nachtnet schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:15:
[...]
Over
PAL ben ik het helemaal met je eens. Naast een GP2 kampioenschap zie ik weinig resultaten (in acht nemende dat hij in een 'slechte' Renault reed) om zijn stoeltje in F1 te verantwoorden. Hij was dan ook niet voor niets 5[sup]e[/sup of latere keus van het Renault team om zijn stoeltje te behouden. Ik heb Palmer nog geen positieve
* actie zien maken waarvan ik dacht "WOW".
*Inhalen, verdedigen, wiel aan wiel racen, etc.
Moa Ricciardo weet Palmer niet in te halen, ondanks dat Ricciardo in een betere auto zit dan Palmer.
YouTube: Ricciardo vs Palmer 2 laps onboard - F1 2017 Australian GP
Hier zie je natuurlijk wel dat Palmer het geen probleem vind om een RBR achter zich te houden (althans een RBR, Ricciardo uiteraard

).
Stel Ricciardo zou de betere van de 2 zijn (zou bijna wel moeten..), dan houd Palmer hier 1. een betere coureur achter zich en 2. een betere auto.
Palmer zit natuurlijk ook niet in een auto waar die veel in kan laten zien, het is gewoon een middenmoot. Ricciardo achter zich houden is in ieder geval geen enkel probleem.
Ook hier een leuke inhaal actie van Palmer (op ongeveer 25 sec), hij maakt dus wel degelijk gebruik van de kansen die hij heeft:
YouTube: F1 2017 Australia | Palmer Start Onboard
Hier doet Palmer het ook niet gek, het is dat Kvyat gewoon als een mongol doet alsof Palmer er niet is
YouTube: Formula 1 2017 Bahrain G.P. D. Kvyat vs F. Alonso vs J. Palmer
Jep, Palmer wordt dan wel ingehaald, maar hoe? Moa niet echt heel nice. Palmer denkt op dit moment meer aan zijn auto, Kvyat heeft zoiets van ik pak je, al knallen we vol op elkaar.
Maar oké buiten dit valt het allemaal wel mee inderdaad, dat vind ik bij veel coureurs in een middenmoot auto van toepassing. De coureur zal het wel willen, maar als de auto het niet aankan... Stel het is niet 100% te wijten aan de auto, dan kunnen we hetzelfde over Ricciardo zeggen. Ook Ricciardo lijkt volledig afhankelijk te zijn van de auto, net als Palmer dit lijkt te laten zien.
Over een paar dagen gaan we zien wat ze nu kunnen. Hopelijk heeft Renault een leuke upgrade waardoor ook Palmer weer meer kan laten zien. Van Ricciardo verwacht ik voorlopig niet al te veel, ook komend weekend weer niet, maar we gaan het zien
[
Voor 5% gewijzigd door
LopendeVogel op 26-04-2017 11:47
]