Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JaxTeller
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11-07-2018
Wat wordt gezien als een normale ping? Soms heb ik 30/40, waardoor de pagina's laat laden, terwijl de internetsnelheid goed is.

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online
quote:
JaxTeller schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:27:
Wat wordt gezien als een normale ping? Soms heb ik 30/40, waardoor de pagina's laat laden, terwijl de internetsnelheid goed is.
Dat is afhankelijk van de lijnkwaliteit. Als er geen G.INP actief is, dan zul je op een goede lijn rond de 20 ms, en op een mindere lijn rond de 30 ms zitten.

Als je verbinding op een straatkast zit, dan zul je rond de 10 ms moeten zitten.

• JaxTeller
quote:
Jeffrey87 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:55:
[...]

Dat is afhankelijk van de lijnkwaliteit. Als er geen G.INP actief is, dan zul je op een goede lijn rond de 20 ms, en op een mindere lijn rond de 30 ms zitten.

Als je verbinding op een straatkast zit, dan zul je rond de 10 ms moeten zitten.
Ben niet bekend met G.INP, en wat bedoel je precies met straatkast?

• Jeffrey87
  • Nu online
quote:
JaxTeller schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:12:
[...]

Ben niet bekend met G.INP, en wat bedoel je precies met straatkast?
G.INP is een techniek die de latency verlaagt.

En als je naar https://netco-fpi-info.fourstack.nl gaat en daar je postcode en huisnummer intypt, wat krijg je dan te zien?

Als je op een straatkast zit (Vectored VDSL) dan loopt er een glasvezel naar de kast in je straat, en van daar loopt er een koperkabel naar je huis. Op Fourstack wordt dit weergegeven als "SDF". In het andere geval zit je op een wijkcentrale.

• JaxTeller
Heb net even gekeken, denk dat het door mijn wifi adapter komt. Mijn iPhone vertoont bijvoorbeeld bijna geen hoge ping. Vind het wel raar, want bij mijn vorige provider had ik nooit problemen met deze wifi adapter. Edit: ook op een andere PC met een andere adapter is de ping gewoon normaal. Ik begrijp niet waarom het niet normaal werkt op mijn PC.

JaxTeller wijzigde deze reactie 11-07-2018 23:57 (23%)

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Ik zie dat T-mobile adverteert met het maandelijks aanpassen van je abonnement. Ook zie ik dat er nu een alles in een actie is waarbij je de eerste 6 maanden 24,50 betaald. Kan je na die 6 maanden het TV en telefonie gedeelte uitschakelen/opzeggen en zo dus mooi wat korting meepakken? Of werkt het 'aanpassen' niet op die manier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:28
quote:
Ronwiel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:08:
Ik zie dat T-mobile adverteert met het maandelijks aanpassen van je abonnement. Ook zie ik dat er nu een alles in een actie is waarbij je de eerste 6 maanden 24,50 betaald. Kan je na die 6 maanden het TV en telefonie gedeelte uitschakelen/opzeggen en zo dus mooi wat korting meepakken? Of werkt het 'aanpassen' niet op die manier.
Ja hoor. Dat werkt prima. Alleen internet dient altijd afgenomen te worden. Denk wel even aan de opzegtermijn van 1 maand voor je TV en Telefonie.

• sam91
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 29-07-2018
HOI
ik wil van telfort naar t mobile overstappen
mijn huidig pakker is nu bij telfrot 40/4 mb
maar ik krijg volgens de speed test app 60/18 mb hoe kan dat ?!!
als ik naar t mobile 100/10 overgestapt krijg ik hetzelfde snelheid van telfort ??!
en waarom moet ik nog 30 euro aansluitkosten betalen als ik een mobile abonnement bij t mobile heb ?!

sam91 wijzigde deze reactie 27-07-2018 12:42 (21%)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:08
quote:
sam91 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:44:
HOI
ik wil van telfort naar t mobile overstappen
mijn huidig pakker is nu bij telfrot 40/4 mb
maar ik krijg volgens de speed test app 60/18 mb hoe kan dat ?!!
als ik naar t mobile 100/10 overgestapt krijg ik hetzelfde snelheid van telfort ??!
en waarom moet ik nog 30 euro aansluitkosten betalen als ik een mobile abonnement bij t mobile heb ?!
Dat komt door het type verbinding naar je huis. Bij DSL speelt de afstand naar de wijkcentrale mee.

Waarom je hoger dan 40/4 haalt is simpel, je hebt een VDSL verbinding die niet wordt afgeknepen en dus de volle snelheid mee haalt die op je lijn mogelijk is. Upload wordt bij VDSL vrijwel nooit beperkt. Je betaald voor 4Mbit, maar krijgt gewoon wat je verbinding aan kan. En blijkbaar is dat 18Mbit up.

Dit is al enkele jaren zo, bij verschillende providers.

Een overstap naar T-Mobile voor internet zou dus technisch gezien geen snellere verbinding opleveren.

Die aansluitkosten weet ik zo niet. Je kan ze bellen om te vragen hoe het zit, of via een breedbandwinkel.nl kijken of ze daar een actie hebben zonder aansluitkosten.

krakendmodem wijzigde deze reactie 27-07-2018 14:01 (7%)

• sam91
quote:
krakendmodem schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:00:
[...]

Dat komt door het type verbinding naar je huis. Bij DSL speelt de afstand naar de wijkcentrale mee.

Waarom je hoger dan 40/4 haalt is simpel, je hebt een VDSL verbinding die niet wordt afgeknepen en dus de volle snelheid mee haalt die op je lijn mogelijk is. Upload wordt bij VDSL vrijwel nooit beperkt. Je betaald voor 4Mbit, maar krijgt gewoon wat je verbinding aan kan. En blijkbaar is dat 18Mbit up.

Dit is al enkele jaren zo, bij verschillende providers.

Een overstap naar T-Mobile voor internet zou dus technisch gezien geen snellere verbinding opleveren.

Die aansluitkosten weet ik zo niet. Je kan ze bellen om te vragen hoe het zit, of via een breedbandwinkel.nl kijken of ze daar een actie hebben zonder aansluitkosten.
BEDANKT !
OP deze website https://netco-fpi-info.fourstack.nl zie ik " Koper/DSL
222 Mbit/s "
dus als ik naar T mobile 100 mb/10 mb wil overstappen krijg ik ook 60 mbit / 18 mbit ??

• gunthermaria8
  • Laatst online: 27-07-2018
*knip* Spam.

rens-br wijzigde deze reactie 27-07-2018 15:46 (92%)

• krakendmodem
quote:
sam91 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:34:
[...]

BEDANKT !
OP deze website https://netco-fpi-info.fourstack.nl zie ik " Koper/DSL
222 Mbit/s "
dus als ik naar T mobile 100 mb/10 mb wil overstappen krijg ik ook 60 mbit / 18 mbit ??
Nee, in dat geval krijg je 100/30. Je lijn kan een hogere snelheid aan dan T-Mobile aanbiedt. Komt dus helemaal goed.

Telfort beperkt je abonnement dus tot 60/20. (Je hebt waarschijnlijk nu de experiabox V8 aan je upload te zien, door een bug in de V8 haal je 20Mb.). Maar voor een 40/4 of 50/5 (?) Abonnement geen rare snelheid toch?

Je krijgt dus netjes +-100Mb bij T-Mobile. Kan een klein verschil in zitten, maar het kan zeker sneller dan nu.

• sam91
quote:
krakendmodem schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:06:
[...]

Nee, in dat geval krijg je 100/30. Je lijn kan een hogere snelheid aan dan T-Mobile aanbiedt. Komt dus helemaal goed.

Telfort beperkt je abonnement dus tot 60/20. (Je hebt waarschijnlijk nu de experiabox V8 aan je upload te zien, door een bug in de V8 haal je 20Mb.). Maar voor een 40/4 of 50/5 (?) Abonnement geen rare snelheid toch?

Je krijgt dus netjes +-100Mb bij T-Mobile. Kan een klein verschil in zitten, maar het kan zeker sneller dan nu.
Heel erg bedankt ! duidelijk informaties ik ga nu overstappen
ik was bang dat met T mobiel 100/10 abonnement een snelheid van +80/10 krijgen dus minder uplode een hoed niet te overstappen van telfort 60'18 :) .
Groeten

• Ronwiel
  • Niet online
Inmiddels DSL via T-Mobile aangevraagd. Helaas kom ik er met de support en community website van T-mobile niet uit. Maar kan je op de modem (Huawei?) WiFi uitschakelen zodat je zelf een AP kan gebruiken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
quote:
Ronwiel schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:35:
Inmiddels DSL via T-Mobile aangevraagd. Helaas kom ik er met de support en community website van T-mobile niet uit. Maar kan je op de modem (Huawei?) WiFi uitschakelen zodat je zelf een AP kan gebruiken?
Ja. Zoals op elke router kan.

• Ronwiel
  • Niet online
Op de site van de Consumentenbond (niet dat ik die heel hoog heb zitten) scoort de de Huawei slecht op de punten 'streaming' en het feit dat de WPS-knop standaard aan staat evenals de WPS-pin. Nu volg ik dit punt niet helemaal. WPS werkt toch alleen als de knop op het modem ingedrukt wordt? Wat valt daar standaard aan uit te zetten?

En is T-Mobile een beetje ok met firmware updates?

https://www.consumentenbond.nl/router/producten/huawei/hg659

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
quote:
Ronwiel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:23:
Op de site van de Consumentenbond (niet dat ik die heel hoog heb zitten) scoort de de Huawei slecht op de punten 'streaming' en het feit dat de WPS-knop standaard aan staat evenals de WPS-pin. Nu volg ik dit punt niet helemaal. WPS werkt toch alleen als de knop op het modem ingedrukt wordt? Wat valt daar standaard aan uit te zetten?

En is T-Mobile een beetje ok met firmware updates?

https://www.consumentenbond.nl/router/producten/huawei/hg659
Zodat het indrukken van die knop er niet toe kan leiden dat iemand zonder toestemming gebruik kan maken van de WiFi

• Ronwiel
  • Niet online
@mad-dog is dat uit te schakelen in het modem?

• mad-dog
quote:
Ronwiel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:46:
@mad-dog is dat uit te schakelen in het modem?
Geen idee, maar het is erg ongebruikelijk als dat niet uit te schakelen is

• Hageneis
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 02-02 15:13
Jazeker is dat uit te schakelen:
Thuisnetwerk > WLAN-toegang

• houtzaag
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 00:15
Ik probeer mijn Marantz NR1504 netwerk receiver in het netwerk te hangen.
Hij vraagt daarbij om:
- IP adres
- Subnetmasker
- Standrd gateway
- Primaire DNS
- Secondaire DNS

Weet iemand wat ik bij deze items moet invullen?

Heb me suf gegoogled maar kan niks vinden.
Bij de T-Mobile klantenservice weten ze het ook niet...

• mad-dog
quote:
houtzaag schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:26:
Ik probeer mijn Marantz NR1504 netwerk receiver in het netwerk te hangen.
Hij vraagt daarbij om:
- IP adres
- Subnetmasker
- Standrd gateway
- Primaire DNS
- Secondaire DNS

Weet iemand wat ik bij deze items moet invullen?

Heb me suf gegoogled maar kan niks vinden.
Bij de T-Mobile klantenservice weten ze het ook niet...
Dat zou gewoon via DHCP moeten gaan...

• houtzaag
quote:
mad-dog schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:32:
[...]

Dat zou gewoon via DHCP moeten gaan...
Ik weet niet wat dat is. Hoe werkt dat?

Bij m'n vorige provider, XS4ALL, kon de wizard van de receiver het zelf instellen. Bij T-mobile thuis gaat dat niet.

• mad-dog
quote:
houtzaag schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:54:
[...]

Ik weet niet wat dat is. Hoe werkt dat?

Bij m'n vorige provider, XS4ALL, kon de wizard van de receiver het zelf instellen. Bij T-mobile thuis gaat dat niet.
Netwerkkabel erin zou al voldoende moeten zijn.. Receiver al gereset en zeker weten dat de kabel er aan beide kanten goed in zit?

• houtzaag
quote:
mad-dog schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:04:
[...]

Netwerkkabel erin zou al voldoende moeten zijn.. Receiver al gereset en zeker weten dat de kabel er aan beide kanten goed in zit?
Ja, de kabel zit wel goed. Hij vindt de modem wel maar geeft aan geen internettoegang te hebben.
Ik heb er wel een smart switch tussen zitten. Dat had ik in mijn XS4ALL tijd niet. Zou dat uitmaken?

• mad-dog
quote:
houtzaag schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:07:
[...]

Ja, de kabel zit wel goed. Hij vindt de modem wel maar geeft aan geen internettoegang te hebben.
Ik heb er wel een smart switch tussen zitten. Dat had ik in mijn XS4ALL tijd niet. Zou dat uitmaken?
Als die switch niet goed werkt wel.
Daarnaast, hangt er aan die switch ook je tv ontvanger? T-mobile kan niet op dezelfde poort tv en internet hebben

• houtzaag
quote:
mad-dog schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:10:
[...]

Als die switch niet goed werkt wel.
Daarnaast, hangt er aan die switch ook je tv ontvanger? T-mobile kan niet op dezelfde poort tv en internet hebben
Ja, de TV zit ook op de switch.

Ik heb zojuist de switch er tussen uitgehaald en de receiver rechtstreeks met het modem verbonden. Dat hielp niet. Nu ben ik de receiver aan het resetten, kijken of dat verschil uitmaakt...

• houtzaag
Na de reset kan ie nu de router ook niet meer bereiken...

• mad-dog
quote:
houtzaag schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:39:
Na de reset kan ie nu de router ook niet meer bereiken...
Wordt de Marantz in de webinterface van de router gezien?

• houtzaag
quote:
mad-dog schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:30:
[...]

Wordt de Marantz in de webinterface van de router gezien?
Nee, tenminste niet dat ik 'm herken.
Ik probeer een schermafbeelding toe te voegen maar ik heb geen karma...?

• mad-dog
quote:
houtzaag schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:10:
[...]

Nee, tenminste niet dat ik 'm herken.
Ik probeer een schermafbeelding toe te voegen maar ik heb geen karma...?
Heb je ook een andere poort op het modem gebruikt?

• houtzaag
quote:
mad-dog schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:16:
[...]

Heb je ook een andere poort op het modem gebruikt?
Ja, 1 voor de HUE hub en de andere voor de Home Wizard hub.
De poort voor de receiver gaat dan via de switch waar ook TV en een Mac mini op zitten.

• Ronwiel
  • Niet online
Je kan de poorten voor tv toch niet gebruiken voor internet?

• houtzaag
Ik heb het opnieuw geprobeerd met de receiver direct naar 't modem naar een andere poort. Dat werkt wel!
Ik ga nu een aparte lijn trekken t.b.v. de TV.
Mad-dog, enorm bedankt voor je hulp!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-02 20:04

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Modbreak:
T-Mobile heeft momenteel een storing op het vaste internet, zie het forum van T-Mobile. Het is dan ook niet nodig hier individueel te melden dat je er last van hebt.

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-02 14:23
Vraagje. Wat zijn over het algemeen de ervaringen met Tmobile thuis internet? Ik zit te overwegen om ernaar over te stappen. Zit nu op Telfort VDSL. Maar kan dus voor minder meer snelheid krijgen bij Tmobile. Dus het overwegen waard.

• Jeffrey87
  • Nu online
quote:
dangerpaki schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:01:
Vraagje. Wat zijn over het algemeen de ervaringen met Tmobile thuis internet? Ik zit te overwegen om ernaar over te stappen. Zit nu op Telfort VDSL. Maar kan dus voor minder meer snelheid krijgen bij Tmobile. Dus het overwegen waard.
T-Mobile werkt prima, en geeft veel waar voor je geld. Echter ben ik van mening dat je bij T-Mobile niet altijd de beste routes naar servers buiten Nederland krijgt.

Veel verkeer verloopt via het voormalige Cable & Wireless (= tegenwoordig van Vodafone), en T-Mobile heeft niet veel private peering agreements met buitenlandse netwerken.

Telfort (dus KPN) heeft over het algemeen een betere latency en throughput naar met name servers aan de andere kant van de oceaan.

Als we kijken naar de stabiliteit van de diensten, dan doet T-Mobile niet veel onder vergeleken met Telfort of KPN.

Voor wat je er voor betaald is T-Mobile een prima keus.

Jeffrey87 wijzigde deze reactie 10-08-2018 23:40 (5%)

• cvheereveld
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-02 00:16
quote:
dangerpaki schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:01:
Ik heb het sinds begin deze maand. Voorheen klant bij Telfort. Helaas al twee keer storing (ik schrijf dit via 4g op mobiel...) Daarnaast kan je het modem niet bridgen dus ben je soort van verplicht hun waardeloze Huawei router/modem combinatie te gebruiken. Bij Telfort kon dat wel en had ik (n=1) nooit verbindingsproblemen.

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-02 09:15

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hier ook niet tevreden. Modem is inderdaad slecht en matig configureerbaar (al staat in dit topic een handleiding voor het aansluiten van een eigen modem) en de klantenservice is belabberd.

Eigenlijk is het een beetje de Ryanair onder de providers, je krijgt exact waar je voor betaalt. Voor simpel internet prima maar als je een beetje meer wil doen dan 'normaal' loop je al snel tegen problemen aan.

Ik stap in ieder geval over twee maanden weer over.

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09:25
Ik overweeg ook T-Mobile, echter heb ik 4 tvs in huus. Waarvan er op 3 echt incidenteel gekeken word. Ik noem het slaapkamer tv's. Ik heb nu van die Android kastjes op die tv's. Zou je daar ook die app op kunnen installeren. Ik vind het namelijk onzin om voor die incidentele kijk momenten standaard 15€ meer te betalen per maand.

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:53
quote:
Darkz0rs schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:44:
Ik overweeg ook T-Mobile, echter heb ik 4 tvs in huus. Waarvan er op 3 echt incidenteel gekeken word. Ik noem het slaapkamer tv's. Ik heb nu van die Android kastjes op die tv's. Zou je daar ook die app op kunnen installeren. Ik vind het namelijk onzin om voor die incidentele kijk momenten standaard 15€ meer te betalen per maand.
Ik heb geen T-Mobile Thuis meer, maar via de TV Anywhere app kun je wel tv-streams casten naar tv's. Van T-Mobile mogen gelijktijdig via de apparaten gekeken worden met de TV Anywhere app. Houd er wel rekening mee dat je niet alle tv-zenders kunt streamen. Dat kan wel met de belangrijkste Nederlandse zenders (en bijvoorbeeld Eurosport en NGC), maar de BBC en de Belgische publieke omroepen kun je niet kijken via TV Anywhere. De lijst van de te bekijken zenders via TV Anywhere staat trouwens wel op hun site.

Bovendien vond ik niet dat het casten heel betrouwbaar was. Om die reden ben ik ook weggegaan bij T-Mobile Thuis.

rclahsen wijzigde deze reactie 19-08-2018 11:49 (32%)

• degroot
  • Niet online
Ik zit te twijfelen om naar T-Mobile over te stappen. Heb nu Ziggo. Dat modem staat transparant zodat mijn publieke WAN IP direct op mijn router (Ubiquiti Amplifi HD Mesh )aankomt.
Deze router kan ook een PPPoE verbinding opzetten. Begrijp ik het goed dat ik in de Ubiquiti bij de PPPoE settings VLAN300 tag kan meegeven en de inloggegevens van de verbinding , en dan het WAN IP ook op mijn router krijg? Dus zonder tussenkomst van het Huawei modem? Scheelt weer een device namelijk :)

degroot wijzigde deze reactie 29-08-2018 19:24 (9%)

www.degroot-it.nl

• Jeffrey87
  • Nu online
quote:
degroot schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:23:
Ik zit te twijfelen om naar T-Mobile over te stappen. Heb nu Ziggo. Dat modem staat transparant zodat mijn publieke WAN IP direct op mijn router (Ubiquiti Amplifi HD Mesh )aankomt.
Deze router kan ook een PPPoE verbinding opzetten. Begrijp ik het goed dat ik in de Ubiquiti bij de PPPoE settings VLAN300 tag kan meegeven en de inloggegevens van de verbinding , en dan het WAN IP ook op mijn router krijg? Dus zonder tussenkomst van het Huawei modem? Scheelt weer een device namelijk :)
1. T-Mobile gebruikt geen PPPoE maar gewoon DHCP.
2. Het Huawei modem kun je niet in bridge-mode zetten, waardoor je dus je WAN IP niet rechtstreeks op eigen apparatuur kunt krijgen.
3. Je kunt er wel voor kiezen om een eigen modem aan te schaffen en hiermee te experimenteren.

Jeffrey87 wijzigde deze reactie 29-08-2018 21:41 (5%)

• tomdabom
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-02 15:05
quote:
Jeffrey87 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:40:
[...]

1. T-Mobile gebruikt geen PPPoE maar gewoon DHCP.
2. Het Huawei modem kun je niet in bridge-mode zetten, waardoor je dus je WAN IP niet rechtstreeks op eigen apparatuur kunt krijgen.
3. Je kunt er wel voor kiezen om een eigen modem aan te schaffen en hiermee te experimenteren.
1: Maar wel op VLAN300. TV zit op VLAN640
2: Klopt.
3: Draytek Vigor 130 is een goede oplossing.

http://valid.canardpc.com/z5h6en - 5GHz

• degroot
  • Niet online
Sinds gisteren T-Mobile. Verbindign zou eigenlijk donderdag opgeleverd worden , maar kreeg gisteren al een mailtje dat het in orde was! Dat is natuurlijk wel fijn.
Heb het 100Mbit abo. Had gisteren rond de 50Mbit, vanochtend rond de 70Mbit. Dus denk dat DLM al lekker zijn werk aan het doen is.
Volgens mij was de upload 10Mbit toch? Ik zie dat het modem inbelt op 30Mbit upload, en dat haal ik ook via de speedtest. Mooi meegenomen dus!

www.degroot-it.nl

• Jeffrey87
  • Nu online
quote:
degroot schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:59:
Sinds gisteren T-Mobile. Verbindign zou eigenlijk donderdag opgeleverd worden , maar kreeg gisteren al een mailtje dat het in orde was! Dat is natuurlijk wel fijn.
Heb het 100Mbit abo. Had gisteren rond de 50Mbit, vanochtend rond de 70Mbit. Dus denk dat DLM al lekker zijn werk aan het doen is.
Volgens mij was de upload 10Mbit toch? Ik zie dat het modem inbelt op 30Mbit upload, en dat haal ik ook via de speedtest. Mooi meegenomen dus!
Vectoring heeft geen DLM maar SRA, dit gaat een stuk vlotter dan DLM.
En je zult inderdaad 30 Mb upload halen als je lijn dit aankan.

Jeffrey87 wijzigde deze reactie 11-09-2018 10:42 (4%)

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:35
Omdat ik ga verhuizen en ik mijn Telfort glasvezel niet meer kan meenemen moet ik een alternatief gaan zoeken. T-mobile is een van de kandidaten en zat net even naar de prijzen te kijken..valt me op hoeveel korting ik krijg wanneer ik er telefonie bijneem...dan ben ik goedkoper uit dan wanneer ik het niet neem. Zijn er meer mensen hier die dat hebben afgenomen zonder te gebruiken? Scheelt fors dan wanneer ik alleen internet en tv afneem, ook ivm Telfort dsl.

kak, ingetrapt in het feit dat het natuurlijk maar voor de eerste 6 maanden is... |:( |:(

Hopjesvla79 wijzigde deze reactie 27-09-2018 14:32 (9%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:29:
Zijn er meer mensen hier die dat hebben afgenomen zonder te gebruiken? Scheelt fors dan wanneer ik alleen internet en tv afneem, ook ivm Telfort dsl
+1, alleen dan niet op DSL maar op glas. Na de aanbiedingsperiode (6 maanden) heb ik telefonie ook uit laten zetten, scheelt daarna toch weer 2,50 per maand.

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:35
rens-br schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:32:
[...]

+1, alleen dan niet op DSL maar op glas. Na de aanbiedingsperiode (6 maanden) heb ik telefonie ook uit laten zetten, scheelt daarna toch weer 2,50 per maand.
ha dat is inderdaad nog een optie! Bedankt voor de tip.

Nu alleen nog een keuze maken...ik heb 12 jaar lang glasvezel gehad met een eigen modem...dus nooit drama gehad. overstappen nu naar een verplicht modem vind ik een beetje :r Goed daar ontkom ik niet aan, maar wel nog een provider vinden...

• moca007
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11-01 00:16
Ik ben sinds juni overgestapt van NLEX naar T-Mobile, wat heb ik er spijt van vooral de tv box. Wie weet een manier om onder het contract te komen of wat het kost om het contract af te kopen. Sowieso ga ik volgende jaar terug naar NLEX.

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04:04
moca007 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:51:
Ik ben sinds juni overgestapt van NLEX naar T-Mobile, wat heb ik er spijt van vooral de tv box. Wie weet een manier om onder het contract te komen of wat het kost om het contract af te kopen. Sowieso ga ik volgende jaar terug naar NLEX.
Niet tevreden zijn met de TV Box gaat je niet kosteloos van je contract afhelpen. Als je wil annuleren met afkoopsom gaan ze de resterende termijn op je contract vermenigvuldigen met de minimumprijs. Voor DSL is dat € 27,00 per maand.

• moca007
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11-01 00:16
Centurius schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:22:
[...]

Niet tevreden zijn met de TV Box gaat je niet kosteloos van je contract afhelpen. Als je wil annuleren met afkoopsom gaan ze de resterende termijn op je contract vermenigvuldigen met de minimumprijs. Voor DSL is dat € 27,00 per maand.
Had al zoiets verwacht, als iemand een andere manier weet, hoor ik het graag, anders wordt het contract uitzitten en wegwezen.

• diedbase
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14-02 21:38
Sinds deze week ben ik over naar T-mobile DSL (kwam van Tele2). Gisteren het Huawei modem aangesloten en werkt naar behoren. Ik heb nog een oude Airport Extreme (dual band) welke ik voorheen gebruikt icm met mijn Tele2 modem. Nu vraag ik me af of het wifi netwerk beter zal zijn van het nieuwere Huawei modem of m'n oude airport. Iemand ervaring met deze twee?

• MrTGT
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10-02 10:31
Sinds 15.20 een vrij grote storing op het DSL netwerk van T-mobile. Geen internet, TV en telefoon. Leek alleen in Zuid Nederland te zijn, maar aan de reacties te zien is het in heel Nederland

https://community.t-mobil...-in-zuid-nederland-306444

DSL is gewoon actief, dus het zit verder in het netwerk. Glas lijkt geen probleem te hebben, net even getest maar dat is natuurlijk n=1

• V1RT
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-02 15:20
Ik was altijd al klant van Vodafone thuis. En door de vele zakenreisjes afgelopen jaar ben ik denk het bericht misgelopen dat ik nu een klant ben van T-Mobile(Overigens nooit een mail binnen gehad).

Nu is mijn vraag kan en mag dit zomaar zonder daar jou over in te lichten?
En hoe zit het contract wijs? Want ik neem alleen maar internet af, geen TV/Telefonie en betaal rond de 20 euro per-maand, volgens mij zit ik nu ook in een maandelijks contract maar dat moet ik even controleren.

• Barre73
V1RT schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:14:
Ik was altijd al klant van Vodafone thuis. En door de vele zakenreisjes afgelopen jaar ben ik denk het bericht misgelopen dat ik nu een klant ben van T-Mobile(Overigens nooit een mail binnen gehad).

En hoe zit het contract wijs? Want ik neem alleen maar internet af, geen TV/Telefonie en betaal rond de 20 euro per-maand, volgens mij zit ik nu ook in een maandelijks contract maar dat moet ik even controleren.
Het overgaan van contracten van Vodafone naar T-Mobile was in februari 2017 dus al wel langer dan een jaartje geleden.
Daar zijn toen uiteraard veel berichten aan gewijd, zowel hier als op het forum van T-Mobile en Vodafone.
Dat je geen mail hebt gehad is mogelijk maar klinkt wel zeldzaam.
Uiteraard mag het wel, en voor jou als klant veranderde er niets. Je contract veranderde niet, de looptijd niet. Alleen de contractpartij veranderde.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
V1RT schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:14:
Voor zover ik weet hebben ze iedereen meerdere e-mails gestuurd. Niet alleen om te melden dat ze overgenomen zijn, maar ook wanneer het officiële moment was, daarnaast ook om te melden dat de provider e-mailadressen gingen wijzigen van Vodafone, naar T-Mobile. Dus ik denk dat je gewoon wat e-mails gemist hebt.

Overigens gaat je contract na één jaar automatisch over in een maandcontract en gezien het feit de wisseling al in februari 2017 was, heb je dus sowieso nu een maand contract.

Maar is het zo'n grote ramp dat je overgegaan bent? Je betaald maar +/-20 euro en voor zover ik weet is dat het goedkoopste internet only abonnement.

rens-br wijzigde deze reactie 15-10-2018 15:27 (7%)

• V1RT
rens-br schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

Voor zover ik weet hebben ze iedereen meerdere e-mails gestuurd. Niet alleen om te melden dat ze overgenomen zijn, maar ook wanneer het officiële moment was, daarnaast ook om te melden dat de provider e-mailadressen gingen wijzigen van Vodafone, naar T-Mobile. Dus ik denk dat je gewoon wat e-mails gemist hebt.

Overigens gaat je contract na één jaar automatisch over in een maandcontract en gezien het feit de wisseling al in februari 2017 was, heb je dus sowieso nu een maand contract.

Maar is het zo'n grote ramp dat je overgegaan bent? Je betaald maar +/-20 euro en voor zover ik weet is dat het goedkoopste internet only abonnement.
Ja het is absoluut een ramp. Ik heb ook gecontroleerd of ik mail heb gekregen van t-mobile/vodafone maar helemaal niks binnengekregen. Ik kan ook niet inloggen bij my t-mobile 8)7

Ik betaal 28 euro voor internet alleen, is ook het 20mbit abonnement en om het gebruik te maken van het 50 mbit abonnement moet ik +1 euro bij betalen, maar meer dan 28 mbit zal ik niet krijgen over DSL dus het is misschien cheap maar het is zeker niet snel/stabiel. Dus even rondkijken of er bij andere providers een internet only abonnement kan pakken.

• krakendmodem
V1RT schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:32:
[...]

Ja het is absoluut een ramp. Ik heb ook gecontroleerd of ik mail heb gekregen van t-mobile/vodafone maar helemaal niks binnengekregen. Ik kan ook niet inloggen bij my t-mobile 8)7

Ik betaal 28 euro voor internet alleen, is ook het 20mbit abonnement en om het gebruik te maken van het 50 mbit abonnement moet ik +1 euro bij betalen, maar meer dan 28 mbit zal ik niet krijgen over DSL dus het is misschien cheap maar het is zeker niet snel/stabiel. Dus even rondkijken of er bij andere providers een internet only abonnement kan pakken.
Heb je dan wel een T-Mobile / Vodafone Thuis account gehad? Ontvang je maandelijks geen rekening? Ik krijg hier elke maand keurig een mailtje dat de rekening klaar staat. (Op twee emailadressen, eentje van T-Mobile en de ander komt binnen op Gmail)

Goedkoper ga je het niet vinden. T-Mobile is zowat de goedkoopste.

En als je bij andere providers een DSL abonnement afsluit, blijf je (mogelijk) die "instabiele" lijn houden.

• V1RT
krakendmodem schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:44:
[...]

Heb je dan wel een T-Mobile / Vodafone Thuis account gehad? Ontvang je maandelijks geen rekening? Ik krijg hier elke maand keurig een mailtje dat de rekening klaar staat. (Op twee emailadressen, eentje van T-Mobile en de ander komt binnen op Gmail)

Goedkoper ga je het niet vinden. T-Mobile is zowat de goedkoopste.

En als je bij andere providers een DSL abonnement afsluit, blijf je (mogelijk) die "instabiele" lijn houden.
Ja, die heb ik ook. En ik heb van de eerste paar maanden van toen ik net klant was nog alle emails facturen etc.

Nou dat ligt aan hoe je het bekijkt en wat voor pakket je pakt. Als ik voor 40 euro 200 mbit + digitaal tv kan krijgen bij ziggo(persoonlijke aanbieding gekregen van ziggo) en bij t-mobile voor 28 euro alleen internet 28 mbit en voor 15 euro meer krijg ik digitaal tv erbij, dan ben ik toch echt veel en veel duurder uit bij t-mobile.

Ik ben ook niet van plan om een DSL abonnement te pakken. Alleen jammer dat er bij mij in het straat nog geen glasvezel zit, anders was ik wel bij t-mobile gebleven.

• krakendmodem
V1RT schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:37:
[...]

Ja, die heb ik ook. En ik heb van de eerste paar maanden van toen ik net klant was nog alle emails facturen etc.

Nou dat ligt aan hoe je het bekijkt en wat voor pakket je pakt. Als ik voor 40 euro 200 mbit + digitaal tv kan krijgen bij ziggo(persoonlijke aanbieding gekregen van ziggo) en bij t-mobile voor 28 euro alleen internet 28 mbit en voor 15 euro meer krijg ik digitaal tv erbij, dan ben ik toch echt veel en veel duurder uit bij t-mobile.

Ik ben ook niet van plan om een DSL abonnement te pakken. Alleen jammer dat er bij mij in het straat nog geen glasvezel zit, anders was ik wel bij t-mobile gebleven.
Dat hangt dan van je locatie af inderdaad. Hier is 50Mb mogelijk op DSL. Stabiel. Tv boeit me niet, dus heb ik geen zin om Ziggo aan te schaffen. Daarvoor hebben we al eens schotel hangen.

In jouw geval zou ik dan ook verder kijken.

• V1RT
krakendmodem schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

Dat hangt dan van je locatie af inderdaad. Hier is 50Mb mogelijk op DSL. Stabiel. Tv boeit me niet, dus heb ik geen zin om Ziggo aan te schaffen. Daarvoor hebben we al eens schotel hangen.

In jouw geval zou ik dan ook verder kijken.
Ik heb precies hetzelfde. Wil gewoon goed internet en als ik tv kijk dan het is via schotel.
Maar bij ziggo wordt er standaard tv bijgeleverd. Maar zal even verder kijken, iedereen bedankt voor zijn input! _/-\o_

• Eddy_1980
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-10-2018
Beste T-mobilers,

Probeer de Draytek modem eruit te halen en mijn eigen router te gebruiken.

Gebruik als eerste een:
- TP-link MC200 SFP media convertor.
- Daarachter een TP-link TL-SG105E
- Dan een router Linksys Velop.

Helaas lukt het mij niet om de TL-SG105E goed in te stellen met VLAN 100, 300 en 640 om deze werkend te krijgen voor Internet en Televisie.

Iemand die mij verder op weg kan helpen?

Heb een afbeelding van mijn instelling in de TL-SG105E erbij gedaan.

• Maulwurfje
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15-02 11:09
Ik zit te twijfelen tussen Tele2 en T-Mobile. Zoals velen. Ik wil alleen internet. Hoe is het modem van T-mobile vs. die van Tele2?

• .CoUk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2018
Kan iemand bevestigen dat je met alleen een dsl abbo toegang krijgt tot de tv anywhere app? Ik kan dat op de site van t-mobile / hun forum nergens vinden. Dit staat wat haaks op een telefonische vraag die ik t-mobile heb gesteld. De medewerker gaf nl aan dat dit wel kan.

Ik ben nog steeds op zoek naar een beter knippr alternatief dan mijn huidige NL ziet app. En als bovenstaande klopt heb je voor €28 internet en tv (native ATV app). Klinkt bijna te mooi om waar te zijn :9

• Jeffrey87
  • Nu online
.CoUk schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 06:23:
Kan iemand bevestigen dat je met alleen een dsl abbo toegang krijgt tot de tv anywhere app? Ik kan dat op de site van t-mobile / hun forum nergens vinden. Dit staat wat haaks op een telefonische vraag die ik t-mobile heb gesteld. De medewerker gaf nl aan dat dit wel kan.

Ik ben nog steeds op zoek naar een beter knippr alternatief dan mijn huidige NL ziet app. En als bovenstaande klopt heb je voor €28 internet en tv (native ATV app). Klinkt bijna te mooi om waar te zijn :9
Kort antwoord: nee, zonder TV abonnement krijg je geen toegang tot TV Anywhere.

• Hageneis
.CoUk schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 06:23:

Bij TV Anywhere moet je het klantnummer van T-Mobile TV invoeren, dus lijkt me niet dat het zou kunnen.

• .CoUk
Leek mij dus ook al niet waarschijnlijk. Maar ik heb twee mensen gesproken bij t-mobile. Eerste keer de verkoper voor een nieuw abbo en een keer een service medewerker. Zeer nadrukkelijk deze vraag gesteld en twee keer een bevestigend antwoord gekregen.

Nou kost een TV aansluiting erbij zo’n beetje hetzelde als mijn huidige telfort met NLziet. Alleen nu met meer zenders. Abbo gaat binnenkort in.

Dit is alleen niet de manier om een tevreden nieuwe klant te werven. Ik post binnenkort wel de afloop!

@Jeffrey87 @Hageneis Thanx

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:17

epic_gram

undercover moderator

ik ga weg bij t-mobile thuis. Opzich was het eerst altijd wel redelijk, alhoewel ik zeer traag internet had (komt door de kpn-lijn overigens) en matig wifi, was het wel goedkoop. Totdat de modem van huawei opeens instabiel werd. Ik belde naar de klantenservice, omdat ik een nieuwe modem wilde. Volgens de medewerker was de lijn echter goed en toevallig werkte het op dat moment ook gewoon. Dus ze weigerden een nieuwe modem op te sturen. Ik bood zelfs nog aan om hem desnoods zelf te betalen maar dat kon ook niet, want het was niet het beleid.

Uiteraard, vlak nadat ik de telefoon had opgehangen, viel het internet weer uit. Later nog een keer aan de telefoon gezeten (weer ruim 40 minuten) met ze vanwege hetzelfde probleem, deze keer zouden ze een monteur langssturen omdat ze idd wat instabiliteit zagen. De monteur zou mij zelf bellen om een afspraak te maken. Dat was het bedrijf guidion wat ze daarvoor inhuren. Helaas belde guidion mij niet terug, en ik heb na een week weer met de klantenservice gebeld. Nu belde ze eindelijk na 2 dagen terug. Een week daarna konden ze langskomen, helaas was ik er toen zelf niet maar een vriendin wilde wel de deur opendoen voor hem. Die monteur had een nieuwe modem bij zich maar via de telefoon zei hij dat hij die alleen ging plaatsen als het ook echt nodig was. :') Uiteindelijk vond meneer dat het niet aan de huawei modem lag, maar aan mijn externe wifi access point. Dus hij trekt die UTP eruit en zegt: zo, dat is opgelost.

Uiteraard was dat het probleem niet, maar ik kon helaas nog niet direct bellen met ze. Een week van instabiel internet later belde ik daarom nog maar een keer met de helpdesk van t-mobile. Dit keer kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ze kosten rekenden omdat de monteur al eerder was langsgeweest? Ik gaf aan dat ik het hier absoluut niet mee eens was en dat ze gewoon een nieuwe modem moesten opsturen, desnoods wilde ik hem zelf wel betalen. Verder heb ik ook uitgelegd wat de eerste monteur fout had gedaan (ja sorry beetje bijdehand van mij) en toen gaf ze toe dat ze er eigenlijk niet genoeg vanaf wist om me inhoudelijk verder te helpen. Ze verbond me door met een andere afdeling waar ze dat eventueel wel konden... Uiteindelijk kwam ik toen bij de afdeling abbo's opzeggen of wijzigen, dus de verkeerde afdeling. Die verbond me ook weer door (telkens weer in de wacht overigens) met volgens hem de goede afdeling, waarna ik weer bij de 1e lijns storingshelpdesk terecht kwam. Ik zat inmiddels alweer ruim 50 minuten aan de telefoon en die vrouw kon ook niets anders doen dan mijn gegevens doorsturen naar guidion. Deze keer zou ik binnen een uur teruggebeld worden. Uhuh, we zijn inmiddels anderhalve week verder en ik ben nogsteeds niet gebeld. Mijn mobiele telefoon fungeert al die tijd als mobiele hotspot want het internet werkt gewoon nogsteeds niet. WTF wat een ongelofelijke bagger daar bij T-mobile.

Dus nu ga ik over naar tele2, puur vanwege de nieuwe modem die ik daar dan krijg bij een abbo. T-mobile ziet mij voorlopig niet meer terug.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:24
Ik vind dat internet modem ding van tmobile maar waardeloos. 2 aansluitingen doen het ipv 4. Heb er 3 nodig.
Nu heb ik een router gehaald voor de 2 desktops en zit de nas nog op de modem van tmobile. Die regelt ook de wifi, de nas is perfect te bereiken via alle apparaten met wifi maar ik krijg hem onmogelijk aan de praat via de router(desktops). Ik heb al geprobeerd om iets te doen met ports forwarden en heb iets gedaan met dhcp uitzetten en vaste ip. Vaak eindigd een setting in geen internet meer.

Waardeloos in ieder geval. Mijn probleem zou opgelost zijn als de originele firmware op de modem komt die alle 4 de poorten unlocked, maar tmobile wil niets doen.

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:24
epic_gram schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:51:
ik ga weg bij t-mobile thuis. Opzich was het eerst altijd wel redelijk, alhoewel ik zeer traag internet had (komt door de kpn-lijn overigens) en matig wifi, was het wel goedkoop. Totdat de modem van huawei opeens instabiel werd. Ik belde naar de klantenservice, omdat ik een nieuwe modem wilde. Volgens de medewerker was de lijn echter goed en toevallig werkte het op dat moment ook gewoon. Dus ze weigerden een nieuwe modem op te sturen. Ik bood zelfs nog aan om hem desnoods zelf te betalen maar dat kon ook niet, want het was niet het beleid.

Uiteraard, vlak nadat ik de telefoon had opgehangen, viel het internet weer uit. Later nog een keer aan de telefoon gezeten (weer ruim 40 minuten) met ze vanwege hetzelfde probleem, deze keer zouden ze een monteur langssturen omdat ze idd wat instabiliteit zagen. De monteur zou mij zelf bellen om een afspraak te maken. Dat was het bedrijf guidion wat ze daarvoor inhuren. Helaas belde guidion mij niet terug, en ik heb na een week weer met de klantenservice gebeld. Nu belde ze eindelijk na 2 dagen terug. Een week daarna konden ze langskomen, helaas was ik er toen zelf niet maar een vriendin wilde wel de deur opendoen voor hem. Die monteur had een nieuwe modem bij zich maar via de telefoon zei hij dat hij die alleen ging plaatsen als het ook echt nodig was. :') Uiteindelijk vond meneer dat het niet aan de huawei modem lag, maar aan mijn externe wifi access point. Dus hij trekt die UTP eruit en zegt: zo, dat is opgelost.

Uiteraard was dat het probleem niet, maar ik kon helaas nog niet direct bellen met ze. Een week van instabiel internet later belde ik daarom nog maar een keer met de helpdesk van t-mobile. Dit keer kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ze kosten rekenden omdat de monteur al eerder was langsgeweest? Ik gaf aan dat ik het hier absoluut niet mee eens was en dat ze gewoon een nieuwe modem moesten opsturen, desnoods wilde ik hem zelf wel betalen. Verder heb ik ook uitgelegd wat de eerste monteur fout had gedaan (ja sorry beetje bijdehand van mij) en toen gaf ze toe dat ze er eigenlijk niet genoeg vanaf wist om me inhoudelijk verder te helpen. Ze verbond me door met een andere afdeling waar ze dat eventueel wel konden... Uiteindelijk kwam ik toen bij de afdeling abbo's opzeggen of wijzigen, dus de verkeerde afdeling. Die verbond me ook weer door (telkens weer in de wacht overigens) met volgens hem de goede afdeling, waarna ik weer bij de 1e lijns storingshelpdesk terecht kwam. Ik zat inmiddels alweer ruim 50 minuten aan de telefoon en die vrouw kon ook niets anders doen dan mijn gegevens doorsturen naar guidion. Deze keer zou ik binnen een uur teruggebeld worden. Uhuh, we zijn inmiddels anderhalve week verder en ik ben nogsteeds niet gebeld. Mijn mobiele telefoon fungeert al die tijd als mobiele hotspot want het internet werkt gewoon nogsteeds niet. WTF wat een ongelofelijke bagger daar bij T-mobile.

Dus nu ga ik over naar tele2, puur vanwege de nieuwe modem die ik daar dan krijg bij een abbo. T-mobile ziet mij voorlopig niet meer terug.
Kan je dat ding niet 5 seconde in de magnetron doen en dan gaan klagen dat hij niet meer aan gaat?

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-02 16:36
Heilige Kaas schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:30:
Ik vind dat internet modem ding van tmobile maar waardeloos. 2 aansluitingen doen het ipv 4. Heb er 3 nodig.
Nu heb ik een router gehaald voor de 2 desktops en zit de nas nog op de modem van tmobile. Die regelt ook de wifi, de nas is perfect te bereiken via alle apparaten met wifi maar ik krijg hem onmogelijk aan de praat via de router(desktops). Ik heb al geprobeerd om iets te doen met ports forwarden en heb iets gedaan met dhcp uitzetten en vaste ip. Vaak eindigd een setting in geen internet meer.

Waardeloos in ieder geval. Mijn probleem zou opgelost zijn als de originele firmware op de modem komt die alle 4 de poorten unlocked, maar tmobile wil niets doen.
Ja ik heb precies hetzelfde, kom van KPN en heb door heel mijn huis alles bekabeld liggen. Maar door het stomme systeem van Tmobile met 2 poorten voor internet, moet ik nu aan de gang met splitters en switches. Gevolg ik kan nu nog maar max 100/100 trekken ipv 500/500 en boven is alles op Wifi. Maar ja ik bespaar wel +- 300e tov KPN dit jaar en het werkt allemaal wel redelijk oke. Dus nog even een half jaartje uitzitten en dan weer terug naar KPN bij een mooi bod.

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

De keuze om een router te halen voor het verdelen van de je wifi was niet de juiste keuze. Als je gewoon een switch had gekocht had je de desktops gewoon kunnen aansluiten op het internet en een groot netwerk gehad.

Je kunt in je router de DHCP server uitzetten en vervolgens de router als switch en 2e accesspoint gebruiken. Dan moet je alleen de kabel naar je tmobile-modem aansluiten op een LAN poort in plaats van de WAN poort. Vergeet niet de DHCP server (in je nieuwe router) uit te zetten, anders krijg je slecht, deels, of helemaal geen werkende internetverbinding op alle apparaten.
Freshnub schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:42:
[...]

Maar door het stomme systeem van Tmobile met 2 poorten voor internet, moet ik nu aan de gang met splitters en switches. Gevolg ik kan nu nog maar max 100/100 trekken ipv 500/500 en boven is alles op Wifi. ...
Waarschijnlijk heb je een 100Mbit switch gekocht in plaats van een Gigabit switch. Daardoor heb je nu 100/100Mbps in plaats van de volledige 500Mbit. Een gigabit switch kost de wereld niet, als dat je probleem is. Dat T-mobile de poorten heeft opgesplitst is een beetje ongemakkelijk, maar niet onoverkomelijk. Voor een paar tientjes een extra gigabit switch aansluiten is een prima oplossen, en het scheelt je toch een hoop geld per jaar.

Ep Woody wijzigde deze reactie 05-11-2018 09:48 (21%)

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Om precies dezelfde reden ben ik ook inmiddels weg. Het ergste is nog dat ze die 'twee poorten voor tv' niet eens om willen zetten als je alleen internet afneemt..

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• Freshnub
Ep Woody schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:46:
[...]

De keuze om een router te halen voor het verdelen van de je wifi was niet de juiste keuze. Als je gewoon een switch had gekocht had je de desktops gewoon kunnen aansluiten op het internet en een groot netwerk gehad.

Je kunt in je router de DHCP server uitzetten en vervolgens de router als switch en 2e accesspoint gebruiken. Dan moet je alleen de kabel naar je tmobile-modem aansluiten op een LAN poort in plaats van de WAN poort. Vergeet niet de DHCP server (in je nieuwe router) uit te zetten, anders krijg je slecht, deels, of helemaal geen werkende internetverbinding op alle apparaten.

[...]

Waarschijnlijk heb je een 100Mbit switch gekocht in plaats van een Gigabit switch. Daardoor heb je nu 100/100Mbps in plaats van de volledige 500Mbit. Een gigabit switch kost de wereld niet, als dat je probleem is. Dat T-mobile de poorten heeft opgesplitst is een beetje ongemakkelijk, maar niet onoverkomelijk. Voor een paar tientjes een extra gigabit switch aansluiten is een prima oplossen, en het scheelt je toch een hoop geld per jaar.
Zo blijf ik bezig, heb 3 switches nodig om precies dezelfde functionaliteit te krijgen als bij KPN en mooier wordt het er ook niet op. De kabels liggen er al, het enige dat ze moeten doen is die 4 poorten vrij geven. Zijn toch weer 3 (managed switches a +-€30 per stuk) die ik uit eigen zak moet betalen. Ik zit het nog wel 6 maanden uit @ 100/100 en WIFI. Mochten ze in die tussentijd geen beter alternatief hebben, dan ga ik weer naar KPN.

• Ep Woody
  • Nu online
Hertog schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:48:
[...]

Om precies dezelfde reden ben ik ook inmiddels weg. Het ergste is nog dat ze die 'twee poorten voor tv' niet eens om willen zetten als je alleen internet afneemt..
Vroeger kreeg je een apparaat waar slechts een aansluiting voor internet aan zat. Daar mocht je zelf een router/switch achter hangen. Hoe erg is het om voor 15-20 euro een gigabit switch aan te sluiten zodat je 4 apparaten aan kan sluiten?

• Freshnub
Ep Woody schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:54:
[...]

Vroeger kreeg je een apparaat waar slechts een aansluiting voor internet aan zat. Daar mocht je zelf een router/switch achter hangen. Hoe erg is het om voor 15-20 euro een gigabit switch aan te sluiten zodat je 4 apparaten aan kan sluiten?
Het blijft niet alleen bij die paar switches. Deze moeten managed zijn (dus al duurder) en bovendien van stroom worden voorzien. Niet iedereen heeft genoeg stopcontacten of de ruimte hiervoor (in de meterkast in mijn geval). Dus mag ik aan de gang met verlengsnoeren enzo. Wat ooit een net opgeruimde meterkast was, met kabels door loze leidingen door het hele huis en niet in het zicht, is nu een wirwar van switches, verlengsnoeren en splitters.

• Ep Woody
  • Nu online
Freshnub schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:53:
[...]

Zo blijf ik bezig, heb 3 switches nodig om precies dezelfde functionaliteit te krijgen als bij KPN en mooier wordt het er ook niet op. De kabels liggen er al, het enige dat ze moeten doen is die 4 poorten vrij geven. Zijn toch weer 3 (managed switches a +-€30 per stuk) die ik uit eigen zak moet betalen. Ik zit het nog wel 6 maanden uit @ 100/100 en WIFI. Mochten ze in die tussentijd geen beter alternatief hebben, dan ga ik weer naar KPN.
Ik begrijp uit deze opmerking dat je het TV-vlan en het Internet-vlan over een kabel (naar je tv) wil laten lopen? Ik ben het met je eens dat het een wat bijzondere keuze is, maar vanuit het oogpunt van het beheer / support heel goed te begrijpen. Dan moet je of het geluk hebben dat je 2 kabels naar je televisies hebt liggen, of je moet een andere methode zoeken, hetzij managed switches, of slimmere routing methodes door een andere router aan te sluiten en deze zelf te configureren.

Heb je voldoende aan 100Mbit kun je ook een kabel passief opsplitsen door 2x2 aderparen te gebruiken. Dan hoef je helemaal geen managed switches te gebruiken.

Aan de andere kant 90 euro eenmalig investeren om 300 euro per jaar minder aan internet/tv kwijt te zijn lijkt mij een prima rendement. 8)

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ep Woody schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:54:
[...]

Zoals hierboven aangegeven was ruimte en stroom in de meterkast een groter probleem dan die paar tientjes. Plus, toen ik mijn contract afsloot stond dit nog niet duidelijk op de website (dit is inmiddels wel zo overigens) en ik heb een uur met twee mensen van de klantenservice allerlei dingen getest die dit ook niet wisten. Daarna werd ik doorverbonden om het modem te ruilen ('dan lijkt ie toch stuk te zijn') en pas die derde persoon wist dat het zo hoorde..

Dus ja, er zit ook een stukje frustratie bij :P.

• Ep Woody
  • Nu online
Je hebt je vaak helaas neer te leggen bij de keuzes van de internetaanbieders, tenzij je bereid bent zelf een oplossing te kiezen, zoals een eigen modem/router in plaats van de modem/router die de aanbieder aanbiedt. Dan kun je regels maken dat het televisie verkeer over de VLAN van de televisie gaat en het overige verkeer via de normale gateway, en dat de multicast pakketjes via de juiste routes gaan. Aangezien dit voor het gros van de gebruikers veel te ingewikkeld is en het voor deze mensen het makkelijkste is om een losse kabel naar de televisie te trekken (in plaats van de coax kabel) is dat de meest gebruikte oplossen.

Op deze manier werkt het het snelst, heeft het televisieverkeer geen last van het internetverkeer en vice versa en is het voor de klantenservice te overzien.

Uiteindelijk is het aan de klanten zelf om te bepalen welke aanbieder het beste bij haar wensen aansluit en of bepaalde wensen te overkomen zijn door bijvoorbeeld een lager maandbedrag. Helaas leert de praktijk dat een oplossing die gezocht wordt voor een bepaald probleem (te weinig netwerkpoorten), door onkunde van adviseurs (lees verkopers van een groot elektronica keten) niet de juiste oplossing biedt waardoor er op andere gebieden frustraties ontstaan.

• MichelJ
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:32
Hertog schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:33:
[...]

Zoals hierboven aangegeven was ruimte en stroom in de meterkast een groter probleem dan die paar tientjes. Plus, toen ik mijn contract afsloot stond dit nog niet duidelijk op de website (dit is inmiddels wel zo overigens) en ik heb een uur met twee mensen van de klantenservice allerlei dingen getest die dit ook niet wisten. Daarna werd ik doorverbonden om het modem te ruilen ('dan lijkt ie toch stuk te zijn') en pas die derde persoon wist dat het zo hoorde..

Dus ja, er zit ook een stukje frustratie bij :P.
raar verhaal, dit is altijd zo geweest bij Vodafone/T-Mobile. De techniek is nog niet zover als bij KPN. KPN had vroeger deze ook opgesplitst in 2 verschillende verbindingen.

• .CoUk
Inmiddels schriftelijke reactie ontvangen aangaande mijn vraag over het gebruik van de tv anywhere app. En in tegenstelling tot de eerdere berichten ziet het er prima uit.

=======
Beste #CoUk#,

Bedankt voor je bericht.
Je kunt met 50 Mb jouw tv anywhere kijken.
Dat kan met al onze verbindingen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

V######
Team T-Mobile Thuis
=======

Ik ga het binnenkort meemaken. Maar dit is IMHO een uitstekend aanbod voor ex knippr gebruikers.

• Barre73
.CoUk schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:48:
Inmiddels schriftelijke reactie ontvangen aangaande mijn vraag over het gebruik van de tv anywhere app. En in tegenstelling tot de eerdere berichten ziet het er prima uit.

=======
Beste #CoUk#,

Bedankt voor je bericht.
Je kunt met 50 Mb jouw tv anywhere kijken.
Dat kan met al onze verbindingen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

V######
Team T-Mobile Thuis
=======

Ik ga het binnenkort meemaken. Maar dit is IMHO een uitstekend aanbod voor ex knippr gebruikers.
Dit antwoord klinkt alsof ze de vraag verkeerd begrijpen. Alsof je hebt gevraagd of de TV Anywhere app technisch wel werkt met een abonnementssnelheid van 50 Mbit.
Terwijl je vraag was of je de app kan gebruiken met een internet-only abonnement.
Ik denk zeker dat het niet werkt. Dit staat namelijk in de Playstore bij de specificaties van de app:
"TV Anywhere is beschikbaar voor alle T-Mobile Thuis klanten met Interactieve TV en is eenvoudig te activeren met je TV-klantnummer en TV-pincode".

Barre73 wijzigde deze reactie 06-11-2018 21:28 (10%)

• .CoUk
@Barre73 ik snap wat je zegt dus heb een vervolgvraag gesteld. Mijn initiële vraag was heel helder. Ik heb alleen een 50mb abbo zonder TV, werkt die app dan. Dit is de derde keer dat ik die vraag stel. Als het niet werkt is dit echt bewuste misleiding. Bij de aanvraag van mijn aansluiting heb ik drie keer gevraagd of ik met dit abbo gebruik kon maken van de app, drie keer een ja. Nu deze mail, weer een ja. 8)7

• Ronwiel
  • Niet online
Alles draait op dit moment prima wireless. Alleen sinds mijn overstap kan ik via Mail op MacOS geen connectie meer maken met gmail imap. En Whatsapp geeft heel lang ‘verbinden...’. Overigens komt er uiteindelijk wel verbinding. Iemand ervaring met deze issue’s?

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:51

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

.CoUk schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:05:
@Barre73 ik snap wat je zegt dus heb een vervolgvraag gesteld. Mijn initiële vraag was heel helder. Ik heb alleen een 50mb abbo zonder TV, werkt die app dan. Dit is de derde keer dat ik die vraag stel. Als het niet werkt is dit echt bewuste misleiding. Bij de aanvraag van mijn aansluiting heb ik drie keer gevraagd of ik met dit abbo gebruik kon maken van de app, drie keer een ja. Nu deze mail, weer een ja. 8)7
Weet ook wel zeker dat het niet kan, want je krijgt die 'pincode' icm het TV Abbo, dus met alleen een internet module geactiveerd heb je die pincode niet... maar.. mochten ze je toch een pincode geven zonder tv-abbo dan zeg ik direct mijn tv-abbo op bij t-mobile thuis en gebruik ik ook alleen nog tvanywhere :P scheelt een duit.

Overigens, nu werkte voorheen TVAnywhere alleen op je eigen WIFI, maar sinds er nu ook een website is, en ik ook op bijv. het werk kan inloggen, vraag ik mij wel af wat er gebeurd als iemand gewoon zijn pincode deelt met iedereen?

• .CoUk
Vandaag de oplevering gehad en die ging prima. Maar inderdaad geen tv anywhere app toegang. Bijzonder vriendelijke dame zag dat ik inderdaad verschillende vragen had gesteld. Oplossing is zes maanden korting op het tv abbo. Ben zelf wel tevreden met de manier waarop het is opgepakt. Neemt niet weg dat ik tot drie keer toe verkeerde info heb ontvangen.

Prijs is nu hetzelfde als mijn aansluiting bij telfort icm NLziet. Tmobile anywhere heeft alleen meer zenders. All in €43,- is slecht vijf cent verschil maar wel beter zenderaanbod.

Het kan imho wel echt een tandje beter. Ik krijg nu verplicht een decoder waar ik niets mee ga doen. Heb immers de app op mn ATV4 en dat was waar dit allemaal om te doen is. Als dat deel extra “service” er wordt uitgesneden kan het echt nog wel een paar euro goedkoper.

Kortom idd geen tv anywhere zonder tv abbo bij t-mobile thuis.

• Hageneis
Als je het zo bekijkt zou er € 5 van de prijs af kunnen. Maar ik verwacht niet dat ze dat gaan doen.

• hidden
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 23:53
CT schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:44:
[...]
Overigens, nu werkte voorheen TVAnywhere alleen op je eigen WIFI, maar sinds er nu ook een website is, en ik ook op bijv. het werk kan inloggen, vraag ik mij wel af wat er gebeurd als iemand gewoon zijn pincode deelt met iedereen?
De TV Anywhere app kun je op 3 apparaten tegelijk gebruiken.

Ik verwacht dat de STB optioneel word in de toekomst en TV Anywhere de standaard. zal nog wel een jaartje duren ben ik bang.

hidden wijzigde deze reactie 16-11-2018 19:02 (11%)

• Hageneis
Waarom denk je dat? Net trouwens weer verlengd met zes maanden korting van € 20.
Nu maar hopen dat opnemen op harddiskrecorder blijft, ik ken geen enkele cloudoplossing die VRT en BBC opneemt.

• Barre73
Hageneis schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:35:
Waarom denk je dat? Net trouwens weer verlengd met zes maanden korting van € 20.
Nu maar hopen dat opnemen op harddiskrecorder blijft, ik ken geen enkele cloudoplossing die VRT en BBC opneemt.
Bij KPN kan ik ze gewoon opnemen hoor. En op alle decoders terugkijken.

• Hageneis
Barre73 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:26:
[...]
Bij KPN kan ik ze gewoon opnemen hoor. En op alle decoders terugkijken.
Mooi. Ik kwam dat niet tegen op de verschillende websites.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:59
Aanstaande maandag krijg ik VDSL van T-Mobile aangesloten, ik heb nu NLE.

Blijft bij T-Mobile Thuis het IP-adres voor langere periode stabiel, of wordt er (net zoals in Duitsland bijvoorbeeld) heel regelmatig een ander extern IP-adres toegewezen?

Ik heb namelijk op dit moment een NTP-server in de NTP Pool achter mijn verbinding, en dat heeft natuurijk een niet-wisselend IP-adres nodig.

Als het regelmatig verandert, dan maar een ander plekje voor mijn tijdserver zoeken.

• degroot
  • Niet online
Ja, je krijgt wel regelmatig een nieuw IP toegewezen. In welke regelmatigheid weet ik niet. Maar heb al 2 IP's gehad sinds ik vanaf september abonnee ben.

www.degroot-it.nl

• i7x
  • Laatst online: 15-02 23:20
Goeie dag iedereen, ik heb een paar vragen over een overstap van NLE, wat we nu gebruiken.
- Mijn huidige NLE contract loopt af op 23 feb. Bij T-Mobile kan ik als ingangsdatum enkel kiezen tussen 22 feb (vr) of 25 feb (ma). Ik vind het prima een zondag zonder internet te zitten, maar als ik kies voor 25 feb, en kies voor de optie dat T-Mobile de overstap regelt, wat gebeurt er dan met die ene dag (zo) ertussen? Want zoals gezegd; mijn NLE contract loopt nu tot de 25e. Wordt het dan met een enkele dag verlengt? Of wordt het op dat moment gewoon opgezegd en zit ik een dag zonder? Moet ik uberhaupt wel kiezen voor de optie dat T-Mo het regelt, of kan ik beter gewoon NLE vertellen dat ik het contract niet verleng en dat ik gewoon kies om de 25e dan T-Mo in te laten gaan?
- Mijn vrouw heeft een T-Mobile mobiel abo. Je krijgt dan extra's als je ook T-Mobile dsl afsluit, zoals een trede hogere snelheid, wat wel leuk is. Echter, haar contract loopt wat later in het jaar af en stel ze stapt dan over naar een andere provider, vervalt die bonus dan automatisch? Of blijft deze omdat deze als het ware al onderdeel is van je dsl jaarcontract en ze dat tussentijds niet gaan wijzigen?

i7x wijzigde deze reactie 14-12-2018 11:59 (3%)

• chris-drielsma
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:41
degroot schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:57:
Ja, je krijgt wel regelmatig een nieuw IP toegewezen. In welke regelmatigheid weet ik niet. Maar heb al 2 IP's gehad sinds ik vanaf september abonnee ben.
Ik heb bij T-Mobile al 1 jaar lang hetzelfde IP Adres eigenlijk , nog nooit een ander ip gehad met mijn eigen modem in gebruik.

• Barre73
i7x schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:58:
Goeie dag iedereen, ik heb een paar vragen over een overstap van NLE, wat we nu gebruiken.
- Mijn huidige NLE contract loopt af op 23 feb. Bij T-Mobile kan ik als ingangsdatum enkel kiezen tussen 22 feb (vr) of 25 feb (ma). Ik vind het prima een zondag zonder internet te zitten, maar als ik kies voor 25 feb, en kies voor de optie dat T-Mobile de overstap regelt, wat gebeurt er dan met die ene dag (zo) ertussen? Want zoals gezegd; mijn NLE contract loopt nu tot de 25e. Wordt het dan met een enkele dag verlengt? Of wordt het op dat moment gewoon opgezegd en zit ik een dag zonder? Moet ik uberhaupt wel kiezen voor de optie dat T-Mo het regelt, of kan ik beter gewoon NLE vertellen dat ik het contract niet verleng en dat ik gewoon kies om de 25e dan T-Mo in te laten gaan?
- Mijn vrouw heeft een T-Mobile mobiel abo. Je krijgt dan extra's als je ook T-Mobile dsl afsluit, zoals een trede hogere snelheid, wat wel leuk is. Echter, haar contract loopt wat later in het jaar af en stel ze stapt dan over naar een andere provider, vervalt die bonus dan automatisch? Of blijft deze omdat deze als het ware al onderdeel is van je dsl jaarcontract en ze dat tussentijds niet gaan wijzigen?
Je kan beter kiezen voor een overstapservice. Doe je dat niet dan heb je de kans dat T-Mobile jouw lijn bestelt als een nieuwe aansluiting en dat dit dan niet lukt om dat de lijn bezet is (door NLE). Je wil liever een migratie waarbij de NLE diensten op een bepaald moment ophouden omdat je in de straatkant of centrale bent omgezet naar T-Mobile.
Dus gewoon kiezen voor 22 februari.

Je tweede vraag wordt beantwoord in de voorwaarden van dat combi voordeel (dat vervalt uiteraard). Zie link hieronder:

https://www.t-mobile.nl/c...mobiel-thuis-voordeel.pdf

Gewoon even de voorwaarden zoeken op de website. Staan keurig allemaal bij elkaar.

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:34
Heb nu last van een storing bij T-Mobile.

https://community.t-mobil...e-thuis-15-12-2018-307834

Carfanatic wijzigde deze reactie 15-12-2018 09:26 (26%)

• i7x
  • Laatst online: 15-02 23:20
Barre73 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:16:
[...]

Je kan beter kiezen voor een overstapservice. Doe je dat niet dan heb je de kans dat T-Mobile jouw lijn bestelt als een nieuwe aansluiting en dat dit dan niet lukt om dat de lijn bezet is (door NLE). Je wil liever een migratie waarbij de NLE diensten op een bepaald moment ophouden omdat je in de straatkant of centrale bent omgezet naar T-Mobile.
Dus gewoon kiezen voor 22 februari.

Je tweede vraag wordt beantwoord in de voorwaarden van dat combi voordeel (dat vervalt uiteraard). Zie link hieronder:

https://www.t-mobile.nl/c...mobiel-thuis-voordeel.pdf

Gewoon even de voorwaarden zoeken op de website. Staan keurig allemaal bij elkaar.
OK maar dan beëindig ik dus vroegtijdig mijn contract bij nle, is dat geen probleem dan? Want die loopt pas een dag later af.

• rclahsen
  • Laatst online: 09:53
i7x schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:02:
[...]

OK maar dan beëindig ik dus vroegtijdig mijn contract bij nle, is dat geen probleem dan? Want die loopt pas een dag later af.
Je hebt een dag dubbele kosten, dus iets van een euro.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True