[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 141.485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:59
@powermarcel10 Mijn devices met een vast ip zijn dingen als voip telefoon, printer, nas, cam, switch. Kan allemaal ingesteld worden. Klinkt niet als "smart"home dan 😉.
Mijn smarthome spullen werken met zigbee (wat daar volgens mij ook juist voor is) dus hoef ik geen ipadressen aan toe te wijzen.

Maar is dat nodig dan om een vast ip te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
jongetje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:59:
@powermarcel10 Mijn devices met een vast ip zijn dingen als voip telefoon, printer, nas, cam, switch. Kan allemaal ingesteld worden. Klinkt niet als "smart"home dan 😉.
Mijn smarthome spullen werken met zigbee (wat daar volgens mij ook juist voor is) dus hoef ik geen ipadressen aan toe te wijzen.

Maar is dat nodig dan om een vast ip te geven?
Ik heb ook zo'n 60 apparaten met zigbee in huis en die hebben inderdaad geen vast ip adres nodig. Maar daarnaast ook nog 6 google home apparaten, 2 ip camera's, een nest, ring deurbel, robot stofzuiger, aantal slimme ledstrips op wifi, en zo nog wel een aantal apparaten waarop geen vast ip adres is in te stellen. Ik heb in mijn router een stuk op 40 apparaten een vast ip adres gegeven. Een aantal daarvan zijn inderdaad niet nodig omdat ik op deze apparaten zelf een vast ip adres kan instellen. Maar heb er toch echt wel meer als 10 waarbij dit niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:50
Barre73 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Ik wens je daar veel succes mee... Voor normale TV zou dat waarschijnlijk een veel te onstabiele verbinding opleveren die constant in blokjes resulteert. Normale lineaire TV bij T-Mobile DSL bestond altijd uit Multicast streams en die zijn zeer gevoelig voor instabiliteit (packetloss in normaal engels).
Maar ik begin te vermoeden aan de hand van andere topics dat het nieuwe TV platform geheel bestaat uit OTT streams (à la Netflix) en die kunnen een stuk meer hebben. Dus misschien werkt het, misschien niet.
Zou dit ook betekenen dat een los VLAN voor de IPTV streams niet meer nodig is, of loop ik dan te hard van stapel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gastje01 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:44:
[...]

Zou dit ook betekenen dat een los VLAN voor de IPTV streams niet meer nodig is, of loop ik dan te hard van stapel?
Nee, dat klopt en is ook zo. Bij glasvezel dan wel te verstaan. Bij DSL is er nog een extra actie nodig.
Zie: https://community.t-mobil...met-je-eigen-modem-324520

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
powermarcel10 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:55:
Hallo tweakers,

Ik overweeg over te stappen naar T-Mobile thuis omdat dit net iets voordeliger is icm mijn t mobile mobiele abonnement. Het gaat om een verbinding van 50 mbit. Momenteel zit ik bij budget alles in 1 en heb ik een Experia V10 modem dat in bridge modes functioneert icm een TP-Link Archer AC2600. Niet omdat het bereik niet voldoende was van de Experiabox, maar omdat ik daar slechts maximaal 10 vaste ip-adressen kon instellen. Dit zijn er bij de TP-Link een stuk meer.

Mijn vraag is wat jullie bevindingen zijn met de nieuwe zyxel T50 modem. Kun je hier meer vaste ipadressen instellen, en hoe is het bereik van dit modem? Beter dan de experiabox? Het liefst koppel ik mijn router af omdat deze vooral op 2,4Ghz erg zwak is, en ook op 5Ghz regelmatig wegvalt. Maar dan moet het bereik en de stabiliteit van de zyxel natuurlijk niet nog slechter zijn. Ik weet ook dat de zyxel niet in bridgemodes te zetten is. Is dit een groot probleem wanneer ik er wel weer een losse router aanhang en daar alle apparaten in huis mee verbind?
Niemand hier die z'n ervaring mbt het zyxel T50 modem kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 00:05

tim427

Turbulence!

powermarcel10 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Niemand hier die z'n ervaring mbt het zyxel T50 modem kan delen?
Mijn ervaring: het is gewoon een dertien in dozijn "gratis modem/router" van een provider. Verwacht geen super WiFi performance, vele instelmogelijkheden, etc.

Je kunt een aantal DHCP reservations doen.

Ik heb uiteindelijk de modem vervangen -> wordt ook nog eens minder warm en daarmee ook zuiniger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
tim427 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Mijn ervaring: het is gewoon een dertien in dozijn "gratis modem/router" van een provider. Verwacht geen super WiFi performance, vele instelmogelijkheden, etc.

Je kunt een aantal DHCP reservations doen.

Ik heb uiteindelijk de modem vervangen -> wordt ook nog eens minder warm en daarmee ook zuiniger ;)
Thanks! Een aantal dhcp reservations zeg je.. Enig idee hoeveel? Op papier zou hij wel wat beter moeten functioneren dan een Experiabox v10. In ieder geval kwa snelheid. Die laatste was kwa bereik opzich best oké..

Met welk modem heb je hem vervangen? En tot slot, hij is niet in bridge modes te zetten.. Is daarmee een losse router koppelen wel een goed idee? Of zitten ze elkaar dan in de weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

powermarcel10 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Thanks! Een aantal dhcp reservations zeg je.. Enig idee hoeveel? Op papier zou hij wel wat beter moeten functioneren dan een Experiabox v10. In ieder geval kwa snelheid. Die laatste was kwa bereik opzich best oké..

Met welk modem heb je hem vervangen? En tot slot, hij is niet in bridge modes te zetten.. Is daarmee een losse router koppelen wel een goed idee? Of zitten ze elkaar dan in de weg..
In de eerste twee maanden had ik mijn eigen router achter de Zyxel gezet en alles d.m.v. DMZ geforward (Zyxel een ander subnet dan intern ;) ) en mijn router een Reserved DHCP lease laten geven.

Daarom weet ik dat het mogelijk is, maar hoeveel totaal, geen idee. Misschien zit er helemaal geen limiet op ;)

Heb zelf een Mikrotik router en daarvoor een DrayTek 165 als VDSL2-Bridge Modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 22:30
Helaas kan ik thuis geen glasvezel krijgen (de kabel ligt in de straat, maar er is in onze wijk een alleen recht door een matige aanbieder) dus ik ben nog steeds gebonden aan ADSL.

Momenteel zit ik bij KPN, maar betaal ik per maand in totaal 79 euro voor internet, tv en mobiel. Hiervoor krijg ik 100 mbit internet, TV (ESPN gaat volgens mij verdwijnen uit het pakket, maar heb het nu nog), onbeperkt bellen en 30 GB data. Totale kosten per jaar zijn dus zo'n 950 euro.

Bij T-mobile kan ik hetzelfde krijgen (zelfs ook onbeperkt data op mobiel én ESPN dat blijft) voor de eerste 3 maanden 51 euro en na die 3 maanden 66 euro. Ik dien wel eenmalige 25 euro aan aansluitkosten te betalen. De kosten voor een jaar zullen dan 772 euro zijn. Dat is dus ruim 175 euro goedkoper ten opzichte van KPN.

Echter, ik ben wel groot fan van de stabiliteit die KPN mij biedt. Ook mijn bereik met mobiel bellen en 4G is altijd keurig netjes op orde. Kan ik dezelfde ervaringen bij T-mobile verwachten? Dus constant internet, goede snelheid, stabiel, weinig storingen, lage ping bij gamen (!). Wat zijn jullie ervaringen?

PS: Standplaats is Zwolle.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 21:20
Paar maanden geleden overgestapt van alles bij KPN naar alles bij T-Mobile.

Wat mobiel betreft, prima bereik prima snelheid, even goed of even slecht als bij KPN. Ik merk iig geen verschil.

Thuis merk ik wel verschil. Ping is zo'n 2ms hoger, was 11 nu 13. Ook al paar kleine storinkjes gehad, die binnen een uur ofzo opgelost waren, maar die heb ik bij KPN niet/nauwelijks gehad.

En het TV-kastje is al een paar keer compleet vastgelopen. Af en toe worden updates installeerd, waarna dat ding zichzelf niet meer uitzet dus dan staat ie aan. Maar na de laatste update, ik denk een paar weken geleden, draait ie tot nu toe stabiel. Storing op oudjaarsavond waardoor ik zo'n 2 uur geen TV had. En ik vind het gewoon stom dat je het zender-nummer niet op het kastje kunt zien.

Desondanks ben ik tevreden over T-Mobile. Over het algemeen werkt het goed. Maar de stabiliteit is m.i. net wat minder dan bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00
De laatste weken heb ik een veel slechtere performance in downloadsnelheid Mb/s dan normaal gesproken. Volgens breedbandwinkel is de maximale snelheid bij mij 43, wat overeenkomt met mijn 'normale' ervaring.

Sinds enkele weken haal ik echter maximaal zo'n 29 Mb/s. Ook na de modem aan en uit te hebben gezet.

Is hier iets aan te doen? Toch best vreemd? Ik heb T-mobile thuis 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 22:36
WizZie- schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:52:
De laatste weken heb ik een veel slechtere performance in downloadsnelheid Mb/s dan normaal gesproken. Volgens breedbandwinkel is de maximale snelheid bij mij 43, wat overeenkomt met mijn 'normale' ervaring.

Sinds enkele weken haal ik echter maximaal zo'n 29 Mb/s. Ook na de modem aan en uit te hebben gezet.

Is hier iets aan te doen? Toch best vreemd? Ik heb T-mobile thuis 50.
Inloggen op je modem en bij lijnstatistieken kijken op welke snelheid je modem verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00
krakendmodem schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Inloggen op je modem en bij lijnstatistieken kijken op welke snelheid je modem verbonden is.
Hmm ik heb het gevonden. Wat betekent dit? Ik zie als leek een discrepantie tussen de maximale snelheid en de daadwerkelijke snelheid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxGKQkpLXYOmMNY4jNw-z39Q-E4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HWLN6t989npvIddcMU8dbzrN.jpg?f=user_large

[ Voor 79% gewijzigd door Atomius op 26-01-2021 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-07 13:24
Nu 2 weken T-Mobile Thuis (kwam van tele2) Wat een drama zeg. Bedacht me net gelukkig weer dat ik nog geen DNS servers had aangepast. Nu alles weer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
WizZie- schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Hmm ik heb het gevonden. Wat betekent dit? Ik zie als leek een discrepantie tussen de maximale snelheid en de daadwerkelijke snelheid?

[Afbeelding]
Het lijkt erop dat je lijn gereset is (geen idee waarom).

Zoals je aangaf haalde je eerder rond de 40Mb en dat is ook te zien. Momenteel is de lijn rond de 32Mb verbonden, wat de snelheid van 29Mb verklaart.

Je kan het een paar dagen aanzien, meestal komt dit na een kleine storing en schakelt de snelheid vanzelf weer omhoog. Anders even T-Mobile inschakelen. Misschien komt er dan een monteur bij kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 27-01-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 14:44
Voor mijn moeder bezig om haar hele hebben en houden over te zetten naar T-Mobile.

Op dit moment heeft ze de volgende kosten:
  • Ziggo: €66,-
  • Vodafone: €56,-
  • Totaal: €122,-
Nu haar mobiele telefonie overgezet naar Unlimited + klantvoordeel (ik heb zelf al T-Mobile). Daarnaast ook aan het overwegen haar Vaste omgeving om te zetten zodat ze op het volgende neer komt:
  • T-Mobile Thuis: €25,- (drie maanden, daarna voor haar 45,-)
  • T-Mobile Mobiel: €25,-
  • Totaal: €70,-
Alleen het prijsverschil is al een reden om het te doen. Ik heb alleen toch nog de volgende vragen:
  • Helpt het om te bellen naar de klantenservice om bijvoorbeeld de aansluitkosten weg te laten strepen?
  • Zijn er demo videos van hoe de T-Mobile Thuis software werkt op de tv?
Daarnaast ervaringen met het internet? Ben van plan om 100mbit af te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-07 21:32

RSB

Hoe zijn de ervaringen met T-mobile DSL Thuis nu?
Zoals ik het las waren de problemen de laatste tijd voornamelijk dns problemen.

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0blin
  • Laatst online: 05-03 11:26
RSB schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:31:
Ik ben sinds 28 januari overgestapt van KPN (/Telfort).

Ik begon al last te krijgen van buyer's remorse toen ik de enorme hoeveelheid berichten over recente storingen las, en toen ik gisteren een mailtje kreeg over een storing in mijn postcodegebied. Daar heb ik echter allemaal niets van gemerkt, vermoedelijk omdat ik standaard met 1.1.1.1 / 1.0.0.1 werk als DNS servers. Dat klopt ook met de jouw observatie dat het DNS problemen lijken te zijn.

Ik merk wel dat het Zyxel T50 modem iets trager intraint dan de Experiabox (V10) bij KPN/Telfort: circa 45 Mbit nu vs 49Mbit vroeger. Dat verschil zie ik ook in speedtests terug: nu 41 Mbit down, vroeger 45 of 46Mbit down. Up is identiek. Maar dat verschil is vrij klein en kan ook deels een modemkwestie zijn: de V10 trainde ook hoger in dan de oude V8.

[ Voor 0% gewijzigd door g0blin op 02-02-2021 22:53 . Reden: typo + 1x zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
Zit op vinkentouw om naar T-Mobile te gaan. Ja ze zijn duurder dan Budget, maar ach goh goh, alsof het veel is, maar vind het wel vreemd dat ze zoo vasthouden aan die 30 euro adminkosten. Ze hebben wel veel fijnmaziger aanbod in Tv-paĸket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Laatst online: 09:22
RSB schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:31:
Hier zijn de ervaringen best goed. DNS storingen heb ik ook geen last van gehad door pi-hole met alternatieve DNS servers. Ik had regelmatig dat zowel mijn modem en tv ontvanger gereset moesten worden maar dat lijkt ook al een tijdje stabiel (ruim een maand geen resets meer hoeven doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 02:59:
Zit op vinkentouw om naar T-Mobile te gaan. Ja ze zijn duurder dan Budget, maar ach goh goh, alsof het veel is, maar vind het wel vreemd dat ze zoo vasthouden aan die 30 euro adminkosten. Ze hebben wel veel fijnmaziger aanbod in Tv-paĸket.
Die 30 euro adm kosten is niet heel vreemd. Voor elke lijn die ze bij KPN huren geldt een eenmalige vergoeding van T-Mobile aan KPN van € 26,42 exl. BTW
Dat wordt gewoon doorberekend aan de klant

Zie hier de tarieven:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrbarendrecht
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-07 14:45
Beste Tweakers,

Ik zit al jaren bij tmobile thuis maar ben vrij recentelijk overgestapt naar een eigen modem (van de Huawei naar een DrayTek Vigor 2862 Annex A in full bridge modus), maar ik blijf tegen een vervelend issue aanlopen. Na heel het internet afgespeurt te hebben kom ik de experts om advies vragen!

Het issue waar ik tegen aan loop is dat op momenten de DSL verbinding uit het niks weg valt. Dit gebeurdt elke dag om 2 uur snachts en dan vaak nog op 1 of meerdere andere random momenten gedurende de dag.
  • Ik heb enkel VLAN 300 gebridged staan naar de achterliggende USG
  • Ook zonder de bridge als de Draytek ook routeert gebeurdt dit
  • Het probleem is niet aanwezig met de Huawei (maar die past niet in het rack :p)
  • Vectoring uitzetten helpt niet en killed performance
  • Modemcode aanpassen lijkt niet te helpen
  • Gezien het steevast om 2 uur snachts gebeurdt, met de lokale klok en uptime zitten spelen, maar geen soelaas. Dit is een tweedehand product maar gezien het tussen de wegvallende verbindigen super werkt heb ik het idee dat het device wel verder in orde is.
  • Mode=17a, SNR=5 en Atten=13. Deze waardes lijken anders te staan in het Huewei modem, maar kom er niet helemaal uit of dit relevant is gezien het tussen de wegvallende verbindigen super werkt.
Heeft iemand dit model (of vergelijkbaar) wel werkend en kan laten weten of er nog een andere aanpassing is gedaan om het volledig stabiel te krijgen?
Staat er bij Tmobile iets te klapperen, heb ik iets verkeerd/niet ingesteld of gebeurd er iets dat dit model gewoon niet aankan?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Bert

• powermarcel10
g0blin schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:52:
[...]

Ik ben sinds 28 januari overgestapt van KPN (/Telfort).

Ik begon al last te krijgen van buyer's remorse toen ik de enorme hoeveelheid berichten over recente storingen las, en toen ik gisteren een mailtje kreeg over een storing in mijn postcodegebied. Daar heb ik echter allemaal niets van gemerkt, vermoedelijk omdat ik standaard met 1.1.1.1 / 1.0.0.1 werk als DNS servers. Dat klopt ook met de jouw observatie dat het DNS problemen lijken te zijn.

Ik merk wel dat het Zyxel T50 modem iets trager intraint dan de Experiabox (V10) bij KPN/Telfort: circa 45 Mbit nu vs 49Mbit vroeger. Dat verschil zie ik ook in speedtests terug: nu 41 Mbit down, vroeger 45 of 46Mbit down. Up is identiek. Maar dat verschil is vrij klein en kan ook deels een modemkwestie zijn: de V10 trainde ook hoger in dan de oude V8.
En wat is je ervaring met het WiFi bereik van de Zyxel vs de Experiabox?

• g0blin
  • Laatst online: 05-03 11:26
powermarcel10 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:18:
[...]
En wat is je ervaring met het WiFi bereik van de Zyxel vs de Experiabox?
Kan ik niet zeggen eerlijk gezegd. Ik heb er een Deco M5 mesh constructie aan hangen die de wifi-gerelareerde zaken uit handen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb net mijn installatiepakket gehad, van Tmobile. Dat omvat een Zyxel dsl-Router, en een hardstikke klein Tv boxje (is dat de gang van zaken waar we heen gaan?? Mag wmb ook nog wel handzaam blijven hoor).
Nu staat zowel in de brief als op de website dat ik tot 15 maart moet wachten, dan is mijn overgangsdatum. Aan de andere kant kreeg ik ook een mail waarin stond " Let op: dit is niet de datum van installatie, daarover hoor je binnenkort meer.". Het is deze mail die het verwarrend maakt, kan ik zeg 6 Maart al een mail verwachten met " sluit de boel al maar aan" ?

Waarom ik het nou niet probeer met de Zyxel modem? Omdat ik bang ben dat ik de zooi in de war stuur, en dat mijn Budget dsl en Tv offline gaat, en de Tmobile niet online komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjah schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:07:
Heb net mijn installatiepakket gehad, van Tmobile. Dat omvat een Zyxel dsl-Router, en een hardstikke klein Tv boxje (is dat de gang van zaken waar we heen gaan?? Mag wmb ook nog wel handzaam blijven hoor).
Nu staat zowel in de brief als op de website dat ik tot 15 maart moet wachten, dan is mijn overgangsdatum. Aan de andere kant kreeg ik ook een mail waarin stond " Let op: dit is niet de datum van installatie, daarover hoor je binnenkort meer.". Het is deze mail die het verwarrend maakt, kan ik zeg 6 Maart al een mail verwachten met " sluit de boel al maar aan" ?

Waarom ik het nou niet probeer met de Zyxel modem? Omdat ik bang ben dat ik de zooi in de war stuur, en dat mijn Budget dsl en Tv offline gaat, en de Tmobile niet online komt.
Dus gewoon wachten tot die dag dat je Budget lijn het in de ochtend ineens niet meer doet.. en dan T-Mobile aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat is dit een rustig topic, hoop maar dat ik de goeie gok nam door es bij T-Mobile (VV)dsl te gaan kijken. Achja, bij Budget liep alles op rolletjes, saai toch, en het beviel me niet wat Kpn deed met de Fw op de Tv-box van Arris, half jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 14:30
Sjah schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:20:
Wat is dit een rustig topic, hoop maar dat ik de goeie gok nam door es bij T-Mobile (VV)dsl te gaan kijken. Achja, bij Budget liep alles op rolletjes, saai toch, en het beviel me niet wat Kpn deed met de Fw op de Tv-box van Arris, half jaar terug.
Als het hier rustig is, dan doet de dienst bij de meeste mensen gewoon wat het moet doen 😉.

Zo ook hier in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:20:
Als de traagheid van het menu je bij KPN/Budget niet beviel (wat ik aanneem) ben ik benieuwd hoe je dat bij T-Mobile ervaart. Ik lees daar gelijksoortige ervaringen mee namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
rclahsen schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:22:
[...]

Als het hier rustig is, dan doet de dienst bij de meeste mensen gewoon wat het moet doen 😉.

Zo ook hier in elk geval.
Mooi dat die het bij jou goed doet.

Maar net zoals mensen die niks te eten hebben in stille armoede lijden, hebje hier net zo goed kans dat men zwijgt. Waar ik op doelde is dat er geen RUN naar T-Mobile lijkt in gang te zijn.

@Barre73
Ja kan best idd, maar ik weet niet eens wat voor Tv-Box ik heb ( ja een kleine, dus best kans dat die 4k is, weet ik het), dus tja hoe fair is dat als ik met mijn kleine maar snelle T-Mobile boxje prima ervaring krijg. Ik ben ook maar een mens, maar probeer het wel naar eer en geweten te doen, en heb altijd gezegd over de Arris 2952 v2 dat die niet snel genoeg was, en dat het mij niet beviel dat ze daar een zwaardere Fw opgooiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zjeeraar84
Ik ben sinds oktober 2020 T-Mobile xDSL abonnee, overgestapt vanaf Ziggo. Reden van overstap was dat ik Ziggo te duur vond en ik bij moest betalen voor simpele TV features.

Mijn ervaringen:

- De snelheid van het internet is vanaf het begin al goed/conform verwachting
- De stabiliteit van de dienst was in eerste instantie niet heel goed, zoals velen hier ervaren heb ik ook af en toe DNS issues gehad. Ook wel eens naar een publieke resolver gewisseld om hier omheen te werken (1.1.1.1). Ik draai nu alweer een tijdje op de DNS servers van T-Mobile en de laatste tijd (zeker de laatste maand) gaat het gewoon weer goed.
- De stabiliteit van het modem was ook niet altijd top, ik had het idee dat er na een wat langere uptime een probleem met de route table ontstond waardoor de static routes voor TV niet meer werkten (en ik dus geen TV meer had). Reset van het modem was dan nodig. Dit probleem heb ik al een tijdje niet meer ervaren, en de uptime van mijn modem is nu 60 dagen (voorheen was een reset ongeveer elke 2 weken nodig).
- De stabiliteit van de TV-ontvanger is ook beter geworden, deze reageerde soms niet meer op de afstandsbediening en gaf alleen zwart beeld (misschien ook een relatie met het eerder genoemde static routes probleem). Dit heb ik ook al een tijdje niet meer gehad.

Verder is de TV-ontvanger best redelijk qua snelheid, het menu is misschien niet het mooiste of het meest overzichtelijke maar het doet wat het moet doen. Ik kan er prima tv mee kijken en programma's mee terugkijken/begin gemist gebruiken. Ik ben geen hele kritische tv gebruiker, dus voor mij is al snel goed. Ik denk wel dat bv. Ziggo een beter tv-product heeft, maar ja, elke waar naar zn geld. Het prijsverschil met Ziggo is het mij niet waard. Met KPN heb ik geen ervaring dus kan ik niet vergelijken.

Uiteindelijk vind ik dat T-Mobile gewoon een prima product heeft neergezet, en ben ik blij dat ik ben overgestapt vanaf Ziggo.

Update: Alsof de duivel er mee speelt heb ik nu een dikke storing te pakken, niet DNS gerelateerd, ik kan niks pingen, ook niet op IP-basis, en volgens allestoringen.nl ben ik niet de enige ;)

[ Voor 4% gewijzigd door zjeeraar84 op 01-03-2021 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:03

Standeman

Prutser 1e klasse

Klopt. Lijkt wel of heel T-Mobile thuis er uit ligt. Zowel dsl als glas.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Standeman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:38:
Hier werkt het nog (maar heb DNS via cloudflare lopen).

Overigens ben ik zelf niet zo tevreden met T-mobile. Ik heb last van hoge ping en ook connection loss maar T-mobile wil het niet serieus oppakken omdat het niet genoeg impact heeft en mijn bewijs (smokeping data) willen ze niet eens ontvangen... Zodra ik een tijdje minder kritisch afhankelijk ben van T-mobile ga ik denk ik overstappen naar budget of freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:03

Standeman

Prutser 1e klasse

Standeman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:38:
Hij doet het weer \o/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Same here, kunnen we weer aan het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB

RSB

Ik heb momenteel mijn UDM PRO achter mijn Zyxel modem van T-Mobile hangen.
Ik deed wat tracerts en het volgende viel me op;

code:
1
2
3
4
5
6
7
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.3.1
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1 <= t-mobile modem
  3    13 ms    13 ms    13 ms  WAN-IP.ftth.glasoperator.nl [WAN-IP]
  4    85 ms    77 ms    78 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tracing route to google.com [142.250.179.142]

2     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1 <= t-mobile modem
  3    16 ms    15 ms    15 ms  WAN-IP.ftth.glasoperator.nl [WAN-IP]
  4    15 ms    15 ms    15 ms  ams17s10-in-f14.1e100.net [142.250.179.142]

Trace complete.

Is iemand dit ook eerder opgevallen?

Edit: Lijkt op een route probleem oid? Ik zie soort gelijke problemen in het T-Mobile glas topic.

[ Voor 9% gewijzigd door RSB op 04-03-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Sinds vanmorgen (VV)dsl van T-Mobile. Pakte gelijk de verbinding op, prima overgang vanaf Budget/kpn.

Vrij tevreden, ik wilde het uitproberen en dat is bij deze gelukt.

Paar dingen: haalde bij Budget/kpn 101 Mbit, nu maar 92..........ik weet dat op mijn kabeltje dus 101 mogelijk is. Raar, bij ingetraind zie ik 111 staan, dat lijkt op wat Budget aangaf, maar toch maar zeg 92, ik kan het verklaren als de verbinding 10 Mbit reserveert voor Tv.

Dan de Tv, die vind ik tikkeltje minder dan kpn was, maarja ook dat wist ik wel. Verandering van spijs doet eten, zo praat ik dat goed, en dat wilde ik ook. Daarnaast heb ik nu Eurosport 2 erbij voor mooi geld, en heb infotainment voor een mooie 3.75euro.

Hoeveel reserveert T-Mobile voor een HD Tvkanaal?

Tenslotte, modem opstarten, niet iedereen doet dat dagelijks, maar als je dat wel doet >>> het is 4 minuten voordat je internet hebt, bij de Budget/kpn was dat netaan 90 seconden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 15-03-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heeft T-Mobile HD signaal staan op Euronews, op hun site vind ik het van niet. Maarja, als mijn ogen mij niet bedriegen is het wel HD. Zelfde vraag voor andere providers aangaande HD Euronews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:38
RSB schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:18:
Ik heb momenteel mijn UDM PRO achter mijn Zyxel modem van T-Mobile hangen.
Ik deed wat tracerts en het volgende viel me op;

code:
1
2
3
4
5
6
7
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]

2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1 <= t-mobile modem
  3    13 ms    13 ms    13 ms  WAN-IP.ftth.glasoperator.nl [WAN-IP]
  4    85 ms    77 ms    78 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tracing route to google.com [142.250.179.142]

2     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1 <= t-mobile modem
  3    16 ms    15 ms    15 ms  WAN-IP.ftth.glasoperator.nl [WAN-IP]
  4    15 ms    15 ms    15 ms  ams17s10-in-f14.1e100.net [142.250.179.142]

Trace complete.

Is iemand dit ook eerder opgevallen?

Edit: Lijkt op een route probleem oid? Ik zie soort gelijke problemen in het T-Mobile glas topic.
Je hebt NAT achter NAT, en dan krijg je dit.

Je kunt het beste je modem in bridge zetten, wat volgens mij niet kan met de modems die T-Mobile levert, echter als je een eigen modem gebruikt dan zou dit wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB

RSB

Jeffrey87 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:39:
[...]

Je hebt NAT achter NAT, en dan krijg je dit.

Je kunt het beste je modem in bridge zetten, wat volgens mij niet kan met de modems die T-Mobile levert, echter als je een eigen modem gebruikt dan zou dit wel kunnen.
De tracerts worden afgeschermd vanuit tmobile. Ook zonder de UDM er tussen zelfde probleem. (Zie ook glasvezel topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
RSB schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:06:
[...]

De tracerts worden afgeschermd vanuit tmobile. Ook zonder de UDM er tussen zelfde probleem. (Zie ook glasvezel topic)
Ja mij viel het ook op, dat traceroute niet lekker loopt bij T-Mobile. Wat zou de reden kunnen zijn? Willen ze niet dat je ziet dat we via goedkope Duitse ams-ix werken? Maar dat doen we toch ook niet, dat was toch een paar dagen in 2019 Oktober??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-07 12:13
Ik zie dat het al een tijd stil is hier wat vaak wel een goed teken is...

Maar toch een vraag ik zit nu bij KPN en ik betaal daar zo'n €56 per maand voor:
  • TV basis
  • 50mbit / 5mbit (ontvang 80mbit / 30mbit)
  • Vaste telefoon
Als ik kijk naar T-Mobile kan ik voor een bedrag van €45 het volgende krijgen:
  • TV basis
  • 100mbit / 30mbit
  • Vaste telefoon
Qua prijs is het natuurlijk heel aantrekkelijk om de overstap te maken en omdat ik ook bij Tele2 zit krijg ik ook nog korting op mijn mobiele telefoon + extra data. :)

Maar ik werk al 13+ jaar thuis en internet is voor mij wel erg belangrijk zodat ik mijn werk kan uitvoeren met KPN heb ik eigenlijk vrijwel geen problemen maar kan ik er vanuit gaan dat dit ook bij T-Mobile zo is omdat het toch allemaal geleverd word over dezelfde kabel?

Bedankt voor de antwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB

RSB

Heeft iemand een fritzbox icm tmobile thuis?
Zoja, werkt het stabieler dan die Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
die Zyxel? Heb je ervaring ermee dan? Heb er niks instabiels aan gemerkt, de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeEindbaas schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:08:
Ik zie dat het al een tijd stil is hier wat vaak wel een goed teken is...

Maar toch een vraag ik zit nu bij KPN en ik betaal daar zo'n €56 per maand voor:
  • TV basis
  • 50mbit / 5mbit (ontvang 80mbit / 30mbit)
  • Vaste telefoon
Als ik kijk naar T-Mobile kan ik voor een bedrag van €45 het volgende krijgen:
  • TV basis
  • 100mbit / 30mbit
  • Vaste telefoon
Qua prijs is het natuurlijk heel aantrekkelijk om de overstap te maken en omdat ik ook bij Tele2 zit krijg ik ook nog korting op mijn mobiele telefoon + extra data. :)

Maar ik werk al 13+ jaar thuis en internet is voor mij wel erg belangrijk zodat ik mijn werk kan uitvoeren met KPN heb ik eigenlijk vrijwel geen problemen maar kan ik er vanuit gaan dat dit ook bij T-Mobile zo is omdat het toch allemaal geleverd word over dezelfde kabel?

Bedankt voor de antwoorden. :)
Nee, daar mag je niet vanuit gaan. Diezelfde kabel loopt tot een centrale en vanaf daar wordt het ontkoppeld en neemt T-Mobile het zelf over. En dan kun je merken dat zij andere routering kiezen, andere exchanges etc.. je kan gewoon meer downtime, DNS problemen en vertragingen opleveren. Iets wat ik wel veel zie bij T-Mobile maar toevallig niet in dit topic. Maar het gebeurt zeker wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB

RSB

Sjah schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:37:
die Zyxel? Heb je ervaring ermee dan? Heb er niks instabiels aan gemerkt, de Zyxel.
Ik heb die nu zelfs staan (Zyxel T-50) maar wil hem vervangen voor eentje met meer mogelijkheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Ik kwam onlangs erachter dat ik de Zyxel weg kan laten omdat ik zelf een eigen router (Asus RT-AC68U) gebruik. De 1 heeft het over onnodig stroomverbruik, de ander over de instabiliteit van de Zyxel. Qua stroomverbruik dacht iemand anders dat dat mee zou vallen. Qua stabiliteit heb ik geen slechte ervaringen met de Zyxel. Ik heb wel de DNS servers veranderd na de zoveelste storing en sindsdien is alles prima.

Zijn er nou tweakers hier die mij kunnen vertellen of ik de Zyxel inderdaad weg zou moeten halen en waarom? Ik heb overigens 50/30 verbinding en verder niets, geen telefonie of tvabo. Als ik het goed begrijp heb ik niet eens een mediaconverter nodig en hoef ik alleen de VLAN aan te slingeren?

Dit kwam ik oa tegen in de zoekfunctie.
connos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:55:
[...]

Als je eigen router VLAN ondersteund kun je de Zyxel helemaal weg laten voor Internet Only. I kreeg een Huawei router en die is de doos niet uit geweest. Ik moest alleen de VLAN van internet op mijn Asus RT-AC68u instellen op 300. (LAN->IPTV->Select ISP Profile-> Manual en Internet VID op 300, de rest allemaal leeglaten)
Mocht je router geen VLAN ondersteunen kun je een Smart Switch gebruiken die VLAN ondersteund. Deze komt dan tussen de mediaconverter en je router te zitten.
Edit: ik lees elders dat ik simpelweg de UTP uit de WANpoort van de Zyxel moet trekken en in de Asus doen maar ik heb geen UTP kabel in mijn WANpoort zitten maar een RJ11 in een DSL poort dat vanaf mijn telefoonaansluiting in de muur loopt.

Moet ik nou een RJ11>RJ45 gaan fabriceren of alsnog een mediaconverter aanschaffen? Het merendeel wat ik vind online gaat over glasvezel en niet over DSL. Ook geen valide redenen gevonden om de Zyxel weg te pleuren.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 08-04-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Voor wat ik weet (en das niet veel), kan eigen router idd met GLAS, en niet met DSL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:27:
Ik kwam onlangs erachter dat ik de Zyxel weg kan laten omdat ik zelf een eigen router (Asus RT-AC68U) gebruik. De 1 heeft het over onnodig stroomverbruik, de ander over de instabiliteit van de Zyxel. Qua stroomverbruik dacht iemand anders dat dat mee zou vallen. Qua stabiliteit heb ik geen slechte ervaringen met de Zyxel. Ik heb wel de DNS servers veranderd na de zoveelste storing en sindsdien is alles prima.

Zijn er nou tweakers hier die mij kunnen vertellen of ik de Zyxel inderdaad weg zou moeten halen en waarom? Ik heb overigens 50/30 verbinding en verder niets, geen telefonie of tvabo. Als ik het goed begrijp heb ik niet eens een mediaconverter nodig en hoef ik alleen de VLAN aan te slingeren?

Dit kwam ik oa tegen in de zoekfunctie.

[...]

Edit: ik lees elders dat ik simpelweg de UTP uit de WANpoort van de Zyxel moet trekken en in de Asus doen maar ik heb geen UTP kabel in mijn WANpoort zitten maar een RJ11 in een DSL poort dat vanaf mijn telefoonaansluiting in de muur loopt.

Moet ik nou een RJ11>RJ45 gaan fabriceren of alsnog een mediaconverter aanschaffen? Het merendeel wat ik vind online gaat over glasvezel en niet over DSL. Ook geen valide redenen gevonden om de Zyxel weg te pleuren.
Jij hebt DSL en geen glas. Een mediaconverter is alleen voor glasvezel en zet licht om in ethernet signaal om dan verder te kunnen gaan met een UTP kabel.
In jouw geval kan je alleen een eigen router gebruiken als dat ook een DSL modem is. Die zal dan ook een RJ11 ingang hebben, net als je Zyxel nu heeft.

Oftewel: je Asus is geen DSL modem, alleen een router en dus kan je die Zyxel er niet tussen uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:24:
[...]

Jij hebt DSL en geen glas. Een mediaconverter is alleen voor glasvezel en zet licht om in ethernet signaal om dan verder te kunnen gaan met een UTP kabel.
In jouw geval kan je alleen een eigen router gebruiken als dat ook een DSL modem is. Die zal dan ook een RJ11 ingang hebben, net als je Zyxel nu heeft.

Oftewel: je Asus is geen DSL modem, alleen een router en dus kan je die Zyxel er niet tussen uithalen.
Aha duidelijk! (y) Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik ben voor een vriendin bezig om een ander internet pakket te zoeken. Ze heeft nu Ziggo internet+tv. Maar ze heeft alleen een laptop, kijkt geen tv en heeft dus weinig 'wensen'. Ze betaald nu 62 euro en dat is natuurlijk in haar situatie bezopen.

Nu is internet in Nederland een heel gedoe en vreselijk duur over het algemeen maar wil haar T-mobile aanraden. Is ze voor 30 euro klaar en met 50/30 is ze ruim voorzien. Met een telefoon combi scheelt het zelfs nog iets meer. Maar als ik zo reviews lees dan zijn die wel erg negatief. Dus durf ik dit niet zo aan haar door te geven. Dus hoor hier graag even dat het een goede optie voor haar is want ze kan het geld wel beter besteden. En ik had eigenlijk in mijn achterhoofd zitten dat T-mobile wel o.k. is.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
MrMarcie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:03:
Ik ben voor een vriendin bezig om een ander internet pakket te zoeken. Ze heeft nu Ziggo internet+tv. Maar ze heeft alleen een laptop, kijkt geen tv en heeft dus weinig 'wensen'. Ze betaald nu 62 euro en dat is natuurlijk in haar situatie bezopen.

Nu is internet in Nederland een heel gedoe en vreselijk duur over het algemeen maar wil haar T-mobile aanraden. Is ze voor 30 euro klaar en met 50/30 is ze ruim voorzien. Met een telefoon combi scheelt het zelfs nog iets meer. Maar als ik zo reviews lees dan zijn die wel erg negatief. Dus durf ik dit niet zo aan haar door te geven. Dus hoor hier graag even dat het een goede optie voor haar is want ze kan het geld wel beter besteden. En ik had eigenlijk in mijn achterhoofd zitten dat T-mobile wel o.k. is.
Ik sta nog steeds achter mijn eerdere review eerder in dit topic, ik ben nog steeds tevreden, en ik ben echt wel een intensieve gebruiker (thuiswerkende IT-professional). Prijs kwaliteit is gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

zjeeraar84 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:16:
[...]

Ik sta nog steeds achter mijn eerdere review eerder in dit topic, ik ben nog steeds tevreden, en ik ben echt wel een intensieve gebruiker (thuiswerkende IT-professional). Prijs kwaliteit is gewoon top.
Ja, ondertussen maar eens rondgeneusd in dit draadje en nu durf ik wel. Ik denk dat ik dan die quad9 DNSserver instel in modem en dan zou ze fijn aan de slag kunnen. Voor haar gebruik ideaal en 3 tientjes in de minder betalen is een hoop geld voor haar. En trouwens, zowiezo.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

zjeeraar84 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:16:
[...]

Sluit mij hier bij aan!

Voor die 25 euro p/maand is het prima! Verwacht niet teveel service of diensten, maar zeker als je alleen de uplink interessant vind, is het een prima provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 23:30
Maar als ik zo reviews lees dan zijn die wel erg negatief. Dus durf ik dit niet zo aan haar door te geven. Dus hoor hier graag even dat het een goede optie voor haar is want ze kan het geld wel beter besteden. En ik had eigenlijk in mijn achterhoofd zitten dat T-mobile wel o.k. is.
Ik ben recent overgestapt en haak aan op dit topic.

Mijn indruk!?
Klagen mag ik niet, jammer dat er geen glas beschikbaar is op mijn adres maar ik ben niet alleen :|

Ik haal gemiddeld genomen 98 Mbit dl en 28 Mbit up van de geadverteerde 100 Mbit dl en 30 Mbit up snelheid.
Sporadisch 100 Mbit dl, regelmatig 30+ Mbit up.

Van een storing heb ik nog niets gemerkt.
Van bandwidth throttling op drukke tijden heb ik ook nog niets gemerkt.

Wellicht niet omdat de hele buurt op Ziggo zit m.u.v. mij en mijn over-buurvrouw (KPN).
Maar ik ben ook maar een simpele CMD dame en beslist geen specialist :9

Zoals genoemd in het start topic is 'Bij DSL is de afstand tot de centrale bepalend voor de snelheid van het abonnement'.
Ik raad je aan om het adres van jouw vriendin in de onderstaande Fourstack site te verifieren.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Hierdoor krijg je een goed beeld welke maximale snelheid er mogelijk is op het adres. En kom je niet voor vreemde verrassing te staan.
Mijn adres geeft bijvoorbeeld:

Koper/DSL
208 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
214 Mbit/s
T-mobile levert maximaal 100 Mbit dl en 30 Mbit up snelheid op DSL, ongeacht de locatie.

De T-mobile DSL verbinding loopt altijd via KPN.
Wanneer Fourstack snelheden aangeeft die -negatief sterk afwijken van de geadverteerde snelheid, is DSL mijns inziens niet aan te raden.
Sjah schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Ja mij viel het ook op, dat traceroute niet lekker loopt bij T-Mobile. Wat zou de reden kunnen zijn?
Willen ze niet dat je ziet dat we via goedkope Duitse ams-ix werken?
Maar dat doen we toch ook niet, dat was toch een paar dagen in 2019 Oktober??
Het viel mij als nieuwe klant, bij de allereerste test ook al op dat traceroutes gescrubbed (juiste woord?) lijken te zijn.
Ook lijkt de latency niet te matchen met de afstand: Een verbinding naar een Los Angeles ip adres geeft hier bijvoorbeeld 22ms.
Wat zeer onwaarschijnlijk is.

Met een simpele zoekopdracht lijkt T-mobile thuis nog steeds veel verkeer te verwerken
via Vodafone (stamt blijkbaar nog uit de Vodafone thuis tijd) (AS1273).

Zoals je schrijft heeft T-mobile in 2019 al eens geprobeerd het verkeer ongezien te herleiden.
Maar toen was het makkelijk te terug te-herleiden en het plan slecht uitgewerkt (het was immers gelijk te merken).

Het zal mij niets verbazen als dit scrubben stap 1 is van poging 2. Maar dan beter uitgewerkt met meer capaciteit. Mochten er dan klager komen dan kan T-mobile proberen te doen of haar neus bloed.
T-mobile noemt het scrubben 'industry standard'.

Ik noem het een mogelijkheid om van alles weg te moffelen in de breedste zin van het woord, met de nadruk op mogelijkheid.
Of T-mobile het ook daadwerkelijk nogmaals over DTAG gaat proberen is de vraag.

Waarom scrubben? Wat heb je anders te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

kelly.hipolito schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 01:14:
[...]

Ik ben recent overgestapt en haak aan op dit topic.

Mijn indruk!?
Klagen mag ik niet, jammer dat er geen glas beschikbaar is op mijn adres maar ik ben niet alleen :|

Ik haal gemiddeld genomen 98 Mbit dl en 28 Mbit up van de geadverteerde 100 Mbit dl en 30 Mbit up snelheid.
Sporadisch 100 Mbit dl, regelmatig 30+ Mbit up.

Van een storing heb ik nog niets gemerkt.
Van bandwidth throttling op drukke tijden heb ik ook nog niets gemerkt.

Wellicht niet omdat de hele buurt op Ziggo zit m.u.v. mij en mijn over-buurvrouw (KPN).
Maar ik ben ook maar een simpele CMD dame en beslist geen specialist :9

Zoals genoemd in het start topic is 'Bij DSL is de afstand tot de centrale bepalend voor de snelheid van het abonnement'.
Ik raad je aan om het adres van jouw vriendin in de onderstaande Fourstack site te verifieren.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Hierdoor krijg je een goed beeld welke maximale snelheid er mogelijk is op het adres. En kom je niet voor vreemde verrassing te staan.

Mijn adres geeft bijvoorbeeld:

Koper/DSL
208 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
214 Mbit/s

T-mobile levert maximaal 100 Mbit dl en 30 Mbit up snelheid op DSL, ongeacht de locatie.

De T-mobile DSL verbinding loopt altijd via KPN.
Wanneer Fourstack snelheden aangeeft die sterk afwijken van de geadverteerde snelheid, is DSL mijns inziens niet aan te raden.

[...]

Het viel mij als nieuwe klant, bij de allereerste test ook al op dat traceroutes gescrubbed (juiste woord?) lijken te zijn.
Ook lijkt de latency niet te matchen met de afstand: Een verbinding naar een Los Angeles ip adres geeft hier bijvoorbeeld 22ms.
Wat zeer onwaarschijnlijk is.

Met een simpele zoekopdracht lijkt T-mobile thuis nog steeds veel verkeer te verwerken
via Vodafone (stamt blijkbaar nog uit de Vodafone thuis tijd) (AS1273).

Zoals je schrijft heeft T-mobile in 2019 al eens geprobeerd het verkeer ongezien te herleiden.
Maar toen was het makkelijk te terug te-herleiden en het plan slecht uitgewerkt (het was immers gelijk te merken).

Het zal mij niets verbazen als dit scrubben stap 1 is van poging 2. Maar dan beter uitgewerkt met meer capaciteit. Mochten er dan klager komen dan kan T-mobile proberen te doen of haar neus bloed.
T-mobile noemt het scrubben 'industry standard'.

Ik noem het een mogelijkheid om van alles weg te moffelen in de breedste zin van het woord, met de nadruk op mogelijkheid.
Of T-mobile het ook daadwerkelijk nogmaals over DTAG gaat proberen is de vraag.

Waarom scrubben? Wat heb je anders te verbergen?
Die snelheid had ik al getest voor d'r. Is:

Max. snelheid DSL 100 Mbit/s download en 30 Mbit/s uploaden (volgens T-mobiel
Die site die jij noemt geeft:

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
211 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
215 Mbit/s

Dus dat 50/30 abotje zal prima werken. Ze heeft 1 laptop en 1 telefoon. En kijkt alleen youtube e.d. en wat browsen en mailen. Dus dat gaat wel goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

MrMarcie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 01:20:
[...]

Die snelheid had ik al getest voor d'r. Is:

Max. snelheid DSL 100 Mbit/s download en 30 Mbit/s uploaden (volgens T-mobiel
Die site die jij noemt geeft:

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
211 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
215 Mbit/s

Dus dat 50/30 abotje zal prima werken. Ze heeft 1 laptop en 1 telefoon. En kijkt alleen youtube e.d. en wat browsen en mailen. Dus dat gaat wel goed komen.
Kleinw toevoeging; die 200+ snelheden is gebaseerd op Bonding VDSL2. M.a.w.; een dubbele lijn.

T-Mobile bied geen Bonding VDSL2 aan, ivm de kosten. Dus de snelheid die men kan halen, is grofweg de helft wat er op Foursstack staat!

Maar dan zit je met een 50/30 ruimschoots ;)

Edit: Nevermind, ik zie twee waardes! "Bonded Koper/DSL" en "Koper/DSL"

Weet je in ieder geval waarom T-Mobile niet meer biedt dan 100Mbps ;)

[ Voor 8% gewijzigd door tim427 op 16-04-2021 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
tim427 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:39:
[...]

Kleinw toevoeging; die 200+ snelheden is gebaseerd op Bonding VDSL2. M.a.w.; een dubbele lijn.

T-Mobile bied geen Bonding VDSL2 aan, ivm de kosten. Dus de snelheid die men kan halen, is grofweg de helft wat er op Foursstack staat!

Maar dan zit je met een 50/30 ruimschoots ;)

Edit: Nevermind, ik zie twee waardes! "Bonded Koper/DSL" en "Koper/DSL"

Weet je in ieder geval waarom T-Mobile niet meer biedt dan 100Mbps ;)
KPN levert over 1 aderpaar ook al 200Mb/s via Vplus op dit adres. T-Mobile levert alleen VVDSL en dat is 100Mb/s. Met bonding is dit dan 200Mb/s.

Moet daar dus helemaal goed komen.

@MrMarcie Overigens zijn er meer providers dan alleen T-Mobile, zo zijn Youfone, Budget Thuis ook actief in dit goedkopere segment. (En dat loopt via KPN zelf). Even kijken wat dus het goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nu is internet in Nederland een heel gedoe en vreselijk duur over het algemeen
Dat valt toch wel mee. Zeker als je van Ziggo naar DSL of glas gaat kun je wat overlappen.
Maar waarom betaald ze 62euro bij Ziggo? Het goedkoopste TV en Internetpakket met 75/10 is €53,50 per maand.

Vergeet niet even langs CashbackXL te gaan, dan heb je de aansluitkosten weer (deels) terugverdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

jongetje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:10:
[...]

Dat valt toch wel mee. Zeker als je van Ziggo naar DSL of glas gaat kun je wat overlappen.
Maar waarom betaald ze 62euro bij Ziggo? Het goedkoopste TV en Internetpakket met 75/10 is €53,50 per maand.

Vergeet niet even langs CashbackXL te gaan, dan heb je de aansluitkosten weer (deels) terugverdient.
Persoonlijk vind ik 53.50 voor 75/10 best wel aan de prijs! Zeker als je voor 25 a 30 euro een drievoud kunt krijgen in je upload.

Toegeven; TV-kijken doe ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@tim427 Als er glasvezel ligt en je kunt t-mobile krijgen is het rond die prijs, maar bij veel (ook glas) providers kun je niet voor 25 of 30 euro per maand een abonnement afsluiten. Daarbij is dit inderdaad met TV zo is de propositie van Ziggo nu eenmaal. En als je leest hoeveel van die Next boxen ze hebben weggezet dan zijn er enorm veel mensen bereidt om een flink bedrag nog hierbovenop te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

jongetje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:23:
@tim427 Als er glasvezel ligt en je kunt t-mobile krijgen is het rond die prijs, maar bij veel (ook glas) providers kun je niet voor 25 of 30 euro per maand een abonnement afsluiten. Daarbij is dit inderdaad met TV zo is de propositie van Ziggo nu eenmaal. En als je leest hoeveel van die Next boxen ze hebben weggezet dan zijn er enorm veel mensen bereidt om een flink bedrag nog hierbovenop te betalen.
Dit is de xDSL topic toch -> een DSL-lijntje kun je doorgaans wel krijgen voor lagere bedragen en hogere snelheden, dan die 75/10 a 53.50 euro van Ziggo. Dus hardop denkend; ben het eigenlijk wel eens met @MrMarcie dat internet in NL relatief duur is. Maar dat komt vooral door alle andere diensten die je vaak erbij moet nemen. Televisie kijk ik echt nooit meer, zeker niet met al het streaming aanbod, en een vaste telefoon al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

jongetje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:10:
[...]

Nee, (even off topic) dat valt niet mee. Woon je in Veendam bijv. heb je voor 45 euro 1Gb glas plus tv pakket. Hier in Zeist gaat KPN glas aanleggen nadat ze e-fiber weggedrukt hebben. Dat betekent dat ik ipv 36 euro (jaarbetaling Tweak) 84 euro per maand moet gaan betalen. Da's maar een voorbeeld. Alles is afgeproken. Maar alleen iemand die weinig wensen heeft, zoals die vriendin van me, is er nog wel iets mogelijk. Maar ik ben grootgebruiker en heb de hele dag down- en upload nodig. (einde off topic).

Die CashbackXL ken ik niet, ga ik bekijken. :*)
krakendmodem schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:09:
[...]--/--

@MrMarcie Overigens zijn er meer providers dan alleen T-Mobile, zo zijn Youfone, Budget Thuis ook actief in dit goedkopere segment. (En dat loopt via KPN zelf). Even kijken wat dus het goedkoopste is.
Die schelen niet in prijs of een euro. En bij T-mobile is de upload veel hoger. Ze geeft online lessen dus goede upload lijkt me geen luxe.

[ Voor 19% gewijzigd door MrMarcie op 16-04-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tim427 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:39:
[...]

Dit is de xDSL topic toch -> een DSL-lijntje kun je doorgaans wel krijgen voor lagere bedragen en hogere snelheden, dan die 75/10 a 53.50 euro van Ziggo. Dus hardop denkend; ben het eigenlijk wel eens met @MrMarcie dat internet in NL relatief duur is. Maar dat komt vooral door alle andere diensten die je vaak erbij moet nemen. Televisie kijk ik echt nooit meer, zeker niet met al het streaming aanbod, en een vaste telefoon al helemaal niet.
Er is bij mijn weten geen enkele glas of DSL provider die je verplicht TV en bellen er bij te nemen. Internet Only is overal mogelijk alleen is het soms verstopt in het bestelproces. Vooral KPN heeft daar een handje van... maar het kan dus wel degelijk. Voorbeelden:

KPN internet only: 42,50 voor 50 Mbit
Budget internet only: 32,- voor 50 Mbit
Youfone internet only: 31,- voor 50 Mbit

@MrMarcie Upload is overal even hoog want de lijn is hetzelfde. Alleen kiezen sommige providers ervoor om de minimale uploadsnelheid te vermelden (meestal 10% van de download) in deaanbieding. Dat is makkelijker want dan kun je alle adressen hetzelfde beloven. Als je 100 Mbit download kan krijgen is 30 Mbit upload eigenlijk standaard. Bij allemaal. Er is geen softwarematige limitering van upload.
Dan is de DSL aansluiting namelijk aangesloten op een actieve straatkast met VVDSL en daaruit komt een profiel van 100/30.

En ook off-topic: In Zeist zijn de KPN/Reggefiber PoPs gewoon beschikbaar om eigen apparatuur te plaatsen zoals Tweak ook zou hebben gedaan bij een E-Fiber netwerk en zoals ze in vele andere Reggefiber PoPs al hebben gedaan. Dat ze het nu niet meer doen is aan hen, niet aan KPN.

[ Voor 29% gewijzigd door Barre73 op 16-04-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barre73 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:29:
[...]

Er is bij mijn weten geen enkele glas of DSL provider die je verplicht TV en bellen er bij te nemen. Internet Only is overal mogelijk alleen is het soms verstopt in het bestelproces. Vooral KPN heeft daar een handje van... maar het kan dus wel degelijk. Voorbeelden:

KPN internet only: 42,50 voor 50 Mbit
Budget internet only: 32,- voor 50 Mbit
Youfone internet only: 31,- voor 50 Mbit

@MrMarcie Upload is overal even hoog want de lijn is hetzelfde. Alleen kiezen sommige providers ervoor om de minimale uploadsnelheid te vermelden (meestal 10% van de download) in het aanbieding. Dat is makkelijker want dan kun je alle adressen hetzelfde beloven. Als je 100 Mbit download kan krijgen is 30 Mbit upload eigenlijk standaard. Bij allemaal. Er is geen softwarematige limitering van upload.
Dan is de DSL aansluiting namelijk aangesloten op een actieve straatkast met VVDSL en daaruit komt een profiel van 100/30.
En T-mobile internetonly 30,- voor 50/30

Dank voor de info met dat VVDSL, ben niet zo thuis in die koperdraadjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrMarcie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:36:
[...]

en 5 euro korting op die 30 mits je een andere T-mobile abo op dat huisadres hebt. In mijn geval mobiele abo, waar ik ook nog 2,50 euro korting op krijg plus 2GB extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
MrMarcie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:36:
[...]

Heeft een ze Tmobile abonnement? Dan gaat er nog wat korting af en hogere snelheid. Dan is het bijvoorbeeld 25 euro voor 100Mb of die 2,50 wat hierboven staat.

Zoniet:

Ik kom bij Budgetthuis.nl op 6*18,50 en 6* 32,50 +35 euro aansluitkosten uit op ~28 eu per maand. 100/30 verbinding. Ook daar zie ik cashback op zitten.

Ik wist het wel ;)

[ Voor 19% gewijzigd door krakendmodem op 16-04-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben nu zeg 40 dgn klant van T-Mobile, en nog geen storingen gehad, dat belooft genoeg goeds. Tevree? Nou als ik kijk naar wat ik lap voor infotainment pakket, waarvan ik er maar 2 (kanalen) ook kijk, vind die 3.75 daarvoor weer niet goedkoop.
En van de 98 (VVdsl-speed) haal ik erbij T-Mobile maar zeg 92 Mbit/s, zal me ns moeten gaan verdiepen op het forum aldaar om op dit soort dingen meer antwoord te hebben. Achja tevreden = tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:35:
Ben nu zeg 40 dgn lid van T-Mobile, en nog geen storingen gehad, dat belooft genoeg goeds. Tevree? Nou als ik kijk naar wat ik lap voor infotainment pakket, waarvan ik er maar 2 (kanalen) ook kijk, vind die 3.75 daarvoor weer niet goedkoop.
En van de 98 (VVdsl-speed) haal ik erbij T-Mobile maar zeg 92 Mbit/s, zal me ns moeten gaan verdiepen op het forum aldaar om op dit soort dingen meer antwoord te hebben. Achja tevreden = tevreden.
20 jaar lid en niet weten waarom je minder haalt dan de geadverteerde snelheid. Ik moet zeggen dat ik best verbaasd ben. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Anoniem: 1441478 waar haal jij 20 jaar vandaan?

@Sjah Daarnaast ben je geen lid, het is geen vereniging waar je lidmaatschap betaald maar klant.
Wat betreft je extra zender pakket vind ik de prijzen wel netjes. Bij de concurrentie heb je vaak maar 1 pakket met alle extra zenders en is het niet zo opgesplitst. Bij bijvoorbeeld. Ziggo is er maar 1 pakket met extra zenders en on demand voor 12euro.

En die paar mbit verschil zou ik me niet druk over maken.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 24-04-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:23
Je bent klant van een provider.
Lid ben je van een vereniging :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
jongetje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:06:
@Anoniem: 1441478 waar haal jij 20 jaar vandaan?

@Sjah Daarnaast ben je geen lid, het is geen vereniging waar je lidmaatschap betaald maar klant.
Wat betreft je extra zender pakket vind ik de prijzen wel netjes. Bij de concurrentie heb je vaak maar 1 pakket met alle extra zenders en is het niet zo opgesplitst. Bij bijvoorbeeld. Ziggo is er maar 1 pakket met extra zenders en on demand voor 12euro.

En die paar mbit verschil zou ik me niet druk over maken.
Hij heeft 20 jaar een account op tweakers.
Sjah schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:35:
Ben nu zeg 40 dgn lid van T-Mobile, en nog geen storingen gehad, dat belooft genoeg goeds. Tevree? Nou als ik kijk naar wat ik lap voor infotainment pakket, waarvan ik er maar 2 (kanalen) ook kijk, vind die 3.75 daarvoor weer niet goedkoop.
Kun je ook zien op welke snelheid je modem op dit moment verbonden is? Staat er iets van 110.000kbps down als je bij de dsl statistieken gaat kijken? Een goede lijn doet bruto 110Mbit, daar hou je netto dan 100 over.

Als je modem verbonden is op ~100.000kbps, dan kan die 92Mb wel kloppen. Aangezien elke verbinding wat overhead kent, lever je daar dus ietsje snelheid op in. Normaal valt dat niet op als je modem met 110Mb verbonden is met de wijkcentrale, alles eronder valt dan wel op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@krakendmodem

near-end interleaved channel bit rate: 111214 kbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Sjah schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:27:
@krakendmodem

near-end interleaved channel bit rate: 111214 kbps
Dan zou er inderdaad rond de 100 uit moeten komen. Dan knijpt Tmobile de verbinding dus precies op 100Mbit af blijkbaar.

Doen ze ook op glasvezel. 100Mbit en daar hou je dan +-94Mb over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:07:
Je bent klant van een provider.
Lid ben je van Tweakers :P
FTFY O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07 14:25
Ik heb bijna 5 jaar een adsl abo bij t-mobile. Over het algemeen zeer stabiel en betrouwbaar gebleken. Ik betaal ook maar 25 euro voor een 20mb lijn. Dit is in mijn situatie meer dan voldoende. Alleen heb ik sinds een maand problemen met klapperende lijn. Internet lichtje gaat aantal keren per dag uit en dan zie ik in de modem staan check kabel. Ik heb al een nieuwe modem gehad. Dsl kabel is al 2x vervangen. Tmobile is 2 keer langsgeweest en de laatste keer zou het doorgezet worden naar kpn. Kpn geeft aan dat ze niets vreemds in de lijn zien en dat er nog een keer naar de thuis situatie gekeken moet worden.
Het enige wat ik heb is een simpele switch, om meerdere ethernet kabels te kunnen gebruiken. Zou dit het probleem kunnen zijn voor wegvallende verbinding?
Ik heb de switch er tussen uit gehaald en merk geen grote verandering. Heb nog steeds wel wegvallende verbinding. Heb het idee dat dit minder is, maar nog steeds aanwezig. Ik heb maar 2 dagen kunnen testen.

Dit is mijn opstelling at the moment.
Kpn lijn - - > huawei modem - -> ethernet-1 naar eq-3 cube (lan gateway)
Kpn lijn - - > huawei modem - - > ethernet-2 naar switch --> ethernet-lijn naar tv (youtube)
Kpn lijn - - > huawei modem - - > ethernet-2 naar switch --> ethernet-lijn naar Android-box

de max-cube lan-gateway gebruik ik al bijna 7 jaar. Dit is om thermostaatkoppen aan te sturen. de switch gebruik ik inmiddels een jaar.

Kan het oventueel aan mijn opstelling liggen denken jullie? vandaag komt er weer een Guidion monteur om te kijken. ik heb sterk het vermoeden dat het toch echt aan de lijn ligt. en niet aan mijn opstelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFxi1pOvsoWoi261qxk2MnJ53Ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7mJmO7mLKbLhCzsiw66hLTfP.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door SolarOrbiter op 30-04-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SolarOrbiter bedoelen ze met check kabel nou de kabel tussen modem en ontvanger (in jouw geval switch) of juist de modem en de PTT aansluiting? Misschien zoek je in de verkeerde richting. En het is geen 20MB/s maar 50MB/s voor 25 euro. ;)

Om te kijken of het aan de switch ligt kan je hem ertussen uit halen en "slechts" 4 apparaten aansluiten? Als je nog steeds last blijft houden van een klapperende verbinding dan ligt het dus niet aan je switch. Had je al gedaan lees ik nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 30-04-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
@Anoniem: 1441478 dit is de melding die ik zie in de modem. Ik ging ervan uit dat dit over de DSL Kabel gaat. Dus van kpn kastje naar de modem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVF389Rkr0KHJwEb5k4BilqSdKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0pAvMC8yYrFHwtFBG2H5VVI3.jpg?f=user_large

Dit is de meting die de Guidion medewerker had gedaan en hierdoor had doorgezet naar kpn Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gk7xlxpJxc808Qz0R5DDMoANiNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mu1rfDkX0jo2RF5u9am5dXIc.jpg?f=fotoalbum_large

- Het is echt 20MB voor 25 euro. Ik heb nog een hele oude abo :-D
- ik heb de switch er tussen uit gezet zoals beschreven. heb nog steeds wegvallend internet, maar niet zo vaak als voorheen. maar goed, dit is pas 2 dagen testen.

edit: er staat service stability -> unstable... de test was gedaan direct met de modem. de swith en cube waren beiden niet aangesloten op dat moment.

[ Voor 42% gewijzigd door SolarOrbiter op 30-04-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SolarOrbiter Hmmm ja duidelijk de kabel tussen modem en PTT. Kan ook evengoed dat je modem aan het sterven is, is ie al 5 jaar oud? Kan ook prima iets buiten je huis zijn. En wrm upgrade je niet naar 50 als je toch al hetzelfde betaald? (moet je wel een andere t-mobile abo hebben en anders is het 30).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SolarOrbiter
zie mijn eerste bericht. ik heb al een nieuwe modem gekregen, maar heeft niet geholpen.
wat betreft upgraden. Ik heb net op 'my t-mobile' gekeken. upgraden betekent in mijn situatie meer betalen.
30 euro voor 50MB of 35 euro voor 100MB. maar goed. eerst stabiliteit oplossen en dan kijk ik wel of ik nog ga upgraden. :-)

Edit: Guidion monteur zojuist geweest, maar trekt zelfde conclusie. Volgens hem ligt het toch echt buiten eigen netwerk.

dit is trouwens wat er vanuit knp stond:
Geen fouten gemeten NP domein, advies klantdomein onderzoeken. RFls coming from a switching power supply unit are detected. The source can be either internal to the DSLAM, or another external equipment Graag testen met een sparemodem, direct op het eerste isra punt met een nieuwe kabel. Indien nodig swaps uitvoeren en bevindingen terugkoppelen.

nadeel als klant wanneer je service-provider niet eigenaar is van de infrastructuur. De partijen komen er zelf niet uit. en tevens zit er nog een partij (guidiom) tussen. goh, ben benieuwd wat kpn nu gaat communiceren.

Update: verbinding klappert nog steeds. zelfs nadat ik de switch er tussenuit heb gehaald. Morgen komt eindelijk de KPN monteur. maar goed, ben benieuwd wat zij kunnen doen door langs te komen. zouden ze speciale apparatuur enzo meenemen om de lijn te meten? bij Guidion stelde het in ieder geval niet veel voor. soort van eerste-lijns klantenservice, maar die dan langs komt om te kijken.

[ Voor 68% gewijzigd door SolarOrbiter op 06-05-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
post verwijderen svp

[ Voor 172% gewijzigd door SolarOrbiter op 06-05-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

krakendmodem schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:41:
[...]

Heeft een ze Tmobile abonnement? Dan gaat er nog wat korting af en hogere snelheid. Dan is het bijvoorbeeld 25 euro voor 100Mb of die 2,50 wat hierboven staat.

Zoniet:

Ik kom bij Budgetthuis.nl op 6*18,50 en 6* 32,50 +35 euro aansluitkosten uit op ~28 eu per maand. 100/30 verbinding. Ook daar zie ik cashback op zitten.

Ik wist het wel ;)
E2,50 korting +2GB op je mobiel, en Basic (50-30) is dan E25,- ipv E30,- en Fast(100-30) is dan E30,- ipv E35,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-07 11:51
HI guys,

Sinds gisteren geen internet meer in huis, internet lampje op de modem brandt ook niet.

Televisie doet het echter wel !! dus dsl verbinding is er/ ook geen kabelbreuk dus.

Bij het verbinding maken met t-mobile netwerk geeft de huawei router ook aan, kan geen verbinding maken!!

Zowel bekabeld als draadloos dus geen verbinding mogelijk met het internet.

kom met de klantenservice geen stap verder ! iemand een tip ??

Gr,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
danielsondepina schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:11:
HI guys,

Sinds gisteren geen internet meer in huis, internet lampje op de modem brandt ook niet.

Televisie doet het echter wel !! dus dsl verbinding is er/ ook geen kabelbreuk dus.

Bij het verbinding maken met t-mobile netwerk geeft de huawei router ook aan, kan geen verbinding maken!!

Zowel bekabeld als draadloos dus geen verbinding mogelijk met het internet.

kom met de klantenservice geen stap verder ! iemand een tip ??

Gr,

Daniel
Modem al gereset door stroom eraf/stroom erop? Kan je inloggen op het modem door naar 192.168.1.1 te gaan (of een ander gateway adres wat je hebt gekregen)?
Je zegt dat je wel TV hebt, als je de stroom van het modem af hebt heb je dan geen TV meer? Als je dan nog wel TV hebt krijg je waarschijnlijk via een andere manier zoals de coax kabel nog tv signaal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
zjeeraar84 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Modem al gereset door stroom eraf/stroom erop? Kan je inloggen op het modem door naar 192.168.1.1 te gaan (of een ander gateway adres wat je hebt gekregen)?
Je zegt dat je wel TV hebt, als je de stroom van het modem af hebt heb je dan geen TV meer? Als je dan nog wel TV hebt krijg je waarschijnlijk via een andere manier zoals de coax kabel nog tv signaal binnen.
Hi,

Ik heb de modem al meerdere keren gereset, ja de modem in bereikbaar via 192.168.1.1.
Televisie loopt via de modem (iptv), dus modem uit is geen tv ( logisch)

We hebben ziggo de deur uitgedaan, dus nee geen coax ;)

zowel bedraad als via wifi dus geen internet, :'( :'(

Gr,

Danielson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
danielsondepina schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Hi,

Ik heb de modem al meerdere keren gereset, ja de modem in bereikbaar via 192.168.1.1.
Televisie loopt via de modem (iptv), dus modem uit is geen tv ( logisch)

We hebben ziggo de deur uitgedaan, dus nee geen coax ;)

zowel bedraad als via wifi dus geen internet, :'( :'(

Gr,

Danielson
Klinkt dan als een provisioningsprobleem bij T-Mobile, want er moet wel xDSL signaal zijn voor IPTV, en je kan je modem bereiken. En je modem geeft dus aan dat er geen internetverbinding is. Toch nogmaals de klantenservice proberen? Eventueel via webcare via de T-Mobile community (forum) of Twitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:17

jurroen

Security en privacy geek

danielsondepina schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:26:
[...]
Wat heeft de klantenservice al geprobeerd? Het is een tijd geleden dat ik een T-Mobile modem gezien heb van dichtbij, volgens mij had die in de webinterface wat tools waarmee je wat meer details kunt zien, in plaats van alleen de opmerking "kan geen verbinding maken".

In welke regio zit deze verbinding?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
jurroen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Wat heeft de klantenservice al geprobeerd? Het is een tijd geleden dat ik een T-Mobile modem gezien heb van dichtbij, volgens mij had die in de webinterface wat tools waarmee je wat meer details kunt zien, in plaats van alleen de opmerking "kan geen verbinding maken".

In welke regio zit deze verbinding?
Ik zit in regio Rotterdam/Kralingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhtD6S5xK5sNZw-e-wkjDtQHkl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtAWPyAJ9nO7Y3ys1Jjuwyk8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9mz1bNB4kTyylcvI59c6xFvJ6Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JteXvMlH8f2e7BnXEo7FoKsb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2uKNWm74367xa0Y-mT3or_zj_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaxkkdQA5kIlXJqK2usU97SZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door danielsondepina op 01-06-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
zjeeraar84 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Klinkt dan als een provisioningsprobleem bij T-Mobile,
bovenstaande is ook mijn idee, helaas aan dovemans oren gericht op de klanten service :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Je IP adres is een interne. Ik zou zelf de klantenservice bellen en dat aangeven. Voor zover ik weet werkt T-Mobile Thuis nog niet met CGNAT, dus zit hier waarschijnlijk de fout in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
jurroen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:17:
[...]

Je IP adres is een interne. Ik zou zelf de klantenservice bellen en dat aangeven. Voor zover ik weet werkt T-Mobile Thuis nog niet met CGNAT, dus zit hier waarschijnlijk de fout in.
Dat is op vlan 100, management bij T-Mobile. Op vlan 300, internet, is er zo te zien geen reactie van de dhcp-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

hcQd schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:21:
[...]

Dat is op vlan 100, management bij T-Mobile. Op vlan 300, internet, is er zo te zien geen reactie van de dhcp-server.
Okee, sorry - dat heb ik inderdaad even over het hoofd gezien. Gezien je er met de klantenservice niet uit kwam, het kan soms wel eens zinvol zijn om webcare even te pingen, die lijken in de regel wat adequater te werken dan die afdeling die je telefonisch aan de lijn krijgt.

Ik heb net even voor je ingelogd op een T-Mobile xDSL verbinding (regio Brabant-Oost), die heeft wel een stabiele verbinding, ook met de DHCP server op VLAN 300. Ik vrees dat alleen T-Mobile dit op kan lossen, hoe zuur dan ook.

De webcare is in ieder geval actief via Twitter en hun eigen community. Wellicht als iemand doorheeft wat het probleem is, dat ze een ander provisioning profieltje kunnen klaarzetten. Maar goed, eerst zorgen dat iemand het doorheeft of je minimaal doorzet naar de wat technischere afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
jurroen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:08:
Gezien je er met de klantenservice niet uit kwam
Ik ben niet degene met problemen, dat is @danielsondepina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielsondepina
jurroen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:08:
[...]

Okee, sorry - dat heb ik inderdaad even over het hoofd gezien. Gezien je er met de klantenservice niet uit kwam, het kan soms wel eens zinvol zijn om webcare even te pingen, die lijken in de regel wat adequater te werken dan die afdeling die je telefonisch aan de lijn krijgt.

Ik heb net even voor je ingelogd op een T-Mobile xDSL verbinding (regio Brabant-Oost), die heeft wel een stabiele verbinding, ook met de DHCP server op VLAN 300. Ik vrees dat alleen T-Mobile dit op kan lossen, hoe zuur dan ook.

De webcare is in ieder geval actief via Twitter en hun eigen community. Wellicht als iemand doorheeft wat het probleem is, dat ze een ander provisioning profieltje kunnen klaarzetten. Maar goed, eerst zorgen dat iemand het doorheeft of je minimaal doorzet naar de wat technischere afdeling.
Jongens nog bedankt voor alle tips, zojuist een monteur geweest van t-mobile.
(Had niet gehoeven) je ontkomt er niet aan protocol, roepen ze dan!!

blijkt een admin fout zoals we allen dachten, ze hebben namelijk me modem profiel verwijderd!!

ik had namelijk vorige maand aangegeven in de toekomst over te willen op glasvezel.

(ze moeten nog beginnen met de aanleg hier) ze vonden het handig me oude profiel etc alvast te verwijderen , en de nieuwe alvast te communiceren naar alles isp,s..

benieuwd hoe lang dit gaat duren :'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-07 22:59
Had dit weekend spontaan een probleempje met de afstandsbediening van het interactieve TV kastje: deze weigerde opeens de TV te bedienen. Echt 3x opnieuw ingesteld (met de TV-code) tot hij de TV weer kon bedienen, een paar uur later: probleem weer terug.
Nou had ik hem overdag de hele dag eens zonder batterijen laten liggen en na het werken weer van batterijen voorzien: opeens deed hij alles weer probleemloos.
Het gekke is: dit komt ieder half jaar ofzo weer terug. Hebben meer mensen dit? Gaat bij mij om de combinatie met een Samsung TV.

Verder heb ik een probleem met haperend geluid met de TV AnyWhere app op m'n Samsung tablet, terwijl het beeld gewoon goed doorloopt. Al van alles aangepast in de instellingen, maar niets helpt. Laatste update is ook al geïnstalleerd.
Heeft iemand anders dit ook en zo ja: hoe los je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-06 19:35
Zit eraan te denken om over te stappen vanaf ziggo, ben echt klaar met de hoge kosten vn die toko. Ben helaas wel verwend met hun stabiele 300 Mbit lijn en huiver een beetje voor 100 Mbit over koper.

Daarnaast vraag ik me af of hun modem ook gewoon in bridge kan; het ding moet alleen dom internet doorgeven aan de achterliggende infra.

Weet iemand ook of hun tv app ook op android tv werkt? Hoef ik de tv box ook niet aan te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
xepyonx schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:10:
Zit eraan te denken om over te stappen vanaf ziggo, ben echt klaar met de hoge kosten vn die toko. Ben helaas wel verwend met hun stabiele 300 Mbit lijn en huiver een beetje voor 100 Mbit over koper.

Daarnaast vraag ik me af of hun modem ook gewoon in bridge kan; het ding moet alleen dom internet doorgeven aan de achterliggende infra.

Weet iemand ook of hun tv app ook op android tv werkt? Hoef ik de tv box ook niet aan te sluiten :)
Ik heb dezelfde overstap gemaakt en geen spijt. Vind VDSL zelfs iets meer responsive, heb lagere ping t.o.v. Ziggo. Idd is de download lager maar dat
merk ik alleen bij downloaden van files, niet in normaal gebruik.

M.b.t. Android TV, geen idee, denk sowieso niet officieel. Er is wel een Apple TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-06 19:35
zjeeraar84 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:18:
[...]

Ik heb dezelfde overstap gemaakt en geen spijt. Vind VDSL zelfs iets meer responsive, heb lagere ping t.o.v. Ziggo. Idd is de download lager maar dat
merk ik alleen bij downloaden van files, niet in normaal gebruik.

M.b.t. Android TV, geen idee, denk sowieso niet officieel. Er is wel een Apple TV app.
Ik denk ook dat het meer een mentaal ding is om weer naar 100 Mbit terug te gaan.

Heb je enig idee of de Tmobile modem in bridge kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:53
xepyonx schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:23:
[...]

Ik denk ook dat het meer een mentaal ding is om weer naar 100 Mbit terug te gaan.

Wat heb je er achter hangen?

Heb zelf het modem van t-mobile vervangen door een Fritzbox. En ook nog een extra Fritzbox als wired-repeater staan. Werkt top (want direct mesh-netwerk).

Dus mocht het niet kunnen: Koop een Fritzbox via Marktplaats voor 75 euro en je hebt álle instelmogelijkheden (ook bridge dus mocht je iets als ubiquity hebben). De Fritzbox heb ik probleemloos gebruikt bij Tele2, Telfort en t-mobile. Providermodems blijven dicht in de doos tegenwoordig voor retour als ik overstap naar een andere VDSL provider O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
xepyonx schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:23:
[...]

Dat kan hij helaas niet. Maar het Zyxel modem dat ik heb gekregen is voor mij voldoende tweakbaar qua port forwarding en is voldoende stabiel. Ik gebruik hem overigens alleen bekabeld, en heb losse WiFi accesspoints.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
- Problemen rondom het routeren: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"