Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Gefeliciteerd @Kahlessx en welkom bij de club. ;-)

Maar eigenlijk kwam ik langs om wat onvervalste batterijvoyeurisme tonen. Gewoon omdat het kan.

De 28kWh accu bestaat uit 6 blokken van 10 modules en 6 blokken van 6 modules. Bij elkaar 96 modules van 3.7 volt nominaal. Hier zie je iemand die zo'n accu op de sloop heeft gehaald en in gaat zetten als thuisbatterij.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 20:44
Jij had hem nog niet gekocht toch? Zou het nu heel snel afronden er is al aardig wat kritiek op en de pot is wellicht zo leeg?
Maar had dit niet verwacht en kan hem ook niet echt begrijpen eerlijk gezegd.
Maar van harte met de korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Sjabba1979 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:06:
[...]

Jij had hem nog niet gekocht toch? Zou het nu heel snel afronden er is al aardig wat kritiek op en de pot is wellicht zo leeg?
Je klinkt als een autodealer man.. op de hyundai site staat ook al “nu tijdelijk met 4000 euro subsidie”. Lekker de klant opjutten, de landen om ons heen hebben al meer dan een jaar incentives, sommige gaan zelfs omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 20:53
[...]

Dat was iemand anders, ik rijd er al 3 jaar met veel plezier in rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:08
Net een offerte laten maken voor een nieuwe Ioniq. Ze boden 19k voor mijn oude (2019) ioniq, dat zou op een afschrijving van 9378,- uitkomen. Da's nogal fors hoger dan de planning van 4133,-
Ook typisch dat de niet Hyundai dealers er meer voor willen terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DonChaot schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:24:
Net een offerte laten maken voor een nieuwe Ioniq. Ze boden 19k voor mijn oude (2019) ioniq, dat zou op een afschrijving van 9378,- uitkomen. Da's nogal fors hoger dan de planning van 4133,-
Dat is toch standaard dat andere merkdealers meer betalen om je over te halen?

Wat zegt de ANWB koerslijst er van?

Is particulier verkopen niet handiger?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:08
Voor wat het waard is anwb: inruil bij autobedrijf 24k. Maar goed de anwb zal hem niet kopen.
Particulier lijkt me niet mogelijk. Voor een dergelijk bedrag zou ik als koper liever een auto kopen met garantie en met subsidie dan bij een louche verkoper als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Andere dealer zoeken? Wijzen op de koerslijst? Je bent vrij om zelf een dealer te kiezen tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:35
Zoals altijd: doorrijden is voordeliger (Als de mijne total loss zou gaan, zou ik trouwens weer het oude model kopen zodat ik nog steeds op 1 dag naar de wintersport kan)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Ben nu zeer aan het twijfelen voor de ionic 2020 premium met de subsidie.. het ziet er alleen naar uit dat ik tot september thuis moet werken en daarna 1 dag in de week woon werk verkeer (45 km enkele reis), daar gaat de noodzaak voor een auto :(

Met het risico dat ik nu terecht gewezen word, maar wat is op dit moment voor een ionic de ideale laadpaal en -pas?

[ Voor 19% gewijzigd door CopyCatz op 05-06-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
DonChaot schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:24:
Dat is wel erg weinig; ik kreeg in 2019 voor een van een kleine 3 jaar oud juist iets meer dan de ANWB-richtprijs van 22.500. Inderdaad zou ik ook nog andere dealers proberen.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 23:32
[...]

Dank je. Ik ben blij met mijn Ioniq. Wel vreemd, de eerste rit heb ik zo zuinig mogelijk proberen te rijden, omdat het ook een grote afstand was die ik moest rijden.. Achter een vrachtwagen continue 95 km/u op de teller, 90 a 91 km/u op mijn GPS.. Geen snelheids wisselingen
Verbruik 13.2 kWh/100km !

Ik lees op dit forum dat onder de 10 kWh/100km makelijk haalbaar is? Is dat dan de nieuwe Ioniq, want die van mij gaat dat never nooit halen. In ieder geval niet op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
TwOkkie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:05:
Gefeliciteerd @Kahlessx en welkom bij de club. ;-)
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Kahlessx schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:12:
[...]
Onder de 10 kWh heb ik op snelwegritten nog nooit gehaald. Maar 13.2 is wel weer erg hoog voor 88 km/u gemiddeld. Hoe is het met je bandenspanning?

Waar lees je deze waarde af? Als je de auto uitschakelt, zie je de statistieken van de afgelopen rit of kort opeenvolgende ritten. Op je Navi/Entertainment-scherm kun je de ergens via de EV-knop de historie zien van deze ritten. Op het instrumentenpaneel heb je ook dat menu met Trip-A, Trip-B en verbruik. Dat verbruiksmetertje moet je ofwel zelf resetten, ofwel in het rijdersmenu kiezen op welk moment deze automatisch gereset mag worden.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:50
[...]

Dank je. Ik ben blij met mijn Ioniq. Wel vreemd, de eerste rit heb ik zo zuinig mogelijk proberen te rijden, omdat het ook een grote afstand was die ik moest rijden.. Achter een vrachtwagen continue 95 km/u op de teller, 90 a 91 km/u op mijn GPS.. Geen snelheids wisselingen

Ik lees op dit forum dat onder de 10 kWh/100km makelijk haalbaar is? Is dat dan de nieuwe Ioniq, want die van mij gaat dat never nooit halen. In ieder geval niet op de snelweg.
Weg misschien nat? Dat scheelt ook in het verbruik.
Een verbruik van minder dan 10 kWh/100km op de snelweg vind ik ook wel heel weinig. Ben van de week bij ruim 27 graden 250 km over de snelweg gereden met 100 km/h ingesteld op de cruisecontrol. Verbruik 11,5.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wij hebben all weather banden, en dan is het niet makkelijk om een heel laag verbruik te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:27
Op snelweg rij ik meestal tegen de 90 op de teller achter een vrachtauto en kom makkelijk onder de 10kWh. Ik heb wel de regen uitgeschakeld want dat scheelt ook weer en je moet natuurlijk wel de verbruiksteller op nul zetten voor die rit.

Edit. Verder geen airco en/of verwarming aan en de banden op 2,8/9 bar.

[ Voor 13% gewijzigd door PeterZ(on) op 05-06-2020 17:41 ]

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
[...]

Dat haal je echt wel (zeker slipstreamend achter een vrachtwagen). Vergeet echter niet dat de verwarming/airco bij verbruik opgeteld wordt en dat ook zijwind funest kan zijn voor je verbruik. Zijwind helpt ook de slipstream om zeep tenzij je achterop de vrachtwagen 'geplakt' zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
[...]
Geen zorgen. Was dat vandaag? Er stond nogal veel wind en warm was het ook niet echt. Lijkt me een normaal gebruik. Zelf rij ik in de zomer rond de 12kWh/100km gemiddeld en in de winter meer richting 14. 10 lukt me in ieder geval nooit behalve bij achter een vrachtwagen hangen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Dit zal ook niet bevorderlijk zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djpp_3bDRtmyUfTRxkRWMLgBAow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VdwUZGoFYWOaFwvNP2pX792q.jpg?f=user_large

Blijkbaar deze, een winterbanden setje met zo goed als nieuw profiel :(
https://www.kwik-fit.nl/a...cept-evo2/hk205-55h16w320

Keuzes:
- ik haal ze eraf en zet er zomer en/of all-season banden erop
- ik rij ze af en daarna zomer en/of all-season banden erop
- ik koop een setje velgen met zomerbanden en zet die erop.. winterbanden in de schuur

Als zomerbanden zal ik denk ik deze nemen
https://www.kwik-fit.nl/a.../primacy-4/mi205-55h16pr4

[ Voor 51% gewijzigd door rfcdejong op 05-06-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
RaymondD schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Geen zorgen. Was dat vandaag? Er stond nogal veel wind en warm was het ook niet echt. Lijkt me een normaal gebruik. Zelf rij ik in de zomer rond de 12kWh/100km gemiddeld en in de winter meer richting 14. 10 lukt me in ieder geval nooit behalve bij achter een vrachtwagen hangen.
Gisteren was het volop regen, maar ik werk voorlopig thuis dus dan ook geen snelweg kilometers meer. In de stad kreeg ik hem overigens redeliijk onder de 10 door 45-50 te rijden en amper de pendaal in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Mag ik jullie mening vragen, momenteel 205/55 R116
Nu zie ik dat zelfs 20 inch voor Ioniq verkrijgbaar is

Gekkewerk?
https://www.velgenland.nl...gen/evolution/s242-81874/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Kahlessx schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:27:

Gekkewerk?
Dat moet je helemaal zelf weten :) maar gaat wel ten koste van comfort en verbruik. Voor mij geen optie dus.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:06
PeterZ(on) schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Ik had de livestream ook maar gedeeltelijk gezien.want genoeg andere bezigheden. De video laat meestal meer beelden van Pavel zien en de hoogtepunten, maar het was voor mij nu niet echt een race maar meer een ritje.

Ik snap ook niet waarom men zo graag die (max) regen gebruikt, gaat echt ten koste van de efficiëntie, ook op de snelweg. Maar dat idee zit er zo vast ingehamerd dat velen dat gebruiken. Onlangs in Autovisie ook een verslaggever die max regen gebruikte om energie terug te winnen, die begrijpt er dus echt niks van. Maar velen die het lezen denken dus dat het noodzakelijk is. 8)7
Heeft bij mij niks met onwetendheid te maken, ik vind gewoon het one-pedal-driving gevoel erg fijn. Verder denk ik maar zo: bij een noodstop sta ik een fractie eerder stil dan zonder regen: zodra je je voet van het gas haalt remt-ie al. Zonder regen moet je eerst de rem nog intrappen. Kan belangrijk zijn.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
pmiddeld schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Heeft bij mij niks met onwetendheid te maken, ik vind gewoon het one-pedal-driving gevoel erg fijn. Verder denk ik maar zo: bij een noodstop sta ik een fractie eerder stil dan zonder regen: zodra je je voet van het gas haalt remt-ie al. Zonder regen moet je eerst de rem nog intrappen. Kan belangrijk zijn.
Als je dat fijner vindt moet je dat gewoon gebruiken, zit er tenslotte op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
CopyCatz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Je klinkt als een autodealer man.. op de hyundai site staat ook al “nu tijdelijk met 4000 euro subsidie”. Lekker de klant opjutten, de landen om ons heen hebben al meer dan een jaar incentives, sommige gaan zelfs omhoog.
? Dan heb je mijn eerdere post niet gelezen...
Dat ik niet klink zoals jij wilt wil niet betekenen dat ik niets te zeggen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Kahlessx schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:27:

Gekkewerk?
Ik heb 18 inch, 225-45-18 (of 225-40-18, moet ik nakijken). Met all season. Michelin Crossclimate. Rijdt heerlijk maar zonder rekening te houden met zuinigheid rijd ik tegen de 7kwh per 100km. Als het wat kouder wordt onder de 6,5. Met originele banden wat kort gereden maar daar haalde ik ook geen 10+ mee.
Ik rijd niet achter een vrachtwagen 90, maar gewoon door en vlot optrekken.

Maar deze maat stuurt beter en veren is ook wat prettiger, stabieler op de weg en koppel kan die beter kwijt. Ziet er vind ik ook mooier uit. Geen moment spijt van maar ik rijd dan ook geen afstanden waarbij ik tussendoor moet laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Sjabba1979 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:46:
[...]

Ik heb 18 inch, 225-45-18 (of 225-40-18, moet ik nakijken). Met all season. Michelin Crossclimate. Rijdt heerlijk maar zonder rekening te houden met zuinigheid rijd ik tegen de 7kwh per 100km. Als het wat kouder wordt onder de 6,5. Met originele banden wat kort gereden maar daar haalde ik ook geen 10+ mee.

Maar deze maat stuurt beter en veren is ook wat prettiger, stabieler op de weg en koppel kan die beter kwijt. Ziet er vind ik ook mooier uit. Geen moment spijt van maar ik rijd dan ook geen afstanden waarbij ik tussendoor moet laden.
Ik denk dat je een foutje hebt gemaakt in je cijfers, want een verbruik van 6,5kWh/100km is onhaalbaar.
Bedoel je misschien 1:6,5 (1kWh op 6,5 km)?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
SpongeRob schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat je een foutje hebt gemaakt in je cijfers, want een verbruik van 6,5kWh/100km is onhaalbaar.
Bedoel je misschien 1:6,5 (1kWh op 6,5 km)?
Helemaal waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Nou vanmiddag voor het eerst echt een issue met mijn Ioniq; hij wil niet meer laden :( Laad nu tijdelijk met de granny charger vanwege een verhuizing en dat ging de afgelopen weken prima. Steek de kabel in de auto en dan de lader in het stopcontact en dan begint hij. Echter gaat nu de lader aan en knippert het groene lampje zoals het hoort, maar de kabel in de auto wordt niet vergrendeld en hij start niet meer met laden. Kon met de 4% lading die er nog in zat nog net heen en weer rijden naar een paal bij een garagebedrijf, maar hier precies hetzelfde. Lampje op de paal wordt groen, maar de kabel wordt niet vergrendeld en het laden start niet. Misschien is de vergrendelmotor kapot ofzo.

Maandag maar eens bellen met de dealer, mogen ze hem komen ophalen met de autoambulance. Lijkt me een garantiegevalletje. Ben benieuwd wat ze zeggen...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Shapeshifter schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:34:
Nou vanmiddag voor het eerst echt een issue met mijn Ioniq; hij wil niet meer laden :( Laad nu tijdelijk met de granny charger vanwege een verhuizing en dat ging de afgelopen weken prima. Steek de kabel in de auto en dan de lader in het stopcontact en dan begint hij. Echter gaat nu de lader aan en knippert het groene lampje zoals het hoort, maar de kabel in de auto wordt niet vergrendeld en hij start niet meer met laden. Kon met de 4% lading die er nog in zat nog net heen en weer rijden naar een paal bij een garagebedrijf, maar hier precies hetzelfde. Lampje op de paal wordt groen, maar de kabel wordt niet vergrendeld en het laden start niet. Misschien is de vergrendelmotor kapot ofzo.

Maandag maar eens bellen met de dealer, mogen ze hem komen ophalen met de autoambulance. Lijkt me een garantiegevalletje. Ben benieuwd wat ze zeggen...
Op google zijn veel resultaten m.b.t het niet meer laden, maar als je garantie heb...
Zie bijvoorbeeld hier https://www.ioniqforum.co...charge.34503/#post-414947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Bij de ANWB een gratis laadpas besteld en ontvangen, maar de website is onduidelijk en mijn vorige laadsessie is nog steeds niet zichtbaar, daarbij ook geen App. Inmiddels op onderzoek gegaan en is mijn keuze gevallen op een laadpas met abbonementje bij vandebron. Tevens bij MAINGAU mezelf aangemeld. Er zijn wel heel veel aanbieders...

Daarbij heb ik een smoov app gedownload voor de laadpaal bij mij in de buurt.
In het menu van mijn ioniq instellingen gevonden voor het laden, daar stond alles op 'maximaal'.

Wat ik nog niet begrijp zijn twee dingen:

- waarom het laden op de 11kWh laadpaal volgens mijn Ioniq 8:30 uur duurt van 20 tot 100% (dus ik ga over 6 uur maar ontkoppelen, dan is ie ergens rond de 80%), dus het laden gaat maar op ongeveer 3.7kWh (1 fase). Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de Ioniq op 3 fase kon laden..

- de smoov app zegt dat het laden is gestart, maar staat op 0% en 0kWh laden, daarbij lockt hij de laadpaal niet op mijn kabel, dus de ANWB laadpas heb ik moeten gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door rfcdejong op 06-06-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH

Geen laden op tijd aanstaan?
een obstakel in bij de laadpoort waardoor de stekker er niet ver genoeg in wil?
Wellicht even je 12v accu loskoppelen. 1 minuut wachten en waar aankoppelen (voor "reset")?
nb. je het 24x7 support onder fabrieksgarantie, dus je hoeft niet tot maandag te wachten...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Kahlessx Je Ioniq laadt vermoedelijk niet op 11 kW maar op 3.6 kW op een 3 fase paal (enkelfase dus)... Dat verklaart de langere duur. Daarnaast zie ik nog wel eens het laden langzaam starten, en de tijd wordt dan niet aangepast. Meestal zijn we hier in een uurtje of 5 klaar (Ioniq 2019).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
daemonix schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:18:
@Kahlessx Je Ioniq laadt vermoedelijk niet op 11 kW maar op 3.6 kW op een 3 fase paal (enkelfase dus)... Dat verklaart de langere duur. Daarnaast zie ik nog wel eens het laden langzaam starten, en de tijd wordt dan niet aangepast. Meestal zijn we hier in een uurtje of 5 klaar (Ioniq 2019).
Ik ben me er op aan het inlezen, het zou ook nog aan de laadkabel kunnen liggen.
Ik lees net het volgende https://www.4ev.nl/hyunda...10&orderBy=0&pageNumber=1
Alle 1-fase/3-fase (16A en 32A) Type 2 Mennekes kabels kunnen gebruikt worden om jouw Hyundai Ioniq op te laden. Dit zal de laadtijd echter niet altijd versnellen. De Hyundai Ioniq heeft een maximaal laadvermogen van 6.6 kW.

Wij adviseren je daarom om voor jouw Hyundai Ioniq een 1-fase 32A Hyundai Ioniq laadkabel te kiezen. Ga je toch voor een 3-fase variant? Op deze pagina vind je alle geschikte Type 2 Mennekes kabels. Advies nodig? Neem dan contact op!
Dus blijkbaar heb ik een 1 fase kabel van 16A
En er zit een kabel in mijn auto voor thuisladen, verder volgens mij geen andere.

Dus nog aan te schaffen:
3 fase kabel voor 11kWh
CCS kabel om te kunnen snelladen

[ Voor 9% gewijzigd door rfcdejong op 06-06-2020 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Kahlessx schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:20:
[...]

Ik ben me er op aan het inlezen, het zou ook nog aan de laadkabel kunnen liggen.

[...]

En er zit een kabel in mijn auto voor thuisladen, verder volgens mij geen andere.

Dus nog aan te schaffen:
3 fase kabel voor 11kWh
CCS kabel om te kunnen snelladen
Een Ioniq kan geen 3 fase laden. 3,6kW laden op een 11kW laadpaal is normaal. En ja, dat duurt lang. Op een 22kW paal laad hij met 6,6kW. Dat is de maximale laadsnelheid op AC. CCS kabels zitten vast aan de lader, die kun je niet zelf aanschaffen. Heb je je wel in deze materie verdiept voordat je deze aanschaf deed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Kahlessx schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:20:
[...]

[...]

Dus nog aan te schaffen:
3 fase kabel voor 11kWh
Nee, dat helpt je niet.11 kW laders (let op het ontbreken van de h) laden per fase op 11/3 kW= 3.7 kW. De Ioniq laadt maar op 1 fase. Sneller kan de paal niet, dat gaat alleen sneller als je aan een 22 kW paal gaat staan (22/3=7.4 kW). 11 kW palen zijn 16 A per fase, 22 kW zijn 32 A per fase. Op je huidige kabel kun je vast wel zien dat het een 32 A kabel is.

En zoals al aangegeven kun je een CCS kabel niet zelf aansluiten, die zitten vast aan de DC laders.

[ Voor 6% gewijzigd door daemonix op 06-06-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
RaymondD schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:41:
[...]

Een Ioniq kan geen 3 fase laden. 3,6kW laden op een 11kW laadpaal is normaal. En ja, dat duurt lang. Op een 22kW paal laad hij met 6,6kW. Dat is de maximale laadsnelheid op AC. CCS kabels zitten vast aan de lader, die kun je niet zelf aanschaffen. Heb je je wel in deze materie verdiept voordat je deze aanschaf deed?
3,66 kW en 7.33kW bedoel je. Zoals ik al eerder had vermeld, ik was eerst op zoek naar een BMW i3 en daar had ik me op ingelezen, die laad wel 3 fase op. Dat ik vervolgens een Ioniq heb gekocht was impulsief. Het is mij nu inmiddels ook duidelijk dat de Ioniq dit als beperking heeft. Al maakt het mij eigenlijk niet uit, 7 uur aan de lader om naar 80% te gaan c.q. +- 20km/uur laden, is voor mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
daemonix schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Nee, dat helpt je niet.11 kW laders (let op het ontbreken van de h) laden per fase op 11/3 kW= 3.7 kW. De Ioniq laadt maar op 1 fase. Sneller kan de paal niet, dat gaat alleen sneller als je aan een 22 kW paal gaat staan (22/3=7.4 kW). 11 kW palen zijn 16 A per fase, 22 kW zijn 32 A per fase. Op je huidige kabel kun je vast wel zien dat het een 32 A kabel is.

En zoals al aangegeven kun je een CCS kabel niet zelf aansluiten, die zitten vast aan de DC laders.
Dank je voor de informatie, het goede nieuws is dat ik dus geen 250 euro hoeft uit geven voor een betere kabel haha. Ik zal eens kijken op mijn kabel of er iets op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Kahlessx schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:12:
[...]

3,66 kW en 7.33kW bedoel je.
Nee, max laadsnelheid AC is 6,6 kW. Dat is het maximale vermogen van de omvormer in de Ioniq. Ik heb dat overigens nooit als probleem ervaren en ik heb niet eens een lader aan huis. Ik laad publiek ca. 300 meter van mijn huis. Je weet dat AC lang duurt, als het snel moet zoek je een snellader.

Zie ook hier: https://ev-database.nl/auto/1057/Hyundai-IONIQ-Electric

[ Voor 23% gewijzigd door RaymondD op 06-06-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
RaymondD schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:18:
[...]
Nee, max laadsnelheid AC is 6,6 kW. Dat is het maximale vermogen van de omvormer in de Ioniq. Ik heb dat overigens nooit als probleem ervaren en ik heb niet eens een lader aan huis. Ik laad publiek ca. 300 meter van mijn huis. Je weet dat AC lang duurt, als het snel moet zoek je een snellader.

Zie ook hier: https://ev-database.nl/auto/1057/Hyundai-IONIQ-Electric
Duidelijk, ook bedankt voor de informatie.
Zojuist ook een leuk artikel op tweakers gelezen.
reviews: Van snelladen tot slim laden - Voldoende laadpalen, voldoende stroom?

Ik laad momenteel ook op een publieke paal, op 200 meter afstand zit een Allego 11kW en op 500 meter afstand blijkbaar een The New Motion 22kW. Alleen die The New Motion laadpaal blijkt achter slagbomen te staan, voor medewerkers en bezoekers bij dat bedrijf. Andere palen van The New Motion zijn zelfs maar 3 kW en wat blijkt, van particulieren...

Voor een oprit moet ik een vergunning aanvragen voor 470 euro en de kans is dat ie niet word goedgekeurd.

[ Voor 25% gewijzigd door rfcdejong op 06-06-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
De smoov app heb ik inmiddels ook werkend door te koppelen aan mijn laadpas, plots verscheen mijn huidige laadsessie welke ik ruim 3 uur geleden ben gestart. Via SEPA betaling werkt de betaling misschien niet, maar nu die aan een laadpas gekoppeld kan worden ben ik helemaal blij.

Mijn 1ste laadsessie, geeft aan 5kW charging speed, maar dat zal wel 3.7kW zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9Bpe3PNttuQ8pNKdQ_Ej_SHKAE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V4yu6HxCs8wFo9Gi0uPxCpZC.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door rfcdejong op 06-06-2020 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
Kahlessx schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Duidelijk, ook bedankt voor de informatie.
Zojuist ook een leuk artikel op tweakers gelezen.
reviews: Van snelladen tot slim laden - Voldoende laadpalen, voldoende stroom?

Ik laad momenteel ook op een publieke paal, op 200 meter afstand zit een Allego 11kW en op 500 meter afstand blijkbaar een The New Motion 22kW. Alleen die The New Motion laadpaal blijkt achter slagbomen te staan, voor medewerkers en bezoekers bij dat bedrijf. Andere palen van The New Motion zijn zelfs maar 3 kW en wat blijkt, van particulieren...

Voor een oprit moet ik een vergunning aanvragen voor 470 euro en de kans is dat ie niet word goedgekeurd.
Ook nog even rekening mee houden dat veel palen 2 aansluitingen hebben die het vermogen delen.
11kW paal = 3kW (afgerond) laden. Bij 2 auto's aangesloten nog maar 1,5kW
22kW paal = 6,6kW laden. Bij 2 auto's aangesloten nog maar 3,3kW

Bijvoorbeeld in parkeergarages vergis ik me hier nogal eens in. Duurt soms langer dan verwacht, maar in NL is een CCS snellader altijd wel in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
rdfeij schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:26:
[...]

Ook nog even rekening mee houden dat veel palen 2 aansluitingen hebben die het vermogen delen.
11kW paal = 3kW (afgerond) laden. Bij 2 auto's aangesloten nog maar 1,5kW
22kW paal = 6,6kW laden. Bij 2 auto's aangesloten nog maar 3,3kW

Bijvoorbeeld in parkeergarages vergis ik me hier nogal eens in. Duurt soms langer dan verwacht, maar in NL is een CCS snellader altijd wel in de buurt ;)
Thanks, dan hoef ik dat niet te ondervinden en 'te schrikken' dat ik misschien niet voldoende heb voor een wat langere reis, maar wat je zegt.. snelladers genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18

PeaceNlove

Deugleuter

Kahlessx schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:18:
De smoov app heb ik inmiddels ook werkend door te koppelen aan mijn laadpas, plots verscheen mijn huidige laadsessie welke ik ruim 3 uur geleden ben gestart. Via SEPA betaling werkt de betaling misschien niet, maar nu die aan een laadpas gekoppeld kan worden ben ik helemaal blij.

Mijn 1ste laadsessie, geeft aan 5kW charging speed, maar dat zal wel 3.7kW zijn.

[Afbeelding]
5kW kan wel kloppen hoor, ik ken ook wel een paar Allego palen die dat leveren op 1 fase. Die palen zijn dan 3x25A en daardoor op 1 fase ongeveer 5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
PeaceNlove schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:05:
[...]

5kW kan wel kloppen hoor, ik ken ook wel een paar Allego palen die dat leveren op 1 fase. Die palen zijn dan 3x25A en daardoor op 1 fase ongeveer 5kW
Dat klopt blijkbaar, want oops... mijn Ioniq tot 88% geladen, terwijl ik er toch wat extra vroeg heen gegaan ben. Fijn dat paaltje bij mij in de straat toch sneller dan 3.7kW. Binnen 4 uur gaat ie dan van 20% naar 80%

In 4 uur en 15 min totaal 19kWh toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_efWnpBBKovMCD6XSqM8kR-SUPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/274yGS4D9efCsQb0rHu8z1tK.jpg?f=fotoalbum_large

En volgens EVNotify (en ook canIoniq104 gedownload) dan ook 88% op display, dus op het totaal daadwerkelijk 84%

In totaal is mijn Ioniq 17914.8 kWh opgeladen over 111983 km = door de vorige (lease-) eigenaar 6.25 km/Kwh, niet bepaald zuinig mee gereden a 16 kWh / 100 km (of met het discharged aantal wellicht iets zuiniger)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwXqkHSe6bTTgF7Stpx-Dqzo2ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIZAJUITWjvHSLyuuaR2O0jX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door rfcdejong op 06-06-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Weet iemand of dit nog actueel is?
https://goedkoperrijden.b...dpas-maingau-energie.html

Snelladen bij Fastned met de Ionic dan ongeveer 6 cent per kWh
Overigens alleen gebruiken bij snelladen, want je betaal per minuut en op 1 fase is die dan weer erg duur.

oh jammer.. antwoord gevonden, 2,5 jaar oud nieuws haha
https://goedkoperrijden.b...ieven-per-1-februari.html

[ Voor 21% gewijzigd door rfcdejong op 06-06-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Kahlessx schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:57:
[...]

Op google zijn veel resultaten m.b.t het niet meer laden, maar als je garantie heb...
Zie bijvoorbeeld hier https://www.ioniqforum.co...charge.34503/#post-414947
Maar dit lijkt te gaan over de 12V accu, mijn auto gaat gewoon aan en ik kan er mee rijden, hij laadt alleen niet.
BarryH schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Geen laden op tijd aanstaan?
een obstakel in bij de laadpoort waardoor de stekker er niet ver genoeg in wil?
Wellicht even je 12v accu loskoppelen. 1 minuut wachten en waar aankoppelen (voor "reset")?
nb. je het 24x7 support onder fabrieksgarantie, dus je hoeft niet tot maandag te wachten...
Eerste wat ik gechecked heb, maar ik heb die functionaliteit nog nooit gebruikt en stond dus ook nog uit. Even aan gezet en weer uit, maar mocht niet baten. Ook de laadsnelheid reduceren ofzo hielp me niet.

Verdomd, je hebt gelijk, ik ga meteen die lui bellen, helemaal vergeten!

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Ik zou zeggen: hou ons op de hoogte. En succes met het oplossen van het probleem.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
PeaceNlove schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:05:
[...]

Een paal laad met max: 230V * 32A (1fase) is 7.3kW
Je staat dan dus met 32A te laden

Als je auto minder vermogen aangeeft kan dat verschillende redenen hebben:
- Paal heeft te weinig spanning/stroom waardoor minder vermogen beschikbaar is (Paal is beperkt zoals je al aangeeft)
- Je auto staat op midden snelheid om te laden (je kunt kiezen tussen 16,25 en 32A laadstroom) 25A geeft 5.7kW (minus kabel/omvormer verliezen is dat ongeveer 5kW)
- De paal regelt zelf het laadvermogen terug op piekmomenten. Dit staat bijvoorbeeld in Amsterdam vaak op de paal vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Blokker_1999 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:48:
Ik zou zeggen: hou ons op de hoogte. En succes met het oplossen van het probleem.
Nou, 12V accu en zekeringen waren nog helemaal in orde, auto gaat ook gewoon aan en je kan er mee rijden. Zodra je de auto aansluit hoor je hem licht klikken in de buurt van het inspectiepaneel. Het vermoeden is dat een relais dat de vergrendeling regelt niet lekker is, waardoor de stekker niet vergrendeld wordt, waardoor hij niet gaat laden. Hij is op de ambulance geladen en naar de dealer gestuurd, ga ze maandag bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
rdfeij schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:47:
[...]

Een paal laad met max: 230V * 32A (1fase) is 7.3kW
Je staat dan dus met 32A te laden

Als je auto minder vermogen aangeeft kan dat verschillende redenen hebben:
- Paal heeft te weinig spanning/stroom waardoor minder vermogen beschikbaar is (Paal is beperkt zoals je al aangeeft)
- Je auto staat op midden snelheid om te laden (je kunt kiezen tussen 16,25 en 32A laadstroom) 25A geeft 5.7kW (minus kabel/omvormer verliezen is dat ongeveer 5kW)
- De paal regelt zelf het laadvermogen terug op piekmomenten. Dit staat bijvoorbeeld in Amsterdam vaak op de paal vermeld.
Inderdaad, veel (nieuwe) Allego palen schroeven het vermogen terug tijdens piekuren (17:00-21:00). Bij mij gaat dat soms maar met 1,5 kW. Je kunt dit overrulen door in de Smoov app een vertrektijd aan te geven. Als het goed is staat dat allemaal op een sticker op de laadpaal. Volgens mij zijn dit wel allemaal 22 kW palen en als er nog een auto aan hangt wordt het vermogen gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Sjabba1979 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:46:
[...]
Met originele banden wat kort gereden maar daar haalde ik ook geen 10+ mee.
Moeilijk is het anders niet hoor :+ . Laagste wat ik gezien heb bij mijzelf is 84Wh/100km maar dat was een kort ritje van 14km. Zonet 55km gedaan aan een gemiddelde van 89Wh/100km.

Ik zie mensen vaak een verkeerd idee hebben bij hoe je zuinig moet rijden. Ik trek ook wel eens goed door aan een rood licht, heb al menig wagen, soms met verstomming, achter mij gelaten. Alleen die Tesla Model X, dat lukte me niet om 1 of andere duistere reden, zelfs niet in sport modus :+ . De belangrijkste factor voor mij blijft vooral om je kruissnelheid constant te houden. Ik rij dan ook zo goed als altijd tegen de begrenzer aan.

https://1drv.ms/u/s!Ah6va-xfmqVsh51vt650GpSRlTQnmw

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crlz
  • Laatst online: 22-04 18:57
Goedenavond,

Ik ben sinds kort ook een trotse eigenaar van een Hyundai Ioniq Electric uit 2016. Nu wilde ik graag er een dakkoffer en dakdragers voor de vakantie aanschaffen, maar online word ik er niet wijzer van. Zo zegt de ene site dat ze dakdragers verkopen voor de ioniq maar dat het op eigen risico is en op bijvoorbeeld EV database geven ze voor dakbelasting 0 kg. Betekend dit dat de ioniq ev geen dakdrager en dakkoffer mag dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Crlz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:13:
Goedenavond,

Ik ben sinds kort ook een trotse eigenaar van een Hyundai Ioniq Electric uit 2016. Nu wilde ik graag er een dakkoffer en dakdragers voor de vakantie aanschaffen, maar online word ik er niet wijzer van. Zo zegt de ene site dat ze dakdragers verkopen voor de ioniq maar dat het op eigen risico is en op bijvoorbeeld EV database geven ze voor dakbelasting 0 kg. Betekend dit dat de ioniq ev geen dakdrager en dakkoffer mag dragen?
Ja hoor kan makkelijk, YouTube: Hyundai Ioniq Electric - Dachträger 1.0 Alt !!! Dave heeft er zelfs een daktent op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
formeel mag het alleen niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
BarryH schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:19:
Dat wist ik niet. Nu heeft Dave wel meer gedaan wat niet officieel is, trekhaak bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Crlz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:13:
Goedenavond,

Zo te zien ook gewoon te koop, eerste hit, wellicht voor de hybrid
https://www.dakdragerspec...UV-vanaf-2016-Farad-staal

Waarom zou het niet mogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 16:52
Kahlessx schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:37:
[...]

Zo te zien ook gewoon te koop, eerste hit, wellicht voor de hybrid
https://www.dakdragerspec...UV-vanaf-2016-Farad-staal

Waarom zou het niet mogen?
Ik heb deze dakdragers ook. Werkt goed. Alleen niet te strak aandraaien. (Staat goed uitgelegd in de handleiding). Heb ze deze winter gebruikt voor de wintersport en de grootste maat dakkoffer erop gehad.

Op het kentekenbewijs wordt alleen vermeld dat het trekgewicht - kg is. Er staat niets over de dakbelasting. Wij hebben ook nog een ioniq hybrid en daar passen ze ook op. Dak is exact gelijk. (beide premium met schuif kanteldak). Ik was wel bang dat de lak zou beschadigingen, maar daarvan is niets te zien. Wel eerst de lak onder de dragers goed schoonmaken.

[ Voor 26% gewijzigd door LionkingNL op 07-06-2020 23:13 ]

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
LionkingNL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:05:
[...]

Ik heb deze dakdragers ook. Werkt goed. Alleen niet te strak aandraaien. (Staat goed uitgelegd in de handleiding). Heb ze deze winter gebruikt voor de wintersport en de grootste maat dakkoffer erop gehad.

Op het kentekenbewijs wordt alleen vermeld dat het trekgewicht - kg is. Er staat niets over de dakbelasting. Wij hebben ook nog een ioniq hybrid en daar passen ze ook op. Dak is exact gelijk. (beide premium met schuif kanteldak). Ik was wel bang dat de lak zou beschadigingen, maar daarvan is niets te zien. Wel eerst de lak onder de dragers goed schoonmaken.
Wat is het effect op je range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

RKD

BarryH schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:19:
Ik heb zelf ook vrij uitgebreid gezocht maar heb nog niet echt duidelijk kunnen vinden dat het niet mag. Er staat namelijk in de handleiding van de auto geen maximale daklast vermeld, en de RDW registreert die informatie ook niet dus de politie moet bij een controle uitgaan van de handleiding van de auto waar het dus niet in staat....

Het is een beetje een grijs gebied, er staat niet dat het niet mag en er staat ook niet dat het wel mag :P
BarryH schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:24:
[...]

Wat is het effect op je range?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
LionkingNL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:05:
[...]

Staat er in de handleiding van de hybrid wel een maximale daklast vermeld?

[ Voor 47% gewijzigd door RKD op 08-06-2020 10:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik heb ook nog even gezocht en ElectricDave heeft nog een video over een dakdrager, YouTube: Ioniq Electric - Dachträger 2.0 mit ABE und Zulassung 100kg Dachlast en deze heeft een ABE goedkeuring (https://www.bussgeldkatalog.org/abe-betriebserlaubnis/) waardoor deze drager legaal gebruikt mag worden in Duitsland. Dus ik zou zeggen dat je het legaal kunt gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 16:52
RKD schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Ik heb zelf ook vrij uitgebreid gezocht maar heb nog niet echt duidelijk kunnen vinden dat het niet mag. Er staat namelijk in de handleiding van de auto geen maximale daklast vermeld, en de RDW registreert die informatie ook niet dus de politie moet bij een controle uitgaan van de handleiding van de auto waar het dus niet in staat....

Het is een beetje een grijs gebied, er staat niet dat het niet mag en er staat ook niet dat het wel mag :P

[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

[...]

Staat er in de handleiding van de hybrid wel een maximale daklast vermeld?
Het verbruik was tussen de 5 en 6 km/kWh in de winter bij snelwegritten met 100km/h (afhankelijk van de windsterkte en richting).

Net nog even in de handleiding van de hybrid gekeken: daarin kan ik ook niets vinden over de daklast. Zelfde verhaal dus als bij de Electric.

Ik ben bij aanschaf ook uit gegaan van wat er op de websites van de leveranciers van de dakdragers staat. De dragers zitten echt "muurvast" zelf bij het voorgeschreven aanhaalmoment van slechts 8 Nm. 8 Nm is "handvast" zonder veel kracht aangedraaid.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-09 16:48
Is er een manier om VESS bij default uit te hebben staan en tevens in sport-stand te rijden met alle hulpsystemen uitgeschakeld? met name de lane assist is de domste software ooit op de ioniq 2020 versie (in mijn ogen). Irriteer mij er heel erg aan en dat komt waarschijnlijk door mijn referentiekader met andere auto's met superieure software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Resdogg schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:06:
Is er een manier om VESS bij default uit te hebben staan en tevens in sport-stand te rijden met alle hulpsystemen uitgeschakeld? met name de lane assist is de domste software ooit op de ioniq 2020 versie (in mijn ogen). Irriteer mij er heel erg aan en dat komt waarschijnlijk door mijn referentiekader met andere auto's met superieure software.
Om VESS uit te schakelen heb ik eens gezien dat iemand daarvoor met een stukje karton de ingedrukte knop vast zette.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46
Resdogg schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:06:
Geen antwoord op je vraag maar wel grappig om te zien dat mijn voorkeuren en ervaring precies 100% tegengesteld zijn.

Ik begrijp echt niet waarom je VESS uit zou willen hebben, je hoort er in de auto eigenlijk niets van tenzij je met je ramen open rijdt? Better safe than sorry...

Sportstand had er voor mij niet eens op hoeven zitten, zorgt alleen maar voor zenuwachtig rijgedrag.

Lane assist vind ik ook super prettig, milde ondersteuning waarvan je nauwelijks merkt dat hij aan staat maar het wel mist als hij uit staat. Bijvoorbeeld bij Tesla zette ik hem uiteindelijk juist uit omdat ik het veel te dwingend en storend vond.

[ Voor 12% gewijzigd door assje op 09-06-2020 22:25 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
assje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:23:
[...]

Geen antwoord op je vraag maar wel grappig om te zien dat mijn voorkeuren en ervaring precies 100% tegengesteld zijn.

Ik begrijp echt niet waarom je VESS uit zou willen hebben, je hoort er in de auto eigenlijk niets van tenzij je met je ramen open rijdt? Better safe than sorry...

Sportstand had er voor mij niet eens op hoeven zitten, zorgt alleen maar voor zenuwachtig rijgedrag.

Lane assist vind ik ook super prettig, milde ondersteuning waarvan je nauwelijks merkt dat hij aan staat maar het wel mist als hij uit staat. Bijvoorbeeld bij Tesla zette ik hem uiteindelijk juist uit omdat ik het veel te dwingend en storend vond.
VESS vind ik jammer want wil graag stil rijden voor de omgeving. Sportstand, tja, is geen must om altijd aan te hebben maar vind ik toch wel prettig hoor. Verschil is duidelijk.

Met betrekking tot lane assist zijn we het inderdaad echt niet met elkaar eens. Dit systeem volgt soms ineens lijnen om vervolgens binnen 5 sec. er volledig van af te wijken. Hiervoor had ik een Passat uit 2015 die superieur was, met een flesje in het stuur reed ik gemakkelijk hands-off van Utrecht naar Eindhoven. Dat is gewoonweg onmogelijk met deze lane assist, die de auto ook niet middenin de baan houdt. Tevens irritant die piepen van het systeem: gaat zelf te dicht bij de lijnen rijden door de - in mijn ogen - slechte software en dan keihard piepen... snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
assje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:23:
[...]

Ik begrijp het anders wel hoor, :) ik ben dan al wel wat ouder maar hoor het heel goed, ook met het raam dicht. Ik heb o.a. juist voor een EV gekozen door het ontbreken van herrie en dat wordt m.i. nodeloos verpest door dat VESS, ik schakel het dan ook meestal uit. Nog nooit gemerkt dat het gevaarlijk zou zijn en waar dat zich mogelijk zou kunnen voordoen sta je bijna stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Er is een reden dat het er op zit. Het is/wordt namelijk wettelijk verplicht. Niet alleen aan jezelf denken, maar vooral aan degenen die jouw stille EV niet aan horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Resdogg schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:34:
[...]

VESS vind ik jammer want wil graag stil rijden voor de omgeving. Sportstand, tja, is geen must om altijd aan te hebben maar vind ik toch wel prettig hoor. Verschil is duidelijk.

Met betrekking tot lane assist zijn we het inderdaad echt niet met elkaar eens. Dit systeem volgt soms ineens lijnen om vervolgens binnen 5 sec. er volledig van af te wijken. Hiervoor had ik een Passat uit 2015 die superieur was, met een flesje in het stuur reed ik gemakkelijk hands-off van Utrecht naar Eindhoven. Dat is gewoonweg onmogelijk met deze lane assist, die de auto ook niet middenin de baan houdt. Tevens irritant die piepen van het systeem: gaat zelf te dicht bij de lijnen rijden door de - in mijn ogen - slechte software en dan keihard piepen... snap er niets van.
Kaart het even aan met je dealer. Volgens mij hoort dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Resdogg en check in de instellingen op welke stand de lane assist staat (uit/passief/actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Resdogg Bij mij werkt de lane assist perfect, en zoals anderen al opmerken: heb je het wel aan staan en op de juiste stand staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46
@ressdog, welk icoon is er groen linksboven in je instrumentencluster als je de LKA actief hebt? Als het alleen het stuurwiel icoon is dan moet je de adaptieve cruise control nog aanzetten. Dan komt er ook een icoon bij wat het midden van de weg laat zien. Ik gebruik de lane assist dagelijks en het bevalt me zeer goed met een IONIQ PHEV

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
BarryH schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:02:
@Resdogg en check in de instellingen op welke stand de lane assist staat (uit/passief/actief)
Default is volgens mij actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
krizzziz schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 06:35:
@ressdog, welk icoon is er groen linksboven in je instrumentencluster als je de LKA actief hebt? Als het alleen het stuurwiel icoon is dan moet je de adaptieve cruise control nog aanzetten. Dan komt er ook een icoon bij wat het midden van de weg laat zien. Ik gebruik de lane assist dagelijks en het bevalt me zeer goed met een IONIQ PHEV
Een groen icoon van een auto tussen de belijning. Inderdaad staat de adapt.cc dan niet aan. Maakt dat veel uit voor het rijden binnen de belijning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Resdogg schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:43:
[...]

Default is volgens mij actief?
Bij mij was default passive , als ik me dat goed herinner van 3 jr terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

daemonix schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:24:
@Resdogg Bij mij werkt de lane assist perfect, en zoals anderen al opmerken: heb je het wel aan staan en op de juiste stand staan?
Ik denk dat je referentie ook van invloed is. Zo vind ik de lane keep ook niet echt denderend, ik heb met veel betere systemen gereden (Merc, VW). Het is meer een zig-zag optie op de snelweg. Ook op N wegen is het een pain in the butt, hij piept overal waar je net over een lijntje rijdt, of op B wegen waar de belijning expres midden op de weg staat piept hij de hele tijd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Laatst online: 19:30
Ik heb zelf een 2017 model Ioniq en ik vind de actieve lane assist heel erg prettig. Geen geping pong bij dit model. De auto volgt mooi het midden van de rijbaan en kan met flauwe bochten ook goed meesturen.
Ik heb als leenauto eens een Ioniq hybrid 2020 model meegehad en ondanks dat de lane assist op actief stond ingesteld, ping pongde de auto steeds naar de lijn en dan weer naar het midden van de baan.
Kan dus best zijn dat op het nieuwe model de lane assist slechter is dan op het oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Het is echt niet de referentie. De Hyundai Ioniq en Kona hebben beide een prima werkend systeem, je moet het alleen wel goed instellen.

Sterker nog, ik vond het VW systeem echt slechter, die probeerde me nog wel eens te laten spookrijden. Dat heeft Hyundai echt nooit gedaan. Tevens was VW veel gevoeliger voor het weer. Beetje regen? Geen LKA/LFA en cruise control.

Ik zie en merk heel weinig verschil met de referentie in de markt: Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46
Resdogg schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:45:
[...]

Een groen icoon van een auto tussen de belijning. Inderdaad staat de adapt.cc dan niet aan. Maakt dat veel uit voor het rijden binnen de belijning?
Je hebt gelijk, ik haalde de iconen door elkaar. Standaard is het icoon met de belijning actief en dat betekent het LKAS (Lane Keep Assist System) actief is. Dit systeem zorgt ervoor dat als je de buiten de belijning van de weg komt dat deze automatisch terugstuurt. Dat is iets anders dan het midden van de weg continu aanhouden.

Als je vervolgens de adaptieve Cruise control inschakelt dan staat standaard het LFA systeem aan en is te herkennen aan het groene stuurwiel symbool. LFA is Lane Following Assist en dit systeem zorgt ervoor dat je de IONIQ zo goed als het kan het midden van de weg aanhoudt. Dit systeem werkt prima op mijn IONIQ. Let op dat dit systeem alleen op de IONIQ facelift zit. En de LFA staat dus wel standaard “aan” maar wordt pas ingeschakeld als ook de adaptieve cruise control wordt ingeschakeld.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
krizzziz schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Je hebt gelijk, ik haalde de iconen door elkaar. Standaard is het icoon met de belijning actief en dat betekent het LKAS (Lane Keep Assist System) actief is. Dit systeem zorgt ervoor dat als je de buiten de belijning van de weg komt dat deze automatisch terugstuurt. Dat is iets anders dan het midden van de weg continu aanhouden.

Als je vervolgens de adaptieve Cruise control inschakelt dan staat standaard het LFA systeem aan en is te herkennen aan het groene stuurwiel symbool. LFA is Lane Following Assist en dit systeem zorgt ervoor dat je de IONIQ zo goed als het kan het midden van de weg aanhoudt. Dit systeem werkt prima op mijn IONIQ. Let op dat dit systeem alleen op de IONIQ facelift zit. En de LFA staat dus wel standaard “aan” maar wordt pas ingeschakeld als ook de adaptieve cruise control wordt ingeschakeld.
Dank, ga ik op letten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als het Hyundai systeem net zo goed is als autopilot van Tesla, dan snap ik niet waar zij zo lyrisch over zijn.

Ik was tijdens de proefrit super enthousiast over LFA/LKAS van de Ioniq, maar nu na 1.5 jaar rijden heb ik het altijd uit staan. Ergernissen:
- Op B wegen hier in de buurt staat de belijning een meter van de kant van de weg, of er zit een fietspad naast waar je overheen moet zodra je een tegenligger tegenkomt. De LKAS piept telkens als ik daar rij.
- Op N-wegen snij ik bij stoplichten soms de verdrijfvlakken voor de afslagen wel een stukje af => piepen.
- Op N-wegen doet het systeem het soms wel, soms niet. Of een stukje wel en slaat dan zonder waarschuwing af (ja, het piept op het moment dat je bijna van de weg af dreigt te rijden. En ja, ik snap dat het niet bedoeld is voor N-wegen).
- Op de snelweg werkt het aardig, maar de detectie of je het stuur vasthoudt is wonky. Je moet onderhand expres gaan zig-zaggen omdat het systeem anders piept. Ook als je je handen gewoon aan het stuur hebt en een lang stuk rechtdoor moet, met dus weinig input op het stuurwiel.

Vooral vanwege het piepen staat het nooit aan. En het is ook niet zo dat het een discreet piepje is, nee het lijkt wel een NL-alert. Mocht je het piepen kunnen veranderen in trillen van het stuur, dan zou het misschien vaker aanstaan. Maar wellicht is trillen wel net zo irritant.

Oja, ik heb een 2019 model (of is dat een 2020 model, gekocht in 2019?), de comfort uitvoering van net voor de facelift.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resdogg
zonoskar schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:00:
Als het Hyundai systeem net zo goed is als autopilot van Tesla, dan snap ik niet waar zij zo lyrisch over zijn.

Ik was tijdens de proefrit super enthousiast over LFA/LKAS van de Ioniq, maar nu na 1.5 jaar rijden heb ik het altijd uit staan. Ergernissen:
- Op B wegen hier in de buurt staat de belijning een meter van de kant van de weg, of er zit een fietspad naast waar je overheen moet zodra je een tegenligger tegenkomt. De LKAS piept telkens als ik daar rij.
- Op N-wegen snij ik bij stoplichten soms de verdrijfvlakken voor de afslagen wel een stukje af => piepen.
- Op N-wegen doet het systeem het soms wel, soms niet. Of een stukje wel en slaat dan zonder waarschuwing af (ja, het piept op het moment dat je bijna van de weg af dreigt te rijden. En ja, ik snap dat het niet bedoeld is voor N-wegen).
- Op de snelweg werkt het aardig, maar de detectie of je het stuur vasthoudt is wonky. Je moet onderhand expres gaan zig-zaggen omdat het systeem anders piept. Ook als je je handen gewoon aan het stuur hebt en een lang stuk rechtdoor moet, met dus weinig input op het stuurwiel.

Vooral vanwege het piepen staat het nooit aan. En het is ook niet zo dat het een discreet piepje is, nee het lijkt wel een NL-altert. Mocht je het piepen kunnen veranderen in trillen van het stuur, dan zou het misschien vaker aanstaan. Maar wellicht is trillen wel net zo irritant.

Oja, ik heb een 2019 model (of is dat een 2020 model, gekocht in 2019?), de comfort uitvoering van net voor de facelift.
Dit zijn exact mijn ergernissen! Goed omschreven en ik heb het facelift model, nieuw +- 4 weken terug ontvangen. Bij VW detecteerde het stuur veel beter dat ik 'm zacht vasthield. Bij de VW ervaarde ik de systemen echt als een meerwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@zonoskar Disclaimer ik rij zelf met de Kona, mijn vrouw rijdt met de Ioniq. Beleving is bij ons hetzelfde voor beide auto's, we rijden altijd met de systemen aan.

Tesla kan zich ook een ongeluk piepen, kijk maar eens op het Tesla forum. Het enige dat de Tesla nu meer kan (als je FSD gekocht hebt) is op basis van de richtingaanwijzer naar een andere baan gaan, zelf afslagen nemen en zelf heel voorzichtig (of niet) uit een parkeerplaats komen. Het risico op schade bij het laatste is groot trouwens want trekhaken en dergelijke worden niet herkend en boren zich keurig in je bumper. Ook is phantom breaking een berucht fenomeen en levensgevaarlijk op de snelweg. Ik heb daar de Hyundai's niet op kunnen betrappen op de snelweg. Phantom breaking in de stad wel, dat is gewoon irritant, we reden laatst Amsterdam in en daar was het continu prijs in iedere bocht vanwege de geparkeerde auto's.

Bij ons rijden beide auto's keurig op de rondweg (70 km/h).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak

Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem met de 2017 Ioniq. Ik kwam gisteren thuis met 6% lading en de auto aan de lader gehangen. Het laadproces leek te starten want het middelste lampje (van uitgesteld laden, ik laad altijd na 23:00 uur) ging knipperen. Vanochtend kwam ik bij de auto en de acculading was nog steeds 6%. Ik heb het laden opnieuw gestart, maar het lampje van het laden ging niet knipperen. Ook hoorde ik steeds klikgeluiden bij het dashboard en de laadkabel werd niet vergrendeld.
Ik heb mijn laadpunt stroomloos gemaakt door de groep even uit- en aan te zetten, maar dat loste het probleem niet op. Toen ik de auto startte en weer probeerde te laden, kreeg ik de melding op het dashboard "Controleer elektrisch systeem" of iets dergelijks.
Net is de ANWB langs geweest want ik dacht zelf dat het de 12V accu was die het probleem veroorzaakte, maar die lijkt in orde. ANWB kon het zo niet oplossen dus de auto wordt zo opgehaald en naar de Hyundai dealer gebracht.
Het vreemde is dat de auto gistermiddag nog aan mijn thuis laadpunt geladen heeft zonder problemen, maar gisteravond dus niet meer ondanks dat het laadproces goed leek te starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1o27FG0U2XxLOrBQTEuzPanxKaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1jYrK7RAkWMDL3sIdTEUmyy.jpg?f=fotoalbum_large

In ander positief nieuws, ik blijf mij verbazen over de efficiëntie van de Ioniq. Gistermiddag met 188 km op de GOM vertrokken (accu was niet helemaal vol) voor een reis van 88 km heen en 88 km terug. Veel snelweg gereden met 110 km/h op de ACC (regeneratie op stand 0) en dan thuiskomen met 12 km op de GOM. Ongelooflijk gewoon zo precies als de GOM van de Ioniq is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sonicfreak op 11-06-2020 08:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Sonicfreak schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem met de 2017 Ioniq. Ik kwam gisteren thuis met 6% lading en de auto aan de lader gehangen. Het laadproces leek te starten want het middelste lampje (van uitgesteld laden, ik laad altijd na 23:00 uur) ging knipperen. Vanochtend kwam ik bij de auto en de acculading was nog steeds 6%. Ik heb het laden opnieuw gestart, maar het lampje van het laden ging niet knipperen. Ook hoorde ik steeds klikgeluiden bij het dashboard en de laadkabel werd niet vergrendeld.
Ik heb mijn laadpunt stroomloos gemaakt door de groep even uit- en aan te zetten, maar dat loste het probleem niet op. Toen ik de auto startte en weer probeerde te laden, kreeg ik de melding op het dashboard "Controleer elektrisch systeem" of iets dergelijks.
Net is de ANWB langs geweest want ik dacht zelf dat het de 12V accu was die het probleem veroorzaakte, maar die lijkt in orde. ANWB kon het zo niet oplossen dus de auto wordt zo opgehaald en naar de Hyundai dealer gebracht.
Het vreemde is dat de auto gistermiddag nog aan mijn thuis laadpunt geladen heeft zonder problemen, maar gisteravond dus niet meer ondanks dat het laadproces goed leek te starten.

[Afbeelding]

In ander positief nieuws, ik blijf mij verbazen over de efficiëntie van de Ioniq. Gistermiddag met 188 km op de GOM vertrokken (accu was niet helemaal vol) voor een reis van 88 km heen en 88 km terug. Veel snelweg gereden met 110 km/h op de ACC (regeneratie op stand 0) en dan thuiskomen met 12 km op de GOM. Ongelooflijk gewoon zo precies als de GOM van de Ioniq is.
Werd gisteren gebeld dat de motor van de vergrendeling stuk was en dat het verholpen is, ga hem morgen ophalen. Gelijk een beurtje laten doen, mogen weer nieuwe bandjes op. Vervelend natuurlijk, maar alles bij elkaar een klein defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Shapeshifter schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Werd gisteren gebeld dat de motor van de vergrendeling stuk was en dat het verholpen is, ga hem morgen ophalen. Gelijk een beurtje laten doen, mogen weer nieuwe bandjes op. Vervelend natuurlijk, maar alles bij elkaar een klein defect.
Misschien dat bij mij hetzelfde probleem is, ik dacht zelf aan de 12V accu, maar het kan zijn dat inderdaad de motor van de vergrendeling defect is. De auto staat nu bij de dealer. Ik ben benieuwd wat de oplossing in mijn geval is.
Ik hoop dat het niet zo lang gaat duren als bij jou want volgens mij is jouw Ioniq al een week weg of niet?

Edit: Net gebeld door de dealer, het is bij mij ook de motor van de vergrendeling die defect is. Die is besteld en komt morgen binnen. Ik ga vanmiddag een leenauto ophalen bij de dealer aangezien de Ioniq opgehaald is door een bergingsbedrijf.

[ Voor 22% gewijzigd door Sonicfreak op 11-06-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Sonicfreak schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Misschien dat bij mij hetzelfde probleem is, ik dacht zelf aan de 12V accu, maar het kan zijn dat inderdaad de motor van de vergrendeling defect is. De auto staat nu bij de dealer. Ik ben benieuwd wat de oplossing in mijn geval is.
Ik hoop dat het niet zo lang gaat duren als bij jou want volgens mij is jouw Ioniq al een week weg of niet?

Edit: Net gebeld door de dealer, het is bij mij ook de motor van de vergrendeling die defect is. Die is besteld en komt morgen binnen. Ik ga vanmiddag een leenauto ophalen bij de dealer aangezien de Ioniq opgehaald is door een bergingsbedrijf.
Ik kwam er op zaterdag achter, zondag naar dealer gestuurd, maandagmiddag hebben ze gekeken, woensdag was hij gefikst. Heb er weinig last van, genoeg auto's in mijn omgeving die ik kan gebruiken, maar zou het ook niet erg vinden om mijn oude vertrouwde blikkie weer onder mijn billen te hebben _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sonicfreak
Net gebeld door de dealer en onverwachts was de vergrendelmotor al vanmiddag binnengekomen in plaats van morgen.
Mijn Ioniq is al gerepareerd en kan ik vanmiddag weer ophalen. _/-\o_
Hoef ik ook geen leenauto te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Nu al heb ik iets gesloopt in mijn ioniq, wat de vorige eigenaar blijkbaar niet voor elkaar heeft gekregen.
Gebruiken jullie dat bagagenet? Het haakje is eigenlijk ook maar een fragiel stukje plastic.

Daarbij kan ik op internet het onderdeeltje niet eens vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ikBgLyA_IKxVnAc1ezACb4ZtHo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EEiKZXxUmHXlQv60hLrgmr4y.jpg?f=user_large

[ Voor 46% gewijzigd door rfcdejong op 11-06-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Iets anders..

Mag ik vragen aan de experts onder jullie, past het volgende setje onder de Hyundai Ioniq?

https://www.marktplaats.n...215-55-17-tpms-nieuw.html

Scheelt zo te zien 7.5% op de teller, dan denk ik 100 te rijden, rij ik werkelijk 110 op de teller. Wat met correctie ongeveer 105 zal zijn. Dat mag wettelijk denk ik niet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMG5rxmZTxg-ZX5fswy9GDJmamo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QNqyLpHK4OPd82k8BvU1yCCW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door rfcdejong op 11-06-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dat is te groot, je zou wel de banden kunnen vervangen voor een correcte maat banden.
Wettelijk gezien is een tellerafwijking van maximaal 10% toegestaan geloof ik.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
SpongeRob schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 03:15:
Dat is te groot, je zou wel de banden kunnen vervangen voor een correcte maat banden.
Wettelijk gezien is een tellerafwijking van maximaal 10% toegestaan geloof ik.
Ik meen me te herinneren dat het -0% tot +6% mag afwijken. De snelheidsmeter mag nooit te weinig aangeven, vandaar die -0%. Heb het wel eens opgezocht maar kan het zo snel niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Die verkoper gaat bij zijn leasemaatschappij navragen of er een setje velgen (evt. met banden) ligt die wel geschikt is voor de Ioniq. Van die te grote banden zie ik af. Ik vind het ook zonde om de banden eraf te laten halen, die krijg ik ook niet zomaar verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Kahlessx schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:14:
Nu al heb ik iets gesloopt in mijn ioniq, wat de vorige eigenaar blijkbaar niet voor elkaar heeft gekregen.
Gebruiken jullie dat bagagenet? Het haakje is eigenlijk ook maar een fragiel stukje plastic.

Daarbij kan ik op internet het onderdeeltje niet eens vinden.

[Afbeelding]
De eerste keer dat ik het bagagenet gebruikte trok ik de haak zo van het elastiek af :/

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 07:38
Ik lees meerdere keren over zuiniger rijden met de regeneratie op 0.
Ik vind het prettig rijden in de Eco stand met regeneratie op 3, amper remmen, gewoon alles met 1 pedaal. Lijkt me logischerwijs ook zuiniger.

Kan iemand dat nog eens goed toelichten?
Pagina: 1 ... 85 ... 195 Laatste