Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.286 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
DDX schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:39:
[...]

Dat is vooral kwestie van ketting lang genoeg hebben.
Zou zeker wel zorgen dat je groot/groot kan schakelen, even niet opletten en je sloopt van alles omdat je per ongeluk schakelt.
(zeker als je di2 hebt is het per ongeluk knopje indrukken)

Bij mijn rd-6770 ging de 12-30 cassette zonder problemen, alleen de b schroef wat meer indraaien.
kan je bij di2 er niet voor zorgen dat een bepaalde combinatie niet gekozen wordt? (zit te zoeken, maar kan het niet direct vinden... wel dat met de laatste firmware bij het kleinste blad de 2 kleinste kransjes geblokkeerd zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 02-07-2018 15:51 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:57
Storm-Fox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Als ik naar het onderstaande filmpje kijk dan vind ik dat er heel weinig speling is met een 32t casette:

YouTube: 105 5800 short cage derailleur 32t cassette

Zo'n Wolf Tooth geeft volgens mij meer gerustelling als het op de berg heftig wordt.
Je kan het toch gewoon proberen ?
Het is de ruimte tussen grootste kransje en bovenste derailleurwieltje die te klein is, hangt dus van frame(hanger) af hoeveel speling je hebt.
Prulleman schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:50:
[...]

kan je bij di2 er niet voor zorgen dat een bepaalde combinatie niet gekozen wordt? (zit te zoeken, maar kan het niet direct vinden... wel dat met de laatste firmware bij het kleinste blad de 2 kleinste kransjes geblokkeerd zijn)
Niet bij de 6770, bij de nieuwe series kan je met synchroshift wel wat dingen oplossen, maar dan nog kan je zelf voorblad schakelen als hij achter op grootste kransje ligt.

[ Voor 30% gewijzigd door DDX op 02-07-2018 15:56 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59
Storm-Fox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:45:
[...]

Als ik naar het onderstaande filmpje kijk dan vind ik dat er heel weinig speling is met een 32t casette:

YouTube: 105 5800 short cage derailleur 32t cassette

Zo'n Wolf Tooth geeft volgens mij meer gerustelling als het op de berg heftig wordt.
Zelfde setup gehad (50-34 en een 32 cassette). Ketting 107 schakels, b-schroef wat draaien en gaan. Croix de Fer en Alpe d’Huez gingen prima met een 10sp medium cage derailleur.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 23:43
Ik had wel oren naar een grote zadeltas voor de fiets. Meer voor bikepacking en meerdere dagen fietsen. Iemand ervaring met tassen zoals deze Ortlieb of apidura?
https://www.futurumshop.n...gagetas-grijs-zwart.phtml
https://www.apidura.com/product/expedition-saddle-pack/
Ik heb maar 10cm zadelpen en 14cm als ik t stukje van de bovenbuis tot zadelklem erbij neem. Ben benieuwd of zoiets fijn is.
Trouwens, die futurum kortingscode is helaas verlopen. Iemand een nieuwe voor deze maand?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb de apidura (small) maar gebruik hem liever niet. (heb er 3 ritten mee gereden)
Schud heen en weer als je ff goed versnelt op een klim bijvoorbeeld.
En omdat ik een smal zadel heb kom ik er vaak met m'n benen tegenaan.
Ook moet je hem redelijk vullen, anders krijg je hem niet goed dicht, laatste keer extra kleding mee moeten nemen omdat hij anders niet vol genoeg was.

Gebruik tegenwoordig een stuurtas :
https://www.apidura.com/p...a-apidura-handlebar-pack/

Mocht je een zadeltas willen zou ik eerder deze nemen :
https://www.specialized.c...33602?color=219003-133602

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 02-07-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Voor wat betreft mijn bandenvraag van vorige week, de keuze is gevallen op deze: http://www.wiggle.nl/continental-grand-prix-band-28-mm-700c/ (hoewel de titel anders doet vermoeden is hij er ook in 25mm variant, die ik heb).

Afgelopen donderdag besteld bij Wiggle, verwachte leverdatum 6 juli... maar gisteren al binnen! Donderdag even proefrijden.

Fiets heeft er meteen een andere look van gekregen, omdat de vorige band een witte rand aan de zijkant had. Nu is ie zwart. Alleen jammer van dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BlackShadow schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:44:
[...]
FTP wordt berekend en ingesteld door Zwift tijdens de ritten. Los van Zwift heb ik geen FTP ingesteld staan.
Ik dacht trouwens dat je FTP enkel gebruikt werd voor workouts? En niet tijdens freeride?

EDIT: mijn huidig ingestelde FTP is de FTP die Zwift berekent tijdens ritten. Ik heb de aparte FTP test in Zwift nooit gedaan.
Het idee van FTP is toch dat dit het maximale vermogen is wat je een uur kan volhouden? Hierbij hoort dus verzuring en ook vlak boven ftp (+5%, +10%) verzuren binnen korte tijd (zou zeggen < 15 min).

Daarnaast kan houding nog voor wat verschil in maximumhartslag zorgen. Dat kan je zones ook net genoeg opschuiven om van comfortabel naar ongemakkelijk te gaan. En bij interval van ongemakkelijk naar instant verzuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Storm-Fox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:14:
Guys, ik heb jullie hulp nodig voor een tijdelijk bergverzet.
Mogelijk kan ik deze maand kort mont Ventoux op, maar ik vrees dat ondanks mijn goede konditie mijn huidige setup niet zo goed zal zijn voor mijn knieen.

[ --[ Wat ik nu heb ]--]
- Compact 50/34
- CS-5700 Cassette 10 speed 12-27
- korte shimano 105 derailleur
Een optie is ook nog om het zo te laten. Met 34x27 is het echt niet onmogelijk om daar naar boven te rijden, en zeker als je conditie goed is moet dat niet zo'n punt zijn.

Als je met 11km/h omhoog rijdt met dat verzet, dan kun je alsnog een cadans van 70 trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Pelle schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:57:
[...]

Een optie is ook nog om het zo te laten. Met 34x27 is het echt niet onmogelijk om daar naar boven te rijden, en zeker als je conditie goed is moet dat niet zo'n punt zijn.

Als je met 11km/h omhoog rijdt met dat verzet, dan kun je alsnog een cadans van 70 trappen.
Van welke kant ga je de Ventoux op? Vanuit Sault ben ik met een 36x28 naar boven gereden, vanuit Bedoin en Malaucene met 36x32. Was ook wel boven gekomen met de 28, maar zeker tijdens de klim vanuit Malaucene was de 32 af en toe wel lekker aangezien de benen al wat leger waren na Bedoin.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Vanuit Malaucene zal 34x27 wel een paar stukken flink harken zijn ja. Daar zit een paar km 11-12% in. Daar staat tegenover dat je op bepaalde stukken ook weer enigszins kunt herstellen, omdat het daar maar 5-8% is.
Vanuit Bedoin wordt het nooit steiler dan 10%.

Zelf heb ik ooit de Grand Ballon (vanuit Moosch) gefietst op 39x25. Dat was echt geen pretje (maar ik kwam wel boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

ANdrode schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:12:
[...]

Het idee van FTP is toch dat dit het maximale vermogen is wat je een uur kan volhouden? Hierbij hoort dus verzuring en ook vlak boven ftp (+5%, +10%) verzuren binnen korte tijd (zou zeggen < 15 min).

Daarnaast kan houding nog voor wat verschil in maximumhartslag zorgen. Dat kan je zones ook net genoeg opschuiven om van comfortabel naar ongemakkelijk te gaan. En bij interval van ongemakkelijk naar instant verzuring.
FTP test is gedaan over 20min :)
Plus je moet een zo hoog mogelijk gemiddelde proberen te rijden, en er is geen goed of fout met dit soort testen.

Hier nog wat meer info:
http://www.cyclingweekly.com/fitness/ftp-cycling-363865

[ Voor 5% gewijzigd door Blerf op 03-07-2018 14:57 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 19:48
Zoals eerder gemeld ben ik instapper als het om racefietsen gaat en kreeg ik het advies om met mijn (vrij lage) budget te zoeken naar een Giant Defy.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik onderstaande tegen nogal ver onder mijn budget. Mijn vraag aan jullie kenners uiteraard of ik hier goed aan zal doen. In principe kan ik een overeenkomst sluiten met de verkoper.

https://link.marktplaats.nl/m1293291234

*edit
en tevens deze ook tegengekomen en in contact getreden. wellicht een advies van jullie?

https://link.marktplaats.nl/m1299904525

[ Voor 14% gewijzigd door bakkie1985 op 03-07-2018 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 21:48
bk1985 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:46:
Zoals eerder gemeld ben ik instapper als het om racefietsen gaat en kreeg ik het advies om met mijn (vrij lage) budget te zoeken naar een Giant Defy.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik onderstaande tegen nogal ver onder mijn budget. Mijn vraag aan jullie kenners uiteraard of ik hier goed aan zal doen. In principe kan ik een overeenkomst sluiten met de verkoper.

*edit
en tevens deze ook tegengekomen en in contact getreden. wellicht een advies van jullie?

De Gazelle is al flink wat ouder, geen idee hoe de staat van veel onderdelen is. Is een beetje een gok als je er niets van af weet. Is de boel versleten dan komen er nog kosten bij.
Als de Giant inderdaad nauwelijks bereden is dan heb je daar wel een fiets aan waar je direct mee kan beginnen. De groep is echt een instapgroep, prima om mee te beginnen maar als het fietsen je aanstaat dan ga je daar wel redelijk snel op uitgekeken raken.

In beide gevallen kan je de fiets ook weer voor een aardig bedrag verkopen. Financieel zul je er niet een heel dikke buil aan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 23:32
Ik zou juist nooit die Giant kopen met die Claris-groep. Dat is echt nog onder instapniveau.

Dan zijn er maar twee scenario's: of je vind het fietsen niks en je doet die fiets weer weg, of je vindt het leuk en loopt al heel snel tegen de beperkingen aan van het materiaal en doet die fiets weer weg.

Met een beetje zoeken en geduld moet er binnen dit budget echt wel een redelijk recente tiagra of 105 afgemonteerde fiets te vinden zijn waarmee je langer vooruit kan en een stuk gewilder zijn bij doorverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 22:12
Ik ben zelf begonnen op die Gazelle, is wel een klassieker. Op de stuurpen na is deze nog origineel zo te zien, Sora 8 speed waarschijnlijk. Ik vond het een kut fiets, rijdt enorm oncomfortabel en is zwaar. Na een half jaar heb ik een betere gekocht.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
bk1985 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:46:

*edit

Zou ze ook links laten liggen eerlijk gezegd. Heb even heel snel gekeken zonder je budget/lichaamslengte te weten, maar bij zoiets heb je toch redelijk veel fiets voor weinig geld, en hij ziet er betrekkelijk goed onderhouden uit: https://link.marktplaats.nl/m1300864704

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:57

DjVe

Hatsaflats!

Na een jaar wat minder gefietst te hebben wegens van allerlei verschillende onbelangrijke redenen, eindelijk weer de rust en tijd gevonden om het weer op te gaan bouwen. Mijn Wilier GTR vond ik te oncomfortabel en zat gewoon niet lekker, dus ik ben op zoek gegaan naar iets anders. Vooral mijn onderrug is een plek die snel zeer gaat doen (ondanks dat ik afgelopen jaar veel gesport heb om mijn core te verbeteren), dus op zoek naar een iets comfortabelere endurance fiets

Na wat wikken en wegen uitgekomen op een licht gebruikte Cannondale Synapse. Ik heb er letterlijk 300 meter op gereden en wist gelijk, dit is het. Ik heb alleen het zadel een kleine 3 cm hoger gezet, maar verder zit hij perfect. Ik had niet verwacht dat het verschil in comfort en snelheid zo groot zou zijn. Het frame is veel stijver als je aanzet (bij de GTR voelde je het frame echt onder je bewegen), terwijl hij op slecht wegdek echt zalig comfortabel rijdt.

Tijd voor een foto:

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/ngstwp.jpg

Specs:
- Ultegra Di2 Disc (volgens mij nog 6850) met Hollowgram SI crank
- FFWD velgjes met DT swiss 240 naven en 28mm GP4000 banden
- Enve stuur

Moet nog wel wat aan gedaan worden. Cassette en ketting moeten binnenkort gedaan worden en achterrem moet gebleed worden (minder remdruk dan voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

DjVe schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:44:
Na een jaar wat minder gefietst te hebben wegens van allerlei verschillende onbelangrijke redenen, eindelijk weer de rust en tijd gevonden om het weer op te gaan bouwen. Mijn Wilier GTR vond ik te oncomfortabel en zat gewoon niet lekker, dus ik ben op zoek gegaan naar iets anders. Vooral mijn onderrug is een plek die snel zeer gaat doen (ondanks dat ik afgelopen jaar veel gesport heb om mijn core te verbeteren), dus op zoek naar een iets comfortabelere endurance fiets

Na wat wikken en wegen uitgekomen op een licht gebruikte Cannondale Synapse. Ik heb er letterlijk 300 meter op gereden en wist gelijk, dit is het. Ik heb alleen het zadel een kleine 3 cm hoger gezet, maar verder zit hij perfect. Ik had niet verwacht dat het verschil in comfort en snelheid zo groot zou zijn. Het frame is veel stijver als je aanzet (bij de GTR voelde je het frame echt onder je bewegen), terwijl hij op slecht wegdek echt zalig comfortabel rijdt.

Tijd voor een foto:

[afbeelding]

Specs:
- Ultegra Di2 Disc (volgens mij nog 6850) met Hollowgram SI crank
- FFWD velgjes met DT swiss 240 naven en 28mm GP4000 banden
- Enve stuur

Moet nog wel wat aan gedaan worden. Cassette en ketting moeten binnenkort gedaan worden en achterrem moet gebleed worden (minder remdruk dan voor).
Dat is een mooie fiets zeg! Wie weet staat er ook ooit zoiets moois bij mij in de schuur. Ik rijd nu op een Sensa die overigens ook lekker rijdt hoor. Die kost alleen in totaal nog minder dan alleen die wielen :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik hoop gewoon lekker dat ik die FFWD wieltjes win bij de Futurumshop Tour-loterij :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 14:46

McMiGHtY

- burp -

ASSOS T EQUIPE EVO bevalt die ook bij langere ritten? (6uur en meer)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

retlaw schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:04:
[...]

Dat is een mooie fiets zeg! Wie weet staat er ook ooit zoiets moois bij mij in de schuur. Ik rijd nu op een Sensa die overigens ook lekker rijdt hoor. Die kost alleen in totaal nog minder dan alleen die wielen :).
Ik heb de fiets als gebruikt gekocht, dus heb er een stuk minder voor betaald dan nieuwwaarde (wielen en stuur zijn slechts een jaar oud). Ik zat nog te twijfelen om iets meer uit te geven en voor een Canyon Endurace CF te gaan, maar dat ziet er zo saai uit (muv die rode, maar die was boven budget :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Na wat eerdere Marktplaatsmiskopen heb ik mijn Bianchi eindelijk kunnen voorzien van een fatsoenlijke set wielen. Ik weet niet precies wat het is met deze Campagnolo Bora One's maar het rijdt veel fijner, fiets voelt 15 jaar jonger. De vrijloop maakt ook een bijzonder geluid :) .

Na geconstateerd te hebben dat Vittoria Corsa Speed G+ tubes wel echt extreem snel lek gaan rij ik nu op goedkope Vittoria Rally tubes van 18 euro per stuk. Dan levert lek rijden financieel ook niet zoveel schade meer op. De Corsa's hebben een profiel met groeven in de lengterichting waar steentjes zich super graag in nestelen. Zodra je afwijkt van een perfect gladgestreken fietspad naast een N-weg rij je bij wijze van spreken al lek. Ook verdween de helft van de luchtdruk na drie dagen terwijl de Rally's na een week nog steeds rond de 7 bar hebben.

Ik gebruik Tufo tube tape en dan is het monteren (en demonteren) van een tube een genoegen. In tien minuutjes leg je er een andere band op en banden vervangen is veel minder een worsteling dan bij clinchers.

Verder heb ik de recent de stem nog geslammed en een wat agressievere stuurpen gemonteerd (-17 graden ipv -6). Het zadel verdient nog wel verbetering. Na kilometer 50 krijg ik hard versteende kloten.

Bianchi Mega Pro met Campagnolo Bora One wielen

[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 04-07-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En dit is je commuter bike?

Ik vind hem nog steeds erg vetjes, stuur ben ik nog niet tegengekomen onderweg, blijft ook mooi

[ Voor 64% gewijzigd door McMiGHtY op 04-07-2018 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

McMiGHtY schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:13:
En dit is je commuter bike?

Ik vind hem nog steeds erg vetjes, stuur ben ik nog niet tegengekomen onderweg, blijft ook mooi
Ik heb 'm vorig jaar gekocht om mee te commuten. Toen ging ik 'm upgraden wat een beetje uit de hand liep en werd ie beter dan de Bianchi Impulso Veloce die ik als mooi weer fiets gebruikte. Hij heeft ook meer karakter vind ik. Dus nu doe ik er alles mee en staat de Impulso te koop. Voor de commutes zet ik er platform adapters op van Fly Pedals zodat ik met sneakers kan fietsen. Ik heb geen ruimte in mijn rugzak voor schoenen (laptop, kleding en andere zooi moeten ook al mee). Als rugzak gebruik ik overigens een aerodynamische Ogio No Drag Mach 1, bedoeld voor motorrijders :) .

In de herfst en winter zal ik wel op andere wielen moeten rijden, is anders nogal jammer van de mooie Bora's.

[ Voor 6% gewijzigd door Femme op 04-07-2018 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Femme schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:40:
[...]

Ik heb 'm vorig jaar gekocht om mee te commuten. Toen ging ik 'm upgraden wat een beetje uit de hand liep en werd ie beter dan de Bianchi Impulso Veloce die ik als mooi weer fiets gebruikte. Hij heeft ook meer karakter vind ik. Dus nu doe ik er alles mee en staat de Impulso te koop. Voor de commutes zet ik er platform adapters van Fly Pedals zodat ik met sneakers kan fietsen. Ik heb geen ruimte in mijn rugzak voor schoenen (laptop, kleding en andere zooi moeten ook al mee). Als rugzak gebruik ik overigens een aerodynamische Ogio No Drag Mach 1, bedoeld voor motorrijders :) .

In de herfst en winter zal ik wel op andere wielen moeten rijden, is anders nogal jammer van de mooie Bora's.
Die flypedals zijn wel geniaal. Ik ga vanaf begin volgend jaar met de racefiets na het werk dus dit lijkt mij een super handige aanschaf. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03:13
Femme schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:06:

Verder heb ik de recent de stem nog geslammed en een wat agressievere stuurpen gemonteerd (-17 graden ipv -6). Het zadel verdient nog wel verbetering. Na kilometer 50 krijg ik hard versteende kloten.

[afbeelding]
Staat je zadel niet gewoon veel te schuin? De punt een beetje naar beneden kan echt wel maar als ik dit zo zie zou ik een kussen op de bovenbuis willen voor het geval ik er van afglijd ;) .

Je hebt al wel eerder gemeld maar wat is dat ook alweer voor stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Femme schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:40:
[...]
Kom er nu pas achter dat je op 5min van m'n ouders woont btw, commute jij richting Zutphen en dan de trein? Neem aan dat je niet naar Amsterdam fietst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Niconing schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:47:
[...]

Staat je zadel niet gewoon veel te schuin? De punt een beetje naar beneden kan echt wel maar als ik dit zo zie zou ik een kussen op de bovenbuis willen voor het geval ik er van afglijd ;) .

Je hebt al wel eerder gemeld maar wat is dat ook alweer voor stuur?
Had ik toevallig ook weer opgezocht:

https://www.haero-carbon....iathlon-handlebar-h380-tr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Niconing schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:47:
[...]

Als ik het zadel vlakker zet dan zit de neus van het zadel teveel in de weg. Afglijden heb ik geen last van, wel moet je jezelf actiever in positie houden en heb ik bij het rijden in de bars meer gewicht op mijn armen. Ik wil nog een triathlonzadel proberen met een wat plattere vorm.
McMiGHtY schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Kom er nu pas achter dat je op 5min van m'n ouders woont btw, commute jij richting Zutphen en dan de trein? Neem aan dat je niet naar Amsterdam fietst?
Ik rij meestal op Zutphen en soms Apeldoorn of Arnhem. Zutphen is niet heel ver maar als ik volle bak ga is het wel weer drie kwartier gratis inspanning die me geen tijd kost ten opzichte van de auto.

[ Voor 28% gewijzigd door Femme op 04-07-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03:13
Femme schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Als ik het zadel vlakker zet dan zit de neus van het zadel teveel in de weg. Afglijden heb ik geen last van, wel moet je jezelf actiever in positie houden en heb ik bij het rijden in de bars meer gewicht op mijn armen. Ik wil nog een triathlonzadel proberen met een wat plattere vorm.
Je kunt ipv een specifiek triathlon zadel, kijken naar een specialized power of een pro stealth. Beide hebben een kortere neus die mogelijk minder in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zelf recent een Pro Stealth gekocht en daar zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Niconing schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Je kunt ipv een specifiek triathlon zadel, kijken naar een specialized power of een pro stealth. Beide hebben een kortere neus die mogelijk minder in de weg zit.
Thanks, goede tip. De Pro Stealth lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:04
@Femme Je commute met een rugzak? Dus je zit elke dag met een natte rug in de trein? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 11:23
pimlie schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:07:
@Femme Je commute met een rugzak? Dus je zit elke dag met een natte rug in de trein? ;)
Dan mag je ook gewoon mee hoor.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimlie
mhr-zip schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:31:
Dan mag je ook gewoon mee hoor.
Bedoelde het als herkenning van een (vermoedelijke) ergenis voor een commuter op een racefiets. Vind het zelf altijd vervelend als ik een rugzak mee moeten nemen op de racefiets.
Normaal gebruik ik dan ook een zadelpentas met klickfix op mijn daily driver maar daar past geen laptop in helaas. Setje kleren en boterhammen kunnen mee, extra schoenen heb ik standaard op kantoor staan maar kunnen evt bovenop. Het nadeel van het pendelum effect van zo'n zadelpentas weegt wat mij betreft ruimschoots op tegen iets op de rug mee moeten nemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

Crazy D

I think we should take a look.

McMiGHtY schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:38:
ASSOS T EQUIPE EVO bevalt die ook bij langere ritten? (6uur en meer)
Sowieso persoonlijk maar mijn 1e indruk (kortere rit dan 6 uur) zegt dat dat prima moet kunnen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

Vandaag een paar km in een "treintje" gefietst. Werd ingehaald door iemand die net wat harder fietste.
Ik riep of ik een stuk mee mocht fietsen. Hij keek om, maar reageerde niet. Ok, dan maar een km in het wiel meefietsen >:)
Toen nog een stukje credits teruggegeven door op kop te fietsen. Later kwam er nog een member van Team Sky bij. Die was eerst nog 4 minuten aan bellen in mijn wiel, maar ging daarna toch nog ff op kop rijden :D

Aangezien ik pas enkele maanden wielren, best een leuke ervaring.
Vraagje: is het normaal dat je iemand vraagt om in het wiel te gaan zitten? Is daar nog een standaard tekst voor? (mag ik mee? mag ik meeliften?)
Is het normaal dat je af en toe de kop afwisselt? (hij fietste eigenlijk net te hard, waardoor ik met moeite kon bijbenen en hartslag onder controle kon houden. Op kop rijden was dus een hele uitdaging :D )

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 19:48
Dank voor alle tips. ik kijk inderdaad nog even verder en hoop van het weekend te slagen. ik zal wellicht nog wat posten om bij jullie na te gaan of het slim is.
Nogmaals grote dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Cis schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:57:
Vandaag een paar km in een "treintje" gefietst. Werd ingehaald door iemand die net wat harder fietste.
Ik riep of ik een stuk mee mocht fietsen. Hij keek om, maar reageerde niet. Ok, dan maar een km in het wiel meefietsen >:)
Toen nog een stukje credits teruggegeven door op kop te fietsen. Later kwam er nog een member van Team Sky bij. Die was eerst nog 4 minuten aan bellen in mijn wiel, maar ging daarna toch nog ff op kop rijden :D

Vraagje: is het normaal dat je iemand vraagt om in het wiel te gaan zitten? Is daar nog een standaard tekst voor? (mag ik mee? mag ik meeliften?)
Is het normaal dat je af en toe de kop afwisselt? (hij fietste eigenlijk net te hard, waardoor ik met moeite kon bijbenen en hartslag onder controle kon houden. Op kop rijden was dus een hele uitdaging :D )
Er is geen standaard tekst voor. Ik kan mij voorstellen dat iemand uit Friesland het anders vraagt als een Amsterdammer. 🤔

Persoonlijk maakt het mij niet uit of iemand de kop overneemt, maar anderen denken daar anders over. Gewoon even vragen. En als het eigenlijk wat te hard gaat om de kop over te nemen geef je dat ook aan. Ik had een tijdje terug iemand in het wiel hangen toen ik terug kwam van het werk en die gaf eerlijk aan dat het te hard ging om over te nemen en of ik het goed vond dat hij toch in het wiel bleef hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
Gewoon even vragen, dat is wel zo netjes en ook gezellig. Heb al een paar keer leuke gesprekken gehad. En ook diverse keren met wildvreemden flink door gereden kop over kop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Vooral kwestie dat persoon op kop doorheeft dat je aan het meeliften bent is wel zo prettig.
Ik heb regelmatig mensen die even aanhaken maar nog nooit dat iemand het gevraagd heeft ofzo,maar vaak wel een bedankje als ze afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Thnx voor jullie reacties @wisselwerking @Noxa @DDX
We waren alle 3 commuters volgens mij. Alle 3 met rugtas. Dus ik zal ze nog wel eens tegenkomen :)
Helaas geen FlyBy op strava

[ Voor 3% gewijzigd door Cis op 04-07-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 21:32
Persoonlijk heb ik er ook geen problemen mee als iemand in mijn wiel kruipt, zeker als ikzelf 'rustig' aan het rijden ben én ik me beter voel dan de andere :).

Als ikzelf in het wiel kruip neem ik over, behalve als het niet past in de training van de dag.
Als ik een tochtje van 5u plan met 30 avg, en er oversteekt mij iemand aan 37 km/u dan blijf ik wel even in het wiel ;).
Bedanken doe ik wel steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 11:23

Je kan er even naast gaan fietsen en je melden. Meestal fiets ik gewoon een stukje mee, in het wiel hangen ben ik niet zo van.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
Ik heb liever dat mensen gewoon uit mijn buurt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
nare man schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:32:
:D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Vind het zelf ook geen probleem als mensen in m'n wiel kruipen maar vind het wel fijn als ze het even melden. Dan kan ik er rekening mee houden met eventueel remmen en natuurlijk signaleren (paaltjes, voetgangers ofzo).

@nare man Bumpersticker op je kont plakken.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
Zolang je maar in mijn wiel komt hangen en niet half overneemt en mij dan in de berm duwt, omdat het toch te hard voor je gaat en je jezelf hebt overschat. En je mij op deze manier mij alleen naar afremt in mijn solo rit. #Waargebeurt

[ Voor 16% gewijzigd door joint_me op 05-07-2018 07:50 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb dat ook liever. Ik wordt er nogal kriebelig van als iemand in mijn wiel rijdt. Tenzij toertochtjes, dan vinden mijn hersenen het ineens wel goed. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Moet je óf veel harder gaan fietsen óf heel langzaam. :P

Soms is iemand in het wiel hebben voor mij juist een stimulans om hard door te blijven fietsen. Ik had dat een tijdje geleden op de terugweg van werk dat iemand aanhaakte, maar blijkbaar was 40+ tegen de wind in toch te veel van het goede om over te nemen. Ik had zelf niet door dat ik zo hard fietste (kilometer teller in de achterzak (houder zat nog op de ATB)). Mijn wielhanger was in de veronderstelling dat ik een slechte dag had gehad op mijn werk en dat ik op die manier de frustratie er uit aan het fietsen was :D

[ Voor 53% gewijzigd door wisselwerking op 05-07-2018 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:00
Helemaal mee eens. Ga je lekker rijden om je kop leeg te maken, en van de natuur te genieten, krijg je iemand die bovenop je gaat fietsen en je de hele tijd een opgejaagd gevoel bezorgt.

Persoonlijk heb ik een hekel aan mensen die ongevraagd in m'n wiel gaan, en ik vind het maar een raar onderdeel van de sport dat dat eerder regel dan uitzondering is. Beetje hetzelfde dat je op de stoep vlak achter iemand gaat wandelen en m constant in z'n nek gaat hijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002

Galois

1811 - 1832

Het kan trouwens ook best gevaarlijk zijn om bij een onbekende in het wiel te hangen. Of in ieder geval bij iemand die niet doorheeft dat er iemand in zijn wiel hangt. Voor beide! Dus even aangeven dat je bij iemand in zijn wiel hangt, vind ik wel horen. Dan kan je daar rekening mee houden dat je niet 'onverwachts' remt of snelheid mindert, paaltjes, etc.

Zelf doe ik het eigenlijk nooit, bij een onbekende in zijn wiel hangen.

Even een andere vraag. Ik had het van de week met een fietsmaatje van mij over onderhoud van de naven. Hij haalt zeker 2x per jaar de cassette eraf, body eraf, alles inspecteren, opnieuw invetten, enz.

Ik heb dat nog nooit gedaan. Doen jullie dat?
Uit nieuwsgierigheid ga ik dat binnenkort wel een keer doen. Moet alleen nog een kettinzweep kopen :) En lagervet (want alles uit elkaar halen en vervolgens niets doen, is ook zoiets... :))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Stoffa schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:34:
[...]

Helemaal mee eens. Ga je lekker rijden om je kop leeg te maken, en van de natuur te genieten, krijg je iemand die bovenop je gaat fietsen en je de hele tijd een opgejaagd gevoel bezorgt.

Persoonlijk heb ik een hekel aan mensen die ongevraagd in m'n wiel gaan, en ik vind het maar een raar onderdeel van de sport dat dat eerder regel dan uitzondering is. Beetje hetzelfde dat je op de stoep vlak achter iemand gaat wandelen en m constant in z'n nek gaat hijgen.
Is jouw mening hetzelfde als jij (en de ander) forenzen zijn?

Ik kan het me namelijk goed voorstellen dat je bij een recreatieve tocht niemand om je heen wilt hebben. (ik rijd niet zo hard, dus er zijn maar weinig die in mijn wiel willen zitten :+ )

Maar als forens wil ik zo snel mogelijk thuis zijn. Dus dan vind ik het best prettig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Cis schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:37:
[...]

Is jouw mening hetzelfde als jij (en de ander) forenzen zijn?

Ik kan het me namelijk goed voorstellen dat je bij een recreatieve tocht niemand om je heen wilt hebben. (ik rijd niet zo hard, dus er zijn maar weinig die in mijn wiel willen zitten :+ )

Maar als forens wil ik zo snel mogelijk thuis zijn. Dus dan vind ik het best prettig :)
O geen idee, ik gebruik m'n fiets niet om te forenzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Het maakt mij echt niet uit hoor, zolang die person maar een beetje kan rijden.
Maargoed dat moet je toch al als je in mijn wiel wilt blijven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
Voor de mensen die het vervelend vinden, vanaf hoeveel meter afstand hang ik niet meer bij jullie in het wiel? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:38:
Het maakt mij echt niet uit hoor, zolang die person maar een beetje kan rijden.
Maargoed dat moet je toch al als je in mijn wiel wilt blijven 8)
Ik vind het gevaarlijk...

Vorig jaar met onze fietsclub, fietsten twee van ons alleen voorop. Ik fietste daar weer 50 meter achter (kon het helaas niet bijhouden :) maar zag daardoor wel alles gebeuren). Diegene aan kop die keek op een gegeven moment achterom of er nog mensen achter 'm zaten. Diegene achter 'm die was alles aan het geven dat hij niet doorhad dat de voorste achterom keek en een beetje opzij ging. Een flinke valpartij (met gelukkig alleen klerenschade) tot gevolg. En dat dus met twee mensen die elkaar goed kennen en vaak met elkaar rijden...

Bij iemand in zijn wiel rijden komt meer bij kijken dan alleen fietsen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
pimlie schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:42:
Voor de mensen die het vervelend vinden, vanaf hoeveel meter afstand hang ik niet meer bij jullie in het wiel? ;)
Wikipedia: Proxemics

Als je je gewoon aan de public distance houdt zit je goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
wisselwerking schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Moet je óf veel harder gaan fietsen óf heel langzaam. :P

Soms is iemand in het wiel hebben voor mij juist een stimulans om hard door te blijven fietsen. Ik had dat een tijdje geleden op de terugweg van werk dat iemand aanhaakte, maar blijkbaar was 40+ tegen de wind in toch te veel van het goede om over te nemen. Ik had zelf niet door dat ik zo hard fietste (kilometer teller in de achterzak (houder zat nog op de ATB)). Mijn wielhanger was in de veronderstelling dat ik een slechte dag had gehad op mijn werk en dat ik op die manier de frustratie er uit aan het fietsen was :D
Ik vind het nooit zo erg. Je gaat er zelf vaak ook net wat harder van, iets minder drag :) En het geeft altijd wel voldoening als ze dan ook niet overnemen omdat ze niet kunnen of af moeten haken omdat het te snel gaat :9

Het lijkt er trouwens op dat de meeste mensen op 18 augustus kunnen. De dagen in juli zijn gemiddeld voor minder dan de helft beschikbaar (vakantie neem ik aan). Dat betekent niet dat er dan niet eventueel OOK gereden kan worden maar dan zal de groep wel kleiner zijn.

https://datumprikker.nl/afspraak/overzicht/f4wwzyv9hync89nq

Is 18 augustus dan "de datum"? Stephan, @Noxa en @MrAngry zijn dan vooralsnog degene die echt niet kunnen en er staan er 2 op de reservelijst. Die zorgen maar gewoon dat ze er zijn lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Voor vrouwen maak ik wel een uitzondering als ze in mijn wiel komen hangen. Als ze daarna de kop overnemen helemaal top 8)
orange.x schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:54:
[...]
Is 18 augustus dan "de datum"? Stephan, @Noxa en @MrAngry zijn dan vooralsnog degene die echt niet kunnen en er staan er 2 op de reservelijst. Die zorgen maar gewoon dat ze er zijn lijkt me ;)
Kan nu nog invloed uitoefenen op de dag wanneer we de verjaardag van mijn dochter vieren, komt vast goed.

[ Voor 63% gewijzigd door joint_me op 05-07-2018 10:01 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
orange.x schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Ik vind het nooit zo erg. Je gaat er zelf vaak ook net wat harder van, iets minder drag :) En het geeft altijd wel voldoening als ze dan ook niet overnemen omdat ze niet kunnen of af moeten haken omdat het te snel gaat :9

Het lijkt er trouwens op dat de meeste mensen op 18 augustus kunnen. De dagen in juli zijn gemiddeld voor minder dan de helft beschikbaar (vakantie neem ik aan). Dat betekent niet dat er dan niet eventueel OOK gereden kan worden maar dan zal de groep wel kleiner zijn.

https://datumprikker.nl/afspraak/overzicht/f4wwzyv9hync89nq

He jammer, ik kan echt niet. Ben op Lowlands dat weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat/hoever is de planning eigenlijk ?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
sapphire schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:07:
Wat/hoever is de planning eigenlijk ?
Ja, verzamelen rond Driebergen / Doorn en zo'n beetje voor 9:00 vertrekken voor deze route: https://www.strava.com/routes/14020213
Ergens lunchpauze, misschien nog ergens wat drinken inslaan bij warm weer. Streefgemiddelde "ongeveer 30" al is dat afhankelijk van weer en wind etc.

@Noxa ja, spijtig. Zal je altijd zien! Je zou even op de lijst kunnen kijken of er mensen die wel kunnen bij jouw mogelijkheden om die te porren, die dan mogelijk niet meegaan de 18e, of ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@orange.x Leuke route en zit dan toch al redelijk in de buurt dan (Putten).

Denk alleen niet dat het me in komende paar weken gaat lukken om 189KM@30KM/u op te bouwen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 11:09

Darkasantion

Just keep swimming!

Even een (ervarings)-vraagje.
Wedstrijd fiets is gejat en helaas (nog) niet terug gevonden, dus heb nu enkel nog de trainingsfiets staan die nu ook wedstrijden mag gaan doen.
Minder aero want geen ligstuur e.d. en er zit een basis Mavic wielset in want het was de trainingsfiets :P .
Wil nu dus extra wielset voor wedstrijden hebben en zit met het volgende dilemma, koop ik ze nieuw of koop ik ze 2e hands?
Budget is 600~700 euro, moet met velgrem zijn en liefst met aluminium remrand want hoef ik de remblokjes niet steeds te vervangen.
Zie bijvoorbeeld bij Mantel verschillende wielsets te koop staan die wel interessant zijn. Bijvoorbeeld Shimano RS700 of Zipp Course 30 lijken me wel wat.
Andere optie is echter om 2e hands set wielen te kopen binnen dit budget, hoe is jullie ervaring hiermee? Zijn dan niet de nieuwste wielen, maar theoretisch zouden ze "beter" kunnen zijn dan de nieuwe wielen omdat ze wat ouder zijn.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
Ik heb er zelf totaal geen problemen mee als iemand in mijn wiel hangt, aangezien ik het soms ook
zonder vragen doe bij wildvreemden. Als ik aan kop ben, dan ben ik wel meer bewust om een stabiele
en rappe(40km/uur) tempo aan te houden en zorg voor de correcte handgebaren naar achteren.

Na afloop bedank ik wel of probeer een leuk gesprek te initieren.
Helaas heb ik nog geen mooie onbekende vrouwen in mijn wiel gehad, naja wie weet gebeurt dat vanmiddag
nog 8)

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
orange.x schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:15:
[...]

Ja, verzamelen rond Driebergen / Doorn en zo'n beetje voor 9:00 vertrekken voor deze route: https://www.strava.com/routes/14020213
Ergens lunchpauze, misschien nog ergens wat drinken inslaan bij warm weer. Streefgemiddelde "ongeveer 30" al is dat afhankelijk van weer en wind etc.

@Noxa ja, spijtig. Zal je altijd zien! Je zou even op de lijst kunnen kijken of er mensen die wel kunnen bij jouw mogelijkheden om die te porren, die dan mogelijk niet meegaan de 18e, of ook.
Het lijkt mij ontzettend leuk om eindelijk een tweakers ritje te doen.
Ik stem het even met mevr. stormfox thuis af.
Hopelijk tot snel

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

orange.x schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:15:
[...]

Even over dat streefgemiddelde..
Bedoelen we dat 30km/h als eind gemiddelde..
Zoals hier: https://www.strava.com/activities/1612837969 27,4km/h ?
Of..fietsen we 30km/h als we aan het fietsen zijn?

Als het optie 1 is..ga ik afhaken..dan heb ik een week nodig om bij te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Qua achter iemand hangen.. doe ik ook wel is, zorg er wel voor dat ze weten dat ik er ben. En als er iemand achter mij hangt dan heb ik liever ook dat ze even melden dat ze er zijn.

Qua dames..tijdje terug Grand Fondo Amsterdam gefietst..stond het laatste stukkie best een windje, toen maar een dame op sleeptouw genomen die hem eerst met een stel vrienden zou fietsen maar die 's ochtends uiteindelijk in d'r 1tje startte omdat d'r vrienden 1 voor 1 af haakten.
Leuke gesprekken mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
McMiGHtY schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:50:
[...]

Even over dat streefgemiddelde..
Bedoelen we dat 30km/h als eind gemiddelde..
Zoals hier: https://www.strava.com/activities/1612837969 27,4km/h ?
Of..fietsen we 30km/h als we aan het fietsen zijn?

Als het optie 1 is..ga ik afhaken..dan heb ik een week nodig om bij te komen
De cruisesnelheid vlak zal denk ik tussen de 30-32 liggen. Maar als de groep relatief groot is dan kost het wel wat minder moeite om dat bij te houden. Klimmen raad ik sowieso iedereen aan om beetje op eigen tempo te doen aangezien de rit relatief lang is en je vaak heuvelop jezelf aardig de vernieling in kan rijden als je boven je kunnen gaat werken.

Maar die rit die je aanhaalt, was met hoeveel man?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die stravalink was met een man 11 in totaal.

Deze was samen met m'n zusje: https://www.strava.com/activities/1630040041 dus met z'n 2'en in totaal.

Verder wel wat ervaring met het rijden in peletonnetjes en dan gaat 30~32 goed.
Klimmen..sjah..da's bij mij nog een dingetje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
McMiGHtY schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:14:
Die stravalink was met een man 11 in totaal.

Deze was samen met m'n zusje: https://www.strava.com/activities/1630040041 dus met z'n 2'en in totaal.

Verder wel wat ervaring met het rijden in peletonnetjes en dan gaat 30~32 goed.
Klimmen..sjah..da's bij mij nog een dingetje..
Rijden in een groep:
  1. Geef signalen door!!!
  2. Benoem dingen voor wat ze zijn; paaltje, voor, tegen, ritsen, etc.
  3. Hou je lijn
  4. Handen aan het stuur / bij de rem
  5. Niet (overwacht) gaan remmen
  6. Als je op kop rijdt rustig versnellen (uit een bocht bijvoorbeeld)
  7. Hou je aan de afgesproken snelheid
  8. Kun je niet volgen roep TEMPO!!
  9. Probleem met je fiets roep LEK!! (ook als je ketting eraf ligt)
  10. Hou je aan de verkeersregels
  11. Draag een helm, niemand heeft geen zin om je hersens terug in je pan te lepelen
  12. Zorg dat je materiaal op orde is, niemand heeft zin om te wachten op iets wat voorkomen had kunnen worden

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, dat lukt me, zoals gemeld, wel :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Dacht zal ook eens 1 van mijn fietsen hier delen :)
Canyon Road Bike

Canyon Ultimate CF SLX
Sram Etap
Power 2 Max Power meter ( met FSA crank )
Vision Carbon 40mm wielen.
Prologo Dimension Nack 143 zadel.
Ceramic speed acter derailleur cage.
Wahoo Elmnt fiets computer.

( zie nu pas dat hier nog oud zadel op zit en niet de ceramic speed upgrade maar goed mag de pret niet drukken)

[ Voor 13% gewijzigd door Blerf op 05-07-2018 11:48 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Lekker karretje. Ik vind die 'Gran Turismo Blue' ook een erg mooie uitvoering. Geeft er wat kleur aan zonder meteen flashy te worden.

[ Voor 26% gewijzigd door nare man op 05-07-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 19:08
@Blerf Mooie kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

nare man schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:56:
Lekker karretje. Ik vind die 'Gran Turismo Blue' ook een erg mooie uitvoering. Geeft er wat kleur aan zonder meteen flashy te worden.
Ja was ook wel blij met de kleur , zag er echt veel beter uit dan op de website des tijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Canyon heeft nu wel een mooie sale, waaronder 1000,-- korting op een Ultimate CF SL met SRAM eTap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
nare man schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:14:
Canyon heeft nu wel een mooie sale, waaronder 1000,-- korting op een Ultimate CF SL met SRAM eTap.
Wel een lelijk ding :P Die velgen zijn er niet echt mooi bij vind ik. Maar aardig geprijsd voor wat je op papier krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
nare man schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:14:
Sick, alleen al een losse eTap groep kost 2000 EUR retail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Sjoewe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:54:
[...]

Sick, alleen al een losse eTap groep kost 2000 EUR retail...
Ja en je kunt dus de rest verkopen en maak je nog steeds winst :)
Ook al kan ik hem niet vinden op de site... iemand linkje?

[ Voor 10% gewijzigd door Blerf op 05-07-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Naja, winst maken gaat je net niet lukken denk ik, maar als je in de markt bent voor een goedkope upgrade kan je wel een slagje slaan. Ik zit even voor de gein te rekenen. En als ik die Canyon zou kopen, alles daarvan, behalve de groep, in onderdelen doorverkoop + mijn huidige Dura Ace 9000 goed zou kunnen slijten, dan kom je denk ik rond nog rond de 1000 - 1200 EUR aan kosten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Blerf schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:55:
[...]

Ja en je kunt dus de rest verkopen en maak je nog steeds winst :)
Ook al kan ik hem niet vinden op de site... iemand linkje?
https://www.canyon.com/nl...imate-cf-sl-9-0-etap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Wel lekker winter fietsje, gewoon Etap overschroeven naar je zomer fiets en je oude groepset hier op knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Maar vind het toch lastig om voor een Canyon te gaan, aangezien je 'm niet kunt 'passen'. Dus je bestelt 'm op je lichaamsmaten en dan moet het goed zijn...
(terwijl alle andere fabrikanten zo hameren op 'goed meten')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind dat Canyon dat best goed doet, ze hebben een goede online tool om op te meten, en je mag een fiets binnen 2 weken kosteloos retourneren als 'ie je niet bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Dat klopt inderdaad. Binnen 30 dagen zelfs. En eigenlijk ben ik het volledig met ze eens. Op hun website staat bv. "Om eerlijk te zijn geloven wij ook niet echt in het 'uittesten' van een fiets. Meestal is het slechts een momentopname en zijn de test mogelijkheden erg beperkt (qua tijd en parcours)."

Want dat is toch wat er gebeurt bij het kopen van een fiets in een fietsenwinkel.

Zo heb ik mijn MTB, Specialized Stumpjumper, bij een zeer bekwame Specialized dealer gekocht. Ik werd opgemeten, er werden wat vragen gesteld en zijn conclusie was dat een 'L' het beste bij mij zou passen. Ik ging op de 'L' zitten, er werd nog wat afgesteld aan het zadel en de stuur en ik mocht een rondje buiten rijden.
(het meten ed duurder zeker een 1/2 uur)

Tsja... lastig. Hij fietste inderdaad goed. Maar beter dan mijn vorige MTB (Cube 26")? Geen idee... in ieder geval anders. Uiteindelijk ben ik zeer tevreden, maar ik denk inderdaad dat je best een 'juiste' maat kunt kopen op basis van je afmetingen. En dan is een 'bike fitting-achtig iets' wellicht van belang om die 'passende maat' af te stellen op jouw wensen...

Maar goed, aangezien juist de fietsenwinkels van andere merken zo hameren op 'meten, meten, meten'... (logisch dan natuurlijk ook, zij willen dat verkopen).

Ik ga deze zomer een nieuwe fiets kopen en de keuze zal zijn voor de Canyon ULTIMATE CF SL DISC 8.0 (nu dus voor 2500 euro) of toch wachten op de nieuwe Specialized Tarmac Comp disc. Die is helaas wel 800 euro duurder... (3300 euro).

Ik ben hier zo slecht in... het geld staat al klaar om uitgegeven te worden, rest mij alleen nog maar het maken van een keuze. Eigenlijk zou mijn huidige fiets stuk moeten gaan, zodat ik gedwongen zou worden tot het snel maken van een keuze... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 22:12
Sjoewe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:23:
Ik vind dat Canyon dat best goed doet, ze hebben een goede online tool om op te meten, en je mag een fiets binnen 2 weken kosteloos retourneren als 'ie je niet bevalt.
Ik krijg met mijn lichaamsmaten zelfs keurig de melding: "Klopt het dat je relatief korte benen hebt?". Alleen jammer dat het begint met "ERROR :-(". Tja Canyon, ik vind het zelf ook niet zo leuk, dat hoef je er niet in te wrijven.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
MrAngry schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Ik krijg met mijn lichaamsmaten zelfs keurig de melding: "Klopt het dat je relatief korte benen hebt?". Alleen jammer dat het begint met "ERROR :-(". Tja Canyon, ik vind het zelf ook niet zo leuk, dat hoef je er niet in te wrijven.
:D :X :X

Sorry :(:) Maar ik moest lachen om die lompheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Galois schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:34:
Maar goed, aangezien juist de fietsenwinkels van andere merken zo hameren op 'meten, meten, meten'... (logisch dan natuurlijk ook, zij willen dat verkopen).
Tegelijkertijd ken ik echt talloze annekdotes van LBS'en die klanten structureel te grote frames verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 11:23
BlackShadow schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Ik rij met een Elite Direto, ik zal vanavond eens kijken of ik dat kan wijzigen.
De Trainer difficulty staat minder dan de helft, maar die heeft enkel invloed op bergop merk ik.
Heb je de Direto wel gecalibreerd? dan kan met de Elite app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:50

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Iemand interesse in mijn 3T ARX II Team Stealth 120mm stuurpen? Hij is me toch 20mm te lang.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Dat klopt inderdaad. Binnen 30 dagen zelfs. En eigenlijk ben ik het volledig met ze eens. Op hun website staat bv. "Om eerlijk te zijn geloven wij ook niet echt in het 'uittesten' van een fiets. Meestal is het slechts een momentopname en zijn de test mogelijkheden erg beperkt (qua tijd en parcours)."
...
Ik ben naar Canyon in Koblenz toegereden (woon in Duitsland in de buurt van Venlo). Als ik dat niet gedaan had, had ik waarschijnlijk een Endurace gekocht, eenmaal daar was al snel duidelijk dat ik toch liever op de Ultimate zat. Dat is hem dus uiteindelijk ook geworden, dus blij dat ik er wel geweest ben.
Sjoewe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:44:
[...]
Tegelijkertijd ken ik echt talloze annekdotes van LBS'en die klanten structureel te grote frames verkopen.
Ik ben bij Canyon ook opgemeten, weet even niet meer welke frame grootte het uiteindelijk geworden is... volgens mij een L. Maar ik heb af en toe wel eens het gevoel dat als ik goed achterop mijn zadel ga zitten mijn stuur net ~1cm te ver van me weg is waardoor ik vanzelf weer naar voren schuif op de zadelpunt. Misschien komt dat ook wel omdat ik redelijk krom ben (of zit) en is de maat van de fiets eigenlijk gewoon goed voor mijn lengte. Ik kan mijn zadel wel wat naar voor zetten maar dan klopt de hoek van mijn knie ten opzichte van de pedalen natuurlijk niet meer. Misschien een keer naar een kortere stuurpen kijken. Heb er eigenlijk geen last van maar valt af en toe op tijdens het fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 19:08
@Sharkware Misschien, gezien de redelijke race geometrie van de fiets dat je iets leniger moet worden? Met een stuurpen is het natuurlijk relatief makkelijk experimenteren. Of misschien een spacertje erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Sharkware schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:31:
Ik ben bij Canyon ook opgemeten, weet even niet meer welke frame grootte het uiteindelijk geworden is... volgens mij een L. Maar ik heb af en toe wel eens het gevoel dat als ik goed achterop mijn zadel ga zitten mijn stuur net ~1cm te ver van me weg is waardoor ik vanzelf weer naar voren schuif op de zadelpunt. Misschien komt dat ook wel omdat ik redelijk krom ben (of zit) en is de maat van de fiets eigenlijk gewoon goed voor mijn lengte. Ik kan mijn zadel wel wat naar voor zetten maar dan klopt de hoek van mijn knie ten opzichte van de pedalen natuurlijk niet meer. Misschien een keer naar een kortere stuurpen kijken. Heb er eigenlijk geen last van maar valt af en toe op tijdens het fietsen.
Tja, dat soort dingen ondervang je eigenlijk alleen op voorhand met een echte bikefitting, maar goed dat doet de lokale LBS ook niet voor je. Ik zou inderdaad beginnen met een extra spacer onder je stuur te zetten, en anders een stuurpen te bestellen die 10mm korter is dan degene die je nu hebt. Sowieso nooit je zadel verder naar voren zetten om dichter bij je stuur te komen. Dan krijg je knieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
DW2005 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:55:
[...]

Heb je de Direto wel gecalibreerd? dan kan met de Elite app ;)
Die werd gecalibreerd bij aanschaf, nadien niet meer gedaan.

Ik ga deze zomer een nieuwe fiets kopen en de keuze zal zijn voor de Canyon ULTIMATE CF SL DISC 8.0 (nu dus voor 2500 euro) of toch wachten op de nieuwe Specialized Tarmac Comp disc. Die is helaas wel 800 euro duurder... (3300 euro).

Ik ben hier zo slecht in... het geld staat al klaar om uitgegeven te worden, rest mij alleen nog maar het maken van een keuze. Eigenlijk zou mijn huidige fiets stuk moeten gaan, zodat ik gedwongen zou worden tot het snel maken van een keuze... :)
Of de Canyon website in het oog houden, bij grote races (zoals de TdF) doen ze vaak promoties.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackShadow op 05-07-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

BlackShadow schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:31:
[...]

Of de Canyon website in het oog houden, bij grote races (zoals de TdF) doen ze vaak promoties.
Ze hebben nu al de ULTIMATE CF SL DISC 8.0 met 300 euro korting...

Qua 'imago' strekt een Tarmac mij meer dan een Canyon... lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
Galois schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:35:
[...]

Ze hebben nu al de ULTIMATE CF SL DISC 8.0 met 300 euro korting...

Qua 'imago' strekt een Tarmac mij meer dan een Canyon... lastig.
Ha ja, inderdaad, ik had gisteren nog gekeken en zag geen promo's :o
Ikzelf heb de CF SL 8.0 DI2 Disc op het oog.
Voor 800 euro zou ik eerder een power meter bij kopen dan voor een duurder merk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Er rijden al genoeg Canyons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 10:53
Durf te vragen:

Ik stap zojuist met aardig wat adrenaline van de fiets na mn werk doordat ik in laatste twee kilometer twee keer de kracht van disc brakes heb ervaren..

1: ik rij van de Berg (Amersfoort) naar beneden, tot aan rotonde flinke snelheid daar afremmen en op normaler tempo rotonde over. Bij die rotonde zit een tankstation en daar draait in een keer de bestuurder van een hele dikke Jaguar zonder te kijken en al bellend zijn auto de weg op. Vol in de ankers en uitwijken over de parkeerplaats waar heel erg gelukkig geen auto staat.. hij heeft me totaal niet gezien want niet eens zn remmen ingeduwd daarna.

2: ik rijdt door richting de stad. Natuurlijk file rijden voor de autos maar ga er op beschaafd maar door rijdend tempo over het fietspad langs. In een keer zie ik in mn ooghoek jochie op een step de straat op vliegen en tussen de autos mijn kant op komen. Wederom vol in de ankers maar uiteindelijk belandde hij met zn step (stamg naar stuur) tussen mij crank en frame. Gelukkig stond ik gelijk stil want anders waren we er beide minder goed van af gekomen. Uit reactie wordt ik wel even boos en wijs m op dat ie dit niet zomaar moet doen en dat ik toch niet heel blij ben met de schade aan mn fiets. Komt er een vrouw bij dat die gelijk even meld dat ik m niet zo op de huid moet zitten. Geef aan dat ik zeer geschrokken ben en dat dit wel even leerpunt mag zijn. Vervolgens rij ik weg zeg nogmaals tegen die jongen "joh sorry voor de boze reactie ben gewoon erg geschrokken, high five". Doet ie, schreeuwt die dame me achteraan alsof ik hem een klap gaf. Toen heb ik me even wat minder goed kunnen inhouden en gevraagd wat ze wel niet van me dacht..

Nu snap ik best dat mn eerste reactie misschien beetje fel is geweest, mogelijk ingegeven door de adrenaline van daarvoor, maar in hoeverre mag je wel even iemand laten blijken (ja zelfs een kind) dat dit maar echt maar net goed ging? Schade is wat lakschade, maar toch vraag ik me af of ik had moeten vragen om even mee te rijden naar huis om gegevens van ouders te krijgen en verdere inspectie (klinkt me zelf iets te streng in de oren)
Pagina: 1 ... 96 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.