Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 111 Laatste
Acties:
  • 630.996 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:05
@CuttingStorm Ik denk dat menig wielrenner het gevoel heeft vogelvrij te zijn in het verkeer. Ik in ieder geval wel. Men zeikt altijd op asociale wielrenners, maar de rest kan er zeker ook wat van. Zo werd ik vanmiddag nog bijna door een racende(!) tractor geschept die door de bocht kwam zeilen op mijn weghelft.
Daarna een vrouw van middelbare leeftijd die ipv op de fietsstrook midden op de weg rijdt. Als ik er vervolgens vlak langs rij omdat ik haar niet wil inhalen op de weghelft voor tegenliggers word ik uitgefoeterd omdat ik geen ruimte zou laten. Mede doordat de schrik van de tractor er nog inzat ben ik even goed uit m'n slof geschoten.

Dat is de oogst van zomaar een willekeurig ritje, het gedrag van andere weggebruikers frustreert me vaak zeer. Het enige dat je kunt doen is uiterst defensief rijden, en het onverwachte verwachten, maar je sluit gewoon niet alles uit.

Je boosheid op die jongen snap ik volledig. Enige dat ik kan zeggen is rij voortaan op meer afstand van de geparkeerde auto's zodat je het risico op dit soort shit minimaliseert.
Als je schade hebt zou ik persoonlijk dat verhaald willen zien, daar zijn verzekeringen per slot van rekening voor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik vond het maar eens tijd worden dat ik een van mijn racefietsen voorstel:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/be337da50c8a487ea721969bddb981c9/5BD3161A/t51.2885-15/e35/30086154_192367371554963_2561661247162417152_n.jpg?efg=eyJ1cmxnZW4iOiJ1cmxnZW5fZnJvbV9pZyJ9

Bianchi Aria Disc Ultegra Di2
Dura Ace remklauwen en Dura Ace shifters
Junction box weggewerkt in het stuur (op foto nog niet)
Favero Assioma Duo powermeter

En ja, het stuur moet nog afgezaagd worden, maar wil eerst nog een bikefit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:23
Lennart95 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:50:
Ik vond het maar eens tijd worden dat ik een van mijn racefietsen voorstel:

[afbeelding]

Bianchi Aria Disc Ultegra Di2
Dura Ace remklauwen en Dura Ace shifters
Junction box weggewerkt in het stuur (op foto nog niet)
Favero Assioma Duo powermeter

En ja, het stuur moet nog afgezaagd worden, maar wil eerst nog een bikefit doen.
Bianchi, ik wordt er toch altijd weer bij van. Waarom Dura Ace componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Noxa schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:52:
[...]

Bianchi, ik wordt er toch altijd weer bij van. Waarom Dura Ace componenten?
Simpelweg omdat mijn dealer niet op tijd Ultegra binnen kon krijgen. Hij belde me al dat hij een verrassing had. Dat bleek dus die DA componenten te zijn in plaats van Ultegra. Zegt opzich ook wel dat ik voldoende betaald heb dat hij er DA op zet, maar goed.

Rijdt wel heerlijk met DI2 en hydraulische schijfremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Lennart95 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:00:
[...]

Simpelweg omdat mijn dealer niet op tijd Ultegra binnen kon krijgen. Hij belde me al dat hij een verrassing had. Dat bleek dus die DA componenten te zijn in plaats van Ultegra. Zegt opzich ook wel dat ik voldoende betaald heb dat hij er DA op zet, maar goed.

Oh dat is wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Lennart95 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:00:
[...]

Is je fiets niet 'origineel', maar voor jouw aangepast?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
mhr-zip schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:09:
[...]

Is je fiets niet 'origineel', maar voor jouw aangepast?
Bianchi Aria Disc met Di2 is stuk duurder om gelijk via Bianchi te bestellen. Dus mijn dealer heeft hem met een andere groepset (denk ik, of los frame, maar volgens mij niet) besteld om vervolgens af te monteren met de Ultegra Di2 disc groepset. Voor de rest niet heel veel anders dan normaal.
De instapper is met Campagnolo Centaur. Sommige mensen zeggen dat op een Italiaanse fiets een italiaanse groepset hoort, maar ik had een paar keer op een testdag van Mantel met Di2 gereden en besloten dat ik Di2 wilde.
Schijfremmen gekocht met het idee dat schijfremmen snel toegestaan zouden worden, wat gelukkig vanaf deze maand ook is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Lennart95 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:42:
[...]

Bianchi Aria Disc met Di2 is stuk duurder om gelijk via Bianchi te bestellen. Dus mijn dealer heeft hem met een andere groepset (denk ik, of los frame, maar volgens mij niet) besteld om vervolgens af te monteren met de Ultegra Di2 disc groepset. Voor de rest niet heel veel anders dan normaal.
De instapper is met Campagnolo Centaur. Sommige mensen zeggen dat op een Italiaanse fiets een italiaanse groepset hoort, maar ik had een paar keer op een testdag van Mantel met Di2 gereden en besloten dat ik Di2 wilde.
Schijfremmen gekocht met het idee dat schijfremmen snel toegestaan zouden worden, wat gelukkig vanaf deze maand ook is toegestaan.
Wel netjes van je FM om mee te denken.
Ik ben ook een paar FM's langs geweest, en sommige stellen dit ook voor zonder met hun ogen te knipperen. Kost 'mij' meestal 200 euro meerprijs (en mijn korting die ik niet meer krijg op de basisprijs).

Mijn 'eigen' FM was nog niet zo enthousiast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Lekker fietsje hoor! @Lennart95

Die classic kleur van het merk is zo fijn, zonder dat die verkloot werd ( lees lotto jumbo kleuren )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21
@Lennart95 mooie fiets! die kleur is echt mooi, zeker zo met de rest helemaal zwart

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 21:27

Galois

1811 - 1832

Hahahaha... het wordt allemaal steeds mooier:

https://www.12gobiking.nl/blog/nieuw-wilier-cento1-hybrid

Keurig weggewerkt motortje... Valt nauwelijks op :) En maar omhoog knallen op die berg!

Wat een techniek... waar gaat het heen? Wel erg slim bedacht allemaal. Je kunt zelfs instellen dat het motortje mee moet werken als je hartslag boven de X komt. Tzt vast ook wel aan een vermogensmeter te koppelen. Als jouw geleverd vermogen hoger wordt dan X, dan moet het motortje meehelpen...

Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen... Je ziet steeds meer in de bergen (Alpen, Dolomieten, enz) MTB ebikes.

(overigens ben ik zeker niet tegen deze techniek: beter dat ze op deze manier de berg opgaan dan dat de hele Mt Ventoux vol zit met auto's die daar verder niets te zoeken hebben dan een 'bekende berg' op te rijden)

Voor mij voorlopig nog één zonder motortje 8)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Allen bedankt voor de leuke reacties.

Ben er helaas wel achter gekomen dat Bianchi niet 's werelds beste lak gebruikt. Na 3 maanden al op op plekjes krassen of stukje lak eraf waar de ketting wel eens met een kettingslag tegenaan komt of bij het afhalen van de ketting.

Vanavond mooi weer Funklasse wedstrijd rijden in Markelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:22:
Hahahaha... het wordt allemaal steeds mooier:

https://www.12gobiking.nl/blog/nieuw-wilier-cento1-hybrid

Keurig weggewerkt motortje... Valt nauwelijks op :) En maar omhoog knallen op die berg!
...
Mooie techniek, maar de voldoening lijkt me toch een stuk minder nadat je een lange klim hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 16:05
Lennart95 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:10:
Allen bedankt voor de leuke reacties.

Ben er helaas wel achter gekomen dat Bianchi niet 's werelds beste lak gebruikt. Na 3 maanden al op op plekjes krassen of stukje lak eraf waar de ketting wel eens met een kettingslag tegenaan komt of bij het afhalen van de ketting.

Vanavond mooi weer Funklasse wedstrijd rijden in Markelo
Ja, dat soort dingen hou je altijd wel. Heb zover ik weet nog geen last ervan met die frame sinds oktober. Maargoed, beter een keer stukje lak eraf dan de hele tijd nieuwe frames ;)

Hier aan het ontwerpen geslagen. Naar aanleiding van berichten over shirtjes via aliexpress kwam ik op een toko uit die ook iegen ontwerpjes accepteren voor behoorlijk schappelijke prijzen. Dus al een weekje in de weer met ideetjes en uitvoeringen en het begint wel oke te worden. Nu de voorkant via de zijkant aan de achterkant proberen te ontwerpen, wordt nog een uitdaging. En dan hopen dat het een beetje uit de verf komt. Zo niet, dan leuk geprobeerd en dan was dat dat :P

wipje:
Afbeeldingslocatie: https://onderdegrond.nl/meuk/m2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:46

McMiGHtY

- burp -

Heb je een linkje naar die toko toevallig? Mag ook in een PM, eigen, unieke shirts zijn altijd hip.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
McMiGHtY schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:28:
Heb je een linkje naar die toko toevallig? Mag ook in een PM, eigen, unieke shirts zijn altijd hip.
Zal ff vragen of ik dan korting kan krijgen op die toch al goedkope prijs whahah :9

https://nl.aliexpress.com...g-custom/32815959088.html

Verschillende kwaliteiten, $25 voor standaard (incl broek allemaal) maar dat leek me behoorlijk cheap, 35 voor medium en 45 voor wat zij noemen high quality. Daarbovenop komen dan $20 voor de "eigen ontwerp" kosten. Ik doe het samen dus komt voor ons dan neer op $55 per setje. Naja, als je er een enigzins goed shirt aan overhoud (broek is leuk maar of dat echt zo fantastisch is geen idee) dan is dat nog niet ontzettend duur.

Los shirt kan ook maar dat was meen ik iets van 35$ per stuk bij 2 ofzo, dus wij dachten nou, voor die 20$ ontwerpkosten dan doen we broekje er ook wel bij.

[ Voor 55% gewijzigd door orange.x op 06-07-2018 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50

Crazy D

I think we should take a look.

VantageR schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:16:
[...]

Mooie techniek, maar de voldoening lijkt me toch een stuk minder nadat je een lange klim hebt gemaakt.
Ja, of je kunt niet anders, en dan is het een uitkomst om sowieso nog te kunnen fietsen, of om mee te kunnen blijven komen met het groepje waarmee je altijd fietste.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Heb nu een paar verschillende AliExpress leveranciers geprobeerd. Allemaal kwaliteit om te huilen hoor. Vaak zie je het al op de foto's in de comments. Klanten die 5 sterren geven en op de foto met een shirt dat nauwelijks aansluit..

Wij hebben met de groep uiteindelijk hier shirts besteld. Je krijgt in principe het ontwerp dat je ziet maar kunt zelf varieren met de kleuren en een eigen logo ontwerp toevoegen. Als je grote aantallen besteld dan kun je het hele ontwerp zelf bepalen. Ik vind de shirts van Bioracer echt fijne kwaliteit en de prijs is acceptabel. Overigens was de levertijd best lang (aantal weken, in de huidige markt voor consumenten erg lang), maar blijkbaar wanneer je niet in batches van 100-en stuks bestelt dan kom je bij Bioracer niet bepaald met prioriteit binnen...

edit: wij bestelden meteen voor een hele groep, weet niet of je ook kleine aantallen kunt customizen.

[ Voor 10% gewijzigd door SirLenncelot op 06-07-2018 11:32 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
SirLenncelot schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:28:
Heb nu een paar verschillende AliExpress leveranciers geprobeerd. Allemaal kwaliteit om te huilen hoor. Vaak zie je het al op de foto's in de comments. Klanten die 5 sterren geven en op de foto met een shirt dat nauwelijks aansluit..

Wij hebben met de groep uiteindelijk hier shirts besteld. Je krijgt in principe het ontwerp dat je ziet maar kunt zelf varieren met de kleuren en een eigen logo ontwerp toevoegen. Als je grote aantallen besteld dan kun je het hele ontwerp zelf bepalen. Ik vind de shirts van Bioracer echt fijne kwaliteit en de prijs is acceptabel. Overigens was de levertijd best lang (aantal weken, in de huidige markt voor consumenten erg lang), maar blijkbaar wanneer je niet in batches van 100-en stuks bestelt dan kom je bij Bioracer niet bepaald met prioriteit binnen...

edit: wij bestelden meteen voor een hele groep, weet niet of je ook kleine aantallen kunt customizen.
Wij hebben voorheen bij Lawi besteld, ook lange levertijden. Bioracer doet pas vanaf 10 stuks leveren en per 5 naleveren. De kwaliteit is inderdaad meer dan prima maar geen idee dus wat prijzen doen bij eigen ontwerp omdat ik geen 10 shirts ga bestellen :) Ik heb straks vanuit de club gewoon goede Bioracer kleding. En dan bestel ik dit gewoon om eens te kijken of het wat is. Is het niets, dan was het leuk geprobeerd en dan weet je dat je dat niet nog een keer hoeft te doen. Maar voor dat geld ga je geen eigen ontwerpmogelijkheden vinden. Dus het is een beetje tegen beter weten in met misschien een goed verloop :P

Overigens waren we over Lawi opzich wel te spreken. Fijne communicatie opzich alleen de levering was traag. Grootste klachten in the end waren de ritsen. Verder was alles prima op orde. We hebben toen ook met 9 man besteld dus was een eigen design ook geen meerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Kreeg dit net binnen, nieuwe limited serie van Mavic rondom de tour :)
Ik vind het er wel weer fijn uit zien, vond hun spullen vroeger echt spuug lelijk maar nu word het elk seisoen beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hRc8lLTirqfRON8M9EZoQtEC/thumb.png

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Als ze die Eiffeltorentjes-print nu ook eens op shirts drukken, dan bereiken ze wat meer vrouwelijk publiek :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Waarschijnlijk als grap bedoelt.. Maar als mijn vrouw naar fietsshirtjes kijkt..is het eerste waar ze naar kijkt of het "leuke kleurtjes" zijn, daarna pas hoe duur die is..en vervolgens of ze genoeg zakjes e.d. heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:49
McMiGHtY schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:51:
Waarschijnlijk als grap bedoelt.. Maar als mijn vrouw naar fietsshirtjes kijkt..is het eerste waar ze naar kijkt of het "leuke kleurtjes" zijn, daarna pas hoe duur die is..en vervolgens of ze genoeg zakjes e.d. heeft..
Dat doe ik ook vaak op die manier (alhoewel ik vaak ook gelijk een prijsfilter aanzet). Zo raar is die volgorde toch niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:25
Niks mis om een beetje gesoigneerd op de fiets te zitten.

Ik krijg van m'n vriendin altijd commentaar dat ik me op de fiets beter kleed dan in het dagelijks leven :')

[ Voor 48% gewijzigd door Sjoewe op 06-07-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:11
Prijs kijk ik pas naar als ik al aan het afrekenen ben.
Maar formaat zakjes is wel belangrijk. (net zoals pasvorm natuurlijk)

Mavic shirtje (paris nice) van vorig jaar heb ik geprobeerd te bestellen, maar uiteindelijk is order gecancelled omdat het niet binnenkwam bij futurumshop helaas.
Schoenen heb ik wel, leuke print.
Shirtjes voor dit jaar die ik op hun site zie staan voor dit jaar spreken met niet zo aan, scheelt weer geld uitgeven :)

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 06-07-2018 15:17 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 16:20
Dat is vrouwen een beetje eigen denk ik. Mijn vrouw kijkt eerst of ze het mooi vindt dan of het afgeprijsd is en dan pas naar de daadwerkelijk prijs. Ik stel eerst een prijsfilter in, kijk dan of het afgeprijsd is en dan pas of ik het mooi vindt. Blijf wel een hollander en wil graag voor een duppie op de eerste rang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Ik ook, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een fietskledingstuk zonder korting heb aangeschaft.

Fietskleding is vaak ook gewoon absurd duur. Ik heb laatst eenAssos T_Equipe EVO bij Futurumshop gekocht, met code van 180 euro voor 105 en dat is de duurste broek die ik ooit heb gekocht.

Ik vraag me werkelijk af of er mensen (niet zijnde profs) zijn die met broeken van 360 euro rijden.

[ Voor 56% gewijzigd door nare man op 06-07-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:55
Er rijden ook amateurs op Pinarello's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 16:36
Club kleding is goed genoeg (y)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

nare man schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:04:
Ik ook, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een fietskledingstuk zonder korting heb aangeschaft.

Fietskleding is vaak ook gewoon absurd duur. Ik heb laatst eenAssos T_Equipe EVO bij Futurumshop gekocht, met code van 180 euro voor 105 en dat is de duurste broek die ik ooit heb gekocht.

Ik vraag me werkelijk af of er mensen (niet zijnde profs) zijn die met broeken van 360 euro rijden.
Ik heb 1x een broek gekocht, 15 jaar geleden, zonder korting. Verder altijd met korting.
Kwestie van plannen mijns inziens :)

Net zoals wasmiddel voor de volle prijs kopen... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Of erger nog: speciaal Assos-wasmiddel kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:59
Swedish_Chef schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:16:
[...]

De Gazelle is al flink wat ouder, geen idee hoe de staat van veel onderdelen is. Is een beetje een gok als je er niets van af weet. Is de boel versleten dan komen er nog kosten bij.
Als de Giant inderdaad nauwelijks bereden is dan heb je daar wel een fiets aan waar je direct mee kan beginnen. De groep is echt een instapgroep, prima om mee te beginnen maar als het fietsen je aanstaat dan ga je daar wel redelijk snel op uitgekeken raken.

In beide gevallen kan je de fiets ook weer voor een aardig bedrag verkopen. Financieel zul je er niet een heel dikke buil aan vallen.
Zit enorm in dubio, kom op marktplaats steeds niet weg met allerlei mensen en de Gazelle staat gereserveerd voor me. overigens flink onder de vraagprijs ook. ik twijfel! help :X 8)7
Ik denk dat ik hem gewoon ga afhalen, fiets ziet er zo op de foto erg goed uit. voor het geld kan ik best wat upgraden als ik het echt leuk vind, of hem verkopen of aan mijn zoon schenken.
lastig lastig

https://link.marktplaats.nl/m1293291234

[ Voor 12% gewijzigd door bakkie1985 op 06-07-2018 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:43
Niet iedereen wil bij een club rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:19
Ik heb mijn Gazelle toen verkocht voor 100 euro, dus flink onder de vraagprijs mag wel. Had nog betere wielen ook. Heb hem in 2008 gekocht voor 275 met twee wiel setjes

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakkie1985
Uiteindelijk toch gedaan. Op locatie bekeken en echt versteld gestaan van de staat. werkelijke topstaat!
Deze meneer was een 100% liefhebber en super zuinig op zijn spullen.
De fiets ooit van zijn vader gehad en inmiddels afgelopen seizoen een nieuwe van zijn vader gehad. Hij wilde hem eigenlijk niet weg doen maar betrapte zichzelf erop dat hij hem sinds de nieuwe niet meer gebruikte, en dat vond hij ook zonde.
paar miniplekjes maar voor derest helemaal in orde. groepen zijn onlangs vervangen, pedalen kreeg ik erbij.

Nadat ik thuis alles heb gepoetst en nagelopen i.v.m. veiligheid (bouten moeren wielen enz.) even een goede uitgebreide proefrit gemaakt, wat een heerlijke fiets!
ik moet even wennen aan de zithouding omdat ik MTB gewend ben maar zat prima comfi!
Na de test de remmen iets strakker gesteld en morgen op het gemakje de derailleurs even opnieuw afstellen omdat ze net niet lekker lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eqpiYvNGhWJANyOXhUgAUxBU/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z2iFEV50BAFhAf8yNVBCGIB7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B905klSKkMJsVfr9MNwayPsc/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door bakkie1985 op 06-07-2018 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Zo, van Adobe Fireworks alles relatief goed over kunnen zetten naar Illustrator, dat is toch net weer allemaal anders, maar ben benieuwd wat Jackie Chan er van vindt :)

Voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://onderdegrond.nl/meuk/m22.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Seriph schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:40:
Dat is vrouwen een beetje eigen denk ik. Mijn vrouw kijkt eerst of ze het mooi vindt dan of het afgeprijsd is en dan pas naar de daadwerkelijk prijs. Ik stel eerst een prijsfilter in, kijk dan of het afgeprijsd is en dan pas of ik het mooi vindt. Blijf wel een hollander en wil graag voor een duppie op de eerste rang.
Ligt er aan, mijn vrouw heeft vorige week schoenen gekocht omdat ze zó leuk waren en goedkoop maarja ze lopen voor geen meter :+

Later veranderd dit blijkbaar want oma kwam een broek showen en vertelde zelf doodleuk dat ze hem spuuglelijk vond. Op de vraag waarom ze hem dan gekocht had kregen we als antwoord "Hij was maar €10!!!!" :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:40
Random vraag: om de hoeveel tijd pompen jullie jullie banden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-05 21:39

shinchan03

Niels

Iedere keer voordat ik ga fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 16:36
CedricD schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:10:
Om de rit ongeveer.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Om 2 a 3 ritten. Ligt er aan wat ik ga doen. Voor een lange rit controleer ik sowieso even. Korte ritjes meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ja, hier ook om de 2 of 3 ritten en altijd voor een lange rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:43
nare man schreef op zondag 8 juli 2018 @ 00:05:
Ja, hier ook om de 2 of 3 ritten en altijd voor een lange rit.
Zoiets. Als ik een week niet heb gefietst moet er altijd wel een bar bij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wisselwerking
Vanmorgen even op de fiets gestapt om naar het verjaardagsfeestje van mijn nichtje te gaan. Werd met spierpijn wakker. Ik had afgelopen zaterdag meegedaan met een ouder-kind toernooi (voetbal), dus verwachtte niet veel vandaag. Redelijk op tijd vertrokken (8 uur) zodat ik tijd zou aankomen. Ging uiteindelijk sneller (ondanks dat de wind minder gunstig stond dan voorspelt was) dan ik gedacht had waardoor ik als eerste aankwam (en mijn kleding er dus nog niet was). Gelukkig lekker weer er bij. De 90km onder de 2:30u gedaan.

https://www.strava.com/activities/1688185747

[ Voor 13% gewijzigd door wisselwerking op 08-07-2018 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Wow @wisselwerking! Dat is 36+ gemiddeld! En dat in een solo tocht (toch?). Keurig hoor! Dan fiets je toch grote stukken 40+ op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Elke keer, helaas, tenminste wat dat betreft, heb ik er latex in liggen, dan moet dat ook echt...

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 08-07-2018 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Galois schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:11:
Wow @wisselwerking! Dat is 36+ gemiddeld! En dat in een solo tocht (toch?). Keurig hoor! Dan fiets je toch grote stukken 40+ op de teller.
Volgens Strava 36,5 gemiddeld inderdaad. Solo. Gezin ging later in de auto die kant op. Had waarschijnlijk wel meer ingezeten. Maar dan had ik gisteren niet moeten voetballen (voor het eerst sinds 3 maanden). Morgen maar even herstelrit naar het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

https://www.dropbox.com/s/wlak36yf11cbv24/wiel.jpg?dl=0

Hmm ben geen expert maar volgens mij hoort dat er zo niet uit te zien :| :| Gelukkig maar op 25km afstand van huis en mijn vrouw kon me komen ophalen... Een slag ben ik ondertussen wel aan gewend daar check ik wel op maar deze had ik niet zien aankomen :| Afijn zo maar eens bellen of dit nog garantie is. Anders wordt het een nieuw wielsetje uitkiezen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ai, dat is wel einde wiel.

Moet je niet gewoon een setje laten bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Sjoewe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:11:
Ai, dat is wel einde wiel.

Moet je niet gewoon een setje laten bouwen?
Misschien wel, maar dat neemt niet weg dat deze gewoon heel moet blijven O-) Of als ik te zwaar ben (wat op zich best kan...) hadden ze daar een opmerking over moeten plaatsen...

PS wie bouwt de beste wielen ? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy D op 09-07-2018 09:43 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Er zijn zat goede bouwers in NL. Cycleworks, Wheeltec, Bikeboosting, Handgespaakt, Maatwielen, en zo nog wel een paar. Beste tip die ik kan geven is er gewoon een zoeken die bij je in de buurt zit, en dan langsgaan en even babbelen over je wensen. Dan weten zij meestal wel precies welke naven/spaken/velgen daar goed bij passen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Gisteren voor het eerst sinds 8 weken op de racert gezeten. Begin was echt onwennig, elk beweginkje van de fiets was ik gelijk alert, schouder ook. "Ow het prikt wat, ow het doet wat pijn...."

Uiteindelijk na een paar km voelde het weer veel normaler aan, beetje stijve spieren bij het schouderblad dus af en toe even met de arm draaien.
Had mezelf voorgenomen om ook goed op te letten of mijn nieuwe helm wel goed zat..bedacht ik me na 5km :+ die zat heerlijk!
Nieuwe zadel idem, eigenlijk niks aan gemerkt wat me een goed teken lijkt.
Benen voelde nog best goed eigenlijk, puur conditioneel wat echt slecht is :+

Uiteindelijk 33km gedaan omdat ik vrouwlief beloofd had op tijd thuis te zijn maar man wat heb ik weer genoten lekker op de fiets!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:37
sapphire schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:26:
Gisteren voor het eerst sinds 8 weken op de racert gezeten. Begin was echt onwennig, elk beweginkje van de fiets was ik gelijk alert, schouder ook. "Ow het prikt wat, ow het doet wat pijn...."

Uiteindelijk na een paar km voelde het weer veel normaler aan, beetje stijve spieren bij het schouderblad dus af en toe even met de arm draaien.
Had mezelf voorgenomen om ook goed op te letten of mijn nieuwe helm wel goed zat..bedacht ik me na 5km :+ die zat heerlijk!
Nieuwe zadel idem, eigenlijk niks aan gemerkt wat me een goed teken lijkt.
Benen voelde nog best goed eigenlijk, puur conditioneel wat echt slecht is :+

Uiteindelijk 33km gedaan omdat ik vrouwlief beloofd had op tijd thuis te zijn maar man wat heb ik weer genoten lekker op de fiets!
Vooral slim van die helm.. na mijn crash in Duitsland ging ik de eerste keer daarna eerst zonder helm op pad om na 10 km weer thuis te zijn en mijn rit(40 km oid) te rijden met de gebroken helm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
Over wielen gesproken. De laatste tijd als ik wegrij lijken mijn spaken te pingen. Net of met je vinger tegen de spaak tikt. Als ik dan eenmaal snelheid heb houdt het op. Ik heb wel al aan mijn spaken gevoeld maar die lijken gewoon vast te zitten. Hij lijkt het alleen te doen als er gewicht op de fiets zit.

Iemand enig idee? Het standaard Mavic Aksium wielen die ik kreeg bij mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:31

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Crazy D schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:40:
[...]

Misschien wel, maar dat neemt niet weg dat deze gewoon heel moet blijven O-) Of als ik te zwaar ben (wat op zich best kan...) hadden ze daar een opmerking over moeten plaatsen...

Zoran bouwt de beste wielen :)
Zodra ze niet meer vol genoeg zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Tjebakka op 09-07-2018 14:03 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:11
Seriph schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:10:
Over wielen gesproken. De laatste tijd als ik wegrij lijken mijn spaken te pingen. Net of met je vinger tegen de spaak tikt. Als ik dan eenmaal snelheid heb houdt het op. Ik heb wel al aan mijn spaken gevoeld maar die lijken gewoon vast te zitten. Hij lijkt het alleen te doen als er gewicht op de fiets zit.

Iemand enig idee? Het standaard Mavic Aksium wielen die ik kreeg bij mijn fiets.
Ik heb dat twee keer gehad, beide keer bleken er scheurtjes in mijn velg te zitten. Misschien dat inspectie van de velg een scheurtje laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
[...]

Andless Cycling

Voor jouw ook nog redelijk in de buurt.
En staat goed aangeschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 09-07-2018 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kan morgen naar 12go, krijg leenvelgen mee en deze gaan naar de fabriek (of hopelijk vinden ze op basis van de foto al dat ie vervangen mag worden). Kan ik iig lekker fietsen en eens goed kijken naar de opties voor handgemaakt custom wielen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ik ben hem even helemaal kwijt (en ook nieuw in deze details :) )

Ik heb op mijn fiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v1TRPv90m8gfMo3fZ9HFWYRY/medium.jpg

en net op marktplaats een mooi paar nieuwe schoenen in mijn maat kunnen scoren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U2IEsTBtpHEFIbV8zUuASWv7/medium.jpg

Ik moet dus de juiste plaatjes nog bestellen, maar dit is een schoen met 2 punts bevestiging en de 3 hoekige plaatjes die ik tegenkom zijn 3 punts. ik ben (stom) alleen op de benaming SPD afgegaan zonder dit even goed te bekijken.
Welke plaatjes kan ik nu nog wel gebruiken? of zal ik aan andere pedalen en plaatjes moeten?

[ Voor 3% gewijzigd door bakkie1985 op 09-07-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
bk1985 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:06:
Ik ben hem even helemaal kwijt (en ook nieuw in deze details :) )

Ik heb op mijn fiets:
[afbeelding]

en net op marktplaats een mooi paar nieuwe schoenen in mijn maat kunnen scoren:
[afbeelding]

Ik moet dus de juiste plaatjes nog bestellen, maar dit is een schoen met 2 punts bevestiging en de 3 hoekige plaatjes die ik tegenkom zijn 3 punts. ik ben (stom) alleen op de benaming SPD afgegaan zonder dit even goed te bekijken.
Welke plaatjes kan ik nu nog wel gebruiken? of zal ik aan andere pedalen en plaatjes moeten?
Andere plaatjes en pedalen of andere schoenen. Ik zou dat laatste doen.

Jouw pedalen zijn spd-sl en de schoenen geschikt voor spd.

[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 09-07-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
wisselwerking schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:12:
[...]

Andere plaatjes en pedalen of andere schoenen. Ik zou dat laatste doen.

Jouw pedalen zijn spd-sl en de schoenen geschikt voor spd.
Heb inmiddels flink gegoogeld en zie nu de verschillen in vorm en naam ;w
De schoenen zijn nieuw (via marktplaats) zonder bon... zal dus eerder neigen naar nieuwe pedalen daar de plaatjes er 9 van de 10 keer bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 10:59
bk1985 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:15:
[...]

Heb inmiddels flink gegoogeld en zie nu de verschillen in vorm en naam ;w
De schoenen zijn nieuw (via marktplaats) zonder bon... zal dus eerder neigen naar nieuwe pedalen daar de plaatjes er 9 van de 10 keer bijzitten.
Houd er rekening mee dat spd vooral een mountain bike type is. De meeste koersgeorienteerde schoenen zullen eerder drie bouten hebben en geen twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 22:25
Tjebakka schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Zoran bouwt de beste wielen :)
Ik neem aan dat je doelt op Zoran van BikeXperto. Daar heb ik inderdaad een keer een wiel laten spaken en die is na jaren nog steeds bizar stijf en recht voor een in mijn ogen schappelijke prijs. Als de gravel/cross fiets er komt zet ik hem ook zeker weer aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
mhr-zip schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:09:
[...]

Andless Cycling

Voor jouw ook nog redelijk in de buurt.
En staat goed aangeschreven.
Mijn vorige wielset ook daar laten maken en zeer tevreden over geweest! Totdat helaas de velgen opwaren, doet nu dienst als tijdelijk noodsetje.

Heren, hoe zit het met de Tweakers Ride? Wordt het ergens augustus dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-05 11:10
[...]

Zoran is prima, maar bijvoorbeeld Maatwielen is ook top.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

En Koers uit Bergschenhoek? Iemand ervaring mee? Die zit het dichtste bij, leuk om toch een beetje de semi-lokale business te helpen :)

Ik ga iig wat prijzen opvragen zodat ik weet hoeveel vakantiegeld ik mijzelf moet uitkeren dit jaar O-) :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Crazy D schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 06:57:
En Koers uit Bergschenhoek? Iemand ervaring mee? Die zit het dichtste bij, leuk om toch een beetje de semi-lokale business te helpen :)

Ik ga iig wat prijzen opvragen zodat ik weet hoeveel vakantiegeld ik mijzelf moet uitkeren dit jaar O-) :o
Ik weet dat @Baur en @Graham daar wel eens komen, misschien kunnen zij je er wat over vertellen.

Ik ben zelf ook pas geleden langs geweest, alleen even wezen kijken. Denk dat je er prima een setje kan laten spaken. Wel is het verschil dat Andless Cycling meer de ouderwetse FM is, en Koers is meer een lifestyle. Het is maar waar je van houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21
Waarom worden er vooral handgespaakte wielen aangeraden ipv een standaard verkrijgbare wielset van een grote fabrikant? Als je bv bij DT-Swiss op de website kijkt hebben ze voor elke niche en prijsklasse al een kant-en-klare optie zo ongeveer.

Ben zelf nl ook op zoek naar een wielset (onroad voor een gravelracer maar wel evt met offroad mogelijkheden) en vind dat er veel bomen voor het bos staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:07
pimlie schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:20:
Waarom worden er vooral handgespaakte wielen aangeraden ipv een standaard verkrijgbare wielset van een grote fabrikant? Als je bv bij DT-Swiss op de website kijkt hebben ze voor elke niche en prijsklasse al een kant-en-klare optie zo ongeveer.

Ben zelf nl ook op zoek naar een wielset (onroad voor een gravelracer maar wel evt met offroad mogelijkheden) en vind dat er veel bomen voor het bos staan ;)
Kijk zeker ook naar Hunt, bijvoorbeeld het wiel waarmee Mason zijn gravelers/road/cx uitrust (https://www.huntbikewheel...e-wheelset-tubeless-ready)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe

Er is op zich niks mis met fabriekswielen, maar je wordt beperk tot keuzes van de fabrikant qua materiaal, aantal spaken, spaakpatroon enzovoort en van meestal beperkt tot spul van eigen makelij. Laat je iets bouwen, dan kan je een Hope naaf nemen, met een Mavic Velg en DT-Swiss spaken.
Daarnaast willen die fabrieken hun wielen wel slijten, dus bouwen ze hun wielenset ook op het gros van de mensen. Leuk als je een doorsnee vent bent van 70 kilo, maar als je daar niet in valt, dan beginnen de opties hard te slinken. Probeer maar eens een carbon achterwiel te vinden met 32 spaken of je wil graag velgen met meer dan 20mm interne breedte, gaat niet zomaar lukken. Tot slot worden de goedkopere wielen machinaal gespaakt en dat levert toch minder kwaliteit dan een ervaren bouwer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:34
Sjoewe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:53:
[...]

Er is op zich niks mis met fabriekswielen, maar je wordt beperk tot keuzes van de fabrikant qua materiaal, aantal spaken, spaakpatroon enzovoort en van meestal beperkt tot spul van eigen makelij. Laat je iets bouwen, dan kan je een Hope naaf nemen, met een Mavic Velg en DT-Swiss spaken.
Daarnaast willen die fabrieken hun wielen wel slijten, dus bouwen ze hun wielenset ook op het gros van de mensen. Leuk als je een doorsnee vent bent van 70 kilo, maar als je daar niet in valt, dan beginnen de opties hard te slinken. Probeer maar eens een carbon achterwiel te vinden met 32 spaken of je wil graag velgen met meer dan 20mm interne breedte, gaat niet zomaar lukken. Tot slot worden de goedkopere wielen machinaal gespaakt en dat levert toch minder kwaliteit dan een ervaren bouwer. :)
Ik zit echt nog op het niveau dat ik totaal geen besef heb waarom ik meer dan 20mm interne breedte zou willen of waarom ik 32 spaken zou willen. Het blijft mij steeds verbazen hoever je kunt gaan met deze hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz

Ok, ik ben een Zoran fan maar hij schrijft er wel wat aardigs over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Mirved schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:58:
[...]
of waarom ik 32 spaken zou willen.
Als ze steeds breken omdat je wat zwaarlijvig bent bijv.
Ik ben 32 kg afgevallen sinds ik ben gaan fietsen, dus ik kan nu ook gewoon standaard setjes kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Overigens geldt dit argument ook aan de andere kant van het spectrum. Als je een vedergewicht bent kan je bijvoorbeeld er juist ook voor kiezen om een super licht setje te laten bouwen in plaats van dat je de liability issues van een fabriant mee moet zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:05
Crazy D schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 06:57:

Koers vind ik een hele fijne zaak, ik heb er mijn fiets gekocht. Heb niet het idee dat ze super gespecialiseerd zijn in wielen, maar ik zou er sowieso eens gaan kijken. Leuke gasten daar.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
mhr-zip schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Als ze steeds breken omdat je wat zwaarlijvig bent bijv.
Ik ben 32 kg afgevallen sinds ik ben gaan fietsen, dus ik kan nu ook gewoon standaard setjes kopen :+
Dat was voor mij ook de reden om voor een handgespaakt setje te gaan: gewoon een goede betaalbare bijna onverwoestbare set willen hebben.

Nu ook lichter ±82 momenteel, dus maak al sinds eind vorig jaar met veel plezier gebruik van mijn el cheapo DT Swiss fabriekssetje, R522.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21
@CuttingStorm Thanks, dat lijkt inderdaad een behoorlijk goede prijs voor een mooie set. Heb je toevallig enig idee hoe zo'n Hunt hub zich verhoud tot een DT-Swiss hub? Kan je het vergelijken met een 240, 350 of 370?

Gelukkig heb ik een 'normaal' gewicht, dus val ik dan blijkbaar prima in de doelgroep van een standaard fabrieksset. Het fijne van een fabrieksset vind ik (iig voor mij als leek) dat ik ze beter kan vergelijken omdat er vaak genoeg reviews/ervaringen over te vinden zijn. Terwijl bij handgespaakte wielen de ervaringen meer over de maker lijken te gaan, kan me bv voorstellen als iedereen hier wielsets van 1500+ euro bij Zoran koopt dat mijn ervaring anders gaat zijn als ik maar 600 euro wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 09:39
Seriph schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:10:

Dit had ik ook met mijn Mavic Aksium (elite) wielen. Exact zelfde fenomeen, bij lage snelheid duidelijk gepingel van de spaken in het achterwiel.
Bij mij werd dit toch veroorzaakt door onvoldoende en ongelijke spaakspanning. De fietsenmaker heeft bij het verwijderen van een slagje in het achterwiel alle spaken weer op de juiste spanning gezet. Sindsdien 1000 km gefietst zonder geluid van de spaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:58
Ik heb gisteren mijn eerste (woon-werk) fietsrit gedaan met de Vaude Splash 20+5L rugtas.
Mijn dank voor jullie advies, want dit is de beste rugtas die ik ooit heb gehad.
Toen mijn oude rugtas na 5 jaar intensief gebruik begon af te brokkelen was het tijd voor het serieuze werk

Pro's
+ Aeroflex rugpad (geen doorweekte rug meer)
+ zeer goed af te stellen en daardoor zeer fijn draagcomfort
+ veel opbervakken
+ aparte opvallende regenhoes
+ goed ventilerend heupriem en schouderbanden
+ helmhouder
+ genoeg ruimte voor 15" laptop, kleding, broodtrommel, etc.
+ mogelijkheid voor een waterzak

Con's
- borstband niet (makkelijk) demonteerbaar

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/073633/files/032138678/600x700x2/vaude-splash-205-black.jpg

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

McMiGHtY schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:38:
ASSOS T EQUIPE EVO bevalt die ook bij langere ritten? (6uur en meer)
Afgelopen zaterdag paar uur mee gefietst.. fijn broekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
chielmi schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Dit had ik ook met mijn Mavic Aksium (elite) wielen. Exact zelfde fenomeen, bij lage snelheid duidelijk gepingel van de spaken in het achterwiel.
Bij mij werd dit toch veroorzaakt door onvoldoende en ongelijke spaakspanning. De fietsenmaker heeft bij het verwijderen van een slagje in het achterwiel alle spaken weer op de juiste spanning gezet. Sindsdien 1000 km gefietst zonder geluid van de spaken.
Spaakspanning is ook ongelijk als ik het goed begrepen heb. Aan de kant van de cassette heb je een andere spanning nodig dan aan de andere kant. Alle spaken op dezelfde spanning is juist geen goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Laatst online: 17:29

skate master

Autodesk Educator Expert

bszz schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Spaakspanning is ook ongelijk als ik het goed begrepen heb. Aan de kant van de cassette heb je een andere spanning nodig dan aan de andere kant. Alle spaken op dezelfde spanning is juist geen goed idee
Het klopt dat er verschil in spanning zit tussen beide kanten.
Ongelijke spanning in de spaken aan een kant kan er inderdaad voor zorgen dat de spaken gaan pingelen.
Het is dan ook belangrijk om de spaken op de juiste spanning te hebben en per zijde alle spaken op de zelfde spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 09:39
bszz schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:39:
[...]

Klopt. Maar ik had ongelijke spanning aan 1 kant. Niet eens zo gek veel, maar dat gaf wel het gepingel bij lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21
spaken met te weinig spanning hebben teveel ruimte om te bewegen en dat hoor je

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 10-07-2018 13:00 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
Heeft iemand hier recentelijk een rondje markermeer gedaan?
Volgens het onderstaande bericht zou het fietspad nu t/m augustus open moeten zijn.

"In de zomer is de Houtribdijk, ook bekend als Markerwaarddijk, een belangrijke route voor recreatieve fietsers. Daarom is het fietspad in juli en augustus 2018 tijdelijk open. "
url: https://www.rijkswatersta...ng-houtribdijk/index.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

@Wolfensteijn Melden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 20:46
Storm-Fox schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:03:
Volgens het onderstaande bericht zou het fietspad nu t/m augustus open moeten zijn.

"In de zomer is de Houtribdijk, ook bekend als Markerwaarddijk, een belangrijke route voor recreatieve fietsers. Daarom is het fietspad in juli en augustus 2018 tijdelijk open. "
Daar ben ik ook benieuwd naar, zou hem ook graag rijden dit jaar. Iemand nog tips voor dit rondje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ja vorige week 3 keer over de dijk gefietst, is open. (tot eind augustus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
DDX schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:26:
Ja vorige week 3 keer over de dijk gefietst, is open. (tot eind augustus)
Ah goed nieuws, dan heb ik geen excuus meer om hem voor het eerst te gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001

MrDry

Desperados!

Afgelopen zondag. Open ja...daar is ook alles mee gezegd. Het wegdek is slecht, smal en de kanten zitten vol gaten. Wij waren met een man of 8 en het was echt oppassen.... (en 2x lek) Het deel vanaf Enkhuizen is nog prima.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mwah er zijn fietspaden die er slechter bij liggen.
Gewoon beetje opletten voor kuiltjes en stenen langs de kant.

En ze hebben een veegwagen eroverheen gestuurd vlak voor de opening dus niet vol met grind ed (wat op deel tussen Enkhuizen en Trintelhaven wel ligt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 11:13

Het fietspad vanaf de Trintelhaven naar Lelystad is vanwege de dijkverzwaring niet in de beste staat, maar als je solo fietst is het prima te doen. Zorg wel dat je wind mee hebt, want die dijk met wind tegen is een biatch (en saai), met wind mee is die alleen nog maar saai :P

Afgelopen zaterdag nog overheen gefietst vanuit richting Enkhuizen.

https://www.strava.com/activities/1687346746 voor mijn 'prestatie' en route, want zo goed ben ik niet ;)
DDX schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:53:
Mwah er zijn fietspaden die er slechter bij liggen.
Gewoon beetje opletten voor kuiltjes en stenen langs de kant.

En ze hebben een veegwagen eroverheen gestuurd vlak voor de opening dus niet vol met grind ed (wat op deel tussen Enkhuizen en Trintelhaven wel ligt)
Afgelopen zaterdag was het stuk tussen Enkhuizen en de Trintelhaven prima te doen, asfalt lag er goed en leeg bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Wolfensteijn op 10-07-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:01
Wat zijn de gedachten over die concept van Ceramicspeed? https://www.bicycling.com...ost-efficient-drivetrain/

Geen ketting meer op de racefiets.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ben geen expert, maar volgens mij zit dit al in heel veel voertuigen. Nadelen voor het fietsen zijn de gevoeligheid voor vuil en dat er flink wat gewicht bij komt. Kosten/baten maken een conventionele ketting vele malen interessanter.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gewicht schijnt lager te zijn dan een normale versnellingsgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Als concept vind ik het wel interessant, als het werkt, carbon kapje er overheen en gaan.
Ik zit niet zo gehecht aan het oude. Alleen is het echt nog concept, want schakelen werkt volgens mij nog niet. Misschien is het wel als een wankelmotor, idee is wel leuk, maar echt doorbreken gaat het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wolfensteijn schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:32:
[...]
Afgelopen zaterdag was het stuk tussen Enkhuizen en de Trintelhaven prima te doen, asfalt lag er goed en leeg bij.
Hele dijk is prima te doen, bedoel alleen meer dat op stuk tussen Enkhuizen en Trintelhaven gebruikelijke zooi op de weg ligt.
Als je daar in een groepje rijd heb je meer last van gruis/grind zegmaar wat soms opspat. (je hoort het ook als je eroverheen fietst)

Wat dat betreft kan je beter het grotere rondje Zuiderzee fietsen.
Afgelopen zaterdag nog gedaan en dan ook Noordoostpolder en Flevopolder gemeden 8)

https://www.strava.com/activities/1687319235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 11:13
DDX schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:54:
[...]

Hele dijk is prima te doen, bedoel alleen meer dat op stuk tussen Enkhuizen en Trintelhaven gebruikelijke zooi op de weg ligt.
Als je daar in een groepje rijd heb je meer last van gruis/grind zegmaar wat soms opspat. (je hoort het ook als je eroverheen fietst)

Wat dat betreft kan je beter het grotere rondje Zuiderzee fietsen.
Afgelopen zaterdag nog gedaan en dan ook Noordoostpolder en Flevopolder gemeden 8)

https://www.strava.com/activities/1687319235
Niets van gemerkt, maar mogelijk was ik al te ver heen :P

Rondje zuiderzee (of in ieder ijsselmeer vanuit Hilversum) staat nog op het lijstje, maar dan moet ik nog even wat verder trainen. Jouw snelheid ga ik voorlopig niet lang genoeg vast kunnen houden ;)

Eerst komende maandag naar Gent, daarna de training iets minder intensief maar wel rustig aan op blijven bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Storm-Fox schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:13:
Ik heb gisteren mijn eerste (woon-werk) fietsrit gedaan met de Vaude Splash 20+5L rugtas.
Mijn dank voor jullie advies, want dit is de beste rugtas die ik ooit heb gehad.
Toen mijn oude rugtas na 5 jaar intensief gebruik begon af te brokkelen was het tijd voor het serieuze werk

Pro's
+ Aeroflex rugpad (geen doorweekte rug meer)
+ zeer goed af te stellen en daardoor zeer fijn draagcomfort
+ veel opbervakken
+ aparte opvallende regenhoes
+ goed ventilerend heupriem en schouderbanden
+ helmhouder
+ genoeg ruimte voor 15" laptop, kleding, broodtrommel, etc.
+ mogelijkheid voor een waterzak

Con's
- borstband niet (makkelijk) demonteerbaar

[afbeelding]
Helpt dat aeroflex echt tegen een zeiknatte rug?

Ik heb wel eens wandelrugtasen gehad met zoiets (ook echt wel van duurdere/luxere merken) maar uiteindelijk drukt het dan gewoon het hier tegen de rug en is het alsnog zeiknat :(

Ben serieus aan het kijken om de scooter weg te doen en voor een elektrische of sportieve gewone fiets te gaan voor woon-werk en dan is een rugtas waarbij de rug droog(er) blijft wel een instant-buy!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Helpt dat aeroflex echt tegen een zeiknatte rug?

Ik heb wel eens wandelrugtasen gehad met zoiets (ook echt wel van duurdere/luxere merken) maar uiteindelijk drukt het dan gewoon het hier tegen de rug en is het alsnog zeiknat :(

Ben serieus aan het kijken om de scooter weg te doen en voor een elektrische of sportieve gewone fiets te gaan voor woon-werk en dan is een rugtas waarbij de rug droog(er) blijft wel een instant-buy!
Waarom dan niet gewoon een schoudertas die je ook als fietstas kan gebruiken? Of gewoon een paar snelbinders? Ik heb alleen rugzak om als ik op mijn racefiets ga, op de andere sportieve fiets gewoon een bagagedrager en als je elektrisch overweegt zou ik dat al helemaal doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 11-07-2018 08:41 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.