gohzeghee schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:04:
Heeft er al iemand ervaring met het gebruiken van een eigen modem in plaats van het Huawei HG659 modem van T-mobile?
Specifiek de Fritz!box 7490? Na wat speuren op internet lijkt het erop dat er wel mensen zijn die het aan de praat krijgen, maar het is mij nog niet gelukt.
Ik heb het 20/2 Mbps abonnement. Ik heb begrepen dat dit ADSL2+ is.
De Fritz!box vraagt om:
- annex a of annex b?
- username / password
- Use VLAN for Internet access --> VLAN id
- DSL ATM settings:
--- VPI
--- VCI
--- Encapsulation:
------- PPPoE
------- PPPoA / LLC
------- PPPoA / VC-Mux
- PPPoE Passthrough (yes / no)
De volgende combinaties kwam ik tegen op internet, maar die lijken bij mij niet te werken:
VLAN id : 300
VPI: 8
VCI: 48
Encapsulation: bridged
Of een andere:
VLAN id: 300
VPI: 0
VCI: 34
En weer iemand anders met VDSL 30/80 (Dat is VDSL2 en die gebruikt VPI en VCI niet).
VLAN id: 300
VPI: n.v.t.
VCI: n.v.t.
En nog iemand schreef:
* t-mobile maakt op de VDSL gebruik van verschillende VLAN TAGS.
* Om de verbinding op te bouwen dien je VLAN tag 640 mee te geven en op basis van Multi PVC/VLAN dien je VLAN tag 300 mee te sturen.
* zorg dat je verbinding zo configureert dat je tijdens de opbouw op PPPoE niveau als eerste VLAN TAG 640 mee stuurt geef deze altijd prioriteit 1.
* Vervolgens dien je een MultiPVC/VLAN te maken op dezelfde VDSL aansluiting met VLAN TAG 300 en geef deze prioriteit 2.
* De verbinding wordt opgezet over VLAN tag 640 zodra deze staat komt over dezelfde tunnel VLAN TAG 300 en zul je zien dat internet actief is.
Volgens mij gaan deze allemaal over VDSL2 in plaats van ADSL2+. Is er iemand die het gelukt is met het 20/2 abonnement?
Alvast heel veel dank voor de hulp!
Ik heb ook een 20/2 T-Mobile lijn sinds gisteren. Lijn is al opgeleverd maar Huawei modem is nog onderweg. Er is vertraging in het systeem van T-Mobile met de installatie pakketten. Probeer het nu met een Fritzbox 7360v2 met software versie 6.85.
DSL sync met de centrale gaat goed. Echter wat ik ook probeer qua instellingen. Net zoals bij @
gohzeghee krijg ik maar geen ip-adres toegewezen.
Iemand met vergelijkbare configuratie die het wel voor elkaar heeft gekregen?
Update 27-5-19:
Is er iemand die voor mij een export (backup) zou willen doen van zijn/haar Fritzbox met (OS versie 7) i.c.m het T-Mobile thuis profiel? Bij voorkeur een internet-only aansluiting. Wil eens een poging doen of ik daar de configuratie uit kan herleiden voor ADSL2+/VDSL verbinding. AVM wilt deze gegevens niet verstrekken. E.e.a kan via een PM gedeeld met mij worden.
Update 31-05-19
Oplossing gevonden!
Voor een 20/2 (op basis van ADSL2/+) werken de onderstaande gegevens. We hebben geleerd dat er op dit lijn-type van T-Mobile thuis er gebruikt gemaakt wordt van IPoE
1. Ga in de Fritzbox naar 'Account information' onder het kopje 'Internet'
2. Selecteer Other Provider
3. Zorg dat 'Advanced view' aanstaat. Klik rechtsboven op de drie puntjes en schakel deze in
4. Klik bij de vraag voor username/password op 'no"
5. Vul onder Connection settings het volgende in
VLAN = leeglaten/geen vinkje
DSL ATM instellingen
VPI= 0
VCI= 37
Encapsulation
Bridged (routed bridge encapsulation)
Obtain the ip address automatically (DHCP)
DHCP hostname: fritz.box
[
Voor 18% gewijzigd door
WouTer14 op 31-05-2019 10:04
]