[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste
Acties:
  • 207.450 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 13:04
PurpleBlue schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:38:
Nu een paar dagen mijn OnePlus in gebruik!
Wat een fijn en snel apparaat zeg! _/-\o_

Ik ben erg tevreden over de camera, komend vanaf een Xperia Z1 :)

waar ik alleen nog niet achter kom;
- de Klok widget is 3x3? Kan deze niet 3x1? Nu een hoop ruimte onder, welke niet benut kan worden.
- De "Home" knop gaat naar Google bij ingedrukt houden. Kun je hier ook iets anders achter hangen?
Die klok daar ben ik ook nog niet helemaal achter, de home knop kun je inderdaad aanpassen : instellingen knoppen en dan home knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
J.A.477 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:42:
[...]

Die klok daar ben ik ook nog niet helemaal achter, de home knop kun je inderdaad aanpassen : instellingen knoppen en dan home knop
Thanx! Compleet over de "Home knop" heen gekeken! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:02
Hoe betrouwbaar is de vingerprint scanner? Veilig genoeg om het met Lastpass en de ING bankieren app te gebruiken?

Ik verwacht niet dat ik knock-out zal worden geslagen om m'n vingerafdruk, dus dat zal wel snor zitten :')

- de Klok widget is 3x3? Kan deze niet 3x1? Nu een hoop ruimte onder, welke niet benut kan worden.
- De "Home" knop gaat naar Google bij ingedrukt houden. Kun je hier ook iets anders achter hangen?
Vanaf de Oneplus One kreeg je altijd onderstaande mee Google Play: Klok

Heb sinds vandaag ook een 3T in gebruik, heb bovenstaande maar geïnstalleerd en de meegeleverde clock-app gedisabled. Nu wel een fatsoenlijke widget.

[ Voor 64% gewijzigd door d4v1d op 06-01-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Marsmillo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:03:
Twijfel tussen een OP3T (OnePlus 3T) en een SS7 (Samsung S7 non edge).

Las op XDA paar opmerkingen over het GPS ontvangst van de OP3T. Kan iemand die dit toestel heeft even wat feedback geven. Ik hecht nogal belang aan een goed GPS ontvangst, niet als GPS in de Auto vervanger, maar in het buitenland op reis (waar ik geen dataverbinding heb dus geen aGPS) of ergens tevoet, met de fiets ben. Mijn Nexus 4 heeft het daar heel moeilijk mee en dat is best wel vervelend.
Niemand iets te zeggen over de GPS? Als ik er op zoek blijf ik hier en daar negatieve dingen lezen. Ow op XDA zijn vele mensen ook ronduit negatief over de camera van de OP3 en OP3T. Is die dan echt zo slecht of overdrijven mensen wat. Slechter dan de Nexus 4 camera kan moeilijk toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dmbekker schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:01:
Hoe betrouwbaar is de vingerprint scanner? Veilig genoeg om het met Lastpass en de ING bankieren app te gebruiken?
De vingerafdruklezer is uitstekend.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ik gebruik Here maps (offline, maar dan met gedownloade maps) en gaat wel redelijk snel, mits er genoeg satellieten zijn.
Na +-20 seconden bij 25 satelieten krijg ik een nauwkeurigheid van +-7-8 meter, zonder aGPS.
Hiervoor heb ik het het tooltje GPS test gebruikt.
Normaal rij ik altijd met Google Maps en aGPS (4G), en dat gaat wel een stuk sneller dan met de offline maps.
Voor flitsers gebruik ik TomTom flitsers, maar die is trager dan Coyote.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Marsmillo schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Niemand iets te zeggen over de GPS? Als ik er op zoek blijf ik hier en daar negatieve dingen lezen. Ow op XDA zijn vele mensen ook ronduit negatief over de camera van de OP3 en OP3T. Is die dan echt zo slecht of overdrijven mensen wat. Slechter dan de Nexus 4 camera kan moeilijk toch...
Camera zelf is het probleem niet. Ik vind de sensor/stabilisatie echt heel erg kloten. Hij stabiliseert een foto lelijker na, dan origineel wanneer je klikt. Heb daarnaast soms dat ik ineens allemaal berichten (van alle sociale media) binnen krijg. Dit betekent dus dat hij het een tijdje niet heeft opgehaald. Wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:05
J.A.477 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:42:
[...]

Ik zou lekker Nova Launcher installeren. Ook in de gratis versie meer dan genoeg opties, veel beter in te stellen dan stock launchers. Je kunt dan ook widgets resizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Alex) schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:32:
[...]

De vingerafdruklezer is uitstekend.
Dank. Vind hem best goed werken. Ik ken nog de verhalen uit de beginnende tijden toen vingerafdruklezers nog heel nieuw waren, toen kon je er nog net geen stukje papier voor houden :P Was dus een beetje huiverig.
doltishDuke schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:57:
[...]

Ik zou lekker Nova Launcher installeren. Ook in de gratis versie meer dan genoeg opties, veel beter in te stellen dan stock launchers. Je kunt dan ook widgets resizen.
Ik heb Nova Launcher. Met de standaard meegeleverde Clock widget werd de tekstgrootte helaas ook kleiner.

Met de klok van Google (zie Google Play linkje hierboven) kon ik wel resizen zonder dat de tekstgrootte veranderde. (Tot op het punt dat het niet meer zou passen)

[ Voor 24% gewijzigd door d4v1d op 06-01-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 22:20
Hebben jullie sinds 7.0 ook problemen met het niet goed werken van widgets?

- shazam widget deed t niet
- colornote widget is 'onzichtbaar' na een herstart. App opnieuw installeren en widget plaatsen is enige oplossing. Na herstart zelfde probleem
- Digical agenda widget laad niet na een herstart. Moet ik in de app iets wijzigen en dan laad de widget wel.

Kunnen ook de apps zijn die nog geen goede ondersteuning hebben voor 7 maar vind het wel erg toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Kappade schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:22:
Hebben jullie sinds 7.0 ook problemen met het niet goed werken van widgets?

- shazam widget deed t niet
- colornote widget is 'onzichtbaar' na een herstart. App opnieuw installeren en widget plaatsen is enige oplossing. Na herstart zelfde probleem
- Digical agenda widget laad niet na een herstart. Moet ik in de app iets wijzigen en dan laad de widget wel.

Kunnen ook de apps zijn die nog geen goede ondersteuning hebben voor 7 maar vind het wel erg toevallig
Heb nog niet eens de officiële 7.0 update...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 07:04
Marsmillo schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Ik heb de OP3 en mijn GPS is ook niet heel goed. Springt vaak alle kanten op en is alles behalve stabiel te noemen. Qua camera presteert de S7 vele malen beter. De camera is niet slecht, maar in het donker en de auto focus zijn niet echt om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn GPS werkt prima.
En de camera is meer dan prima. Laten we niet doen alsof deze slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Ricktachtig schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:23:
[...]

Ik heb de OP3 en mijn GPS is ook niet heel goed. Springt vaak alle kanten op en is alles behalve stabiel te noemen. Qua camera presteert de S7 vele malen beter. De camera is niet slecht, maar in het donker en de auto focus zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
GPS werkt op mijn 3T meer dan prima, but then again: i only use it in my car with TomTom Go.

Wat de camera betreft: die is op de S7 (edge) echt een stuk beter dan die op de 3T. Mijn vriendin en ik wonen samen: zij heeft de S7 edge en ik de 3T. Er zit echt een enorm verschil in de kwaliteit foto's die we hebben gemaakt van het vuurwerk tijdens oud & nieuw. Overdag zijn de verschillen kleiner, maar wint alsnog de S7 edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Waar voorheen een selfie juist precies goed was (dus uiteindelijk andersom dan dat je eerst op het scherm ziet; de foto werd omgedraaid zodat je vanuit de camera het juiste beeld had) is deze nu verkeerd. Het preview beeld op het scherm wordt ook de foto, maar dat is in werkelijkheid dus spiegelbeeld... Meer mensen dit opgevallen?
Verder merk ik dat een foto niet omhoog schuift als je er, in whatsapp, en onderschrift wilt bij tikken. Je ziet dus niet wat je typt... En ja, ik heb de officiële nougat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:15
Sinds de update naar nougat mis ik de Chromecast functionaliteit in Netflix.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
Met mijn OP1 kon ik instellen dat ik de brightness van het scherm kon aanpassen door over de statusbar te sliden (naar links of rechts). Met mijn OP3t kan ik dat nergens meer in de settings vinden. ;( weet iemand of dat nog ergens staat?

Android7 / OxygenOS 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
nielsn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:11:
Sinds de update naar nougat mis ik de Chromecast functionaliteit in Netflix.

Hebben meer mensen hier last van?
Open eens Youtube, cast iets.
Ga terug naar Netflix en cast knop moet er zijn, dit al meegemaakt op veel toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
outlandos schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:18:
[...]

GPS werkt op mijn 3T meer dan prima, but then again: i only use it in my car with TomTom Go.
Ik maak ook gebruik van TomTom Go en van de 5 toestellen (Samsung Galaxy S5, Galaxy A3, A5, iPhone 6s en 3T) die ik gebruikt heeft de 3T de beste GPS fix. Toestel hangt aan mijn ventilatierooster en plakt dus niet aan de voorruit, dus iets moeilijker om een GPS fix te krijgen/houden.
Wat de camera betreft: die is op de S7 (edge) echt een stuk beter dan die op de 3T. Mijn vriendin en ik wonen samen: zij heeft de S7 edge en ik de 3T. Er zit echt een enorm verschil in de kwaliteit foto's die we hebben gemaakt van het vuurwerk tijdens oud & nieuw. Overdag zijn de verschillen kleiner, maar wint alsnog de S7 edge.
Vuurwerk trek je met een lange sluitertijd en statief dus dat is geen referentie om te vergelijken, maar voor de occasionele snapshots voldoet de 3T meer dan voldoende. Elk voordeel hebt zijn nadeel maar de S7 (Edge) heeft nu éénmaal de beste cam in huis, maar als ik die vergelijk met mijn meeneemcamera (Fujifilm X70) dan zijn de foto's van een S7 (Edge) in moeilijke lichtomstandigheden ook bedroevend (lees: veel ruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
RigolleM schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Ik maak ook gebruik van TomTom Go en van de 5 toestellen (Samsung Galaxy S5, Galaxy A3, A5, iPhone 6s en 3T) die ik gebruikt heeft de 3T de beste GPS fix. Toestel hangt aan mijn ventilatierooster en plakt dus niet aan de voorruit, dus iets moeilijker om een GPS fix te krijgen/houden.

[...]

Vuurwerk trek je met een lange sluitertijd en statief dus dat is geen referentie om te vergelijken, maar voor de occasionele snapshots voldoet de 3T meer dan voldoende. Elk voordeel hebt zijn nadeel maar de S7 (Edge) heeft nu éénmaal de beste cam in huis, maar als ik die vergelijk met mijn meeneemcamera (Fujifilm X70) dan zijn de foto's van een S7 (Edge) in moeilijke lichtomstandigheden ook bedroevend (lees: veel ruis).
We schoten de fotos in gelijke omstandigheden, gewoon on-the-go. Daarbij is een meeneemcamera vergelijken met een telefoon natuurlijk zoals appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
outlandos schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:29:
[...]

We schoten de fotos in gelijke omstandigheden, gewoon on-the-go. Daarbij is een meeneemcamera vergelijken met een telefoon natuurlijk zoals appels met peren vergelijken.
Vuurwerk fotograferen met een smartphone is ook geen referentie om aan te duiden dat de 3T slechtere foto's neemt. Een portretfoto is een betere referentie in slechte omstandigheden en daar presteert de S7 (Edge) beter, maar zo ver huppelt de 3T ook niet achter hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 12:46
Hoe snel laadt de OP3T op als je dat doet met een Quick charge 3.0 lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 17:47
Bedankt voor de input op de GPS, toch nog gemengde verhalen blijkbaar. Jammer. Ik twijfel terug...
In eigen land met data verbinding aan (en dus met steun van aGPS) zal het wel niet zo'n probleem zijn, maar in het buitenland zonder data vrees ik dus voor een fustrerende ervaring. Nog mensen die even willen testen en input geven. GPS fix vinden en houden zonder steun van aGPS, kan je snel testen door data uit te schakelen. Alvast bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29

Dan installeer je toch een andere klok? Google Play: Digital Clock Widget Xperia bijvoorbeeld, maar er zijn honderden anderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Atomsk op 07-01-2017 13:32 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Pinocan1980 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:42:
Hoe snel laadt de OP3T op als je dat doet met een Quick charge 3.0 lader?
t= 00 | 7%
t= 30 | 63%
t= 60 | 95%

(t is het aantal minuten aan de Dash charger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
outlandos schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:52:
[...]

t= 00 | 7%
t= 30 | 63%
t= 60 | 95%

(t is het aantal minuten aan de Dash charger)
Ik weet dat het met dash charger snel oplaadt. Mijn vraag was hoe snel laadt het op met een Quick charger 3.0 lader? Ik heb er namelijk een op werk en was niet van plan om een 2e dash charger te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Pinocan1980 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Ik weet dat het met dash charger snel oplaadt. Mijn vraag was hoe snel laadt het op met een Quick charger 3.0 lader? Ik heb er namelijk een op werk en was niet van plan om een 2e dash charger te kopen.
De OP3 ondersteund geen Quick charger 3.0, opladen zal dus niet bijzonder snel gaan.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Pinocan1980 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:55:
[...]

Volgens mij is Dash charging een hele andere techniek. Het zou me dus verbazen als OP3T dus quick charging zou ondersteunen.

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 07-01-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Oxellaar schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:13:
[...]

De OP3 ondersteund geen Quick charger 3.0, opladen zal dus niet bijzonder snel gaan.
Heeft iemand getest hoe lang het dan dan duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Op een usb3 poort gaat het prima. Uurtje 40% erbij ofzo? Genoeg om weer even verder te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Er is weer een nieuwe update verschenen voor de OnePlus 3T:

OxygenOS 4.0.1 (N) OTA for OnePlus 3T

Changelog:
  • Upgraded to Android 7.0 Nougat
  • New Notifications Design
  • New Settings Menu Design
  • Multi-Window View
  • Notification Direct Reply
  • Custom DPI Support
  • Added Status Bar Icon Options
  • Improved Shelf Customization
  • Updated APN Settings for select Carriers
  • Fixed Proximity Sensor bug during calls
  • Increased System Stability
Bekende problemen:
  • Apps might not download from Play Store.
  • If you are trying to download via Data Roaming, it will not work. This is a known Google issue. Please follow [url="https://support.google.com/googleplay/troubleshooter/6332137?hl=en#ts=6332362%252C6332356%252C6332369%252C6332382%252C6332388"]Google’s troubleshooting[/url] steps and see if the problem is resolved. Try turning on Battery Saving Mode and reset Play Store app preferences. If you have these 3 apps installed: Truecaller, AVG Antivirus and PayTm, please try to force stop or uninstall them before performing download from Play Store.
  • If you still experience mobile data issues caused by APN, please go to APN settings page and manually choose try all the options. In the case that mobile data is still unusable, please send me a pm along with affected career and device model.
  • WiFi connectivity might still fluctuate, if you experience this issue, please send me a pm.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Niemand? Ben ik de enige met deze bugs?
GurbY{nl} schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:47:
Waar voorheen een selfie juist precies goed was (dus uiteindelijk andersom dan dat je eerst op het scherm ziet; de foto werd omgedraaid zodat je vanuit de camera het juiste beeld had) is deze nu verkeerd. Het preview beeld op het scherm wordt ook de foto, maar dat is in werkelijkheid dus spiegelbeeld... Meer mensen dit opgevallen?
Verder merk ik dat een foto niet omhoog schuift als je er, in whatsapp, en onderschrift wilt bij tikken. Je ziet dus niet wat je typt... En ja, ik heb de officiële nougat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Is er eigenlijk al iemand die 7.0 Nougat via de reguliere updates heeft gekregen of allemaal via buitenlandse VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:54:
Er is weer een nieuwe update verschenen voor de OnePlus 3T:

OxygenOS 4.0.1 (N) OTA for OnePlus 3T

Changelog:
  • Upgraded to Android 7.0 Nougat
  • New Notifications Design
  • New Settings Menu Design
  • Multi-Window View
  • Notification Direct Reply
  • Custom DPI Support
  • Added Status Bar Icon Options
  • Improved Shelf Customization
  • Updated APN Settings for select Carriers
  • Fixed Proximity Sensor bug during calls
  • Increased System Stability
Bekende problemen:
  • Apps might not download from Play Store.
  • If you are trying to download via Data Roaming, it will not work. This is a known Google issue. Please follow [url="https://support.google.com/googleplay/troubleshooter/6332137?hl=en#ts=6332362%252C6332356%252C6332369%252C6332382%252C6332388"]Google’s troubleshooting[/url] steps and see if the problem is resolved. Try turning on Battery Saving Mode and reset Play Store app preferences. If you have these 3 apps installed: Truecaller, AVG Antivirus and PayTm, please try to force stop or uninstall them before performing download from Play Store.
  • If you still experience mobile data issues caused by APN, please go to APN settings page and manually choose try all the options. In the case that mobile data is still unusable, please send me a pm along with affected career and device model.
  • WiFi connectivity might still fluctuate, if you experience this issue, please send me a pm.
Dank voor het melden! Deze update is weer heel eenvoudig binnen te halen dmv een VPN via Canada. Versie is nu 4.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het installeren van deze update ging erg snel (2 minuten), de hele "Upgrading apps"-stap die je kreeg na een Android-upgrade is er niet meer. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04
GurbY{nl} schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:53:
Niemand? Ben ik de enige met deze bugs?

[...]
Die bug in whatsapp heb ik ook. Ook na de laatste 4.0.1 versie van vandaag.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Alekz87 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:58:
[...]

Die bug in whatsapp heb ik ook. Ook na de laatste 4.0.1 versie van vandaag.
En selfie..? Is die wel goed? ps; ik heb de laatste er nu ook op, en in whatsapp lijkt het nu goed (qua tekst/keyboard) maar die selfie is nog steeds gespiegeld...

[ Voor 22% gewijzigd door GurbY{nl} op 07-01-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
GurbY{nl} schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:00:
[...]

En selfie..? Is die wel goed? ps; ik heb de laatste er nu ook op, en in whatsapp lijkt het nu goed (qua tekst/keyboard) maar die selfie is nog steeds gespiegeld...
Selfie blijft gespiegeld maar wist niet dat dat een bug was ofzo. Hebben andere telefoons dat niet dan?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Alekz87 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:03:
[...]

Selfie blijft gespiegeld maar wist niet dat dat een bug was ofzo. Hebben andere telefoons dat niet dan?
Sterker nog, de OP (one, 3, 3T) die ik heb waren allemaal ok. Tot de laatste official
Nougat, en toen was het zum klöten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Even bij je foto instellingen:
(dat is linksboven de 3 liggende streepjes en dan rechts op het op het tandwiel) " Foto omdraaien" uitzetten.
En weg is je bug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yJrAqKrfpB6ET9nJidZ8vb8o/thumb.png

ie Selfie blijft gespiegeld, maar foto is weer " normaal".

[ Voor 25% gewijzigd door Pandorian op 07-01-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Nou, ik heb ook maar eens de update gedaan via VPN. Mooi dat er extra ruimte is voor pictogrammen, maar ik vind het nieuwe meldingsysteem niet echt heel fijn. Kan dit ook aangepast worden, net als het kleurtje van de tekst in de menu's?

Voor de rest merk ik weinig verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik heb nu een 3T maar ontvang over the air geen update. Ik heb 6.0.1 en mijn toestel geeft aan dat er geen nieuwe android versie is. Mis ik wat?

Edit: sorry, blijkbaar moet ik iets via VPN doen; overheen gelezen.

[ Voor 19% gewijzigd door TheProf82 op 07-01-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
TheProf82 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:47:
Ik heb nu een 3T maar ontvang over the air geen update. Ik heb 6.0.1 en mijn toestel geeft aan dat er geen nieuwe android versie is. Mis ik wat?

Edit: sorry, blijkbaar moet ik iets via VPN doen; overheen gelezen.
Yes, VPN: paar minuutjes werk en dan heb je ze ook. Gebruik als land Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Duitsland werkt ook!

VPN kan uit zodra de update gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Pandorian schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:46:
(dat is linksboven de 3 liggende streepjes en dan rechts op het op het tandwiel) " Foto omdraaien" uitzetten.
En weg is je bug.

[afbeelding]

Heb die optie niet.

Edit: gevonden. Ik keek bij normale foto en kon alleen RAW aan/uit zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Alekz87 op 08-01-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Pandorian schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:46:
En weg is je bug.

[afbeelding]

Werkelijk.... Klopt inderdaad maar waarom dat nou in één keer anders stond na de update... Maar tnx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 20:19
Zijn er hier toevallig ook mensen die hun OP3T gebruiken met hardloop apps zoals Runkeeper of Polar Beat? heb na de update naar Nougat al 2x gehad dat de app spontaan afsloot tijdens een training . Was voorheen nooit, heb op oudjaarsdag nog een lange training gedaan die feilloos werd opgenomen. Nu in nieuwjaar na update al 2x gehad en met verschillende apps. Weet niet wat apps doen als ze GPS signaal verliezen, maar volgens mij nemen ze dan gewoon de run niet meer op en sluiten niet af. Krijg geen melding of iets van een geforceerde stop ofzo ze zijn gewoon uit.
Heb geen factory reset gedaan na de update (ook niet na de nieuwste van gisteren) en mn toestel is niet geroot

[ Voor 8% gewijzigd door wari42 op 09-01-2017 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
wari42 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 06:19:
Zijn er hier toevallig ook mensen die hun OP3T gebruiken met hardloop apps zoals Runkeeper of Polar Beat? heb na de update naar Nougat al 2x gehad dat de app spontaan afsloot tijdens een training . Was voorheen nooit, heb op oudjaarsdag nog een lange training gedaan die feilloos werd opgenomen. Nu in nieuwjaar na update al 2x gehad en met verschillende apps. Weet niet wat apps doen als ze GPS signaal verliezen, maar volgens mij nemen ze dan gewoon de run niet meer op en sluiten niet af. Krijg geen melding of iets van een geforceerde stop ofzo ze zijn gewoon uit.
Heb geen factory reset gedaan na de update (ook niet na de nieuwste van gisteren) en mn toestel is niet geroot
Ik gebruik Runkeeper, nergens last van.
Op 4.0.0 heb ik vier keer een rondje gemaakt zonder problemen, op 4.0.1 inmiddels 2 keer.

Ook nog geen last gehad van verliezend GPS signaal

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak797
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Sinds een paar dagen een 3t in mijn bezit.
Het enige wat mij tegenvalt is het geluid, het is te hard (ook bij minimale waardes op de sliders) en amper te controleren. Zo was tijdens een whatsapp voice gesprek het volume te hard op de laagste stand via de 'oor' speaker, en bij youtube via de speaker aan de onderkant hetzelfde - al voor het het middenpunt op de volume slider.

Heeft iemand hetzelfde probleem en misschien een oplossing? (volume apps hebben geen effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
cypher21 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:42:
[...]

Ik gebruik Runkeeper, nergens last van.
Op 4.0.0 heb ik vier keer een rondje gemaakt zonder problemen, op 4.0.1 inmiddels 2 keer.

Ook nog geen last gehad van verliezend GPS signaal
Heb je na de update een factory reset gedaan? Dat is hetgeen waar ik nu nog over nadenk om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
wari42 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:31:
[...]

Heb je na de update een factory reset gedaan? Dat is hetgeen waar ik nu nog over nadenk om te doen
Geen reset gedaan, enkel cache leeggegooid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42
cypher21 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Geen reset gedaan, enkel cache leeggegooid
Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? Alleen van de app of alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
wari42 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? Alleen van de app of alles?
Van de app wilt vaak ook wel eens helpen, zo werkte bijvoorbeeld bij mij de buienradar widget niet meer na de update naar 4.0.0, cache van de app legen verhielp dit

In de recovery kun je kiezen voor "Wipe data and cache" en dan vervolgens voor "wipe cache"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
cypher21 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:40:
[...]

Van de app wilt vaak ook wel eens helpen, zo werkte bijvoorbeeld bij mij de buienradar widget niet meer na de update naar 4.0.0, cache van de app legen verhielp dit

In de recovery kun je kiezen voor "Wipe data and cache" en dan vervolgens voor "wipe cache"
OK thnx gaan we proberen 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Heb de Oneplus 3T nu ingesteld (dual-sim) met twee whatsapp accounts via de app Paralell Space en ik moet zeggen, dit werkt erg goed. Een shortcut op je homescreen van je 'tweede whatsapp-account' (werk) en ik kan gemakkelijk het naast elkaar gebruiken. Is ook snel en je merkt niet dat het via een virtuele omgeving werkt.

Prima toestel, kijk uit naar een week powerusen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Jeaj!

3tb

3tf

komende van een iPhone is het zo nu en dan even zoeken maar hij werkt vrij intuïtief. Meteen ook de Novalauncher er op gezet. :)

Oh weet iemand of je de icoontjes in de bovenste statusbalk kan wijzigen? (naast de klok)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:38
dano_nl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:34:

Oh weet iemand of je de icoontjes in de bovenste statusbalk kan wijzigen? (naast de klok)
Jazeker kan dat!
Instellingen > Statusbalk.
Daar vind je de sliders om icoontjes aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

GeertH schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:46:
[...]

Jazeker kan dat!
Instellingen > Statusbalk.
Daar vind je de sliders om icoontjes aan/uit te zetten.
Nova instellingen of de gewone? Ik zie nergens statusbalk?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:38
dano_nl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Nova instellingen of de gewone? Ik zie nergens statusbalk?
Staat bij de normale instellingen, hier wel teminste op Oxygen OS 4.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Oi ik heb nog oxygen 3.5.4, ik wacht nog even even op de officiële update

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Onder Settings kan je de knoppen instellen, wat ze moeten doen bij Long Press en bij normaal drukken

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
dano_nl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:35:
Oi ik heb nog oxygen 3.5.4, ik wacht nog even even op de officiële update
Je kan de officiële update al gewoon installeren met een VPN app uit de Playstore en dan doen alsof je in Duitsland of Canada woont. Is niks illegaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Met Oxygen 4.0.1 zijn de problemen met niet ladende widgets na een herstart verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 16:26
TheProf82 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:25:
Heb de Oneplus 3T nu ingesteld (dual-sim) met twee whatsapp accounts via de app Paralell Space en ik moet zeggen, dit werkt erg goed. Een shortcut op je homescreen van je 'tweede whatsapp-account' (werk) en ik kan gemakkelijk het naast elkaar gebruiken. Is ook snel en je merkt niet dat het via een virtuele omgeving werkt.

Prima toestel, kijk uit naar een week powerusen :)
Hm, ik zit er ook voor te kijken. Heb ook een tweede Whatsapp nodig i.v.m. werk. Ik las over Parallel Space, maar ook wat negatieve dingen zoals vastlopers. Ook las ik over een tweede user aanmaken binnen Android en vervolgens daar Whatsappp opzetten.

Ik vraag me af welke beter/sneller is van de twee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 08:38
Ikzelf gebruik al geruime tijd DISA. Hierin kun je een 2e whatsapp account koppelen op 1 toestel.
Is hartstikke stabiel...
evildeeds schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Hm, ik zit er ook voor te kijken. Heb ook een tweede Whatsapp nodig i.v.m. werk. Ik las over Parallel Space, maar ook wat negatieve dingen zoals vastlopers. Ook las ik over een tweede user aanmaken binnen Android en vervolgens daar Whatsappp opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Ik ben erg teleurgesteld in de accutijd.
Hij gaat net zo kort mee als mijn 2 jaar oude OPO :?
Dat wil zeggen 's ochtends om 7:30 van de lader af en rond 20:00 uur tik ik de 15~20% aan.
Het is nu 10 uur geweest en ik zit al op 61%

Ja er wordt veel pokemon gespeeld maar niet de hele werkdag door, dat gebeurt tussendoor.
Tevens zit ik op WiFi en schakel ik bluetooth uit.
Maar dan nog, zie reden 1, mijn oude telefoon met oude accu gaat even kort mee bij hetzelfde gebruik.

Misschien toch eens over gaan op bijvoorbeeld Cyanogenmod.

En mijn dash charger is gejat na 2x gebruik :X

[ Voor 13% gewijzigd door Gman op 10-01-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
Gman schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:09:
Ja er wordt veel pokemon gespeeld maar niet de hele werkdag door, dat gebeurt tussendoor.
Pokemon Go trekt dan ook wel echt een hele grote wissel op de accu. Maar wellicht is er meer aan de hand. Wat zijn de grootverbruikers en wat is je SOT?

Wat ik hier lees moet op de OP3(T) wel een SOT gehaald worden van 4 tot 6 uur of zelfs meer. Op mijn OPO is dit tussen de 2 en 3. Wat haalde jij op je OPO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:12:
[...]

Pokemon Go trekt dan ook wel echt een hele grote wissel op de accu. Maar wellicht is er meer aan de hand. Wat zijn de grootverbruikers en wat is je SOT?
Pokemon Go: 9%
Android systeem: 6%
Facebook 5% (gebruik ik nauwelijks!?)

op 60% 4 uur resterend (ik neem aan dat dit SOT is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gman schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:19:

Dat facebook gedrag is wel veel moet ik zeggen, erg vreemd is dat wel. Had je deze slechte accuduur ook al na de update?

Overigens is SOT, screen-on-time. De tijd dat het scherm heeft aangestaan, dat is te zien bij 'scherm' in je accu statistiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gman
Op het moment is dat 1 uur en 2 minuten

Ik gooi facebook eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
evildeeds schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Inmiddels (na wat langer testen) ook iets minder positief. Ik heb bijvoorbeeld een aantal uren Parallel space niet gebruikt en whatsapp herkent dan geen berichten. Pas bij lanceren van de app komt alles plots binnen.

Ik ga DISA ook proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gman schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:23:
Op het moment is dat 1 uur en 2 minuten

Ik gooi facebook eraf.
Sowieso werkt de mobiele webversie van facebook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Jelte schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:38:
[...]
Sowieso werkt de mobiele webversie van facebook prima.
Ik weet alweer waarom ik facebook geinstalleerd had, voor de single sign-on voor sommige apps.
(Toch wel verrekte handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
TheProf82 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:29:
[...]

Inmiddels (na wat langer testen) ook iets minder positief. Ik heb bijvoorbeeld een aantal uren Parallel space niet gebruikt en whatsapp herkent dan geen berichten. Pas bij lanceren van de app komt alles plots binnen.

Ik ga DISA ook proberen.
Hm, ja dat las ik ook. Dat syncen pas weer begon als je de app weer opende. Ik zal dan ook eens DISA proberen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
En anders misschien gewoon geen whatsapp voor werk...alhoewel ik dat liever wel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Mijn ervaring is dat berichten via DISA gewoon binnenkomen, maar het lijkt er wel op dat er meer vertraging in zit soms.
evildeeds schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:03:
[...]

Hm, ja dat las ik ook. Dat syncen pas weer begon als je de app weer opende. Ik zal dan ook eens DISA proberen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:23
Alekz87 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:36:
[...]

Je kan de officiële update al gewoon installeren met een VPN app uit de Playstore en dan doen alsof je in Duitsland of Canada woont. Is niks illegaals aan.
Heb een VPN met de app tunnel bear opgezet, maar als ik dan telefoon check voor updates, vind hij niks... Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
djiedjee schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:23:
Mijn ervaring is dat berichten via DISA gewoon binnenkomen, maar het lijkt er wel op dat er meer vertraging in zit soms.

[...]
Ook krijg ik elke keer een pop-up: Ignore Battery optimatization? Heel vervelend, heb jij dat ook? En hoe is het in het algemeen voor je battery life na een dag gebruik? Parallel space gebruikte best veel batterij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb geloof ik wel voor deze app specifiek moeten aangeven dat hij moet blijven draaien, anders krijg je inderdaad het effect dat je berichten pas binnenkomen als je de app opent.
Edit: ff gechecked, inderdaad staat Disa bij "Ignore Battery optimatization"

Mijn batterij wordt er niet (merkbaar) slechter door.
TheProf82 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Ook krijg ik elke keer een pop-up: Ignore Battery optimatization? Heel vervelend, heb jij dat ook? En hoe is het in het algemeen voor je battery life na een dag gebruik? Parallel space gebruikte best veel batterij namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door djiedjee op 10-01-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
djiedjee schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:41:
Ik heb geloof ik wel voor deze app specifiek moeten aangeven dat hij moet blijven draaien, anders krijg je inderdaad het effect dat je berichten pas binnenkomen als je de app opent.
Edit: ff gechecked, inderdaad staat Disa bij "Ignore Battery optimatization"

Mijn batterij wordt er niet (merkbaar) slechter door.

[...]
Heb dat nu ook maar aangegeven. Benieuwd naar de resultaten.

Iets anders; hoe werkt sms'en met dual-sim? Mijn privesimkaart wordt opgestuurd deze week (nano) dus kan het nu niet testen, maar krijg ik gewoon twee inboxes in mijn messaging app? En hoe werkt het met bellen? Heb je een preffered outgoing nummer als je dialed? Twee dialers?

Toch wel een beetje gedoe dat dual-sim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
Wat is jullie ervaring met laden via de PC? Ik heb heb mijn OP3T nu ruim één uur aan de lader via usb en ben op flightmodus amper 7% verder. Jullie tips of redenen waarom dit zo tergend traag gaat? Ik gebruik de originele kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door crimedevil op 10-01-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
crimedevil schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:49:
Wat is jullie ervaring met laden via de PC? Ik heb heb mijn OP3T nu ruim één uur aan de lader via usb en ben op flightmodes amper 7% verder. Jullie tips of redenen waarom dit zo tergend traag gaat?
lol.
Niet zo verwondelijk. zit een 3400mah accu in

Van Wikipedia
The USB 1.x and 2.0 specifications provide a 5 V supply on a single wire to power connected USB devices.

A unit load is defined as 100 mA in USB 2.0, and 150 mA in USB 3.0. A device may draw a maximum of 5 unit loads (500 mA) from a port in USB 2.0; 6 (900 mA) in USB 3.0.
Afhankelijk van de poort haal je dus 100-900mah om te laden, Haal daar het verbruik in airplane mode vanaf en dan kom je er al snel achter dat je beter een lader kunt pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
cypher21 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:54:
[...]

lol.
Niet zo verwondelijk. zit een 3400mah accu in

Van Wikipedia

[...]

Afhankelijk van de poort haal je dus 100-900mah om te laden, Haal daar het verbruik in airplane mode vanaf en dan kom je er al snel achter dat je beter een lader kunt pakken
Ja, heb even geen stopcontact tot mijn beschikking, want zit op mijn werk (dus redelijke kut pc's). Maar mijn iPhone 5 zou inmiddels al vol zijn en ik ben nu 10% verder in twee uur. Dat is toch niet normaal?

[ Voor 4% gewijzigd door crimedevil op 10-01-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Hangt van de rom/apps af.
bij mijn huidige ROM (geen oneplus 3T, komt hopelijk snel binnen) ; bij verzenden kun je de SIM kiezen, bij de dialer ook.

Bij een vorige rom kon ik per contact een default sim kiezen, bij mijn huidige rom niet. Staat nu op "Altijd vragen". Krijg dus een popup bij het selecteren van een contact.
Keuze wordt nu wel onthouden.
TheProf82 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:47:
[...]
Iets anders; hoe werkt sms'en met dual-sim? Mijn privesimkaart wordt opgestuurd deze week (nano) dus kan het nu niet testen, maar krijg ik gewoon twee inboxes in mijn messaging app? En hoe werkt het met bellen? Heb je een preffered outgoing nummer als je dialed? Twee dialers?

Toch wel een beetje gedoe dat dual-sim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
crimedevil schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:49:
Wat is jullie ervaring met laden via de PC? Ik heb heb mijn OP3T nu ruim één uur aan de lader via usb en ben op flightmodus amper 7% verder. Jullie tips of redenen waarom dit zo tergend traag gaat? Ik gebruik de originele kabel.
Ik heb geen OP3T, maar mijn ervaring met het laden van elk toestel via de PC is dat dit gewoon tergend langzaam is.

Een standaard USB-poort levert 500mA, de accu van de OP3t is 3400mAh. Het volladen van de 3400mAh accu, verliezen en verbruik niet meegerekend, duurt dan ook:
3400 mAh / 500mA = 6,8 uur.
crimedevil schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:56:
Maar mijn iPhone 5 zou inmiddels al vol zijn en ik ben nu 10% verder in twee uur. Dat is toch niet normaal?
Je iPhone 5 is al een oud model en verbruikt daardoor zelf al een stuk minder energie. Verder kan je op die accu hetzelfde rekensommetje toepassen:
1440mAh / 500mA = 2,88 uur.

Omdat het toestel een kleinere accu heeft, en minder standby verbruik heeft is de laadduur ook veel korter. Ik merk dit ook bij mijn OPO, wanneer ik deze gebruik en deze ondertussen laad via een USB-poort wordt het toestel vaak niet eens geladen.

Een handige en simpele app om je laadstroom en verbruik te bekijken is: Google Play: Ampere.

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 10-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Ik heb geen OP3T, maar mijn ervaring met het laden van elk toestel via de PC is dat dit gewoon tergend langzaam is.

Een standaard USB-poort levert 500mA, de accu van de OP3t is 3400mAh. Het volladen van de 3400mAh accu, verliezen en verbruik niet meegerekend, duurt dan ook:
3400 mAh / 500mA = 6,8 uur.

[...]

Je iPhone 5 is al een oud model en verbruikt daardoor zelf al een stuk minder energie. Verder kan je op die accu hetzelfde rekensommetje toepassen:
1440mAh / 500mA = 2,88 uur.

Omdat het toestel een kleinere accu heeft, en minder standby verbruik heeft is de laadduur ook veel korter. Ik merk dit ook bij mijn OPO, wanneer ik deze gebruik en deze ondertussen laad via een USB-poort wordt het toestel vaak niet eens geladen.

Een handige en simpele app om je laadstroom en verbruik te bekijken is: Google Play: Ampere.
Echt ziek traag. Bij mijn iPhone ging het altijd heel snel als ik hem in mijn Macbook propte. Maar die had natuurlijk een kleinere batterij. Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
crimedevil schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Bij mijn iPhone ging het altijd heel snel als ik hem in mijn Macbook propte. Maar die had natuurlijk een kleinere batterij.
Dat en jou Macbook zou ook nog eens USB3.0 poorten kunnen hebben. Deze kunnen een speciale charge mode hebben, waardoor er geladen kan worden met 1A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak797
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb nog problemen met het geluid / volumeregeling. Kan iemand bevestigen of dit met hun toestel overeenkomt:

Volumesliders (ongeacht de Alertslider stand) hebben bij mij de volgende stappen:
- Notification: 6 stappen, kan NIET geheel links / muted.
- Media: 15 stappen, kan WEL naar links / muted
- alarm: 7 stappen, kan WEL naar links / muted
- telefoon/gesprek: 4 stappen, kan NIET naar links / muted.

Daarbij zijn zowel telefoon als whatsapp voice gesprekken over de oorspeaker, met deze stappen redelijk luid tot zeer luid. (Bijkomend, maar niet volledig zeker; hoge frequenties via deze speaker lijken vervormd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
B-Art schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Heb een VPN met de app tunnel bear opgezet, maar als ik dan telefoon check voor updates, vind hij niks... Wat doe ik fout?
Waar staat je VPN naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Tunnelbear deed het bij mij ook niet (met Canada). Met Opera wel. Heel vaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gman schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:19:
[...]

Kennelijk ligt dat probleem dus echt bij Facebook zelf:
http://android.wonderhowt...igh-temperatures-0175881/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Alekz87 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:36:
[...]

Waar staat je VPN naartoe?
Canada en Duitsland geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Kappade schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:53:
Met PIA VPN (private internet access) werkte het probleemloos. Deze is echter niet gratis. Wanneer je een week of 2 wacht, krijg je de update hier ook wel.

De nieuwe "equaliser" (Audio Tuner) vind ik trouwens maar niks. Voorheen had je alleen een simpele equaliser die per audio-applicatie in te stellen was.

Nu heb je Audio Tuner en deze is alleen actief bij ingeplugde koptelefoon, dus Bluetooth speakers en oortjes(?) zijn niet meer in te stellen. Daarnaast moet je een "type koptelefoon" selecteren. Hier staan alleen wat eigen Oneplus/JBL types bij en een "Algemene verbetering". Al die standen voeren echter een min of meer drastische surround sound / cross fade filter door, waar ik helemaal geen behoefte aan heb. Je kunt dit echter niet uitzetten, want zodra je Audio Tuner aanzet, wordt één van deze types actief. Zet je Audio Tuner uit, dan kun je de equaliser echter niet meer gebruiken. :(

Echt slecht geregeld dit, of is er een manier om je eigen "koptelefoon type" te maken?

[ Voor 54% gewijzigd door Atomsk op 11-01-2017 10:35 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

B-Art schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Canada en Duitsland geprobeerd.
Zet DEZE er maar even op. Germany kiezen en klaar, werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Werkt :) (via 4g, werkwifi blokkeert het zo te merken)
En het gaat alleen even om te controleren of de update er is. Daarna kan de VPN gelijk uit (en programma er weer af ;)), weer op de wifi en downloaden maar.

Straks installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kappade schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:53:
Ik kende Opera niet, maar wat een fijne app is dat O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ik heb DISA nu een dag in gebruik voor whatsapp en het werkt goed. Inderdaad lijkt het geen battery te drainen zoals parallel space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
GurbY{nl} schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Thanks! Werkt perfect idd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
TheProf82 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:51:
Ik heb DISA nu een dag in gebruik voor whatsapp en het werkt goed. Inderdaad lijkt het geen battery te drainen zoals parallel space.
Perfect. Even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Hoeveel screen-on time hebben jullie ongeveer na een dag? Ik kom op 5-5.5uur uit met adaptive brightness, Wifi en 4G+, geen facebook, whatsapp (2 accounts die syncen) en mail sync en aardig wat spotify usage.

Best prima dus vind ik.
Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem