Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:47
daemonix schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:26:
[...]

Ik denk dat dat ongeveer gelijkwaardige informatie is. Heb zowel een Tomtom live als Android Auto. Tomtom heeft/had een contract met 1 van de Telco's die bewegingsinformatie van de GSM's doorstuurt. Tomtom live is akelig accuraat ook op de binnenwegen.
heb al diverse malen gehad dat ik navigeerde met Maps en dat wegafsluitingen niet of niet goed stonden aangegeven en ook dat omleidingen niet klopten.
De onboard navigatie (tom tom met live services) heeft het elke keer nog wel goed weergegeven

Dat van de flitsers kan ik niet bevestigen, daar gebruik ik flitsmeister voor..

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Motorfret schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

heb al diverse malen gehad dat ik navigeerde met Maps en dat wegafsluitingen niet of niet goed stonden aangegeven en ook dat omleidingen niet klopten.
De onboard navigatie (tom tom met live services) heeft het elke keer nog wel goed weergegeven

Dat van de flitsers kan ik niet bevestigen, daar gebruik ik flitsmeister voor..
Ik had de onnauwkeurigheid vooral met Waze. Dat is er bij beide auto's weer uit. Enige handige van Waze is dat die de GPS snelheid laat zien.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 15:13
Waze of Google Maps is me om het even... meer persoonlijke voorkeur, denk ik.

Waar ikzelf het liefst Waze gebruik, gebruikt m'n vader Google Maps in zijn Opel Astra, met Android Auto.
Beide zijn gewoon prima en ook qua kaarten, denk ik, beter up to date dan ingebouwde navigatiesystemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46
joerivds schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Je hoeft niet op akkoord te drukken, de melding verdwijnt vanzelf.
Dat meen je niet?!? Al die tijd voor niks :X :9

Ga ik testen thanks :>
D2nny schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:26:
Ik heb ook altijd nog de drive-mode knop hiertussen... vind de auto veel fijner rijden in Sport, zeker in Eco vind ik het 'rechterpedaal' meer een spons...
Heb het profiel overigens verder wel aangepast, dat Eco verder hetzelfde staat vwb airco enzo.
Ik gebruik nooit iets anders dan ECO, reageert allemaal veel soepeler en mocht het een keer nodig zijn gaat hij toch wel als je hem doortrapt. En, ik durf er vanuit te gaan dat jij de actie "regeneratie uitzetten" dan niet hebt dus het aantal acties blijft gelijk.

Android auto dacht ik een essentiële functie te vinden maar gebruik ik in de praktijk eigenlijk nooit. Ik vind mijn telefoon in de houder (die draadloos laadt) direct naast mijn stuur eigenlijk makkelijker.

[ Voor 17% gewijzigd door assje op 07-10-2019 12:06 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
assje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:58:
Android auto dacht ik een essentiële functie te vinden maar gebruik ik in de praktijk eigenlijk nooit. Ik vind mijn telefoon in de houder (die draadloos laadt) direct naast mijn stuur eigenlijk makkelijker.
Ik heb een oude telefoon (Nexus 5) in m'n dashboardkastje, hier draait een app op (van XDA-Dev).
Deze is verbonden met mijn HU en zo kan ik mijn Galaxy S9 altijd in de draadloze lader opladen, terwijl ik Android Auto Wireless gebruik...

Eigenlijk zit ik nog te wachten, tot iemand HeadUnit Reloaded heeft getest op de Ioniq HU (ik wil niet de eerste zijn... bang dat ik de boel brick) en dan eventueel op die manier wireless verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
assje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:58:
Ik gebruik nooit iets anders dan ECO, reageert allemaal veel soepeler en mocht het een keer nodig zijn gaat hij toch wel als je hem doortrapt. En, ik durf er vanuit te gaan dat jij de actie "regeneratie uitzetten" dan niet hebt dus het aantal acties blijft gelijk.
2e reactie, want had deze niet gezien...:

Ik krijg van mijn vader en broertje soms het commentaar, dat het geen schakelflippers zijn; ik ben constant de regeneratie aan het aanpassen, als ik niet op de snelweg zit (dan staat de boel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:37
Henry_tw schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:08:
[...]

ik ga nu een afspraak maken voor mijn 45K beurt en zal om een specificatie vragen dat hier delen.
Ben benieuwd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Satch schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:19:
[...]

Dat is wel erg vreemd en irritant. Ik zou ze vragen om dan maar het pedaal (en elektronica erachter) te vervangen. Of als ze het het persee willen reproduceren dat een medewerker van hun hem een weekje rijdt en dat jij een leen auto van ze krijgt.
Sory, zag je reactie niet, had er volgens mij niet op gereageerd, maar dat kan helaas niet aangezien ik er taxi mee rij.
orillion schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 06:28:
[...]

Bedoel je het automatisch ontwasemen? Dat kun je uit zetten door “front” ingedrukt te houden, zie ook de handleiding. Er moet ADS off komen te staan.
Ja thanks.

Moet bekenen dat ik het boekje niet had gelezen. Maar het werkt, maar met klanten in de auto, zet ik het juist wel weer aan want anders beslaan me ramen idd heel snel.

Dit is de eerste auto/taxi die ik alleen rij zonder partner en daarvoor altijd een ander merk gereden waar elke functie ze eigen knopje had.
TwOkkie schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:32:
@Verwijderd Ik bedoelde dat je met je rechtervoet misschien een beetje rempedaal mee pakt, maar dat is wel wat onwaarschijnlijk. Zeker omdat ik gister even getest heb of mijn theorie klopt. Niet dus. Bij mijn oude Golf kapte de diesel af op het moment dat je het rempedaal aanraakt. Als ik met de Ioniq links rem en rechts gas geef, is er zeker nog wel gasrespons. In de figuurlijke zin dan.

Hoe bevalt Taxi-rijden op stroom nou? Hoeveel kilometer per dag doe je en hoe lastig is een range van 195 kilometer daarbij?
Poeh, in het begin was het zekers wel wennen.
Meestal bij 35% procent ga ik al richting de snellader. Afhankelijk van hoe lang ik nog wil werken.

Meestal begin ik rond 1400 tot 0000 uur.
Rij ik dan alleen in de stad en het is niet druk, dan red ik het makkelijk, maar komen er een paar ritjes schiphol tussen en dan hangt het er ook weer vanaf, hoeveel mensen met bagage, wind tegen, tijd van het jaar, kachel of airco aan enz jullie kennen het denk ik wel.

Sommige dagen rij ik op schiphol als aanvuller en ja dan was het in het begin soms wel ff billen knijpen op een ritje.

Ergste wat ik mee had gemaakt was een ritje naar Wijchen om half 1 in de nacht, adres ingevoerd op google maps, met me aktieradius had ik een buffer van zo een 60 km en al met al kwam ik bij de klant zijn huis aan met nog 18 km. Klant eruit, dichts bij zijnde snellader opgezocht met SMOOV en die was 21 km verderop, maar aan de snelweg, dus ja.

Eerst nog op de app gekeken of er bij die man in de buurt geen gewone lader was, maarja, het is rond 2 uur in de nacht en volgens de app zijn die bezet.

Dus maar als een slak de snelweg op gegaan met 80km, toen maar op de vluchtstrook gaan rijden met alarm lichten aan, auto ging ook niet meer harder dan 40 km, schildpad mode op het dashboard, onverlichte snelweg die je niet kent en dan rijden trucks toch best hard langs je als je op de vluchtstrook "kruipt" haha.

Al met al 3 km voor het laadstation kreeg ik alleen maar streepjes bij de actieradius maar had het wel gehaald.

Maarja, het was een lekkere rit kwa omzet, maar ik was pas om half 5 thuis, dus volgende dag ook niet gewerkt dus nu weiger ik dat soort ritjes op het einde van me dienst.

Gister ook nog een Den Haag van schiphol gereden, maar toen zei ik meteen van te voren, ik moet ff 5 minuten de fast charger pakken en dan krijgt u korting, vonden ze goed en dan kan ik met een gerust hart ook rijden, kachel aan, gister ook veel wind en regen enz

Dus ja, je moet altijd een buffer rekenen, een ritje van 55 km op de snelweg, met mijn rijstijl en klanten met baggage toch zo een 15/20 km extra verbruik, en dan ook nog km's voor daar om naar een snellader te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for the link _/-\o_

Zal vook bij de dealer vragen voor een update en of ze er ff achteraan kunnen gaan, wil de auto toch wel overnemen aan het einde van het lease contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 20:44
Weet niet of er een apart topic is voor de laadpassen maar daar is veel in veranderd sinds mijn laatste ervaringen zo'n 4 jaar geleden.
Wat een aanbieders.
Ik zal voornamelijk thuis laden en incidenteel een snellaadactie langs de snelweg of ergens in een stad bij noodgevallen.
Wil dus geen abbonnement en had vroeger 2 passen voor het geval dat.
Denk nu aan 1 pas en 1 app voor het geval dat. Maar welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30
Sjabba1979 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:46:
Weet niet of er een apart topic is voor de laadpassen maar daar is veel in veranderd sinds mijn laatste ervaringen zo'n 4 jaar geleden.
Wat een aanbieders.
Ik zal voornamelijk thuis laden en incidenteel een snellaadactie langs de snelweg of ergens in een stad bij noodgevallen.
Wil dus geen abbonnement en had vroeger 2 passen voor het geval dat.
Denk nu aan 1 pas en 1 app voor het geval dat. Maar welke?
Voila

[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

En kijk ook eens op https://laadpastop10.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Sonicfreak op 07-10-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
assje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:33:
....
Daarnaast de startroutine:
  • Aanzetten
  • Gordel om
  • Akkoord drukken op het scherm
  • Cruise control aan
  • Regeneratie op 0
  • Autohold aan
  • Drive
...
Kan er ook al eentje wegnemen, het is per deive modus mogelijk om de regen in te stellen. Zo heb ik alle modi ingesteld op regen 3. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Heath schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

Kan er ook al eentje wegnemen, het is per deive modus mogelijk om de regen in te stellen. Zo heb ik alle modi ingesteld op regen 3. :)
regen op 0 zetten kan niet in het profiel, laagste is regen 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Him_ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

regen op 0 zetten kan niet in het profiel, laagste is regen 1
Goed punt, daar kom ik net ook achter. Mijn fout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Vraagje, ik rijd zelf een 2017 model Ioniq, maar vorige week had ik een 2018 of 2019 model Ioniq mee als leenauto. Deze had het Driver Attention Warning (DAW) systeem. Nu is mij niet helemaal duidelijk wat dat systeem precies doet want ik zag alleen een timer die volgens mij bijhoudt hoe lang je al aan het rijden bent. Ik denk dat het systeem na x tijd aangeeft dat het tijd is om te stoppen en een kop koffie te nemen of even de benen te strekken.
Of geeft het systeem een waarschuwingspiep wanneer je je ogen niet meer op de weg houdt of als je in slaap gesukkeld bent? Dat lijkt mij namelijk de beste optie.
In de korte tijd dat ik met de auto reed is het mij niet duidelijk geworden wat het systeem precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Sonicfreak schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:23:
Vraagje, ik rijd zelf een 2017 model Ioniq, maar vorige week had ik een 2018 of 2019 model Ioniq mee als leenauto. Deze had het Driver Attention Warning (DAW) systeem. Nu is mij niet helemaal duidelijk wat dat systeem precies doet want ik zag alleen een timer die volgens mij bijhoudt hoe lang je al aan het rijden bent. Ik denk dat het systeem na x tijd aangeeft dat het tijd is om te stoppen en een kop koffie te nemen of even de benen te strekken.
Of geeft het systeem een waarschuwingspiep wanneer je je ogen niet meer op de weg houdt of als je in slaap gesukkeld bent? Dat lijkt mij namelijk de beste optie.
In de korte tijd dat ik met de auto reed is het mij niet duidelijk geworden wat het systeem precies doet.
Mijn bijna 10 jaar oude vw heeft dit al. Daar houdt hij de tijd die je aan 1 stuk rijd en de stuurbewegingen in het oog. Als die combinatie niet echt correct meer zijn volgens het systeem, dan krijg je beep en melding op het display van een kop koffie :D

Ogen op de weg zal hij niet weten, der zit geen cam op je gezicht te filmen...

Voorruitstrevend en vernieuwend zijn ze daar precies wel als het op het 2018 model pas op,zit :D

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 07-10-2019 20:37 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
De 2017 Ioniq Premium heeft dit ook, als je door de menu’s cycled dan kom je vanzelf dezelfde timer tegen. :) Zal morgen even kijken onder welke tab hij zit.

Qua hoe deze werkt, weet niet of er naast de lopende timer nog iets is of niet. Zou je dan handleiding even op kunnen naslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/sodd1y40.jpg

Vandaag staat mijn premium Ionic alweer een week bij de dealer...

De laadpaal en Smoov-app gaven aan dat de laadsessie goed liep, echter kwam er geen kW de auto in...
Ik wacht nu al een week op een bepaald onderdeel van de laadinstallatie in de auto...

Heb een basic benzine Kona als leenauto gekregen... Daar wordt je niet vrolijk van ;w

[ Voor 9% gewijzigd door polpol op 07-10-2019 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:33:
Irritatie van mij die ik nog niet genoemd heb zien worden:
De verschrikkelijk luide lange pieptoon als je uitstapt zonder de auto uit te zetten. Dit doe ik continue om de kinderen in te laden met alvast de kachel aan, vervolgens zodra je het portier achter dicht gooit gaat hij nog een keer :'( In het vervolg ga ik mijn portier voor maar open laten, volgens mij doet hij het dan niet (moet ik nog even testen).
Dat komt omdat je de sleutel dan in je broek of jas hebt zitten, en dan de deur dicht doet.

Als ik me sleutel in de auto laat dan heb ik die irritante piep niet.

Is denk ik een soort van beveiligings waarschuwing dat de auto nog aanstaat.

Had dat toen ik nacht diensten reed ook wel eens, altijd leuk in een smal straatje in de nachtelijke uurtjes die piep als je uit stapten om de klant te helpen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 12:49
Ik heb ook een 2018 model, maar ik heb dit er niet op zitten. Heb de Premium uitvoering. Vreemd.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Heath schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:42:
[...]

De 2017 Ioniq Premium heeft dit ook, als je door de menu’s cycled dan kom je vanzelf dezelfde timer tegen. :) Zal morgen even kijken onder welke tab hij zit.

Qua hoe deze werkt, weet niet of er naast de lopende timer nog iets is of niet. Zou je dan handleiding even op kunnen naslaan.
Ik rijd zelf ook een 2017 Ioniq Premium en ben de DAW functie nog niet tegengekomen in de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
cacofant schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:44:
[...]

Ik heb ook een 2018 model, maar ik heb dit er niet op zitten. Heb de Premium uitvoering. Vreemd.
Ik heb mijn Ioniq in 2018 gekregen, maar het is een MY 2017. Dat kan natuurlijk bij jou ook het geval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heath
Sonicfreak schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:05:
[...]

Ik rijd zelf ook een 2017 Ioniq Premium en ben de DAW functie nog niet tegengekomen in de menu's.
Zit bij mij onder het derde tabje van links gezien, dezelfde waar hij ACC aangeeft. Het is dan het middelste menu, daar zit dus (op z'n minst) een timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Heath schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

Zit bij mij onder het derde tabje van links gezien, dezelfde waar hij ACC aangeeft. Het is dan het middelste menu, daar zit dus (op z'n minst) een timer.
Bedankt, ik zal vanmiddag eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:21
De Premium heeft ergens in 2018 een upgrade gehad met standaard blackpack, vermoeidheidswaarschuwing en stoelventilatie. Dus wanneer er stoelventilatie opzit dan heb je een modeljaar 2019.

Je kunt ook aan bepaalde onderdelen zien wanneer je auto gebouwd is, er staan nog steeds oude modeljaren te koop die als nieuw worden aangeboden maar in 2017 of 2018 gebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
RonaldPr schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:57:
De Premium heeft ergens in 2018 een upgrade gehad met standaard blackpack, vermoeidheidswaarschuwing en stoelventilatie. Dus wanneer er stoelventilatie opzit dan heb je een modeljaar 2019.

Je kunt ook aan bepaalde onderdelen zien wanneer je auto gebouwd is, er staan nog steeds oude modeljaren te koop die als nieuw worden aangeboden maar in 2017 of 2018 gebouwd zijn.
Ah, de mijne heeft inderdaad stoelventilatie. Dacht dat dit altijd al een onderdeel van de Premium uitrustig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:21
Nee, dat is in modeljaar 2019 erbij gekomen, dan heb je dus een verse auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
RonaldPr schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:57:

Bedankt voor de uitleg, ik heb geen stoelventilatie dus dan heb ik ook geen DAW. Mijn Ioniq is overigens in 2017 besteld en in januari 2018 geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Sonicfreak op 08-10-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:40
polpol schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:52:
[
Heb een basic benzine Kona als leenauto gekregen... Daar wordt je niet vrolijk van ;w
Dat gevoel ken ik, vijf weken een basic benzine Kona leenauto gehad. in die tijd ook € 200,00 brandstof verstookt en dat bedrag zit niet in mijn maandelijkse budget, echt balen.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
wfveennl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Dat gevoel ken ik, vijf weken een basic benzine Kona leenauto gehad. in die tijd ook € 200,00 brandstof verstookt en dat bedrag zit niet in mijn maandelijkse budget, echt balen.
Ik kreeg in 1e instantie een Hyundai i10 mee als vervangende auto voor onderhoud. Na enig aandringen en aangeven dat ik de leenauto niet ging voltanken omdat ik alleen een laadpas heb en geen brandstofpas, kreeg ik bij de reparatie van de kachelmotor een leen Ioniq mee.

Gewoon eisen dat je een elektrische auto mee wilt hebben als leenauto. Je laat ook een elektrische auto achter bij de dealer. Te zot voor woorden dat je dan een benzine auto mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
Sonicfreak schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Ik kreeg in 1e instantie een Hyundai i10 mee als vervangende auto voor onderhoud. Na enig aandringen en aangeven dat ik de leenauto niet ging voltanken omdat ik alleen een laadpas heb en geen brandstofpas, kreeg ik bij de reparatie van de kachelmotor een leen Ioniq mee.

Gewoon eisen dat je een elektrische auto mee wilt hebben als leenauto. Je laat ook een elektrische auto achter bij de dealer. Te zot voor woorden dat je dan een benzine auto mee krijgt.
Vind het wel grappig om te lezen; ik zou er geen problemen mee hebben, om een benzine leenauto mee te krijgen... mijn vriendin rijdt een Renault Clio en ik vind het ook af en toe heerlijk, om daarin te mogen rijden... ook weer lekker te schakelen, dat vind ik persoonlijk wel een gemis...
Maar voor langere afstanden (vrijdag naar Parijs op en neer voor werk), vind ik de EV wel fijner rijden... afgezien van het stoppen om te laden... maar zo vaak rij ik nou ook niet dit soort afstanden.

Grappig om zo verschillen in mening te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
D2nny schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Vind het wel grappig om te lezen; ik zou er geen problemen mee hebben, om een benzine leenauto mee te krijgen... mijn vriendin rijdt een Renault Clio en ik vind het ook af en toe heerlijk, om daarin te mogen rijden... ook weer lekker te schakelen, dat vind ik persoonlijk wel een gemis...
Maar voor langere afstanden (vrijdag naar Parijs op en neer voor werk), vind ik de EV wel fijner rijden... afgezien van het stoppen om te laden... maar zo vaak rij ik nou ook niet dit soort afstanden.

Grappig om zo verschillen in mening te lezen ;)
Ik vind het niet erg om weer in een schakelauto te rijden, ik rijd zonder problemen en zonder na te denken weg in zo'n apparaat, maar vanuit de leasemaatschappij heb ik alleen een laadpas gekregen en dus geen brandstofpas. Ik kan het ook zelf voorschieten en dan declareren, maar dat vind ik gewoon teveel gedoe.
En als je als dealer elektrische auto's levert dan moet je naar mijn mening ook een vervangende elektrische auto meegeven bij onderhoud/reparatie.
Als de dealer dat niet doet, ook prima, maar dan tank ik de auto ook niet af bij inleveren. Ook al zit er zo'n mooie "vol mee, vol terug" sticker op.
En als ik voor langere tijd een leenauto nodig zou hebben dan zou ik de brandstofauto weigeren om de doodsimpele reden dat ik geen brandstofpas heb.
In het geval van de leen Ioniq die ik mee kreeg, was het een demo auto die een verkoper voor een paar dagen moest afstaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Sonicfreak op 08-10-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik moet er niet aan denken om weer in een ICE te moeten rijden. Wel een brandstofpas gekregen, maar rij toch echt heel veel liever een BEV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
daemonix schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:33:
Ik moet er niet aan denken om weer in een ICE te moeten rijden. Wel een brandstofpas gekregen, maar rij toch echt heel veel liever een BEV.
Dat hoor ik vaker en ik vind de BEV absoluut heerlijk rijden (laatst nog in een Tesla M3 gereden), maar toch vind ik het een andere beleving in een (handgeschakelde) ICE.

Zoals ik al aangaf, heeft iedereen zo zijn eigen mening en/of beleving en dat vind ik juist zo mooi om hierin te zien! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-06 10:03

Kuo

Sinds eind september hebben we een Ioniq als 2e auto naast de e-Niro. Ik heb het zelf geïmporteerd uit Duitsland, omdat het daar toch weer een paar duizend euro goedkoper is. De eerste rit was meteen iets van 700 km naar Nederland. Het is wel even wennen aan de veel kleinere accu. Daardoor moest ik veel vaker laden. Het laden gaat eigenlijk te snel, want met een half uur was de accu meestal al weer vol. Dat geeft me te weinig tijd om echt even tot rust te komen.

De Ioniq heeft ook voordelen t.o.v. de Niro. Ik kan de cruise control ook instellen boven de 160. In de Niro gaat dat t/m 160, daarboven kan je niet met cruise control rijden en moet je dus zelf "gas" geven. Ook de omlaag draaiende buitenspiegels bij achteruit rijden vind ik handig, omdat je dan goed kunt zien waar je banden staan. Raar dat bij de Niro niet zo werkt, terwijl beide auto's van dezelfde (moeder)bedrijf zijn.

Het zijn in elk geval beide prima auto's en nu rijden we helemaal elektrisch en ook op zonne-energie, want ik heb extra zonnepanelen geplaatst op de carport, zodat we waarschijnlijk jaarlijks genoeg elektriciteit opwekken voor ons huis en onze auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Sonicfreak schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:12:
[...]

Ik heb mijn Ioniq in 2018 gekregen, maar het is een MY 2017. Dat kan natuurlijk bij jou ook het geval zijn.
Nee ik heb echt een 2018 model met stoelkoeling..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 17-09 22:00
cacofant schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:53:
[...]

Nee ik heb echt een 2018 model met stoelkoeling..
Ik heb ook een aug-2018 (kenteken TH-) model met blackpack, stoelkoeling, sportpedalen maar geen DAW. Ben het nog nooit tegengekomen in de menu's in ieder geval.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ja die van mij is van september 2018 (kenteken TP-), ook hier dus alleen koeling en black pack, echter geen DAW

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tzrtXvD.jpg

Dit is de 1000 km challenge van de Kona uitgevoerd door Bjorn.

Ik blijf me steeds verbazen over hoe efficiënt de Ioniq is. De accu is de helft kleiner dan die van de Kona, maar toch doet de Ioniq er slechts drie kwartier langer over. Ontzettend knap!

En dan moet je bedenken dat de Ioniq de eerste elektrische auto is van Hyundai. En het is meteen een schot in de roos. Petje af voor Hyundai!

[ Voor 10% gewijzigd door Sonicfreak op 09-10-2019 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Sonicfreak schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:35:
[Afbeelding]

[YouTube: Hyundai Kona 1000 km challenge]

Ik blijf me steeds verbazen over hoe efficiënt de Ioniq is. De accu is de helft kleiner dan die van de Kona, maar toch doet de Ioniq er slechts drie kwartier langer over. Ontzettend knap!

En dan moet je bedenken dat de Ioniq de eerste elektrische auto is van Hyundai. En het is meteen een schot in de roos. Petje af voor Hyundai!
Ik viel gisteravond in slaap toen ik deze challenge keek, ik kreeg nog bewust mee dat hij de inschatting deed dat de Kona er 10:30 a 10:45 over zou doen. Waar kwam de vertraging door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Heath schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:26:
[...]

Ik viel gisteravond in slaap toen ik deze challenge keek, ik kreeg nog bewust mee dat hij de inschatting deed dat de Kona er 10:30 a 10:45 over zou doen. Waar kwam de vertraging door?
Sorry, ik heb alleen het einde van het filmpje gekeken met de resultaten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Sonicfreak schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Sorry, ik heb alleen het einde van het filmpje gekeken met de resultaten. O-)
Dan kijk ik hem straks nog maar even verder vanaf waar ik gebleven was. :D

Vanmorgen trouwens voor het eerst dat ik de heater aan heb gezet in plaats van alleen de stoel en stuurverwarming, merkte daarbij op dat de GOM geen lager geschatte range aangaf. Lijkt me een beetje vreemd, wat zijn jullie bevindingen qua verwarming en range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Heath schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Dan kijk ik hem straks nog maar even verder vanaf waar ik gebleven was. :D

Vanmorgen trouwens voor het eerst dat ik de heater aan heb gezet in plaats van alleen de stoel en stuurverwarming, merkte daarbij op dat de GOM geen lager geschatte range aangaf. Lijkt me een beetje vreemd, wat zijn jullie bevindingen qua verwarming en range?
Scheelt maar heel weinig range volgens mij omdat het een warmtepomp is. Als ik een keer een bijna lege accu heb dan kijk ik wel eens naar het energieverbruik en dan geeft de GOM aan dat als ik de airco (wat feitelijk de verwarming is) uitzet dat ik iets van 4 kilometer meer range heb. Verwarming staat bij mij ingesteld op 20 °C.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:23
Kuo schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:51:
Het laden gaat eigenlijk te snel, want met een half uur was de accu meestal al weer vol. Dat geeft me te weinig tijd om echt even tot rust te komen.
'Gelukkig' is dit in de nieuwe 38kWh Ioniq 'opgelost'...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sonicfreak schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:35:
[Afbeelding]

[YouTube: Hyundai Kona 1000 km challenge]

De Kona is wel met een 15 graden lagere buitentemperatuur gereden, dat maakt ook nog wel een verschil voor het verbruik.

Maar alsnog idd, geen slechte auto de Ioniq. Eind november ga ik ook een lange rit naar Engeland maken. Benieuwd hoe het dan zal gaan met fastchargen elke 150-170 km ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Gaat prima, elke 150km een keer de benen strekken :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

cacofant schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 06:40:
Ja die van mij is van september 2018 (kenteken TP-), ook hier dus alleen koeling en black pack, echter geen DAW
Weet je dat zeker? In mijn Ioniq met blackpack, maar dan in Comfort uitvoering (dus geen gekoelde zetels) zit wel DAW (afgeleverd feb 2019). Het zit in het bestuurders menu, links knopje aan de rechterkant een paar keer indrukken tot je bij het menu komt. Daar staat bij mij DAW tussen (ik heb het uit staan).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Satch schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

De Kona is wel met een 15 graden lagere buitentemperatuur gereden, dat maakt ook nog wel een verschil voor het verbruik.

Maar alsnog idd, geen slechte auto de Ioniq. Eind november ga ik ook een lange rit naar Engeland maken. Benieuwd hoe het dan zal gaan met fastchargen elke 150-170 km ofzo.
Precies! Ik kom momenteel nog onder de 150 Wh/km uit met de Kona. Temperatuur doet veel, heel veel. Daarom is het een leuk tabelletje, maar zegt niet bijster veel vanwege totaal verschillende omstandigheden.

Respect voor zowel de Ioniq als de Kona ten aanzien van verbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door daemonix op 09-10-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:40
Sinds eind september hebben we een Ioniq als 2e auto naast de e-Niro. Ik heb het zelf geïmporteerd uit Duitsland, omdat het daar toch weer een paar duizend euro goedkoper is.
Hoe heb je dat gedaan, gewoon bij een DE dealer een nieuwe aangeschaft of een gebruikte gekocht?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo

Kuo

Ik heb een nieuwe Ioniq (28 kWh) bij een Duitse Hyundai dealer gekocht.

Let wel op, dat je bij de meeste prijzen nog €2000 moet optellen, omdat Duitse dealers vaak alvast de Duitse subsidies in de prijs opgenomen hebben. Als Nederlander kan je daar geen gebruik van maken en kost het je dus vaak €2000 meer dan de geadverteerde prijs. Zie bij voorbeeld deze Duitse Ioniq, die voor €28.480 geadverteerd staat. In werkelijkheid kost die dus €30.480 voor een Nederlandse koper. Dat is toch een stuk goedkoper dan een nieuwe Ioniq in Nederland. Wel komen er wat kleine extra kosten nog bij: 120 voor een tijdelijke 5 daags Duits kenteken, 100 voor importkeuring bij de RDW, extra km's vanwege afstand Nederland-Duitsland en voor mij ook een hotelovernachting, omdat het voor mij te ver was om op 1 dag heen en weer te rijden.
Voor een elektrische auto hoef je in Nederland geen BPM te betalen, dus daar heb je geen extra kosten aan. Bij mijn Duitse Hyundai dealer hoefde ik verder geen afleverkosten te betalen, wat in Nederland ook vaak iets van €1000 kost. Dus voor iets van €31.000 heb je dus een nieuwe Hyundai Ioniq Electric Premium kompleet met alle bijkomende kosten ingevoerd, wat toch wel aardig wat voordeel oplevert. De 5 jaar garantie blijft gelden, als je de auto wel bij officiële Hyundai garage laat onderhouden in Nederland. Je bent ook zeker van de 4% bijtelling, als je het zakelijk gaat rijden. Zakelijk kan je ook gebruik maken van dezelfde belastingvoordelen zoals 27% MIA (Milieu Investerings Aftrek). Wel heb je zakelijk geen voordeel van de iets lagere BTW (19% in Duitsland en 21% in Nederland). De 21% BTW is natuurlijk wel verrekenbaar met BTW, dat je moet afdragen.

Er zijn er wel wat kleine verschillen in de Duitse uitvoering vergeleken met de Nederlandse. De Duitse Premium versie is bijvoorbeeld iets minder luxe uitgerust dan de Nederlandse Premium: geen schuifdak, geen geventileerde voorstoelen en geen stoelverwarming achter.

[ Voor 101% gewijzigd door Kuo op 10-10-2019 01:51 . Reden: details kosten met voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 12:32
Sjabba1979 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 08:28:
[...]

Dankje, ik zit ook tussen de i3 en Ioniq. Ik rijdt alleen, hebben nog een andere auto voor langere stukken of hele gezin. Puntje is de aanschafprijs van de i3 (moet dan wel de 94ah hebben) en ben bang dat de range wat klein is in de praktijk. Onderhoud moet ik nog even uitzoeken, maar de Hyundai scoort daar dus minpunten met hoge variabele kosten. Verder is het wel een mooie complete auto. BMW heeft ook 8 jaar accu garantie.
Qua rijplezier is de BMW mijn favoriet, maar hij is zo onpraktisch. De koffer is veel te klein en de achterdeuren kunnen alleen open als de voordeuren open zijn. 8)7 Geen idee waarom dat een goed idee is.
Achteraf heel blij met de keuze voor de Ioniq, behalve wat kleinigheden met bediening is eigenlijk alles dik in orde. De adaptive cruise is erg goed, de lane assist op de snelweg bruikbaar en de dode-hoek waarschuwing ook fijn. Ook als je achteruit uitparkeert tussen andere auto's "ziet" de Ioniq het kruisende verkeer al aankomen (radar in de achterbumper). De stoelen zijn ook best goed, geen last na 2+ uur ritten met mijn 1m 92. We hebben hier wel de Premium 2018 versie, dus zo'n beetje alles zit er wel op.
Qua kosten: mijn 15k buert was volgens de leasemaatschappij 179 euro. Ik betwijfel of dat bij BMW goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Satch schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Ik ben het met je eens dat de buitentemperatuur invloed heeft op je verbruik, maar niet met 15 graden boven nul. Ikzelf heb namelijk nu het in Nederland 15 graden is, nog steeds dezelfde range als in de zomer met 30 graden.
Pas wanneer het 5 graden is of de temperatuur onder nul komt, gaat de range ook omlaag.

[ Voor 38% gewijzigd door Sonicfreak op 10-10-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

De Ioniq heeft ook voordelen t.o.v. de Niro. (...) Ook de omlaag draaiende buitenspiegels bij achteruit rijden vind ik handig, omdat je dan goed kunt zien waar je banden staan. Raar dat bij de Niro niet zo werkt, terwijl beide auto's van dezelfde (moeder)bedrijf zijn.
Zet de L-R knop van je e-Niro voor het kiezen welke buitenspiegel je wilt stellen op L of R (niet op neutraal), en zet hem dan in de achteruit. Wat er dan gebeurt zal je verbazen ;)

Maar grappige is dat je met de Ioniq op langere afstanden praktisch net zo snel op je bestemming bent als met de e-Niro, puur omdat ie zo lekker snel kan laden over het hele bereik, en ik meen dat ie ook zuiniger rijdt :)

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-10-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Sonicfreak schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:32:
[...]

Ik ben het met je eens dat de buitentemperatuur invloed heeft op je verbruik, maar niet met 15 graden boven nul. Ikzelf heb namelijk nu het in Nederland 15 graden is, nog steeds dezelfde range als in de zomer met 30 graden.
Pas wanneer het 5 graden is of de temperatuur onder nul komt, gaat de range ook omlaag.
Beter kijken in de tabel: Kona, Tavg 5.5 graden, de rest minimaal 15.5 graden. Dat is 10 graden of meer verschil. De range gaat bij die temperatuur al serieus omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
daemonix schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:00:
[...]

Beter kijken in de tabel: Kona, Tavg 5.5 graden, de rest minimaal 15.5 graden. Dat is 10 graden of meer verschil. De range gaat bij die temperatuur al serieus omlaag.
Excuses :o ik keek alleen naar de temperatuur van 15 graden, het is nog vroeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo

Kuo

CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:41:
[...]
Zet de L-R knop van je e-Niro voor het kiezen welke buitenspiegel je wilt stellen op L of R (niet op neutraal), en zet hem dan in de achteruit. Wat er dan gebeurt zal je verbazen ;)
Dat heb ik al geprobeerd, maar het werkt niet. (Als tweaker probeer ik natuurlijk ook een auto te tweaken >:) ) Misschien zit het alleen in de ExecutiveLine en niet in de DynamicLine.

Heeft iemand hier misschien ook een DynamicLine?
Als je dit even wil proberen, dan weet ik, of ik nog langs de dealer moet hiervoor.

Ik denk, dat je met een Ioniq op langere afstanden (>1000km) sneller bent dan de Niro, mits je overal meteen kan laden en ook genoeg snelladers op de route staan. Bij kortere afstanden heeft de Niro natuurlijk voordeel van de veel grotere accu, maar bij meerdere laadbeurten zal er een omslagpunt komen, omdat de Ioniq zuiniger is en langer op hoge snelheid kan laden.

[ Voor 22% gewijzigd door Kuo op 10-10-2019 09:02 . Reden: toegevoegd Ioniq sneller >1000km ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat werkt ook niet in de Kona (Premium). Ik denk dat die grap alleen in de Ioniq (Premium) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo

Kuo

Wat een vreemde toestand bij Kia en Hyundai. Het is alleen het kopiëren van een stukje software, die ze al geschreven hebben.
Het toont wel een beetje de mentaliteit van de gevestigde autofabrikanten: het gaat niet om de kostprijs van iets extra, maar de mogelijkheid om meer geld voor kunnen vragen voor een extra optie.

[ Voor 43% gewijzigd door Kuo op 10-10-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
daemonix schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:00:
Dat werkt ook niet in de Kona (Premium). Ik denk dat die grap alleen in de Ioniq (Premium) zit.
Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat de Ioniq een c segment auto is en de Kona een b segment, maar aan de andere kant de Niro is ook c segment. Inderdaad vreemd.
Net zoals de Ioniq Premium stoelgeheugen heeft en de Kona Premium weer niet. De Niro Executive heeft die dan weer wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Sonicfreak op 10-10-2019 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:35
Was vanochtend bij de dealer: de standaard onderhoudsbeurt is aangepast naar 1 uur, dus ca Eur 50 meer per beurt.
Nu Eur 180 incl interieur filter

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 08:41
BarryH schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:29:
Was vanochtend bij de dealer: de standaard onderhoudsbeurt is aangepast naar 1 uur, dus ca Eur 50 meer per beurt.
Nu Eur 180 incl interieur filter
welke km stand? ik heb een afspraak voor de 45k staan

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
Nou net nog gecheckt, heb echt geen DAW

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
75k beurt. Zit tot nu toe op 0,67 ct/km ex. BTW onderhoud

[ Voor 93% gewijzigd door BarryH op 10-10-2019 18:47 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• detw
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-10-2019
Hallo Jan,
Jan Treur schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:24:
Bij LKA wordt een icoontje met lijnen naast een autootje groen, zoals ook bij de vorige versies. Bij LFA komt daar een oplichtend icoontje van een stuur naast.
Iemand enig idee hoe dit precies zit?
Deze week heb ik een Ioniq Hybrid 2019 model proefgereden. De LFA houdt zelf het midden van de rijstrook aan en stuurt bij. Werkt fantastisch. Er moeten wel lijnen zijn natuurlijk en af en toe werd het symbool wit, dat was alleen soms in het donker en met veel regen, dan ziet de auto de lijnen niet en werkt het dus ook niet. Je kunt de auto feitelijk zelf laten rijden, al moet je het stuur losjes vasthouden omdat er anders een waarschuwing in beeld komt om het stuur vast te houden. LKA corrigeert licht als je juist over een lijn heen gaat en geeft ook een signaal. Uit de folder:

Lane Keeping Assist (LKA)
Gebruikt de camera aan de voorzijde om de IONIQ binnen de lijnen van de
rijbaan te houden. Ga je over de wegmarkering heen zonder dat je de richting-
aanwijzer inschakelt, dan waarschuwt LKA met een optisch of geluidssignaal en
voert indien nodig een stuurcorrectie uit.
Lane Following Assist (LFA)
Houdt de auto in het midden van de rijstrook bij snelheden tussen de 0 en 150
km/u, op zowel de snelweg als in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Laatst online: 21-07 19:21
Dat doet de oude ioniq niet bij lage snelheden. Zou zoiets ook geüpdate worden bij een beurt?

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
afelium schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:44:
Dat doet de oude ioniq niet bij lage snelheden. Zou zoiets ook geüpdate worden bij een beurt?
Nope, is volgens mij andere hardware.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc O. op 11-10-2019 18:00 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Op welke manier kom je met firmware AE.EV.EUR.0.5.332.190222.MICOM in het engineersmenu komt (dus de android mappen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johndoe_1975
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09 17:56
D2nny schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:13:
[...]

2e reactie, want had deze niet gezien...:

Ik krijg van mijn vader en broertje soms het commentaar, dat het geen schakelflippers zijn; ik ben constant de regeneratie aan het aanpassen, als ik niet op de snelweg zit (dan staat de boel uit).
Nu het donkerder wordt kan je in je spiegel zien wanneer de remlichten gaan branden.
Als je in stand 2 het gas los laat, gaan de remlichten branden. In stand één gebeurt dit niet. Als je tijdens het uitrollen in stand één een beetje bijremt door met je flipper naar stand twee te schakelen, blijven de remlichten uit. Niet echt fraai. Misschien iets om rekening mee te houden als je achterligger wat dicht achter je rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24
Kan iemand zeggen waar die twee handels in de laadklep voor zijn?
Ik verwachtte dat je daar de dop op kan zetten tijdens het laden maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Er staat immers HOLDER boven. Of doe ik iets fout? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fnTbddz/IMG-0328.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Je kunt de twee doppen (die van de auto en die van de kabel) heel goed op elkaar zetten.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
XfadeR schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:34:
Ik verwachtte dat je daar de dop op kan zetten tijdens het laden maar dat krijg ik niet voor elkaar.

[Afbeelding]
Erfenis van het hybride broertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath

[Afbeelding]
Ik dacht dat ik de enige was die dit was opgevallen, haha. Heb zelf nog ff gespeeld met de stekker en de dop van de aansluiting maar ik zie geen logische manier om het op te hangen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Toevallig vroeg ik me vandaag hetzelfde af... Bij de Kona kun je de dop prima ophangen, bij de Ioniq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24
Ik dacht bijna dat ik een domme vraag hiermee had gesteld, maar het blijkt maar weer dat ik niet de enige was die het zich afvroeg. 😉
BarryH schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:52:
[...]

Erfenis van het hybride broertje?
Hmm, niet eens aan gedacht maar daar zou je wel 'ns gelijk in kunnen hebben.
Jan Treur schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:58:
Je kunt de twee doppen (die van de auto en die van de kabel) heel goed op elkaar zetten.
Goeie tip, zal die 'ns proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heath
Sonicfreak schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:32:
[...]

Grappig dat we het hier net over hadden, Bjorn met een experiment komt:

YouTube: How weather affects energy consumption on Model 3

Lijkt er op dat voor een lage luchtsweerstandauto zoals bijvoorbeeld de Model 3 en dus ook de Ioniq, temperatuur niet zo heel veel uit lijkt te maken. Meer wrijvingsweerstandsvariabelen zoals nat wegdek.

Overigens denk ik wel dat er hier een belangrijke variabele wordt uitgesloten: temperatuur van de batterij. Met de supercharger waar hij aan staat, wordt de batterij natuurlijk ook al voorverwarmd en zal hij dichter bij zn ideale operating temperature komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
johndoe_1975 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Nu het donkerder wordt kan je in je spiegel zien wanneer de remlichten gaan branden.
Als je in stand 2 het gas los laat, gaan de remlichten branden. In stand één gebeurt dit niet. Als je tijdens het uitrollen in stand één een beetje bijremt door met je flipper naar stand twee te schakelen, blijven de remlichten uit. Niet echt fraai. Misschien iets om rekening mee te houden als je achterligger wat dicht achter je rijdt.
Dat weet ik inderdaad; maar moet ook zeggen, dat ik het 'opgewonden standje' ben, die bewust, bij bumperklevers ineens remt op stand 1... (in het verleden schakelde ik gewoon terug, zodat ze het niet zagen).
Ik doe zelf niet aan bumperkleven... en accepteer ook geen bumperklevers op mijn bumper... (heb ik in het verleden ook wel meer dan eens problemen mee gehad... mag geen eigen rechter spelen, ik weet het...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D2nny
Vrijdag weer op avontuur gegaan, met de Ioniq... ik moest naar kantoor in Parijs en de (60) collega's gingen met de bus, maar ik wordt altijd heel erg ziek, als ik in een bus zit (vorige keer naar Brussel alles onder gekotst en ik had toen vooraf een pilletje genomen, tegen wagenziekte, van de huisarts)...

We moesten om 14u in Parijs zijn, dus ik vertrok ruim op tijd: 4.30u... Hazeldonk, ging prima, toen Nazareth (na nog een laadstop in Antwerpen)... ik had ruim 2u voorsprong op de bus, toen ik hoorde, dat de chauffeur nog een rustpauze moest nemen...

In Frankrijk, heb ik ABRP ingesteld, dat ik met minimaal 70% bij de laders aan wil komen... ik had al verhalen gehoord en heb op chargemap gechecked, wat de reviews waren...
De eerste lader... werkte niet... servicenummer gebeld, reset, niets hielp... ze hebben gechecked, de lader die verderop stond werkte nog wel... had een uur eerder nog iemand geladen, kon ze zien... (ik vond het vreemd, want in Chargemap stond hij al een maand op defect...), maar ik nam de gok, kwam met 50% aan... en bleek defect...
Dus weer gebeld... reset... vreemd, niets werkte... o en volgens de medewerker die ik nu sprak, had ik op chargemap moeten kijken, dan had ik geweten, dat deze al een tijd defect was... deze was al een tijd niet gebruikt... die aan de andere kant van de weg werkte wel...
Ok... chargemap gecontroleerd, kon de volgende nog net halen, die was die dag (op chargemap) nog gebruikt en positief beoordeeld... dus de gok gewaagd... ik reed die kant op, kwam met 17% accu aan... en... ik zag al een error melding op het scherm... gebeld, reset... maar niets werkte... hoefde hem niet eens aan te sluiten, want was kapot...
Op de navigatie in de auto gekeken, dichtstbijzijnde lader was al te ver... dus leasemaatschappij gebeld en ben weggesleept, naar een kerkje een dorp verderop (ruim 50km)... daar heb ik 4u stil gestaan, om hem vol genoeg te krijgen, om het hotel te halen... en ik niet meer hoefde te stoppen... Kwam om 18.30u aan in het hotel...

Bij het hotel aangekomen... bleken de laders in de parkeergarage defect... ze zouden een electricien laten kijken... maar zondag kwam ik in de garage, was hij nog niet geladen... heb hem naar een stopcontact gereden, die ik officieel niet mocht gebruiken en heb hem aan de noodlader gehangen en ben Parijs weer in gegaan... Heb €36,- korting op de parkeerkosten gekregen van het hotel (gratis parkeren), voor het ongemak...
Ben vervolgens in 12u naar huis gereden, via een enorme omweg... via Disneyland Parijs, waar een lader stond... en dan de A4 ipv A1, richting Reims, waar een Ionity lader stond... Naar een Tesla Supercharger station, waar Total een eigen lader had geplaatst (Aire d'Urvillers), om bij Aire de Wancourt weer een defecte lader te vinden... en Aire de Phalempin, waar ik de auto gelukkig weer kon laden, naar voldoende stroom, om België weer te halen...
Wat was ik blij, om weer op 'normale' bodem te komen... en wat heb ik een nog grotere hekel gekregen aan Frankrijk... (dat had ik al, had niets met EV rijden te maken)...

Conclusie: Als ik nog eens naar kantoor moet, dan pak ik de Thalys... of een vliegtuig... ik betaal dan zelf wel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Heath schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:43:
[...]

Grappig dat we het hier net over hadden, Bjorn met een experiment komt:

YouTube: How weather affects energy consumption on Model 3

Lijkt er op dat voor een lage luchtsweerstandauto zoals bijvoorbeeld de Model 3 en dus ook de Ioniq, temperatuur niet zo heel veel uit lijkt te maken. Meer wrijvingsweerstandsvariabelen zoals nat wegdek.

Overigens denk ik wel dat er hier een belangrijke variabele wordt uitgesloten: temperatuur van de batterij. Met de supercharger waar hij aan staat, wordt de batterij natuurlijk ook al voorverwarmd en zal hij dichter bij zn ideale operating temperature komen.
Bedankt voor het delen van deze video. Dat is goed om te weten dat nat wegdek meer invloed heeft op het energieverbruik en dus niet zozeer de temperatuur. Natuurlijk heeft de temperatuur wel meer invloed op het energiegebruik wanneer het heel erg koud wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
D2nny schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:31:
....

Wat was ik blij, om weer op 'normale' bodem te komen... en wat heb ik een nog grotere hekel gekregen aan Frankrijk... (dat had ik al, had niets met EV rijden te maken)...

Conclusie: Als ik nog eens naar kantoor moet, dan pak ik de Thalys... of een vliegtuig... ik betaal dan zelf wel... 8)7
Man man man wat een feest. Ik merkte het in mn reis naar Duitsland al op dat Nederland best extreem goede snellaaddekking heeft, maar wat jij beschrijft is wel echt weer next-level slecht.

Ben trouwens wel benieuwd wat NewMotion dan zegt van die laadpunten, of ze het nog deden of niet.

Ander issue, kort geleden gewisseld van werkgever waarbij leasecontract meegenomen moest worden. Daarbij is er ook een nieuwe laadpas afgegeven, eentje van Eneco. Mijn god wat een stroom aan problemen heb ik met die pas, tot dusver (na een maandje laden) ben ik nog maar 1 publieke laadpaal tegengekomen die niet een kwartier lang errors blijft geven en niet wil laden. Iemand anders ervaring met laadpas van MTC/Eneco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

cacofant schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:58:
Nou net nog gecheckt, heb echt geen DAW
Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y0Co3gdm3FIoZ49TuycB0CY6/full.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Zeer verantwoord dat je dit al rijdende doet. :D /offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heath schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

Zeer verantwoord dat je dit al rijdende doet. :D /offtopic
>:) Brede rechte weg, op ACC achter een traktor aan. Maar idd, foei! geen GSM gebruiken in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 11:18

[Afbeelding]
Ik hang er regelmatig de stekker van de laadkabel in om even mijn handen vrij te hebben.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:35:
[...]

>:) Brede rechte weg, op ACC achter een traktor aan. Maar idd, foei! geen GSM gebruiken in de auto!
Je mag best een GSM gebruiken in de auto, maar niet vasthouden als berijder tijdens het rijden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
D2nny schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:31:
Vrijdag weer op avontuur gegaan, met de Ioniq... ik moest naar kantoor in Parijs en de (60) collega's gingen met de bus, maar ik wordt altijd heel erg ziek, als ik in een bus zit (vorige keer naar Brussel alles onder gekotst en ik had toen vooraf een pilletje genomen, tegen wagenziekte, van de huisarts)...

We moesten om 14u in Parijs zijn, dus ik vertrok ruim op tijd: 4.30u... Hazeldonk, ging prima, toen Nazareth (na nog een laadstop in Antwerpen)... ik had ruim 2u voorsprong op de bus, toen ik hoorde, dat de chauffeur nog een rustpauze moest nemen...

In Frankrijk, heb ik ABRP ingesteld, dat ik met minimaal 70% bij de laders aan wil komen... ik had al verhalen gehoord en heb op chargemap gechecked, wat de reviews waren...
De eerste lader... werkte niet... servicenummer gebeld, reset, niets hielp... ze hebben gechecked, de lader die verderop stond werkte nog wel... had een uur eerder nog iemand geladen, kon ze zien... (ik vond het vreemd, want in Chargemap stond hij al een maand op defect...), maar ik nam de gok, kwam met 50% aan... en bleek defect...
Dus weer gebeld... reset... vreemd, niets werkte... o en volgens de medewerker die ik nu sprak, had ik op chargemap moeten kijken, dan had ik geweten, dat deze al een tijd defect was... deze was al een tijd niet gebruikt... die aan de andere kant van de weg werkte wel...
Ok... chargemap gecontroleerd, kon de volgende nog net halen, die was die dag (op chargemap) nog gebruikt en positief beoordeeld... dus de gok gewaagd... ik reed die kant op, kwam met 17% accu aan... en... ik zag al een error melding op het scherm... gebeld, reset... maar niets werkte... hoefde hem niet eens aan te sluiten, want was kapot...
Op de navigatie in de auto gekeken, dichtstbijzijnde lader was al te ver... dus leasemaatschappij gebeld en ben weggesleept, naar een kerkje een dorp verderop (ruim 50km)... daar heb ik 4u stil gestaan, om hem vol genoeg te krijgen, om het hotel te halen... en ik niet meer hoefde te stoppen... Kwam om 18.30u aan in het hotel...

Bij het hotel aangekomen... bleken de laders in de parkeergarage defect... ze zouden een electricien laten kijken... maar zondag kwam ik in de garage, was hij nog niet geladen... heb hem naar een stopcontact gereden, die ik officieel niet mocht gebruiken en heb hem aan de noodlader gehangen en ben Parijs weer in gegaan... Heb €36,- korting op de parkeerkosten gekregen van het hotel (gratis parkeren), voor het ongemak...
Ben vervolgens in 12u naar huis gereden, via een enorme omweg... via Disneyland Parijs, waar een lader stond... en dan de A4 ipv A1, richting Reims, waar een Ionity lader stond... Naar een Tesla Supercharger station, waar Total een eigen lader had geplaatst (Aire d'Urvillers), om bij Aire de Wancourt weer een defecte lader te vinden... en Aire de Phalempin, waar ik de auto gelukkig weer kon laden, naar voldoende stroom, om België weer te halen...

Balen dat het zo erg mis ging!
Maar eerlijk gezegd, met een post naar dit topic of dat van "[EV] Laden, laadpassen, providers en laadpassen" denk ik dat je een hoop ellende had kunnen voorkomen. Dan kun je de actuele stand van zaken krijgen. Er gaan regelmatig forumleden naar Parijs, bijv. @fewips is daar nog recent met een Ioniq naartoe gereden.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Ioniq is gek geworden. Ik kreeg een tyre pressure waarschuwing rechtsvoor. Alle banden 2.5 bar, die zou 2,1 bar zijn.

Zou de band lek zijn? Ik voelde geen verschil. Bij de pomp de spanning gemeten van alle banden, rechtsvoor was 0,1 bar lager dan de rest met 2,4 bar. Ik heb hem opgepompt naar 2,5 bar en de waarschwing is weg.

Alleen geeft de auto nog wel aan dat de spanning 2,3 bar is ipv de 2,5 bar die erin zit. Auto hoeft nog lang niet voor onderhoud weg, ik denk dat ik het maar gewoon negeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Zal morgen eens kijken, maar ik heb een heel ander menu volgens mij

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:11:
Mijn Ioniq is gek geworden. Ik kreeg een tyre pressure waarschuwing rechtsvoor. Alle banden 2.5 bar, die zou 2,1 bar zijn.

Zou de band lek zijn? Ik voelde geen verschil. Bij de pomp de spanning gemeten van alle banden, rechtsvoor was 0,1 bar lager dan de rest met 2,4 bar. Ik heb hem opgepompt naar 2,5 bar en de waarschwing is weg.

Alleen geeft de auto nog wel aan dat de spanning 2,3 bar is ipv de 2,5 bar die erin zit. Auto hoeft nog lang niet voor onderhoud weg, ik denk dat ik het maar gewoon negeer.
Mijn banden staan op ongeveer 2,7-2,8 bar. Rechtsachter loopt bij mij blijkbaar langzaam leeg. Bij 2,3 bar kreeg ik een waarschuwing. Daarna op 2,8 gezet en nu 4 weken later zit-ie weer op 2,4 (volgens dashboard). Ik denk dat er wel een paar tienden onnauwkeurigheid is, ook afhankelijk van of de banden warm zijn of niet. Misschien beter om je banden op 2,8 bar te zetten. Volgens mij is dat niet overdreven hoog. Dan krijg je waarschijnlijk geen waarschuwing meer. Tenzij de band langzaam leegloopt natuurlijk.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 17-09 22:00
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:11:

Klinkt als een TPMS sensor die niet helemaal goed meet. Als bij pompstation de banden wel gewoon de juiste spanning hebben kun je het negeren en bij de eerst volgende beurt na laten kijken. Wel even in de gaten houden. Ik pomp zelf meestal op tot 2,7 bar. Doen ze in de garage ook is mijn ervaring.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pmiddeld @RaymondD Ik pomp de banden nog maar even op naar 2,7 of 2,8 denk ik. Bij de pomp hebben alle banden dezelfde spanning, dus ik vermoed een defect sensor, maar zal het in de gaten houden.

Op mijn i3 is er een significant range verschil als ik de banden maximaal op pomp wat na een paar ritten direct zichtbaar wordt in de range indicatie.De Ioniq geeft gewoon altijd dezelfde range aan bij een volle accu en dezelfde accessoires aan, 'leert' de boord computer van Hyundai niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
pmiddeld schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Balen dat het zo erg mis ging!
Maar eerlijk gezegd, met een post naar dit topic of dat van "[EV] Laden, laadpassen, providers en laadpassen" denk ik dat je een hoop ellende had kunnen voorkomen. Dan kun je de actuele stand van zaken krijgen. Er gaan regelmatig forumleden naar Parijs, bijv. @fewips is daar nog recent met een Ioniq naartoe gereden.
Ben ik ook wel met je eens; maar omdat ik al dingen had gezien in deze fora, had ik de abrp instellingen al ingesteld, dat ik met een vollere accu aan wilde komen... en bij iedere abrp suggestie, heb ik ook de status op chargemap bekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
XfadeR schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:17:
Ik dacht bijna dat ik een domme vraag hiermee had gesteld, maar het blijkt maar weer dat ik niet de enige was die het zich afvroeg. 😉

[...]

Hmm, niet eens aan gedacht maar daar zou je wel 'ns gelijk in kunnen hebben.

[...]

Goeie tip, zal die 'ns proberen!
Ik heb de dop van de auto eraf gehaald en van mijn lader thuis ook, scheelt een hoop gedoe en geklapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Heath schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:44:

Ander issue, kort geleden gewisseld van werkgever waarbij leasecontract meegenomen moest worden. Daarbij is er ook een nieuwe laadpas afgegeven, eentje van Eneco. Mijn god wat een stroom aan problemen heb ik met die pas, tot dusver (na een maandje laden) ben ik nog maar 1 publieke laadpaal tegengekomen die niet een kwartier lang errors blijft geven en niet wil laden. Iemand anders ervaring met laadpas van MTC/Eneco?
heb sinds de start (zo'n 45k geleden) al een Eneco pas en eigenlijk nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Henry_tw schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:05:
[...]

heb sinds de start (zo'n 45k geleden) al een Eneco pas en eigenlijk nooit problemen mee.
Bizar, dan toch eens contact opnemen met de netbeheerders achter die palen. In welke regio laad jij? Ik met name Zuid-Holland (Rotterdam, Den Haag, Zoetermeer etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:40
Toevallig, sinds een week of twee hoor ik een soort afblazend geluid wanneer de heater aan staat. Het lijkt een soort van sissend, afblazend geluid. Als alleen de airco aanstaat of ventilatie staat uit heb ik dit niet. Het lijkt er ook op dat het stuur heel lichtjes trilt vanwege de resonantie tijdens dit gebeuren.

Iemand enig idee of dit normaal is? Is dit de warmtepomp die dit geluid maakt? Ik moet zeggen, ik heb de auto sinds februari vanaf nieuw. Echter heb ik dit geluid nog niet eerder gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
EHA1337 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:20:
Toevallig, sinds een week of twee hoor ik een soort afblazend geluid wanneer de heater aan staat. Het lijkt een soort van sissend, afblazend geluid. Als alleen de airco aanstaat of ventilatie staat uit heb ik dit niet. Het lijkt er ook op dat het stuur heel lichtjes trilt vanwege de resonantie tijdens dit gebeuren.

Iemand enig idee of dit normaal is? Is dit de warmtepomp die dit geluid maakt? Ik moet zeggen, ik heb de auto sinds februari vanaf nieuw. Echter heb ik dit geluid nog niet eerder gehoord?
Dat is normaal, ik heb het ook. Ik weet alleen niet waar het precies vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:26
D2nny schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Ben ik ook wel met je eens; maar omdat ik al dingen had gezien in deze fora, had ik de abrp instellingen al ingesteld, dat ik met een vollere accu aan wilde komen... en bij iedere abrp suggestie, heb ik ook de status op chargemap bekeken...
Echt balen dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad. Het verbaast mij écht.
Zie bijvoorbeeld mijn verhaal: its_me_ in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"
Met kerst ga ik weer dus zal dan een nieuw verhaal posten.

Ik zie overigens op de Izivia pagina dat de lader bij Aire de Saint Leger buiten gebruik is op het moment. Dat maakt een reis naar Parijs wel lastig maar zeker niet onmogelijk als je bijvoorbeeld via de A2 reist naar Frankrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvko
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gisteren een Kona wezen proefrijden en uiteindelijk de koop gesloten..... voor een Ioniq (38 kWh model). De zuinigheid, beetje extra ruimte en ietwat lagere prijs spraken me toch erg aan ondanks de kleinere range. Ook was er nog volop keus qua kleur en uitvoering voor de Ioniq waarbij ik voor de Kona beperkt werd tot een rode Premium uitvoering.

Ik heb dit topic al even doorgespit, erg leerzaam (en leuk) om al jullie ervaringen en soms avonturen te lezen. :-)

Een vraag waar jullie me hopelijk in kunnen adviseren:

In de (na)zomer van 2020 verhuizen wij waardoor ik nu liever niet te veel (extra) kosten wil maken door een thuislader te laten installeren voor de komende ~10 maanden. Zijn er hier meer mensen die thuis alleen bijladen met de 230V Schuko stekker? Hoe gaat dat? In mijn geval kan ik die vrij gemakkelijk door de brievenbus naar de parkeerplaats aan de straat laten lopen, ongeveer ~11M (dus zal 'n verlengkabel nodig hebben).

Is een groep waar verder alleen verlichting op zit goed genoeg, of zouden jullie toch een aparte groep laten aanleggen in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
dvko schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:54:
Gisteren een Kona wezen proefrijden en uiteindelijk de koop gesloten..... voor een Ioniq (38 kWh model). De zuinigheid, beetje extra ruimte en ietwat lagere prijs spraken me toch erg aan ondanks de kleinere range. Ook was er nog volop keus qua kleur en uitvoering voor de Ioniq waarbij ik voor de Kona beperkt werd tot een rode Premium uitvoering.

Ik heb dit topic al even doorgespit, erg leerzaam (en leuk) om al jullie ervaringen en soms avonturen te lezen. :-)

Een vraag waar jullie me hopelijk in kunnen adviseren:

In de (na)zomer van 2020 verhuizen wij waardoor ik nu liever niet te veel (extra) kosten wil maken door een thuislader te laten installeren voor de komende ~10 maanden. Zijn er hier meer mensen die thuis alleen bijladen met de 230V Schuko stekker? Hoe gaat dat? In mijn geval kan ik die vrij gemakkelijk door de brievenbus naar de parkeerplaats aan de straat laten lopen, ongeveer ~11M (dus zal 'n verlengkabel nodig hebben).

Is een groep waar verder alleen verlichting op zit goed genoeg, of zouden jullie toch een aparte groep laten aanleggen in mijn geval?
Heb een wedervraag: wat is je daily drive-afstand?
Ik bedoel; misschien hoef je helemaal niet persé te laden? (ik hang hem elke dag aan de lader, voor de interieur-voorverwarming, maar kan af met 1x laden per week...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvko
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
D2nny schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Heb een wedervraag: wat is je daily drive-afstand?
Rij op een normale dag zo'n 60km met 1 of 2 keer per week 'n uitschieter naar 260km. Dus idd, 2 keer per week langs de snellader zou ook prima moeten kunnen om die 10 maanden te overbruggen.

Maar met die afstanden zou ik met elke nacht aan de Schuko ook wel uit moeten komen, lijkt me? Ergens vind ik dat spannend omdat ik ergens gelezen zou hebben over dat dat niet aan te raden is, enkel voor sporadisch gebruik is, stekkers dan kunnen smelten, etc... Ben ik te bang? 8)7
Pagina: 1 ... 71 ... 195 Laatste