Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• D2nny
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13-09 09:58
Ik kijk er ook wel overheen, maar valt me gewoon op, hoe klein het raam is... en hoe groot het oppervlak, dat het zicht weg neemt... (ik ben zelf 1.88 lang)

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 06:34
In mijn beleving kun je de belangrijke dingen goed zien. Overigens kun je bij de 2020 Ioniq de achteruit camera onder het rijden aan hebben, dan heb je ook een uitgebreid zicht.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric -> 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric

• joerivds
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 22:52
De (doorkijk door de) achterruit is inderdaad wat aan de kleine kant, maar ik ben er inmiddels wel aan gewend. Een voordeel van de spoiler is dat deze precies het licht van de koplampen van achteropkomend verkeer tegenhoudt :)

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15-09 13:52
Ik heb een ander probleem: Ik ben 2.03mtr lang en ik zie voornamelijk asfalt als ik in de binnenspiegel kijk. Die kan niet voldoende versteld worden om fatsoenlijk het verkeer achter me te zien, zonder mijn nek enigszins te verdraaien.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010) | Hyundai Ioniq Electric Premium

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06:58
Spiegeltje er weer op plakken/hangen ?

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• vtrke
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-09 11:14
was hij niet op de nieuwe 350kw lader ah laden?
Stefanovic45 schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:49:
Oh dear, de nieuwe Ioniq gaat hem echt niet worden :(

[YouTube: Hyundai Ioniq 38 kWh fast charging]

Bij 50% gaat de laadsnelheid al naar beneden van 43kW naar naar 35kW. En bij 68% gaat die al terug naar 22kW om vervolgens bij 73% al terug te zakken naar 15kW. Vanaf 73% kun je al niet meer spreken van snelladen (>22kW).

Het laden gaat nog trager dan gedacht, bij een 175kW lader kom je niet eens boven de 50kW uit.
Marc O. schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:33:
Ik heb een ander probleem: Ik ben 2.03mtr lang en ik zie voornamelijk asfalt als ik in de binnenspiegel kijk. Die kan niet voldoende versteld worden om fatsoenlijk het verkeer achter me te zien, zonder mijn nek enigszins te verdraaien.
Is bij mij inderdaad ook een ergernis (hoewel ik enkele centimeters kleiner ben). Je kan gewoon niet echt naar de horizon kijken in die spiegel en je kan hem niet verstellen op een manier dat het wel zou werken (iets lager hangen)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• wfveennl
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 20:24
joerivds schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:21:
De (doorkijk door de) achterruit is inderdaad wat aan de kleine kant, maar ik ben er inmiddels wel aan gewend. Een voordeel van de spoiler is dat deze precies het licht van de koplampen van achteropkomend verkeer tegenhoudt :)
En dit dan tevens de automatische anti verblindingsstand van de spiegel totaal overbodig maakt. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat dit geactiveerd werd. Compleet nuttelooos.

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:12
Marc O. schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:33:
Daar heb ik helemaal geen last van, terwijl ik ook 2.03m ben. Kan die niet genoeg omhoog? Volgens mij kan die van mij nog verder buigen, terwijl ik al bijna met mn hoofd tegen het dak aan zit als ik helemaal recht ga zitten (dan past net een hand tussen).

Ik vind binnenspiegels sowieso irritant, ze blokkeren het zicht naar rechts helemaal.

Edit: ah ik begrijp je wat je bedoeld. Ik zie in de binnenspiegel ook geen lucht, maarja ik zie wel genoeg om de auto's achter mij te zien. Daarnaast gebruik toch meer de buitenspiegels.

Stefanovic45 wijzigde deze reactie 10-09-2019 21:18 (11%)

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• Dunbar
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:29
Ik heb sinds kort de issue dat wanneer ik het laden 'onderbreek' (dus de auto wegzetten met 60%, opladen stoppen op 95%) en de auto aanzet, ik de auto niet meer in 'drive' kan zetten. Ook het opstartgeluidje ontbreekt. Ik moet de auto dan eerst weer uitzetten en dan weer opnieuw aanzetten. En daarna werkt alles gewoon goed.

Het is net alsof hij het indrukken van de rem bij het aanzetten niet goed registreert in die gevallen. Zijn er mensen die dit herkennen?

Tomorrow is often the busiest day of the week

• Henry_tw
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 09:45
Dunbar schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:59:
Ik heb sinds kort de issue dat wanneer ik het laden 'onderbreek' (dus de auto wegzetten met 60%, opladen stoppen op 95%) en de auto aanzet, ik de auto niet meer in 'drive' kan zetten. Ook het opstartgeluidje ontbreekt. Ik moet de auto dan eerst weer uitzetten en dan weer opnieuw aanzetten. En daarna werkt alles gewoon goed.

Het is net alsof hij het indrukken van de rem bij het aanzetten niet goed registreert in die gevallen. Zijn er mensen die dit herkennen?
De Ioniq heeft wel meerder modi van 'aan' staan, alleen als het groene dubbele pijltje brandt kun je de auto ook in 'D' zetten. Het verschil ontstaan bijv. door de auto te starten zonder de rem in te drukken, of tijdens een laadsessie, soms kun je dan door een enkele druk op de start knop hem in de juiste modus krijgen. Het is voor mij ook niet altijd even duidelijk. Ik heb bijvoorbeeld ook vaak dat hij irritante geluidjes maakt bij het uitstappen, ik heb geen idee wat ik daarbij 'fout' doe.

Hyundai Ionic Orange

• Dunbar
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19:29
Irritante geluidjes krijg je als je uitstapt maar de auto vergeet uit te zetten. Dat had ik in het begin heel vaak.

Tomorrow is often the busiest day of the week

• D2nny
Dunbar schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:10:
Irritante geluidjes krijg je als je uitstapt maar de auto vergeet uit te zetten. Dat had ik in het begin heel vaak.
Of als het dakraam niet helemaal dicht zit (heb hem vaak op een kier, voor frisse lucht)...
of als je de deur eerst opent, vervolgens de auto uitzet, dan is hij ook aan het 'jengelen', tot hij op slot is.

Overigens zou ik wel willen, dat de auto geen geluid (de intro en outro-tunes) zou spelen, bij starten en stoppen... Al een paar keer gehad, dat ik heel zachtjes en voorzichtig parkeerde, omdat ons kindje lag te slapen op de achterbank... maar zodra ik de start/stop knop indrukte, om te gaan uitstappen... schrok hij meteen wakker... |:(

• Henry_tw
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 09:45
D2nny schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:55:
[...]
of als je de deur eerst opent, vervolgens de auto uitzet, dan is hij ook aan het 'jengelen', tot hij op slot is.
Top, dat is denk ik wat bij mij gebeurt! heel blij mee dat ik dit nu weet.

Hyundai Ionic Orange

• Heath
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-09 16:32
wfveennl schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:09:
[...]

En dit dan tevens de automatische anti verblindingsstand van de spiegel totaal overbodig maakt. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat dit geactiveerd werd. Compleet nuttelooos.
Dit gaat automagisch ‘s avonds aan als je een groen lampje onder de spiegel ziet branden. :)
En je hebt er wel degelijk nog iets aan, auto’s van ver weg hebben ook nog koplampen.
Henry_tw schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:06:
[...]

De Ioniq heeft wel meerder modi van 'aan' staan, alleen als het groene dubbele pijltje brandt kun je de auto ook in 'D' zetten. Het verschil ontstaan bijv. door de auto te starten zonder de rem in te drukken, of tijdens een laadsessie, soms kun je dan door een enkele druk op de start knop hem in de juiste modus krijgen. Het is voor mij ook niet altijd even duidelijk. Ik heb bijvoorbeeld ook vaak dat hij irritante geluidjes maakt bij het uitstappen, ik heb geen idee wat ik daarbij 'fout' doe.
Same. Ik heb het idee dat de gekleurde lampjes op de startknop er iets mee te maken hebben:
Blauw, elektronica in HU is aan. Dingen als radio en nav zijn te gebruiken.
Oranje, auto staat op contact. Airco enzo is nu ook te gebruiken.
Geen, auto kan (of staat al) in drive.
Dus als je instapt zonder op de rem te trappen en daarna drie keer op rij de startknop indrukt, zou je volgens mij in D kunnen.
Blokker_1999 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:03:
Zelf ook geen fan van de neus, maar hij maakt de wagen wel net weer dat klein beetje effitienter. Dezelfde reden trouwens waarom een golfbal ook geen mooi oppervlak heeft. Als ik me niet vergis heeft mythbusters er ooit eens testen mee gedaan.
....
Verhip, die herinner ik me ook! Weet niet in hoeverre het effect op een golfbal zich vertaalt naar een langwerpig en groot bakbeest dat de putjes niet over het hele oppervlak maar alleen de neus heeft. Kunnen we hieruit opmaken dat we met zn allen massaal hagelstormen moeten gaan opzoeken? :D

Heath wijzigde deze reactie 10-09-2019 22:20 (68%)

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

• D2nny
Heath schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:02:
Verhip, die herinner ik me ook! Weet niet in hoeverre het effect op een golfbal zich vertaalt naar een langwerpig en groot bakbeest dat de putjes niet over het hele oppervlak maar alleen de neus heeft. Kunnen we hieruit opmaken dat we met zn allen massaal hagelstormen moeten gaan opzoeken? :D
De auto van m'n schoonouders stond laatst buiten, tijdens een hagelbui... die Opel CrossLand X is nu een rijdende poffertjespan (meer dan 90 deuken, moeten ze fixen)... maar hij rijd niet zuiniger... ook niet minder zuinig, als ik mijn schoonvader mag geloven. :X

• JaJiRi
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 11-09 10:28
pmiddeld schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:27:
[...]

Mooi, dan kan ik kijken of ik wat gemist heb (zal wel) en ook kijken of ik palen heb die zij niet hebben :P
Edit: Je kan ze wel alleen maar per 200 stuks downloaden, daarna moet je ze samenvoegen, maar verder zeer bruikbaar
Ja dat maximum van 200 komt omdat de site oorspronkelijk voor Nissan EV rijders was gestart. Het adresboek bij Nissan is beperkt tot 200 entries, vandaar.

• JaJiRi
D2nny schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:55:
[...]

Of als het dakraam niet helemaal dicht zit (heb hem vaak op een kier, voor frisse lucht)...

Overigens zou ik wel willen, dat de auto geen geluid (de intro en outro-tunes) zou spelen, bij starten en stoppen... Al een paar keer gehad, dat ik heel zachtjes en voorzichtig parkeerde, omdat ons kindje lag te slapen op de achterbank... maar zodra ik de start/stop knop indrukte, om te gaan uitstappen... schrok hij meteen wakker... |:(
Dat is wel een vervelend moment voor jullie kindje. Ik zou de auto parkeren (niet uitzetten), de kleine lekker naar binnen brengen dan pas de auto uit doen. :)

• JaJiRi
Jan Treur schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:31:

Wat hieruit blijkt, is dat als je een handige laadstrategie kiest het verschil wat minder dramatisch kan zijn dan op het eerste oog lijkt.
De laadstrategie die ik hanteer is als volgt:
Een planner (zoals abetterrouteplanner) je route langs laadpalen laten bepalen. Ik begin lange ritten altijd op 100%. Door de start met 100% is het eerste stuk langer dan de volgende (zo'n 150 km snelweg).
Dan bij laadpaal 1 laden totdat je genoeg hebt om bij laadpaal 2 aan te komen. Doordat niet alle palen even ver uit elkaar staan komt het regelmatig voor dat ik met 80% genoeg heb, doorladen tot 94% (waarop de auto het laden stopt) heeft geen toegevoegde waarde. Zo gebruik ik ook maximaal het hoogste vermogen bij het snelladen.
Heb deze strategie tijdens mijn rit naar Denemarken toegepast. Daar zat 3 maal het laden bij Ionity bij, die hebben altijd meerdere CCS-laadpalen waardoor je niet hoeft te wachten. Verder functioneren deze palen (is mijn ervaring) altijd.

• D2nny
JaJiRi schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:08:
[...]
Dat is wel een vervelend moment voor jullie kindje. Ik zou de auto parkeren (niet uitzetten), de kleine lekker naar binnen brengen dan pas de auto uit doen. :)
Heb ik de laatste 2x inderdaad gedaan; toen konden we hem gelijk op bed leggen en bleef hij doorslapen... :)

• Heath
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-09 16:32
Wat is met dit weer voor jullie normaal verbruik @100 kmph? Valt mij namelijk op dat de afgelopen dagen met regen en lagere temps, het vebruik van ongeveer 12 kWh/100km is gestegen naar 16kWh/100km, zonder verandering in rijgedrag. 130 is zelfs gestegen naar 19kWh/100km..

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15-09 08:18
JaJiRi schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:17:
[...]

De laadstrategie die ik hanteer is als volgt:
Een planner (zoals abetterrouteplanner) je route langs laadpalen laten bepalen. Ik begin lange ritten altijd op 100%. Door de start met 100% is het eerste stuk langer dan de volgende (zo'n 150 km snelweg).
Dan bij laadpaal 1 laden totdat je genoeg hebt om bij laadpaal 2 aan te komen. Doordat niet alle palen even ver uit elkaar staan komt het regelmatig voor dat ik met 80% genoeg heb, doorladen tot 94% (waarop de auto het laden stopt) heeft geen toegevoegde waarde. Zo gebruik ik ook maximaal het hoogste vermogen bij het snelladen.
Heb deze strategie tijdens mijn rit naar Denemarken toegepast. Daar zat 3 maal het laden bij Ionity bij, die hebben altijd meerdere CCS-laadpalen waardoor je niet hoeft te wachten. Verder functioneren deze palen (is mijn ervaring) altijd.
Hoe is het snelladen in Denemarken verder? Is dat goed te doen? Voldoende laders (Ionity) ?

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• Kuo
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 06:47
Op AutoScout24 zag ik een Ioniq Premium uit 2-2018 voor €18.500.
https://www.autoscout24.n...27-9f10-e053-e250040aaeb7?
Dat leek me erg goedkoop, tot ik de km-stand zag van 125.000. Kan een Ioniq zoveel km's goed hebben? Hoe zit het eigenlijk met garantie en degradatie van de accu bij zoveel km's?
Is dit nu een aantrekkelijke aanbieding of niet?

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06:56
Had hem ook gezien idd. 125kkm in 1,5 jaar, dat is 230km/dag als hij geen dag stil gestaan heeft. Moet wel een taxi geweest zijn en heel veel snelladen.

Maar, werkelijke accudegradatie blijft onduidelijk dus moeilijk te zeggen of het een goede deal is.

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True