Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hopelijk blijven alle volgende video's wat langer staan..;)
* nachtnet gaat namelijk de rest van het race weekeinde hier overslaan. Even een weekeinde met nachtnet Junior weg. De DVR is geprogrammeerd & uiteraard gaat zondag de tablet met FilmOn-App (Channel 4) aan. Helaas geen mogelijkheden om dit topic dan te volgen &/of mooie foto's te plaatsen.(knippen/plakken.)
Uiteraard zal ik z.s.m. bijlezen... (Zorgen jullie dan ondertussen voor veel informatie in dit topic? Iedere goede post krijgt een +1)
[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 27-04-2017 22:52 ]
Ot is die nieuwe merc neus nu met hetzelfde doel als rb?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Pin me er niet op vast, maar volgensmij heb ik eens opgevangen dat de neus van de RBR niet echt open is. De 'slurf' geleid de lucht alleen onder de auto door, maar deze gaat niet de neus in. Waar de openingen in de Merc waarschijnlijk wel de neus in gaan.Snowhite0901 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:57:
Ot is die nieuwe merc neus nu met hetzelfde doel als rb?
Zo is er hier toentertijd ook een stuk van de regelgeving langs gekomen, waarin staat dat voor in de neus een groot crash structure moet zitten, en de enige opening die daarin mag zitten heeft een maximale grote en moet als hoofddoel het koelen van de coureur hebben. Ik vermoed dan ook dat de opening meer zo'n doeleinde heeft. Hetzelfde zie je ook bij ik meen de Williams, waarbij er een kleine W uit de voorkant van de neus is gehaald als opening.
- HAAS rijdt met nieuwe remmen. +5min
- James Allen on F1 - Why is Sergio Perez down on the Mercedes F1 engine? +5min
Nee.nachtnet schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:52:
Uiteraard zal ik z.s.m. bijlezen... (Zorgen jullie dan ondertussen voor veel informatie in dit topic? Iedere goede post krijgt een +1)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Basement Bios ---- Exo-S
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Niks verkeerd? Z'n snelheid de bocht in in die drukte was veel te hoog, waardoor hij de complete baan over moest zwaaien. Het was een redelijk idiote actie voor turn 1. Het was een wonder dat ie niemand raakte.thalantis schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:20:
Ook hier te zien dat Kvyat niks verkeerd deed
YouTube: Onboard: Vettel vs Kvyat - Chinese GP 2016
YouTube: START OF CHINESE GP 2016
Hier zie je goed dat ie het complete veld afsnijdt.
[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 28-04-2017 07:38 ]
Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)
Luchtenburger schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 07:53:
Is trouwens ook bekend geworden waarom Verstappen in de vorige race een rem probleem had, of kan dat deze race weer gebeuren?
Bron: https://nl.motorsport.com/all/article/?id=898465Geen wijzigingen aan remsysteem
Op de vraag of het team inmiddels weet wat het remprobleem veroorzaakte in Bahrein: “Ja, ze weten het precies. Het was een beetje een onfortuinlijke situatie. Maar je wil natuurlijk niet dat dit soort dingen gebeuren, want in deze fase van het seizoen, waarin we niet zo competitief zijn als we graag zouden willen, moet je op zijn minst de punten pakken die je gemakkelijk zou kunnen pakken.”
Beetje vaag dus. Nyck de Vries had tijdens peptalk gezegd dat hij in het paddock had gehoord dat tijdens de bandenwissel met de band een nippel is geraakt waardoor er een bepaalde druk was weggevallen. Werd later telefonisch aan Max gevraagd, en door hem ontkracht.
[ Voor 15% gewijzigd door kevlar01 op 28-04-2017 08:04 ]
In ieder geval geen regen zoals Max hoopt.Mystikal schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 01:08:
Ik heb er weer zin in. Weersverwachting al bekend?

"When you grow up your heart dies"
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vandaag gewoon weer aan het werk. Lang leve de triple screen setupTheswitch schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:09:
Dacht ik om 9 uur klaar te zitten omdat in de OP dat wordt genoemd, blijkt FP1 pas om 10 uur te zijn. Voor niks de wekker zo vroeg gezet
Neem aan dat we daar dit weekend vanuit Olaf Mol of Jack Plooij wel iets van gaan horen toch? Of anders van een ander pit-interview.kevlar01 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:01:
[...]
[...]
Bron: https://nl.motorsport.com/all/article/?id=898465
Beetje vaag dus. Nyck de Vries had tijdens peptalk gezegd dat hij in het paddock had gehoord dat tijdens de bandenwissel met de band een nippel is geraakt waardoor er een bepaalde druk was weggevallen. Werd later telefonisch aan Max gevraagd, en door hem ontkracht.
Fp1 en fp2 staan idd verkeerd in de OP.Theswitch schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:09:
Dacht ik om 9 uur klaar te zitten omdat in de OP dat wordt genoemd, blijkt FP1 pas om 10 uur te zijn. Voor niks de wekker zo vroeg gezet
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Ricciardo & Verstappen will begin running in FP1 with different sidepod wings.
Er staat toch tussen haakjes de NL tijd
9u is daar de lokale tijd.
11:00 lokale tijd in Sotsji.Hoyden schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:47:
[...]
Er staat toch tussen haakjes de NL tijd![]()
9u is daar de lokale tijd.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ok, ik ging er echt vanuit dat 9u de lokale tijd was. Dan zal het wel

Was anders ook wel erg vroeg
[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 28-04-2017 09:52 ]
De race en quali zijn wel om 14u, zolang je die maar niet mistHoyden schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:51:
[...]
Ok, ik ging er echt vanuit dat 9u de lokale tijd was. Dan zal het wel
Was anders ook wel erg vroeg
PSN
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
[ Voor 6% gewijzigd door Arjantje72 op 28-04-2017 10:17 ]
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Heb een hoop bij te lezen, heb twee dagen GoT gemist

Waiting on the world to change
Vettel nu: 1:38.709Stefie2010 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:18:
Snelste tijd vorig jaar tijdens FP1: 1:38.127
PSN
2 seconden sneller nu al.Stefie2010 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:18:
Snelste tijd vorig jaar tijdens FP1: 1:38.127
Transfer naar een top team aan het voorbereiden?sjaool schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:16:
Jos en die manager van Max zijn ook aanwezig op het circuit.
alles kan off-topic
Jos schijnt een nieuwe baan te hebben als talentscout voor RB bij de F2 en F3.Ankona schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:34:
[...]
Transfer naar een top team aan het voorbereiden?
Daarnaast zijn ze er bijna elke race wel bij.
Ik denk dat Jos voor McLaren gaat rijden.Ankona schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:34:
[...]
Transfer naar een top team aan het voorbereiden?
Foutje... had ik verkeerd in het grote F1 2017 topic gezet..Theswitch schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:09:
Hoe bedoel je?Dupje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:57:
Zijn er geen zorgen om de publieke veiligheid?
En een Red Flag!
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 28-04-2017 11:07 ]
[ Voor 14% gewijzigd door ArnevdS op 28-04-2017 11:07 ]
Iets met de motor ofzoZahariac schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:08:
Zei verstappen nog wat boeiends? Ik heb geen geluid hier.

geluid bij acceleratie in 4de versnelling volgens mij. 'does not sound very nice'.Zahariac schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:08:
Max: "Raar geluid bij het gas geven na het opschakelen na de 4e versnelling."Zahariac schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:08:
Lambiase: "Ja we zien het."
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Ja dat ja, zit maar half mee te luisteren hierthijszor schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:09:
[...]
geluid bij acceleratie in 4de versnelling volgens mij. 'does not sound very nice'.

Terug naar de jaren 70!sww89 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:15:
[...]
Force India rijdt alvast met de 2018 setup, wanneer de haaienvin en T-wing verboden zijn
Grappig om te zien hoe de achtervleugel steun vastzit aan de motor constructie
PSN
[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 28-04-2017 13:03 ]
alles kan off-topic
*mierenneukmodus on
180
*mierenneukmodus off
Zie Vettel al meerdere keren flink glijden met de achterkant. Zal dat dan ook de reden zijn dat Rai nu bovenaan staat?
Ik mag hopen dat hij wel in de juiste rijrichting verder is gegaan en niet tegen het verkeer in is gaan rijden.
Maar goed hij verloor inderdaad de achterkant en maakte een 180 waarna hij nog een 180 moest maken om weer weg te komen.
En bijna alle bochten zijn off-camberArjantje72 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:21:
Die baan is wel heel glad zeg.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Ik hoop dat de soft gewoon niet genoeg grip geeft en dat ze allemaal naar de US en de SS grijpen voor de wedstrijd. Kan een leuke wedstrijd opleveren qua strategie.Arjantje72 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:21:
Die baan is wel heel glad zeg.
Waiting on the world to change
Ik probeer die T-wings ook te negerenRobertMe schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:29:
Sauber deze GP ook met een soort van T-wing? Die hadden ze volgensmij nog niet gehad toch (en nog niet vermeld hier)

[ Voor 33% gewijzigd door Dijkstraat op 28-04-2017 11:36 ]
Motor kapte drmee na 1 bocht, niet zijn fout...Dijkstraat schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:34:
Ik heb het begin van de sessie niet gezien, maar waarom heeft Sirotkin geen tijd gezet?
Anderhalf / twee rondjes gereden. Toen versnellingsbak stuk, leek eerst iets met de motor te zijn.Dijkstraat schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:34:
Ik heb het begin van de sessie niet gezien, maar waarom heeft Sirotkin geen tijd gezet?
De motor viel om voor ons nog onbekende redenen uit en was niet snel genoeg meer opnieuw te starten. Die is dus achter de vangrail geduwd door de marshalls.Dijkstraat schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:34:
@mjjveldt versnellingsbak? Heb ik even gemist dan.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 28-04-2017 11:38 ]
Lijkt me dat ie dat nog wel terug krijgt in het seizoen. Maar vooral jammer want het is zijn thuisland waar ze nu zijn. Dat krijgt ie dus niet meer terug.ArnevdS schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:25:
Sirotkin heeft weinig mazzel. Heeft een gesponsorde sessie en kan maar 2 rondjes rijden...
Ik zie dat je volgens de lapcount gelijkt hebt wat betreft ronde. Volgens mij was het echter direct in het begin van lap 2 dan? Meende iig dat ze op Sky zeiden dat het in T2 gebeurde. Kan het echter mis hebben (net als die vorige comment ; )mjjveldt schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:36:
[...]
Anderhalf / twee rondjes gereden. Toen versnellingsbak stuk, leek eerst iets met de motor te zijn.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ferrari heeft een groter probleem, die zijn met de derde turbo bezig
@nachtnet die link in deze post zit goed verstopt maar heeft alle publicaties
zou het dan 2017 spec mgu-k zijn nu bij ver & ric?ANdrode schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:55:
FIA publicaties - Russian Grand Prix: Volgens "doc9" gebruiken Ricciardo/Verstappen een grotendeels nieuwe motor.
offtopic:
@nachtnet die link in deze post zit goed verstopt maar heeft alle publicaties, had hem niet eerder gezien
Ferrari heeft hun derde turbo gemonteerd. Dat betekent natuurlijk niet dat ze de eerste twee niet meer kunnen gebruiken. Ze schijnen nog gewoon heel te zijn. Blijkbaar plannen ze geen upgrades meer, aangezien ze aangegeven hebben volgens de planning die onderdelen aan het vervangen zijn.ANdrode schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:55:
FIA publicaties - Russian Grand Prix: Volgens "doc9" gebruiken Ricciardo/Verstappen een grotendeels nieuwe motor.
offtopic:
@nachtnet die link in deze post zit goed verstopt maar heeft alle publicaties, had hem niet eerder gezien
De tijden in de 1e vrije training zeggen helemaal niks en volgens mij staat het voor de rest 2-1 voor RIC in qualy en 2-1 voor VES in races.Zahariac schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:54:
Houd iemand de score bij tussen VER en RIC? Ben wel benieuwd wat de tussenstand nu is.
Volgens Ferrari zijn de andere 2 nog in prima conditie. Al sluit dit eigenlijk wel een upgrade tijdens het seizoen uit.ANdrode schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:55:
offtopic:
Ik ben benieuwd of de nieuwe RBR ICE's een upgrade hebben gehad. Want er stond voor Barca een upgrade gepland. En om nu 1 race voor een motor upgrade een nieuwe in te zetten is een beetje jammer.
En als het wel een upgrade is dan is het apart dat RBR er 2 heeft en STR en Renault zelf geen.
[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 28-04-2017 12:07 ]
Die pagina's zijn altijd erg handig.. staat hier altijd in de bookmarks. Helaas zijn de updates dit jaar iets minder snel dan vorig seizoen.ANdrode schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:55:
offtopic:
Lees ook eens de event notes.. staat veel info in..
Haas heeft toch al langer problemen met de remmen, ook in de vorige GPs?devil-strike schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:30:
Weet niet maar haas lijkt ook problemen tehebben met nieuwe remmen(carbone), bij elke keer remmen zie je berg remstof vrijkomen niet normaal gewoon.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zijn per deze GP gewisseld van leverancier om juist de problemen weg te krijgen.gambieter schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:21:
[...]
Haas heeft toch al langer problemen met de remmen, ook in de vorige GPs?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Misschien hadden ze iets anders moeten wisselen.. De coureur bijvoorbeeldWom schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:23:
[...]
Zijn per deze GP gewisseld van leverancier om juist de problemen weg te krijgen.
-
Er is wel een upgrade meegenomen gezien onderstaande uitspraak van Horner, maar vermoed dat dat vooral de MGU-K zal zijn??RocketKoen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:05:
[...]
Volgens Ferrari zijn de andere 2 nog in prima conditie. Al sluit dit eigenlijk wel een upgrade tijdens het seizoen uit.
Ik ben benieuwd of de nieuwe RBR ICE's een upgrade hebben gehad. Want er stond voor Barca een upgrade gepland. En om nu 1 race voor een motor upgrade een nieuwe in te zetten is een beetje jammer.
En als het wel een upgrade is dan is het apart dat RBR er 2 heeft en STR en Renault zelf geen.
En daar komt gridstraf #1 voor McLaren aan: bij Race #4 al een 5e component moeten monterenGevraagd naar de motor zegt Horner: “De motor is weer wat beter geworden dan hij was, maar er is nog steeds een gat met de auto’s voor ons.
https://www.motorsport.co...sh-engine-trouble-898935/
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 28-04-2017 12:32 ]
PSN
-15 grid
Dat werkt erg goed dusWom schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:23:
Zijn per deze GP gewisseld van leverancier om juist de problemen weg te krijgen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1