Sport Feedback Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:
  • 78.640 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mja, dus niet 100% is gerapporteerd en op ingegrepen, dat zegt toch niets over of het gewenst is of niet? Ik weet niet beter dan dat ik dat soort termen al jaren vermijd om ter voorkomen dat iemand in m'n post gaat knippen.
Het is ook niet dat modjes voor de lol ergens ingrijpen, het is meestal juist ingegeven door TR's of klachten. Als niemand zich ergens aan stoort is er ook geen reden om in te grijpen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Gonadan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Persoonlijk vind ik ook dat het allemaal niet nodig zou hoeven zijn, net als bijnamen prima zouden moeten kunnen. Maar blijkbaar is er toch een selecte groep die daar erg allergisch op reageert en dan heb je zo weer pagina's met 'gezelligheid'.
Ik denk dat meer dikke huid en minder lange tenen het een heel stuk leuker zouden maken in het topic. De lol raakt er voor mij als bezoeker ook al een tijdje af om eerlijk te zijn.
In deze context was er niks aan de hand, een user reageerde er op (niet eens zo zeer op die specifieke classificatie) en ik weer op hem, dat was gewoon fair game(of had ik ook heel flauw een TR aan moeten maken?). Toch moest een modje weer heel selectief dat woord uit specifiek mijn post halen, terwijl het duidelijk is dat het woord vaker in dat forum, in dat topic wordt gebruikt. Ik vind dat gewoon erg flauw. Vervolgens post de mod nog even in dat topic een conspiracy dat Feyenoord wordt voorgetrokken en doet dan uit de hoogte als hij er op wordt aangesproken.

[ Voor 1% gewijzigd door dr.lowtune op 22-05-2021 14:09 . Reden: Betere woordkeuze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Gonadan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Mja, dus niet 100% is gerapporteerd en op ingegrepen, dat zegt toch niets over of het gewenst is of niet? Ik weet niet beter dan dat ik dat soort termen al jaren vermijd om ter voorkomen dat iemand in m'n post gaat knippen.
Het is ook niet dat modjes voor de lol ergens ingrijpen, het is meestal juist ingegeven door TR's of klachten. Als niemand zich ergens aan stoort is er ook geen reden om in te grijpen.
Dat is willekeur. Als iets niet mag, dan mag het niet, ongeacht TR's of dat iemand zich er wel of niet aan stoort.

Als ik om 2:00 uur 's nachts met 250 km/h over een lege A2 race dan heeft in principe ook niemand daar last van maar krijg ik toch straf.

Een moderator is als een eindredacteur bij een krant. Die moet ook alles lezen en indien nodig corrigeren. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Alles lezen? Haha weinig kans. Vergelijk het dan met een mobiele post. De politie controleert daar waar de kans op overtreding groot is of waar meldingen over zijn geweest, niet elk wegvakgebruik wordt te allen tijde gecontroleerd.

Was een moderator een eindredacteur dan zou elke post voorafgaand aan publicatie gelezen en goedgekeurd moeten worden. Daar zit volgens mij niemand op te wachten. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Fiber schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Helemaal prima, maar doe het dan consequent en haal die andere 800+ Calimero's ook weg. Kan toch niet zo moeilijk zijn met een simpele 'zoek en vervang' opdracht: Vervang alles met [bliep] of zo.

Dat zou je zelfs kunnen automatiseren voor Calimero maar ook voor andere ongewenste termen. :)
Dat zou technisch misschien mogelijk zijn, maar dan is het eerder iets voor Mooie Features. Functioneel gezien is het niet te doen om alle oude posts te gaan wijzigen.

En alles lezen? Nee, dat is niet te doen :) We lezen een boel, we missen vast wat, maar als we het zien grijpen we normaliter in :)

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2021 14:33 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah… het gaat toch ook om de context en de lading? Laatst gebruikte ik het woord Calimero in zijn algemeenheid, geen sneer of wat dan ook. Het is gewoon een reguliere uitdrukking en spastisch telkens weg modden vanwege enkel het woord schiet in mijn ogen alles voorbij. Ik heb destijds de moderator in kwestie via een DM benaderd aangezien ik mij van kwaad bewust was. De uitleg was dat het woord ongewenst was en dat is in mijn ogen behoorlijk kortzichtig, kijk naar de intentie en context en ga niet altijd met de botte bijl er in :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Han schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:21:
Mjah… het gaat toch ook om de context en de lading?
Context lijkt mij inderdaad het belangrijkste. Dat je op basis van een set handelingen concludeert dat ze zich in een slachtofferrol plaatsen puur en alleen omdat ze een kleinere partij zijn kan dat wat mij betreft prima benoemd worden. Daarbij is het dan wel weer van belang om te benoemn wat ze doen en hoe je dus tot die conclusie komt. Het puur plaatsen dat "jammer dat club Y zich zo calimero opstelt" biedt weinig basis om op verder te gaan.

Daarbij zit er wat dat betreft weinig onderscheid tussen "club Y is kinderachtig", "club Y is triest" of "club Y is arrogant". Simpele oneliners die enkel reactie oproepen die vaak weinig constructief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

En het is niet zo dat jij niet aangepakt mag worden als een ander dat ook niet wordt.

Het is wel grappig dat te hard rijden nu als voorbeeld wordt gegeven. Daar wordt je aangepakt als je gepakt wordtm maar hele vele anderen worden dat niet.

Dat is echt een kleuterargument.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Topicstarter
Het zwart / wit redeneren met regels is evengoed niet de manier. Daarom ben ik er geen voorstander van om automatisch woorden te vervangen die op een censuur lijst staan. De context nemen wij juist mee.

Immers het ligt er maar net aan hoe iemand overkomt en iets bedoeld, en mede daarom volgt er een discussie. Daar is niks mee.

Mijn mening blijft ook: calimero gebruiken als een verbastering met negatieve lading voegt niks toe. De verbastering wordt te makkelijk gebruikt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

Gonadan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:03:
[...]
Als niemand zich ergens aan stoort is er ook geen reden om in te grijpen.
Welkom in 2021, waar iedereen zich altijd wel ergens aan stoort :+
Ik wil niet weten hoe vaak er in een gemiddeld voetbalweekend op de rapporteerknop wordt gedrukt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Volgens mij is het wel duidelijk hoe de vork in de steel zit hier. De rode letters nemen het goed voor elkaar op, zelfs ook de uiting dat Gudde als KNVB directeur Feyenoord voortrekt (daar wil ik dan wel bewijs voor zien...) blijft gewoon lekker staan.

Ben er wel klaar mee, ik denk dat ik maar tekenfilms ga kijken, van een kuikentje ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
dr.lowtune schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:47:
Volgens mij is het wel duidelijk hoe de vork in de steel zit hier. De rode letters nemen het goed voor elkaar op, zelfs ook de uiting dat Gudde als KNVB directeur Feyenoord voortrekt (daar wil ik dan wel bewijs voor zien...) blijft gewoon lekker staan.

Ben er wel klaar mee, ik denk dat ik maar tekenfilms ga kijken, van een kuikentje ofzo :+
Ik had de uiting niet gezien (er was tevens ook geen TR over ingediend), maar ik heb deze wel geknipt. Ik heb onderling al contact gehad met @Ramzzz.

Verder wens ik je veel kijkplezier ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Outerspace schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:24:
[...]

Ik had de uiting niet gezien (er was tevens ook geen TR over ingediend), maar ik heb deze wel geknipt. Ik heb onderling al contact gehad met @Ramzzz.

Verder wens ik je veel kijkplezier ;)
Dit voelt natuurlijk wel als een soort overwinning. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Kunnen sexistische en ranzige opmerkingen over vrouwen aan de topic-warning van de F1-topics worden toegevoegd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:24
Er is nogal wat werk aan de winkel in het nationale clubs topic. Of is trollen en complottheorieën de wereld inslingeren tegenwoordig weer toegestaan? In een paar minuten heb ik zo vijf overduidelijke TR's kunnen aanmaken.

Misschien ook eens iets om in een bredere context te bekijken. Want ik heb sterk het idee dat een deel van onze bezoekers denkt dat je alles maar kan roepen zolang het over Feyenoord gaat.
Outerspace schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:24:
[...]

Waarom staat er dan nog steeds dit?

"Je bent er voor alle clubs"

Dat is overduidelijk ook een verwijzing naar een complot waar nul procent aanwijzing voor is.

[ Voor 34% gewijzigd door D-e-n op 23-05-2021 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Amphiebietje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:59:
Kunnen sexistische en ranzige opmerkingen over vrouwen aan de topic-warning van de F1-topics worden toegevoegd?
Liever niet, het mag best een beetje gezellig blijven. Iedereen post op zijn eigen titel, mensen die vaak de plank mis slaan worden vanzelf minder serieus genomen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:29:
Misschien ook eens iets om in een bredere context te bekijken. Want ik heb sterk het idee dat een deel van onze bezoekers denkt dat je alles maar kan roepen zolang het over Feyenoord gaat.
Met alle respect, maar ik denk dat je met name hoogsensitief bent als het om Feyenoord gaat.
Het is juist mijn perceptie dat je over de meeste clubs prima kritisch kunt zijn maar bij Feyenoord de kans aanzienlijk dat er gezeur over komt, waar jijzelf dan ook zomaar aandeel in kan hebben.

De waarheid laat ik in het midden maar ik denk dat het goed is als iedereen wat minder gevoelig over z'n clubje zou zijn en de meta discussie gewoon laat voor wat het is. Overal iets achter gaan zoeken heeft niemand wat aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Amphiebietje schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:59:
Ik zie dat de tr's zijn opgepakt. Zelf kwam ik na de race er niet aan toe.

Het is een algemene fatsoensnorm, in mijn ogen is het niet nodig om dit extra te vermelden.
Rapporteren als iets in jouw ogen niet kan, dan wordt het opgepakt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:50:
[...]

Met alle respect, maar ik denk dat je met name hoogsensitief bent als het om Feyenoord gaat.
Dat is ten eerste niet aan jou om te beoordelen. Daar heb ik een TR voor aangemaakt.

Ten tweede is de ander als "sensitief" neerzetten wel een zwaktebod en ook weer lekker makkelijk. Jij hebt er geen last van dus bestaat het probleem niet. Het heeft er ook geen reet mee te maken. Prima als we met elkaar afspreken "minder sensitief" te zijn maar dan werkt dat ook alle kanten op, ook richtingen waarbij jij misschien gaat denken: "moet dat zo?"

@tweakduke
Ik snap dat het uiteindelijk wordt bekeken maar ik vond het zo wijd verspreid dat ik het belangrijk vond het te ook hier te melden.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 23-05-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:29:
Er is nogal wat werk aan de winkel in het nationale clubs topic. Of is trollen en complottheorieën de wereld inslingeren tegenwoordig weer toegestaan? In een paar minuten heb ik zo vijf overduidelijke TR's kunnen aanmaken.

Niet alleen qua Feyenoord hoor. Als Ajax uit Europa vliegt, exact hetzelfde. Als PSV prutst in de EL, idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:18:
[...]

Niet alleen qua Feyenoord hoor. Als Ajax uit Europa vliegt, exact hetzelfde. Als PSV prutst in de EL, idem.
Ik waag dat te betwijfelen maar dat maakt in principe ook niet uit. Als iemand alleen maar een reactie plaatst om niet inhoudelijk te zeiken en te zieken hebben we volgens mij met elkaar gesproken dat dat niet de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:25:
[...]

Ik waag dat te betwijfelen maar dat maakt in principe ook niet uit. Als iemand alleen maar een reactie plaatst om niet inhoudelijk te zeiken en te zieken hebben we volgens mij met elkaar gesproken dat dat niet de bedoeling was.
Helemaal eens met het laatste, en ja dat zag je vandaag na de wedstrijd inderdaad ook weer gebeuren. Het wel/niet blij mogen zijn bijvoorbeeld werd dan in ieder geval af en toe nog onderbouwd, maar genoeg trashcan waardige posts na het laatste fluitje. Alsof dat fluitje het startsein was om weer eens lekker los te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Ik proefde vooral leedvermaak, omdat Feyenoord blij was met het resultaat en dat siert ons niet.

Immers Feyenoord heeft een lastig seizoen achter de rug en het is terecht dat ze blij zijn. Kan zijn dat ik de bezem pak of dat een collega dat doet. Mijn aandacht ging vooral naar de F1 vanmiddag, ik heb nog wel een modbreak geplaatst.

Het blijft een punt het gebrek aan respect voor elkaars mening en clubvoorkeur. Dat verpest de sfeer van het topic en maakt dat zelfs een grapje minder snel wordt gewaardeerd.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:50:
Ik proefde vooral leedvermaak, omdat Feyenoord blij was met het resultaat en dat siert ons niet.
Ik reageerde ook dat ik het overdreven vond (in iets andere bewoording) maar dat had absoluut niks te maken met leedvermaak.
Ik zie Feyenoord nog steeds als top3, met dus bijbehorend verwachtingspatroon. Vanuit dat oogpunt vind ik mijn mening dat het overdreven was dus niet raar.
Ik wil eigenlijk niet steeds weer de vergelijking met Ajax maken maar doe het nu toch maar...
Als Ajax zo zou reageren als ze na een moeilijk seizoen 2e worden zou ik het ook zwaar overdreven vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Ik reageerde ook dat ik het overdreven vond (in iets andere bewoording) maar dat had absoluut niks te maken met leedvermaak.
Ik zie Feyenoord nog steeds als top3, met dus bijbehorend verwachtingspatroon. Vanuit dat oogpunt vind ik mijn mening dat het overdreven was dus niet raar.
Ik wil eigenlijk niet steeds weer de vergelijking met Ajax maken maar doe het nu toch maar...
Als Ajax zo zou reageren als ze na een moeilijk seizoen 2e worden zou ik het ook zwaar overdreven vinden.
De reacties die te kort door de bocht waren en daarom:
• Trollen waren.
• Door het gebrek aan context en duiding gezeur gaven.
• Reacties die daarom puur zeuren op elkaar waren.
• En een enkele reactie die niets toevoegde.

Zijn opgeruimd. Reacties die meer duiding geven, zijn blijven staan. Dat maakt al een wereld van een verschil als je uitlegt waarom je iets vindt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@toolkist
Voor de duidelijkheid: volgens mij heb ik vandaag niks van jou gezien waarvan ik dacht dat: "daar moet een TR voor komen". En ik was blij met winst maar niet overdreven blij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Ankona schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:33:
[...]

Liever niet, het mag best een beetje gezellig blijven. Iedereen post op zijn eigen titel, mensen die vaak de plank mis slaan worden vanzelf minder serieus genomen.
Persoonlijk schaar ik opmerkingen die overkomen alsof de desbetreffende poster denkt dat dames er alleen zijn om zijn aanhangsel te bevredigen niet echt onder "gezellig blijven". Eerder onder "sexuele intimidatie".

Of is de intentie te stellen dat de niet-heterosexuele posters zonder probleem het ook kunnen gaan hebben over hoe Hamilton zijn bips er toch elke keer zo lekker ferm uitziet, hoe Gasly toch wel een knapperd is die een mooi vriendje, ook in bed, zou zijn, en of Verstappen even "snel" is met "schieten" als hij rondes rijdt? :+

MIsschien dat we maar een F1-Dating-topic moeten openen in de huiskamer ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:02:
Dat is ten eerste niet aan jou om te beoordelen. Daar heb ik een TR voor aangemaakt.

Ten tweede is de ander als "sensitief" neerzetten wel een zwaktebod en ook weer lekker makkelijk. Jij hebt er geen last van dus bestaat het probleem niet. Het heeft er ook geen reet mee te maken.
Het is juist erg makkelijk om er heel eenzijdig en met name buiten jezelf naar te kijken. Met het suggereren van een anti-Feyenoord sentiment doe je precies waaraan je je lijkt te ergeren.
Ik probeer je simpelweg vanuit mijn perspectief een spiegel voor te houden. Het zou een stuk beter gaan als er minder achter opmerkingen gezocht wordt en men meer van zich af kan laten glijden.

Want laten we wel wezen, ik heb er wel degelijk last van als de zoveelste non-discussie uit de bocht giert. Dan is voor mij als bezoeker van het topic de lol er weer snel af.
Prima als we met elkaar afspreken "minder sensitief" te zijn maar dan werkt dat ook alle kanten op, ook richtingen waarbij jij misschien gaat denken: "moet dat zo?"
Toch zou ik dat graag hebben. In een groot deel van GoT zijn modjes bezig om echt naar gedrag of illegale praktijken tegen te gaan, hier probeert men met name te voorkomen dat voetbalegootjes gekrenkt worden lijkt wel. Want als dat gebeurt hebben ze weer pagina's aan ellende om door te spitten. Het zit in die zin meer op het niveau van damage control. (mijn perceptie)

Daardoor is het soms alleen maar een groter grijs gebied en gaan mensen op hun tenen lopen, of gaat dit topic ineens weer harder dan het voetbaltopic zelf. ;)
Dan liever dat je eens wat vaker tot tien moet tellen voordat je post, zou voor velen sowieso wel goed zijn, maar dat de basis wel weer gewoon leuk is. Mij bekruipt steeds vaker het gevoel dat het gedoe over wat wel en niet mag en het 'waarom die dan niet' nadeliger is voor de sfeer dan een lompe opmerking links of rechts.

(dit verhaal overigens in bredere context, de afgelopen dagen was ik er niet bij)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Gonadan
Het gaat er om dat topics over voetbal gigantisch uit de klauw lopen als mods niet ingrijpen. Je hebt toch wel gezien wat er gebeurt met een discussie als mensen elkaars mening gaan toetsen aan de clubvoorkeur, als supporters alleen maar langskomen als ze de uitschakeling van de concurrent jennend kunnen vieren, als discussies over hooligans van club A beantwoord worden met het noemen van hooliganism van club B of als een verkregen penalty van club X wordt uitvergroot tot een complot waarbij club X altijd de scheids mee heeft. Of denk aan de sfeer die je krijgt wanneer niemand meer gewoon Ajax of Feyenoord zegt maar enkel 020 of 010.

Dat aanpakken heeft niks met gevoeligheid te maken maar alles met het willen behouden van een discussie over de inhoud. Het heeft alles te maken met het willen behouden van een topic waarin elke supporter, van welke club dan ook, zich welkom voelt iets te zeggen en zich gerespecteerd voelt. Ik heb zelf ooit een voetbalforum mogen modereren en je ontkomt niet aan strenge moderatie, juist ook vanwege de diversiteit aan supportersgroepen.

Op "mijn" forum waren op een bepaald moment de Feyenoorders in de meerderheid. Die gingen dan onderling discussiëren op een manier die tussen Feyenoord-supporters onderling of binnen vrienden heel normaal is maar die op een openbaar forum toch niet uitnodigend is voor aanhangers van de grote rivaal. Gevolg is dat die afhaken en het nog meer een "inner crowd" wordt. Dat probeer je dan bij te sturen maar dan komen precies dezelfde klachten naar voren die jij nu aanhaalt. Dan krijg je als Feyenoord-mod van Ajacieden ook nog het verwijt dat je partijdig bent en van Feyenoorders het verwijt dat je je collega supporters zo hard aanpakt. Maar uiteindelijk is teveel vrijlaten de dood van je forum. Been there, done that.

In die context moet je mijn klacht van gisteren ook zien. Want ik zag het weer gebeuren.

Modereren blijft mensenwerk dus je hebt altijd een grijs gebied qua beslissingen maar het is wat mij betreft overduidelijk dat bovenstaande de insteek zou moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 24-05-2021 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mijn suggestie is dan ook niet om ineens alle teugels te laten vieren, er bestaat ook nog wel een groot gebied daartussen. Je hebt helemaal gelijk dat het bij niets doen één grote puinbak zou worden. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat er in bepaalde gevallen ook gewoon te veel gepiept wordt en de wens lijkt dat echt elke post door iedereen iedereen gewaardeerd moet worden.

Dat discussies uit de hand lopen komt niet omdat één partij onprettig post, maar omdat er twee partijen zijn die het niet willen laten gaan. Jennend vieren is irritant, maar kan je negeren whataboutisme kan je rapporten, etc. Je verongelijkt uit de kast laten lokken zorgt juist dat bepaalde gebruikers dat later nog eens gaan proberen, niet goed maar zo werkt dat wel, laat je je niet kennen dan gebeurt het ook niet.
Ik heb nog altijd het idee dat we op Tweakers wel een iets hoger niveau aan kunnen dan een voetbal forum, dus heb ook het idee dat lossere teugels prima zouden moeten kunnen.

Misschien dat een specifieke SPRT-ban mogelijkheid zou helpen. Kan je laagdrempelig aan storende individuen duidelijk maken dat ze toch echt even bij moeten draaien ten behoeve van de algehele sfeer.
Maar nu ga ik een beetje op de stoel van de lokale crew zitten en dat wil ik ook weer niet. :P

Om het maar af te sluiten, mijn punt is eigenlijk vrij simpel: het zou flink helpen als velen iets minder zouden wijzen en iets meer in de spiegel zouden kijken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gewoon eens om een idee te krijgen... Hoeveel TR's komen er in een gemiddelde week binnen over het voetbal topic? 10, 20, 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:06:
dat er in bepaalde gevallen ook gewoon te veel gepiept wordt
Dat wordt nogal snel geroepen, niet alleen door jou, maar kun je daar een voorbeeld van geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:06:
Dat neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat er in bepaalde gevallen ook gewoon te veel gepiept wordt en de wens lijkt dat echt elke post door iedereen iedereen gewaardeerd moet worden.
Je laat je wel erg kennen als een onderdeel van de grootste jennende groep, continu bagatelliseren van ettergedrag. Een TR plaatsen helpt niet als het uren duurt voordat er een keer ingegrepen wordt. Eigenlijk hetzelfde als de clubs die niets doen tegen het grootste tuig op de tribune en het gedrag goedpraten.

Ik denk eerder andersom: even een periode zero tolerance. Schop er een aantal van de grootste treiteraars en zuigers uit en geef ze gewoon een paar weken een ban. Niet alleen achteraf knippen wat zinloos is, maar gewoon eens even ervoor zorgen dat ze zelf de grootste pijn voelen. En ja, dat zal een bepaalde groep het hardste raken. Mooi.

(ik herken de meeste treiterkoppen zo, dat waren ze al in mijn tijd als moderator en dat is nu al weer ruim 4 jaar terug. Ze veranderen niet)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 24-05-2021 11:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:28

Qu3st

tweakduke schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:50:

Immers Feyenoord heeft een lastig seizoen achter de rug en het is terecht dat ze blij zijn. Kan zijn dat ik de bezem pak of dat een collega dat doet. Mijn aandacht ging vooral naar de F1 vanmiddag, ik heb nog wel een modbreak geplaatst.

Het blijft een punt het gebrek aan respect voor elkaars mening en clubvoorkeur. Dat verpest de sfeer van het topic en maakt dat zelfs een grapje minder snel wordt gewaardeerd.
Dan heb je dat totaal verkeerd geproefd, ik vind gewoon dat het ietwat overdreven was. Dat men daar over valt prima, maar was geen leedvermaak. Meer een kritische noot, een club als Feyenoord hoort gewoon minimaal 3e te worden. Maar dat de tenen kort waren was duidelijk.

Respect voor elkaars mening, maar dan wel mijn mening wegknippen..... ;w

Wat @toolkist zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Je laat je wel erg kennen als een onderdeel van de grootste jennende groep, continu bagatelliseren van ettergedrag. Een TR plaatsen helpt niet als het uren duurt voordat er een keer ingegrepen wordt. Eigenlijk hetzelfde als de clubs die niets doen tegen het grootste tuig op de tribune en het gedrag goedpraten.
Nu ga je er wel makkelijk vanuit dat Gonadan niet neutraal kan zijn...
Waarom zou hij dat niet kunnen en Outerspace, die ook voor Ajax is, wel? Terwijl Gonadan echt niet bij de groep etters zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:23:
Nu ga je er wel makkelijk vanuit dat Gonadan niet neutraal kan zijn...
Waarom zou hij dat niet kunnen en Outerspace, die ook voor Ajax is, wel? Terwijl Gonadan echt niet bij de groep etters zit..
Gonadan is continu het ettergedrag aan het bagatelliseren, en suggereert graag dat het overgevoeligheid is. Neutraliteit is hier inderdaad afwezig. Het zou goed zijn als hij van Outerspace zou leren hier :)

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 24-05-2021 11:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Gonadan is continu het ettergedrag aan het bagatelliseren, en suggereert graag dat het overgevoeligheid is. Neutraliteit is hier inderdaad afwezig. Het zou goed zijn als hij van Outerspace zou leren hier :)
Ik denk dat je dat dan andersom net zo goed kan stellen, gezien jouw mod verleden..
Als je af en toe ziet waarop ingegrepen wordt (schmidt/smith, erik/erich om maar een voorbeeld te geven) denk ik toch echt dat overgevoeligheid hier en daar echt wel aanwezig is en minder zou mogen.
Sterker nog, de mods hebben zelf ook vaak genoeg gevraagd om wat minder lange tenen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:28

Qu3st

[...]

We zouden allemaal wel willen dat de moderators zo neutraal als Zwitserland zijn, helaas zijn het net mensen en hebben dus emoties en is het maar net de vorm van de dag die bepalend is of er zonder die emoties wordt gemodereerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dus omdat ik graag een tegengeluid geef ten behoeve van de objectiviteit ben ik ineens onderdeel van de etters? Interessant. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik denk eerder andersom: even een periode zero tolerance. Schop er een aantal van de grootste treiteraars en zuigers uit en geef ze gewoon een paar weken een ban. Niet alleen achteraf knippen wat zinloos is, maar gewoon eens even ervoor zorgen dat ze zelf de grootste pijn voelen. En ja, dat zal een bepaalde groep het hardste raken. Mooi.

(ik herken de meeste treiterkoppen zo, dat waren ze al in mijn tijd als moderator en dat is nu al weer ruim 4 jaar terug. Ze veranderen niet)
Dat ben ik wel met je eens. Achteraf knippen of trashen is als een snelheidsboete die je twee maanden later op de mat krijgt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:34:
Dus omdat ik graag een tegengeluid geef ten behoeve van de objectiviteit ben ik ineens onderdeel van de etters? Interessant. :)
Ik zeg toch niet dat je een van de etters bent? Ik zeg dat je ze verdedigt door hun doelwitten de medeschuld te geven, en het gedrag bagatelliseert. Dat is als zeggen dat de pestkop en de gepeste persoon beiden schuld hebben, en is niet eens zo ver weg van het minirokje argument.
Gonadan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:37:
Dat ben ik wel met je eens. Achteraf knippen of trashen is als een snelheidsboete die je twee maanden later op de mat krijgt.
Dit is niet alleen in het voetbal topic een probleem, het is iets van alle hardlopende topics waar kwaliteitscontrole onmogelijk te handhaven is. Zie het Corona-subforum en ook topics over politiek, zoals eerder Trump.

Alleen knippen is imo niet genoeg (al zijn er mensen die zelfs daar al op hoge poten over klagen), en mag er veel sneller toegangsbeperkingen komen wmb.

[ Voor 57% gewijzigd door gambieter op 24-05-2021 11:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gambieter schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:38:
Ik zeg toch niet dat je een van de etters bent? Ik zeg dat je ze verdedigt door hun doelwitten de medeschuld te geven, en het gedrag bagatelliseert.
Die indruk gaf je mij hiermee wel:
Je laat je wel erg kennen als een onderdeel van de grootste jennende groep, continu bagatelliseren van ettergedrag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:40:
Die indruk gaf je mij hiermee wel:
Niet de bedoeling, dat ging over de "Ajax" groep. Die net als in de echte wereld de grootste groep is.

(als een rood jasje tot die etterbakken groep zou behoren zou ik verwachten dat T.net allang had ingegrepen)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 24-05-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Als je af en toe ziet waarop ingegrepen wordt (schmidt/smith, erik/erich om maar een voorbeeld te geven) denk ik toch echt dat overgevoeligheid hier en daar echt wel aanwezig is en minder zou mogen.
Er zullen heus fouten gemaakt worden op dat vlak. Het blijft tenslotte mensenwerk.

Uiteindelijk draait het om de intentie. En die is soms zo klaar als een klontje maar niet altijd. Zegt iemand bewust "Smith" terwijl hij heel goed weet dat het "Schmidt" is of is het zijn manier om toch een beetje te sarren? Want ik heb ze meegemaakt hoor: Feyenoord of PSV-figuren die consequent "Ajaks" typten.
Dan kun je zeggen dat de Ajax-supporters die zich er aan storen wat eelt op hun ziel moeten kweken maar waar ligt dan de grens? En wat voor boodschap geef je mee aan een nieuwkomer die geen idee heeft van de wellicht onschuldige intenties van degene die "Ajaks" typt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gambieter schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:42:
Niet de bedoeling, dat ging over de "Ajax" groep. Die net als in de echte wereld de grootste groep is.
Op die manier, dan snap ik hem. Dat vind ik op zich ook al een minder leuk mechanisme. Dat je posts worden gezien als posts uit het Ajax-kamp en niet gewoon als posts van Gonadan.
Dat is mij wel vaker opgevallen in discussies, een soort clubstroman die toepast wordt om de objectiviteit alvast te ondermijnen. Maar ja, daarover gaan klagen in TR of hier zou ik dan weer overgevoelig vinden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het grappige is dat die korte bans echt wel werken, op Twitter krijg je een 12u ban beginnend vanaf het moment dat je je post(s) verwijderd. Nu het voetbalseizoen even voorbij is (tot het EK) misschien niet gelijk, maar je kunt iemand gewoon vertellen dat bij de volgende vervelende post, ze een SPRT-ban krijgen voor het volgende voetbalweekend, of voor de eerste Oranje wedstrijd van het EK.

Noem het een stadionverbod.
Gonadan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:52:
Op die manier, dan snap ik hem. Dat vind ik op zich ook al een minder leuk mechanisme. Dat je posts worden gezien als posts uit het Ajax-kamp en niet gewoon als posts van Gonadan.
Dat is mij wel vaker opgevallen in discussies, een soort clubstroman die toepast wordt om de objectiviteit alvast te ondermijnen. Maar ja, daarover gaan klagen in TR of hier zou ik dan weer overgevoelig vinden. ;)
Tja, dat krijg je als je gaat doen alsof de supporters van andere clubs overgevoelig zijn. Het is hier geen stroman, je zult daar zelf echt beter op moeten letten.

[ Voor 44% gewijzigd door gambieter op 24-05-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:53:
Het grappige is dat die korte bans echt wel werken, op Twitter krijg je een 12u ban beginnend vanaf het moment dat je je post(s) verwijderd. Nu het voetbalseizoen even voorbij is (tot het EK) misschien niet gelijk, maar je kunt iemand gewoon vertellen dat bij de volgende vervelende post, ze een SPRT-ban krijgen voor het volgende voetbalweekend, of voor de eerste Oranje wedstrijd van het EK.

Noem het een stadionverbod.
Lijkt mij een meer dan prima idee, maar begreep dat dat met de huidige middelen niet echt haalbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

toolkist schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:55:
Lijkt mij een meer dan prima idee, maar begreep dat dat met de huidige middelen niet echt haalbaar is?
Zal waarschijnlijk handmatig moeten gebeuren. Het gaat volgens mij niet om een vreselijk grote groep, meer om een kleine groep onverbeterlijke figuren.

De tools zijn er wel; in AWM of COR kun je subforum-specifiek een ban krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 24-05-2021 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het bestaat voor andere subfora ook, dus het is technisch mogelijk. Of de lokale crew daar ook aan wil is een tweede.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Verrek, dat een admin wat van mijn gedrag kan leren @Gonadan . Hear hear :+

Ik zit helaas met een beperkte bundel op een locatie met wel/geen netwerk. Ik heb aan de rand van deze locatie toevallig wat bereik :P

@toolkist er komen gemiddeld zo'n 15 TR's binnen per week. De ene week wat meer, en als er bijv interlandvoetbal is minder. Een TR kan slaan op meerdere posts (discussie/sfeer).

Betreft Zero Tolerance:
Nee, daar zit ik niet op te wachten. Ik verwacht dat de sfeer omslaat en het geen positieve verandering meebrengt.

Betreft aanwezigheid:
Het lastige is dat F1 en voetbal elkaar overlappen. Het is soms teveel om het tegelijk te modden bij spannende wedstrijden. Het lukt niet altijd om direct iets aan te pakken, de meeste TR's worden binnen 4u afgehandeld (dat kan al na een kwartier, kan ook pas na 3.59u).

De Ajax groep:
Ik zie posts van leden, niet zozeer de kliek. Ja, sommige mensen trekken anderen mee. Niet iedereen is soms even objectief en soms laagdunkend over een ander team. Ik behandel de posters als individu, niet als groter geheel.

Betreft SPRT ban:
Dat vind ik wel een prima idee. Volgens mij heb ik ooit zoiets geopperd.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 24-05-2021 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mooiste zou natuurlijk zijn als de mods net als een scheidsrechter een gele kaart uit kunnen delen. 2 gele kaarten-> weekendje rust. 2 rode kaarten in een seizoen-> 2 of meer weekenden rust. 3? Tot volgend seizoen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
toolkist schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:58:
Mooiste zou natuurlijk zijn als de mods net als een scheidsrechter een gele kaart uit kunnen delen. 2 gele kaarten-> weekendje rust. 2 rode kaarten in een seizoen-> 2 of meer weekenden rust. 3? Tot volgend seizoen ;)
Daar heb ik ooit een opzet voor gemaakt, maar daar zijn we mee gestopt. Adhv notities komen we ook een eind, dan zou het een dubbel werk wezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

gambieter schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:53:
Tja, dat krijg je als je gaat doen alsof de supporters van andere clubs overgevoelig zijn. Het is hier geen stroman, je zult daar zelf echt beter op moeten letten.
En daar doe je het weer. Je maakt er zelf van dat mijn mening is dat supporters van andere clubs overgevoelig zijn. Dat is precies wat ik bedoel met er teveel achter zoeken.
Mijn posts slaan net zo hard op Ajax, alsof daar niet af en toe overgevoelig gedaan wordt. De mechanismen gaan echt alle kanten op, zonder uitzondering. Het enige verschil zit in de aantallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:59:
[...]

Daar heb ik ooit een opzet voor gemaakt, maar daar zijn we mee gestopt. Adhv notities komen we ook een eind, dan zou het een dubbel werk wezen.
Klopt, maar ik bedoelde dan dat de user zelf ook ziet dat ie op geel staat... Liefst ergens vlak bij de post knop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
toolkist schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Klopt, maar ik bedoelde dan dat de user zelf ook ziet dat ie op geel staat... Liefst ergens vlak bij de post knop ;)
Op die manier. Dat zou eerder een feature request zijn, dit hebben wij niet ingebouwd. Voor mij hoeft het ook niet, je krijgt vanzelf een PM als je posts/gedrag verbeteringen nodig hebben/heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die mogelijkheid is er min of meer al. Het schijnt dat ook moddereters de mogelijkheid hebben pb's te versturen en zo achter de schermen iemand aan te spreken en de discussie aan te gaan over bepaald gedrag.

(mijn ervaring is dat het wel wisselend is hoe communicatief vaardig de verschillende moddereters zijn en in hoeverre ze toelichten danwel dicterend communiceren)

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is er dan ook een VAR die de kaarten beoordeeld of moet het een gevoelskwestie worden waarbij de user 0 kans heeft om zich te verweren zoals nu? Ingreep, want mod X voelt/denkt/verwacht iets wat niet kan.
En kunnen de mods na meerdere foute ingrepen dan ook minder 'wedstrijden' krijgen?
Of een weekend/week/seizoen niet mogen fluiten bij een opeenstapeling van fouten?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:38:
[...]

Is er dan ook een VAR die de kaarten beoordeeld of moet het een gevoelskwestie worden waarbij de user 0 kans heeft om zich te verweren zoals nu? Ingreep, want mod X voelt/denkt/verwacht iets wat niet kan.
En kunnen de mods na meerdere foute ingrepen dan ook minder 'wedstrijden' krijgen?
Of een weekend/week/seizoen niet mogen fluiten bij een opeenstapeling van fouten?
Daar heb je Orion voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zoals Van Egmond over de VAR-momenten bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Outerspace schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:59:
[...]

Zijn er moderators die een notitie bij hun naam hebben staan?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Over de scheidsrecterlijke dwalingen hebben we een admin, Orion84. Als je er niet met de moderator in kwestie uitkomt, dan kan je contact met hem opnemen.

Over notities @ST10©DE , de meeste mods hebben wel een notitie. Ik had er genoeg verzameld als niet-mod en ook wel wat gekregen als mod zijnde. We zijn echt niet onschendbaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 24-05-2021 13:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:00
Outerspace schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:41:
Over de scheidsrecterlijke dwalingen hebben we een admin, Orion84. Als je er niet met de moderator in kwestie uitkomt, dan kan je contact met hem opnemen.

Over notities @ST10©DE , de meeste mods hebben wel een notitie. Ik had er genoeg verzameld als niet-mod en ook wel wat gekregen als mod zijnde. We zijn echt niet onschendbaar :)
Er lopen op het voetbalforum weldegelijk moderators rond die niet zuiver op de graat zijn.

Als jullie rode mannetjes het welbevinden van een forum willen houden/handhaven, dan mag er serieus eens intern overleg gevoerd worden. Zeker het wegknippen van stukken niet gewenste tekst, om er dan ineens een heel ander verhaal van te toveren is een doodzonde naar mijn idee.

En nu gooien jullie ook die arme Orion84 voor de bus. Dit is nu net de enige die zijn/haar taak echt goed begrijpt, en die loopt ook nooit onzinnig voor de voeten bij een discussie of foute afslag bij het voetbalforum. Dat is zijn/haar taak niet in den beginne.

Ik wil me verder niet in deze discussie gaan mengen, maar de onschendbaarheid van de moderators is totale onzin. Daar mag best iets over gezegd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
mavaros schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:33:
[...]

Er lopen op het voetbalforum weldegelijk moderators rond die niet zuiver op de graat zijn.

Als jullie rode mannetjes het welbevinden van een forum willen houden/handhaven, dan mag er serieus eens intern overleg gevoerd worden. Zeker het wegknippen van stukken niet gewenste tekst, om er dan ineens een heel ander verhaal van te toveren is een doodzonde naar mijn idee.

En nu gooien jullie ook die arme Orion84 voor de bus. Dit is nu net de enige die zijn/haar taak echt goed begrijpt, en die loopt ook nooit onzinnig voor de voeten bij een discussie of foute afslag bij het voetbalforum. Dat is zijn/haar taak niet in den beginne.

Ik wil me verder niet in deze discussie gaan mengen, maar de onschendbaarheid van de moderators is totale onzin. Daar mag best iets over gezegd worden.
Omdat we in een feedbacktopic zitten, vind ik knippen niet zo chique. Net zo min als jouw reactie, zeker zonder enig feitelijk bewijs. Er wordt gevraagd over hoe om te gaan met dwalingen van de moderator, daar kan ik best iets over vertellen.

Over het stuk over intern overleggen, volgens mij heb ik hier al een aantal keer geschreven dat we dat zeker met regelmaat doen. Soms maakt iemand een uitschieter, welke we dan ook met elkaar bespreken.

Bedankt voor je reactie. Maar als je dit soort berichten schrijft en dan ook nog eens een keutel wil intrekken, blijf dan gewoon weg uit dit topic. Daar heeft iedereen wat meer aan.

offtopic:
Ja, dit is bewust zo geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Qu3st schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Dan heb je dat totaal verkeerd geproefd, ik vind gewoon dat het ietwat overdreven was. Dat men daar over valt prima, maar was geen leedvermaak. Meer een kritische noot, een club als Feyenoord hoort gewoon minimaal 3e te worden. Maar dat de tenen kort waren was duidelijk.

Respect voor elkaars mening, maar dan wel mijn mening wegknippen..... ;w

Wat @toolkist zegt.
Zie mijn vorige post waarom ik zaken heb geknipt of heb weggegooid.
Reacties die meer duiding geven, zijn blijven staan. Dat maakt al een wereld van een verschil als je uitlegt waarom je iets vindt.
tweakduke in "Sport Feedback"

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:00
Outerspace schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:17:
[...]

Omdat we in een feedbacktopic zitten, vind ik knippen niet zo chique. Net zo min als jouw reactie, zeker zonder enig feitelijk bewijs. Er wordt gevraagd over hoe om te gaan met dwalingen van de moderator, daar kan ik best iets over vertellen.

Over het stuk over intern overleggen, volgens mij heb ik hier al een aantal keer geschreven dat we dat zeker met regelmaat doen. Soms maakt iemand een uitschieter, welke we dan ook met elkaar bespreken.

Bedankt voor je reactie. Maar als je dit soort berichten schrijft en dan ook nog eens een keutel wil intrekken, blijf dan gewoon weg uit dit topic. Daar heeft iedereen wat meer aan.

Ik wil best de gehele keutel uitschijten.

In ruil daarvoor maak je alle weggeknipte reacties, DM's, Tr's en ingrijpen van Orion openbaar, zodat iedereen een idee kan krijgen hoe jullie werken.

offtopic:
Ja, dit is bewust zo geschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Nu de definitieve selectie bekend is, komt er een EK (oranje) topic? Of wedstrijd topic per oranje wedstrijd? A la F1 style.

1 toernooi topic wordt waarschijnlijk snel rommelig, oranje scheiden van de rest is misschien wel verstandig. Maar daar hebben jullie vast uren over vergaderd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Outerspace schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:17:
[...]

En wat vinden jullie soms? 1 keer per week? 1 per maand?

Ik zou zeggen drie keer per jaar, als moderator moet je elke vorm van ongewenst gedrag natuurlijk proberen te vermijden. Maar als gedrag van een moderator niet veranderd, wat wordt er dan gedaan?

Iets meer feedback zou fijn zijn. Zo heb ik laatst Orion naar een mening gevraagd over de ingreep van een bekende moderator in het voetbaltopic. Een post van mij met een kleine sneer naar deze moderator in een geheel ander topic, waar deze moderator geen moderator is, werd resoluut door hem gewijzigd. Dat heeft toch een klein geurtje van machtsmisbruik. De moderator had gewoon een TR kunnen aanmaken en het over moeten laten aan de dienstdoende moderator. Ik zou dit teruggekoppeld hebben aan de betreffende moderator, want ongewenst gedrag me dunkt, maar ik heb geen flauw idee of dit gebeurd is.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
ST10©DE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:36:
[...]

En wat vinden jullie soms? 1 keer per week? 1 per maand?
We hebben geen turflijstje die we bijhouden, maar als iemand over de schreef zou gaan dan bespreken we dat. Dan is het aan de admin om daar eventuele sancties aan te verbinden :)
Ik zou zeggen drie keer per jaar, als moderator moet je elke vorm van ongewenst gedrag natuurlijk proberen te vermijden. Maar als gedrag van een moderator niet veranderd, wat wordt er dan gedaan?
Als het de spuigaten uit zo lopen, dan komt er vanzelf (net zoals op het werk) een mediation / slecht nieuws gesprek.
Iets meer feedback zou fijn zijn.
Feedback waarover? Volgens mij zijn we redelijk actief in het feedback topic en reageren we vlot op onze DM's.
Zo heb ik laatst Orion naar een mening gevraagd over de ingreep van een bekende moderator in het voetbaltopic. Een post van mij met een kleine sneer naar deze moderator in een geheel ander topic, waar deze moderator geen moderator is, werd resoluut door hem gewijzigd. Dat heeft toch een klein geurtje van machtsmisbruik. De moderator had gewoon een TR kunnen aanmaken en het over moeten laten aan de dienstdoende moderator. Ik zou dit teruggekoppeld hebben aan de betreffende moderator, want ongewenst gedrag me dunkt, maar ik heb geen flauw idee of dit gebeurd is.....
Daar kan ik geen antwoord op geven, aangezien ik daar niet bij betrokken ben :). En we gaan interne discussies natuurlijk niet extern bespreken. Dus als er een gesprek tussen Orion84 en de desbetreffende mod is geweest, dan is dat een onderling gesprek. Orion84 zal mogelijk het eea terugkoppelen als hij dat nodig acht.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 26-05-2021 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:40:
Nu de definitieve selectie bekend is, komt er een EK (oranje) topic? Of wedstrijd topic per oranje wedstrijd? A la F1 style.

1 toernooi topic wordt waarschijnlijk snel rommelig, oranje scheiden van de rest is misschien wel verstandig. Maar daar hebben jullie vast uren over vergaderd. :)
We hebben inderdaad overleg hierover (gehad), ik verwacht snel de opzet te kunnen (laten) presenteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Outerspace schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:45:
[...]

We hebben geen turflijstje die we bijhouden, maar als iemand over de schreef zou gaan dan bespreken we dat. Dan is het aan de admin om daar eventuele sancties aan te verbinden :)

Als het de spuigaten uit zo lopen, dan komt er vanzelf (net zoals op het werk) een mediation / slecht nieuws gesprek.

[...]
Turflijstjes zijn er wel voor users?
Feedback waarover? Volgens mij zijn we redelijk actief in het feedback topic en reageren we vlot op onze DM's.

[...]
Feedback van de interne besprekingen. Niet wat er besproken is maar wel of er wat mee gedaan is en wat de gevolgen zijn. Deze komt altijd wel als er wat moet veranderen bij het gedrag van de users, en dat wordt gewaardeerd.

Je bent er altijd snel bij met het beantwoorden van vragen in dit topic!
Daar kan ik geen antwoord op geven, aangezien ik daar niet bij betrokken ben :). En we gaan interne discussies natuurlijk niet extern bespreken. Dus als er een gesprek tussen Orion84 en de desbetreffende mod is geweest, dan is dat een onderling gesprek. Orion84 zal mogelijk het eea terugkoppelen als hij dat nodig acht.
Heb je helemaal gelijk in, daar ben je niet bij betrokken. Het was alleen een voorbeeld waar feedback niet ongepast zou zijn naar mijn bescheiden mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
ST10©DE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:42:
[...]

Turflijstjes zijn er wel voor users?
Niet in de vorm van turflijstjes. Maar negatief gedrag of uitzonderlijk positief gedrag wordt veelal vastgelegd
Feedback van de interne besprekingen. Niet wat er besproken is maar wel of er wat mee gedaan is en wat de gevolgen zijn. Deze komt altijd wel als er wat moet veranderen bij het gedrag van de users, en dat wordt gewaardeerd.
Hetgeen wat intern besproken wordt en wat gedeeld kan worden, wordt gedeeld ;)
Je bent er altijd snel bij met het beantwoorden van vragen in dit topic!
Geen probleem :)
Heb je helemaal gelijk in, daar ben je niet bij betrokken. Het was alleen een voorbeeld waar feedback niet ongepast zou zijn naar mijn bescheiden mening.
Als wij het nodig vinden om er iets over uit te weiden, dan doen we dat. Als voorbeeld: Bij een klacht door een klant, zal een gesprek tussen manager en werknemer ook niet breed uitgemeten worden met de achterban. Dat zullen we hier ook niet snel doen, tenzij niet anders kan of mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
DoeEensGek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:40:

Belofte maakt schuld:

We opteren voor community driven topicstarts. Dan hebben jullie zelf enige invloed op de inhoud.

Voorstel:
EK 2021 - Oranje / Rode Duivels (natuurlijk enige overlap met Poule C en B )
• EK 2021 - Poule A
• EK 2021 - Poule B
• EK 2021 - Poule C
• EK 2021 - Poule D
• EK 2021 - Poule E
• EK 2021 - Poule F
• EK 2021 - Finales (achtste, kwart, half, finale)

Het topic Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 kan tot en met het EK nog mee (al moeten we onze Belgische vrienden in het topic zetten), na het EK wordt er een nieuw deel opgezet.

Slowchat is toegestaan tijdens de wedstrijden. Dit laten we ook toe bij andere wedstrijden (f1/voetbal/wielrennen). Daarbuiten graag tot een minimum beperken.

Als jullie een betere opzet hebben, dan luisteren we graag naar het voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
EK 2021 - Oranje / Rode Duivels (natuurlijk enige overlap met Poule C en B )
Idee om die te laten vervallenen en daarvoor in de plaats wedstrijdtopic's voor Oranje en Rode Duivels? Die kan je dag of 2 voor de wedstijd openen en sluiten daags na de wedstijd.

Voor de poule verwachtje dat het druk wordt, om voor elke poule een eigen topic?

[ Voor 5% gewijzigd door DoeEensGek op 03-06-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat mij betreft mogen alle poules en en het finale topic op een hoop, met een een apart topic voor Oranje/Rode Duivels.
De wedstrijden worden op verschillende momenten gespeeld en het lijkt me sterk dat er nog lang nagepraat wordt over Italië Wales om maar een voorbeeld te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Idee om die te laten vervallenen en daarvoor in de plaats wedstrijdtopic's voor Oranje en Rode Duivels? Die kan je dag of 2 voor de wedstijd openen en sluiten daags na de wedstijd.

Voor de poule verwachtje dat het druk wordt, om voor elke poule een eigen topic?
Ik denk dat je gedurende het hele toernooi wel discussie blijft houden over met name Oranje, dan lijkt een apart wedstrijd topic me niet handig.
En om nou a la F1 een algemeen Oranje/Rode Duivel EK topic te hebben en een Oranje/Rode Duivel wedstrijd topic gaat mij wat ver.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Waarom Oranje en de Rode Duivels in één topic? Het zijn twee verschillende nationale teams en in twee verschillende poules. Ik zou er voor kiezen om voor beide nationale elftallen een apart topic te maken waardoor je minder kans loopt dat discussies door elkaar gaan lopen. Ik snap de beweegreden qua bezoekers hier, maar in dit geval zou ik ze niet samenvoegen, het zijn twee aparte onderwerpen.

En aparte wedstrijdtopics zijn in mijn ogen niet echt nodig wanneer je het bovenstaande hanteerd. Een algemeen EK topic of een topic per overige poules waar je de overige wedstrijden kunt bespreken (zal minimaal zijn). De wedstrijden in de poule van Oranje en de Rode duivels kunnen repsctievelijk in hun eigen topic worden besproken, inclusief de slowchat per wedstrijd. Na het EK gaat toch alles het archief in :)

• EK 2021 - Poule A (Italië - Turkije - Wales - Zwitserland)
• EK 2021 - Rode Duivels (Poule B - België - Denemarken - Finland - Rusland)
• EK 2021 - Oranje (Poule C- Nederland - Macedonië - Oekraïne - Oostenrijk)
• EK 2021 - Poule D (Engeland - Kroatië - Schotland - Tsjechië)
• EK 2021 - Poule E (Polen - Slowakije - Spanje - Zweden)
• EK 2021 - Poule F (Duitsland - Frankrijk - Hongarije - Portugal)

[ Voor 23% gewijzigd door Han op 03-06-2021 12:40 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Han schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:31:
Waarom Oranje en de Rode Duivels in één topic? Het zijn twee verschillende nationale teams en in twee verschillende poules. Ik zou er voor kiezen om voor beide nationale elftallen een apart topic te maken waardoor je minder kans loopt dat discussies door elkaar gaan lopen. Ik snap de beweegreden qua bezoekers hier, maar in dit geval zou ik ze niet samenvoegen, het zijn twee aparte onderwerpen.

En aparte wedstrijdtopics zijn in mijn ogen niet echt nodig wanneer je het bovenstaande hanteerd. Een algemeen EK topic of een topic per overige poules waar je de overige wedstrijden kunt bespreken (zal minimaal zijn). De wedstrijden in de poule van Oranje en de Rode duivels kunnen repsctievelijk in hun eigen topic worden besproken, inclusief de slowchat per wedstrijd. Na het EK gaat toch alles het archief in :)

• EK 2021 - Poule A (Italië - Turkije - Wales - Zwitserland)
• EK 2021 - Rode Duivels (Poule B - België - Denemarken - Finland - Rusland)
• EK 2021 - Oranje (Poule C- Nederland - Macedonië - Oekraïne - Oostenrijk)
• EK 2021 - Poule D (Engeland - Kroatië - Schotland - Tsjechië)
• EK 2021 - Poule E (Polen - Slowakije - Spanje - Zweden)
• EK 2021 - Poule F (Duitsland - Frankrijk - Hongarije - Portugal)

Na een kortstondig beraad, vinden wij dit een prima voorstel. Nu is mijn vraag, wie wil de topics openen? Ik kan het ook doen, maar dan is het wel heel kort en bondig :P

Cc @toolkist @DoeEensGek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Ik zal me daar wel even mee bezig houden! Als iemand mede-auteursschap wil laat maar weten :)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

Wat mij betreft een algemeen EK topic, voor de rode duivels en andere deelnemers en een oranje EK topic.

De verhouding oranje en rood is ongeveer 95 om 1. Kan prima in 1 topic met de overige deelnemers.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Groep A
Groep B
Groep C
Groep D
Groep E
Groep F

Again, wil iemand mede auteur worden dan graag, geef het even aan en dan zorg ik er voor.

[ Voor 8% gewijzigd door ElPaco op 05-06-2021 20:14 ]

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mogen die EK topics in een subforum, of anders een sportzomer subforum voor de komende maanden? Dan blijft mijn AT lijst een beetje leesbaar. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Bastien schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:32:
Mogen die EK topics in een subforum, of anders een sportzomer subforum voor de komende maanden? Dan blijft mijn AT lijst een beetje leesbaar. :P
Je kunt topics ontvolgen. We zijn niet voornemens om een themaforum op te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Outerspace schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Je kunt topics ontvolgen. We zijn niet voornemens om een themaforum op te zetten :)
Hoe dan? Er staat geen vinkje in de topics dat ik ze wil volgen, maar ik zie ze wel? Zie verder geen opties om ze niet te zien, behalve dan heel sport op te doeken. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2798kwGwmoZ1dHwvqKfXHKtWRtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqmsOsexBfwMxHKwbRJHC70H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Bastien op 05-06-2021 21:17 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Bastien schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:16:
[...]

Hoe dan? Er staat geen vinkje in de topics dat ik ze wil volgen, maar ik zie ze wel? Zie verder geen opties om ze niet te zien, behalve dan heel sport op te doeken. :/

[Afbeelding]
Dat kan helaas niet. Bij mijn topics kun je wel topics verbergen, maar bij actieve topics niet. Je kunt altijd een verzoek doen in Mooie Features Het is eerder eens langsgekomen, maar dat is alweer even geleden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hmm, doodgemaakt met een blije mus dus. :+

Maar er zijn de afgelopen jaren toch wel vaker voor dit soort gelegenheden themafora gemaakt? Jammer dat dat dit jaar dan niet mogelijk is. Dan sport maar verbergen als het irritant wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Bastien schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:23:
Hmm, doodgemaakt met een blije mus dus. :+

Maar er zijn de afgelopen jaren toch wel vaker voor dit soort gelegenheden themafora gemaakt? Jammer dat dat dit jaar dan niet mogelijk is. Dan sport maar verbergen als het irritant wordt.
Als ik het goed heb, was de laatste sportzomer in 2016. Later dat jaar werd GC verbouwd en is dit sport forum ontstaan.

De noodzaak voor een extra themaforum is er dan niet meer.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
ElPaco schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:14:
Groep A
Groep B
Groep C
Groep D
Groep E
Groep F

Again, wil iemand mede auteur worden dan graag, geef het even aan en dan zorg ik er voor.
Ik heb een topicreeks aangemaakt dan zijn de topics makkelijker terug te vinden Topicreeks: EK2021

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 22:09

Typhone

Who Dares Wins

ElPaco schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:20:
Ik zal me daar wel even mee bezig houden! Als iemand mede-auteursschap wil laat maar weten :)
Next time help ik je maar nu te druk met de EK poule ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@Outerspace
Waarom mag je een user niet vragen naar zijn mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:31:
@Outerspace
Waarom mag je een user niet vragen naar zijn mening?
Omdat er een bepaalde ondertoon in zit, waar ik een bepaald patroon in herken. Dat mag wel eens afgelopen zijn, vandaar de ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@xxxx Hoe vond jij Depay vanavond spelen?
Daar zie jij een ondertoon in zitten en herken jij een patroon?
Gaat zo wel erg lastig worden om iets te posten zonder dat één van de mods iets ziet of denkt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Daar zie jij een ondertoon in zitten en herken jij een patroon?
Gaat zo wel erg lastig worden om iets te posten zonder dat één van de mods iets ziet of denkt te zien.
Ja, omdat de poster waar het om gaat iemand is waar je vaker mee hebt geclasht. Waarom zou je nu expliciet de speler die van PSV komt willen toelichten bij de PSV supporter? Dan kan je de vermoorde onschuld spelen, maar die vlieger gaat niet meer op. Helaas is dit een terugkerend fenomeen, aangezien we daar ook vaker van hebben gezegd 'doe nou niet'. Dat is de reden waarom ik geknipt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:12:
[...]Ja, omdat de poster waar het om gaat iemand is waar je vaker mee hebt geclasht. Waarom zou je nu expliciet de speler die van PSV komt willen toelichten bij de PSV supporter?
Omdat deze user (maakt me geen snars uit dat hij voor PSV is) na een gewonnen oefenwedstrijd opdook om diezelfde speler te verdedigen. Ik vroeg hem toen al waarom we hem nooit zien als de betreffende speler (erg) slecht speelt. Mijn reactie dat ik hem de volgende keer wel even naar zijn mening zou vragen werd ook al weggehaald want je zou hier maar eens direct zijn.
Als ik nou zou plaatsen: Waar ben je nu dan? :> of: Nu zien we je weer niet hè? ;(
Ik vraag enkel hoe hij de speler gisteravond vond spelen.
Mag ik dat niet vragen omdat jij denkt dat er iets achter schuilt?
Dan kan je de vermoorde onschuld spelen, maar die vlieger gaat niet meer op.
Je zoekt teveel achter een paar woordjes en dat doen jullie te vaak.
Gooi eens in de groep of jullie misschien iets minder moeten denken voor een ander, want niet alleen ik zie dat jullie er vaker naast zitten.
Het is gewoon compleet gokwerk wat jullie doen, ga niet doen alsof jullie users kunnen profileren aan de hand van een paar woordjes want dat is vakwerk.
Helaas is dit een terugkerend fenomeen, aangezien we daar ook vaker van hebben gezegd 'doe nou niet'. Dat is de reden waarom ik geknipt hebt.
Als jullie daarin vaker zelf fout zijn door dingen te zien die er niet zijn, dan heb ik daar niets tegenin te brengen toch? Geen enkele kans op een weerwoord, want jullie denken/verwachten/zien iets en of dat nou juist of onjuist is, de user heeft dikke pech. En anders 'bespreken we het intern'. Wel lekker makkelijk.

The Untouchables. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Omdat deze user (maakt me geen snars uit dat hij voor PSV is) na een gewonnen oefenwedstrijd opdook om diezelfde speler te verdedigen. Ik vroeg hem toen al waarom we hem nooit zien als de betreffende speler (erg) slecht speelt. Mijn reactie dat ik hem de volgende keer wel even naar zijn mening zou vragen werd ook al weggehaald want je zou hier maar eens direct zijn.
Als ik nou zou plaatsen: Waar ben je nu dan? :> of: Nu zien we je weer niet hè? ;(
Ik vraag enkel hoe hij de speler gisteravond vond spelen.
Mag ik dat niet vragen omdat jij denkt dat er iets achter schuilt?
En waarom zou je dat willen? Waarom zou je willen vragen aan iemand rechtstreeks in een topic of een bepaalde speler nou goed of slecht heeft gespeeld? Welk bijzonder element maakt dat in je los? Ik kan mij de intentie van het bericht namelijk wel plaatsen, en dat is de reden waarom ik geknipt heb.
Je zoekt teveel achter een paar woordjes en dat doen jullie te vaak.
Gooi eens in de groep of jullie misschien iets minder moeten denken voor een ander, want niet alleen ik zie dat jullie er vaker naast zitten.
We herkennen bepaalde patronen en helaas komt dat bij de een vaker naar voren dan bij de ander. Dat we er wel eens naast zitten wordt ook netjes (h)erkend, vandaar ook een feedbacktopic.
Het is gewoon compleet gokwerk wat jullie doen, ga niet doen alsof jullie users kunnen profileren aan de hand van een paar woordjes want dat is vakwerk.
Wij hoeven niet te profileren, maar zijn wel sfeerbewakers. Dat soort opmerkingen dragen niet bij aan de sfeer, net zo min als mijn knip.
Als jullie daarin vaker zelf fout zijn door dingen te zien die er niet zijn, dan heb ik daar niets tegenin te brengen toch? Geen enkele kans op een weerwoord, want jullie denken/verwachten/zien iets en of dat nou juist of onjuist is, de user heeft dikke pech. En anders 'bespreken we het intern'. Wel lekker makkelijk.
Volgens mij staan we altijd open voor feedback en geven we (bijna) altijd een reactie. Dat het na een overleg is lijkt mij helemaal niet verkeerd.
The Untouchables. O-)
Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Outerspace schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:59:
[...]

En waarom zou je dat willen?
Omdat je misschien in iemand anders zijn mening geïnteresseerd bent die misschien een andere visie of kijk heeft?

Maar ik ben voor de rest onbekend met de verdere ingreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik zag vanmorgen dat er vier reacties van mij zijn verwijderd uit het ek topic. Het zou ook fijn zijn te weten welke reacties dit precies waren en waarom. Ik heb geen idee waar ik over de schreef ben gegaan en op deze manier maak ik de volgende keer dezelfde fout weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik denk gewoon veel onzin posts die weggehaald zijn. Ook twee van mij. Prima toch...

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik heb vanochtend vroeg inderdaad een boel berichten (42) richting de TrashCan gestuurd omdat ze behoorlijk offtopic waren. Omdat ik mobiel werkte, was ik vergeten een bericht in het topic zelf te plaatsen. Dat heb ik nu alsnog gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

SuBBaSS

-has Ryzen

Wellicht beter om te focussen op de absolute zeikposts ipv. gaan zitten hakken in wat 'playful banter'.
Er hing (los van de depay 'discussie') toch gewoon een leuke sfeer in dat topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
SuBBaSS schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:38:
Wellicht beter om te focussen op de absolute zeikposts ipv. gaan zitten hakken in wat 'playful banter'.
Er hing (los van de depay 'discussie') toch gewoon een leuke sfeer in dat topic?
Dat er een gezellige sfeer heerst wil niet zeggen dat we volledig offtopic hoeven te gaan. Die berichtenstroom heb ik dan ook niet geknipt, maar gewoon verplaatst. Op het moment dat ik op elk bericht (van de 42) moet gaan knippen, komt het al heel anders over dan dat ik ze verplaats.

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.