• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:38
@Strela3133 Omdat het bij 1 snellader mis gaat en bij de ander niet lijkt het me eerder aan de snellader liggen.
Even controleren of er geen vervuiling rond de aansluiting zit kan natuurlijk geen kwaad, net als nog bij 2 andere snelladers even testen.

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 12:35
evtje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Ik heb op mijn Android smartphone de Hyundai access point app erop staan. Die maakt automatische contact met de auto. Alleen is het wel zo als je uit de auto bent hij niet automatisch terug gaat naar wifi. Maar dat is een klik en je zit weer op wifi. Wat ik ook wel tof vind dat andere apparaten ook direct toegang hebben tot je hotspot. Dus b.v de tablet gaat ook automatische aan op hotspot van mijn telefoon als ik de auto in ga. Zou zeggen kijk eens of de app er ook is voor iPhone. Succes.
[Afbeelding]
Ik gebruik hiervoor Macrodroid. Trigger is automatische Bluetooth verbinding met de auto. Dan zet macrodroid de hotspot aan. Bij verbreken van de Bluetooth verbinding schakelt-ie de hotspot weer uit. Hoef er verder helemaal niet op te letten.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Heeft er iemand een overzicht van welk onderhoud er op welke kilometerstand wordt gedaan? :) Ik ben benieuwd wanneer er grotere kosten te verwachten zijn.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west)

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15:09
pmiddeld schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:49:
[...]

Ik gebruik hiervoor Macrodroid. Trigger is automatische Bluetooth verbinding met de auto. Dan zet macrodroid de hotspot aan. Bij verbreken van de Bluetooth verbinding schakelt-ie de hotspot weer uit. Hoef er verder helemaal niet op te letten.
Bedankt ik ben nu even hotspot automatisch aan het proberen en lijkt ook te werken. Maar moet het nog langer testen. En anders ga ik dit van jouw proberen. Heb je ook nog een idee hoe je evnotify automatisch verbinding maakt met de obd dus zonder de app te openen. Dat zou helemaal top zijn. Ik heb namelijk een nieuwe smartphone gekocht voor alleen evnotify en abrp. Die ik dus in de auto wil laten zitten. Ik heb er ook een data sim in gekocht op prepaidsimkaart.net een jaar geldig en je raakt geen data kwijt. Dit gebruik ik als hij aan de laadpaal staat zodat ik op afstand via evnotify de percentage kan monitoren. Het gebeurde nog wel eens bij mij dat er een tweede auto aan de laadpaal kwam en dat ik terug bij de auto dus minder dan gedacht had geladen. Dat hoop ik hiermee ook te verkomen.

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• pmiddeld
@evtje Op goingelectric staat een handleiding voor inrichten EVNotify met Macrodroid. Er zit ook een link naar een methode met een andere app, Automate. Ik heb het niet helemaal gevolgd omdat ik niet altijd EVNotify aan wil hebben.

https://www.goingelectric...htung-auf-dem-Smartphone/

Automatisch verbinden met de dongel moet vanzelf gaan zodra je EVNotify opstart en de dongel is aangesloten. Als je de usb-stekker van het laadsnoer in de sigarettenaansteker (met USB-adapter) stopt, en je start de auto, dan gaat de telefoon automatisch van standby naar "aan". Als je "scherm aan" als trigger in Macrodroid gebruikt om EVNotify op te starten en bluetooth aan te zetten, dan moet de verbinding vanzelf tot stand komen. Let op: als het scherm uit staat en je zet de auto uit, dan gaat het scherm ook aan!

• JB1980
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 29-08 21:17
Vorige week 30.000 km beter gehad (private lease) en ook software update.
2 opvallende dingen :
- krijg ineens klachten over slechte verstaanbaarheid als ik bel via Bluetooth.
- zoeken van adres in navigatie is compleet veranderd, ik vind het maar onhandig. Kan nu niet meer plaats, straat, nummer doen.

Wat jullie?

• orillion
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13:15
JB1980 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:57:
Vorige week 30.000 km beter gehad (private lease) en ook software update.
2 opvallende dingen :
- krijg ineens klachten over slechte verstaanbaarheid als ik bel via Bluetooth.
- zoeken van adres in navigatie is compleet veranderd, ik vind het maar onhandig. Kan nu niet meer plaats, straat, nummer doen.

Wat jullie?
Ik kan het even niet vinden, maar eerder heeft iemand hier ook over gepots volgens mij. Kun je een foto sturen? Is het nu één zoekvak geworden?

📅 Vergeet nooit meer een abonnementsverlenging - https://everlint.com/nl

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:24
Ja het is nu een sort omnisearch, zoals in je browser.
Geen superfan van, maar het werkt prima.
Het enige waar ik alst van had is dat hij mijn vorige ingetypte zoekopdracht onthield, dus ik moest het allemaal backspacen.

Bluetooth is bij mij nog kraakhelder.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:53
orillion schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

Ik kan het even niet vinden, maar eerder heeft iemand hier ook over gepots volgens mij. Kun je een foto sturen? Is het nu één zoekvak geworden?
Ik heb de software onlangs zelf bijgewerkt. Het zoekscherm is inderdaad anders geworden. Dit kan je ook niet meer terug draaien voor zover ik weet. Behalve de oude softwareversie..

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Denon X2600 & 4x Boston Audio A25 & Bowers & Wilkins asw610

• sbiemond
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21-09 17:08
is dit de update waarin het systeem grafisch ook flink is aangepast (de update met Mp4/video ondersteuning en natuurgeluiden)? Die werd vanaf vorig jaar september/oktober uitgerold, maar wellicht is deze al weer nieuwer.

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:23

timovd

Voorsprong door techniek

Headshot_NL schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Ik heb de software onlangs zelf bijgewerkt. Het zoekscherm is inderdaad anders geworden. Dit kan je ook niet meer terug draaien voor zover ik weet. Behalve de oude softwareversie..
BarryH in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• Kodess
Gistermiddag kreeg ik de melding elektrisch systeem controleren. Vanochtend gecontroleerd, accu was op 12%, 12V accu stond op 15V :/

Kind naar de opvang gebracht, melding verdween zodra ik de auto echt startte.
Nu hangt ie aan de granny lader, en hij is nu al een uur netjes aan het laden, dus het lijkt niet die vergrendelingsmotor te zijn.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Shapeshifter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Shapeshifter

Get it over with

Shapeshifter schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Werd gisteren gebeld dat de motor van de vergrendeling stuk was en dat het verholpen is, ga hem morgen ophalen. Gelijk een beurtje laten doen, mogen weer nieuwe bandjes op. Vervelend natuurlijk, maar alles bij elkaar een klein defect.
We schrijven ruim een jaar later en de vergrendelingsmotor is wederom vervangen. Hoop niet dat dit elk jaar gaat terugkomen...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV - 22x Prusa i3 MK3S - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Sjabba1979
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-09 10:25
Shapeshifter schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

We schrijven ruim een jaar later en de vergrendelingsmotor is wederom vervangen. Hoop niet dat dit elk jaar gaat terugkomen...
Dat is heel snel. Is er iets aan de laadkabel die je het meest gebruikt? Misschien de vorm net iets anders waardoor die steeds een beetje geforceerd wordt?

• Shapeshifter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Shapeshifter

Get it over with

Sjabba1979 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Dat is heel snel. Is er iets aan de laadkabel die je het meest gebruikt? Misschien de vorm net iets anders waardoor die steeds een beetje geforceerd wordt?
Nee, niet dat ik weet, ik gebruik ook al sinds het begin dezelfde kabel. Je zou zeggen dat mocht er iets een beetje klemmen dat ook wel vanzelf wegslijt na een tijdje.

Vroeg nog aan de dealer; is het een kwetsbaar onderdeel ofzo? Nee, het gebeurde wel vaker, maar dit was niet zoals ze het gewend waren. Gewoon pech gehad gok ik. Overigens netjes onder garantie vervangen en zelfs op dezelfde dag dus dat was verder goed geregeld...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV - 22x Prusa i3 MK3S - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Thorne
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 07-09 20:39

Thorne

Forrester

daemonix schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:32:
De beurt is sowieso wat onzinnig. ;) We zijn het ICE tijdperk bij de dealer nog niet ontgroeid.
Van de week ook weer geweest voor een beurt. Het interval van 15.000 km is echt ronduit belachelijk! Inmiddels kost zo’n beurt €193,- in A’foort. Mooie is dat er vrijwel niets wordt ‘gedaan’. Het is alleen controleren…

>specs<

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:30
Thorne schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Van de week ook weer geweest voor een beurt. Het interval van 15.000 km is echt ronduit belachelijk! Inmiddels kost zo’n beurt €193,- in A’foort. Mooie is dat er vrijwel niets wordt ‘gedaan’. Het is alleen controleren…
Tja... ik heb inmiddels mijn Ioniq niet meer... maar ik had de rekeningen van de 1e eigenaar bij mijn Ioniq. Voor de eerste 15k beurt is €68 euro betaald in 2018. Daarna heb ik voor elke beurt alleen maar meer betaald, elke keer een beetje erbij.

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:33
RaymondD schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:04:
Tja... ik heb inmiddels mijn Ioniq niet meer... maar ik had de rekeningen van de 1e eigenaar bij mijn Ioniq. Voor de eerste 15k beurt is €68 euro betaald in 2018. Daarna heb ik voor elke beurt alleen maar meer betaald, elke keer een beetje erbij.
Wordt wel tijd dat er een oplossing komt voor die "vendor lock-in" gebaseerd op garantievoorwaarden. Of het allemaal stand houdt is sowieso wel de vraag maar wil je het risico nemen...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 06-09 20:13
assje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Wordt wel tijd dat er een oplossing komt voor die "vendor lock-in" gebaseerd op garantievoorwaarden. Of het allemaal stand houdt is sowieso wel de vraag maar wil je het risico nemen...
Die bestaat niet. Zolang je het onderhoud laat uitvoeren conform de voorschriften behoud je gewoon je garantie. Dus ook als je dat bij de Opel dealer ofzo laat doen.

Hyundai Ioniq Electric Premium 28kWh | PVOutput

• TwOkkie
  • Laatst online: 15:29
TwOkkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:57:
[...]Downloaden van contacten wil niet meer. [...]
Mompel mompel... PEBWAS* ... Mompel Mompel...

Zeldzaam helder momentje vandaag. Bij de bluetooth-instellingen in mijn foon de settings van de verbinding met de auto: "Contact access" aan gezet. Opgelost!

Ik zat me dus suf te zoeken in App permissies van allerlei subsystems en zo. Niet doen. Soms is het wel simpel.

*Problem Exists Between Wheel And Seat

• pmiddeld
Morgen vertrek ik met mijn Ioniq 28 kWh naar Zuid-Italië voor vakantie. Ik wil in drie dagen naar Napels om mijn vrouw van het vliegveld te halen en daarna door naar Potenza, waar we drie dagen zullen verblijven. Dan nog anderhalve week naar de Ionische kust en daarna weer terug.
We zouden eerst allebei met het vliegtuig gaan, maar wegens verandering van baan heb ik een paar dagen extra vakantie en @Hachy inspireerde mij om de reis per EV te doen, maar dan wel met tolwegen en CCS laders. Bijkomend voordeel is dat mijn racefiets mee kan :)
Mijn plan is om de eerste dag net vóór Basel te overnachten, de tweede dag door te rijden naar in de buurt van Siena/Arezzo. De derde dag gaat het dan naar het vliegveld van Napels en ‘s middags nog door naar Potenza.
Ik heb de route met ABRP gepland in combinatie met de Stromtankstellenverzeichnis van goingelectric.de. Ik had nl. geen zin in Lidls en Kauflands zoals ABRP suggereerde. De etappes variëren van circa 120-150 km, die met een voorgenomen snelheid van maximaal 110 km/h goed te doen moeten zijn. In Italië wat kortere etappes omdat ik daar niet helemaal zeker ben of de snelladers altijd werken. Op zich is het aantal snelladers langs de route in Italië voldoende om eventueel uit te wijken binnen 20-30 km, maar ik zal het allemaal wel van zien. Op de vakantiebestemming aan de Ionische kust zijn een aantal 22 kW palen in de buurt aanwezig en in Potenza is tenminste 1 werkende snellader gesitueerd.
Ik zal waar mogelijk laden met Maingau, waar ik nog 1100 km van &Charge tegoed heb. Verder een maand 140 kWh voor €45,00 gekocht bij Enel X. Voor de zekerheid heb ik nog passen/tags van Becharge, evways en Nextcharge en verder nog een aantal andere passen die ik in de loop der jaren verzameld heb. Ik zal hier de komende tijd nog wel het een en ander delen over het verloop van de reis.

• Luuk9
  • Laatst online: 14:05
Ik twijfel over de aanschaf van een elektrische auto, tweedehands// occasion.

Range - 150km+
Publiek laden
Budget - Max 15.000
Jaarverbuik - ongeveer 20.000km

Reden elektrisch? Poging tot kostenbesparing tov benzine.
Model wat m’n interesse nu heeft is de Hyundai ioniq 28 kWh op basis can dit forum.
Iemand een schatting qua prijs voor een goed model, met niet al teveel kilometers op de teller? Specifieke zaken om in mijn geschetste situatie rekening mee te houden? Bedankt alvast voor de reacties!

• BarryH
@Luuk9 15k en niet al te veel km wordt wel goed zoeken denk ik.
Maar een witte uit 2016 met 100k km vindt je al bij carnext.com en dan gaat er nog eur 2000 2e hands ev subsidie af (als die pot nog niet leeg is). en wellicht kan je er korting krijgen?

Als de auto nog net geen 5 jaar oud is kan je er misschien voor eur 700 2 jaar garantie bijkopen. Wellicht dat je dat wat extra vertrouwen geeft.
Overigens zijn er weinig gevallen van degradatie bekend. Op goingelectric nog iemand met 250k en SoH 100%

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• Hachy
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 07:32
pmiddeld schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:51:
Morgen vertrek ik met mijn Ioniq 28 kWh naar Zuid-Italië voor vakantie. Ik wil in drie dagen naar Napels om mijn vrouw van het vliegveld te halen en daarna door naar Potenza, waar we drie dagen zullen verblijven. Dan nog anderhalve week naar de Ionische kust en daarna weer terug.
We zouden eerst allebei met het vliegtuig gaan, maar wegens verandering van baan heb ik een paar dagen extra vakantie en @Hachy inspireerde mij om de reis per EV te doen, maar dan wel met tolwegen en CCS laders. Bijkomend voordeel is dat mijn racefiets mee kan :)
Mijn plan is om de eerste dag net vóór Basel te overnachten, de tweede dag door te rijden naar in de buurt van Siena/Arezzo. De derde dag gaat het dan naar het vliegveld van Napels en ‘s middags nog door naar Potenza.
Ik heb de route met ABRP gepland in combinatie met de Stromtankstellenverzeichnis van goingelectric.de. Ik had nl. geen zin in Lidls en Kauflands zoals ABRP suggereerde. De etappes variëren van circa 120-150 km, die met een voorgenomen snelheid van maximaal 110 km/h goed te doen moeten zijn. In Italië wat kortere etappes omdat ik daar niet helemaal zeker ben of de snelladers altijd werken. Op zich is het aantal snelladers langs de route in Italië voldoende om eventueel uit te wijken binnen 20-30 km, maar ik zal het allemaal wel van zien. Op de vakantiebestemming aan de Ionische kust zijn een aantal 22 kW palen in de buurt aanwezig en in Potenza is tenminste 1 werkende snellader gesitueerd.
Ik zal waar mogelijk laden met Maingau, waar ik nog 1100 km van &Charge tegoed heb. Verder een maand 140 kWh voor €45,00 gekocht bij Enel X. Voor de zekerheid heb ik nog passen/tags van Becharge, evways en Nextcharge en verder nog een aantal andere passen die ik in de loop der jaren verzameld heb. Ik zal hier de komende tijd nog wel het een en ander delen over het verloop van de reis.
Veel plezier! Leuk om te zien dat ik je een beetje geïnspireerd heb! Nu verwachten we wel een gedetailleerd verslag hier of op PolarSteps ;-)

2x Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• tweedebas
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:15
....oed heb. Verder een maand 140 kWh voor €45,00 gekocht bij Enel X. Voor de zekerheid heb ik nog passen/tags van Becharge, evways en Nextcharge en verder nog een aantal andere passen die ik in de loop der jaren verzameld heb. Ik zal hier de komende tijd nog wel het een en ander delen over het verloop van de reis.
Wij (28kWh Ioniq) zijn naar Oostenrijk gereden Stubaital en terug vanaf Flachau, 1000km, 6 laadstops gehad. Overal mooi met 62kW kunnen laden.

Met de ABRP(beta) instelling minimaal 2 snellaadpalen op de laadplek kregen we veel Ionity, allego en EnBw laders langs de snelweg, en niet de Lidl etc laders.
De E-FLux pas deed het niet in Oostenrijk, Shell recharge wel evenals de Maingau app. In Oostenrijk scheelt Maingau veel geld ivm per minuut betalen, bij snelladers geen probleem, wel als je hem een nacht door wil laden. Maingau is 240 minuten vrij van het minuut tarief alleen kWh word berekend.

• pmiddeld
@tweedebas Goede tip over ABRP. Ik zal overigens altijd wel de goingelectric database blijven raadplegen omdat daar alle geschikte passen per lader op een rijtje staan.
Verder zal ik Oostenrijk niet aandoen, ik neem de kortste weg via Zwitserland.

• bvdag
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-09 17:07
Luuk9 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:54:
Ik twijfel over de aanschaf van een elektrische auto, tweedehands// occasion.

Range - 150km+
Publiek laden
Budget - Max 15.000
Jaarverbuik - ongeveer 20.000km

Reden elektrisch? Poging tot kostenbesparing tov benzine.
Model wat m’n interesse nu heeft is de Hyundai ioniq 28 kWh op basis can dit forum.
Iemand een schatting qua prijs voor een goed model, met niet al teveel kilometers op de teller? Specifieke zaken om in mijn geschetste situatie rekening mee te houden? Bedankt alvast voor de reacties!
De Hyundai dealer hier in Hengelo heeft er eentje staan voor 15750 uit 2017 met 67kkm op de teller.

Wel een leuke kleur, en parkeersensoren, maar dan heb je de luxe wel gehad. Met een paar duizend erbij krijg je veel nieuwere auto's met meer opties en minder kilometers. Misschien wel het overwegen waard het budget iets op te rekken, zeker als er nog subsidie te halen is.

Ik heb er inmiddels 3 jaar een (een Ioniq EV premium met alles erop en eraan), en die bevalt na 35kkm nog uistekend. Range is nog steeds max 220km, verbruik gemiddeld over de 3 jaar 14,1 kWh/100km en slechts 1 storing gehad: de bekende motor van de stekkervergrendeling. Ik kan hem je van harte aanraden, een van de fijnste auto's die ik als leasewagen gereden heb (hiervoor een Chevrolet Volt (ook een aanrader!) en een Audi A3).

[Voor 10% gewijzigd door bvdag op 25-08-2021 14:30]

• Luuk9
bvdag schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

De Hyundai dealer hier in Hengelo heeft er eentje staan voor 15750 uit 2017 met 67kkm op de teller.

Wel een leuke kleur, en parkeersensoren, maar dan heb je de luxe wel gehad. Met een paar duizend erbij krijg je veel nieuwere auto's met meer opties en minder kilometers. Misschien wel het overwegen waard het budget iets op te rekken, zeker als er nog subsidie te halen is.

Ik heb er inmiddels 3 jaar een (een Ioniq EV premium met alles erop en eraan), en die bevalt na 35kkm nog uistekend. Range is nog steeds max 220km, verbruik gemiddeld over de 3 jaar 14,1 kWh/100km en slechts 1 storing gehad: de bekende motor van de stekkervergrendeling. Ik kan hem je van harte aanraden, een van de fijnste auto's die ik als leasewagen gereden heb (hiervoor een Chevrolet Volt (ook een aanrader!) en een Audi A3).
Bedankt! Kom zelf uit regio Alkmaar. Eens kijken of ik er daar eentje kan vinden!

• pmiddeld
De eerste dag van de reis zit erop. Alles volgens plan vooralsnog. Voor details zie volgende link naar Polarsteps.

https://www.polarsteps.co...ef-4edd-80e3-873307855a46

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 06-09 20:13
Leuk om te volgen (net als de blog van @Hachy trouwens)!

Hyundai Ioniq Electric Premium 28kWh | PVOutput

• Hachy
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 07:32
Whee *O*

2x Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Luuk9
Hoi allemaal!

Na tips hier op het forum ben ik op zoek naar een Ioniq 28kwh occasion.
Vind het lastig om deze te vinden. Iemand tips qua garages / dealers in regio noord Holland noord?
Carnext betrouwbaar?

Bedankt voor jullie tips!

• PeterZ(on)
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:49
Luuk9 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:30:
Hoi allemaal!

Vind het lastig om deze te vinden. Iemand tips qua garages / dealers in regio noord Holland noord?
Carnext betrouwbaar?

Carnext is een afsplitsing van LeasePlan, heb ik destijds mijn Leaf gekocht. Alles keurig geregeld, zou er zo weer kopen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Kodess
Hoi allemaal!

Carnext betrouwbaar?

Betrouwbaarheid is voor elektrische auto's niet echt een probleem. Onbetrouwbare garages durven geen elektrisch te verkopen, weten vaak ook niet hoe ze er snel veel winst op kunnen maken.

Ik zou zeggen, zoek op autoscout ofzo. Let op op de ex btw prijzen. En een enkeling zal de subsidie ook al van de prijs af halen.
https://www.autoscout24.nl/lst/hyundai/ioniq?sort=price&desc=0&offer=D%2CJ%2CO%2CU&fuel=E&ustate=N%2CU&size=20&page=1&cy=NL&atype=C&fc=2&qry=&recommended_sorting_based_id=7d42c5d6-c71a-4318-b291-c681b776efe8&

En Carnext is prima, is gewoon Leaseplan autos. Had bijna een ioniq van ze gekocht, maar toen zag ik voor 2k minder een premium model ipv comfort. Tja... :P

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• bvdag
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-09 17:07
pmiddeld schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:16:
[...]

De eerste dag van de reis zit erop. Alles volgens plan vooralsnog. Voor details zie volgende link naar Polarsteps.

https://www.polarsteps.co...ef-4edd-80e3-873307855a46
Mooi gedocumenteerd! Leuk om te volgen dit. Ik heb een groot buitenlands avontuur nog niet aangedurfd met de Ioniq, maar zie wel dat in Duitsland het aantal snelladers enorm is toegenomen de laatste tijd.
Veel plezier op vakantie en goede reis!

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:44

SjoerdV nl

Be the change.

Hoi allemaal!

Carnext betrouwbaar?

Positieve ervaring met carnext hier. Gewoon lekker rechtlijnig, niets mis mee.

• p.vermulst
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 19:58
Hoi,

ik ben nieuw hier .Heb vorige maand een 38.3 kWh Ioniq in Purmerend gekocht (10-2019).
Het is een vanuit Frankrijk ingevoerde auto die al op Nederlands kenteken was gezet. Ik heb deze gekocht bij Bleeker.

Ben erg blij met de auto. Haal gemiddeld zo'n 290 km per lading.

Succes met zoeken

Peter Vermulst

• RaymondD
bvdag schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

Mooi gedocumenteerd! Leuk om te volgen dit. Ik heb een groot buitenlands avontuur nog niet aangedurfd met de Ioniq, maar zie wel dat in Duitsland het aantal snelladers enorm is toegenomen de laatste tijd.
Veel plezier op vakantie en goede reis!
Gewoon doen, is prima te doen. Zeker duitsland is geen probleem. Landen met grote laadwoestijnen is beter plannen. Maar de Ioniq is echt een prima reisauto.

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 17:10
p.vermulst schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:29:
Hoi,

ik ben nieuw hier .Heb vorige maand een 38.3 kWh Ioniq in Purmerend gekocht (10-2019).
Het is een vanuit Frankrijk ingevoerde auto die al op Nederlands kenteken was gezet. Ik heb deze gekocht bij Bleeker.

Succes met zoeken

Peter Vermulst
Officieel mag je hem maar tot 90% laden, maar dat weet je denk ik wel. De nieuwe accu’s zullen ondertussen wel geproduceerd worden, deze gaan ze hopelijk snel inbouwen.

• bubbelbart
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20-09 18:33
Sinds kort in het bezit van een Ioniq uit 2018, mede ook door de vele positieve berichten in dit topic. Een fijne auto, echt heel blij mee.

Waar ik nog wat twijfels over heb is het wel of niet volledig laden van de auto ivm degradatie. Dealer gaf bij aflevering aan dat accu zonder problemen elke keer volledig volgeladen kan worden. Uit een aantal eerdere berichten in dit topic begrijp ik dat het beter is tot ~ 80% te laden. Thuis kan dit met een timer o.i.d., maar ik ga ook regelmatig op locatie of werk laden dmv laadpaal en daar kun je geen limiet instellen.

Wat is jullie advies hierin? Kan het kwaad de auto vol te laden en dan binnen aantal uur te gaan rijden? En het gebruik van snelladers, is dat nog iets om wel of niet regelmatig te doen en tot een max percentage?

• BarryH
@bubbelbart

Er is nog maar weinig te vinden over degradatie van de accu. Bijna altijd is die nog 100% SoH.
Op going electric is een forum waar gepost wordt hoeveel km de auto gereden heeft, wat SoH is en reparaties:
Going Electric Ioniq km en SOH

Daar blijkt degradatie niet echt een issue.
de 2 met meeste km:
285k -> SoH 95%
250k -> SoH 100%

Ik zou in principe 100% vol laden, maar als je je auto een paar dagen niet gaat nodig hebben het beperken.
En snelladen zou ik me niet druk over maken. Dat doe je toch alleen als nodig, en als je daar dan restricties op legt dan verminder je de functionaliteit. Er zijn geen (duidelijke) aanwijzingen dat veel snelladen bij een ioniq tot problemen leidt. En hoe vaak doe je het uberhaupt? ik heb 1 jaar 4-6 keer per week snelgeladen (en dat jaar 47k km gereden) en nu op 125k km nog steeds 100% SoH

[Voor 5% gewijzigd door BarryH op 29-08-2021 12:44]

• jhead22
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
Is er al een tweaker die zijn velgen dicht heeft gemaakt zodat ze minder weerstand opleveren?
Ik zag dat er een mooi ontwerp is geplaats op thingiverse (Ioniq 2016-2019). Het ontwerp is uit te printen met een Ender 3 Pro.

https://www.thingiverse.com/thing:4913259

De maker geeft aan dat je 7% zuinig zou rijden bij 110 Km/h. Dat is een behoorlijke winst.

Ik ben wel benieuwd hoeveel zuiniger dit echt rijd. En of het geen negatieve invloed heeft op de rem prestaties.
Persoonlijk denk ik dat het alleen invloed op het remmen heeft als je meerdere keren flink moet remmen. De remschijven zullen dan minder snel afgekoeld worden.

[Voor 20% gewijzigd door jhead22 op 29-08-2021 16:45]

• mux
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:46

mux

99% efficient!

Dat zijn schattingen die nog nooit betrouwbaar zijn gemeten, dus je kunt er eigenlijk niks over zeggen. Echter, op de remprestaties heeft het geen enkele invloed gezien er geventileerde schijfremmen op de Leaf zitten. En ventilatie voor je schijfremmen komt niet door de velgen heen (denk maar eens na hoe die lucht dan zou moeten gaan... dat werkt echt niet zo!). De ventilatie komt juist van onder de auto de wielkasten in en circuleert binnen de wielen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• kuijpie.
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 17:25
p.vermulst schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:29:
Hoi,

Succes met zoeken

Peter Vermulst
Ben ook zeer tevreden met Ioniq premium (38kWh uit 01-2020) gekocht bij Auto Bleeker: www.gogreencars.com
Ik rijd veel snelweg en haal volgens boordcomputer ongeveer 12 kWh/100km.

@Luuk9 misschien contact met ze opnemen of ze aan een ioniq kunnen komen die je wilt.

• Kodess
bubbelbart schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:25:
Sinds kort in het bezit van een Ioniq uit 2018, mede ook door de vele positieve berichten in dit topic. Een fijne auto, echt heel blij mee.

Waar ik nog wat twijfels over heb is het wel of niet volledig laden van de auto ivm degradatie. Dealer gaf bij aflevering aan dat accu zonder problemen elke keer volledig volgeladen kan worden. Uit een aantal eerdere berichten in dit topic begrijp ik dat het beter is tot ~ 80% te laden. Thuis kan dit met een timer o.i.d., maar ik ga ook regelmatig op locatie of werk laden dmv laadpaal en daar kun je geen limiet instellen.

Wat is jullie advies hierin? Kan het kwaad de auto vol te laden en dan binnen aantal uur te gaan rijden? En het gebruik van snelladers, is dat nog iets om wel of niet regelmatig te doen en tot een max percentage?
Mijn advies? Laad gewoon vol wanneer je kan. Er wordt altijd gezegd dat het beter is van 80 tot 20% te rijden en te laden. Maar is dat dan van de volledige capaciteit? Hyundai zelf heeft ook al boven en onder marges zitten. Dan ga je dus marge op marge zetten.
Zeker als je kijkt naar de State of Health van alle rijdende Ioniqs lijkt het mij niet nodig.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Spectaculous
  • Registratie: april 2011
  • Nu online
Ik rij (waarschijnlijk net als velen) al een tijdje nu op max 90% met mijn 2020 model en begin me er nu wel enigszins aan te irriteren (ik haal sommige ritjes gewoon net niet meer in 1x en meer naar het zuiden zie je niet veel quickchargers meer bijv. langs de A50). Ik vroeg mij af of er al accu's vervangen zijn onder de gebruikers hier en of die daarna direct weer op 100% mochten laden? En zijn er mensen die de auto voor de accu vervangen ook nog steeds gewoon doorladen tot 100%?

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Gister nog over de A50 naar het zuiden gereden en er staan meer dan voldoende snelladers hoor.

Mijn Kona (die ook de terugroep- en vervang actie heeft) laad ik indien nodig gewoon tot 100%. Maar alleen indien nodig, die komt momenteel toch wel meer dan 400 km ver op 90% lading.

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• EVBert
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 08:43
Hoi allemaal!

Carnext betrouwbaar?

Er staat een witte te koop bij Groet in Den Helder!

Hyundai IONIQ EV 2019 38 kWh

• RKD
  • Registratie: maart 2001
Spectaculous schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:27:
Ik rij (waarschijnlijk net als velen) al een tijdje nu op max 90% met mijn 2020 model en begin me er nu wel enigszins aan te irriteren (ik haal sommige ritjes gewoon net niet meer in 1x en meer naar het zuiden zie je niet veel quickchargers meer bijv. langs de A50). Ik vroeg mij af of er al accu's vervangen zijn onder de gebruikers hier en of die daarna direct weer op 100% mochten laden? En zijn er mensen die de auto voor de accu vervangen ook nog steeds gewoon doorladen tot 100%?
Als ik weet dat ik een lange rit voor de boeg heb, dan laat ik hem gewoon tot 100% laden, die paar keer laden tot 100% gaat het probleem niet zijn ga ik vanuit. Ik heb helaas nog niet de nieuwe accu gekregen.

Volgens mij is het probleem vooral van toepassing als je vaak tot 100% laad en hem dan ook langere tijd aan de lader laat hangen.

iRacing Profiel

• Rob Krauts
  • Laatst online: 21-09 10:47
Zowel tijdens proefrit als bij het ophalen van de auto is mij niets verteld over de degradatie i.c.m. 100% laden. Heb ik iets gemist?

Ik heb de auto inmiddels ruim een jaar en zodra de accu halfleeg is, laad ik hem 's avonds tot 100% op (thuislader).
Tot nu toe merk ik niks van degradatie of andere zaken.

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:34

Tripl3 D

Brother in Arms

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:57

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

BarryH schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:36:
@bubbelbart

Er is nog maar weinig te vinden over degradatie van de accu. Bijna altijd is die nog 100% SoH.
Op going electric is een forum waar gepost wordt hoeveel km de auto gereden heeft, wat SoH is en reparaties:
Going Electric Ioniq km en SOH

Daar blijkt degradatie niet echt een issue.
de 2 met meeste km:
285k -> SoH 95%
250k -> SoH 100%

Ik zou in principe 100% vol laden, maar als je je auto een paar dagen niet gaat nodig hebben het beperken.
En snelladen zou ik me niet druk over maken. Dat doe je toch alleen als nodig, en als je daar dan restricties op legt dan verminder je de functionaliteit. Er zijn geen (duidelijke) aanwijzingen dat veel snelladen bij een ioniq tot problemen leidt. En hoe vaak doe je het uberhaupt? ik heb 1 jaar 4-6 keer per week snelgeladen (en dat jaar 47k km gereden) en nu op 125k km nog steeds 100% SoH
Aangezien ik lease-rijder ben, maakt de gezondheid van de accu mij wat minder uit. :p

Aan de paal laad ik altijd tot 100%, minimaal 2x in de week. Op langere ritten hang ik regelmatig aan de snellader, zowel heen als terug eens in de twee weken.

Gemerkte degradatie is tot nu toe nagenoeg 0. Ik heb al drie jaar lang tussen de 220 en 230km op de GOM staan bij 100% in de zomer. KM stand is nu 50.000 en hij is drie jaar oud (28Kwh).

En zoals @Kodess al zegt, het lijkt me een beetje onzinnig om marge op marge te gaan gooien. Het BMS van de Ioniq is slim genoeg.

[Voor 4% gewijzigd door Standeman op 30-08-2021 14:28]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• RKD
Rob Krauts schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:50:
Zowel tijdens proefrit als bij het ophalen van de auto is mij niets verteld over de degradatie i.c.m. 100% laden. Heb ik iets gemist?

Ik heb de auto inmiddels ruim een jaar en zodra de accu halfleeg is, laad ik hem 's avonds tot 100% op (thuislader).
Tot nu toe merk ik niks van degradatie of andere zaken.
Voor de 38kwh modellen is er een terugroep actie, de 28kwh heeft nergens last van :)

iRacing Profiel

• Rob Krauts
  • Laatst online: 21-09 10:47
RKD schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

Voor de 38kwh modellen is er een terugroep actie, de 28kwh heeft nergens last van :)
Dankjewel voor de opheldering. Ik rijd een 38kwh model, dus zal ik informeren over de terugroepactie bij de lease-maatschappij!

edit: Ik heb het gecontroleerd op de website van het RDW en er staat geen terugroepactie registreerd voor mijn auto.

Voor mensen die dit willen controleren:

https://ovi.rdw.nl/default.aspx

[Voor 23% gewijzigd door Rob Krauts op 30-08-2021 15:40]

• RKD
Rob Krauts schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Dankjewel voor de opheldering. Ik rijd een 38kwh model, dus zal ik informeren over de terugroepactie bij de lease-maatschappij!
Ik zou je kenteken even invoeren bij rdw.nl, dan kan je zo zien of het van toepassing is op jouw auto, het is namelijk niet voor alle 38 modellen. (had ik ook in de eerste post kunnen zetten :) ) Alleen voor modellen gemaakt in een periode in Korea met LG accupakket.

https://www.hyundai.com/nl/Recall

[Voor 10% gewijzigd door RKD op 30-08-2021 15:40]

iRacing Profiel

• sbiemond
Er is geen degradatie bekend volgens mij hoor (en voor eind 2021 gaan ze de accu's vernieuwen). Alleen voor brandgevaar is er geadviseerd om maar tot 90% te laden, i.v.m. foutje in productie accu.

• RonaldPr
sbiemond schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:14:
Er is geen degradatie bekend volgens mij hoor (en voor eind 2021 gaan ze de accu's vernieuwen). Alleen voor brandgevaar is er geadviseerd om maar tot 90% te laden, i.v.m. foutje in productie accu.
Ik denk dat die termijn niet gaat lukken, het zal voor mijn gevoel eerder lente volgend jaar worden.

Er is tot nu toe nog niets vervangen dat ik kan ontdekken. Ik heb één van de vroegste geleverd in Nederland en wacht nog steeds geduldig af.

• bubbelbart
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20-09 18:33
@BarryH, @Kodess en @Standeman:
Dank voor jullie reacties en adviezen.

Ik ga de auto voortaan gewoon tot 100% laden, mits ik er binnen een aantal uur mee ga rijden. Als ik de auto voor langere tijd laat staan zal ik hem tot maximaal 80% opladen.

• RonaldPr
Ik zat er toch naast met de levertijd van de accu.
Vandaag de brief ontvangen dat de nieuwe accu er over enkele weken is. Het vervangen kost enkele uren en dat gebeurt op 20 verschillende locaties.

Het is ‘s morgens brengen met een zo leeg mogelijke accu en einde dag weer ophalen.
Ik ben benieuwd.

• wfveennl
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 19:22
Spectaculous schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:27:
Dat laatste doe ik i.d.d. Als ik weet dat ik korte ritjes ga maken dan laad ik tot 90%. Ben pas een weekje op vakantie geweest met geen vaste plannen voor de dag en dus elke nacht to 100% geladen. Altijd 90% is veel te lastig vooral als je, zoals jezelf aangeeft, iedere rit net even wat tekort komt.

• daemonix
  • Niet online
Waarom ga je zelf voor BMS spelen? Dat kan de auto prima zelf hoor.

• AkakoMinami
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21-09 15:48
RonaldPr schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:11:
Ik zat er toch naast met de levertijd van de accu.
Vandaag de brief ontvangen dat de nieuwe accu er over enkele weken is. Het vervangen kost enkele uren en dat gebeurt op 20 verschillende locaties.

Het is ‘s morgens brengen met een zo leeg mogelijke accu en einde dag weer ophalen.
Ik ben benieuwd.
Zou je een update kunnen delen als je van de afspraak komt? Ben namelijk heel benieuwd wat voor een soort nieuwe accu erin gaat komen. Gaan we de Tsjechie accu's krijgen of krijgen we accu's die ons net wat meer range gaan geven bijvoorbeeld?

En wanneer heb jij je Ioniq destijds geleverd gekregen? Ikzelf eind september, dus ik vroeg me af hoe lang ik nog moet wachten op de brief :)

• RonaldPr
AkakoMinami schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:29:
[...]

Zou je een update kunnen delen als je van de afspraak komt? Ben namelijk heel benieuwd wat voor een soort nieuwe accu erin gaat komen. Gaan we de Tsjechie accu's krijgen of krijgen we accu's die ons net wat meer range gaan geven bijvoorbeeld?

En wanneer heb jij je Ioniq destijds geleverd gekregen? Ikzelf eind september, dus ik vroeg me af hoe lang ik nog moet wachten op de brief :)
Mijn auto is 19-08-2019 op kenteken gekomen.
Ik ben ook benieuwd wat er geplaatst wordt, ik meld me weer wanneer het er in zit…

• sbiemond
19-08-2020 of 2019?

• RonaldPr
2019, ik zat er een jaar naast.
Dit was één van de eerstgeleverden.

• RonaldPr
Net een afspraak gemaakt op 24 september.
Ook gelijk gevraagd of er verder nog iets is veranderd aan de accu, maar dat is niet het geval.

Dus hij blijft 38 kWh en het snelladen blijft ook traag.

• WeakAtTweaking
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16-09 15:13
Hoort de FOB altijd een rood lichtje te geven als je een knop indrukt? Of is dat alleen als de batterij leeg is?

Laatst een batterij vervangen omdat ie er mee op was gehouden. Gelukkig hebben we tegenwoordig Google en kon ik nog wel thuiskomen door de sleutel tegen de knop te houden, maar ik zou nog zo'n situatie toch graag voorkomen :D

• Headshot_NL
WeakAtTweaking schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:21:
Hoort de FOB altijd een rood lichtje te geven als je een knop indrukt? Of is dat alleen als de batterij leeg is?

Laatst een batterij vervangen omdat ie er mee op was gehouden. Gelukkig hebben we tegenwoordig Google en kon ik nog wel thuiskomen door de sleutel tegen de knop te houden, maar ik zou nog zo'n situatie toch graag voorkomen :D
Ik denk altijd. Bij mij doet hij dat ook (of m'n batterij is nu bijna leeg).

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Denon X2600 & 4x Boston Audio A25 & Bowers & Wilkins asw610

• Benny
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:56
Vandaag m’n zwarte Ioniq Premium opgehaald. Meteen 200km naar huis gereden en nog 15% ong. over. Niet bepaald zuinig gereden natuurlijk, ff top speed aangetikt, acceleratie getest (valt me niks tegen), Sport mode beetje getest maar merkte niet zoveel verschil met Normal. Helemaal niet in Eco gereden en flinke stukken rond de 120 km/u. AC stond ook vaak aan. 300km moet zeker te doen zijn. Hangt nu aan de lader maar stond ook andere auto dus laad maar met 2,3(?)kWh. Maar morgen is ie wel weer vol denk ik :)

Wel een bijzonder fijne wagen zeg. Lane keep assist en ACC werken erg goed. Het is nog ff wennen allemaal, zeker regeneratief remmen. Ook CarPlay werkt goed en over het algemeen een zeer goed uitgeruste en comfortabele auto :) Gaan we veel plezier aan beleven!

We weten hoe ie eruit ziet maar toch ff paar fotootjes ;)

[Voor 168% gewijzigd door Benny op 04-09-2021 19:51]

• RonaldPr
Benny schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:42:
Vandaag m’n zwarte Ioniq Premium opgehaald. Meteen 200km naar huis gereden en nog 15% ong. over. Niet bepaald zuinig gereden natuurlijk, ff top speed aangetikt, acceleratie getest (valt me niks tegen), Sport mode beetje getest maar merkte niet zoveel verschil met Normal. Helemaal niet in Eco gereden en flinke stukken rond de 120 km/u. AC stond ook vaak aan. 300km moet zeker te doen zijn. Hangt nu aan de lader maar stond ook andere auto dus laad maar met 2,3(?)kWh. Maar morgen is ie wel weer vol denk ik :)

Wel een bijzonder fijne wagen zeg. Lane keep assist en ACC werken erg goed. Het is nog ff wennen allemaal, zeker regeneratief remmen. Ook CarPlay werkt goed en over het algemeen een zeer goed uitgeruste en comfortabele auto :) Gaan we veel plezier aan beleven!

We weten hoe ie eruit ziet maar toch ff paar fotootjes ;)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel plezier ermee, wel mooi in het zwart die kleur zie je zelden bij de Ioniq.

300 km. is nu makkelijk haalbaar wanneer je niet boven de 100 gaat. Vreemd van de sport mode, daar merk ik juist een behoorlijk verschil met normal, hij wordt flink nerveus en ik gebruik het vrijwel nooit daardoor.

• AkakoMinami
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21-09 15:48
RonaldPr schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:00:
Net een afspraak gemaakt op 24 september.
Ook gelijk gevraagd of er verder nog iets is veranderd aan de accu, maar dat is niet het geval.

Dus hij blijft 38 kWh en het snelladen blijft ook traag.
Jammer dat we niet meer kWh krijgen, was een mooi cadeautje geweest. :)

Maar lekker snel dat je een afspraak kon maken. Ik zie mijn accu dan ook wel dit jaar nog vervangen worden.

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 17:11
Sinds een week of drie hebben mijn vrouw en ik een Ioniq 28kWh uit 2019. Zeer gelukkig mee! Straks moet ik ergens heen rijden, en daar kijk ik nu alweer naar uit.

De auto is geimporteerd uit Duitsland. En als je kijkt naar de gebruikte energie, is hij goed gebruikt!

31496 km gedeeld door 6753.1 kWh is 4.66 km per kWh, oftewel gemiddeld 21.44 kWh per 100 kilometer.

Iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt met een Ioniq? Sinds we de auto hebben zitten mijn vrouw en ik op ong 11.5 kWh per 100 km.

• daemonix
  • Niet online
Altijd 150 rijden of zo? Wat een verbruik, dat hoort eerder bij een bak zonder stroomlijn. Wij zitten op iets van 12-13 kWh/100 km, en dat wordt veroorzaakt door de all-seasons.

• Kodess
t0mmiiiii schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:59:
Sinds een week of drie hebben mijn vrouw en ik een Ioniq 28kWh uit 2019. Zeer gelukkig mee! Straks moet ik ergens heen rijden, en daar kijk ik nu alweer naar uit.

De auto is geimporteerd uit Duitsland. En als je kijkt naar de gebruikte energie, is hij goed gebruikt!

[Afbeelding]

31496 km gedeeld door 6753.1 kWh is 4.66 km per kWh, oftewel gemiddeld 21.44 kWh per 100 kilometer.

Iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt met een Ioniq? Sinds we de auto hebben zitten mijn vrouw en ik op ong 11.5 kWh per 100 km.
Tja, mijn import uit belgie heeft 11179 kWh op 60000 km gedaan.
Dat is 186 Wh per km. Ook meer dan evdatabase aangeeft.

Ik vraag me wel af wat de waardes precies betekenen in EVNotify.
Hij heeft zoveel discharged, maar hoeveel daarvan is weer terug genomen met regeneratief remmen, waardoor je weer minder hebt gebruikt. Of wordt dat er daarna weer aan toegevoegd, waardoor dat getal weer hoger wordt...

Was de trip meter al gereset, anders kan je daar ook wat data uit halen :9

[Voor 6% gewijzigd door Kodess op 06-09-2021 11:15]

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:23

timovd

Voorsprong door techniek

@t0mmiiiii Dat is extreem veel. Met de huidige temperaturen haal ik meestal zo'n 100-120W/km.
Tellerstanden opgevraagd? Altijd zwaar beladen en 180 over de autobahn? Lang geparkeerd met warmtepomp en multimedia aan?

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• BarryH
@t0mmiiiii
charged is incl. de regeneratie.

Ik kan me voorstellen dat bij veel stadsritten en kouder weer je vrij hoog uitkomt door:
1/ auto op temperatuur laten komen bij begin rit (de heater kan tot 6kW verbruiken)
2/ stadritjes met veel optrekken/afremmen

Ik zou deze stand noteren en dan over een maand of 3 kijken wat erbij gekomen is vs. je kilometers

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De auto is geimporteerd uit Duitsland.
Dit. Hij zal wel vaak max snelheid hebben gereden op de Autobahn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Chris_tweakers
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 06-09 19:57
Hi all,

Ben van plan om een tweedehands ioniq te gaan kopen vandaag. https://www.autoscout24.c...tPage&searchId=1407453663
Het bouwjaar is 2018 en geimporteerd uit Duitsland.
Spiller gaf me de tip om hier te informeren of iemand zijn of haar ioniq wilt verkopen op korte termijn of nog ander adviezen heeft?

Dank!

• BarryH
@Chris_tweakers Als je bewijs krijgt dat het onderhoud cf. schema bij de dealer is uitgevoerd (elke 15k km / of 1 jaar, wat het eerste komt), dan weet je zeker dat er geen discussie kan zijn over je fabrieksgarantie.

• daemonix
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:46:
[...]

En 33% van de import auto's had toch teruggedraaide tellers?

https://www.autoblog.nl/n...vaak-teruggedraaid-921442

Het is in Duitsland niet strafbaar zoals in Nederland. Ik vrees dat je te maken hebt met een auto met meer kilometers dan de teller aangeeft. Aan de andere kant: dat maakt voor een BEV niet heel veel uit. :)

Geldt voor @Kodess en @Chris_tweakers, controleer de boekjes!

[Voor 4% gewijzigd door daemonix op 06-09-2021 15:07]

• Kodess
daemonix schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:06:
[...]

En 33% van de import auto's had toch teruggedraaide tellers?

https://www.autoblog.nl/n...vaak-teruggedraaid-921442

Het is in Duitsland niet strafbaar zoals in Nederland. Ik vrees dat je te maken hebt met een auto met meer kilometers dan de teller aangeeft. Aan de andere kant: dat maakt voor een BEV niet heel veel uit. :)

Geldt voor @Kodess en @Chris_tweakers, controleer de boekjes!
Ja BEV maakt het gelukkig niet heel veel uit.
Bij mij kloppen de km's wel aardig met hoe oud de auto is.
En helemaal als ik in het boekje kijk (keurig onderhouden bij Hyundai dealer in BE)

(+ de verkoper had de navigatie niet gewist dus ik kon het zelfs navragen bij de vorige eigenaar, wiens adres er nog in stond :+ )

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• RaymondD
zonoskar schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:46:
[...]

En dat hoeft ook weer niet heel erg te zijn. Op een snelweg heeft een auto minder slijtage dan veel korte stadsritjes. Er wordt dan veel meer geremd en in en uitgestapt. Daarnaast bij korte langzame ritjes veel meer uren in de stoel gezeten e.d. dan bij snelle autobahn kilometers.

• zerocool
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:46

[Afbeelding]

Er is toch ook sprake van laadverlies? En van discharge verlies? Dus een Kw uit de stekker, is geen Kw in de accu, en al helemaal geen Kw meer naar de wielen....

• BarryH
@zerocool Bij mij is over ca. 127k km in 4 jaar het 160Wh charged per km

• KryTech
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:12
Model 3 destijds exact het verbruik bijgehouden (Sentry niet aangehad) over precies 1 jaar dus alle seizoenen gehad en was van 0 naar 20.000 km.

Het echte verbruik was 225Wh per km inclusief laadverlies voorverwarmen etc. Verbruik volgens de auto was 167Wh per km. Nu heeft de Model 3 wel wat last van Phantom drain maar 20% tussen aangeven verbruik en daadwerkelijk verbruik moet je wel rekenen.

Nu 4 maanden een ioniq prem 28kwh bevalt prima wel wat dingen wat minder dan de model 3 maar ook dingen weer beter dus tevreden gebruiker :)

• BarryH
@KryTech Ook voor de ioniq een analyse gedaan van echt kWh verbruik versus gerapporteerd?

• KryTech
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:12
BarryH schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:21:
@KryTech Ook voor de ioniq een analyse gedaan van echt kWh verbruik versus gerapporteerd?
Nee helaas ook niet echt plannen maar wie weet. Moet ff begin stand opnemen van alle portals en tussen meters en van de auto maar mooiste is wel een jaar meting zodat je de seizoenen goed meeneemt want zomer van winter is een mega verschil...

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

qadn

Pinnacle of Perversion

@KryTech Kan je wat meer vertellen over de verschillen tussen de twee in jouw beleving?
Ik zit zelf in een M3, en kijk inmiddels naar wat ik hierna wil doen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:33
timovd schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:10:
@t0mmiiiii Dat is extreem veel. Met de huidige temperaturen haal ik meestal zo'n 100-120W/km.
Tellerstanden opgevraagd? Altijd zwaar beladen en 180 over de autobahn? Lang geparkeerd met warmtepomp en multimedia aan?
En wat zie jij dan in EVNotify? Mijn Ioniq (geimporteerd met 52kkm en nu op 95kkm) geeft ook 164Wh/km terwijl mijn gemiddeld verbruik (zonder laadverliezen) jaar rond eerder 120Wh/km is.

Maar; ik weet dus ook niet wat de eerste eigenaar als verbruik heeft gehad. Volgens mij had ik direct na aankoop ook screenshots gemaakt van uitlezing, ik ga eens kijken of ik die nog terug weet te vinden.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Benny
Effe een domme vraag, kan het antwoord zo snel niet vinden;

Regelmatig als ik Carplay gebruik en navigeer/muziek luister dempt de muziek (hoor dan alleen nog vanaf achter muziek) en hoor ik vrij zacht wat ‘gepling’ voor paar sec. Geen meldingen te zien. Alleen pling pling pling en dan weer normaal volume muziek uit alle speakers.

Iemand die me kan vertellen waarom dit is?

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
Lane departure warning? Of blind spot collision warning?

Ioniq5 EV

• Benny
Nee, bij beide mute de audio niet uit de voorspeakers. En die meldingen zijn ook luider.

• BarryH
Benny schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:28:
Effe een domme vraag, kan het antwoord zo snel niet vinden;

Regelmatig als ik Carplay gebruik en navigeer/muziek luister dempt de muziek (hoor dan alleen nog vanaf achter muziek) en hoor ik vrij zacht wat ‘gepling’ voor paar sec. Geen meldingen te zien. Alleen pling pling pling en dan weer normaal volume muziek uit alle speakers.

Iemand die me kan vertellen waarom dit is?
Ik denk dat je volume voor het uitspreken van de navigatie instructies laag staat. De oplossing is in de navigatie app de gesproken begeleiding uit zetten

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@Benny Is het misschien een notificatie bliepje van je telefoon zelf? Bijvoorbeeld een mailtje/whatsapp/noem maar op?

• Bakko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-09 12:28
Heeft iemand een slimmigheidje om de AC laadpalen te vinden waar je met je Ioniq wel de 7kW haalt? Bij mij in de buurt is bijna alles Allego, dus dan haal je 3kW. Dat is voor thuis niet zo erg natuurlijk, 's nacht of als je overdag niet weg hoeft even laden. Maar ik heb ook bij palen gestaan van andere aanbieders waar ik wel de 7kW haalde, lijkt een beetje <50% kans. Dat kan vaak wel het verschil maken of het de moeite waard is hem aan te sluiten.

Ik weet dat het te maken heeft met 3 fase vs. 1 fase, en dan aantal ampère, en dat je dat soms ook wel kan zien in bijv. Chargemap. Maar waar moet je dan naar zoeken? Hoop dat iemand een tip heeft :)

• Kodess
Bakko schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:44:
Heeft iemand een slimmigheidje om de AC laadpalen te vinden waar je met je Ioniq wel de 7kW haalt? Bij mij in de buurt is bijna alles Allego, dus dan haal je 3kW. Dat is voor thuis niet zo erg natuurlijk, 's nacht of als je overdag niet weg hoeft even laden. Maar ik heb ook bij palen gestaan van andere aanbieders waar ik wel de 7kW haalde, lijkt een beetje <50% kans. Dat kan vaak wel het verschil maken of het de moeite waard is hem aan te sluiten.

Ik weet dat het te maken heeft met 3 fase vs. 1 fase, en dan aantal ampère, en dat je dat soms ook wel kan zien in bijv. Chargemap. Maar waar moet je dan naar zoeken? Hoop dat iemand een tip heeft :)
Filteren op 22kW laders. Er zijn weinig 7kW laders (geen?), dus je kan beter zoeken naar een 3 fase lader die 22kW kan, dat is namelijk ongeveer 7 kW per fase.
Maar ja, daar zijn er ook best weinig van :9

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• sbiemond
Openbare laadpalen van Ecotap / AgriSnellaad zijn vaak 22 kW varianten, provincie Zeeland (zuid-west NL) staat er al aardig vol mee.

• kuijpie.
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 17:25
sbiemond schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:02:
Openbare laadpalen van Ecotap / AgriSnellaad zijn vaak 22 kW varianten, provincie Zeeland (zuid-west NL) staat er al aardig vol mee.
In Den Haag haal je bij de 22kW palen doorgaans 3,2 - 3,7kW, bij 1 paal wordt 4,4kW gehaald.

• Headshot_NL
Bij de 22kwh palen waar ik vaak kom (Lidl) haal ik meestal 4,5kw.

• Benny
BarryH schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:54:
[...]

Ik denk dat je volume voor het uitspreken van de navigatie instructies laag staat. De oplossing is in de navigatie app de gesproken begeleiding uit zetten
Zal het uitzetten maar denk t niet. Ik hoor ook geen gesproken instructies maar ‘gepling’ heel zacht.
JeroenE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 06:20:
@Benny Is het misschien een notificatie bliepje van je telefoon zelf? Bijvoorbeeld een mailtje/whatsapp/noem maar op?
Rare manier van meldingen geven dan, voorspeakers muten en heel zachtjes een audio melding. Wat wel raar is dat ik op het display ook geen notificaties zie van mail/whatsapp/berichten etc. Of staat dat uit om afleiding te voorkomen?

Thanks iig, ik kom er vanzelf wel achter. Is enige irritatiepuntje aan deze verder fantastische auto. Nu 620km gereden en bevalt uitstekend:)

Edit: nog ff gezocht en heb deze ‘Prioriteit Navigatie’ uitgezet. Hopelijk is ‘t nu goed.. of zal dit alleen voor de ‘hyundai’ navigatie zijn..?

[Voor 20% gewijzigd door Benny op 08-09-2021 19:44]

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee