[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 141.661 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:05
Op ons vorig adres hadden wij Ziggo, maar in ons nieuwe huis was er een kabelbreuk die ze niet hebben kunnen vinden. Na een maand wachten was ik het zat en heb ik gekozen voor xDSL. Vandaag aangesloten op het netwerk van T-mobile. De verwachte snelheid was volgens hen 90 Mbit/s down | 10 Mbit/s up. In de praktijk is het 58 Mbit/s down | 2 Mbit/s up. Hoewel ik er rekening mee hield valt het toch een beetje tegen |:( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pgs010 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:03:
Op ons vorig adres hadden wij Ziggo, maar in ons nieuwe huis was er een kabelbreuk die ze niet hebben kunnen vinden. Na een maand wachten was ik het zat en heb ik gekozen voor xDSL. Vandaag aangesloten op het netwerk van T-mobile. De verwachte snelheid was volgens hen 90 Mbit/s down | 10 Mbit/s up. In de praktijk is het 58 Mbit/s down | 2 Mbit/s up. Hoewel ik er rekening mee hield valt het toch een beetje tegen |:( .
Die verwachte snelheid komt uit de database van KPN en zo'n grote afwijking klopt eigenlijk niet. Daar moeten ze iets aan (laten) doen...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:46
Kan soms even duren voor dat het modem ingetrained is. Vooral als je 'm net aangesloten hebt. Wat geeft de attainable aan in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
Barre73 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:59:
[...]

Die verwachte snelheid komt uit de database van KPN en zo'n grote afwijking klopt eigenlijk niet. Daar moeten ze iets aan (laten) doen...
Ja zo is er geen verschil tussen het normale pakket en het duurdere pakket, sterker nog bij het goedkoopste pakket zou er een uploadsnelheid van 5 Mbit/s moeten zijn
Pilovali schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:05:
[...]

Kan soms even duren voor dat het modem ingetrained is. Vooral als je 'm net aangesloten hebt. Wat geeft de attainable aan in het modem?
Ik ben al 20 minuten aan het zoeken naar wat attainable aangeeft, maar ik zie het echt werkelijk nergens staan. Weet jij waar ik moet kijken? ik heb de Zyxel modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:59:
[...]

Staat er trouwens ergens beschreven hoeveel die afwijking percentueel mag zijn?
Als er bv 100/100 wordt aangeboden, hoeveel moet dan je verbinding minimaal zijn. En als dat niet wordt gehaald en de leverancier kan het niet leveren, mag je dan zonder meer je abbo ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:00:
[...]

Staat er trouwens ergens beschreven hoeveel die afwijking percentueel mag zijn?
Als er bv 100/100 wordt aangeboden, hoeveel moet dan je verbinding minimaal zijn. En als dat niet wordt gehaald en de leverancier kan het niet leveren, mag je dan zonder meer je abbo ontbinden.
Het gaat niet om wat er aangeboden wordt maar wat er in je contract staat qua verwachte snelheden:

https://www.acm.nl/nl/ond...-over-de-internetsnelheid

@pgs010 wat zegt deze checker?:
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:12
Op de pagina van T-Mobile
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sV8lSVK.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mis bij TMO nog twee vereiste snelheden dan.. (zie ACM link).
Maar het moet ook in je contract staan. Niet op een website bij een checker (niet als enige in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:35:
[...]

Het gaat niet om wat er aangeboden wordt maar wat er in je contract staat qua verwachte snelheden:
Laat ik het anders formuleren. Volgens TMobile is mijn verwachte snelheid down/up 80/20. Als in de praktijk blijkt dat die snelheid beduidend lager is, en die 85% van @Dennis-L wordt niet behaald. In hoeverre kan ik dan, heb is het recht om het contract te ontbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
NoahAmber schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Laat ik het anders formuleren. Volgens TMobile is mijn verwachte snelheid down/up 80/20. Als in de praktijk blijkt dat die snelheid beduidend lager is, en die 85% van @Dennis-L wordt niet behaald. In hoeverre kan ik dan, heb is het recht om het contract te ontbinden
Ik denk dat ze eerst een monteur aan gaan sturen, misschien is het iets kleins dat door een monteur gewoon opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
Gisteren heb ik op de telefoon zitten kijken en toen kreeg ik de volgende gegevens:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zHw53mg/photo-2020-02-01-13-46-58.jpg

Vandaag opnieuw geprobeerd en toen kreeg ik totaal andere gegevens:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tQnMNhs/Schermafbeelding-2020-02-01-om-11-44-35.png

De informatie is dus erg wisselend. Ik heb nogmaals de speedtest gedaan en kom steeds op een downloadsnelheid die schommelt tussen de 48 en 70 Mbps en een uploadsnelheid tussen de 10 en 20 Mbps.

In mijn contract staat het volgende: * Aan de hand van je postcode hebben we je verwachte maximale downloadsnelheid berekend op 71Mbit/s en je maximale uploadsnelheid op 10Mbit/s. De daadwerkelijke snelheid kan variëren. Verder lees ik: In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten.

Minimaal 75% van de downloadsnelheid is 53.25 Mbps en daar kom ik nog wel in de buurt, maar de uploadsnelheid komt met 15 Mbps echt niet in de buurt van het minimale. Of haal ik nu MBit/s en Mbps zo in de war dat ik het zelf verkeerd begrijp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pgs010 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:04:
[...]

Gisteren heb ik op de telefoon zitten kijken en toen kreeg ik de volgende gegevens:
[Afbeelding]

Vandaag opnieuw geprobeerd en toen kreeg ik totaal andere gegevens:
[Afbeelding]

De informatie is dus erg wisselend. Ik heb nogmaals de speedtest gedaan en kom steeds op een downloadsnelheid die schommelt tussen de 48 en 70 Mbps en een uploadsnelheid tussen de 10 en 20 Mbps.

In mijn contract staat het volgende: * Aan de hand van je postcode hebben we je verwachte maximale downloadsnelheid berekend op 71Mbit/s en je maximale uploadsnelheid op 10Mbit/s. De daadwerkelijke snelheid kan variëren. Verder lees ik: In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten.

Minimaal 75% van de downloadsnelheid is 53.25 Mbps en daar kom ik nog wel in de buurt, maar de uploadsnelheid komt met 15 Mbps echt niet in de buurt van het minimale. Of haal ik nu MBit/s en Mbps zo in de war dat ik het zelf verkeerd begrijp?
Antwoord op dat laatste: ja. Het is hetzelfde. Het is echter Mbit per sec (kleine b). Waar je mee in de war kan raken is MB per sec. Dat is wat je ziet bij downloaden en is Mbit delen door 8. Dus bij 100 Mbit, maximaal met 12,5 MB per seconde downloaden.

Om kort te gaan: je upload snelheid zit tussen 10 en 20 dus ruim meer dan het verwachte van 10.
Download vind ik laag. Zowel de verwachting van T-Mobile als de werkelijkheid. Je kan volgens de netbeheerder KPN circa 90 Mbit halen. Ik zal je niet vermoeien met de reden van de uitslag van die tweede checker maar ga maar uit van die eerste.

Ik zeg: monteur laten komen die het ISRA punt eventueel opnieuw maakt en alles optimaal aansluit.
Misschien overbodige vraag maar je meet dit alles met een UTP kabel op een computer/laptop die direct op de Zyxel aangesloten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Dennis-L schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat ze eerst een monteur aan gaan sturen, misschien is het iets kleins dat door een monteur gewoon opgelost kan worden.
Ja dat zal best. De vraag was echter:

Als in de praktijk blijkt dat die snelheid beduidend lager is, en die 85% van @Dennis-L wordt niet behaald. In hoeverre kan ik dan, heb ik het recht om het contract te ontbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Zo staat het in de AV

12.5
Jij mag de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden, als T-Mobile Thuis een verplichting uit die overeenkomst, waaronder deze algemene voorwaarden, niet nakomt. Ontbinding is niet toegestaan wanneer de tekortkoming van T-Mobile Thuis gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt. Voordat jij de overeenkomst ontbindt, stel jij T-Mobile Thuis eerst schriftelijk of elektronisch in gebreke. Zie t-mobile.nl/klantenservice voor de juiste contactgegevens. Jij geeft T-Mobile Thuis een redelijke termijn om de tekortkoming te herstellen.

Echter, zou het als overmacht gezien kunnen worden...
13.1
In geval van overmacht, vervalt de verplichting van T-Mobile Thuis om de overeenkomst na te komen. T-Mobile Thuis is dan geen schadevergoeding verschuldigd. Als T-Mobile Thuis er voor kiest haar verplichting tot nakoming van de overeenkomst op te schorten, geldt deze opschorting voor de duur van de overmacht.
13.2
Gevallen van overmacht zijn onder andere:
[...]
b. tekortkomingen door toeleveranciers van T-Mobile Thuis, het netwerk of de content van een derde;
c. technische redenen die aansluiting, levering of gebruik op de dienst(en) beletten; en
[...]

Maar de klantenservice kan je daar vast wel meer over vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Had hetzelfde probleem op een telefoonlijn die al tijden niet meer gebruikt was. Het bleek toen dat de aansluiting in de wijkkast niet goed was. Snelheid was daarna prima

Helaas kwam de tweede KPN monteur hier pas achter. De eerste was vooral ontevreden over mijn keuze voor t-mobile :')

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
Barre73 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:38:
[...]

Ik zeg: monteur laten komen die het ISRA punt eventueel opnieuw maakt en alles optimaal aansluit.
Misschien overbodige vraag maar je meet dit alles met een UTP kabel op een computer/laptop die direct op de Zyxel aangesloten zit?
Bedankt voor je input en uitgebreide uitleg, heel fijn _/-\o_ ! Ik ga contact opnemen met T-Mobile en vragen om een monteur. De uitgevoerde tests zijn inderdaad gedaan met een utp kabel op een computer direct aangesloten op de modem.

Nog even een andere ervaring met T-Mobile thuis. De verbinding viel op mijn telefoon, laptop en laptop van mijn vriendin steeds weg. De modem stond zo ingesteld dat er automatisch een wifi kanaal werd geselecteerd. Uiteindelijk zelf een kanaal gekozen en daarmee waren de problemen verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• touzani
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:17
Ik had dit ook toen ik overstapte van Ziggo naar tmobile. Modem trainde in op 43mbit, tmobile gaf 58mbit als haalbare snelheid. Ondertussen traint de modem met 96mbit in na reparatie werkzaamheden door volkers Wessel. Ondergrondse kabel was verkeerd en verouderd en was aangesloten op enkel draad volgens de monteurs. Nadat een heel stuk kabel vervangen was, was de snelheid verdubbeld. De monteurs waren door KPN ingeschakeld. De buren zijn kpn klant en ik lifte toevallig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:53
Ik heb al het e.e.a. gezocht en contact gehad met T-mobile via het forum, maar ik krijg tegenstrijdige berichten.
Ik ben op dit moment nog geen klant, zit nu bij budget alles in 1, maar ben aan het oriënteren voor een andere aanbieder.

Kan je nu de decoder en internet aansluiten met 1 UTP kabel? Voorheen kon dit niet, maar het lijkt erop alsof dat sinds kort wel kan. Weet iemand dit, want zoals gezegd lees ik tegenstrijdige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Mexflex1980 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:50:
zit nu bij budget alles in 1, maar ben aan het oriënteren voor een andere aanbieder.
Zeer benieuwd aan wat je niet goed vindt (gaan) aan waar je nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
Sjah schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:51:
[...]

Zeer benieuwd aan wat je niet goed vindt (gaan) aan waar je nu zit.
Op zich gaat alles prima, maar ik stap elk jaar over ivm de kosten en daarbij vind ik het leuk om weer eens wat anders te proberen. Heb geen haast om weg te komen hoor en weet ook niet of ik wel naar T-mobile ga maar ik kijk gewoon rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Mexflex1980 :

Prima, dank voor je verduidelijkende antwoord. Maar dat je kosten wil besparen, helemaal mee eensch. Maar rondkijken, vziw zijn er maar 3 verschillende kastjes/technieken>>> Ziggo/ Kpn en T-mobile. Merken als online.nl zeggen mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
Er zijn hoop budget maatschappijen, net als bij mobiel. Vaak zijn ze wat goedkoper ten koste van service en andere andvoorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En mag ik vragen welke T-mobile wederverkopen, van kpn weet ik er wel paar, van T-mobile niet...??

edit: voordat je boos wordt, ik vind ze wel voor 06,maar voor internet en tv weet ik geen resellers...

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 10-02-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
Sjah schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:44:
@Mexflex1980 :

Prima, dank voor je verduidelijkende antwoord. Maar dat je kosten wil besparen, helemaal mee eensch. Maar rondkijken, vziw zijn er maar 3 verschillende kastjes/technieken>>> Ziggo/ Kpn en T-mobile. Merken als online.nl zeggen mij niks.
Klopt, t mobile heb ik nog nooit gehad dus ik was daar eens aan het rondkijken. Kom er echter net achter dat je als nieuwe klant niet op kan nemen in afwachting van het nieuwe tv platform wat er een keer moet komen. Da's toch al minder handig.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik vroeg mij of er meer mensen zijn met packet loss op de verbinding?

Context:
Sinds dat gedoe met de exchange in Duitsland heb ik smokeping aan staan om verschillende sites te pingen. Van telefonica (moederbedrijf) tot UC Berkeley. Hierbij valt mij op dat ze allemaal iets van packet loss vertonen. Telefonica ongeveer .7% over de afgelopen 10 uur, maar de CERN IX zit op 5.5%. Niet ok.

Ik heb al gebeld met de helpdesk. Eerst moest ik natuurlijk factory resetten. Vervolgens zou het liggen aan een switch in mijn netwerk die niet genoeg data kan verwerken, behalve dat de packetloss word gemeten voor de switch. Ook de kabel tussen het isra en het modem is vervangen met nauwelijks effect. De helpdesk leek ondertussen ook niet meer te weten wat te doen... :X

edit: nog even gebeld met de helpdesk en het is nu doorgezet naar de technische dienst. En ze heeft nog even mijn modem gereset, for some reason...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Gropah schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:16:

Context:
Sinds dat gedoe met de exchange in Duitsland heb ik smokeping aan staan om verschillende sites te pingen. Van telefonica (moederbedrijf) tot UC Berkeley. Hierbij valt mij op dat ze allemaal iets van packet loss vertonen. Telefonica ongeveer .7% over de afgelopen 10 uur, maar de CERN IX zit op 5.5%. Niet ok.

Ik heb al gebeld met de helpdesk. Eerst moest ik natuurlijk factory resetten. Vervolgens zou het liggen aan een switch in mijn netwerk die niet genoeg data kan verwerken, behalve dat de packetloss word gemeten voor de switch. Ook de kabel tussen het isra en het modem is vervangen met nauwelijks effect. De helpdesk leek ondertussen ook niet meer te weten wat te doen... :X

edit: nog even gebeld met de helpdesk en het is nu doorgezet naar de technische dienst. En ze heeft nog even mijn modem gereset, for some reason...
Ik had zelf wat problemen met mijn verbinding, dat leek een probleem te zijn met mijn pc. Na een herstart leek alles weer te werken. Bij mij was er een paar maanden geleden een verzopen kabel, ik hoop dat dat niet het geval is bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Gropah schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:16:

Context:

Heb sinds ik bij T zit ook continu wel wat packet loss, hoewel je dat altijd wel een klein beetje hebt (Orange en ziggo net zogoed). Hou er ook rekening mee dat icmp/ping verkeer het eerste is wat ze droppen als er ergens een poort volloopt. Dat ligt totaal niet aan jouw kant, maar aan het netwerk//routering van T zelf. Ik zou me er niet al te druk over maken. Ik heb persoonlijk meer moeite met de soms flinke ping-spikes (dat merk je wel, met name bij gamen) dan een beetje icmp-packet loss. Mijn smokeping loopt andersom, maar laat het ook duidelijk zien: https://smokeping.vivor.n...rget=IPv4.Other.Mosselweg

Heb je al eens op je modem ingelogd en gekeken of je TX/RX errors ziet op je DSL-verbinding? Als dat niet of nauwelijks zo is ligt het niet bij jou of aan de verbinding van je huis naar straatkast.

[ Voor 5% gewijzigd door RonJ op 14-02-2020 10:00 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ronjansen87 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Heb sinds ik bij T zit ook continu wel wat packet loss, hoewel je dat altijd wel een klein beetje hebt (Orange en ziggo net zogoed). Hou er ook rekening mee dat icmp/ping verkeer het eerste is wat ze droppen als er ergens een poort volloopt. Dat ligt totaal niet aan jouw kant, maar aan het netwerk//routering van T zelf. Ik zou me er niet al te druk over maken. Ik heb persoonlijk meer moeite met de soms flinke ping-spikes (dat merk je wel, met name bij gamen) dan een beetje icmp-packet loss. Mijn smokeping loopt andersom, maar laat het ook duidelijk zien: https://smokeping.vivor.n...rget=IPv4.Other.Mosselweg

Heb je al eens op je modem ingelogd en gekeken of je TX/RX errors ziet op je DSL-verbinding? Als dat niet of nauwelijks zo is ligt het niet bij jou of aan de verbinding van je huis naar straatkast.
Hoe kom ik bij die TX/RX errors? Ik kan dat zo niet terug vinden in mijn zyxel. Het log boek is stuk (of kan je als simpele gebruiker niet bij). Bij xDSL statistieken staan wel dat er "near-end FEC error interleaved" zijn, maar wat dat precies inhoud weet ik dan weer niet...

Ik heb heel af en toe lag spikes, maar dat is niet mijn voornaamste probleem. Wat irritanter is, is dat sites vaak wat trager lijken te laden en dingen zoals youtube, netflix en amazon prime niet goed op de hoogste resolutie draaien. RTL XL kon dat laatst ook niet. Dit terwijl mijn snelheid volgens speedtest tussen de 80 en 90 mbit in zit, oftewel in principe ruim voldoende voor die diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Gropah schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Hoe kom ik bij die TX/RX errors? Ik kan dat zo niet terug vinden in mijn zyxel. Het log boek is stuk (of kan je als simpele gebruiker niet bij). Bij xDSL statistieken staan wel dat er "near-end FEC error interleaved" zijn, maar wat dat precies inhoud weet ik dan weer niet...

Ik heb heel af en toe lag spikes, maar dat is niet mijn voornaamste probleem. Wat irritanter is, is dat sites vaak wat trager lijken te laden en dingen zoals youtube, netflix en amazon prime niet goed op de hoogste resolutie draaien. RTL XL kon dat laatst ook niet. Dit terwijl mijn snelheid volgens speedtest tussen de 80 en 90 mbit in zit, oftewel in principe ruim voldoende voor die diensten.
Onder xDSL statistieken idd, geen idee hoe dat bij zyxel precies heet, ik gebruik een eigen modem. Misschien kan je een screenshot plaatsen? Maar ik heb niet het idee dat er iets met je lijn is. De problemen die je hebt met youtube, netflix e.d. heb ik namelijk af en toe ook.

Maar dat heeft echt niets met jouw verbinding te maken, het achterliggende netwerk van T-mobile is gewoon ruk (met name op piektijden). Bij Orange/Euronet haalde ik op dezelfde lijn/verbinding altijd 110-120mbit (en daar traint t modem nog steeds op in), nu ben ik al blij als ik daadwerkelijk 8MB/s zie. Op piektijden is het nog trager soms. Ik ben echt al aan het aftellen naar het moment dat ik dit contract weer op kan zeggen, dan ga ik terug naar Orange of neem eea wel direct bij KPN af.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ronjansen87 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Onder xDSL statistieken idd, geen idee hoe dat bij zyxel precies heet, ik gebruik een eigen modem. Misschien kan je een screenshot plaatsen? Maar ik heb niet het idee dat er iets met je lijn is. De problemen die je hebt met youtube, netflix e.d. heb ik namelijk af en toe ook.
Dit is wat ik kan vinden bij xDSL statistieken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 99376 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 30606 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 1172
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 5:28, 26 secs
DSL activetime :1 min, 6 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100% 
noise margin downstream: 4.8 dB
output power upstream: 7.7 dbm
attenuation downstream: 11.1 dB

Upstream:
noise margin upstream: 5.0 dB
output power downstream: 12.5 dbm
attenuation upstream: 0.8 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone   0- 31: 00 00 00 09 ac dd ef ff ff ff ff ff ff ff ff ff 
tone  32- 63: ff ff ff ff ff ff ff ff ff fe ee ed ca a8 80 00 
tone  64- 95: 0d dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone  96-127: dc dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc dc cc cc cc cc 
tone 128-159: cc cc cc cc cb cb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 160-191: bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 192-223: aa aa aa aa a9 99 9a 99 99 99 99 99 99 99 98 89 
tone 224-255: 88 99 98 97 88 87 88 88 78 87 77 76 77 77 77 77
Maar dat heeft echt niets met jouw verbinding te maken, het achterliggende netwerk van T-mobile is gewoon ruk (met name op piektijden). Bij Orange/Euronet haalde ik op dezelfde lijn/verbinding altijd 110-120mbit (en daar traint t modem nog steeds op in), nu ben ik al blij als ik daadwerkelijk 8MB/s zie. Op piektijden is het nog trager soms. Ik ben echt al aan het aftellen naar het moment dat ik dit contract weer op kan zeggen, dan ga ik terug naar Orange of neem eea wel direct bij KPN af.
Ik denk ook niet dat het probleem bij mij zit, maar wil het graag opgelost hebben. En als ik dat niet zelf kan zie ik deze hoeveelheden als packetloss wel als grond om ze in gebreke te kunnen stellen en over te kunnen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Gropah schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:44:
[...]

Dit is wat ik kan vinden bij xDSL statistieken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44

near-end interleaved channel bit rate: 99376 kbps
far-end fast channel bit rate: 30606 kbps

near-end FEC error interleaved: 1172
near-end CRC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
DSL uptime : 5:28, 26 secs
DSL activetime :1 min, 6 secs

Downstream:
noise margin downstream: 4.8 dB
output power upstream: 7.7 dbm
attenuation downstream: 11.1 dB

Upstream:
noise margin upstream: 5.0 dB
output power downstream: 12.5 dbm
attenuation upstream: 0.8 dB

Bit table:
tone   0- 31: 00 00 00 09 ac dd ef ff ff ff ff ff ff ff ff ff 
tone  32- 63: ff ff ff ff ff ff ff ff ff fe ee ed ca a8 80 00 
tone  64- 95: 0d dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone  96-127: dc dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc dc cc cc cc cc 
tone 128-159: cc cc cc cc cb cb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 160-191: bb bb bb bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 192-223: aa aa aa aa a9 99 9a 99 99 99 99 99 99 99 98 89 
tone 224-255: 88 99 98 97 88 87 88 88 78 87 77 76 77 77 77 77

[...]

Ik denk ook niet dat het probleem bij mij zit, maar wil het graag opgelost hebben. En als ik dat niet zelf kan zie ik deze hoeveelheden als packetloss wel als grond om ze in gebreke te kunnen stellen en over te kunnen stappen.
Hmm, je hebt wel een paar FEC errors, maar ziet er gewoon goed uit. Noise margins zitten netjes rond de 5dB. Het ligt echt aan het achterliggende T-mobile netwerk, gisteravond sprongen ook weer continu mn streams van motortrend TV (gebruiken AWS als CDN) terug naar 480p omdat die uplinks vollopen. Alleen maar omdat T zo nodig van 2 walletjes wil eten door hun ***-peeringbeleid.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
Die FEC-errors zijn het probleem niet. Dat zijn fouten die door je modem hersteld kunnen worden. Die komen vrijwel op elke verbinding voor. Pas als er veel CRC errors langskomen wordt het vervelend.

Is hier niet het geval, lijkt ergens verderop mis te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Merk dat het pakket Ziggo Sport totaal bij T-Mobile niet volledig in HD is, meerdere kanalen die standaard in SD kwaliteit worden aangeboden, op hun website staat het in HD is.

Hoofd kanaal in HD:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/u0ihepvp97u.jpeg

Hoger kanaal niet in HD

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/v3k0wdzn.jpeg

[ Voor 34% gewijzigd door Mars18 op 17-02-2020 12:50 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Mars18 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:47:
Merk dat het pakket Ziggo Sport totaal bij T-Mobile niet volledig in HD is, meerdere kanalen die standaard in SD kwaliteit worden aangeboden, op hun website staat het in HD is.

Hoofd kanaal in HD:

[Afbeelding]

Hoger kanaal niet in HD

[Afbeelding]
Hmm, op de site staat inderdaad "6 premium zenders in HD" en dat valt hier in mijn woordenboek niet onder. Maarja, definieer maar eens juridisch de term "HD". 720p met 1mbit bitrate is sec gezien ook "HD".

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het gastnetwerk van de Huawei modem, is dat technisch gezien een volledig gescheiden werk? M.a.w. gasten die geen goed beveiligde apparaten gebruiken zijn geen risico voor mijn eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag modem ontvangen en aangesloten. In het begin haperend tv beeld, na reset werkt alles goed.

2 vraagjes:
Kan ik poort doorschakeling of poort triggering gebruiken om bijvoorbeeld domoticz/nas vanuit buiten bereikbaar te maken
Is het wifi signaal te versterken met een extra wifirouter via de WAN/LAN poort?
Betreft de Zyxel

[ Voor 54% gewijzigd door Viper® op 24-03-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Laatst online: 24-06 15:04
Ik moet sinds een week oid iedere ochtend en soms ook overdag, of de stekker eruit halen of de Zyxel modem resetten. Want opeens is m'n internet snelheid gezakt naar 0-10% van wat het was, maar het werkt meestal wel. Daarnaast blijft de upload wel altijd bijna op maximaal. Zowel bedraad als WiFi
Eergisteren had ik, "Verbonden, geen internet". TV werkte wel, internet niet, na reset modem wel.

Wat kan het euvel zijn? Veel thuiswerkers nu op het ADSL netwerk? Of mijn modem? Of?

near-end interleaved channel bit rate: 38594 kbps
far-end fast channel bit rate: 7503 kbps

near-end FEC error interleaved: 52833278
near-end CRC error interleaved: 131
far-end FEC error fast: 4
DSL uptime : 3:39, 17 secs
DSL activetime :0 min, 15 secs

Downstream:
noise margin downstream: 6.1 dB
output power upstream: 6.9 dbm
attenuation downstream: 22.6 dB

Upstream:
noise margin upstream: 8.0 dB
output power downstream: 18.5 dbm
attenuation upstream: 7.7 dB

Bit table:
tone 0- 31: 00 00 00 07 8a bb cd de ee ee ee ed ed dd dd dd
tone 32- 63: ee ee ee ee ee ee ed dd dc cc cc bb bb bb b0 00
tone 64- 95: 0c bb bc dd dd ed de ee ee de ee ee ff ff fe ef
tone 96-127: ff ff ff ff ef ff ff ff ee ff ee ef fe ff ef 0f
tone 128-159: ef fe fe ff ef ee ee ee ee ee ed de dd de ee ee
tone 160-191: ee ed de ee ee ee de de ee ee dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc
tone 224-255: cd dd dd dc dd dd dd cc dd dd dd dd dd dd cc dd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Faabjan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:55:
Ik moet sinds een week oid iedere ochtend en soms ook overdag, of de stekker eruit halen of de Zyxel modem resetten. Want opeens is m'n internet snelheid gezakt naar 0-10% van wat het was, maar het werkt meestal wel. Daarnaast blijft de upload wel altijd bijna op maximaal. Zowel bedraad als WiFi
Eergisteren had ik, "Verbonden, geen internet". TV werkte wel, internet niet, na reset modem wel.

Wat kan het euvel zijn? Veel thuiswerkers nu op het ADSL netwerk? Of mijn modem? Of?
Zelf het zelfde met een Huawei modem (regio Walcheren). Vandaag vele malen een drop in verbinding gehad wat met een conference-call dag niet handig is. Heb er melding van gemaakt bij T-Mobile maar vooralsnog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Faabjan zie je de FEC en CRC fouten extreem oplopen? Je hebt er nogal wat op je lijn zitten. Als ze ontstaand bij verbinding opbouw valt het mee. Maar als ze binnen blijven komen klopt er iets niet.

Hangt het modem rechtstreeks op het ISRA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Het zit aangesloten op een 4 pin varkensneus in de woonkamer met een kabel van 5mtr. Die kabel is omdat het modem aan de andere kant moet staan.
Zit nu 1,5mnd bij t-mobile en de eerste maand werkte het. Nu sinds week oid veel resets nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Faabjan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:50:
Het zit aangesloten op een 4 pin varkensneus in de woonkamer met een kabel van 5mtr. Die kabel is omdat het modem aan de andere kant moet staan.
Zit nu 1,5mnd bij t-mobile en de eerste maand werkte het. Nu sinds week oid veel resets nodig.
Heb je het wcd eens open gehad om te kijken of hier geen parallel kabel op zit ( bridge tap) dit veroorzaakt namelijk ook een hoop fouten op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Racer89 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Heb je het wcd eens open gehad om te kijken of hier geen parallel kabel op zit ( bridge tap) dit veroorzaakt namelijk ook een hoop fouten op de lijn.
Het internet deed het niet bij de eerste aansluiting (Nieuw in dit huis en had eerste jaar Ziggo). Vervolgens heb ik het wcd opengemaakt en de helft van de kabels zaten los. Deze heb ik weer aangesloten en toen werkte het. Al weet ik niet 100% of de kabels op de goede plek zitten.

Wel weet ik dat er een stukje kabel nog op zat die was doorgesneden, ik denk de voormalige telefoon oid, aangezien ik 2 snuiten onder elkaar heb.
Dat stukje kabel haal ik er wel tussenuit, of zou een doorgesneden kabel niet een bridge tap kunnen zijn?

Edit: Heb die andere kabeltjes eraf gedaan. Dit is wat het nu is. Rood Wit boven en Blauw Oranje beneden. En een draad zonder kleur, moet deze ergens?
Ik zal de xDSL statistieken in de gaten houden ivm de fec en crc errors.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKzVltfINkEMT_LEIV7oOMvH8nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJJjhDCn6dZhj9qj4nYKWbSV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Faabjan op 28-03-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
@Faabjan je hebt alleen die blauwe en rode nodig. Die witte en oranje is een 2e aderpaar en gebruik je als je een verbinding met pairbonding hebt om de dubbele snelheid te halen. Maar dat leverenop dit moment alleen KPN, XS4ALL, cheapconnect en straks freedom. Die oranje en witte hoef je dus niet aan te sluiten (tenzij daar over geleverd wordt, dan is blauw - rood niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
jongetje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:21:
@Faabjan je hebt alleen die blauwe en rode nodig. Die witte en oranje is een 2e aderpaar en gebruik je als je een verbinding met pairbonding hebt om de dubbele snelheid te halen. Maar dat leverenop dit moment alleen KPN, XS4ALL, cheapconnect en straks freedom. Die oranje en witte hoef je dus niet aan te sluiten (tenzij daar over geleverd wordt, dan is blauw - rood niet nodig).
En dan gewoon 1 kabel boven en 1 beneden?
Volgens mij heb ik sowieso al veel minder errors nu ik die overbodige doorgesneden kabel met groen/zwart/rood/geel heb weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Faabjan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:39:
[...]

En dan gewoon 1 kabel boven en 1 beneden?
Volgens mij heb ik sowieso al veel minder errors nu ik die overbodige doorgesneden kabel met groen/zwart/rood/geel heb weggehaald.
Die parallel kabel zorgt altijd voor problemen hoe langer hoe meer ellende. En ook korte stukken zijn al een probleem. Zoals @jongetje aangeeft, alleen rood en blauwe. En deze moeten op de breedste aansluitingen in de varkenssnuit. Oftewel de 2 bovenste, Hoezo rood en blauw? omdat deze tegen over elkaar liggen in de kabel en zo voor de minste storing zorgen, ga je de kabel anders aansluiten dan klopt de symmetrie in de kabel niet meer.

Is dat wcd jou ISRA tevens of heb je nog een andere aansluiting? Je moet dan ook daar kijken of rood & blauw zijn aangesloten.

Het kan ook zo zijn dat je oranje en wit nodig hebt, deze liggen ook tegen over elkaar in de kabel en geldt hetzelfde verhaal als hier boven. Dat zou je dan even moeten uit testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Racer89 op 28-03-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Bedankt heren voor de hulp. Rood en blauw nu boven aangesloten. Nu sneller internet(lol) en minder errors. Alleen bij deze near-end FEC error interleaved: 163596, andere zijn 0. Toenstraks was die ook laag, maar had even gegamed, weet niet of het daardoor omhoog is gegaan?
near-end interleaved channel bit rate: 42023 kbps
far-end fast channel bit rate: 7503 kbps
Ik zal het de komende dagen aankijken of ik nog moet resetten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Dan heeft hij waarschijnlijk al die tijd op één ader gedraaid. Fouten komen natuurlijk eerder naar boven bij gebruik. FEC fouten is in principe niet zo erg. Deze kunnen namelijk hersteld worden als het er niet te veel zijn. CRC is erger deze kunnen niet hersteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zojuist bij T-mobile mobiel mijn adres gewijzigd naar mijn nieuwe adres, in principe had ik al een verhuizing doorgegeven maar blijkbaar is dit niet aangepast.
Ik heb nu dus weer internet+tv+mobiel op 1 adres en ook weer klantvoordeel geactiveerd.
Zie echter bij mijn t-mobile thuis abbo overzicht dat ik infotainment en entertainment actief heb sinds 27-03-2020, deze waren vroeger gratis volgens mij icm klantvoordeel. Ik zie dat er nu niet meer bij staan.

Ik moet zeggen dat ik de opbouw van abbo structuur en kortingen erg onduidelijk vindt.

contact gehad met de helpdesk. Door mijn verhuizing heb ik opnieuw klantvoordeel geactiveerd en het nieuwe klantvoordeel pakket gekregen. Vroeger zat infotainment en entertainment in het klantvoordeel pakket gratis, die ben ik nu dus kwijt. Dus zover ik nu kan zien ga ik er weinig op vooruit.

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 30-03-2020 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faabjan
Nog even een terugkoppeling. Ik heb geen problemen meer met het internet dan wel tv. Nu alles goed is aangesloten werkt het top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nog even een vraagje. Internet + tv werkt goed, heb de Zyxel en elke LAN poort kan ip/tv of netwerk, dit was met glasvezel toen niet.

Ik vroeg me wel even af kan ik op de zywel op de wan/lan poort een wifi router aansluiten om de wifi te extenden? eventueel een ander wifi AP maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Viper® schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:50:
Nog even een vraagje. Internet + tv werkt goed, heb de Zyxel en elke LAN poort kan ip/tv of netwerk, dit was met glasvezel toen niet.

Ik vroeg me wel even af kan ik op de zywel op de wan/lan poort een wifi router aansluiten om de wifi te extenden? eventueel een ander wifi AP maken.
In de LAN poort wel, niet in de WAN. Beste is een accespoint, of de DHCP uitzetten in je wifi router anders krijg je alleen maar problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zojuist geprobeerd chateau meiland via programma gemist te starten maar scherm blijft zwart. Wel de normale tijdsindicatie. Andere programma's doen het wel, sommige andere ook niet rond 12/13 april. Andere ook problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51

Jrz

––––––––––––

Weet iemand hoe ik de management interface weer aan kan doen op de zyxel?
Ik heb per ongeluk management uitgevinkt op lan :/

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Jrz schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:11:
Weet iemand hoe ik de management interface weer aan kan doen op de zyxel?
Ik heb per ongeluk management uitgevinkt op lan :/
Factory reset dmv de knop achterop het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Jeffrey87 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:17:
[...]

Factory reset dmv de knop achterop het modem.
Ja daar zat ik precies niet op te wachten 🙂

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
Werkt iptv aangesloten op een Tplink Archer C6? Dus zonder gebruik te maken van een switch. C6 zal aangesloten op de Zyxel T50. Dit natuurlijk nadat je de C6 juist hebt ingesteld ( igmp).

Ik weet dat je e.a kan instellen in de interface van de C6😉

[ Voor 15% gewijzigd door wiebjuh16 op 22-04-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
wiebjuh16 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:04:
Werkt iptv aangesloten op een Tplink Archer C6? Dus zonder gebruik te maken van een switch. C6 zal aangesloten op de Zyxel T50. Dit natuurlijk nadat je de C6 juist hebt ingesteld ( igmp).

Ik weet dat je e.a kan instellen in de interface van de C6😉
In principe alleen als de C6 is ingesteld als AP en niet als router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
mad-dog schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:44:
[...]

In principe alleen als de C6 is ingesteld als AP en niet als router
Ja dat is ook het plan inderdaad, instellen als accespoint. Had namelijk ook net de Netgear GS105ev2 aangeschaft omdat deze zonder gedoe werkt met iptv van T-mobile( en KPN)

Heb je toevallig een zelfde constructie ? @mad-dog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
wiebjuh16 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:13:
[...]

Ja dat is ook het plan inderdaad, instellen als accespoint. Had namelijk ook net de Netgear GS105ev2 aangeschaft omdat deze zonder gedoe werkt met iptv van T-mobile( en KPN)

Heb je toevallig een zelfde constructie ? @mad-dog
Geen T-mobile, maar XS4ALL. Achter de Fritzbox ooit een TP-Link AC1750 gehad als AP. Daar was de STB ook op aangesloten zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Jrz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 06:19:
[...]

Ja daar zat ik precies niet op te wachten 🙂
Misschien kan je er met de MPro Mesh app van Zyxel nog in, of via WLAN?

edit: daar kan je ook niet bij de settings zie ik..

[ Voor 10% gewijzigd door j_bos op 23-04-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:57
Bij KPN wordt ik opgehusseld met een allesineen-abonnement van 50/50 voor 60 euro, een verlengaanbod kennen ze ook niet meer. Heeft iemand hier het nieuwe TV kastje met opnemen in de cloud al getest? Ik zou graag willen weten of het goed werkt, dit is namelijk de enige reden waarom ik nog niet ben overgestapt naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

j_bos schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:45:
[...]

Misschien kan je er met de MPro Mesh app van Zyxel nog in, of via WLAN?

edit: daar kan je ook niet bij de settings zie ik..
Helaas door de instabiele verbinding heb ik de modem moeten factory resetten van de helpdesk. Goede nieuws is dat ik er weer in kan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
TwiSteD1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:15:
Bij KPN wordt ik opgehusseld met een allesineen-abonnement van 50/50 voor 60 euro, een verlengaanbod kennen ze ook niet meer. Heeft iemand hier het nieuwe TV kastje met opnemen in de cloud al getest? Ik zou graag willen weten of het goed werkt, dit is namelijk de enige reden waarom ik nog niet ben overgestapt naar T-Mobile.
Op dit moment is het, voor zo ver mij bekend, niet mogelijk om op te nemen voor nieuwe klanten. De ontvangers met HDD recorder zijn niet leverbaar en het nieuwe tv-platform incl. cloud opnames is nog niet gereed.

Overigens kan het helpen meermaals KPN te contacteren. Wij betalen €63,49 per maand voor 100/100 glas, Spotify Family, vaste telefoon en 3 ontvangers (incl. opnemen pakket).

[ Voor 12% gewijzigd door robcoenen op 23-04-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Wat zijn de ervaringen met de nieuwe tv ontvanger tot nu toe?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Jassy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:04:
Wat zijn de ervaringen met de nieuwe tv ontvanger tot nu toe?
Dat staat toch 1 post boven je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
jongetje schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:18:
[...]

Dat staat toch 1 post boven je?
Dat klopt, daar staat inderdaad dat je niet op kan nemen. Maar dat zegt nog niks over de rest, en met namen niet over bijvoorbeeld de snelheid van de ontvanger.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Net Fiber van de KPN aangesloten gekregen.
Het is nu alleen nog maar de fiber die gemonteerd is, er zit nog geen kastje bij of overheen, dus geen media-coverter of FTU.

Ik overweeg om t-mobile vast te nemen en ik zou graag willen weten wat ik voor apparatuur ik ga krijgen.

Als ik de t-mobile helpdesk bel dan weet men niet het verschil tussen een modem met UTP-in en een waar de fiber via glas aangesloten wordt.

Daarom probeer ik hier wat meer duidelijkheid te krijgen.
Ik denk dat ik liever een FTU-kastje zou krijgen waarna ik dan met UTP naar de modem kan.

Mochten er nog mensen zijn die hun ervaring met t-mobile-vast willen delen dan verneem ik dat graag.

[ Voor 0% gewijzigd door Major 7 op 23-04-2020 21:35 . Reden: typo's ]

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

Major 7 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:32:
Net Fiber van de KPN aangesloten gekregen.
Het is nu alleen nog maar de fiber die gemonteerd is, er zit nog geen kastje bij of overheen, dus geen media-coverter of FTU.

Ik overweeg om t-mobile vast te nemen en ik zou graag willen weten wat ik voor apparatuur ik ga krijgen.

Als ik de t-mobile helpdesk bel dan weet men niet het verschil tussen een modem met UTP-in en een waar de fiber via glas aangesloten wordt.

Daarom probeer ik hier wat meer duidelijkheid te krijgen.
Ik denk dat ik liever een FTU-kastje zou krijgen waarna ik dan met UTP naar de modem kan.

Mochten er nog mensen zijn die hun ervaring met t-mobile-vast willen delen dan verneem ik dat graag.
Je haalt zelf ook zaken door elkaar. De aansluiting die je zojuist hebt gekregen is de FTU. Op de FTU komt een patchcover en daar zit een glasvezel patchkabel bij die aangesloten wordt op een converter. Vanaf de converter gaat de UTP naar de Zyxel router die T-Mobile momenteel uitlevert.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7

Major 7

BOFH!

vr6-only schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:03:
[...]

Je haalt zelf ook zaken door elkaar. De aansluiting die je zojuist hebt gekregen is de FTU. Op de FTU komt een patchcover en daar zit een glasvezel patchkabel bij die aangesloten wordt op een converter. Vanaf de converter gaat de UTP naar de Zyxel router die T-Mobile momenteel uitlevert.
Bedankt voor je antwoord.
Wie levert dan die patchcover en die converter? Komt die ook van t-mobile?

(Ik dacht dat FTU stond voor fiber to UTP, Dat was dan in mijn idee wat je de converter noemt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major 7 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 06:03:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Wie levert dan die patchcover en die converter? Komt die ook van t-mobile?

(Ik dacht dat FTU stond voor fiber to UTP, Dat was dan in mijn idee wat je de converter noemt.)
T-Mobile levert een patchcover, converter, glaskabel, UTP kabel en router.

FTU betekent Fiber Termination Unit. Oftewel de grondplaat.

Maar je zit hier in het DSL topic voor T-Mobile. Jouw vragen horen in het T-Mobile Glasvezel topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 24-04-2020 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:59
Serieus ik heb nu zyxe t50 maar klopt dat instellingen nogal beperkt zijn? Ik wil bridge instellen zodat ik mijn Deco m4 kan gebruiken zonder 2x nat te hebben :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major 7

Major 7

BOFH!

Barre73 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:00:
[...]

Maar je zit hier in het DSL topic voor T-Mobile. Jouw vragen horen in het T-Mobile Glasvezel topic.
Ok bedankt en sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Hallo is het nou verstandig om een router in DMZ modus te zetten (Zyxel VMG8825-T50) want daar achter heb ik een TP-Link Deco m4 zitten , maar mijn PS4 doet nu moeilijk met nat en downloaden via Torrents gaat nu ultra traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:42
Amdwarrior schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:02:
Hallo is het nou verstandig om een router in DMZ modus te zetten (Zyxel VMG8825-T50) want daar achter heb ik een TP-Link Deco m4 zitten , maar mijn PS4 doet nu moeilijk met nat en downloaden via Torrents gaat nu ultra traag.
Dan zet je de router functie van je TP-Link toch uit (als dat kan). Ben je meteen van je dubbel nat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
gastje01 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:39:
[...]

Dan zet je de router functie van je TP-Link toch uit (als dat kan). Ben je meteen van je dubbel nat af.
Die heb ik helaas nodig anders slecht bereik in andere delen van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Amdwarrior schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:03:
[...]

De router functie niet. De WiFi wel. Heeft dat ding geen AP mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door gastje01 op 25-04-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
gastje01 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:16:
[...]

De router functie niet. De WiFi wel. Heeft dat ding geen AP mode?
Daar staat ie op zie ik inmiddels van de week nog gedaan 8)7

Mijn fout niet opgelet want ik zie bij Utorrent dat ie gewoon goed ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Amdwarrior schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:03:
[...]

Het gaat erom dat je hem als accespoint moet configureren omdat 2 routers het onnodig complex maakt en dingen als cromecast dan niet goed werkt omdat je 2 gescheiden netwerken maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
jongetje schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:05:
[...]

Het gaat erom dat je hem als accespoint moet configureren omdat 2 routers het onnodig complex maakt en dingen als cromecast dan niet goed werkt omdat je 2 gescheiden netwerken maakt.
Kom er nu achter dat OpenVpn het probleem is :')

Heren of dames bedankt voor tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Net geprobeerd te verlengen, maar ik geloof dat ze bestaande klanten liever kwijt zijn.
Vorige keer was het 6 maanden € 20 korting, nu is het voorstel 3 maanden € 5.
Dan is er bij de concurrende providers meer te halen, zelfs nog zonder cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Laatst online: 14-09 10:22
Ik zit nu al bijna 2 jaar bij T-Mobile thuis en abonnement loopt bijna af, maar ga dit keer niet verlengen. Internet werkt prima en snelheid is ook meer dan voldoende, maar ben zeer ontevreden over het tv-signaal. Eerste jaar van mijn abbo was er niets aan de hand, maar vorig jaar, nét na het verlengen van mijn contract, begon mijn tv-signaal licht te haperen. Heb hier al vaak contact over opgenomen, maar iedere keer dat ik het meldde werd het 'doorgezet naar de backoffice', om er vervolgens nul reactie meer op te krijgen. Daarnaast is de settopbox regelrechte bagger, werkt traag en heeft zeer beperkte terugkijkmogelijkheden. Heb daarom besloten nu over te stappen naar Ziggo, om te kijken of zij kwalitatief wel een beter TV-signaal kunnen geven. Enige waar ik dan op achteruit ga is de uploadsnelheid, zonder notificatie heeft T-Mobile die een tijdje geleden opgehoogd van 5 naar 30 mbit/s (kwam ik laatst achter via speedtest.nl).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Giel1 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:00:
Ik zit nu al bijna 2 jaar bij T-Mobile thuis en abonnement loopt bijna af, maar ga dit keer niet verlengen. Internet werkt prima en snelheid is ook meer dan voldoende, maar ben zeer ontevreden over het tv-signaal. Eerste jaar van mijn abbo was er niets aan de hand, maar vorig jaar, nét na het verlengen van mijn contract, begon mijn tv-signaal licht te haperen. Heb hier al vaak contact over opgenomen, maar iedere keer dat ik het meldde werd het 'doorgezet naar de backoffice', om er vervolgens nul reactie meer op te krijgen. Daarnaast is de settopbox regelrechte bagger, werkt traag en heeft zeer beperkte terugkijkmogelijkheden. Heb daarom besloten nu over te stappen naar Ziggo, om te kijken of zij kwalitatief wel een beter TV-signaal kunnen geven. Enige waar ik dan op achteruit ga is de uploadsnelheid, zonder notificatie heeft T-Mobile die een tijdje geleden opgehoogd van 5 naar 30 mbit/s (kwam ik laatst achter via speedtest.nl).
Niet om het een of ander. Maar als je tevreden bent over het internet an sich is een alternatief als NLZiet echt meer dan prima tegenwoordig. Vooral door het opschalen naar hoge kwaliteit aan het einde van 2019. Iedereen in mijn directe omgeving maakt er tegenwoordig gebruik van. Goedkoopste internetabo wat je kunt vinden met NLziet zorgt vaak voor kosten van maximaal 33 euro per maand. Dat ga je bij Ziggo niet redden denk ik. Alleen maar een tip overigens, uiteraard ben je helemaal vrij :*)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Laatst online: 14-09 10:22
Trackerfire schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:18:
[...]

Niet om het een of ander. Maar als je tevreden bent over het internet an sich is een alternatief als NLZiet echt meer dan prima tegenwoordig. Vooral door het opschalen naar hoge kwaliteit aan het einde van 2019. Iedereen in mijn directe omgeving maakt er tegenwoordig gebruik van. Goedkoopste internetabo wat je kunt vinden met NLziet zorgt vaak voor kosten van maximaal 33 euro per maand. Dat ga je bij Ziggo niet redden denk ik. Alleen maar een tip overigens, uiteraard ben je helemaal vrij :*)
Klopt, heb ik ook wel eens over nagedacht. Maar als ik kijk wat een los internetabonnement (min. 50 mbit/s download) kost bij een fatsoenlijke provider (geen youfone of online), dan zit je ook al zo op 30 euro per maand. Inclusief NLZiet betaal je dan zo'n 38 euro. Nu betaal ik bij Ziggo (met cashback via Pricewise) voor het eerste jaar gemiddeld zo'n 42,50 euro per maand. Dus die 4,50 extra per maand vind ik het gemak van 'ouderwets' TV-kijken wel waard. Wel een voordeel van de constructie met NLZiet is dat je voor bijna dezelfde prijs je internetsnelheid zo'n beetje kunt verdubbelen van 50 naar 100 mbit/s. Maar gezien mijn internetgebruik heb ik dat dan ook weer niet echt nodig en weegt het gemak van de settopbox voor nu zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Giel1 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Klopt, heb ik ook wel eens over nagedacht. Maar als ik kijk wat een los internetabonnement (min. 50 mbit/s download) kost bij een fatsoenlijke provider (geen youfone of online), dan zit je ook al zo op 30 euro per maand. Inclusief NLZiet betaal je dan zo'n 38 euro. Nu betaal ik bij Ziggo (met cashback via Pricewise) voor het eerste jaar gemiddeld zo'n 42,50 euro per maand. Dus die 4,50 extra per maand vind ik het gemak van 'ouderwets' TV-kijken wel waard. Wel een voordeel van de constructie met NLZiet is dat je voor bijna dezelfde prijs je internetsnelheid zo'n beetje kunt verdubbelen van 50 naar 100 mbit/s. Maar gezien mijn internetgebruik heb ik dat dan ook weer niet echt nodig en weegt het gemak van de settopbox voor nu zwaarder.
Zeker waar. Gemak is ook wat waard ;) mocht je ooit nog terugkomen richting KPN kan ik je Budget Thuis aanraden. Is gewoon KPN (netwerk), maar dan cheap en altijd maximaal haalbare snelheid (gratis).

[ Voor 21% gewijzigd door Trackerfire op 03-05-2020 17:00 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Ik wordt he-le-maal gek van t-mobile. Al weken storingen. Na 3 weken wordt er pas naar gekeken, en dan wordt er vrolijk gezegd "dat de modem online was toen zij keken". Nu zit ik weer in de molen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:28
Nu Ziggo heeft besloten om de internetprijzen met 2 euro te verhogen, overweeg ik om over te stappen naar T-mobile. Alleen weet ik niet hoe goed de kwaliteit is van de telefoonlijn van mijn woonkamer tot de meterkast. Ik kan helaas mijn modem niet op de plek zetten van de meterkast, dus ik kan niet anders dan het aansluitpunt te gebruiken in de woonkamer. Hoe weet ik zeker dat ik de maximale snelheid kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Sinds kort heb ik wat probleempjes met t-mobile. Het is niet altijd zo, maar overdag tijdens het werk en in de avonduren is dit ongeveer wat ik krijg....

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/e64802cc-896e-4601-b896-56f17b3199e8.png

Ik heb contact gezocht met t-mobile, maar daar wrodt ik ook niet veel wijzer van. Ik heb het idee dat ik gethrottled word tijdens drukke periodes, maar weet niet of dat in een dergelijk probleem resulteert. Ik ben einde contract, dus als ze het niet snel oplossen, ga ik wel ergens anders heen. Vrees dat ik dan wel naar KPN zelf of ziggo moet, want ik vermoed dat Budget en Oxxyo etc. ook wel gethrottled zullen worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
handoff schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:08:
Nu Ziggo heeft besloten om de internetprijzen met 2 euro te verhogen, overweeg ik om over te stappen naar T-mobile. Alleen weet ik niet hoe goed de kwaliteit is van de telefoonlijn van mijn woonkamer tot de meterkast. Ik kan helaas mijn modem niet op de plek zetten van de meterkast, dus ik kan niet anders dan het aansluitpunt te gebruiken in de woonkamer. Hoe weet ik zeker dat ik de maximale snelheid kan halen?
Wat is de afstand van meterkast naar woonkamer? Bij een paar meter kun je de gok nog wel wagen. Anders testen. Snelheid meten met modem rechtstreeks op de isra en daarna met de telefoonkabel.

Anders kun je indien mogelijk UTP kabel trekken van meterkast naar de woonkamer. UTP heeft iets minder last van signaalverlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
pascoa341 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:18:
Sinds kort heb ik wat probleempjes met t-mobile. Het is niet altijd zo, maar overdag tijdens het werk en in de avonduren is dit ongeveer wat ik krijg....

[Afbeelding]

Ik heb contact gezocht met t-mobile, maar daar wrodt ik ook niet veel wijzer van. Ik heb het idee dat ik gethrottled word tijdens drukke periodes, maar weet niet of dat in een dergelijk probleem resulteert. Ik ben einde contract, dus als ze het niet snel oplossen, ga ik wel ergens anders heen. Vrees dat ik dan wel naar KPN zelf of ziggo moet, want ik vermoed dat Budget en Oxxyo etc. ook wel gethrottled zullen worden dan.
Is geen throttle. Dit is een gevalletje te weinig capaciteit op het netwerk. (Google op: overboeking). Teveel klanten die tegelijkertijd willen internetten. Alsof iedereen in de straat de kraan opendraait. Zie je vaker bij goedkopere providers. Online.nl heeft er ook last van. T-Mobile wil veel klanten aansluiten, en het lijkt erop dat ze een beetje ten ondergaan aan hun eigen succes.

Oxxio en Budget verkopen het volledige KPN product. Dus eigenlijk gewoon een KPN lijn. Maar dan goedkoper. Elke provider gebruikt overboeking; al zal dat bij KPN wel iets minder snel voorkomen; die hebben veel meer klanten en dus al meer capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
krakendmodem schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:34:
[...]

Wat is de afstand van meterkast naar woonkamer? Bij een paar meter kun je de gok nog wel wagen. Anders testen. Snelheid meten met modem rechtstreeks op de isra en daarna met de telefoonkabel.

Anders kun je indien mogelijk UTP kabel trekken van meterkast naar de woonkamer. UTP heeft iets minder last van signaalverlies.
Ruim 10 meter. Testen kan ik helaas als ik een abonnement heb afgesloten. Je wilt het liever van tevoren weten. Daarnaast heb ik geen stopcontact in de meterkast en ik wil geen grote ingrepen doen in mijn huurwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@handoff hangt van soort kabel af. 10meter is niet heel spannend. Maar als het een platte kabel is die vanuit de meterkast loopt, dan kan het wel verslechteren. Een ronde kabel of CAT3 is dan al iets beter.

Als je op relatief korte afstand van de straatkast zit, dan valt het verlies nog wel mee.

Op breedbandwinkel.nl kun je na het invullen van je postcode de afstand zien als je met de muis over de snelheden heen hovert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
handoff schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:23:
[...]

Ruim 10 meter. Testen kan ik helaas als ik een abonnement heb afgesloten. Je wilt het liever van tevoren weten. Daarnaast heb ik geen stopcontact in de meterkast en ik wil geen grote ingrepen doen in mijn huurwoning.
De meterkast is de makkelijkste plek om een wandcontactdoos maken. Je zou het de verhuurder kunnen vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascoa341
krakendmodem schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:40:
[...]
Is geen throttle. Dit is een gevalletje te weinig capaciteit op het netwerk. (Google op: overboeking). Teveel klanten die tegelijkertijd willen internetten. Alsof iedereen in de straat de kraan opendraait. Zie je vaker bij goedkopere providers. Online.nl heeft er ook last van. T-Mobile wil veel klanten aansluiten, en het lijkt erop dat ze een beetje ten ondergaan aan hun eigen succes.

Oxxio en Budget verkopen het volledige KPN product. Dus eigenlijk gewoon een KPN lijn. Maar dan goedkoper. Elke provider gebruikt overboeking; al zal dat bij KPN wel iets minder snel voorkomen; die hebben veel meer klanten en dus al meer capaciteit.
Ah, dus bij een overstap moet dit opgelost zijn. En dan is het een beetje geluk hebben bij budget en Oxxio dat ze niet overboekt zijn (KPN is toch weer wat duurder). Of lossen providers dit normaalgesproken vrij snel op (ik heb op zich geen problemen met t-mobile, dus hoef niet per se weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
pascoa341 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:02:
[...]

Ah, dus bij een overstap moet dit opgelost zijn. En dan is het een beetje geluk hebben bij budget en Oxxio dat ze niet overboekt zijn (KPN is toch weer wat duurder). Of lossen providers dit normaalgesproken vrij snel op (ik heb op zich geen problemen met t-mobile, dus hoef niet per se weg).
Je kan eventueel bij T-Mobile op het forum een topic openen met de problemen die je hebt. Misschien komen ze met een verklaring.

Post er bijvoorbeeld eens een traceroute bij. Vaak kun je zien bij welke hop/router misgaat. Bij VDSL zou de latency zo rond de 10ms moeten liggen.

Bijvoorbeeld in Windows tracert 1.1.1.1 of een ander domain.

Tenzij je een mobiel abonnement hebt bij T-Mobile, dan is het bij de Youfone/Budget/Oxxio wat duurder. Zonder die kortingen is het maar een paar euro verschil meer. KPN zelf is inderdaad wat duurder, maar moet eerlijk toegeven, ook nooit gezeik mee. Al jarenlang stabiel en op onderhoud in de nacht na eigenlijk geen snelheidsproblemen of storing.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 16-05-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pascoa341 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:18:

[Afbeelding]

Wat doet de Speedtest zonder VPN?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
MensionXL schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Helaas precies hetzelfde. Heb ook met meerdere computers getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pascoa341 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:52:
[...]

Helaas precies hetzelfde. Heb ook met meerdere computers getest..
En als je naar een andere server test?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
MensionXL schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Persoonlijk vind ik Speedtest niet heel betrouwbaar hoor. Zeker op m'n telefoon haal ik daar veel slechtere resultaten mee dan met bijv de Wifi Man app.

Misschien ook even andere tests proberen of een 1GB test file ergens pakken zoals deze
http://download.xs4all.nl/test/

[ Voor 3% gewijzigd door j_bos op 16-05-2020 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• handoff
krakendmodem schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:40:
[...]

Hoe groot is het verschil in overboeking bij T-mobile t.o.v. KPN, Youfone, Budget en Oxxio?
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
- Problemen rondom het routeren: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"