Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Als je concrete vragen wil;Outerspace schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:54:
Het zal vast aan mij liggen, maar waar wil je nu exact feedback op vanuit de crew? "You're talking in riddles to me". Ik reageer meestal op grote stukken feedback en keer zelf niet elk dubbeltje op.
De eerste aangehaalde post gaat over het positieve in posts zien. In essentie prima maar er zit nogal een delta tussen iets positiefs zien en een negatiefs iets als positief uitleggen om het acceptabel te maken. Er is tot op heden nul context gegeven over welke zaken wel en niet acceptabel zijn.
De tweede post en de essentie van de discussie gaat over het knippen van in dit geval mijn post. Deels begrijpbaar maar ook deels niet vandaar enkele vragen die wellicht niet altijd even concreet erin staan;
- Waarom een knip van een hele post;
- Wat is jullie definitie van zuigen;
- Wat is voor jullie de basis van een discussie en wat zijn zaken die erbuiten vallen
- Hoe bepalen jullie als modteam wanneer mensen intresse veinzen
- Waarom knipt het modteam een zogenoemde correcte en beleefde vraag
- Een mod die een sneer maakt in een knip is acceptabel?
- Tot hoever mag men clubs wegzetten zonder onderbouwing
en misschien wel de belangrijkste;
- Daarbij vraag ik me zeker af wat het doel feedback is.
[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 25-12-2020 10:11 ]
Verschillende oorzaken. Kan zijn dat de post in het geheel niet bijdroeg / offtopic was
• Wat is jullie definitie van zuigen;
Doorgaan en doorgaan over een bepaald punt.
• Wat is voor jullie de basis van een discussie en wat zijn zaken die erbuiten vallen
Hoor/wederhoor over een bepaald ite.
• Hoe bepalen jullie als modteam wanneer mensen intresse veinzen
Op basis van ervaring en soms na overleg
• Waarom knipt het modteam een zogenoemde correcte en beleefde vraag
In het algemeen knippen we daar niet in, tenzij het onder het zuiden valt.
• Een mod die een sneer maakt in een knip is acceptabel?
Wij trachtten sneerloos door het leven te gaan.
• Tot hoever mag men clubs wegzetten zonder onderbouwing
Liever niet
• Daarbij vraag ik me zeker af wat het doel feedback is.
Om hoor en wederhoor te geven aan elkaar en om te zien of we op bepaalde zaken verbeteringen kunnen doorvoeren.
Edit: Ik ga zo kerst vieren, iedereen alvast fijne dagen gewenst
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 25-12-2020 10:20 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Waarom wordt er door het modteam niet de keuze gemaakt om het bij de bron aan te pakken?Outerspace schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:19:
• Waarom een knip van een hele post;
Verschillende oorzaken. Kan zijn dat de post in het geheel niet bijdroeg / offtopic was
• Wat is jullie definitie van zuigen;
Doorgaan en doorgaan over een bepaald punt.
Dat uitgangspunt deel ik maar dan moet er wel afdoende ruimte gegeven worden en hopelijk gericht worden op onderbouwing van de statements die gemaakt worden. Als die mist is er geen basis voor hoor/wederhoor.• Wat is voor jullie de basis van een discussie en wat zijn zaken die erbuiten vallen
Hoor/wederhoor over een bepaald ite.
Interessant echter ook twijfelachtig. Vaker vraag ik om onderbouwing van meningen en dat is altijd nog op basis van interesse, dat hier een andere afweging gemaakt wordt is bijzonder en kan ik derhalve niet echt volgen;• Hoe bepalen jullie als modteam wanneer mensen intresse veinzen
Op basis van ervaring en soms na overleg
Zie reactie op eerste antwoord. Zuigen kan beter bij de bron aangepakt worden echter lijkt het prima te zijn. Zeker als je kijkt naar het verloop in dit topic. Lijkt mij bijzonder ontwenselijk maar ook daar is het van belang om context te geven over wat wel en niet acceptabel is.• Waarom knipt het modteam een zogenoemde correcte en beleefde vraag
In het algemeen knippen we daar niet in, tenzij het onder het zuiden valt.
Dat trachten is wellicht succesvol echter de uitwerking wat minder. Niet alle knips zijn zonder vorm van sneer. Dat is spijtig en het houden bij feiten is verstandiger echter wel een goed uitgangspunt• Een mod die een sneer maakt in een knip is acceptabel?
Wij trachtten sneerloos door het leven te gaan.
En toch gebeurt het met regelmaat, tot op heden zie je geen ingrepen zelfs als er TR's gemaakt worden. Nu kom je zelf in het geval dat een onderbouwing gevraagd wordt in zijn geheel geknipt wordt.• Tot hoever mag men clubs wegzetten zonder onderbouwing
Liever niet
Voorop staat dat het vragen richting het modteam zijn en niet specifiek richting jou. Echter op basis van het gebrek aan terugkoppeling of blijk van reactie ben ik benieuwd wat je als onderdeel van het modteam vind van het stuk wat ik poog te reconstrueren in deze post. Dat valt wellicht samen met;• Daarbij vraag ik me zeker af wat het doel feedback is.
Om hoor en wederhoor te geven aan elkaar en om te zien of we op bepaalde zaken verbeteringen kunnen doorvoeren.
Het huidige beeld is dat AZ een klaagclub is, we ze zo weg mogen zetten maar ook dat we andere clubs zo mogen bestempelen omdat ze dat potentieel doen. Onderbouwing in deze casus is niet nodig want "Dat antwoord weet je zelf donders goed".Outerspace schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:24:
[...]
Die staat intern op de kaartPuur eredivisie gerelateerd kan in het Voetbal Randzaken topic, breder past een topic beter in Themaforum: Coronavirus, met evt een alias.
Fijne kerst!
Edit: Ik ga zo kerst vieren, iedereen alvast fijne dagen gewenstKan zijn dat er niet direct gereageerd wordt
Maar ik heb wel een vraag: waar komt die overijverigheid vandaan om alles tegenwoordig maar in "voetbal randzaken te droppen" ? Ik vind het behoorlijk irritant worden. Jullie slaan door.
Als van der Sar iets wel of niet zegt lijkt me dat allesbehalve een randzaak voor het Nederlandse voetbal, zeker als het bijvoorbeeld over tv of CL gelden gaat. Dat kon voorheen ook prima in het gewone topic.
Aangezien het weer heerlijk stil is, toch maar een kleine bumpNapo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:30:
[...]
Waarom wordt er door het modteam niet de keuze gemaakt om het bij de bron aan te pakken?
[...]
Voorop staat dat het vragen richting het modteam zijn en niet specifiek richting jou. Echter op basis van het gebrek aan terugkoppeling of blijk van reactie ben ik benieuwd wat je als onderdeel van het modteam vind van het stuk wat ik poog te reconstrueren in deze post. Dat valt wellicht samen met;
Je hebt de vraag ook gesteld in een DM/PM gesprek met @tweakduke . Daar heb je al een aantal antwoorden gekregen. In je bump stel je de volgende vraag:Napo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:34:
[...]
Aangezien het weer heerlijk stil is, toch maar een kleine bump
Wie zegt dat wij de keuze niet maken door het bij de bron aan te pakken? Dat proberen wij in alle gevallen namelijk wel. Maar misschien zie jij een andere bron dan wij of achten wij het niet nodig om op die andere post te acteren. Dat kan een beslissing zijn die op dat moment gemaakt wordt.Waarom wordt er door het modteam niet de keuze gemaakt om het bij de bron aan te pakken?
Ik denk dat er meer met de TR's gedaan wordt dan dat deze worden gelezen en worden weggegooid. Dus voor de TR indiener misschien niet inzichtelijk, mogelijk dat we daar iets voor moeten verzinnen. Echter zou dat inhouden dat jouw DM box of van een ander overlooptEn toch gebeurt het met regelmaat, tot op heden zie je geen ingrepen zelfs als er TR's gemaakt worden. Nu kom je zelf in het geval dat een onderbouwing gevraagd wordt in zijn geheel geknipt wordt.
En het bijzondere blijft dat er consequent een vraag ontweken wordt. Wellicht moet @Orion84 erin getagged wordenOuterspace schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:49:
[...]
Je hebt de vraag ook gesteld in een DM/PM gesprek met @tweakduke . Daar heb je al een aantal antwoorden gekregen.
Dat wordt niet gedaan en vervolgens wordt verbaasd gereageerd dat er nog feedback verwacht wordt.
Zoals hierboven en ook in een eerder aangehaalde casus wordt de bron genegeerd. Dan kan je inderdaad de bron beleggen bij diegene die een vraag stelt maar dan is de definitie van een bron nogal twijfelachtig.In je bump stel je de volgende vraag:
[...]
Wie zegt dat wij de keuze niet maken door het bij de bron aan te pakken? Dat proberen wij in alle gevallen namelijk wel. Maar misschien zie jij een andere bron dan wij of achten wij het niet nodig om op die andere post te acteren. Dat kan een beslissing zijn die op dat moment gemaakt wordt.
Dat zou een positieve ontwikkeling zijn. De verwachting is ook wel dat er meer mee gedaan wordt dank enkel lezen en weggooien maar een niet gesloten feedbackloop heeft inherent nadelen.[...]
Ik denk dat er meer met de TR's gedaan wordt dan dat deze worden gelezen en worden weggegooid. Dus voor de TR indiener misschien niet inzichtelijk, mogelijk dat we daar iets voor moeten verzinnen.
We gaan serieus het niveau bereiken waar we gaan stellen dat mijn DM-box vol zou stromen? En dan verrast zijn dat men er wel een keer klaar mee is?Echter zou dat inhouden dat jouw DM box of van een ander overloopt
Dus ik geef je wel feedback, het antwoord zint je niet en ga je hier verder. Dat mag allemaal, naar ga niet de boel lopen verdraaien aub.Napo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:40:
[...]
En het bijzondere blijft dat er consequent een vraag ontweken wordt. Wellicht moet @Orion84 erin getagged worden. Niet heel verrassend en ook een reden waarom ik heb aangegeven dat het via DM niet mijn voorkeur geniet. Waarbij @tweakduke ook aangeeft om met feedback te komen maar in dit geval meer tijd te nemen om met feedback op de knip te geven.
Dat wordt niet gedaan en vervolgens wordt verbaasd gereageerd dat er nog feedback verwacht wordt.
[...]
Zoals hierboven en ook in een eerder aangehaalde casus wordt de bron genegeerd. Dan kan je inderdaad de bron beleggen bij diegene die een vraag stelt maar dan is de definitie van een bron nogal twijfelachtig.
[...]
Dat zou een positieve ontwikkeling zijn. De verwachting is ook wel dat er meer mee gedaan wordt dank enkel lezen en weggooien maar een niet gesloten feedbackloop heeft inherent nadelen.
[...]
We gaan serieus het niveau bereiken waar we gaan stellen dat mijn DM-box vol zou stromen? En dan verrast zijn dat men er wel een keer klaar mee is?
De sfeer was afgelopen weekenden prettig in de voetbaltopics dat mag ook wel eens gezegd worden
Waar heb jij ook maar enige reactie gezien op de vraag om enige reactie op de reconstructie als deze?tweakduke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
[...]
Dus ik geef je wel feedback, het antwoord zint je niet en ga je hier verder. Dat mag allemaal, naar ga niet de boel lopen verdraaien aub.
Ik ontwijk geen enkele vraag, het zou onbewust zijn als dit wel gebeurde.Napo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:40:
[...]
En het bijzondere blijft dat er consequent een vraag ontweken wordt. Wellicht moet @Orion84 erin getagged worden. Niet heel verrassend en ook een reden waarom ik heb aangegeven dat het via DM niet mijn voorkeur geniet. Waarbij @tweakduke ook aangeeft om met feedback te komen maar in dit geval meer tijd te nemen om met feedback op de knip te geven.
Zoals ik ook al aangaf, pakken we zoveel mogelijk de bron aan. Dus daar kan ik verder niks meer over zeggen (icm mijn vorige post)Zoals hierboven en ook in een eerder aangehaalde casus wordt de bron genegeerd. Dan kan je inderdaad de bron beleggen bij diegene die een vraag stelt maar dan is de definitie van een bron nogal twijfelachtig.
CheckDat zou een positieve ontwikkeling zijn. De verwachting is ook wel dat er meer mee gedaan wordt dank enkel lezen en weggooien maar een niet gesloten feedbackloop heeft inherent nadelen.
Het is een voorbeeld @Napo, een voorbeeld. Als iemand anders de vraag had beantwoord, dan had die persoon hetzelfde antwoord gekregen. Niet te zwart/wit denken aub.We gaan serieus het niveau bereiken waar we gaan stellen dat mijn DM-box vol zou stromen? En dan verrast zijn dat men er wel een keer klaar mee is?
Dat is in je DM met @tweakduke al uitgebreid besproken en een week geleden nogmaals toegelicht dat je het met die uitleg zult moeten doen. Dan hier door blijven zeuren daarover is dus niet de bedoeling.Napo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:00:
[...]
Waar heb jij ook maar enige reactie gezien op de vraag om enige reactie op de reconstructie als deze?
Als je het niet eens bent met een beslissing van een mod en er met die mod in kwestie niet uitkomt kan je bij mij aankloppen. Hier in het feedbacktopic blijven doorzeuren over een individuele modactie van meer dan een maand geleden is in elk geval niet de bedoeling.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het is mijns inziens zeker niet uitgebreid besproken en vandaar dat de vraag ook terugkomt. Er is enkel aangegeven dat het niet goed is gevallen. Niet goed gevallen is niet echt een uitleg waarom keuzes gemaakt zijn. Juist de uiteenzetting in de post geeft voor mij de bijzondere ontwikkelingen in de gevoerde discussie.Orion84 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:57:
[...]
Dat is in je DM met @tweakduke al uitgebreid besproken en een week geleden nogmaals toegelicht dat je het met die uitleg zult moeten doen. Dan hier door blijven zeuren daarover is dus niet de bedoeling.
Je kan het inderdaad bestempelen als zeuren, dank voor dat waardeoordeel. Dat geeft in ieder geval een afdoende beeld in de waardering van feedback.
En ook hier, het begint bij nul reactie geven over een specifieke post die de ontwikkelingen uiteenzet. Als er niets mee gedaan wordt en er dus nog steeds onduidelijkheid is over hoe bepaalde zaken bediscussieerd mogen worden is het wellicht goed dat er iets mee gedaan wordt. Het dan gooien op de verstreken tijd is te gemakkelijk, het is nu te laat dus doen we er niets mee.Als je het niet eens bent met een beslissing van een mod en er met die mod in kwestie niet uitkomt kan je bij mij aankloppen. Hier in het feedbacktopic blijven doorzeuren over een individuele modactie van meer dan een maand geleden is in elk geval niet de bedoeling.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ook treffend dat (wederom) voornamelijk de reacties van Ajacieden zijn verdwenen en/of aangepast en de reacties daarop wél blijven staan.
Resultaat: Eén onoverzichtelijke bende door uiterst selectief ingrijpen, zoals b.v.;
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L3PqRyCFT7gj6ymtNz327khs.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SQqAr0SKf6Qs7YucXNa2eQtn.jpg?f=user_large)
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Een tip: je kritiek op een wat minder verwijtende toon schrijven helpt. Dat hebben we je al vaker gevraagd.
Wat is er mis met de twee reacties uit het plaatje? Het kan natuurlijk prima zo zijn dat een post niet door de beugel kan maar de reactie daarop nog wel. Dan zie je dus "knip" staan. Dat zien we wel vaker.OPSLAGHOND schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:16:
Ramzzz maakt er weer eens een onoverzichtelijke bende van in het voetbaltopic, zit voor de verandering maar weer eens uiterst selectief reacties weg te modden maar de posts/reacties die daaraan voorafgaan of daar weer op volgen blijven vanzelfsprekend staan en/of worden nauwelijks aangepast.
Ook treffend dat (wederom) voornamelijk de reacties van Ajacieden zijn verdwenen en/of aangepast en de reacties daarop wél blijven staan.
Resultaat: Eén onoverzichtelijke bende door uiterst selectief ingrijpen, zoals b.v.;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is vervelend maar dat moet je dan niet de moderator verwijten maar degene die het verwijderde bericht gepost heeft. @Ramzzz doet in dat geval gewoon zijn werk. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Het is niet voor niets teruggedraaid.D-e-n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:26:
[...]
Wat is er mis met de twee reacties uit het plaatje? Het kan natuurlijk prima zo zijn dat een post niet door de beugel kan maar de reactie daarop nog wel. Dan zie je dus "knip" staan. Dat zien we wel vaker.
Dat is vervelend maar dat moet je dan niet de moderator verwijten maar degene die het verwijderde bericht gepost heeft. @Ramzzz doet in dat geval gewoon zijn werk. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Ik snap niet wat je bedoelt. Jouw reactie hier staat er weer maar die "knips" in de plaatjes die je post staan er nog gewoon? Twee minuten terug in elk geval nog wel.
Alleen je hebt nu geen idee waar de reactie over gaat, aangezien het een reactie is op <knip>.D-e-n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:26:
[...]
Wat is er mis met de twee reacties uit het plaatje? Het kan natuurlijk prima zo zijn dat een post niet door de beugel kan maar de reactie daarop nog wel. Dan zie je dus "knip" staan. Dat zien we wel vaker.
Als je het toevallig gelezen hebt voor de knip, dan begrijp je het waarschijnlijk nog wel, maar als je later komt lezen zie je uitgebreide reacties op <knip>
Maar dat is een algemeen dingetje, een probleem van <knippen>.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat hoort bij het knippen inderdaad. Daarom snap ik de verwijten niet zo want dan zou men nooit meer mogen knippen. Lijkt me ook niet de bedoeling. Volgens mij heeft het ook prima uitgepakt uiteindelijk want het topic loopt verder toch wel normaal toch?Martinusz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:20:
[...]
Alleen je hebt nu geen idee waar de reactie over gaat, aangezien het een reactie is op <knip>.
Als je het toevallig gelezen hebt voor de knip, dan begrijp je het waarschijnlijk nog wel, maar als je later komt lezen zie je uitgebreide reacties op <knip>
Maar dat is een algemeen dingetje, een probleem van <knippen>.
Oh ja zeker, al denk ik zonder knip dat het ook prima had doorgelopen hoorD-e-n schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:31:
[...]
Dat hoort bij het knippen inderdaad. Daarom snap ik de verwijten niet zo want dan zou men nooit meer mogen knippen. Lijkt me ook niet de bedoeling. Volgens mij heeft het ook prima uitgepakt uiteindelijk want het topic loopt verder toch wel normaal toch?
Dat vind ik overigens weleens storend:
Topic is allang en breed 3 pagina's verder en het onderwerp is soms allang veranderd en dan gaat men knippen in reacties pagina's terug. Gevolg boze users komen in dit topic klagen, terwijl het niet eens meer relevant onderwerp is in het topic.
Dan denk ik...misschien even eerst kijken of het topic nog gewoon loopt of ontspoord is, als het allang weer gewoon loopt lekker laten gaan*.
*behalve als er natuurlijk echt nare dingen staan op de man of iets dergelijks.
Maar goed, er zijn ook gewoon users die eens naar zichzelf moeten kijken
Persoonlijk vind ik het vervelender als het pas dagen later geknipt wordt, dat proberen we dan ook zoveel mogelijk te voorkomen.
In dit geval waren het quotes met sneren / verwijten op de man die eruit zijn geknipt.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax is qua fanschare groot. Echter wordt er (soms kunnen de heren Rotterdammers er ook wat van) zelden tot nooit zo hard gescholden op Ajax zelf als door diezelfde fanschare. Draait de mening soms richting een speler, trainer of zienswijze van een beleidsvoerder van een andere club dan Ajax dan komt steevast het wij vs zij argument weer om de hoek en voelen anderen zich niet welkom. De afgelopen tijd onthoud ik me altijd van dergelijke discussies maar desalniettemin heb ik eens wat argumenten van eerder erbij gehaald of gewoon heel simpele statistiek erbij gepakt [wedstrijd club x - aanwezige personen club x].
Hetgeen daar heel erg opvalt is dat er onder Ajacieden en Feyenoorders veel gebabbeld wordt zodra de clubs actief zijn en dat dat bij PSV (zeker buiten de grote wedstrijden om) een heel stuk minder is - nee dat is geen verwijt-. Geen mening maar een feit, zie de activiteiten maar eens. Vorig jaar kwam daar regelmatig om de hoek dat er 'geen tijd om te babbelen was' want men zat in het stadion. Nu is dat argument er niet maar toch blijven er veel afwezig. Echter is er een arbitraire beslissing of iets anders waar over geklaagd kan worden dan komen van heinde en verre de boeroepers en 'andere kleuren fans' opeens acte de présence geven. Wellicht is het voor die lui een keer verstandig om de blik iets meer te verbreden op het voetbal in zijn geheel. Er zijn altijd Ajacieden die daar excessief op reageren maar ook dat kan ik wel begrijpen. Het niet eens zijn met besluit X of besluit Y is prima maar om dan een droge niet onderbouwde oneliner te droppen is simpelweg dom.
Nooit inhoudelijk praten over Feyenoord maar bij elk tegendoelpunt overdreven blij komen doen in het topic is gewoon sfeerverziekend en niet constructief. Zo simpel is dat. Aan de andere kant mag het olifantenhuidje bij sommigen ook nog wel iets groeien soms. Het credo dat newbies niet welkom zijn of mensen zich er niet thuis voelen vind ik persoonlijk ook onterecht. Tijdens een wedstrijd zijn er emoties en mist er her en der een smiley (om duiding te geven) gelijk aan hoe dat ook gebeurt op het voetbalveld in het echt. Daar zie ik ook zelden tot nooit vreemde ingrepen op posts die elders op het forum niet getolereerd zouden worden.
Ik volg niet altijd het gedrag van de mods tot op het tiende cijfer achter de komma maar men zou soms kunnen beginnen met de hand iets meer in eigen boezem mogen steken - en dan bedoel ik de users en niet de mods.
Ik vraag me dan wel weer af wat je hiermee in essentie wilt pogen te zeggen.Typhone schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:39:
Hetgeen daar heel erg opvalt is dat er onder Ajacieden en Feyenoorders veel gebabbeld wordt zodra de clubs actief zijn en dat dat bij PSV (zeker buiten de grote wedstrijden om) een heel stuk minder is - nee dat is geen verwijt-. Geen mening maar een feit, zie de activiteiten maar eens. Vorig jaar kwam daar regelmatig om de hoek dat er 'geen tijd om te babbelen was' want men zat in het stadion. Nu is dat argument er niet maar toch blijven er veel afwezig. Echter is er een arbitraire beslissing of iets anders waar over geklaagd kan worden dan komen van heinde en verre de boeroepers en 'andere kleuren fans' opeens acte de présence geven. Wellicht is het voor die lui een keer verstandig om de blik iets meer te verbreden op het voetbal in zijn geheel. Er zijn altijd Ajacieden die daar excessief op reageren maar ook dat kan ik wel begrijpen. Het niet eens zijn met besluit X of besluit Y is prima maar om dan een droge niet onderbouwde oneliner te droppen is simpelweg dom.
Precies dat wat er staat. Feyenoorders en Ajacieden zijn wat actiever als hun clubs spelen dan PSV’ers (waarvan men redelijkerwijs kan vermoeden dat het PSV’ers zijn).Napo schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:24:
[...]
Ik vraag me dan wel weer af wat je hiermee in essentie wilt pogen te zeggen.
Is er plots discussie over een handsbal over vermeende rode kaart dan komt zeer regelmatig alles en iedereen opeens uit de holen gekropen om een mening te hebben. Maar zodra het normaal (doordeweeks) gewoon over voetbal gaat is een deel niet geneigd zich in de normale overkoepelende discussie te mengen.
Dan kan men hier keer op keer (de oorzaak van het handelen van mods) verhaal komen halen maar men kan ook eens besluiten in het algemeen mee te praten. De bekende namen die ik al eens genoemd heb valt goed mee te babbelen of het nu Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Twente of wie dan ook betreft. Een ander deel accepteert alleen maar kritiek door ‘ja maar jullie...’ ipv dat er eens gekeken wordt naar wat er gezegd wordt. Financiën PSV? Meteen het vingertje naar Ajax. Van der Sar? Meteen het vingertje naar de club van Zuid. Jeugdspeler? Meteen het herenakkoord en walging over en weer. Enz enz enz.
Als de mensen die zich nooit in die discussies mengen maar wel even een sneer komen uitdelen als Malen, Tadic of Jorgensen een strafschop krijgen eens een trap onder hun hol krijgen dan wordt de sfeer er snel beter op. De facto is het zo dat het heel anders opgevat wordt wanneer @ph4ge kritiek heeft op Ajax dan wanneer loeikoei888 (fictief) kritiek heeft. Om de simpele reden dat zo iemand vaker in positieve discussies zit.
Daar hoef je helemaal geen achterdocht achter te zoeken maar normaal boerenverstand gebruiken. Hetzelfde geldt voor zogenaamde Ajax supporters die door de week nooit te zien zijn maar bij grotere (vaak) wedstrijden opeens tegen iedereen die niet pro Ajax is een grote mond opzetten. Ik zou zeggen ‘moven’ met die lui.
Het zijn natuurlijk uitlopende discussies. De rode kaart - en alles daar omheen - zijn sterker gerelateerd aan voetbal waar de dat doordeweeks nogal wat anders is. Niet iedereen zoekt het om de "randzaken" om het voetbal heen te praten. Op basis daarvan moet je denk ik ook niet een conclusie willen trekken. Een deel doet het beiden en een ander deel maakt een keuze (wellicht met wat uitstappen). Daar is wat mij betreft helemaal niets mis mee.Typhone schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Precies dat wat er staat. Feyenoorders en Ajacieden zijn wat actiever als hun clubs spelen dan PSV’ers (waarvan men redelijkerwijs kan vermoeden dat het PSV’ers zijn).
Is er plots discussie over een handsbal over vermeende rode kaart dan komt zeer regelmatig alles en iedereen opeens uit de holen gekropen om een mening te hebben. Maar zodra het normaal (doordeweeks) gewoon over voetbal gaat is een deel niet geneigd zich in de normale overkoepelende discussie te mengen.
Het voelt - en dat is mijn interpretatie - dat er een link gelegd wordt tussen deelname buiten wedstrijden en hoe men zich dan mengen in de tijd van tijdens/kort na wedstrijden. Dat komt voor mij in ieder geval raar over, waarom zou je daar zo'n link tussen willen maken? Dat men er enkel komt om te roepen dat "speler X kan er niets van", "club Y is echt matig!" moet je niet willen en dat komt gelukkig ook weinig voor, het voornaamste wat je nog wel eens ziet zijn inderdaad (vorige post van je) de droge oneliners zonder onderbouwing. Je moet echter niet vergeten dat juist momenten met grote impact (penalties, rode kaarten, grove fouten) veel meer discussiewaarde hebben dan vele andere situaties, meer deelnemers is dan niet een onlogisch gevolg.Dan kan men hier keer op keer (de oorzaak van het handelen van mods) verhaal komen halen maar men kan ook eens besluiten in het algemeen mee te praten. De bekende namen die ik al eens genoemd heb valt goed mee te babbelen of het nu Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Twente of wie dan ook betreft. Een ander deel accepteert alleen maar kritiek door ‘ja maar jullie...’ ipv dat er eens gekeken wordt naar wat er gezegd wordt. Financiën PSV? Meteen het vingertje naar Ajax. Van der Sar? Meteen het vingertje naar de club van Zuid. Jeugdspeler? Meteen het herenakkoord en walging over en weer. Enz enz enz.
Als de mensen die zich nooit in die discussies mengen maar wel even een sneer komen uitdelen als Malen, Tadic of Jorgensen een strafschop krijgen eens een trap onder hun hol krijgen dan wordt de sfeer er snel beter op. De facto is het zo dat het heel anders opgevat wordt wanneer @ph4ge kritiek heeft op Ajax dan wanneer loeikoei888 (fictief) kritiek heeft. Om de simpele reden dat zo iemand vaker in positieve discussies zit.
Daar hoef je helemaal geen achterdocht achter te zoeken maar normaal boerenverstand gebruiken. Hetzelfde geldt voor zogenaamde Ajax supporters die door de week nooit te zien zijn maar bij grotere (vaak) wedstrijden opeens tegen iedereen die niet pro Ajax is een grote mond opzetten. Ik zou zeggen ‘moven’ met die lui.
Alles afwimpelen door te wijzen naar andere clubs is overigens mijns inziens ook niet wenselijk, vergelijkingen trekken met andere clubs kan dan natuurlijk weer wel zolang het maar in het juiste perspectief geplaatst wordt.
Niet geheel onbelangrijk: het ging met name over de onterechte ingreep/ingrepen, die daarna zijn teruggedraaid.tweakduke schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:45:
In dit geval waren het quotes met sneren / verwijten op de man die eruit zijn geknipt.
[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 31-01-2021 13:24 ]
Wat is er dan teruggedraaid? Het enige wat er (voor zover ik zie) is teruggedraaid is jouw bericht hier in de feedback. De geknipte stukken, ook die van jou, zie ik niet terug hoor. Die afbeelding zoals je die postte is nog intact met dezelfde "knips"OPSLAGHOND schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:23:
[...]
Niet geheel onbelangrijk: het ging met name over de onterechte ingreep/ingrepen, die daarna zijn teruggedraaid.
(Wel verstandig om dat topic even af te laten koelen trouwens)
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Intelligente lockdown van het topicsnmght schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:13:
@Ramzzz wat is eigenlijk de afweging om het topic helemaal dicht te gooien i.p.v. te volstaan met een modbreak? Dat je e.e.a. aan wil passen snap ik ook wel maar helemaal op slot vind ik erg heftig. De lockdown is al pittig genoeg als er niet ook nog topics op slot gedaan worden.
Ik ben aan het opschonen, en terwijl ik dat doe komen er weer 3 TR's bij.snmght schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:13:
@Ramzzz wat is eigenlijk de afweging om het topic helemaal dicht te gooien i.p.v. te volstaan met een modbreak? Dat je e.e.a. aan wil passen snap ik ook wel maar helemaal op slot vind ik erg heftig. De lockdown is al pittig genoeg als er niet ook nog topics op slot gedaan worden.
Dweilen met de kraan open is niet zo mijn ding.
En dan heb je even 3 minuten geen toegang... the horror...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik vind deze toevoeging onnodig en denigrerend. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je in een andere context of tijdens een van je bezemacties een vergelijkbare post weg zou modereren. Wat maakt nou dat je zelf dan wel woorden van zulke strekking plaatst?
Zoals al eerder uit en te na uitgelegd, is het best even mogelijk om een paar minuten adempauze te houden, terwijl iemand tijdens zijn kostbare tijd een moderatie uitvoert.snmght schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:34:
[...]
Ik vind deze toevoeging onnodig en denigrerend. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je in een andere context of tijdens een van je bezemacties een vergelijkbare post weg zou modereren. Wat maakt nou dat je zelf dan wel woorden van zulke strekking plaatst?
Dat jij koste wat kost moet en zal reageren is, tja... bijzonder.
Hoe wil je anders dat ik dat zie? Verplaats je eens in wat een moderator te doen heeft - onder werktijd, nota bene.
En de manier waarop is niets anders dan trollen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 05-02-2021 12:40 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Voordat er een ellelange discussie gaat ontstaan, ik denk dat smiley en begeleidend schrijven niet helemaal op de juiste plaats staatRamzzz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:39:
[...]
Zoals al eerder uit en te na uitgelegd, is het best even mogelijk om een paar minuten adempauze te houden, terwijl iemand tijdens zijn kostbare tijd een moderatie uitvoert.
Dat jij koste wat kost moet en zal reageren is, tja... bijzonder.
Hoe wil je anders dat ik dat zie? Verplaats je eens in wat een moderator te doen heeft - onder werktijd, nota bene.
Gaan we op letten
Rest mij nog te zeggen dat ik denk dat het verstandig is om niet onder tijdsdruk te modereren, @Ramzzz. Per DM gaf je ook aan wel meer te doen te hebben en aan het werk te zijn en ook nu gaat het weer over je kostbare tijd. Wellicht is dat ook de reden dat het niet altijd even secuur gaat of zoals het 'heurt', maar laat het dan gewoon even gaan en kijk er naar als je wel tijd hebt. Je doet het niet alleen, je hebt ook je collega moderators nog.
Sorry maar ik vind dat je nu echt van... niks.. een olifant maakt.snmght schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:34:
[...]
De ingreep was kort, met toelichting, echt niks op aan te merken.
Als je eigenlijk geen tijd hebt maar haastig te werk gaat kun je wellicht beter niets doen.
Het slotje was overigens terecht, de rest is weer random.
De "rode draad" is in dit geval een mogelijke misdraging van een gebruiker / gebruikers (even verder gekeken dan afgelopen dag), anders hoeft de mod namelijk niet in te grijpenOPSLAGHOND schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:50:
Jammer dat wederom een mod de rotzooi gecreëerd door een ander mag opruimen, zien jullie deze rode draad überhaupt?
Als je eigenlijk geen tijd hebt maar haastig te werk gaat kun je wellicht beter niets doen.
Het slotje was overigens terecht, de rest is weer random.
De rest van de feedback (geen tijd, haastig te werk) neem ik van harte.
[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 05-02-2021 13:46 ]
Dit soort opmerkingen van een moderator vind ik ongepast. Een moderator dient toch zoveel mogelijk objectief te zijn? Met dit soort opmerkingen wordt iets geïnsinueerd en kan opgevat worden als troll.....?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Daar heb ik al een reactie op gegeven: Outerspace in "Sport Feedback"ST10©DE schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:38:
[...]
Dit soort opmerkingen van een moderator vind ik ongepast. Een moderator dient toch zoveel mogelijk objectief te zijn? Met dit soort opmerkingen wordt iets geïnsinueerd en kan opgevat worden als troll.....?
Intern hebben we daar al het eea over gesproken, daarom ook mijn reactie.
Excuus, maar als ik mij niet vergis schrijft u dat "de smiley op de verkeerde plaats staat". Dit houdt, mijns inziens, in dat deze gepast is, maar ergens anders in post geplaatst had moeten worden?Outerspace schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:46:
[...]
Daar heb ik al een reactie op gegeven: Outerspace in "Sport Feedback"
Intern hebben we daar al het eea over gesproken, daarom ook mijn reactie.
En het "gaan we op letten" is een terugkomende term.
[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 05-02-2021 23:53 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
U? We spreken hier elkaar aan met je, ik hoef niet weggezet te worden als die je moet aanspreken met uST10©DE schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:52:
[...]
Excuus, maar als ik mij niet vergis schrijft u dat "de smiley op de verkeerde plaats staat". Dit houdt, mijns inziens, in dat deze gepast is, maar ergens anders in post geplaatst had moeten worden?
En het "gaan we op letten" is een terugkomende term.
Ik schrijf dat de plek verkeerd is en dat ie beter weg had kunnen blijven
Een discussie over statistiek, data-analyses, verwachte doelpunten of clean sheets past beter in het randzaken topic.
Over een los Ajax topic:
Dat faciliteren we niet. Straks krijgen we 18 losse topics puur van de Eredivisie, willen we de Jupiler League, de Belgische competitie en misschien ook wel alle andere buitenlandse clubs faciliteren. Dat zie ik (en mijn collega's ook) niet zitten. Dat men aangeeft dat er veel Ajax nieuws is, volledig mee eens. Blijkbaar kunnen de anderen (van andere clubs) er niet tussenkomen, is er niet veel te melden, is men bang dat het onder sneeuwt, verwacht men vervelende reacties of speelt er wat anders. Daar is weinig aan te doen, men mag het altijd bij mij melden. Ik vind het persoonlijk wel leuk om iets over FC Groningen of FC Emmen te lezen, maar supporters van die verenigingen zeggen er niet veel over
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Het is Schmidt, niet smith. Dat is een behoorlijke spelfout als je nog al wat letters mistcarpebios schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:32:
@Outerspace Hoezo is mijn post aangepast met een spelfout. En wordt dat gelabeld als verbastering van een naam? Graag wat uitleg van dit enge gedrag.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Als je feedback wil geven of ontvangen, dan kan je beter een goed gesprek faciliteren en inhoudelijk op punten in gaan. Op deze manier lukt dat niet kan ik je vertellen.carpebios schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:39:
Mijn god, in wat voor tijd leven we. Sorry voor mijn voorouders dat ik Nederlands ben en niet Duits en dat ik in mijn snelheid de ch mis. Wat een cancelcultuur gedrag. Daar letten we niet meer op, als je dat in de het echte leven doortrekt..... Sorry, maar wat een mierenneukerij. Tevens valt mij op dat er wel veel negatief gelabeld wordt hier, alles is express of met DUIVELSE bedoeling hier. Of, en nu wordt het helemaal leuk, we letten er niet meer op, iedereen aan de schandpaal!
Ik heb tevens ook een post van je verwijderd. Moderatie betwisten binnen het topic is nooit de bedoeling.
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 18-02-2021 22:55 ]
Kijkende naar de huidige discussies en eveneens aangehaalde zaken gedurende de tijd tussen het initiële statement en nu lijkt de splitsing er niet te zijn en/of niet gehandhaafd te worden. Wat is nu exact het doel en wat gaat de uitwerking worden van deze maatregel?Outerspace schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:31:
Ook even hier geplaatst ivm feedback:
Een discussie over statistiek, data-analyses, verwachte doelpunten of clean sheets past beter in het randzaken topic.
Kijk, Ajakkes of Micro$choft daarvan is de intentie duidelijk. ik zie namelijk ook niet hoe deze 'verbastering' negatief uitgelegd kan worden want dat is vaak de intentie daarvan.
Dat het hier anders door hem geformuleerd had kunnen worden, daar ben ik het mee eens.
[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 19-02-2021 10:46 ]
Volgens mij bedoelde @Outerspace dat een discussie over statistiek, een meta-discussie over de zin en onzin van bijvoorbeeld xG, niet in het reguliere topic hoort. Dat wil niet zeggen dat er geen enkele statistiek meer de revue mag passeren in het topic. Zo interpreteer ik hem althans.Napo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:43:
[...]
Kijkende naar de huidige discussies en eveneens aangehaalde zaken gedurende de tijd tussen het initiële statement en nu lijkt de splitsing er niet te zijn en/of niet gehandhaafd te worden. Wat is nu exact het doel en wat gaat de uitwerking worden van deze maatregel?
Dat vergezochte combinaties van ploegen / jaren sinds gebeurtenis x niet sfeerverhogend zijn is weer een ander verhaal overigens.
oooh, zo had ik hem niet gelezensnmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:46:
[...]
Volgens mij bedoelde @Outerspace dat een discussie over statistiek, een meta-discussie over de zin en onzin van bijvoorbeeld xG, niet in het reguliere topic hoort. Dat wil niet zeggen dat er geen enkele statistiek meer de revue mag passeren in het topic. Zo interpreteer ik hem althans.
my bad, en dat lijkt me ook een prima uitgangspunt dan !
[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 19-02-2021 10:48 ]
Zeer zeker, en met in ogenschouw nemend de voorgeschiedenis van het topic is het op zijn minst bijzonder onhandig te noemen. De discussie die gevoerd kan worden kan op een veel betere manier aangesneden worden zoals "Ik ben vooral benieuwd hoe 'we' de Nederlandse ploegen internationaal competitiever kunnen maken.".snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:46:
[...]
Dat vergezochte combinaties van ploegen / jaren sinds gebeurtenis x niet sfeerverhogend zijn is weer een ander verhaal overigens.
@Napo, ik heb niks toe te voegen aan bovenstaand post van @snmght en de interpretatie is dan ook correct.snmght schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:46:
[...]
Volgens mij bedoelde @Outerspace dat een discussie over statistiek, een meta-discussie over de zin en onzin van bijvoorbeeld xG, niet in het reguliere topic hoort. Dat wil niet zeggen dat er geen enkele statistiek meer de revue mag passeren in het topic. Zo interpreteer ik hem althans.
Het lastige is dat ik geen voorstander ben van regeltjes om spontaniteit of discussie te remmen. Maar in deze situatie zou ik toch graag zien dat het samen beleven van een wedstrijd in een afgescheiden ajax chat topic plaats zou vinden om het centrale topic leesbaar te houden.
alles kan off-topic
Ik kom daar later nog op terug. Dat balletje zullen we intern even de rondo laten doen.
Volgens mij levert het merendeel van de aanwezige Ajax supporters een positieve bijdrage aan een inclusief klimaat hier. Ik wil me niet bezwaard gaan voelen om een post over Ajax te plaatsen omdat er al zo veel posts over Ajax staan.
Ik ontken niet dat wat je zegt klopt overigens; maar c'est helaas een beetje ca. Wat mij betreft mag er veel meer gepost worden door supporters van andere ploegen, ook over hun wedstrijden - maar meestal is het dan gewoon relatief stil. Hoe dat komt weet ik niet. Maar wat een beetje schuurt (gevoelsmatig) is dat er een groep niet-Ajax supporters is die vooral aanwezig is als Ajax iets aan te wrijven valt.
Mijn twee cent: niet wenselijk om een slowchat op te tuigen. Dan hebben we dus een regulier topic, Nederlands elftal topic, Randzaken topic, slowchat topic..
Lijkt me voor het modteam ook niet plezierig om dan bij te houden wat waar hoort.
[ Voor 43% gewijzigd door snmght op 22-02-2021 10:13 ]
Bij en tijdens wedstrijden moet je in de regel ook geen discussies willen aanslingeren. Daar is door de weeks meestal ruimte zat voor exclusief de grotere wedstrijden. Wat ik veel frappanter vind is dat er velen überhaupt niet zijn tijdens wedstrijden (wat wel kan). Met velen bedoel ik dus supporters waarvan de clubkleur bekend is.Ankona schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:09:
Een wat lastig punt waar ik al een tijdje over denk. Ik volg al vrij lang het voetbal topic (NL) en wat mij daar stoort is dat tijdens wedstrijden van Ajax daar een ons kent ons drukte ontstaat die je niet eens meer een slowchat kunt noemen. Bij wedstrijden van PSV of Feyenoord is het ook vaak wat drukker maar kun je nog gewoon doorlezen, bij een wedstirjd van Ajax mag regelmatig 10+ pagina's overslaan en zit feitelijk het topic op slot voor elke normale discussie.
Het lastige is dat ik geen voorstander ben van regeltjes om spontaniteit of discussie te remmen. Maar in deze situatie zou ik toch graag zien dat het samen beleven van een wedstrijd in een afgescheiden ajax chat topic plaats zou vinden om het centrale topic leesbaar te houden.
Ajacieden babbelen met Feyenoord, PSV, Ajax en sommige grote wedstrijden maar de eigen supporters zijn daar vaak veel minder bij betrokken. Zodra er bij Ajax wat dan ook te noteren valt dan blijken er vaak opeens heel wat lurkers de reageer knop te ontdekken. Die mensen zou ik willen verzoeken dat gedrag eens om te draaien. Dan krijg je geen tets tijdens Ajax wedstrijden als je wat negatiefs zegt + over andere clubs wordt er dan automatisch meer gesproken.
Nu ook gaat het weer over een opstelling van Ajax over keuzes die gemaakt zijn maar ik zie geen enkele discussie (op gisteren na) over de opstelling van PSV (die zeer merkwaardig was) of over het vertoonde spel. Feyenoord idem want daar is genoeg over te bespreken. En ik kan me zeer goed voorstellen dat Willem II en PEC Zwolle niet in detail besproken worden getuige de kleine kans op veel aanhang hier.
Even om wat duiding te geven van expliciete voorbeelden die ik heb:
Overtreding Rensch + Tagliafico tegen PSV. Enige momenten dat er heel veel clubkleuren tevoorschijn komen om dat aan te stippen (je ziet en hoort ze niet maar ze zijn er dus wel)
Penalty Tagliafico tegen Lille OSC. Veel boe en bah geroep.
Is dat erg? Nee dat is zeer zeker niet erg en juist de charme van het geheel. Maar die mensen zouden i.p.v.. op dat moment ook over de rest kunnen meebabbelen. De keuze om dat NIET te doen is een persoonlijke maar dan moet men niet achteraf gaan zeggen dat je er niet tussenkomt. Dat is overigens niet naar jou @Ankona bedoeld maar dat zul je al wel begrijpen. Maar ergens zitten die mensen dus de wedstrijd te kijken maar die voelen nul komma nul behoefte iets te zeggen totdat Ajax op een fout gewezen kan worden?
Dan oogst je wat je zaait.
[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 22-02-2021 09:58 ]
Teleurstelling en euforie horen er nu eenmaal bij.
En dat is bij elke club zo.
Waarom wordt dit iedere keer aangehaald?Typhone schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:50:
[...]
Wat ik veel frappanter vind is dat er velen überhaupt niet zijn tijdens wedstrijden (wat wel kan). Met velen bedoel ik dus supporters waarvan de clubkleur bekend is.
Lees hier eens terug.
Moet ik me dalijk bezwaard voelen om over PSV te praten omdat ik een Ajax bril op heb en het Ajax niveau zometeen te hoog wordt? Draai het maar eens om denk ik dan. Ik zie toch zelf ook wel dat er genoeg mensen niet aanwezig zijn. En zoals gezegd de acceptatiegraad van mensen die grappen terug maken of Ajax te kakken zetten is veel hoger bij de mensen die regelmatig posten dan bij de roepers die de hele week niks te melden hebben maar dan met suffe oneliners even komen flamen. Ik zal geen naming & shaming lijstje maken.
Heel simpel is het zo dat een @Ankona @ph4ge @Ramzzz @LZ86 @Maarten_E @ElPaco @carpebios veel meer tegengas kunnen geven dan enkele anderen. Die zijn er vaker, reageren algemeen mee (KNVB, andere clubs, voetbal an sich) en die kunnen dus wat harder tegengas geven. Nu zeg ik niet dat dat een vrijbrief is en ben ik voorstander van normaal gedrag richting iedereen maar ik kan er zelf ook wel pissig om worden als iemand 3 posts in een voetbaltopic heeft en 3x Tagliafico kapot haat maar verder inhoudelijk niks te melden heeft. Dát noem ik ongewenst.
[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 22-02-2021 10:11 ]
Zeker niet, we moeten oprecht eens ophouden met het zwaaien van de clubkleurkaart. Het is ontzettend vermoeiend dat mensen - hoewel dat minder gebeurt - weggezet worden omdat ze pro of anti een bepaalde club zijn. Het blijven aanhalen helpt daar niet bij.Typhone schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:03:
[...]
Lees hier eens terug.
Moet ik me dalijk bezwaard voelen om over PSV te praten omdat ik een Ajax bril op heb en het Ajax niveau zometeen te hoog wordt?
Eenieder beleeft een wedstrijd op zijn eigen manier, een deel zal zowel op het forum zitten en een deel zal zijn aandacht vooral bij de wedstrijd hebben. Beiden valide keuzes. Op basis daarvan moet je geen groepen willen diskwalificeren, dat wordt helaas vaker gedaan. Laat ze gewoon in hun waarde en deelnemen aan het topic wanneer ze het willen, niet wanneer jij het wil.Draai het maar eens om denk ik dan. Ik zie toch zelf ook wel dat er genoeg mensen niet aanwezig zijn.
Wat dat betreft zal niemand iets er op tegen hebben in het geval van je laatste punt, oneliners en flamen is vermoeiend maar spijtig genoeg gaat dat alle kanten op, lange leven een deel van de voetbalsupporters. De acceptatiegraad heeft natuurlijk een ander probleem zijnde het volume jegens één club of dat een club regelmaat door een bredere groep de ontvangende partij is. Voorbeelden zijn vaak genoeg aangehaald met bijvoorbeeld Feyenoord. Daarnaast zorgen de grappen er potentieel voor dat er weinig/geen nieuwe users erbij komen, dat is spijtig maar mijns inziens niet heel verwonderlijk.En zoals gezegd de acceptatiegraad van mensen die grappen terug maken of Ajax te kakken zetten is veel hoger bij de mensen die regelmatig posten dan bij de roepers die de hele week niks te melden hebben maar dan met suffe oneliners even komen flamen.
Dat zou inderdaad weinig meerwaarde hebben.Ik zal geen naming & shaming lijstje maken.
edit: Ah, je doet het toch...
Kapot haten en kritiek hebben op een speler zijn twee verschillende dingen. Met alle respect zelfs een groep vaste users hebben consequent kritiek op bepaalde spelers in het eigen team dan wel het team van tegenstanders. Labyad is daar een uitstekend voorbeeld van, Luuk de Jong was dat, Erik Ten Hag. Hoewel je daar prima argumenten over kan geven wordt dat vaak niet gedaan. Prima dat je stelt dat iemand enkel één speler haat voegt het weinig toe maar dat zou ook zo gelden voor het consequent bashen van spelers voor vaste gasten. Haalt het niveau van het topic zeker niet omhoog.Typhone schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:03:
ik kan er zelf ook wel pissig om worden als iemand 3 posts in een voetbaltopic heeft en 3x Tagliafico kapot haat maar verder inhoudelijk niks te melden heeft. Dát noem ik ongewenst.
Kunnen of mogen?Typhone schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:03:
Heel simpel is het zo dat een @Ankona @ph4ge @Ramzzz @LZ86 @Maarten_E @ElPaco @carpebios veel meer tegengas kunnen geven dan enkele anderen. Die zijn er vaker, reageren algemeen mee (KNVB, andere clubs, voetbal an sich) en die kunnen dus wat harder tegengas geven.
[ Voor 19% gewijzigd door Napo op 22-02-2021 10:19 ]
Nee dat doet ie niet, dat lijstje is juist GEEN shaming...Napo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:12:
Dat zou inderdaad weinig meerwaarde hebben.
edit: Ah, je doet het toch...
Geen shaming, wel namingtoolkist schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:21:
[...]
Nee dat doet ie niet, dat lijstje is juist GEEN shaming...
Beetje flauw om zijn betoog daarmee neer te willen halen, zijn punt is evengoed valide.
Alles is uiteindelijk een gevolg van het aantal deelnemers tijdens een wedstrijd en wie er dan deelneemt. Bij de grotere clubs zijn dat meer dan bij kleinere een logisch gevolg.
Gisteren wou ik zelf nog een reactie plaatsen toen PSV erg goed wegkwam in de eerste helft, maar uiteindelijk kwam het er niet van. Zo zal dat vaker gebeuren, ik kan zelf ook niet bij alle wedstrijden aanwezig zijn.
Waar ik eigenlijk op doel is het vage scheidvlak tussen enkel wedstrijd beleving en inhoudelijk opmerkingen maken over de wedstrijd.Typhone schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:50:
[...]
Bij en tijdens wedstrijden moet je in de regel ook geen discussies willen aanslingeren. Daar is door de weeks meestal ruimte zat voor exclusief de grotere wedstrijden. Wat ik veel frappanter vind is dat er velen überhaupt niet zijn tijdens wedstrijden (wat wel kan). Met velen bedoel ik dus supporters waarvan de clubkleur bekend is.
Ajacieden babbelen met Feyenoord, PSV, Ajax en sommige grote wedstrijden maar de eigen supporters zijn daar vaak veel minder bij betrokken. Zodra er bij Ajax wat dan ook te noteren valt dan blijken er vaak opeens heel wat lurkers de reageer knop te ontdekken. Die mensen zou ik willen verzoeken dat gedrag eens om te draaien. Dan krijg je geen tets tijdens Ajax wedstrijden als je wat negatiefs zegt + over andere clubs wordt er dan automatisch meer gesproken.
Nu ook gaat het weer over een opstelling van Ajax over keuzes die gemaakt zijn maar ik zie geen enkele discussie (op gisteren na) over de opstelling van PSV (die zeer merkwaardig was) of over het vertoonde spel. Feyenoord idem want daar is genoeg over te bespreken. En ik kan me zeer goed voorstellen dat Willem II en PEC Zwolle niet in detail besproken worden getuige de kleine kans op veel aanhang hier.
Even om wat duiding te geven van expliciete voorbeelden die ik heb:
Overtreding Rensch + Tagliafico tegen PSV. Enige momenten dat er heel veel clubkleuren tevoorschijn komen om dat aan te stippen (je ziet en hoort ze niet maar ze zijn er dus wel)
Penalty Tagliafico tegen Lille OSC. Veel boe en bah geroep.
Is dat erg? Nee dat is zeer zeker niet erg en juist de charme van het geheel. Maar die mensen zouden i.p.v.. op dat moment ook over de rest kunnen meebabbelen. De keuze om dat NIET te doen is een persoonlijke maar dan moet men niet achteraf gaan zeggen dat je er niet tussenkomt. Dat is overigens niet naar jou @Ankona bedoeld maar dat zul je al wel begrijpen. Maar ergens zitten die mensen dus de wedstrijd te kijken maar die voelen nul komma nul behoefte iets te zeggen totdat Ajax op een fout gewezen kan worden?
Dan oogst je wat je zaait.
Als er een doelpunt valt en 15 man reageert enkel met een "Boem", "Yesss", "BAM", "Pietje Puk!!!!!!!", "Lekkerrrrrr" (en dan volgen daar dan weer reacties op) dan voegt dat weinig toe. In mijn ogen is dat dan ook verstorende ruis. Ik zie liever dat iemand die iets opvalt in het spel dat opmerkt en anderen dan de kans hebben daar ook naar te kijken en er wat over te vinden.
(En wat betreft mijn actieve deelname tijdens wedstrijden.... de wedstrijden die ik echt kijk zit ik op de bank voor de tv met een biertje in de hand. Dit forum is dan heel ver weg)
alles kan off-topic
Just sayin'.
Vind je? Blijkbaar moet er met regelmaat hier verteld worden hoe goed het bepaalde users het doen en dat ze daardoor blijkbaar meer kunnen en dat dat geaccepteerd wordt. Blijkbaar wordt een andere meetlat gelegd langs andere users die op andere momenten aanwezig zijn.tweakduke schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:28:
[...]
Beetje flauw om zijn betoog daarmee neer te willen halen, zijn punt is evengoed valide.
Dat het regelmatig hier terugkomt is bijzonder omdat juist de laagdrempeligheid van toetreding minder wordt. Op het zwart wit te maken, blijkbaar mag een nieuwe deelnemer minder kritisch zijn dan het meubilair.
Oh zeker, dat zal nooit anders zijn.Alles is uiteindelijk een gevolg van het aantal deelnemers tijdens een wedstrijd en wie er dan deelneemt. Bij de grotere clubs zijn dat meer dan bij kleinere een logisch gevolg.
Gisteren wou ik zelf nog een reactie plaatsen toen PSV erg goed wegkwam in de eerste helft, maar uiteindelijk kwam het er niet van. Zo zal dat vaker gebeuren, ik kan zelf ook niet bij alle wedstrijden aanwezig zijn.
- Naming & shaming hoort samen als deel van een Engelstalige uitspraak en richt zich uitsluitend op de negatieve gevallen niet op de positieve gevallen in die context
- Ik sneed de discussie over clubkleuren niet aan. Ik reageer er echter wel graag op met een eigen persoonlijke (dus subjectieve) zienswijze die ik zoveel mogelijk probeer te onderbouwen met controleerbare feiten.
- Ik vind als je niet tegen grappen en grollen én of een kort lontje hebt je jezelf moet afvragen of je wel in een voetbaltopic thuis hoort. Ik kan hier als Ajacied alles van vinden maar ik krijg dit (zie afbeelding onderaan te tekst) van een mede-Ajacied en kan er zeer hard om lachen. Idem om sommige andere afbeeldingen die ik van PSV'ers kreeg. Hoort erbij. Ben een kerel. Man up. Deal with it. Kun je dat niet en hou je niet van andere meningen moet je geen forum opgaan. Très simple in mijn optiek.

- Consequent bashen vind ik niet zo heel erg mits je dat onderbouwd doet. Ben ik zelf ook ooit schuldig aan geweest in het verleden maar allang tot inzich gekomen. Zolang je onderbouwd iets zegt kan je iemand niet gaan aanvallen. Schmidt is een hond. Advocaat is een kakkerlak. Ten Hag de kale neet. Hartstikke leuk en aardig maar die snijden de mannen in rood toch weg. Zet je het onderbouwd neer dan kun je zelfs nog een keer een krachtterm gebruiken maar dan geeft het wel weer dat je nadenkt over iets zonder dat je 'roept' om het roepen.
Hoewel ik er zelf ook wel aan meedoe ben ik het hier wel volledig mee eens (idem in F1 topic). Alleen is het lastig om dat 'tegen te gaan' als verder slowchat wel is toegestaan..Ankona schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:30:
Als er een doelpunt valt en 15 man reageert enkel met een "Boem", "Yesss", "BAM", "Pietje Puk!!!!!!!", "Lekkerrrrrr" (en dan volgen daar dan weer reacties op) dan voegt dat weinig toe.
Dit, het is weinig inhoudelijk en de discussiewaarde is vrijwel nul. Dat zijn de overtredingen of cruciale momenten wel. Niet meer dan logisch dat mensen dan reageren want er valt simpelweg meer discussie te voeren over een potentiële rode kaart, overtreding of fout van de scheidsrechter.Ankona schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:30:
[...]
Waar ik eigenlijk op doel is het vage scheidvlak tussen enkel wedstrijd beleving en inhoudelijk opmerkingen maken over de wedstrijd.
Als er een doelpunt valt en 15 man reageert enkel met een "Boem", "Yesss", "BAM", "Pietje Puk!!!!!!!", "Lekkerrrrrr" (en dan volgen daar dan weer reacties op) dan voegt dat weinig toe. In mijn ogen is dat dan ook verstorende ruis. Ik zie liever dat iemand die iets opvalt in het spel dat opmerkt en anderen dan de kans hebben daar ook naar te kijken en er wat over te vinden.
Exact(En wat betreft mijn actieve deelname tijdens wedstrijden.... de wedstrijden die ik echt kijk zit ik op de bank voor de tv met een biertje in de hand. Dit forum is dan heel ver weg)
Hier ook hoor, tijdens de wedstrijden ben ik meer bezig met de wedstrijd dan met de eventuele modacties die ik moet ondernemen.Ankona schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:30:
[...]
(En wat betreft mijn actieve deelname tijdens wedstrijden.... de wedstrijden die ik echt kijk zit ik op de bank voor de tv met een biertje in de hand. Dit forum is dan heel ver weg)
We laten het toe tijdens de wedstrijden, daar hebben de meeste gebruikers geen last vanWaar ik eigenlijk op doel is het vage scheidvlak tussen enkel wedstrijd beleving en inhoudelijk opmerkingen maken over de wedstrijd.
Omdat het merendeel van de aangedragen zaken in mijn ogen niet feedback topic waardig zijn maar eerder lijkt op verontwaardiging (excuses als ik iemand hiermee tegen het zere been schop) wil ik wel even mijn respect uitspreken naar de moderators die hier elke keer professioneel op (moeten) reageren.
Feit is dat de Ajax supporters in het topic in de meerderheid zijn, daar kunnen we kort over zijn.
Dat staat echter los van de spreektijd imo; als een relatief klein groepje het pagina's lang over PSV, Feyenoord, Utrecht of welke andere club ook wil hebben is die vrijheid er. Het is niet zo dat het aantal forumposts in verhouding moet staan tot de grootte van een bepaalde groep.
Ik snap de spandoeken met 'zij kapen het forum' dan ook niet zo goed. In plaats van te demonstreren kun je elk willekeurig onderwerp over elke willekeurige club aansnijden en er is niemand die je tegenhoudt.
Dat het forum tijdens een wedstrijd even gekaapt wordt weten we nu na al die jaren wel. Voor velen is het ook een manier om de wedstrijd met elkaar te beleven. Wacht dan even tot een uurtje of wat ná de wedstrijd om een discussie aan te zwengelen.
Dit was het enige wat ik er over kwijt wilde; ik laat jullie verder lekker je gang gaan hier.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mierenneuken over een uitspraak heeft daar wat precies mee te maken??Napo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:32:
[...]
Vind je? Blijkbaar moet er met regelmaat hier verteld worden hoe goed het bepaalde users het doen en dat ze daardoor blijkbaar meer kunnen en dat dat geaccepteerd wordt. Blijkbaar wordt een andere meetlat gelegd langs andere users die op andere momenten aanwezig zijn.
Dat het regelmatig hier terugkomt is bijzonder omdat juist de laagdrempeligheid van toetreding minder wordt. Op het zwart wit te maken, blijkbaar mag een nieuwe deelnemer minder kritisch zijn dan het meubilair.
Wat betreft het lijstje van Typhone, als je weet hoe iemand "er in staat" omdat je ook buiten de emoties van een wedstrijd om al regelmatig posts voorbij ziet komen, dan wordt iets al veel minder snel als troll of wat dan ook gezien. Als je echt alleen maar komt posten als er iets negatiefs te melden is, dan vind je het toch niet vreemd dat dat kritischer bekeken wordt? (nou ja jij blijkbaar wel, maar velen met mij niet).
Die mag op een tegeltje komen te staan.toolkist schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:37:
[...]
als je weet hoe iemand "er in staat" omdat je ook buiten de emoties van een wedstrijd om al regelmatig posts voorbij ziet komen, dan wordt iets al veel minder snel als troll of wat dan ook gezien.
Het punt is dat je voor elke situatie wel een voorbeeld kan vinden maar dat het geen maatstaaf hoeft te zijn voor de bredere situatie. Het is leuk dat user A het prima vindt dat er constant grappen gemaakt worden over club 1 maar dat zegt niets over de algemene tendens, het kan er in het ergste geval voor zorgen dat gedrag geaccepteerd wordt terwijl de bredere stemming daar geen goede aftekening van is.toolkist schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:37:
[...]
Mierenneuken over een uitspraak heeft daar wat precies mee te maken??
Dus nog meer focus op het meubilair dat er al staat en als nieuwe user moet je er tussen zien te wormen. Natuurlijk helpt het als je er vaker bent maar dat zou weinig invloed moeten hebben op de discussies. We hebben al te vaak gezien dat een mening/standpunt afgewenteld wordt juist doordat men denkt te weten hoe iemand erin staan.Wat betreft het lijstje van Typhone, als je weet hoe iemand "er in staat" omdat je ook buiten de emoties van een wedstrijd om al regelmatig posts voorbij ziet komen, dan wordt iets al veel minder snel als troll of wat dan ook gezien.
Dat zeg ik niet,enkel negatief schiet niemand iets mee op en is sfeerverlagend, dat moet je zeker niet willen. Die implicatie heb ik ook niet gemaakt.Als je echt alleen maar komt posten als er iets negatiefs te melden is, dan vind je het toch niet vreemd dat dat kritischer bekeken wordt? (nou ja jij blijkbaar wel, maar velen met mij niet).
Nee hoor.. Kijk naar hoe iemand als @Maarten_E zich als relatief nieuwe user tussen het meubulair geplaatst heeft. (nou hoop ik niet dat dat iemand was die toevallig een name change gedaan heeft en al langer postte, maar goed).Napo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:42:
Dus nog meer focus op het meubilair dat er al staat en als nieuwe user moet je er tussen zien te wormen. Natuurlijk helpt het als je er vaker bent maar dat zou weinig invloed moeten hebben op de discussies. We hebben al te vaak gezien dat een mening/standpunt afgewenteld wordt juist doordat men denkt te weten hoe iemand erin staan.
Niet alleen maar positief over de eigen club, niet alleen maar trollen over de concurrentie, gewoon lekker mee ouwehoeren over van alles en nogwat.
Het je 'er tussen wurmen' is volgens mij echt niet zo lastig als je een beetje 'gemiddeld' post
Ik snap werkelijk het probleem niet, wanneer er 20 mensen allerlei kreten uitslaan bij een bepaalde voetbalsituatie of doelpunt. Vindt je dat niks, dan scrol je maar even door. Kleine moeite. Wil je diep ingaan op zaken in het spel, dan kan je dat gewoon neertikken. Interesseert dat je niet, dan kan je gewoon doorscrollen. Word je boos, want iemand heeft kritiek op je favoriete club, leer ermee leven. Zo werkt de echte wereld ook.
@Napo is de enige die hier iets zinnigs neergetikt heeft. De rest loopt gewoon in zijn eigen staart te bijten. In gewone taal: Nutteloze discussie, in mijn optiek.
Ik zie een tweedeling qua hoe het gewenst is. Een deel wilt een soort academisch clubje rond zich heen, en vandaaruit heel moeilijk naar het voetbal kijken. Dan is een term als GOAL!!!!! vrij storend. Een andere groep kijkt voetbal met een forum open en reageert vanuit passie. Normaal zit de laatste groep in het stadion of met zijn allen op de bank. Die zitten niet te wachten op een diepe analyse van een aanval van PSV dat mislukt is, of wel goed afloopt. Ze hebben allemaal bestaansrecht in een vrije samenleving.
Dan kom ik weer even terug op @Napo. Hij/zij haalt de instapdrempel op het forum aan. Een nieuwkomer die fan is van FC Emmen wordt totaal ondergesneeuwd. Het heeft nauwelijks zin om een discussie over FC Emmen op te starten, want er zitten alleen maar fans op het forum die aanhanger zijn van een grotere club. Als Ajacied, PSV'er of Feyenoorder zit je hier goed, maar de competitie bestaat bestaat ook uit 15 minder populaire clubs. Als fan van die andere 15 clubs, kom je op het forum gewoon helemaal niet aan bod. Dat legt dus de drempel onnodig hoger om mee te gaan praten.
[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 22-02-2021 12:49 ]
Ik kan ook op straat gaan staan en tegen allemaal mensen zeggen, weet je hoe leuk het is om te leren vliegen? Nee? Geen interesse, ook....
Als jij de enige supporter van een club op dit forum bent, dan heeft het ook weinig zin om daar over te discussiëren met een andere fan. Neemt niet weg dat de rest niet over bepaalde dingen kan praten. Wees welkom, of anders zou ik mij richten tot andere fora.
Het "overschot" aan Ajax-fans is natuurlijk wel een feit. Probleem is dat het zichzelf versterkt want het schrikt anderen (zowel het meubilair als nieuwelingen) wel degelijk af als een bepaalde invalshoek leidend is in een discussie. Maar als moderatie kun je er verder weinig aan doen behalve hetgeen dat je sowieso al moet doen: er scherp op zijn dan de "clubvoorkeur" niet argument gebruikt wordt in een discussie.
Wat mezelf betreft: ik post minder om diverse redenen. Bovenstaande speelt mee maar voor mij speelt mee dat de eredivisie ook gewoon stukken minder interessant is dan een aantal jaren geleden. Ajax wordt toch wel kampioen en van Feyenoord word ik vooral moedeloos. De saamhorigheid op Europees vlak voel ik ook niet meer zo. Grof gezegd zal 't me aan mijn reet roesten wat Ajax in Europa doet. Tegen de tijd dat de CL en EL aan laatste fase beginnen haak ik daar wel weer aan.

Oké, wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Zonder dollen, het lijkt me niet vreemd dat Ajax veel volk trekt. De grootste Nederlandse club, die uit de grootste stad van Nederland komt. Het valt wel op dat in dat topic het ook over veel Ajax-randzaken gaat, maar ook dat is niet vreemd, aangezien er veel fans zijn van Ajax en er ook veel over Ajax te doen is geweest de afgelopen tijd.(Promes, Brobbey, niet inschrijven EL van Haller etc.)
Toen het bekend werd dat Götze naar Eindhoven kwam had ik dan ook even het idee in een PSV-topic te zijn beland.
Als je kijkt op een site als Voetbalzone, waar ze livereacties hebben per club; een wedstrijd Ajax-Sparta ontvangt 342 reacties, kan mij niet voorstellen dat een FC Emmen-PEC Zwolle ook zoveel reacties krijgt. (Kan helaas niet verder terugkijken in het weekend, wellicht mis ik iets op die site.)
Nu kom ik uit Eindhoven, dus heb ik makkelijk praten. Tegelijkertijd hoor je ook vaak dat mensen die niet uit de omgeving Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven komen van de traditionele top-3 vaak ook een favoriet hebben. Die praten dan alsnog mee bij de wedstrijden van de top-3, terwijl hun eigen club wellicht niet eens aan bod komt.
Wat wel "jammer" was, was dat er wel een duidelijk verschil te merken was als Ajax in de poulefase CL speelde en PSV/Feyenoord/AZ in de poulefase EL. Ik kijk ook naar de CL en ben dan voor Ajax, maar je merkt op de EL-dagen dat die drie clubs ongeveer evenveel reacties opwekten als één CL-wedstrijd van Ajax. Nu moet ik zeggen dat ik hier nog niet actief was toen PSV/Feyenoord in de CL speelde een paar jaar terug, weet dus niet hoe dat hier toen aan toe ging.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het wordt pas kwalijk, volgens mij, als er actief gezorgd wordt voor een klimaat waarin de FC Emmen fan zich ongewenst voelt. Ik zie dergelijk gedrag echter niet op dit moment. Mocht het zich voordoen dan denk ik dat wij er allemaal voor verantwoordelijk zijn om dat gedrag aan te pakken; hetzij door te rapporteren, hetzij door de TR's af te handelen als men in een dergelijke positie zit.
Ja denk maar eens goed na wat jij allemaal verkeerd hebt gedaanMaarten_E schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:51:
[Afbeelding]
Oké, wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Zonder dollen, het lijkt me niet vreemd dat Ajax veel volk trekt. De grootste Nederlandse club, die uit de grootste stad van Nederland komt. Het valt wel op dat in dat topic het ook over veel Ajax-randzaken gaat, maar ook dat is niet vreemd, aangezien er veel fans zijn van Ajax en er ook veel over Ajax te doen is geweest de afgelopen tijd.(Promes, Brobbey, niet inschrijven EL van Haller etc.)
Toen het bekend werd dat Götze naar Eindhoven kwam had ik dan ook even het idee in een PSV-topic te zijn beland.
Als je kijkt op een site als Voetbalzone, waar ze livereacties hebben per club; een wedstrijd Ajax-Sparta ontvangt 342 reacties, kan mij niet voorstellen dat een FC Emmen-PEC Zwolle ook zoveel reacties krijgt. (Kan helaas niet verder terugkijken in het weekend, wellicht mis ik iets op die site.)
Nu kom ik uit Eindhoven, dus heb ik makkelijk praten. Tegelijkertijd hoor je ook vaak dat mensen die niet uit de omgeving Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven komen van de traditionele top-3 vaak ook een favoriet hebben. Die praten dan alsnog mee bij de wedstrijden van de top-3, terwijl hun eigen club wellicht niet eens aan bod komt.
Wat wel "jammer" was, was dat er wel een duidelijk verschil te merken was als Ajax in de poulefase CL speelde en PSV/Feyenoord/AZ in de poulefase EL. Ik kijk ook naar de CL en ben dan voor Ajax, maar je merkt op de EL-dagen dat die drie clubs ongeveer evenveel reacties opwekten als één CL-wedstrijd van Ajax. Nu moet ik zeggen dat ik hier nog niet actief was toen PSV/Feyenoord in de CL speelde een paar jaar terug, weet dus niet hoe dat hier toen aan toe ging.
Maar over wat jij jammer vindt, de EL groepsfase is voor mij minder interessant, ik zal er niet zo snel een avondje voor gaan zitten, maar de knockout fase is dan weer heel anders. Dat ik dan wel Ajax in CL volg, lijkt me logisch. Tuurlijk volg ik de uitslagen wel, maar een PSV tegen Omonia heb ik niet echt zin om 90 minuten te gaan kijken.
Oja, dat begrijp ik ook wel opzich. Alleen is het opvallend dat een AZ-Napoli, PSV-PAOK en Feyenoord-Dinamo Zagreb evenveel reacties opleveren (en soms nog niet eens) als een Ajax-Atalanta.Qu3st schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:23:
[...]
Ja denk maar eens goed na wat jij allemaal verkeerd hebt gedaan
Maar over wat jij jammer vindt, de EL groepsfase is voor mij minder interessant, ik zal er niet zo snel een avondje voor gaan zitten, maar de knockout fase is dan weer heel anders. Dat ik dan wel Ajax in CL volg, lijkt me logisch. Tuurlijk volg ik de uitslagen wel, maar een PSV tegen Omonia heb ik niet echt zin om 90 minuten te gaan kijken.
Zou alleen om die reden al PSV als kampioen willen zien, al was het maar om te zien in hoeveel reacties er komen als Ajax moet tegen Ludogorets.
Overigens @toolkist, ben hier niet eerder actief geweest onder een andere naam, om eventuele verwarring uit de wereld te helpen.
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten_E op 22-02-2021 13:38 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Een beperkt overzicht is te zien op deze paginaMaarten_E schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:51:

Waarbij je natuurlijk weinig kan zeggen over de situatie die zich hier afspeelt. Daarnaast is de context van de wedstrijden van groot belang. Een wedstrijd als Twente - Feyenoord maar ook PSV - Vitesse levert dit weekend waarschijnlijk meer reacties op doordat het in de eerste plaats een spannendere wedstrijd is dan Ajax - Sparta maar ook omdat het scoreverloop voor de "grote" club niet naar verwachting is.
Zowel in positieve zin maar vaker in negatieve zin - over de alghele linie that is - zijn spraakmakende nieuwtjes een catalisator voor veel posts. Dat is natuurlijk ook logisch en niets mis mee. Daarbij wordt in beiden gevallen genoeg geposts door meer personen dan enkel @Typhone aanhaalt die een prima perspectief van beiden kanten geeft.Maarten_E schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:51:
En dit is ook meer dan prima, iedereen kan meedoen aan het topic op momenten dat zij willen en op een manier wat - binnen de grenzen - voor hen werkt.mavaros schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:34:
Ik snap werkelijk het probleem niet, wanneer er 20 mensen allerlei kreten uitslaan bij een bepaalde voetbalsituatie of doelpunt. Vindt je dat niks, dan scrol je maar even door. Kleine moeite. Wil je diep ingaan op zaken in het spel, dan kan je dat gewoon neertikken. Interesseert dat je niet, dan kan je gewoon doorscrollen. Word je boos, want iemand heeft kritiek op je favoriete club, leer ermee leven. Zo werkt de echte wereld ook.
Het wordt echter een bijzondere situatie als hier meermaals aangehaald wordt dat het frapant is dat men er in situaties - zoals tijdens de wedstrijd - niet is of dat ze enkel er zijn tijdens spraakmakende momenten in de wedstrijd. Het voelt alsof er hier regelmatig een kwalificatie gemaakt wordt op basis van niet ter zake doende punten en dat moet je dan ook weer niet willen. Maar goed, dit is niet de basis van hetgeen initieel was aangehaald, meer een vervolgstap.
In essentie, terugkomende op het startpunt van @Ankona, ga je het aangehaalde punt enkel voorkomen door een slowchat-topic te creeren om te gebruiken tijdens wedstrijden (e.g. 30 mins voor en 30 mins na) en de overige discussies ergens anders plaats te laten vinden. Iets wat mijns inziens niet ideaal is zie ook de splitsing naar randzaken die het overgrote deel van de tijd inactief is. De rest over volumes ga je niet aan ontkomen mede door de verdeling van fans en daar moet je ook geen actieve invloed op willen uitvoeren.
En zo is het. Kortom: we drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was.Napo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:40:
[...]
In essentie, terugkomende op het startpunt van @Ankona, ga je het aangehaalde punt enkel voorkomen door een slowchat-topic te creeren om te gebruiken tijdens wedstrijden (e.g. 30 mins voor en 30 mins na) en de overige discussies ergens anders plaats te laten vinden. Iets wat mijns inziens niet ideaal is zie ook de splitsing naar randzaken die het overgrote deel van de tijd inactief is. De rest over volumes ga je niet aan ontkomen mede door de verdeling van fans en daar moet je ook geen actieve invloed op willen uitvoeren.
Er wordt als reden aangevoerd dat er tijdens de slowchat niet een fatsoenlijke discussie gevoerd kan worden. Sorry hoor maar je hebt 10.080 minuten in een week, haal daar even 6 wedstrijden van 90 minuten af dan hou je nog 9.540 minuten over om allerlei discussie te voeren.
Echter wanneer het rustig is in het topic, zoals nu bijvoorbeeld, dan wordt er ook geen discussie opgestart.
In mijn ogen is dus het "tijdens een Ajax wedstrijd kan er niet gediscussieerd worden" vooral een drogreden, er is plek/tijd zat om discussies te voeren, echter dan zijn de klagers er ook niet te vinden.
Zo’n reactie (commentaar op moderatie) heeft niets in het voetbaltopic te zoeken.snmght schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:14:
@Ramzzz wat heb je verwijderd? Als het mijn post aan @tweakduke was: waarom kies je er dan niet voor om deze naar hier te verplaatsen? Daar kan ik me nog iets bij voorstellen namelijk.
En dan hoef ik jouw fout niet te herstellen, je kunt zelf bedenken dat het - als je überhaupt zoiets meent te moeten melden - eventueel hier zou kunnen.
Aanvullend daarop, dit topic is echt niet bedoeld om elke volkomen triviale moderatie uit te leggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 01-03-2021 09:23 ]
Ik kan je geen ongelijk gegeven maar in soortgelijke gevallen is het voorgekomen dat er anders gehandeld is (wel verplaatsen). Dat wekt verwarring en daaruit ontstaat mijn vraag. Hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen inhoudelijk te reageren. Ik ga je niet vragen of je uit kunt leggen waarom de ene keer op wijze X en de andere keer op wijze Y gemodereerd wordt. Het blijft immers maat- en mensenwerk.Ramzzz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Zo’n reactie (commentaar op moderatie) heeft niets in het voetbaltopic te zoeken.
En dan hoef ik jouw fout niet te herstellen, je kunt zelf bedenken dat het - als je überhaupt zoiets meent te moeten melden - eventueel hier zou kunnen.
Aanvullend daarop, dit topic is echt niet bedoeld om elke volkomen triviale moderatie uit te leggen.
Alsof je Tadic wel geel geeft en Dumfries niet zeg maar.
Nou ik ben er nog even doorheen gelopen en wat dingen weg gedaan naar de TC. Gisteren kwam ik net binnen lopen, deed de ingrepen en voor ik verder kon kijken moest ik alweer weg wat ik niet in de planning had.snmght schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:37:
@tweakduke je hebt gisteren volkomen terecht een (in emotie geplaatste) post van mij verwijderd. Gezien ik nog bij machte ben deze post te schrijven ben ik er wellicht goed van af gekomen. Ik ben wel benieuwd of je voorafgaand aan die ingreep ook notie hebt genomen van de ingediende TR. Er werd herhaaldelijk en meermaals getrollt (viel anderen ook op) en daar wordt niets mee gedaan. Dan lopen de gemoederen hoog op en kan er plotseling wel heel snel ingegrepen worden als het daardoor escaleert.
Alsof je Tadic wel geel geeft en Dumfries niet zeg maar.
De overige trollen zijn gespot en daarom vragen wij ook om TR's te maken en niet zelf daarop te reageren. Als dan zoals deze keer de mod capaciteit onverhoopt niet aanwezig kan zijn dan kan altijd na tijd het nog opgepakt worden. Zeker in de vele slow-chat helpt het om zaken alsnog op te kunnen pakken.
Dit topic is gesloten.