• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
sbiemond schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:02:
Ja ben ook wel beniewd welke accu, als dat de oude is die wel erg positief! Wat kunnen we dan van de nieuwe (2019/2020) verwachten?! :)
Ik heb nu nog de 28 kWh, maar vanaf volgende week dinsdag de 38 kWh. Mijn woon-werk rit van rond de 50 km (one way) is voor ca 60% snelweg, de andere stukken zijn vooral 60 tot 80 km wegen, dus dat scheelt ook. Het geeft vooral aan hoeveel de snelheid uit maakt voor verbruik.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 12:49
daemonix schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:57:
Wij komen niet verder dan 210 km in de zomer, rond de 100 km/h. Ligt waarschijnlijk aan de all weather banden.
Ik heb ook all weather banden, zit toch echt richting 230-240 km in de zomer hoor !

Tesla Model 3 RWD (2023)

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik gebruik ook all season banden, haal ook 230-240. Rij max 120, maar vanwege wegwerkzaamheden is het meestal rond de 100.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Stefanovic45 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:38:
Ik gebruik ook all season banden, haal ook 230-240. Rij max 120, maar vanwege wegwerkzaamheden is het meestal rond de 100.
Dit is echt bizar, dat haalde ik no way. Ik mocht blij zijn met 190/200 als ik die snelheden aanhield. :P
Maar aangezien ik zowel thuis als op werk kan laden en het op kosten van de baas is, rijd ik gewoon altijd de max snelheid en laad ik iedere dag.

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
VmarcV schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:05:
Net 30k beurt gehad, met nieuwe ruitenwissers, koelvloeistof , remolie en binnenfilter, voor de prijs van ..... €282) 8)7 . Is dit echt nodig koelvloeistof en remolie vervangen na 30k ? 4u werk , moest wel maar ? 2 u betalen (€145 incl btw ). Zijn er geen vaste bedragen voor onderhoud vastgesteld ?
Ik heb de 30k onderhoud vrijdag gehad.
Interieurfilter , kleinmateriaal , gebruik testapparatuur , mobiliteitsgarantie totaal 180.54
Tom Paris schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:41:
Ik werd zojuist gebeld door mijn Hyundai dealer, dat ik mijn Ioniq langs moest komen brengen voor een terugroepactie. Er is (letterlijke woorden van de dealer) "iets mis met het IP-adres van de laadpoort" en er moet een software-update uitgevoerd worden.

Mijn Ioniq is van januari 2018, en was af-fabriek al aangepast voor de laadpoort-terugroepactie van 2017/2018 (en hij is sindsdien ook gewoon netjes voor onderhoudsbeurten langs geweest). Via hier en GoingElectric heb ik nog niets over een terugroepactie gehoord, en ook bij de RDW is niets bekend.

Weet niet wat ik er van moet denken... Kan een 'klok en klepel' probleem zijn bij de dealer, of ze proberen met een smoes iedereen de nieuwe firrmware te geven zodat Android-toegang onmogelijk is? :X
De I.D update is geen terugroepactie maar een service actie vertelde mijn dealer . Ik heb nog de reden geprobeerd te achterhalen maar ik werd niet wijzer dan dat het problemen bij Fasted kan opleveren bij het laden . Voor de update moest ik tekenen en heeft ook invloed op de garantie. Ze doen het bij iedereen die voor service komt. Je hoeft het niet te doen maar als je ooit voor garantie gaat komen dan kunnen je dat weigeren dus moet je zelf de kosten betalen . De ID update gebeurt met de laptop direct in de auto software en heb niets te maken met de informatie systeem update/software ( zegt de dealer) ik moet er nog binnekort er voor terug komen omdat de laptop batterij het begeven had. En ook de kaart update konden ze niet uitvoeren vanwege een ander probleem. Als de id update is gedaan laat ik het je nog wel weten.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• bvdag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 12:32
evtje schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:05:
[...]

Ik moet vrijdag heen voor een onderhoud. Ik heb de dealer gevraagd of het verplicht is te updaten . Hij zegt hoeft niet geen probleem. Ik heb het wel gevraagd de navigatie kaart te updaten. En over de ip-adres heeft te maken met Fastned en autocharge zover ik het begrepen heb wordt de autocharge geblokkeerd met de nieuwe update .
Mijn Ioniq Electric heeft onlangs de verplichte update gehad en afgelopen weekend werkte autocharge bij Fastned nog prima!

Wat is trouwens de nieuwste kaart voor het navigatiesysteem? Ik heb vandaag de upgrade zelf gedaan van 10.41 naar 11.41, de dealer had wel de software ge-update maar niet de kaart...

• evtje
  • Laatst online: 18-05 20:25
Is goed om te horen dat de autocharge nog werkt bij Fastned.
Wat betreft de update geen idéé ik heb dat niet gevraagd.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09
bvdag schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:59:
[...]

Mijn Ioniq Electric heeft onlangs de verplichte update gehad en afgelopen weekend werkte autocharge bij Fastned nog prima!

Wat is trouwens de nieuwste kaart voor het navigatiesysteem? Ik heb vandaag de upgrade zelf gedaan van 10.41 naar 11.41, de dealer had wel de software ge-update maar niet de kaart...
Welke softwareversies heb je nu?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• bvdag
Tom Paris schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:23:
[...]

Welke softwareversies heb je nu?
Software: AE_EV.EUR.SOP.006.5.181002
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.313.180905.MICOM
Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.HMC.180928.b5c9193
Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2)

• Tom Paris
bvdag schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:33:
[...]

Software: AE_EV.EUR.SOP.006.5.181002
Dank! Dat is dus de oude versie, wat mijn vermoeden versterkt dat ze gewoon de oude versie terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

bvdag schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:59:

...

Hoe update je zelf de kaart? Ik heb een nog oudere versie nl...

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaJiRi
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-09 08:54
cacofant schreef op donderdag 12 september 2019 @ 06:33:
[...]

Hoe is het snelladen in Denemarken verder? Is dat goed te doen? Voldoende laders (Ionity) ?
Er zijn ruim voldoende snelladers in Denemarken langs de grote wegen. De meeste zijn van Clever en EON met 50 kW vermogen. Alleen op Jutland zijn er volgens mij 2 van Ionity met meer vermogen. Maar op vakantie heb je toch een ander tempo. Kijk maar eens op laadpaal.energiebewustzeeland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdag
tomic schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:12:
[...]

Hoe update je zelf de kaart? Ik heb een nog oudere versie nl...
Op het internationale Ioniq forum is een link naar een download te krijgen van iemand met een februari 2019 kaart. Die heb ik op SD kaart gezet en het werkte direct. De dealer had dus wel de firmware ge-update, ik heb nu wel live charging stations en parkeren, maar dus niet de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdag
Tom Paris schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:46:
[...]

Dank! Dat is dus de oude versie, wat mijn vermoeden versterkt dat ze gewoon de oude versie terugplaatsen.
Dat begrijp ik nog niet helemaal. Welke versie heb je dan tov van mijn versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
bvdag schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:40:
[...]

Dat begrijp ik nog niet helemaal. Welke versie heb je dan tov van mijn versie?
Ik heb exact dezelfde versie als jij. De problemen met CCS Autocharge (automatisch starten van de laadsessie bij Fastned) doen zich voor na een update naar versies:

Software: AE_EV.EUR.SOP.007.3.190314
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.332.19022.MICOM

Die zijn dus nieuwer :) Dus of ze plaatsen de 18xxx versies terug tov de 19xxx, of ze voeren echt een update uit die 'dieper' in de onboard computer zit en niet zichtbaar is in het infotainment systeem.

[ Voor 15% gewijzigd door Tom Paris op 29-09-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdag
Tom Paris schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:21:
[...]

Ik heb exact dezelfde versie als jij. De problemen met CCS Autocharge (automatisch starten van de laadsessie bij Fastned) doen zich voor na een update naar versies:

Software: AE_EV.EUR.SOP.007.3.190314
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.332.19022.MICOM

Die zijn dus nieuwer :) Dus of ze plaatsen de 18xxx versies terug tov de 19xxx, of ze voeren echt een update uit die 'dieper' in de onboard computer zit en niet zichtbaar is in het infotainment systeem.
Ah, OK. De mijne is 6 september voor een beurt geweest, ik heb voor die tijd niet gecontroleerd versies ik had op mijn Ioniq van augustus 2018. Moest wel tekenen voor het doorvoeren van de update, al werkte het altijd allemaal prima met laden bij Fastned en anderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D2nny
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 15:13
Zo... nou... terug uit Italië:

Heenweg ging best prima; 1 laadpaal in Duitsland was er niet (was een bouwput, was helelaal niets)... paar keer bij Kaufland geladen en 1x een laadpaal die niet werkte met Plugsurfing of NewMotion pas...
Bij het hotel aangekomen met nog 25% (was ook m'n planning); ik had het hotel gekozen, omdat ze een laadmogelijkheid hadden voor electrische auto's (ook nog voor het boeken over gebeld, om te verifieren)...
Ze hadden inderdaad een parkeergarage, bleek bij aankomst, echter was deze vol (met ICEs) en de laadpunten heb ik gevonden, waren Schuko stopcontacten... beetje jammer...
Dus ik raadt Hotel Santo in Karlsruhe af... heb de volgende ochtend buiten de stad geladen.
Vervolgens naar vrienden van ons gereden, in Zwitserland; bij Basel ging het even mis, met navigatie... bleek dat Waze dacht, dat ik geen vignet had... maar toen ik eenmaal de laadpaal had gehaald (met 40% over), was het probleem met Waze snel verholpen... vinkje aan bij vignet... en daarna via Ionity laders bij de plaats van bestemming gekomen...

Volgende ochtend nog een nachtje in Leukerbad gebleven (om een extra dagje Zwitserland), hier heb ik de oplader van @Beatman goed kunnen gebruiken; de CEE - Type 2 stekker... volgende ochtend kon ik met 100% vertrekken en ik zette koers naar de trein naar Italië... enige issue dat ik hier ondervond, was het 1 pedal driving... het was alleen maar bergaf en bij de eerste scherpe bocht kwam ik erachter, dat ik dus iets harder moest trappen op het rempedaal!
Anyhow, ik was zo bij de trein en 20min later, stond ik in Italië met nog 94% lading over, van de rit naar de trein.
Ik had zelfs zo veel vertrouwen in de auto en het laadgebeuren gekregen, dat ik met 130 naar Milaan koers zette, ondanks dat ABRP een snelheid van 100 adviseerde... daar ging het dan ook mis... bij de eerste laadpaal kreeg ik alleen errors... ze hebben de lader zelfs een power-cycle gegeven, maar konden het niet verhelpen... ik had nog 20%, dus moest een andere lader vinden... de 2e lader was net verwijderd... de 3e lader heb ik op de autostrada gehaald, met nog maar 70km/u.... die werkte (EnelX) ik had vooraf een app geïnstalleerd (JuicePass) en aan m'n Paypal gekoppeld... hierna werkten de EnelX laders gelukkig allemaal en kwam ik goed aan, op de camping...
Waar ik toen appjes kreeg, dat de vlucht van m'n vriendin en de baby waren vertraagd, met ruim 4u... nu zouden ze om 2u 's nachts pas landen...

Later zal ik ook nog foto's toevoegen en de terugweg... dat was een heel ander avontuur, door fouten van mijzelf, hebben we 3x door de Gottharttunnel gereden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D2nny
De terugweg, reed ik niet meer alleen, maar met m'n vriendin en onze (9 maanden oude) baby:
We hadden afgesproken, bij onze vrienden in Zwitserland...
Volgens ABRP zouden we (incl. laden) er ongeveer 4,5u over gaan doen.

Het eerste stuk ging ook prima, 1x geladen in Italië, bij een Ionity, vervolgens waren we in Zwitserland, onderweg naar een lader voor de Gotthardtunnel... (Bellinzona Süd).
Daar heb ik de auto geladen en ondertussen, in het grasveldje achter de auto, de baby verschoont... verschoningskussen in het gras, luiertas eruit... en bij de volgende lader, 100km verderop tot de conclusie gekomen, dat ik die 2 nog had laten staan... normaal niet zo heel erg, alleen de medicijnen zaten in die tas... gebeld met het wegrestaurant, tas en kussen lagen er nog, die hebben ze binnengehaald voor ons... dus weer een uur terug, door de Gotthardtunnel, spullen opgehaald, gegeten en weer richting Zwitserland... alleen toen begon het donker te worden... en begonnen de wegwerkzaamheden... het laatste stuk dat nog 1,5u zou duren, heeft hierdoor nog eens 3,5u geduurd... van omleiding naar omleiding werd ik geleid... gelukkig werkten alle laadpalen onderweg... om 23u kwamen we aan, bij onze vrienden... met een krijsend kindje...

Volgende ochtend, zijn we doorgereden... omdat het op de camping te koud was om te zwemmen, heeft m'n vriendin een Centerparcs geboekt (Eifel), zodat we nog 2 dagen in het zwembad hebben kunnen doorbrengen...
De reis naar Centerparcs, kon op 2 manieren... via Frankrijk en via Duitsland (de laatste zou een uur langer zijn).
Ik koos voor Duitsland, omdat ik begrepen heb, dat in Frankrijk niet alle laadpalen even goed werken... en ik niet met een huilend kind wil stilvallen...maar... in Duitsland kwam ik in de baustelle ellende terecht... wat 6u moest duren, werd toch weer 10u, door de files... kindje weer overstuur achterin... (wel elke stop eruit, maar was gewoon niet leuk voor hem).
2 dagen hebben we hier gelukkig tot rust kunnen komen en toen gingen we weer naar huis.
Deze rit ging gelukkig alles goed, kleine file gehad, op de A73, maar ik mag niet klagen... kwam om 16.30u op vrijdagmiddag de grens over, dus de spits ging net beginnen... door deze file hebben we gekozen, om een laadplek eerder te pakken, dus ipv FastNed Hondsiep, een Allego paal eerder, langs de A73. Dan konden we nog even de baby verschonen en voeden en had ik voldoende accu om thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

bvdag schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:39:
[...]

.... De dealer had dus wel de firmware ge-update, ik heb nu wel live charging stations en parkeren, maar dus niet de kaart.
Nu je firmware is geupdate door de dealer, kan je dan nog in het Android hidden menu? Live charging stations zijn daarnaast ook wel handig... Maar ik denk dat ik daar toch liever NewMotions app voor gebruik. Of zitten er nog andere voordelen aan?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
tomic schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:13:
[...]
Nu je firmware is geupdate door de dealer, kan je dan nog in het Android hidden menu? Live charging stations zijn daarnaast ook wel handig... Maar ik denk dat ik daar toch liever NewMotions app voor gebruik. Of zitten er nog andere voordelen aan?
heeft iemand al ervaring met 'extra geïnstalleerde' apps op je infotainment en dan een update laten uitvoeren?

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 15:15
Weet iemand hoe je de kaarten van het interne navigatiesysteem kan updaten?

Ik heb sinds vrijdag de nieuwe Ioniq en hij rijdt heerlijk, maar het interne navigatiesysteem heeft oude kaarten.

De A6 bij Almere is begin dit jaar helemaal omgegooid en de nav van de Ioniq heeft dit er niet eens in staan, wat mij wel erg verbaasde....
Hierdoor ben ik wel weer geneigd om de interne nav niet te gebruiken.

Verder heel jammer dat Wireless Apple CarPlay niet ondersteund wordt, alleen de bedrade versie. (Maar Wireless CarPlay is bijna niet te vinden volgens mij)

Zit nu op een verbruik van 15kWh/100km na 3 dagen met flinke stukken snelweg van 120-130km/u. Dus ik ben tevreden :)

[ Voor 16% gewijzigd door AkakoMinami op 01-10-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

@AkakoMinami
Bij de dealer kunnen ze je kaarten updaten. Op het internationale Ioniq forum staan volgens mij ook handleidingen hoe je het zelf kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 15:15
joerivds schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:01:
@AkakoMinami
Bij de dealer kunnen ze je kaarten updaten. Op het internationale Ioniq forum staan volgens mij ook handleidingen hoe je het zelf kunt doen.
En ik kom net vrijdag van de dealer af xD
Maar thanks voor de tip over het internationale forum. Ik ga daar eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:53
AkakoMinami schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:45:
Weet iemand hoe je de kaarten van het interne navigatiesysteem kan updaten?

Ik heb sinds vrijdag de nieuwe Ioniq en hij rijdt heerlijk, maar het interne navigatiesysteem heeft oude kaarten.

De A6 bij Almere is begin dit jaar helemaal omgegooid en de nav van de Ioniq heeft dit er niet eens in staan, wat mij wel erg verbaasde....
Hierdoor ben ik wel weer geneigd om de interne nav niet te gebruiken.

Verder heel jammer dat Wireless Apple CarPlay niet ondersteund wordt, alleen de bedrade versie. (Maar Wireless CarPlay is bijna niet te vinden volgens mij)

Zit nu op een verbruik van 15kWh/100km na 3 dagen met flinke stukken snelweg van 120-130km/u. Dus ik ben tevreden :)
In de nieuwste versie staat dat knooppunt nog verkeerd. Had er zelf pas ook last van. Ze lopen meestal wel een jaar achter op de realiteit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdag
tomic schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:13:
[...]

Hoe kom ik in dat menu? Heb een iPhone, dus nog niet met Andriod gespeeld. Geen idee nog hoe goed live charging stations is, maar het is fijn het te hebben. Ik gebruik normaal meestal Chargemap. Al heb ik de NewMotion app nodig om palen te starten in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

bvdag schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:01:
[...]

Hoe kom ik in dat menu? Heb een iPhone, dus nog niet met Andriod gespeeld.
De snelste en simpelste manier om dat uit te leggen is dmv. Dit youtube filmpje. >:)
Overigens heb ik er wel even gekeken, maar nog niets mee gedaan. Ben benieuwd of het je lukt met de nieuwe firmware. Zou je een foto van de firmware die je hebt staan willen posten?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mede ioniq electric rijders.

inmiddels heb ik in ruim 2 jaar ongeveer 94.000 km gereden met mijn geleasde ioniq.

alleen heb ik, sinds de 70.000 km dat me gas pedaal of zoals de dealer zegt, het stroom pedaal, soms niet reageert, dan moet ik het pedaal los laten en weer indrukken en dan heb ik weer stroom.

de eerste paar x dat ik het had was nadat ik van het gas/stroom ging om over een drempel te rijden en dan wou ik weer verder en dan deed de auto het niet.

nu heb ik het vaak 2 tot 3 x per week, als ik over een drempel ga, als ik stop om voorrang te verlenen, maar nooit als ik stil sta voor het stoplicht. Dus eigenlijk alleen als de auto nog rolt.

Weet niet of iemand er hier ook last van had en dat het al besproken is, maar aangezien het 278 pagina's zijn inmiddels in dit topic leek het mij makkelijker om het te vragen.

Heb het ook bij de service beurt gezegt, maar ze kunnen niks vinden.

De medewerker zei van ja, dan slippen de banden door en kickt de anti slip in, maar de wielen slippen niet, want ik rem gewoon af en ga rustig op het gas en rij altijd in eco mode.

Het maakt trouwens niet uit welke mode ik rij, het gebeurd in alle 3 de modes, eco, normal of sport.

Toen zei een andere medewerker, ja dat komt omdat ik heb lopen schakelen tijdens het rijden met de regenerator en dat mocht niet volgens hem, maar dat lijkt me ook BS want als dat niet goed zou zijn voor de auto waarom kan ik dat dan doen tijdens het rijden?!

De monteur rijd dan een rondje en merkt niks, ze zeggen dat ze hem uitlezen maar geen fout melding krijgen, dus ja, daar sta je dan.

Hoop dat iemand hier kan zeggen wat het mischien is, want over 2 weken moet ie weer voor een beurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:57:

inmiddels heb ik in ruim 2 jaar ongeveer 94.000 km gereden met mijn geleasde ioniq.

alleen heb ik, sinds de 70.000 km dat me gas pedaal of zoals de dealer zegt, het stroom pedaal, soms niet reageert, dan moet ik het pedaal los laten en weer indrukken en dan heb ik weer stroom.

de eerste paar x dat ik het had was nadat ik van het gas/stroom ging om over een drempel te rijden en dan wou ik weer verder en dan deed de auto het niet.

nu heb ik het vaak 2 tot 3 x per week, als ik over een drempel ga, als ik stop om voorrang te verlenen, maar nooit als ik stil sta voor het stoplicht. Dus eigenlijk alleen als de auto nog rolt.

Weet niet of iemand er hier ook last van had en dat het al besproken is, maar aangezien het 278 pagina's zijn inmiddels in dit topic leek het mij makkelijker om het te vragen.

De medewerker zei van ja, dan slippen de banden door en kickt de anti slip in, maar de wielen slippen niet, want ik rem gewoon af en ga rustig op het gas en rij altijd in eco mode.

Het maakt trouwens niet uit welke mode ik rij, het gebeurd in alle 3 de modes, eco, normal of sport.

Toen zei een andere medewerker, ja dat komt omdat ik heb lopen schakelen tijdens het rijden met de regenerator en dat mocht niet volgens hem, maar dat lijkt me ook BS want als dat niet goed zou zijn voor de auto waarom kan ik dat dan doen tijdens het rijden?!

De monteur rijd dan een rondje en merkt niks, ze zeggen dat ze hem uitlezen maar geen fout melding krijgen, dus ja, daar sta je dan.

Hoop dat iemand hier kan zeggen wat het mischien is, want over 2 weken moet ie weer voor een beurtje.
Vreemd. Als het de anti slip beveiliging is dan gaat er een oranje gevarenlichtje op het dash als een gek knipperen, dat zou je wel zien denk ik. Symptomen komen mij niet bekend voor, maar klinkt wel mega irritant. Is volgens mij niet eerder in dit topic over gepraat voor zo ver ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Dat is wel erg vreemd en irritant. Ik zou ze vragen om dan maar het pedaal (en elektronica erachter) te vervangen. Of als ze het het persee willen reproduceren dat een medewerker van hun hem een weekje rijdt en dat jij een leen auto van ze krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heath schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:00:
[...]

Vreemd. Als het de anti slip beveiliging is dan gaat er een oranje gevarenlichtje op het dash als een gek knipperen, dat zou je wel zien denk ik. Symptomen komen mij niet bekend voor, maar klinkt wel mega irritant. Is volgens mij niet eerder in dit topic over gepraat voor zo ver ik kon vinden.
Bedankt voor je snelle reactie.

Ja precies, dat zei ik ook, het lampje van anti slip knippert niet als het gebeurd.

Toen vroeg ik dus of het misschien zou komen omdat ik ging schakelen met de flippers tijdens het uitrollen op een afrit.

Dat deed ik nooit en nu ook niet meer, maar als ik bv de snelweg af ging en ik heb de regenerator standaard op 2 streepjes staan, dan schakelde ik terug zodat ik hem helemaal kon laten uitrollen en als ik bijna beneden was dan schakelde ik weer op naar 1 streepje zodat ik niet met me voet hoefde te remmen.

Weet niet of andere ioniq rijders dat ook doen of deden?

Maar nadat ik zo ging rijden had ik dus dit probleem.

Een baliemedewerker van de dealer zei dus dat het daar door kwam.

Dus ben daar maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:25:
[...]

Ja precies, dat zei ik ook, het lampje van anti slip knippert niet als het gebeurd.

Toen vroeg ik dus of het misschien zou komen omdat ik ging schakelen met de flippers tijdens het uitrollen op een afrit.

Dat deed ik nooit en nu ook niet meer, maar als ik bv de snelweg af ging en ik heb de regenerator standaard op 2 streepjes staan, dan schakelde ik terug zodat ik hem helemaal kon laten uitrollen en als ik bijna beneden was dan schakelde ik weer op naar 1 streepje zodat ik niet met me voet hoefde te remmen.

volgens mij zijn de flippers daar nu net voor bedoeld...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarryH schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:49:
[...]

volgens mij zijn de flippers daar nu net voor bedoeld...
ja dat dacht ik dus ook, ik zei nog tegen die medewerker van, als het schadelijk zou zijn tijdens het rijden dan lijkt mij het dat ze vanuit de fabriek dat wel zouden uitzetten toch?!

Maar daar gaf hij geen antwoord op. Dus ja, maar goed.

Had het ook aan verschillende andere ioniq rijders gevraagd bij de snellader, sommige deden het niet, andere wel, maar niemand had het probleem wat ik dus wel heb.

Maar heb nog hoop dat iemand hier mij kan zeggen van dat is dit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ik gebruik de flippers ook regelmatig tijdens het rijden. Precies zoals het bedoeld is. Ze zitten niet voor niks op de plek waar met de hybride versies handmatig kan schakelen. Beetje BS van die dealer. Hoop niet dat je in het midden van het land woont, want ik ben allergies voor dat soort praatjes.

Enige wat ik me kan voorstellen is dat je misschien per ongeluk een stukje rempedaal mee pikt. Bij veel auto's wordt dan het gaspedaal op 0 gezet om te voorkomen dat je het nieuws haalt. Kan het zijn dat dat pedaal niet goed terugkomt, of dat je enórme schoenen hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door TwOkkie op 02-10-2019 22:12 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwOkkie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:10:
Ik gebruik de flippers ook regelmatig tijdens het rijden. Precies zoals het bedoeld is. Ze zitten niet voor niks op de plek waar met de hybride versies handmatig kan schakelen. Beetje BS van die dealer. Hoop niet dat je in het midden van het land woont, want ik ben allergies voor dat soort praatjes.

Enige wat ik me kan voorstellen is dat je misschien per ongeluk een stukje rempedaal mee pikt. Bij veel auto's wordt dan het gaspedaal op 0 gezet om te voorkomen dat je het nieuws haalt. Kan het zijn dat dat pedaal niet goed terugkomt, of dat je enórme schoenen hebt?
haha, nee woon in het Westen.

Nee heb me linker voet soms helemaal opgetrokken zeg maar, tegen de stoel naast de deur.

Ik wou hem misschien overnemen, maar denk dat ik een nieuwe ga leasen dan als het contract over is.

Het "probleem" is, ik rij taxi ermee, ik kan het wel bij de leasemaatschappij gaan aankaarten, maar als hun zeggen van, we wisselen die auto om, ja leuk, maar dan kan ik alles laten uitbouwen en weer laten inbouwen voor de resterende tijd en dat geintje kost me ruim 1300 euro.

Ook als de dealer die auto voor een paar dagen inneemt om het uit te zoeken, ja dan kost het me ook omzet, heb niks aan een vervangende auto van hun, aangezien ik daar niet mee kan werken.

Dus ja, ik ben er nu al aan gewend, zodra ik het voel, reageer ik erop, dus die 1.4 seconden kom ik ook wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdag
Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:54:
[...]

haha, nee woon in het Westen.

Nee heb me linker voet soms helemaal opgetrokken zeg maar, tegen de stoel naast de deur.

Ik wou hem misschien overnemen, maar denk dat ik een nieuwe ga leasen dan als het contract over is.

Het "probleem" is, ik rij taxi ermee, ik kan het wel bij de leasemaatschappij gaan aankaarten, maar als hun zeggen van, we wisselen die auto om, ja leuk, maar dan kan ik alles laten uitbouwen en weer laten inbouwen voor de resterende tijd en dat geintje kost me ruim 1300 euro.

Ook als de dealer die auto voor een paar dagen inneemt om het uit te zoeken, ja dan kost het me ook omzet, heb niks aan een vervangende auto van hun, aangezien ik daar niet mee kan werken.

Dus ja, ik ben er nu al aan gewend, zodra ik het voel, reageer ik erop, dus die 1.4 seconden kom ik ook wel overheen.
Ik heb de mijne nu ook een jaar, en heb eerst veel met de flippers gewisseld, nu staat hij altijd op stand 3 en is het een soort combinatie stroom-rem pedaal geworden. Dat bevalt me wel. Maar die dealer praat onzin als dat dit probleem veroorzaakt. Het lijkt me zuiver toeval. Het lijkt m een sporadische fout in het stroompedaal. Deze vervangen lijkt me goedkoper dan hier eindeloos mee door tobben, zeker als je je geld met de auto verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdag
tomic schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:54:
[...]

De snelste en simpelste manier om dat uit te leggen is dmv. Dit youtube filmpje. >:)
Overigens heb ik er wel even gekeken, maar nog niets mee gedaan. Ben benieuwd of het je lukt met de nieuwe firmware. Zou je een foto van de firmware die je hebt staan willen posten?
Een foto werkt nog niet zo makkelijk, de versies heb ik eerder in dit topic als eens gepost, maar hier komen ze nog een keer:
Sofware: AE_EV.EUR.SOP.006.5.181002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:25:
[...]

Ik doe dat ook op die manier, daar is het toch echt voor bedoeld neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30
Mijn leaseauto (Ioniq Premium) maakt een tsjirpend geluid in de cabine. De dealer heeft het ook geconstateerd en volgens hen is het de kachelmotor die het geluid veroorzaakt en daarom vervangen moet worden.
Morgen krijg ik de auto weer terug, ik ben benieuwd.

Voor nu heb ik een Ioniq Comfort mee als leenauto. Ik moet zeggen dat die ook al behoorlijk rijk is uitgerust met LAKS, ACC, regensensor, lichtsensor, achteruitrijcamera, parkeersensoren achter, DAB+ radio met Bluetooth, navigatie en climate control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvdag schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Ik heb de mijne nu ook een jaar, en heb eerst veel met de flippers gewisseld, nu staat hij altijd op stand 3 en is het een soort combinatie stroom-rem pedaal geworden. Dat bevalt me wel. Maar die dealer praat onzin als dat dit probleem veroorzaakt. Het lijkt me zuiver toeval. Het lijkt m een sporadische fout in het stroompedaal. Deze vervangen lijkt me goedkoper dan hier eindeloos mee door tobben, zeker als je je geld met de auto verdient.
Ik heb hem meestal op standje 2, vind ik persoonlijk wel lekker.

Zal het ff aankaarten van het stroompedaal voor vervanging of dat ze hem of de auto kunnen resetten of zoiets.
Nunzio schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:53:
[...]

Ik doe dat ook op die manier, daar is het toch echt voor bedoeld neem ik aan.
Ja precies, dat leek mij dus ook, vond het ook een raar antwoord van die gene en ik dacht bij mezelf van het zal wel, ze hebben ook nog niet veel ervaring met EV Ioniqs.

Voor de rest vind ik het wel een fijne auto.

Waar ik me wel aan kan irriteren is het feit dat de ventilator vanzelf steeds harder en dan weer zachter gaat blazen. Het is net als je de auto functie met het blauwe lampje aan hebt, maar dan minder hard, hij gaat tot max 3 strepen.

Dan stel ik de ventilator in op bv het raam en voeten, dan springt de afbeelding daarvan op auto binnen 30 seconde ofzo en 2 minuten later gaat ie van 1 streep naar 2 strepen en dan naar 3 strepen met lucht blazen.

Klinkt misschien gek hoor, maar ik heb dat altijd als de zon onder is, echt waar, geen grap.

Dat is zo irritant, ik stel het handmatig in en wil gewoon dat ie op 1 streep kracht blijf blazen , maar gaat ie vanuit zichzelf weer harder blazen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2019 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 01:26:
[...]

Zal het ff aankaarten van het stroompedaal voor vervanging of dat ze hem of de auto kunnen resetten of zoiets.

[...]

Ja precies, dat leek mij dus ook, vond het ook een raar antwoord van die gene en ik dacht bij mezelf van het zal wel, ze hebben ook nog niet veel ervaring met EV Ioniqs.

Voor de rest vind ik het wel een fijne auto.

Waar ik me wel aan kan irriteren is het feit dat de ventilator vanzelf steeds harder en dan weer zachter gaat blazen. Het is net als je de auto functie met het blauwe lampje aan hebt, maar dan minder hard, hij gaat tot max 3 strepen.

Dan stel ik de ventilator in op bv het raam en voeten, dan springt de afbeelding daarvan op auto binnen 30 seconde ofzo en 2 minuten later gaat ie van 1 streep naar 2 strepen en dan naar 3 strepen met lucht blazen.

Klinkt misschien gek hoor, maar ik heb dat altijd als de zon onder is, echt waar, geen grap.

Dat is zo irritant, ik stel het handmatig in en wil gewoon dat ie op 1 streep kracht blijf blazen , maar gaat ie vanuit zichzelf weer harder blazen.
Bedoel je het automatisch ontwasemen? Dat kun je uit zetten door “front” ingedrukt te houden, zie ook de handleiding. Er moet ADS off komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

@Verwijderd Ik bedoelde dat je met je rechtervoet misschien een beetje rempedaal mee pakt, maar dat is wel wat onwaarschijnlijk. Zeker omdat ik gister even getest heb of mijn theorie klopt. Niet dus. Bij mijn oude Golf kapte de diesel af op het moment dat je het rempedaal aanraakt. Als ik met de Ioniq links rem en rechts gas geef, is er zeker nog wel gasrespons. In de figuurlijke zin dan.

Hoe bevalt Taxi-rijden op stroom nou? Hoeveel kilometer per dag doe je en hoe lastig is een range van 195 kilometer daarbij?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 01:26:
[...]

[...]

.......

Dit merk ik ook, lijkt een soort automatische ontwasemingsmodus te zijn. Ik heb het altijd in de ochtend wanneer ik van huis wegrijd. Wat ik zelf nog een stapje irritanter vind, is dat die automatische modus de airco inschakelt zonder dat de knop dit weergeeft.
Onzichtbaar gaat de auto dus ineens meer verbruiken, als je namelijk de ventilatorstand hoger zet gaat je range ineens achteruit. Dit gebeurt niet wanneer er geen klimaatfuncties aanstaan volgens mij. Misschien maar eens het menu doorlopen om te zien of die automatische stand uitgezet kan worden oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Heath op 04-10-2019 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Heath schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:54:
[...]

Dit merk ik ook, lijkt een soort automatische ontwasemingsmodus te zijn. Ik heb het altijd in de ochtend wanneer ik van huis wegrijd. Wat ik zelf nog een stapje irritanter vind, is dat die automatische modus de airco inschakelt zonder dat de knop dit weergeeft.
Onzichtbaar gaat de auto dus ineens meer verbruiken, als je namelijk de ventilatorstand hoger zet gaat je range ineens achteruit. Dit gebeurt niet wanneer er geen klimaatfuncties aanstaan volgens mij. Misschien maar eens het menu doorlopen om te zien of die automatische stand uitgezet kan worden oid.
Zie mijn reactie hierboven. Staat ook zo in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Met ADS off vind ik wel dat de ramen heel erg snel beslaan. Zelfs als je alleen in de auto zit. Bij VAG heb ik daar nog nooit problemen mee gehad. En toen ik gisteren mijn auto van de dealer terug kreeg, niks gewassen of schoongemaakt. Beetje jammer, zo kom je als merk toch een beetje 'budget' over.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
orillion schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:40:
[...]

Zie mijn reactie hierboven. Staat ook zo in de handleiding.
Had er idd overheen gelezen, thanks voor de info! Straks gelijk even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
zonoskar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:20:
Met ADS off vind ik wel dat de ramen heel erg snel beslaan. Zelfs als je alleen in de auto zit. Bij VAG heb ik daar nog nooit problemen mee gehad. En toen ik gisteren mijn auto van de dealer terug kreeg, niks gewassen of schoongemaakt. Beetje jammer, zo kom je als merk toch een beetje 'budget' over.
Ik kreeg een ticket om zelf (gratis) door de naburige wasstraat te rijden, omdat die op de dag van de beurt zogenaamd gesloten was (wat overigens beslist niet het geval was). Dat vond ik ook wel een beetje sneu. Geef dan gewoon de auto ongewassen mee terug zonder er leugens bij te verkopen.

Diezelfde dealer probeert overigens een mankement in de aandrijflijn te verhelpen door de banden te balanceren, met de opmerking dat mijn klacht (een zoemend geluid dat gepaard gaat met een lichte trilling die nog het meest lijkt alsof je over heel grof asfalt rijdt met keiharde banden) eigenlijk nergens anders door kan worden veroorzaakt "want veel meer zit er niet in die auto". Het heerschap vergeet dan maar even voor het gemak dat er een motor in zit met lagers, een overbrenging met tandwielen en lagers, een aandrijfas met een homokineet en wellicht zelfs een steunlager en tot slot een wiellager. Overigens had ik erbij vermeld dat ik het zowel met winter- als met zomerbanden ervaar en dat het dus niet aan de banden lag.

Betreft overigens de dealer in Tilburg. Daar ga ik dus niet meer naartoe.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc O. op 04-10-2019 18:07 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
zonoskar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:20:
Een auto met verbrandingsmotor heeft in mijn ervaring met dit soort weer ook snel last daarvan. Zeker als de ramen van binnen nog een beetje vies zijn door te weinig schoonmaken. In m’n vorige auto reed ik in de winter ook vaak weg met de airco een minuut of 15 aan.
Zijn je ramen wel goed schoon van binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
In Duitsland kan de nieuwe Ioniq EV een trekhaak krijgen met 750 kg trekkracht max en de mogelijkheid van een fietsendrager; zie

https://der-autotester.de...-haken-unter-die-stromer/

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Jan Treur schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:54:
In Duitsland kan de nieuwe Ioniq EV een trekhaak krijgen met 750 kg trekkracht max en de mogelijkheid van een fietsendrager; zie

Er staat 750 kilo geremd. Dus wss aanhangertje van 100 kilo ongeremd ofso.
Veel geluk om een een aanhangertje te vinden met een mtm van 750 die geremd is.
99 percent van die kleine aanhangertjes is ongeremd. Nieuwe markt mss? Dus wordt waardeloze optie (tenzij voor fietsendrager maar voorzie dan een trekhaak zonder sleepgoedkeuring)
TwOkkie schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:32:
@Verwijderd Ik bedoelde dat je met je rechtervoet misschien een beetje rempedaal mee pakt, maar dat is wel wat onwaarschijnlijk. Zeker omdat ik gister even getest heb of mijn theorie klopt. Niet dus. Bij mijn oude Golf kapte de diesel af op het moment dat je het rempedaal aanraakt. Als ik met de Ioniq links rem en rechts gas geef, is er zeker nog wel gasrespons. In de figuurlijke zin dan.

Hoe bevalt Taxi-rijden op stroom nou? Hoeveel kilometer per dag doe je en hoe lastig is een range van 195 kilometer daarbij?
Gas lossen voor je remt, dan kan je terwijl je remt ook wagen in toeren houden door opnieuw gas pedaal in te drukken:]

Anders wordt idd gaspedaal uitgeschakeld ( zowel benzine als diesel vanaf mk4)

[ Voor 28% gewijzigd door SadisticPanda op 05-10-2019 08:35 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 20:44

Misschien dit:
https://www.ioniqforum.co...tle-recall-in-korea.1001/

Ik ben aan het kijken voor een gebruikte Ioniq EV. Mijn woonwerk is in totaal 100km. Meeste 100km weg, niet harder. Wil niet de auto weg moeten doen vanwege degradatie en het niet meer halen van deze afstand. Daarnaast zie ik hier toch wel wat kleine dingetjes die ik niet gewend ben van de voornamelijk japanse auto's die ik heb gereden.
Daarnaast geïnformeerd naa de kosten voor beurten en dan zit je idd op 170 tot 250 per beurt. Best veel voor alleen kijken en updaten, soms een interieurfilter of remvloeistof. Iemand hier nog advies of dit particulier te doen is en 5 jaar garantie klinkt goed maar als je daarvoor wel duur onderhoud moet nemen en men je soms gaat afwimpelen omdat ze geen idee hebben wat er mis is dan komt dat niet echt vertrouwd over...
Technisch lijkt mij de Ioniq beter dan de Leaf. De i3 lijkt mij ook wel bijzonder maar vrees die range. Renault Zoe, tja frans, durf ik niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Sjabba1979 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:45:
[...]

Misschien dit:

Ik ben aan het kijken voor een gebruikte Ioniq EV. Mijn woonwerk is in totaal 100km. Meeste 100km weg, niet harder. Wil niet de auto weg moeten doen vanwege degradatie en het niet meer halen van deze afstand. Daarnaast zie ik hier toch wel wat kleine dingetjes die ik niet gewend ben van de voornamelijk japanse auto's die ik heb gereden.
Daarnaast geïnformeerd naa de kosten voor beurten en dan zit je idd op 170 tot 250 per beurt. Best veel voor alleen kijken en updaten, soms een interieurfilter of remvloeistof. Iemand hier nog advies of dit particulier te doen is en 5 jaar garantie klinkt goed maar als je daarvoor wel duur onderhoud moet nemen en men je soms gaat afwimpelen omdat ze geen idee hebben wat er mis is dan komt dat niet echt vertrouwd over...
Technisch lijkt mij de Ioniq beter dan de Leaf. De i3 lijkt mij ook wel bijzonder maar vrees die range. Renault Zoe, tja frans, durf ik niet echt..
Ik heb nu de 15, 30, 45 en 60 dkm beurt gehad: 80-123 Eur (incl. BTW) per keer

[ Voor 0% gewijzigd door BarryH op 05-10-2019 15:10 . Reden: incl. BTW benoemd ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Dat is toch raar, Heb er 2 hier in de buurt gebeld en beide gaven 170 aan voor de 24 maanden beurt.
Vind ik echt teveel voor een filter of vloeistof en wat updaten en nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Jan Treur schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 04:54:
Het is zeer de vraag of dit klopt. Waarschijnlijk heeft deze journalist een fout gemaakt, aangezien hier deze optie alleen vermeld wordt voor de hybride en de plug in varianten:

https://www.hyundai.news/...elektrofahrzeuge-erhoeht/

Maar voor de fietsendrager wel:

"Ein Fahrradträger ist ebenfalls für den Ioniq Elektro und den Kona Elektro (Kraftstoffverbrauch in kWh/100 km kombiniert: 15,4-15,0; CO2-Emissionen in g/km kombiniert: 0) verfügbar"

[ Voor 15% gewijzigd door Jan Treur op 05-10-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Sjabba1979 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:15:
Dat is toch raar, Heb er 2 hier in de buurt gebeld en beide gaven 170 aan voor de 24 maanden beurt.
Vind ik echt teveel voor een filter of vloeistof en wat updaten en nakijken.
Mijn Ioniq uit 2017 moet elke 15k / 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Ja hij moet elk jaar of 15k kilometers. Maar ik had een prijs opgevraagd voor een 24 maandenbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 17-09 22:00
Viel me op dat de nieuwe Ioniq bandenmaat 205/60/16 ipv 205/55/16. Zie foto. Dit effect hebben op het rijgedrag. Zou het ook effect hebben op verbruik? En wat voor effect? Wellicht is het de moeite waard om bij vervanging 60 hoge banden te laten monteren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FxJg9mc9KTvfTrblheOMIJBz/thumb.png

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 17-09 22:00
Sjabba1979 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:10:
Ja hij moet elk jaar of 15k kilometers. Maar ik had een prijs opgevraagd voor een 24 maandenbeurt.
Bij mijn Ioniq (occasion gekocht) zat een rekening van 88,90 ex btw voor de 30.000 beurt. Dat was toen de auto nog maar 7 maanden oud was dus wellicht hebben ze een aantal dingen niet gedaan die ze wel hadden gedaan als de auto al 2 jaar oud geweest was met deze km stand.

Voor 15.000km beurt is door de vorige eigenaar 44,50 ex btw betaald.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbiemond
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-09 21:07
Weet iemand wat de lengte is van de laadkabel (voor wallbox) van de nieuwe Ioniq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46
BarryH schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:01:
[...]

Ik heb nu de 15, 30, 45 en 60 dkm beurt gehad: 80-123 Eur per keer
Ex btw?

Dat is om te beginnen nogal verwarrend bij vergelijking.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
assje schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:47:
[...]

Ex btw?

Dat is om te beginnen nogal verwarrend bij vergelijking.
incl. btw, en in post aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Sjabba1979 @assje
In de onderhoudsprijs moet je ook op de VIP pas letten. die kost eur 50,- en dan worden gratis je lampjes vervangen en lekke banden geplakt....
...vind ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
BarryH schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:33:
@Sjabba1979 @assje
In de onderhoudsprijs moet je ook op de VIP pas letten. die kost eur 50,- en dan worden gratis je lampjes vervangen en lekke banden geplakt....
...vind ik niet nodig.
assje in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

Geen VIP garantie, wel mobiliteitsgarantie en gewassen.

€235,99 voor de 60kk beurt versus jouw €123

Heb jij ook een gedetailleerde factuur? Ben toch wel heel benieuwd waar die enorme verschillen vandaan komen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Mijn 15.000 beurt:

Jaarlijkse onderhoudsbeurt uitgevoerd = 92.00
- Inspectie volgens controlelijst uitgevoerd
- Carosserie inspectie uitgevoerd
- Voertuig uitgelezen (storingen/software updates)
- Pollenfilter vervangen
- Eindcontrole en testrit uitgevoerd

Gebruikt testapparatuur = 9.50
Kleinmateriaal = 5,50
Ruitensproeier vulling = 2.28

Totaal: 109,28 plus 22,95 BTW = 132,23

Dit was al lager dan wat ze eerst aangaven. Van te voren gaven ze me aan dat ik zo'n 250 euro kwijt zou zijn. Toen ik vroeg hoe dat kan, bleek er een VIP pas op te staan. Zonder die pas zou het nog 200 euro worden, o.a. vanwege een duur interieurfilter. Toen ik vroeg of ze die wilde laten zitten, kreeg ik nog zuurdere gezichten te zien. Toen ik de auto ophaalde, was bovenstaande de uiteindelijke rekening.

Misschien moet ik hier toch iets mee gaan doen. Hoe kan het dat andere dealers 45 ex in rekening brengen voor dezelfde beurt? Ik las op meer sites dat de eerste beurt ergens tussen de 60 en 70 uit zou moeten komen, maar mijn dealer gelooft daar niks van.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@assje
BarryH schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:52:
Heb de rekening erbij gezocht. Bedragen ex. BTW:
Jaarlijkse onderhoudsbeurt: eur 92 X 0,5 = 46 !!!! (dus half uur gerekend)
Gebruik test apparatuur eur 9,50
Kleinmateriaal eur 5,50
Ruitensproeiervloeistof eur 2,28
Koelvloeistof bijvullen eur 5,00
arbeid pollenfilter verv. eur 18,40 (0,2 uur)
filter eur 22,91
Navi update - gratis

2 verschillen:
1/ maar halve standaard beurt gerekend
2/ geen remvloeistof vervangen (hoefde nog niet??)
@TwOkkie
mijn dealer rekent altijd 0,5 keer de standaard onderhoudsbeurt kosten (eur 92 x 0,5) (zit in hilversum)

[ Voor 8% gewijzigd door BarryH op 05-10-2019 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
sbiemond schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:14:
Weet iemand wat de lengte is van de laadkabel (voor wallbox) van de nieuwe Ioniq?
5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Wat een gesjacher met die prijzen voor onderhoud.
Vind ik echt wel een minpunt voor Hyundai.
Kan je ook ergens anders onderhoud laten uitvoeren met behoud van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:52
Sjabba1979 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:23:
Wat een gesjacher met die prijzen voor onderhoud.
Vind ik echt wel een minpunt voor Hyundai.
Kan je ook ergens anders onderhoud laten uitvoeren met behoud van garantie?
Ga eens naar een andere merkdealer voor een onderhoudsbeurt daarbij is Huyndai echt goedkoop. Hiervoor jaren andere merken gereden dus ik snap je punt niet helemaal over die prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

BarryH schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:23:
@assje

[...]

@TwOkkie
mijn dealer rekent altijd 0,5 keer de standaard onderhoudsbeurt kosten (eur 92 x 0,5) (zit in hilversum)
Dat is raar... mijn dealer zit ook in Hilversum. 8)7
Dutchy88 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:51:
[...]

Ga eens naar een andere merkdealer voor een onderhoudsbeurt daarbij is Huyndai echt goedkoop. Hiervoor jaren andere merken gereden dus ik snap je punt niet helemaal over die prijzen.
Wat voor een EV's waren dat dan?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
TwOkkie schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:20:
[...]

Dat is raar... mijn dealer zit ook in Hilversum. 8)7

[...]

Wat voor een EV's waren dat dan?
En heb jij ook een 15k service interval?
Ik moet iets meer dan 2 keer per jaar voor de onderhoudsbeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:37
Voor mijn onderhoud 30.000 km betaalde ik €282.
Dit was het antwoord van de verdeler voor Hyundai België

Service KMC <service@hyundai.be>
Do 3/10/2019 10:24

Beste meneer ,

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie op onze mail.

Wij hebben uw factuur van uw onderhoud voor uw Hyundai IONIQ goed ontvangen en hebben deze voorgelegd aan onze technische dienst.
Zij konden hier geen onregelmatigheden in vaststellen .
Alle punten die moesten nagekeken worden op 30.000km zijn bij uw onderhoud aan bod gekomen.

Ik begrijp dat 281 euro een redelijke kost is, maar weet dat uw voertuig nu goed onderhouden is en u zich zonder problemen veilig in het verkeer kan begeven.

Wat u altijd kan doen voor uw onderhoud op 45.000 km is reeds een gedetailleerde offerte vragen aan uw Hyundai dealer.
Zo weet u wat er juist zal gebeuren aan uw voertuig en komt u zeker niet voor verrassingen te staan.

Heeft u nog verder vragen of bemerkingen, wij horen het graag.

Ik wens u een fijne donderdag en nog veel rijplezier met uw Hyundai IONIQ.

Met vriendelijke groet,

Ann

Van: Marc .
Verzonden: woensdag 2 oktober 2019 21:21
Aan: Service KMC <service@hyundai.be>
Onderwerp: Re: Onderhoudsschema Hyundai Ioniq

Beste,

Hierbij de factuur van het 30.000 km onderhoud. Voor de ruitenwissers werd mijn goedkeuring gevraagd en gegeven.
De wagen moest om 08.00 in garage zijn, ik heb gewacht tot bijna 12.00 vooraleer de wagen klaar was.
4u werk is absoluut niet in verhouding tot de geleverde werken. ( Er werden maar? 2 u aangerekend )
Kan u mij ook laten weten wat er moet gebeuren bij het onderhoud van 45.000 km ?

Met vriendelijke groeten,

Marc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdag
Sjabba1979 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:45:
[...]

Misschien dit:

Mijn Ioniq is de eerste auto sinds ik een leaseauto heb die zijn eerste jaar zonder enig probleem doorgekomen is. Een Audi A3 Sportback en een Chevrolet Volt is dat niet gelukt.
Overigens is de Chevy Volt/Opel Ampera wel een aanrader: een hele fijne wagen die we nog wel missen thuis. Rijdt na 6 jaar nog steeds zonder problemen rond en de accu is niet achteruit gegaan in 6 jaar tijd en 120.000 km.
Ik ben erg kritisch op mijn auto en natuurlijk is een Ioniq geen Audi qua interieur, maar hij laat eigenlijk nergens grote steken vallen. Hoe de accu’s zich houden moet blijken, maar je hebt wel 8 jaar garantie.
De Nissan Leaf 2 kon mij in de proefrit niet overtuigen: de afwerking is slecht en het ontbreken van accukoeling is niet best voor de levensduur.
De BMW zou ik nemen als ruimte in de auto geen issue was. De leukste om te rijden en het meeste High Tech met zijn unieke carrosserie. Maar wel duur als er wat leuke opties op zitten. De Hyundai was de verstandige keus (wel de Premium versie genomen met wat leuke opties erbij) en tot op heden geen spijt van gehad.
Succes met kiezen!

[ Voor 5% gewijzigd door bvdag op 05-10-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Dutchy88 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:51:
[...]

Genoeg ervaring met merkdealers onderhoud en andere auto's. Daar gaat het nu niet om.
Mijn punt komt hier toch goed naar voren? 170,- voor alleen kijken naar de auto is veel geld. Dat vinden sommige dealers blijkbaar ook en die rekenen dus minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
VmarcV schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:25:
Voor mijn onderhoud 30.000 km betaalde ik €282.
Dit was het antwoord van de verdeler voor Hyundai België
Ik vind dit echt raar. Je vraagt om uitleg en de enige verklarinf is; Je auto is nu echt goed onderhouden. Wat houdt dat in dan?
Ik vind het schofterig om 282 te vragen voor een inspectie en 2 ruitenwissers. Daarna vraag je om uitleg en daar draait men omheen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
bvdag schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:40:
[...]

Mijn Ioniq is de eerste auto sinds ik een leaseauto heb die zijn eerste jaar zonder enig probleem doorgekomen is. Een Audi A3 Sportback en een Chevrolet Volt is dat niet gelukt.
Overigens is de Chevy Volt/Opel Ampera wel een aanrader: een hele fijne wagen die we nog wel missen thuis. Rijdt na 6 jaar nog steeds zonder problemen rond en de accu is niet achteruit gegaan in 6 jaar tijd en 120.000 km.
Ik ben erg kritisch op mijn auto en natuurlijk is een Ioniq geen Audi qua interieur, maar hij laat eigenlijk nergens grote steken vallen. Hoe de accu’s zich houden moet blijken, maar je hebt wel 8 jaar garantie.
De Nissan Leaf 2 kon mij in de proefrit niet overtuigen: de afwerking is slecht en het ontbreken van accukoeling is niet best voor de levensduur.
De BMW zou ik nemen als ruimte in de auto geen issue was. De leukste om te rijden en het meeste High Tech met zijn unieke carrosserie. Maar wel duur als er wat leuke opties op zitten. De Hyundai was de verstandige keus (wel de Premium versie genomen met wat leuke opties erbij) en tot op heden geen spijt van gehad.
Succes met kiezen!
Dankje, ik zit ook tussen de i3 en Ioniq. Ik rijdt alleen, hebben nog een andere auto voor langere stukken of hele gezin. Puntje is de aanschafprijs van de i3 (moet dan wel de 94ah hebben) en ben bang dat de range wat klein is in de praktijk. Onderhoud moet ik nog even uitzoeken, maar de Hyundai scoort daar dus minpunten met hoge variabele kosten. Verder is het wel een mooie complete auto. BMW heeft ook 8 jaar accu garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Laatst online: 19:30
Sjabba1979 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 08:28:
[...]

Dankje, ik zit ook tussen de i3 en Ioniq. Ik rijdt alleen, hebben nog een andere auto voor langere stukken of hele gezin. Puntje is de aanschafprijs van de i3 (moet dan wel de 94ah hebben) en ben bang dat de range wat klein is in de praktijk. Onderhoud moet ik nog even uitzoeken, maar de Hyundai scoort daar dus minpunten met hoge variabele kosten. Verder is het wel een mooie complete auto. BMW heeft ook 8 jaar accu garantie.
Ik weet niet hoe je gezinssamenstelling is, maar bedenk wel dat de i3 een vierzitter is en de Ioniq een vijfzitter. Mocht je een keer met het hele gezin met de elektrische auto weggaan is dat nog wel iets om rekening mee te houden.

Persoonlijk vind ik de Ioniq mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. En de Ioniq is de koning wat efficiëntie betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Sonicfreak op 06-10-2019 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
En dat onderhoud:
Ik zit na 79k km op 0,5 ct p km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb je al onderzocht wat de onderhoudskosten van de BMW zijn? Ik kan me niet voorstellen dat die lager zijn dan die van Hyundai (BMW kennende). Bovendien lijkt het er op dat de dealers verschillende prijzen hanteren, dus dat zou ik niet aan Hyundai aanrekenen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
. dubbelpost?

[ Voor 94% gewijzigd door daemonix op 06-10-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 07:38
Hallo!
Sinds half juli in bezit (private lease) van een Intense Blue Ioniq Premium, inmiddels iets van 5000 op de teller en heel tevreden.
Ik ben altijd wel een kritische consument, dus altijd puntjes ter verbetering.
Ik heb dit topic tot begin 2019 teruglezen, maar heb sommige punten nog niet voorbij zien komen.

Hieronder een opsomming, maar zal beginnen met concrete vragen :

Vragen:
- Werkt bij jullie de begrenzing van het volume wel? Het is een instelling in Audio, maar als ik de auto start staat het volume gewoon op het niveau van bij het uitzetten en niet op een niveau wat ik heb ingesteld.
- ik heb een paar keer een sissend geluid gehoord, alsof er lucht onder hoge druk ontsnapt. Lijkt met de verwarming te maken te hebben, klopt dat?
- als de kachel aanstaat ruik je dat, is dat nieuwigheid?
- 1 van de blauwe lampjes (oplaad indicator) knippert als de auto staat geparkeerd, hij staat dan niet aan de lader. De handleiding verteld me alleen dat het zou aangeven dat de timer voor opladen staat ingesteld, maar dat is niet zo. Iemand een idee?
- Kan je het muziekje bij starten en uitzetten ook uitschakelen? 1x leuk...

- Lane assist werkt niet altijd op N wegen, waar het juist wel veilig zou zijn. Kan niet uitvinden wat er voor zorgt dat het niet werkt op bepaalde wegen. Lijkt wel te maken te hebben met aan 1 kant een dubbele lijn (midden) en geblokte lijn aan de buitenkant.

Wat ik wel mis:
- Verwarmbare buitenspiegels (nog niet kunnen testen, maar zie geen knopje of iets over in handleiding)
- Standaard Auto Hold en Cruisecontrol aan. Beetje irritant dat je dit elke keer moet aanzetten als je het elke rit wel wil gebruiken.
- Ramen en schuifdak niet kunnen sluiten als je uit de auto bent.
Dit kan met moderne auto's bijna altijd met de afstandsbediening. Inmiddels wel redelijk gewend, maar in het begin vaak gehad dat ik bij het openen van het portier ontdekte dat er nog iets open stond. Dan eerst auto weer aan en alles sluiten...
- Online laadpalen kunnen opslaan. Is handig dat als je verbonden bent je dan alle laadpalen kan downloaden, maar waarom dit dan niet bewaard kan worden in de auto....
- Navigatie naar huis: omslachtig. Je moet echt 5x tikken eer je naar huis navigeert.
- Spraakherkenning voor ingebouwde navigatie. Ik moet nog erg wennen aan Android Auto. Werkt ook niet altijd even lekker. Vind de ingebouwde navigatie prima, maar handmatig invoeren ben ik niet meer gewend en is altijd wat onhandig.

Daaruit volgend mis ik die dingen in vergelijking met mijn vorige auto, een Golf VII
- afgeschermde achteruitrij camera (een beetje regen en je ziet niks meer)
- Keyless entry, geen zichtbare knop, aanraken van portiergreep was voldoende
- Spraakbesturing (extra optie) waarmee ingebouwde navigatie aangestuurd kan worden
- In navigatie knop voor direct naar huis navigeren
- App waarmee locatie, ritten en bereik te zien was.

Goed, een hele lijst, ik hoop op wat antwoorden en reacties van andere rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
- Schakel de achterruit verwarming eens in, grote kans dat je spiegels ook worden verwarmd. (werkt in ieder geval zo bij de Kona).
- Er is geen enkele auto die een goed werkende lane assist (onder alle omstandigheden) heeft, laat staan op N wegen. Nederland is maar een klein land, met een eigen implementatie van hoe een N weg er uit ziet.
- Standaard Auto hold niet aan is een ergernis voor alle Ioniq en Kona rijders. ;)
- Wij gebruiken de standaard navigatie gewoon helemaal niet. Android Auto is veel beter (en op de hoogte van de files)
- Android Auto snapt 'Ok Google, navigeer naar huis'. Daarmee heb je geen knop nodig (die er overigens wel altijd prominent is in het startscherm).
- Android Auto snapt spraakbesturing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 14:57
JB1980 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:41:

Vragen:

- als de kachel aanstaat ruik je dat, is dat nieuwigheid?
- 1 van de blauwe lampjes (oplaad indicator) knippert als de auto staat geparkeerd, hij staat dan niet aan de lader. De handleiding verteld me alleen dat het zou aangeven dat de timer voor opladen staat ingesteld, maar dat is niet zo. Iemand een idee?
Ik ruik de kachel niet.

Lampjes: waarschijnlijk wordt je 12volt accu bijgeladen uit de hoofdbatterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Begrenzing volume: Werkt bij mij ook niet. Wist niet eens dat het er op zat (of dat dát de functie was).
Sissend geluid: Eén keer gehoord.
Kachel rook bij mijn auto in het begin ook wat 'schroeierig'.
Muziekje bij start kun je niet uitzetten. Helaas!
Lane assist: Tsja, veel meer dan een gimmick is het niet, in mijn ogen. Op een rechte snelweg prima bruikbaar om even je handen van het stuur los te laten als je een pepermuntje wil pakken ofzo, maar meer niet.
Buitenspiegels verwarmen tegelijk met de achterruit.
Ramen en schuifdak sluiten met de afstandbediening mis ik inderdaad ook. Mijn V70 uit 2012 had het wel en mijn Saab uit 2004 volgens mij ook.
Navigatie: Gebruik Waze eens, veel fijner, accurater en bovendien met mobiele flitsers (al rijden wij Hyundai rijders natuurlijk nooit te hard :) )

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nadeel van Waze: geen rijbaanadvies (zou handig zijn bij de LeidscheRijn tunnel). Android Auto doet dat wel als je Google Maps gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:47
Persoonlijk vind ik de file informatie van de ingebouwde navigatie veel beter dan Google maps, onder voorwaarde dat je de live diensten gebruikt.
(Software is van Tomtom, met live traffic)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Doet die wel aan rijbaan advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
daemonix schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:10:
Doet die wel aan rijbaan advies?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ik dacht dat alleen de Kona de Tomtom live verbinding had? De Ioniq ook dus?

(jammer van de oude, niet actuele kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
Ik gebruik de app Hyundai Access Point, daarmee heb je live file informatie op de standaard navigatie. Alleen geeft ie soms veel te vroeg alternatieve routes, de file blijkt dan allang opgelost als je er eenmaal bent.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Motorfret schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:48:
Persoonlijk vind ik de file informatie van de ingebouwde navigatie veel beter dan Google maps, onder voorwaarde dat je de live diensten gebruikt.
(Software is van Tomtom, met live traffic)
Objectief is dat onmogelijk, Google Maps heeft simpelweg veel meer data (met name voor binnendoor routes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
assje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:23:
[...]

Objectief is dat onmogelijk, Google Maps heeft simpelweg veel meer data (met name voor binnendoor routes).
Ik denk dat dat ongeveer gelijkwaardige informatie is. Heb zowel een Tomtom live als Android Auto. Tomtom heeft/had een contract met 1 van de Telco's die bewegingsinformatie van de GSM's doorstuurt. Tomtom live is akelig accuraat ook op de binnenwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
Ik navigeer nagenoeg altijd via Waze (met ABRP voor de planning), maar toen ik Zwitserland binnenreed, bleek de eerste laadpaal onbereikbaar (er stond een agent met een automatisch wapen voor de ingang van de straat, mensen weg te sturen... ik ben niet in discussie gegaan, had toch geen nut...

Aangezien ik niet m'n telefoon ga pakken, om te herberekenen, terwijl ik rijd heb ik toen de "ingebouwde laadpalen" gebruikt. Op EV gedrukt en de dichtstbijzijnde gepakt.
Enige nadeel hier, vind ik dat je zo vaak moet bevestigen... je kiest de laadpaal... wacht tot hij herberekend, maar moet nog op "kies als bestemming" drukken... vervolgens berekend hij de route nog steeds niet... moet nog op "Start navigeren" drukken...

Het is een persoonlijk gevoel, maar ik vind de ingebouwde navigatie hierdoor compleet ruk werken... ik wil dat hij sneller werkt...

Hiernaast: de nav is verbonden met internet (wifi hotspot in de auto) en ik heb gemerkt, dat als iemand een flitser meldt, deze altijd zal blijven staan... 1x een flitsauto bij Nieuwegein Zuid zien staan, netjes gemeld door de navigatie, maar 3 weken later nog steeds in de navigatie... Toch jammer...

Hierdoor ben ik toch echt geen gebruiker van de ingebouwde nav...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Gisteren ontdekte ik iets opmerkelijks bij de 2020 Ioniq. Er wordt beschreven dat er twee systemen zijn om te assisteren bij het binnen de rijbaan blijven: LKA (Lane Keeping Assistance) en LFA (Lane Following Assistance). Wat precies het verschil is in wat ze doen, is vanuit de beschrijving niet zo makkelijk op te maken. En je kunt ze ook tegelijk aan hebben, dat wordt ook gesuggereerd. Bij het LFA systeem moet de SCC aan staan om het te laten werken, maar het werkt dan ook onder de 60 km/h (wat ik getest heb, en inderdaad bij 50 km/h werkt het ook, uiteraard alleen wanneer er lijnen zijn). Voor LKA wordt wel de minimumgrens van 60 km/h aangegeven, zoals we kennen van de vorige versies van de Ioniq. Bij LKA wordt een icoontje met lijnen naast een autootje groen, zoals ook bij de vorige versies. Bij LFA komt daar een oplichtend icoontje van een stuur naast.
Iemand enig idee hoe dit precies zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Treur op 07-10-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
daemonix schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:26:
[...]

Ik denk dat dat ongeveer gelijkwaardige informatie is. Heb zowel een Tomtom live als Android Auto. Tomtom heeft/had een contract met 1 van de Telco's die bewegingsinformatie van de GSM's doorstuurt. Tomtom live is akelig accuraat ook op de binnenwegen.
Excuus, te snel gelezen vanaf mijn mobiel, stond specifiek bij met gebruik van live diensten. Daar heb ik geen ervaring mee, ik baseerde mijn oordeel op de in-car navigatie met TMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Jan Treur

Eerste gedachte is dat LKA betekent dat je op een rechte weg binnen de lijntjes blijft en dat LFA betekent dat bochten meegestuurd worden.

Anders gezegd (of aanvullend): LFA stuurt meer actief dan LKA.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Irritatie van mij die ik nog niet genoemd heb zien worden:
De verschrikkelijk luide lange pieptoon als je uitstapt zonder de auto uit te zetten. Dit doe ik continue om de kinderen in te laden met alvast de kachel aan, vervolgens zodra je het portier achter dicht gooit gaat hij nog een keer :'( In het vervolg ga ik mijn portier voor maar open laten, volgens mij doet hij het dan niet (moet ik nog even testen).

Daarnaast de startroutine:
  • Aanzetten
  • Gordel om
  • Akkoord drukken op het scherm
  • Cruise control aan
  • Regeneratie op 0
  • Autohold aan
  • Drive
Feitelijk 4/7 overbodige handelingen. Dat regeneratie default niet uit kan kan ik me nog iets bij voorstellen, zou gevaarlijk kunnen zijn voor iemand die er niet op rekent. Echter autohold default uit snap ik niets van, dat vind ik juist gevaarlijk als ik hem eens vergeet aan te zetten en er wel op reken. Zo'n suf akkoord op het scherm zal wel een legaal dingetje zijn, waarom cruise control default aan een probleem zou zijn snap ik ook niet eerlijk gezegd anno 2019.
JB1980 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:41:
- afgeschermde achteruitrij camera (een beetje regen en je ziet niks meer)
Deze vind ik wel opvallend, ik rijd iedere ochtend achteruit een toerit naar mijn garage uit en mij valt juist steeds op hoe goed het zicht in de camera is, ook als de spiegels (nog) erg slecht zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door assje op 07-10-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
SadisticPanda schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:26:
[...]
Er staat 750 kilo geremd. Dus wss aanhangertje van 100 kilo ongeremd ofso.
Veel geluk om een een aanhangertje te vinden met een mtm van 750 die geremd is.
99 percent van die kleine aanhangertjes is ongeremd. Nieuwe markt mss? Dus wordt waardeloze optie
zo waardeloos vindt ik hem niet, mijn aanhanger is max750 en geremd, de meeste vouwwagens zijn onder de 750 en geremd, ik hoop dat de RDW dit ook meeneemt in hun keuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Maasluip schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:29:
@Jan Treur
Eerste gedachte is dat LKA betekent dat je op een rechte weg binnen de lijntjes blijft en dat LFA betekent dat bochten meegestuurd worden.
Anders gezegd (of aanvullend): LFA stuurt meer actief dan LKA.
Die eerste gedachte sluit in elk geval aan bij het verschil tussen 'Keeping' en 'Following', en ook tussen de twee icoontjes. Maar ik ben gewend van mijn vorige Ioniq dat hij bij niet al te scherpe bochten ook gewoon instuurt. Misschien nu ook voor iets scherpere bochten? Ik zal er eens op letten. Wat overigens wel plezierig is, is dat het veel langer duurt eer hij gaat piepen als je niet meestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Sjabba1979 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 08:26:
[...]

Ik vind dit echt raar. Je vraagt om uitleg en de enige verklarinf is; Je auto is nu echt goed onderhouden. Wat houdt dat in dan?
Ik vind het schofterig om 282 te vragen voor een inspectie en 2 ruitenwissers. Daarna vraag je om uitleg en daar draait men omheen....
ik ga nu een afspraak maken voor mijn 45K beurt en zal om een specificatie vragen dat hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Je hoeft niet op akkoord te drukken, de melding verdwijnt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
[quote]assje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:33:

Daarnaast de startroutine:
  • Aanzetten
  • Gordel om
  • Akkoord drukken op het scherm
  • Cruise control aan
  • Regeneratie op 0
  • Autohold aan
  • Drive
[...]

Ik heb ook altijd nog de drive-mode knop hiertussen... vind de auto veel fijner rijden in Sport, zeker in Eco vind ik het 'rechterpedaal' meer een spons...
Heb het profiel overigens verder wel aangepast, dat Eco verder hetzelfde staat vwb airco enzo.
Pagina: 1 ... 70 ... 195 Laatste