yup!uFx schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:34:
[...]
Ik heb nog niet de laatste update op m'n Ioniq 38 kWh maar is die nu echt fullscreen zodat je rechts dat extra vakje niet meer hebt?

yup!uFx schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:34:
[...]
Ik heb nog niet de laatste update op m'n Ioniq 38 kWh maar is die nu echt fullscreen zodat je rechts dat extra vakje niet meer hebt?
Nee hoor, als je van rechts swiped of rechts op het witte vlakje tikt dat heb je gewoon nog een extra scherm. Of heb ik alweer een oude versie? Nog geen twee maanden geleden er op gezet.
Hyundai IONIQ EV 2019 38 kWh
Voorheen werd Android Auto helemaal niet fullscreen weergegeven, stond 1/3 van het scherm geblokkeerd met de tekst "Android Auto".. alsof we dat niet wisten. Nu gebruikt Android Auto echt de volledige breedte van het scherm.EVBert schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:35:
[...]
Nee hoor, als je van rechts swiped of rechts op het witte vlakje tikt dat heb je gewoon nog een extra scherm. Of heb ik alweer een oude versie? Nog geen twee maanden geleden er op gezet.
Had je de auto niet per ongeluk open gemaakt? Want dan gaat de laadsnelheid tijdelijk naar 0,5 kW.EVBert schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:43:
Net aan het laden bij een GreenFlux stadslaadpaal die 17 KW zou moeten zijn. In het begin was de auto met 3,5 kW aan het laden, toen ik terugkwam nog maar met 0,5 KW. Naast me stond een KIA EV6 te laden (die er eerst niet stond) die mijn vermogen helemaal wegtrok. Lekker dan, welkom bij het openbaar laden…
Ik moet er niet aan denken dat straks iedereen een EV heeft, het is toch een groot nadeel als je niet thuis kunt laden.
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Daar zeg je me wat, maar toen ik in het begin de BlueLink app checkte was de verwachte laadtijd 6 uur, een tijdje later was het opgelopen naar 8 uur!uFx schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:45:
[...]
Had je de auto niet per ongeluk open gemaakt? Want dan gaat de laadsnelheid tijdelijk naar 0,5 kW.
Ja, daar heb ik overigens ook wel regelmatig last van! Ook in positieve vorm overigens (verwachte laadtijd: 13 uur, blijkt dan 10 te worden). Ik ben er nog niet echt ingedoken maar ik heb het idee dat de schatting van de laadtijd niet echt betrouwbaar is. Of dat nu komt door de laadpaal of door de schatting zelf weet ik dus nog niet.EVBert schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:48:
[...]
Daar zeg je me wat, maar toen ik in het begin de BlueLink app checkte was de verwachte laadtijd 6 uur, een tijdje later was het opgelopen naar 8 uur!
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Paar dingen:maarte997 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:26:
Weet er iemand meer over het BMS en de (fantastische) laadcurve van de Ioniq 28kWh? Ik was me wat aan het inlezen en -kijken over de MG4, goede wagen zo blijkt, straffe prijs. Maar wanneer ik Bjorn zijn filmpje over laadcurves van Chinese EV's zag, was ik toch teleurgesteld. Eens voorbij de 50% zakken alle wagens onder de 70kW, dit terwijl de Ioniq dit vrolijk volhoudt tot net geen 80%, en dit met een half zo grote batterij. Dit terwijl het idee toch eerder is 'hoe groter de batterij, hoe beter hij om kan met een hogere laadsnelheid'.
Niet enkel de Chinezen zakken zo weg, quasi elke andere EV (bv. de Stellantis stal) heeft dit ook voor. Hoe komt dit? Knallen wij onze Ioniq batterij kapot?
[Afbeelding]
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Ik zag bij de Ioniq vFL van ElectricDave tijdens zijn trip naar de Noordkaap vorige maand bij min 22gr toch echt 71,1kW op het display van de snellader staan.Kodess schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:25:
[...]
Paar dingen:
- de ioniq vFL (28kWh) heeft een max van 69 kWh, dus komt ook nooit boven de 70.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Misschien stond de kachel erbij aan?PeterZ(on) schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:41:
[...]
Ik zag bij de Ioniq vFL van ElectricDave tijdens zijn trip naar de Noordkaap vorige maand bij min 22gr toch echt 71,1kW op het display van de snellader staan.
Mooi hoor, gefeliciteerd!Arfman schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:05:
Gisteren onze Ioniq 28kWh Premium opgehaald, blij
[Afbeelding]
Interieur:
[Afbeelding]
Dealer had zelfs al de nieuwste software geinstalleerd, kudos. Tevens mijn hele checklist afgewerkt (terugroepacties, luxe kentekenplaten, trekhaak netjes gemonteerd). I'm impressed, alhoewel dat eigenlijk standaard goed hoort te gaan, maar we kennen allemaal dealers.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Oké, bedankt. Had de batterij dan ook nadelen? Anders zouden ze niet van 70, excuseer, 69kW naar 40kW terugvallen voor de 38kWh facelift. Oké, dat is een totaal andere batterij, maar ik ben toch benieuwd naar de motivatie.Kodess schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:25:
[...]
Paar dingen:
- de ioniq vFL (28kWh) heeft een max van 69 kWh, dus komt ook nooit boven de 70.
- de batterij heeft de helft van de capaciteit van de meeste nieuwe EV's, maar neemt even veel ruimte in, daardoor heb je sowieso minder warmte vorming.
Volgens mij was de chemische samenstelling zelfs anders waardoor snelladen beter kon.
En er zijn zat EV's die wel lang hard kunnen laden. Ioniq 5 kan 150kW binnen halen tot 75%
Ik kwam toevallig een filmpje tegen van Bjorn Nyland over de Ioniq 38kWh. Hij zegt dat de reden dat de 28kWh zo snel kan laden ligt in het feit dat de accu uit relatief weinig cellen bestaat maar wel de fysieke ruimte heeft om eigenlijk veel groter te zijn. Daarom is warmteontwikkeling bij de 28kWh niet zo'n probleem en bij de 38kWh juist wel, er zitten immers meer cellen op dezelfde fysieke ruimte.maarte997 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:10:
[...]
Oké, bedankt. Had de batterij dan ook nadelen? Anders zouden ze niet van 70, excuseer, 69kW naar 40kW terugvallen voor de 38kWh facelift. Oké, dat is een totaal andere batterij, maar ik ben toch benieuwd naar de motivatie.
Er zijn zeker andere auto's die harder kunnen laden. Maar het valt me op hoeveel 'instap' EV's bij MG, BYD, Stellantis, ... het niet beter doen dan een EV die al op pensioen is gestuurd. Met de Ioniq 5 vermeld je ook onmiddellijk het neusje van de zalm.
Dat is correct. Ik kan me vergissen, volgens mij zit er een warmteelement in om condensvorming te voorkomen en is hier ooit een terugroepactie voor geweest, alhoewel een snelle Google opdracht niets oplevert. Maar de camera wordt dus inderdaad gebruikt voor de LKA/LFA.Lintesir schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:01:
Ik heb met deze koude temperaturen vaak dat de LKA/LFA niet goed werken. Mijn hypothese is dat er condens op de camera komt die daarvoor gebruikt wordt en die daardoor de lijntjes niet meer (goed) kan zien. Klopt het dat hiervoor een camera op de voorruit gebruikt wordt?
maarte997 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:10:
[...]
Oké, bedankt. Had de batterij dan ook nadelen? Anders zouden ze niet van 70, excuseer, 69kW naar 40kW terugvallen voor de 38kWh facelift. Oké, dat is een totaal andere batterij, maar ik ben toch benieuwd naar de motivatie.
Er zijn zeker andere auto's die harder kunnen laden. Maar het valt me op hoeveel 'instap' EV's bij MG, BYD, Stellantis, ... het niet beter doen dan een EV die al op pensioen is gestuurd. Met de Ioniq 5 vermeld je ook onmiddellijk het neusje van de zalm.
Staat mij bij dat het verschil in het laden ook komt door het gebruik van kobalt, dat zit wel in de 28kWh accu maar niet in de 38kWh accu. Is ook de reden dat de vFL snel kan laden als het koud is.Arfman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:31:
[...]
Ik kwam toevallig een filmpje tegen van Bjorn Nyland over de Ioniq 38kWh. Hij zegt dat de reden dat de 28kWh zo snel kan laden ligt in het feit dat de accu uit relatief weinig cellen bestaat maar wel de fysieke ruimte heeft om eigenlijk veel groter te zijn. Daarom is warmteontwikkeling bij de 28kWh niet zo'n probleem en bij de 38kWh juist wel, er zitten immers meer cellen op dezelfde fysieke ruimte.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
[Voor 5% gewijzigd door Piet_Ioniq op 09-02-2023 15:36]
[Voor 9% gewijzigd door Piet_Ioniq op 09-02-2023 22:24]
Een jonge auto repareren is altijd duurder dan een oude. De Ioniq zal steeds goedkoper worden om te repareren. Vanwege oplopende vraag naar specifieke onderdelen en verdienmodel (beurt voor een oudere auto bij de dealer is goedkoper dan een nieuwe, anders komt niemand meer met een oudere auto bij de dealer enz.).Piet_Ioniq schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:17:
Bij Hyundai EV’s ook duizenden euro’s reparatiekosten bij hele jonge auto’s met weinig kilometers. Mijn ANWB autoverzekering steeg dit jaar met 30% met als argumentatie dat de reparatie van EV’s aanzienlijk duurder is dan brandstof auto’s. Dus als je pech hebt ben je echt de sigaar en in de toekomst wat oudere EV’s die plotsklaps total loss zijn. Verder tevreden over mijn auto hoor en nog geen problemen gehad.
Verrassend....Piet_Ioniq schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:31:
Gisteren de jaarlijkse onderhoudsbeurt tot 60 maanden / 75.000 km laten uitvoeren voor mijn Ioniq van augustus 2018. Na afloop gesproken over de mogelijkheid van verlengde garantie voor het 6e en 7e jaar voor de prijs van € 667. De service medewerker vond dit wel verstandig, gezien de soms erg hoge kosten van duizenden euro's bij grote reparaties. Het gebeurt misschien niet vaak, maar als het gebeurt ...
Mijn 5 jarige garantie verloopt ook bijna. Ik heb zelf contact opgenomen om de 2 jaar bij te kopen. Er hoeft niet heel veel geks te gebeuren en je zit op de 700 euro.FranDaMan schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:18:
[...]
Verrassend....
De dealer raad je aan om de garantie te verlengen voor bijna 700 euro.
Ze kunnen weinig verdienen aan regulier onderhoud, dus dan gaan ze dit soort fratsen uithalen
🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp
https://www.goingelectric...ic.php?p=2029836#p2029836Wij hebben gisteren/vandaag een IONIQ met lagerschade aan de elektromotor door vervanging van de lagers gerepareerd. De reparatie was succesvol. Wij bieden deze reparatie nu ook aan voor auto's buiten de garantieperiode.
Kosten: totaalprijs incl. nieuwe lagers, versnellingsbakolie en koelmiddel, werkuren en BTW: € 1.500,-
Reparatietijd: 2 dagen (op de ene dag brengen, op de volgende dag weer ophalen).
Auto Sangl GmbH, Rudolf-Diesel-Str.6, 86899 Landsberg. Tel.: 08191 2209711, Mail: info@auto-sangl.de
Verwarming die volop mee stont te draaien? Als het echt koud is en de warmtepomp kan het niet aan schiet het resistieve element ook in werking en kan je zo 4kW verbruiken voor enkel en alleen de verwarming.PeterZ(on) schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:41:
[...]
Ik zag bij de Ioniq vFL van ElectricDave tijdens zijn trip naar de Noordkaap vorige maand bij min 22gr toch echt 71,1kW op het display van de snellader staan.
Daar vraag ik mij toch echt bij af of die laadpaal wel een goede stroommeting doet, of dat die meting niet gewoon +10% teveel doet en de laadpaalaanbieder zo wat extra probeert te verdienen. Ik heb nog nooit een klassieke Ioniq ook maar ergens aan dat vermogen zien laden.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het hoge laadvermogen maar 4kW verwarming voor een opgewarmde en stilstaande auto lijkt mij wel wat veel.Blokker_1999 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:42:
[...]
Verwarming die volop mee stont te draaien? Als het echt koud is en de warmtepomp kan het niet aan schiet het resistieve element ook in werking en kan je zo 4kW verbruiken voor enkel en alleen de verwarming.
[Voor 3% gewijzigd door kuijpie. op 14-02-2023 12:10]
2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017
2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017
Ioniq Electric 2020 (38kWh)
Ik heb C met een 28kWh uit '17pmiddeld schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:42:
Volgens mij is B de classic 28 kWh 2016/17
ioniq 28kWh - 5135 Wp
[Voor 41% gewijzigd door Headshot_NL op 16-02-2023 11:19]
🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
De B zegt me niets. De A is de hybride. De C de mijne. Mooie licht signatuur, zeker bij valavond.pmiddeld schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:42:
Volgens mij is B de classic 28 kWh 2016/17
Ioniq Electric 2020 (38kWh)
Volgens mij zijn dit allemaal nieuwere modellen. Mijn Ioniq van januari 2017 had bijvoorbeeld niet de "knik" die ter hoogte van de achterruit zichtbaar wordt als de achterbak open gaat. Bij mij was dat gewoon recht.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
[Voor 92% gewijzigd door deepbass909 op 16-02-2023 21:17]
Mijn auto had 75k erop zitten en met pijn in me hart toch weg gedaan. Ik weet zeker dat de nieuwe eigenaar er een top auto aan heeft. Ik ben ook over gegaan naar een Tesla MY. Maar ik moet zeggen dat de onderstel van de ioniq mijn beter beviel. De Tesla is erg hard geveerd en dat merk je best op binnen wegen .Rohaatje schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:03:
Hij heeft me belooft er net zo zuinig mee om te gaan als ik heb gedaan. Dus hij zou er nog vele jaren plezier aan mogen beleven. Had pas 56000km op de teller en gewoon als nieuw.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
En de ABS sensor: eur 625 incl. wiellager.BarryH schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:21:
[...]
@orillion @Arfman
nieuwe verdamper (en naar ik aanneem incl. weer vullen airco): eur 1670,-
actuator eur 390,-
Ik weet geen dhz forum maar op Youtube kun je vaak heel veel vinden, heb je er gelijk beeld bij.BarryH schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:39:
Nog even verder gezocht: voor andere modellen van kia en hyundai is dezelfde abssensor los te krijgen.
Ik begin me toch af te vragen of ik niet mn autogereedschap moet gaan afstoffen.
Weet iemand een goed hyundai DHZ forum? Ik had voorheen een V70 classic/850 en op het volvo850forum.nl kon je goed terecht voor praktisch advies. Als je tijdens een klus ergens tegen aan liep postte je een paar foto's en binnen 15 minuten was er meestal antwoord.
Geen idee wat er is misgegaan bij het vervangen van de verdamper van de airco, maar de auto staat nu bij de dealer, hij is alweer helemaal uit elkaar gehaald (dashboard middenconsole) omdat de PTC niet werkt.Philos31 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:47:
Ik heb wat vreemds, het viel mij op dat de laatste tijd de verwarming er lang over doet om lekker op temperatuur te komen.
Gisteren (met 2 graden buiten) verwarming vol aan op 30 graden, kijk dat verbruik...
Zou de PTC niet aangesloten zijn? Iemand een idee?
[Afbeelding]
Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey
Ik heb geen idee wat klauwen kosten, maar het zal inderdaad waarschijnlijk wel een stevige prijs hebben.Philos31 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:53:
[...]
...
Nou is het sowieso garantie want het is tijdens werkzaamheden stuk gegaan, EN ik heb 2 jaar extra genomen... maar goed, een ptc met kabelboom zal ook wel weer handen met klauwen kosten.
[Voor 5% gewijzigd door Philos31 op 22-02-2023 19:55. Reden: erduideijking van mijn offtopic]
Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Laadpaal geeft zelf aan, naar de auto, wat die aankan. Aanvullend kan je in het display naar 90% en 60% terugGeckoo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:40:
kan je de auto ook minder snel laten laden? ik begreep dat het bij tesla's kan (als het stroompunt het niet aankan) maar ik kan het nergens in de app vinden.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
In de granny charger zit een limiet van 12A, en met het knopje achterop kan die ook terugschroeven (3 standen: H M L)Geckoo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:49:
k in de auto dus, laadpaal is het niet is een granny charger in een frans huisje...
[Voor 3% gewijzigd door BarryH op 22-02-2023 23:51]
Wat vervelend. Misschien voor 1 gaan met hogere capaciteit?Mana schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:58:
En dat was al de 3e keer in 2 jaar dat ik met een lege 12v accu stond. Waarom gebeurd dat toch telkens. Nu weer 50 minuten op wegenwacht moeten wachten terwijl ik op vakantie was en dus iets gepland had.. irritant is het maar...
In de 28kWh kan je het ook in de wagen instellen. Naar EV gaan, dan onderaan een knop (laadinstellingen of dergelijke). Daar kan je dan zowel voor AC als DC kiezen tussen 3 laadstanden.Geckoo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:49:
k in de auto dus, laadpaal is het niet is een granny charger in een frans huisje...
Heb de 38.8 maar ga kijken of ik die instelling kan vinden.maarte997 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:44:
[...]
In de 28kWh kan je het ook in de wagen instellen. Naar EV gaan, dan onderaan een knop (laadinstellingen of dergelijke). Daar kan je dan zowel voor AC als DC kiezen tussen 3 laadstanden.
De knopjes op de grannycharger hebben het bij mij nooit gedaan lijkt het. Ik duw die in maar verder gebeurt er niets.
Dit lukte mij eerst ook niet, maar je moet die rubber knop 2s hard ingedrukt houden en dan werkt het wel en verspringt op het display van de charger van H naar M en L.maarte997 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:44:
[...]
In de 28kWh kan je het ook in de wagen instellen. Naar EV gaan, dan onderaan een knop (laadinstellingen of dergelijke). Daar kan je dan zowel voor AC als DC kiezen tussen 3 laadstanden.
De knopjes op de grannycharger hebben het bij mij nooit gedaan lijkt het. Ik duw die in maar verder gebeurt er niets.
Dat gaat helaas niet werken, op de sigarettenaanstekercontact komt pas spanning als de auto aan is.BarryH schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:24:
@Mana Ik heb startkabels in de auto gelegd. Ik heb het 1 keer gehad en met startkabels aan een andere auto (met draaiende motor) kon ik gewoon gelijk weer starten en rijden.
Wellicht is een 12V bron op je sigarettenaanstekercontact ook al voldoende.
Na 2x een lege accu, waarvan de eerste keer wegens een losse klem, heb ik een power bank bank gekocht met accu klemmen.BarryH schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:24:
@Mana Ik heb startkabels in de auto gelegd. Ik heb het 1 keer gehad en met startkabels aan een andere auto (met draaiende motor) kon ik gewoon gelijk weer starten en rijden.
Wellicht is een 12V bron op je sigarettenaanstekercontact ook al voldoende.
schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ioniq 2020 38.8Kwh
Ik zet m’n auto altijd uit als ie nog in D staat en nooit 12v problemen gehad afgelopen 6 jaar, dus denk dat het toeval was. Zet hem wel altijd op slot.PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:57:
Oplossing lege 12V accu?
Sinds een aantal maanden heb ik een accumonitor geïnstalleerd om het voltage van de 12V accu in de gaten te houden. Hierdoor werd zichtbaar dat de accu eigenlijk helemaal niet werd geladen gedurende de tijd dat de Ioniq stil stond. Het voltage zakte zelfs tot onder de 12V. Mee naar de dealer geweest maar deze kwam ook niet met een verklaring, anders dan, als er iets fout is geeft de Ioniq wel een foutmelding.
Nu staat mijn Ioniq altijd op eigen terrein geparkeerd en niet in N of P en niet op slot. Nu las ik op verschillende plaatsen iets dat mij deed besluiten om de Ioniq eens in de P stand uit te zetten en op slot te doen. En voila! ik zie nu al twee keer dat de accu elke derde dag rond 13:00u wordt bijgeladen. Toeval?
En weet jij ook onder welk niveau dat is, want de dealer kon mij dat ook niet vertellen?orillion schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:03:
[...]
Ik zet m’n auto altijd uit als ie nog in D staat en nooit 12v problemen gehad afgelopen 6 jaar, dus denk dat het toeval was. Zet hem wel altijd op slot.
Overigens gaat de auto alleen bijladen als ie onder een bepaald niveau zakt, dat is bij mij maar eens per week als ik de auto niet gebruik.
Hou met dongle wel in de gaten dat die je 12v accu dus wel kan leegtrekken. Dus of een dongle met aan/uit knopje of 1 die zelf gaat slapen na enige tijd.maarte997 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:25:
Bij mij, en sommige anderen hier, gaat de auto te pas en te onpas vanzelf op slot... Geen idee wat de trigger is.
Zelf nooit porblemen met de 12v batterij gehad.
Vanmiddag nieuwe ruitenwissers en een OBD-dongle besteld. Hopelijk bevallen beide me erg goed.
Dat zou je met jouw accumonitoring toch moeten kunnen zien?PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:21:
[...]
En weet jij ook onder welk niveau dat is, want de dealer kon mij dat ook niet vertellen?
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Ja inderdaad, maar als iemand zegt dat zijn accu wekelijks wordt bijgeladen als die onder een bepaalde waarde zakt dan ben ik daar wel benieuwd naar om die met mijn waardes te vergelijken. En heeft men die waarde dan zelf geconstateerd of van horen zeggen.pmiddeld schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:19:
[...]
Dat zou je met jouw accumonitoring toch moeten kunnen zien?
Zo staat het in de handleiding. Er staat geen waarde bij, ik constateer alleen dat als ik er een tijdje niet in rijd hij heeft opgeladen (zo’n melding op het display). Als ik er dagelijks ik rijd krijg ik die melding nooit. Heb geen 12v monitoring ofzo, omdat het bij mij dus altijd naar behoren heeft gewerkt.PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:33:
[...]
Ja inderdaad, maar als iemand zegt dat zijn accu wekelijks wordt bijgeladen als die onder een bepaalde waarde zakt dan ben ik daar wel benieuwd naar om die met mijn waardes te vergelijken. En heeft men die waarde dan zelf geconstateerd of van horen zeggen.
Nu ik de auto sinds een week in de parkeerstand uit zet en op slot doe, heb ik pas twee laadsessies gezien en begon die met laden als het voltage was gezakt tot +/- 12,25V. Ben dus benieuwd hoe dat verder gaat en of het al dan niet toeval was. Hoewel ik dat laatste niet echt geloof want in die maand of drie dat de monitor erin zit heb ik nog geen enkele keer een laadsessie gezien en nu ineens wel. Uiteraard werd er gedurende die maanden wel geladen bij gebruik van de auto.
Dat laatste weet ik niet. Ik weet wel dat de auto deze dag stil stond op de parkeerplaats.PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:55:
Nee eigenlijk niet, want er is zoveel activiteit en ik weet ook niet wat er precies is gebeurd die dag. Daarnaast zijn er misschien ook nog wel verschillen tussen de 28kWh en 38kWh.
Ioniq 2020 38.8Kwh
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details