TT Circuit zet volgende stap richting Formule 1

Bron: rtv drenthe

Bron: rtv drenthe
[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 25-04-2017 22:26 ]
"When you grow up your heart dies"
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 25-04-2017 22:26 ]
Mr positievo Lammers
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Het is een kansloze missie om de F1 naar Nederland te halenSnowhite0901 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:17:
* Snowhite0901 rent hard weg.
Alweer een onrealistische we halen de F1 naar Nederland maar eigenlijk wil ik gewoon wat publiciteit voor de Nederlandse circuits nu de F1 toch zo populair is.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En toch waardeer ik de pogingen die circuits en enthousiastelingen doen om dit te proberen. Al is het maar voor een paar races. Heineken zou bijvoorbeeld ook kunnen investeren in een eigen circuit net zoals Red Bull dat gedaan heeft. Je hoeft namelijk niet alleen maar F1 te organiseren natuurlijk.Pierre schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:28:
[...]
Het is een kansloze missie om de F1 naar Nederland te halen
Droom aansjaool schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:33:
[...]
En toch waardeer ik de pogingen die circuits en enthousiastelingen doen om dit te proberen. Al is het maar voor een paar races. Heineken zou bijvoorbeeld ook kunnen investeren in een eigen circuit net zoals Red Bull dat gedaan heeft. Je hoeft namelijk niet alleen maar F1 te organiseren natuurlijk.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Ik begrijp dat het heel erg moeilijk is maar kansloos? Nee. Maar waarom zouden wij als land niet 1 of 2 keer een F1 kunnen hosten? Omdat we dan van alles moeten verbouwen? Omdater wel erg veel geld in gaat zitten wat we niet terugkrijgen?Pierre schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:28:
[...]
Het is een kansloze missie om de F1 naar Nederland te halen
GP of Amsterdam, over de grachten racen en langs de Heineken Experience.mjjveldt schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:45:
[...]
Droom aan
Genoeg weiland in Zoeterwoude naast de brouwerij. En dan via de hooiberg en d de tennisbanen, deel van het circuit over de brouwerij, geeft wel gave beelden.
Droom uit
Helaas zal het wel een permanente droom blijven.
Deze discussie hebben we nu al een aantal keer gevoerd.Jasphur schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:47:
[...]
Ik begrijp dat het heel erg moeilijk is maar kansloos? Nee. Maar waarom zouden wij als land niet 1 of 2 keer een F1 kunnen hosten? Omdat we dan van alles moeten verbouwen? Omdater wel erg veel geld in gaat zitten wat we niet terugkrijgen?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
alexbl69 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:31:
Krijgen we nu ronde 423 van die kansloze discussie over de F1 in Nederland?. Pleit er - zoals al eerder gedaan - voor om hier een apart topic voor te maken. Wordt dit topic er ook niet elke paar weken weer mee vervuild.
Ik ga er zelf niet heen, en ben er daarom ook niet over begonnen, omdat ik dergelijke massale races op Zandvoort haat vanwege de bereikbaarheid. Het aanbod van races, buiten de Max demo om, is ook super! Ze hebben echt leuke klassen aangetrokken dit jaar.nachtnet schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:40:
(valt mij trouwens op/mee dat niemand hier over de Jumbo-racedagen (met Max Verstappen!!) begonnen is en dat er nog niemand heeft voorgesteld om van die racedagen een Tweakers-F1 meeting te maken..:+)
[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 26-04-2017 10:01 ]
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 26-04-2017 10:25 ]
Hoogte verschillen zijn het probleem echt niet. Kijk bijvoorbeeld eens naar Spa, COTA & de Red Bull Ring.FastFred schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:23:
Zandvoort lijkt me in de huidige config sowieso kansloos voor F1. Nu ben ik zelf nog nooit ook maar in de buurt van Zandvoort geweest, maar van beelden die ik zie denk ik dat de huidige F1 wagens constant aan de grond komen met die oneven baan, heuvel op, heuvel af, krappe bochten met hoogte verschillen (rondom de apex etc.)
Nee, dan liever wat subtiele aanpassingen om Assen geschikt te maken voor F1.
Exact expert nodig?
Het zal vast wel mogelijk zijn voor de huidige auto's. Max heeft vorig jaar nog een demo gedaan in een RB8 en die liep ook niet vastFastFred schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:41:
Wat denk ik vooral een probleem gaat zijn is het heuvel op, bocht, heuvel af, bocht, heuvel op, bocht, heuvel af, bocht.
Ik ben heel erg benieuwd wat een recente F1 coureur vind van het idee om op Zandvoort te racen. Of het uberhaubt voor de huidige auto's mogelijk is.
Maar ik vraag me af in hoeverre de auto dan lekker zijn rondjes kan rijden of dat ze het rustig aan deden, een veilige setup draaiden qua ophanging vooral en bepaalde delen van de baan moeten vermijden of her en der niet de racelijn kunnen rijden.Dijkstraat schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:12:
[...]
Het zal vast wel mogelijk zijn voor de huidige auto's. Max heeft vorig jaar nog een demo gedaan in een RB8 en die liep ook niet vast
De hoogte verschillen in Zandvoort maken niets uit voor een F1 wagen. (een F3 race kan ook prima op de huidige baan.) Wel moeten er een paar aanpassingen gedaan worden aan o.a. uitloopmogelijkheden en barriers om aan de eisen te voldoen. Bovendien lijkt de baan nu wat (te) kort voor F1. (Klok-Klepel DisclaimerFastFred schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:18:
[...]
Maar ik vraag me af in hoeverre de auto dan lekker zijn rondjes kan rijden of dat ze het rustig aan deden, een veilige setup draaiden qua ophanging vooral en bepaalde delen van de baan moeten vermijden of her en der niet de racelijn kunnen rijden.
Een paar demo rondjes rijden is wat anders dan op het scherpst van de snede een Q3 rondje of battle for P1 te rijden, bedoel ik maar te zeggen
[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 26-04-2017 17:08 ]
Dit dus. Het kost klauwen geld om een van de circuits die we nu hebben F1 geschikt te maken, dan kost het nog eens klauwen geld om het hele circus op je circuit te krijgen en alle reclameinkomsten door de borden die langs de baan staan, moeten ook naar de F1.Jasphur schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:47:
[...]
Ik begrijp dat het heel erg moeilijk is maar kansloos? Nee. Maar waarom zouden wij als land niet 1 of 2 keer een F1 kunnen hosten? Omdat we dan van alles moeten verbouwen? Omdater wel erg veel geld in gaat zitten wat we niet terugkrijgen?
Bereikbaarheid van Assen is flink verbeterd sinds ze zo goed als een eigen snelweg afrit hebben. Dat de regering er geen geld bij gaat leggen lijkt me inderdaad ook duidelijk, wat zit er voor de staat in? Aan de andere kant, voor voetbal kan het ook (ik heb als belastingbetaler die niets met voetbal heeft meebetaald aan het huidige PEC zwolle stadion, immers) dus waarom niet voor de F1? Of gewoon aan geen enkele sport meer bijdragen, dat zou ook prima zijn.Snowhite0901 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:55:
[...]
Deze discussie hebben we nu al een aantal keer gevoerd.
- huidige bereikbaarheid van de circuits laat te wensen over
- geluidseisen in NL zijn lastig
-> moet dan dus eigenlijk een nieuw circuit komen.
- hosten van de f1 kost veel geld en onze regering gaat echt geen grote bijdrage ophoesten.
Dan inderdaad een haven bij het circuit maken. Geen idee hoe de vaarroutes precies liggen, maar wellicht is het dan een optie om in elk geval het circus zelf via die haven te laten aankomen vanaf bijvoorbeeld Schiphol, dan is voor hun de bereikbaarheid in elk geval geregeld. Al met al klinkt dat toch als een heel gedoe, en voor de F1 fan is het circuit dan nog steeds vrijwel onbereikbaar.DesireHD schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:39:
Bereikbaarheid is het grote probleem bij Zandvoort. Als ze daar een evenement met F1-proporties willen organiseren is het zaak om te zorgen dat er fatsoenlijke toegangswegen naar het circuit komen. Of misschien kunnen ze een haven naast het circuit bouwen en bezoekers per boot "bezorgen"
Ja, tot zover is-ie goed, en verder?Dupje schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:08:
De teams moeten de naam en nummer van de rijders duidelijker in beeld brengen, terwijl het toch redelijk duidelijk is?
Mercedes: de auto die aan de kant gaat voor de andere daar zit Bottas in
Ferrari: de auto voorop is Vettel
Williams: de auto met schade is Stroll
McLaren: de auto die opgeeft 2 ronden voor het einde is Alonso
Etc.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Groter punt is dan ook de infrastructuur (op de baan is alles verouderd, eromheen kan de capaciteit niet aan en is ook niet bepaald een trekpleister meer), de hospitality (en ruimte voor alle hospitality trucks) en (gebrek aan) tribunes. Het is prima voor Jumbo Racedagen of Formule 3, maar het is gewoon 1 treurige bende. Hartstikke verouderd. Zelfs in de jaren 70 was het niet bepaald een feest.nachtnet schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:22:
[...]
De hoogte verschillen in Zandvoort maken niets uit voor een F1 wagen. (een F3 race kan ook prima op de huidige baan.) Wel moeten er een paar aanpassingen gedaan worden aan o.a. uitloopmogelijkheden en barriers om aan de eisen te voldoen. (Klok-Klepel Disclaimer)
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 26-04-2017 11:44 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
[ Voor 33% gewijzigd door kevlar01 op 26-04-2017 16:21 ]
[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 26-04-2017 16:22 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
[ Voor 60% gewijzigd door nachtnet op 26-04-2017 19:44 ]
Super interessant deze! Dat zou wat zijn als de late wissel van brandstof leverancier (Exxon naar Castrol) echt (mede) oorzaak is van de vibratie problemen bij Honda.kevlar01 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:19:
[video]
Waarom Honda met betrouwbaarheidsproblemen kampt
[ Voor 20% gewijzigd door dennisfr op 26-04-2017 20:05 ]
Sam Collins neem ik na Brazilië 2016 niet meer serieus. En ook dit verhaal spreekt hij zich tegen. Eerst is Castrol het probleem, en direct daarna zou er geen Castrol in de paddock geweest zijn tijdens de tests. (hoewel ook toen al de motor niet goed presteerde.dennisfr schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:55:
[...]
Super interessant deze! Dat zou wat zijn als de wissel van brandstof leverancier echt (mede) oorzaak is van de vibratie problemen bij Honda.
Mee eens: speculeren, maar daarom niet minder interessant. Zou wel kunnen verklaren waarom de problemen zich op eerder op de testbank niet voordeden.nachtnet schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:09:
[...]
Sam Collins neem ik na Brazilië 2016 niet meer serieus. En ook dit verhaal spreekt hij zich tegen. Eerst is Castrol het probleem, en direct daarna zou er geen Castrol in de paddock geweest zijn tijdens de tests. (hoewel ook toen al de motor niet goed presteerde.)
Verder heb ik nog geen enkel bericht gezien wat de oorzaak in die richting legt.
Hij heeft het toch over de brandstof die hij niet zou kunnen vinden tijdens de Barcelone wintertest? Niet tijdens de Bahrein test?dennisfr schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:58:
[...]
Mee eens: speculeren, maar daarom niet minder interessant. Zou wel kunnen verklaren waarom de problemen zich op eerder op de testbank niet voordeden.
Daarnaast, als een andere brandstof de reden is dat Vandoorne probleemloos een hele dag kon testen (en ook een hele redelijke tijd reed), zouden ze dit weekend ook goed voor de dag moeten kunnen komen.
[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 26-04-2017 22:20 ]
Die had ik iets van een week geleden hier ook moeten plaatsen toen ze gelinkt stonden op een autosportsite. Oeps, foutje.nachtnet schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:25:
Even doorklikken naar YT. Embedden werkt voor deze video's niet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
https://nl.motorsport.com...ichael-schumacher-898387/FlipFluitketel schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:08:
Nog iemand met wat geld over en interesse in een Arrows F1-wagen?
https://racecarsdirect.co...omplete-and-race-ready-px
In Haarlem en dan met de trein naar Zandvoort. Naar Zandvoort met de auto is onbegonnen werk.sjaool schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:25:
Iemand nog tips voor de Jumbo Racedagen en dan vooral 20 mei? Mijn dochter die niet van F1 houdt wil er met mij en haar vriend naar toe. Wat is bijvoorbeeld de beste plek om te parkeren?
Vorig jaar was Haarlem ook bijna onbegonnen werk. Ik dacht met een gezelschap slim te zijn door bij IKEA nabij station Haarlem Spaarnwoude te parkeren. Helaas voor ons was IKEA zo slim om verkeersregelaars in te zetten en we konden het parkeerterrein dus niet op. Het kleine parkeerterrein naast het station was ook al vol. Gelukkig hebben wij nog op het bedrijventerrein parkeerplek kunnen vinden. Maar ook dat werd snel voller. En dan was ik er volgens mij rond de klok van tien op zondag. Kun je nagaan, want dan hoort het uitgestorven te zijn, ook omdat IKEA pas 12 uur opengaat. We zijn echter weer huiswaarts gekeerd toen bleek dat alle treinen bomvol zaten en er een rij was bij de kaartautomaat.Thom2289 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:59:
[...]
In Haarlem en dan met de trein naar Zandvoort. Naar Zandvoort met de auto is onbegonnen werk.
[ Voor 77% gewijzigd door Hoyden op 28-04-2017 15:11 ]
The Contest is open to residents of the following countries only: Belgium, Italy, Germany, Russia, Spain and the United Kingdom.
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
Zal wel zijn omdat ze niet willen hebben dat iemand #33 op 1 van de auto's spraypaintenjra2k schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:49:
[...]
The Contest is open to residents of the following countries only: Belgium, Italy, Germany, Russia, Spain and the United Kingdom.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja dat hangt al even in de lucht. Tegenover MS houden ze het nog op:
Na 6 Mei zullen we het wel weten.“We are talking with various teams but at this moment we unfortunately have nothing to say.”
En schijnbaar zitten Mercedes, Renault en Ferrari binnen 0,3 seconden aldus FIA:“Part of an agreement [between manufacturers] last year was a power unit convergence element,” he said. “It was a system that everyone would assess after the first three races on whether we had power unit convergence.
“This was defined as three out of four power unit manufacturers being within three tenths of a second of each other around Barcelona.
[ Voor 41% gewijzigd door Humma Kavula op 28-04-2017 19:15 ]
Oeps, ik heb meegedaan, en ben ook geen 25 hahahajra2k schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:49:
[...]
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
En zie hier 1 van de redenen dat er NOOIT (let op mijn woorden!) maar dan ook NOOIT meer een F1 wedstrijd op Zandvoort zal zijn. Kan die discussie ook gelijk de ijskast in.sww89 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:19:
[...]
Vorig jaar was Haarlem ook bijna onbegonnen werk. Ik dacht met een gezelschap slim te zijn door bij IKEA nabij station Haarlem Spaarnwoude te parkeren. Helaas voor ons was IKEA zo slim om verkeersregelaars in te zetten en we konden het parkeerterrein dus niet op. Het kleine parkeerterrein naast het station was ook al vol. Gelukkig hebben wij nog op het bedrijventerrein parkeerplek kunnen vinden. Maar ook dat werd snel voller. En dan was ik er volgens mij rond de klok van tien op zondag. Kun je nagaan, want dan hoort het uitgestorven te zijn, ook omdat IKEA pas 12 uur opengaat. We zijn echter weer huiswaarts gekeerd toen bleek dat alle treinen bomvol zaten en er een rij was bij de kaartautomaat.
Mijn advies aan @sjaool is dan ook om op tijd heen te gaan om niet het risico te lopen tegen volle parkeerterreinen en treinen aan te kijken (in Haarlem)Een andere optie is om in bijvoorbeeld Amsterdam al op te trein naar Zandvoort te stappen. Er moet bij gezegd worden dat het vorig jaar uitstekend raceweer was, dus dat speelde mogelijk ook nog een rol
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Absoluut, vooral die Jaguar,de Camel Williams, helemaal de Alfa Romeo zijn mooi maar ik mis wel the MOAL ( mother of all liveries )kevlar01 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:09:
https://www.topgear.com/c...-f1-cars-retro-liveries#1
Daar zitten best leuke tussen!
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ah de mooie Jordan, toevallig stond er onlangs nog een mooi stuk over het ontstaan van Jordan en deze mooie livery:Ome Ernst schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:23:
[...]
Absoluut, vooral die Jaguar,de Camel Williams, helemaal de Alfa Romeo zijn mooi maar ik mis wel the MOAL ( mother of all liveries )
[afbeelding]
Ik ben ooit naar Trophy of the Dunes geweest via een sponsor en dat was al filerijden, en daar waren ook maar ene paar duizend man ofzo. Als er F1 op Zandvoort zou komen zou ik zeker niet gaan.metallicattim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:39:
Ik was er afgelopen weekend met Bimmerworld/FF8 event en zelfs met die paar 1000 mensen die er waren was het al hommeles met de toerit en huiswaarts. Wat moet dat wel niet worden met 70-80.000 mensen?
Een NL race zou te gek zijn, ik zou er alles aan doen om bij te zijn, maar ik zie het niet gebeuren helaas.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hmm dat ligt er voornamelijk aan denk ik hoe populair de F1 als sport gaat worden. Voetbal stadions groeien als onkruid uit de grond, in het centrum, buiten het centrum? No problemo. Er gaat genoeg geld in rond dus hoe is dan ook snel geen probleem meer.metallicattim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:39:
Ik was er afgelopen weekend met Bimmerworld/FF8 event en zelfs met die paar 1000 mensen die er waren was het al hommeles met de toerit en huiswaarts. Wat moet dat wel niet worden met 70-80.000 mensen?
Een NL race zou te gek zijn, ik zou er alles aan doen om bij te zijn, maar ik zie het niet gebeuren helaas.
Een F1 race winstgevend maken is heel moeilijk, als niet al niet onmogelijk is. Kijk naar de landen om ons heen: Nuburgring failliet, Spa en Hockenheim kunnen zonder staatsteun hun hoofd ook niet boven water houden.LopendeVogel schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:12:
[...]
Ziggo zal wel al geld ruiken, zodra de overheid geld ruikt dan kan het snel gaan.. Of het om een bestaande of een volledig nieuw circuit gaat zal dan weinig meer boeien. Zowel Ziggo als de overheid denken aan 1 ding: geld. Als dat in grote getallen te verdienen is door hier een circuit te plaatsen, verbouwen of wat dan ook..
Ik zou dus niet te snel denken: nee in NL gaat het niet komen, want dat weten wij (nog) niet. Kan zijn dat jij gelijk hebt maar het kan ook zijn dat ik gelijk heb haha
Klopt zeer zeker, ze zullen het dan ook niet alleen van de F1 moeten hebben. De F1 1 week in het jaar in NL zal inderdaad niet bepaalde kostendekkend zijn.dennisfr schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:46:
[...]
Een F1 race winstgevend maken is heel moeilijk, als niet al niet onmogelijk is. Kijk naar de landen om ons heen: Nuburgring failliet, Spa en Hockenheim kunnen zonder staatsteun hun hoofd ook niet boven water houden.
De overheid gaat nooit geld ruiken, laat staan verdienen aan een F1 race. Enige reden om er in te stappen, zou kunnen zijn om ons land internationaal te profileren.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Daarnaast levert Liberty ook hun diensten in NL en is het in NL een grote speler. En inderdaad Liberty heeft aangegeven de sport veel beter te willen promoten en toegankelijker te maken vergeleken Ecclestone.Migrator schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:53:
@dennisfr Klein maar belangrijk detail is daarin wel dat Ecclestone schreeuwend hoge bedragen vroeg voor het organiseren van een race, waar Liberty meer een langetermijnvisie heeft en dus ook minder bijdrage van de organisatie verwacht. Niet dat daarmee een race in NL in mijn ogen waarschijnlijk wordt trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 29-04-2017 09:01 ]
Tsja. Volgens mij zien ze bij Red Bull de bui al hangen dit jaar dat ze het derde team blijven in de rangorde.ANdrode schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:38:
Goede opmerking van Karun Chandhok op Channel 4 (rond 12:15): Christian Horner is al drie jaar gefrustreerd over Mercedes die in kwalificatie engine modes met meer vermogen gebruiken. Ferrari heeft die ondertussen ook en het verschil is kennelijk nihil. Waarom levert zijn leverancier dat niet? Het ligt niet aan Mercedes, het ligt aan Renault en Red Bull
Newey staat ook bekend om zijn "klassieke" manier van ontwerpen. Een idee gaat van zijn whiteboard de organisatie in.Hoogie2004 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:56:
Newey staat bekend vanwege zijn briljante auto's, maar heeft ook een aantal draken geproduceerd, 1 is zelfs nooit gebruikt in een race, die werd voor race 1 al vervangen door de b-versie.
https://f1manager.info/ranking/4605
Geen primaire bron (FIA). Meerdere nieuwsberichten deze week, e.g. ESPN.co.uk: FIA tests reveal Mercedes, Ferrari and Renault engines have converged to within 0.3s a lap.powah33 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:26:
qoute" volgens de geleerden binnen 0,3 seconden van Mercedes/Ferrari, dus die andere seconde zit in het chassis."/qoute
Heb je daar ook een bron bij?
[ Voor 14% gewijzigd door max op 29-04-2017 19:08 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Mijlenver? Renault maakt ook aardige stappen momenteel.max schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:05:
Toch knap dat de RBR met een chassis dat niet goed zou zijn (hoor ik hierboven) en een motor die binnen 0.3s van de Mercedes en Ferrari motor zit, het Renault works team mijlenver voor blijft.
Ok, de kunde van de coureurs is natuurlijk belangrijk. Maar Hulkenberg is ook bepaald geen pannekoek en zelfs hij komt met die Renault niet in de buurt van de Ferrari's en Mercs.
Of heeft Renault works dan zo'n slecht chassis dat het de prestaties van de motor totaal te niet doet. Lijkt me sterk.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 29-04-2017 19:12 ]
Ja dat is even balenMikeyMan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:10:
[...]
Overigens zie ik nu berichten verschijnen dat die motorupdate ook met Canada niet gaat komen
yup ;sww89 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:15:
[...]
Ja dat is even balen![]()
Hier onder andere een artikel voor de liefhebber https://www.f1today.net/n...lt-motorupdate-canada-uit
Red Bull kijkt reikhalzend uit naar de Grand Prix van Spanje waar een groot pakket met updates voor de RB13 wordt meegebracht. Wat betreft de verbeterde versie van de Renault motor: aanvankelijk stond een verbeterde versie van de motor op de rol voor de Grand Prix van Canada, maar op dat vlak is een kink in de kabel gekomen: Renault heeft namelijk laten weten dat de update van de motor tot nader orde is uitgesteld.
De exacte reden van het uitstellen is nog niet bekend, maar volgens Auto Bild kampt de Franse motorleverancier met betrouwbaarheidsproblemen en wil het die eerst opgelost hebben.
Dit is echt héél slecht van Renault. Zullen ze bij RB flink pissig over zijn, want ze proberen de 2e motor precies samen te laten vallen met deze update. Grote kans dat ze nu in de loop van het seizoen tegen een lekkere gridstraf aanlopen.Adlermann schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:45:
[...]
yup ;
Even het relevante stukje citeren:
[...]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bron ontbreekt, was meer een uiting van frustratie.Migrator schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:11:
@Cranzai Bron? Dit soort dingen lijken me contractueel vastgelegd en ik denk niet dat Renault ermee weg zou komen dat te flikken.
Motor vermogen is volgens mij niet het grootste probleem (zie ook wat het fabrieksteam voor elkaar krijgt). Het is de auto en het gebrek aan grip die die weet te produceren. Zoals in het race topic aangegeven door @fynrd1 lijkt dat te komen door een correlatieprobleem met de windtunnel.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:17:
In ieder geval is het beter dan Honda...
Maar dit seizoen kan je wel afschrijven zo. RB eindigt derde. Canada was eigenlijk al laat qua engineupgrades maar nu is het helemaal wel klaar. Elke coureur heeft in principe vier motoren, voor twintig races. Dat bekent dus na vijf races wisselen. Dat houdt concreet Monaco in. Nu is Monaco een circuit waar vermogen niet erg belangrijk is. Kan je motor nog een race aan, dan kan je de motor bij Canada vervangen en dan heb je een race gewonnen voor de andere drie motoren.
RB wou de tweede motor in Canada doen en ik gok om deze reden. Nu er niks komt moet RB nog een tweede motor gebruiken zoals die nu is, downrated voor betrouwbaarheid, matig in kwalificatie en de race. Daar zitten ze dus tot minimaal Hongarije aan vast als ze nu wisselen bij Monaco. Dan is het veel te laat om tenminste plaats twee te veroveren voor de constructeur...
Correlatieproblemen wist ik al van. Dat is het niet alleen, bruut vermogen mist ook gewoon. RB blijft nog steeds teams zoals Haas, Williams of FI voor terwijl die respectievelijk Ferrari, Mercedes en Mercedes motoren hebben. RB mist alleen wel de topsnelheid en moet het van andere dingen hebben.BlauweFles schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:15:
[...]
Motor vermogen is volgens mij niet het grootste probleem (zie ook wat het fabrieksteam voor elkaar krijgt). Het is de auto en het gebrek aan grip die die weet te produceren. Zoals in het race topic aangegeven door @fynrd1 lijkt dat te komen door een correlatieprobleem met de windtunnel.
Het is hopen op Spanje en dat daar blijkt dat ze dit probleem onder controle hebben. Anders wordt het gewoon continu vechten om plek 5/6.
Gat met Renault works team is erg klein...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:21:
[...]
Correlatieproblemen wist ik al van. Dat is het niet alleen, bruut vermogen mist ook gewoon. RB blijft nog steeds teams zoals Haas, Williams of FI voor terwijl die respectievelijk Ferrari, Mercedes en Mercedes motoren hebben. RB mist alleen wel de topsnelheid en moet het van andere dingen hebben.
Je kunt hun quoten, maar ga dan meteen naar de bron:sww89 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:15:
[...]
Ja dat is even balen![]()
Hier onder andere een artikel voor de liefhebber https://www.f1today.net/n...lt-motorupdate-canada-uit
[ Voor 3% gewijzigd door Lasmibalsingh op 30-04-2017 08:37 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ga daar maar van uit dat het het hele seizoen eenzaam rond plek 5 of 6 is. Vorig jaar kregen ze in Spanje Red Bull een grote motor update en chassis upgrade en vonden ze de aansluiting als 2de team.BlauweFles schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:15:
[...]
Motor vermogen is volgens mij niet het grootste probleem (zie ook wat het fabrieksteam voor elkaar krijgt). Het is de auto en het gebrek aan grip die die weet te produceren. Zoals in het race topic aangegeven door @fynrd1 lijkt dat te komen door een correlatieprobleem met de windtunnel.
Het is hopen op Spanje en dat daar blijkt dat ze dit probleem onder controle hebben. Anders wordt het gewoon continu vechten om plek 5/6.
[ Voor 130% gewijzigd door sjaool op 30-04-2017 10:48 ]
Als ik het goed heb zijn beide Renault coureurs al aan hun 2e motor begonnen. Ik kan me wel voorstellen dat Renault niet eerst de klantenteams wil voorzien van de nieuwe motor en daarom de introductie helemaal heeft uitgesteld totdat ze zelf weer moeten wisselen.Migrator schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:11:
@Cranzai Bron? Dit soort dingen lijken me contractueel vastgelegd en ik denk niet dat Renault ermee weg zou komen dat te flikken.
[ Voor 3% gewijzigd door dennisfr op 30-04-2017 10:50 ]
Bron: NOSquote: NOSNOS: Net als vorig jaar zullen tienduizenden Nederlanders naar de Ardennen gaan om Max Verstappen aan te moedigen. De verwachting is dat het publiek vooral rood-wit-blauw en oranje zal ogen. Best verwarrend dat jouw McLaren oranje is.
Stoffel: "Haha, de Hollandse kleur. Ja, da's jammer voor Max he. Maar hij mag mijn oranje auto wel lenen hoor! Dan neem ik zijn Red Bull wel een weekendje over. Graag zelfs."
Topsnelheid is een set-up keuze. Dat zegt dus niet zoveel.Lasmibalsingh schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:37:
Ja, ziet er een beetje somber uit voor de Renault aangedreven ploegen. De variant die ze nu hebben lijkt overeen te komen met de Ferrari 2016 motor in de Sauber, Honda lijkt qua piekvermogen in de kwalificatie wel mee te kunnen maar ze haken in de race al snel af.
Sotsji kwalificatie:
[afbeelding]
Het lijkt me niet dat het alleen een setupkeuze is als het geval zich bij alle renault teams voor doet sinds de invoering van de v6-turbo (2014) en daarvoor ook al met de v8.ANdrode schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:43:
[...]
Topsnelheid is een set-up keuze. Dat zegt dus niet zoveel.
Ferrari, Mercedes en Renault motoren zitten volgens de motorfabrikanten dicht bij elkaar. Honda heeft een (groot) vermogensgat.
Horner/Red Bull zijn op dit gebied een PR campagne bezig, weinig geloven van wat ze zeggen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Hopelijk goed nieuws voor Nyck de Vries.Adlermann schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:13:
Sauber naar Honda:
Officieel
https://twitter.com/SauberF1Team/status/858577996281675777
Daar zijn alle motorfabrikanten het mee eens geweest. Het gaat om simulaties en Barcelona is een representatief circuit waar veel data van beschikbaar is.Lasmibalsingh schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:14:
[...]
FIA wil niet politiek betrokken raken in de motorenconcurrentiestrijd daarom hebben ze een heel raar soort methodologie toegepast in hun onderzoek waarbij een gemiddelde van een klein aantal raceronden op Barcelona wordt vergeleken met andere motorenfabrikanten. Ten eerste is Barcelona sowieso geen power baan en ten tweede houd men niet geen rekening met de verschillende engine mappings. Zoals je kan zien loopt het verschil hoog op met agressievere engine mappings die Ferrari en Mercedes rijden in kwalificatie en ook gedeeltes in de race.
Daar lees ik "niet meer dan 3%", waaruit ze wat kort concluderen dat het gat 40PK is ipv maximaal 40PK?Het verschil tussen Ferrari/Mercedes en Renault wordt op dit moment geschat op zo'n 40pk. Renault is een beetje van het padje af want de update die voor Canada gepland stond is uitgesteld tot nader orde: http://www.autobild.de/ar...muss-warten-10929245.html
[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 30-04-2017 14:28 ]
Dit klopt niet, Red Bull had vorig jaar wel met McLaren en Force India de hoogste rake angle (ontwerpers waren protegés van Newey) maar dit jaar dit jaar niet meer. Ze zijn nu in de middenmoot qua rake angle: http://www.auto-motor-und...-anstellung-11916538.htmlANdrode schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:27:
[...]
Snelheid vergelijken is trouwens geen goede benchmark. Red Bull gaat met hun set-up geen hoge topsnelheid halen (dat is het nadeel van rake). Daardoor kan je "snelheid op rechte stuk" niet vergelijken zonder ook naar "downforce/snelheid in bochten" te kijken.
Hoge rake heeft minder effect op top snelheid dan meer achtervleugel (meer 'angle of attack').ANdrode schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:27:
[...]
Daar zijn alle motorfabrikanten het mee eens geweest. Het gaat om simulaties en Barcelona is een representatief circuit waar veel data van beschikbaar is.
Het staat Renault vrij om ook een (gevaarlijke, want slijtage) hogere engine mode te maken voor de kwalificatie… Het is ook de fabrikant die na een uitzondering voor aanpassingen en met trick engine maps jaren dominant was met blown diffuser.
Snelheid vergelijken is trouwens geen goede benchmark. Red Bull gaat met hun set-up geen hoge topsnelheid halen (dat is het nadeel van rake). Daardoor kan je "snelheid op rechte stuk" niet vergelijken zonder ook naar "downforce/snelheid in bochten" te kijken.
[...]
Daar lees ik "niet meer dan 3%", waaruit ze wat kort concluderen dat het gat 40PK is ipv maximaal 40PK?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq