Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.292 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33
bk1985 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:37:
Beste medeforummers!
Ben van nature een MTBer maar vind het toch ook wel lekker om eens op een racer te gaan stappen. Omdat ik inmiddels al 3 sportfietsen heb krijg ik weinig ruimte in het budget en dit maakt mijn keuze dan ook lastig.
Waar moet ik aan denken bij een budget van rond de 3/400 euro?
Koop een lekker setje racebanden voor een van je sportfietsen die het meest op een racer lijkt. Het heeft geen enkele zin om een volle stal uit te breiden met een matig paard.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb de datumprikker ingevuld. Twijfel nog wel, aangezien tot nu toe mijn langste rit 135 is, maar lijkt me wel gaaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Afgelopen weekend in 3 dagen zo'n 500km weggefietst. Met als resultaat een mooie blauwe plek onder m'n linker zitbotje. Ik loop al een tijd te klieren om het perfecte zadel te vinden. SQlabs geprobeerd, 2 van Selle Italia met spleet in het midden, dat zit zeker beter, maar niet voor echt lange ritten. Tijdens een zadeldrukmeting bleek dat ik meer druk uitoefen op mijn linker zitbotje, blijkbaar ben ik gewoon een beetje scheef ;). Ik heb nu maar eens een Brooks B17 Imperial Narrow zadel besteld, van leder. Voordeel van leer is dat het naar je kont gaat staan. Ik ga er van uit dat het probleem hiermee weg moet gaan. Iemand toevallig ook ervaringen met leren zadels?

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 29-06-2018 08:50 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 23:43
Kan iemand mij vertellen of zoon assos broek vrij strak (bretels vrij gespannen en strak a la lycra schaatspak?) hoort te zitten of iets meer comfortabel normaal (je voelt geen broek)? Beide voelt goed en zit beide wel stak. Met 178 en 68 kg Val ik beetje tussen beide maten in. Het hangt ook een beetje af of de broeken gaan uitlubberen. Iemand?

[ Voor 8% gewijzigd door HBSVDK op 28-06-2018 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik heb de T_equipe net ook binnen gekregen en ik ben blij dat ik een S heb besteld. Hij past mooi, strak, maar niet oncomfortabel strak. Genoeg ruimte ook in de bretels als je voorover zit. Ik had zeker geen M moeten hebben.

Ik ben ook 178 en ongeveer 68-69 kg.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
DDX schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:52:
Ja alleen is een gemiddelde afspreken zo onzinnig met draaien en keren op de heuvelrug.
Het is niet dat je even uitrolt en dat iedereen weer in het wiel zit.
Op het vlakke kan iedereen wel in het wiel blijven als je kruissnelheid van 34 hoop ik (nodig als je 30 gemiddeld wilt halen), maar echt veel vlak zit er niet in de route die ik voorbij zag komen.
Klopt ook wel maar als we realistisch kunnen zeggen of de personen allemaal zeg minst x km/h solo kunnen doen op een rit van y km lang. Kun je in ieder geval redelijk bedenken of het gaat lukken of niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Beste medeforummers!
Ben van nature een MTBer maar vind het toch ook wel lekker om eens op een racer te gaan stappen. Omdat ik inmiddels al 3 sportfietsen heb krijg ik weinig ruimte in het budget en dit maakt mijn keuze dan ook lastig.
Ik zie door alle merken en kwaliteitsverschillen eigenlijk het bos niet meer.
Qua materiaal ben ik zeker niet veeleisend, gebruik is puur recreatief.

Hoop dat ik een zetje de goede richting in kan krijgen!
Als je zoveel fietsen hebt en MTB-er, dan verwacht ik dat je zelf wel wat kunt qua onderhoud?

In dat geval zou ik op Marktplaats gaan zoeken naar een aluminium frame met Tiagra of 105 groep. Dan heb je een wat ouder beestje, maar wel een goede basis om jarenlang plezier te hebben met beperkte investeringen.

Giant Defy, of iets dergelijks. Of iets van Trek. In ieder geval een degelijk model dat zich bewezen heeft.

In die prijsklasse een nieuwe racer zou ik niet aan beginnen, dan zit je echt in de absolute bodem te wroeten en kun je beter, zoals hierboven vermeld, een setje racewielen kopen voor één van je huidige fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo ingeschreven voor de 100km rit van "De Speer van Rijsbergen" komende zondag. Wordt een lange dag, want ik ga regelmatig rust nemen. Eerste keer meerijden in een toerrit, wel erg veel zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Equator schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:57:
Zo ingeschreven voor de 100km rit van "De Speer van Rijsbergen" komende zondag. Wordt een lange dag, want ik ga regelmatig rust nemen. Eerste keer meerijden in een toerrit, wel erg veel zin in. :)
Meerijden alleen of met een groepje? Want in veel toertochten wordt er gewoon in kleine groepjes gestart en kom je soms hele stukken niemand tegen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Sander schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Meerijden alleen of met een groepje? Want in veel toertochten wordt er gewoon in kleine groepjes gestart en kom je soms hele stukken niemand tegen ;-)
Wat ik bedoel is dat het een georganiseerde toertocht is. Ik ga alleen, maar ze verwachten 1200+ man, dus helemaal alleen rijden zal niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:17
nare man schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:58:
Ik heb de T_equipe net ook binnen gekregen en ik ben blij dat ik een S heb besteld. Hij past mooi, strak, maar niet oncomfortabel strak. Genoeg ruimte ook in de bretels als je voorover zit. Ik had zeker geen M moeten hebben.

Ik ben ook 178 en ongeveer 68-69 kg.
Als je op de site van Assos kijkt naar de Equipe Evo staat daar een maattabel met gewicht, lengte en taille. Taille heb ik S, gewicht M en lengte L. Uiteindelijk een M genomen, en had eerder een S dan een L gepast als ik t zo zie (1m85, 74kg).

Heb trouwens flink zitten pingelen bij Farsports voor een set 50mm carbon met dtswiss 240s naven, en ze van 915 naar 809 dollar inclusief douanekosten afgekocht gekregen. Dat kan dus ook, wel goed om te weten als je in t verre oosten wielen bestelt.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoffa op 29-06-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Stoffa schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:06:
[...]

Als je op de site van Assos kijkt naar de Equipe Evo staat daar een maattabel met gewicht, lengte en taille. Taille heb ik S, gewicht M en lengte L. Uiteindelijk een M genomen, en had eerder een S dan een L gepast als ik t zo zie (1m85, 74kg).

Heb trouwens flink zitten pingelen bij Farsports voor een set 50mm carbon met dtswiss 240s naven, en ze van 915 naar 805 dollar inclusief douanekosten afgekocht gekregen. Dat kan dus ook, wel goed om te weten als je in t verre oosten wieken bestelt.
Ik heb een XL had eigenlijk beter een L kunnen pakken. Zit ietsjes los bij de benen, maarja die groeien nog wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Mirved schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Ik heb een XL had eigenlijk beter een L kunnen pakken. Zit ietsjes los bij de benen, maarja die groeien nog wel ;-)
Ja heb hetzelfde, als ik rechtop sta in de broek golft de stof van de pijpen aan de onderkant iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hoppa! schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:16:
[...]

De shirts vind ik ook niet zo geweldig. Die heb ik dan ook niet, heb alleen de broeken. Mijn shirts komen allemaal van Aliexpress. Als je een beetje weet waar je moet kijken heb je meer dan prima kwaliteit, voor onder de € 20,00. Ik heb ooit eens een shirt van € 70,- gekocht, dat voegt echt letterlijk niets toe aan je fietsgenot.

Maar goed, ik hecht niet zoveel waarde aan het uiterlijk van sportkleren. Daarbij worden mijn sportkleren 2 tot 3x in de week uitgewassen en ik ervaar weinig onderscheid in slijtage tussen duur en goedkoop. Broeken van de Decathlon slijten echt niet harder dan een Rogelli omdat ze goedkoper zijn.
Waar moet je dan kijken? Ik wil best eens een shirtje van € 20,- proberen maar vind het wel erg lastig wat nou wel fatsoenlijk is, en wat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:43
Zomaar een open vraagje: Wat vinden de dames en heren op basis van de beperkte informatie van de Thesis OB1? Ok, niet zomaar: Ik zou graag mijn racefiets en 29 MTB te combineren in een hippe gravelbike. Grootste deel van de tijd rij ik verhard maar ik vind het ook wel fijn om af en toe eens het bos in te duiken en het zal mijn (bijna) dagelijkse woon-werkverkeer fiets worden. Het liefst ga ik proefrijden maar dat wordt wat lastig in dit geval. Canyon heeft volgens mij ook een verkoopmodel rechtstreeks aan consumenten maar zij hebben wel een tevredenheidsgarantie.

Wat ik zoek is een fiets waar ik lekker langere afstanden op kan doortrappen, niet een al te extreme zit, en leuk om het bos mee in te duiken. Ben benieuwd wat de meningen zijn en of het de gok waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennart95
ZieMaar! schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:26:
[...]

Waar moet je dan kijken? Ik wil best eens een shirtje van € 20,- proberen maar vind het wel erg lastig wat nou wel fatsoenlijk is, en wat niet...
Ikzelf heb meerdere shirts van Racmmer via Aliexpress. Heerlijke shirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:28

Pelle

🚴‍♂️

Stoffa schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:06:
Heb trouwens flink zitten pingelen bij Farsports voor een set 50mm carbon met dtswiss 240s naven, en ze van 915 naar 809 dollar inclusief douanekosten afgekocht gekregen. Dat kan dus ook, wel goed om te weten als je in t verre oosten wielen bestelt.
Klinkt interessant; wat weegt zo'n setje incl. velglint e.d.?
Ik ben al een tijdje aan het azen op de Flechtwerk wielen van Bikecomponents, maar van de aangekondigde nieuwe voorraad in voorjaar 2018 is niks terechtgekomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:32

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Equator schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Wat ik bedoel is dat het een georganiseerde toertocht is. Ik ga alleen, maar ze verwachten 1200+ man, dus helemaal alleen rijden zal niet gebeuren.
"verwachten" ;) ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt maar uiteindelijk is alles zo verspreid dat je toch alleen fietst. Maar scheelt enorm als je met wat meer mensen samen kunt fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:32

Shadow_Agent

Lennart95 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:36:
[...]

Ikzelf heb meerdere shirts van Racmmer via Aliexpress. Heerlijke shirts.
verschrikkelijke designs :X Wel lekker goedkoop, moet zeggen dat ik shirts van 100 euro ook belachelijk vind. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Shadow_Agent schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:19:
[...]

verschrikkelijke designs :X Wel lekker goedkoop, moet zeggen dat ik shirts van 100 euro ook belachelijk vind. _/-\o_
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dnL5wRt

Deze heb ik onder andere. Die is wel subtiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Die is best cool inderdaad...en dat voor € 11,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Pelle schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:01:
[...]

Klinkt interessant; wat weegt zo'n setje incl. velglint e.d.?
Ik ben al een tijdje aan het azen op de Flechtwerk wielen van Bikecomponents, maar van de aangekondigde nieuwe voorraad in voorjaar 2018 is niks terechtgekomen helaas.
Velglint is er niet, heb gekozen voor de tubeless ready versie zonder spaakgaten (ga ze overigens wel gewoon met buiten en binnenbanden rijden). Zonder spaakgaten schijnt zo'n wiel weer wat stijver te worden, hoewel ik de eerste ben om toe te geven dat dat waarschijnlijk de marketingmachine at work is.

Het gewicht wordt door FS geschat op 1560 gram. Is zwaarder dan nodig doordat de velg 25mm breed is ipv 23, de velghoogte 50mm is en de naven ook zeker lichter hadden gekund (maar wel bombproof kwaliteit zijn).

Zou je de wielen in 23mm nemen, 38mm velghoogte en Bitex naven (licht, kwalitatief, maar niet geweldig bestand tegen regen), dan zouden ze 1410 gram wegen (zie: https://tinyurl.com/ycqongdy).

Op Ali zijn laatstegenoemde wielen incl douane afgekochte shipping zo'n 650 dollar, kun je dus ongeveer 10% vanaf onderhandelen, heb je voor +-500 euro een 1400 gram wielset op je deurmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
nare man schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:59:
Simpel BBB-belletje. Werkt prima en ik ga toch geen 20+ euro betalen voor een fokking fietsbel.

Inmiddels ook de Assos T_equipe EVO gekocht in de aanbieding bij Futurumshop voor 105 euro. Ben heel benieuwd. Die dure crème mogen ze van mij ook houden, ik heb nog een potje eigen Futurumshop-creme staan dat ik ooit eens gratis kreeg bij een grote bestelling en als dat op is gebruik ik wel uierzalf. Kost 4 euro voor zo'n grote pot Bogena en werkt net zo goed als die peperdure Assos-meuk. Overigens gebruik ik die zalf alleen als ik verwacht meer dan vier uur op de fiets te zitten, anders voegt het weinig toe.
Lekker prijsje! :*) Met kortingsbon? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
LuPo schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:47:
[...]

Lekker prijsje! :*) Met kortingsbon? :)
Stoffa schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:20:
Assos deal bij Futurum is terug in verbeterde vorm:

Code FST-BK9SP gebruiken bij https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml voor een Assos T Equipe Evo voor 105 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Hij is nu wel 140 ipv 130, dus 115 totaal ipv 105

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Beste medeforummers!
Ik zie door alle merken en kwaliteitsverschillen eigenlijk het bos niet meer.
Qua materiaal ben ik zeker niet veeleisend, gebruik is puur recreatief.

Hoop dat ik een zetje de goede richting in kan krijgen!
Ik zou voor een euro of 400 een alu racer met Ultegra op marktplaats proberen te scoren denk ik. 10 speed is prima, en goedkoop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Net m'n Assos t.mille binnen gekregen, vanavond maar gelijk even uitproberen. Maar dat doosje van Assos alleen al waar het in zit 8) heb m'n kleding nog nooit in zo'n verpakking ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
marijnvtg schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:29:
Net m'n Assos t.mille binnen gekregen, vanavond maar gelijk even uitproberen. Maar dat doosje van Assos alleen al waar het in zit 8) heb m'n kleding nog nooit in zo'n verpakking ontvangen
Heb er nu twee van. Heerlijke broek. Wel benieuwd of zo'n t_equipe evo nog beter is, maar toen hij gisteren weer wat duurder geworden was, vond ik het voorlopig wel even goed. Overigens wel benieuwd wat jij er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Lennart95 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:42:
[...]
Heb er nu twee van. Heerlijke broek. Wel benieuwd of zo'n t_equipe evo nog beter is, maar toen hij gisteren weer wat duurder geworden was, vond ik het voorlopig wel even goed. Overigens wel benieuwd wat jij er van vindt.
Dat was gisteren ook bij mij de drempel tussen de mille en de evo. Met die korting bij futurum gekozen voor de mille en een setje ondershirts (was ook nodig). ipv een nog betere(?) broek

[ Voor 4% gewijzigd door Rhain op 29-06-2018 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Doe graag mee met het rondje, maar 30 kmh wordt met zon route wel wat vlot. Ik rijd 100 km solo met ruim 30. 130 tot 200 wel ervaring mee (solo) maar dan op rustige toersnelheid. Als het te snel gaat haak ik halverwege wel af, maar als het me lukt dan zijn jullie aansluitend ook van harte welkom om bij ons een pilsje te pakken. Woon letterlijk op 2km van het startpunt....

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
Joba schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:49:
Doe graag mee met het rondje, maar 30 kmh wordt met zon route wel wat vlot. Ik rijd 100 km solo met ruim 30. 130 tot 200 wel ervaring mee (solo) maar dan op rustige toersnelheid. Als het te snel gaat haak ik halverwege wel af, maar als het me lukt dan zijn jullie aansluitend ook van harte welkom om bij ons een pilsje te pakken. Woon letterlijk op 2km van het startpunt....
Dan kun je waarschijnlijk ook prima bij benen. Dat pilsje is altijd een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09

McMiGHtY

- burp -

Lennart95 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:31:
Heb de datumprikker ingevuld. Twijfel nog wel, aangezien tot nu toe mijn langste rit 135 is, maar lijkt me wel gaaf
Mijn langste rit is 170km..maar ook ik twijfel..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Even terugkomend op de broeken.. welke waren d'r nou waar in de aanbieding?
Ben al even aan he tzoeken maar kan het niet vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door McMiGHtY op 29-06-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
McMiGHtY schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:11:
Even terugkomend op de broeken.. welke waren d'r nou waar in de aanbieding?
Ben al even aan he tzoeken maar kan het niet vinden.
De Assos t_equipe evo. Neem aan dat je op die broek doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, en d'r was ook iets met een rapha broek..

De assos iig gevonden bij Futurum.
update.. een euro goedkoper bij Salden

[ Voor 19% gewijzigd door McMiGHtY op 29-06-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Dit is ook wel weer een dealtje hoor:

https://www.futurumshop.n...at-zwart-rood-heren.phtml

Sidi Shot 255 euro met de welbekende kortingscode FST-BK9SP (je moet alleen wel met zwart rood uitkunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

Futurumshop eigen merk komt ook in doosjes. Iets minder chique dat dan weer wel. Vond het een fijne broek, zeker voor de 105 euro echt wel superfijn te noemen (weet niet of ik er 140 of zelfs 180 euro voor over zou hebben).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
Nou ik toch wat serieuzer ga fietsen ben ik aan het kijken voor een nieuwe helm en bril.

Qua helm zoek ik vooral een helm die de nodige verkoeling geeft aangezien ik nogal transpireer. Ik heb al zo'n mutsje gekocht om dit wat dragelijker te maken, maar ook die begint op warme dagen en/of bij flinke inspanning na een klein uurtje te druppelen. Na verschillende stukken gelezen te hebben, neig ik naar een helm met MIPS. Op dit moment is de Giro Cinder voor een mooie prijs te verkrijgen bij Mantel. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze helm? Ervaringen, tips of andere overwegingen? De prijs van zo'n 100 euro is mooi, indien niet nodig hoeft het wat mij betreft niet veel hoger.

Qua bril moet deze op sterkte te maken zijn, omdat ik brildragend ben. Bovendien rijd ik op dagen als vandaag altijd met een zonnebril. Photochromatic lijkt me daarom wel handig, dan hoef ik niet met lenzen te wisselen. Ik weet alleen niet hoe donker zo'n bril bij zonnig weer wordt. Is het voldoende contrast en vergelijkbaar met een zonnebril of duidelijk minder? En is dat storend?
Een minimalistische bril als de Radar EV van Oakley vind ik mooier dan een met een groot aanwezig frame. Iemand hier ervaring mee? Ook bij brillen geldt dat het niet te gek hoeft te worden qua prijs.
Kun je bij dit type de lens zelf slijpen of moet er zo'n voorzetlensje op sterkte in, waardoor alsnog je gezichtsveld afneemt?

Dank alvast voor het delen van jullie ervaringen!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als je een Oakley op sterkte wil.. schrik niet van de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
McMiGHtY schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:55:
Als je een Oakley op sterkte wil.. schrik niet van de prijs...
Ik heb vorig jaar nieuwe glazen in mijn RayBan laten zetten. Dat was €25 per glas inclusief glas. Als ik zelf het glas aanlever, dan moet ik voor het op sterkte maken toch voor hetzelfde geld wel klaar kunnen zijn? Uiteraard moet de aanschaf er nog bij, maar de Radar EV die ik op het oog had was 'slechts' 140. Ik hoopte dus voor 200 wel rond te zijn. Miscalculatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Heb het laatst bij de Oakley winkel in Amsterdam gevraagd..zou voor mij op ruim 500 eu komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
McMiGHtY schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:26:
Heb het laatst bij de Oakley winkel in Amsterdam gevraagd..zou voor mij op ruim 500 eu komen..
Oeps...
Andere suggesties die voldoen aan kwaliteit/glas zelf op sterkte (geen clip on)/photochromatic, maar dan gunstiger geprijsd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik niet..ik heb een clipon in gebruik en bevalt opzich goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
McMiGHtY schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:33:
Ik niet..ik heb een clipon in gebruik en bevalt opzich goed.
Met excuses voor de slowchat...

De glazen van fietsbrillen worden steeds groter zodat je niet tegen de rand aan kijkt. Ik had het idee dat je juist met clip on wel weer tegen de rand (van je clip on) aan gaat kijken en je dus maar een zeer beperkt gezichtsveld overhoudt. Is dat niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Clipon zit redelijk dicht bij je ogen, dus dat valt opzich mee.

Ik zie op Ali (bijv.) al redelijk wat modellen waar een clipon bijgeleverd word, moet alleen nog is her en der informeren of de opticiens hier een glas in kunnen plaatsen. (Dan heb ik weer hippe sportbril)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Siroko.
Er is een bril naar me onderweg, heb nog wel een kortingslink mocht dat nodig zijn, 30%

edit: niet mijn link van van een NL elite rijder zijn facebook
https://www.siroko.com/?u...gn=verkuijl&type=verkuijl

[ Voor 45% gewijzigd door Simbob op 29-06-2018 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dat doen ze echt goed hè. Je hebt meteen het gevoel dat het z'n geld meer dan waard is als je die doos ziet.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ncornelisse schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:52:
Siroko.
Er is een bril naar me onderweg, heb nog wel een kortingslink mocht dat nodig zijn, 30%

Die vind ik ook wel hip (hej een jasper linkje), maar die worden geleverd zonder clipons..en zijn ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:17
ncornelisse schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:52:
Siroko.

Welke heb je besteld als ik vragen mag? Ben zelf ook zoek naar een nieuwe bril en neig dan naar een K2 the runner. Al twijfel ik een beetje over de tint van de lenzen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:27
Ik heb nu maar eens een Brooks B17 Imperial Narrow zadel besteld, van leder. Voordeel van leer is dat het naar je kont gaat staan. Ik ga er van uit dat het probleem hiermee weg moet gaan. Iemand toevallig ook ervaringen met leren zadels?
Ja best wel. Ik zwoor bij leren Brooks zadels. Ze zitten heerlijk (het ene model past me beter dan het andere) en zien er geweldig uit op stalen rossen.

Helaas heb ik dit jaar wat slechte ervaringen gehad. Tot twee keer toe ben ik verrast door flinke regenval onderweg en in beide gevallen is dat een flinke aanslag geweest voor de (twee verschillende) zadels. Ze zijn flink uitgerekt en daardoor doorgezakt. Daar is eniszins in voorzien: er zit een stelbout aan waarmee je het zadel kunt oprekken, maar het aanbevolen kwart-slagje deed niets. Ik heb minstens 8 slagen moeten doen voordat ze weer enigzsins hun oorspronkelijke vorm terugkregen.
De eerste geef ik mezelf de schuld van: te weinig onderhoud gepleegd (invetten aan de onderzijde) in de afgelopen drie jaar. Hierdoor is het leer uitgedroogt en kan het water gaan opsponzen, zeker als dat rijkelijk door het achterwiel omhoog wordt gesproeid.
Wijs geworden door dit incident heb ik mijn andere zadel (na twee jaar geen onderhoud) weer eens lekker in het vet gezet. Een maand of twee later hetzelfde verhaal: hoosbui, weg model.
Nou was dit exemplaar een zadel dat een (limited edition) print heeft, en juist op de plaatsen waar het leer verdunt is, is de rekking maximaal.

Lang verhaal, maar de moraal voor jou (en voor mij, want ik ga het toch nog eens proberen :) ):
* Zorg dat het zadel aan de onderzijde goed ingevet is. Het moet domweg water afstoten
* doe er iets van een ass-saver of eeen maatgemaakt stuk plestic onder om sproei van je achterwiel tegen te gaan.
* blijf weg van Limited Edition zadels als je er werkelijk op wilt gaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
maar als het me lukt dan zijn jullie aansluitend ook van harte welkom om bij ons een pilsje te pakken.
Aldus de man die de complete 200 km geen kopwerk meer hoeft te doen O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 19:48
Hoppa! schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:25:
[...]

Als je zoveel fietsen hebt en MTB-er, dan verwacht ik dat je zelf wel wat kunt qua onderhoud?

In dat geval zou ik op Marktplaats gaan zoeken naar een aluminium frame met Tiagra of 105 groep. Dan heb je een wat ouder beestje, maar wel een goede basis om jarenlang plezier te hebben met beperkte investeringen.

Giant Defy, of iets dergelijks. Of iets van Trek. In ieder geval een degelijk model dat zich bewezen heeft.

In die prijsklasse een nieuwe racer zou ik niet aan beginnen, dan zit je echt in de absolute bodem te wroeten en kun je beter, zoals hierboven vermeld, een setje racewielen kopen voor één van je huidige fietsen.
ik kan lekker rommelen, laten we het daarop houden ;). Mijn pa kan echt kwalitatief goed sleutelen dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
De giant Defy kwam ik inderdaad een aantal keer tegen en is qua design ook wel bij de tijd. Thnx voor je tip ik ga eens speuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Fanatix schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:31:
[...]

Welke heb je besteld als ik vragen mag? Ben zelf ook zoek naar een nieuwe bril en neig dan naar een K2 the runner. Al twijfel ik een beetje over de tint van de lenzen.
K2 Iceland heb ik besteld. De bril is verzonden vanuit Spanje en ligt nu ergens in Dld. Deze zal volgende week wel bezorgd worden.

Zelf heb ik al 2 Oakley’s, maar de glazen krassen me veel te snel. Voor de rest topbrillen.
Ook nepperts geprobeerd, maar de diepte was erg slecht en zwarte objecten zoals putdeksels werden glinsterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 15:46
Vandaag mijn Wahoo Element Bolt opgehaald. Echt compleet anders fietsen! Zo ongelooflijk makkelijk in gebruik en de functionaliteit is behoorlijk. Mensen nog do's en don'ts wat betreft gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Reeker schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:52:
Vandaag mijn Wahoo Element Bolt opgehaald. Echt compleet anders fietsen! Zo ongelooflijk makkelijk in gebruik en de functionaliteit is behoorlijk. Mensen nog do's en don'ts wat betreft gebruik?
Do: Routes maken met Strava, RidewithGPS, Komoot enz.
Don't: In de app van Wahoo zeggen dat je ergens naar toe moet en 'm dan zelf de kortste route laten bepalen

* coelho had vanavond ineens een klein grindpad wat 2km verder over ging in een los zand pad van nog eens 1km. Ik voelde me als een kruising tussen Sven Kramer en Matthieu vd Poel :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
coelho schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:58:
[...]

Do: Routes maken met Strava, RidewithGPS, Komoot enz.
Don't: In de app van Wahoo zeggen dat je ergens naar toe moet en 'm dan zelf de kortste route laten bepalen

* coelho had vanavond ineens een klein grindpad wat 2km verder over ging in een los zand pad van nog eens 1km. Ik voelde me als een kruising tussen Sven Kramer en Matthieu vd Poel :( :X
Hahaha handig! Viel me inderdaad al op dat de Wahoo routes erg bot zijn. Gewoon dwars erdoor en nergens omheen. Net even met Ridewithgps gespeeld en dat gaat echt verassend makkelijk! Thanks voor de tip, morgen even 80 km woon/werkverkeer wegstampen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
+1 voor @coelho

Ik fiets graat wat verschillende rondjes, nu om en nabij de 40-60km groot. Dat zijn de relaxte wegen e.d. Als ik afspreek bij iemand tussendoor koffie te drinken e.d. dupliceer ik de route in Strava, plak er een stukje tussen en sync deze met de Bolt. Na afloop verwijderen (of niet) en je kan perfecte rondjes maken en je afspraken / doelen / aanpassingen per keer makkelijk doorvoeren.

Verder heb je geen TBT (turn by turn) met Strava, maar heb ik zelf niet nodig. Zou mooi zijn als het er ooit komt, maar ga geen twee tools in de lucht houden (sync al alle activities naar Strava).

Tot slot even je pages customizen naar wens. Voor het platte Nederland heb ik de 1e page aangepast, de hoogte page uitgeschakeld en de navigation page voorzien van snelheid + afgelegde afstand. Alles in te stellen naar wens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
mithras schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:21:
[...]
+1 voor @coelho

Ik fiets graat wat verschillende rondjes, nu om en nabij de 40-60km groot. Dat zijn de relaxte wegen e.d. Als ik afspreek bij iemand tussendoor koffie te drinken e.d. dupliceer ik de route in Strava, plak er een stukje tussen en sync deze met de Bolt. Na afloop verwijderen (of niet) en je kan perfecte rondjes maken en je afspraken / doelen / aanpassingen per keer makkelijk doorvoeren.

Verder heb je geen TBT (turn by turn) met Strava, maar heb ik zelf niet nodig. Zou mooi zijn als het er ooit komt, maar ga geen twee tools in de lucht houden (sync al alle activities naar Strava).

Tot slot even je pages customizen naar wens. Voor het platte Nederland heb ik de 1e page aangepast, de hoogte page uitgeschakeld en de navigation page voorzien van snelheid + afgelegde afstand. Alles in te stellen naar wens :)
Thanks kerel! Goede tips. Nu ben ik al aan het stoeien geweest met die pagina's alleen kan deze dork er niet uitkomen hoe hij bijvoorbeeld wattage etc weghaalt. Kan jij dit uitleggen? Heb het in de app als op het apparaat geprobeerd alleen kwam er niet uit..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39
Leuk stukje over het rijden in groepsverband / peloton:
https://www.deingenieur.n...-meer-energie-dan-gedachthttps://www.deingenieur.n...-meer-energie-dan-gedacht
Wielrenner in de groep bespaart dus veel meer energie dan tot nu toe werd aangenomen.
Wie had ook alweer aangeboden om bij de 200 km toertocht al het kopwerk te doen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb hem nu ook een week, ik herken helemaal wat je zegt, heel eenvoudig! Ik heb rwgps gebruikt voor de routes, zodat ik tbt navigatie heb en vind dat prima werken! Ben ook blij met de snelheidssensor, is toch echt veel nauwkeuriger dan gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Heb je ook cappuccino, Gingerbeer (niet van sweppes) of chocomelk? Ben niet zo'n bier drinker, zeker niet als ik nog naar huis moet fietsen.

100km met 30 gemiddeld in je eentje is al best netjes.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:53

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Eerste valpartij is daar, gisteren noodstop moeten maken en half over de kop gegaan, val opgevangen met mijn rechterhand, Fiets opgelapt, lichaam leek allemaal in orde en verder naar huis gefietst. Adrenaline is een bitch, na 10 minuutjes rustig worden op de fiets begon mijn elleboog toch wel pijn te doen. Toen maar naar huis gebeld en me op laten halen. Huisartsenpost gebeld en daar gezellig de hele avond doorgebracht, foto's maken, wachten op de arts. Uiteindelijk om 22:00 naar huis met een scheurtje in mijn elleboog :(

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:47

sapphire

Die-hard pruts0r

coelho schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:52:
Nou ik toch wat serieuzer ga fietsen ben ik aan het kijken voor een nieuwe helm en bril.

Qua helm zoek ik vooral een helm die de nodige verkoeling geeft aangezien ik nogal transpireer. Ik heb al zo'n mutsje gekocht om dit wat dragelijker te maken, maar ook die begint op warme dagen en/of bij flinke inspanning na een klein uurtje te druppelen. Na verschillende stukken gelezen te hebben, neig ik naar een helm met MIPS. Op dit moment is de Giro Cinder voor een mooie prijs te verkrijgen bij Mantel. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze helm? Ervaringen, tips of andere overwegingen? De prijs van zo'n 100 euro is mooi, indien niet nodig hoeft het wat mij betreft niet veel hoger.

Qua bril moet deze op sterkte te maken zijn, omdat ik brildragend ben. Bovendien rijd ik op dagen als vandaag altijd met een zonnebril. Photochromatic lijkt me daarom wel handig, dan hoef ik niet met lenzen te wisselen. Ik weet alleen niet hoe donker zo'n bril bij zonnig weer wordt. Is het voldoende contrast en vergelijkbaar met een zonnebril of duidelijk minder? En is dat storend?
Een minimalistische bril als de Radar EV van Oakley vind ik mooier dan een met een groot aanwezig frame. Iemand hier ervaring mee? Ook bij brillen geldt dat het niet te gek hoeft te worden qua prijs.
Kun je bij dit type de lens zelf slijpen of moet er zo'n voorzetlensje op sterkte in, waardoor alsnog je gezichtsveld afneemt?

Dank alvast voor het delen van jullie ervaringen!
Ik heb nog een €10 kortingscode voor Futurum als je de Cinder daar wilt bestellen ?
djlinsen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:38:
Eerste valpartij is daar, gisteren noodstop moeten maken en half over de kop gegaan, val opgevangen met mijn rechterhand, Fiets opgelapt, lichaam leek allemaal in orde en verder naar huis gefietst. Adrenaline is een bitch, na 10 minuutjes rustig worden op de fiets begon mijn elleboog toch wel pijn te doen. Toen maar naar huis gebeld en me op laten halen. Huisartsenpost gebeld en daar gezellig de hele avond doorgebracht, foto's maken, wachten op de arts. Uiteindelijk om 22:00 naar huis met een scheurtje in mijn elleboog :(
Nasty :(
Veel beterschap dan maar !

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen van een sleutelbeen breuk...

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je echt alles weer kon doen?

Ik heb nu 7 weken na dato denk zo'n 85~90% van m'n bewegingsvrijheid weer terug maar sommige dingen blijven lastig ook kwa pijntjes. Kwestie van door oefenen en dan komt het goed of zou dat in dit stadium al over moeten zijn?

Ik kan bijna alles in principe op wat aparte dingen na. Autorijden word na een tijdje pijnlijk in m'n schouderblad, breuk is nog wat gevoelig, op die schouder liggen is echt heel onprettig nog en duwde mezelf van de week zittend op m'n kont omhoog met beide armen om te gaan staan en dat was...zeker geen succes :(
Kan wel al gewoon met de kleine spelen, tassen tillen en uurtje fietsen (MTB flink voorover) al red ik de duur/intensiteit/kracht nog niet van voorheen maar dat gaat steeds beter.

/onzekeremodusuit

[ Voor 34% gewijzigd door sapphire op 30-06-2018 10:50 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Geen breuk in sleutelbeen, wel pezen door/afgescheurd. Na zo'n 4-5 weken relatief pijnvrij, na 10-12 weken volledig pijnvrij. Nu een jaar later nog altijd momenten dat het voelt dat het niet helemaal 100% goed zit. Dat laatste zal ook altijd wel zo blijven helaas.

Mijn tip, als het niet goed voelt, gewoon terug naar de huisarts! Beter nu goed na laten kijken en eventueel verder herstellen dat over x aantal jaar toch nog steeds er last van hebben door verkeerd/beperkt herstel nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Vraagje, ik ben nogal lang (2 meter) maar niet zo breed (borstomtrek 102 cm). Wil nu een mouwloos shirtje kopen voor in zuid frankrijk (ik weet het, voldoet niet aan de velominati, maar heb ook al een fietsbel, dus...). Iemand ervaring met merken die wat langer vallen? Heb nu castelli (L), maar die valt aan de voorkant maar net over de broekrand....
joint_me schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Heb je ook cappuccino, Gingerbeer (niet van sweppes) of chocomelk? Ben niet zo'n bier drinker, zeker niet als ik nog naar huis moet fietsen.

Tuurlijk, allemaal te regelen. Ik zal vooraf nog wel even bij de deelnemers de wensen inventariseren. Misschien nog een lekkere pastasalade om beetje bij te vullen. :) En om een eerdere opmerking te ontkrachten, is geen actie om kopwerk te ontkomen >:) Maar ik zie in de datumprikker een paar kanonnen bij staan waar ik graag liever achter dan voor rijd :9 .

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Datumprikker ook ingevuld, maar het veld ziet er verdeeld uit. Dus wordt er gekozen voor de meeste deelnemers of de sterkste ruggen om achter te schuilen? :P

@djlinsen Balen man, wat is de schade een dag later? Beetje kunnen slapen en goed opgestaan? Had gisteren een bijna val, maar gelukkig heb ik katachtige reflexen die nog altijd goed werken. Bijna met 45km/u achterop een auto, die zo ineens midden op de rijbaan stil moest gaan staan om te kijken waar die nu toch heen moest. Flink remmen, een halve stoppie en een snelle boog er omheen, zonder op iets of iemand anders te klappen en ik kon weer verder. Vanaf toen ook alles relaxed gedaan, zonder enig risico 8)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:47

Galois

1811 - 1832

joint_me schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Ja, dat viel mij gisteren ook tegen. Ben (alleen) 120 km naar het oosten gefietst (weekend weg). Doel was 32 kmh gemiddeld. Sowieso wel een scherp doel voor mij, maar helaas door noord-noordoosten wind, 31 kmh geworden.

Morgen weer terug, dan oostenwind kracht 4 voorspeld. Dan moet die 32 wel lukken 8)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb de datumprikker ook maar ingevuld. Ziet er uit als een prima rit!
Ik heb nu zelf tweemaal een lange rit van 165km en 154km (zelfde route maar ik was kapot :+) gedaan, 28.5 en 30.4 gemiddeld. (Kleine opmerking dat ik pas sinds eind juli 2017 fiets, had daarvoor in begin juli één keer op de fiets gezeten maar vanwege een gekneusd borstbeen heb ik dat na 20km fietsen voor gezien gehouden).

De komende tijd eerst even hardlopen in Zwitserland, daarna fietsvakantie in de Vogezen met mijn vereniging, ik heb zin in deze zomer!

[ Voor 25% gewijzigd door Pimorez op 30-06-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Vandaag midden op de dag van Amersfoort naar Rijswijk ZH gereden. Wat een warmte. Niet eens zozeer echt snikheet ofzo, het kan veel warmer, maar warm genoeg om de inspanning na 60km te moeten temperen. Toch met 33,2gem de oversteek gemaakt maar ik had er stiekem meer van verwacht gezien de wind. Gelukkig had ik ook wind mee want dit maakte het na 60km nog behoorlijk draaglijk om zonder veel moeite er alsnog wel redelijk snel vanaf te zijn :P

Ik zal morgen nog eens koekeloeren naar de inschrijvingen. Vanmiddag Leek er een wat grote voorkeur voor de meesten voor half augustus. Maar misschien kan het ook in 2en. Als ik het goed zag kon er vanuit de aanmeldingen op 1 dag een nieuwe "groep" gemaakt worden oid, dus daar zal ik eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Pimorez schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:59:
...
Ik heb nu zelf tweemaal een lange rit van 165km en 154km (zelfde route maar ik was kapot :+) gedaan, 28.5 en 30.4 gemiddeld. (Kleine opmerking dat ik pas sinds eind juli 2017 fiets, had daarvoor in begin juli één keer op de fiets gezeten maar vanwege een gekneusd borstbeen heb ik dat na 20km fietsen voor gezien gehouden).
...
Netjes man. Ik heb laatst een keer een ronde solo +-115km met 30km/u gereden en vond dat al een hele prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 17:21
Vandaag ff gekeken wat er mogelijk is bij de heuvelrug, veluwe.
Jan Janssen Classic 150km gereden. (en daarna door naar huis gefietst)
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/FxgAyUcy2DDbubwsGF2mRiV5oJU7HYc3GaWXzE-oF6s-2048x1152.jpg

Paar keer iemand in m'n wiel gehad, maar die was ik dan bij het volgende klimmetje alweer kwijt.
En ja bij de meet zal ik iets scocialer tempo rijden ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Hans Struijk bijna failliet, sluit winkels per 1 juli... :(
Het gaat crescendo met de verkoop van elektrische fietsen. Maar fietsenketen Hans Struijk profiteert niet mee. De Amsterdamse keten staat op omvallen, de drie zaken in de stad (Amsterdam) op het punt te worden gesloten.

De keiharde strijd op de e-bikemarkt moest wel slachtoffers gaan maken. Met kapitale marketingmacht profileren webverkopers Stella en het Amsterdamse IBG zich op de markt voor elektrische rijwielen, de traditionele fietsenbranche wegdrukkend.

Hans Struijk, met in heel Nederland zestien vestigingen, kan die concurrentieslag niet meer aan. Gisteren werd betalingsuitstel aan het bedrijf verleend. De surseance is aangevraagd door de Belastingdienst en fietsfabrikant Trek. Of de schuldbescherming soelaas zal bieden, is onduidelijk. De bewindvoerder geeft nog geen commentaar. Vaak draait een surseance uit op een faillissement. Het personeel is al anderhalve maand niet meer betaald.
Bron: https://s.parool.nl/s-a4600701/ & https://nieuwsfiets.nu/20...gaat-vestigingen-sluiten/

Wel jammer dat er weer een zaak omvalt, maar moet wel zeggen dat ik ze behoorlijk prijzig vond qua losse onderdelen en servicekosten.

Op http://www.hansstruijkfietsen.nl/ is alleen deze afbeelding te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.hansstruijkfietsen.nl/images/HSF.jpeg

[ Voor 78% gewijzigd door JorisM op 01-07-2018 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 17:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Sinds wanneer is Stella 'een webwinkel' :?

Ze hebben gewoon winkels, en aardig wat ook :+

@la_fusion Geen idee of het niet goed gaat, heb geen vergelijkingsmateriaal :+
Zolang er vooruitgang in blijft zitten heb er vertrouwen in. Gisteren heel veel met de kleine gedaan, veel tillen en gek doen maar dat voel ik vanmorgen dan wel zeg....machtig :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
Ik heb jaren MTB gereden en na 5 jaar pauze ben ik sinds januari terug herbegonnen.
Abo Zwift met de MTB en al aardig wat kilometers achter de rug.

Ik ben ondertussen hersteld van een operatie en rij dus nog maar pas buiten.

Nu merk ik dat mijn hartslag indoor makkelijk 20-30 slagen lager ligt dan outdoor.
Ik heb helaas geen powermeter outdoor, maar naar mijn gevoel lever ik dezelfde kracht.
In Zwift krijg ik mijn hartslag met veel kracht maar net boven de 150, outdoor gaat dit zonder moeite.
Outdoor heb ik geen last van mijn benen, in Zwift lijken mijn benen de beperkende factor.
Als ik in Zwift op hartslag (bvb interval) train, dan moet ik regelmatig de benen stil houden omdat ze verzuurd raken.

Ik drink even veel indoor als outdoor.
Heb ook niet de indruk dat ik outdoor meer last heb van de warmte.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
sapphire schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:14:
Sinds wanneer is Stella 'een webwinkel' :?

Ze hebben gewoon winkels, en aardig wat ook :+
Volgens mij had je eerst maar 1 winkel. Ze hebben wel een goed marketing apparaat......

Toch zie je steeds meer van die Stella winkels, maar ook Giant en Cube stores..

Vraag me toch af hoe dat zit, stonden ze op randje van omvallen en is de importeur/fabrikant ingesprongen?
In de autowereld zie je ook steeds meer dat de importeur een vinger in de pap krijgt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
BlackShadow schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:11:
Ik heb jaren MTB gereden en na 5 jaar pauze ben ik sinds januari terug herbegonnen.

Nu merk ik dat mijn hartslag indoor makkelijk 20-30 slagen lager ligt dan outdoor.
Ik heb helaas geen powermeter outdoor, maar naar mijn gevoel lever ik dezelfde kracht.
In Zwift krijg ik mijn hartslag met veel kracht maar net boven de 150, outdoor gaat dit zonder moeite.
Outdoor heb ik geen last van mijn benen, in Zwift lijken mijn benen de beperkende factor.
Als ik in Zwift op hartslag (bvb interval) train, dan moet ik regelmatig de benen stil houden omdat ze verzuurd raken.

Dat moet je niet willen vergelijken, zie het als 2 losse dingen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
joint_me schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Dat moet je niet willen vergelijken, zie het als 2 losse dingen.
Ik vind het net interessant om te weten waarom er een verschil is in kracht/hartslag verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
BlackShadow schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Ik vind het net interessant om te weten waarom er een verschil is in kracht/hartslag verhouding.
Rolweerstand, bochten, wind, lucht in je band, koeling van het lichaam, etc.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
joint_me schreef op zondag 1 juli 2018 @ 15:36:
[...]

Rolweerstand, bochten, wind, lucht in je band, koeling van het lichaam, etc.
Dat zijn verschillen inderdaad, maar dat verklaart niet waarom mijn hartslag zo laag blijft indoor bij vermoeide benen. Outdoor zijn mijn benen nooit de beperkende factor.

Een power meter voor mijn ritten op de weg zou het beter kunnen verklaren, nu is het puur op gevoel.

[ Voor 12% gewijzigd door BlackShadow op 01-07-2018 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Met wat voor cadans rijdt je wanneer je verzuurt? En zijn dit sprints/veel max versnellingen of een meer statische belasting?

Poging tot simpele uitleg: Wanneer je verzuurt is de kracht te groot om met "trage" spieren te leveren (denk: krachttraining) of lever je anaerobe arbeid doordat de inspanning te hoog is voor aerobe energiebronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:47

Galois

1811 - 1832

Vandaag terug van weekendje weg naar huis: 120 km naar het westen. Met windkracht 3-4, was dat wel lekker fietsen. 32,8 kmh gemiddeld neergezet. Was wel tevreden ook al deed ik de tweede helft m’n best om 33 te halen. Helaas stond de wind de laatste 30-40 km niet meer vol van achteren... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
@BlackShadow klinkt alsof indoor de kunstmatige weerstand hoger is dan de echte weerstand. Waardoor je zoals hierboven aangegeven je spieren anders gebruikt (simpel gezegd kracht training ipv duurtraining)

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Equator schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:57:
Zo, vanmorgen rond 08:00 vertrokken naar Rijsbergen en rond 08:30 gestart met de ronde. Eerste stop was pas bij 48km bij het verzorgingspunt, laatste 35 km was slecht te doen met windkracht 4-5 op de kop. Man met de hamer kwam daar langs. Nog even extra uitgerust en daarna doorgegaan. Samen met een wat oudere dame de laatste kilometers uitgereden.

Resultaat: 102km in 4 uur en 12 minuten. https://www.strava.com/activities/1674341078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

Kloppen je hartslagzones of heb je gegokt?

Mijn ervaring is: hoog D1 of laag D2 krijg ik meer last van benen die niet meer willen dan wanneer ik of laag D1, of hoog D2/D3 rijdt. 20-30 hartslagen kan precies dat verschil zijn. Zou dus kunnen zijn dat je indoor dan net laag D2 zit terwijl je buiten D3 rijdt.

Je zegt "In Zwift krijg ik mijn hartslag met veel kracht maar net boven de 150" bedoel je gewoon dat het veel moeite kost of lukt dat alleen als je zwaar verzet en lage cadans rijdt?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Wanneer neemt Strava de routes op in de Distance Challenges? Ik heb de July geaccepteerd en gisteren 57,9km gereden. Ik zie in de dashboards van de challenges heel veel mensen staan, maar nu (één dag later) sta ik nog op 0km. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
mithras schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:34:
Wanneer neemt Strava de routes op in de Distance Challenges? Ik heb de July geaccepteerd en gisteren 57,9km gereden. Ik zie in de dashboards van de challenges heel veel mensen staan, maar nu (één dag later) sta ik nog op 0km. Hoe kan dat?
Aangezien ik je activity niet kan openen denk ik dat ie op private staat? En dan wordt hij idd niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Sander schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:36:
[...]

Aangezien ik je activity niet kan openen denk ik dat ie op private staat? En dan wordt hij idd niet meegenomen.
Strava zegt idd dat hij niet private mag zijn, maar het "prive" vinkje staat niet aan. Wel had ik "Verbergen op Segment- en Uitdagingenklassementen" aan staan, die heb ik uitgevinkt. Jij ziet hem ws niet omdat ik verbeterde privacy wel heb aanstaan ;) De 10km naar werk vanochtend pakt Strava inderdaad nu mee (thanks!) de 57km van gisteren helaas niet.

/edit: uit de challenge stappen en opnieuw joinen fixt het probleem :)

[ Voor 15% gewijzigd door mithras op 02-07-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

mithras schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:44:
[...]
Strava zegt idd dat hij niet private mag zijn, maar het "prive" vinkje staat niet aan. Wel had ik "Verbergen op Segment- en Uitdagingenklassementen" aan staan, die heb ik uitgevinkt. Jij ziet hem ws niet omdat ik verbeterde privacy wel heb aanstaan ;) De 10km naar werk vanochtend pakt Strava inderdaad nu mee (thanks!) de 57km van gisteren helaas niet.

Eerst zag ik de activiteit ook niet met de melding dat deze niet bestond. Inmiddels zie ik het wel, zonder een instelling van mijn kant te wisselen. Soms heeft Strava er wat moeite mee om de vinkjes goed te laten zien. Heb dat probleem ook wel eens gehad, toen ik in de app een instelling veranderde van privé. Het slotje bleef erbij staan, maar het vinkje was al weg. Dat heeft de tijd zelf opgelost, volgens mij.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Crazy D schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:23:
[...]

Kloppen je hartslagzones of heb je gegokt?

Mijn ervaring is: hoog D1 of laag D2 krijg ik meer last van benen die niet meer willen dan wanneer ik of laag D1, of hoog D2/D3 rijdt. 20-30 hartslagen kan precies dat verschil zijn. Zou dus kunnen zijn dat je indoor dan net laag D2 zit terwijl je buiten D3 rijdt.

Je zegt "In Zwift krijg ik mijn hartslag met veel kracht maar net boven de 150" bedoel je gewoon dat het veel moeite kost of lukt dat alleen als je zwaar verzet en lage cadans rijdt?
Hartslagzones zijn die berekend door mijn garmin dmv max hartslag. Aangezien ik nog maar net begonnen ben heb ik nog geen lactaat test laten doen, in het verleden wel.
Het kost mij veel moeite om mijn hartslag omhoog te krijgen. Ik rij zelden met lage cadans, ook bergop schakel ik terug om vlot te spinnen.
ANdrode schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Met wat voor cadans rijdt je wanneer je verzuurt? En zijn dit sprints/veel max versnellingen of een meer statische belasting?

Poging tot simpele uitleg: Wanneer je verzuurt is de kracht te groot om met "trage" spieren te leveren (denk: krachttraining) of lever je anaerobe arbeid doordat de inspanning te hoog is voor aerobe energiebronnen.
Cadans outdoor en indoor is vergelijkbaar, zit meestal rond de 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
BlackShadow schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Hartslagzones zijn die berekend door mijn garmin dmv max hartslag. Aangezien ik nog maar net begonnen ben heb ik nog geen lactaat test laten doen, in het verleden wel.
Het kost mij veel moeite om mijn hartslag omhoog te krijgen. Ik rij zelden met lage cadans, ook bergop schakel ik terug om vlot te spinnen.

[...]

Cadans outdoor en indoor is vergelijkbaar, zit meestal rond de 80.
Ik weet niet wat voor model trainer je hebt, en heb zelf geen ervaring met trainers, maar het klinkt toch echts alsof je een te zwaar verzet rond moet trappen. Wellicht kan je ergens de weerstand afstemmen op je voorbladen/cassette/wielmaat en is dat niet goed ingesteld?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Prulleman schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Ik weet niet wat voor model trainer je hebt, en heb zelf geen ervaring met trainers, maar het klinkt toch echts alsof je een te zwaar verzet rond moet trappen. Wellicht kan je ergens de weerstand afstemmen op je voorbladen/cassette/wielmaat en is dat niet goed ingesteld?
Ik rij met een Elite Direto, ik zal vanavond eens kijken of ik dat kan wijzigen.
De Trainer difficulty staat minder dan de helft, maar die heeft enkel invloed op bergop merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa

Al eens een goede FTP test gedaan. Ik vermoed dat je ftp niet klopt en je trainer je niet der juiste weerstand voorgeschoteld.
Er van uitgaande dat je binnen op vermogen rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Noxa schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Al eens een goede FTP test gedaan. Ik vermoed dat je ftp niet klopt en je trainer je niet der juiste weerstand voorgeschoteld.
Er van uitgaande dat je binnen op vermogen rijdt.
FTP wordt berekend en ingesteld door Zwift tijdens de ritten. Los van Zwift heb ik geen FTP ingesteld staan.
Ik dacht trouwens dat je FTP enkel gebruikt werd voor workouts? En niet tijdens freeride?

EDIT: mijn huidig ingestelde FTP is de FTP die Zwift berekent tijdens ritten. Ik heb de aparte FTP test in Zwift nooit gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackShadow op 02-07-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
mithras schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:44:
[...]

Kan hem nu ook gewoon zien btw. Komt omdat segment en uitdagingen volgens mij ook ervoor zorgt dat je activities die daaronder vallen gewoon public worden voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
BlackShadow schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:44:
[...]

FTP wordt berekend en ingesteld door Zwift tijdens de ritten. Los van Zwift heb ik geen FTP ingesteld staan.
Ik dacht trouwens dat je FTP enkel gebruikt werd voor workouts? En niet tijdens freeride?

EDIT: mijn huidig ingestelde FTP is de FTP die Zwift berekent tijdens ritten. Ik heb de aparte FTP test in Zwift nooit gedaan.
Je gewicht goed ingevoerd? Dat zou ik nog als enige kunnen bedenken voor een lagere hartslag binnen dan buiten. Meestal is het andersom.
Of heb je je trainer in een ijskoude schuur staan en ben je nu weer voor het eerst in de hitte naar buiten gegaan?

Sowieso is een echte ftp test wel aan te raden als je interval trainingen doet. Laat ook nauwkeuriger zien in welke zones je trapt als je vrij rond fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
Guys, ik heb jullie hulp nodig voor een tijdelijk bergverzet.
Mogelijk kan ik deze maand kort mont Ventoux op, maar ik vrees dat ondanks mijn goede konditie mijn huidige setup niet zo goed zal zijn voor mijn knieen.

[ --[ Wat ik nu heb ]--]
- Compact 50/34
- CS-5700 Cassette 10 speed 12-27
- korte shimano 105 derailleur

[--[ optie 1 ]--]
- (lange) Achterderailleur: Shimano Ultegra 6700 10 Speed 40T 65 euro
- ketting: SHIMANO Ultegra CN-6701 18 euro
- cassette: Shimano Ultegra 6700 10 Speed (12/30) 47 euro

[--[ optie 2 ]--]
- Shimano CS-HG500 10-speed (11-32) 27 euro
- wolf tooth roadlink 25 euro
- ketting: SHIMANO Ultegra CN-6701 18 euro

Aangezien ik niet heel vaak per jaar op een echte berg ben, neig ik zelf naar de goedkope en snelle optie met de Wolf Tooth, maar ik weet niet wat de ervaringen hiermee zijn.

Op de wolf thooth site staat het onderstaande, maar ik weet niet wat er bedoelt wordt met "Not required"

10s Cassette Compatibility:
11-32: Not Required (GS medium cage rear derailleur works)
11-34: Single or double chainring
11-36: Single or double chainring (be sure to not exceed the derailleurs capacity)
11-40: Single or double chainring (be sure to not exceed the derailleurs capacity)
11-42: Not supported

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0230/9291/products/WT-Roadlink-01_1024x1024.jpg?v=1515346846

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik zou beginnen met de 11-32 cassette te kopen en kijken of het misschien al werkt zonder de roadlink. (dat bedoelen ze met not required)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
DDX schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:22:
Ik zou beginnen met de 11-32 cassette te kopen en kijken of het misschien al werkt zonder de roadlink. (dat bedoelen ze met not required)
Dat is wel het proberen waard, zolang ik maar niet groot naar groot schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Storm-Fox schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:33:
[...]

Dat is wel het proberen waard, zolang ik maar niet groot naar groot schakel.
Dat is vooral kwestie van ketting lang genoeg hebben.
Zou zeker wel zorgen dat je groot/groot kan schakelen, even niet opletten en je sloopt van alles omdat je per ongeluk schakelt.
(zeker als je di2 hebt is het per ongeluk knopje indrukken)

Bij mijn rd-6770 ging de 12-30 cassette zonder problemen, alleen de b schroef wat meer indraaien.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 02-07-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
DDX schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:39:
[...]

Dat is vooral kwestie van ketting lang genoeg hebben.
Zou zeker wel zorgen dat je groot/groot kan schakelen, even niet opletten en je sloopt van alles omdat je per ongeluk schakelt.
(zeker als je di2 hebt is het per ongeluk knopje indrukken)

Bij mijn rd-6770 ging de 12-30 cassette zonder problemen, alleen de b schroef wat meer indraaien.
Als ik naar het onderstaande filmpje kijk dan vind ik dat er heel weinig speling is met een 32t casette:

YouTube: 105 5800 short cage derailleur 32t cassette

Zo'n Wolf Tooth geeft volgens mij meer gerustelling als het op de berg heftig wordt.

Pagina: 1 ... 95 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.