Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 4 - GP van Rusland Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste
Acties:
  • 38.613 views

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:17

Martinspire

Awesomeness

Ik vind een middelvinger ook niet het juiste gebaar. Bovendien hebben we hem al vaak genoeg het typisch Italiaanse gebaar zien doen. En het is niet alsof je ze zwaar raakt met een boete voor een middelvinger. Maar het geeft wel het signaal dat het niet hoort. Je verbied het dan niet, maar er staat gewoon wat tegenover.

Prima dat men het ziet als uiting van emotie, maar daar hebben ze meer gebaren en handelingen voor. En van bliepen komen we niet af omdat het nou eenmaal de wet is in de VS en andere landen. Wij zijn als NL eerder de uitzondering en hebben dat maar te slikken. Maar echt storend vind ik het ook niet. Meestal snap je toch wel wat er wordt gezegd. Ik zie liever andere vormen van emotie dan meteen grove zaken te gaan gebruiken. En nee, niet alleen omdat het niet voor tere zieltjes is, maar omdat we een bepaalde moraal hebben te zetten.

Martinspire wijzigde deze reactie 01-05-2017 09:22 (15%)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:19
quote:
sjaool schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:41:
[...]

Tja, bij Sky werken dan ook vooral native Engels sprekende mensen en dat maakt communiceren iets eenvoudiger. Ik mag die ouwe jongens krentenbrood interviewstijl van Jack wel.
Tja, dat maakt misschien een verschil. Alleen komt Jack bijna uitsluitend met dooddoeners. En dat is niet overdreven. Dat ontlokt hoogstens standaard mediatraining-praatjes, zoals bij Ricciardo en Massa. Of het gesprek loopt van meet af aan totaal niet, zoals bij Hamilton en Bottas.

Paar vragen (lees: opmerkingen) na de kwalificatie, waarop de coureurs van Jack antwoord moesten geven. Misschien is het smaak, maar ik zou liever een open vraag zien waarbij iets anders dan een 'ja' of 'nee' volstaat.

"Top lap."
"It seems we see the strongest Massa ever."
"Best quali here ever."
"Qualified lower than third again."
"Follow the Ferrari's or attack the Ferrari's?"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Joeridev schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:22:
[...]

Tja, dat maakt misschien een verschil. Alleen komt Jack bijna uitsluitend met dooddoeners. En dat is niet overdreven. Dat ontlokt hoogstens standaard mediatraining-praatjes, zoals bij Ricciardo en Massa. Of het gesprek loopt van meet af aan totaal niet, zoals bij Hamilton en Bottas.

Paar vragen (lees: opmerkingen) na de kwalificatie, waarop de coureurs van Jack antwoord moesten geven. Misschien is het smaak, maar ik zou liever een open vraag zien waarbij iets anders dan een 'ja' of 'nee' volstaat.

"Top lap."
"Best quali here ever."
Mijn stukje hierboven nog gelezen? Je krijgt exact hetzelfde antwoord, ongeacht hoe je je vraag formuleert en krijgt ook nooit dezelfde tijd als andere zenders. Dus ik vind dat ie het nog prima oplost met de middelen waar hij toe beschikt.

En het is niet alsof je met "top lap" nou echt veel verschil maakt. Verhaal blijft hetzelfde (of wordt zelfs saaier)

Martinspire wijzigde deze reactie 01-05-2017 09:25 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:30
quote:
[...]

"Top lap."
"Best quali here ever."
Maakt echt geen bal uit als je open vragen gaat stellen. Al deze coureurs braken bij iedere zender het zelfde brabel verhaaltje. Jack probeert met dit soort zinnen een beetje emotie los te peuteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-10 10:24

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
[...]

"Top lap."
"Best quali here ever."
Dat is nu juist het mooie dat hij dat doet want je ziet de coureurs dan echt nadenken over wat ze moeten antwoorden. Ze kunnen het dan niet af met een standaard antwoord. Open vragen is leuk maar dan krijg je hetzelfde als bij de andere interviewers. Wil je opvallen en andere antwoorden of leuke gesprekken krijgen, ook al zijn ze soms awkward, dan moet je afwijken van de standaard. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Heb een paar posts terug wat interviews gezien van Channel 4, toen dacht ik, had ik deze al gezien?
Nee, die ik had gezien was er een van Sky of CNBC, maar die waren zo goed als identiek....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Smarron

The bend

quote:
Erapaz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Dat was dus precies wat ik bedoelde met 'heethoofden' bij voetbal. Per sport ligt de grens ergens anders.

En fijn dat je over kinderen begint. Middelvingers horen bij het leven en ik wil dus ook dat de kids zien dat het gebeurt, zodat ik vervolgens kan uitleggen dat het niet netjes is wat Vettel doet.
Let wel, middelvingers moeten natuurlijk niet de norm worden. Dan geef je inderdaad het verkeerde voorbeeld. Maar alles maar wegbliepen is hypocriet. Misschien dat een geldboete op zijn plaats zou zijn?

Overigens gebruik ik zelf nooit mijn middelvinger en zeker niet in het verkeer!
Maar dan zijn we het denk ik met elkaar eens. Dat het gebeurt kun je niet voorkomen. Maar je kunt inderdaad wel uitleggen dat dat niet hoort. En de FIA of FIFA of welke organisatie en jijzelf dus komen dan met een antwoord van dat hoort gewoon niet. Of daar een boete ofzo voor moet komen of wat dan ook weet ik niet, maar consequenties vind ik wel gepast. Er zijn gewoon andere manieren die net zo effectief zijn. En niks mis met emotie. Ik sta ook weleens te vloeken op de tennisbaan, maar wel altijd naar mijzelf. Weet heel goed dat ik er niks mee opschiet, maar dat komt eruit. Echter weet ik ook dat er kinderen langs de baan staan die niet alles hoeven te horen. Dus kies ik de woorden wel weer wijs uit (heb ik ook moeten leren).

Mijn zoontje moest ook lachen door die vinger en was het stiekem met Vettel eens, want Massa kon eerder aan de kant en ging in een kansloze bocht pas aan de kant, maar gelukkig had hij ook wel door dat zoiets ook niet hoort en dat moet ik dan ook snel bevestigen. Maar er is een kans dat hij komende week op het voetbalveld staat en z'n middelvinger uitsteekt naar de tegenstander, Tja, gezien op TV van die wereldkampioen. Daarom vind ik het een verkeerd signaal en mag er best wat tegenover staan.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-10 13:02
quote:
Sandyman538 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:34:
[...]

Komop zeg, je bent wel een sportman op een internationaal niveau. Middelvinger naar je tegenstander moet je gewoon niet doen. En dan zo'n dooddoener dat het geen kleuterklas is... Voor wegwerp gebaren bij het voetbal krijg je inmiddels al straf, stel je voor dat op de voetbalvelden spelers een middelvinger naar hun tegenstander kan opsteken, dan is de wereld te klein, maar in de racesport moet het dan wel kunnen? Volledig mee oneens.
Je vergelijking gaat volledig mank want in het voetbal zijn het gebaren richting de scheidsrechter. Of denk je dat je bij voetbal ook een rode kaart krijgt als je een van je medespelers/tegenstanders een middelvinger geeft?... (gebeurt zeer regelmatig namelijk en wordt uiteraard ook niet bestraft)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Mooi dat er weer een andere racewinnaar te vieren is. Sterk gereden van Bottas, al had ik het idee dat Vettel met een iets sterkere pitstop een grotere kans had gehad op de overwinning.

Hulkenberg laat trouwens zien dat Renault langzaam naar boven aan het kruipen is. Vond dat hij, op de start na, een sterke race heeft gereden. Zeker in vergelijking met zijn teammaat, die weer een heel matig weekend heeft.

Stroll heeft me ook nog niet kunnen overtuigen, vreemde spin ook van hem. Dat zijn zaken die snel achterwege moeten blijven.

Verder was de start van Max prima, maar zoals iedereen al hier gemeld heeft was het een verder saaie race. Al snap ik nog steeds niet goed waar het gebrek aan snelheid bij Hamilton vandaan kwam. Leek het hele weekend niet gelukkig met zijn auto. En als het dan niet allemaal vanzelf gaat zie je direct het resultaat. Vond dat wel opvallend.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:13

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Je vergelijking gaat volledig mank want in het voetbal zijn het gebaren richting de scheidsrechter. Of denk je dat je bij voetbal ook een rode kaart krijgt als je een van je medespelers/tegenstanders een middelvinger geeft?... (gebeurt zeer regelmatig namelijk en wordt uiteraard ook niet bestraft)
Ja, dan kun je ook een rode kaart krijgen. Dus het gaat totaal niet mank deze vergelijking. Het is een glijdende schaal van wat wij allemaal maar normaal vinden in de dagelijks omgang met elkaar. Maar genoeg woorden aan vuil gemaakt, ik ben een andere mening toebedeeld over deze kwestie.

Het was al met al een karige race die alleen de eerste paar ronden leuk was en de laatste paar, maar alles daartussen was beeldvulling.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Ik weet dat de race in Sotsji was, maar dat je dan de Russische gebruiken gaat doen is niet goed, Dan val je in slaap tijdens de race. Niet zo gek, als je overdag Wodka shots neemt voor De Race begint :>

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-10 13:58

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
TommyGun schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:46:
[...]

Bijzonder saai circuit dit imho.
Told ya :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Sandyman538 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Ja, dan kun je ook een rode kaart krijgen. Dus het gaat totaal niet mank deze vergelijking. Het is een glijdende schaal van wat wij allemaal maar normaal vinden in de dagelijks omgang met elkaar. Maar genoeg woorden aan vuil gemaakt, ik ben een andere mening toebedeeld over deze kwestie.
Onzin! Je mag elkaar voor van alles en nog wat uitmaken en gebaren zolang er geen fysiek contact is en je het maar niet tegen officials doet. Hoe denk je dat uberhaupt ooit te kunnen handhaven als scheidsrechter?

Of het moreel verwerpelijk is is een heel ander verhaal, jouw mening daarin is duidelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:37
Zullen we het weer over de race gaan hebben?
Ik vond het best een vermakelijke race. Er gebeurde veel bij de start, daarna was het interessant hoe de verschillende bandenwisselstrategieen uitpakten en op het laatst zat ik op het puntje van mijn stoel, hopende dat Bottas geen foutje zou maken. Ik heb slechtere races gezien.

Sometimes an apple is just an apple

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
quote:
Alle volgende races luister ik naar jou >:)

Hoe zou jij het circuit verbeteren?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06:53
quote:
Tk55 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Ruilen met Imola?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Precies dit, schrappen van de kalender en geen voet meer in Rusland zetten tot Putin verdwenen is.. :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-10 13:32
Pfff man wat een draak van een race. Na de tweede bocht geen inhaalacties meer op de baan, enkel nog strategie calls.

Moet je die lap chart eens zien... en vergelijken met Bahrein. Vooral leuke race voor Max...

vs

XyritZz wijzigde deze reactie 01-05-2017 10:39 (38%)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
[...]

Braaf >:)
quote:
^^ :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-10 13:32
quote:
Precies en maak dat dan de GP van Europa. Komen er tenminste ook voldoende neutrale Ferrari fans naar de race ;)
En als we toch bezig zijn, zet Hockenheim maar in de plaats van Baku, Brazil als laatste ipv Abu Dhabi en behoud Malaysia maar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razorbite
quote:
[...]

Weg met die 90 graden bochten. Maximaal 1 op een circuit. De inspiratiev an Tilke was zeker weer op? Baku is ook al zo'n draak met al die 90 graden bochten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:14

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Ben blij dat ik deze gemist heb zo te lezen, manmanman, hopenlijk gaat Spanje wel een knaller worden :)

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-10 16:19
quote:
Razorbite schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Weg met die 90 graden bochten. Maximaal 1 op een circuit. De inspiratiev an Tilke was zeker weer op? Baku is ook al zo'n draak met al die 90 graden bochten.
Kan gebeuren als je het moet doen met een bestaand wegennet. (Baku dan) :+
Sotsji is idd drama.

P.K. wijzigde deze reactie 01-05-2017 10:52 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:37
quote:
Razorbite schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Tilke? Het is een stratencircuit :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-10 12:08
Volgens mij is dit circuit vrij technisch. Er zitten paar leuke bochten tussen zolas de lange doordraaiers. Die zijn in kwalificatie best wel indruk wekkend, maar inhalen = nope.

De laatste sector voelt alsof je met de boodschappen auto snel thuis moet komen. Het zijn allemaal van die 2-3-4-(5) versnelling sprintjes en weer terug. Met natuurlijk 90 graden bochten. Daar kan je vrij weinig doen behalve dan blijven volgen.
Wederom weer vrij technisch omdat sommige bochten dan toch weer off-camber zijn, maar ik heb daar weinig acties uit voort zien komen behalve wat kwalificatie missers.

Mbt tot Jack. Dat is echt om te huilen hoor. Zelfs (of met name?) als hij onze landgenoot moet interviewen:
https://twitter.com/Ziggo...58312155325636608/video/1

"Dan verlies je maar vijf tiende op Felipe, maar dat je ook helemaal geen ruk interesseren?"
"Of nouja vijf honderdste, maarja dat intereseert je niks".
Max: "Sja het was gewoon slecht"

Pff, feitje verwarren is OK, het zijn drukke dagen enz. Maar leg een coureur niet zijn woorden in de mond. Hij herhaalt gewoon de sentimenten van enkele races dat Max p*ssed off was door het e.e.a., maar op deze manier interviewen doodt het die karaktertuur volledig. Max leek helemaal niet zo p*ssed off op dat moment.
Hij zou bij Kimi het eens moeten proberen om elke zin met 'Bwoah' te openen. Dan is het snel klaar. }:|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razorbite
quote:
Chiron schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Tilke? Het is een stratencircuit :+
Wikipedia: Sochi Autodrom

Even checken..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Grimmie187 schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:25:
Straf voor een middelvinger? Komop zeg, het is geen kleuterklas..
In het American Football heb je een straf voor Unsportsmanlike Conduct en dat werkt en goed en doet wonderen voor de sfeer. De F1 schijnt dit ook te hebben, maar ik heb het nog nooit gezien. Ze mogen het van mij prima gebruiken.

Dat heeft niets met een kleuterklas te maken en alles met een sfeer van wederzijds respect creëren. Dat gejank over de radio en het gedonder dat je bijvoorbeeld vaak in het voetbal ziet is zum Kotzen. Sport gaat om sport.

Persuader of bytes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Camacha schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:05:
[...]

In het American Football heb je een straf voor Unsportsmanlike Conduct en dat werkt en goed en doet wonderen voor de sfeer. De F1 schijnt dit ook te hebben, maar ik heb het nog nooit gezien. Ze mogen het van mij prima gebruiken.

Dat heeft niets met een kleuterklas te maken en alles met een sfeer van wederzijds respect creëren. Dat gejank over de radio en het gedonder dat je bijvoorbeeld vaak in het voetbal ziet is zum Kotzen. Sport gaat om sport.
De enige reden waarom unsportsmanlike conduct in het leven is geroepen in de NFL is vanwege de debiele touchdown dansjes/vieringen. Voegt imo ook helemaal niets toe aan de sfeer.

Daarnaast is sport ook gewoon emotie dus dan kunnen dit soort dingen in het heetst van de strijd gebeuren. Als je daar van moet kotsen kun je beter hier naar kijken http://roborace.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:37
quote:
Oke oke, semi stratencircuit dan:
quote:
Ongeveer 1,7 kilometer van het circuit gaat over normale wegen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:11:
Daarnaast is sport ook gewoon emotie dus dan kunnen dit soort dingen in het heetst van de strijd gebeuren.
Onzin. Als je in het heetst van de strijd een auto tot op de millimeter kunt besturen, dan kan je je vinger ook onder controle houden. Dat heeft niets met de sport te maken en is niet anders dan iemand bij het voetbal in z'n nek spugen.

Persuader of bytes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Camacha schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:22:
[...]

Onzin. Als je in het heetst van de strijd een auto tot op de millimeter kunt besturen, dan kan je je vinger ook onder controle houden. Dat heeft niets met de sport te maken en is niet anders dan iemand bij het voetbal in z'n nek spugen.
Enige nuance is weer ver te zoeken maar dat ben ik inmiddels wel van je gewend.. Succes met het elimineren van alle vormen van emotie in de sport! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:26:
Enige nuance is weer ver te zoeken maar dat ben ik inmiddels wel van je gewend..
Uit je ad hominem en gebrek aan inhoudelijke repliek maak ik maar op dat je het met me eens bent ;)
quote:
Succes met het elimineren van alle vormen van emotie in de sport! ;)
Had je het over een gebrek aan nuance? Niemand zal zich belachelijk maken door te beweren dat in het american football geen sprake van emotie is. Waarom dat in de F1 wel opeens zo zou zijn is dan ook een raadsel.

Persuader of bytes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Camacha schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:30:
[...]

Uit je ad hominem en gebrek aan inhoudelijke repliek maak ik maar op dat je het met me eens bent ;)
[...]
Je denkt toch niet dat ik serieus inhoudelijk in ga op jouw vergelijking tussen een middelvinger en iemand in zn nek spugen? 8)7
quote:
Had je het over een gebrek aan nuance? Niemand zal zich belachelijk maken door te beweren dat in het american football geen sprake van emotie is. Waarom dat in de F1 wel opeens zo zou zijn is dan ook een raadsel.
Je snapt de grap en de knipoog denk ik niet.. :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:33:
Je denkt toch niet dat ik serieus inhoudelijk in ga op jouw vergelijking tussen een middelvinger en iemand in zn nek spugen? 8)7
Hoezo, jij denkt dat Vettel met helm en een gang van 320 kilometers in het uur Hamilton wel even in z'n nek spuugt? _O-

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:06

vhal

ಠ_ಠ

quote:
RichardQG schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:46:
[...]

zet Hockenheim maar in de plaats van Baku
De huidige Hockenheim is nou ook niet het meest ideale voorbeeld... :+ Dan liever de NBR

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-10 18:50
Massa's reactie op het geklaag van Vettel :+

http://www.gpupdate.net/n...ht-hij-klaagt-toch-nooit/
quote:
"Echt? Liet hij dat merken op de radio? Maar hij klaagt nooit over de boardradio. Weet je het zeker?", stelt Massa lachend, niet wetende dat Vettel nog een middelvinger naar hem opstak tijdens dat moment. "Ik liet veel ruimte aan de binnenkant en nam gas terug in de vierde bocht. Hij wilde daar vervolgens geen gebruik van maken. Daarna zag ik dat hij te bang was om de binnenkant te pakken, ondanks dat ik helemaal links reed. Meteen daarna liet ik hem door. Ik weet zeker dat hij Valtteri ook in de laatste ronde van de wedstrijd niet had gepakt. Hoe dan ook, klagen is iets wat hij graag doet."

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans1990
  • Laatst online: 19-10 12:08
Emotie in sport is mooi om te zien. De vraag is op wie je de emotie af reageert.

Emotie op eigen prestatie of eigen team gericht kan ik zeker waarderen. Je ziet dan dat elke coureur er volledig boven op zit, en ze er echt voor gaan. Emotie rond teams zie je helaas te weinig, want dat wordt liever achter gesloten deur uit gevochten.

Als je middelvingers gaat opsteken ben je IMO fout bezig. Verbaal tekeer gaan heeft IMO ook grenzen, bvb het incident met Charlie van Mexico vorig jaar vond ik erg laf afgedaan.

Tuurlijk zal elke coureur wel een ander in de auto uitschelden voor het e.e.a, maar het helpt Vettel niet mee dat het inmiddels onderdeel van zijn karakter is geworden dat hij altijd zit te zeuren. In combinatie met zijn RBR jaren en 4WDC's 'gekregen' volgens sommigen, komt dat misschien al gauw over als een verwend joch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Hans1990 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:59:
Emotie in sport is mooi om te zien. De vraag is op wie je de emotie af reageert.

Emotie op eigen prestatie of eigen team gericht kan ik zeker waarderen. Je ziet dan dat elke coureur er volledig boven op zit, en ze er echt voor gaan. Emotie rond teams zie je helaas te weinig, want dat wordt liever achter gesloten deur uit gevochten.

Als je middelvingers gaat opsteken ben je IMO fout bezig. Verbaal tekeer gaan heeft IMO ook grenzen, bvb het incident met Charlie van Mexico vorig jaar vond ik erg laf afgedaan.

Tuurlijk zal elke coureur wel een ander in de auto uitschelden voor het e.e.a, maar het helpt Vettel niet mee dat het inmiddels onderdeel van zijn karakter is geworden dat hij altijd zit te zeuren. In combinatie met zijn RBR jaren en 4WDC's 'gekregen' volgens sommigen, komt dat misschien al gauw over als een verwend joch.
Ik vind het wel een belangrijk verschil of deze (negatieve) emoties gericht zijn aan officials of collega's/tegenstanders.

Zo vind ik dat een middelvinger in het heetst van de strijd moet kunnen maar ik ben het absoluut met je eens dat Vettel best bestraft had mogen worden voor zijn tirade richting Charlie Whiting vorig jaar.

Maar goed, zoals hierboven al blijkt heeft ieder zo zijn eigen mening over wat toelaatbaar is of niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erapaz
Het goede nieuws is dat "Vettel zijn andere vinger" genoeg stof tot discussie levert, in tegenstelling tot de rest van de race. Wat hadden we anders gemoeten op deze maandagochtend?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joeridev
quote:
Martinspire schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:24:
[...]

Mijn stukje hierboven nog gelezen? Je krijgt exact hetzelfde antwoord, ongeacht hoe je je vraag formuleert en krijgt ook nooit dezelfde tijd als andere zenders. Dus ik vind dat ie het nog prima oplost met de middelen waar hij toe beschikt.

En het is niet alsof je met "top lap" nou echt veel verschil maakt. Verhaal blijft hetzelfde (of wordt zelfs saaier)
Dat is niet waar. Op de opmerking "Qualified lower than third again." antwoordt Bottas letterlijk alleen "Yes. Good." Hij weet niet wat hij met de vraag aanmoet. Hamilton zie je ook worstelen met Jack's vragen/opmerkingen, terwijl hij met andere media wel een inhoudelijk interview heeft. Zo vertelt hij dat vooral de laatste sector problemen gaf, doordat het team wijzigingen aan de auto te ver door hebben gevoerd. Ik vind dat als fan wel interessante info.

Ik wil Jack Plooij niet bashen, maar zijn stijl van interviewen levert gewoon niet veel informatie op. Mediatraining of niet, op een goede vraag kunnen de coureurs best inhoudelijk antwoorden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Zo vind ik dat een middelvinger in het heetst van de strijd moet kunnen maar ik ben het absoluut met je eens dat Vettel best bestraft had mogen worden voor zijn tirade richting Charlie Whiting vorig jaar.

Maar goed, zoals hierboven al blijkt heeft ieder zo zijn eigen mening over wat toelaatbaar is of niet.

Vettel had beter dit kunnen doen dan die middelvinger tegen Massa imo :)

Wedstrijdleiding is altijd wel voer voor discussie, zie ook penalties die in het verleden wel / niet werden doorgevoerd.

Blijft een lastig onderwerp...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Tsja, middelvingers. We leven in een beschaafde wereld toch? Ik snap dat het gebeurt en vind het ook mooi om de emotie te zien, maar ik vind niet dat we zoiets onbestraft moeten laten alsof het niks voorstelt. Dat is een glijdende schaal. Heeft mijns inziens met de tere kinderzieltjes te maken, maar met gewoon fatsoen.

Vettel heeft moeite met zichzelf in de hand houden als het niet helemaal meezit. Zodra hij het zwart-wit geblokt passeert is dat helemaal over en bedaart hij weer. Ik denk dat hij het met of zonder straf de volgende keer gewoon weer doet :) Dan hebben we toch het beste van beide werelden? Vettel's emotie voor de liefhebbers van emotie en de straf die hij ervoor krijgt voor de bezorgde ouders die hun kroost moeten uitleggen dat een middelvinger opsteken erg stout is ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +11Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Hadden we deze al ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-10 13:26
quote:
geennl schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:50:
Ze hebben het toch voor elkaar gekregen om ruim 5 minuten aan 'highlights' te hebben :p
De start vanuit 10 verschillende perspectieven, de crashes en de finish van Bottas? Meer hoogtepunten kan ik echt niet verzinnen.

Wat een ongelofelijk saaie race was dit.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-10 20:46

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
Malfunctions schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:04:
[...]

De start vanuit 10 verschillende perspectieven, de crashes en de finish van Bottas? Meer hoogtepunten kan ik echt niet verzinnen.

Wat een ongelofelijk saaie race was dit.
waar werd er geraced dan?

Player1S: Mixer

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-10 14:57
Poeh poeh, mooi dat meneer Felipe 'ga eens aan de kant voor je snellere teamgenoot' Massa zo grappig kan reageren op Vettel, maar hij zat wel echt fout. Je zit zo laat in de race en ook al slinger je de alarmlichten aan en zet je hem stil, zo veel zou je er niet mee verliezen. Het zou zo'n ervaren rot allereerst sieren om de situatie goed in te schatten en niemand te belemmeren. Heb je die kwaliteit niet heb dan de volwassenheid om dat toe te geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Franco10 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:13:
Poeh poeh, mooi dat meneer Felipe 'ga eens aan de kant voor je snellere teamgenoot' Massa zo grappig kan reageren op Vettel, maar hij zat wel echt fout. Je zit zo laat in de race en ook al slinger je de alarmlichten aan en zet je hem stil, zo veel zou je er niet mee verliezen. Het zou zo'n ervaren rot allereerst sieren om de situatie goed in te schatten en niemand te belemmeren. Heb je die kwaliteit niet heb dan de volwassenheid om dat toe te geven.
Eens, ik ben in deze natuurlijk niet objectief maar het is wel duidelijk dat Massa een bewuste keuze maakt om Bottas (oud teamgenoot) er net wel langs te laten op het rechte stuk en Vettel vervolgens net niet.

Had voor het resultaat (waarschijnlijk) niet veel uitgemaakt maar beetje flauw vind ik het wel.. Zijn reactie richting Vettel na de race verbaast me trouwens niets, Massa vertoont wel vaker dit soort Calimero gedrag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-10 08:49

DaWaN

'r you wicked ??

quote:
Joeridev schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:13:
[...]
Ik wil Jack Plooij niet bashen, maar zijn stijl van interviewen levert gewoon niet veel informatie op. Mediatraining of niet, op een goede vraag kunnen de coureurs best inhoudelijk antwoorden.
Gisteren de race gekeken op Ziggo Sport terwijl ik normaal altijd een stream van Sky Sports kijk.
Ik vind Jack Plooij en Olav Mol echt tenenkrommend. De vertaling van het interview met Alonso was verkeerd. Olav Mol die opgewonden begint te schreeuwen terwijl je ziet dat er helemaal niets gebeurd. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Misschien moeten ze zelf eens een keer kijken naar Brundle, Croft, Davidson en de rest van het team bij Sky, daar kunnen ze zeker wat van leren.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Camacha schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:41:
[...]
Hoezo, jij denkt dat Vettel met helm en een gang van 320 kilometers in het uur Hamilton wel even in z'n nek spuugt? _O-
Nee, laat dat spugen maar aan Valsecchi over, die kwakte er gisteren een bij Lewis in het gezicht tijdens de rijders-parade, Lewis was not amused :r

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
hardware-lover schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Nee, laat dat spugen maar aan Valsecchi over, die kwakte er gisteren een bij Lewis in het gezicht tijdens de rijders-parade, Lewis was not amused :r
Haha, helemaal gemist!
En daar is Hamilton niet bovenop gedoken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
hardware-lover schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Haha was mooie TV iig! Verder is die Valsecchi echt een naar mannetje. Eerst met veel bombarie aankondigen na een matig GP2 seizoen dat hij de nieuwe F1 wereldkampioen wordt en nu geen stoeltje en rijders interviewen.. _O-

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:34
quote:
alexbl69 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Voor ons als F1-liefhebber is deze saaie race 'minder erg' dan voor een leek. Wij zien (met de app voor onze neus) ook tijdens een saaie race nog genoeg dingen gebeuren. Maar voor een leek zijn dit soort races killing. En aangezien het gros van de kijkers leek is, zal het gros de race van gisteren als saai betitelen.

Kijk op YT regelmatig races van de jaren '80. Dat vind ik interessant omdat ik zo'n liefhebber ben en die wagens en coureurs een zekere iconische waarde hebben, want van de spanning hoef je het bij die races niet echt te hebben. Inhaalacties zijn er praktisch niet aangezien er geen 'variabele' snelheidsverschillen waren. Met dat laatste bedoel ik dat er geen DRS was, en de motoren elke ronde dezelfde performance konden leveren. Zoals het veld na 1 ronde doorkwam, zo bleef het eigenlijk de hele race. De enige manier waarop de uitslag werd beïnvloed was door (mislukte) pitstops en uitvallers.

Wat dat betreft is de huidige F1 veel leuker voor de leek, en ik kan me dus wel voorstellen dat de F1-eigenaren die 'variabiliteit' in snelheid in stand willen houden. Dan gebeurt er tenminste nog wat. En onder de streep is de einduitslag volgens mij niet heel veel anders dan hij zou zijn zonder DRS en al die elektrische noviteiten van vandaag.
Mijn reactie was meer om te ventileren omdat ik er ondertussen wel klaar mee ben dat er steeds zoveel mensen hier moeten komen zagen over wat hun allemaal niet bevalt aan de sport of aan een rijder/team.

Ik kwam hier ooit om de passie voor de sport te delen met gelijkgestemden en dan is het erg humeur verpestend als er steeds maar weer mensen komen om 'je sport' af te kraken. En dan vooral de manier waarop, saaiste ooit, waardeloos, kan beter iets anders gaan doen.... nou doe dat dan gewoon maar laat ons enthousiastelingen lekker in onze bubbel zitten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Ik geef hem echter dit keer wel het voordeel van de twijfel.

Bottas was in beeld, en werd netjes voorbijgelaten, maar tijdens die actie ( in de bocht ) hangt Vettel er ook "ineens" achteraan.
Spiegels gebruiken, ja, maar met 200KM+ een bocht nemen is niet alleen de spiegels bekijken.
Het blauw was duidelijk, hij ging aan de kant, de rijders hebben onderling geen idee wie waar rijdt.

Net zoals de opmerking van RAI, 'how did we get after this guy' & "he was leading the race"
Soms kan je in die periode van stops niet alles op een rijtje hebben qua positie.
De uitspraak werd in de nabeschouwing wel als grappig opgevoerd, en als 'dom' gebracht ( zonder dat te zeggen )
* FreshMaker heeft steeds vaker geen zin in de betweter Doornbos ....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Joeridev schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Dat is niet waar. Op de opmerking "Qualified lower than third again." antwoordt Bottas letterlijk alleen "Yes. Good." Hij weet niet wat hij met de vraag aanmoet. Hamilton zie je ook worstelen met Jack's vragen/opmerkingen, terwijl hij met andere media wel een inhoudelijk interview heeft. Zo vertelt hij dat vooral de laatste sector problemen gaf, doordat het team wijzigingen aan de auto te ver door hebben gevoerd. Ik vind dat als fan wel interessante info.
Je vergelijkt hem nu met CNBC, ook al geen kleine zender en bovendien degene die voor Formule 1 altijd alle interviews maakt om vervolgens op site, youtube en social media te zetten. Geen kleine speler en wederom geen juiste vergelijking. En dat is ook een beetje het probleem. Je ziet niet hoe kleinere landen hun interviews doen, alleen van de grote 2 of 3 (samen met RTL). Hamilton heeft maar 20 seconden bij Jack gestaan. Dan mis je per definitie info.

Verder doe je net alsof die Quali van Bottas zo rete interessant was geweest. Ik heb vergelijkbare interviews gezien en daar kwam niet veel meer uit dan dat en wat standaard praatjes. Praatjes die je waarschijnlijk ook wel uit andere bronnen had gehaald dus in die zin voegt dat weinig toe om nogmaals te gaan vragen.

Kan het beter? Sure. Is het slecht? Zeker niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RichardQG
quote:
vhal schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:50:
[...]

De huidige Hockenheim is nou ook niet het meest ideale voorbeeld... :+ Dan liever de NBR
Ik dacht dat de Nurburgring in zijn huidige (en zeker oude) vorm te gevaarlijk en lang is. Dat zouden ze wel kunnen aanpassen, maar dan heeft het ongetwijfeld zijn charme verloren, dus dan maar Hockenheim. Of om het jaar afwisselen, zou ook beter voor de financiën zijn. Een extra race in de VS zou ik ook niet erg vinden, als het maar een kwalitatief circuit is. En verder stoppen met het promoten van dictators (geen GP in Istanbul, jammer dan).

Edit: En over een GP in Nederland, denk ik dat die kans het grootste is wanneer een grote sponsor ala Heineken instapt.

RichardQG wijzigde deze reactie 01-05-2017 14:46 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

quote:
RichardQG schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:44:

Edit: En over een GP in Nederland, denk ik dat die kans het grootste is wanneer een grote sponsor ala Heineken instapt.
Ik vraag me af of Heineken een Nederlandse GP gaat sponsoren. Ze hebben nu al een dikke deal met F1. De exposure die ze hebben is echt mega. Enorm veel borden langs de baan, achtergrond van het podium, titelsponsor van een stuk of 4 GPs.

Een Nederlandse GP sponsoren brengt ze niet veel extras. We vinden allemaal wel dat Heineken een NL bedrijf is, maar qua reclame willen ze enkel adverteren op een wereldpodium.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Erapaz
quote:
Martinspire schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:38:
[...]

Je vergelijkt hem nu met CNBC, ook al geen kleine zender en bovendien degene die voor Formule 1 altijd alle interviews maakt om vervolgens op site, youtube en social media te zetten. Geen kleine speler en wederom geen juiste vergelijking. En dat is ook een beetje het probleem. Je ziet niet hoe kleinere landen hun interviews doen, alleen van de grote 2 of 3 (samen met RTL). Hamilton heeft maar 20 seconden bij Jack gestaan. Dan mis je per definitie info.

Verder doe je net alsof die Quali van Bottas zo rete interessant was geweest. Ik heb vergelijkbare interviews gezien en daar kwam niet veel meer uit dan dat en wat standaard praatjes. Praatjes die je waarschijnlijk ook wel uit andere bronnen had gehaald dus in die zin voegt dat weinig toe om nogmaals te gaan vragen.

Is het slecht? Nee, het is tenenkrommend. Je schaamt je als Nederlander gewoon als die Jack weer iemand staat te interviewen. Wat mij betreft kappen ze met het NL commentaar en de studio en zenden ze gewoon een Engelstalige feed uit. Helaas is dat niet voor alle races beschikbaar, maar dat zou best een goed model zijn voor de kleinere landen / zenders.
In Australie hadden ze bijvoorbeeld de BBC uitzending. Channel 4 zou best haar programma kunnen doorverkopen.

Erapaz wijzigde deze reactie 01-05-2017 15:00 (3%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 21:28
Massa moest gewoon aan de kant, hij blijft rijden alsof het om een positie gaat. Die beste man had meer dan 10 seconden voorsprong op z'n achterligger.

PS4 & Racen? Doe mee met Project Cars 2 & zie PSNRacing.nl voor een league

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
JackBol schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Ik vraag me af of Heineken een Nederlandse GP gaat sponsoren. Ze hebben nu al een dikke deal met F1. De exposure die ze hebben is echt mega. Enorm veel borden langs de baan, achtergrond van het podium, titelsponsor van een stuk of 4 GPs.

Een Nederlandse GP sponsoren brengt ze niet veel extras. We vinden allemaal wel dat Heineken een NL bedrijf is, maar qua reclame willen ze enkel adverteren op een wereldpodium.
Nederland is peanuts voor Heineken. Die hebben niks te winnen bij een groot sponsorcontract in NL.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:07

SuBBaSS

-has Ryzen

quote:
MikeyMan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:07:
[...]

Nederland is peanuts voor Heineken. Die hebben niks te winnen bij een groot sponsorcontract in NL.
Inderdaad (hoewel het indien er een race in NL komt natuurlijk een aanfluiting zou zijn als ze niet groot uit zouden pakken).
In de VS bijvoorbeeld proberen ze (nog maar weer eens) om een light variant aan de man te brengen. Hebben ze hier de ballen niet meer voor. :+

Verder weer mooi de discussie hier over Massa. Heb er zelf geen mening over (de move tijdens de race ook niet meer meegemaakt), maar het is nu gebeurd. Niets meer aan te doen.
Alles is verder weer het oude vertrouwde speculeren en daar doe ik graag aan mee. Als Vettel in dit geval Massa was geweest had hij precies hetzelfde gedaan (evt. "bewust" zoals andere hier over Massa suggereren).

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
quote:
[...]

Om daar even op in te haken. Heineken is inmiddels hoofdsponsor van Zandvoort, dat wordt als het goed is binnenkort bekend gemaakt. Wil niet zeggen dat er F1 komt natuurlijk. Dat blijft gewoon kansloos :P

Boinkie wijzigde deze reactie 01-05-2017 15:21 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:11
quote:
FreshMaker schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Bottas was in beeld, en werd netjes voorbijgelaten, maar tijdens die actie ( in de bocht ) hangt Vettel er ook "ineens" achteraan.
Spiegels gebruiken, ja, maar met 200KM+ een bocht nemen is niet alleen de spiegels bekijken.
Het blauw was duidelijk, hij ging aan de kant, de rijders hebben onderling geen idee wie waar rijdt.

Net zoals de opmerking van RAI, 'how did we get after this guy' & "he was leading the race"
Soms kan je in die periode van stops niet alles op een rijtje hebben qua positie.
De uitspraak werd in de nabeschouwing wel als grappig opgevoerd, en als 'dom' gebracht ( zonder dat te zeggen )
* FreshMaker heeft steeds vaker geen zin in de betweter Doornbos ....
Dat rijders alles niet exact weten kan ik snappen. Maar het had het team wel gesierd als ze Massa er even van op de hoogte hadden gebracht dat de nummers 1 en 2 die nog voor de overwinning aan het strijden waren eraan kwamen, en dat hij zijn bolide dus beter even op het rechte stuk had kunnen parkeren. De wagen voor hem was te ver weg voor hem om nog in te halen, terwijl er van achter voor hem helemaal geen druk was.

Of wellicht is het hem wel verteld, en heeft hij anders besloten. Kan ook.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-10 09:55
quote:
[...]

Een eventuele Nederlandse GP wordt toch ook wereldwijd bekeken?

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
alexbl69 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Dat rijders alles niet exact weten kan ik snappen. Maar het had het team wel gesierd als ze Massa er even van op de hoogte hadden gebracht dat de nummers 1 en 2 die nog voor de overwinning aan het strijden waren eraan kwamen, en dat hij zijn bolide dus beter even op het rechte stuk had kunnen parkeren. De wagen voor hem was te ver weg voor hem om nog in te halen, terwijl er van achter voor hem helemaal geen druk was.

Inderdaad, dat had dus wel gemoeten.
Want zoals ik al zei, in die reeks bochten kan hij het makkelijk zelf niet gezien hebben.

Maar dat zullen we nooit weten, of het opzet of per ongeluk was

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:38
quote:
DaWaN schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:25:
[...]

Ik vind Jack Plooij en Olav Mol echt tenenkrommend. De vertaling van het interview met Alonso was verkeerd.
Daar heb ik me ook aan zitten ergeren. Alonso zei iets van "we need fundamental changes within the team" en Jack maakte er iets van als "we moeten nog harder werken als team en dan komt het allemaal wel goed" |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 01:03

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Hans1990 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:57:
Hij zou bij Kimi het eens moeten proberen om elke zin met 'Bwoah' te openen. Dan is het snel klaar. }:|
Dat wil ik 'm wel 's zien doen. Zou lachen als Kimi dan uithaalt :P
quote:
alexbl69 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Om te beginnen, ik ben ook geen fan van Massa, zeker niet. Maar wat ik zoal lees verbaast me. Verwachten jullie serieus van een F1 coureur dat hij op het moment dat hij op een ronde achterstand gezet wordt, dat hij dan desnoods maar even langs de kant van de baan stil gaat staan om de leidende auto's erlangs te laten :? Vindt je dat zelf ook niet een beetje krom?

Voor zover ik het op de TV heb kunnen zien heeft Massa ruimte gelaten voor Vettel. Dat Vettel ervoor kiest om niet in dat gat te duiken en dan later te gaan klagen, daar kan Massa niets aan doen. Zoals Olav dan zegt "Zo iemand kan niet ineens in het niets verdwijnen".

offtopic:
[quote]Mr Magic schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:53:
[...]

Daar heb ik me ook aan zitten ergeren. Alonso zei iets van "we need fundamental changes within the team" en Jack maakte er iets van als "we moeten nog harder werken als team en dan komt het allemaal wel goed" |:(
[/quote]

De vertalingen zijn inderdaad rampzalig. Maar z'n engels ook, uit mijn hoofd sprak Jack even kort met Jordan, en toen hadden ze het over Mercedes. Jordan sprak het vlak voor Jack wat zei nog uit als "Mercedies", Jack komt daarop terug en zegt "Merciedes" :/ Dude, het is je net nog voorgedaan |:(

Destruction wijzigde deze reactie 01-05-2017 18:19 (17%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

quote:
[...]

Ik dacht dat de Nurburgring in zijn huidige (en zeker oude) vorm te gevaarlijk en lang is. Dat zouden ze wel kunnen aanpassen, maar dan heeft het ongetwijfeld zijn charme verloren, dus dan maar Hockenheim.
Even voor de duidelijkheid, heb je het over Nurburgring (GP circuit) of over de Nordschleife?

Volgens mij is er met het GP circuit namelijk weinig mis qua lengte/veiligheid.
:)

Ter illustratie... zou m zelf graag zien terugkeren

kevlar01 wijzigde deze reactie 01-05-2017 18:46 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 17:02
Net F1 weekend op ziggo sport nog ff zitten kijken, en de crash tussen Palmer en Grosjean was ook nog ff in beeld. Ik ben toch wel van mening dat Grosjean de auto in een gat stuurde dat er gewoon niet was, en dat Palmer hier niet heel erg veel aan kon doen.

Benieuwd hoe het seizoen voor RBR verder zal gaan verlopen want het resultaat in Sotsji moet toch wel pijnlijk geweest zijn. Een auto dnf en de andere +60sec in 52 rondjes.... werk aan de winkel daar!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-07-2018

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
Robsta86 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:28:
Net F1 weekend op ziggo sport nog ff zitten kijken, en de crash tussen Palmer en Grosjean was ook nog ff in beeld. Ik ben toch wel van mening dat Grosjean de auto in een gat stuurde dat er gewoon niet was, en dat Palmer hier niet heel erg veel aan kon doen.

Benieuwd hoe het seizoen voor RBR verder zal gaan verlopen want het resultaat in Sotsji moet toch wel pijnlijk geweest zijn. Een auto dnf en de andere +60sec in 52 rondjes.... werk aan de winkel daar!
RBR is nooit echt lekker geweest in Rusland

2014 +1:01.812 op plek 7 (RIC)
2015 +47.566 op plek 5 (KYV)
2016 +1 ronde op plek 11 (RIC)
2017 +1:00.416 op plek 5 (VER)

MegaTronics wijzigde deze reactie 01-05-2017 19:50 (4%)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:20

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Joeridev
quote:
Martinspire schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:38:
[...]

Het gaat mij om de kwaliteit van de vragen die hij stelt. Dat heeft niks met de zender of hoeveelheid airtime te maken. Dat maakt het dus wel degelijk een goede vergelijking. Net als die kerel van CNBC is Jack toch ook een professioneel, betaald interviewer? Bij Hamilton zag je bijvoorbeeld dat hij na twee vreemde opmerkingen van Jack wel klaar was. Dat kun je in de video overduidelijk zien, de tweede is een behoorlijk ongemakkelijk moment zelfs. Dat verklaart meteen waarom zoveel info mist.

En die kwalificatie van Bottas (3e) ten opzichte van Hamilton (4e) en de Ferrari's (1e en 2e) vond ik wel interessant, zeker gezien de discussie over teamorders en naar verluid zijn positie als tweede coureur. Ook was ik wel benieuwd naar de oorzaak van het voortdurende verschil van bijna een halve seconde in Q1, Q2 en Q3 ten opzichte van zijn teamgenoot. Ik ben geen F1 interviewer, maar alles lijkt me beter dan 'again in the top three'. Zeker als je als interviewer maar 20 seconden hebt.

Maar goed, ik ben blij dat er mensen zijn die het wel goede interviews vinden. Ik vind ze zelf beroerd en ben er dan ook een beetje klaar mee. To each his own. :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Destruction schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:17:
[knip]

Om te beginnen, ik ben ook geen fan van Massa, zeker niet. Maar wat ik zoal lees verbaast me. Verwachten jullie serieus van een F1 coureur dat hij op het moment dat hij op een ronde achterstand gezet wordt, dat hij dan desnoods maar even langs de kant van de baan stil gaat staan om de leidende auto's erlangs te laten :? Vindt je dat zelf ook niet een beetje krom?

Voor zover ik het op de TV heb kunnen zien heeft Massa ruimte gelaten voor Vettel. Dat Vettel ervoor kiest om niet in dat gat te duiken en dan later te gaan klagen, daar kan Massa niets aan doen. Zoals Olav dan zegt "Zo iemand kan niet ineens in het niets verdwijnen".

[knip]
Misschien is het voor sommigen toch nog wel even de moeite waard om het laatste stukje met Massa eens terug te kijken. Hij ging voor Bottas iets van zijn gas zodat deze er net voor kon komen bij bocht twee, maar met Vettel achter hem is ie nergens van de lijn (of zijn gas) af gegaan en zelfs bij bocht 5 ging hij niet van de race lijn af. Hij volgde dezelfde route dan Bottas voor hem, dat maakte het verwarrend voor Vettel. Ik kan mij de irritatie van Vettel dan ook wel voorstellen maar het verdiend überhaupt geen schoonheidsprijs zoals ie het ook met Bottas afhandelde. De eerstvolgende voor hem zat op dat moment 3 seconden van hem af.

Massa had op het gedeelte na start/finish al van zijn gas moeten gaan, Bottas zat daar al binnen één seconde van hem, en Vettel idem op Bottas.

A smile a day....

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:20

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-10 15:03
quote:
kevlar01 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:43:
[...]

Even voor de duidelijkheid, heb je het over Nurburgring (GP circuit) of over de Nordschleife?

[video]
Super vet circuit inderdaad! Misschien ben ik licht bevooroordeeld omdat ik dit circuit lam gespeeld heb met de BMW M3 Challenge game van een paar jaar terug, maar het is een circuit met gave bochten!

Ik zou hem ook graag terug zien komen en zou er ook graag naartoe willen gaan, 1,5 uurtje rijden :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RichardQG
quote:
kevlar01 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:43:
[...]

[video]
Ik dacht dat het over de klassieke ging, maar never mind. Dit ziet er inderdaad goed uit, in ieder geval stukken beter dan een Baku of Sochi ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:15
quote:
FreshMaker schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Dat klopt. Maar de mensen bij Williams hadden meneer Massa gewoon moeten inlichten.

Laat de 2 auto's achter je voorbij gaan, zij strijden om de overwinning. Je hebt 10+ seconde voorsprong op jouw achtervolger.

Zo had dit allemaal voorkomen kunnen worden.

Loondijke wijzigde deze reactie 02-05-2017 08:40 (3%)

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-10 10:24

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
MikeyMan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:07:
[...]

Ze hebben wat de F1 betreft alles te winnen natuurlijk. Een GP trekt wereldwijde belangstelling en dan maakt het niet uit of de race in Nederland of ergens ander gehouden wordt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 19:16
quote:
Loondijke schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:39:
[...]

Dat klopt. Maar de mensen bij Williams hadden meneer Massa gewoon moeten inlichten.

Laat de 2 auto's achter je voorbij gaan, zij strijden om de overwinning. Je hebt 10+ seconde voorsprong op jouw achtervolger.

+1

Massa en Bottas zijn oud-teammaten. Ik denk dat Massa bewust Vettel even ophield omdat hij Bottas zijn eerste zegen gunde. Uiteraard zal hij dat nooit toegeven. Grote kans dat hij die mededeling hierboven ook wel heeft gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-10 20:46

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
[...]

De kans is het grootst als we alle boomknuffelaars het land uit zetten.

Ik denk dat, wanneer Zandvoort of Assen zich er echt 110% voor inzetten, ze het best rond kunnen krijgen maar vervolgens komen die boomknuffelaars om de hoek kijken en zijn ze al het geld weer kwijt aan processen.

Player1S: Mixer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-10 18:50
quote:
Quote van Massa himself
quote:
"Ik liet veel ruimte aan de binnenkant en nam gas terug in de vierde bocht. Hij wilde daar vervolgens geen gebruik van maken. Daarna zag ik dat hij te bang was om de binnenkant te pakken, ondanks dat ik helemaal links reed. Meteen daarna liet ik hem door. Ik weet zeker dat hij Valtteri ook in de laatste ronde van de wedstrijd niet had gepakt.
Bron: http://www.gpupdate.net/n...ht-hij-klaagt-toch-nooit/

Oftewel, ja Vettel had last van Massa, maar wat moet Massa dan, bovenop de rem gaan staan midden in de race om Vettel er langs te laten? Er was daar gewoon geen plek om hem er netjes en veilig langs te laten zonder zelf al teveel tijd te verliezen.

FastFred wijzigde deze reactie 02-05-2017 10:43 (10%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Loondijke
quote:
FastFred schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Quote van Massa himself

[...]

Oftewel, ja Vettel had last van Massa, maar wat moet Massa dan, bovenop de rem gaan staan midden in de race om Vettel er langs te laten? Er was daar gewoon geen plek om hem er netjes en veilig langs te laten zonder zelf al teveel tijd te verliezen.
Ik quote mezelf maar even;
quote:
Loondijke schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:39:
[...]

Er had gewoon alles gedaan moeten worden om te zorgen dat je GEEN invloed hebt op de strijd om een overwinning. Hij liet een gaatje, maar blijkbaar niet genoeg.

Als hij nou op P10 rijdt met iemand vlak erachter, dan is het een ander verhaal. Maar hij reed in niemandsland.

Nee, dit was gewoon OF lomp OF een vriendendienst aan Bottas. Ik denk het tweede.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 18-10 14:57
quote:
FastFred schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Quote van Massa himself

[...]

Ik begrijp dat Massa, als zijnde de koning van snellere teamgenoten er voorbij laten gaan, denkt hier een expert in te zijn. Zijn volger was echter zo ver achter dat hij zelfs door bijna stil te staan geen positie had verloren. Een nette coureur had hem ergens spreekwoordelijk half stilgezet en beide heren er tegelijkertijd langs gelaten.

Iedereen zonder gekleurde bril ziet dat hij Vettel onnodig dwars heeft gezeten. Of Vettel daadwerkelijk Bottas had gepakt is een tweede (dat denk ik niet zelfs). However, of hij deed Bottas een dienst of hij moet achter de geraniums gaan zitten want dit was echt niet oke.

Franco10 wijzigde deze reactie 02-05-2017 10:51 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Franco10 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:49:
[...]

Ik begrijp dat Massa, als zijnde de koning van snellere teamgenoten er voorbij laten gaan, denkt hier een expert in te zijn. Zijn volger was echter zo ver achter dat hij zelfs door bijna stil te staan geen positie had verloren. Een nette coureur had hem ergens spreekwoordelijk half stilgezet en beide heren er tegelijkertijd langs gelaten.

Iedereen zonder gekleurde bril ziet dat hij Vettel onnodig dwars heeft gezeten. Of Vettel daadwerkelijk Bottas had gepakt is een tweede (dat denk ik niet zelfs). However, of hij deed Bottas een dienst of hij moet achter de geraniums gaan zitten want dit was echt niet oke.
_/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Hoever zat Massa eigenlijk achter Hulkenberg? Ik kan me voorstellen dat hij na z'n leeglopertje alleen vooruit keek (wat posities betreft dan).

Indien het bewust was begrijp ik het ook wel, als Bottas een maatje van me was had ik Vettel ook heel even opgehouden.

Vond de blijdschap van Bottas na z'n overwinning samen met de 1e ronde het hoogtepunt v/d race. Blijft heerlijk om een volwassen kerel zo blij als een kind te zien. Ook mooi hoe onwennig hij rond liep na de race. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 23:04

Vos

AFCA

In ronde 50 en 51 zat hij 1.5s a 1.9s achter Hulkenberg.

Vos wijzigde deze reactie 02-05-2017 11:27 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Vergelijk de actie van Massa eens met de overige rijders die aan het eind plaats moesten maken. Sainz e.d. hebben echt veel tijd verloren omdat ze gewoon wel netjes aan de kant gingen, ook op plekken waar weinig ruimte was. Massa had ook prima langzamer kunnen rijden in de lange doordraaier en iets van de racelijn af. Ja er is minder grip maar niet compleet waardeloos. In die eerste knik is al weinig ruimte dus is het niet raar dat Vettel het daar niet meer probeert. In bocht 2 had Vettel misschien een tiende verloren, maar juist dat Massa heel bocht 3 wilde doen, was gewoon idioot.

Martinspire wijzigde deze reactie 02-05-2017 11:34 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Gezien de toon in @Franco10 z'n post.. Was dit ook jouw reactie als Vettel geen Ferrari coureur zou zijn?

Ging Massa heel breed aan de kant? Nee, maar in een bocht is dat ook niet heel goed mogelijk. Maar hij liet weldegelijk ruimte. Alleen het betreft Vettel, en het is de tactiek van Vettel geworden om dan een slappe poging te doen en daarna te gaan klagen, alles wat hij niet kan met z'n auto wil-ie via Charlie voor elkaar krijgen. Triest als je op die manier wil winnen :/

Kijk naar Brazillie vorig jaar, met Max. Max wil Vettel inhalen, Vettel duwt Max (bijna) de baan af, maar Max nam gas terug om dat niet te laten gebeuren. Evenlater wil Max weer Vettel inhalen, maar nu zat Max aan de binnenkant, Vettel hield geen gas in, reed over de curbs de baan af en ging vervolgens klagen "he pushed me off the track!". Kansloos. Ben je dan een coureur, of ben je dan een zielig mannetje?

En Massa heeft natuurlijk Ferrari verlaten, zit daar dan ergens oud zeer ofzo?

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Destruction schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:37:
[...]

Gezien de toon in @Franco10 z'n post.. Was dit ook jouw reactie als Vettel geen Ferrari coureur zou zijn?
Die vraag kan ik net zo goed omdraaien want enige objectiviteit als het over Vettel gaat is bij jou ook ver te zoeken..
quote:
Ging Massa heel breed aan de kant? Nee, maar in een bocht is dat ook niet heel goed mogelijk. Maar hij liet weldegelijk ruimte. Alleen het betreft Vettel, en het is de tactiek van Vettel geworden om dan een slappe poging te doen en daarna te gaan klagen, alles wat hij niet kan met z'n auto wil-ie via Charlie voor elkaar krijgen. Triest als je op die manier wil winnen :/
Nogmaals, het is klip en klaar dat Massa gewoon verkeerd zat. Jij maakt er helemaal een mooi verhaal van: het is tactiek van Vettel om achterblijvers niet te lappen, te zeuren tegen Charlie en dan hopen zo te kunnen winnen? 8)7
quote:
Kijk naar Brazillie vorig jaar, met Max. Max wil Vettel inhalen, Vettel duwt Max (bijna) de baan af, maar Max nam gas terug om dat niet te laten gebeuren. Evenlater wil Max weer Vettel inhalen, maar nu zat Max aan de binnenkant, Vettel hield geen gas in, reed over de curbs de baan af en ging vervolgens klagen "he pushed me off the track!". Kansloos. Ben je dan een coureur, of ben je dan een zielig mannetje?
Leuk voorbeeld maar totaal andere situatie? Ik snap dat je iets tegen Vettel hebt maar door allerlei subjectieve randzaken er bij te halen veranderen de feiten niet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Grimmie187 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Die vraag kan ik net zo goed omdraaien want enige objectiviteit als het over Vettel gaat is bij jou ook ver te zoeken..
Ik ben een objectief kijker, zo oordeel ik dus ook. Mijn mening over Vettel komt tot stand door zijn eigen gedrag.
quote:
[...]

Nogmaals, het is klip en klaar dat Massa gewoon verkeerd zat. Jij maakt er helemaal een mooi verhaal van: het is tactiek van Vettel om achterblijvers niet te lappen, te zeuren tegen Charlie en dan hopen zo te kunnen winnen? 8)7
Wat kan de tactiek van klagen anders zijn? Je bent coureur, en aangezien je op het punt staat iemand te lappen en kennelijk in een dusdanig goede auto rijdt dat je (een groot deel van) het veld op een ronde kunt zetten, dan weet je dus ook wat inhalen is, dan doe je dat. En ga dan na de wedstrijd maar bij Charlie op bezoek om te klagen over Massa die (naar jouw mening) geen ruimte gelaten heeft om Bottas voor te trekken.
quote:
[...]

Leuk voorbeeld maar totaal andere situatie? Nogmaals, ik snap dat je iets tegen Vettel hebt maar door allerlei subjectieve randzaken er bij te halen veranderen de feiten niet..
Het geeft maar aan hoe Vettel kennelijk is. Geweldige gozer als het allemaal meezit, maar wat kan hij janken als-ie z'n zin niet krijgt. Moest Massa dan in het niets verdwijnen? We hebben ook geen enkel bewijs dat Williams hem gemeldt heeft dat zowel Bottas als Vettel eraan kwamen, om de leiding vochten en er allebei langs gelaten moesten worden. Massa zelf heeft wellicht Bottas zien aankomen in de spiegels, en die er zsm voorbij gelaten, maar als daar dan ineens ook Vettel in de spiegels opduikt.. Moet Massa zichzelf dan maar de baan af rijden?

Dat Massa meer ruimte had kunnen maken lijkt me een feit, maar we hebben hier een Ferrari kamp dat Massa afbrandt, ik ben van beide absoluut geen fan maar imo klopt er van deze stelling geen moer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
quote:
[...]

Of dat VET nou kinderachtig klaagt of niet; MAS zat gewoon fout en heeft zich van zijn slechtste kant laten zien.
quote:
Kijk naar Brazillie vorig jaar, met Max. Max wil Vettel inhalen, Vettel duwt Max (bijna) de baan af, maar Max nam gas terug om dat niet te laten gebeuren. Even later wil Max weer Vettel inhalen, maar nu zat Max aan de binnenkant, Vettel hield geen gas in, reed over de curbs de baan af en ging vervolgens klagen "he pushed me off the track!". Kansloos. Ben je dan een coureur, of ben je dan een zielig mannetje?

Appels met peren vergelijken? Wat heeft dit te maken met de fout van MAS?

Klagen van VET staat hier volledig los van. MAS had gewoon veel meer ruimte moeten laten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
[...]

Mooi verhaal. Je afsluiting zegt al genoeg, helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:51
Toen ie Bottas voorbij liet net voor de chicane had ie Vettel ook moeten laten passeren en dat hadden ze via zijn boordradio kunnen zetten of zelfs beter race control kan dan ingrijpen. Vooral omdat het toch geen nadeel had voor Massa om even gas te lossen. Dan had die laatste ronde toch een ander spektakel opgeleverd.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-10 18:52
quote:
Loondijke schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Ik quote mezelf maar even;

[...]

Er had gewoon alles gedaan moeten worden om te zorgen dat je GEEN invloed hebt op de strijd om een overwinning. Hij liet een gaatje, maar blijkbaar niet genoeg.

Als hij nou op P10 rijdt met iemand vlak erachter, dan is het een ander verhaal. Maar hij reed in niemandsland.

Nee, dit was gewoon OF lomp OF een vriendendienst aan Bottas. Ik denk het tweede.
Dus jij wilt een race zien waar iedereen plaats maakt voor de nummer 1?
Massa gaf genoeg ruimte, Vettel twijfelde en liet z'n gas los, dit was echt goed te zien op de livebeelden, dus ik snap die hele discussie hier niet haha.
En dan wordt er hier nu opeens geroepen dat Massa of z'n fout moet toegeven of moet ophoepelen?

Vettel heeft er na de race ook niks meer over gezegd, dus wat loopt iedereen hier in godsnaam over te zeuren? Oh ja, er zijn niet veel andere dingen gebeurd in de race. Je kon 5 ronden ervoor al duidelijk zien dat Vettel downforce verloor (vooral in de laatste sector), omdat hij er dichtbij kwam. No way dat hij er ooit voorbij was gekomen. Hoezo denkt iedereen hier dat de laatste ronde anders was geweest? :D

kimi | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
TommyGun schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:05:
[...]

Mooi verhaal. Je afsluiting zegt al genoeg, helaas.
Reageer dan wat inhoudelijker, wat is dit nou weer voor reactie?

Om mezelf een klein stukje te qouten:
quote:
Destruction schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Dat Massa meer ruimte had kunnen maken lijkt me een feit, maar we hebben hier een Ferrari kamp dat Massa afbrandt, ik ben van beide absoluut geen fan maar imo klopt er van deze stelling geen moer.
Ik (en kennelijk de wedstrijdleiding ook) ben van mening dat hij ruimte gelaten heeft voor Vettel, maar zoals Olav riep "Niet van harte". Maar om hier nu Massa af te fikken tot z'n schoenveters, terwijl hij zich gewoon aan de regels voor de blauwe vlaggen gehouden heeft, is bullshit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:00

pinda powerrr

Slow down...

Nou, nou, nou jongens en meisjes, rustig aan.....

Het is wel te merken dat VER een saaie race had, nu gaan we over andere zaken eindeloos door :+
Welles, nietes, elke race weer hetzelfde :')

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:07
Altijd dat gezeur over die achterblijvers. Als Vettel had willen winnen had hij maar meer gas moeten geven en Massa moeten inhalen. Elke coureur is bezig met zijn eigen race. Ook Bottas had er af en toe last van. Op de momenten waar Bottas niet altijd even snel de achterblijvers kon inhalen zag je dat Vettel de achterstand verkleinde. Zo is de sport, geen 2 deelnemers maar 20. Er zijn al genoeg regels die het minder leuk maken. Laten we niet te lang door gaan op onderwerpen zoals deze.

PSN: Markk-03 -  MBPr 2015- iPad Air 2 - iPhone X 64GB - Apple TV4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Destruction schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Reageer dan wat inhoudelijker, wat is dit nou weer voor reactie?

Om mezelf een klein stukje te qouten:

[...]

Ik (en kennelijk de wedstrijdleiding ook) ben van mening dat hij ruimte gelaten heeft voor Vettel, maar zoals Olav riep "Niet van harte". Maar om hier nu Massa af te fikken tot z'n schoenveters, terwijl hij zich gewoon aan de regels voor de blauwe vlaggen gehouden heeft, is bullshit.
Niet nodig, @Loondijke en @Grimmie187 hebben het al perfect verwoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
TommyGun schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:16:
[...]

Niet nodig, @Loondijke en @Grimmie187 hebben het al perfect verwoord.
Dus je reageert met een nietszeggende oneliner, en anderen hebben je standpunt al verwoord? Reageer dan gewoon niet :/ Zo diskwalificeer je jezelf toch al per definitie als discussiepartner?

Jullie hebben een andere mening dan ik, ik onderbouw de mijne, maar een echt goede onderbouwing van jullie mening heb ik nog niet gezien.. Ik dacht dat Formule1 een sport was waar supporters van verschillende teams (of coureurs) normaal met elkaar in gesprek konden gaan.. Glijden we dan toch af richting het voetbal?

Destruction wijzigde deze reactie 02-05-2017 12:21 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Destruction schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:19:
[...]

Dus je reageert met een nietszeggende oneliner, en anderen hebben je standpunt al verwoord? Reageer dan gewoon niet :/ Zo diskwalificeer je jezelf toch al per definitie als discussiepartner?
Omdat alle standpunten nu wel benoemd zijn en hierover door blijven gaan nergens op uitdraait.
quote:
Jullie hebben een andere mening dan ik, ik onderbouw de mijne, maar een echt goede onderbouwing van jullie mening heb ik nog niet gezien.. Ik dacht dat Formule1 een sport was waar supporters van verschillende teams (of coureurs) normaal met elkaar in gesprek konden gaan.. Glijden we dan toch af richting het voetbal?
Nee hoor, ik zit gemoedelijk tussen de andere fans op de tribune ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
He, doe eens lief tegen elkaar, zie alles hoor. ;)
Maar het is weer eens dinsdag na de race dus slotje erop en verder in het algemene topic. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True