Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.259 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Pelle schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:20:
[...]

Jawel hoor :)
Omslagpunt is 169. De meeste klimmetjes kom ik daar wel boven uit. En op een rit van bijna 4 uur is dat echt niet zo gek.
Dat is wel vrij insane. Kon je überhaupt nog wat die dag? Mijn zwaarste rit afgelopen vakantie was 4,5u en daar had ik 4 minuten anaeroob gereden, ik was redelijk naar de gedver die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
Pelle schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:20:
[...]

Jawel hoor :)
Omslagpunt is 169. De meeste klimmetjes kom ik daar wel boven uit. En op een rit van bijna 4 uur is dat echt niet zo gek.
Eens met Noxa. 38” boven omslagpunt is idioot veel op zo’n rit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Mwah vind t wel meevallen hoor, heb ook wel vaker ritten dat ik 25% van de tijd boven m'n omslagpunt zit. Overigens niet continue maar wel over de hele rit heen. Is wel flink, dat wel, en ben dan ook best goed stuk na zo'n tocht..

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou het kunnen dat jullie je omslagpunt niet goed kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Smultie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:05:
Meerdere keren getest. Maar het is niet je maximale hartslag he, daar zit nog wel een verschil tussen.

Bij mij Alpe d'Huez beklimmingen dit jaar heb ik de 2e en 3e rit bij elkaar 90 minuten van net onder mijn omslagpunt tot (ruim) erboven gereden, en 30 minuten net erboven (paar slagen). Maar er zit nogal een verschil tussen dit achter elkaar doen dan in totaal, waarbij je wellicht 3 minuten erboven zit, dan weer paar minuten er net onder, etc. Kan even niet zo snel de blokken herleiden.
(en mijn 1e klim die dag eigenlijk de hele klim net onder tot iets boven m'n omslagpunt)
Mijn maximale hartslag heb ik over 6 uur fietsen die dag nog geen paar minuten bij elkaar opgeteld gereden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Smultie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:05:
Ja ik vraag me dat ook af, het kan bijna niet kloppen. Op een rit van een paar uur kun je wel wat anaerobe minuten stapelen maar dan is het nog veel. Dat zou betekenen dat je elke klim helemaal los gaat.

Al maakt @Pelle genoeg uur maakt om te weten waar zijn grenzen liggen verwacht ik.

Mijns inziens fiets je hooguit 3 a 4 minuten boven je omslagpunt. Dan hijg je als een trekpaard, proef je bloed en voel je je benen met de seconde zwaarder worden. Daarna moet je snel terug naar je lagere hartslag zone om bij te komen en je lactaat kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:30
ytr81 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:52:
Met dit weer fietsen is inderdaad heel goed te doen zolang je maar niet (te lang) in de zon stil blijft staan en genoeg blijft drinken. Vandaag van Groningen naar huis gefietst (ongeveer 170km) -> https://www.strava.com/activities/1729228174
Was dit met val? Stond net in de fietsenwinkel te Arnhem, iemand met zelfde route en die had een afgebroken shifter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
HBSVDK schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:15:
[...]

Was dit met val? Stond net in de fietsenwinkel te Arnhem, iemand met zelfde route en die had een afgebroken shifter :P
Nope. That wasn't me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Noxa schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:37:
Dat is wel vrij insane. Kon je überhaupt nog wat die dag? Mijn zwaarste rit afgelopen vakantie was 4,5u en daar had ik 4 minuten anaeroob gereden, ik was redelijk naar de gedver die dag.
Ik was wel helemaal gaar bij terugkomst. Maar op al die klimmetjes van 5-15min begin ik doorgaans rond D3 (in mijn geval 160) en probeer ik me gedurende zo'n klim net niet leeg te rijden. Vaak ben ik dan de tweede helft tussen de 170 en 175 aan het rijden. Dat moet geen uur duren, maar als je dit intervalsgewijs doet dan heb je na iedere klim weer even om te herstellen.

Omslagpunt is overigens met ademgasanalyse vastgesteld, en klopt heel goed met de werkelijkheid.

Daarbij: hartslag zegt niet alles. In afdalingen kwam ik zelden onder de 115bpm, waar dat met normale temperaturen eerder op 95-100 zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik lees ook op websites (bijvoorbeeld https://www.zijwielrent.nl/mijn-eerste-sportmedische-test/) dat het omslagpunt bij klimmen fors hoger ligt dan op het vlakke. Ik was wel bekend met het feit dat het omslagpunt bij bijvoorbeeld hardlopen een stuk hoger ligt dan bij fietsen, maar een verschil tussen klimmen en fietsen op het vlakke is wel nieuw voor mij. Volgens voorgaande website is het omslagpunt bij klimmen (ongeveer) gelijk aan het omslagpunt bij hardlopen. Op zich herken ik dat wel. Een uur zo hard mogelijk omhoog fietsen tegen een flinke berg gaat met een hogere hartslag dan een uur zo hard mogelijk tegen de wind in fietsen. En inderdaad, die hartslag bij het klimmen lijkt meer op die van een uur zo hard mogelijk rennen. Misschien dat dit fenomeen bovenstaand issue verklaard?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Zojuist de Assos T.Equipe S7 besteld bij Futurumshop. In bepaalde maten nu te krijgen voor € 105,- met de actiecode FST-BK9SP.

Decathlon broek 2x geprobeerd en daar had ik (letterlijk) de sneeen van in mijn lies staan na 50km. Had ik 20km verder gefietst dan waren mijn benen geamputeerd geweest, vrees ik. Prima kwaliteit verder, maar we waren niet compatibel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
marijnvtg schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:25:
Hoe is dit afgelopen? Nog met Van Baarle gefietst?
Yes! Ik ben gisteren teruggekomen en kon eindelijk de boel uploaden. Na mijn vorige post leek het er even op dat hij de dinsdag ipv donderdag wilde fietsen toch. Maar ik had het verkeerd gelezen / begrepen kwam ik later achter want de ochtend erop kwam er maar niemand 😂. Dinsdag dus niet die route gereden maar in de avond een andere korte met een heel steil klimmetje die ik 3 jaar terug als opwarmertje deed. HAR-KEN! Had beter moeten weten met m’n verzet. 39/23 is verre van ideaal boven de 10% 😎. Cadans van 37 gezien, een wonder dat ik niet hoefde te lopen! https://www.strava.com/activities/1731479655

Toen uiteindelijk de donderdag samengereden. Had in de ochtend nog even een route in elkaar gedraaid en gelukkig had hij wel een redelijk nieuwe headunit zodat hij de route zo in kon laden. Hij was ook gewoon op tijd! Even voorgesteld en dus route inladen en rijden maar. Uiteraard voornamelijk over de vele facetten van het fietsen gehad. Of ik hier vaker was geweest, hij niet en dat hij een x klimtraining wilde doen zonder op het vliegtuig te stappen. Over materiaal, Sky, eeuh, ja best veel besproken. Had geen zin om echt een vragenvuur er van te maken ofzo met geforceerde vragen en lijstje afwerken en dat hoefde gelukkig niet. Het ging allemaal als vanzelf eigenlijk, gewoon een normale gozer die goed is in fietsen 😝. Wat nog wel grappig was is dat hij de dag ervoor iets van 180km gereden had en daarvoor ook al dikke 100+, dus een dagje rustiger was wel prettig. Maar we reden van La Bresse richting Vernay ofzo, klimmetje van 4% oid, en dan probeer je dus ook te praten enzo. Mijn hr was op een gegeven moment 170+, vooral ook door het praten denk ik, maar vroeg dus van wat is je hr nu dan? 125, die van jou? Eeuuuhh 😎. Verschil moet er zijn he! 😬
https://www.strava.com/activities/1731482073

Maar erg leuke ervaring! Vroeg nog of hij dit vaker deed zo met wildvreemden maar eigenlijk nooit. Ik had dus een primeurtje, maar die had ik voor mezelf sowieso al! 😚 Nog gevraagd wat zijn schema dan was voor nu. Hij ging de EK’s rijden en de Binckbank Tour en hij hoopte Vuelta te mogen rijden.

Gisteren teruggekomen en op de mislukte geplande lange rit van dinsdag na lekker gefietst. Uiteindelijk de Petit Ballon incl gps fuck nog gereden in een tijd van net onder de 33min, maar geen segment geraakt dus helaas. Schlucht heb ik uiteindelijk 11s langzamer gereden dan vorige pr. 2e deel was wel sneller dus heb op het 1e deel nog best wat laten liggen. Zag ook dat mijn hr dat deel gem een stuk lager was omdat ik dacht dat het niet zo soepel zou gaan (de rit ervoor was een beetje 50/50 namelijk). Bleek dus toch van wel!
https://www.strava.com/activities/1731668937

Heb ik nog wat moois om naar uit te kijken! Maar de noordzijde van de Vogezen is ook goed voorzien van een hoop mooie klimmetjes, ik wil er nog wel een paar keer heen 😎

[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 28-07-2018 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Ik heb onlangs de Canyon Ultimate CF SL disc 8.0 besteld (pas va. 24 sept leverbaar) en daar zit standaard een cassette van 11-28T op.
Ik merk in combinatie met 50-36T voorbladen dat het in de bergen te zwaar voor mij is. Ik zou graag lichter willen fietsen.

Zou het mogelijk om ipv de 11-28 cassette hier een 11-30 (of misschien zelfs 11-32) op te zetten door Canyon? Of is het opbouwen van een fiets een zo geautomatiseerd proces dat ze niets persoonlijks doen?

Kan ik dan zelf een 11-30 cassette erop zetten aangezien deze fiets een korte kooi heeft... past dat?

Ik ben momenteel in Oostenrijk en gisteren de Hahntennjoch gefietst. Klim van 13 km en een dikke 1000 hm. Hele stukken 10-12% (volgens m’n Garmin Edge 1000). Erg gaaf, maar m’n lichtste verzet 30 voor, 27 achter (tripel), op mijn huidige fiets, had ik echt nodig.

Had uitgerekend dat als ik m’n voorlaatste en tweenalaatste achter niet nodig zou hebben, ik met de configuratie van de Canyon ook uit zou komen (lichtste verzet van de Canyon zit tussen de voorlaatste en tweenalaastse tandwiel achter van deze fiets).
Maar helaas, had m’n grootste tandwiel achter echt nodig.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Galois schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:32:

De vraag is of je het ook nodig had gehad als het er niet was geweest. Bedenk bijvoorbeeld ook dat iedere beginnende fietser enige tijd geleden nog met 42x23 als lichtste verzet omhoog reed, overal. Het kan dus best zijn dat je met 36x28 ook bovenkomt, en wellicht nog sneller ook, het doet alleen wellicht een beetje meer pijn. It never gets easier, you just go faster.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb onlangs de Ultimate CF SL disc 8.0 besteld (pas va. 24 sept leverbaar) en daar zit standaard een cassette van 11-28T op.
Ik merk in combinatie met 50-36T voorbladen dat het in de bergen te zwaar voor mij is. Ik zou graag lichter willen fietsen.

Zou het mogelijk om ipv de 11-28 cassette hier een 11-30 (of misschien zelfs 11-32) op te zetten door Canyon? Of is het opbouwen van een fiets een zo geautomatiseerd proces dat ze niets persoonlijks doen?

Kan ik dan zelf een 11-30 cassette erop zetten aangezien deze fiets een korte kooi heeft... past dat?

Ik ben momenteel in Oostenrijk en gisteren de Hahntennjoch gefietst. Klim van 13 km en een dikke 1000 hm. Hele stukken 10-12% (volgens m’n Garmin Edge 1000). Erg gaaf, maar m’n lichtste verzet 30 voor, 27 achter (tripel), op mijn huidige fiets, had ik echt nodig.

Had uitgerekend dat als ik m’n voorlaatste en tweenalaatste achter niet nodig zou hebben, ik met de configuratie van de Canyon ook uit zou komen (lichtste verzet van de Canyon zit tussen de voorlaatste en tweenalaastse tandwiel achter van deze fiets).
Volgende de Canyon website zit er inderdaad een korte kooi op. Op de Shimano website zie je dat daar tot een 11-30 in past. Kortom je kunt de cassette verwisselen om wat winst te behalen.

Wil je dan een nog lichter verzet dan kun je je kettingbladen vervangen voor en 50-34. Al is die winst maar marginaal trouwens.

Dat zijn wel allemaal onderdelen die je echt prima zelf kan vervangen. Investeer in wat gereedschap en de rest van je leven doe je het zelf. Je hebt alleen een kettingzweep en een cassette afnemer nodig en voor je kettingbladen een torx setje geloof ik. Als je het goed wilt doen meteen even een moment sleutel op de kop tikken ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ik heb onlangs de Canyon Ultimate CF SL disc 8.0 besteld (pas va. 24 sept leverbaar) en daar zit standaard een cassette van 11-28T op.

Die korte kooi is inderdaad wel tot 30 te gebruiken volgens mij. Maar is het een 50-36 of een 52-36. Want als het een 50 is (denk zelf 52) dan zou je nog een 34 kunnen steken (maximaal verschil van 16). Maar bij een 52 voorblad is 36 het kleinste. Overigens is dat verschil nog niet eens zo heel erg groot hoor. 1 tandje lichter achter en je rijdt waarschijnlijk al een lichtere setup. Je zou even in de chat kunnen gaan met Canyon om te vragen of het mogelijk is, maar of dat echt lukt. Aan de andere kant kan je ook voor niet zo heel veel een Ultegra cassette nemen die je wel dat verzet geeft. Desnoods als je niet superveel gaat klimmen of die cassette gaat gebruiken kan je ook prima een 105 kopen.

Over dat niet kunnen, dat heeft misschien met gewicht te maken ofzo. Maar vroeger had ik ook altijd een 28 erop zitten en altijd nodig en nu ik een stuk lichter ben en ook iets meer ben gaan trainen is het voor mij niet echt meer een probleem om ergens boven te komen, zelfs met extreme verzetten dus. Goed, ik ben dan misschien weer iemand die heel erg die kant opslaat qua mogelijkheden. Maar met 82kg kon ik 6% makkelijk rijden op een 36/18-19 ongeveer. Meestal heb je spinners of mensen die echt zwaar trappen. Ik had wel liever iets meer willen kunnen spinnen in de Vogezen en een tijdje terug in Vlaanderen, maar ik kwam toch boven. Goed, iets lichter was zeker weten sneller geweest!

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 28-07-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Hoppa! schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 22:43:
Zojuist de Assos T.Equipe S7 besteld bij Futurumshop. In bepaalde maten nu te krijgen voor € 105,- met de actiecode FST-BK9SP.

Decathlon broek 2x geprobeerd en daar had ik (letterlijk) de sneeen van in mijn lies staan na 50km. Had ik 20km verder gefietst dan waren mijn benen geamputeerd geweest, vrees ik. Prima kwaliteit verder, maar we waren niet compatibel.
Hier was ik op aan het wachten! Heb zelf de Assos T.Equipe Evo gekocht want die was ook in mijn maat te krijgen. Met jouw kortingscode 115€.
Ik heb ook een Canyon en heb destijds gevraagd of ze ook wijzigingen doorvoeren maar ze leveren alleen standaard. Ben het wel eens met een aantal andere opmerkingen hier, met dit verzet kom je heus wel boven!

Ik had vroeger 38x25 en daarmee kon ik in Limburg ook alle bergen op komen. Nu heb ik dan 36x28 en denk af en toe nog steeds, kon ik maar kleiner schakelen maar nodig is dat dus niet om boven te komen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Sharkware op 28-07-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Oeps, dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Sharkware op 28-07-2018 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ultimate is altijd uitgerust met 52-36 en korte kooi, dus hooguit kun je een 11-30 cassette monteren.

Laten vervangen door Canyon kan volgens mij wel maar is heel onaantrekkelijk. Dat gaat via hun service center in Eindhoven,
je moet langer op je fiets wachten, je betaalt arbeidsloon en de nieuwe onderdelen en de prijs voor de oude onderdelen krijg je niet terug (die sturen ze gewoon mee).

Ik zou dus lekker zelf een 30 cassette kopen en als dat in de praktijk echt niet genoeg blijkt koop je zelf in de uitverkoop nog een keer 50-34 kettingbladen, een 32 cassette en een lange kooi derailleur. Is goedkoper en nog leuker om te monteren ook.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vandaag over de kop gegaan met de fiets. Haaks bochtje, remde al flink maar haalde het net niet. Voorwiel ernaast in het zand en voorover. Zelf nergens last van (schaafwond op knie) maar fiets wel gehavend, derailleur afgebroken en derailleurpad verbogen. Kleine slag in achterwiel en verbogen shifter. Heb online de onderdelen wel gevonden en denk dat ik voor 80€ klaar kan zijn wanneer ik het werk zelf doe. Valt nog mee.

Stiekem toch al een paar mooie nieuwe fietsjes uitgezocht...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
orange.x schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 07:15:
[...]

Yes! Ik ben gisteren teruggekomen en kon eindelijk de boel uploaden. Na mijn vorige post leek het er even op dat hij de dinsdag ipv donderdag wilde fietsen toch. Maar ik had het verkeerd gelezen / begrepen kwam ik later achter want de ochtend erop kwam er maar niemand 😂. Dinsdag dus niet die route gereden maar in de avond een andere korte met een heel steil klimmetje die ik 3 jaar terug als opwarmertje deed. HAR-KEN! Had beter moeten weten met m’n verzet. 39/23 is verre van ideaal boven de 10% 😎. Cadans van 37 gezien, een wonder dat ik niet hoefde te lopen! https://www.strava.com/activities/1731479655

Toen uiteindelijk de donderdag samengereden. Had in de ochtend nog even een route in elkaar gedraaid en gelukkig had hij wel een redelijk nieuwe headunit zodat hij de route zo in kon laden. Hij was ook gewoon op tijd! Even voorgesteld en dus route inladen en rijden maar. Uiteraard voornamelijk over de vele facetten van het fietsen gehad. Of ik hier vaker was geweest, hij niet en dat hij een x klimtraining wilde doen zonder op het vliegtuig te stappen. Over materiaal, Sky, eeuh, ja best veel besproken. Had geen zin om echt een vragenvuur er van te maken ofzo met geforceerde vragen en lijstje afwerken en dat hoefde gelukkig niet. Het ging allemaal als vanzelf eigenlijk, gewoon een normale gozer die goed is in fietsen 😝. Wat nog wel grappig was is dat hij de dag ervoor iets van 180km gereden had en daarvoor ook al dikke 100+, dus een dagje rustiger was wel prettig. Maar we reden van La Bresse richting Vernay ofzo, klimmetje van 4% oid, en dan probeer je dus ook te praten enzo. Mijn hr was op een gegeven moment 170+, vooral ook door het praten denk ik, maar vroeg dus van wat is je hr nu dan? 125, die van jou? Eeuuuhh 😎. Verschil moet er zijn he! 😬
https://www.strava.com/activities/1731482073

Maar erg leuke ervaring! Vroeg nog of hij dit vaker deed zo met wildvreemden maar eigenlijk nooit. Ik had dus een primeurtje, maar die had ik voor mezelf sowieso al! 😚 Nog gevraagd wat zijn schema dan was voor nu. Hij ging de EK’s rijden en de Binckbank Tour en hij hoopte Vuelta te mogen rijden.

Gisteren teruggekomen en op de mislukte geplande lange rit van dinsdag na lekker gefietst. Uiteindelijk de Petit Ballon incl gps fuck nog gereden in een tijd van net onder de 33min, maar geen segment geraakt dus helaas. Schlucht heb ik uiteindelijk 11s langzamer gereden dan vorige pr. 2e deel was wel sneller dus heb op het 1e deel nog best wat laten liggen. Zag ook dat mijn hr dat deel gem een stuk lager was omdat ik dacht dat het niet zo soepel zou gaan (de rit ervoor was een beetje 50/50 namelijk). Bleek dus toch van wel!
https://www.strava.com/activities/1731668937

Heb ik nog wat moois om naar uit te kijken! Maar de noordzijde van de Vogezen is ook goed voorzien van een hoop mooie klimmetjes, ik wil er nog wel een paar keer heen 😎
Leuk om te lezen! Hoe simpel kan het zijn om zo met een bekende te rijden. Maar goed, tussen iets toezeggen en iets doen zit ook nog een verschil. Mooie ervaring rijker ben je iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:22
SirLenncelot schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:12:
Vandaag over de kop gegaan met de fiets. Haaks bochtje, remde al flink maar haalde het net niet. Voorwiel ernaast in het zand en voorover. Zelf nergens last van (schaafwond op knie) maar fiets wel gehavend, derailleur afgebroken en derailleurpad verbogen. Kleine slag in achterwiel en verbogen shifter. Heb online de onderdelen wel gevonden en denk dat ik voor 80€ klaar kan zijn wanneer ik het werk zelf doe. Valt nog mee.

Stiekem toch al een paar mooie nieuwe fietsjes uitgezocht...
Haal gewoon een nieuwe fiets man, veel leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:53
Iemand toevallig mooie ritjes rond Apeldoorn? Ben er binnen anderhalve week enkele dagen op vakantie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
CedricD schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:11:
Iemand toevallig mooie ritjes rond Apeldoorn? Ben er binnen anderhalve week enkele dagen op vakantie :-)
Lekker man, posbankje!

https://www.fietssport.nl...5x-routes-over-de-posbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Oehh leuk, straks eens bekijken als ik een PC bij me heb.

Thx!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Jeej, ik heb eindelijk een nieuwe fiets, Cube SL Road Race, blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qfQhSIqpayDhISgmEGGLgKwL/medium.jpg

Ja, een recht stuur, ik mag vanwege rugproblemen niet te lang in een (sterk) gebogen houding zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
CedricD schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:11:
Hoe ver wil je en aan welke kant van Apeldoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
ZieMaar! schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:31:
[...]

Hoe ver wil je en aan welke kant van Apeldoorn?
Ik logeer in Van der Valk (Cantharel), ten zuiden van Apeldoorn.
Een ritje van 3-4u zou mooi zijn (90 à 120 km), maar is geen vaste limiet. Minder of meer is geen probleem :)

Iemand toevallig deze? https://www.fietssport.nl/details/route/id/3473
Vind het nogal overdreven om €38.50 te betalen om een gpx te downloaden...
Leuke site wel, maar als Belg zijnde niet echte interessant om een abonnement te nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door CedricD op 29-07-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 19:52
Fiets nu een aantal jaar (niet in clubverband, gewoon zelf en met vrienden) maar merk dat er niet echt meer progressie in zit. Is dit herkenbaar voor anderen? Hoe trainen jullie? Is het gewoon meer kilometers maken of proberen jullie ook techniek te verbeteren? (Of steeds nieuw gear kopen ;) )

Na wat zoeken kwam ik uit bij www.jointherace.nl, een programma met techniektrainingen van de KNWU. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
CedricD schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Ik logeer in Van der Valk (Cantharel), ten zuiden van Apeldoorn.
Een ritje van 3-4u zou mooi zijn (90 à 120 km), maar is geen vaste limiet. Minder of meer is geen probleem :)

Iemand toevallig deze? https://www.fietssport.nl/details/route/id/3473
Vind het nogal overdreven om €38.50 te betalen om een gpx te downloaden...
Leuke site wel, maar als Belg zijnde niet echte interessant om een abonnement te nemen.
ok, dan zit je wel aan een kant met ceel opties. Rondje posbank, loenermark en kootwijk is dan mooi. €38,50 is niet nodig, ik wil wel een paar gpx-jes voor je bij elkaar klikken. Stuur ze wel ff via dm later vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Had niet gezien dat je voor die gpx files moest betalen. Beetje schraal idd. Misschien is het tof om onze eigen gpx files met elkaar te delen, even kijken of ik die aan kan passen zodat niet straks allerlei Tweakers in de voortuin staan...

Overigens voel ik de val van gisteren nu een stuk heftiger. Spierpijn in mijn hele rechter-bovenkant. Hopelijk trekt het snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 21:57

Lulukai

God's gift to women

mvds schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:50:
Ja, een recht stuur, ik mag vanwege rugproblemen niet te lang in een (sterk) gebogen houding zitten
Heeft iemand jou dat gezegd of heb je dat zelf beslist? Ik heb ook rugproblemen maar een racestuur is me wel genegen omdat je net meer verschillende houdingen kan aannemen, wat een prettige afwisseling is.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 15-09 16:08
Lulukai schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Heeft iemand jou dat gezegd of heb je dat zelf beslist? Ik heb ook rugproblemen maar een racestuur is me wel genegen omdat je net meer verschillende houdingen kan aannemen, wat een prettige afwisseling is.
Ik kan het missen.. maar met een recht stuur zit je toch net zo krom als met een normaal racefiets stuur?
SirLenncelot schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:45:
Had niet gezien dat je voor die gpx files moest betalen. Beetje schraal idd. Misschien is het tof om onze eigen gpx files met elkaar te delen, even kijken of ik die aan kan passen zodat niet straks allerlei Tweakers in de voortuin staan...

Overigens voel ik de val van gisteren nu een stuk heftiger. Spierpijn in mijn hele rechter-bovenkant. Hopelijk trekt het snel weg.
Betalen moet denk ik alleen als je geen NTFU lid bent. Voor zover ik weet kost een NTFU lidmaatschap je ook exact dat bedrag ;) Met mijn account kan ik in ieder geval de GPX gewoon direct downloaden. Zelf namaken via Strava kan natuurlijk ook nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:52

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Meningen, tips en ideeën gevraagd. Ik heb een setje Farsports clinchers (38mm hoog en 25mm breed) met velgrem. Ik ga waarschijnlijk in september richting Vogezen of Alpen met m'n vader om nog even een paar dagen in de bergen te fietsen.

Vraag: zijn Farsports goed genoeg om veilig af te dalen? (slepend remmen is bij mij een no-go)
Zo ja, mooi!

Zo nee, iemand tips voor een setje alu-wielen? Liefst tot +/- 1500g.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Lulukai schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Dat is mij verteld door mijn reumatoloog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
mvds schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:19:
[...]

Dat is mij verteld door mijn reumatoloog ;)
Als ik te recht op ga zitten dan krijg ik juist last van mijn rug...
Ik neem aan dat jouw reumatoloog geen wielerspecialist is, een fiets goed laten uitmeten voorkomt een hoop problemen, ook met je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
la_fusion schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:50:
[...]

Ik kan het missen.. maar met een recht stuur zit je toch net zo krom als met een normaal racefiets stuur?

[...]

Betalen moet denk ik alleen als je geen NTFU lid bent. Voor zover ik weet kost een NTFU lidmaatschap je ook exact dat bedrag ;) Met mijn account kan ik in ieder geval de GPX gewoon direct downloaden. Zelf namaken via Strava kan natuurlijk ook nog altijd.
Als Belg zijnde is het niet echt nuttig om lid te worden van een Nederlandse bond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 22:25
Tjebakka schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:54:
Meningen, tips en ideeën gevraagd. Ik heb een setje Farsports clinchers (38mm hoog en 25mm breed) met velgrem. Ik ga waarschijnlijk in september richting Vogezen of Alpen met m'n vader om nog even een paar dagen in de bergen te fietsen.

Vraag: zijn Farsports goed genoeg om veilig af te dalen? (slepend remmen is bij mij een no-go)
Zo ja, mooi!
Waar ben je bang voor, dat het carbon gaat delamineren door de warmte-opbouw? If so, dan is het kak dat het gebeurd, maar dan is het eerder einde tocht dan einde jou :+

Ik zou het gewoon proberen, eventueel eerst een proefritje doen lokaal en flink veel remmen. Dan na afloop even de boel inspecteren.
Zo nee, iemand tips voor een setje alu-wielen? Liefst tot +/- 1500g.
Mavic Ksyrium Elite, Campagnolo Shamal, DT Swiss PR 1400 Dicut, allemaal wel tried & tested klimwielen.
Edit: of wat laten bouwen natuurlijk, maar dat is misschien te kort dan nu

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 29-07-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

base_ schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:26:
[...]

Ik neem aan dat jouw reumatoloog geen wielerspecialist is, een fiets goed laten uitmeten voorkomt een hoop problemen, ook met je rug.
Ik kan er denk ik van uit gaan dat mijn reumatoloog geen wielerspecialist is nee, eerder een specialist op het gebied van reuma (of in mijn geval, artrose)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ik vind het jammer dat je meteen zo'n defensieve houding aanneemt, terwijl we jou gewoon probeerden beter te helpen. In mijn geval heb ik de afgelopen jaren veel bijgeleerd over (mijn) rugproblemen. Ik wou al jaren een racefiets kopen, maar ik had mezelf wijsgemaakt dat dit niet kon omdat het slecht is voor de rug. Anderhalf jaar geleden ben ik dan toch op een gezonde manier gestart, en als ik alles wist wat ik nu weet had ik dat al jaren eerder moeten doen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Defensieve houding? Ik weet niet hoor, maar ik gaf gewoon antwoord op de vraag van wie ik de info had over niet te lang in een te sterk gebogen houding mogen zitten. Dat was een medisch advies van iemand die er toch echt wel voor geleerd heeft. En wanneer ik dan als antwoord krijg om met een fietsenmaker in overleg te gaan over mijn rugproblemen dan kan ik dat nou niet echt serieus nemen. Ik heb dan toch echt wel iets meer vertrouwen in het oordeel van mijn behandelend arts dan iemand die er baat bij heeft mij een (te) dure fiets aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Niemand heeft gesproken over een fietsenmaker. I'm out

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 12:30
ZieMaar! schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:09:
[...]
ok, dan zit je wel aan een kant met ceel opties. Rondje posbank, loenermark en kootwijk is dan mooi. €38,50 is niet nodig, ik wil wel een paar gpx-jes voor je bij elkaar klikken. Stuur ze wel ff via dm later vandaag.
Als je ze dan toch gemaakt hebt. Zonde dat ze maar door 1 persoon gebruikt worden O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Lulukai schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:48:
Niemand heeft gesproken over een fietsenmaker. I'm out
Zie hier:
base_ schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:26:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
mvds schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:46:
Defensieve houding? Ik weet niet hoor, maar ik gaf gewoon antwoord op de vraag van wie ik de info had over niet te lang in een te sterk gebogen houding mogen zitten. Dat was een medisch advies van iemand die er toch echt wel voor geleerd heeft. En wanneer ik dan als antwoord krijg om met een fietsenmaker in overleg te gaan over mijn rugproblemen dan kan ik dat nou niet echt serieus nemen. Ik heb dan toch echt wel iets meer vertrouwen in het oordeel van mijn behandelend arts dan iemand die er baat bij heeft mij een (te) dure fiets aan te smeren.
@mvds Ik verkoop geen fietsen dus geen idee waar je het over hebt...

Overigens maakt het type stuur niet zoveel uit, de hoogte van het stuur wel: als deze te hoog staat ga je juist heel veel meer last krijgen van je rug kan ik je uit ervaring vertellen. Om nog maar niet te beginnen over afstand zadel -> stuur (framemaat), zadel -> trapas, lengte crank, hoek zadel/trapas/stuur (geometrie frame+ afstelling fiets).
Ik kan alleen maar aanraden om een specialist met veel ervaring m.b.t. fietshouding eens te laten kijken en adviseren. En als je bang bent dat deze specialist je iets te duurs aansmeert dan huur je hem in voor advies en koop je de fiets ergens anders....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

:D

Mensen, ik heb een medisch advies die aangeeft dat het in mijn geval slecht is om lang in een sterk gebogen houding te zitten en dat ik daardoor beter voor een recht stuur kan kiezen. Wat is daar nou precies het probleem mee dan?

Overigens is deze fiets tijdens een bikefitting in-/afgesteld op mijn lengte e.d. Dus iedereen blij nu? :)

[ Voor 18% gewijzigd door mvds op 29-07-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
mhr-zip schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:53:
[...]

Als je ze dan toch gemaakt hebt. Zonde dat ze maar door 1 persoon gebruikt worden O-)
Zie dm ;). Ik weet helaas geen goede manier om routes hier te delen zonder dat er allerlei accounts aan elkaar gelinked worden, maar als iemand routes rondom apeldoorn zoekt, dm me de gewenste lengte en je startpunt en ik zorg voor een mooi gpx-je!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
mvds schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:59:

Overigens is deze fiets tijdens een bikefitting in-/afgesteld op mijn lengte e.d. Dus iedereen blij nu? :)
Dat was ik sowieso al :)

Maar dat een recht stuur beter zou zijn bij rugklachten is achterhaalde kennis. De sportspecifieke medische wereld staat niet stil en de consensus is nu toch wel dat een racefiets(stuur) meestal een verstandigere keuze is dan een fiets met breed stuur.

Niet iedere reumatoloog zal zijn/haar kennis op dit vlak helemaal up to date hebben. Dat lijkt me ook niet reëel. Zeker wanneer er zoals bij jou sprake is van fysieke klachten, maar wel de wens om te sporten, zou ik advies bij een sportarts inwinnen. In jouw specifieke geval zou ik daar meer waarde aan hechten dan aan een reumatoloog enerzijds of een fietsenzaak anderzijds. Een fietspositiemeting bij bijvoorbeeld een sport medisch centrum is in zo’n geval zeker ten zeerste aan te raden. Nu heb ik zelf ook een redelijk gevoelige rug, maar een sportfiets met een breed stuur is voor mij alleen naar killing. Een racefietsstuur op schouderbreedte waarop je ook nog van positie kan wisselen vind ik persoonlijk vele malen prettiger. En als je niet te diep kan/mag zitten, biedt bijvoorbeeld een endurance model ook goede opties.

Buiten dat wens ik je een hoop fietsplezier en hopelijk weinig klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

mvds schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:46:
De kans dat een fietsenmaker je een te dure fiets aan smeert vanwege je rugproblemen lijkt mij eerlijk gezegd erg klein. Hooguit dat je meer betaalt dan je budget toelaat omdat er betere onderdelen op zitten of dat de fiets lichter is of er beter uit ziet ;)
Onderschat de kennis en ervaring van een goede fietsenwinkel (vooral als ze meerdere merken met verschillende geometrieen verkopen) niet. Zij krijgen een hoop verschillende mensen met verschillende lichaamstypes (incl. bijbehorende ziektes en kwalen) over de vloer, en kunnen je vaak hierbij bijstaan.

Wellicht handig om naast het opvolgen van het advies van een gespecialiseerd arts ook een (fietsenmaker onafhankelijke) bikefitting te doen? Hierbij kun je aangeven waar je last van hebt en waar rekening mee gehouden moet worden (o.a. op welke lichaamspunten wel of niet druk uitgeoefend mag worden).

Ik zit zelf b.v. nog een beetje te worstelen met een chronisch stijve rug, schouders en scheef zitten (op de fiets) en scheeflopen. Maar het combineren van het advies van de fysio en de resultaten van een bikefitting hebben mij al heel erg op weg geholpen.

Misschien dat het met iets chronisch lastiger is om de juiste oplossing te vinden, maar mijn ervaring is dat het beter is het advies van meerdere specialisten toe te passen, dan alleen te vertrouwen op de informatie van 1 specialist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
Als je naar geometrie van de Cube kijkt is hij niet korter (reach) en zelfs lager (stack) dan bijvoorbeeld een Cannondale synapse, als je dezelfde maat over elkaar heenlegt dan zou de Cannondale veel comfortabeler zijn. Ik blijf er bij dat je geen goed advies hebt gekregen maar de verkoper heeft slechts goed naar jouw wens geluisterd.
De reacties op jou fietskeuze zijn er niet om je af te zeiken maar wat verwacht je dan op een forum met een type mens die tot op een duizendste achter de komma alles uitzoeken en fileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Niet om te zeuren maar een racefiets stuur heeft ook een horizontale greep. Ik heb overigens mijn zadel wat naar voren gezet ondanks dat mijn fiets op maat is afgesteld, zit ik nu veel beter, het Gaat maar om 1 cm, maar ik vond dat ik te veel naar voren moet zitten en de armen te veel moest strekken als ik op de rem wil leunen.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Zadel naar voren zetten om dichter bij je stuur te komen is niet de juiste manier, dat moet je alleen doen om te zorgen dat je knie niet voorbij de as van de trapper komt in de pedaalslag. Als je een kortere reach wilt moet je een kortere stem kopen, anders loop je het risico op knieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Gekke Jantje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:58:
Niet om te zeuren maar een racefiets stuur heeft ook een horizontale greep. Ik heb overigens mijn zadel wat naar voren gezet ondanks dat mijn fiets op maat is afgesteld, zit ik nu veel beter, het Gaat maar om 1 cm, maar ik vond dat ik te veel naar voren moet zitten en de armen te veel moest strekken als ik op de rem wil leunen.
Dat klopt, maar je kan in die positie niet bij de bedienelementen. Niet dat dat nou zo'n ramp is hoor, maar ik vind het toch wel fijn om meteen bij mijn rem te kunnen. Wanneer ik dan mijn handen moet verplaatsen voordat ik kan remmen dan lijkt het mij dat ik dan niet snel genoeg kan reageren. Maar dat is gewoon een kwestie van voorkeur.
D.deJong schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:34:
Als je naar geometrie van de Cube kijkt is hij niet korter (reach) en zelfs lager (stack) dan bijvoorbeeld een Cannondale synapse, als je dezelfde maat over elkaar heenlegt dan zou de Cannondale veel comfortabeler zijn. Ik blijf er bij dat je geen goed advies hebt gekregen maar de verkoper heeft slechts goed naar jouw wens geluisterd.
Het is best mogelijk hoor dat er nog comfortabelere fietsen zijn dan die Cube. Voor mijn positie vind ik hem voor dit moment comfortabel genoeg :)
De reacties op jou fietskeuze zijn er niet om je af te zeiken maar wat verwacht je dan op een forum met een type mens die tot op een duizendste achter de komma alles uitzoeken en fileren.
Ik weet dat ze niet bedoeld zijn om mij af te zeiken. Maar ik vind het wel raar dat er op basis van zeer beperkte info wel een medisch advies in twijfel getrokken word.
JorisM schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:43:
[...]
De kans dat een fietsenmaker je een te dure fiets aan smeert vanwege je rugproblemen lijkt mij eerlijk gezegd erg klein. Hooguit dat je meer betaalt dan je budget toelaat omdat er betere onderdelen op zitten of dat de fiets lichter is of er beter uit ziet ;)
Erg klein zou ik die kans niet willen noemen. Er zijn maar weinig verkopers die een kans zullen laten liggen om extra onderdelen op die fiets te zetten.
Onderschat de kennis en ervaring van een goede fietsenwinkel (vooral als ze meerdere merken met verschillende geometrieen verkopen) niet. Zij krijgen een hoop verschillende mensen met verschillende lichaamstypes (incl. bijbehorende ziektes en kwalen) over de vloer, en kunnen je vaak hierbij bijstaan.

Wellicht handig om naast het opvolgen van het advies van een gespecialiseerd arts ook een (fietsenmaker onafhankelijke) bikefitting te doen? Hierbij kun je aangeven waar je last van hebt en waar rekening mee gehouden moet worden (o.a. op welke lichaamspunten wel of niet druk uitgeoefend mag worden).

Ik zit zelf b.v. nog een beetje te worstelen met een chronisch stijve rug, schouders en scheef zitten (op de fiets) en scheeflopen. Maar het combineren van het advies van de fysio en de resultaten van een bikefitting hebben mij al heel erg op weg geholpen.

Misschien dat het met iets chronisch lastiger is om de juiste oplossing te vinden, maar mijn ervaring is dat het beter is het advies van meerdere specialisten toe te passen, dan alleen te vertrouwen op de informatie van 1 specialist :)
Het lijkt mij een aanname dat mijn keuze is gebaseerd op de informatie van 1 specialist ;) Niemand heeft daar naar gevraagd. Zoals ik al zei, op basis van zeer beperkte info word er vanalles geroepen. Ik vroeg geen medisch advies, ook geen advies over de aanschaf van een fiets. Ik heb al een fiets en die liet ik zien en daarbij gaf ik (zeer beknopt) uitleg over waarom er een recht stuur op zit. That's it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik verplaats mijn handen best vaak, het meeste pak ik de stuur horizontaal en verticaal beet. Verticaal zo dicht mogelijke bij mijn body vind ik het fijnste fietsen. Maar voor ik moet oversteken of een bocht nader ga ik al vroeg ervoor in de rem positie zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Gekke Jantje op 30-07-2018 09:23 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ik denk dat in beweging blijven op je stuur voor iedereen van belang is, last of niet. Ik ben een beetje hypermobiel, lenig, dus heb niet zo snel last van positiewisselingen, maar kan toch merken als ik te lang in 1 positie fiets. Ik zit zelf, afhankelijk van het type fietsrondje (relaxt, doorrijden, racen) meestal of net na de bocht, op de hoods, dus niet bij de rem, of beugel. Heel soms horizontaal, maar vinden mijn handen niet zo prettig. Of ik lig op mn polsen/ onderarmen.

Maar de meeste mensen die ik ken en last hadden, incl mezelf, zaten gewoon te stijf en te stil. Gewoon blijven bewegen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 09:29
Dit is de staat van mijn stuur op een 8 maand oude fiets. Heb er ongeveer 6000 km mee gefietst en het stuurlint zag er nog ok uit. Mijn zweet heeft zich dus onder het lint verzamelt en het alu stuur aangetast.

De oorzaak is een combinatie van overmatig zweten (singapore = warm), vochtig klimaat, te dikke stuurlint en slechte kwaliteit alu stuur denk ik. In any case... redelijk scary.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YYyKGP3rfsdzEHzbaBXYbxU0/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m2vCdnkSjFrmzo6lNsuWPkzJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qFjFTP58glfJCMnOIyIjbhAi/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Beste excuus voor een carbon stuur, ooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Sjoewe schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:25:
Beste excuus voor een carbon stuur, ooit :+
Eerst zien wat ze bij Canyon zeggen... hoewel ik vrees dat ze me niets zullen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoezo scary? Is dit niet gewoon zoutafzetting van je zweet gemengd met lijm van het stuurlint oid?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Paar dagen geleden poste ik dat het lichtste verzet, 36-28, op mijn net bestelde Canyon wat te zwaar is voor het echte bergwerk (>8-10%). Dus eigenlijk wil ik er een andere cassette op, dan Canyon er standaard op doet (11-28T vervangen voor 11-30T).

Zojuist kreeg ik antwoord van Canyon. Helaas, ze doen het niet:
Bedankt voor je bericht en interesse in Canyon.

De fietsen van Canyon worden exact verkocht zoals op de website vertoond en gespecificeerd. Dit heeft te maken met ons inkoopmodel.

Al ver voor het modeljaar begint geven wij onze bestellingen door aan onze leveranciers. Het aantal te assembleren fietsen en het aantal te bestellen onderdelen wordt nauwkeurig op elkaar afgestemd. Dit heeft zeer positieve gevolgen voor onze prijzen. Immers, er blijven niet of nauwelijks restonderdelen over die moeten worden afgeschreven. Binnen elk model kun je de verschillende afmontages terug vinden op de pagina van de fiets. Echter is het daarom helaas niet mogelijk onderdelen toe te voegen, weg te laten of uit te wisselen anders dan de aangeboden opties. Dit is ook niet mogelijk op aanvraag of tegen bijbetaling.

Je bent natuurlijk vrij om zelf wijzigingen aan te brengen op de fietsen of dit door ons te laten doen in het servicecentrum in Eindhoven. Hiervoor geven we graag een prijsopgaaf.

Hartelijke groet,

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Laatst online: 11:20
jvvv schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:19:
De oorzaak is een combinatie van overmatig zweten (singapore = warm), vochtig klimaat, te dikke stuurlint en slechte kwaliteit alu stuur denk ik. In any case... redelijk scary.
Heb je handschoenen aan tijdens het fietsen? En een petje/hoofdband?

[ Voor 3% gewijzigd door pimlie op 30-07-2018 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvvv
sapphire schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:56:
Hoezo scary? Is dit niet gewoon zoutafzetting van je zweet gemengd met lijm van het stuurlint oid?
Het stuur is echt aangetast, en een pak dunner op een paar plekken. Zelfs een gat waar de hendels vastklemmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/auJW8asxQsc0SHE94Y5Erme3/thumb.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door jvvv op 30-07-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Galois schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:29:
Zojuist kreeg ik antwoord van Canyon. Helaas, ze doen het niet:
Koop je toch zelf een 11-30 Cassette? Zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 13:51
Vorige week het achterwiel een slinger gegeven, en de velg is onherstelbaar beschadigd :(. Uit nood rij ik met het standaard setje Mavic Aksium, en het verschil is toch wel sterk merkbaar....Acceleratie is merkbaar trager en rondetijden op bekende stukken zijn ook beetje langer. Ook smoelt het niet zo fijn, maar dat is het minste probleem.
Het setje dat een gort is (achterwiel dan) is een Shimano Dura Ace WH-R9100-C24. Dezelfde set kan ik voor plm. €850,- kopen (nieuw). Maar een andere keuze is een set Mavic Ksyrium Pro Exalith WTS. Gewicht is vergelijkbaar met een klein voordeel voor de Mavic (ongeveer 70gram). De Mavic set wordt inclusief banden geleverd, Shimano excl. banden (kan ik overzetten van de oude set). De Shimano set ben ik dik tevreden van, maar is de Mavic wellicht nog een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

@mvds Er zijn manieren ( kabel splitters ) waar op je ook remmen op het platte deel van je stuur kan zetten en in de beugel dus dan maakt het niet uit waar je met je handen zit remmen zijn altijd daar.
( dit gebruiken wij met de ploeg tijdens byv Parijs Roubaix )

Voor het schakel system rijden we allemaal met Etap en hebben we draadloos schakelen en hebben we Blips op het platte deel zitten zodat je op en af kan schakelen :) maar goed dat is niet een goedkope optie.

Ik weet niet wat die rem splitters kosten, maar zal niet de wereld zijn en op deze manier kun je wel lekker op alle verschillende manieren je positie veranderen.

mocht je dat uberhaubt willen voor het plezier in het fietsen maakt het geen fluit uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Blerf op 30-07-2018 13:25 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 15-09 16:08
Ramon 73 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:18:
Vorige week het achterwiel een slinger gegeven, en de velg is onherstelbaar beschadigd :(. Uit nood rij ik met het standaard setje Mavic Aksium, en het verschil is toch wel sterk merkbaar....Acceleratie is merkbaar trager en rondetijden op bekende stukken zijn ook beetje langer. Ook smoelt het niet zo fijn, maar dat is het minste probleem.
Het setje dat een gort is (achterwiel dan) is een Shimano Dura Ace WH-R9100-C24. Dezelfde set kan ik voor plm. €850,- kopen (nieuw). Maar een andere keuze is een set Mavic Ksyrium Pro Exalith WTS. Gewicht is vergelijkbaar met een klein voordeel voor de Mavic (ongeveer 70gram). De Mavic set wordt inclusief banden geleverd, Shimano excl. banden (kan ik overzetten van de oude set). De Shimano set ben ik dik tevreden van, maar is de Mavic wellicht nog een betere keuze?
Aangezien je alleen praat over een defect achterwiel, waarom niet alleen een nieuw achterwiel? In tegenstelling tot goedkopere wielsets is zo'n Dura Ace wiel wel los verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

RalphvR schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:32:
[...]

Zoals ik menigeen op dit forum al eens heb horen zeggen en waar ik me zelf nu toch ook bij aansluit; de 'magische' 30 km per uur is en blijft heel mooi, maar probeer je er niet al te veel op te focussen. Ik zie mezelf als beginnend wielrenner en heb nog zelden een lange rit boven de 30 km per uur gereden. In het begin kon ik daar nog wel eens van balen, maar nu realiseer ik me wel meer dat dat gemiddelde ook weer niet heel erg belangrijk is. Er spelen erg veel factoren mee zoals de wind, temperatuur en, bovenal, waar je fietst en hoeveel verkeer je daar tegenkomt. Hopelijk fiets je volgens de verkeersregels en dan zul je in bepaalde rondjes toch wel eens stil staan voor een stoplicht of kruispunt :).

Als je jezelf dan toch wilt meten aan een bepaalde snelheid: je kruissnelheid zegt meer. Als je op een vrije weg in normale weersomstandigheden zonder mee- of tegenwind rond de 30+ aan het fietsen bent, dan ben je best lekker bezig ;)

Wat betreft de schoenen: ik heb zelf ook wel een tijdje last gehad van slapende voeten na een bepaalde tijd. Ik heb dat toen verholpen door mijn schoenen ietsje minder strak aan te trekken. Misschien helpt dat :)
Moest hier even aan denken.

Ik fietste gisteren een rondje met mijn vader en ik zei halverwege: "ik ga andere schoenen kopen. Ik heb steeds slapende voeten en beknelde zijkanten en tenen."

Toen zei hij dat mijn schoenen wel erg los zaten. Daarop besloot ik ze strakker dan gebruikelijk te zetten met de draaiknop en verrek, ze zaten erg goed. Overbrenging van kracht op pedaal voelde ook veel beter aan. Ik denk dat ik ze zo los had dat ik juist teveel naar voren schoof.

Vanavond ga ik nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Gisteren een (kort) rondje gedaan met mijn nieuwe Assos T.Equipe. 60km, en ook met deze broek merk ik na een kilometer of 50 dat het pijn begint te doen. Minder snel, minder pijn en het wordt ook minder snel erger. Ik zou het prima nog eens 50 volhouden met de Assos, maar het is toch niet goed.

Dan zou je kunnen zeggen dat ik te weinig zitvlees heb, maar daar geloof ik niet zo in gelet op het aantal kilometers dat ik in het zadel jaarlijks maak en dit jaar al gemaakt heb.

Klachten zijn ook verergerd sinds ik deze fiets heb, hoewel de geometrie gelijk is aan de vorige en hij ook identiek is afgesteld. Één variabele (waar ik stom genoeg nog niet echt aan gedacht heb): het zadel blijkt wel echt heel anders te zijn zie ik op oude foto's.

Dus binnenkort bij de LBS eens advies inwinnen over een zadelmeting, het lijkt er op dat ik een wat breder zadel nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 13:18
Ramon 73 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:18:
De Mavic wordt standaard geleverd bij veel Canyon fietsen.. Op zich wel fijne wielen.
Alleen Mavic banden vind ik echt dramatisch, echt veel te vaak lek gereden toen ze er in het begin nog op zaten..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Hoppa! schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:31:
Gisteren een (kort) rondje gedaan met mijn nieuwe Assos T.Equipe. 60km, en ook met deze broek merk ik na een kilometer of 50 dat het pijn begint te doen. Minder snel, minder pijn en het wordt ook minder snel erger. Ik zou het prima nog eens 50 volhouden met de Assos, maar het is toch niet goed.

Dan zou je kunnen zeggen dat ik te weinig zitvlees heb, maar daar geloof ik niet zo in gelet op het aantal kilometers dat ik in het zadel jaarlijks maak en dit jaar al gemaakt heb.

Klachten zijn ook verergerd sinds ik deze fiets heb, hoewel de geometrie gelijk is aan de vorige en hij ook identiek is afgesteld. Één variabele (waar ik stom genoeg nog niet echt aan gedacht heb): het zadel blijkt wel echt heel anders te zijn zie ik op oude foto's.

Dus binnenkort bij de LBS eens advies inwinnen over een zadelmeting, het lijkt er op dat ik een wat breder zadel nodig heb.
Ik heb ook een hele moeilijke reet om zo maar te zeggen en veel is opgelost sinds ik een Specialized Power zadel heb gekocht voor mijn racefiets en Brompton vouwfiets. De vorm is anders en heeft meer steun en met een goede broek kan ik nu op veel dagen (er zijn uitzonderingen dat het na 30Km irriteerd) makkelijk 100-150Km fietsen zonder dat ik er iets van merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Seriph schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:10:
Over wielen gesproken. De laatste tijd als ik wegrij lijken mijn spaken te pingen. Net of met je vinger tegen de spaak tikt. Als ik dan eenmaal snelheid heb houdt het op. Ik heb wel al aan mijn spaken gevoeld maar die lijken gewoon vast te zitten. Hij lijkt het alleen te doen als er gewicht op de fiets zit.

Iemand enig idee? Het standaard Mavic Aksium wielen die ik kreeg bij mijn fiets.
Van het weekend bij de LBS geweest. Het waren mijn spaken in mijn achterwiel. Hij zei dat zoals het alleen was met starten en een beetje zijwaartse druk dat ik me niet druk hoefde te maken. Hij kon het wel weg smeren maar dat dat verder geen toegevoegde waarde had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa

Check eens of je in de buurt een verkoop punt hebt van SQ-Labs. Ik heb zo'n zadel gekocht (na een meting) en dat zit echt fantastisch. 5u fietsen zonder dat je kont beurs is, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 08:27

Ik heb onlangs dezelfde broek gekocht hopende op een verlichting van de pijn in het zitgedeeldte (komende van een broek uit de duurdere lijn van de Decathlon).
Ook bij mij helpt de Assos minimaal maar dat kan ook komen omdat het in mijn liezen dusdanig geïrriteerd is dat het eerst moet rusten (ik begon al te vrezen voor de beruchte 3e bal :X ).
Kortom: ben beieuwd naar jou resultaten van de zadelmeting
.

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 12:30
Hoelang heb je nodig voordat een zadel een beetje goed moet zitten? Ik heb een nieuw zadel, maar mijn zitbotjes zijn nog niet helemaal oké heb ik het gevoel.

Er is wel een zadeldruk meting geweest, en voor mijn gevoel is de breedte sowieso goed.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
mhr-zip schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:06:
Hoelang heb je nodig voordat een zadel een beetje goed moet zitten? Ik heb een nieuw zadel, maar mijn zitbotjes zijn nog niet helemaal oké heb ik het gevoel.

Er is wel een zadeldruk meting geweest, en voor mijn gevoel is de breedte sowieso goed.
Eigenlijk moet je het meteen al voelen. Het is niet dat een zadel in moet slijten ofzo. Het zit goed of het zit niet goed. Als je 100km kan fietsen zonder schrale kont of een gevoelloos kruis dan zit het wel snor.

Er van uitgaande dat je al wel wat uren gemaakt hebt. Je zult in het begin toch vooral moeten wennen aan de houding en aan het lange tijd stil zitten.

Zadel breedte is wel essentieel, ik heb een tijd met een te smal zadel gereden wat resulteerde in een gevoelloos apparaat. Breder zadel met een uitsparing(kje) in het midden en is was klaar. Zat meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Laatst online: 07:44
Belangrijkste bij het zadel is dat je zitbotjes goed zitten. Bij mij hebben ze het toendertijd gemeten door op van dat ribbeltjes karton te gaan zitten. Eerst naar de ene kant hellen (zodat je op de linker zitbotjes zit) en dan de andere kant op. Dan zie je in de ribbbels precies waar je botjes zitten, even meten en het SQ zadel met de juiste breedte gemonteerd.
Nooit last gehad van mijn kont d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Sjoewe schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Koop je toch zelf een 11-30 Cassette? Zo gepiept.
Dat zal wel moeten inderdaad :)

En uiteraard doe ik dat zelf, maar als Canyon het zou doen, zou het mij toch weer 60€ schelen, wat zo’n ultegra cassette kost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Hou je de oude (+ ketting) toch appart voor de wintermaanden? In NL heb je toch geen 30 nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Galois schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:57:
[...]

Dat zal wel moeten inderdaad :)

En uiteraard doe ik dat zelf, maar als Canyon het zou doen, zou het mij toch weer 60€ schelen, wat zo’n ultegra cassette kost...
Lekker een 105 cassette kopen. Is maar een beetje zwaarder maar dat ga je echt niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Thanks voor de zadel tips. Zoveel konten, zoveel verschillende zadels. Ik ga eerst maar eens de meting afwachten voor ik naar aanleiding van jullie tips me op een bepaald merk ga richten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Ik keek zo juist weer eens naar de herstelstatus van Polar maar ik geloof er niet echt in. Na de rit van zondag zou ik tot donderdag moeten herstellen en maandag heb ik al weer flink lopen squaten in de gym, wat gewoon prima ging, vandaag doe ik ook weer een ronde op de fiets alleen wat minder intensief en korter dan zondag. Zo train ik ook al jaren om de dag naar de sportschool en de andere dag op de racefiets of hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Gekke Jantje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:10:
Ik keek zo juist weer eens naar de herstelstatus van Polar maar ik geloof er niet echt in. Na de rit van zondag zou ik tot donderdag moeten herstellen en maandag heb ik al weer flink lopen squaten in de gym, wat gewoon prima ging, vandaag doe ik ook weer een ronde op de fiets alleen wat minder intensief en korter dan zondag. Zo train ik ook al jaren om de dag naar de sportschool en de andere dag op de racefiets of hardlopen.
Tjah Garmin zegt ook regelmatig dat ik 3 dagen rust moet houden als hersteltijd terwijl de volgende dag fietsen gewoon prima gaat. Maar, ik hou dit jaar wat vaker een paar dagen rust en het scheelt wel degelijk! De 1e dag na een paar dagen rust voelt alsof je kunt vliegen en de wereld aankunt 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 13:51
la_fusion schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Aangezien je alleen praat over een defect achterwiel, waarom niet alleen een nieuw achterwiel? In tegenstelling tot goedkopere wielsets is zo'n Dura Ace wiel wel los verkrijgbaar.
Inderdaad! Ik heb als eerste bij bike components gekeken en daar verkopen ze de wielen als set. En zo ben ik in die gedachte blijven hangen.
Maar desalniettemin zou ik nog wel willen weten of de Mavic set een upgrade is tov. de Dura Ace set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Crazy D schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:13:
[...]

Tjah Garmin zegt ook regelmatig dat ik 3 dagen rust moet houden als hersteltijd terwijl de volgende dag fietsen gewoon prima gaat. Maar, ik hou dit jaar wat vaker een paar dagen rust en het scheelt wel degelijk! De 1e dag na een paar dagen rust voelt alsof je kunt vliegen en de wereld aankunt 8)
Ik heb juist het omgekeerde als ik dan te lang rust blijf ik het zelfde presteren. 1 dag rust is voor mij wel voldoende qua herstel. Ik hou me dan ook vast aan de 3 dagen per week fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 13-09 15:47
Zijn er nog kortingscodes voor Mantel in omloop? Wil een helm en extra shirt bestellen en alle beetjes helpen :)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 13-09 15:47
joint_me schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:49:
Gewoon fietsen, tegen de wind in rijden is een state of mind! Pas je tempo aan, maar pas niet je cadans aan die hou je hetzelfde als de rest van je rit. In mijn geval rond de 93-98.

Heb je een powermeter is het helemaal makkelijk.
Late reactie, want ik ben aan het bijlezen na mijn vakantie :+
Meet een powermeter dus de daadwerkelijk geleverde energie en zie je dus een verschil tussen 30km/u wind mee of wind tegen? Ik krijg bij Strava altijd zo'n indicatie en na een rit met veel wind en dus lagere snelheid baal ik er altijd van dat er dus maar ingeschat wordt dat de geleverde energie ook wel lager zal liggen. Dan wordt het wellicht toch tijd voor een powermeter ;)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
@coelho Yep.. een power meter meet de kracht die je op de pedalen zet (meestal via een sensor op je pedaal/pedalen, crank/cranks of trapas). Er wordt via een hele nauwkeurige sensor (strain gauge) gemeten hoeveel het metaal van dat onderdeel vervormd en daar kan je dan een wattage aan koppelen. Dit staat dus helemaal los van wind, stijgingspercentage of wat dan ook.

Mooie uitleg hier:
https://www.kickstarter.c...r-at-a-breakthrough-price

Wellicht zijn er ook nog andere technieken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
coelho schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:48:
[...]

Late reactie, want ik ben aan het bijlezen na mijn vakantie :+
Meet een powermeter dus de daadwerkelijk geleverde energie en zie je dus een verschil tussen 30km/u wind mee of wind tegen? Ik krijg bij Strava altijd zo'n indicatie en na een rit met veel wind en dus lagere snelheid baal ik er altijd van dat er dus maar ingeschat wordt dat de geleverde energie ook wel lager zal liggen. Dan wordt het wellicht toch tijd voor een powermeter ;)
Die stava indicatie kun je meteen vergeten die slaat nergens op. Je vermogen meten is de meest nauwkeurige en onafhankelijke manier om je prestatie meten. Een watt is een watt. Of je hem nu berg op, wind mee of uit de wind in het peloton rijd.

Ik heb gisteren een rondje in westelijke richting gefietst (wind tegen) en later in oostelijke richting (wind mee) weer terug. Hele rit geprobeerd mijn hartslag en vermogen constant te houden. Ik zag duidelijk dat die 2 variabelen gelijk bleven maar mijn snelheid op de terugweg veel hoger lag.

Dus eigenlijk zou je niet moeten balen van een lage snelheid bij een rit met veel tegenwind. In tegendeel, je hebt dan juist meer vermogen moeten leveren en dus een hogere trainingsprikkel gekregen. Harder gewerkt!
Prulleman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:58:
@coelho Yep.. een power meter meet de kracht die je op de pedalen zet (meestal via een sensor op je pedaal/pedalen, crank/cranks of trapas). Er wordt via een hele nauwkeurige sensor (strain gauge) gemeten hoeveel het metaal van dat onderdeel vervormd en daar kan je dan een wattage aan koppelen. Dit staat dus helemaal los van wind, stijgingspercentage of wat dan ook.

Mooie uitleg hier:
https://www.kickstarter.c...r-at-a-breakthrough-price

Wellicht zijn er ook nog andere technieken
Dit apparaat is al eens ter sprake gekomen hier. Iemand deelgenomen aan de kickstarter? Ik ben benieuwd hoe het uit de verf komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Noxa op 31-07-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

The_Thijs© schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:57:
[...]

(ik begon al te vrezen voor de beruchte 3e bal :X ).
Wat bij mij goed help is tijdens het douchen met een scrub handschoen de huid tussen je liezen en zit oppervlak goed te scrubben, na het douchen de huid goed te drogen en aloevera of ander hydraterende creme er goed in te masseren. Zo houd je de huid soepel en schoon en afgebroken haren (al dan niet van het scheren met een tondeuze) gaan dan minder ingroeien.

Vet "gay" topic, maar helaas realiteit voor veel fietsers :+

Vaak wordt de meeste "schade" opgedaan door met een spijkerbroek woon/werk te fietsen en als je dan in het weekend wilt fietsen dan komt de ontsteking pas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
jspr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:29:
[...]

Lol, wat? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ingegroeide haren, puistjes, 3e bal, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
jspr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:29:
[...]

Wat bij mij goed help is tijdens het douchen met een scrub handschoen de huid tussen je liezen en zit oppervlak goed te scrubben, na het douchen de huid goed te drogen en aloevera of ander hydraterende creme er goed in te masseren. Zo houd je de huid soepel en schoon en afgebroken haren (al dan niet van het scheren met een tondeuze) gaan dan minder ingroeien.

Vaak wordt de meeste "schade" opgedaan door met een spijkerbroek woon/werk te fietsen en als je dan in het weekend wilt fietsen dan komt de ontsteking pas :'(
Wielrenners zijn gewoon metro-mannen. Scrubje hier, cremepje daar. Beetje aloevera, beentjes scheren, olietje erover.

We doen wel net of dat moet tegen de zadelpijn, omdat het fijner is tijdens de massage of voor de aerodynamica. Maar eigenlijk vinden we het gewoon geil, toch?

Toch?

Jongens, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
jspr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Ingegroeide haren, puistjes, 3e bal, etc.
Vet "gay" inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Hoppa! schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:24:
[...]

Wielrenners zijn gewoon metro-mannen. Scrubje hier, cremepje daar. Beetje aloevera, beentjes scheren, olietje erover.

We doen wel net of dat moet tegen de zadelpijn, omdat het fijner is tijdens de massage of voor de aerodynamica. Maar eigenlijk vinden we het gewoon geil, toch?

Toch?

Jongens, iemand?
Aerodynamica... en dan wel een mooi gestyled baartje hebben staan zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Rudolf schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:31:
[...]

Aerodynamica... en dan wel een mooi gestyled baartje hebben staan zeker :D
Nee, ik ben toch geen hipster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Vrienden deden mee aan de Giro Sardegena en waren naar eigen zeggen de enigen met haar op de benen...

Ik hou er wel van als ik tijdens toertochtjes zie dat de lokale boer op een stalen Jan Janssen de meest gesoigneerde mannen het nakijken geeft.

Enige dat ik doe is smeren met vaseline. Bij guur weer op de lippen (tegen splijten), bij warm weer in de wenkbrouwen (tegen zweet in ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
SirLenncelot schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:37:
Vrienden deden mee aan de Giro Sardegena en waren naar eigen zeggen de enigen met haar op de benen...
Maar daar noem je ook wat he, de Giro Sardegna staat helemaal stampvol met van die gesoigneerde Italiaantjes. Ik ben net terug van de VikingTour in Noorwegen en daar was de balans heel anders. Minder dan 50% met gladde pootjes.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Noxa schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:07:
Dit apparaat is al eens ter sprake gekomen hier. Iemand deelgenomen aan de kickstarter? Ik ben benieuwd hoe het uit de verf komt.
Nog niks van gezien, ik knap zelf wel een beetje af op de 16mm extra Q-Factor per kant bij dit systeem, dat is best wel een forse toename.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 15:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Noxa schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:07:
[...]
*meldt zich* :) Ik heb een setje L+R besteld, wordt naar verwachting ergens sept/okt geleverd. Eens kijken wat het is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Ik zit met een probleem.. het gaat om het achterwiel.
Vorige week een rondje gaan fietsen en binnen 30km 2x lek gereden. Ik ben maar direct door naar huis gefietst omdat ik het niet helemaal vertrouwde.
Thuis aangekomen achterwiel los gehaald en alles helemaal gecontroleerd. Binnenkant van velg + punt waarop er lek gereden werd. Niets bijzonders gevonden.

Vandaag voor de zekerheid een andere verse binnen + buitenband (25mm) gemonteerd en opgepompt tot 6,5/7 bar.
Binnen 13 km weer lek gereden. Voelde vanaf het begin al niet lekker!

Gelukkig lag er 300m verderop een fietsenmaker.

Hem alles laten controleren maar ook hij zag niets bijzonders. Buitenband helemaal nagelopen. Binnenband zat een klein gaatje in. Weer bijna op dezelfde plek. Velg gecontroleerd, geen bramen of iets dergelijks. Velglint zit er goed in en voelt ook degelijk aan.

Dan maar weer een nieuwe binnenband leggen door de fietsenmaker en laten op pompen.

Maar nog geen 14min later alweer lek!
Uit frustratie me laten ophalen en naar huis gegaan. :(

De velg loopt nergens aan! Draait soepel rond en de remblokken zijn goed afgesteld waarbij die alleen de velg raakt.

Heb een week geleden mijn achterwiel bijgesteld omdat de velg bij de hub wat speling had. Maar dit mag de oorzaak niet zijn.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Pagina: 1 ... 101 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.