Maar hier heb ik wat twijfels over....
Ik geloof dat Olaf Mol iets anders zei.Mel33 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:11:
Haha olaf ook mazepin zeggen
Ik ga ervoor dat het niet meer beledigend is in dit topic. Geuzennaam is gemaakt bij deze. Haha
Het waren de woorden van Olaf Mol, en niet van Mel zelf.
Misschien even iets te overvloedig gemod? Of anders misschien gewoon een nette modbreak met iets als:
Dat mag Olaf gezegd hebben, maar wij noemen hem hier wel Mazepin.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Wel tof dat je het aankaartAW_Bos schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:11:
Ik snap dat naamsverbasteringen niet de bedoeling zijn, hoewel het inderdaad een geuzennaam in de F1 lijkt te worden.
Maar hier heb ik wat twijfels over....
[...]
Ik geloof dat Olaf Mol iets anders zei.
Het waren de woorden van Olaf Mol, en niet van Mel zelf.
Misschien even iets te overvloedig gemod? Of anders misschien gewoon een nette modbreak met iets als:
Dat mag Olaf gezegd hebben, maar wij noemen hem hier wel Mazepin.
Snap ook niet waarom het niet mag
Gaat soms echt wat ver om in een vrijetijdsbesteding zo erg in te grijpen om een verbastering die heel de wereld ziet.
Zien ze het daar allemaal nog wel? of gaat de ‘geest’ eruit! en krijgen we ‘zoldekamer dictaat meningen’ (de corona beperkt je zicht, en vrije geest, en maakt alles wat op afstand gedicteerd wordt, heel beladen aangepakt moeten worden) en daaraan gekoppelde wetten/forumregels zo strak dat je al geen verbastering meer mag schrijven
Zijn ze te bekrompen geworden ?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik vind het sfeer geven
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Als we deze verbastering toestaan dan gaan we weer op het hellend vlak dat andere ook kunnen. Dat kan evengoed lang niet iedereen waarderen dus vandaar de lijn: geen naamsverbasteringen.
Het betekent dus niet als op TV wat wordt geroepen we dat hier ook gaan doen. Voor de duidelijkheid staat deze verbastering ook in de topic warning.
Maar een citaat verdraaien door de naam te verbeteren is ook niet de bedoeling.tweakduke schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:34:
Ja van Gameren, Twitter en meer bronnen gebruiken deze naamsverbasterung graag.
Als we deze verbastering toestaan dan gaan we weer op het hellend vlak dat andere ook kunnen. Dat kan evengoed lang niet iedereen waarderen dus vandaar de lijn: geen naamsverbasteringen.
Het betekent dus niet als op TV wat wordt geroepen we dat hier ook gaan doen. Voor de duidelijkheid staat deze verbastering ook in de topic warning.
Dan liever een mod-edit eronder met een uitleg, zoals in mijn voorbeeld. Ook dan komt het over dat het niet de bedoeling is hem zo op GoT te noemen.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Het hellend vlak ligt nog wel wat verderweg dan dit toch?
Ja die knip geeft op dat punt te weinig duiding, vandaar dat ik de verdere uitleg geef.AW_Bos schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:36:
[...]
Maar een citaat verdraaien door de naam te verbeteren is ook niet de bedoeling.
Dan liever een mod-edit eronder met een uitleg, zoals in mijn voorbeeld. Ook dan komt het over dat het niet de bedoeling is hem zo op GoT te noemen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja dat ze aan mijn post zitten vind ik al vervelend en heel onkuis en totaal niet sporen met wat ‘jij zegt/publiceerde is van jou’ principe
Maak dan iig het origineel voor mezelf nog te zien
This van mij heh
Maar ergens hebben we gezegt nee het is van ‘internet’ en niet van ‘jou’
Maar wie maakt internet dan... onze mening en teksten toch.
Is toch zo fout als wat infeite. Om iets te wijzigen wat van een individu is.
Oke komen we bij voorwaarden
Maar het wordt tijd dat die dus aangepast worden.
Ik snap dat deze discussie heel wat meer inhoud dan het hier is bedoeld.
Maar ik wil even laten weten dat we onszelf heel erg zijn gaan weggeven in dit spel van auteurs en copyright en en avgs en wat allemaal nog niet meer.
Maar inzicht in je orgineel wat jij post is dan een begin. Geen cencuur iig maar meer een
consensus censuur of concensuur noem ik het dan maar even.
Dat de woorden “ik stoor mij aan wat jij zegt” een valide punt is geworden voorbij 2020, is het diepste dat we konden gaan in de zelfcensuur. En dat gaat al te ver in feite.
Sorry dat wilde ik even in de aandacht gooien.
[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 28-03-2021 21:06 ]
Je zult waarschijnlijk goede bedoelingen hebben, maar ik kan er werkelijk geen touw aan vast knopen. Daar heb ik al een keer eerder iets over geroepen, dat doe ik nu weer. Wees alsjeblieft een keer duidelijk, het leest echt als een warboel.
Op het stuk wat ik wel kan ontcijferen: Dat we de voorwaarden aanpassen? Nee, ons beleid staat goed beschreven en daar zijn naamverbasteringen een onderdeel van. Dat gaan we dus ook niet aanpassen en blijven we hanteren.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik heb een wat late nabrander aangaande de opdeling van voetbaltopics.Outerspace schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:02:
Ik heb de bal nog even de rondo ingedaan, maar ook in ons overleg is naar voren gekomen dat we geen toegevoegde waarde zien in een slowchattopic. Natuurlijk zijn er andere wegen om te slowchatten (zoals discord), dus mocht je dat fijner vinden dan het topic dan kunnen jullie daar evt naar toe
In veel gevallen waar er wrevel ontstaan is en al dan niet naar dit topic wordt uitgeweken schuurt het volgens mij dat er over het algemeen genomen twee groepen gebruikers zijn, met misschien nog een derde groep die het aan de spreekwoordelijke aars zal oxideren.
De ene groep wil graag diepgaande posts, soms zijn dat hele epistels maar een onderbouwde korte reactie mag ook. De toon is neutraal en de clubvoorkeur niet altijd even duidelijk te zien (voor zo ver aanwezig).
De tweede groep is wat losser, post memes, maakt zich schuldig aan slowchat tijdens de wedstrijden (BAM!) en is ook niet vies van een sneer uitdelen aan een andere club links of rechts. Gebruikers die zich in het topic gedragen als waren zij in de kroeg. Onderbouwing is slechts sporadisch aanwezig en snijdt niet altijd hout. Dat hoeft ook niet in de kroeg.
Nu zou een oplossingsrichting ook gezocht kunnen worden in de volgende tweedeling: een ZT voetbaltopic waar streng gemodereerd wordt. Niet onderbouwde posts zijn uit den boze; slowchat ook en trollen of flamen evenzeer. In dit topic kan naar hartelust inhoudelijk gediscussieer en geanalyseerd worden maar is de toon neutraal. Dit topic zou dan lijkt mij meteen het Randzaken topic vervangen (?)
Met daarnaast de voetbalkroeg; waar de sfeer losser is, reacties niet stevig onderbouwd hoeven te worden en waar zelfs ruimte is voor wat onderling gepest*. Hier zal een andere groep gebruikers zich meer thuis voelen.
Ik denk dat een dergelijke tweedeling in de praktijk wel eens voor veel gebruikers een oplossing zou kunnen zijn. Een gedeelte van de gebruikers zal de kroeg mijden maar kan zijn ei wel kwijt in het ZT topic en vice-versa. In deze opzet zou ik zelf in beide topics terug te vinden zijn.
Maar, de * is belangrijk: het is de vraag waar je dan de grens gaat leggen. Ik vind het prettig als je in enige mate mag plagen. Ik heb een paar jaar in Amsterdam een zaalvoetbalteam gehad vol Ajacieden en Feyenoorders en dan zeik je elkaar onderling een beetje af. Het is lastig om daar de juiste mate van aan te voelen en het helpt in dat kader wellicht niet dat sommige mensen hier op het forum lichtgeraakt kunnen zijn. In die zin kan ik me voorstellen dat het best een stap is om een topic met dergelijke insteek op te zetten maar het is op zijn minst het overwegen en wellicht zelfs het proberen waard..
Heb even getwijfeld of ik het hier moest plaatsen maar dan kan er ook op geschoten dan wel meegedacht worden.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik ben er wel een beetje klaar mee @carpebios. Een keer is leuk, elke week herhalen is vervelend.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Leuk voor je dat jij er klaar mee ben. Of erken je dat wel wat snel was met je oordeel van naamsverbastering om gelijk iemand zijn tekst te moeten aanpassen als “ik kan lekker alles doen en doe dat ook als mijn persoonlijk moraal aanschiet?”Outerspace schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:31:
[...]
Ik ben er wel een beetje klaar mee @carpebios. Een keer is leuk, elke week herhalen is vervelend.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb jullie reacties even hierheen gehaald. In het topic dit gaan uitvechten heeft geen zin. De discussie omtrent naamsverbasteringen is al een hele tijd duidelijk.carpebios schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:49:
[...]
Leuk voor je dat jij er klaar mee ben. Of erken je dat wel wat snel was met je oordeel van naamsverbastering om gelijk iemand zijn tekst te moeten aanpassen als “ik kan lekker alles doen en doe dat ook als mijn persoonlijk moraal aanschiet?”
Voor het voetbaltopic: naamsverbasteringen met een negatieve insteek staan we dus niet toe en over het algemeen loopt deze consensus goed.
Een keer een ingreep hebben wat volgens jou niet klopt dat kan, maar ga daar niet over doorlopen zuigen en treiteren in het topic.
Precies. En Smidt of Schmidt maakt dan niet veel uit, maar ben benieuwd hoe dit uitgelegd gaat worden. Toegeven van een fout is ook een ding.tweakduke schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:12:
[...]
Ik heb jullie reacties even hierheen gehaald. In het topic dit gaan uitvechten heeft geen zin. De discussie omtrent naamsverbasteringen is al een hele tijd duidelijk.
Voor het voetbaltopic: naamsverbasteringen met een negatieve insteek staan we dus niet toe en over het algemeen loopt deze consensus goed.
Een keer een ingreep hebben wat volgens jou niet klopt dat kan, maar ga daar niet over doorlopen zuigen en treiteren in het topic.
Akkoord dat dat hier moet en niet in het ander topic.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
De doelbewuste post eens opgezocht: carpebios in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021"carpebios schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:28:
[...]
Precies. En Smidt of Schmidt maakt dan niet veel uit, maar ben benieuwd hoe dit uitgelegd gaat worden. Toegeven van een fout is ook een ding.
Akkoord dat dat hier moet en niet in het ander topic.
Waar je oorspronkelijk schreef:
Ik denk eerlijk gezegd ongelukkig geschreven en zodoende als verbastering is aangemerkt. Als dat zo is dan moeten we hier maar gauw zand erover doen, namen niet meer dikgedrukt schrijven en hierover blijven beginnen.Gelukkig plukken we de vruchten van het wisselbeleid van smith!
Ik heb daarbij een notitie gemaakt van het verbasteren (dat doen we met knipacties) en heb deze later laten verwijderen omdat de grenslijn tussen verbasteren en onbewust foutief schrijven minimaal was (kortom ik voelde wel aan dat het mogelijk onbewust was). Ik heb daar geen terugkoppeling over gegeven, omdat ik de verwachting had dat het zou overwaaien en ben het later ook vergeten (totdat ik mijn naam zag staan in een post
Risico blijft dat de zuurpruimen ook naar het andere topic verhuizen en je daar een sfeerverziekend beeld krijgt omdat het risico altijd bestaat dat mensen bepaalde dingen niet gaan accepteren binnen hun referentiekaders. Maar het kroeggedeelte maakt de wedstrijden vaak wel echt gezellig en clubvoorkeur maakt daar ook nooit wat uit (wat toch in 99.9% vd gevallen de bron van alle ellende is nietwaar?).
Persoonlijke mening: ik ben wel pro
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 01-04-2021 11:57 ]
Over de naamsverbastering van Schmidt, ik zie niet in hoe dat een negatieve klank had kunnen hebben, maar ik weet de exacte context niet (en ben natuurlijk geen Mod).
Ik apprecieer de inhoudelijke posts heel erg, want ik heb bijvoorbeeld bij een club als Feyenoord, afgezien van de algemene financiële perikelen en Feyenoord City, geen idee wat er verder binnen die club gebeurt. Bij Ajax is het vergelijkbaar, al komt nieuws daarvan wat vlugger in de grotere media. Als daar een apart topic van komt, ben ik bang dat de drempel om daar te posten (onbedoeld) toch een stukje hoger wordt. Juist de combi van tactische discussies, welke spelers er gehaald moeten worden etc. en wat meer kroegpraat is wat mij aanspreekt.
Heb wel het idee dat in het Nederlands Elftal-topic een ander publiek komt dan in het Eredivisie-topic, geeft niks, maar had na een BAM een reactie van iemand die zich afvroeg wat dat nu in hemelsnaam was. Even vergeten dat die in-joke uit het Eredivisie-topic kwam.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 01-04-2021 16:03 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik heb het gevoel dat de afgelopen jaren de discussies steeds beter verlopen, echt op de man/club spelen gebeurt steeds minder en ik heb het gevoel dat ook anderen in het topic er op letten dat dit zo blijft.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Zoals we eind februari / begin maar hebben aangegeven is het opsplitsen van de voetbaltopics in ontopic/offtopic of deels tolerant / niet tolerant niet onze insteek. Dit geeft ons namelijk veel meer werk, want waar leg je exact de grens? Die grens is zo dusdanig lastig te bewaken dat het zelfs meer werk geeft dan de huidige insteek. Daarom dat we hier niet in mee willen / kunnen gaan.
Volgens mij is het toejuichen van blessures al sinds jaar en dag not done. Post heb ik intussen twee keer gerapporteerd, maar een reactie of moderatie hierop blijft uit. Vandaar dat ik 't nu hier maar plaats.
Goed punt, dat ben ik volledig vergeten en ook vergeten je TR's af te handelen. Ik ben het er mee eens dat het toejuichen van blessures not done is.JanW schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:50:
1plus1istwee in "Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021"
Volgens mij is het toejuichen van blessures al sinds jaar en dag not done. Post heb ik intussen twee keer gerapporteerd, maar een reactie of moderatie hierop blijft uit. Vandaar dat ik 't nu hier maar plaats.
Edit: omdat ik dit topic volg, had ik meteen een signaaltje ontvangen. Ik heb de bewuste post (en de gequote berichten) aangepast. Wel wat laat, maar aangezien jouw signaal hier wel gepast.
Edit2: Mijn DM box staat altijd vrij om te benaderen.
[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2021 11:47 ]
Dat we alert moeten zijn op de toon kan ik me in vinden maar volgens mij viel het reuze mee; er was inderdaad (o.a. ter attentie van ondergetekende) geschermd met 'geen verstand van voetbal' maar daar nam ik zelf niet eens echt aanstoot aan.
Waarom moet de discussie nu ineens stoppen? Waarom stel jij en jij alleen vast dat alles er nu wel over gezegd is? Welke forumregels werden er aan de laars gelapt?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
In plaats van energie te steken in het weghalen van Mazespin kun je beter energie steken in het weghalen van de volgende posts:
Waarom zit er vandaag een vrouwelijke commentator? Klinkt voor geen meter en haar stem is niet aan te horen.
enNatalie Pinkham. Die kan je inderdaad beter hebben met beeld erbij.
Schatje hoor.
We zitten al op een tech forum, dus hebben de schijn al tegen. Als je dan Mazepin gaat verdedigen en de vrouwonvriendelijke opmerking laat staan ben je fout bezig imho.werphengel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:20:
[...]
Natalie Pinkham. Die kan je inderdaad beter hebben met beeld erbij.
Schatje hoor.
Mag hopen dat het eenmalig is en niet een standaard dingetje?
Van "Mazespin" heeft niemand last, met de opmerkingen hierboven jaag je gewoon 50% van de bevolking weg en bevestig je ook nog het beeld van de technerd.
Waar verdedig ik Mazepin precies?Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:23:
@DaniëlWW2 Ik vind het behoorlijk lastig dat als we een letter toevoegen aan de naam van iemand die op video vrouwonvriendelijke geweest is dit keihard wordt weggemod en dat als er vrouwonvriendelijke opmerkingen worden gemaakt deze gewoon mogen blijven staan.
In plaats van energie te steken in het weghalen van Mazespin kun je beter energie steken in het weghalen van de volgende posts:
[...]
[...]
en
[...]
We zitten al op een tech forum, dus hebben de schijn al tegen. Als je dan Mazepin gaat verdedigen en de vrouwonvriendelijke opmerking laat staan ben je fout bezig imho.
Van "Mazespin" heeft niemand last, met de opmerkingen hierboven jaag je gewoon 50% van de bevolking weg en bevestig je ook nog het beeld van de technerd.
Maar het punt blijft staan dat je hier gewoon een topicrapport voor kan aanmaken. Want inmiddels heb ik die twee andere reacties ook gezien en weggehaald. Ik heb het gewoon gemist, dat gebeurd nu eenmaal als er binnen no time tientallen reacties volgen. Komt nog eens bij dat Mazepin simpelweg makkelijk te zien is als je heel snel probeert om tientallen reacties te lezen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je verdedigt hem door consequent Mazespin weg te halen. Verder laat je je daardoor afleiden, anders had je die andere reacties niet gemist. Dat gedrag werkt niet sfeerverhogend. Vergeet die Mazespin nou en let op de posts die het echt onvriendelijk maken. "Ik heb het gewoon gemist" is een slap excuus als je wel tijd hebt "Mazespin" te moderen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:29:
[...]
Waar verdedig is Mazepin precies?
Maar het punt blijft staan dat je hier gewoon een topicrapport voor kan aanmaken. Want inmiddels heb ik die twee andere reacties ook gezien en weggehaald. Ik heb het gewoon gemist, dat gebeurd nu eenmaal als er binnen no time tientallen reacties volgen. Komt nog eens bij dat Mazepin simpelweg makkelijk te zien is als je heel snel probeert om tientallen reacties te lezen.
Ik kan wel een topic report aanmaken, maar ik wil de discussie erover starten. Het gedrag is nu namelijk dat van een kinderachtige man, "mazespin" mag niet, vrouwonvriendelijk mag wel. Hoe ziet dat er voor de buitenwereld uit?
Sjeezus, wat een kleuter redenering. Waarom MOET jij Mazespin mogen zeggen? Zelfs de meest humorloze figuren zouden zich daar voor schamen.Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:34:
Je verdedigt hem door consequent Mazespin weg te halen. Verder laat je je daardoor afleiden, anders had je die andere reacties niet gemist. Dat gedrag werkt niet sfeerverhogend. Vergeet die Mazespin nou en let op de posts die het echt onvriendelijk maken. "Ik heb het gewoon gemist" is een slap excuus als je wel tijd hebt "Mazespin" te moderen.
Ik kan wel een topic report aanmaken, maar ik wil de discussie erover starten. Het gedrag is nu namelijk dat van een kinderachtige man, "mazespin" mag niet, vrouwonvriendelijk mag wel. Hoe ziet dat er voor de buitenwereld uit?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik verdedig hem er niet mee. Ik trek bewust een grens omdat die topics, jarenlang problemen hebben gehad constante naamverbasteringen waar alleen maar gesneer van kwam. Dat probeer ik dus voor te zijn.Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:34:
[...]
Je verdedigt hem door consequent Mazespin weg te halen. Verder laat je je daardoor afleiden, anders had je die andere reacties niet gemist. Dat gedrag werkt niet sfeerverhogend. Vergeet die Mazespin nou en let op de posts die het echt onvriendelijk maken. "Ik heb het gewoon gemist" is een slap excuus als je wel tijd hebt "Mazespin" te moderen.
Neemt niet weg dat ik het vrouwonvriendelijke ook wel zat ben en er ook op let. Maar zoals ik net ook al zei, ik kan ook iets missen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bedankt dat je nog even het beeld bevestigd. Daar ging het dus precies niet over. Het gaat over de schijn dat "Mazespin" wel wordt weggehaald en "Waarom zit er vandaag een vrouwelijke commentator? Klinkt voor geen meter en haar stem is niet aan te horen." niet.gambieter schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:41:
[...]
Sjeezus, wat een kleuter redenering. Waarom MOET jij Mazespin mogen zeggen? Zelfs de meest humorloze figuren zouden zich daar voor schamen.
Ze zijn toch beiden weggehaald. Jij wil Mazespin kunnen blijven zeggen omdat er zogenaamd ergere dingen zijn, de "ga boeven vangen" drogreden.Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:43:
Bedankt dat je nog even het beeld bevestigd. Daar ging het dus precies niet over. Het gaat over de schijn dat "Mazespin" wel wordt weggehaald en "Waarom zit er vandaag een vrouwelijke commentator? Klinkt voor geen meter en haar stem is niet aan te horen." niet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zo komt het niet over als de posts bijna naast elkaar staan. Ik geloof best dan je de goede intentie hebt, maar als je "Mazespin" weghaalt en letterlijk op dezelfde pagina staan de door mij genoemde opmerkingen en die laat je staan, dan komt het op mij over of Mazepin verdedigt wordt en vrouwonvriendelijke opmerkingen worden toegestaan.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:43:
[...]
Ik verdedig hem er niet mee. Ik trek bewust een grens omdat die topics, jarenlang problemen hebben gehad constante naamverbasteringen waar alleen maar gesneer van kwam. Dat probeer ik dus voor te zijn.
Neemt niet weg dat ik het vrouwonvriendelijke ook wel zat ben en er ook op let. Maar zoals ik net ook al zei, ik kan ook iets missen.
Ze zijn weggehaald nadat ik hier gepost heb, anders kon ik ze niet quoten he?gambieter schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:45:
[...]
Ze zijn toch beiden weggehaald. Jij wil Mazespin kunnen blijven zeggen omdat er zogenaamd ergere dingen zijn, de "ga boeven vangen" drogreden.
Hier wil ik het wel voor onze moddereters opnemen. Of je het ermee eens bent of niet, maar overal geldt de huisregel dat namen niet verbasterd mogen worden. In zijn algemeenheid vind ik dat het best moet kunnen, mits origineel en met een duidelijk kwinkslag en humor, probleem is alleen dat velen het onderscheid tussen scherpe humor en tot vervelens toe in herhaling vallen niet goed kunnen maken. Mazespin is m.i. dan ook een voorbeeld van een woordgrap die over zijn houdbaarheidsdatum is. De eerste keer was het grappig maar nu kennen we hem wel en wordt het irritant.Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:23:
@DaniëlWW2 Ik vind het behoorlijk lastig dat als we een letter toevoegen aan de naam van iemand die op video vrouwonvriendelijke geweest is dit keihard wordt weggemod en dat als er vrouwonvriendelijke opmerkingen worden gemaakt deze gewoon mogen blijven staan.
[...]
[...]
en
[...]
We zitten al op een tech forum, dus hebben de schijn al tegen. Als je dan Mazepin gaat verdedigen en de vrouwonvriendelijke opmerking laat staan ben je fout bezig imho.
En wel of niet ingrijpen bij vrouwonvriendelijke opmerkingen? Dat is gewoon niet te vergelijken met een duidelijk zwart-wit geformuleerde forumregel. Als je vindt dat iemand te ver gaat, wat let je om er een opmerking over te maken? Zo los je het samen op. Dreigt er een flame door te ontstaan, dan ram je op de TR knop en vraag je een moddereter het onderwater op te lossen.
alles kan off-topic
En dat had je gewoon met een TR kunnen bereiken, ipv nu op hoge poten klagen dat jouw Mazespin wel wordt weggehaald maar de "schandalige" andere posts niet. TR plaatsen en niet kleuteren met Mazespin of andere naamsverbasteringen, en al helemaal niet gaan klagen op deze manier.Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:51:
Ze zijn weggehaald nadat ik hier gepost heb, anders kon ik ze niet quoten he?
Zelfs in andere topics komt dit geregeld naar voren. We speuren eerst naar ingediende TR's en dan naar andere zaken die mogelijk niet koosjer zijn. We missen wel iets. Dat kan je dubieus vinden, dat is je goed recht. De werkelijkheid is dat we niks bewust negeren wat niet klopt.Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:45:
[...]
Zo komt het niet over als de posts bijna naast elkaar staan. Ik geloof best dan je de goede intentie hebt, maar als je "Mazespin" weghaalt en letterlijk op dezelfde pagina staan de door mij genoemde opmerkingen en die laat je staan, dan komt het op mij over of Mazepin verdedigt wordt en vrouwonvriendelijke opmerkingen worden toegestaan.
En dit is dus het probleem in de tech community, men vind het belangrijker om grapjes die over de datum zijn weg te halen dan op te komen voor de rechten van vrouwen.Ankona schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:52:
[...]
Hier wil ik het wel voor onze moddereters opnemen. Of je het ermee eens bent of niet, maar overal geldt de huisregel dat namen niet verbasterd mogen worden. In zijn algemeenheid vind ik dat het best moet kunnen, mits origineel en met een duidelijk kwinkslag en humor, probleem is alleen dat velen het onderscheid tussen scherpe humor en tot vervelens toe in herhaling vallen niet goed kunnen maken. Mazespin is m.i. dan ook een voorbeeld van een woordgrap die over zijn houdbaarheidsdatum is. De eerste keer was het grappig maar nu kennen we hem wel en wordt het irritant.
En wel of niet ingrijpen bij vrouwonvriendelijke opmerkingen? Dat is gewoon niet te vergelijken met een duidelijk zwart-wit geformuleerde forumregel. Als je vindt dat iemand te ver gaat, wat let je om er een opmerking over te maken? Zo los je het samen op. Dreigt er een flame door te ontstaan, dan ram je op de TR knop en vraag je een moddereter het onderwater op te lossen.
Jij begrijpt mijn punt echt niet, dus waarom stoor je deze discussie? Mazepin is controversieel omdat hij ongewenste intimiteiten tegen vrouwen verheerlijkt op social media. Als je dan in een topic letterlijk op dezelfde pagina 3 vrouwonvriendelijke reacties hebt en een aantal keer mazespin en alleen dan laatste wordt weggehaald, dan ziet dat er erg slecht uit voor de lezer. Dan is het namelijk net of je Mazepin zijn gedrag goedkeurt.gambieter schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:54:
[...]
En dat had je gewoon met een TR kunnen bereiken, ipv nu op hoge poten klagen dat jouw Mazespin wel wordt weggehaald maar de "schandalige" andere posts niet. TR plaatsen en niet kleuteren met Mazespin of andere naamsverbasteringen, en al helemaal niet gaan klagen op deze manier.
Nee dat vinden wij helemaal niet, je maakt nu onterechte aannames op uit 1 casus die is gemist.Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:51:
[...]
En dit is dus het probleem in de tech community, men vind het belangrijker om grapjes die over de datum zijn weg te halen dan op te komen voor de rechten van vrouwen.
Het naamsverbasteringen verbod is er al tijden en staat duidelijk aangegeven in de topic warning.
Mazespin is natuurlijk een makkelijke zoekopdracht. Als ik mod zou zijn zou ik die eens in de zoveel tijd gebruiken en alles modden wat daaraan voldoet. Dan kun je je daarna op inhoudelijke zaken richten.Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:54:
[...]
Jij begrijpt mijn punt echt niet, dus waarom stoor je deze discussie? Mazepin is controversieel omdat hij ongewenste intimiteiten tegen vrouwen verheerlijkt op social media. Als je dan in een topic letterlijk op dezelfde pagina 3 vrouwonvriendelijke reacties hebt en een aantal keer mazespin en alleen dan laatste wordt weggehaald, dan ziet dat er erg slecht uit voor de lezer. Dan is het namelijk net of je Mazepin zijn gedrag goedkeurt.
Die is er. Als je dat doet gaan er vol automatisch een paar mensen op de TR knop rammen waarna je gele notificatie lampje gaat branden met de mededeling dat er een moddereter heeft lopen kloten met je tekst.DoeEensGek schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:10:
Was er maar een technische oplossing te bedenken dat je een soort melding krijgt als je een verboden woord plaatst in een topic...
mooie is dat de verbastering "moddereter" tot nu toe nog altijd onder de radar is gebleven. Ik heb die etters eigenlijk nooit anders genoemd maar dit laten ze ongemoeid
alles kan off-topic
Mozes kriebel, ik plaats een modbreak omdat er users zijn die zich ergeren aan de toon en het constante gezever - alleen maar kommer en kwel - en wie er allemaal de schuld hebben of niet, en of er nou wel of geen sprake is van mazzel bij de tegenstander ... zelfs gelijkgestemden zijn het een keer beu.
Of is dat je nog niet duidelijk?
En mijn modbreak is een vriendelijk verzoek, op basis van topic reports van anderen die ook recht hebben op een voor hen prettig leesbaar topic. Verder niet.
Dat langetenen-gedoe mag echt wel een keer klaar zijn.
En 'mij hier ter verantwoording roepen' (dat je hier meent te moeten doen) is al helemaal een gotspe.
Proportionaliteit en zo.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Geloof het of niet, als ik een modbreak zie ben ik geneigd dat serieus te nemen en daar gehoor aan te geven. Jij meldt out of the blue (voor diegenen die geen TR indienden dan) dat alles nu wel gezegd is. Het wekte bij mij de indruk dat verdergaan over dat onderwerp dun ijs zou zijn want strijdig zou zijn met jouw modbreak.
Omdat ik de discussie niet klaar vond en die modbreak verder niet kan plaatsen stel ik daar hier mijn vraagtekens bij, volgens mij is dit de juiste plek daar voor.
Ik begrijp nog steeds niet, ook met je uitleg over TR's waarom je de modbreak dan niet insteekt met het verzoek de toon van de discussie vriendelijk te houden.
Gezien de aard van je reactie reken ik ook niet op een betere uitleg. Het past in het patroon zullen we maar zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 17-04-2021 14:43 ]
Als het een post was geweest met blauwe tekst had ik hem nog wel kunnen volgen. Nu was het een modbreak die op basis van de tekst op zich wel oké is (geen harde stop van de discussie maar de sneer dat het maar een forum is en we niet de technische staf zijn is ook overbodig) maar de vorm is niet ideaal. Iets met proportionaliteit.Ramzzz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:17:
[...]
En mijn modbreak is een vriendelijk verzoek, op basis van topic reports van anderen die ook recht hebben op een voor hen prettig leesbaar topic. Verder niet.
Er mag toch wel een vraag gesteld worden over een modbreak en die komen per definitie zwaarder over. Dat gaat niet om verantwoording roepen maar om uitleg krijgen.Dat langetenen-gedoe mag echt wel een keer klaar zijn.
En 'mij hier ter verantwoording roepen' (dat je hier meent te moeten doen) is al helemaal een gotspe.
En in hetzelfde daglicht, de discussie gaat gewoon door (wat overigens naar mijn mening prima is) maar wat is dan het hele doel van de post? Er wordt vervolgens - zover ik kan zien - niets gedaan met de modbreak.
Dit is toch al vier keer uitgelegd. Die mazespins zijn gemeld of gevonden (snelle zoekopdracht). Die opmerkingen over die vrouwelijke commentator niet en zijn niet gezien.Erapaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:51:
[...]
En dit is dus het probleem in de tech community, men vind het belangrijker om grapjes die over de datum zijn weg te halen dan op te komen voor de rechten van vrouwen.
Op zich is die mazespin onschuldig want er zullen weinig fans zijn. Maar als het om Verstappen, Vettel of Hamilton gaat (of nog erger, over voetballers in het voetbaltopic
Niet zo over doormauwen en zeker niet met je invalide argumentatie.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Gynnad in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2"
@Gynnad heeft gemist dat ik een link al eerder gepost heeft waarop @Ramzzz ingrijpt met zijn blauwe toverstaf.
Ik snap er werkelijk helemaal niets van. Wat is de afweging om hier weer de moderatortools erbij te pakken? We hebben toch geen ZT topic hier, lijkt mij dat het kan gebeuren dat iemand een post mist en dus per abuis iets nog een keer plaatst. Kun je hem ook prima als user op wijzen door middel van een reactie, voor mijn part noem je hem spuit 11 met een knipoog.
Ik kan me wederom niet aan de indruk onttrekken dat @Ramzzz zeer laagdrempelig gebruik maakt van het arsenaal aan mogelijkheden dat zijn rode username biedt. Ik vind dat toch zorgelijk genoeg om hier weer te komen 'zeuren'. Menig ander moderator in het topic gaat daar werkelijk anders mee om en zou deze dubbelpost ofwel hebben laten gaan ofwel als user opgelost hebben.
De wijze van ingrijpen en de zure toon die gehanteerd wordt in de blauwe lettertjes zijn nou ook niet bevorderlijk voor de sfeer in het topic imho.
[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 05-05-2021 09:07 ]
Waarbij het zorgelijke wellicht is dat er aan de ene kant wordt uitgehaald middels edits om sneren weg te halen en dat het vanuit diezelfde ingrepen alsnog sneren uit worden gedeeld door diezelfde mods. De beterschap die hier of in de DM wordt beloofd is weinig van terug te zien en dan daargelaten het niet verder reageren op feedback die gegeven wordtsnmght schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:58:
De wijze van ingrijpen en de zure toon die gehanteerd wordt in de blauwe lettertjes zijn nou ook niet bevorderlijk voor de sfeer in het topic imho.
Consistentie is overigens ook wel vaker ver te zoeken, in een niet al te ver verleden was het wegzeten van mede-users als club-x-hater redelijk not-done. Tegenwoordig is dat klaarblijkelijk weer ok.
De onderbouwing van @snmght kan ik mij voorstellen en dat is net de afweging wat een moderator maakt.Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:14:
[...]
Waarbij het zorgelijke wellicht is dat er aan de ene kant wordt uitgehaald middels edits om sneren weg te halen en dat het vanuit diezelfde ingrepen alsnog sneren uit worden gedeeld door diezelfde mods. De beterschap die hier of in de DM wordt beloofd is weinig van terug te zien en dan daargelaten het niet verder reageren op feedback die gegeven wordt
Consistentie is overigens ook wel vaker ver te zoeken, in een niet al te ver verleden was het wegzeten van mede-users als club-x-hater redelijk not-done. Tegenwoordig is dat klaarblijkelijk weer ok.
Maar de gebruikelijke consistentie waar jij op hamert gaat er nooit komen, dan is er geen enkele discussie mogelijk.
Mede daarom heb ik gisteren gekozen voor een modbreak in plaats van iedere post afzonderlijk te keuren en te knippen. Dan zou de discussie gesloopt zijn. Iedere situatie heeft zijn eigen behandeling nodig.
Mensen en discussies zijn maatwerk, de moderatie evengoed.
Je moet je afvragen welke consistentie er hier gevraagd wordt. Dat er een bepaald grijs gebied is moeten we ook zeker onderkennen maar als men niet in staat is om met elkaar in discussie te gaan op een constructieve manier mag er ook best wel een wat hardere grens zijn.tweakduke schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:00:
[...]
Maar de gebruikelijke consistentie waar jij op hamert gaat er nooit komen, dan is er geen enkele discussie mogelijk.
Mede daarom heb ik gisteren gekozen voor een modbreak in plaats van iedere post afzonderlijk te keuren en te knippen. Dan zou de discussie gesloopt zijn. Iedere situatie heeft zijn eigen behandeling nodig.
Mensen en discussies zijn maatwerk, de moderatie evengoed.
Andere meningen hebben is prima zeker als daar een onderbouwing achter zit. Een onderbouwing waar je niet mee eens hoeft te zijn en ook prima op in mag gaan. Als het niveau wordt bereikt waar men de ander gaat wegzetten als club-x-hater dan houdt het vrij snel op. Dat zou ik geeneens meer onder maatwerk durven te scharen maar net zoals naamverbasteringen als onwenselijk. De inhoud is dan compleet weg en enkel op de man.
En daar was de modbreak voor bedoeld, om een duw in de juiste richting te gevenNapo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:36:
[...]
Je moet je afvragen welke consistentie er hier gevraagd wordt. Dat er een bepaald grijs gebied is moeten we ook zeker onderkennen maar als men niet in staat is om met elkaar in discussie te gaan op een constructieve manier mag er ook best wel een wat hardere grens zijn.
Andere meningen hebben is prima zeker als daar een onderbouwing achter zit. Een onderbouwing waar je niet mee eens hoeft te zijn en ook prima op in mag gaan. Als het niveau wordt bereikt waar men de ander gaat wegzetten als club-x-hater dan houdt het vrij snel op. Dat zou ik geeneens meer onder maatwerk durven te scharen maar net zoals naamverbasteringen als onwenselijk. De inhoud is dan compleet weg en enkel op de man.
Je gaat in op zijn laatste stukje over consistentie maar in mijn ogen ga je voorbij aan het belangrijkste:tweakduke schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:47:
[...]
En daar was de modbreak voor bedoeld, om een duw in de juiste richting te geven
Hoe zit het daar mee?Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:14:
[...]
Waarbij het zorgelijke wellicht is dat er aan de ene kant wordt uitgehaald middels edits om sneren weg te halen en dat het vanuit diezelfde ingrepen alsnog sneren uit worden gedeeld door diezelfde mods. De beterschap die hier of in de DM wordt beloofd is weinig van terug te zien en dan daargelaten het niet verder reageren op feedback die gegeven wordt
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik geloof dat je toetsenbord stopt als je een woord met beginnend met een "w" wil typen?Outerspace schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:02:
Ik weet niet die belofte heeft gemaakt, maar ik in ieder geval niet. Ik vind dat het goed doen, al zijn er wel eens momenten dat we het beter kunnen doen.
Maar je wilt dus zeggen dat er bijna geen sneers gemaakt worden door moderators, of dat moderators wel mogen sneren?
In het eerste geval: zoek in dit topic maar eens op de naam van een bepaalde moderator en lees de tendens. Of zet het aantal posts op 50 per pagina en kijk naar de tweede post op de laatste pagina. Het speelt echt al lange tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door ST10©DE op 05-05-2021 14:23 ]
Outerspace schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:02:
Ik weet niet die belofte heeft gemaakt, maar ik in ieder geval niet. Ik vind dat het goed doen, al zijn er wel eens momenten dat we het beter kunnen doen.
Dat trachten lukt dan wellicht niet al te best? Wellicht geen belofte maar een ambitie danOuterspace schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:19:
• Een mod die een sneer maakt in een knip is acceptabel?
Wij trachtten sneerloos door het leven te gaan.
Als aanvulling, dit valt ook weer samen met het geven van feedback en vervolgens wordt er vermeend weinig mee gedaan (en er is geen reactie). zie ook @snmght zijn post. Waarbij een vraag stellen hier ook niet altijd even dankbaar lijkt te zijn. Maar dit is wellicht weer een oude discussie openen over het doel van het feedbacktopic.
[ Voor 26% gewijzigd door Napo op 05-05-2021 14:52 ]
Ik snap 'm niet. Ik spreek in dit geval namens mijzelf.ST10©DE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Ik geloof dat je toetsenbord stopt als je een woord met beginnend met een "w" wil typen?
Een lastige discussie. Ik ben van mening dat sneren helemaal niet hoort en dat we dat ook niet vaak doen. Wel wordt sturend gedrag opgepakt als een sneer, maar dat is niet de intentieMaar je wilt dus zeggen dat er bijna geen sneers gemaakt worden door moderators, of dat moderators wel mogen sneren?
Je kan prima een moderator bij zijn nick noemen, als de feedback die je geeft constructief is. Natuurlijk heeft het modteam onderling ook overleg. Ieder heeft zo zijn manier van modereren en daar spreken we elkaar intern ook over aanIn het eerste geval: zoek in dit topic maar eens op de naam van een bepaalde moderator en lees de tendens. Of zet het aantal posts op 50 per pagina en kijk naar de tweede post op de laatste pagina. Het speelt echt al lange tijd.
Een ambitie die we vaak waar maken en soms een glijmomentje hebben.Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:36:
[...]
[...]
Dat trachten lukt dan wellicht niet al te best? Wellicht geen belofte maar een ambitie dan
Ik denk dat de terugkoppeling afwezig is geweest. Intern hebben we dit wel besproken. Als het erg fout was, dan had ik van @snmght ook wel een DM ontvangen (of een collega, of een statusnavraag). Wij zijn ook niet onfeilbaar natuurlijk. Wie de terugkoppeling alsnog kan bezorgen laat ik even in het midden.Als aanvulling, dit valt ook weer samen met het geven van feedback en vervolgens wordt er vermeend weinig mee gedaan (en er is geen reactie). zie ook @snmght zijn post. Waarbij een vraag stellen hier ook niet altijd even dankbaar lijkt te zijn. Maar dit is wellicht weer een oude discussie openen over het doel van het feedbacktopic.
Dit is enigszins sturend naar hoe men het interpreteert. Als de basis is dat de mod feitelijk plaatst waarom er een knip wordt geplaatst laat je de meeste ruimte weg voor die interpretatie. Dat wordt vaak genoeg niet gedaan. Natuurlijk is het een menselijke actie en kan iemand iets te snel opschrijven met wat emotie maar dat zou meer beperkt kunnen worden vanuit het modteam.Outerspace schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:52:
[...]
Een lastige discussie. Ik ben van mening dat sneren helemaal niet hoort en dat we dat ook niet vaak doen. Wel wordt sturend gedrag opgepakt als een sneer, maar dat is niet de intentie
&[...]
Ik snap 'm niet. Ik spreek in dit geval namens mijzelf.
Dit blijft weleens een lastige en wellicht frusterende situatie. Er wordt door mods nog wel eens gewisselt tussen het perspectief. Enerzijds wordt naar mijn gevoel geschuild achter de beslissingen van het modteam indien het wat meer richting een specifieke mod gaat maar zodra er een andere mod waar het op dat moment niet over gaat wordt er weer teruggeschakeld naar uitspraken vanuit die persoon.[...]
Je kan prima een moderator bij zijn nick noemen, als de feedback die je geeft constructief is. Natuurlijk heeft het modteam onderling ook overleg. Ieder heeft zo zijn manier van modereren en daar spreken we elkaar intern ook over aanVerdere inhoudelijke mededelingen doe ik daar niet over
We doen het prima, we hebben als ambitie X, we hebben dit als uitgangspunt, we doen het over de algehele breedte prima, nee dit is mijn persoonlijke opvatting!
Met de soms zou ik graag mee willen gaan maar naar mijn gevoel zijn het geen uitzonderingen. Hoewel dat natuurlijk niet feitelijk onderbouwd is.[...]
Een ambitie die we vaak waar maken en soms een glijmomentje hebben.
En dan vraag @snmght om opvolging wordt er nogal stekeling gereageerd en daarna niet meer. Het is de perceptie die niet meewerkt en op deze manier ook wel enigszins in stand blijft[...]
Ik denk dat de terugkoppeling afwezig is geweest. Intern hebben we dit wel besproken. Als het erg fout was, dan had ik van @snmght ook wel een DM ontvangen (of een collega, of een statusnavraag). Wij zijn ook niet onfeilbaar natuurlijk. Wie de terugkoppeling alsnog kan bezorgen laat ik even in het midden.
Lees je eigen zin nog eens goedOuterspace schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:52:
[...]
Ik snap 'm niet. Ik spreek in dit geval namens mijzelf.
+ wieOuterspace schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:02:
+ we
Ik ben een andere mening toegedaan. Één moderator maakt bovenmatig gebruik van (onder andere) ongepast sneren bij het modereren. Als je niet weet over wie ik het heb, zal ik de enige zijn die er zo over denkt, maar die indruk heb ik niet als ik dit topic lees.[...]
Een lastige discussie. Ik ben van mening dat sneren helemaal niet hoort en dat we dat ook niet vaak doen. Wel wordt sturend gedrag opgepakt als een sneer, maar dat is niet de intentie
[...]
Je kan prima een moderator bij zijn nick noemen, als de feedback die je geeft constructief is. Natuurlijk heeft het modteam onderling ook overleg. Ieder heeft zo zijn manier van modereren en daar spreken we elkaar intern ook over aanVerdere inhoudelijke mededelingen doe ik daar niet over
[...]
Wel lezen we dat er intern over wordt gesproken, maar wat wordt er dan besproken?
@ST10©DE - Functie elders?ST10©DE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:03:
Wel lezen we dat er intern over wordt gesproken, maar wat wordt er dan besproken?
We (ST10©DE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:03:
Daarnaast bespreken we van alles binnen SPRT. Wat moeten we in de gaten houden, wie doen goed mee in de discussies (en wie moeten we soms bijsturen), moeten we topics scheiden van elkaar of wie pakt een bepaalde TR op. Iets duidelijker zo?
Zouden er ook notulen gemaakt worden ....
Nee, maar Outerspace denk ik wel. Hij begrijpt heel goed op welke gedeelte's hij zonder problemen kan reageren en op welke gedeeltes niet......
Ook een klein hekelpunt in dit topic. Je kan feedback geven door een constructieve coherente post pogen te schrijven maar zodra het niet puntgewijs opgesomt wordt valt er - en dan ga ik er vanuit dat het toeval is en niet bewust - wel eens iets tussen wal en schip.ST10©DE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:31:
[...]
Nee, maar Outerspace denk ik wel. Hij begrijpt heel goed op welke gedeelte's hij zonder problemen kan reageren en op welke gedeeltes niet......
Ik weet over wie jullie het hebben, zoals ik al zei overleggen wij ook intern. Moet ik dan benadrukken over wie jullie het hebben? Kom op zeg, slakken houden niet van zout.ST10©DE schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:31:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat we vaak reageren op feedback, geconstrueerd in een post of in sommige gevallen los zand. Maar dat er soms wat vergeten wordt, dat kan zeker gebeuren.Napo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:32:
[...]
Ook een klein hekelpunt in dit topic. Je kan feedback geven door een constructieve coherente post pogen te schrijven maar zodra het niet puntgewijs opgesomt wordt valt er - en dan ga ik er vanuit dat het toeval is en niet bewust - wel eens iets tussen wal en schip.
Nou, het gaat er niet om, om wie het gaat. Het gaat er om wat het Moderator team ermee doet in hun gezamenlijk overleg. En als daar uitkomt dat er misschien een kern van waarheid in de kritiek zit, gaat het er om wat de moderator vervolgens daarmee doet.Outerspace schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:44:
[...]
Ik weet over wie jullie het hebben, zoals ik al zei overleggen wij ook intern. Moet ik dan benadrukken over wie jullie het hebben? Kom op zeg, slakken houden niet van zout.
Het antwoord op het laatste is al gegeven denk ik.
Nou, alleen afgelopen middag al twee keerDaar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat we vaak reageren op feedback, geconstrueerd in een post of in sommige gevallen los zand. Maar dat er soms wat vergeten wordt, dat kan zeker gebeuren.
[ Voor 17% gewijzigd door ST10©DE op 05-05-2021 16:51 ]
Dan moet je hem wel goed interpreteren en niet als sneerOuterspace schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:44:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat we vaak reageren op feedback, geconstrueerd in een post of in sommige gevallen los zand. Maar dat er soms wat vergeten wordt, dat kan zeker gebeuren.
Het is een klein hekelpunt (dus komt zoals je aangeeft niet vaak voor) en er valt wel eens iets (ook niet vaak zoals je ook aangeeft) tussendoor. Zeker geen probleem en het is logisch dat bepaalde zaken eerst intern worden afgehandeld maar als dan enkel een korte reactie komt op de punten die wat lichter (logisch ook wel want minder basis voor intern overleg) zijn dan helpt dat niet voor de perceptie.
We doen er iets mee komt hier te vaak naar voren en de uitwerking daarvan is niet altijd zichtbaar. Dit past overigens ook in het beeld van de afhandeling van TR's. Je stopt er iets in, er wordt iets mee gedaan en wellicht - maar meestal niet - hoor je er wat van.
En ik gok niet dat @ST10©DE of iemand anders een publieke afbranding van een mod wil, dat lijkt me niet het doel noch wenselijk maar wel dat er begrip wordt getoond in het beeld wat er is.
ConfirmedNapo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:53:
[...]
We doen er iets mee komt hier te vaak naar voren en de uitwerking daarvan is niet altijd zichtbaar. Dit past overigens ook in het beeld van de afhandeling van TR's. Je stopt er iets in, er wordt iets mee gedaan en wellicht - maar meestal niet - hoor je er wat van.
Precies, ook de reden dat ik geen naam noem. Het gaat niet om de naam, het gaat erom dat er begrip is voor het beeld (naar mijn mening van meerdere gebruikers) en dat er geprobeerd wordt wat aan te doen.En ik gok niet dat @ST10©DE of iemand anders een publieke afbranding van een mod wil, dat lijkt me niet het doel noch wenselijk maar wel dat er begrip wordt getoond in het beeld wat er is.
[ Voor 13% gewijzigd door DirtyBird op 11-05-2021 13:07 ]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Die kunnen prima in SPRT. Soms kan het advies ook gevraagd worden in de ervaringentopics die we al hebben lopen. In enkele gevallen hebben we topics over kledij (zoals het fietskledij topic)DirtyBird schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:07:
Mogen aankoopadvies-topics met betrekking tot sport hier in het sport-subforum, of hebben die ergens anders een plek?
DaniëlWW2 in "[F1 2021] Race 5 GP van Monaco"
[ Voor 42% gewijzigd door toolkist op 18-05-2021 12:27 ]
In de F1 wordt er elk jaar 1 persoon tot zwart schaap gedeponeerd.toolkist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:26:
Is het nou echt nodig om Mazepin te blijven bashen, zelfs door mods?
Is je dat nog niet opgevallen ?
In elke andere race serie zie ik dit nl niet, noem de zwakste rijder van Indycar/MotoGP/LMP/wielrennen maar eens op ?
Het zou vreemd zijn als daar geen reactie op was door de kijkende menigte.
Of het publiek mee zou moeten doen aan pr spelletjes door de FIA/F1-Media is natuurlijk een logische vraag, waar maar 1 antwoord op is.
How do you save a random generator ?
Als het te irritant wordt dan houden ook wij op. Prima dat je het aangeeft, ik vermoed dat de volgende race niet nog een keer een poll komttoolkist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:26:
Voor mij was het echt niet bedoeld als bashen. Maar zo komt het blijkbaar wel over, dus heb ik het zelf weggehaald.toolkist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:26:
Toch wel een beetje een bijzondere reactie, die worden doorgaans meteen gemod om geen haatreacties te zaaien ?!

Nee die worden niet zo weg gemod en laat ik dit nu heel wat beter weten dan jij...FabianGTI schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:14:
[...]
Toch wel een beetje een bijzondere reactie, die worden doorgaans meteen gemod om geen haatreacties te zaaien ?!
Dat jij nu niet het verschil kan zien tussen wat onschuldig geklets of een plaagstootje en echt hatelijk toewensen, betekent niet dat ik me hier ook maar iets van hoef aan te trekken.
Komt nog eens bij dat je zelf ook heel goed weet dat dit zeker niet de eerste keer is dat je denkt mij maar de maat te kunnen nemen omdat ik zogenaamd zo ongelofelijk pro Verstappen ben en het nergens anders over heb. Over dat eerste ga ik het niet eens hebben. Als je zelf namelijk niet wil lezen, afijn. Dat tweede is natuurlijk ook helemaal prachtig dat je anderen de maat loopt te nemen omdat het topic niet naar je zin is, en het er vervolgens daarbij laat. Want het is niet zo alsof je zelf nu een bijdrage kan leveren door eens te beginnen over Ferrari, McLaren, Alpine etc.
Wat minder emotie en wat meer feitelijk zou je sieren in een feedback topic.. als je echt zulke problemen met iemand hebt, pak dat dan op in DM lijkt me.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:33:
[...]
Nee die worden niet zo weg gemod en laat ik dit nu heel wat beter weten dan jij...
Dat jij nu niet het verschil kan zien tussen wat onschuldig geklets of een plaagstootje en echt hatelijk toewensen, betekent niet dat ik me hier ook maar iets van hoef aan te trekken.
Komt nog eens bij dat je zelf ook heel goed weet dat dit zeker niet de eerste keer is dat je denkt mij maar de maat te kunnen nemen omdat ik zogenaamd zo ongelofelijk pro Verstappen ben en het nergens anders over heb. Over dat eerste ga ik het niet eens hebben. Als je zelf namelijk niet wil lezen, afijn. Dat tweede is natuurlijk ook helemaal prachtig dat je anderen de maat loopt te nemen omdat het topic niet naar je zin is, en het er vervolgens daarbij laat. Want het is niet zo alsof je zelf nu een bijdrage kan leveren door eens te beginnen over Ferrari, McLaren, Alpine etc.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Tel de volgende keer eerst tot 10 voordat je begint met tieren, ik ga hier niet eens inhoudelijk op reageren.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:33:
[...]
Nee die worden niet zo weg gemod en laat ik dit nu heel wat beter weten dan jij...
Dat je mijn post wijzigt, prima(ik zal er vast wel weer een regel mee hebben overtreden), maar wees dan consequent en pak niet alleen de mensen aan die niet in je straatje vallen. Direct bericht sturen heeft toch geen zin, dus dan maar hier.
Ik zal @Ramzzz even taggen.
Als iemand voor jouw post wel een TR aanmaakt en voor die ander niet, is voor ons geen reden om een heel topic door te gaan vlassen op dit soort bekend geachte minachtende termen.dr.lowtune schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:10:
Toch een kleine melding, Ramzzz heeft in een post waarin ik Utrecht van Calimero gedrag beticht de naam van dat kleine vogeltje verwijderd. Op zich niet erg, maar op andere plaatsen en bij een andere user blijft het staan. Wellicht omdat die andere user ook pro FCU is, net als Ramzzz hier in z’n post: Ramzzz in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 - Deel 2"
Dat je mijn post wijzigt, prima(ik zal er vast wel weer een regel mee hebben overtreden), maar wees dan consequent en pak niet alleen de mensen aan die niet in je straatje vallen. Direct bericht sturen heeft toch geen zin, dus dan maar hier.
Heel simpel: doe het dan zelf niet?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Want zo vreemd leek me de duiding van @dr.lowtune nu ook weer niet.
Dat is al jaren zo.D-e-n schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:13:
Sorry hoor, maar voor de duidelijkheid: begrijp ik goed dat het verwijzen naar dat kleine zwarte kuikentje dus niet is toegestaan?
Want zo vreemd leek me de duiding van @dr.lowtune nu ook weer niet.
Het is heel simpel: gebruik geen denigrerende termen.
Als je een volwassen discussie wilt, laat je dat sowieso achterwege.
De jij-bak, het moddergooien, de trolls en flames liggen direct daar achter op een hellend vlak waarvan niemand het wil zien kantelen.
Als je zelf niet wilt worden gekleineerd, kleineer dan ook een ander niet.
En dit gaat nota bene ‘maar’ om voetbal…
Ik heb er geen problemen mee als dat strikt wordt gehandhaafd, want ik snap ook wel dat je anders een grijs gebied krijgt van denigrerende reacties. Maar ik zie het beestje nog wel eens voorbij komen dus zo duidelijk is dat bij velen niet.Ramzzz schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:51:
[...]
Dat is al jaren zo.
Het is heel simpel: gebruik geen denigrerende termen.
Als je een volwassen discussie wilt, laat je dat sowieso achterwege.
De jij-bak, het moddergooien, de trolls en flames liggen direct daar achter op een hellend vlak waarvan niemand het wil zien kantelen.
Als je zelf niet wilt worden gekleineerd, kleineer dan ook een ander niet.
En dit gaat nota bene ‘maar’ om voetbal…
En vervolgens kom je “als neutrale kijker” met een enorme pro FCU reactie in dat topic. Sorry hoor, 1+1 is gewoon 2, wees er dan gewoon eerlijk over.
Ik denk dat er geen vorm van partijdigheid is. In de afgelopen jaren hebben we nadrukkelijk gemodereerd op de term Calimero, omdat deze een negatieve lading geeft. Dat heeft niks, maar dan ook niks te maken met FC Utrecht.dr.lowtune schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:12:
@Ramzzz Als ik op calimero zoek krijg ik 800+ resultaten op het forum, ook een aantal in dat topic, recent en niet van mij. Maar als ik het bezig in de context van FCU dan gaat dat een brug te ver en krijg ik weer zo’n mooie uit de hoogte reactie als ik dat ter discussie stel.
En vervolgens kom je “als neutrale kijker” met een enorme pro FCU reactie in dat topic. Sorry hoor, 1+1 is gewoon 2, wees er dan gewoon eerlijk over.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helemaal prima, maar doe het dan consequent en haal die andere 800+ Calimero's ook weg. Kan toch niet zo moeilijk zijn met een simpele 'zoek en vervang' opdracht: Vervang alles met [bliep] of zo.Outerspace schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Ik denk dat er geen vorm van partijdigheid is. In de afgelopen jaren hebben we nadrukkelijk gemodereerd op de term Calimero, omdat deze een negatieve lading geeft. Dat heeft niks, maar dan ook niks te maken met FC Utrecht.
Dat zou je zelfs kunnen automatiseren voor Calimero maar ook voor andere ongewenste termen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Maar hoe moet je anders je ongenoegen/gevoelens over bepaald handelen onder woorden brengen?Outerspace schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Ik denk dat er geen vorm van partijdigheid is. In de afgelopen jaren hebben we nadrukkelijk gemodereerd op de term Calimero, omdat deze een negatieve lading geeft. Dat heeft niks, maar dan ook niks te maken met FC Utrecht.
Calimero is gewoon een duidelijke kwalificatie. Moet kunnen. Het zo allergisch op bepaalde woorden modereren stuit mij (en met mij duidelijk velen) best wel tegen de borst. Het gaat niet om dat woord, de context is veel belangrijker. Ik zou ook graag zien dat moddereters wat meer de moeite nemen eerst de inhoud van een bericht te begrijpen voor ze met de superman knopjes gaan spelen.
alles kan off-topic
https://gathering.tweaker...B%5D=133&keyword=calimero
Could have fooled me.....
Persoonlijk vind ik ook dat het allemaal niet nodig zou hoeven zijn, net als bijnamen prima zouden moeten kunnen. Maar blijkbaar is er toch een selecte groep die daar erg allergisch op reageert en dan heb je zo weer pagina's met 'gezelligheid'.Ankona schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:32:
Maar hoe moet je anders je ongenoegen/gevoelens over bepaald handelen onder woorden brengen?
Calimero is gewoon een duidelijke kwalificatie. Moet kunnen. Het zo allergisch op bepaalde woorden modereren stuit mij (en met mij duidelijk velen) best wel tegen de borst. Het gaat niet om dat woord, de context is veel belangrijker. Ik zou ook graag zien dat moddereters wat meer de moeite nemen eerst de inhoud van een bericht te begrijpen voor ze met de superman knopjes gaan spelen.
Ik denk dat meer dikke huid en minder lange tenen het een heel stuk leuker zouden maken in het topic. De lol raakt er voor mij als bezoeker ook al een tijdje af om eerlijk te zijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.