[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 141.572 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-03 12:53
Hierbij even een korte samenvatting van mijn overstap van Telfort naar T-Mobile op 31 mei 2019:
Overstap was 's ochtends rond 8.00 al geregeld (Telfort deed het niet meer).

Enkele dagen van te voren het modem en de TV-ontvanger gekregen. Vrijdag ochtend gelijk het Zyxel-modem aangesloten. Admin-pass gewijzigd, WIFI uitgezet, DMZ naar mijn eigen Fritzbox. Alles werkt eigenlijk zo goed als gelijk. Vanaf het aan zetten van het modem tot het moment dat we internet hadden, duurde in totaal ongeveer 5-10 minuten.
Alleen even mijn configuratie op de Fritzbox aangepast zodat hij via het modem zijn gateway weer vindt en de benodigde A-records voorzien van het nieuwe IP-adres dat T-Mobile gaf (afhankelijk van hoe vaak die nog verandert, ga ik DDNS gebruiken).

Alles werkt tot nu toe erg goed. Hebben het gevoel dat het Zyxel-modem stabieler en sneller is dan de Experia-box V8 die wij hadden.

We zitten in een verbouwing, daarom de tv-ontvangen nog niet aangesloten.

Poging gegeven aan Chromecast die we al hadden i.c.m. de T-Mobile TV Thuis app. Werkt beter dan verwacht. Beeldkwaliteit is voor ons idee hetzelfde als je met een normale ontvanger zou hebben.

Tot nu toe (de eerste 3 dagen) niks dan lof!

[ Voor 6% gewijzigd door R_Lee op 03-06-2019 15:00 . Reden: Typo + aanvulling IP-adres ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 15:14
R_Lee schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:56:
Hierbij even een korte samenvatting van mijn overstap van Telfort naar T-Mobile op 31 mei 2019:

Enkele dagen van te voren het modem en de TV-ontvanger gekregen. Vrijdag ochtend gelijk het Zyxel-modem aangesloten. Admin-pass gewijzigd, WIFI uitgezet, DMZ naar mijn eigen Fritzbox. Alles werkt eigenlijk zo goed als gelijk. Vanaf het aan zetten van het modem tot het moment dat we internet hadden, duurde in totaal ongeveer 5-10 minuten.
Alleen even mijn configuratie op de Fritzbox aangepast zodat hij via het modem zijn gateway weer vindt en de benodigde A-records voorzien van het nieuwe IP-adres dat T-Mobile gaf (afhankelijk van hoe vaak die nog verandert, ga ik DDNS gebruiken).

Alles werkt tot nu toe erg goed. Hebben het gevoel dat het Zyxel-modem stabieler en sneller is dan de Experia-box V8 die wij hadden.

Poging gegeven aan Chromecast die we al hadden i.c.m. de T-Mobile TV Thuis app. Werkt beter dan verwacht. Beeldkwaliteit is voor ons idee hetzelfde als je met een normale ontvanger zou hebben.

toon volledige bericht
Vergelijkbaar voor mij. Ook op 31 mei overgestapt naar T-Mobile. Ik kwam van XS4ALL.

Ergens in de nacht ging XS4ALL uit en 's ochtends sloot ik dus direct mijn DrayTek aan. Bridge mode aan. UniFi router erachter en gaan. Stabiel. De 100 Mbit/s down en de 30 Mbit/s up worden netjes gehaald.

So far so good!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik dacht te lezen dat er bij nieuwe abbo's een zyxel modem kwam, maar me ex heeft net bij haar nieuwe abbo nog een Huawei gekregen.
Was dus even puzzelen met maar 2 aansluitingen voor internet en 2 voor tv.

Het werkt nu in ieder geval maar een zyxel was makkelijker geweest want nu ligt er weer een extra kabel erbij.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:09
Ik kan opeens kosteloos weg bij Online.nl. Partner was al sinds dag 1 klaar met Online.nl en hun verschrikkelijk trage settopbox voor de TV.

NLE kom ik vandaag, kwaliteit goed maar administratief om te janken.

Nu overweeg ik naar T-Mobile Thuis te gaan (via VDSL, maar daar is geen apart topic voor), maar ik heb eigenlijk maar 2 belangrijke vragen:
1. Is de settopbox te doen? Als in, zapt het fatsoenlijk door en is de kwaliteit van de TV naar wens?
2. Ondersteunt de settopbox ook apps als Netflix en Uitzending Gemist?

Iemand die mij op weg kan helpen?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 12:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Drardollan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:32:
Nu overweeg ik naar T-Mobile Thuis te gaan (via VDSL, maar daar is geen apart topic voor),
Zoals @Verwijderd ook had opgemerkt hebben we daar wel een los topic voor en ik heb je post dan ook verhuisd naar hier.
1. Is de settopbox te doen? Als in, zapt het fatsoenlijk door en is de kwaliteit van de TV naar wens?
Zou even zoeken met de ervaringen in dit topic (of in het glasvezel topic, settopbox is namelijk hetzelfde voor beide technieken)
2. Ondersteunt de settopbox ook apps als Netflix en Uitzending Gemist?
Nee, nog niet.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 04-06-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Vraagje: Ik ben sinds kort ook klant bij T-Mobile vDSL. Hierbij heb ik de Huawei HG659 gekregen... Tot mijn verbazing heeft dit apparaat maar 2?!? LAN poorten. Aangezien ik alles bekabeld heb liggen in huis is dit niet afdoende en zou ik hem graag in Bridgemode willen gebruiken zodat ik mijn eigen router kan aansluiten. (het wifi bereik is ook niet denderend) Echter lees ik overal dat dit niet kan... Klopt dit? Aangezien je bij de wizzard wel een optie hebt tot "aanmelden zonder gebruikersnaam in bridge mode" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

RemkoDJ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:14:
Vraagje: Ik ben sinds kort ook klant bij T-Mobile vDSL. Hierbij heb ik de Huawei HG659 gekregen... Tot mijn verbazing heeft dit apparaat maar 2?!? LAN poorten. Aangezien ik alles bekabeld heb liggen in huis is dit niet afdoende en zou ik hem graag in Bridgemode willen gebruiken zodat ik mijn eigen router kan aansluiten. (het wifi bereik is ook niet denderend) Echter lees ik overal dat dit niet kan... Klopt dit? Aangezien je bij de wizzard wel een optie hebt tot "aanmelden zonder gebruikersnaam in bridge mode" o.i.d.
Je kan je router wel in AP mode zetten en aansluiten op 1 van de internet poorten van je modem.
Zo heb ik het ook bij me ex gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:09
rens-br schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:05:
[...]

[mbr]Zoals @Verwijderd ook had opgemerkt hebben we daar wel een los topic voor en ik heb je post dan ook verhuisd naar hier.[/]
Mijn fout, excuses en dank voor het verhuizen!
Zou even zoeken met de ervaringen in dit topic (of in het glasvezel topic, settopbox is namelijk hetzelfde voor beide technieken)
Doe ik, dank!
Nee, nog niet.
Duidelijk.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Laatst online: 15-01 13:59
chucky666 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:24:
[...]

Je kan je router wel in AP mode zetten en aansluiten op 1 van de internet poorten van je modem.
Zo heb ik het ook bij me ex gedaan.
Dan praat je over wifi AP? Of ook bedraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RemkoDJ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Je kan je router gewoon in DMZ zetten. Heb dat jaren zo gedaan.

Zorg dat de ip range van je router in een andere range zit. Dus als je modem bv 192.168. 1.* heeft dan zorg je dat je router 192.168.2.* heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

RemkoDJ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Ook bedraad. Je modem geeft dan de ip uit en je kan alles aansluiten op de route die dan eigenlijk alleen een doorgeef Luik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

R_Lee schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:56:

toon volledige bericht
Welk type Zyxel modem heb je precies gekregen?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Even een korte opsomming van het drama van overstap van Youfone naar T-Mobile:
- router te laat geleverd, driekwartier voor aan de telefoon gehangen om te horen te krijgen dat ze leveringsproblemen hebben. Ipv dat ze dat pro actief melden.
- ipv 50mb is snelheid 20mb (50mb staat in aanvraag....maar is gewoon wat ik aangevraagd heb bij aanmelden) Is inmiddels opgelost
- tv werkt niet: unable to get update, en is bekend probleem voor T-mobile bij nieuwe klanten
Ik snap niet dat een bedrijf zo met nieuwe klanten om durft te gaan. Dit slaat echt nergens op. Dus wees gewaarschuwd.

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 20 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
MensionXL schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:58:
[...]

Welk type Zyxel modem heb je precies gekregen?
Ik heb de Zyxel VMG8825-T50 gekregen. (Onderstaande afbeelding geleend van T-Mobile Community)

Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/tmobile-nl/attachment/cbe7ce5c-409f-4543-bca0-7b1aaeb4bf57.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ik probeer NAT port forwarding te activeren op mijn T-Mobile ZYXEL Router (VMG8825). Alleen ik kom er niet door heen. Iemand anders die dit al geprobeerd heeft en wel gelukt is? (tbv Domoticz)

Edit: het bleek dat poort 443 gereserveerd is voor de router, na het aanpassen van de poort van mijn eigen raspberry naar 444 werkte het wel naar buiten.

[ Voor 29% gewijzigd door mrme12345 op 05-06-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:21
mrme12345 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:57:
Ik probeer NAT port forwarding te activeren op mijn T-Mobile ZYXEL Router (VMG8825). Alleen ik kom er niet door heen. Iemand anders die dit al geprobeerd heeft en wel gelukt is? (tbv Domoticz)

Edit: het bleek dat poort 443 gereserveerd is voor de router, na het aanpassen van de poort van mijn eigen raspberry naar 444 werkte het wel naar buiten.
Hoe bevalt het ZyXel modem en de wifi daarvan verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
j_bos schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:17:
[...]

Hoe bevalt het ZyXel modem en de wifi daarvan verder?
Tot op heden matig. De wifi is slechter dan modem Youfone (ook KPN). En interface router is rommelig en cryptische omschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
mrme12345 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:48:
[...]

Tot op heden matig. De wifi is slechter dan modem Youfone (ook KPN). En interface router is rommelig en cryptische omschrijvingen.
Iedereen ervaart het natuurlijk anders, maar zelf deel ik die mening niet.

De wifi kan ik niet veel over zeggen, aangezien er mijn eigen router met repeater achter hangt.

Wat betreft de interface vind ik het duidelijk opgezet. Je ziet goed dat de thuisgebruiker de doelgroep is en de meest basale zaken zijn in het hoofdscherm te vinden. Wil je zaken als dmz, portforwarding enz. toepassen, dan ga je wat dieper het menu in.

Tot nu toe (vanaf 31 mei) functioneert alles nog onveranderd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-08 17:43
Mijn ervaring tot nu toe, bereikbaarheid is dramatisch kan niet inloggen op de community hij herkent het emailen of het wachtwoord niet terwijl ik wel op de thuis omgeving wel kan inloggen, live chat werkt ook niet heb diverse browsers geprobeerd en kan er niet in komen. Aankomende donderdag word het aangesloten en heb een track and trace ontvangen volgens T-mobile dan, dat klopt dus niet en zit nu al een half uur in de wacht om iemand te mogen spreken! Heb er een hard hoofd in met de overige berichtgevingen op dit forum.
Heb het gevoel als een rat in de val te zitten, waarom niet gewoon communicatie via mail?

Update na ongeveer 40 minuten in de wacht kreeg ik een vriendelijke vrouw aan de telefoon.
Live chat werkt nu opeens wel 8)7 . community inloggen werkt nog steeds niet hij blijft zeggen email klopt niet.
Als ik aankomende woensdag nog geen track and trace gekregen heb moet ik maar weer bellen en kan dan een simkaart ophalen voor onbeperkt internet, afwachten dus en hou jullie op de hoogte!

[ Voor 30% gewijzigd door janjwjmc op 08-06-2019 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
mrme12345 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:13:
Even een korte opsomming van het drama van overstap van Youfone naar T-Mobile:
- router te laat geleverd, driekwartier voor aan de telefoon gehangen om te horen te krijgen dat ze leveringsproblemen hebben. Ipv dat ze dat pro actief melden.
- ipv 50mb is snelheid 20mb (50mb staat in aanvraag....maar is gewoon wat ik aangevraagd heb bij aanmelden) Is inmiddels opgelost
- tv werkt niet: unable to get update, en is bekend probleem voor T-mobile bij nieuwe klanten
Ik snap niet dat een bedrijf zo met nieuwe klanten om durft te gaan. Dit slaat echt nergens op. Dus wees gewaarschuwd.
Even een update, inmiddels paar dagen verder. En ik moet zeggen nu alles het eenmaal doet werkt het ook goed. Wifi snelheid is ook goed. En TV is kwalitatief niet te vergelijken met Youfone (Youfone is bagger), maar dat had ik ook verwacht. Maar dus afgezien van de opstartproblemen bevalt het nu erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 19:33
Even een vraag naar jullie ervaringen: op welk moment kan je het beste je T-Mobile account aanmaken? Bij een mobiel abonnement had ik op advies van T-Mobile direct een account gemaakt voor de bestelstatus etc. Bij oplevering van de aansluiting kon dat account doot technische problemen niet meegenomen worden en moest ik toch weer opnieuw registreren. Hoe is dat bij de thuis verbindingen? Hebben jullie nu wel succesvol vooraf een account kunnen aanmaken wat blijvend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-08 21:26

Famous

R 400+

Eind juni ga ik over van Online naar T-Mobile, enkel internet.
Ik las dat abonnementen die 8 mei of later afgesloten zijn de Zyxel VMG8825-T50 modem krijgen.

Deze wil ik graag in bridge modus plaatsen zodat mijn eigen router alles regelt, hier staan de instellingen ook al goed in.
Ik lees alleen dat deze modem geen bridge ondersteunt maar alles "routed" doet?
Nu heb ik niet veel verstand van netwerk en wat ik zo tegenkom is allemaal in combinatie met TV en/of bellen.

Iemand hier die de modem al in ontvangst heeft genomen voor enkel internet en weet of deze dan wel in bridge gezet kan worden?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Famous schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:41:
Iemand hier die de modem al in ontvangst heeft genomen voor enkel internet en weet of deze dan wel in bridge gezet kan worden?
Hij kan sowieso niet in bridge, welk pakket je ook hebt. Het is wel mogelijk om hem in DMZ te zetten. Als je alleen internet hebt is het ook nog een optie om het ding helemaal niet te gebruiken, dit kan zolang je een router gebruikt die VLANS snapt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58
Famous schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:41:
Eind juni ga ik over van Online naar T-Mobile, enkel internet.
Ik las dat abonnementen die 8 mei of later afgesloten zijn de Zyxel VMG8825-T50 modem krijgen.

Deze wil ik graag in bridge modus plaatsen zodat mijn eigen router alles regelt, hier staan de instellingen ook al goed in.
Ik lees alleen dat deze modem geen bridge ondersteunt maar alles "routed" doet?
Nu heb ik niet veel verstand van netwerk en wat ik zo tegenkom is allemaal in combinatie met TV en/of bellen.

Als je eigen router VLAN ondersteund kun je de Zyxel helemaal weg laten voor Internet Only. I kreeg een Huawei router en die is de doos niet uit geweest. Ik moest alleen de VLAN van internet op mijn Asus RT-AC68u instellen op 300. (LAN->IPTV->Select ISP Profile-> Manual en Internet VID op 300, de rest allemaal leeglaten)
Mocht je router geen VLAN ondersteunen kun je een Smart Switch gebruiken die VLAN ondersteund. Deze komt dan tussen de mediaconverter en je router te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door connos op 12-06-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

connos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:55:
[...]

Als je eigen router VLAN ondersteund kun je de Zyxel helemaal weg laten voor Internet Only. I kreeg een Huawei router en die is de doos niet uit geweest. Ik moest alleen de VLAN van internet op mijn Asus RT-AC68u instellen op 300. (LAN->IPTV->Select ISP Profile-> Manual en Internet VID op 300, de rest allemaal leeglaten)
Mocht je router geen VLAN ondersteunen kun je een Smart Switch gebruiken die VLAN ondersteund. Deze komt dan tussen de mediaconverter en je router te zitten.
Ik heb de pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 (v1 -...

Net even gezocht hierop Tweakers en kom ik dit topic tegen; [T-Mobile Thuis] Router vervangen door TP-Link Archer C7
Zou dus via VLAN de modem helemaal kunnen uitsluiten, zal vanavond eens in de router duiken of ik de instellingen kan vinden.

Thnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• connos
Famous schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Ik heb de pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 (v1 -...

Net even gezocht hierop Tweakers en kom ik dit topic tegen; [T-Mobile Thuis] Router vervangen door TP-Link Archer C7
Zou dus via VLAN de modem helemaal kunnen uitsluiten, zal vanavond eens in de router duiken of ik de instellingen kan vinden.

Thnx!
Het topic waar je naartoe linkt gaat over OpenWRT op de TP-Link Archer C7. Dat gaat sowieso werken en ook de stock firmware ondersteund VLAN volgens dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Op het forum van T-Mobile staat een oplossing voor jouw specifieke apparaat en mocht je nog meer tips nodig hebben over het gebruiken van eigen apparatuur, kijk dan in de Openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

connos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:30:
[...]

Het topic waar je naartoe linkt gaat over OpenWRT op de TP-Link Archer C7. Dat gaat sowieso werken en ook de stock firmware ondersteund VLAN volgens dit topic
Zoveel verstand heb ik er dus van :+
rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:50:
[...]

Op het forum van T-Mobile staat een oplossing voor jouw specifieke apparaat en mocht je nog meer tips nodig hebben over het gebruiken van eigen apparatuur, kijk dan in de Openingspost.
Oh top, daar moet ik wel mee uit de voeten kunnen!

Ik neem aan dat ik hem vanaf de meterkast door kan patchen naar de woonkamer? En hem daar in de router, op de WAN, kan klikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Famous schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:22:
Ik neem aan dat ik hem vanaf de meterkast door kan patchen naar de woonkamer? En hem daar in de router, op de WAN, kan klikken?
Ja, vanuit de mediaconverter kan je gewoon een UTP kabel trekken naar de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-08 17:43
Update klantenservice gebeld morgen word ik afgesloten van internet en heb nog steeds geen modem ontvangen al hadden ze wel gezegd dat de leverings problemen opgelost waren vorige week zie link: https://community.t-mobil...stallatiepakketten-312427
Mevrouw aan de telefoon kan niks zeggen over looptijd het kan nog makkelijk 4 weken duren, en geeft ook geen oplossing. de vrouw van vorige week gaf een oplossing maar die geld nu niet. De informatie verstrekking is totaal afwezig niks geen mail, zoek het maar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik heb sinds vandaag het Zyxel modem, via dsl. Ik heb ook nog een USG3. Ik zou graag de USG als firewall achter de Zyxel zetten. Maar: is dat nodig, en of mogelijk. Met dmz zet je naar mijn idee alleen alle poorten door, maar heb je nog wel dubbel NAT. Ik zie ook de instelling adres mapping maar dat is voor mij niet duidelijk wat je hier nu moet invullen om bv een publiek ip op de usg te krijgen.
Bridge mode kan niet bij de Zyxel las ik, maar is adres mapping dan de manier, en hoe moet je dit inregelen??

Er staat nl Address Mapping can map Local IP Addresses to Global IP Addresses.Is dit dus voor uitgaande adressen?

[ Voor 10% gewijzigd door tvtech op 12-06-2019 15:58 ]

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 11:27
Ik zat nog te twijfelen om over te stappen naar T-Mobile, maar achteraf misschien maar beter dat ik dit jaar nog bij KPN kon blijven door een leuk aanbod. T-Mobile maakt er wel een bende van als ik het zo lees. En het had niet veel gescheeld, of ik zat mogelijk ook met bovenstaande problemen.

Ik blijf het ook vreemd vinden dat T-mobile vrolijk reclame aan het maken is terwijl de problemen nog steeds spelen. Niet echt netjes, en KPN en Ziggo liggen helemaal dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

krakendmodem schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:58:
Ik zat nog te twijfelen om over te stappen naar T-Mobile, maar achteraf misschien maar beter dat ik dit jaar nog bij KPN kon blijven door een leuk aanbod. T-Mobile maakt er wel een bende van als ik het zo lees. En het had niet veel gescheeld, of ik zat mogelijk ook met bovenstaande problemen.

Ik blijf het ook vreemd vinden dat T-mobile vrolijk reclame aan het maken is terwijl de problemen nog steeds spelen. Niet echt netjes, en KPN en Ziggo liggen helemaal dubbel.
Ach ja, KPN blijft reclame maken om Huawei toestellen te kopen. Verder zou T-Mobile een andere bezorger erbij moeten halen ipv PostNL. (gaat geloof ik om regio Almere)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hackus schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:34:
[...]

Ach ja, KPN blijft reclame maken om Huawei toestellen te kopen. Verder zou T-Mobile een andere bezorger erbij moeten halen ipv PostNL. (gaat geloof ik om regio Almere)
En dat terwijl het volledige mobiele netwerk van T-Mobile op Huawei draait :+. Dan maak ik mij niet zoveel zorgen om die paar telefoons.

Dit is gewoon ongelukkig gepland. Online.nl haalt overigens dezelfde stunts uit. Heb beide partijen overwogen, maar de apparatuur is niet heel denderend. Maar dat is het bij Ziggo ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:50:
[...]

Heel stom, maar ik zie dat ik in het glasvezel topic zit..
Ik krijg het via een oude telefoonlijn binnen dus denk zonder de mediaconverter. :D

Gezien jullie er aanzienlijk meer verstand van hebben dan ik heb, vraag ik het toch even hier.
Ik ga er vanuit dat ik de modem dus moet blijven gebruiken.
Is de beste oplossing dan om mijn router een vast IP te geven in de modem, dit IP-adres op DMZ zetten en op de modem WiFi uitzetten?

Dit is ongeveer een oplossing die ik nu ook gebruik maar krijg op mijn XBO een dubbele NAT melding, internet werkt verder perfect, weet niet of dit kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Famous schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:55:
Heel stom, maar ik zie dat ik in het glasvezel topic zit..
Ik krijg het via een oude telefoonlijn binnen dus denk zonder de mediaconverter. :D
In dat geval heb ik je post even naar hier verhuisd.
Ik ga er vanuit dat ik de modem dus moet blijven gebruiken.
Is de beste oplossing dan om mijn router een vast IP te geven in de modem, dit IP-adres op DMZ zetten en op de modem WiFi uitzetten?
Volgens mij kan je ook op DSL de Zyxel vervangen, echter heb je dan een DSL modem / router nodig. Dus IP-adres in DMZ is voor nu de beste oplossing inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

rens-br schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:00:
[...]

In dat geval heb ik je post even naar hier verhuisd.

[...]

Volgens mij kan je ook op DSL de Zyxel vervangen, echter heb je dan een DSL modem / router nodig. Dus IP-adres in DMZ is voor nu de beste oplossing inderdaad.
Thnx voor het verplaatsen.

Dan wordt het inderdaad via DMZ, zelfde situatie als nu dus.
Waarschijnlijk krijg ik dan als nu ook een dubbele NAT melding of moet ik mezelf daar niet druk overmaken?

Ik was er gister wel mee bezig om het alvast voor te bereiden (kabels leggen, etc) voor T-Mobile, zit nu bij Online met ook een ZyXEL modem. Daar had ik dus een dubbele NAT maar klapte opgegeven moment alles eruit toen ik het onderstaande had gedaan:
De ZyXEL heb ik in bridge modus gezet en DHCP uitgezet. Dit resulteerde in een dubbele NAT en heb toen het IP adres van mijn router vast gezet en ingesteld met DMZ in de modem.
De dubbele NAT melding was weg en mijn internet werkte prima!

'S avond met wat vrienden online aan het gamen en opeens klapt al mijn internet eruit. Ik kon niet meer verbinden met de modem en heb deze gereset. Nadat die compleet was opgestart werkte het internet direct weer.
Nu werkt het internet wel maar blijft de dubbele NAT melding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 15:14
krakendmodem schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:58:

To be fair, ik ben probleemloos overgestapt van XS4ALL naar T-Mobile op 31 mei jl.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21

Trackerfire

BTC HODLER

connos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:55:
[...]

Begrijp ik hieruit goed dat ook de RT-AC68U DSL (VLAN) ondersteund?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
Trackerfire schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:09:
[...]
Begrijp ik hieruit goed dat ook de RT-AC68U DSL (VLAN) ondersteund?
De DSL versie wordt volgens mij niet in NL verkocht. De 'gewone' RT-AC68u ondersteund in elk geval VLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Vrijdag moet mijn verbinding opgeleverd worden. Nog niks gehoord over een modem. Als ik morgen nog niks hoor maar even bellen. Heb geen zin om zonder internet te zitten. Aanvraag loopt al 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
De ZyXEL modem lijkt erg buggy, voornamelijk de wifi, wat ik aan het testen ben. Als het werkt, dan is het in ieder geval vele malen beter dan de Huawei modem, en kan ik nu zonder mijn oude AP goede verbinding krijgen bijna overal in huis. Bandsteering werkt ook goed... maar ik ben tegen een paar problemen gekomen:

#1 ineens, van alle DFS kanalen, heeft de modem voor 161 gekozen, geen enkele apparaat die ik heb kon daar verbinding maken. Blijkt dat 161 niet echt gebruikt wordt in Europa.

#2 om mijn sonoff probleemloos weer in te stellen, heb de 5Ghz frequentie uit gezet... toen ik het weer aan had gezet, merkte dat mijn clients nog op 2,4 zaten, alles opnieuw gestart, geen verandering. Volgens de modem was 5Ghz we aan.
Modem uit strom halen en weer aan, niks
Aparte naam geven aan 5Ghz, kanaal vast zetten en modem opnieuw starten, maar nog steeds niks... pas half uur later in eens zag ik de 5Ghz netwerk weer online.

#3Dan ging ik spelen met de wireless scheduler en weer raak, rare fouten tijdens opslaan van rules, niet op apply kunnen klikken, ineens beide netwerken uit terwijl ik ingesteld had om 2,4Ghz altijd te laten uitzenden en de 5Ghz maar binnen een tijdvak.

En fin, is alles behalve stabiel, zodra je het ingesteld hebt, laat het maar zitten, dat ding is nog gevoeliger dan ddwrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Voor wie hier op een modem en aansluiting zit te wachten: het kan ook gewoon goed gaan. Vandaag (maandag) was mijn oorspronkelijke aansluit datum.
Het installatie pakket had ik zaterdag binnen en DSL en TV werkte vanaf vandaag, zoals beloofd.

Wel wat verwarring rondom aflevering en in werking gaan van DSL. Maar blijkbaar zet T-Mobile in de systemen nu virtueel de aansluit data vooruit om pakketten eerder naar de klanten te krijgen.

Afgelopen donderdag kreeg ik een notificatie via de email dat mijn installatie pakket verzonden was en vlak daarna de melding in de Post.nl app dat ze vrijdag zouden komen bezorgen. In de loop van de dag verschoof de tijd in de Post.nl app van eind van de middag naar de avond. Toen ik smiddags weer keek was de datum verandert naar zaterdag eind van de dag. Volgens de app door veel vrije dagen van postbezorgers (vreemde melding, ik denk zelf eersder aan een slechte vaderdag planning door Post.nl).

Van een bestelling van Bol.com die dag kreeg ik een popup dat levering door drukte wel eens later kon zijn. Die levering kwam tegelijk met het installatie pakket. Dus het lag echt aan Post.nl en niet aan T-Mobile. Die heeft echt geprobeerd het installatie pakket voor de als eerste genoemde aansluit datum bij mij te hebben.

Maar zaterdag het pakket ontvangen. Inmiddels had ik een email van T-Mobile dat ze mijn aansluit dag naar voren hadden gehaald. Mijn pakket zou dus niet pas maandag, maar meteen al werken. De boel aangesloten....en niets.

Gebeld, op afstand een lijnmeting en alles zou moeten werken. Deed bij mij echter niets. Dus kreeg ik een sms met een link voor een afspraak met een monteur. Meteen ingepland aangezien die pas in juli beschikbaar zouden zijn en ik niet echt het idee had dat de T-Mobile klantenservice ook echt wist wat ze deden. Ik had eerder het idee dat T-Mobile in de eigen administratie de aansluitdatanaar voren haalt om de installatie pakketten logistiek eerder verzonden te krijgen, dan dat het echt had moeten werken....Ik dacht: maandag nog eens bellen met een ander als het nog niet werkt.

Maandag op het afgesproken installatie tijdstip de boel opnieuw ingeplugd. En het werkte!

Meteen ook even de TV decoder met de meegeleverde meters UTP kabel diagonaal door de kamer heen aangesloten en opgestart. Na initialiseren en het laden van een firmware update werkte ook de TV als een zonnetje. Mooi beeld en de decoder zapt razend snel. Bij Ziggo gebruikte ik Ci+ modules, juist voor het snellere zappen. Bij de T-Mobile kastjes is dit totaal niet nodig.

Ook ik heb een Zyxel modem. Dat is Taiwannees trouwens.

De WiFi daarvan lijkt beter dan van mijn Ziggo modem, maar slechter dan van mijn eigen router.

Zoals hier boven ook gemeld wordt geeft de interface wisselende reacties. Ik wil graag de 2,4 en 5 band een aparte naam geven om te testen hoe ver de banden halen. Het modem gaf een foutmelding dat dit niet was toegestaan. Toch hebben de beide banden na opnieuw opstarten de nieuwe naam. De 2,r band uitzetten wil hij echter nu niet. De naam weer terug zetten ook niet. NB. ik zag wel dat je 2 verschillende pagina’s hebt waarop je de draadloze settings kan aanpassen: optie 1 is via het “overzicht”, optie 2 is via het “hamburger menu”. Het modem werkt overigens verder prima. Ik weet echter niet hoe kwetsbaar ze zijn voor aanvallen etc. van buitenaf. Er zit een werkende firewall in. Zelf de firmware updaten kan niet. Ziggo en KPN doen dat op afstand. Zou T-Mobile dat wel goed bijhouden? Het blijft een indruk dat T-Mobile hals overkop naar Zyxel modems is overgestapt.

De beloofde internet snelheid haal ik trouwens ook.Dat was jaren terug bij XS4all heel anders. Sowieso is de DSL verbinding stukken vlotter dan voorheen mogelijk was. Het is te hopen dat ook T-Mobile op termijn toegang krijgt (koopt) tot het gebruik van pair bonding. Dan kan de snelheid nog verdubbeld.

[ Voor 24% gewijzigd door ucsdcom op 17-06-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Hier ook, abonnement gaat 28 juni in.
Afgelopen zaterdag het pakket ontvangen met de modem en in de brief staat dat de verbinding vanaf morgen, 18e, werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
Ik ga vandaag wel even bellen wanneer ik het pakket kan verwachten. Mijn abo gaat de 21ste in.
Te vroeg in paniek geschoten :P, krijg net een melding van PostNL dat mijn pakket eraan komt.

[ Voor 35% gewijzigd door DJ-Promo op 18-06-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Moet wel zeggen dat ik vanochtend netjes een SMS had van T-Mobile.
"Hoera vanaf vandaag kan jij T-Mobile thuis installeren".

Vanochtend de modem aangesloten alleen die krijgt nog geen internet. Nu op het werk eens kijken hoe het staat als ik thuis kom vanavond. Misschien moet ik toch wachten tot de 28ste.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ebATYdE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
Famous schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:07:

Vanochtend de modem aangesloten alleen die krijgt nog geen internet. Nu op het werk eens kijken hoe het staat als ik thuis kom vanavond. Misschien moet ik toch wachten tot de 28ste.

[Afbeelding]
Bij mij staat dat ook maar er staat wel bij vanaf 18:00. Dus kans dat ie het vanavond wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

DJ-Promo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Bij mij staat dat ook maar er staat wel bij vanaf 18:00. Dus kans dat ie het vanavond wel doet.
Waar zie je dat?
Want als ik bij T-Mobile inlog zie ik ook "diensten actief".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
Famous schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Waar zie je dat?
Want als ik bij T-Mobile inlog zie ik ook "diensten actief".
In de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-07 11:34
Heeft T-Mobile al een nieuwe modem of is het nog steeds de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MrOsman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:27:
Abonnementen afgesloten 08-05-2019 om 12:00 of later krijgen de Zyxel VMG8825-T50.
Ik heb deze reeds ontvangen.
Daar staat bij mij "Yes, het werkt!"

Opzich geen probleem als het niet werk, heb nog een paar dagen een andere provider als back-up.
Maar wel gek dat ze 'overal' aangeven dat het moet werken terwijl het niet werkt.

Wellicht zit er een overgangsperiode in, vanavond eens kijken als ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrOsman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:27:
Zie de openingspost van dit topic...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Famous schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:07:

Bij mijn oorspronkelijke datum stond na 14:00 uur in de email. Op die dag ging het ook pas na 14:00 uur in werking. Wel het modem voor herstart van de stoom afhalen en pas na 1 of 2 minuten inpluggen voor een herstart. Als het internet er op komt gaat niet spontaan opeens je online lampje branden.

Eventueel T-Mobile een van de komende dagen bellen. Dan kan je alvast een monteur regelen voor rond de originele aansluitdatum. Tot mijn verbazing duurt het weken voor een eerste afspraak mogelijkheid geboekt kan worden.

Nog steeds ga ik er vanuit dat ze de eigen interne aansluit datum naar voren trekken om je installatie pakket op tijd bij je te krijgen. Daarbij vergeten ze dan de datum ook met KPN te communiceren. Of zehebben alsnog KPN aangestuurd nav. mijn telefoontje, maar dat verwacht ik niet. Ze waren zo passief.

Je hoeft voor internet niets anders te doen dan het modem in te pluggen. Als het lampje bij het wereld bolletje na 1 a 2 minuten niet eerst rood gaat branden, vervolgens gaat knipperen en tenslotte blijft branden, dan heb je geen signaal op de lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Toen ik thuis kwam werkte het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Famous schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:33:
Toen ik thuis kwam werkte het gewoon :)
Top! Dan hebben ze het voor jou heel snel gefixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
Hier ook het pakket binnen. Heb de Huawei gekregen. Zou vrijdag in gaan maar was gisteren al geactiveerd. Net de stekker erin gedaan even wachten en internet. Happy :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanerAkar
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 14:56
Sinds eergisteren ook T-Mobile Thuis :)

Ik moet wel zeggen dat de wachttijden bij de klantenservice wel echt veels te lang is. Je wacht rustig 30 minuten voordat je überhaupt iemand aan de lijn krijgt. Het is niet "langer dan je van ons gewend bent" als ik niets anders gewend ben :D

Bij NLEx hadden ze dat wel veel beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DJ-Promo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:57:
Hier ook het pakket binnen. Heb de Huawei gekregen. Zou vrijdag in gaan maar was gisteren al geactiveerd. Net de stekker erin gedaan even wachten en internet. Happy :).
Wanneer heb je besteld?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ook ik ga de thuis (internet-only) als extra lijn aan een eigen (USG) router hangen. Om de boel een beetje netjes te houden wil ik de lijn dus ook graag in bridge gaan gebruiken.

Blijkbaar kan geen van de meegeleverde modems dat. Ik moet dus even ergens een modem regelen dat dat wel kan. Ik kom uit op 2 typen die goed betaalbaar zijn .Is er iemand die ervaring heeft met 1 van de onderstaan de types?

1. Netgear DM200 (heeft geen wifi, top!) pricewatch: Netgear DM200

2. TP-Link TD-w9970 (hopelijk kan de wifi uitgeschakeld worden: pricewatch: TP-Link TD-W9970 300Mbps Wireless N USB VDSL2 Modem Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 15:42
Heb ook sinds gisteren T-mobile thuis, al enkele dagen eerder het pakket met het zyxel modem binnen.

Maar helaas, geen signaal op de lijn. Dus nu kan ik gaan wachten op de monteur :/

Edit: Duurt ook nog eens 2 weken voordat die kan komen. En durf nu al te zeggen dat het bij KPN zit...

[ Voor 22% gewijzigd door Aapenootjes op 20-06-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Het Zyxel modem is best een raar ding. Ik vind het niet prettig als mijn modem mijn providernaam uitzend. Na aanpassing van de draadloze netwerk instellingen kreeg ik enkele foutmeldingen. Ondanks dat functioneerde alles na een reboot goed. Vanochtend was het netwerk of niet te vinden, of kreeg ik geen toegang. Ook niet bij het wissen en opnieuw verbinden van de clients of een reset van het modem via het reset gaatje achterop.

Uiteindelijk via een kabel het modem op mijn laptop aangesloten en de naam weer terug gezet..Het leek wel of het modem wifi frequenties koos die de clients niet pikken. Iemand van jullie al ervaringen?

NB. Bij het aansluiten van een router werkte het trouwens ook gewoon. De DSL verbinding was in orde.

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 21-06-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
25 April maar had pas een overstap datum van 21 juni. Lijntje doet het prima met 97/30mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 14:50
Van Telprut naar T-Fixed. Ik heb de overstapdatum zes weken in de toekomst gezet, beetje speelruimte kan geen kwaad... we gaan het meemaken. Over T-mobile als mobiele provider was ik een aantal jaar lang best tevreden.

[ Voor 22% gewijzigd door Gluten Parody op 22-06-2019 18:13 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:52
ucsdcom schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:54:
Uiteindelijk via een kabel het modem op mijn laptop aangesloten en de naam weer terug gezet..Het leek wel of het modem wifi frequenties koos die de clients niet pikken. Iemand van jullie al ervaringen?
Bekend probleem. Dit is gemeld aan T-Mobile.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey87 op 24-06-2019 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-08 22:37
Vandaag alles van T-Mobile geïnstalleerd. Na wat geklungel met de aansluiting van dsl/isra is het gelukt. Vanmiddag werkte het prima, dus Ziggo maar meteen ingepakt om op te sturen. internet werkt nog steeds, maar op de tv box krijg ik na enkele secondes een Error en blijft het beeld staan. Als ik naar een andere kanaal schakel werkt het perfect, om na een paar seconden weer een error te geven en de bevriezen. Box gereset, maar dat heeft geen zin gehad.

Iemand dezelfde ervaring en een tip? Een monteur kan pas vanaf 22 juli komen... Voor ik de klantenservice bel om te zeggen dat ze hun spullen weer mogen ophalen wil toch nog kijken of ik het zelf kan oplossen. Zeker nu ik mijn stuc beschadigd heb om weer toegang te krijgen tot de DSL kabel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
SmashCruiser schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:17:
Vandaag alles van T-Mobile geïnstalleerd. Na wat geklungel met de aansluiting van dsl/isra is het gelukt. Vanmiddag werkte het prima, dus Ziggo maar meteen ingepakt om op te sturen. internet werkt nog steeds, maar op de tv box krijg ik na enkele secondes een Error en blijft het beeld staan. Als ik naar een andere kanaal schakel werkt het perfect, om na een paar seconden weer een error te geven en de bevriezen. Box gereset, maar dat heeft geen zin gehad.

Iemand dezelfde ervaring en een tip? Een monteur kan pas vanaf 22 juli komen... Voor ik de klantenservice bel om te zeggen dat ze hun spullen weer mogen ophalen wil toch nog kijken of ik het zelf kan oplossen. Zeker nu ik mijn stuc beschadigd heb om weer toegang te krijgen tot de DSL kabel :)
Heb je de TV decoder via een kabel aangesloten? Kan je een kortere kabel nemen als test? Sluit hem eens op een andere lan poort op je modem aan. Is het minimaal een goede cat 5e kabel? Heeft de de oder na het aansluiten eerst zijn software update gestart, gedownload en geïnstalleerd. Vast wel, maar als je wel beeld hebt lijkt het of de stream het in snelheid niet haalt.

Is de snelheid van je modem stabiel? Of klappert je lijn?Daarbij valt je verbinding steeds een seconde weg. Als je op proef een grote download start merk je daar misschien iets van.

Heb je online een toelichting gevonden op de errorcode? Of op het T-Mobile forum of bij “Amino” die blijkbaar de software in de kastjes stopt. Je hebt vast ook een Amino Aria 610x decoder.

Het zijn geen winnende tips. Maar alle beetjes helpen.

NB. Voorheen moest een lijn “inleren” waardoor de download snelheid nog kon stijgen. Is dat ook nu nog zo? Ook bij T-Mobile?

[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 27-06-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
ucsdcom schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:43:
[...]

Heb je de TV decoder via een kabel aangesloten? Kan je een kortere kabel nemen als test? Sluit hem eens op een andere lan poort op je modem aan. Is het minimaal een goede cat 5e kabel? Heeft de de oder na het aansluiten eerst zijn software update gestart, gedownload en geïnstalleerd. Vast wel, maar als je wel beeld hebt lijkt het of de stream het in snelheid niet haalt.

Is de snelheid van je modem stabiel? Of klappert je lijn?Daarbij valt je verbinding steeds een seconde weg. Als je op proef een grote download start merk je daar misschien iets van.

Heb je online een toelichting gevonden op de errorcode? Of op het T-Mobile forum of bij “Amino” die blijkbaar de software in de kastjes stopt. Je hebt vast ook een Amino Aria 610x decoder.

Het zijn geen winnende tips. Maar alle beetjes helpen.

NB. Voorheen moest een lijn “inleren” waardoor de download snelheid nog kon stijgen. Is dat ook nu nog zo? Ook bij T-Mobile?
toon volledige bericht
Na een harde rest is de standaard software versie 14.7.25_build6-bbl.
Bij het opstarten volgt er direct een update naar 14.8.69_build9-evt-vas--glop--as3.
Ik heb niet gezocht wat de laatst beschikbare versie van T-mobile/Amino is, maar voor het gemak ga ik er van uit dat alles op deze versie zou moeten werken.

Voor de internet verbinding heb ik zowel een directe kabel gebruikt vanaf de modem en hierbij LAN poort 3 en 4 geprobeerd, volgens de handleiding. Hierna zowel een Devolo als TP-link adapters gebruikt voor de aansluiting. Dit maakt weinig verschil.

via de Powerline adapter krijg ik op de laptop het volgende resultaat;
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8372295684.png
Dit is op Poort 4 van de modem

Als ik de kabel van 7,5 meter van T-mobile direct vanaf mijn laptop aansluit op de modem krijg ik;
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8372309429.png
Dit is op poort 3 van de modem

Ik heb geen grote download binnen gehaald, maar de verbinding lijkt stabiel te zijn. Volgens mij zit ik netjes tegen het maximale dat beschikbaar is op mijn adres. Inleren lijkt dus niet meer nodig te zijn. Vanmiddag ruim 25 minuten met de klantenservice aan de telefoon gezeten. Helaas konden ze mij op afstand niet verder helpen. Hierna doorverbonden met Guidion om een afspraak te maken voor een monteur. Hier 30 minuten in de wacht gestaan en opgehangen... Helaas moest ik door. Ik zal het morgen nog een keer proberen..

Wat mij betreft heb ik het mogelijke gedaan... Ik zou niet weten wat ik verder kan proberen.

Het is dat ik een weekje vrij heb, maar dit heeft me eigenlijk al veel te veel tijd gekost. Tot nu toe kan ik het nog niemand aanbevelen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:10
Werkt TV niet alleen op lan 1 en 2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Carfanatic schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:43:
Sinds de Zyxel is het any port, any service. Je kan dus elke poort gebruiken voor zowel internet als TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
SmashCruiser schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:36:
[...]

Na een harde rest is de standaard software versie 14.7.25_build6-bbl.
Bij het opstarten volgt er direct een update naar 14.8.69_build9-evt-vas--glop--as3.
Ik heb niet gezocht wat de laatst beschikbare versie van T-mobile/Amino is, maar voor het gemak ga ik er van uit dat alles op deze versie zou moeten werken.

Voor de internet verbinding heb ik zowel een directe kabel gebruikt vanaf de modem en hierbij LAN poort 3 en 4 geprobeerd, volgens de handleiding. Hierna zowel een Devolo als TP-link adapters gebruikt voor de aansluiting. Dit maakt weinig verschil.

via de Powerline adapter krijg ik op de laptop het volgende resultaat;
[Afbeelding]
Dit is op Poort 4 van de modem

Als ik de kabel van 7,5 meter van T-mobile direct vanaf mijn laptop aansluit op de modem krijg ik;
[Afbeelding]
Dit is op poort 3 van de modem

Ik heb geen grote download binnen gehaald, maar de verbinding lijkt stabiel te zijn. Volgens mij zit ik netjes tegen het maximale dat beschikbaar is op mijn adres. Inleren lijkt dus niet meer nodig te zijn. Vanmiddag ruim 25 minuten met de klantenservice aan de telefoon gezeten. Helaas konden ze mij op afstand niet verder helpen. Hierna doorverbonden met Guidion om een afspraak te maken voor een monteur. Hier 30 minuten in de wacht gestaan en opgehangen... Helaas moest ik door. Ik zal het morgen nog een keer proberen..

Wat mij betreft heb ik het mogelijke gedaan... Ik zou niet weten wat ik verder kan proberen.

Het is dat ik een weekje vrij heb, maar dit heeft me eigenlijk al veel te veel tijd gekost. Tot nu toe kan ik het nog niemand aanbevelen :+ .
toon volledige bericht
Mij resultaten zijn ongeveer gelijk. Zeker die met powerline adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
Carfanatic schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:43:
In de handleiding staat zelfs heel specifiek lan poort 3 of 4. Ik kan 1 En 2 wel proberen, maar als het inderdaad tegenwoordig any poort is zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SmashCruiser schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:29:
[...]

In de handleiding staat zelfs heel specifiek lan poort 3 of 4. Ik kan 1 En 2 wel proberen, maar als het inderdaad tegenwoordig any poort is zou het goed moeten zijn.
Heb je dit gezien?

https://community.t-mobil...werken-313013#post1502253

Sowieso handig om je probleem op het forum van T-Mobile te plaatsen lijkt me. Daar zitten zeker mensen met dezelfde apparatuur en wellicht hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
Zaterdag heb ik contact opgenomen met Guidion omdat er pas eind Juli monteurs beschikbaar waren. Ik was er zelf niet van op de hoogte, maar ze hebben een garantie dat er een monteur binnen 21 dagen beschikbaar is. De klantenservice heeft dan ook een ticket aangemaakt voor collega's bij van de planning om de monteurs(waarschijnlijk een lijstje zzpers) rond te bellen om te kijken of ze een gaatje konden vinden. A.s. Zaterdag komt er een monteur langs!

Prima geregeld :). Een weekje kan ik nog wel wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

We zien dat er een storing is in jouw postcodegebied. Hierdoor ervaar je mogelijk problemen met internetten, bellen en/of TV kijken. Er wordt hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. Je hoort het gelijk als alles weer optimaal werkt! We houden je ook op de hoogte via My T-Mobile Thuis.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis
Ben aan het werk, dus geen idee of ik hinder heb.
Weet wel dat ik nooit problemen heb gehad met Online of Ziggo, net twee weken een abonnement bij T-Mobile :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Is er iemand die IPTV werkend heeft gekregen zonder het Huawei of nieuwe Zyxel modem te gebruiken? Ik gebruik een oude Zyxel VMG8324 en heb internet werkend via VLAN 300. Echter, IPTV via VLAN 640 werkt dan weer niet. Telefonie vind ik niet belangrijk :)

Iemand die weet of er nog een handeling vereist is?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damluc
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 23:56
MensionXL schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:52:
Is er iemand die IPTV werkend heeft gekregen zonder het Huawei of nieuwe Zyxel modem te gebruiken? Ik gebruik een oude Zyxel VMG8324 en heb internet werkend via VLAN 300. Echter, IPTV via VLAN 640 werkt dan weer niet. Telefonie vind ik niet belangrijk :)

Iemand die weet of er nog een handeling vereist is?
Je zou een Fritz!Box 7490 tweedehands kunnen aanschaffen, vanaf Fritz OS 7 zit er een T-mobile thuis profiel in inclusief televisie. Ik zit zelf sinds vorige week ook bij T-Mobile maar dan alleen voor internet, heb eerst dit profiel geprobeerd, maar toen werkten mijn LAN 3 en LAN 4 niet meer als normale netwerk aansluiting. Dat heb ik opgelost door handmatig de internetinstellingen op VPI/VCI 0/34 VLAN 300 te zetten. Het enige waar ik nu mee stoei is de telefonie, ik heb Cheapconnect voor inkomend en Justvoip voor uitgaande gesprekken, maar de accounts registreren niet meer vanwege een blokkade of reservering op poort 5060. Ergens in de cfg moet ik nog iets aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

krakendmodem schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:53:
20/2 bij T-Mobile is dan 20/2,7 in jouw geval.

20Mbit abonnementen worden op 20Mb down afgeknepen. Upload wordt niet afgeknepen voor zover ik weet.
Ben voor de gein eens geswitcht naar 20Mbit/s vandaag en ik ben gecapt op 20 down en 20 up. Met 50Mbit/s was het nog 30 up.

Dus het wordt wel iets verder afgeknepen :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik ben paar weken terug overgestapt naar T-mobile komende vanaf Ziggo.

Fourstack en op de T-mobile website werd aangegeven dat de snelheid max 86mbit zou worden.

100mbit abo besteld. Na installatie haalde ik deze snelheid bij lange na niet. Ergens tussen de 18 en 28mbit lijkt het te zijn.

Op advies van T-Mobile monteur laten komen en die gaf meteen aan dat ik max 40mbit kon halen volgens de informatie van KPN en dat de huidige snelheid het dus wel was. Bekabeling was allemaal ok en was verder niets aan te veranderen.

Ik voel me nu wel beetje genaaid, zeker ook omdat deze info allang bekend was. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:08

Perkouw

Moderator General Chat
Sethro schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:34:

Fourstack en op de T-mobile website werd aangegeven dat de snelheid max 86mbit zou worden.

100mbit abo besteld. Na installatie haalde ik deze snelheid bij lange na niet. Ergens tussen de 18 en 28mbit lijkt het te zijn.

Op advies van T-Mobile monteur laten komen en die gaf meteen aan dat ik max 40mbit kon halen volgens de informatie van KPN en dat de huidige snelheid het dus wel was. Bekabeling was allemaal ok en was verder niets aan te veranderen.

Ik voel me nu wel beetje genaaid, zeker ook omdat deze info allang bekend was. Wat zouden jullie doen?
Niets. Of je moet nog in je afkoelperiode zitten en terug kunnen, maar als ik weken lees is dat geen optie meer. Dan deze periode uitzitten en daarna weer switchen naar een andere provider, zoals bijvoorbeeld Ziggo waar je eerder al klant was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sethro schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:34:

1) wat staat er nu op Fourstack?
2) wat staat er in je contract of bevestiging qua verwachte snelheid? Dat is sinds vorig jaar een eis vanuit de ACM namelijk. Juist om dit soort dingen te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Barre73 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:02:
[...]

1) wat staat er nu op Fourstack?
2) wat staat er in je contract of bevestiging qua verwachte snelheid? Dat is sinds vorig jaar een eis vanuit de ACM namelijk. Juist om dit soort dingen te voorkomen...
In contract staat 86mbit en nu op fourstack 60mbit (was eerder 86mbit).

Volgens de dame van de klantenservice die ik net sprak zou 60mbit haalbaar moeten zijn.

Monteur van Guidion zei dat de KPN backend 40mbit als theoretisch maximum aangaf en dat dit ongeveer 28mbit in de praktijk zou zin. Dit is ook de snelheid die ik soms haal en daarmee kon hij dus niets voor me betekenen.

Dame van de klantenservice heeft een taak aangemaakt en notitie gemaakt dat kostenloos opzeggen mogelijk is als er niet binnen 1 week verbetering is (als gevolg van de taak)

[ Voor 21% gewijzigd door Sethro op 15-07-2019 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapenootjes
[rant modus aan]

Bij mij is het ook feest allemaal. Oorspronkelijk zou ik 19 juni overgaan naar T-mobile. De apparatuur had ik op tijd binnen maar een verbinding opzetten, ho maar. Nu ben ik niet geheel onhandig, ik kon mij niet voorstellen dat het aan mijn montage lag. Maar goed, er moest toch een monteur komen om het even na te kijken. Gelukkig konden ze wel mijn overstap vooruitschuiven zodat ik internet bleef hebben via Ziggo.

Voordat Guidion langs kon komen waren we bijna 2 weken verder. De monteur ziet direct wel dat er niks mis is met mijn montage en concludeert dat er inderdaad geen signaal op de lijn zit. KPN zou het binnen 1 a 2 dagen oplossen en eventueel contact met mij opnemen.

Nog binnen een half uur krijg ik een email dat mijn T-mobile abonnement werkt. Ehh... 8)7
En nog een half uurtje later valt mijn Ziggo verbinding weg |:(

Nou vooruit, 1 a 2 dagen overleef ik wel dacht ik nog, mede dankzij het tetheren via 4g en onbeperkt data van T-mobile speciaal hiervoor. Heb via mijn telefoon aan een laptop mijn hele netwerk van internet voorzien.

Maar goed, na 2 dagen nog niets gehoord, de week er op ook nog niets. Ik bel weer met de klantenservice: "Ja, ik zou even tot vrijdag wachten, dan staat jouw ticket op 10 dagen, dat is echt de max!". Vrijdag weer terug gebeld: "Ja sorry, ik kan de backoffice niet bereiken, maar ik bel u vanavond wel terug ongeacht of dat lukt of niet!". Zaterdag heb ik wederom gebeld, want uiteraard ben ik ondanks de belofte niet teug gebeld: "Ja sorry, ik kan nu in het weekend niets voor u betekenen, maar ik zal een aantekening maken dat ze u maandag sowieso contacteren."

In de tussentijd was er ook nog een storing met de 4g verbinding, waardoor de afgelopen dagen mijn 4g snelheid niet boven de 1,5Mb uit kwam. Maar dat zou waarschijnlijk aan mij liggen, probeer eerst even een andere telefoon! Bullshit, want ik was ook niet de enige met problemen hier.

En nu vandaag krijg ik een mailtje dat mijn melding is doorgezet naar een externe leverancier. Ze waren dus domweg vergeten de melding naar KPN door te sturen :(

Ik hoop nou maar dat de verbinding goed is zodra er signaal op de lijn staat, anders ben ik echt helemaal klaar met T-mobile.

[/rant modus uit]

Zo, dat moest ik even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Herken je frustratie, ik mag nu ook 7 werkdagen wachten op antwoord met daarbij het advies dat wel verstandig zou zijn om zelf na die 7 dagen te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-08 14:27
garp schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:57:
Ook ik ga de thuis (internet-only) als extra lijn aan een eigen (USG) router hangen. Om de boel een beetje netjes te houden wil ik de lijn dus ook graag in bridge gaan gebruiken.

Blijkbaar kan geen van de meegeleverde modems dat. Ik moet dus even ergens een modem regelen dat dat wel kan. Ik kom uit op 2 typen die goed betaalbaar zijn .Is er iemand die ervaring heeft met 1 van de onderstaan de types?

1. Netgear DM200 (heeft geen wifi, top!) pricewatch: Netgear DM200

2. TP-Link TD-w9970 (hopelijk kan de wifi uitgeschakeld worden: pricewatch: TP-Link TD-W9970 300Mbps Wireless N USB VDSL2 Modem Router
Vigor 130 niets voor je? Modem met 1 Ethernet-poort en verder niets. Kan keurig in bridge als je dat wil. Nieuw iets duurder, 2e hands voor een prikkie te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-08 18:40
Aapenootjes schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:42:
[rant modus aan]

Bij mij is het ook feest allemaal. Oorspronkelijk zou ik 19 juni overgaan naar T-mobile. De apparatuur had ik op tijd binnen maar een verbinding opzetten, ho maar. Nu ben ik niet geheel onhandig, ik kon mij niet voorstellen dat het aan mijn montage lag. Maar goed, er moest toch een monteur komen om het even na te kijken. Gelukkig konden ze wel mijn overstap vooruitschuiven zodat ik internet bleef hebben via Ziggo.

Voordat Guidion langs kon komen waren we bijna 2 weken verder. De monteur ziet direct wel dat er niks mis is met mijn montage en concludeert dat er inderdaad geen signaal op de lijn zit. KPN zou het binnen 1 a 2 dagen oplossen en eventueel contact met mij opnemen.

Nog binnen een half uur krijg ik een email dat mijn T-mobile abonnement werkt. Ehh... 8)7
En nog een half uurtje later valt mijn Ziggo verbinding weg |:(

Nou vooruit, 1 a 2 dagen overleef ik wel dacht ik nog, mede dankzij het tetheren via 4g en onbeperkt data van T-mobile speciaal hiervoor. Heb via mijn telefoon aan een laptop mijn hele netwerk van internet voorzien.

Maar goed, na 2 dagen nog niets gehoord, de week er op ook nog niets. Ik bel weer met de klantenservice: "Ja, ik zou even tot vrijdag wachten, dan staat jouw ticket op 10 dagen, dat is echt de max!". Vrijdag weer terug gebeld: "Ja sorry, ik kan de backoffice niet bereiken, maar ik bel u vanavond wel terug ongeacht of dat lukt of niet!". Zaterdag heb ik wederom gebeld, want uiteraard ben ik ondanks de belofte niet teug gebeld: "Ja sorry, ik kan nu in het weekend niets voor u betekenen, maar ik zal een aantekening maken dat ze u maandag sowieso contacteren."

In de tussentijd was er ook nog een storing met de 4g verbinding, waardoor de afgelopen dagen mijn 4g snelheid niet boven de 1,5Mb uit kwam. Maar dat zou waarschijnlijk aan mij liggen, probeer eerst even een andere telefoon! Bullshit, want ik was ook niet de enige met problemen hier.

En nu vandaag krijg ik een mailtje dat mijn melding is doorgezet naar een externe leverancier. Ze waren dus domweg vergeten de melding naar KPN door te sturen :(

Ik hoop nou maar dat de verbinding goed is zodra er signaal op de lijn staat, anders ben ik echt helemaal klaar met T-mobile.

[/rant modus uit]

Zo, dat moest ik even kwijt :)
toon volledige bericht
Wauw! Ik heb op het moment precies hetzelfde! Gister zou er een monteur komen van Guidion, niemand geweest. Ineens een mail van tmobile met “gefeliciteerd alles werkt” en ziggo werd afgesloten. Uiteraard werkt tmobile niet, gelukkig via ziggo kunnen regelen dat het geheractiveerd werd voor nog een maand.
Echt belachelijk hoe dit allemaal gaat. Vandaag komt Guidion “weer” langs. Mochten ze het niet werkend krijgen dan komen ze alles maar weer ophalen. Bel ik ziggo dat ik toch daar blijf en is alles weer goed :+

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapenootjes
Korkss schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Wauw! Ik heb op het moment precies hetzelfde! Gister zou er een monteur komen van Guidion, niemand geweest. Ineens een mail van tmobile met “gefeliciteerd alles werkt” en ziggo werd afgesloten. Uiteraard werkt tmobile niet, gelukkig via ziggo kunnen regelen dat het geheractiveerd werd voor nog een maand.
Echt belachelijk hoe dit allemaal gaat. Vandaag komt Guidion “weer” langs. Mochten ze het niet werkend krijgen dan komen ze alles maar weer ophalen. Bel ik ziggo dat ik toch daar blijf en is alles weer goed :+
Mijn internetverbinding is nu eindelijk aan de praat, er was het een en ander mis in de wijkkast hier. Mijn aansluiting zat niet op de juiste plek en de poort was stuk. De monteur heeft ook meteen mijn ISRA punt vervangen.

Haal de 50Mbit met geen enkel probleem, hopelijk duurt het niet al te lang voordat de verhoging naar 100Mbit voor elkaar is via klantvoordeel. Opmerkelijk genoeg haal ik een upload van 30Mbit waar ik officieel maar 5 zou krijgen nu.

Edit: Ik heb even contact opgenomen met de klantenservice om te vragen hoe het zit met geld terug krijgen ivm niet geleverde dienst. Dat kan pas als de eerste factuur voltooid is. Meteen maar gevraagd hoe lang het duurt voordat de verhogen actief word, was blijkbaar niet doorgekomen in hun systeem... Maar de beste meneer heeft het voor mij doorgevoerd en ik heb nu 100Mbit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Aapenootjes op 18-07-2019 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Aapenootjes schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:59:
[...]

Mijn internetverbinding is nu eindelijk aan de praat, er was het een en ander mis in de wijkkast hier. Mijn aansluiting zat niet op de juiste plek en de poort was stuk. De monteur heeft ook meteen mijn ISRA punt vervangen.

Haal de 50Mbit met geen enkel probleem, hopelijk duurt het niet al te lang voordat de verhoging naar 100Mbit voor elkaar is via klantvoordeel. Opmerkelijk genoeg haal ik een upload van 30Mbit waar ik officieel maar 5 zou krijgen nu.

Edit: Ik heb even contact opgenomen met de klantenservice om te vragen hoe het zit met geld terug krijgen ivm niet geleverde dienst. Dat kan pas als de eerste factuur voltooid is. Meteen maar gevraagd hoe lang het duurt voordat de verhogen actief word, was blijkbaar niet doorgekomen in hun systeem... Maar de beste meneer heeft het voor mij doorgevoerd en ik heb nu 100Mbit :)
30Mbit up is eerder regel dan uitzondering. Meeste VDSL aansluitingen doen vaak al 30Mbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
krakendmodem schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:40:
[...]

30Mbit up is eerder regel dan uitzondering. Meeste VDSL aansluitingen doen vaak al 30Mbit up.
Vind het wel apart dat het niet gelimiteerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvmelle
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08 21:31
damluc schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:09:
[...]

Je zou een Fritz!Box 7490 tweedehands kunnen aanschaffen, vanaf Fritz OS 7 zit er een T-mobile thuis profiel in inclusief televisie. Ik zit zelf sinds vorige week ook bij T-Mobile maar dan alleen voor internet, heb eerst dit profiel geprobeerd, maar toen werkten mijn LAN 3 en LAN 4 niet meer als normale netwerk aansluiting. Dat heb ik opgelost door handmatig de internetinstellingen op VPI/VCI 0/34 VLAN 300 te zetten. Het enige waar ik nu mee stoei is de telefonie, ik heb Cheapconnect voor inkomend en Justvoip voor uitgaande gesprekken, maar de accounts registreren niet meer vanwege een blokkade of reservering op poort 5060. Ergens in de cfg moet ik nog iets aanpassen.
Sinds vanmorgen ná de werkzaamheden van vannacht ook voor mij geen SIP telefoons meer werkend op mijn fritzbox 7490. Kunnen niet worden geregistreerd. Als de oplossing bekend is lees ik graag wat er veranderd moet worden en waar in de settings van de fritzbox.

[ Voor 9% gewijzigd door gvmelle op 18-07-2019 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Aapenootjes schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:50:
[...]

Vind het wel apart dat het niet gelimiteerd is :)
KPN wholesale verkoopt verschillende soorten profielen, waaronder dus 100/30. T-Mobile (en andere dsl-aanbieders) kopen dat profiel in en leveren daar de verbinding op. Het is dan aan T-Mobile om die verbinding af te knijpen, maar in de praktijk wordt dat niet gedaan. Andere providers doen dat ook niet. Op papier geven ze 10Mbit aan, waarschijnlijk om zich in te dekken dat ze in ieder geval de "beloofde" 10 Mbit Up leveren.

Dit is al enkele jaren zo eigenlijk. Kabelaars knijpen je keihard af, KPN is er veel milder in.

Overigens heb ik een 50/5 verbinding met 50 down en 10 up. Omdat ik op een oudere wijkcentrale ben aangesloten, krijg ik niet de 30Mbit up. Ach binnenkort legt KPN hier glasvezel aan, dus ik zing het wel uit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 18-07-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damluc
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 23:56
gvmelle schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:10:
[...]

Sinds vanmorgen ná de werkzaamheden van vannacht ook voor mij geen SIP telefoons meer werkend op mijn fritzbox 7490. Kunnen niet worden geregistreerd. Als de oplossing bekend is lees ik graag wat er veranderd moet worden en waar in de settings van de fritzbox.
Er zijn meerdere oplossingen voor: Ik heb er sinds een week een oude Fritz!Box (7340) achter hangen en daar heb ik in de config bestand onder voipcfg het poortnummer gewijzigd van 5060 naar 5070. Je kan natuurlijk elke oude Fritz!Box als ATA inzetten. Gebruik FBeditor om de config file aan te passen.

Wellicht kun je dat ook aanpassen in de 7490 zelf, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Een andere tip (die heb ik van een AVM medewerker) maar ook nog niet getest. Zet bij registrar achter servernaam :5070

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Aapenootjes schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:59:
[...]

Hoelang heeft het geduurd nadat duidelijk was dat kpn moest gaan handelen bij jou? Ik heb gister een monteur gehad en die zei dat het modem etc prima was, hij kon verder dus niks doen. Nu is er een call uitgezet naar KPN, die mij binnen 3 werkdagen gaan bellen (zal wel volgende week worden.) Benieuwd hoe snel die zijn met langskomen.

Enige geluk wat ik hier nog heb gehad is dat ziggo zeer fijn was. Na 1 telefoontje hebben ze me weer aangesloten (kon binnen een uur weer op internet) en ze sluiten me weer af zodra tmobile werkt en ik ze even een belletje doe! Ook al ga ik er weg, toch top service!!

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvmelle
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08 21:31
damluc schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:15:
[...]

Er zijn meerdere oplossingen voor: Ik heb er sinds een week een oude Fritz!Box (7340) achter hangen en daar heb ik in de config bestand onder voipcfg het poortnummer gewijzigd van 5060 naar 5070. Je kan natuurlijk elke oude Fritz!Box als ATA inzetten. Gebruik FBeditor om de config file aan te passen.

Wellicht kun je dat ook aanpassen in de 7490 zelf, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Een andere tip (die heb ik van een AVM medewerker) maar ook nog niet getest. Zet bij registrar achter servernaam :5070

Succes!
Ik heb met Fritz!Box Export Editor 0.6.9.7h mijn poorten 5060 op 5070 gezet in de 7490. Alles werkt weer prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapenootjes
Korkss schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:11:
[...]

Hoelang heeft het geduurd nadat duidelijk was dat kpn moest gaan handelen bij jou? Ik heb gister een monteur gehad en die zei dat het modem etc prima was, hij kon verder dus niks doen. Nu is er een call uitgezet naar KPN, die mij binnen 3 werkdagen gaan bellen (zal wel volgende week worden.) Benieuwd hoe snel die zijn met langskomen.

Enige geluk wat ik hier nog heb gehad is dat ziggo zeer fijn was. Na 1 telefoontje hebben ze me weer aangesloten (kon binnen een uur weer op internet) en ze sluiten me weer af zodra tmobile werkt en ik ze even een belletje doe! Ook al ga ik er weg, toch top service!!
Toen de Gideon monteur er was misschien 5 - 10 minuten. Allicht hielp het dat ik hem vertelde dat ik ooit een opleiding tot netwerkspecialist heb gevolgd en al alles geprobeerd had binnen mijn mogelijkheden.

Toen de backoffice van t-mobile eindelijk de melding had doorgegeven stond KPN binnen een dag op de stoep. Alleen dat doorgeven liep dus fout. Dat duurde bij mij bijna 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
gastje01 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:05:
[...]

Vigor 130 niets voor je? Modem met 1 Ethernet-poort en verder niets. Kan keurig in bridge als je dat wil. Nieuw iets duurder, 2e hands voor een prikkie te vinden.
Dank voor je input. Ik heb voor de TP-link gekozen; die doet het vooralsnog top. En nu viel 2 weken geleden ook nog een brief in de bus dat er glas gelegd gaat worden hier (zomaar, ineens 8)7 ). Dus die t-mob wordt omgezet naar internet-only glas eind van het jaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-08 18:37
Bij mijn broertje is sinds kort T-Mobile opgeleverd. Er zit een RJ-45 aansluiting in de woonkamer maar de meterkast zit buiten zijn appartment.

In de meterkast is een UTP kabel met een RJ11 plugje. Deze heb ik in het ISRA gestoken maar helaas doet de aansluiting in de woonkamer op beide aderparen niks.

Modem (zyxel) verplaatst naar de meterkast en binnen luttele seconden sync op het eerste aderpaar.

Er hing ook een UTP met RJ45 los te bungelen in de meterkast dus die heb ik in de zyxel geplugd en vervolgens in de woonkamer keurig internet verbinding.

Nou zitten we alleen met TV. Omdat dit een huur woning is en hoogstwaarschijnlijk tijdelijk is en ze een 2 jarige tweeling hebben die nogal wat budget vergt heeft het de voorkeur om kosten zo laag mogelijk te houden.

Vraag is dus: Maakt T-mobile thuis dsl nog steeds gebruik van bridged IPTV of is dit inmiddels routed? In dat laatste geval is het opgelost in het eerste geval zal ie wat dingen moeten aanschaffen aangezien het allemaal over 1 kabel moet.

Ik kan voornamelijk oude info vinden online die allemaal wijst op bridged IPTV helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:23
De Zyxel ondersteunt routed IPTV, dit staat ook in de TS. Voor de andere routers zou dat tzt nog moeten komen.

[ Voor 13% gewijzigd door hcQd op 22-07-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Telfort heeft zijn tarieven verhoogt en gaat nu onder KPN vallen. Ik wou van mijn tv aansluiting af, maar dat zou geen korting opleveren bij telfort en ik zou 47 euro per maand blijven betalen. Daarom overweeg ik nu dus t-mobile. Na het lezen van de ervaringen hier had ik echter nog wat vraagjes, voornamelijk over de mogelijkheden van de hardware en dat zou voor mij dus de Zyxel VMG8825-T50 zijn.

Als ik zoek op die router verwijst google mij door naar Zyxel VMG8825-B50b. Dat is een ander apparaat, maar de handleiding (pas op, laad traag) laat wel alle functies zien die ik graag zou willen namelijk Dynamic DNS, Port forwarding, static ip en een guest AP. Zit dit ook allemaal in de T50? Een reden dat ik dit graag wil hebben is dat ik nog wel eens dingetjes host en dan is dat handig om te hebben. Om diezelfde reden zou ik ook porten 443 en 80 willen gebruiken.

Verder las ik ook dat deze router niet in bridging mode te zetten was, maar ik las wel hier (en op het forum van t-mobile) dat het bij sommige routers (zoals de pricewatch: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 (v1 -...) mogelijk was om de router te vervangen door je eigen exemplaar, waardoor je uberhaupt geen apparatuur van t-mobile nodig hebt. Ik ben hier totaal niet thuis in, dus ik vroeg mij hoe ik kan zien of een router dit kan. Ik zat zelf al te kijken naar een pricewatch: Asus RT-AC66U B1 Zwart, maar kan deze dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 23-07-2019 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Gropah schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:35:
Telfort heeft zijn tarieven verhoogt en gaat nu onder KPN vallen. Ik wou van mijn tv aansluiting af, maar dat zou geen korting opleveren bij telfort en ik zou 47 euro per maand blijven betalen. Daarom overweeg ik nu dus t-mobile. Na het lezen van de ervaringen hier had ik echter nog wat vraagjes, voornamelijk over de mogelijkheden van de hardware en dat zou voor mij dus de Zyxel VMG8825-T50 zijn.

Als ik zoek op die router verwijst google mij door naar Zyxel VMG8825-B50b. Dat is een ander apparaat, maar de handleiding (pas op, laad traag) laat wel alle functies zien die ik graag zou willen namelijk Dynamic DNS, Port forwarding, static ip en een guest AP. Zit dit ook allemaal in de T50? Een reden dat ik dit graag wil hebben is dat ik nog wel eens dingetjes host en dan is dat handig om te hebben. Om diezelfde reden zou ik ook porten 443 en 80 willen gebruiken.

Verder las ik ook dat deze router niet in bridging mode te zetten was, maar ik las wel hier (en op het forum van t-mobile) dat het bij sommige routers (zoals de TP-link archer c7) mogelijk was om de router te vervangen door je eigen exemplaar, waardoor je uberhaupt geen apparatuur van t-mobile nodig hebt. Ik ben hier totaal niet thuis in, dus ik vroeg mij hoe ik kan zien of een router dit kan. Ik zat zelf al te kijken naar een pricewatch: Asus RT-AC66U B1 Zwart, maar kan deze dat?
Welke opties in de T50 zitten zou ik vanavond kunnen nakijken voor je.

Bij mij komt er echter een ''telefoon"kabel binnen en die past niet op de C7, zo te zien ook niet op de router die jij hier plaatst. Wel heb ik alles door gekoppeld naar de C7 en verzorg vanaf daar het internet. De modem van T-Mobile is niets meer dan een doorgeefluik ondanks er geen bridge mode op zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korkss
Aapenootjes schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:17:
[...]

Toen de Gideon monteur er was misschien 5 - 10 minuten. Allicht hielp het dat ik hem vertelde dat ik ooit een opleiding tot netwerkspecialist heb gevolgd en al alles geprobeerd had binnen mijn mogelijkheden.

Toen de backoffice van t-mobile eindelijk de melding had doorgegeven stond KPN binnen een dag op de stoep. Alleen dat doorgeven liep dus fout. Dat duurde bij mij bijna 2 weken.
KPN monteur vandaag geweest! Alles werkt! Bekabeld 99mb/s download en 29.6mb/s upload met een ping van 7ms. Zeer netjes dus!
Zat iets in de kast in de wijk niet goed. Eindelijk een fix :)

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
- Problemen rondom het routeren: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"