, dit was de output van mijn Zyxel T50:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
    xDSLFwVersion:  
   FwVer:5.12.7.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
       Line State:  
   Up
       Modulation:  
   ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998.
       Annex Mode:  
   ANNEX_A

TPSTC type: 64/65B
PTM TC

near-end interleaved
channel bit rate: 91480 kbps
near-end fast
far-end interleaved
far-end fast channel
bit rate: 24289 kbps

near-end FEC error
near-end FEC error
interleaved: 5589659
near-end CRC error
near-end CRC error
near-end HEC error
near-end HEC error
far-end FEC error
fast: 376
far-end FEC error
far-end CRC error
far-end CRC error
far-end HEC error
far-end HEC error
DSL uptime :4 days,
17:10, 24 secs
DSL activetime :0
min, 49 secs

Downstream:
relative capacity

noise margin
downstream: 4.9 dB
output power
upstream: 8.4 dbm
attenuation
downstream: 11.4 dB

Upstream:
relative capacity

noise margin
upstream: 4.7 dB
output power
downstream: 12.5 dbm
attenuation
upstream: 1.4 dB

En dit is momenteel de output van mijn huidige ASUS DSL router:

[Afbeelding]

En enkele settings waar ik mee kan spelen (dit heb ik nu weer allemaal op default gezet):

[Afbeelding]
Je Asus doet/kan momenteel maximaal 70/23 halen Dus die 80Mbit die je eerst aantikte zal je niet halen. Door verschil in gebruikte chipset, merk en firmware kan de maximale snelheid dus lager uitvallen.

Ik zie het wel vaker, in de meest extreme gevallen kan een Experiabox V10 soms tot wel 20Mbit meer uit de lijn persen dan een (in mijn geval) een Fritzbox 7360.

• Tiimmeh
krakendmodem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:41:
[...]

Je Asus doet/kan momenteel maximaal 70/23 halen Dus die 80Mbit die je eerst aantikte zal je niet halen. Door verschil in gebruikte chipset, merk en firmware kan de maximale snelheid dus lager uitvallen.

Ik zie het wel vaker, in de meest extreme gevallen kan een Experiabox V10 soms tot wel 20Mbit meer uit de lijn persen dan een (in mijn geval) een Fritzbox 7360.
Goed om te weten. Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met Vigor 130/165 gebruikers, krijgen die wel vergelijkbare snelheden?

Denk dat ik met deze setup maar eens mijn abbo ga verlagen naar 50/30 :)

• RonJ
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:48
Tiimmeh schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:33:
[...]

Goed om te weten. Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met Vigor 130/165 gebruikers, krijgen die wel vergelijkbare snelheden?

Denk dat ik met deze setup maar eens mijn abbo ga verlagen naar 50/30 :)
Weliswaar geen Vigor, maar hier heb ik zeer goede ervaringen met een Netgear DM200. Haal de volle 100mbit ermee. https://www.netgear.nl/ho...modems-routers/DM200.aspx

Helaas zijn deze sinds een paar maanden niet meer zo makkelijk te krijgen, maar als je er nog één kan vinden ben je spekkoper voor 3 tientjes.

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• krakendmodem
ronjansen87 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:20:
[...]

Weliswaar geen Vigor, maar hier heb ik zeer goede ervaringen met een Netgear DM200. Haal de volle 100mbit ermee. https://www.netgear.nl/ho...modems-routers/DM200.aspx

Helaas zijn deze sinds een paar maanden niet meer zo makkelijk te krijgen, maar als je er nog één kan vinden ben je spekkoper voor 3 tientjes.
Klopt het dat er "maar" 100Mbit Ethernet op de LAN poort zit? Dan zou er maar iets van 94Mbit uit de LAN-zijde moeten komen lijkt mij?

Als er gewoon netjes 100Mbit uit komt is dit inderdaad een mooi modempje.

• RonJ
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:48
krakendmodem schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:19:
[...]

Klopt het dat er "maar" 100Mbit Ethernet op de LAN poort zit? Dan zou er maar iets van 94Mbit uit de LAN-zijde moeten komen lijkt mij?

Als er gewoon netjes 100Mbit uit komt is dit inderdaad een mooi modempje.
Klopt inderdaad, de link speed op de (poe-)switch zegt 100mbit link speed. Toch haal ik rond de 98-99mbit bij ookla, of zouden die wat marge aanhouden? :X

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• krakendmodem
Even testen met een andere speedtest is dan het makkelijkste. Of old skool een download van 1gb.bin ergens vandaan toveren

• PaulHoogmoed
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11-04 20:25
Ik ben 30 augustus overgestapt, eerst een week zonder signaal omdat er iets in de centrale aangepast moest worden. Nu een download van 30 Mbit met een fastinternet abbonement (100 Mbit). Men zegt er mee bezig te zijn, maar ik merk er niets van.
Behoorlijk teleurstellend en zeker geen aanbeveling.
In de periode dat ik wel verbinding had al twee keer storingen van enkele uren (op de dag)
Ik weet niet hoe lang ik hier nog mee door ga,

• tim427

tim427

Turbulence!

Vandaag voor het eerst aangesloten; 38 down, 25 up, van de geadverteerde 100 down, 30 up.

Zeer benieuwd of dit nog beter gaat worden!

Heb de Zyxel modem gekregen.

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-04 17:12
De afgelopen dagen af en toe dat het internet er ineens uit vliegt. Ik gebruik de normale modem. Het is erg irritant tijdens video-calls. Zijn er meer mensen die dit hebben? Iemand wellicht een suggestie hoe ik dit op kan lossen?

• zjeeraar84
tim427 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:29:
Vandaag voor het eerst aangesloten; 38 down, 25 up, van de geadverteerde 100 down, 30 up.
Dat houdt inderdaad niet over, maar zou nog beter kunnen worden als het modem getrained is. Ik heb nog weinig ervaring met VDSL2 dus heb geen idee hoe lang dat zou kunnen duren. Heb je het modem rechtstreeks op het ISRA aangesloten, zonder splitter etc?

Ik ben heel erg benieuwd hoe het bij mij gaat lopen, ik heb in mijn meterkast geen ISRA punt, wel een doosje met 2x RJ45 aansluiting, die je gewoon bij de bouwmarkt kan kopen. Daarin gaat een witte telefoonkabel (4 aders) op 1 van de RJ45 aansluitingen aangesloten, die gaat de kruipruimte in, en in de kruipruimte zie ik een hoop tape gewikkeld en wordt de kabel 'ineens' blauw... Het lijkt er dus op dat er flink geklust is en het ISRA punt op een niet professionele manier verplaatst is. Ik denk wel dat het qua analoge telefoon gewerkt heeft, want mijn huis was toen ik het kocht voorzien van een alarminstallatie.

• zjeeraar84
Verona27 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:28:
De afgelopen dagen af en toe dat het internet er ineens uit vliegt. Ik gebruik de normale modem. Het is erg irritant tijdens video-calls. Zijn er meer mensen die dit hebben? Iemand wellicht een suggestie hoe ik dit op kan lossen?
Is je computer via wifi verbonden of via een ethernetkabel? Mijn eerste advies zou zijn om bekabeld te testen, om zo uit te sluiten of het probleem veroorzaakt wordt door een slechte wifi verbinding.

• tim427

tim427

Turbulence!

zjeeraar84 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:29:
[...]

Dat houdt inderdaad niet over, maar zou nog beter kunnen worden als het modem getrained is. Ik heb nog weinig ervaring met VDSL2 dus heb geen idee hoe lang dat zou kunnen duren. Heb je het modem rechtstreeks op het ISRA aangesloten, zonder splitter etc?

Ik ben heel erg benieuwd hoe het bij mij gaat lopen, ik heb in mijn meterkast geen ISRA punt, wel een doosje met 2x RJ45 aansluiting, die je gewoon bij de bouwmarkt kan kopen. Daarin gaat een witte telefoonkabel (4 aders) op 1 van de RJ45 aansluitingen aangesloten, die gaat de kruipruimte in, en in de kruipruimte zie ik een hoop tape gewikkeld en wordt de kabel 'ineens' blauw... Het lijkt er dus op dat er flink geklust is en het ISRA punt op een niet professionele manier verplaatst is. Ik denk wel dat het qua analoge telefoon gewerkt heeft, want mijn huis was toen ik het kocht voorzien van een alarminstallatie.
Modem is direct zonder splitter, met behulp van de bijgeleverde nieuwe kabeltjes, direct aangesloten op het ISRA-punt/wandcontactdoos. Heb zo eentje in mijn muur zitten:

Achter het plaatje ziet het er allemaal keurig uit, dikke kabel met meerdere aders, geen lelijke kroonsteentjes, in elkaar gedraaide draadjes etc. Zo op het eerste gezicht ziet die kabel er dus prima uit!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
Intrainen tot maximale snelheid van VVDSL2(vectoring) duurt niet langer dan een minuut of 5.
Ik zou een belletje gaan doen met T-mobile.

• tim427

tim427

Turbulence!

mad-dog schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:18:
Intrainen tot maximale snelheid van VVDSL2(vectoring) duurt niet langer dan een minuut of 5.
Nu nog druk bezig met verbouwing en verhuizing. Ga daarna eventjes zelf op onderzoek uit, maar heel hoopvol is het op het eerste gezicht niet!

Modem heeft meerdere uren aangestaan, dus het intrainen zou allang over moeten zijn!

• krakendmodem
tim427 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:29:

Zeer benieuwd of dit nog beter gaat worden!

Heb de Zyxel modem gekregen.
Log eens in op je modem en kijk bij de WAN / DSL status wat de verbinding doet. Even een screenshot of de tekst kopiëren/plakken

Daar staat namelijk op welke lijnsnelheid de verbinding naar de wijkcentrale is verbonden. Aangezien je 25Mbit up haalt is de verwachting dan je downloadsnelheid wel wat hoger is dan 40Mbit.

[Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 16-09-2020 10:57]

• lanoisseforP
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-03 15:33
Kogel eindelijk door de kerk, 14-10 aangesloten bij T-Mobile na vele jaren bij Telfort geweest te zijn.
Klantvoordeel + de grote korting die ik (op jaarbasis) kon pakken hebben de keuze makkelijker gemaakt.
Uiteindelijk inclusief de cashback kortingen van Pricewise en CashbackXL inclusief het niet hoeven te betalen van de aansluitkosten kom ik uit op 27,50 per maand voor Internet (50MB) & TV.

Koekoek!

• PepsiNL1
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met T-Mobile. Sinds eind 2018 klant (internet+tv) maar sinds het tv platform vernieuwd is is het er niet beter op geworden. Veel dingen onlogisch ingedeeld. Handigheidjes zoals groene knop voor radio is er niet meer en programma zoeken om terug te kijken werkt ook dramatisch. Zit geen logische volgorde in en werkt ook traag met zoeken aangezien letter naast elkaar staan ipv in blokken onder elkaar.

Binnenkort maar op zoek naar een andere provider. Heb al stiekem zitten kijken, maar denk dat het kpn gaat worden (geen goede verhalen gehoord over Youfone tv en met online wil ik al helemaal niks meer te maken hebben.)

Kpn wel duurder natuurlijk maar dat is dan niet anders helaas.

• Nano
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:26
lanoisseforP schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:08:
Kogel eindelijk door de kerk, 14-10 aangesloten bij T-Mobile na vele jaren bij Telfort geweest te zijn.
Klantvoordeel + de grote korting die ik (op jaarbasis) kon pakken hebben de keuze makkelijker gemaakt.
Uiteindelijk inclusief de cashback kortingen van Pricewise en CashbackXL inclusief het niet hoeven te betalen van de aansluitkosten kom ik uit op 27,50 per maand voor Internet (50MB) & TV.
Let er wel op dat je klantvoordeel zowel aan de mobiele kant als aan de vaste aansluiting kant zelf moet activeren. Voor mobiel kan dit o.a. via de T-mobile app, voor de vaste aansluiting moest ik mijn internet abonnement aanpassen om van de korting gebruik te maken.

• krakendmodem
PepsiNL1 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:42:
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met T-Mobile. Sinds eind 2018 klant (internet+tv) maar sinds het tv platform vernieuwd is is het er niet beter op geworden. Veel dingen onlogisch ingedeeld. Handigheidjes zoals groene knop voor radio is er niet meer en programma zoeken om terug te kijken werkt ook dramatisch. Zit geen logische volgorde in en werkt ook traag met zoeken aangezien letter naast elkaar staan ipv in blokken onder elkaar.

Binnenkort maar op zoek naar een andere provider. Heb al stiekem zitten kijken, maar denk dat het kpn gaat worden (geen goede verhalen gehoord over Youfone tv en met online wil ik al helemaal niks meer te maken hebben.)

Kpn wel duurder natuurlijk maar dat is dan niet anders helaas.
Gratis tip. Oxxio of Budget energie is dezelfde KPN hardware, maar dan goedkoper. Zeker als je geen extra zenderpakketten nodig bent is het voordeliger dan bij KPN zelf. Tenzij je een kpn mobiel hebt, dan krijg daar weer voordelen bij.

• jongetje
krakendmodem schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:29:
[...]

Gratis tip. Oxxio of Budget energie is dezelfde KPN hardware, maar dan goedkoper. Zeker als je geen extra zenderpakketten nodig bent is het voordeliger dan bij KPN zelf. Tenzij je een kpn mobiel hebt, dan krijg daar weer voordelen bij.
Houd er wel rekening mee dat je bij KPN gratis pairbonding krijgt als je de snelheid niet op een enkele lijn kunt halen (in dien je 2 paren beschikbaar hebt). Dat was voor mij de reden om juist voor KPN te kiezen aangezien 1 paar 30Mbit haalt en ik nu het 50/5 Mbit abonnement heb (en in de praktijk 60/9 haal).

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:50

nelizmastr

Goed wies kapot

mad-dog schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:18:
Het heeft bij onze aansluiting vorig jaar Oktober ook even geduurd voordat we de 100/30 haalden
met het Zyxel modem. Toch zeker een dag dat het schommelde tussen de 30 en 70. Maar goed, we zaten nog in verbouwing, dus dat maakte niet veel uit. Maar sindsdien is het keurig rond de 100 down en iets meer dan 30 up.

I reject your reality and substitute my own

• PepsiNL1
krakendmodem schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:29:
[...]

die heb ik ook bekeken, alleen zit nu al bij oxxio (ga volgende maand naar een andere aanbieder) en budget energie wordt dat niet, vind ze niet echt budget :+

misschien toch maar eens met onze roze vrienden bellen om te vragen of ze de ergenis wat kunnen verzachten met een leuke korting, en dan volgend jaar maar overstappen, of niet, als alles dan goed en logisch werkt.
jongetje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:33:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je bij KPN gratis pairbonding krijgt als je de snelheid niet op een enkele lijn kunt halen (in dien je 2 paren beschikbaar hebt). Dat was voor mij de reden om juist voor KPN te kiezen aangezien 1 paar 30Mbit haalt en ik nu het 50/5 Mbit abonnement heb (en in de praktijk 60/9 haal).
geen pairbonding beschikbaar op mijn adres, wel glasvezel maar daar staat niet echt een aanbieder tussen die mij interesseert....

• lanoisseforP
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-03 15:33
Nanostylez schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:04:
[...]

Let er wel op dat je klantvoordeel zowel aan de mobiele kant als aan de vaste aansluiting kant zelf moet activeren. Voor mobiel kan dit o.a. via de T-mobile app, voor de vaste aansluiting moest ik mijn internet abonnement aanpassen om van de korting gebruik te maken.
Moet zeggen de communicatie vanuit T-Mobile omtrent overstap is top. Zelfs het activeren van de Klantvoordeel opties kreeg ik netjes via de mail, dus ook direct geregeld en geactiveerd. Vooralsnog geen slecht woord.

Ook al twee telefoontjes van Telfort ontvangen maar niet beantwoord. Vervolgens de afscheidse-mail met jammer dat je gaat.

Koekoek!

• zjeeraar84
Ik had als gewenste leverdatum 22 september gekozen, maar had afgelopen week geen installatiedatum en installatiepakket gekregen. Daarom even contact gehad met T-Mobile en mijn order bleek 'vastgelopen' te zijn. Ze gingen het direct regelen, en inderdaad kreeg ik een dag later een installatiedatum van 24 september te horen. Volgende week dus al, hoop dan dat het installatiepakket ook op tijd is :)

Ik kan nu in ieder geval al wel inloggen op TV Anywhere dus daar alvast gebruik maken. De kwaliteit van die app lijkt in ieder geval op dezelfde kwaliteit als Ziggo te zijn, zowel qua features als beeldkwaliteit.

• krakendmodem
Voor de buurvrouw heb ik ook een overstap aangevraagd van Online.nl (alles in 1) naar T-Mobile thuis (Internet 50Mb). Er ligt glas, maar T-Mobile levert hier (nog) niet op. Opzich niet zo'n ramp, 50Mbit is al meer dan genoeg. Ze had aan 30Mbit al voldoende.

Overstap was letterlijk binnen 10 minuten al geregeld. Ook al bericht van Online.nl gehad voor de opzegging. Liep dus administratief erg soepel.

Dus voor 25 euro 50Mbit Internet en korting op haar mobiele abonnement+2GB extra. Scheelt even 27,50. per maand met wat ze nu betaald.

Worden die voordelen automatisch geactiveerd? Ik lees namelijk soms wel en soms niet. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze de voordelen automatisch gaat krijgen, aangezien ze al mobiel klant was en een nieuwe Thuis klant.

We gaan het meemaken. 6 oktober is de oplevering van Thuis. :)

• jongetje
@krakendmodem je moet de voordelen zelf activeren, dat doet tmobile niet voor je.

• krakendmodem
jongetje schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:26:
@krakendmodem je moet de voordelen zelf activeren, dat doet tmobile niet voor je.
In dat geval gaan we even kijken na oplevering hoe alles in het systeem staat.

• jongetje

• krakendmodem
Ik ben even de actievoorwaarden aan het lezen:

"Je kan je abonnement aanmelden bij Klantvoordeel bij het online bestelproces van het abonnement".

Er werd inderdaad gevraagd of er een mobiel abonnement aanwezig was. Ik zal haar eens vragen of ze al bericht heeft gehad.

https://www.t-mobile.nl/C...waarden-klantvoordeel.pdf

We wachten het even af. Mogelijk is het dus al geactiveerd, maar daar hebben we nog geen bevestiging van.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True