papaleo schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:42:
[...]
Dat is het 'm nou...,ik weet niet of dat de installateur echt niet anders kon?!
Het mengen is in mijn situatie doormiddel van een verstelbare temp.kraan uitgezet,deze zal pas gaan mengen bij een aanvoer temp van 50 graden,deze hoge aanvoer is er natuurlijk nooit dus zal er ook niet gemengt worden...,ik ben alleen niet zo blij met deze 'oude' energie verslindende opvoerpomp!
Daarom dacht ik zou het nu echt niet anders gekund hebben?
Ik heb nu in totaal 3 opvoerpompen in mijn vv systeem..

.,eentje in de wp,een bij mijn vv verdeler en een bij mijn buffervat/wp
Ik zal een foto plaatsen van mijn verdeler/pomp situatie en een van de pomp bij de wp/buffervat weelicht word het dan wat duidelijker...
[afbeelding]
[afbeelding]
Je installateur was sowieso niet al te precies...
Alu pex slangen zo in het zicht gebruiken is alles behalve fraai. Zeeën aan haakse knieën zorgen voor veel weerstand. En dan ook de beugels vergeten, tenminste zo lijkt het op de foto.
Het schiet wel lekker op.....
En de pomp zit ook fout gemonteerd, de motor mag nooit naar boven gericht staan. Nu blijft er lucht in het motor gedeelte zitten, daar gaat hij zeker kapot van. Staat ook duidelijk in de handleiding, met plaatjes zelfs.... Dus zo moeilijk is het niet.
Is niet specifiek voor deze pomp, geen enkele pomp mag zo geplaatst worden.
Die pomp zou ik dus een kwart slag naar voren draaien met de motor horizontaal vooruit.
Is vrij simpel, er zitten afsluitbare pompkoppelingen voor en na de pomp.
En waarom staat de Alpha vol gas, volgens mij zelfs op constante druk. Is dat echt nodig?
Volgens mij staat hij nu tegen een gesloten verdeler te draaien, je hebt geen vraag lijkt.
Toch vreet hij nog 14watt door de hoge instelling.
Verder snap ik de keuze voor deze verdeler niet echt, had zonder pomp gekund. Nu staan er twee in serie.
En als het een HT verdeler is, dan is er altijd menging van retourwater.
Ik ben nu erg benieuwd hoe de rest van de installatie eruit ziet...
[
Voor 16% gewijzigd door
Oxellaar op 16-02-2017 23:25
]