Goed te horen! Maar dit is dus wel HET grote aandachtspunt voor T-Mobile: zorgen dat ze zelf meer kunnen bij KPN en als dat niet kan de boel sneller regelen met KPN.Korkss schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:08:
[...]
KPN monteur vandaag geweest! Alles werkt! Bekabeld 99mb/s download en 29.6mb/s upload met een ping van 7ms. Zeer netjes dus!
Zat iets in de kast in de wijk niet goed. Eindelijk een fix
Twee jaar terug weg gegaan bij TMobile en naar Ziggo overgestapt, maar ik zoek wat goedkopers en wil weg wegens slechte service bij Ziggo. NLE en Youfone hebben alleen 24 maanden abonnementen dus ik overweeg toch weer TMobile.
Een van de zwaarstwegende redenen om bij ze weg te gaan was dat TV Anywhere niet beschikbaar was op Windows/OSX, dat is nu opgelost begrijp ik? Werkt het lekker? Een grote frustratie bij Ziggo is dat ZiggoGo vaak crasht waardoor je programma's helemaal vanaf de start opnieuw moest bekijken.
Een van de zwaarstwegende redenen om bij ze weg te gaan was dat TV Anywhere niet beschikbaar was op Windows/OSX, dat is nu opgelost begrijp ik? Werkt het lekker? Een grote frustratie bij Ziggo is dat ZiggoGo vaak crasht waardoor je programma's helemaal vanaf de start opnieuw moest bekijken.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
bij beide kan ik een 1 jarig contract selecteren.NLE en Youfone hebben alleen 24 maanden abonnementen dus ik overweeg toch weer TMobile.
Staat de tv ook in je woonmaker? Ik zou de losse UTP die je nu voor internet gebruikt hebt dan gebruiken om aan te sluiten op het ISRA in je meterkast en in de woonkamer dan je modem plaatsen en aansluiten op de DSL poort. Kun je vanaf daar verder voor zowel internet als tv. Misschien moet je even de RJ45 in de meterkast eraf knippen, afhankelijk van wat voor ISRA je hebt en in de woonkamer misschien even een fatsoenlijk RJ45-RJ11 kabeltje gebruiken. En ja, officieel moet het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA, maar als je het fatsoenlijk maakt en het is een fatsoenlijke UTP, dan zou het gewoon prima moeten kunnen werken.Kasper1985 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:33:
Bij mijn broertje is sinds kort T-Mobile opgeleverd. Er zit een RJ-45 aansluiting in de woonkamer maar de meterkast zit buiten zijn appartment.
In de meterkast is een UTP kabel met een RJ11 plugje. Deze heb ik in het ISRA gestoken maar helaas doet de aansluiting in de woonkamer op beide aderparen niks.
Modem (zyxel) verplaatst naar de meterkast en binnen luttele seconden sync op het eerste aderpaar.
Er hing ook een UTP met RJ45 los te bungelen in de meterkast dus die heb ik in de zyxel geplugd en vervolgens in de woonkamer keurig internet verbinding.
Nou zitten we alleen met TV. Omdat dit een huur woning is en hoogstwaarschijnlijk tijdelijk is en ze een 2 jarige tweeling hebben die nogal wat budget vergt heeft het de voorkeur om kosten zo laag mogelijk te houden.
Vraag is dus: Maakt T-mobile thuis dsl nog steeds gebruik van bridged IPTV of is dit inmiddels routed? In dat laatste geval is het opgelost in het eerste geval zal ie wat dingen moeten aanschaffen aangezien het allemaal over 1 kabel moet.
Ik kan voornamelijk oude info vinden online die allemaal wijst op bridged IPTV helaas.
Zoals gezegd heeft NLE gewoon een 1 jarig abonnement. Ik begrijp dat je ook een TV dienst afneemt. Dan is Youfone direct een afvaller. Overal waar je leest en kijkt wordt geklaagd over de TV dienst. Slechte decoder, slechte streams, slechte software. Alles slecht.Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:20:
Twee jaar terug weg gegaan bij TMobile en naar Ziggo overgestapt, maar ik zoek wat goedkopers en wil weg wegens slechte service bij Ziggo. NLE en Youfone hebben alleen 24 maanden abonnementen dus ik overweeg toch weer TMobile.
NLE is een kopie van KPN en dat werkt over het algemeen altijd goed (maar dan voor minder geld). En ITV Online werkt gewoon op windows en OSX.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
TV Anywhere is sinds 9 maanden ook via de browser te bekijken.Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:20:
Daarentegen zou ik NLE of Oxxio eerder aanraden, aangezien het TV platform van KPN echt wel een stuk beter is dan dat van T-mobile
NLE is wel duurder zie ik, zeker als ik meeneem dat mijn mobiel overgaat van Vodafone naar T-Mobile, dan krijg ik daar nog wat korting bij. T.o.v. Ziggo/Vodafone scheelt alles bij T-Mobile onderbrengen me dik 500 euro over twee jaar en bijna 300 alleen in het eerste jaar. Dan heb ik waarschijnlijk slechtere TV, en 70Mbt ipv 250 nu maar dat heb ik er wel voor over. En met een beetje mazzel gaat T-Mobile ook nog wat verbeteren aan zijn TV platform om niet al te ver achter te lopen bij Ziggo.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Vandaag viel mijn Telfortmodem ineens stil... oja, overstapdatum. Zyxel ingeprikt en kon meteen verder werken. Lief dat ze 20/7 leveren ipv 20/2.
edit 4/8: het modem is alvast stabieler dan de arcadyan v8, geen moeilijke opgave
edit 4/8: het modem is alvast stabieler dan de arcadyan v8, geen moeilijke opgave
[ Voor 23% gewijzigd door Gluten Parody op 04-08-2019 20:01 ]
Mag ik weten hoe je dit gedaan hebt?Famous schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:45:
[...]
De modem van T-Mobile is niets meer dan een doorgeefluik ondanks er geen bridge mode op zit.
Ik vraag me nl sterk af wat ik nu nog met mijn USG3 moet omdat het Zyxel modem eigenlijk gewoon goed werkt en ik niet weet wat ik nog meer zou willen. Misschien dan wat statistieken, maar daar kan ik ook prima zonder.
Home Assistant is gewoon bereikbaar vanaf overal, dus binnen als buiten. Ook parental control werkt. Telefonie via Cheapconnect ook. Ik heb via een Cisco SG300 3 Ubiquiti AP's erop.
Hoeiendag!
Heeft iemand al eens met T-Mobile gesproken over het vrijgeven van 5060 UDP voor SIP signalering? Staan ze er voor open?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik gebruik eigen apparatuur, daar kan ik gewoon verbinding maken met CheapConnect met standaard instellingen (dus 5060).Eiríkr schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:29:
Heeft iemand al eens met T-Mobile gesproken over het vrijgeven van 5060 UDP voor SIP signalering? Staan ze er voor open?
Het wordt gereserveerd voor de ingebouwde VoIP client, telefonie gaat via het internet VLAN, dus kan je die poort niet gebruiken.
Maar je kunt aan jouw kant 5060 UDP als source port niet gebruiken toch? Als ik mijn Asterisk op 5060 laat luisteren kom ik niet ver. Maak ik er 5061 van dan werkt het wel.Pilovali schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:29:
[...]
Ik gebruik eigen apparatuur, daar kan ik gewoon verbinding maken met CheapConnect met standaard instellingen (dus 5060).
Het wordt gereserveerd voor de ingebouwde VoIP client, telefonie gaat via het internet VLAN, dus kan je die poort niet gebruiken.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Heb even snel als test een SIP servertje gestart, poorten open gegooid op m'n EdgeRouter X, en poortje is open:Eiríkr schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:47:
[...]
Maar je kunt aan jouw kant 5060 UDP als source port niet gebruiken toch? Als ik mijn Asterisk op 5060 laat luisteren kom ik niet ver. Maak ik er 5061 van dan werkt het wel.

Ik heb niet getest met een extern apparaat om verbinding te maken.
De Android app werkt in ieder geval perfect. Windows heb ik zelf niet getest, maar dat zal wel goed zitten . Hou er wel rekening mee dat je via Tv anywhere geen keuzepaketten kan kijken zoals bijv. Ziggo sport of Fox sports. Dat kan enkel via de tv box....Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:20:
Ik ben zelf een maand geleden over gestapt en sinds het werkt zeer tevreden!
Vandaag m'n doe-het-zelf pakket maar eens geïnstalleerd, en waar ik al bang voor was: het TV-kastje krijgt op zowel poort 3 als 4 niet zijn firmware-update en hij kan niet verbinden met ACS. Echt alle mogelijke "oplossingen" van hun forum geprobeerd maar dat mocht niet baten.
Ik ga morgen T-Mobile maar eens bellen, mogelijk dat ik de zoveelste ben waarbij handmatig het MAC-adres aan hun zijde moet worden toegevoegd. To be continued.
Verder nog zoiets raars vanavond: ik krijg eerst een SMS'je met de melding dat ik extra MB's databundel heb gekregen van het combinatievoordeel, krijg ik een paar minuten later een SMS dat deze is vervallen.
Ook daar ga ik telefonisch voor bellen.
Geen goed begin zo T-Mobile, ik ben wat betreft SIM-abonnementen anders van jullie gewend.
Het is maar goed dat ik nog 2 weken TV via de kabel nog kan kijken, heb er nog niet direct last van.
Wel tevreden met de behaalde snelheid: 97 Mbit down, 30 Mbit up en een ping van 10ms.
Ik ga morgen T-Mobile maar eens bellen, mogelijk dat ik de zoveelste ben waarbij handmatig het MAC-adres aan hun zijde moet worden toegevoegd. To be continued.
Verder nog zoiets raars vanavond: ik krijg eerst een SMS'je met de melding dat ik extra MB's databundel heb gekregen van het combinatievoordeel, krijg ik een paar minuten later een SMS dat deze is vervallen.
Ook daar ga ik telefonisch voor bellen.
Geen goed begin zo T-Mobile, ik ben wat betreft SIM-abonnementen anders van jullie gewend.
Het is maar goed dat ik nog 2 weken TV via de kabel nog kan kijken, heb er nog niet direct last van.
Wel tevreden met de behaalde snelheid: 97 Mbit down, 30 Mbit up en een ping van 10ms.
[ Voor 15% gewijzigd door Jorn1986 op 06-08-2019 23:25 ]
Verwijderd
Ik weet niet of televisie op DSL het zelfde platform is als op glasvezel en vanaf wanneer je ermee aan de gang bent gegaan. Maar vanavond is sinds ca. 22:00 een storing op digitale televisie dus mogelijk kan het zijn dat hierom je TV kastje niet online komt ?Jorn1986 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:21:
Vandaag m'n doe-het-zelf pakket maar eens geïnstalleerd, en waar ik al bang voor was: het TV-kastje krijgt op zowel poort 3 als 4 niet zijn firmware-update en hij kan niet verbinden met ACS. Echt alle mogelijke "oplossingen" van hun forum geprobeerd maar dat mocht niet baten.
Hetzelfde heb ik gehad over glasvezel. Maandagavond maar eens gebeld, dinsdagmiddag als laatste poging alles maar eens uitgezet en weer ingeschakeld en ineens ging het werken. Ik denk inderdaad dat ze hun MAC adressen database inderdaad niet op orde hebben.Jorn1986 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:21:
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Maar eens gebeld ook, op afstand konden ze het modem resetten en ze konden op afstand met een lijnmeting zien dat het TV-kastje wel online kwam. De storing konden ze echter niet verhelpen en hun technische dienst gaat er verder naar kijken.pretpik schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:04:
[...]
Hetzelfde heb ik gehad over glasvezel. Maandagavond maar eens gebeld, dinsdagmiddag als laatste poging alles maar eens uitgezet en weer ingeschakeld en ineens ging het werken. Ik denk inderdaad dat ze hun MAC adressen database inderdaad niet op orde hebben.
Weer to be continued, maar aangezien ze het kastje op afstand wel kunnen zien komt het vast goed
Verder de klantenservice van telefoons gebeld m.b.t. het klantvoordeel en heb m'n extra MB's nu weer terug na het uit- en weer aanzetten van het klantvoordeel. Weer keurig opgelost
EDIT: wat betreft MAC-adressen lijken ze het wel te weten: degene die ik aan de lijn had kon mij zo vertellen wat het MAC-adres was wat bij hun bekend is, zonder dat ik het zelf had genoemd.
[ Voor 9% gewijzigd door Jorn1986 op 07-08-2019 20:50 ]
Klopt dat was bij mij ook, maar vond het wel wonderbaarlijk dat het opeens de volgende dag wel werkte.Jorn1986 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:20:
[...]
EDIT: wat betreft MAC-adressen lijken ze het wel te weten: degene die ik aan de lijn had kon mij zo vertellen wat het MAC-adres was wat bij hun bekend is, zonder dat ik het zelf had genoemd.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Inmiddels werkt de TV ook, dus hetzelfde verhaal als @pretpik gehad. 
TV werkt nu prima, maar wat me wel opvalt: Programma Gemist is op het TV kastje beperkt tot een aantal zenders. Ga ik op de smartphone of tablet met de T-Mobile TV Anywhere app bij overige zenders terug in de tijd dan kan ik bijv. van RTL Z de aflevering van 17:30 uur terugkijken.
Iemand een idee waar dat verschil vandaan komt?
EDIT: al gevonden op het T-Mobile forum: er wordt aan gewerkt zeggen ze.
TV werkt nu prima, maar wat me wel opvalt: Programma Gemist is op het TV kastje beperkt tot een aantal zenders. Ga ik op de smartphone of tablet met de T-Mobile TV Anywhere app bij overige zenders terug in de tijd dan kan ik bijv. van RTL Z de aflevering van 17:30 uur terugkijken.
Iemand een idee waar dat verschil vandaan komt?
EDIT: al gevonden op het T-Mobile forum: er wordt aan gewerkt zeggen ze.
[ Voor 15% gewijzigd door Jorn1986 op 08-08-2019 23:11 ]
Ik heb op dit moment T-mobile glasvezel (200 mbit) en dit werkt eigenlijk goed (2 boxen).
Nu ga ik verhuizen en daar is geen glasvezel beschikbaar. Via de KPN postcode check geeft de site aan dat de maximale snelheid 200 Mbit zou zijn voor DSL. Echter geeft T-mobile als max 100Mbit.
Levert T-mobile niet hoger dan 100Mbit DSL of ligt het aan het adres?
Iemand ervaring met switchen van glasvezel > DSL. Is dit relatief gezien net zo snel, andere optie zou Ziggo zijn maar dat is wat duurder.
Nu ga ik verhuizen en daar is geen glasvezel beschikbaar. Via de KPN postcode check geeft de site aan dat de maximale snelheid 200 Mbit zou zijn voor DSL. Echter geeft T-mobile als max 100Mbit.
Iemand ervaring met switchen van glasvezel > DSL. Is dit relatief gezien net zo snel, andere optie zou Ziggo zijn maar dat is wat duurder.
T-Mobile levert op DSL niet sneller dan 100Mbit.Viper® schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:45:
Ik heb op dit moment T-mobile glasvezel (200 mbit) en dit werkt eigenlijk goed (2 boxen).
Indien er VDSL tot 200Mb beschikbaar is, dan levert alleen XS4ALL (en ik dacht ook KPN) dat.
Kan, maar het zou ook Vplus kunnen zijn. Die doen op één lijntje ook 200Mb.hcQd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:10:
Is die 200Mb niet voor bonded-DSL? Dat levert T-Mobile niet.
Iemand ervaring met wifi-storingen bij de Zyxel VMG8825? Af en toe is de verbinding echt een knipperlicht: SSID verdwijnt, verschijnt, verdwijnt...
Mijn modem traint in op 34 megabit down maar T-Mobile wil niet meer dan 20 leveren. Kan niet, zegt de helpdesk. Dat mijn vorige aanbieder het wel kon zou liggen aan het verschil DSL/ADSL
Mijn modem traint in op 34 megabit down maar T-Mobile wil niet meer dan 20 leveren. Kan niet, zegt de helpdesk. Dat mijn vorige aanbieder het wel kon zou liggen aan het verschil DSL/ADSL
[ Voor 40% gewijzigd door Gluten Parody op 16-08-2019 13:13 ]
Met name vanwege overstap mobiele abonnement wil ik ook eens kijken naar T-mobile thuis. Zo rond lezen lijkt met name het tv eco-systeem t.o.v. KPN wat achter te blijven. Heeft iemand de laatste status met betrekking tot de grootste verschillen / minpunten t.o.v. KPN op TV gebied?
Ben ooit van Ziggo naar KPN overgestapt met name door de beschikbaarheid van glasvezel maar ook vanwege het veel betere (voornamelijk snellere) tv eco-systeem van KPN.
Ben ooit van Ziggo naar KPN overgestapt met name door de beschikbaarheid van glasvezel maar ook vanwege het veel betere (voornamelijk snellere) tv eco-systeem van KPN.
Iemand recente ervaring met het gebruik van een eigen modem/router op basis van Open WRT? Zie in de search wel wat ervaringen, maar ben vooral benieuwd naar de vereisten aan een nog aan te schaffen modem.
Hoe ver staat het inmiddels met het any port, any device? Ik heb nu nog het standaard meegeleverde modem aangesloten, maar ik ga (wanneer de rest van het huis ook af is) gebruik maken van eigen apparatuur (Unifi + Draytek 130).
Voorheen had ik glas van TM, SFP direct in de switch, van 640 1:1 door naar de tv decoders, vlan 300 naar de router en vanaf daar m'n eigen netwerk op. Ik wil dit hetzelfde gaan doen, maar dan met de Draytek in bridge. Nu wil de situatie dat ik bij de tv maar 1 aansluiting heb en er 4 nodig zijn. 1 van de 4 is voor de decoder. Moet deze per se direct aan vlan 640 hangen (=managed switch van €100,-) of kan deze nu ook via m'n eigen LAN naar buiten? Dan zou een goedkope unmanaged switch volstaan namelijk.
Voor de internetsnelheid maakt t niets uit (lijnsnelheid is 55, pakket is 50, tv kijken gaat hoe dan ook ten koste van totale snelheid)
Voorheen had ik glas van TM, SFP direct in de switch, van 640 1:1 door naar de tv decoders, vlan 300 naar de router en vanaf daar m'n eigen netwerk op. Ik wil dit hetzelfde gaan doen, maar dan met de Draytek in bridge. Nu wil de situatie dat ik bij de tv maar 1 aansluiting heb en er 4 nodig zijn. 1 van de 4 is voor de decoder. Moet deze per se direct aan vlan 640 hangen (=managed switch van €100,-) of kan deze nu ook via m'n eigen LAN naar buiten? Dan zou een goedkope unmanaged switch volstaan namelijk.
Voor de internetsnelheid maakt t niets uit (lijnsnelheid is 55, pakket is 50, tv kijken gaat hoe dan ook ten koste van totale snelheid)
Op een mogelijke zender na die ik niet kijk merk ik geen verschillen tussen het KPN en het T-Mobile TV systeem. T-Mobile levert ook haarscherp beeld en een vlotte TV decoder. Het doet ook weinig onder voor Ziggo als ik het zeggen mag.Niltag schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:09:
Met name vanwege overstap mobiele abonnement wil ik ook eens kijken naar T-mobile thuis. Zo rond lezen lijkt met name het tv eco-systeem t.o.v. KPN wat achter te blijven. Heeft iemand de laatste status met betrekking tot de grootste verschillen / minpunten t.o.v. KPN op TV gebied?
Wat ik zelf wel een nadeel vind is een decoder per TV bij KPN/T-Mobile. (Met bijbetalen voor extra decoder huur) en betalen voor opnemen, omdat dat in de cloud gaat. Bij Ziggo gebruikte ik Ci+ modules in de TV’s via de ingebouwde TV tuner en een losse harddisk aan de TV voor geplande opnames.
Vandaag na anderhalf jaar Youfone-gezeik de overstap naar T-Mobile gemaakt. Die regelen uiteraard alles, ik hoef alleen het modem en de tv-decoders om te wisselen. Wat is jullie ervaring mbt. overstap van xDSL -> xDSL? Zit ik daadwerkelijk praktisch niet zonder internet, en moet ik alleen op de aangegeven dag het modem omruilen?
Kijk overigens nu al uit naar het moment dat ik eindelijk de tv-decoders van Youfone los mag trekken, wat een rotzooi...
Kijk overigens nu al uit naar het moment dat ik eindelijk de tv-decoders van Youfone los mag trekken, wat een rotzooi...
Hoe is de stabiliteit en support van tmobile? Ik zit er aan te denken om over te stappen van Ziggo naar tmobile. Helaas is er geen glasvezel in mijn gebied dus ik zou dan de 100mbit optie kiezen
Ik heb nu ziggo 250 en in feite wordt het internet alleen gebruikt voor netflix en films streamen. Daar kan 100mbit een prima optie zijn. Daarnaast blijft ziggo maar zeggen dat er een TV app (Apple/Android) komt maar voorlopig wordt daar niks aan gedaan. Ik ben die horizon box helemaal zat. TV is ook minimaal in gebruik, maar wilt het toch niet helemaal afschrijven.
Als ik de TV anywhere app kan gebruiken zonder de tv decoder box aan te sluiten zou dat helemaal top zijn. Onze TV staat op dit moment nog enorm ver van waar het allemaal binnenkomt en we zitten zelfs naar beamers te kijken. Als ik dan mn Apple TV voor alle opties kan gebruiken dan scheelt dat weer
Ik heb nu ziggo 250 en in feite wordt het internet alleen gebruikt voor netflix en films streamen. Daar kan 100mbit een prima optie zijn. Daarnaast blijft ziggo maar zeggen dat er een TV app (Apple/Android) komt maar voorlopig wordt daar niks aan gedaan. Ik ben die horizon box helemaal zat. TV is ook minimaal in gebruik, maar wilt het toch niet helemaal afschrijven.
Als ik de TV anywhere app kan gebruiken zonder de tv decoder box aan te sluiten zou dat helemaal top zijn. Onze TV staat op dit moment nog enorm ver van waar het allemaal binnenkomt en we zitten zelfs naar beamers te kijken. Als ik dan mn Apple TV voor alle opties kan gebruiken dan scheelt dat weer
Ik ben sinds kort overgestapt van Ziggo naar T-mobile thuis, maar merk dat het interactieve TV gebeuren wat minder gebruiksvriendelijk is.
- Als ik iets pauzeer kan ik later niet de reclame doorspoelen
- Het "uitzending gemist" ipv iets van gister terug kijken via de TV gids heeft mindere beeldkwaliteit (bijv. Studio Sport)
- Soms als ik iets te lang gepauzeerd heb, spring ie opeens naar live TV.
Hebben meer mensen hier ervaring mee en misschien enkele wenken voor verbetering?
- Als ik iets pauzeer kan ik later niet de reclame doorspoelen
- Het "uitzending gemist" ipv iets van gister terug kijken via de TV gids heeft mindere beeldkwaliteit (bijv. Studio Sport)
- Soms als ik iets te lang gepauzeerd heb, spring ie opeens naar live TV.
Hebben meer mensen hier ervaring mee en misschien enkele wenken voor verbetering?
Ik ben vorig jaar van Ziggo naa rT-Mobile overgestapt. Zelfde scenario als jou. Ik stream alleen. Je hebt aan 100Mbit echt meer dan genoeg. Superstabiel internet.Shuyinsama schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:53:
Hoe is de stabiliteit en support van tmobile? Ik zit er aan te denken om over te stappen van Ziggo naar tmobile. Helaas is er geen glasvezel in mijn gebied dus ik zou dan de 100mbit optie kiezen
www.degroot-it.nl
Van Telfortprut naar T-fixed: om half acht ‘s ochtends viel mijn verbinding weg, na wisselen modem had ik binnen paar minuutjes verbinding. Het voelde goed om die gammele experia v8 het huis uit te schoppenSchumaster schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:00:
Wat is jullie ervaring mbt. overstap van xDSL -> xDSL? Zit ik daadwerkelijk praktisch niet zonder internet, en moet ik alleen op de aangegeven dag het modem omruilen?
Noem het beestje gewoon bij zijn naampje s.v.p.
[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-08-2019 22:36 ]
Is het mogelijk om de status lampjes van de T-Mobile modem (Zyxel VMG8825-T50) uit te zetten? Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kom het niet tegen in de GUI of op het apparaat.
Volgens mij niet, ik heb ze maar afgeplakt met kneedgum...
Weet iemand de bitrate van de HD zenders? Op het forum van T-Mobile hebben ze bevestigd dat dit 12 MB/s voor de “HD-plus” zenders is, het is echter niet duidelijk of die zenders naast glasvezel ook binnen het DSL pakket beschikbaar zijn. Heb nu namelijk TV van Ziggo, met een bitrate van 12, als dat omlaag gaat naar 8 is dat natuurlijk best wel een kwaliteitsverschil.
Bij DSL kunnen alleen de TV streams van KPN gebruikt worden. Dus 8 Mbit. De 12 Mbit zenders zijn alleen via glas beschikbaar. Of je dit werkelijk gaat zien is de vraag. Bitrate is al lang niet meer heilig. De gebruikte codec is veel belangrijker. Ik heb glas van KPN maar kijk nooit naar de HD Plus zenders. Het zichtbare verschil met de reguliere HD is gewoon bijna niet te zien (43 inch 4K TV).D-TECH schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:32:
Weet iemand de bitrate van de HD zenders? Op het forum van T-Mobile hebben ze bevestigd dat dit 12 MB/s voor de “HD-plus” zenders is, het is echter niet duidelijk of die zenders naast glasvezel ook binnen het DSL pakket beschikbaar zijn. Heb nu namelijk TV van Ziggo, met een bitrate van 12, als dat omlaag gaat naar 8 is dat natuurlijk best wel een kwaliteitsverschil.
Oke dat is goed om te weten, ik las dat er binnenkort ook een grote upgrade van het TV platform wordt uitgerold, hopelijk dan ook meer mogelijkheden met de (nu nog simpele) Amino boxBarre73 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:56:
[...]
Bij DSL kunnen alleen de TV streams van KPN gebruikt worden. Dus 8 Mbit. De 12 Mbit zenders zijn alleen via glas beschikbaar. Of je dit werkelijk gaat zien is de vraag. Bitrate is al lang niet meer heilig. De gebruikte codec is veel belangrijker. Ik heb glas van KPN maar kijk nooit naar de HD Plus zenders. Het zichtbare verschil met de reguliere HD is gewoon bijna niet te zien (43 inch 4K TV).
Korte vraag.
Ik was gisteren op bezoek bij een kennis van ons, en die gaf aan problemen te hebben met haar ISP, Online.nl. Netflix schijnt een drama te zijn, maar als ze haar hotspot gebruikt van T-Mobile 4G of mijn KPN 4G, dan is er niks aan de hand. Ook via Laptop/Chromecast loopt het bij Online.nl niet lekker, wat mij doet vermoeden dat het gewoon een bandbreedte issue is in het netwerk van Online.nl.
Bij het uitvoeren van een speedtest krijgt ze echter netjes 30Mbit binnen (volgens pakket).
Aangezien ze zelf ook T-Mobile heeft als mobiele provider, gaf ik aan dat het goedkoper is om naar T-mobile over te stappen vanwege de kortingen die ze krijgt als ze vast en mobiel gaat bundelen. En aangezien DSL bij ons maar tot 50Mbit gaat, is het goedkoopste 20Mb pakket al voldoende. Ze krijgt dan toch een upgrade van de snelheid naar 50Mb vanwege die voordelen.
De vraag: Heeft T-Mobile ook de problemen dat de snelheden in de avonduren lager liggen zoals nu het geval is bij Online? Werken streamingdiensten bij T-mobile wel goed? Aangezien dat bij Online.nl prut is, hoop ik dat dat niet bij T-mobile het geval is.. Ik neem aan dat T-Mobile ook de zaakjes wat beter voor elkaar heeft dan Online. / M7
Ik was gisteren op bezoek bij een kennis van ons, en die gaf aan problemen te hebben met haar ISP, Online.nl. Netflix schijnt een drama te zijn, maar als ze haar hotspot gebruikt van T-Mobile 4G of mijn KPN 4G, dan is er niks aan de hand. Ook via Laptop/Chromecast loopt het bij Online.nl niet lekker, wat mij doet vermoeden dat het gewoon een bandbreedte issue is in het netwerk van Online.nl.
Bij het uitvoeren van een speedtest krijgt ze echter netjes 30Mbit binnen (volgens pakket).
Aangezien ze zelf ook T-Mobile heeft als mobiele provider, gaf ik aan dat het goedkoper is om naar T-mobile over te stappen vanwege de kortingen die ze krijgt als ze vast en mobiel gaat bundelen. En aangezien DSL bij ons maar tot 50Mbit gaat, is het goedkoopste 20Mb pakket al voldoende. Ze krijgt dan toch een upgrade van de snelheid naar 50Mb vanwege die voordelen.
De vraag: Heeft T-Mobile ook de problemen dat de snelheden in de avonduren lager liggen zoals nu het geval is bij Online? Werken streamingdiensten bij T-mobile wel goed? Aangezien dat bij Online.nl prut is, hoop ik dat dat niet bij T-mobile het geval is.. Ik neem aan dat T-Mobile ook de zaakjes wat beter voor elkaar heeft dan Online. / M7
Ben een paar weken geleden overgestapt van t-mobile naar online en heb eigenlijk geen verschil gemerkt. Haal nogsteeds 70/20 als voorheen.krakendmodem schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:07:
Korte vraag.
Ik gebruik zelf geen netflix maar haal ook de volle snelheid met fast.com .
Weet je zeker dat het geen wifi probleem is? Het standaard modem van online heeft alleen 2.4ghz en die band kan aardig vol zitten 's avonds.
8 punten en 3 strepen
Nee, wifi is het probleem niet. Ook met kabel en 5Ghz wifi ertussen blijft het aanwezig. Andere sites werken op volle snelheid (+- 3,2MB/s). Ik verdenk online ervan.PA5AM schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:48:
[...]
Ben een paar weken geleden overgestapt van t-mobile naar online en heb eigenlijk geen verschil gemerkt. Haal nogsteeds 70/20 als voorheen.
Ik gebruik zelf geen netflix maar haal ook de volle snelheid met fast.com .
Weet je zeker dat het geen wifi probleem is? Het standaard modem van online heeft alleen 2.4ghz en die band kan aardig vol zitten 's avonds.
En aangezien T-Mobile voor een gelijkwaardig pakket goedkoper is, (en er max 50/10 op DSL te krijgen is), is overstappen misschien geen rare optie.
Glasvezel krijgen we in oktober/november. Is alleen weer iets duurder, dus heb wat dat betreft liever DSL.
Mijn overstap van online (was fiber) naar T-Mobile over een paar weken. Ik haalde 110/30, maar die router is gewoon niet lekker. WiFi knalt er vaak uit, alleen 2.4, en ik heb geen zin om een losse router er bij te prikken. Ook vind ik de increments sinds fiber->online niet cool.krakendmodem schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:17:
[...]
Nee, wifi is het probleem niet. Ook met kabel en 5Ghz wifi ertussen blijft het aanwezig. Andere sites werken op volle snelheid (+- 3,2MB/s). Ik verdenk online ervan.
En aangezien T-Mobile voor een gelijkwaardig pakket goedkoper is, (en er max 50/10 op DSL te krijgen is), is overstappen misschien geen rare optie.
Glasvezel krijgen we in oktober/november. Is alleen weer iets duurder, dus heb wat dat betreft liever DSL.
Tv kijken doe ik niet via online. Ik wil geen jasjes, dus ik heb nlziet. Werkt prima, behalve dat het WiFi er soms uitligt. Ik ga er vanuit dat de tmobile modem wel redelijk is. Ik zit meerdere malen per dag maar op m’n 4g verbinding. Het is dat ik een servertje heb draaien die wel een verbinding nodig heeft, anders had ik gewoon t-mobile 4g gebruikt
Helaas nog steeds geen glas hier
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Technisch gezien maakt het niet uit wat de status van die regelgeving is. Je kunt immers al eigen apparatuur gebruiken en het inrichten zoals je zelf wilt. Kwestie van de VLANs even instellen en klaar. Bij verschillende mensen heb ik al verschillende opzetten geimplementeerd.gastje01 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:18:
Hoe ver staat het inmiddels met het any port, any device? Ik heb nu nog het standaard meegeleverde modem aangesloten, maar ik ga (wanneer de rest van het huis ook af is) gebruik maken van eigen apparatuur (Unifi + Draytek 130).
Volgens mij - maar daar ben ik niet zeker van - VLAN 640 voor TV wel een harde eis. Of een dedicated kabel trekken of een shared kabel maar aan beide kanten een apparaat die VLANning snapt. Dat hoeft echt geen dure managed switch te zijn, een router flashen met OpenWRT werkt ook. Of een Ubiquity EdgeRouter. En Mikrotik kan het ook
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Vandaag eindelijk de tijd gehad om mijn eigen netwerk weer in de lucht te hijsen, kabels af te monteren en alles aan te sluiten,verhuizen is toch meer werk dan je denkt
Zyxel modem los gehaald, vigor 130 dr op en klaar dacht ik. Ik krijg alleen geen IP adres, dsl is wel actief (hoger ingetraind dan de zyxel). Is dit iets wat een provider moet resetten? MAC filter oid? Moet ik gewoon wachten of heeft dat geen zin?
Vigor is nu in bridge gezet, USG er achter met vlan tag 300 op wan. Enkel de Draytek aansluiten (met juiste vlan) gaf ook geen IP. Iemand advies?

Zyxel modem los gehaald, vigor 130 dr op en klaar dacht ik. Ik krijg alleen geen IP adres, dsl is wel actief (hoger ingetraind dan de zyxel). Is dit iets wat een provider moet resetten? MAC filter oid? Moet ik gewoon wachten of heeft dat geen zin?
Vigor is nu in bridge gezet, USG er achter met vlan tag 300 op wan. Enkel de Draytek aansluiten (met juiste vlan) gaf ook geen IP. Iemand advies?
Als je nog een DHCP lease had duurt het ongeveer een uur voordat je weer een nieuwe krijgt is mijn ervaring.gastje01 schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:19:
Vandaag eindelijk de tijd gehad om mijn eigen netwerk weer in de lucht te hijsen, kabels af te monteren en alles aan te sluiten,verhuizen is toch meer werk dan je denkt![]()
8 punten en 3 strepen
Weet je zeker dat t een uur is? Ben inmiddels al 12u verder en nog geen lease. Zijn er nog andere dingen waar ik naar kan kijken? Anders ben ik bang dat ik iets over het hoofd heb gezien en voor niks aan het wachten ben.PA5AM schreef op zondag 22 september 2019 @ 23:44:
[...]
Als je nog een DHCP lease had duurt het ongeveer een uur voordat je weer een nieuwe krijgt is mijn ervaring.
Voor de zekerheid: ik heb alleen vlan300 ingesteld. Voor de rest niets.
[ Voor 18% gewijzigd door gastje01 op 23-09-2019 08:25 ]
Ik denk dat het oude modem op een mac adress gekoppeld staat. Dan dient er een mac release plaatst te vinden.gastje01 schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:21:
[...]
Weet je zeker dat t een uur is? Ben inmiddels al 12u verder en nog geen lease. Zijn er nog andere dingen waar ik naar kan kijken? Anders ben ik bang dat ik iets over het hoofd heb gezien en voor niks aan het wachten ben.
Ja. Dat is wel mijn ervaring.gastje01 schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:21:
[...]
Weet je zeker dat t een uur is? Ben inmiddels al 12u verder en nog geen lease. Zijn er nog andere dingen waar ik naar kan kijken? Anders ben ik bang dat ik iets over het hoofd heb gezien en voor niks aan het wachten ben.
Krijg je wel antwoord van de DHCP server? Het antwoord zou NAK moeten zijn als je geen nieuwe lease krijgt.
Ook zou op de verbinding nog verkeer naar het oude ip adres binnen moeten komen.
8 punten en 3 strepen
Wat gaat er fout ? Gisteren was Club Brugge - Anderlecht op Ziggo Sport Docu in SD kwaliteit, via Ziggo Go is het wel in HD. Ik heb T-Mobile thuis
Hoe was jullie beeldkwaliteit bij Ziggo Sport?
Hoe was jullie beeldkwaliteit bij Ziggo Sport?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Heb je dit nog aan de praat kunnen krijgen?gastje01 schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:21:
[...]
Yes, nog niet helemaal zoals ik wil, maar internet werkt wel. De draytek staat in bridge, dan krijg ik een IP zonder dat ik een vlan tag heb ingesteld, volgens mij hoort dat niet. Heb nog niet getest of ik vlan 640 los kan trekken voor iptv.dreester schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:48:
[...]
Heb je dit nog aan de praat kunnen krijgen?
Weet iemand hoe je de rode WAN poort als LAN poort kunt inzetten op de HG659? Voor ik de gateway hier heb gereset zat daar een pc in, na een factory reset wordt er geen DHCP uitgegeven op de rode WAN. Zie weinig aanknooppunten in de webinterface.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Kan niet, is dichtgezet.sdk1985 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:53:
Weet iemand hoe je de rode WAN poort als LAN poort kunt inzetten op de HG659? Voor ik de gateway hier heb gereset zat daar een pc in, na een factory reset wordt er geen DHCP uitgegeven op de rode WAN. Zie weinig aanknooppunten in de webinterface.
Weet iemand of je toch DSL kan krijgen als er via de postcodecheck alleen Glasvezel wordt aangeboden(Vriendin van me vindt de meerprijs zonde van haar geld)?
Volgens mij bij T-Mobile niet, als er glasvezel aanwezig is wordt daar over geleverd.peptalk schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:04:
Weet iemand of je toch DSL kan krijgen als er via de postcodecheck alleen Glasvezel wordt aangeboden(Vriendin van me vindt de meerprijs zonde van haar geld)?
zit er een telefoon aansluiting? Uit ervaring weet ik dat T-Mobile 20mb levert over adsl, ook als er een glasvezelaansluiting zit. Misschien doen ze het niet meer, maar kan het altijd proberen.peptalk schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:04:
Glasvezel levert daarentegen wel betere verbinding op. Voor adsl mag het signaal 80% minder zijn. Dus als je 100mb op de lijn staat, dan is alles boven de 80 mb al aanvaadbaar.
Ja ziet er, ze heeft nu DSL van Telfort Glasvezel ligt nog buiten, heeft ze nooit binnen laten aansluiten.MichelJ schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:58:
[...]
zit er een telefoon aansluiting? Uit ervaring weet ik dat T-Mobile 20mb levert over adsl, ook als er een glasvezelaansluiting zit. Misschien doen ze het niet meer, maar kan het altijd proberen.
Glasvezel levert daarentegen wel betere verbinding op. Voor adsl mag het signaal 80% minder zijn. Dus als je 100mb op de lijn staat, dan is alles boven de 80 mb al aanvaadbaar.
als je de postcode invult op tmobile thuis website?peptalk schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:34:
[...]
Ja ziet er, ze heeft nu DSL van Telfort Glasvezel ligt nog buiten, heeft ze nooit binnen laten aansluiten.
https://thuis.t-mobile.nl/
Je zou nog op fourstack kunnen kijken:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Bijna alle providers leveren enkel via glasvezel als dat er ligt.MichelJ schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:07:
[...]
als je de postcode invult op tmobile thuis website?
https://thuis.t-mobile.nl/
Je zou nog op fourstack kunnen kijken:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
De enige uitzondering doe ik zo weet is Budget Energie.
Dat de glasvezel binnen niet is afgemonteerd zegt niet zo heel veel, als de postcodecheck op T-Mobile aangeeft dat er glasvezel aanwezig is dan wordt dat bij een bestelling gratis door KPN NetwerkNL binnen afgemonteerd middels een NLS 7 of NLS 8 order.
NLS 7 = "Glasvezel beschikbaar tot aan de voorgevel van de eindgebruikerlocatie en geen FTU aanwezig"
NLS 8 = "Glasvezel beschikbaar tot de erfgrens van de eindgebruikerlocatie"
De beste site om te checken of glas beschikbaar is:peptalk schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:34:
[...]
Ja ziet er, ze heeft nu DSL van Telfort Glasvezel ligt nog buiten, heeft ze nooit binnen laten aansluiten.
www.kpnnetwerk.nl
Dit is de site van voormalig Reggefiber dus dat is de beste bron.
Zie dit topic weer voorbij komen. Overgegaan van Ziggo naar T-mobile thuis 100mbit. Heb het Huawei modem met daarachter mijn eigen AP en switch. Verbinding is super stabiel en snel.
Zoals gezegd kan je bij Budget (voorheen NLE) kiezen voor DSL en ook bij Oxxio en bij Cheap Connect.Barre73 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:28:
[...]
De beste site om te checken of glas beschikbaar is:
www.kpnnetwerk.nl
Dit is de site van voormalig Reggefiber dus dat is de beste bron.
De desktop zat er toch echt in voor ik het ding een reset gaf.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Begrijp ik nou goed dat het Zyxel modem dat je van T-mobile krijgt helemaal niet in bridge-mode kan en je daarom zelf een Draytek modem hebt aangeschaft? Of doe je dit gewoon omdat het kan?gastje01 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:47:
[...]
Yes, nog niet helemaal zoals ik wil, maar internet werkt wel. De draytek staat in bridge, dan krijg ik een IP zonder dat ik een vlan tag heb ingesteld, volgens mij hoort dat niet. Heb nog niet getest of ik vlan 640 los kan trekken voor iptv.
Edit: Had even iets verder terug moeten lezen. Ook het nieuwe Zyxel modem kan dus niet in bridge vanuit T-mobile (wat een vreselijk kinderachtig beleid!). Heb al meteen weer spijt van de overstap op deze manier, maar goed dan had ik me maar beter moeten inlezen voor het bestellen.
Dan ga ik maar eens aankijken of ik überhaupt het modem van online nog moet terugsturen (daar rept de opzeggingsmail nog geen woord over), dan hou ik die gewoon en anders koop ik wel een losse netgear DM200.
Ik ga zelf van Online over naar T eind deze maand en ik wil het liefst m'n bestaande set-up houden waarbij het modem alleen DSL omzet naar ethernet. Mijn Mikrotik router heeft nu een DHCP-client op vlan 1001 (door 2 managed switches heen, de router staat namelijk ergens anders) en dat werkt prima, zou mooi zijn als ik alleen maar het vlan hoef om te zetten naar 300.
[ Voor 22% gewijzigd door RonJ op 14-10-2019 12:52 ]
All-electric.
Dat is min of meer wat ik hier ook had gedaan. Ik had al een complete bestaande netwerk setup, maar dan op glas van TM (SFP direct in de switch) en ben door een verhuizing terug gegaan naar DSL. Ik was bang dat ik met de huidige verbinding niet uit zou komen (55/10) en ik vroeg of laat toch naar Ziggo zou switchen i.v.m. de hogere snelheid en de afwezigheid van glas in mijn nieuwe woning. Dit blijkt in de praktijk echter totaal niet zo te zijn. Sterker nog, in heb de Draytek, in bridge, nu ook naar de meterkast verplaatst.ronjansen87 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:21:
[...]
Begrijp ik nou goed dat het Zyxel modem dat je van T-mobile krijgt helemaal niet in bridge-mode kan en je daarom zelf een Draytek modem hebt aangeschaft? Of doe je dit gewoon omdat het kan?
Edit: Had even iets verder terug moeten lezen. Ook het nieuwe Zyxel modem kan dus niet in bridge vanuit T-mobile (wat een vreselijk kinderachtig beleid!). Heb al meteen weer spijt van de overstap op deze manier, maar goed dan had ik me maar beter moeten inlezen voor het bestellen.
Dan ga ik maar eens aankijken of ik überhaupt het modem van online nog moet terugsturen (daar rept de opzeggingsmail nog geen woord over), dan hou ik die gewoon en anders koop ik wel een losse netgear DM200.
Ik ga zelf van Online over naar T eind deze maand en ik wil het liefst m'n bestaande set-up houden waarbij het modem alleen DSL omzet naar ethernet. Mijn Mikrotik router heeft nu een DHCP-client op vlan 1001 (door 2 managed switches heen, de router staat namelijk ergens anders) en dat werkt prima, zou mooi zijn als ik alleen maar het vlan hoef om te zetten naar 300.
Eigen apparatuur wil ik bij voorkeur blijven gebruiken zodat ik op ieder gewenst moment een switch kan maken. Van een provider heb ik dan niet veel meer nodig dan een domme 'pijp' naar het internet. Dat ze het niet faciliteren kun je kinderachtig vinden, aan de andere kant, ze blokkeren het ook niet dus je bent vrij om je eigen spullen aan te sluiten, je krijgt er alleen geen support op.
Ik kwam juist +/- een jaar geleden van Ziggo af (400/40). Nog geen seconde spijt van gehad. Ziggo had echt een heel goed eigen netwerk maar na de fusie hebben ze dat juist uitgezet en alles gemigreerd naar de backbone van UPC/Liberty (Aorta.net). Dat is echt totale bagger. Als je niet al te vaak download (en daar dan dus op moet wachten) kan je imho veel beter DSL nemen. Het KPN Netwerk is dusdanig veel beter qua peering en latency (naar niet-populaire sites/diensten) dan dat van liberty dat het bij gewoon browsen, bijvoorbeeld naar Tweakers, juist veel sneller voelt dan Ziggo daarvoor. Voor streaming e.d. is 100mbit meer dan genoeg.gastje01 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:11:
[...]
Dat is min of meer wat ik hier ook had gedaan. Ik had al een complete bestaande netwerk setup, maar dan op glas van TM (SFP direct in de switch) en ben door een verhuizing terug gegaan naar DSL. Ik was bang dat ik met de huidige verbinding niet uit zou komen (55/10) en ik vroeg of laat toch naar Ziggo zou switchen i.v.m. de hogere snelheid en de afwezigheid van glas in mijn nieuwe woning. Dit blijkt in de praktijk echter totaal niet zo te zijn. Sterker nog, in heb de Draytek, in bridge, nu ook naar de meterkast verplaatst.
Ja same here. Bovendien heb ik niet voor niets voor een fortuin aan semi-zakelijke apparatuur hangen, dan wil ik niet alsnog moeten leunen op zo'n lekke Chinese butt-router van 3 tientjes. Het enige dat ik van ze wil is dat ze bridge/modem-only mode ondersteunen c.q. niet uitschakelen in de firmware. Dat bewust blokkeren (is meer werk dan gewoon zo laten) is hetgeen ik kinderachtig vind. Bij andere partijen kan dat namelijk wél gewoon zonder problemen en kan men hier ook gewoon prima support op leveren.Eigen apparatuur wil ik bij voorkeur blijven gebruiken zodat ik op ieder gewenst moment een switch kan maken. Van een provider heb ik dan niet veel meer nodig dan een domme 'pijp' naar het internet. Dat ze het niet faciliteren kun je kinderachtig vinden, aan de andere kant, ze blokkeren het ook niet dus je bent vrij om je eigen spullen aan te sluiten, je krijgt er alleen geen support op.
Nu moet T-mobile me het modem leveren, dat ik vervolgens meteen ongebruikt in een kast leg en dan na x jaar terug moet naar T, of de kliko ingaat. Zonde van het geld, transport en verspilde resources. Ik heb nog aan ze gevraagd of ze dat modem niet konden houden en dan de 30 euro aansluitkosten wegstrepen, maar dat was helaas onbespreekbaar.
All-electric.
Misschien wel duidelijk, misschien niet duidelijk.
Ik heb T-Mobile Thuis (50mbit, DSL) als backup lijntje, de upload is 22mbit hier, enige wat boeit.)
+ T-Mobile laagste 1GB sim.
Inloggen op T-Mobile Thuis ga ik nu van 27 euro in de maand naar 25 euro in de maand voor DSL.
Mobiel blijft hetzelfde, 13.50 + 2.50 euro klanten korting.
Bij mobiel zie ik nu ook 5.00 euro korting voor Thuis staan. (Bij beide dus. Onder Klantvoordeel)
Bovenstaande is met de nieuwe klantvoordeel korting dus.
(Nog) geen mail bevestiging gehad, wel direct zichtbaar in My T-Mobile Thuis.
Ik heb T-Mobile Thuis (50mbit, DSL) als backup lijntje, de upload is 22mbit hier, enige wat boeit.)
+ T-Mobile laagste 1GB sim.
Inloggen op T-Mobile Thuis ga ik nu van 27 euro in de maand naar 25 euro in de maand voor DSL.
Mobiel blijft hetzelfde, 13.50 + 2.50 euro klanten korting.
Bij mobiel zie ik nu ook 5.00 euro korting voor Thuis staan. (Bij beide dus. Onder Klantvoordeel)
Bovenstaande is met de nieuwe klantvoordeel korting dus.
(Nog) geen mail bevestiging gehad, wel direct zichtbaar in My T-Mobile Thuis.
Hmm de factuur van november wordt over 2 dagen afgeschreven.
De 2 euro korting blijft + 19 cent extra over oktober, 29-31 okt.
Ik zie nu ook dat er twee soorten internet zijn:
Basic: 50/5
Fast: 100/10
Het gaat mij alleen om de upload, dus uiteraard basic genomen.
Ruim 20mbit upload, zat voor een backup lijntje.
Ik vind dit echt heel positief, dat een provider je zelf aanpast naar de goedkoopste versie van internet die minimaal dezelfde snelheden heeft.
De 2 euro korting blijft + 19 cent extra over oktober, 29-31 okt.
Ik zie nu ook dat er twee soorten internet zijn:
Basic: 50/5
Fast: 100/10
Het gaat mij alleen om de upload, dus uiteraard basic genomen.
Ruim 20mbit upload, zat voor een backup lijntje.
Ik vind dit echt heel positief, dat een provider je zelf aanpast naar de goedkoopste versie van internet die minimaal dezelfde snelheden heeft.
Hallo,
Ik heb een vraag omtrent de aansluiting van de T-Mobile Thuis dienst op het adres van mijn vriendin. Mijn vriendin is sinds 1 december naar een andere woning verhuist. Toen ik een tijd geleden een abonnement wilde afsluiten gaf geen enkele provider aan dat dit mogelijk was op Ziggo na. Volgens alle providers (en FPI Forstack) was het huisnummer niet bekend zonder toevoeging. Het gewenste adres toonde de melding “Geen correct KANVAS adres” en inmiddels is dit niet veranderd. Dat COAX aanwezig was wist ik omdat de voorgaande bewoonster diensten deed afnemen van Ziggo. Voor de DSL verbinding zou dus geen werkende verbinding aanwezig zijn in de woning.

Een screenshot van FPI Fourstack (ná de aansluiting van afgelopen maandag)
Na wat chatten, bellen en mailen naar Budget alles-in-1, Caiway, Delta, KPN, Online.nl, T-Mobile, Tele2, XS4ALL en YouFone hapte KPN toe dat hun de aansluiting gratis in orde konden komen maken, de andere providers raadde ons aan een aansluiting aan te vragen via MijnAansluiting.nl
De website van KPN (tevens netbeheerder in de regio) liet nu een bestelling toe op het gewenste adres (dus zonder onnodige toevoeging aan het huisnummer) en er werd bij de bestelling aangegeven dat een (gratis) monteur vereist was. Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik ervoor gekozen om een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten, de reden waardoor ik dus nu ook vrij ben om te switchen van provider
De monteur van KPN is afgelopen maandag langs gekomen op het adres en gaf inderdaad toe dat de verbinding van de straatkast naar de meterkast niet actief was en dat de administratie omtrent het ISRA punt niet klopte. De monteur heeft een verbinding opgezet van de straatkast naar de meterkast in de kelder, een kabel gevonden die van de meterkast twee verdiepingen hoger ging naar de woning, en heeft in de woning een kabel gelegd van het punt waar de kabels van de meterkast aankwamen naar de woonkamer (zie foto).
De diensten zijn geïnstalleerd en jawel, het heeft geresulteerd in een werkende internetverbinding. Nu heb ik een vraag over het aansluiten van T-Mobile Thuis.
De diensten van KPN zijn nu werkzaam. Via bekabeling in het appartement loopt er nu een kabel van de meterkast in de kelder naar haar appartement, twee etages hoger. Het aansluitpunt ziet er als volgt uit:

Links (voor de aansluiting) / rechts (na de aansluiting van afgelopen maandag)
De kabel hiervan loopt verder als UTP stekker naar de woonkamer waar deze kabel in de Experiabox v10a van KPN gaat.
Als ik nu T-Mobile Thuis aanschaf, is het dan een kwestie van de UTP kabel uit de Experiabox van KPN halen en de kabel in het modem van T-Mobile plaatsen? Of moet er nog gerommeld worden in de meterkast en/of bovenstaande aansluiting?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Ik heb een vraag omtrent de aansluiting van de T-Mobile Thuis dienst op het adres van mijn vriendin. Mijn vriendin is sinds 1 december naar een andere woning verhuist. Toen ik een tijd geleden een abonnement wilde afsluiten gaf geen enkele provider aan dat dit mogelijk was op Ziggo na. Volgens alle providers (en FPI Forstack) was het huisnummer niet bekend zonder toevoeging. Het gewenste adres toonde de melding “Geen correct KANVAS adres” en inmiddels is dit niet veranderd. Dat COAX aanwezig was wist ik omdat de voorgaande bewoonster diensten deed afnemen van Ziggo. Voor de DSL verbinding zou dus geen werkende verbinding aanwezig zijn in de woning.

Na wat chatten, bellen en mailen naar Budget alles-in-1, Caiway, Delta, KPN, Online.nl, T-Mobile, Tele2, XS4ALL en YouFone hapte KPN toe dat hun de aansluiting gratis in orde konden komen maken, de andere providers raadde ons aan een aansluiting aan te vragen via MijnAansluiting.nl
De website van KPN (tevens netbeheerder in de regio) liet nu een bestelling toe op het gewenste adres (dus zonder onnodige toevoeging aan het huisnummer) en er werd bij de bestelling aangegeven dat een (gratis) monteur vereist was. Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik ervoor gekozen om een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten, de reden waardoor ik dus nu ook vrij ben om te switchen van provider
De monteur van KPN is afgelopen maandag langs gekomen op het adres en gaf inderdaad toe dat de verbinding van de straatkast naar de meterkast niet actief was en dat de administratie omtrent het ISRA punt niet klopte. De monteur heeft een verbinding opgezet van de straatkast naar de meterkast in de kelder, een kabel gevonden die van de meterkast twee verdiepingen hoger ging naar de woning, en heeft in de woning een kabel gelegd van het punt waar de kabels van de meterkast aankwamen naar de woonkamer (zie foto).
De diensten zijn geïnstalleerd en jawel, het heeft geresulteerd in een werkende internetverbinding. Nu heb ik een vraag over het aansluiten van T-Mobile Thuis.
De diensten van KPN zijn nu werkzaam. Via bekabeling in het appartement loopt er nu een kabel van de meterkast in de kelder naar haar appartement, twee etages hoger. Het aansluitpunt ziet er als volgt uit:

De kabel hiervan loopt verder als UTP stekker naar de woonkamer waar deze kabel in de Experiabox v10a van KPN gaat.
Als ik nu T-Mobile Thuis aanschaf, is het dan een kwestie van de UTP kabel uit de Experiabox van KPN halen en de kabel in het modem van T-Mobile plaatsen? Of moet er nog gerommeld worden in de meterkast en/of bovenstaande aansluiting?
[ Voor 1% gewijzigd door robcoenen op 06-12-2019 11:25 . Reden: Afbeeldingen verkleind ]
Mij is opgevallen dat we al weken een vaste IP hebben (het goedkoopste pakket). Zelfs herstarten van de modem levert geen nieuwe IP op.
Is dat nu gewoon standaard het geval bij T-Mobile?
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
T-Mobile thuis troep!
Pluspunten: 0
Minpunten: Ontelbaar
Tevens even de bezem door het topic heen gehaald, gebruik s.v.p. de knop Topicreport in plaats van ín het topic zelf te regeren
Tevens even de bezem door het topic heen gehaald, gebruik s.v.p. de knop Topicreport in plaats van ín het topic zelf te regeren
[ Voor 121% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-12-2019 21:09 ]
Ik heb al sinds ik TM heb (sinds begin dit jaar), dezelfde IP adres.ben2513 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:30:
Mij is opgevallen dat we al weken een vaste IP hebben (het goedkoopste pakket). Zelfs herstarten van de modem levert geen nieuwe IP op.
Lease tijd is gewoon hoog. Als je veranderd van router of je router een week offline gooit, is de kans zeer groot dat je een ander IP hebt.
Ik krijg ook zelden/nooit een nieuw adres. Veranderen van router heeft wel ‘geholpen’. 24u van de stroom deed de truc ook nog wel eens.ben2513 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:30:
Lekker beargumenteerd ook!Onkybonky schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:13:
T-Mobile thuis troep!
[modbreak]Welkom op GoT @Onkybonky![]()
Klagen is prima, maar hou het netjes en genuanceerd s.v.p. :)[/modbreak]
[mbr]Tevens even de bezem door het topic heen gehaald, gebruik s.v.p. de knop Topicreport in plaats van ín het topic zelf te regeren :)[/mbr]
Yes. Het ziet het naar uit dat je ISRA via een utp kabel naar je appartement ‘verlengd’ is. Als je hier een dsl modem van een andere provider aan sluit moet dat ook gewoon kunnen werken.robcoenen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:23:
Hallo,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We zijn vandaag overgestapt van telfort dsl naar t-mobile thuis dsl. Ik weet niet hoelang we bij telfort waren, eerst tiscali, daarna telfort. De verbinding was al rond 9 uur aktief. we hebben geen telefoon, geen tv, alleen dsl.
De nieuwe Zyxel modem/router met 5 G, met 4 ethernet porten, met gast wifi, de verbinding - alles werkt prima. Snelheid is ook goed.
De nieuwe Zyxel modem/router met 5 G, met 4 ethernet porten, met gast wifi, de verbinding - alles werkt prima. Snelheid is ook goed.
Als ik op de site inlog van t-mobile dan zegt hij dat de automatische incasso mislukt is terwijl het geld wel degelijk de 28ste is afgeschreven. hebben meer mensen hier last van?
Sinds 2 weken een 75 inch tv in huis, merk dat het beeld op Fox Sports en Ziggo Sport tijdens voetballen erg matig is.
Ik zelf denk dat de beeldkwaliteit via Ziggo beter is. Wat zijn jullie ervaringen de laatste tijd met tv van T-Mobile?
Ik zelf denk dat de beeldkwaliteit via Ziggo beter is. Wat zijn jullie ervaringen de laatste tijd met tv van T-Mobile?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Hier helemaal niets. mijn simkaart doet het niet meer (zegt mijn telefoon) en kan niks, behalve op wi-fi. En inloggen op t-mobile site lukt ook niet.
Zit ernstig te spelen met de gedachte naar T-Mobile te komen. Ben nml. ontevreden over het prijsbeleid van Ziggo.
3 Vraagjes, in volgorde van belangrijkheid:
1. Hoe zit dat met (tv) zappen, komt er een onscreendisplay in beeld, en zoja hoeveel seconden, en valt dat uit te zetten? Grote bron van ergernis bij Ziggo, daar is het minimaal 5 seoonden (is persoonlijk, maar ik heb er last van).
2. Via de T-mobile site krijg ik 35 euro te zien voor 100Mbit.....maar ik lees dat anderen het voor 30 euro hebben, en 50Mbit zelfs voor 25..?
3. Zijn er mensen met ervaring qua mediabox met Kpn, hoe vergelijkt die met die van T-mobile? Hoorde iemand klagen over de mediabox van T-mobile.
1. Hoe zit dat met (tv) zappen, komt er een onscreendisplay in beeld, en zoja hoeveel seconden, en valt dat uit te zetten? Grote bron van ergernis bij Ziggo, daar is het minimaal 5 seoonden (is persoonlijk, maar ik heb er last van).
2. Via de T-mobile site krijg ik 35 euro te zien voor 100Mbit.....maar ik lees dat anderen het voor 30 euro hebben, en 50Mbit zelfs voor 25..?
3. Zijn er mensen met ervaring qua mediabox met Kpn, hoe vergelijkt die met die van T-mobile? Hoorde iemand klagen over de mediabox van T-mobile.
Ik ga er vanuit dat je kanaal informatie bedoeld. Dit is aan te passen naar 3, 5, 10, 20 of 30 seconden.Sjah schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:04:
Zit ernstig te spelen met de gedachte naar T-Mobile te komen. Ben nml. ontevreden over het prijsbeleid van Ziggo.
Mijn ouders zitten bij KPN, ikzelf bij T-Mobile. Ik vind de Mediabox van KPN net wat sneller tov T-Mobile & waardeer erg dat deze Netflix integratie heeft. Wel zijn ze beide sneller als de Ziggo boxen die ik heb gebruikt. Sinds kort kan je bij T-Mobile ook terug in de tijd met de gids (en op een aantal zenders terug kijken). Iets wat KPN al heeft, en T-Mobile dus ook steeds meer biedt. Het formaat van de T-Mobile Mediabox is erg fijn, nog kleiner als die van KPN. Je moet wel wat meer op de Mediabox richten met je afstandsbediening tov KPN.3. Zijn er mensen met ervaring qua mediabox met Kpn, hoe vergelijkt die met die van T-mobile? Hoorde iemand klagen over de mediabox van T-mobile.
De KPN decoder die alle nieuwe klanten nu krijgen is ongeveer net zo groot als die van T-Mobile die jij bedoelt. Het is een standaard 4K decoder en dus nog weer wat kleiner geworden dan de vorigen.init schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:19:
[...]
Ik ga er vanuit dat je kanaal informatie bedoeld. Dit is aan te passen naar 3, 5, 10, 20 of 30 seconden.
[...]
Mijn ouders zitten bij KPN, ikzelf bij T-Mobile. Ik vind de Mediabox van KPN net wat sneller tov T-Mobile & waardeer erg dat deze Netflix integratie heeft. Wel zijn ze beide sneller als de Ziggo boxen die ik heb gebruikt. Sinds kort kan je bij T-Mobile ook terug in de tijd met de gids (en op een aantal zenders terug kijken). Iets wat KPN al heeft, en T-Mobile dus ook steeds meer biedt. Het formaat van de T-Mobile Mediabox is erg fijn, nog kleiner als die van KPN. Je moet wel wat meer op de Mediabox richten met je afstandsbediening tov KPN.
Meer mensen hier ervaring mee?Mars18 schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:53:
Sinds 2 weken een 75 inch tv in huis, merk dat het beeld op Fox Sports en Ziggo Sport tijdens voetballen erg matig is.
Op xDSL kan T-Mobile alleen de TV streams van KPN gebruiken. Die zijn maximaal HD en dan 7,2 Mbit. Bij Ziggo kan de bitrate variëren maar dan tot maximaal 12/13 Mbit. Dat verschil kan je op zo'n groot scherm waarschijnlijk wel zien ja.
Via xDSL geldt hetzelfde voor alle providers dus dan is alleen Ziggo een alternatief. Via glas kan T-Mobile in gebieden waar je 1000 Mbit kan krijgen, wel een gelijke beeldkwaliteit leveren als Ziggo.
Als je combineert met T-Mobile Mobiel krijg je korting (i.c.m. een limited abonnement 5 euro korting, i.c.m. een unlimited abonnement krijg je voor 25 euro de hoogste internetsnelheid op jouw adres).Sjah schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:04:
TV is 15,- per maand daar bovenop.
Danjk.j_bos schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:16:
[...]
Als je combineert met T-Mobile Mobiel krijg je korting (i.c.m. een limited abonnement 5 euro korting, i.c.m. een unlimited abonnement krijg je voor 25 euro de hoogste internetsnelheid op jouw adres).
TV is 15,- per maand daar bovenop.
Heb Ben abo, das ook T-mobile, maar daarmee krijg je niks meen ik, jammer.
Ik heb sinds gister KPN en daar kun je in het menu die minigids uitzetten.Sjah schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:04:
Ik heb het idee dat T-Mobile xDSL stabieler is dan een paar maanden terug, toen speelden er regelmatiger disconnects enzo. Nu 21 dagen non-stop verbonden met hele nette waarden 

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Ik heb nu T-mobile glasvezel maar ga verhuizen naar een niet glasvezel gebied. T-mobile biedt geen 200mbit dsl verbinding op mijn adres, KPN doet dit wel. Is daar een reden voor?
Nu heb ik de amigo tv kastjes, deze werken op een aparte netwerkkabel voor het tv signaal. Als ik naar DSL overstap krijg ik dan wel een media converter en 1 netwerksignaal waarover ook de tv loopt?
Via deze link gekeken wat de mogelijke snelheid is:
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
Nu heb ik de amigo tv kastjes, deze werken op een aparte netwerkkabel voor het tv signaal. Als ik naar DSL overstap krijg ik dan wel een media converter en 1 netwerksignaal waarover ook de tv loopt?
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
200 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
200 Mbit/s
[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 14-01-2020 15:02 ]
T-Mobile levert niet via Bonded en sinds hun nieuwe Uit en Thuis propositie nemen ze bij KPN wholesale geen 200/200 en 500/500 meer af. Te duur zeggen ze.Viper® schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:53:
Ik heb nu T-mobile glasvezel maar ga verhuizen naar een niet glasvezel gebied. T-mobile biedt geen 200mbit dsl verbinding op mijn adres, KPN doet dit wel. Is daar een reden voor?
[...]
In jouw geval kan er 200 geleverd worden via 1 aderpaar (Vplus) of via 2 aderparen (bonded VDSL).Viper® schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:53:
[...]
Beide technieken worden niet gebruikt door T-Mobile. Dus jij kan max 100 Mbit krijgen.
Een mediaconverter is uiteraard niet nodig bij koper. Er is niks te converteren. Vanuit het ISRA punt zal je een telefoonkabeltje krijgen naar de modem/router van TMO. Zal de Huawei of Zyxel zijn, dat weet ik zo niet. Vanaf daar is het precies het zelfde als je nu hebt.
Ik heb nu de Zyxel maar die heeft 2 aparte uitgangen, 1 voor LAN en 1 voor TV. Deze signalen zijn nog gescheiden. Dacht gelezen te hebben dat T-mobile aan het overstappen was op een nieuwe modem/techniek waarbij het tv signaal ook al over het netwerk loopt.Barre73 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:39:
[...]
In jouw geval kan er 200 geleverd worden via 1 aderpaar (Vplus) of via 2 aderparen (bonded VDSL).
Beide technieken worden niet gebruikt door T-Mobile. Dus jij kan max 100 Mbit krijgen.
Een mediaconverter is uiteraard niet nodig bij koper. Er is niks te converteren. Vanuit het ISRA punt zal je een telefoonkabeltje krijgen naar de modem/router van TMO. Zal de Huawei of Zyxel zijn, dat weet ik zo niet. Vanaf daar is het precies het zelfde als je nu hebt.
Dat heb ik ook gelezen en dat ging specifiek over die Zyxel. Dus waarom dat bij jou nu nog niet werkt weet ik zo niet.Viper® schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:39:
[...]
Ik heb nu de Zyxel maar die heeft 2 aparte uitgangen, 1 voor LAN en 1 voor TV. Deze signalen zijn nog gescheiden. Dacht gelezen te hebben dat T-mobile aan het overstappen was op een nieuwe modem/techniek waarbij het tv signaal ook al over het netwerk loopt.
De zyxel heeft:
1 wan (blauw)
1 dsl (grijs)
4 lan (geel)
2 telefoon (groen)
2 usb
de lan poorten zijn geschikt voor internet en iptv.
1 wan (blauw)
1 dsl (grijs)
4 lan (geel)
2 telefoon (groen)
2 usb
de lan poorten zijn geschikt voor internet en iptv.
alle lan poorten zijn geschikt voor internet en TV. Standaard loopt er internet over en wanneer de setopbox wordt aangesloten dan maakt de zyxel er virtueel een extra tv poort over deze aansluiting. Waarschijnlijk iets met een Vlan. Er zijn gevallen bekend dat sommige Zyxels hier problemen mee hebben, waarschijnlijk een firmware issue.Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:45:
[...]
Dat heb ik ook gelezen en dat ging specifiek over die Zyxel. Dus waarom dat bij jou nu nog niet werkt weet ik zo niet.
Gedaan, of toch van af gezien?Sjah schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:04:
Sjah schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:04:3. Zijn er mensen met ervaring qua mediabox met Kpn, hoe vergelijkt die met die van T-mobile? Hoorde iemand klagen over de mediabox van T-mobile.
Nou goed, ik wordt best jaloers als ik bij anderen thuis ga kijken met de KPN TV-ontvanger en wel hierom:init schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:19:
Mijn ouders zitten bij KPN, ikzelf bij T-Mobile. Ik vind de Mediabox van KPN net wat sneller tov T-Mobile & waardeer erg dat deze Netflix integratie heeft. Wel zijn ze beide sneller als de Ziggo boxen die ik heb gebruikt. Sinds kort kan je bij T-Mobile ook terug in de tijd met de gids (en op een aantal zenders terug kijken). Iets wat KPN al heeft, en T-Mobile dus ook steeds meer biedt. Het formaat van de T-Mobile Mediabox is erg fijn, nog kleiner als die van KPN. Je moet wel wat meer op de Mediabox richten met je afstandsbediening tov KPN.
- Uitzending gemist bij KPN sluit bij het volgende programma precies aan waar je gebleven was bij het vorige programma. Er komt een hele korte onderbreking maar dan gaat het terugkijken gewoon verder bij het volgende programma.
Wat er bij mij gebeurd bij terugkijken (ik neem als voorbeeld even het 18 uur journaal en EenVandaag erna):
-Ik start om 18:11 terug het journaal van 18:00 uur.
-Ik skip na het journaal de reclames en kijk EenVandaag.
-Op een gegeven moment loopt EenVandaag uit zijn tijdslot van het Journaal, hierna gaat deze terug naar live tv.
-Vervolgens moet ik op het blauwe knopje drukken (terugkijken vanaf begin) en flink doorspoelen om weer verder te kijken waar ik gebleven was.
Wat ik eigenlijk had moeten doen:
-Journaal van 18 uur af kijken.
-Terug naar live TV gaan (EenVandaag)
-Kiezen voor terugkijken vanaf begin
-Reclame doorspoelen en kijken.
Maargoed, mijn punt is dus: bij KPN is deze overgang automatisch met kleine onderbreking. - Terugkijken via de TV gids (echt ver terug): veelal de RTL zenders. Bij KPN is dit geen probleem bij alle zenders.
- De KPN box heeft Netflix aan boord bij On Demand, T-Mobile (nog) niet.
Er zijn echter nog genoeg andere manieren natuurlijk om Netflix te kijken, bijv. via een Playstation of Smart TV - Zoals hierboven al gezegd werd: de afstandsbediening. Je moet goed richten op het kastje.
- Terugkijken een heel eind terug werkt via het menu wat omslachtig met terugzoeken.
Dan snap je natuurlijk wel dat qua ontwikkelingskosten/onderhoud KPN veel grotere budgetten heeft.
Verder mijn tweede punt waarom het niet fair is: het prijsverschil tussen KPN en T-Mobile.
Maar, ik zie echt langzaamaan steeds weer dingetjes verbeteren bij T-Mobile en het begint allemaal steeds beter te worden. Complimenten richting T-Mobile daarom. Dingen die ik hierboven genoemd heb kunnen wellicht in de volgende keren met updates bij T-Mobile alsnog komen.
Verder werkt de TV AnyWhere app wel net zo goed als die van KPN op tablets en smartphones vind ik.
Maar je moet bij het TV kastje wel even opletten als je de Zyxel hebt doorgelust via een switch dat je het VLAN 640 in een switch als trunk op een poortje uitstuurt, zie bijv. How to set-up a home network with Ubiquiti devices and T-Mobile Thuis..MichelJ schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:29:
alle lan poorten zijn geschikt voor internet en TV. Standaard loopt er internet over en wanneer de setopbox wordt aangesloten dan maakt de zyxel er virtueel een extra tv poort over deze aansluiting. Waarschijnlijk iets met een Vlan. Er zijn gevallen bekend dat sommige Zyxels hier problemen mee hebben, waarschijnlijk een firmware issue.
Een managed switch is dan wel handig.
Ik kan me volledig in je punten vinden. Hoop ook dat ze deze dingen verhelpen. Ze zijn in ieder geval goed op weg!Jorn1986 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:29:
[...]
Gedaan, of toch van af gezien?
[...]
[...]
Nou goed, ik wordt best jaloers als ik bij anderen thuis ga kijken met de KPN TV-ontvanger en wel hierom:Verder denk ik niet dat het fair is om T-Mobile op dit moment te vergelijken met KPN's TV ontvanger. T-Mobile had eind 2018 zo'n 200.000 TV abonnementen, KPN had er eind 2018 zo'n 2,3 miljoen.
- Uitzending gemist bij KPN sluit bij het volgende programma precies aan waar je gebleven was bij het vorige programma. Er komt een hele korte onderbreking maar dan gaat het terugkijken gewoon verder bij het volgende programma.
Wat er bij mij gebeurd bij terugkijken (ik neem als voorbeeld even het 18 uur journaal en EenVandaag erna):
-Ik start om 18:11 terug het journaal van 18:00 uur.
-Ik skip na het journaal de reclames en kijk EenVandaag.
-Op een gegeven moment loopt EenVandaag uit zijn tijdslot van het Journaal, hierna gaat deze terug naar live tv.
-Vervolgens moet ik op het blauwe knopje drukken (terugkijken vanaf begin) en flink doorspoelen om weer verder te kijken waar ik gebleven was.
Wat ik eigenlijk had moeten doen:
-Journaal van 18 uur af kijken.
-Terug naar live TV gaan (EenVandaag)
-Kiezen voor terugkijken vanaf begin
-Reclame doorspoelen en kijken.
Maargoed, mijn punt is dus: bij KPN is deze overgang automatisch met kleine onderbreking.- Terugkijken via de TV gids (echt ver terug): veelal de RTL zenders. Bij KPN is dit geen probleem bij alle zenders.
- De KPN box heeft Netflix aan boord bij On Demand, T-Mobile (nog) niet.
Er zijn echter nog genoeg andere manieren natuurlijk om Netflix te kijken, bijv. via een Playstation of Smart TV- Zoals hierboven al gezegd werd: de afstandsbediening. Je moet goed richten op het kastje.
- Terugkijken een heel eind terug werkt via het menu wat omslachtig met terugzoeken.
Dan snap je natuurlijk wel dat qua ontwikkelingskosten/onderhoud KPN veel grotere budgetten heeft.
Verder mijn tweede punt waarom het niet fair is: het prijsverschil tussen KPN en T-Mobile.
Maar, ik zie echt langzaamaan steeds weer dingetjes verbeteren bij T-Mobile en het begint allemaal steeds beter te worden. Complimenten richting T-Mobile daarom. Dingen die ik hierboven genoemd heb kunnen wellicht in de volgende keren met updates bij T-Mobile alsnog komen.
Verder werkt de TV AnyWhere app wel net zo goed als die van KPN op tablets en smartphones vind ik.
[...]
Maar je moet bij het TV kastje wel even opletten als je de Zyxel hebt doorgelust via een switch dat je het VLAN 640 in een switch als trunk op een poortje uitstuurt, zie bijv. How to set-up a home network with Ubiquiti devices and T-Mobile Thuis..
Een managed switch is dan wel handig.
@Jorn1986
Goede vraag>>>> nee ik heb het nog niet gedaan, omdat ik vast zit aan Ziggo jaarcontract. Kan niet wachten en ga dan onmiddelijk over naar Vdsl....en wel Kpn techniek maar BudgetAllesin1 prijs/provider, die leveren me Kpn spul voor 44 euro, das meer dan 1/3e lager dan Ziggo wat ik nu wel gezien heb (ok ik ga van 250Mbit naar 100, maar 100 is genoeg vermoed ik donkerbruin).
Goede vraag>>>> nee ik heb het nog niet gedaan, omdat ik vast zit aan Ziggo jaarcontract. Kan niet wachten en ga dan onmiddelijk over naar Vdsl....en wel Kpn techniek maar BudgetAllesin1 prijs/provider, die leveren me Kpn spul voor 44 euro, das meer dan 1/3e lager dan Ziggo wat ik nu wel gezien heb (ok ik ga van 250Mbit naar 100, maar 100 is genoeg vermoed ik donkerbruin).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
- Problemen rondom het routeren: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
- Problemen rondom het routeren: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"