EK 2021 - Poule C (Nederland-Macedonië-Oekraïne-Oostenrijk) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 36 Laatste
Acties:
  • 51.478 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWWKj0skPlAMk131cKPyyCKGFDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVZNVuqk5s7ZdmGoXxeMgGDB.jpg?f=fotoalbum_large

Groep C van het EK 2020 (2021) bestaat uit Nederland, Noord-Macedonië, Oekraïne en Oostenrijk.

Nederland, sowieso winnaar van dit EK, wat meer valt er over te schrijven :+
Zonder gekheid, de voorbereiding is matig en het vertrouwen in de bondscoach is laag maar de hoeveelheid oranje artikelen die je nu overal kan winnen/sparen/kopen geeft toch het idee dat we ver kunnen komen!
Noord-Macedonië is wel de outsider van deze groep. Wint gewoon van Duitsland tijdens de WK kwalificatie en rolt Kazachstan met 4-0 op. Hoe ver gaan ze komen?
Oekraïne wist te winnen van Noord-Ierland en speelde daarvoor gelijk tegen Bahrein en Kazachstan.
Oostenrijk wist van de afgelopen 3 wedstrijden enkel te winnen van de Faeröer eilanden. Denemarken en Engeland bleken een maatje te groot.

Normaal zou je verwachten dat Nederland door zou moeten kunnen gaan, eventueel als een van de beste nummers 3, maar alles lijkt in deze poule open te liggen.

Speelschema:
Team AStandTeam B
Oostenrijk
3-1
Noord-Macedonië
Nederland
3-2
Oekraïne
Oekraïne
2-1
Noord-Macedonië
Nederland
2-0
Oostenrijk
Oekraïne
0-1
Oostenrijk
Noord-Macedonië
0-3
Nederland

[ Voor 37% gewijzigd door ElPaco op 23-06-2021 15:29 . Reden: Standen bijgewerkt ]

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

rammes

koekebakker 1e klas

't gaat helemaal niets worden..

:+

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Poule des doods. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
Voorspel een halve finale voor NL. Daarin zal ons de keel dichtgeknepen worden door de Belgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:45

ST10©DE

Dus.............

En D vd Beek is out. Maar waaromwordt er geen vervanger opgeroepen? Je zal opeens last krijgen van buikgriep in de groep ofzo en nog maar 12 fitte spelers overhouden....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Nibbz

Postmaster General

ST10©DE schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:26:
En D vd Beek is out. Maar waaromwordt er geen vervanger opgeroepen? Je zal opeens last krijgen van buikgriep in de groep ofzo en nog maar 12 fitte spelers overhouden....
Je kan altijd nog een paar extra keepers oproepen en die op het veld zetten :)

13:37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Nibbz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Je kan altijd nog een paar extra keepers oproepen en die op het veld zetten :)
Ah, onnavolgbaar geniaal is onze bondscoach! Heel anders dan bijvoorbeeld de Spanjaarden die gewoon nog even een schaduwteam in een bubbel zetten..... Domme Spanjaarden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
Ach, als speler had De Boer ook elke wedstrijd zijn momentjes. Daar tegenover stonden echter geniale momenten, zoals de pass op Bergkamp in '98. Laten we hem nu nog het vertrouwen geven dat hij tijdens dit EK ook op een cruciaal moment het juiste doet. Eigenlijk zoals hij ook deed tegen de Italianen vorig jaar.
En ander argument om niet meteen de handdoek te gooien: in 2008 was onder Van Basten de teneur ook enorm negatief en we weten allemaal nog wat er toen ineens gebeurde tegen Italië en Frankrijk (de rest laat ik bewust achterwege).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:15
rammes schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:26:
't gaat helemaal niets worden..
:+
Ik vrees het echt.
Afgezien van de mentaliteit en de kunde zal de grootste nekslag de Boer zijn.
Benieuwd hoe het as zondag gaat. Duimen maar.

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 08-06-2021 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 09:51
:)F :)F :)F :)F :)F :)F We worden kampioen! :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:18
Gewoon zelf het veld in stappen als het echt niet anders kan. En dan 1 voorzet geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:47
Er moet altijd wel wat gedoe zijn, de Italianen gaven ook geen cent voor hun Squadra Azzuri in 2006 vanwege allerlei corruptieschandalen en zie het resultaat.

Als je niet eens door deze poulefase komt is het wel heel triest gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 13:41

Typhone

Who Dares Wins

Vlassie1980 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:25:
Er moet altijd wel wat gedoe zijn, de Italianen gaven ook geen cent voor hun Squadra Azzuri in 2006 vanwege allerlei corruptieschandalen en zie het resultaat.

Als je niet eens door deze poulefase komt is het wel heel triest gesteld.
Tweede zullen we wel worden. Maar daarna is het snel gedaan met de pret verwacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Tweede zullen we wel worden. Maar daarna is het snel gedaan met de pret verwacht ik.
Wellicht kun je zelfs beter 2e dan 1e worden. Bij poule winst heb je grote kans om Duitsland, Frankrijk of Portugal tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa als Frenkie echt een golden boy is , die elke wedstrijd paar keer iemand vrijzet voor de keeper.

Maar dan nog, 't blijft dun wat we hebben, zeg maar smal is het betere woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08-06 13:41

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Wellicht kun je zelfs beter 2e dan 1e worden. Bij poule winst heb je grote kans om Duitsland, Frankrijk of Portugal tegen te komen.
True maar als je het EK wil winnen kom je altijd wel iemand van die namen tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:37
Elke wedstrijd na de poule beschouw ik als bonus, áls ze al doorkomen. Met andere woorden, ik heb er nul komma nul vertrouwen in. Niet in de groep, en al helemaal niet in De Boer.

Tóch kijk ik rijkhalzend uit naar zondagavond :+ :)F :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
DutchOwnage schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:27:
Tóch kijk ik rijkhalzend uit naar zondagavond :+ :)F :)F
En terecht, het is 7 jaar geleden dat we op een eindronde waren. Daarna die donkere jaren met Hiddink, Blind en van Breukelen die Ten Cate 1 dag bondscoach had gemaakt.

Als je terugkijkt op die voorgaande jaren staan we er heel goed voor kan ik je zeggen. We horen zeker niet tot de favorieten maar we kunnen ook best wel ver komen denk ik. Frankrijk is voor mij de grote favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is die Frank de Boer nou echt zo een lul?
De man kan toch wel iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:36:
Is die Frank de Boer nou echt zo een lul?
De man kan toch wel iets?
Ik vind dat ie het nog helemaal niet zo slecht doet tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Zondag misschien zonder de Ligt dus

"Het is fiftyfifty", zegt De Ligt over zijn speelkansen. "Maar ik voel me goed. Laten we zeggen 60 procent kans dat ik het haal." :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het grootste probleem is denk ik dat Nederland ondanks de klasse van een aantal spelers in de verdediging en het middenveld, vaak zo dramatisch begint aan wedstrijden. De spelers lijken niet goed op elkaar ingespeeld te zijn en er vallen zo vaak gaten waar te vaak een snel doelpunt uitvalt. En dat mag gewoon niet met spelers zoals Wijnaldum, de Ligt, de Vrij, de Jong etc. Virgil van Dijk mis je daar waarschijnlijk ook heel erg in om te zorgen dat iedereen op het veld ook zijn taak vervult.

Dan komt steeds maar het gedoe over het systeem erbovenop. Laatste is dat het aanvallend gewoon niet goed gesteld is. Je hebt Depay, maar Depay heeft nu niet bepaald het profiel van een teamspeler. Meer iemand die je constant moet bedienen en dat gaat waarschijnlijk een stuk beter als de rest van het team ook draait. En dat doet het meestal dus ook niet. En daar zit je weer met de Boer die nu niet echt geweldig lijkt te zijn om dat team te laten draaien. Koeman was daar beter in.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:42:
[...]

Van de 11 potjes toch 5 gewonnen inderdaad :+ Het is maar goed dat we ook tegen Gibraltar en Letland mochten spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Van de 11 potjes toch 5 gewonnen inderdaad :+ Het is maar goed dat we ook tegen Gibraltar en Letland mochten spelen :p
Onder Koeman 11 vd 20, dus dat scheelt niet heel veel...
Waaronder 2x Wit Rusland, 2x Estland en 1x Noord Ierland (en daar ook gewoon 1x tegen gelijk spelen)

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 10-06-2021 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou, de lat ligt dan niet hoog :p Ongelooflijk lelijk voetbal, een on-Nederlands systeem, zelden tot nooit overwicht en 44% van de wedstrijden winnen. Het is maar goed dat de balletjes tijdens de loting onze kant op vielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Oekraine heeft de eerste nederlaag al te pakken, ze mogen hun shirtjes niet aan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:42:
[...]

Nou het systeem wat hij wil spelen, ik vraag me af of dat gaat werken. Tot nu toe niet tegen middelmatige landen.
Komt bij dat hij alles voetballend wil oplossen waardoor je het bekende brei voetbal krijgt.
En hij is geen echte leider met gezag waardoor spelers nou niet bepaald harder gaan lopen. Dat zie je terug in het veld.
Dit zijn zo wat dingen mi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb zelf niet echt het gevoel dat het EK voor NL al as. zondag begint en dat het überhaupt leeft. Als ik even kijk in het dorp, dan zijn de huizen met "versiering" ook op één hand te tellen. Wellicht dat ik de wedstrijden volg maar ik blijf er niet voor thuis.

Dit itt het atletiektoernooi van de OS wat wel leuk lijkt te worden voor NL maar dit is wel redelijk OT hier :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
vhal schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:11:
Ik heb zelf niet echt het gevoel dat het EK voor NL al as. zondag begint en dat het überhaupt leeft. Als ik even kijk in het dorp, dan zijn de huizen met "versiering" ook op één hand te tellen. Wellicht dat ik de wedstrijden volg maar ik blijf er niet voor thuis.

Dit itt het atletiektoernooi van de OS wat wel leuk lijkt te worden voor NL maar dit is wel redelijk OT hier :+
arrogantie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
vhal schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:11:

Ik denk dat voor de meeste mensen geldt dat het een bonus is als er na de groepsfase nog een wedstrijd zou komen. Dit elftal staat totaal niet en heeft tot nu toe ook niets om achter te staan. Voor mij is het ook maar een van de toernooi vullers, ben eigenlijk veel meer benieuwd naar wat Belgie gaat doen. (En ik ben gewoon Nederlander en supporter van elke NL sporter. Maar dit team.... ik gun ze het maar ik geloof er totaal niet in)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 07:57
Ankona schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:00:
[...]

Ik denk dat voor de meeste mensen geldt dat het een bonus is als er na de groepsfase nog een wedstrijd zou komen. Dit elftal staat totaal niet en heeft tot nu toe ook niets om achter te staan. Voor mij is het ook maar een van de toernooi vullers, ben eigenlijk veel meer benieuwd naar wat Belgie gaat doen. (En ik ben gewoon Nederlander en supporter van elke NL sporter. Maar dit team.... ik gun ze het maar ik geloof er totaal niet in)
Zit vooral weinig lijn in. Te weinig talenten om het een 'opleidingstoernooi' te laten zijn (even los van de vraag of je zoiets zou moeten willen) en wanneer je 532/352 wilt spelen is het vreemd dat je dan kiest voor Timber ipv Hateboer, om maar een voorbeeld te noemen. We zullen het uiteindelijk moeten gaan zien zondag avond.

Ik vraag me bij Belgie af of ze niet net te veel vasthouden aan de gouden generatie, met name het meenemen van Vermaelen spreekt boekdelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:03
Het Oranjelied van 2021 met optimistische voorspelling:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Poule des doodverveling... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:27:
en wanneer je 532/352 wilt spelen is het vreemd dat je dan kiest voor Timber ipv Hateboer, om maar een voorbeeld te noemen.
Die Hateboer die zich geblesseerd heeft afgemeld? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Het leuke van een toernooi waar je vooraf niets van verwacht is dat het alleen maar kan meevallen...

#2014KuytOpElkePositie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik vond de tabel op https://www.volkskrant.nl...ooi-niet-winnen~bc897abd/ wel mooi. Van de Nederlanders geeft nog 8% Nederland op als kampioen. Van andere landen max 1% NL als kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
toolkist schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:53:
[...]

Die Hateboer die zich geblesseerd heeft afgemeld? ;)
7(8)7 tuurlijk, je hebt helemaal gelijk! Lekker scherp, gelukkig is het weekend begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
erwn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:04:
Ik vond de tabel op https://www.volkskrant.nl...ooi-niet-winnen~bc897abd/ wel mooi. Van de Nederlanders geeft nog 8% Nederland op als kampioen. Van andere landen max 1% NL als kampioen.
Valt me eigenlijk nog wel mee. In relatieve zin een grote overschatting natuurlijk, maar die 8% had ik hoger verwacht (geef er zelf overigens geen stuiver voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
BoB_HenK schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:07:
[...]

Valt me eigenlijk nog wel mee. In relatieve zin een grote overschatting natuurlijk, maar die 8% had ik hoger verwacht (geef er zelf overigens geen stuiver voor)
Eens, ik had wat weer chauvinisme verwacht. Of dat de poules wat minder serieus ingevuld werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:19:
Oekraine heeft de eerste nederlaag al te pakken, ze mogen hun shirtjes niet aan.
Ging alleen om een tekst aan de binnenkant van het shirt, het punt waar bij de presentatie ophef was (zo bracht de NOS het tenminste) staat er nog gewoon op: de vorm van het land incl. de Krim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
En zijn er al mensen die iets van spanning voelen voor vanavond? Ik eerlijk gezegd totaal niet, of het een kwestie van desinteresse is of dat het toch allemaal minder boeit door wat er gister met Eriksen is gebeurd weet ik niet.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:37
Ik ook niet. Combinatie van factoren. Totaal geen vertrouwen in De Boer en de groep, door Covid zit ik gewoon echt in een andere state of mind, hoe fijn het ook is dat er weer wat toeschouwers welkom zijn het is écht nog niet hetzelfde, en de kwestie Eriksen gisteren heeft er bij mij persoonlijk behoorlijk ingehakt. Ik krijg de beelden van zijn val zomaar uit het niets en de reanimatie niet meer van mijn netvlies. Ik had achteraf ook gewoon weg moeten zappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 23:21
ElPaco schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:31:
En zijn er al mensen die iets van spanning voelen voor vanavond? Ik eerlijk gezegd totaal niet, of het een kwestie van desinteresse is of dat het toch allemaal minder boeit door wat er gister met Eriksen is gebeurd weet ik niet.
Ik heb er wel beetje zin in iig, voorafgaand aan deze wedstrijd totaal geen zin in het EK, maar nu begint het wel voor "ons". Kan niet zeggen dat ik echt het EK-gevoel te pakken heb, absoluut niet. Maar het zal wel ok worden denk ik. Wat er met Eriksen gebeurd is, tsjah, dat gebeurt, dat doet helemaal niks met mijn gevoelens tbh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 10:29
Ik voel geen spanning, want het interesseert me niet echt of Oranje wint of niet. Ik hoop alleen dat ze goed voetbal spelen, en daar heb ik eerlijk gezegd een hard hoofd in na de voorbereiding. Maar ik laat me graag verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Jaaa matchday.

Gisteren was een nare avond. Hopelijk winst. Wordt er hier gediscussieerd over het voetbal of in het grote Nederlands elftal topic?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06
Agent47 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:15:
Jaaa matchday.

Gisteren was een nare avond. Hopelijk winst. Wordt er hier gediscussieerd over het voetbal of in het grote Nederlands elftal topic?
Goeie vraag. Ik ga in ieder geval niet in twee topics los op Marten de Roon. Ik vrees een moeilijke avond, maar misschien loopt het ineens.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

loekf2 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Goeie vraag. Ik ga in ieder geval niet in twee topics los op Marten de Roon. Ik vrees een moeilijke avond, maar misschien loopt het ineens.
Ik gok op een moeizame 2-1 winst.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jammer dat er (ook hier) zo'n trieste sfeer rondom het elftal ligt. Zijn we er na al die jaren er weer eens bij, is er weer iets anders om negatief over te zijn. Ben ook geen fan van De Boer hoor maar we blijven toch gewoon achter ons elftal staan?

Ik heb er wel zin in hoor :)F

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 13-06-2021 12:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
BoB_HenK schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:27:
[...]

Wanneer je 532/352 wilt spelen is het vreemd dat je dan kiest voor Timber ipv Hateboer, om maar een voorbeeld te noemen. We zullen het uiteindelijk moeten gaan zien zondag avond.
Je wilde Hateboer anders rechts centraal zetten? Snap de keuze voor Timber juist heel goed. Los daarvan was Hateboer erbij, mits beschikbaar, logisch geweest inderdaad.

Wat betreft vanavond: ook in '88 startten we slecht. Daarna entree van Van Basten en Erwin Komen. Ineens viel het tegen Engeland en Ierland toen allemaal de goede kant op (die had je ook zomaar kunnen verliezen) en werden we Europees kampioen. Zulk geluk moet je eigenlijk altijd hebben, wil je succesvol zijn. En juist op de toernooien waarin Oranje met een van de sterkste teams aantrad, ontbrak het daaraan (of gooiden we zelf onze glazen in). Alle reden dus om hoopvol te zijn voor dit EK :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:48
mefjoew schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Alle reden dus om hoopvol te zijn voor dit EK :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53
En zijn er al mensen die iets van spanning voelen voor vanavond?
Ik hoop vooral dat op het veld te zien is dat het ergens voor gaat ipv dat suffe/trage spel dat we de laatste tijd hebben aan moeten zien.

Wat dat betreft is Oekraine een goede tegenstander, want die zullen sowieso volle bak spelen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Totaal geen spanning voor vanavond, Oekraïne moet je gewoon winnen. En bij een gelijkspel of zelfs nederlaag is er geen man overboord. Maar het zou heel triest zijn als dat zou gebeuren.

Ik was wel gespannen voor de finale in 2010, maar echt niet voor vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
loekf2 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Voor de wedstrijden in deze ek poule zit je hier goed.

Ik heb wel spanning voor vanavond. Wat @Bossie zei, het trage suffe passieloze voetbal van Oranje kan ons de das om doen. En dan nog dat rare 352 systeem waarin weinigen functioneren.
Ook tegen een Oekraïne dat ondanks het gemis van echte grote namen en itt oranje, wél een hecht team is wat knokt.

Volgens de Boer is het een 352 systeem ipv van een 532 systeem, waarmee hij wil aangeven dat het wel aanvallend is.
Tot nu toe niks van gezien. Dumfries en Wijndal zijn backs, geen vleugelspitsen.
En dan staan ze ook nog als het ware als links- en rechtshalf zodat ze mee kunnen doen in het in de breedte breien en ondertussen de ruimtes achter hun open houden voor echte vleugelspiten van de tegenstander.

Nee, ik ben niet positief, ik vind het vreselijk nu om allemaal naar te kijken. Er zijn weinig positieve aanknopingspunten. Mede dankzij de Boer.
Laten we hopen dat het vanavond wel goed gaat.

[ Voor 65% gewijzigd door Harribo op 13-06-2021 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:31:
Totaal geen spanning voor vanavond, Oekraïne moet je gewoon winnen. En bij een gelijkspel of zelfs nederlaag is er geen man overboord. Maar het zou heel triest zijn als dat zou gebeuren.
Waarom moet er gewonnen worden van Oekraïne?

Afgelopen seizoen heeft de Oekraïne gewonnen van Spanje en gelijk gespeelt tegen de Fransen.

Ze hebben zich gekwalificeerd als groepswinnaar in een groep met Portugal en Servie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
strafschop schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Waarom moet er gewonnen worden van Oekraïne?

Afgelopen seizoen heeft de Oekraïne gewonnen van Spanje en gelijk gespeelt tegen de Fransen.

Ze hebben zich gekwalificeerd als groepswinnaar in een groep met Portugal en Servie.
Eens, een gelijkspel zou me niet verbazen. Echter krijg je met Oostenrijk dadelijk nog z’n pot.

In deze poule kun je alleen vooraf de nr4 invullen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Bossie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:56:
[...]

Eens, een gelijkspel zou me niet verbazen. Echter krijg je met Oostenrijk dadelijk nog z’n pot.

In deze poule kun je alleen vooraf de nr4 invullen.
Dat Noord-Macedonië wat met 2-1 van Duitsland zeker?

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Eigenlijk helemaal niet. Twijfel zelf of ik wil gaan kijken.
Nederland was zo goed op weg met de finale Nations League. Nu is het niet om aan te zien.
Tel daar COVID nog boven op.
Ik had kaarten voor de wedstrijden tegen Oekraïne en Oostenrijk, maar die heb ik geannuleerd. Testen en dan in een 3/4 lege arena zitten en naar een ruk elftal kijken bederft de pret flink.

Misschien krijgen we nog een wonder en “groeit” Oranje in het toernooi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:24
Nederland gaat gewoon winnen straks.

Als de hockeydames het kunnen of de Belgen, dan kan Oranje niet achterblijven. Of dit ijdele hoop is, is vanavond bekend.

Overigens hoort het Nederlands elftal niet in allerlei rare opstellingen te spelen. Ze horen gewoon 3-4-3 te spelen of desnoods 4-3-3, maar daarbinnen is er enige enige variatie mogelijk. Als je balbezit propageert en dat ook in je DNA zit, dan moet je niet gaan experimenteren. Dat is alleen weggelegd voor types als Van Gaal.

Ik wens iedereen een mooie wedstrijddag. Het weer is in ieder geval erg lekker, dus dat zal het probleem niet zijn.

Hup Nederland! :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
mefjoew schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:43:
[...]
Wat betreft vanavond: ook in '88 startten we slecht. Daarna entree van Van Basten en Erwin Komen. Ineens viel het tegen Engeland en Ierland toen allemaal de goede kant op (die had je ook zomaar kunnen verliezen) en werden we Europees kampioen. Zulk geluk moet je eigenlijk altijd hebben, wil je succesvol zijn. En juist op de toernooien waarin Oranje met een van de sterkste teams aantrad, ontbrak het daaraan (of gooiden we zelf onze glazen in). Alle reden dus om hoopvol te zijn voor dit EK :+
In 88 was de uitslag tegen de Sovjets wellicht niet goed, NL had wel het betere van het spel. Die twee wedstrijden daarna vielen inderdaad met geluk de goede kant op.

Daarnaast had NL op dat toernooi met Van Basten, Rijkaard, Koeman en Gullit gewoon één van de beste voetballers ter wereld (op hun positie). Dat is nu natuurlijk in de verste verte niet het geval.

Deze poule zouden ze nog wel moeten kunnen doorkomen, al zou dat net zo goed niet kunnen. Afhankelijk van wie ze dan tegen komen, de volgende ronde misschien ook nog, maar om verder te komen dan de kwartfinale moeten er wel hele gekke dingen gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49
Vlassie1980 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:31:
Totaal geen spanning voor vanavond,
Ik ook niet. Omdat ik denk dat Oranje eraf gaat tegen Oekraïne. Nul vertrouwen in de coach en nul vertrouwen in een team waar Wijnaldum en Depay de zogenaamde vedetten zijn. Waar zijn de Rijkaards, Cocu’s en van Bronckhorsten gebleven?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zie liever de Roon óf Wijnaldum als centraal verdedigende middenvelder.. en in plaats daarvan Klaassen / Gravenberch komen om meer aanvallend vermogen te creëren.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:15:

Overigens hoort het Nederlands elftal niet in allerlei rare opstellingen te spelen. Ze horen gewoon 3-4-3 te spelen of desnoods 4-3-3, maar daarbinnen is er enige enige variatie mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HY5jbr9CCpy1Q2tZ1sKpvt0xcUo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Om4VzbKKYrBjaq1LOWNuagIl.png?f=user_large

De systemen van Oranje: 'Hollands' 4-3-3 al lang niet meer heilig

De roep om 4-3-3 is sterk, maar bondscoach Frank de Boer is niet te vermurwen. Oranje start het EK in een 5-3-2-systeem. Een breuk met onze aanvallende traditie? Een breuk met waarmee Nederland groot is geworden? Dat valt wel mee, zo leert de geschiedenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
mavaros schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:15:
Nederland gaat gewoon winnen straks.
Overigens hoort het Nederlands elftal niet in allerlei rare opstellingen te spelen. Ze horen gewoon 3-4-3 te spelen of desnoods 4-3-3, maar daarbinnen is er enige enige variatie mogelijk. Als je balbezit propageert en dat ook in je DNA zit, dan moet je niet gaan experimenteren. Dat is alleen weggelegd voor types als Van Gaal.
Ik heb geen enkel probleem met 532/352 echter is dat simpelweg een beginopstelling. In het moderne voetbal zie je simpelweg dat veel teams meerdere formaties kunnen spelen en vaak sowieso een verdedigende/aanvallende formatie hebben waartussen continue geschakeld word.

Veel top teams die 433 spelen, spelen aanvallend ook een 352 (Barcelona voor Koeman, Liverpool etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:24
Bossie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Ik heb geen enkel probleem met 532/352 echter is dat simpelweg een beginopstelling. In het moderne voetbal zie je simpelweg dat veel teams meerdere formaties kunnen spelen en vaak sowieso een verdedigende/aanvallende formatie hebben waartussen continue geschakeld word.

Veel top teams die 433 spelen, spelen aanvallend ook een 352 (Barcelona voor Koeman, Liverpool etc).
Klopt helemaal. Dat noemen ze een fluïde opstelling. Dat is uit het hoofd van Cruijff gekomen, en dat is de voetbalgod.

Het gaat mij niet echt om de opstelling, want die wisselt altijd wel bij een goed team, maar je moet ook durven uitdragen dat je jezelf niet laat onderwerpen aan twijfel. Wij, Nederland spelen gewoon aanvallend en dat is iets waar je ook fier op mag zijn.
Je verloochent je speelstijl gewoon niet als voetballand, tenzij je hopeloos bent, zoals Italië, Engeland en waarschijnlijk ook Duitsland. Die gaan allemaal gekke dingen doen.

Laat de rest van de wereld zich maar kapotbijten op ons echte spel. Dat is al 50 jaar niet gelukt, behalve de Spanjaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Ach 433 en 4231 is bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Maar 442 dan van 88?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Het probleem met 5-3-2 is dat je backs je verkapte buitenspelers zijn dus zullen ze goed moeten kunnen voetballen.
Met een Trent Arnold en Robertson op de backs bij Liverpool kan je zo spelen.
Maar met Dumfries en Wijndal word het niks, dan ook nog eens doodleuk De Roon erbij op het middenveld en je hebt weinig voetbal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bossie
Laat @mavaros dat maar niet horen, de ironie is erg groot als je bedenkt dat Nederland alleen een prijs heeft gepakt toen ze niet de 433 van de voetbalgod speelden.

Maar serieus, Nederland heeft simpelweg niet de spelers om met 433 te domineren/spelen en het is dus erg logisch dat bondscoaches dus andere dingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:51
Hup Noord-Macedonië! *O*

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bossie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:41:
[...]

Laat @mavaros dat maar niet horen, de ironie is erg groot als je bedenkt dat Nederland alleen een prijs heeft gepakt toen ze niet de 433 van de voetbalgod speelden.

Maar serieus, Nederland heeft simpelweg niet de spelers om met 433 te domineren/spelen en het is dus erg logisch dat bondscoaches dus andere dingen proberen.
Idd, noem die 3 aanvallende spelers eerst op

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Jammer voor NMD.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
En toen was het ineens 1-0 voor Oostenrijk. Was niet echt aan het kijken maar in de herhaling zag het doelpunt er prima uit!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:32

Pierre

Van nature lui!

Nette goal inderdaad

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
Ik ben ook niet positief voor vanavond. Ten eerste onderschatten we Oekraïne met zijn allen. Maar dat is gewoon een sterk team. Niet de klasbakken van de Sovjetunie uit 1988 maar wel hetzelfde spel.

Ten tweede zijn we aanvallend gewoon niet zo goed. We hebben Depay maar we hebben verder geen enkele aanvallende speler die bij de Europese top speelt of daar überhaupt nu voor in aanmerking komt.

Dan kun je niet dominant spelen en dan is tegen sterke tegenstanders (zoals een Italië of Frankrijk/Duitsland/Portugal in een mogelijk volgende ronde begrijp ik?) 352 best te pruimen. Maar niet zoals De Boer het speelt. Die maakt dezelfde fout als alle andere Nederlandse coaches. Hij ziet de backs vooral als backs. Maar de wing backs in een 353 zijn zoveel meer dan dat. Ze zijn ook de vierde middenvelder. Wijndal lijkt dat niet aan te voelen. Daar had je beter v Aanholt of zelfs Vilhena kunnen hebben. En op rechts mis ik dan Karsdorp die dit gewend is of nu zelfs liever Promes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
JAAAAAAAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Beetje uit de kluts, maar die tellen ook.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Leuk man zo'n Oostenrijkse flipperkast.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Maarten_E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVEiiGjdC-4t163Eb9ARFIZ5PRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Iyy1FhLhzRHN8EjVNlQNvld2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zodirect blijjt dit een betere wedstrijd dan Nederland - Oekraïne

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwacht er vanavond niets van, zal je zien dat we drie geweldige poulewedstrijden krijgen. Heel Nederland euforisch en dan vliegen we er in de achtste finale kansloos uit tegen Wales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Die gelijkmaker, hoe grappig ook. Zou best naar gekeken mogen worden of die bal niet uit de handen van de keeper getrapt werd.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rommelig maar best leuk om naar te kijken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Wat ik zo hoor lijken beide ploegen niet extreem goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Leuk voor Pandev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Maarten_E schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:45:
Wat ik zo hoor lijken beide ploegen niet extreem goed.
Welke van de 4 landen in de poule bedoel je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Deadsy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:45:
[...]

Welke van de 4 landen in de poule bedoel je :+
Allemaal! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Kan mij toch niet voorstellen dat Nederland tegen deze twee ploegen punten gaat morsen. Er zijn twee spelers bij Oostenrijk die je kort moeten dekken; Alaba en Sabitzer. Houd je die kort dan haal je de angel er uit, achterin zijn ze zwak. En Noord-Macedonië maakt heel veel fouten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
wie zit er eigenlijk bij de NOS in de studio? Dan weet ik of ik na de wedstrijd de tv kan uitzetten of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Han schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:55:
Kan mij toch niet voorstellen dat Nederland tegen deze twee ploegen punten gaat morsen. Er zijn twee spelers bij Oostenrijk die je kort moeten dekken; Alaba en Sabitzer. Houd je die kort dan haal je de angel er uit, achterin zijn ze zwak. En Noord-Macedonië maakt heel veel fouten.
Ik ben er toch wel vrij zeker van dat NL tegen een van deze ploegen punten gaat morsen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:03:
[...]

Ik ben er toch wel vrij zeker van dat NL tegen een van deze ploegen punten gaat morsen.
Zou blij zijn als het bij 1 blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Deadsy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:02:
wie zit er eigenlijk bij de NOS in de studio? Dan weet ik of ik na de wedstrijd de tv kan uitzetten of niet
Frank Lammers, Perez en Theo Janssen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Nibbz

Postmaster General

Nou zit er inmiddels klaar voor hoor.. Uitshirt van 2014 aan.. is het al 9 uur? :p

Klein stukje gemist van deze wedstrijd, maar die ziet er wel leuk uit! N-Macedonië gaat er voor :)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Als je de aanvallers van Oostenrijk kort dekt hebben ze het zeer moeilijk.
Zullen we wedden dat ze tegen ons de ruimte krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Nibbz schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:09:
Nou zit er inmiddels klaar voor hoor.. Uitshirt van 2014 aan.. is het al 9 uur? :p

Klein stukje gemist van deze wedstrijd, maar die ziet er wel leuk uit! N-Macedonië gaat er voor :)
Hier ligt nog een shirt uit 1988 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Han schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:55:
Zo is het wel maar ja... Eerst zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Laat ze maar gelijk spelen. Geen van beide drie punten is gunstig. :P
* DaniëlWW2 heeft veel vertrouwen in ons Oranje. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik verwacht er maar niet teveel van. Als er druk wordt gezet en wij gaan weer tikkiebreed spelen dan moet ik het eerst nog maar zien.

Om nu vooraf te zeggen dat oranje met gemak de poulefase doorkomt, vind ik iets te makkelijk gedacht.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Bij Macedonie willen ze graag, zou dat graag bij ons willen zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Wel geinig, twee ploegen die wel willen maar eigenlijk helemaal niet kunnen voetballen

alles kan off-topic

Pagina: 1 2 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Overige topics:
Topicreeks: EK2021