Ah ok, op die manier.orillion schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:06:
[...]
Zo staat het in de handleiding. Er staat geen waarde bij, maar ik constateer dus dat als ik er een tijdje niet in rijd hij heeft opgeladen (zo’n melding op het display). Als ik er dagelijks ik rijd krijg ik die melding nooit. Heb geen 12v monitoring ofzo, omdat het bij mij dus altijd naar behoren heeft gewerkt.
Bij dagelijks gebruik verwacht ik ook geen problemen want dan wordt de accu ook opgeladen. En als dat niet werkt is het denk ik gauw over en dat merk je vanzelf.
Die van mij staat soms dagen of weken stil en als er dan niet bijgeladen wordt blijft het maar voltage zakken, iig tot onder de 11,9V heb ik gezien. En dat merk je juist niet en dat lijkt mij ook niet goed voor de levensduur van de accu, zeker niet als die nog verder zakt. Ik ga het daarom met de nieuwe accu niet uitproberen hoe ver die kan zakken. En omdat je er niets van merkt denk je dat alles in orde is, tot dat je, zoals ik, ineens midden in Frankrijk stil staat.
Zo'n melding op het display heb ik wel eens een enkele keer gezien, denk ik, dus die zou ik nu ook moeten gaan zien als ik de auto ga gebruiken. Dus even opletten als ik de auto ga gebruiken.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017