sanderb schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:01:
[...]
Dat is bijna letterlijk wat Horner de afgelopen race vertelde. Coureurs komen uit de jeugdopleiding, we investeren flink, geen prestatieclausules. Vettel's contract was opnieuw onderhandeld nadat hij WDC's op zak had.
Er zat dan ook een zekere logica achter.

Als Max echt weg wil, dan gaat ie. Het zal dan op contractbreuk aankomen, en dan moet er dus flink betaald worden om te compenseren.
Max is een droomcoureur. Hij heeft de snelheid, maar krijgt daarnaast ook nog eens flink aandacht. En daar kan hij dan ook nog eens prima mee omgaan. Voor sponsors is hij interessanter dan een Räikkönen of Bottas.
De vraag is alleen of het verstandig is om te vertrekken en alle bruggen te verbranden aan het begin van je carrière. Die Renault wordt ook langzaam minder waardeloos, en een chassis bouwen kunnen ze wel. Verder lijkt het qua motor na 2021 alsnog de 1,6L V6 te gaan worden, met simpelere hybride systemen. Dat zou betekenen dat een fabrikant in kan stappen voor 2021 en niet alles weggooit. Dat zal de deur naar VAG weer een beetje openen voor RB. Ik betwijfel of ze bij Renault blijven want het is al jaren gedoe.
Exact datzelfde geldt overigens voor RIC... en ik denk dat die er steeds minder zin in heeft om naast Max te rijden. Het zit RIC mee en hij pakt meer punten, maar intussen begint hij wel het kwalificatieduel te verliezen.
Ik zie hem dan ook eerder vertrekken naar Ferrari. Hopelijk alleen voor volgend seizoen want dan komt Sainz in RBR en gaat hij daar weer ruzie lopen maken met Max. Hij eerst even oprotten en dan mag Ric gaan. Max rijdt Kvyatt toch wel zoek mag ik hopen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.