Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nu hopen dat Spanje een stuk beter gaat worden, de race zal misschien niet heel spannend gaan worden, maar deze was wel erg saai als je de laatste ronden niet meetelt.
Nouja, dat deel van de kijkers had dan beter 25 jaar geleden de TV al kunnen uitzetten of naar GP2 oid kunnen kijken. In mijn ogen was het gewoon een vrij aardige racetoolkist schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:19:
[...]
Omdat dat voor een heel aantal kijkers (zeg maar 95% van het totaal aantal kijkers) een stuk spannender is, dan kijken naar wat tabelletjes waaruit blijkt dat iemand de ene ronde 2 tiende ingelopen is en de ronde erop weer 2 tiende verloren heeft.
Dat een deel van de kijkers dat juist wel fantastisch vindt is prima, maar ga nou niet laten geloven dat het dan een leuke race was.
[ Voor 70% gewijzigd door sjaool op 30-04-2017 16:23 ]
"When you grow up your heart dies"
Prima toch als jij het een leuke race vond?Snowdog schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:22:
[...]
Nouja, dat deel van de kijkers had dan beter 25 jaar geleden de TV al kunnen uitzetten of naar GP2 oid kunnen kijken. In mijn ogen was het gewoon een vrij aardige race
Ik was achteraf gezien liever wat anders gaan doen.
Yea, dat snap ik ook wel. Maar ik denk als je F1 volgt dat je gewoon moet inzien dat dit soort races erbij horen... Dit is niet de eerste en zeker niet de laatste race waarin er weinig gebeurt.... En dit was niet eens zo enorm slecht (er zijn eenzijdigere races geweest)... Vandaag vond ik het vooral op strategisch gebied nog vrij interessant en Vettel had iig nog een kleine kans om Bottas te pakken...toolkist schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:24:
[...]
Prima toch als jij het een leuke race vond?![]()
Ik was achteraf gezien liever wat anders gaan doen.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ben bang van niet; als je vorig jaar al zag hoeveel moeite men daar had met inhalen. Nu is dat nog een klap erger. Ik denk dat net als vandaag daar iedereen weer op minstens 2 seconden achter elkaar moet rijden.sjaool schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:22:
Spanje wordt sowieso een stuk interessanter qua race.
Dat het erbij hoort snap ik ook wel. Maar dat betekent niet dat ik het dan maar leuk moet vinden.Snowdog schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:27:
[...]
Yea, dat snap ik ook wel. Maar ik denk als je F1 volgt dat je gewoon moet inzien dat dit soort races erbij horen... Dit is niet de eerste en zeker niet de laatste race waarin er weinig gebeurt.... En dit was niet eens zo enorm slecht (er zijn eenzijdigere races geweest)... Vandaag vond ik het vooral op strategisch gebied nog vrij interessant en Vettel had iig nog een kleine kans om Bottas te pakken...
Maar goed, nu dus maar hopen op een volgende race met en spanning voorin, en leuke inhaal acties
Verstappen cynisch: 'Dit was best relaxt'
"Het was eigenlijk best wel relaxt, ik heb tijdens de race veel op televisieschermen gekeken naar wat er voor me gebeurde", grapte de Nederlander na de finish van de race in Sotsji voor de camera van Ziggo Sport.
"Wat moet ik anders doen? De nummer vier reed 24 seconden voor me, de zesde 26 seconden achter me. Er valt weinig aan te doen! M'n start was wel goed, ik zat de eerste bochten in het goede spoor, maar van daaruit was het best wel een saaie race."
Verstappen gebruikte de race ook als een veredelde testsessie: "Ik heb het team best veel verteld onderweg. De motor loopt nog steeds niet zoals het moet, tegen het einde heb ik 'm redelijk teruggedraaid. Maar we hebben het einde gehaald. Maar beter dan vijfde finishen is echt dromen. Dit is het maximale als niemand vooraan een fout maakt."
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wskgbVAC5ZM]
[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 30-04-2017 16:40 ]
Hihi niet teleurgesteld maar moet naar de wc
Maar wel waardevolle informatie ingezameld voor het team, P5 (het maximaal haalbare) gehaald en ook nog eens punten gescoord. Dus op zich een behoorlijk goed resultaat gezien de omstandigheden.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DkjAPuOP82g]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jWiiON_ZZsw]
The Finger! (maar nu een andere
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-F_O9r8L4jg&feature=youtu.be]
[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 30-04-2017 16:49 ]
Aldus Teds notebookSo, what do i do now? Just come in the pitbox?
Maar hij is zowaar gefinisht

Want?sjaool schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:22:
Spanje wordt sowieso een stuk interessanter qua race.
Op z'n minst doordat dat wel een fatsoenlijk circuit is.
Voor Massa of Vettel?TheBrut3 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:52:
[...]
Ik ben vast de enige die een straf hiervoor terecht zou vinden.
Omdat er meer bochten in zitten en het dus niet een veredelde NASCAR race is met auto's die veel verschillen qua motorkracht en topsnelheid hebben. In Spanje zullen de verschillen simpelweg kleiner zijn.
Sorry, maar als ik toch elk jaar zou moeten voorspellen wat de saaiste race is, dan is dat altijd Spanje. Vorig jaar was het spannend vanwege Max, maar verder was het echt een draak van een race. En gezien zowel Sochi als Melbourne het jaar ervoor nog meer inhaalacties hadden dan Spanje, verwacht ik niet dat we veel vuurwerk gaan zien.Bosmonster schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:56:
[...]
Het grote probleem is vooral dat de teams zich eigenlijk al wel op volgorde kwalificeren, waardoor er in de race weinig hoeft te gaan gebeuren. Bovendien blijft de performance van de band vrij gelijk (bijna lineair), waardoor je dus ook niet veel hoeft te gaan gokken met je strategie. Zie een Vettel met zijn eerste stint of zelfs Hulkenberg. Ze doen nu op Ultrasoft nog langer dan dat ze vorig jaar op Supersoft deden. Die slijtage moet gewoon gigantisch omhoog imo. Vorig jaar was het max 27 op SS (met de meesten al tussen 10 en 20 naar binnen). Nu zelfs iemand met 44. Vorig jaar meesten met 3 stop. Nu met 2 vingers in de neus een 2 stop.
[ Voor 52% gewijzigd door Martinspire op 30-04-2017 17:04 ]
Met de power die Ferrari nu laat zien zouden ze Verstappen wel voorbij gekomen zijn misschien. Hoewel de downforce dit jaar al eerder naar de vaantjes schijnt te gaan achter een voorganger, dus misschien ook weer niet.Bosmonster schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:56:
[...]
Als RBR en "Tag Heuer" niet snel een paar konijnen (persoonlijke voorkeur voor een stel hazen), uit de hoge hoed gaan toveren dan wordt het voor de RBR/Verstappen fans een seizoen wat we nog niet eerder mee hebben gemaakt, in negatief opzicht bedoel ik dan.
Testing, one, two ...
Zie het antwoord van Bosmonster.
Voor de mensen die Alonso nog in actie willen zien; Sky Sports F1 zend nu de GP van Monaco 2011 uit.
[ Voor 24% gewijzigd door sjaool op 30-04-2017 17:17 ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=11CTdhn_l2k]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mzfMxjTmeMU]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=K6pshRP3Ww4]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cKLV8xfDfiw]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Vettel natuurlijk, het is al de zoveelste keer dat hij reactie geeft op een dergelijke manier. Massa deed weinig fout, kan moeilijk stil gaan staan. Bottas had vooral baat bij de DRS die hij kreeg door hem, Vettel verloor echt niet heel veel tijd. Al was Massa stil gaan staan dan had Vettel niet gewonnen.kevlar01 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:57:
Voor Massa of Vettel?
Verder had ik het idee dat Vettel sneller was dan Bottas, maar dat hij echt niet dichterbij kon komen dan 1,5 s. Daarna liep het verschil telkens weer wat op.
Hij was ook flink snel op de oude banden, maar heeft daar uiteindelijk niet van kunnen profiteren.
Lag het aan mij of lieten ze deze race veel vaker de onderlinge verschillen zien?
Vettel is idd een beetje Jantje lacht Jantje huilt.TheBrut3 schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:47:
[...]
Vettel natuurlijk, het is al de zoveelste keer dat hij reactie geeft op een dergelijke manier. Massa deed weinig fout, kan moeilijk stil gaan staan. Bottas had vooral baat bij de DRS die hij kreeg door hem, Vettel verloor echt niet heel veel tijd. Al was Massa stil gaan staan dan had Vettel niet gewonnen.
Massa hielp zn oude teammaatje n beetje, maar zoals Olav tijdens de race zei, je moet ook n beetje geluk hebben met de traffic.
Volgens mij heeft Vettel deze race maar 2x binnen DRS range gezeten van Bottas, dus een echt gevecht a la Raikkonen vs Verstappen in Barcelona '16 was het nooit.
Desalniettemin Bottas de terechte winnaar vandaag
http://www.ziggosporttota...t-fantastisch-gedaan.html
Straf voor een middelvinger? Komop zeg, het is geen kleuterklas..TheBrut3 schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:47:
[...]
Vettel natuurlijk, het is al de zoveelste keer dat hij reactie geeft op een dergelijke manier. Massa deed weinig fout, kan moeilijk stil gaan staan. Bottas had vooral baat bij de DRS die hij kreeg door hem, Vettel verloor echt niet heel veel tijd. Al was Massa stil gaan staan dan had Vettel niet gewonnen.
Daarnaast heb je in de laatste ronde dan niet naar de live intervals gekeken want Vettel verloor ruim 0.6s in die 2 bochten.
Dat betekent idd niet dat Vettel had gewonnen maar wel het verschil tussen een inhaalpoging in de laatste ronde of niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 30-04-2017 19:29 ]
Dat commentaar van Kimi was weer legendarisch: "Waarom rij ik achter Bottas?", "Bottas leidde de race Kimi", "Oh ja, ik dacht dat dat Hamilton was."
Voor de statistieken snelste raceronde:

Snelste pitstop:

Staat Red Bull nog wel ergens bovenaan
[ Voor 21% gewijzigd door Dijkstraat op 30-04-2017 19:50 ]
Overdrijven is ook een vak. Waarom zou je dit als waardeloos bestempelen?Maurice079 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:07:
[...]
Voor iedere F1 fan lijkt me dit een waardeloze race. Als we dit soort races als leuk gaan bestempelen, is het wel treurig gesteld met de sport hoor. Maargoed, het blijft natuurlijk maar mijn mening. Ik hoop op wat meer spektakel in Spanje.
Het is auto racen, dat is nou eenmaal veel leuker om te doen dan om naar te kijken.
Ik snap niet zo goed waarom het inhalen tegenwoordig zo 'noodzakelijk' is om Formule 1 interessant te maken.
Voor mij is het vergelijkbaar met een aflevering van een goeie soap, af en toe een spannende aflevering.
Wat is er waar van de geruchten dat de motor upgrade Canada uitgesteld is?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3AHMIVAI1iA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=o1FddOFcsJU]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4Szdj_fT31M]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gLOw5RLuma8]
Rallycross is anders erg leuk om naar te kijken, het is spectaculair.Hippocampus schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:08:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Waarom zou je dit als waardeloos bestempelen?
Het is auto racen, dat is nou eenmaal veel leuker om te doen dan om naar te kijken.
Ik snap niet zo goed waarom het inhalen tegenwoordig zo 'noodzakelijk' is om Formule 1 interessant te maken.
Voor mij is het vergelijkbaar met een aflevering van een goeie soap, af en toe een spannende aflevering.
Zonder inhaalacties kun je net zo goed na de eerste ronde afvlaggen. De inhaalrace van Max in Brazilië zorgt dat de mensen er weken later nog over praten en dat is wat het publiek wil zien. Saaie optochten stoot kijkers af, zeker nu er bijna overal een abonnement genomen moet worden om F1 te kunnen kijken.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Je weet toch wel dat ze twee verschillende bandensoorten moeten gebruiken tijdens een race?Cober schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:38:
Ik was verbaasd dat met name Vettel bij zijn pitsstop wisselde naar de superzachte banden in plaats van de ultrasoftbanden. Hij had al meer dan de helft van de race op de ultrasofts gereden en die zijn toch sneller?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tja, bij Sky werken dan ook vooral native Engels sprekende mensen en dat maakt communiceren iets eenvoudiger. Ik mag die ouwe jongens krentenbrood interviewstijl van Jack wel.Joeridev schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:15:
Oef, wat is die Jack Plooij een matige interviewer. Dit weekend ook weer tijdens interviews met o.a. Bottas en Hamilton. Hij stelt vaak gesloten vragen of soms gooit hij er alleen een vage opmerking in, waar hij dan een reactie op verwacht. Dat niveau is bij Skysports toch wel flink wat hoger.
http://www.ziggosporttota...t-fantastisch-gedaan.html
http://nos.nl/video/21708...meer-gp-s-kan-winnen.html
(volgens mij mogen ze geen beelden op internet zetten, wel uitzenden dus vandaar diashow met geluid)
Verder over het commentaar op Jack, kijk de interviews eens na: Sky krijgt exact dezelfde antwoorden maar heeft 1,5 minuut vs 30 seconden. Want simpelweg krijgt Jack nooit evenveel tijd met de meeste coureurs (voor iedereen is Sky wel belangrijk om een interview achter te laten. NL zal ze een rotzorg zijn). En met wat leuke reacties krijgen de coureurs ook zin om toch het interview aan te gaan. Want zeg zelf: ze komen nu bijna allemaal voor de microfoon. Zet je daar een standaard interviewer neer, dan komen ze gewoon niet. En uiteindelijk verschilt de inhoud van het interview maar weinig want er is gewoon een gedeelte dat ze willen/moeten zeggen. En gesloten vragen maakt weinig uit want ze hebben allemaal de mediatraining gehad dat je zoiets niet met alleen ja/nee moet antwoorden.
Ik vind dat in dit topic wel erg makkelijk wordt gedaan over hoe Sky zijn programma maakt. Er is werkelijk geen ander land wat het zo groots kan aanpakken. Waarom wordt dat dan wel van Nederland verwacht? Dat is nog geen 10% van het totale budget van Sky (met ook maar 10% van de kijkers).
En daarbij: als je ontevreden bent, uit je kritiek (met argumenten en onderbouwing) dan naar Ziggo. Ze kunnen niet verbeteren als ze de juiste kritiek niet krijgen. En ga niet meteen zeggen "vervang die en die maar met iemand anders", want zo werkt dat niet (wat al begint bij getekende contracten e.d.).
Overigens vond ik het nog wel grappig om te zien hoe Max op de achtergrond bij Jack staat tijdens het interview van Hamilton met Sky
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 30-04-2017 21:06 ]
Ik weet niet hoe het nu zit, maar onder Bernie waren coureurs verplicht eerst met Sky te praten als Sky dat wilde. Heb een interviewer van een pokkie-wokkie-station wel eens halverwege een interview gedienstig weg zien springen voor Ted.... heeft er iets mee te maken dat Sky ook de officiële beelden levert denk ik... blijkbaar zijn er overigens we uitzonderingen mogelijk, want Max praat standaard altijd eerst met Jack...Martinspire schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:05:
Hier nog de reactie van Jan Lammers:
http://nos.nl/video/21708...meer-gp-s-kan-winnen.html
(volgens mij mogen ze geen beelden op internet zetten, wel uitzenden dus vandaar diashow met geluid)
Verder over het commentaar op Jack, kijk de interviews eens na: Sky krijgt exact dezelfde antwoorden maar heeft 1,5 minuut vs 30 seconden. Want simpelweg krijgt Jack nooit evenveel tijd met de meeste coureurs (voor iedereen is Sky wel belangrijk om een interview achter te laten. NL zal ze een rotzorg zijn).
Zijn geen straffen uitgedeeld 'No further action'.Ryur schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:33:
Is er al iets bekend over Palmer & Grosjean eig? Heb dat helemaal gemist
Sowieso altijd grappig om zo wat meer rond te kijken. Bij het afronden op Sky zag je Max al met een rolkoffertje lopen, liep die langs Olav Mol door die met hem mee ging lopen en hem een schouderklopje gaf. En zo vallen vaker wel leuke dingen op. Teds Qualifying Notebook van gisteren waarbij je Will Buxton ziet staan die ook een van zijn stukjes aan het opnemen is. Of wat duidelijk in Teds Qualifying Notebook zat dat stuk waarbij Vettel met Simon van de pen naar de Ferrari hospitality loopt voor een stukje wat Sky vandaag heeft uitgezonden. Dat je ook zag dat iemand gewoon vooruit liep en de cameraman aan zijn shirt mee nam (omdat die dus achteruit liep). En ook een interview gezien van bij de pen van gisteren waarbij je Simon de hele tijd heen en weer ziet lopen en ik gok zwaaien en wijzen met die persdame van Vettel.Martinspire schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:05:
Overigens vond ik het nog wel grappig om te zien hoe Max op de achtergrond bij Jack staat tijdens het interview van Hamilton met Sky
Of die Duitser (Kay?) bij Ziggo Sport toen Jack Max stond te interviewen op de Grid zelf (voor de race dus).Martinspire schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:05:
Tja, Ziggo is onderdeel van Liberty Global en dan heb je een streepje voor op Sky.P.O. Box schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:18:
[...]
Ik weet niet hoe het nu zit, maar onder Bernie waren coureurs verplicht eerst met Sky te praten als Sky dat wilde. Heb een interviewer van een pokkie-wokkie-station wel eens halverwege een interview gedienstig weg zien springen voor Ted.... heeft er iets mee te maken dat Sky ook de officiële beelden levert denk ik... blijkbaar zijn er overigens we uitzonderingen mogelijk, want Max praat standaard altijd eerst met Jack...
Al weet ik dat niet zeker natuurlijk.
[ Voor 99% gewijzigd door Ryur op 30-04-2017 22:04 ]
Canal+ die gaat het pas lastig krijgen met hun 30 minuten samenvatting komende week 😉Dijkstraat schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:50:
Ze hebben het toch voor elkaar gekregen om ruim 5 minuten aan 'highlights' te hebben
[video]
Testing, one, two ...
Max heeft contract met Ziggo en een onderdeel van de overeenkomst is dat hij als eerst naar Jack moet in de pen.P.O. Box schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:18:
[...]
Ik weet niet hoe het nu zit, maar onder Bernie waren coureurs verplicht eerst met Sky te praten als Sky dat wilde. Heb een interviewer van een pokkie-wokkie-station wel eens halverwege een interview gedienstig weg zien springen voor Ted.... heeft er iets mee te maken dat Sky ook de officiële beelden levert denk ik... blijkbaar zijn er overigens we uitzonderingen mogelijk, want Max praat standaard altijd eerst met Jack...
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 30-04-2017 22:15 ]

Bottas heeft het goed gedaan. Super start, heel berekenend gereden. Vooral de eerste stint waarin hij wegliep bij Vettel (die zat echt te slapen bij de herstart achter de SC)... Meer dan verdiend dat BOT hem won. HAM kleurloos 4e, net als RAI op p3. Verder kan ik weinig woorden vuil maken aan deze race, ik vond er echt geen bal aan
Nu in ieder geval twee races die RBR wat beter zouden moeten liggen (Spanje en Monaco). En dan in Canada blijkbaar een grote motorupgrade of is dat alweer uitgesteld? Ik heb het een beetje opgegeven omdat te volgen, verandert me te vaak
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Komop zeg, je bent wel een sportman op een internationaal niveau. Middelvinger naar je tegenstander moet je gewoon niet doen. En dan zo'n dooddoener dat het geen kleuterklas is... Voor wegwerp gebaren bij het voetbal krijg je inmiddels al straf, stel je voor dat op de voetbalvelden spelers een middelvinger naar hun tegenstander kan opsteken, dan is de wereld te klein, maar in de racesport moet het dan wel kunnen? Volledig mee oneens.Grimmie187 schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:25:
[...]
Straf voor een middelvinger? Komop zeg, het is geen kleuterklas..
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Juist heerlijk, Vettel laat zich gewoon even gaan en toont zijn emotie. Op het podium nuanceerde hij het alweer.Sandyman538 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:34:
[...]
Komop zeg, je bent wel een sportman op een internationaal niveau. Middelvinger naar je tegenstander moet je gewoon niet doen. En dan zo'n dooddoener dat het geen kleuterklas is... Voor wegwerp gebaren bij het voetbal krijg je inmiddels al straf, stel je voor dat op de voetbalvelden spelers een middelvinger naar hun tegenstander kan opsteken, dan is de wereld te klein, maar in de racesport moet het dan wel kunnen? Volledig mee oneens.
De F1 coureurs zijn al geregiseerd genoeg in hun uitingen tegenwoordig. Emotie willen we zien!
Voetbal heeft hier verder niks te maken. Dat je die heethoofden nou moet straffen voor handgebaren omdat ze elkaar anders aanvliegen...
Daar heeft het helemaal niks mee te maken, je bent vanuit je functie een voorbeeld als je een publiek figuur bent. En dat ben je als acteur/F1-coureur/voetballer/muzikant e.d. Maar misschien ben ik wel gewoon te netjes opgevoed hoor en dat het tegenwoordig als normale sportbeleving wordt gezien om middelvingers naar je tegenstanders uit te delen.Erapaz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:56:
Voetbal heeft hier verder niks te maken. Dat je die heethoofden nou moet straffen voor handgebaren omdat ze elkaar anders aanvliegen...
Voor ons als F1-liefhebber is deze saaie race 'minder erg' dan voor een leek. Wij zien (met de app voor onze neus) ook tijdens een saaie race nog genoeg dingen gebeuren. Maar voor een leek zijn dit soort races killing. En aangezien het gros van de kijkers leek is, zal het gros de race van gisteren als saai betitelen.Hippocampus schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:08:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Waarom zou je dit als waardeloos bestempelen?
Kijk op YT regelmatig races van de jaren '80. Dat vind ik interessant omdat ik zo'n liefhebber ben en die wagens en coureurs een zekere iconische waarde hebben, want van de spanning hoef je het bij die races niet echt te hebben. Inhaalacties zijn er praktisch niet aangezien er geen 'variabele' snelheidsverschillen waren. Met dat laatste bedoel ik dat er geen DRS was, en de motoren elke ronde dezelfde performance konden leveren. Zoals het veld na 1 ronde doorkwam, zo bleef het eigenlijk de hele race. De enige manier waarop de uitslag werd beïnvloed was door (mislukte) pitstops en uitvallers.
Wat dat betreft is de huidige F1 veel leuker voor de leek, en ik kan me dus wel voorstellen dat de F1-eigenaren die 'variabiliteit' in snelheid in stand willen houden. Dan gebeurt er tenminste nog wat. En onder de streep is de einduitslag volgens mij niet heel veel anders dan hij zou zijn zonder DRS en al die elektrische noviteiten van vandaag.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgens mij kwam het vroeger juist vaker voor dan nu. Tegenwoordig vragen ze vaker om straffen bij Charley Whiting over de boordradio, iets waar ik me dan weer aan kan ergeren.Sandyman538 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:02:
[...]
Daar heeft het helemaal niks mee te maken, je bent vanuit je functie een voorbeeld als je een publiek figuur bent. En dat ben je als acteur/F1-coureur/voetballer/muzikant e.d. Maar misschien ben ik wel gewoon te netjes opgevoed hoor en dat het tegenwoordig als normale sportbeleving wordt gezien om middelvingers naar je tegenstanders uit te delen.
Ik denk inderdaad dat het voor mij bijdraagt aan de sportbeleving dat sporters af en toe een bepaalde grens overgaan. Waarschijnlijk omdat ze dat menselijker doet over komen. Zolang het niet gevaarlijk wordt heeft mijn voorkeur dan ook om er niet voor de straffen.
Voor de liefhebbers een F1 middelvinger compilatie:
Maar waar trek je de grens dan? Bij voetbal kan een middelvinger al slaande ruzie betekenen (hoe dom dat ook is, maar het gebeurt wel). Diezelfde middelvinger is tijdens een race wat lastiger om direct op te reageren, behalve een kamikaze actie ofzo.Erapaz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:33:
[...]
Volgens mij kwam het vroeger juist vaker voor dan nu. Tegenwoordig vragen ze vaker om straffen bij Charley Whiting over de boordradio, iets waar ik me dan weer aan kan ergeren.
Ik denk inderdaad dat het voor mij bijdraagt aan de sportbeleving dat sporters af en toe een bepaalde grens overgaan. Waarschijnlijk omdat ze dat menselijker doet over komen. Zolang het niet gevaarlijk wordt heeft mijn voorkeur dan ook om er niet voor de straffen.
Voor de liefhebbers een F1 middelvinger compilatie:
[video]
Misschien heel kinderachtig, maar leg het kinderen maar eens uit. Die kijken voetbal en tegenwoordig ook F1 sinds Max hot is. Het zou dan behoorlijk tegenstrijdig zijn.
Ik zie het ook als een voorbeeldfunctie en je hoort je daarmee gewoon te gedragen. Niet voor niets dat het gevloek met een PIEP wordt gecensureerd. Is volgens mij exact hetzelfde, dat willen we gewoon niet horen. Alleen aan handgebaren kunnen ze niet veel doen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Helemaal mee eens. Ik begon met kijken eind jaren 90 en toen kwam al snel het dominante Schumi tijdperk. Dat waren me toch saaie dominante overwinningen/optochten.alexbl69 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:28:
[...]
Voor ons als F1-liefhebber is deze saaie race 'minder erg' dan voor een leek. Wij zien (met de app voor onze neus) ook tijdens een saaie race nog genoeg dingen gebeuren. Maar voor een leek zijn dit soort races killing. En aangezien het gros van de kijkers leek is, zal het gros de race van gisteren als saai betitelen.
Kijk op YT regelmatig races van de jaren '80. Dat vind ik interessant omdat ik zo'n liefhebber ben en die wagens en coureurs een zekere iconische waarde hebben, want van de spanning hoef je het bij die races niet echt te hebben. Inhaalacties zijn er praktisch niet aangezien er geen 'variabele' snelheidsverschillen waren. Met dat laatste bedoel ik dat er geen DRS was, en de motoren elke ronde dezelfde performance konden leveren. Zoals het veld na 1 ronde doorkwam, zo bleef het eigenlijk de hele race. De enige manier waarop de uitslag werd beïnvloed was door (mislukte) pitstops en uitvallers.
Wat dat betreft is de huidige F1 veel leuker voor de leek, en ik kan me dus wel voorstellen dat de F1-eigenaren die 'variabiliteit' in snelheid in stand willen houden. Dan gebeurt er tenminste nog wat. En onder de streep is de einduitslag volgens mij niet heel veel anders dan hij zou zijn zonder DRS en al die elektrische noviteiten van vandaag.
Dit seizoen vind ik genieten, eindelijk 2 topteams die aan mekaar gewend zijn
Toch denk ik dat Vettel hem dit jaar gaat pakken dit jaar
Dat was dus precies wat ik bedoelde met 'heethoofden' bij voetbal. Per sport ligt de grens ergens anders.Smarron schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:41:
[...]
Maar waar trek je de grens dan? Bij voetbal kan een middelvinger al slaande ruzie betekenen (hoe dom dat ook is, maar het gebeurt wel). Diezelfde middelvinger is tijdens een race wat lastiger om direct op te reageren, behalve een kamikaze actie ofzo.
Misschien heel kinderachtig, maar leg het kinderen maar eens uit. Die kijken voetbal en tegenwoordig ook F1 sinds Max hot is. Het zou dan behoorlijk tegenstrijdig zijn.
Ik zie het ook als een voorbeeldfunctie en je hoort je daarmee gewoon te gedragen. Niet voor niets dat het gevloek met een PIEP wordt gecensureerd. Is volgens mij exact hetzelfde, dat willen we gewoon niet horen. Alleen aan handgebaren kunnen ze niet veel doen.
En fijn dat je over kinderen begint. Middelvingers horen bij het leven en ik wil dus ook dat de kids zien dat het gebeurt, zodat ik vervolgens kan uitleggen dat het niet netjes is wat Vettel doet.
Let wel, middelvingers moeten natuurlijk niet de norm worden. Dan geef je inderdaad het verkeerde voorbeeld. Maar alles maar wegbliepen is hypocriet. Misschien dat een geldboete op zijn plaats zou zijn?
Overigens gebruik ik zelf nooit mijn middelvinger en zeker niet in het verkeer!
Ja, kom zeg, gaan we nu diezelfde preutsheid zitten propageren als onze Amerikaanse vrienden? Middelvinger mag niet, maar een onthoofdebloedende rijder komt volop in beeld?Smarron schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:41:
[...]
Maar waar trek je de grens dan? Bij voetbal kan een middelvinger al slaande ruzie betekenen (hoe dom dat ook is, maar het gebeurt wel). Diezelfde middelvinger is tijdens een race wat lastiger om direct op te reageren, behalve een kamikaze actie ofzo.
Neehoor, middelvinger, vloeken, allemaal prima.
Ontopic: race prima kunnen volgen met het GoT verslag van gisteren, ik was lekker in de zon op een waddeneiland en las af en toe bij. Bedankt!
ping 127.212.23.124
Prima dat men het ziet als uiting van emotie, maar daar hebben ze meer gebaren en handelingen voor. En van bliepen komen we niet af omdat het nou eenmaal de wet is in de VS en andere landen. Wij zijn als NL eerder de uitzondering en hebben dat maar te slikken. Maar echt storend vind ik het ook niet. Meestal snap je toch wel wat er wordt gezegd. Ik zie liever andere vormen van emotie dan meteen grove zaken te gaan gebruiken. En nee, niet alleen omdat het niet voor tere zieltjes is, maar omdat we een bepaalde moraal hebben te zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 01-05-2017 09:22 ]
Tja, dat maakt misschien een verschil. Alleen komt Jack bijna uitsluitend met dooddoeners. En dat is niet overdreven. Dat ontlokt hoogstens standaard mediatraining-praatjes, zoals bij Ricciardo en Massa. Of het gesprek loopt van meet af aan totaal niet, zoals bij Hamilton en Bottas.sjaool schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:41:
[...]
Tja, bij Sky werken dan ook vooral native Engels sprekende mensen en dat maakt communiceren iets eenvoudiger. Ik mag die ouwe jongens krentenbrood interviewstijl van Jack wel.
Paar vragen (lees: opmerkingen) na de kwalificatie, waarop de coureurs van Jack antwoord moesten geven. Misschien is het smaak, maar ik zou liever een open vraag zien waarbij iets anders dan een 'ja' of 'nee' volstaat.
"Top lap."
"It seems we see the strongest Massa ever."
"Best quali here ever."
"Qualified lower than third again."
"Follow the Ferrari's or attack the Ferrari's?"
Mijn stukje hierboven nog gelezen? Je krijgt exact hetzelfde antwoord, ongeacht hoe je je vraag formuleert en krijgt ook nooit dezelfde tijd als andere zenders. Dus ik vind dat ie het nog prima oplost met de middelen waar hij toe beschikt.Joeridev schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:22:
[...]
Tja, dat maakt misschien een verschil. Alleen komt Jack bijna uitsluitend met dooddoeners. En dat is niet overdreven. Dat ontlokt hoogstens standaard mediatraining-praatjes, zoals bij Ricciardo en Massa. Of het gesprek loopt van meet af aan totaal niet, zoals bij Hamilton en Bottas.
Paar vragen (lees: opmerkingen) na de kwalificatie, waarop de coureurs van Jack antwoord moesten geven. Misschien is het smaak, maar ik zou liever een open vraag zien waarbij iets anders dan een 'ja' of 'nee' volstaat.
"Top lap."
"Best quali here ever."
En het is niet alsof je met "top lap" nou echt veel verschil maakt. Verhaal blijft hetzelfde (of wordt zelfs saaier)
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 01-05-2017 09:25 ]
Maakt echt geen bal uit als je open vragen gaat stellen. Al deze coureurs braken bij iedere zender het zelfde brabel verhaaltje. Jack probeert met dit soort zinnen een beetje emotie los te peuteren.Joeridev schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:22:
[...]
Tja, dat maakt misschien een verschil. Alleen komt Jack bijna uitsluitend met dooddoeners. En dat is niet overdreven. Dat ontlokt hoogstens standaard mediatraining-praatjes, zoals bij Ricciardo en Massa. Of het gesprek loopt van meet af aan totaal niet, zoals bij Hamilton en Bottas.
"Top lap."
"Best quali here ever."
Dat is nu juist het mooie dat hij dat doet want je ziet de coureurs dan echt nadenken over wat ze moeten antwoorden. Ze kunnen het dan niet af met een standaard antwoord. Open vragen is leuk maar dan krijg je hetzelfde als bij de andere interviewers. Wil je opvallen en andere antwoorden of leuke gesprekken krijgen, ook al zijn ze soms awkward, dan moet je afwijken van de standaard.Joeridev schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:22:
[...]
"Top lap."
"Best quali here ever."
Nee, die ik had gezien was er een van Sky of CNBC, maar die waren zo goed als identiek....
Maar dan zijn we het denk ik met elkaar eens. Dat het gebeurt kun je niet voorkomen. Maar je kunt inderdaad wel uitleggen dat dat niet hoort. En de FIA of FIFA of welke organisatie en jijzelf dus komen dan met een antwoord van dat hoort gewoon niet. Of daar een boete ofzo voor moet komen of wat dan ook weet ik niet, maar consequenties vind ik wel gepast. Er zijn gewoon andere manieren die net zo effectief zijn. En niks mis met emotie. Ik sta ook weleens te vloeken op de tennisbaan, maar wel altijd naar mijzelf. Weet heel goed dat ik er niks mee opschiet, maar dat komt eruit. Echter weet ik ook dat er kinderen langs de baan staan die niet alles hoeven te horen. Dus kies ik de woorden wel weer wijs uit (heb ik ook moeten leren).Erapaz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:54:
[...]
Dat was dus precies wat ik bedoelde met 'heethoofden' bij voetbal. Per sport ligt de grens ergens anders.
En fijn dat je over kinderen begint. Middelvingers horen bij het leven en ik wil dus ook dat de kids zien dat het gebeurt, zodat ik vervolgens kan uitleggen dat het niet netjes is wat Vettel doet.
Let wel, middelvingers moeten natuurlijk niet de norm worden. Dan geef je inderdaad het verkeerde voorbeeld. Maar alles maar wegbliepen is hypocriet. Misschien dat een geldboete op zijn plaats zou zijn?
Overigens gebruik ik zelf nooit mijn middelvinger en zeker niet in het verkeer!
Mijn zoontje moest ook lachen door die vinger en was het stiekem met Vettel eens, want Massa kon eerder aan de kant en ging in een kansloze bocht pas aan de kant, maar gelukkig had hij ook wel door dat zoiets ook niet hoort en dat moet ik dan ook snel bevestigen. Maar er is een kans dat hij komende week op het voetbalveld staat en z'n middelvinger uitsteekt naar de tegenstander, Tja, gezien op TV van die wereldkampioen. Daarom vind ik het een verkeerd signaal en mag er best wat tegenover staan.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Je vergelijking gaat volledig mank want in het voetbal zijn het gebaren richting de scheidsrechter. Of denk je dat je bij voetbal ook een rode kaart krijgt als je een van je medespelers/tegenstanders een middelvinger geeft?... (gebeurt zeer regelmatig namelijk en wordt uiteraard ook niet bestraft)Sandyman538 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:34:
[...]
Komop zeg, je bent wel een sportman op een internationaal niveau. Middelvinger naar je tegenstander moet je gewoon niet doen. En dan zo'n dooddoener dat het geen kleuterklas is... Voor wegwerp gebaren bij het voetbal krijg je inmiddels al straf, stel je voor dat op de voetbalvelden spelers een middelvinger naar hun tegenstander kan opsteken, dan is de wereld te klein, maar in de racesport moet het dan wel kunnen? Volledig mee oneens.
Hulkenberg laat trouwens zien dat Renault langzaam naar boven aan het kruipen is. Vond dat hij, op de start na, een sterke race heeft gereden. Zeker in vergelijking met zijn teammaat, die weer een heel matig weekend heeft.
Stroll heeft me ook nog niet kunnen overtuigen, vreemde spin ook van hem. Dat zijn zaken die snel achterwege moeten blijven.
Verder was de start van Max prima, maar zoals iedereen al hier gemeld heeft was het een verder saaie race. Al snap ik nog steeds niet goed waar het gebrek aan snelheid bij Hamilton vandaan kwam. Leek het hele weekend niet gelukkig met zijn auto. En als het dan niet allemaal vanzelf gaat zie je direct het resultaat. Vond dat wel opvallend.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ja, dan kun je ook een rode kaart krijgen. Dus het gaat totaal niet mank deze vergelijking. Het is een glijdende schaal van wat wij allemaal maar normaal vinden in de dagelijks omgang met elkaar. Maar genoeg woorden aan vuil gemaakt, ik ben een andere mening toebedeeld over deze kwestie.Grimmie187 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:00:
[...]
Je vergelijking gaat volledig mank want in het voetbal zijn het gebaren richting de scheidsrechter. Of denk je dat je bij voetbal ook een rode kaart krijgt als je een van je medespelers/tegenstanders een middelvinger geeft?... (gebeurt zeer regelmatig namelijk en wordt uiteraard ook niet bestraft)
Het was al met al een karige race die alleen de eerste paar ronden leuk was en de laatste paar, maar alles daartussen was beeldvulling.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Told ya
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Onzin! Je mag elkaar voor van alles en nog wat uitmaken en gebaren zolang er geen fysiek contact is en je het maar niet tegen officials doet. Hoe denk je dat uberhaupt ooit te kunnen handhaven als scheidsrechter?Sandyman538 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:20:
[...]
Ja, dan kun je ook een rode kaart krijgen. Dus het gaat totaal niet mank deze vergelijking. Het is een glijdende schaal van wat wij allemaal maar normaal vinden in de dagelijks omgang met elkaar. Maar genoeg woorden aan vuil gemaakt, ik ben een andere mening toebedeeld over deze kwestie.
Of het moreel verwerpelijk is is een heel ander verhaal, jouw mening daarin is duidelijk.
Ik vond het best een vermakelijke race. Er gebeurde veel bij de start, daarna was het interessant hoe de verschillende bandenwisselstrategieen uitpakten en op het laatst zat ik op het puntje van mijn stoel, hopende dat Bottas geen foutje zou maken. Ik heb slechtere races gezien.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ruilen met Imola?Tk55 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:34:
[...]
Alle volgende races luister ik naar jou![]()
Hoe zou jij het circuit verbeteren?
Precies dit, schrappen van de kalender en geen voet meer in Rusland zetten tot Putin verdwenen is..

Moet je die lap chart eens zien... en vergelijken met Bahrein. Vooral leuke race voor Max...

vs

[ Voor 38% gewijzigd door XyritZz op 01-05-2017 10:39 ]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
BraafTk55 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:34:
[...]
^^
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Precies en maak dat dan de GP van Europa. Komen er tenminste ook voldoende neutrale Ferrari fans naar de race
En als we toch bezig zijn, zet Hockenheim maar in de plaats van Baku, Brazil als laatste ipv Abu Dhabi en behoud Malaysia maar
Weg met die 90 graden bochten. Maximaal 1 op een circuit. De inspiratiev an Tilke was zeker weer op? Baku is ook al zo'n draak met al die 90 graden bochten.Tk55 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:34:
[...]
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
😆 - Denk ook eens om ;)
Kan gebeuren als je het moet doen met een bestaand wegennet. (Baku dan)Razorbite schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:47:
[...]
Weg met die 90 graden bochten. Maximaal 1 op een circuit. De inspiratiev an Tilke was zeker weer op? Baku is ook al zo'n draak met al die 90 graden bochten.
Sotsji is idd drama.
[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 01-05-2017 10:52 ]
Tilke? Het is een stratencircuitRazorbite schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:47:
[...]
Weg met die 90 graden bochten. Maximaal 1 op een circuit. De inspiratiev an Tilke was zeker weer op? Baku is ook al zo'n draak met al die 90 graden bochten.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
De laatste sector voelt alsof je met de boodschappen auto snel thuis moet komen. Het zijn allemaal van die 2-3-4-(5) versnelling sprintjes en weer terug. Met natuurlijk 90 graden bochten. Daar kan je vrij weinig doen behalve dan blijven volgen.
Wederom weer vrij technisch omdat sommige bochten dan toch weer off-camber zijn, maar ik heb daar weinig acties uit voort zien komen behalve wat kwalificatie missers.
Mbt tot Jack. Dat is echt om te huilen hoor. Zelfs (of met name?) als hij onze landgenoot moet interviewen:
https://twitter.com/Ziggo...58312155325636608/video/1
"Dan verlies je maar vijf tiende op Felipe, maar dat je ook helemaal geen ruk interesseren?"
"Of nouja vijf honderdste, maarja dat intereseert je niks".
Max: "Sja het was gewoon slecht"
Pff, feitje verwarren is OK, het zijn drukke dagen enz. Maar leg een coureur niet zijn woorden in de mond. Hij herhaalt gewoon de sentimenten van enkele races dat Max p*ssed off was door het e.e.a., maar op deze manier interviewen doodt het die karaktertuur volledig. Max leek helemaal niet zo p*ssed off op dat moment.
Hij zou bij Kimi het eens moeten proberen om elke zin met 'Bwoah' te openen. Dan is het snel klaar.
Anoniem: 172410
In het American Football heb je een straf voor Unsportsmanlike Conduct en dat werkt en goed en doet wonderen voor de sfeer. De F1 schijnt dit ook te hebben, maar ik heb het nog nooit gezien. Ze mogen het van mij prima gebruiken.Grimmie187 schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:25:
Straf voor een middelvinger? Komop zeg, het is geen kleuterklas..
Dat heeft niets met een kleuterklas te maken en alles met een sfeer van wederzijds respect creëren. Dat gejank over de radio en het gedonder dat je bijvoorbeeld vaak in het voetbal ziet is zum Kotzen. Sport gaat om sport.
De enige reden waarom unsportsmanlike conduct in het leven is geroepen in de NFL is vanwege de debiele touchdown dansjes/vieringen. Voegt imo ook helemaal niets toe aan de sfeer.Anoniem: 172410 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:05:
[...]
In het American Football heb je een straf voor Unsportsmanlike Conduct en dat werkt en goed en doet wonderen voor de sfeer. De F1 schijnt dit ook te hebben, maar ik heb het nog nooit gezien. Ze mogen het van mij prima gebruiken.
Dat heeft niets met een kleuterklas te maken en alles met een sfeer van wederzijds respect creëren. Dat gejank over de radio en het gedonder dat je bijvoorbeeld vaak in het voetbal ziet is zum Kotzen. Sport gaat om sport.
Daarnaast is sport ook gewoon emotie dus dan kunnen dit soort dingen in het heetst van de strijd gebeuren. Als je daar van moet kotsen kun je beter hier naar kijken http://roborace.com/
Oke oke, semi stratencircuit dan:
Ongeveer 1,7 kilometer van het circuit gaat over normale wegen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1