Toon posts:

Het grote Hyundai Ioniq Electric topic

Pagina: 1 ... 133 ... 136 Laatste
Acties:

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:43
uFx schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:34:
[...]

Ik heb nog niet de laatste update op m'n Ioniq 38 kWh maar is die nu echt fullscreen zodat je rechts dat extra vakje niet meer hebt? 8)
yup! _/-\o_

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:28
Nee hoor, als je van rechts swiped of rechts op het witte vlakje tikt dat heb je gewoon nog een extra scherm. Of heb ik alweer een oude versie? Nog geen twee maanden geleden er op gezet.

Hyundai IONIQ EV 2019 38 kWh

• Mana
EVBert schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Nee hoor, als je van rechts swiped of rechts op het witte vlakje tikt dat heb je gewoon nog een extra scherm. Of heb ik alweer een oude versie? Nog geen twee maanden geleden er op gezet.
Voorheen werd Android Auto helemaal niet fullscreen weergegeven, stond 1/3 van het scherm geblokkeerd met de tekst "Android Auto".. alsof we dat niet wisten. Nu gebruikt Android Auto echt de volledige breedte van het scherm.

• EVBert
Net aan het laden bij een GreenFlux stadslaadpaal die 17 KW zou moeten zijn. In het begin was de auto met 3,5 kW aan het laden, toen ik terugkwam nog maar met 0,5 KW. Naast me stond een KIA EV6 te laden (die er eerst niet stond) die mijn vermogen helemaal wegtrok. Lekker dan, welkom bij het openbaar laden…
Ik moet er niet aan denken dat straks iedereen een EV heeft, het is toch een groot nadeel als je niet thuis kunt laden.

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:44
EVBert schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:43:
Net aan het laden bij een GreenFlux stadslaadpaal die 17 KW zou moeten zijn. In het begin was de auto met 3,5 kW aan het laden, toen ik terugkwam nog maar met 0,5 KW. Naast me stond een KIA EV6 te laden (die er eerst niet stond) die mijn vermogen helemaal wegtrok. Lekker dan, welkom bij het openbaar laden…
Ik moet er niet aan denken dat straks iedereen een EV heeft, het is toch een groot nadeel als je niet thuis kunt laden.
Had je de auto niet per ongeluk open gemaakt? Want dan gaat de laadsnelheid tijdelijk naar 0,5 kW.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• EVBert
uFx schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:45:
[...]

Had je de auto niet per ongeluk open gemaakt? Want dan gaat de laadsnelheid tijdelijk naar 0,5 kW.
Daar zeg je me wat, maar toen ik in het begin de BlueLink app checkte was de verwachte laadtijd 6 uur, een tijdje later was het opgelopen naar 8 uur!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:44
EVBert schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:48:
[...]

Daar zeg je me wat, maar toen ik in het begin de BlueLink app checkte was de verwachte laadtijd 6 uur, een tijdje later was het opgelopen naar 8 uur!
Ja, daar heb ik overigens ook wel regelmatig last van! Ook in positieve vorm overigens (verwachte laadtijd: 13 uur, blijkt dan 10 te worden). Ik ben er nog niet echt ingedoken maar ik heb het idee dat de schatting van de laadtijd niet echt betrouwbaar is. Of dat nu komt door de laadpaal of door de schatting zelf weet ik dus nog niet.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-03 22:33
Weet er iemand meer over het BMS en de (fantastische) laadcurve van de Ioniq 28kWh? Ik was me wat aan het inlezen en -kijken over de MG4, goede wagen zo blijkt, straffe prijs. Maar wanneer ik Bjorn zijn filmpje over laadcurves van Chinese EV's zag, was ik toch teleurgesteld. Eens voorbij de 50% zakken alle wagens onder de 70kW, dit terwijl de Ioniq dit vrolijk volhoudt tot net geen 80%, en dit met een half zo grote batterij. Dit terwijl het idee toch eerder is 'hoe groter de batterij, hoe beter hij om kan met een hogere laadsnelheid'.
Niet enkel de Chinezen zakken zo weg, quasi elke andere EV (bv. de Stellantis stal) heeft dit ook voor. Hoe komt dit? Knallen wij onze Ioniq batterij kapot?

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:08
maarte997 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:26:
Weet er iemand meer over het BMS en de (fantastische) laadcurve van de Ioniq 28kWh? Ik was me wat aan het inlezen en -kijken over de MG4, goede wagen zo blijkt, straffe prijs. Maar wanneer ik Bjorn zijn filmpje over laadcurves van Chinese EV's zag, was ik toch teleurgesteld. Eens voorbij de 50% zakken alle wagens onder de 70kW, dit terwijl de Ioniq dit vrolijk volhoudt tot net geen 80%, en dit met een half zo grote batterij. Dit terwijl het idee toch eerder is 'hoe groter de batterij, hoe beter hij om kan met een hogere laadsnelheid'.
Niet enkel de Chinezen zakken zo weg, quasi elke andere EV (bv. de Stellantis stal) heeft dit ook voor. Hoe komt dit? Knallen wij onze Ioniq batterij kapot?

[Afbeelding]
Paar dingen:
- de ioniq vFL (28kWh) heeft een max van 69 kWh, dus komt ook nooit boven de 70.
- de batterij heeft de helft van de capaciteit van de meeste nieuwe EV's, maar neemt even veel ruimte in, daardoor heb je sowieso minder warmte vorming.
Volgens mij was de chemische samenstelling zelfs anders waardoor snelladen beter kon.
En er zijn zat EV's die wel lang hard kunnen laden. Ioniq 5 kan 150kW binnen halen tot 75%

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 22:57
Kodess schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:25:
[...]

Paar dingen:
- de ioniq vFL (28kWh) heeft een max van 69 kWh, dus komt ook nooit boven de 70.
Ik zag bij de Ioniq vFL van ElectricDave tijdens zijn trip naar de Noordkaap vorige maand bij min 22gr toch echt 71,1kW op het display van de snellader staan.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

Arfman

Drome!

Gisteren onze Ioniq 28kWh Premium opgehaald, blij :D

Interieur:

Dealer had zelfs al de nieuwste software geinstalleerd, kudos. Tevens mijn hele checklist afgewerkt (terugroepacties, luxe kentekenplaten, trekhaak netjes gemonteerd). I'm impressed, alhoewel dat eigenlijk standaard goed hoort te gaan, maar we kennen allemaal dealers.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Teutlepel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:59
PeterZ(on) schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:41:
[...]

Ik zag bij de Ioniq vFL van ElectricDave tijdens zijn trip naar de Noordkaap vorige maand bij min 22gr toch echt 71,1kW op het display van de snellader staan.
Misschien stond de kachel erbij aan? :+

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:48

SjoerdV nl

Be the change.

Arfman schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:05:
Gisteren onze Ioniq 28kWh Premium opgehaald, blij :D
[Afbeelding]

Interieur:
[Afbeelding]

Dealer had zelfs al de nieuwste software geinstalleerd, kudos. Tevens mijn hele checklist afgewerkt (terugroepacties, luxe kentekenplaten, trekhaak netjes gemonteerd). I'm impressed, alhoewel dat eigenlijk standaard goed hoort te gaan, maar we kennen allemaal dealers.
Mooi hoor, gefeliciteerd!

Mag ik vragen wat ie gekost heeft (antwoord kan ook via DM uiteraard) aangezien ik een witte premium '17 ga verkopen met dezelfde kilometerstand.'

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:26

timovd

Voorsprong door techniek

@Arfman mooi zo met die meegespoten delen. Trekhaak lijkt mij ook nog eens interessant om te laten plaatsen. Wat mag je er mee trekken?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• Arfman

Arfman

Drome!

@SjoerdV nl Deze stond te koop voor 22.900 bij de dealer. Goede inruil kunnen doen met wat extra's (winterbanden setje en trekhaak).

@timovd Je mag er alleen een fietsendrager met een maximale kogeldruk van 75KG op zetten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• maarte997
Kodess schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:25:
[...]

Paar dingen:
- de batterij heeft de helft van de capaciteit van de meeste nieuwe EV's, maar neemt even veel ruimte in, daardoor heb je sowieso minder warmte vorming.
Volgens mij was de chemische samenstelling zelfs anders waardoor snelladen beter kon.
En er zijn zat EV's die wel lang hard kunnen laden. Ioniq 5 kan 150kW binnen halen tot 75%
Oké, bedankt. Had de batterij dan ook nadelen? Anders zouden ze niet van 70, excuseer, 69kW naar 40kW terugvallen voor de 38kWh facelift. Oké, dat is een totaal andere batterij, maar ik ben toch benieuwd naar de motivatie.
Er zijn zeker andere auto's die harder kunnen laden. Maar het valt me op hoeveel 'instap' EV's bij MG, BYD, Stellantis, ... het niet beter doen dan een EV die al op pensioen is gestuurd. Met de Ioniq 5 vermeld je ook onmiddellijk het neusje van de zalm. :)

• Arfman

Arfman

Drome!

maarte997 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:10:
[...]

Oké, bedankt. Had de batterij dan ook nadelen? Anders zouden ze niet van 70, excuseer, 69kW naar 40kW terugvallen voor de 38kWh facelift. Oké, dat is een totaal andere batterij, maar ik ben toch benieuwd naar de motivatie.
Er zijn zeker andere auto's die harder kunnen laden. Maar het valt me op hoeveel 'instap' EV's bij MG, BYD, Stellantis, ... het niet beter doen dan een EV die al op pensioen is gestuurd. Met de Ioniq 5 vermeld je ook onmiddellijk het neusje van de zalm. :)
Ik kwam toevallig een filmpje tegen van Bjorn Nyland over de Ioniq 38kWh. Hij zegt dat de reden dat de 28kWh zo snel kan laden ligt in het feit dat de accu uit relatief weinig cellen bestaat maar wel de fysieke ruimte heeft om eigenlijk veel groter te zijn. Daarom is warmteontwikkeling bij de 28kWh niet zo'n probleem en bij de 38kWh juist wel, er zitten immers meer cellen op dezelfde fysieke ruimte.

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:35
Ik heb met deze koude temperaturen vaak dat de LKA/LFA niet goed werken. Mijn hypothese is dat er condens op de camera komt die daarvoor gebruikt wordt en die daardoor de lijntjes niet meer (goed) kan zien. Klopt het dat hiervoor een camera op de voorruit gebruikt wordt?

• Arfman

Arfman

Drome!

Lintesir schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:01:
Ik heb met deze koude temperaturen vaak dat de LKA/LFA niet goed werken. Mijn hypothese is dat er condens op de camera komt die daarvoor gebruikt wordt en die daardoor de lijntjes niet meer (goed) kan zien. Klopt het dat hiervoor een camera op de voorruit gebruikt wordt?
Dat is correct. Ik kan me vergissen, volgens mij zit er een warmteelement in om condensvorming te voorkomen en is hier ooit een terugroepactie voor geweest, alhoewel een snelle Google opdracht niets oplevert. Maar de camera wordt dus inderdaad gebruikt voor de LKA/LFA.

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 13:20
maarte997 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:10:
[...]

8) Ioniq 28Kwh

• PeterZ(on)
Arfman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Ik kwam toevallig een filmpje tegen van Bjorn Nyland over de Ioniq 38kWh. Hij zegt dat de reden dat de 28kWh zo snel kan laden ligt in het feit dat de accu uit relatief weinig cellen bestaat maar wel de fysieke ruimte heeft om eigenlijk veel groter te zijn. Daarom is warmteontwikkeling bij de 28kWh niet zo'n probleem en bij de 38kWh juist wel, er zitten immers meer cellen op dezelfde fysieke ruimte.
Staat mij bij dat het verschil in het laden ook komt door het gebruik van kobalt, dat zit wel in de 28kWh accu maar niet in de 38kWh accu. Is ook de reden dat de vFL snel kan laden als het koud is.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Piet_Ioniq
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-02 17:19
Gisteren de jaarlijkse onderhoudsbeurt tot 60 maanden / 75.000 km laten uitvoeren voor mijn Ioniq van augustus 2018. Na afloop gesproken over de mogelijkheid van verlengde garantie voor het 6e en 7e jaar voor de prijs van € 667. De service medewerker vond dit wel verstandig, gezien de soms erg hoge kosten van duizenden euro's bij grote reparaties. Het gebeurt misschien niet vaak, maar als het gebeurt ...

Na 7 jaar is er geen garantie meer mogelijk en is er alleen nog 1 jaar garantie op de grote batterij. Eigenlijk zou er een fonds moeten komen voor particulieren die een EV kopen van 7 of 8 jaar en ouder en daarna zonder garantie tegen torenhoge reparatiekosten aanlopen. Als de fiscale voordelen worden afgebouwd, wil er straks bijna niemand meer een wat oudere EV kopen met dergelijke grote risico's. Alsof je een huis koopt, waarbij het niet mogelijk is een brandverzekering af te sluiten. Zo'n fonds heb ik wel eens iets over gelezen, maar kan het niet terugvinden. Misschien lezen Frans Timmermans en Diederik Samson mee..

[Voor 5% gewijzigd door Piet_Ioniq op 09-02-2023 15:36]

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 13:20
Ach, er draait ook regelmatig een versnellingsbak in de soep, of er verspringen of rekken distributiekettingen, of een turbo geeft er de geest aan, of zuigerveren plakken vast en laten je motor extreem veel olie verbruiken....allemaal buiten garantie, en reparaties van duizenden euro's....Het hoort bij het autobezit lijkt me. En het risico bij EV's is een stuk lager....want veeeeeel minder onderdelen.

• Piet_Ioniq
Bij Hyundai EV’s ook duizenden euro’s reparatiekosten bij hele jonge auto’s met weinig kilometers. Mijn ANWB autoverzekering steeg dit jaar met 30% met als argumentatie dat de reparatie van EV’s aanzienlijk duurder is dan brandstof auto’s. Dus als je pech hebt ben je echt de sigaar en in de toekomst wat oudere EV’s die plotsklaps total loss zijn. Verder tevreden over mijn auto hoor en nog geen problemen gehad.

[Voor 9% gewijzigd door Piet_Ioniq op 09-02-2023 22:24]

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-03 07:47
Piet_Ioniq schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:17:
Bij Hyundai EV’s ook duizenden euro’s reparatiekosten bij hele jonge auto’s met weinig kilometers. Mijn ANWB autoverzekering steeg dit jaar met 30% met als argumentatie dat de reparatie van EV’s aanzienlijk duurder is dan brandstof auto’s. Dus als je pech hebt ben je echt de sigaar en in de toekomst wat oudere EV’s die plotsklaps total loss zijn. Verder tevreden over mijn auto hoor en nog geen problemen gehad.
Een jonge auto repareren is altijd duurder dan een oude. De Ioniq zal steeds goedkoper worden om te repareren. Vanwege oplopende vraag naar specifieke onderdelen en verdienmodel (beurt voor een oudere auto bij de dealer is goedkoper dan een nieuwe, anders komt niemand meer met een oudere auto bij de dealer enz.).

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:15
Piet_Ioniq schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:31:
Gisteren de jaarlijkse onderhoudsbeurt tot 60 maanden / 75.000 km laten uitvoeren voor mijn Ioniq van augustus 2018. Na afloop gesproken over de mogelijkheid van verlengde garantie voor het 6e en 7e jaar voor de prijs van € 667. De service medewerker vond dit wel verstandig, gezien de soms erg hoge kosten van duizenden euro's bij grote reparaties. Het gebeurt misschien niet vaak, maar als het gebeurt ...
Verrassend....
De dealer raad je aan om de garantie te verlengen voor bijna 700 euro.
Ze kunnen weinig verdienen aan regulier onderhoud, dus dan gaan ze dit soort fratsen uithalen

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:16
FranDaMan schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Verrassend....
De dealer raad je aan om de garantie te verlengen voor bijna 700 euro.
Ze kunnen weinig verdienen aan regulier onderhoud, dus dan gaan ze dit soort fratsen uithalen
Mijn 5 jarige garantie verloopt ook bijna. Ik heb zelf contact opgenomen om de 2 jaar bij te kopen. Er hoeft niet heel veel geks te gebeuren en je zit op de 700 euro.
Al weet ik niet hoe lang ik de auto nog heb, in elk geval 1 jaar. Maar dan heb je de fabrieksgarantie als pluspunt bij de verkoop van de auto.

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• Piet_Ioniq
Precies, een goede reden om verlengde garantie te nemen en daarna nog lang door te rijden in de Ioniq. Ik zag bij de dealer een poster met het verbruik van alle Hyundai EV's. Als ik het goed heb gezien is het praktijkverbruik van de Ioniq 6 hoger dan de Kona en dus aanzienlijk hoger dan de Ioniq classic. Het zal niet meevallen om de efficiency van de Ioniq classic te overtreffen.

• Piet_Ioniq
Er is een aantal reparaties, waarvan bekend is dat de kosten vele duizenden euro's zijn zonder garantie. Problemen met lagers in de elektromotor en het vervangen van de gehele elektromotor en problemen met de Gear Drive Unit, om er enkele te noemen. De dealer is dan gebonden aan Hyundai Nederland of Hyundai wereldwijd en ook voor de dealer is het een vervelende situatie om een klant een dergelijke hoge rekening uit te schrijven. In de praktijk wordt er coulance toegepast, maar dan nog kost het vele duizenden euro's. Ik kan mij goed voorstellen dat het ook voor de dealer een stuk prettiger is dat dit onder garantie kan worden geregeld. Mijn eerdere vergelijking met een huis dat niet tegen brand kan worden verzekerd blijft staan. Een klein risico met grote gevolgen.

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:55

ThsAdrns

Be the change!

Ik lees toevallig net op Going Electric dat de bekende Hyundai dealer Sangl in Landsberg (Bayern) die destijds heel veel Ioniq EV geleverd heeft, nu ook reparatie van het lager in de elektromotor aanbiedt als alternatief voor het vervangen van de gehele motor (richtprijs € 10.000). Voor wie het maar handig kan zijn om dit te weten (vertaling door mij):
Wij hebben gisteren/vandaag een IONIQ met lagerschade aan de elektromotor door vervanging van de lagers gerepareerd. De reparatie was succesvol. Wij bieden deze reparatie nu ook aan voor auto's buiten de garantieperiode.
Kosten: totaalprijs incl. nieuwe lagers, versnellingsbakolie en koelmiddel, werkuren en BTW: € 1.500,-
Reparatietijd: 2 dagen (op de ene dag brengen, op de volgende dag weer ophalen).
Auto Sangl GmbH, Rudolf-Diesel-Str.6, 86899 Landsberg. Tel.: 08191 2209711, Mail: info@auto-sangl.de
https://www.goingelectric...ic.php?p=2029836#p2029836
https://www.goingelectric...ic.php?p=2030751#p2030751

• WillemI
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:57
Het repareren in plaats van vervangen is ook al eens door een Nederlands bedrijf gedaan: houthakker in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
PeterZ(on) schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:41:
[...]

Verwarming die volop mee stont te draaien? Als het echt koud is en de warmtepomp kan het niet aan schiet het resistieve element ook in werking en kan je zo 4kW verbruiken voor enkel en alleen de verwarming.
Daar vraag ik mij toch echt bij af of die laadpaal wel een goede stroommeting doet, of dat die meting niet gewoon +10% teveel doet en de laadpaalaanbieder zo wat extra probeert te verdienen. Ik heb nog nooit een klassieke Ioniq ook maar ergens aan dat vermogen zien laden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• PeterZ(on)
Blokker_1999 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:42:
[...]

Verwarming die volop mee stont te draaien? Als het echt koud is en de warmtepomp kan het niet aan schiet het resistieve element ook in werking en kan je zo 4kW verbruiken voor enkel en alleen de verwarming.
Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het hoge laadvermogen maar 4kW verwarming voor een opgewarmde en stilstaande auto lijkt mij wel wat veel.

Hier een korte video van een Oostenrijker die met een koude accu aan 67,5kW komt.

• Methew
  • Registratie: September 2006
Inmiddels zijn beide grootlicht lampen vervangen. Moest inderdaad wat meer kracht zetten en linksom draaien om deze eruit te krijgen.

De led lampen geven maar mijn idee meer licht, echter lijkt de verstrooiing naar de zijkant minder te zijn. Mogelijk dit door het ontwerp van de lamp die enkel aan twee kanten en rij leds heeft zitten, terwijl de halogeen mooi omnidirectional schijnt.
Volgende week heb ik ws vergelijkend materiaal voor en na.

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:54
Vandaag bij dealer geweest voor een onderhoudsbeurt volgens schema.
Ze willen de noodaccu voor SOS oproep preventief vervangen voor 89 euro, volgens schema bij 36 maanden zegt men.
Wat is jullie ervaring hiermee?

[Voor 3% gewijzigd door kuijpie. op 14-02-2023 12:10]

• PeterZ(on)
Lijkt mij al heel erg gauw, zou veel langer mee moeten gaan, 10 jaar ofzo. En anders wel erg duur als dat om de drie jaar moet gebeuren. En volgens mij wordt het aangegeven als vervanging noodzakelijk is. Zelf geen ervaring mee.

• EVBert
Wat is tegenwoordig de gewoonte bij inruil van een auto, de ANWB koerslijst of iets anders?
Toen ik laatst mijn Ioniq 38kWh wilde inruilen op een Kia Niro demomodel kreeg ik via e-mail een bod van meer dan €5000 lager dan de ANWB koerslijst dus ben meteen afgehaakt. Die demo Niro ev daarentegen wordt duurder aangeboden dan de originele verkoopprijs van een half jaar geleden en heeft bijna 10.000 km gelopen.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:59
@EVBert Bij de M3 prijsdaling ook even een inruilprijs opgevraagd, lag ook 5k onder de koerslijst. Dus het is gewoon koehandel (net als altijd :) )

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• Blokker_1999
Kijk even op tweedehandssites wat de vraagprijzen zijn voor vergelijkbare wagens. Dan krijg je een idee van de werkelijke verkoopprijs die de handelaar kan vragen. Van daar kan je vertrekken. Tenzij je wagen zo een uitzonderlijk model is dat er geen anderen in het land te vinden zijn.

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 19:16
Welk achterlicht hoort bij welke uitvoering?

Voor de echte ioniq rijder moet dit geen probleem zijn... ;)

• BarryH
Geen idee , zie ze nooit van achter het stuur :)

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:29
A. Hybrid
B. Plugin hybrid
C. EV 28kwh
D. EV 38kwh

A en B weer ik niet helemaal zeker

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

• zonoskar
  • Laatst online: 17:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb C.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• EVBert
Volgens mijn avatar heb ik een D🤪

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:12
Volgens mij is B de classic 28 kWh 2016/17

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:08
pmiddeld schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:42:
Ik heb C met een 28kWh uit '17 ;)

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:16
Hier C met een 2018 28kWh.
Welke prijs valt er te verdienen?

[Voor 41% gewijzigd door Headshot_NL op 16-02-2023 11:19]

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Vind de C lamp (van de 28kWh-versie) wel de mooiste. :) Verder had @Floris112 al de goede antwoorden gegeven.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• maarte997
pmiddeld schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:42:
De B zegt me niets. De A is de hybride. De C de mijne. Mooie licht signatuur, zeker bij valavond.

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:29
@Krisp, Helemaal mee eens, C. van de 28kwh zijn de achterlichten echt het mooist door die optische diepte.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

• PeterZ(on)
Zonder twijfel is het voor mijn 2017 28kWh versie C.

• pmiddeld
Kodess schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:08:
[...]

Ik heb C met een 28kWh uit '17 ;)
Volgens mij zijn dit allemaal nieuwere modellen. Mijn Ioniq van januari 2017 had bijvoorbeeld niet de "knik" die ter hoogte van de achterruit zichtbaar wordt als de achterbak open gaat. Bij mij was dat gewoon recht.

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:48

SjoerdV nl

Be the change.

Verkoop via het forum is alleen toegestaan in Vraag & Aanbod overig.

[Voor 92% gewijzigd door deepbass909 op 16-02-2023 21:17]

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:32
Hallo allemaal.
Na jaren met heel veel plezier in de Ioniq met de mooiste achterlichten te hebben gereden heb ik er vanmorgen afscheid van moeten nemen. Ik heb hem ingeruild voor een Tesla Model Y dienst volgende week in ontvangst mag nemen. Heb met veel plezier dit forum de laaste 5 jaar gelezen en bijgestaan. Iedereen die nog een Ioniq rijd kan ik alleen maar zeggen blijven doen want een zuinigere EV vindt je nergens meer tegen dit bedrag wat ie ooit gekost heeft.

• Blokker_1999
Laat ons hopen dat de volgende eigenaar van je Ioniq er evenveel plezier aan beleefd.

Dat hoop ik ook voor de volgende eigenaar van mijn Ioniq deze zomer.

• Rohaatje
Hij heeft me belooft er net zo zuinig mee om te gaan als ik heb gedaan. Dus hij zou er nog vele jaren plezier aan mogen beleven. Had pas 56000km op de teller en gewoon als nieuw.

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Rohaatje schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:03:
Hij heeft me belooft er net zo zuinig mee om te gaan als ik heb gedaan. Dus hij zou er nog vele jaren plezier aan mogen beleven. Had pas 56000km op de teller en gewoon als nieuw.
Mijn auto had 75k erop zitten en met pijn in me hart toch weg gedaan. Ik weet zeker dat de nieuwe eigenaar er een top auto aan heeft. Ik ben ook over gegaan naar een Tesla MY. Maar ik moet zeggen dat de onderstel van de ioniq mijn beter beviel. De Tesla is erg hard geveerd en dat merk je best op binnen wegen .

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• Rohaatje
Tijdens de korte testrit heb ik de Model Y bewust over wat klinkerwegen gestuurd en merkte dat ie wel wat stugger is maar niet irritant oncomfortabel. Zal even wennen zijn.
Vondt bij de ioniq het bandengeluid vaak irritanter.

• maarte997
Gisteren met de 28kWh naar de Ardennen gereden, in de buurt van Malmedy (120km enkele rit). Constant 105 gereden, rit ging vlot en best zuinig, de windmolens lieten zien dat er wind in de rug was. Het verbruik schommelde rond de 14kWh. De eerste stress is toch de snel dalende GOM zodra hij onder de 80km duikt. Na snelwegkm's waren het rustige wegen aan 70km/u, toch telde de GOM angstvallig snel af. Met iets van 33% en +-65km ginds aangekomen.
In Malmedy is één snellader van 60kW. Snel zat voor de Ioniq. Echter... het was carnaval en hoewel de lader vrij was toen ik op een kwartier rijden richting de lader vertrok, bleek deze in tussentijd bezet bij aankomst. Met nog +-55 snel aftikkende km's over was het zaak om de Tesla laders in Verviers te halen (+-35km rijden). Eens de afdaling uit de Ardennen werd ingezet, zakte mijn range anxiety weg. Met 14% over bij Tesla aangekomen.
Tweede stressmomentje: de bekende Tesla lader die niet past in de CCS-poort van de Ioniq. De laadpaal staat dwars tussen de parkeerplaatsen geplaatst.Is dat de V2? Wat forceren zou moeten helpen? Echter, de Ioniq gaf een fout bij de snellader aan.
Dan geprobeerd bij de palen die achter de parkeerplaats staan, waarbij de stekker van de CCS-pinnen iets minder ver uitsteekt. Dat zijn V3's? Deze pakte onmiddellijk. En toen gaf de Tesla app aan dat mijn bankgegevens niet (meer) gekoppeld waren. Nochtans was mijn creditkaart gekoppeld op het moment dat Tesla zijn laders open stelde... Gelukkig mijn debetkaart kunnen koppelen zonder dat enige verificatie via een bankkastje of dergelijke nodig was.
Conclusie: goed thuis geraakt, maar toch wat stress ervaren... Wat zijn jullie ervaringen met de Tesla laders? En hoe gaan jullie om met de betrouwbaarheid van de GOM? Wetende dat de Ioniq effectief stilvalt bij 0% krijg ik het toch telkens weer aan mijn hart wanneer ik die km's de dieperik zie inzakken.

• PeterZ(on)
Nog nooit geladen bij Tesla, want juist op de trajecten met weinig mogelijkheden zijn hun SuC's niet opengesteld.

Die lader in Malmedy zou ik nooit op rekenen, want een enkele lader. Met de bestemming Malmedy had ik bij Fastned onder Maastricht vol geladen en had je ook weer op de terugweg kunnen laden. Of eventueel bij Ionity ten oosten van Luik. Verder heb je net boven Verviers vlak langs de snelweg bij een Volvo dealer nog een dubbele lader.

O ja, snelladers van 60 kWh bestaan niet, wel 60 kW. Denk aan pk en liter.

• maarte997
Ik moest richting Leuven. FestNed was geen optie. Ionity wel, maar vind ik net te vroeg om te laden. Volgens ABPR zou ik er aankomen met 44%, maar ik had nog 20% extra reserve... Vorig jaar wel daar geladen in het heengaan. Duidelijk de veilige optie.
De Volvo lader was inderdaad de tweede optie, maar viel net buiten mijn bereik of zou ik hoogstens in turtle mode bereikt hebben.
De 60kW(h)-fout had ik na het posten en herlezen aangepast. ;-) Opmerkelijk dat je die nog zag staan. ;-)

• PeterZ(on)
Met zo'n kleine accu in de Ioniq neem ik op zulk terrein altijd het zekere voor het onzekere, liever een keer laden als het nog niet echt nodig is, dan later tegen problemen aan te lopen die je extra veel tijd gaan kosten. En in dat gebied heb je sowieso weinig alternatieven dus speel ik liever op zeker.

Ja de tekst blijft staan als je niet ververst. ;)

• BarryH
BarryH schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:21:
[...]

@orillion @Arfman
nieuwe verdamper (en naar ik aanneem incl. weer vullen airco): eur 1670,-
actuator eur 390,-

:(
En de ABS sensor: eur 625 incl. wiellager. :(

Over de actuator: als de laadkabel af en toe niet vergrendeld kan het zijn dat de laadstekker "hangt" en de uitsparing die aan de bovenzijde zit waar de vergrendeling in moet vallen net iets naar buiten staat, waardoor de vergrendeling er niet in gaat
( je zou denken: even afvijlen...)

• BarryH
Nog even verder gezocht: voor andere modellen van kia en hyundai is dezelfde abssensor los te krijgen.

Ik begin me toch af te vragen of ik niet mn autogereedschap moet gaan afstoffen.
Weet iemand een goed hyundai DHZ forum? Ik had voorheen een V70 classic/850 en op het volvo850forum.nl kon je goed terecht voor praktisch advies. Als je tijdens een klus ergens tegen aan liep postte je een paar foto's en binnen 15 minuten was er meestal antwoord.

• PeterZ(on)
BarryH schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:39:
Nog even verder gezocht: voor andere modellen van kia en hyundai is dezelfde abssensor los te krijgen.

Ik begin me toch af te vragen of ik niet mn autogereedschap moet gaan afstoffen.
Weet iemand een goed hyundai DHZ forum? Ik had voorheen een V70 classic/850 en op het volvo850forum.nl kon je goed terecht voor praktisch advies. Als je tijdens een klus ergens tegen aan liep postte je een paar foto's en binnen 15 minuten was er meestal antwoord.
Ik weet geen dhz forum maar op Youtube kun je vaak heel veel vinden, heb je er gelijk beeld bij.

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 21:33
Philos31 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:47:
Ik heb wat vreemds, het viel mij op dat de laatste tijd de verwarming er lang over doet om lekker op temperatuur te komen.
Gisteren (met 2 graden buiten) verwarming vol aan op 30 graden, kijk dat verbruik...
Zou de PTC niet aangesloten zijn? Iemand een idee?

[Afbeelding]
Geen idee wat er is misgegaan bij het vervangen van de verdamper van de airco, maar de auto staat nu bij de dealer, hij is alweer helemaal uit elkaar gehaald (dashboard middenconsole) omdat de PTC niet werkt.
Allereerst kwamen ze me vertellen dat de verwarming wel werkte, want hij werd toch echt warm.
Ik zeg: Ja op de warmtepomp, maar niet op de PTC, die doet het niet, dus ontdooien in de ochtend zit er nu niet in.
Welles nietes spelletje, toen het verbruik laten zien en in een te koop staande occasion hetzelfde gedaan...
Ohhh, huh? Ik wist niet eens dat dat kon, zegt die monteur, o ja, ik voel het verschil...

Nou ja goed, begrijpelijk...

Maar ik heb maar eens gebeld of ze die stekker al in elkaar hebben gezet na een hele dag werken, blijkt dat ze een hele nieuwe PTC inclusief kabelboom hebben besteld...
Wat is er dan misgegaan de vorige keer?

Nou is het sowieso garantie want het is tijdens werkzaamheden stuk gegaan, EN ik heb 2 jaar extra genomen... maar goed, een ptc met kabelboom zal ook wel weer handen met klauwen kosten.

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:19
Philos31 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:53:
[...]

...

Nou is het sowieso garantie want het is tijdens werkzaamheden stuk gegaan, EN ik heb 2 jaar extra genomen... maar goed, een ptc met kabelboom zal ook wel weer handen met klauwen kosten.
Ik heb geen idee wat klauwen kosten, maar het zal inderdaad waarschijnlijk wel een stevige prijs hebben. ;)

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 21:33
Ik mag binnenkort terug komen en dan blijft de auto er 2 dagen staan. Het schijnt dat de kabelboom die vervangen moet worden door de hele auto loopt en de halve auto uit elkaar moet.
Was het geen garantie dan zou ik zeggen: Laat maar, de airco verwarmt ook (al is het traag als het echt koud is)
Vandaag dus al het dashboard en de middenconsolle eruit geweest (en er weer in). Phoe ben ik blij dat ik er geen nota van krijg.

offtopic: Heb ook nog even in de Ioniq 6 gezeten, ik ben niet overtuigd....
(te duur/te saai/te kaal/te gulzig) ik hou de classic nog even

[Voor 5% gewijzigd door Philos31 op 22-02-2023 19:55. Reden: erduideijking van mijn offtopic]

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• Mana
En dat was al de 3e keer in 2 jaar dat ik met een lege 12v accu stond. Waarom gebeurd dat toch telkens. Nu weer 50 minuten op wegenwacht moeten wachten terwijl ik op vakantie was en dus iets gepland had.. irritant is het maar...

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 11:29

Geckoo

Good news, everyone!

kan je de auto ook minder snel laten laden? ik begreep dat het bij tesla's kan (als het stroompunt het niet aankan) maar ik kan het nergens in de app vinden.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• BarryH
Geckoo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:40:
kan je de auto ook minder snel laten laden? ik begreep dat het bij tesla's kan (als het stroompunt het niet aankan) maar ik kan het nergens in de app vinden.
Laadpaal geeft zelf aan, naar de auto, wat die aankan. Aanvullend kan je in het display naar 90% en 60% terug

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

k in de auto dus, laadpaal is het niet is een granny charger in een frans huisje...

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• BarryH
Geckoo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:49:
k in de auto dus, laadpaal is het niet is een granny charger in een frans huisje...
In de granny charger zit een limiet van 12A, en met het knopje achterop kan die ook terugschroeven (3 standen: H M L)

[Voor 3% gewijzigd door BarryH op 22-02-2023 23:51]

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

tnx! ga ik doorgeven!

• Zephyrex
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mana schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:58:
En dat was al de 3e keer in 2 jaar dat ik met een lege 12v accu stond. Waarom gebeurd dat toch telkens. Nu weer 50 minuten op wegenwacht moeten wachten terwijl ik op vakantie was en dus iets gepland had.. irritant is het maar...
Wat vervelend. Misschien voor 1 gaan met hogere capaciteit?
Welk model precies rij jij?

Zelf heb ik de instelling aan staan voor automatisch bijladen 12v accu vanuit de grote. Dat kost mij misschien wat efficiëntie, maar na anderhalf jaar nog geen dode accu gehad.

• maarte997
Geckoo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:49:
In de 28kWh kan je het ook in de wagen instellen. Naar EV gaan, dan onderaan een knop (laadinstellingen of dergelijke). Daar kan je dan zowel voor AC als DC kiezen tussen 3 laadstanden.
De knopjes op de grannycharger hebben het bij mij nooit gedaan lijkt het. Ik duw die in maar verder gebeurt er niets.

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

maarte997 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:44:
[...]

In de 28kWh kan je het ook in de wagen instellen. Naar EV gaan, dan onderaan een knop (laadinstellingen of dergelijke). Daar kan je dan zowel voor AC als DC kiezen tussen 3 laadstanden.
De knopjes op de grannycharger hebben het bij mij nooit gedaan lijkt het. Ik duw die in maar verder gebeurt er niets.
Heb de 38.8 maar ga kijken of ik die instelling kan vinden.

• BarryH
@Mana Ik heb startkabels in de auto gelegd. Ik heb het 1 keer gehad en met startkabels aan een andere auto (met draaiende motor) kon ik gewoon gelijk weer starten en rijden.
Wellicht is een 12V bron op je sigarettenaanstekercontact ook al voldoende.

• Rohaatje
maarte997 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Dit lukte mij eerst ook niet, maar je moet die rubber knop 2s hard ingedrukt houden en dan werkt het wel en verspringt op het display van de charger van H naar M en L.
Je kunt het zelfs combineren in de 28er met de instellingen van de auto zelf.

• PeterZ(on)
BarryH schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:24:
@Mana Ik heb startkabels in de auto gelegd. Ik heb het 1 keer gehad en met startkabels aan een andere auto (met draaiende motor) kon ik gewoon gelijk weer starten en rijden.
Dat gaat helaas niet werken, op de sigarettenaanstekercontact komt pas spanning als de auto aan is.

• sbiemond
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-03 22:41
hier ook al meerdere keren lege 12v bij de 38 kwh Gelijk instellingen gecontroleerd maar het automatisch bijladen staat niet meer aan... Dit is in het menu uitgegrijsd... dus aanzetten kan ook niet meer... Iemand idee hoe dit aan te zetten is?

• BarryH
@sbiemond Maakt het nog uit in welke stand de auto staat? (P of D of N?, wel of niet het groene autootje in het display)

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51

mvt

ja ik ja

BarryH schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:24:
Na 2x een lege accu, waarvan de eerste keer wegens een losse klem, heb ik een power bank bank gekocht met accu klemmen.

Gewoon een 10000mAh accu met speciale poort waar je een kabel met accuklem in steekt. Nog niet gebruikt, maar een collega heeft hem ook en heeft er zijn benzinemotor mee gestart.

Voor ons hoeft hij in principe alleen de electronica te voeden zodat de auto aan kan, de hoogvoltage accu ontgrendeld en gaat bijladen.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• Equastro
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-03 07:00
Morgen is het zo ver! Dan neem ik mijn eerste elektrische auto in ontvangst, een 28kWh Premium uit 2018!

Al veel gelezen in dit topic, maar heb wel een vraag m.b.t. navigatie. Ik lees hier dat de navigatie van de Ioniq's minder goed werkt dan bv. google maps, gezien het eerste afhankelijk is van periodieke (offline) updates en niet bv. 'live' de drukte op de weg weet zoals google dat wel weet (klinkt logisch).

Ben alvast wat aan het aanrommelen met Maps en wat ik echter niet aan de gang krijg in Google is het automatisch inplannen van laadstops op strategische locaties zonder eerst zelf op zoek te gaan naar laders op de route. Vraag me af of dat ook uberhaupt wel kan.

Nu lees ik dat veel mensen een OBD2 dongle gebruiken met EVNotify, en deze dan via EVNotify koppelen aan ABRP ('a better route planner'). Ik lees in dit forum echter ook dat veel mensen Waze gebruiken. Bied die ook deze functionaliteit?

Wat gebruiken jullie?

En welke app bied het meest actuele/beste overzicht van laadpalen? Waze/ABRP, of wellicht totaal iets anders? Kan me voorstellen dat het erg afhankelijk kan zijn van waar de community bevindt en dat als zoiets in Nederland niet populair is, de info niet up to date is.

Enig advies voor deze 'newbie'? :)

• Teutlepel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:59
Gefeliciteerd @Equastro !

De navigatie van de Ioniq vind ik zelf prima, deze heeft ook live traffic info van Tomtom als je een mobiele hotspot instelt voor het internet. Zelf de status van sommige laadpalen krijg je dan te zien!

Voor ABRP gebruik ik de OBD2 dongle direct, zonder EVNotify. Voor laadpalen kun je Shell Recharge of iets van PlugShare gebruiken, andere apps voegen voor mij niks toe.

• Blokker_1999
Welcome to the club @Equastro

Zelf gebruik ik tot op heden hoofdzakelijk Waze, het is een interface die ik gewoon ben en blijft wat mij betreft zeer goed als het op realtime informatie aankomt en het correct inschatten van de aankomsttijd. Op lange ritten gebruik ik daarnaast ABRP om de laadstops in te plannen, maar bepaal telkens tijdens een stop waar mijn volgende stop gaat zijn zonder onderweg rekening te houden met realtime verbruik. Die laadpaal zet ik dan als bestemming in Waze. Misschien niet de beste oplossing, maar voor die enkele keren per jaar dat ik verder ga dan het bereik van mijn wagen is het meer dan voldoende.

ABRP kan je tegenwoordig ook gebruiken op je entertainment display, als je de betaalde versie hebt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. En zoals Teutlepel aangeeft kan de ingebouwde navi wel degelijk overweg met verkeersinformatie. Dit zowel door de headunit te verbinden met een mobiele hotspot, alsook met behulp van informatie die via TMC binnenkomt.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Afaik kan de ingebouwde navigatie (pre-facelift) niet onderweg laadstops plannen, toch? Hij kan wel een lader aanwijzen als de batterij bijna leeg is, maar de manier waarop vond ik niet heel handig. Eerlijk gezegd werken wij altijd met CarPlay (Apple Maps/ABRP), dat werkt prima.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Blokker_1999
Klopt, de ingebouwde navi kan geen laadstops inplannen, en de ingebouwde lijst met stops is grotendeels waardeloos.

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-03 21:04
@Equastro Welokom

Ik denk dat een ieder zijn of haar voorkeur heeft. Ik gebruik binnen nl (dus voornamelijk op ritten waarbij ik niet langs de snelweg hoef bij te laden) Google Maps. Snel, actueel.

Maar gaan wij verder (en helemaal bij vakantie trips) de obd dongle rechtstreeks met ABRP. En dan de betaalde versie (kan per maand) en dan wordt je accu status uitgelezen, weer en wind wordt bekeken etc. Werkt super fijn. Je moet er misschien even handig in worden maar dan werkt het ook.

Daarnaast, altijd zelf goed blijven nadenken. Tis geen Tesla die de route praktisch voor jou verzint (Kwa laadstations dan hè). Mocht je vragen hebben.... We horen het wel. Mag ook via pb.

Veel veilige kilometers ✅

Ioniq 2020 38.8Kwh

• PeterZ(on)
Oplossing lege 12V accu?

Sinds een aantal maanden heb ik een accumonitor geïnstalleerd om het voltage van de 12V accu in de gaten te houden. Hierdoor werd zichtbaar dat de accu eigenlijk helemaal niet werd geladen gedurende de tijd dat de Ioniq stil stond. Het voltage zakte zelfs tot onder de 12V. Mee naar de dealer geweest maar deze kwam ook niet met een verklaring, anders dan, als er iets fout is geeft de Ioniq wel een foutmelding.

Nu staat mijn Ioniq altijd op eigen terrein geparkeerd en niet in N of P en niet op slot. Nu las ik op verschillende plaatsen iets dat mij deed besluiten om de Ioniq eens in de P stand uit te zetten en op slot te doen. En voila! ik zie nu al twee keer dat de accu elke derde dag rond 13:00u wordt bijgeladen. Toeval?

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:11
PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:57:
Oplossing lege 12V accu?

Sinds een aantal maanden heb ik een accumonitor geïnstalleerd om het voltage van de 12V accu in de gaten te houden. Hierdoor werd zichtbaar dat de accu eigenlijk helemaal niet werd geladen gedurende de tijd dat de Ioniq stil stond. Het voltage zakte zelfs tot onder de 12V. Mee naar de dealer geweest maar deze kwam ook niet met een verklaring, anders dan, als er iets fout is geeft de Ioniq wel een foutmelding.

Nu staat mijn Ioniq altijd op eigen terrein geparkeerd en niet in N of P en niet op slot. Nu las ik op verschillende plaatsen iets dat mij deed besluiten om de Ioniq eens in de P stand uit te zetten en op slot te doen. En voila! ik zie nu al twee keer dat de accu elke derde dag rond 13:00u wordt bijgeladen. Toeval?
Ik zet m’n auto altijd uit als ie nog in D staat en nooit 12v problemen gehad afgelopen 6 jaar, dus denk dat het toeval was. Zet hem wel altijd op slot.
Overigens gaat de auto alleen bijladen als ie onder een bepaald niveau zakt, dat is bij mij maar eens per week als ik de auto niet gebruik.

• PeterZ(on)
orillion schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:03:
[...]

Ik zet m’n auto altijd uit als ie nog in D staat en nooit 12v problemen gehad afgelopen 6 jaar, dus denk dat het toeval was. Zet hem wel altijd op slot.
Overigens gaat de auto alleen bijladen als ie onder een bepaald niveau zakt, dat is bij mij maar eens per week als ik de auto niet gebruik.
En weet jij ook onder welk niveau dat is, want de dealer kon mij dat ook niet vertellen?

• maarte997
Bij mij, en sommige anderen hier, gaat de auto te pas en te onpas vanzelf op slot... Geen idee wat de trigger is.
Zelf nooit porblemen met de 12v batterij gehad.
Vanmiddag nieuwe ruitenwissers en een OBD-dongle besteld. Hopelijk bevallen beide me erg goed.

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-03 07:47
maarte997 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:25:
Bij mij, en sommige anderen hier, gaat de auto te pas en te onpas vanzelf op slot... Geen idee wat de trigger is.
Zelf nooit porblemen met de 12v batterij gehad.
Vanmiddag nieuwe ruitenwissers en een OBD-dongle besteld. Hopelijk bevallen beide me erg goed.
Hou met dongle wel in de gaten dat die je 12v accu dus wel kan leegtrekken. Dus of een dongle met aan/uit knopje of 1 die zelf gaat slapen na enige tijd.
En zet sowieso auto bijladen 12v aan als die nog niet aan staat.

• pmiddeld
PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:21:
[...]

En weet jij ook onder welk niveau dat is, want de dealer kon mij dat ook niet vertellen?
Dat zou je met jouw accumonitoring toch moeten kunnen zien?

• PeterZ(on)
pmiddeld schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:19:
[...]

Dat zou je met jouw accumonitoring toch moeten kunnen zien?
Ja inderdaad, maar als iemand zegt dat zijn accu wekelijks wordt bijgeladen als die onder een bepaalde waarde zakt dan ben ik daar wel benieuwd naar om die met mijn waardes te vergelijken. En heeft men die waarde dan zelf geconstateerd of van horen zeggen.

Nu ik de auto sinds een week in de parkeerstand uit zet en op slot doe, heb ik pas twee laadsessies gezien en begon die met laden als het voltage was gezakt tot +/- 12,25V. Ben dus benieuwd hoe dat verder gaat en of het al dan niet toeval was. Hoewel ik dat laatste niet echt geloof want in die maand of drie dat de monitor erin zit heb ik nog geen enkele keer een laadsessie gezien en nu ineens wel. Uiteraard werd er gedurende die maanden wel geladen bij gebruik van de auto.

• DrDeJe

Misschien heb je hier iets aan 👍

Ioniq 2020 38.8Kwh

• PeterZ(on)
Nee eigenlijk niet, want er is zoveel activiteit en ik weet ook niet wat er precies is gebeurd die dag. Daarnaast zijn er misschien ook nog wel verschillen tussen de 28kWh en 38kWh.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:11
PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:33:
[...]

Ja inderdaad, maar als iemand zegt dat zijn accu wekelijks wordt bijgeladen als die onder een bepaalde waarde zakt dan ben ik daar wel benieuwd naar om die met mijn waardes te vergelijken. En heeft men die waarde dan zelf geconstateerd of van horen zeggen.

Nu ik de auto sinds een week in de parkeerstand uit zet en op slot doe, heb ik pas twee laadsessies gezien en begon die met laden als het voltage was gezakt tot +/- 12,25V. Ben dus benieuwd hoe dat verder gaat en of het al dan niet toeval was. Hoewel ik dat laatste niet echt geloof want in die maand of drie dat de monitor erin zit heb ik nog geen enkele keer een laadsessie gezien en nu ineens wel. Uiteraard werd er gedurende die maanden wel geladen bij gebruik van de auto.
Zo staat het in de handleiding. Er staat geen waarde bij, ik constateer alleen dat als ik er een tijdje niet in rijd hij heeft opgeladen (zo’n melding op het display). Als ik er dagelijks ik rijd krijg ik die melding nooit. Heb geen 12v monitoring ofzo, omdat het bij mij dus altijd naar behoren heeft gewerkt.

• DrDeJe
PeterZ(on) schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:55:
Nee eigenlijk niet, want er is zoveel activiteit en ik weet ook niet wat er precies is gebeurd die dag. Daarnaast zijn er misschien ook nog wel verschillen tussen de 28kWh en 38kWh.
Dat laatste weet ik niet. Ik weet wel dat de auto deze dag stil stond op de parkeerplaats.
En ik heb cameras in de auto gemonteerd. Die zorgen voor een afwijking in het bij-laad gedrag.
Maar de accu komt hier niet onder de 12v

Maar graag gedaan hoor 😉

Ioniq 2020 38.8Kwh

Pagina: 1 ... 133 ... 136 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee