Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.266 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Dom van mij, ik train al te lang met Polar

Door gewenning noem ik het D zones vanaf 1
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/z3lcvp1lsfu.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gekke Jantje op 20-07-2018 16:05 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Wicked-Game schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:03:
Overigens een tip voor mensen die een Garmin Edge hebben en op zoek zijn naar een deftige beugel, ik heb deze via aliexpress gekocht en ben er zeer te spreken over:

https://nl.aliexpress.com...e089161&priceBeautifyAB=0
Heb daar ook een tijdje naar gekeken, ben uiteindelijkvoor deze gegaan, ook via de stuurpen gemonteerd maar wel op de onderste 2 boujes waardoor je garmin niet boven je stuur uitkomt, vond ik zelf net wat mooier:
Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/ZNF3EJFZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Sjoewe schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:59:
Om spraakverwarring te voorkomen, ik ga altijd uit van 3+2 zones als het gaat over hartslag:

[afbeelding]

Het model met 6 zones is van betrekking op vermogenstraining.
Niet helemaal alleen met vermogenstrainingenl. Met D1, 2 en 3 heb je vrij grote zones (75 - 85% kan afhankelijk van je getraindheid en je leeftijd en zo makkelijk 25-30 hartslagen zijn). Voor de trainingsvariatie is het bv best wel goed om de ene dag onderin d1 te trainen en andere dag juist boven in d1. Zeg tegen een willekeurige renner om in een bepaalde zone te rijden en meestal zitten ze vrij bovenin de zone (vanuit d1 gezien is dat logisch omdat hoog d1 of laag d2 een gebied is waarin veel mensen graag/vaak fietsen als ze niet bewust bezig zijn met zones) en bovenin d3 is lekker omdat je dan echt ff lekker aan het knallen bent. Maar voor meer variatie is dus wisselen binnen de zone (niet binnen 1 rit maar tussen verschillende ritten) in ieder geval leuker (of het echt meer verschil maakt in een training is sowieso supermoelijk vast te stellen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Vandaag is het zo'n dag dat ik lekker in blokken ga fietsen, ik zal het maar geen D zones meer noemen, Maar ik ga knallen goog in zone 4 en zone 5 voor minimaal 15 minuten en dan weer rustig aan voor 10-15 minuten in zone 2 en zone 3.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
Vandaag is zo'n dag dat ik mezelf eens lekker verwen met nieuwe fietsschoenen. Fizik r1s denk ik maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gisteren een racefiets gekocht om naast mijn MTB en hardloophobby ook wat kilometers op de gewone weg te maken. Het is een 2e hands Jan Janssen carbon geworden met Ultegra afmontage. Morgen ga ik voor het eerst fietsen en ik wil een route inladen op mijn Garmin Fenix 5. Nu kwam ik een week of 2 geleden op een website uit waar je zelf je fietsroutes kon maken door een start adres op te geven en hoeveel kilometer je wilt fietsen en wat voor type rit (racefiets, mooie bezienswaardigheden etc.). Vervolgens berekende deze website zelf een aantal routes die je dan kon exporteren als GPX.

Nu kan ik deze website compleet niet meer vinden :( . Ik vind diverse routeplanner websites maar daar moet je meestal start- en eindpunt ingeven en zelf een route daartussen tekenen. Het mooie aan die andere website vond ik juist dat hij zelf een route bedacht op basis van het aantal kilometers.

Heeft iemand een idee welke website dit kan zijn geweest?

Edit: routeplanner.fietsersbond.nl
Vreemd genoeg via mijn telefoon direct gevonden maar op mijn pc niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 21-07-2018 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Aghanim schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:51:
Gisteren een racefiets gekocht om naast mijn MTB en hardloophobby ook wat kilometers op de gewone weg te maken. Het is een 2e hands Jan Janssen carbon geworden met Ultegra afmontage. Morgen ga ik voor het eerst fietsen en ik wil een route inladen op mijn Garmin Fenix 5. Nu kwam ik een week of 2 geleden op een website uit waar je zelf je fietsroutes kon maken door een start adres op te geven en hoeveel kilometer je wilt fietsen en wat voor type rit (racefiets, mooie bezienswaardigheden etc.). Vervolgens berekende deze website zelf een aantal routes die je dan kon exporteren als GPX.

Nu kan ik deze website compleet niet meer vinden :( . Ik vind diverse routeplanner websites maar daar moet je meestal start- en eindpunt ingeven en zelf een route daartussen tekenen. Het mooie aan die andere website vond ik juist dat hij zelf een route bedacht op basis van het aantal kilometers.

Heeft iemand een idee welke website dit kan zijn geweest?

Edit: routeplanner.fietsersbond.nl
Vreemd genoeg via mijn telefoon direct gevonden maar op mijn pc niet.
Meestal doe ik dit via:
https://connect.garmin.com/nl-NL/
Inloggen, via courses of training kun je een nieuwe route plannen, exact hoe jij het zelf beschrijft... Je route komt automatisch in je Garmin app op telefoon die je dan weer kunt doorsturen naar je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06
Deze heb ik ook, top ding. Alleen na de bikefit heb ik een -30 graden stuurpen gekregen. Dus kan ik mijn Garmin niet lekker meer aflezen.

Nu even kijken wat ik aan ga schaffen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
HBSVDK schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Meestal doe ik dit via:
https://connect.garmin.com/nl-NL/
Inloggen, via courses of training kun je een nieuwe route plannen, exact hoe jij het zelf beschrijft... Je route komt automatisch in je Garmin app op telefoon die je dan weer kunt doorsturen naar je horloge.
Zal nog eens goed kijken dan. Op het eerste oog vond ik dat niet echt gebruiksvriendelijk werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:46
Omdat ik wil opbouwen vanmorgen een rit van iets meer dan 25 kilometer uitgezocht. nadat ik lekker op pad was kreeg ik ineens wind tegen (rit langs de kust) man man wat een les heb ik hier geleerd! Eerst even de wind checken en dan de route pas uitstippelen :D .

Ik ben uiteindelijk enorm diep gegaan om toch 25 km\h gemiddeld aan te houden en kwam wel 50 tegenliggers in de vorm van wielrenners met 50km/h plus tegen en allemaal glimlachen naar mij! (jaja en dan mooi pronken op strava met hoge gemiddelde!!!! O-) )
Achteraf niet zo gek want niemand gezien die tegen de wind in ging natuurlijk |:(
Eenmaal bij mijn vrouw haar werk aangekomen de bidon gevuld en besloten dat ik de rit naar huis ook direct ging maken!
Helaas hierin ook de fout gemaakt door de verkeerde route uit te kiezen, ongelijke stoeptegels! man man, de tandarts en chiropraktor zullen weer blij met mij zijn :+
uiteindelijk 45,8 km gereden in 1:48 met een gemiddelde van 25,3 km/h 8)

Ben erg trots op deze mede door de harde wind tegen toch doorgegaan (en dan voel jeje alleen hoor als je er bijna doorheen zit heuveltje op en bft 5 in je bakkes :D )

[ Voor 14% gewijzigd door bakkie1985 op 21-07-2018 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Lekker gereden hoor. Tegen de wind in fietsen maakt je alleen maar sterker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Meestal rijd je een rondje en heb je dus ongeveer net zoveel wind tegen als mee. Ik start meestal tegen de wind in, want er is niets zo klote als compleet stukzitten aan het einde van de rit en dan nog tegen de wind in naar huis moeten beuken. Vind ik dan.

Mijn ervaring is dat je meer last hebt van de tegenwind dan profijt van de meewind. Temeer daar zijwind ook gewoon vervelend is, rijd ik het liefst als er weinig wind is.

Maar goed, het is niet dat je daarin iets te kiezen hebt. Zeker de laatste weken vind ik de wind toch best behoorlijk en onvoorspelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Hoppa! schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:20:
Meestal rijd je een rondje en heb je dus ongeveer net zoveel wind tegen als mee.
Ik verbaas me elke keer weer over het feit hoe vaak ik een hele ronde met windtegen kan fietsen :P . Zal toch wel tussen mijn oren zitten...

[ Voor 3% gewijzigd door Sharkware op 21-07-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik herinner me een tijd waar ik met moeite 20 km/u haalde tegen wind. Nu moet het al heel hard waaien voor me om onder de 27 te gaan :P.
Met courante wind is de 30 houden eigenlijk ook geen probleem, maar dat doe ik enkel bij 'korte' ritten (< 3 uur).
Verbazingwekkend eigenlijk hoe je je eigen lichaam kunt trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je 27 tegen de wind ik kan fietsen waait het niet hard genoeg :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
Hoppa! schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:20:
Meestal rijd je een rondje en heb je dus ongeveer net zoveel wind tegen als mee. Ik start meestal tegen de wind in, want er is niets zo klote als compleet stukzitten aan het einde van de rit en dan nog tegen de wind in naar huis moeten beuken. Vind ik dan.

Mijn ervaring is dat je meer last hebt van de tegenwind dan profijt van de meewind. Temeer daar zijwind ook gewoon vervelend is, rijd ik het liefst als er weinig wind is.

Maar goed, het is niet dat je daarin iets te kiezen hebt. Zeker de laatste weken vind ik de wind toch best behoorlijk en onvoorspelbaar.
Zo plan ik het meestal ook, of minstens zijwind terug.
Had vroeger een hekel aan klimmen en wind tegen. Nu stuk getrainder en het maakt me allemaal niet zoveel meer uit, hard gaat het toch wel! 😎 Zijwind vind ik ook al tegenwoordig half wind mee want het is in ieder geval niet tegen!

Hier in Xonrupt al een paar ritjes gemaakt (omgeving Vogezen). Met de kleine een kort stukje en eergisteravond een verkenrondje met eigenlijk oude bekende klimmetjes die ik 3jr terug ook al gereden had, alleen dan in iets zwaarlijvigere toestand! Kan alleen nog niets op strava zetten want Garmin Edge 500 en geen laptop mee. Gisteren, de ochtend na het pezige verkenrondje, mijn 1e ‘lange tocht’ van 85km gereden. Richting Munster over de Col de la Schlucht en dan noordelijk. Maar kon toch wel metken dat de avond ervoor doorrijden was geweest. Ik kon wel door blijven fietsen maar van harte was het niet! Wel mooi rijden blijft het!

Morgen herkansing op betere benen. Dan ga ik richting de Petit Ballon via de Plasserwasser (Paltzerwasser ofzo). Ik rij hem niet door tot de Grand Ballon want die heb ik vanaf de zuidkant al 2x gedaan en vanaf de noordwest kant is het meer op en af vanaf die Paltzerwasser. De Petit Ballon vorig jaar in een groepje opgereden en vanaf het begin heel rustig aan gedaan. Morgen proberen die tijd te verbeteren. En dan nog de Schlucht over vanaf Munster. Blijft lekkere loper van 11,5km a 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ik had totaal niet gerekend op wind, gewoonweg niet aan gedacht. dan wordt het wel zuur ineens :D.
Voelde me erg goed na de wind tegen en inderdaad het idee dat dit voor de training wel heel goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Sharkware schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:19:
Ik verbaas me elke keer weer over het feit hoe vaak ik een hele ronde met windtegen kan fietsen :P . Zal toch wel tussen mijn oren zitten...
Dacht ik ook tot ik eens naar windfinder en zo ging kijken, en je kunt prima met noordenwind vertrekken en 30 km verderop oostenwind hebben. En als je rondje dan toevallig noord - oost - zuid - west is heb je wel degelijk meer tegenwind dan meewind op een ronde :(

Gister ook verkeken op de wind, vanuit Wijk aan Zee 55km omhoog naar t noorden (en daarna iets naar het oosten en dan weer terug naar het zuiden). 55km tegenwind en helemaal het eerst deel op niet-asfalt.. pfff was knap killing! Vandaag gelukkig een stuk minder wind.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Gewoon fietsen, tegen de wind in rijden is een state of mind! Pas je tempo aan, maar pas niet je cadans aan die hou je hetzelfde als de rest van je rit. In mijn geval rond de 93-98.

Heb je een powermeter is het helemaal makkelijk.

Hello fellow humans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
bk1985 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:46:
Omdat ik wil opbouwen vanmorgen een rit van iets meer dan 25 kilometer uitgezocht. nadat ik lekker op pad was kreeg ik ineens wind tegen (rit langs de kust) man man wat een les heb ik hier geleerd! Eerst even de wind checken en dan de route pas uitstippelen :D .

Ik ben uiteindelijk enorm diep gegaan om toch 25 km\h gemiddeld aan te houden en kwam wel 50 tegenliggers in de vorm van wielrenners met 50km/h plus tegen en allemaal glimlachen naar mij! (jaja en dan mooi pronken op strava met hoge gemiddelde!!!! O-) )
Achteraf niet zo gek want niemand gezien die tegen de wind in ging natuurlijk |:(
Eenmaal bij mijn vrouw haar werk aangekomen de bidon gevuld en besloten dat ik de rit naar huis ook direct ging maken!
Helaas hierin ook de fout gemaakt door de verkeerde route uit te kiezen, ongelijke stoeptegels! man man, de tandarts en chiropraktor zullen weer blij met mij zijn :+
uiteindelijk 45,8 km gereden in 1:48 met een gemiddelde van 25,3 km/h 8)

Ben erg trots op deze mede door de harde wind tegen toch doorgegaan (en dan voel jeje alleen hoor als je er bijna doorheen zit heuveltje op en bft 5 in je bakkes :D )
Ik fiets ook nog niet zo lang. Paar weken geleden voor het eerst 50km gedaan, maar de eerste helft was open op de dijk met windkracht 5 tegen :') sindsdien kijk ik ook even goed naar de route en windrichting aangezien dat toch even tegen viel haha
Heb helaas bijna alleen maar s'avonds na werk tijd voor een stukje fietsen vanwege de kinderen en beperkte tijd in het weekend dus kom meestal niet verder dan een km of 30 omdat ik ook weer niet te laat thuis wil zijn.
Zit nu bijna op het punt dat ik 30km in een uur kan fietsen, hoewel het nog niet strava-offical is omdat ik de laatste rit onderweg nog moest pinnen en daarvoor verdwaalde in een woonwijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 22-07-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aardig pittige rit gehad vandaag.

Na vorige week zaterdag een hardloopwedstrijd (Eiger Ultra Trail, 51km) te hebben gehad in Zwitserland is mijn linkerknie een beetje kapot. Wielrennen ging woensdag (70km) prima, gisteravond iets te snel naar en van mijn ouders gefietst waardoor de knie weer een beetje op kwam en vandaag stond een casual rit van 150km op de planning. Helaas of gelukkig hadden er een paar goed zin in dus met ~12 man zijn we gemiddeld rond de 32.5 geëindigd. Mijn knie begon weer een beetje op te spelen.. Zaterdag vertrekken we naar de Vogezen om een weekje te fietsen, ik ben benieuwd hoeveel last ik er dan van ga hebben..

https://www.strava.com/activities/1720127472/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Southern Sun schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:45:
[...]

Ik fiets ook nog niet zo lang. Paar weken geleden voor het eerst 50km gedaan, maar de eerste helft was open op de dijk met windkracht 5 tegen :') sindsdien kijk ik ook even goed naar de route en windrichting aangezien dat toch even tegen viel haha
Heb helaas bijna alleen maar s'avonds na werk tijd voor een stukje fietsen vanwege de kinderen en beperkte tijd in het weekend dus kom meestal niet verder dan een km of 30 omdat ik ook weer niet te laat thuis wil zijn.
Zit nu bijna op het punt dat ik 30km in een uur kan fietsen, hoewel het nog niet strava-offical is omdat ik de laatste rit onderweg nog moest pinnen en daarvoor verdwaalde in een woonwijk :+
Ik op wat amateur MTB-en na ook beginnen hoor en hier idem met de kids en werkende vrouwen!
Ik wil vooral opbouwen, steeds iets meer en elke rit leer ik weer bij :>

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Zaterdag nieuwe wielen voor de fiets opgehaald en moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben. Met deze wielen wordt elke fiets mooier. Nu nog bike fit om er perfect op te zitten en ik ben helemaal tevreden.
Fiets

Vandaag kort ritje op gedaan en ze bevallen goed, ze sturen heerlijk en fiets lijkt ook gewoon "lichter" te lopen. Dinsdag er nog een keer op trainen en erna gaan ze op stal tot de volgende wedstrijd :/

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

joint_me schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:49:
Gewoon fietsen, tegen de wind in rijden is een state of mind! Pas je tempo aan, maar pas niet je cadans aan die hou je hetzelfde als de rest van je rit. In mijn geval rond de 93-98.

Heb je een powermeter is het helemaal makkelijk.
Ja maar na 2 uur tegenwind ben ik het gewoon zat. Ik heb geen moeite met 2 uur klimmen dan zie je tenminste je tegenstander. En met tegenwind op zich heb ik ook geen moeite, maar 2 uur is gewoon teveel :o
En als dan de wind draait waardoor je nog geen eens meewind hebt die je wel hebt verdient... alsof je een berg op rijdt en na de top blijkt er nog een berg te zitten :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik was het al zat na 30 minuten tegenwind, ik was ook bijna bij huis gelukkig en wist dat het nog ongeveer 30 minuten was, ik ben toen dan ook voluit gegaan, ver in D2. Op het laatst kon ik die 26kmpu ook niet meer vasthouden. Ik zie dat als een stukje extra training. Wel grappig dat bij de zelfde hartslag met tegenwind mijn benen sneller verzuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
Gekke Jantje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:16:
Ik was het al zat na 30 minuten tegenwind, ik was ook bijna bij huis gelukkig en wist dat het nog ongeveer 30 minuten was, ik ben toen dan ook voluit gegaan, ver in D2. Op het laatst kon ik die 26kmpu ook niet meer vasthouden. Ik zie dat als een stukje extra training. Wel grappig dat bij de zelfde hartslag met tegenwind mijn benen sneller verzuren.
30 minuten aan een stuk tegenwind is ook gewoon niet fijn. Boven windkracht 4 kies ik meestal een route waarin ik wind mee en tegen regelmatig afwissel. Maar altijd eindigen beginnen met wind tegen en eindigen met wind mee. Al is mijn richtingsgevoel dusdanig matig dat ik soms doodleuk de verkeerde kant op aan het fietsen ben. Zeker in het begin van een rit ben ik me nog niet zo bewust van wind.... Ik fiets ook altijd alleen, dus niemand om achter te schuilen :D

Na een aantal weken tobben met mijn longen heb ik de weg omhoog trouwens weer gevonden. Afgelopen week 3 ritten rond de 75km gemaakt, allemaal boven de 30,5 km/u geëindigd. Teken dat ik weer ongeveer op de vorm zit van begin dit jaar, nu eens kijken of ik aan het einde van het seizoen misschien verder ben dan vorig jaar en wat PR's proberen te zetten. Ik nader de 40, dus het is nu of nooit! :'(

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38

MrDry

Desperados!

Gisteren maar eens buiten mijn comfortzone getreden en met een groepje van 10 man een lange rit gedaan: groot rondje IJselmeer van ruim 280km. De eerste 180km vlogen om maar de laatste 100 waren, mede door de wind, best pittig.
Totaal ca 9 uur op de fiets gezeten om de hele plas rond te komen.

Ik was vooral verrast door Friesland: mooi fietsen daar, heel wat anders dan al die polders waar je door heen rijdt....

Helaas kreeg ik op de dijk een steen tegen mijn cadans sensor waardoor deze gesneuveld is. Mijn garmin ging steeds in de pauze stand waardoor ik een aantal kilometers mis :'(

https://www.strava.com/activities/1720600614

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7ek9ejro.gif

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Hoppa! schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:28:
30 minuten aan een stuk tegenwind is ook gewoon niet fijn. Boven windkracht 4 kies ik meestal een route waarin ik wind mee en tegen regelmatig afwissel. Maar altijd eindigen beginnen met wind tegen en eindigen met wind mee. Al is mijn richtingsgevoel dusdanig matig dat ik soms doodleuk de verkeerde kant op aan het fietsen ben.
Ik heb op m'n Garmin de richting staan in 1 van de veldjes, niet alleen handig voor algeheel richtingsgevoel (als je naar de kust wilt kom je er vanzelf zolang er maar een W in dat vakje staat 8) ) maar vooral ook als je rekening wilt houden met de wind wel erg praktisch.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Mede door jullie adviezen op mijn vraag "Moet ik voor Specialized gaan of voor Canyon" (waarvoor dank) is mijn keuze voor de Canyon gevallen.

Vandaag wilde ik bestellen en zojuist mijn maten nog maar wat exacter opgemeten. Het advies van de website van Canyon is 'maat M'. Maar als ik de maten van mijn huidige fiets vergelijk met die van de Canyon Ultimate CF SL 8.0 dan ben ik daar niet zo gerust op. Daarom heb ik ze zojuist ook gebeld. Na het doorgeven van de maten van mijn huidige fiets, vond de medewerker van Canyon toch dat maat M het beste bij mij zou passen. Overigens na eerst wel getwijfeld te hebben voor maat L vanwege mijn zadelhoogte.

Ik blijf twijfelen en omdat jullie mij deze keuze hebben laten maken, kom ik weer voor advies bij jullie :)

Hieronder de maten van mijn huidige fiets en de maten van de Canyon Ultimate. Zo goed als mogelijk opgenomen...

Welke maat past beter bij mij? M of L? Iemand ervaring of een mening hierover?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FmgO0pRDo53xUqt4APYTw5o0/full.jpg

Het probleem zit vooral in de reach denk ik. Dan zou M op zich wel te adviseren zijn omdat je de reach met een 1 cm langere stuurpen ook kunt verlengen? De stack is tussen beide in, dus advies is dan voor de kleinste te gaan? Kortom: maat M dus bestellen?

Overigens mag ik binnen 30 dagen kosteloos omruilen voor een andere maat. Alleen ben ik bang dat beide maten 'goed' zijn en dat door maar één maat te proberen, ik er dus niet achter kom welke 'beter' is.

Bij kleren bestel ik in dit soort gevallen beide maten en stuur er één terug... bij een fiets is dat wel erg overdreven... 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Galois op 23-07-2018 14:41 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Ik zou een M nemen.

Daarbij, als ik het zo aflees, is je huidige fiets best al aan de ruime kant voor je lichaamslengte, daar zou ik niet nog weer boven gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
MrDry schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:47:
Gisteren maar eens buiten mijn comfortzone getreden en met een groepje van 10 man een lange rit gedaan: groot rondje IJselmeer van ruim 280km. De eerste 180km vlogen om maar de laatste 100 waren, mede door de wind, best pittig.
Zelf gisteren 40km gefietst, kan me met mijn zitvlees nog niet voorstellen dat dit er ooit in zit :D respect.

Beginnersvraag: ik heb nu al een paar keer dat ik na een km of 20 kramp m'n kuiten begin te krijgen. Dit is net te vermijden door niet vol door te trappen, maar toch erg vervelend. Kan dit mede komen door de afstelling van de schoenplaatjes en/of zadelhoogte?
Las ook al dat voldoende drinken vooraf belangrijk is, maar heb het gevoel dat het niet alleen dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:09
Southern Sun schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:13:
[...]

Zelf gisteren 40km gefietst, kan me met mijn zitvlees nog niet voorstellen dat dit er ooit in zit :D respect.

Beginnersvraag: ik heb nu al een paar keer dat ik na een km of 20 kramp m'n kuiten begin te krijgen. Dit is net te vermijden door niet vol door te trappen, maar toch erg vervelend. Kan dit mede komen door de afstelling van de schoenplaatjes en/of zadelhoogte?
Las ook al dat voldoende drinken vooraf belangrijk is, maar heb het gevoel dat het niet alleen dat is.
Zadel te hoog denk ik. Ff inbusje mee en lager zetten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:42
Mooie rit!

Ik heb jaar geleden deze route gereden maar dan ook via Enkhuizen, je komt dan op 300+ en dat wou ik graag.

https://www.strava.com/activities/1041508887
MrDry schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:47:

Ik was vooral verrast door Friesland: mooi fietsen daar, heel wat anders dan al die polders waar je door heen rijdt....

Helaas kreeg ik op de dijk een steen tegen mijn cadans sensor waardoor deze gesneuveld is. Mijn garmin ging steeds in de pauze stand waardoor ik een aantal kilometers mis :'(

https://www.strava.com/activities/1720600614

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Southern Sun schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:13:
[...]

Slecht drinken veroorzaakt ook vaak kramp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Reeker schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:58:
[...]

Zadel te hoog denk ik. Ff inbusje mee en lager zetten!
Dacht dat dit nog mee viel, been is nog verre van gestrekt als het pedaal omlaag staat, maar valt natuurlijk te testen. Drinken tijdens de rit is voldoende, maar denk dat vooraf ook wel beter kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
Southern Sun schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:19:
[...]

Dacht dat dit nog mee viel, been is nog verre van gestrekt als het pedaal omlaag staat, maar valt natuurlijk te testen. Drinken tijdens de rit is voldoende, maar denk dat vooraf ook wel beter kan.
Ik kreeg met tennis steeds kramp na het serveren op het been waarop geland werd, ik werd er gek van. bleek ook vooraf 2 koffie en dan tijdens de wedstrijd pas water en sportdrank, dan ben je te laat.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Rhain
  • Laatst online: 05-05 16:37
In navolging op m'n bericht van 4 juni jl.; Kan ik de Mont Ventoux beklimmen zonder ervaring en een zeer korte training..

In de afgelopen 6 weken 7x in de buurt ritjes gedaan en 2x in Frankrijk op m'n vakantiebestemming. Wel zoveel mogelijk viaducten en tunnels gepakt, want in de buurt van waar ik woon is het verder zo vlak als het maar wezen kan. Dat is m'n huidige ervaring met wielrennen... En dan gaan we "even" de Mont Ventoux beklimmen, want daar zit ik toevallig met m'n vakantie bestemming in de buurt.. .. ..

3 dagen geleden met de auto vanuit Malaucene met het gezin en m'n ouders 'even' met de auto naar boven gereden om een kijkje te nemen boven op die Kale Berg. Ik begon sterk te twijfelen. Ik had al moeite met de 2 heuvelritjes hier in de buurt van Nyons en zelfs met de auto naar boven op de Ventoux was toch even schrikken... Daarnaast zou ik niet starten vanuit Malaucene, maar vanuit Bedoin.. Waarom gelijk de zwaarste kant? Omdat deze zijde iets meer historie heeft denk ik dan..

Maar vandaag was het zover. De klim Bedoin - Mont Ventoux stond op het programma. Zoals een ieder hier op het forum of in de vriendenkring al zei:"Boven komen doe je toch wel".

Het wekkertje ging om 7.00uur af. Snel naar de bakker voor een vers stuk stokbrood.. de koffie pruttelde ondertussen verder. Bidons vullen, bril poetsen.. voorbereidingen in volle gang. Deze dag zou ik ondersteund worden door m'n vrouw en m'n vader. M'n moeder bleef thuis bij de kids.

4 Kilometer voor Bedoin werd ik gedropt. Dit was een idee van mij om enigzins nog een beetje warm te trappen... Het eerste stuk vanaf Bedoin door de weilanden ging me goed af. Rustig tempo, waken voor een "ik ben te hard van start gegaan".

De haarspeldbocht het bos in volgde, shit, dit is wel even andere koek zeg, zo stijl heb ik nog niet meegemaakt.. maar we gaan door! Ik werd ingehaald, maar het deed me niks, een "bonjour" volgde. En door.. Ik begon meer en meer te zweten. Ademhaling ging in een rap tempo omhoog. 40 minuten onderweg. "Ik draai om" ging meerdere malen door m'n hoofd, "terug naar vrouwlief en m'n vader" die nog even aan het rondstruinen waren op de markt in Bedoin. Wat ben ik toch een idioot om te denken dat ik dit even kan doen..

Een bankje tussen de bomen was een goede oplossing. Even stoppen. Ik zat helemaal stuk. Een renner kwam voorbij; "Bonjour! Ca va?". Mooi om te zien hoe een wildvreemde zich om je bekommert. Hij zal vast meer ervaring met deze berg hebben. Even een musli reep naar binnen werken, misschien had ik toch te licht ontbeten. 5.. 10 minuten duurde de onderbreking. Terug in de pedalen.

Ik voelde me beter. Het tempo lag laag op die 9 procent. Maar de benen waren een stuk beter, de mindset ook. Op naar Chalet Renard. Het was druk. Ik kwam een verdeelde groep renners tegen uit Nieuw Zeeland. Er was energie om even een kort praatje te maken tijdens het trappen. Ondertussen was m'n gezelschap ook aangesloten. Ze stonden halverwege het bos met de camera's klaar, "Kom OP! je kunt het!", dat geeft een mens energie.. Maar waar blijf die verrekte Chaled!? Nog een lang stuk, bochtje om, weer een lang stuk.. knieën begonnen te irriteren.. geen chalet.. het klimmen werd nog stijler.. "KOM OP ZEG!"; zei ik geirriteerd in mezelf.

Er kwam iets meer wind.. het landschap veranderde iets, boven de bomen kwam een strak blauwe lucht tevoorschijn (zijn dit de laatste bomen voor de kale vlakte?). Maar nog steeds geen Chalet.. Maar uiteindelijk na het nodige harken/stoempen (hoe je het noemt) was daar Chaled Renard.. eventjes vlak. Ik werd opgewacht door m'n gezelschap. Euforie heerste, "Het stijgingspercentage van de komende 5 kilometer ligt tussen de 6% en de 8%. Een verademing vergeleken na de zware kilometers door het bos" zoals fietsbeklimmingen.nl vermeld...

Wederom 5-10 minuten pauze. Banaantje naar binnen en wat drinken. Tijdens het fietsen kon ik amper drinken, want anders viel ik om :S. En door. Op naar de laatste 6km. Het ging goed. In de bochten was het iets vlakker. Het weerstation was een mooie richtlijn om naar toe te rijden. Maar het stijgen bleef maar toenemen. Jeetje, wat flikken ze me nou.. Het bos was toch het ergste stuk? M'n gezelschap kwam voorbij; "NOG 4 KM! JE KUNT HET". Maar de laatste stukjes, net voor de top.. Wie heeft dat verzonnen. Iedere trap moest van ver komen. Ik kon maar aan 1 ding denken, de boks (met superkrachten) en kus van m'n dochters die ik voor vertrek kreeg. Ik begon het op te zeggen. Steeds sneller, iedere trap weer. Begin ik straks nog te hyperventileren?! Even rustig aan maatje, zei ik in mezelf. Ik fietste bij het restaurantje waar we 3 dagen geleden hadden gezeten. De laatste bocht om. De eindstreep.

Een dikke knuffel en kus van m'n vrouw, een trotste vader nam ik in ontvangst. "Nooit meer" waren klaarblijkelijk m'n eerste woorden. Ik kan het me niet meer herinneren. Veel renners die op de foto wilden met het bord 'Sommet du Ventoux', ik eveneens. Iedereen heeft de tocht vanuit Bedoin, Malaucene of Sault gedaan. Het was zwaar. Enorm zwaar. Maar het was schitterend en wat heb ik een respect gekregen voor de Berg en iedereen die haar trotseert!

Afbeeldingslocatie: https://www.tourday.nl/1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.tourday.nl/2.jpg

https://www.strava.com/activities/1721958158

Tevens wil ik @Pelle en @Rikkie8 nog bedanken voor de tips die ik via PM nog kreeg nav mijn bericht van 4 juni. Maar uiteraard ook iedereen die los reageerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Mooi verslag, kudo's verdient hoor! Ik ga in september met een paar gasten de Ventoux op waarvan 2 ongetrainde. Zal mij benieuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Inderdaad een gaaf verslag. Als ik dat zo lees krijg ik toch wel zin in een echte beklimming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
Gaaf! Ik ben zelf dit jaar ook voor het eerst 3 keer naar boven gereden (van alle kanten 1 keer) en ik wil nog een keer en nog een keer en nog een keer :D

En dan die afdaling naar Bedoin O+

* joint_me droomt weg

[ Voor 9% gewijzigd door joint_me op 23-07-2018 22:08 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

marijnvtg schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:25:
In navolging op m'n bericht van 4 juni jl.; Kan ik de Mont Ventoux beklimmen zonder ervaring en een zeer korte training..

In de afgelopen 6 weken 7x in de buurt ritjes gedaan en 2x in Frankrijk op m'n vakantiebestemming. Wel zoveel mogelijk viaducten en tunnels gepakt, want in de buurt van waar ik woon is het verder zo vlak als het maar wezen kan. Dat is m'n huidige ervaring met wielrennen... En dan gaan we "even" de Mont Ventoux beklimmen, want daar zit ik toevallig met m'n vakantie bestemming in de buurt.. .. ..

3 dagen geleden met de auto vanuit Malaucene met het gezin en m'n ouders 'even' met de auto naar boven gereden om een kijkje te nemen boven op die Kale Berg. Ik begon sterk te twijfelen. Ik had al moeite met de 2 heuvelritjes hier in de buurt van Nyons en zelfs met de auto naar boven op de Ventoux was toch even schrikken... Daarnaast zou ik niet starten vanuit Malaucene, maar vanuit Bedoin.. Waarom gelijk de zwaarste kant? Omdat deze zijde iets meer historie heeft denk ik dan..

Maar vandaag was het zover. De klim Bedoin - Mont Ventoux stond op het programma. Zoals een ieder hier op het forum of in de vriendenkring al zei:"Boven komen doe je toch wel".

Het wekkertje ging om 7.00uur af. Snel naar de bakker voor een vers stuk stokbrood.. de koffie pruttelde ondertussen verder. Bidons vullen, bril poetsen.. voorbereidingen in volle gang. Deze dag zou ik ondersteund worden door m'n vrouw en m'n vader. M'n moeder bleef thuis bij de kids.

4 Kilometer voor Bedoin werd ik gedropt. Dit was een idee van mij om enigzins nog een beetje warm te trappen... Het eerste stuk vanaf Bedoin door de weilanden ging me goed af. Rustig tempo, waken voor een "ik ben te hard van start gegaan".

De haarspeldbocht het bos in volgde, shit, dit is wel even andere koek zeg, zo stijl heb ik nog niet meegemaakt.. maar we gaan door! Ik werd ingehaald, maar het deed me niks, een "bonjour" volgde. En door.. Ik begon meer en meer te zweten. Ademhaling ging in een rap tempo omhoog. 40 minuten onderweg. "Ik draai om" ging meerdere malen door m'n hoofd, "terug naar vrouwlief en m'n vader" die nog even aan het rondstruinen waren op de markt in Bedoin. Wat ben ik toch een idioot om te denken dat ik dit even kan doen..

Een bankje tussen de bomen was een goede oplossing. Even stoppen. Ik zat helemaal stuk. Een renner kwam voorbij; "Bonjour! Ca va?". Mooi om te zien hoe een wildvreemde zich om je bekommert. Hij zal vast meer ervaring met deze berg hebben. Even een musli reep naar binnen werken, misschien had ik toch te licht ontbeten. 5.. 10 minuten duurde de onderbreking. Terug in de pedalen.

Ik voelde me beter. Het tempo lag laag op die 9 procent. Maar de benen waren een stuk beter, de mindset ook. Op naar Chalet Renard. Het was druk. Ik kwam een verdeelde groep renners tegen uit Nieuw Zeeland. Er was energie om even een kort praatje te maken tijdens het trappen. Ondertussen was m'n gezelschap ook aangesloten. Ze stonden halverwege het bos met de camera's klaar, "Kom OP! je kunt het!", dat geeft een mens energie.. Maar waar blijf die verrekte Chaled!? Nog een lang stuk, bochtje om, weer een lang stuk.. knieën begonnen te irriteren.. geen chalet.. het klimmen werd nog stijler.. "KOM OP ZEG!"; zei ik geirriteerd in mezelf.

Er kwam iets meer wind.. het landschap veranderde iets, boven de bomen kwam een strak blauwe lucht tevoorschijn (zijn dit de laatste bomen voor de kale vlakte?). Maar nog steeds geen Chalet.. Maar uiteindelijk na het nodige harken/stoempen (hoe je het noemt) was daar Chaled Renard.. eventjes vlak. Ik werd opgewacht door m'n gezelschap. Euforie heerste, "Het stijgingspercentage van de komende 5 kilometer ligt tussen de 6% en de 8%. Een verademing vergeleken na de zware kilometers door het bos" zoals fietsbeklimmingen.nl vermeld...

Wederom 5-10 minuten pauze. Banaantje naar binnen en wat drinken. Tijdens het fietsen kon ik amper drinken, want anders viel ik om :S. En door. Op naar de laatste 6km. Het ging goed. In de bochten was het iets vlakker. Het weerstation was een mooie richtlijn om naar toe te rijden. Maar het stijgen bleef maar toenemen. Jeetje, wat flikken ze me nou.. Het bos was toch het ergste stuk? M'n gezelschap kwam voorbij; "NOG 4 KM! JE KUNT HET". Maar de laatste stukjes, net voor de top.. Wie heeft dat verzonnen. Iedere trap moest van ver komen. Ik kon maar aan 1 ding denken, de boks (met superkrachten) en kus van m'n dochters die ik voor vertrek kreeg. Ik begon het op te zeggen. Steeds sneller, iedere trap weer. Begin ik straks nog te hyperventileren?! Even rustig aan maatje, zei ik in mezelf. Ik fietste bij het restaurantje waar we 3 dagen geleden hadden gezeten. De laatste bocht om. De eindstreep.

Een dikke knuffel en kus van m'n vrouw, een trotste vader nam ik in ontvangst. "Nooit meer" waren klaarblijkelijk m'n eerste woorden. Ik kan het me niet meer herinneren. Veel renners die op de foto wilden met het bord 'Sommet du Ventoux', ik eveneens. Iedereen heeft de tocht vanuit Bedoin, Malaucene of Sault gedaan. Het was zwaar. Enorm zwaar. Maar het was schitterend en wat heb ik een respect gekregen voor de Berg en iedereen die haar trotseert!

[afbeelding]

[afbeelding]

https://www.strava.com/activities/1721958158

Tevens wil ik @Pelle en @Rikkie8 nog bedanken voor de tips die ik via PM nog kreeg nav mijn bericht van 4 juni. Maar uiteraard ook iedereen die los reageerde.
Goed gedaan! Met welk verzet reed je?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• orange.x
@marijnvtg wel tijd voor foto’s maar niet om te drinken?? 😜 Maar mooie foto’s! Blijft geweldig dat je de top al ziet na 100m en er dan nog LANG niet bent! Ik wil m’n tijd ooit ook nog eens revancheren, net over de 2u, al is dat wat jaartjes terug alweer!

Hier gisteren de Petit Ballon opgereden en de Col de la Schlucht. PB ging ik voor een PR en dat moet gelukt zijn. Kan het thuis alleen pas bekijken want Garmin 500 en geen laptop! Schlucht blijft toch ook erg mooi, vanuit Munster. Kon goed tempo houden wat me verbaasde omdat ik op de PB wel ff blegh was. Maar of ik daar de tijd van vorig jaar verbeterd heb van exact 36:00 met 18,9gem.. ik heb de snelheid er geregeld boven gehad, maar ook onder vanwege wat wind.. close call misschien.

Morgen ga ik meer richting Gerbepal en dan beetje zuidelijk en nog stukje ten noorden van Schlucht doen. En donderdag de Petit Ballon vanuit Luttenbach en nog een ander klimmetje https://www.strava.com/routes/14286690

Maar het allercoolste is dat ik misschien als het doorgaat gewoon met een echte pro ga rijden donderdag haha! 😎 Was niet geselecteerd voor de Tour dit jaar, wel NL kampioen tijdrijden geworden! Zit toevallig heel vlakbij 😁 ... Dylan van Baarle van Sky. Met een gekke bek gevraagd via zijn Strava activity of ie al wat te doen had morgen en dat had hij, maar donderdag kon hij wel. HOE cool is dat 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!

*knip*
Ontzettend knap gedaan. Je hebt toch maar even de mooiste berg van Frankrijk (mijn persoonlijke favoriet althans) bedwongen. Ik heb hem ook nog op mijn lijstje staan, gaat zeker een keer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
orange.x schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:52:
@marijnvtg wel tijd voor foto’s maar niet om te drinken?? 😜 Maar mooie foto’s! Blijft geweldig dat je de top al ziet na 100m en er dan nog LANG niet bent! Ik wil m’n tijd ooit ook nog eens revancheren, net over de 2u, al is dat wat jaartjes terug alweer!

Hier gisteren de Petit Ballon opgereden en de Col de la Schlucht. PB ging ik voor een PR en dat moet gelukt zijn. Kan het thuis alleen pas bekijken want Garmin 500 en geen laptop! Schlucht blijft toch ook erg mooi, vanuit Munster. Kon goed tempo houden wat me verbaasde omdat ik op de PB wel ff blegh was. Maar of ik daar de tijd van vorig jaar verbeterd heb van exact 36:00 met 18,9gem.. ik heb de snelheid er geregeld boven gehad, maar ook onder vanwege wat wind.. close call misschien.

Morgen ga ik meer richting Gerbepal en dan beetje zuidelijk en nog stukje ten noorden van Schlucht doen. En donderdag de Petit Ballon vanuit Luttenbach en nog een ander klimmetje https://www.strava.com/routes/14286690

Maar het allercoolste is dat ik misschien als het doorgaat gewoon met een echte pro ga rijden donderdag haha! 😎 Was niet geselecteerd voor de Tour dit jaar, wel NL kampioen tijdrijden geworden! Zit toevallig heel vlakbij 😁 ... Dylan van Baarle van Sky. Met een gekke bek gevraagd via zijn Strava activity of ie al wat te doen had morgen en dat had hij, maar donderdag kon hij wel. HOE cool is dat 😝
Ik vind de Ballon de Servance ook altijd mooi om tegenop te rijden. Kan je gelijk de mooie meisjes plank op rijden >:)

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Galois schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:37:
Vaste regel: bij twijfel tussen twee maten (of als je er volgens het advies of de calculator precies tussen in valt) altijd de kleinste nemen.

Een inherent te groot frame kun je nooit kleiner maken, terwijl je een iets te klein frame wel makkelijker voor een langer persoon kunt aanpassen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Thanks voor alle kudo's!

@Vos 36 voor kleinblad, 28 achter
@orange.x Ik ben vooralsnog sneller in het pakken van m'n telefoon en een foto maken dan het los worstelen van m'n bidon én terugplaatsen :X . Maar zonder gekheid, foto maken op de stukken van 9% ging ook niet hoor.. En uiteraard heb ik op de iets minder stijle stukken wel kunnen drinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 19:21
Mooi verhaal @marijnvtg ..

Ik ga volgende week richting Spanje en het kriebelt toch weer om op de terugweg even een dagje extra te stoppen om de Ventoux weer op te gaan... Ik vond het in 2015 echt een geweldige ervaring toen ik op 1 dag 3 keer omhoog ging.

Het kan trouwens altijd nog extremer.. Mijn vrouw had haar fiets nog geen 2 weken en had in totaal nog geen 100km gefietst toen ik haar meenam de Ventoux op vanuit Bedoin. Ik denk dat het haar nu ook wel makkelijker af zal gaan in vergelijking met haar eerste keer.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joint_me
marijnvtg schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:21:
Thanks voor alle kudo's!

Ik ben hem vanuit Sault met 36-28 opgereden als proef, dat ging goed. Maar het heeft me wel doen besluiten om er toch een 32 achter op te zetten voor als ik er 3 keer tegenop zou gaan. Was net even wat relaxter en ik hou graag een hogere cadans.

Ventoux tip: vertrek rond 4:00 dan sta je om 6:00 voor de eerste keer op de top, het uitzicht is prachtig dan. En je hebt geen last van de vliegen vanuit Bedoin.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/hnOuQl-tUxgmVuxezUb7VrydXW-aBdZllaBTfvunzwQ-2048x1536.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door joint_me op 24-07-2018 11:38 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 16:30

Pelle

🚴‍♂️

Respect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 15-09 16:33
marijnvtg schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:21:
Thanks voor alle kudo's!

Wow. respect! voor dat soort werk rij ik in mijn babyverzet (32 achter, 34 voor :) Sowieso waag ik me daar zonder training niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
joint_me schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:18:
Ik vind de Ballon de Servance ook altijd mooi om tegenop te rijden. Kan je gelijk de mooie meisjes plank op rijden >:)
Zijn ook mooi inderdaad. Belles Filles en de Servance vorig jaar gedaan, samen met Ballon d’Alsace, wat ook een mooie is. Eigenlijk is bijna alles in de Vogezen erg leuk om te doen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Galois schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:37:
Mede door jullie adviezen op mijn vraag "Moet ik voor Specialized gaan of voor Canyon" (waarvoor dank) is mijn keuze voor de Canyon gevallen.

Vandaag wilde ik bestellen en zojuist mijn maten nog maar wat exacter opgemeten. Het advies van de website van Canyon is 'maat M'. Maar als ik de maten van mijn huidige fiets vergelijk met die van de Canyon Ultimate CF SL 8.0 dan ben ik daar niet zo gerust op. Daarom heb ik ze zojuist ook gebeld. Na het doorgeven van de maten van mijn huidige fiets, vond de medewerker van Canyon toch dat maat M het beste bij mij zou passen. Overigens na eerst wel getwijfeld te hebben voor maat L vanwege mijn zadelhoogte.

Ik blijf twijfelen en omdat jullie mij deze keuze hebben laten maken, kom ik weer voor advies bij jullie :)

Hieronder de maten van mijn huidige fiets en de maten van de Canyon Ultimate. Zo goed als mogelijk opgenomen...

[afbeelding]

Het probleem zit vooral in de reach denk ik. Dan zou M op zich wel te adviseren zijn omdat je de reach met een 1 cm langere stuurpen ook kunt verlengen? De stack is tussen beide in, dus advies is dan voor de kleinste te gaan? Kortom: maat M dus bestellen?

Overigens mag ik binnen 30 dagen kosteloos omruilen voor een andere maat. Alleen ben ik bang dat beide maten 'goed' zijn en dat door maar één maat te proberen, ik er dus niet achter kom welke 'beter' is.

Bij kleren bestel ik in dit soort gevallen beide maten en stuur er één terug... bij een fiets is dat wel erg overdreven... 8)
Kijk anders hier even

https://geometrygeeks.bike

Kan je ze vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Een klein onderhoudsvraagje. Mn achterwiel was normaal altijd geruisloos, maakte ook geen tikkend geluid wanneer je stopte met trappen tijdens het fietsen. Sinds een paar 100km maakt het wiel echter een zwaar zoemend geluid met een tik erin. Het wiel loopt nergens aan en maakt dit geluid ook uit het frame. Is het slim hier even een fietsenmaker naar te laten kijken of zou het geen probleem moeten zijn? Het wiel heeft geen speling op de as oid.

Impressie: https://photos.app.goo.gl/9b1B9FF46nReqCJ7A

[ Voor 22% gewijzigd door Verona27 op 24-07-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
joint_me schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:18:
[...]

Haha ja een pittig klimmetje maar helaas bijzonder weinig mooie meisjes daarboven. Qua klim vind ik al de ballonnetjes daar toch echt wel wat mooier.

[ Voor 24% gewijzigd door jochy op 24-07-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Verona27 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:25:
Een klein onderhoudsvraagje. Mn achterwiel was normaal altijd geruisloos, maakte ook geen tikkend geluid wanneer je stopte met trappen tijdens het fietsen. Sinds een paar 100km maakt het wiel echter een zwaar zoemend geluid met een tik erin. Het wiel loopt nergens aan en maakt dit geluid ook uit het frame. Is het slim hier even een fietsenmaker naar te laten kijken of zou het geen probleem moeten zijn? Het wiel heeft geen speling op de as oid.

Impressie: https://photos.app.goo.gl/9b1B9FF46nReqCJ7A
Heb je regulier onderhoud gedaan? Ooit de naaf opengehad en de boel schoongemaakt en gesmeerd? Zonee, dan zou ik dat eens doen (of laten doen door de FM als je er zelf geen zin in hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
nare man schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:50:
[...]

Heb je regulier onderhoud gedaan? Ooit de naaf opengehad en de boel schoongemaakt en gesmeerd? Zonee, dan zou ik dat eens doen (of laten doen door de FM als je er zelf geen zin in hebt).
Ja, regulier onderhoud wel, ketting maak ik om de 3 ritjes schoon ongeveer met verse olie etc. Naaf nog nooit open gehad, misschien goed om een keer te doen ja. Denk je dat er vuil tussen de lagers zit oid?

Edit: net even naar de fietsenmaker geweest, heeft mij toch aangeraden er een nieuwe wielset in te steken. Leek mij ook een goed idee, aangezien ik nu echt een cheap wielsetje heb. Ga denk ik voor de Mavic Aksium Race of ik kan voor 50 euro een set standaard Specialized Axis Sport wielen overnemen. Wat zou dan de beste keuze zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Verona27 op 25-07-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Verona27 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:55:
[...]

Edit: net even naar de fietsenmaker geweest, heeft mij toch aangeraden er een nieuwe wielset in te steken. Leek mij ook een goed idee, aangezien ik nu echt een cheap wielsetje heb. Ga denk ik voor de Mavic Aksium Race of ik kan voor 50 euro een set standaard Specialized Axis Sport wielen overnemen. Wat zou dan de beste keuze zijn?
Lekker advies; ja is stuk, koop maar een nieuwe :) Heeft de fietsenmaker ook aangegeven waarom je een nieuwe wielset zou moeten nemen?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
wackmaniac schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:37:
[...]

Lekker advies; ja is stuk, koop maar een nieuwe :) Heeft de fietsenmaker ook aangegeven waarom je een nieuwe wielset zou moeten nemen?
Hij zei dat de lagers die erin zitten van lage kwaliteit zijn en waarschijnlijk de as van het wiel al hebben aangetast (oid). Hij wilde het wel repareren maar zei dat het waarschijnlijk dan relatief snel weer zou moeten gebeuren en het waarschijnlijk ook niet beter zou worden. Ik heb ongeveer 3000km gereden op mn huidige wielset. Het gaat om Rodi Stylus Race Wielen. Super vage set want kon er niet echt iets over vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:21
Verona27 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:55:
Ik weet niet welke Axis wielen het precies zijn die je noemt, maar ik heb slechte ervaringen met de Axis 2.0 wielen die standaard in mijn Specialized Roubaix (2016) zaten. Na 2000 km scheurtjes in de achtervelg en bij het vervangende wiel dat ik kreeg na 2500 km opnieuw hetzelfde probleem.
De fietsenmaker gaf aan dat met dat type wielen al vaker aan de hand gehad te hebben, dus ik blijf bij die wielen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
ONWdolf schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Ik weet niet welke Axis wielen het precies zijn die je noemt, maar ik heb slechte ervaringen met de Axis 2.0 wielen die standaard in mijn Specialized Roubaix (2016) zaten. Na 2000 km scheurtjes in de achtervelg en bij het vervangende wiel dat ik kreeg na 2500 km opnieuw hetzelfde probleem.
De fietsenmaker gaf aan dat met dat type wielen al vaker aan de hand gehad te hebben, dus ik blijf bij die wielen weg.
Ja, ik kwam al beetje tot dezelfde conclusie dat die wielen in ieder geval geen upgrade zijn tov wat ik nu heb. Deze wielen komen van een 2017 Allez dus dat kan niet veel beter zijn. Met die 1000km die er al op gereden is kan er waarschijnlijk niet al te veel op gereden worden. Denk dat de Mavics een veel betere optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
nare man schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:50:
[...]

Ik heb ook nog nooit de naaf van mijn wiel open gemaakt. Is dat een klusje wat je met wat YouTube begeleiding kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:06
Noxa schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:50:
[...]
Ik heb ook nog nooit de naaf van mijn wiel open gemaakt. Is dat een klusje wat je met wat YouTube begeleiding kan doen?
Uit elkaar is makkelijk O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Als je de onderdelen die eruit komen op de volgorde legt waarin ze eruit komen dan is er niet zoveel aan de hand.

Je moet bij wielen met Shimano-naven wel even opletten omdat de kogellagers daar los zitten en als je pech hebt nog wel eens weg kunnen stuiteren of in de naaf kunnen vallen.

Bij wielen met industrielagers is dat geen issue.

Ik zou zeggen: grasduin gewoon even op YouTube en probeer wat uit, is leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Doen jullie nog wat speciaals als je door de regen hebt gefietst? Net ben ik door een aantal hoosbuien naar huis gegaan en in Enschede stonden een aantal straten blank. Ben een stukje door het water gefietst (water stond aan de crank). Gewoon laten drogen of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
martijnmartijn schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:36:
Doen jullie nog wat speciaals als je door de regen hebt gefietst? Net ben ik door een aantal hoosbuien naar huis gegaan en in Enschede stonden een aantal straten blank. Ben een stukje door het water gefietst (water stond aan de crank). Gewoon laten drogen of?
Ik spoel altijd even af met schoon water. De regen is het probleem niet, maar alle rotzooi die dan van de weg komt wel.

Daarna een doekje er overheen om het meeste water er af te halen en weer een beetje smeren.

Geen idee of dat de juiste methode is, maar ik doe het al jaaaaaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
nare man schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:27:
Als je de onderdelen die eruit komen op de volgorde legt waarin ze eruit komen dan is er niet zoveel aan de hand.

Je moet bij wielen met Shimano-naven wel even opletten omdat de kogellagers daar los zitten en als je pech hebt nog wel eens weg kunnen stuiteren of in de naaf kunnen vallen.

Bij wielen met industrielagers is dat geen issue.

Ik zou zeggen: grasduin gewoon even op YouTube en probeer wat uit, is leuk :)
Mijn wielen zijn ongeveer een jaar oud, zo'n 10.000km denk ik. Rollen nog prima, zal er met de grote najaar schoonmaak eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
10000 km, een jaar oud, Respect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
D.deJong schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 06:38:
10000 km, een jaar oud, Respect!
Sommige forumleden rijden dat in een week :+

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
havana schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:46:
[...]

Als je alleen berg op telt, ruim. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
Droge kleren aantrekken :+

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:06
orange.x schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:44:
[...]

Zijn ook mooi inderdaad. Belles Filles en de Servance vorig jaar gedaan, samen met Ballon d’Alsace, wat ook een mooie is. Eigenlijk is bijna alles in de Vogezen erg leuk om te doen 😄
Voel je vrij om verslagen te posten. Ik woon in de Elzas en heb vorige week een fiets aangeschaft. Dus inspiratie is welkom :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Het kan, afhankelijk van de fiets, gebeuren dat er water in het bracket blijft staan. Dat is niet goed voor de lagers. Mijn vorige fiets had daar last van. Na een rit in de regen draaide ik het boutje waarmee de kabelgeleider vast zit dan even los, dan liep het water er zo uit.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
[...]

+1400 km per dag.. dan heb je geen tijd meer om op het forum te zitten :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

Wat was het heet vanmorgen!! Belooft wat voor mijn terugrit vanmiddag om 16:45 B)
Genoeg water meenemen. Just in case dat ik een lekke band krijg B)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
Cis schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:03:
Wat was het heet vanmorgen!! Belooft wat voor mijn terugrit vanmiddag om 16:45 B)
Genoeg water meenemen. Just in case dat ik een lekke band krijg B)
Valt toch wel mee. Ik had in elk geval niet veel last van de warmte. Bij een lekke band zou ik toch een extra binnenband adviseren in plaats van water :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
CuttingStorm schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:56:
[...]

DDX is er ook niet zo vaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

wisselwerking schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:31:
[...]

Valt toch wel mee. Ik had in elk geval niet veel last van de warmte. Bij een lekke band zou ik toch een extra binnenband adviseren in plaats van water :+
Had alweer een tijdje niet gefietst. Niet gewend dat ik bij 25km/u (beginner) een hartslag van 160 heb. Da's geen conditie-dingetje B) , maar puur de warmte.
Vanmorgen 23 graden, vanmiddag 34 B)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Net ook anderhalf uur gefietst, van 08:30 tot 10:00 maar vond het ook echt al super warm! Wordt leuk vandaag en morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
CuttingStorm schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Het scheelt dat als je totaal niet slaapt en op de fiets eet, je maar 58,3 gemiddeld hoeft te fietsen. }:O

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben benieuwd of het goed te doen is, wil vanavond een rondje van 50km maken op rustig/herstel tempo. Het zou rond 20:00 zo'n 32C moeten zijn en in combinatie met de rijwind verwacht ik niet dat het na 10km zwart voor mijn ogen wordt. Met hardlopen ben ik deze week steeds rond 6:30 gegaan en dan was het prima te doen. Maar als ik nu buiten kom voelt het toch wel erg warm. En ik moet niet fietsen, maar ik wil wel O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 26-07-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:49:
Ik ben benieuwd of het goed te doen is, wil vanavond een rondje van 50km maken op rustig/herstel tempo. Het zou rond 20:00 zo'n 32C moeten zijn en in combinatie met de rijwind verwacht ik niet dat het na 10km zwart voor mijn ogen wordt. Met hardlopen ben ik deze week steeds rond 6:30 gegaan en dan was het prima te doen. Maar als ik nu buiten kom voelt het toch wel erg warm. En ik moet niet fietsen, maar ik wil wel O-)
Haha inderdaad. Ik probeer de Strava challenge van 1250km deze maand te halen en ik kom daar behoorlijk in de buurt. Wil dan wel vanavond een rondje van 60 doen.

Op zich, maandag heb ik 97km gefietst (in twee delen, waarvan de laatste met 31,7 gemiddeld, dus niet heel lafjes) en gisteren 50km. Dat was beide goed te doen. Ja het is warm, maar ik weet niet hoeveel warmer het vandaag/morgen is ten opzichte van begin deze week... Gewoon genoeg water mee en genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
mithras schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:05:
[...]
Haha inderdaad. Ik probeer de Strava challenge van 1250km deze maand te halen en ik kom daar behoorlijk in de buurt. Wil dan wel vanavond een rondje van 60 doen.

Op zich, maandag heb ik 97km gefietst (in twee delen, waarvan de laatste met 31,7 gemiddeld, dus niet heel lafjes) en gisteren 50km. Dat was beide goed te doen. Ja het is warm, maar ik weet niet hoeveel warmer het vandaag/morgen is ten opzichte van begin deze week... Gewoon genoeg water mee en genieten.
Vandaag en morgen is het wel echt aanzienlijk warmer dan begin deze week! Het probleem is ook dat er nu ook een vrij warme wind staat, waardoor je dus wel stuk minder afkoelt. Vooral veel water mee, inderdaad! Vanmorgen op 50km twee bidons leeggedronken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Ag het is prima te doen om in de hitte te fietsen. Zolang je maar vaart maakt is het lekker, sta je stil dan voel je het wel!

Donderdag avond is eigenlijk mijn vast boulder avond maar ik stap op de fiets. Veel sportdrank mee en nadien in het zwembadje van de kids plonsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Gisteren rondje gereden, merk wel dat mijn lichaam niet goed hersteld met deze warmte. De power ontbrak, maar goed dat ik wegkapitein was bij de beginnersgroep, teruggekomen met een relaxte 30km/h gemiddeld op 52km. Wel bijna 2 bidons leeg gedronken :D

Voor de verandering weer eens een biertje gedronken na de rit, was gelijk aangeschoten :/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
[...]

Scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
2 weken geleden kwam ik de advertentie van Free Motion weer tegen op Marktplaats en dankzij een kleine financiële meevaller toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een Cannondale Synapse ultegra besteld.
Het is het model uit 2017 geworden, carbon, full ultegra op het crankstel na voor 1399,- .
Wat mij betreft een koopje maar wat zijn die Spaanse posterijen traag, het lijkt wel of ze hem aan een postduif hebben gehangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:03
Met dit weer fietsen is inderdaad heel goed te doen zolang je maar niet (te lang) in de zon stil blijft staan en genoeg blijft drinken. Vandaag van Groningen naar huis gefietst (ongeveer 170km) -> https://www.strava.com/activities/1729228174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hmm begint het net flink te regenen hier. Zouden alle wegen en paden zometeen spekglad zijn of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Aghanim schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:57:
Hmm begint het net flink te regenen hier. Zouden alle wegen en paden zometeen spekglad zijn of valt dat mee?
Ga maar uit van spekglad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
Gisteravond in de redelijke koelte nog even 30km gepakt alleen.
Wilde mijn gemiddelde op 27 houden en dat lukt aardig. heel stuk wind tegen een leuke groep achter me gehad, kwam uiteindelijk (15 km verder) de koploper naast me fietsen en gaf complimenten voor mijn fiets en of ik nog even bij ze aanhaakte? leek me leuk dus liet me iets afzakken en ging achteraan fietsen. Kon mooi de seintjes met handen even bekijken en hoe het fietsen in groepsverband gaat.
Gaan ze gvd ff 50/u fietsen... toen was ik na een km of 5 wel redelijk dood en heb ze laten varen... heerlijk mij in de tegenwind laten fietsen en dan zo afscheid nemen, kon er wel om lachen eigenlijk _/-\o_ :D 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
bk1985 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:29:
[...]

Ga maar uit van spekglad!
Stap net van de fiets en viel wel mee. Heerlijk zo'n buitje tijdens het fietsen.
bk1985 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:33:
Gisteravond in de redelijke koelte nog even 30km gepakt alleen.
Wilde mijn gemiddelde op 27 houden en dat lukt aardig. heel stuk wind tegen een leuke groep achter me gehad, kwam uiteindelijk (15 km verder) de koploper naast me fietsen en gaf complimenten voor mijn fiets en of ik nog even bij ze aanhaakte? leek me leuk dus liet me iets afzakken en ging achteraan fietsen. Kon mooi de seintjes met handen even bekijken en hoe het fietsen in groepsverband gaat.
Gaan ze gvd ff 50/u fietsen... toen was ik na een km of 5 wel redelijk dood en heb ze laten varen... heerlijk mij in de tegenwind laten fietsen en dan zo afscheid nemen, kon er wel om lachen eigenlijk _/-\o_ :D 8)7
Herbert zou zeggen dat je bordje leeg gegeten werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

joint_me schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:14:
Gisteren rondje gereden, merk wel dat mijn lichaam niet goed hersteld met deze warmte. De power ontbrak, maar goed dat ik wegkapitein was bij de beginnersgroep, teruggekomen met een relaxte 30km/h gemiddeld op 52km. Wel bijna 2 bidons leeg gedronken :D
Ik deed vandaag een ritje in de Dordogne (93km, 1600hm). De hitte slurpt alle energie uit je lijf. Mijn Garmin gaf op een gegeven moment 41,4 graden aan 8)7
Met een graadje of 30 kan ik prima presteren, maar met deze temperaturen gaat het nergens meer over. Voorafgaand aan de rit een liter gedronken, tijdens de rit 2,75 liter en na afloop nog een halve liter Fanta en twee biertjes. Pas aan het einde van de avond, na nog pakweg 2 liter (water, bier, koffie) moest ik naar de wc voor een klein plasje. Het zou me niks verbazen als ik er zomaar 2 a 3 kilo heb afgezweet vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
orange.x schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:52:
Hoe is dit afgelopen? Nog met Van Baarle gefietst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Pelle schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:34:
[...]

Ik deed vandaag een ritje in de Dordogne (93km, 1600hm). De hitte slurpt alle energie uit je lijf. Mijn Garmin gaf op een gegeven moment 41,4 graden aan 8)7
Met een graadje of 30 kan ik prima presteren, maar met deze temperaturen gaat het nergens meer over. Voorafgaand aan de rit een liter gedronken, tijdens de rit 2,75 liter en na afloop nog een halve liter Fanta en twee biertjes. Pas aan het einde van de avond, na nog pakweg 2 liter (water, bier, koffie) moest ik naar de wc voor een klein plasje. Het zou me niks verbazen als ik er zomaar 2 a 3 kilo heb afgezweet vandaag :)
Lekker vroeg op pad gaan. Ik werd op vakantie vaak toch een keer wakker om 6u. Stapte dan meteen op voor een tijdje en was dan tegen het ontbijt weer thuis. Lekker koel, de natuur is op zijn mooist en je gezin hoeft niet te klagen dat je zo lang weg bent.

En volgens mij kloppen jouw hartslag zones niet. Je hebt 38 minuten anaerobisch gereden, dat is wat veel van het goede.

[ Voor 6% gewijzigd door Noxa op 27-07-2018 09:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Morgenochtend vertrekken we naar de Vogezen!

Morgenavond een kort ritje van een uur, maar daarna gaan we er volle bak tegenaan! Ik ben zelf van plan om alle lange routes te nemen, maar we zullen nog even zien of dat gaat lukken (helemaal na de Eiger E51, m'n linkerknie is nog niet helemaal beter..). Dit gaat mijn tweede keer fietsen in de bergen zijn, in 2017 heb ik alleen de Gavia en halve Stelvio (2x) gedaan dus dan is dit wel van een iets andere categorie.

Ik ben benieuwd naar hoe het zal fietsen, hoe ik mij standhoudt ten opzichte van de rest en de uitzichten, ZIN IN!!

Dag 1 kort: 66.1km, 1482m (https://www.strava.com/routes/14037905)
Dag 1 lang: 81.9km, 1873m (https://www.strava.com/routes/14037914)
Dag 2: 113.5km, 2669m (https://www.strava.com/routes/14108128)
Dag 3 kort: 92.5km, 2327m (https://www.strava.com/routes/14119412)
Dag 3 lang: 131.6km, 3282m (https://www.strava.com/routes/14119223)
Dag 4: 75.3km, 1925m (https://www.strava.com/routes/14126765)
Dag 5 kort: 149.4km, 4053m (https://www.strava.com/routes/14285133)
Dag 5 lang: 180.0km, 4915m (https://www.strava.com/routes/14166409)
Dag 6 kort: 71.9km, 1530m (https://www.strava.com/routes/14349324)
Dag 6 lang: 95.7km, 2107m (https://www.strava.com/routes/14349317)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:32

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

In Italië 2012 was het overdag ook een graad of 36-37. Dan vertrokken we rond 6 uur van de camping met alle mannen om rond 10 uur terug te zijn. Heerlijk om daarna in het zwembad te springen!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Noxa schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:38:
[...]

Lekker vroeg op pad gaan. Ik werd op vakantie vaak toch een keer wakker om 6u. Stapte dan meteen op voor een tijdje en was dan tegen het ontbijt weer thuis. Lekker koel, de natuur is op zijn mooist en je gezin hoeft niet te klagen dat je zo lang weg bent.

En volgens mij kloppen jouw hartslag zones niet. Je hebt 38 minuten anaerobisch gereden, dat is wat veel van het goede.
Herkenbaar. Toen ik 2 jaren geleden in de Dordogne vakantie aan het vieren was deed ik hetzelfde. Rond 6.30 uur er uit en dan van 7 uur tot 9.30 uur op de fiets. Bij terugkomst kon ik dan zo aanschuiven bij het ontbijt. Maar niet voordat ik stroomopwaarts was gelopen en ik met fietskleding en al het water in sprong. Lekker terug drijven en dan heerlijk ontbijten. Leven als God in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Pimorez schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:20:
Morgenochtend vertrekken we naar de Vogezen!

Morgenavond een kort ritje van een uur, maar daarna gaan we er volle bak tegenaan! Ik ben zelf van plan om alle lange routes te nemen, maar we zullen nog even zien of dat gaat lukken (helemaal na de Eiger E51, m'n linkerknie is nog niet helemaal beter..). Dit gaat mijn tweede keer fietsen in de bergen zijn, in 2017 heb ik alleen de Gavia en halve Stelvio (2x) gedaan dus dan is dit wel van een iets andere categorie.

Ik ben benieuwd naar hoe het zal fietsen, hoe ik mij standhoudt ten opzichte van de rest en de uitzichten, ZIN IN!!

Dag 1 kort: 66.1km, 1482m (https://www.strava.com/routes/14037905)
Dag 1 lang: 81.9km, 1873m (https://www.strava.com/routes/14037914)
Dag 2: 113.5km, 2669m (https://www.strava.com/routes/14108128)
Dag 3 kort: 92.5km, 2327m (https://www.strava.com/routes/14119412)
Dag 3 lang: 131.6km, 3282m (https://www.strava.com/routes/14119223)
Dag 4: 75.3km, 1925m (https://www.strava.com/routes/14126765)
Dag 5 kort: 149.4km, 4053m (https://www.strava.com/routes/14285133)
Dag 5 lang: 180.0km, 4915m (https://www.strava.com/routes/14166409)
Dag 6 kort: 71.9km, 1530m (https://www.strava.com/routes/14349324)
Dag 6 lang: 95.7km, 2107m (https://www.strava.com/routes/14349317)
Mijn ervaring met vakantie in de Vogezen was, regen, regen, regen. Maar het is daar wel mooi 👍🏻

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
joint_me schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Mijn ervaring met vakantie in de Vogezen was, regen, regen, regen. Maar het is daar wel mooi 👍🏻
De voorspellingen zijn wat dat betreft goed! Zaterdag regen, de rest van de week droog en een beetje bewolkt (en veel te warm..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Noxa schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:38:
Jawel hoor :)
Omslagpunt is 169. De meeste klimmetjes kom ik daar wel boven uit. En op een rit van bijna 4 uur is dat echt niet zo gek.
Pagina: 1 ... 100 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.