Ah dat is natuurlijk ook nog een optie.Sjoewe schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:55:
Als je een excuus zoekt om geld uit te geven, doen
Anders beginnen met alleen een laag voorwiel erbij kopen.
Thx. Indien ik geen zwarte kan vinden doe ik 1 rode nippelCuttingStorm schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:18:
[...]
https://www.bike-componen...rds=easton%20ersatznippel
Zie alleen wel dat zwart lange levertijd heeft.. rood heb je snel binnen
Quod licet lovi, non licet bovi
https://www.strava.com/routes/14020213Noxa schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:14:
200km heuvelrug/posbank, startende vanuit Driebergen/Zeist? Gemiddelde van 30km/u moet haalbaar zijn toch? Zeker met een leuk groepje.
Dit is dan wel vanuit Driebergen gerekend. Dus mensen uit Afoort kunnen nog kiezen om of naar Driebergen te fietsen of via de Doornseweg naar Doorn en daar eventueel in Doorn te meeten. Maar bijna alles zit erin, en paar dingen dubbel
Defensieweg zit er in, altijd leuk die racebaanorange.x schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:01:
[...]
https://www.strava.com/routes/14020213
Dit is dan wel vanuit Driebergen gerekend. Dus mensen uit Afoort kunnen nog kiezen om of naar Driebergen te fietsen of via de Doornseweg naar Doorn en daar eventueel in Doorn te meeten. Maar bijna alles zit erin, en paar dingen dubbel
Volgens mij ok route
[ Voor 3% gewijzigd door joint_me op 27-06-2018 12:32 ]
Hello fellow humans
Alleen daar? 2e keer Amerongen uiteraard ookjoint_me schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:31:
[...]
Defensieweg zit er in, altijd leuk die racebaan, is het daar iedereen voor zichzelf?
Volgens mij ok route
Ja dat is altijd het spelletje. Als je voor een aanbieding een kortingscode moet gebruiken gaat het feest niet door. Veel aanbiedingen vereisen echter geen code, zoals de Assos-aanbieding of de Wahoo-aanbieding.sapphire schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:26:
[...]
Ik heb de laatste rijd dus dat je maar 1 code per keer kunt gebruiken.
Dan hebben ze een aanbieding van x procent korting maar via een code en kan ik mijn x euro korting niet gebruiken
Van het weekend ook met schoenen, 20% via een code maar kon daardoor mijn €10 korting niet gebruiken
@Beavbusi Ik snap het ook niet hoor, na een uur of 4~5 op de fiets ben ik het sowieso zat
Resulteerde dan in een Assos T.Equipe Evo voor 115 euro, en een Wahoo Elemnt Bolt voor 175. Dat zijn echt stuntprijzen waar andere shops niet in de buurt komen imo.
Vorig jaar kocht ik ook 4 Conti S2 banden in de aanbieding, kortingscode eroverheen en ik betaalde per band 27 euro. Was ook erg relaxt
Het is trouwens echt ongelooflijk hoeveel geld ik kwijt ben aan deze fietshobby. Het zo goedkoop mogelijk scoren van de spullen die ik wil is dan ook een soort hobby an sich geworden.
[ Voor 25% gewijzigd door Stoffa op 27-06-2018 13:35 ]
Hmmm ik heb de mijne uiteindelijk voor €199 gekocht (wilde hem sowieso al kopen dus viel nog mee) maar ook toen werkte een €10 code niet.
Desalniettemin hebben ze vaak mooie aanbiedingen en erg goede service
Yep, en bv met schoenen mag je ze ook gebruikt terugsturen als de fit toch niet bevalt. Ook hebben ze winkels waar je kunt gaan passen, en same day delivery.sapphire schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:44:
Hmmm ik heb de mijne uiteindelijk voor €199 gekocht (wilde hem sowieso al kopen dus viel nog mee) maar ook toen werkte een €10 code niet.
Bovenop de Posbank zeker, ook een racebaanorange.x schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:54:
[...]
Alleen daar? 2e keer Amerongen uiteraard ookEn Posbank en en en
Als @DDX ook meegaat dan kunnen we het in ieder geval wel shaken haha.
Altijd eerst bordjes leeg etenDDX schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:54:
Iedereen gaat gewoon in mijn wiel zitten en komt er dan op het eind overheen 😲
[ Voor 24% gewijzigd door joint_me op 27-06-2018 13:54 ]
Hello fellow humans
Heb nu 2500 km gereden op mijn fiets en bij controle gisteren zag ik dat mijn achterband er een stuk kaler uitziet dan mijn voorband (beide de standaard geleverde Schwalbe Lugano). Waar de voorban dnog een soort van profiel/structuur heeft is dat achter weg. Daarnaast is hij wat vierkant-ish.
Oftewel tijd voor een nieuw bandje. Of is het slim meteen beide banden te vervangen?
Dan is er nog de vraag, welke band? Met mijn huidige banden heb ik nooit lek gereden, en daar hou ik wel van.
Maar belangrijker vind ik veiligheid danwel grip in diverse omstandigheden. En lage rolweerstand is geen enkele fietser vies van lijkt me.
Bij Wiggle heb je 2x Conti 4000s II incl biba's voor 68 euro. Moet ik nog verder kijken of is dit een no-brainer?
Oftewel tijd voor een nieuw bandje. Of is het slim meteen beide banden te vervangen?
Dan is er nog de vraag, welke band? Met mijn huidige banden heb ik nooit lek gereden, en daar hou ik wel van.
Bij Wiggle heb je 2x Conti 4000s II incl biba's voor 68 euro. Moet ik nog verder kijken of is dit een no-brainer?
Bij vervangen doe ik vaak de voorband naar achteren en dan de nieuwe weer voor. Achter slijt sneller dan voor. Je kan ze, als je dit sneller doet eerder omwisselen en dan uiteindelijk tegelijk omwisselen. Maar band voor naar achteren en zo kan je eigenlijk alles perfect laten slijtenBreadFan schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:54:
Heb nu 2500 km gereden op mijn fiets en bij controle gisteren zag ik dat mijn achterband er een stuk kaler uitziet dan mijn voorband (beide de standaard geleverde Schwalbe Lugano). Waar de voorban dnog een soort van profiel/structuur heeft is dat achter weg. Daarnaast is hij wat vierkant-ish.
Dan is er nog de vraag, welke band? Met mijn huidige banden heb ik nooit lek gereden, en daar hou ik wel van.Maar belangrijker vind ik veiligheid danwel grip in diverse omstandigheden. En lage rolweerstand is geen enkele fietser vies van lijkt me.
De prijs is nagenoeg hetzelfde als bij mantel als ik het zo snel zie. Mantel.nl is wel ietsje sneller dan Wiggle.
Ja, de meningen zijn wisselend hier. Wel GP niet GP. Als je het fijne bandjes vindt: lekker die blijven gebruiken
Ik ben mn voorband en achterband gewoon los van elkaar gaan behandelen. Lang voor de slijtageindicator verdwijnt merk ik vaak dat ik plotseling veel meer lek rijd. Dat is voor mij het teken om de band te vervangen. De voorband doe ik dus ook nooit naar achter ofzo.
Dat ze vierkant lijken zie ik ook, maar merk ik in het rijgedrag totaal niet dus is geen reden voor vervanging voor mij.
Overigens probeer ik nu Farsports te bewegen me korting te geven, maar dat is wel een taaie klant zeg.
Dat ze vierkant lijken zie ik ook, maar merk ik in het rijgedrag totaal niet dus is geen reden voor vervanging voor mij.
Overigens probeer ik nu Farsports te bewegen me korting te geven, maar dat is wel een taaie klant zeg.
[ Voor 19% gewijzigd door Stoffa op 27-06-2018 14:29 ]
Ik heb dezelfde werkwijze als @Stoffa . Vierkant worden van de band heb ik ook nog niet als een probleem ervaren. Tja, en wat de banden discussie betreft. Volgens mij zijn er voor elke band wel voor- en tegenstanders. Als een type jou bevalt zou ik daar lekker bij blijven. Een andere band zal dan niet direct voor wonderen zorgen.
Ik ben in de afgelopen jaren mijn fiets stukje bij beetje aan het opwaarderen met lichtere onderdelen. Laatste aanwinst is een carbon seatpost. Kan ik die zonder al te veel gevaar zelf afzagen op de goede lengte?
Het is een seatpost van 350mm, maar als ik de minimum insert aanhoudt dan kan er alsnog wel 80-100mm af. Dat scheelt misschien maar 20-30 gram ofzo, maar als ik toch aan het weightweenie'en ben dan wil ik het wel goed doen
Afzagen zou ik overigens buiten doen, met een fijne ijzerzaag en een stofmasker op.
Het is een seatpost van 350mm, maar als ik de minimum insert aanhoudt dan kan er alsnog wel 80-100mm af. Dat scheelt misschien maar 20-30 gram ofzo, maar als ik toch aan het weightweenie'en ben dan wil ik het wel goed doen
Afzagen zou ik overigens buiten doen, met een fijne ijzerzaag en een stofmasker op.
Als het planningstechnisch uitkomt: me 3!
/edit
Deed me overigens denken aan 2013, toen we ook al een rondje met GoT over Heuvelrug en Posbank maakten. Mooi was die tijd, toen ik @DDX nog op bijna een minuut kon zetten op de Zijpenberg en Italiaanseweg enzo
https://www.strava.com/activities/85026352
Man van de dag was toen @M@cer overigens, die bleef maar op kop sleuren.
[ Voor 53% gewijzigd door Pelle op 27-06-2018 15:51 ]
@Pelle Dat kan zeker, houd nog wat marge aan mocht je opeens wat groeien
en inderdaad een fijn ijzerzaagje gebruiken, geen pijpensnijder.
Zijpenberg sta je niet eens zover achter mij.
Italiaanseweg staat mijn tijd best scherp inmiddels denk ik
Ik wil ook wel mee als het planningstechnisch kan. Komend weekend kan ik bv helemaal niet.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
@ddx word jij gesponsord door dat Black Sheep?
Als t in de agenda past rij ik ook graag mee over de Heuvelrug overigens.
Als t in de agenda past rij ik ook graag mee over de Heuvelrug overigens.
Nee helaas, moet het gewoon betalen.Stoffa schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:56:
@ddx word jij gesponsord door dat Black Sheep?
Maar wel mooie en goede kleding.
Ik sta daar boven Marianne VosDDX schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:42:
Zijpenberg sta je niet eens zover achter mij.
Assos deal bij Futurum is terug in verbeterde vorm:
Code FST-BK9SP gebruiken bij https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml voor een Assos T Equipe Evo voor 105 euro!
Code FST-BK9SP gebruiken bij https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml voor een Assos T Equipe Evo voor 105 euro!
Shit je was me voorStoffa schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:20:
Ah dank voor de tip, gelijk besteld!
Waar vinden jullie die kortingscodes?
daag
Tnx. Is een fijn broekie, had hem voor 115. Als iemand nog die Wahoo Elemnt Bolt spot dan hoor ik 't graag.Stoffa schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:20:
Ik ben er ook zeer tevreden overfeen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:15:
[...]
Tnx. Is een fijn broekie, had hem voor 115. Als iemand nog die Wahoo Elemnt Bolt spot dan hoor ik 't graag.
Mooie route, nu nog een datum prikker er op los laten? En misschien nog 11km aan vast plakken voor de 200?orange.x schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:01:
[...]
https://www.strava.com/routes/14020213
Heen en terug vanuit A'foort reken ik er nog bijNoxa schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:26:
[...]
Mooie route, nu nog een datum prikker er op los laten? En misschien nog 11km aan vast plakken voor de 200?
Ikzelf zit al bijna tot eind juli "volgepland" in ieder geval tegen dit soort uitjes (vakantie en andere fietsverplichtingen al
Vanavond laat begonnen aan een ritje dus er maar even een uur vol opgegaan. Ik ben pas vorig seizoen begonnen met fietsen en toen reed ik zo'n 24km/u, dit jaar zit ik zo rond de 26km/u (en stijgende, o.a. dankzij meer trainen en nieuwe fiets). Vandaag 29.3 gereden met korte klimmetjes in het Vlaamse achterland maar ik merk toch wel dat de natuurwetten echt gaan werken en dat je voor iedere km meer een exponentieel hoger wattage moet fietsen! Vrees dat trainen het enige devies is... helaas niet altijd tijd door de week).
https://www.strava.com/activities/1666167936
https://www.strava.com/activities/1666167936
Kan iemand mij vertellen of ik dit assos equipe broekje bij futurumshop mag retouren als ie niet past? Ik heb 2x 2 verschillende maten besteld:p. Zou zonde zijn wanner ik met een te grote of kleine zit opgescheept. En geen idee of zo groot of klein vallen S vs M
Hoe valt Assos in vergelijking met Castelli? Ik heb van Castelli altijd M.
Ik twijfel tussen die T_equipe of (weer) een Evoluzione (gewoon een prima werkpaard wat mij betreft).
Morgen gaat in elk geval een bestelde Alé PRR2.0 Strada terug, dat vond ik echt niks. Rare dubbelvouwende zeem en grippers die zelfs bij maat S nog lubberden.
Ik twijfel tussen die T_equipe of (weer) een Evoluzione (gewoon een prima werkpaard wat mij betreft).
Morgen gaat in elk geval een bestelde Alé PRR2.0 Strada terug, dat vond ik echt niks. Rare dubbelvouwende zeem en grippers die zelfs bij maat S nog lubberden.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Er is nog de ?festival link die ik eerder in dit topic postte, voor 199 euro. (ff zelf zoeken, is wat lastiger vanaf mobielfeen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:15:
[...]
Tnx. Is een fijn broekie, had hem voor 115. Als iemand nog die Wahoo Elemnt Bolt spot dan hoor ik 't graag.
Ik heb van Castelli XL en van Assos een L. 1.83m en 89kgnare man schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:06:
Hoe valt Assos in vergelijking met Castelli? Ik heb van Castelli altijd M.
Heb die Assos en Rapha uit eerdere aanbiedingen ook besteld. Assos geprobeerd, vond het een top broek. Niet dat die Castelli met X2 zeem van me niet lekker zit, maar dit zat bij mij iig beter. Die Rapha aanbieding
heb ik ook in een L en zit ook goed, maar heb er nog niet mee gefietst.
Krijg bij al die aanbiedingen wel een beetje het gevoel dat je bijna een sukkel bent als je de volle mep betaald. Een broek van €180, daar had ik me jaren geleden nooit in zien rijden, of mezelf voor gek verklaard
Handtekening
Ja, kun je - mits ongedragen tijdens fietsen - gewoon gratis retourneren.HBSVDK schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:58:
[...]
Kan iemand mij vertellen of ik dit assos equipe broekje bij futurumshop mag retouren als ie niet past? Ik heb 2x 2 verschillende maten besteld:p. Zou zonde zijn wanner ik met een te grote of kleine zit opgescheept. En geen idee of zo groot of klein vallen S vs M
Handtekening
Hou me op de hoogte. Niet zoveel meer in dit topic, maar wil wel mee.Pelle schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:37:
[...]
Als het planningstechnisch uitkomt: me 3!
/edit
Deed me overigens denken aan 2013, toen we ook al een rondje met GoT over Heuvelrug en Posbank maakten. Mooi was die tijd, toen ik @DDX nog op bijna een minuut kon zetten op de Zijpenberg en Italiaanseweg enzo![]()
https://www.strava.com/activities/85026352
Man van de dag was toen @M@cer overigens, die bleef maar op kop sleuren.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Tnx, gevonden, verandert helaas naar 239 als je hem in de winkelmand gooit.BreadFan schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:07:
[...]
Er is nog de ?festival link die ik eerder in dit topic postte, voor 199 euro. (ff zelf zoeken, is wat lastiger vanaf mobiel)
Dank voor de suggestie! Ik had al recent een Castelli en die aanbieding van Rapha besteld maar vond ze allemaal wat te kort, ook op de fiets. Deze schijnt wat langer te zijn, ik ga het zien.
De Assos is bij Futurum nu weer in de aanbieding voor 130 euro i.p.v. 180. Vorige week voor 140 euro in de aanbieding. Inderdaad wachten op de aanbiedingenBalboa schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:16:
[...]
Ik heb van Castelli XL en van Assos een L. 1.83m en 89kg
Heb die Assos en Rapha uit eerdere aanbiedingen ook besteld. Assos geprobeerd, vond het een top broek. Niet dat die Castelli met X2 zeem van me niet lekker zit, maar dit zat bij mij iig beter. Die Rapha aanbieding
heb ik ook in een L en zit ook goed, maar heb er nog niet mee gefietst.
Krijg bij al die aanbiedingen wel een beetje het gevoel dat je bijna een sukkel bent als je de volle mep betaald. Een broek van €180, daar had ik me jaren geleden nooit in zien rijden, of mezelf voor gek verklaard
https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml
Do { Ping } while ( LOL )
Dat wordt afzien voor mij met het rondje Heuvelrug - Posbank als ik die Strava profieltjes mag geloven! 
Toch maar weer gaan trainen, motivatie is een beetje laag om te fietsen in Nederland na een week bij / op de Ventoux.
Toch maar weer gaan trainen, motivatie is een beetje laag om te fietsen in Nederland na een week bij / op de Ventoux.
Die extra 11km hoeft voor mij niet, kom waarschijnlijk toch op de fiets.Noxa schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:26:
[...]
Mooie route, nu nog een datum prikker er op los laten? En misschien nog 11km aan vast plakken voor de 200?
Hello fellow humans
True, ik kom ook op de fiets en maak die extra km's ook wel. Ik ben vanaf volgende week weer in NL en kan in Jul, Aug en Sept nog diverse weekenden. Zaterdag of zondag is mij om het even.joint_me schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:41:
Dat wordt afzien voor mij met het rondje Heuvelrug - Posbank als ik die Strava profieltjes mag geloven!
[...]
Die extra 11km hoeft voor mij niet, kom waarschijnlijk toch op de fiets.
Na het volgen van de link werd me direct onder de aanbieding een combinatie van broek met een billencrème aangeboden. Ik wist niet van het bestaan afStoffa schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:20:

Uit interesse, gebruiken jullie dit standaard en vanaf welke afstand/duur heeft dit toegevoegde waarde?
Ik kijk wel even als het gepland is of het gaat lukken. Ik moet er wel bij zeggen dat afstanden van 150+ km van mij niet perse nodig zijn. Het is leuk maar heeft voor mij relatief gezien weinig toegevoegde waarde aan de plezier van het fietsen.
Ik gebruik geen crème, over het algemeen geen last van mijn billen.coelho schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:33:
[...]
Na het volgen van de link werd me direct onder de aanbieding een combinatie van broek met een billencrème aangeboden. Ik wist niet van het bestaan af![]()
![]()
Uit interesse, gebruiken jullie dit standaard en vanaf welke afstand/duur heeft dit toegevoegde waarde?
Hello fellow humans
Zo, gisteren avond 4e ritje in 2 weken erop zitten, hij gaat lekker. Loop alleen nu al tegen een puntje aan.. ik heb geen fietsbel.. dit begint me nu een klein beetje te irriteren om iedere keer "tring tring" te roepen..
Zat net even op futurumshop te kijken.. was ergens wel een beetje geschrokken van de prijzen voor een fietsbel, maar als het zo moet zijn dan zij het zo.. maar hebben jullie wellicht nog tips/ervaring met?
Zat net even op futurumshop te kijken.. was ergens wel een beetje geschrokken van de prijzen voor een fietsbel, maar als het zo moet zijn dan zij het zo.. maar hebben jullie wellicht nog tips/ervaring met?
@coelho Alleen voor erg lange ritten bij en ietsje sneller bij warm weer gebruik ik het. Bijvoorbeeld voor een 300 km gebruik ik het wel 
@marijnvtg Koop een simpel BBB belletje, werken prima
@marijnvtg Koop een simpel BBB belletje, werken prima
[ Voor 17% gewijzigd door roda_djavulen op 28-06-2018 09:42 ]
Ik heb dit voorjaar de chinese versie van de knog oi op mn fiets gezet. 5 euro. Niet de luidste bel ever, maar goed genoeg voor mij + lekker clean qua vormgeving. http://www.dx.com/p/alumi...ll-loud-horn-black-479620marijnvtg schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:41:
Zo, gisteren avond 4e ritje in 2 weken erop zitten, hij gaat lekker. Loop alleen nu al tegen een puntje aan.. ik heb geen fietsbel.. dit begint me nu een klein beetje te irriteren om iedere keer "tring tring" te roepen..
Daarvoor inderdaad zo'n standaard BBB dingie. Die zijn beter als bel (luider en niet vals zoals mijn chinese bel
Die knog vond ik ook wel een mooi dingetje.. en dan die Chinese markt met 'namaak' artikelen, blijft mooiCharly schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:13:
[...]
Ik heb dit voorjaar de chinese versie van de knog oi op mn fiets gezet. 5 euro. Niet de luidste bel ever, maar goed genoeg voor mij + lekker clean qua vormgeving. http://www.dx.com/p/alumi...ll-loud-horn-black-479620
Daarvoor inderdaad zo'n standaard BBB dingie. Die zijn beter als bel (luider en niet vals zoals mijn chinese bel), maar staan wat minder chique.

Denk dat ik nu voor een BBB-tje ga, en dan tzt een Knog oid. Dit zijn typische mooie kerstkadootjes
Die Knog oi (zwart) is nu in aanbieding bij Bike-components.de voor 8.12 maar nog wwl 4.95 verzendkosten.. https://www.bike-componen...rkstattverpackung-p65833/marijnvtg schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:21:
[...]
Die knog vond ik ook wel een mooi dingetje.. en dan die Chinese markt met 'namaak' artikelen, blijft mooi![]()
![]()
Denk dat ik nu voor een BBB-tje ga, en dan tzt een Knog oid. Dit zijn typische mooie kerstkadootjes
Zat er zelf ook naar te kijken maar verder niets nodig
Mijn tip, ga even naar de fietsenmaker.marijnvtg schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:41:
Die van mij heeft veel goedkopere op voorraad.
Belangrijkste van een bel vind ik dat hij een laag geluid maakt. Fossielen op een elektrische Stella horen geen hoge tonen meer...
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Die horen bellen met lage tonen ook niet.mhr-zip schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:40:
[...]
Mijn tip, ga even naar de fietsenmaker.
Die van mij heeft veel goedkopere op voorraad.
Belangrijkste van een bel vind ik dat hij een laag geluid maakt. Fossielen op een elektrische Stella horen geen hoge tonen meer...
En als ze je wel horen gaan ze evengoed niet of nauwelijks aan de kant.
Die gaan tegenwoordig voor een auto nog niet meer aan de kant haha
Simpel BBB-belletje. Werkt prima en ik ga toch geen 20+ euro betalen voor een fokking fietsbel.
Inmiddels ook de Assos T_equipe EVO gekocht in de aanbieding bij Futurumshop voor 105 euro. Ben heel benieuwd. Die dure crème mogen ze van mij ook houden, ik heb nog een potje eigen Futurumshop-creme staan dat ik ooit eens gratis kreeg bij een grote bestelling en als dat op is gebruik ik wel uierzalf. Kost 4 euro voor zo'n grote pot Bogena en werkt net zo goed als die peperdure Assos-meuk. Overigens gebruik ik die zalf alleen als ik verwacht meer dan vier uur op de fiets te zitten, anders voegt het weinig toe.
Inmiddels ook de Assos T_equipe EVO gekocht in de aanbieding bij Futurumshop voor 105 euro. Ben heel benieuwd. Die dure crème mogen ze van mij ook houden, ik heb nog een potje eigen Futurumshop-creme staan dat ik ooit eens gratis kreeg bij een grote bestelling en als dat op is gebruik ik wel uierzalf. Kost 4 euro voor zo'n grote pot Bogena en werkt net zo goed als die peperdure Assos-meuk. Overigens gebruik ik die zalf alleen als ik verwacht meer dan vier uur op de fiets te zitten, anders voegt het weinig toe.
[ Voor 11% gewijzigd door nare man op 28-06-2018 11:00 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
De enige reden dat ze bij Futurum geen goedkope bellen hebben is dat ze alles zonder verzendkosten leveren. Dit heeft wel tot gevolg dat de minimale prijs van iets daardoor bij hen gelijk wel wat stijgt. Dus hele goedkope artikelen ga je er niet vinden tenzij je ze in bulk aan kan schaffen (binnenbanden bijvoorbeeld). Niemand gaat alleen 10 bellen tegelijk kopen 
Wat @la_fusion nog zegt over de totale afstand, het heeft voor mij ook niet direct een heuse meerwaarde om 200 te moeten fietsen in die zin. Ik weet niet hoeveel van de mensen die meewillen echt met de auto komen of met de trein of dat het meerendeel zelf al op de fiets komt? Maar dan zou de route in theorie misschien ook iets ingekort kunnen worden zodat je met heen en terugfietsen misschien tegen de 200 komt. Moeten maar even zien
Mijn ervaring is namelijk dat zo'n ritje altijd meer tijd in beslag neemt dan je vooraf plant enzo dus hangt ook wel van de verwachtingen af die een ieder heeft (wel of niet 3 koffiepauzes of lunch, of gewoon doorkachelen en een x stoppen voor een refill bij tankstation).
Wat @la_fusion nog zegt over de totale afstand, het heeft voor mij ook niet direct een heuse meerwaarde om 200 te moeten fietsen in die zin. Ik weet niet hoeveel van de mensen die meewillen echt met de auto komen of met de trein of dat het meerendeel zelf al op de fiets komt? Maar dan zou de route in theorie misschien ook iets ingekort kunnen worden zodat je met heen en terugfietsen misschien tegen de 200 komt. Moeten maar even zien
Ik heb zelf ook nog een simpele BBB bel. Die heb ik overigens op zijn kop op de stem gemonteerd, dan valt ie in ieder geval voor jezelf niet zo opmarijnvtg schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:41:
Wat je ook zou kunnen overwegen is een hidemybell. Dit gebruik je dan gelijk icm met je fietscomputer. Die staat in ieder geval op mijn verlanglijstje. Click
Battle.net || Strava
Heb ik maar op slecht wegdek maakt dat ding echt ene herrie (tril geluid). Wel handig hoef je niet te bellen maar iets minder comfortabel als je op een lege weg fietst.retlaw schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:28:
Ik heb zelf ook nog een simpele BBB bel. Die heb ik overigens op zijn kop op de stem gemonteerd, dan valt ie in ieder geval voor jezelf niet zo op.
Wat je ook zou kunnen overwegen is een hidemybell. Dit gebruik je dan gelijk icm met je fietscomputer. Die staat in ieder geval op mijn verlanglijstje. Click
Een 200km rit moet ik nog even over denken, maar prik maar een datum en als ik kan en denk dat ik het ga overleven, sluit ik wel aan. Al vind ik 30 gemiddeld wel ambitieus klinken, van de week naar Zandvoort 29 gemiddeld gedaan en toen heb ik echt wel echt flink zitten trappen (heen 65km, gemiddeld 26, terug iets van 50 met meewind, en op 29 gemiddeld uitgekomen). En dat was zonder heuvels. Misschien met 2 groepjes? Keek gister bij een paar segmenten en op bv de Italiaanse weg vliegen jullie volgens mij 1 minuut sneller omhoog (op een segment tijd van 1:30 min...).
Exact expert nodig?
Ik heb deze Assos ook. Maat L, van Castelli heb ik ook maat L.nare man schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:59:
Simpel BBB-belletje. Werkt prima en ik ga toch geen 20+ euro betalen voor een fokking fietsbel.
Had ook broekje in die Rapha aanbieding gekocht. Zowel maat M als L besteld en dan zou ik er één terugsturen. Ze pasten eigenlijk allebei goed. Maat L zat ietsje losser op mijn kont, daarom voor maat M gegaan. Maar als ik alleen maat L had besteld, had ik 'm prima gevonden.
Overigens zit die Rapha echt heerlijk! Heeft een hele fijne zeem. Pas 1x mee gefietst, maar echt zeer tevreden. Enig 'mintpuntje' is dat ik moet wennen aan de wat kortere pijpen ivt mijn Assos en Castelli.
En over die crème... ik gebruik nooit crème tijdens het fietsen. Soms als ik een lange tocht gefietst heb of meerdere dagen achter elkaar en wat 'gevoelige' billen heb, dan smeer ik Sudocreme: als het voor baby's goed werkt, dan ook voor mij toch
Vroeger toen mijn billen wat gevoeliger waren, of ik wat minder gewend was, of met slechtere broekjes reed, gebruikte ik tijdens het MTB'en wel vaseline. Tijdens het MTB'en heeft je kont het wat zwaarder te verduren.
Enne... die 200 km tocht klinkt wel erg gezellig! Dus mocht ik kunnen, dan sluit ik zeker aan.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Afhankelijk van de datum zou ik eventueel ook wel willen aanhaken bij het fietstochtje. Een gemiddelde van 30km/u lijkt mij prima. Dan kun je nog wat praten.
https://www.banggood.com/...h&ID=224&cur_warehouse=CN
Ik gebruik deze 'bel'. Verschillende geluidjes, ik gebruik er één die klinkt alsof je op je vingers fluit.
De reacties van mensen die ik voorbij wil zijn niet altijd even positief, maar het positieve is voor mij in elk geval dat ze er wel op reageren... Want inderdaad, vooral dat bejaarde electrische fiets volk is allemaal stokdoof. Ze denken ook dat ze zo hard gaan dat er nooit iemand langs gaat kunnen, ofzo.
Ik ben een sociale fietser, ga voor iedereen aan de kant en haal geen rare capriolen uit. Maar als ik er langs wil, gaat het me er toch vooral om dat ze me dan ook horen.
Ik gebruik deze 'bel'. Verschillende geluidjes, ik gebruik er één die klinkt alsof je op je vingers fluit.
De reacties van mensen die ik voorbij wil zijn niet altijd even positief, maar het positieve is voor mij in elk geval dat ze er wel op reageren... Want inderdaad, vooral dat bejaarde electrische fiets volk is allemaal stokdoof. Ze denken ook dat ze zo hard gaan dat er nooit iemand langs gaat kunnen, ofzo.
Ik ben een sociale fietser, ga voor iedereen aan de kant en haal geen rare capriolen uit. Maar als ik er langs wil, gaat het me er toch vooral om dat ze me dan ook horen.
Wat een heerlijk actief topic is dit zeg, en wauw, zoveel reacties over een fietsbel
Bedankt allemaal, zoals gezegd. Ik gaat eerst even aan de slag met een BBB-tje!
Bedankt allemaal, zoals gezegd. Ik gaat eerst even aan de slag met een BBB-tje!
Als jij lekker in de groep gaat zitten (3de rij) en geen kopwerk doet moet 30 gemiddeld wel lukken vermoed ik. Regelmatig wordt bij ons met de "beginners" ook al 30 gemiddeld gereden. Vergeet niet dat je in een groep al snel 2km/u gemiddeld harder fietst.Crazy D schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:32:
[...]
Een 200km rit moet ik nog even over denken, maar prik maar een datum en als ik kan en denk dat ik het ga overleven, sluit ik wel aan. Al vind ik 30 gemiddeld wel ambitieus klinken …
Hello fellow humans
Als je daarnaast jezelf niet teveel laat opfokken op de klimmetjes dan kan je het prima even uitzingen. Maar het is wel makkelijk lullen als "ervaren" fietser natuurlijk. Je wilt ook niet op het verste punt helemaal er doorheen zitten bijvoorbeeldjoint_me schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:36:
[...]
Als jij lekker in de groep gaat zitten (3de rij) en geen kopwerk doet moet 30 gemiddeld wel lukken vermoed ik. Regelmatig wordt bij ons met de "beginners" ook al 30 gemiddeld gereden. Vergeet niet dat je in een groep al snel 2km/u gemiddeld harder fietst.
Ach verste punt in dit geval is gewoon omkeren en niet meer klimmen en je kan redelijk snel weer terug naar af langs een n weg.
Met 600km in 1 activiteit moeten we niet helemaaaaal blind varen op je meningenDDX schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:48:
Ach verste punt in dit geval is gewoon omkeren en niet meer klimmen en je kan redelijk snel weer terug naar af langs een n weg.
Gebruik wel die billencreme van futuremshop, maar niet zozeer voor de billetjes. Meer voor in m'n liezen. Werkt voor mij goed.coelho schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:33:
[...]
Na het volgen van de link werd me direct onder de aanbieding een combinatie van broek met een billencrème aangeboden. Ik wist niet van het bestaan af![]()
![]()
Handtekening
Langs de hele route loopt de trein.orange.x schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:59:
[...]
Met 600km in 1 activiteit moeten we niet helemaaaaal blind varen op je meningenMaar ben het wel met je eens hoor
Thuiskomen kan je in principe altijd wel.
Ik gebruik het eigenlijk altijd, het voorkomt vaak net wat schuurplekjes oid, maar is voor een groot gedeelte ook gewoonte,coelho schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:33:
[...]
![]()
Heb bv wel eens wat last dat de stof van de pijpjes net wat omhoog kruipt mn lies in, en dat gaan dat wat schuren zonder die creme.
[ Voor 11% gewijzigd door Stoffa op 28-06-2018 13:32 ]
Even bij Ali kijken. Moet je wel een maandje wachten voor hij in huis is maar dan heb je voor een paar euro een bel.marijnvtg schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:41:
Ik heb al een BioRacer en twee Assos T_milleshorts. Zal zo'n equipe evo nog merkbaar beter zijn? Twijfel of ik nog zo'n equipe evo zal bestellen voor 105.Shadow_Agent schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:22:
[...]
De Assos is bij Futurum nu weer in de aanbieding voor 130 euro i.p.v. 180. Vorige week voor 140 euro in de aanbieding. Inderdaad wachten op de aanbiedingen
https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml
Ik heb er ook eentje besteld. Nog nooit een Assos gehad, maar dit is inderdaad een mooie prijs als ik dat zo zie. Hoop dat hij bevalt
Mijn fietsbroeken van de afgelopen 6 jaar:
2012
- Shimano (zonder bretels), € 40. Niet lang mee gereden (want ik kwam er al heel snel achter dat dat niet fijn is).
- Pearl Izumi Elite, € 80. Afwerking matig (veel gestikte naden), zeem dik maar goed. Prima voor een dag in het zadel.
2013
- Craft Team Radioshack replica, € 30. Pasvorm goed, afwerking matig, zeem slecht. Maar dat was ook wel te verwachten voor 3 tientjes.
2014
- Castelli Garmin-Barracuda met Kiss3-zeem, € 50 Uitstekende broek voor wat ik ervoor betaald heb. Kon je makkelijk een dag op fietsen.
- Sportful Bodyfit Pro, € 50. Heerlijke broek, goede zeem. Wel slijtagegevoelig helaas: stikwerk en ook het materiaal zelf ging vrij snel achteruit.
- Castelli Endurance Progresso X2, € 80. Zeer goede zeem, kwaliteit van de broek verder ook prima. Lijkt niet heel erg premium, maar broek houdt zich nog steeds goed na 4 jaar.
2015
- Sportful Giro, € 40. Instapbroek. Alleen te gebruiken voor ritjes van korter dan 2 uur. Zeem erg matig.
2016
- Bioracer clubkleding, € 60. Pasvorm erg fijn. Zeem vrij dik, en niet geschikt voor ritten langer dan 2 uur. Afwerking ook matig (veel stiksels die los gaan e.d.). Via Bioracer een nieuwe gekregen, maar die heeft precies hetzelfde euvel. Op langere clubritjes rijd ik inmiddels weer gewoon in mijn eigen broeken die wel comfortabel zijn.
2017
- Sportful Trek-Segafredo Bodyfit Pro, € 70. Precies dezelfde ervaring als met mijn andere Sportful Bodyfit Pro broek: zit erg goed, heel fijn materiaal, maar wel erg slijtagegevoelig in de lies. Sportful wilde niet meewerken aan garantie (na 5 ritten al slijtage en loszittende stiksels), dus voor mij geen Sportful meer. Wel jammer, want ze zitten erg fijn.
- Craft Verve, € 70. Uitstekende broek van Craft. Zit heerlijk, goede zeem, goede afwerking. Zou ik zo nog een keer kopen.
/edit
Best veel eigenlijk, als ik dat zo zie
2012
- Shimano (zonder bretels), € 40. Niet lang mee gereden (want ik kwam er al heel snel achter dat dat niet fijn is).
- Pearl Izumi Elite, € 80. Afwerking matig (veel gestikte naden), zeem dik maar goed. Prima voor een dag in het zadel.
2013
- Craft Team Radioshack replica, € 30. Pasvorm goed, afwerking matig, zeem slecht. Maar dat was ook wel te verwachten voor 3 tientjes.
2014
- Castelli Garmin-Barracuda met Kiss3-zeem, € 50 Uitstekende broek voor wat ik ervoor betaald heb. Kon je makkelijk een dag op fietsen.
- Sportful Bodyfit Pro, € 50. Heerlijke broek, goede zeem. Wel slijtagegevoelig helaas: stikwerk en ook het materiaal zelf ging vrij snel achteruit.
- Castelli Endurance Progresso X2, € 80. Zeer goede zeem, kwaliteit van de broek verder ook prima. Lijkt niet heel erg premium, maar broek houdt zich nog steeds goed na 4 jaar.
2015
- Sportful Giro, € 40. Instapbroek. Alleen te gebruiken voor ritjes van korter dan 2 uur. Zeem erg matig.
2016
- Bioracer clubkleding, € 60. Pasvorm erg fijn. Zeem vrij dik, en niet geschikt voor ritten langer dan 2 uur. Afwerking ook matig (veel stiksels die los gaan e.d.). Via Bioracer een nieuwe gekregen, maar die heeft precies hetzelfde euvel. Op langere clubritjes rijd ik inmiddels weer gewoon in mijn eigen broeken die wel comfortabel zijn.
2017
- Sportful Trek-Segafredo Bodyfit Pro, € 70. Precies dezelfde ervaring als met mijn andere Sportful Bodyfit Pro broek: zit erg goed, heel fijn materiaal, maar wel erg slijtagegevoelig in de lies. Sportful wilde niet meewerken aan garantie (na 5 ritten al slijtage en loszittende stiksels), dus voor mij geen Sportful meer. Wel jammer, want ze zitten erg fijn.
- Craft Verve, € 70. Uitstekende broek van Craft. Zit heerlijk, goede zeem, goede afwerking. Zou ik zo nog een keer kopen.
/edit

Indien het in mijn schema past wil ik ook wel mee! Het rijden van limburgs mooiste (150) heeft me nu helemaal overtuigd lekker te blijven fietsen. Ik voetbalde nog, maar daar ben ik nu mee gestopt. Voor de wintermaanden (en afwisseling) ook maar alvast een MTB aangeschaft
.

Gisteren nieuwe banden op de racefiets gezet en ze matchen mooi met de rest van de fiets
. Schwalbe One Evolution banden zijn het en het fietste gisteren top!

Gisteren nieuwe banden op de racefiets gezet en ze matchen mooi met de rest van de fiets

Battle.net || Strava
Om toe te voegen aan de broeken discussie, zie craft nu bij Pelle terugkomen, verder weinig. Ben zelf wel erg tevreden van Craft, mijn vrouw ook trouwens over de vrouwen versie. Van Craft zijn ook af en toe goede aanbiedingen te scoren.
Ik heb de orginele OI nu al meer dan een jaar op mijn fiets zitten en ben er zeer blij mee.CuttingStorm schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:40:
[...]
Die Knog oi (zwart) is nu in aanbieding bij Bike-components.de voor 8.12 maar nog wwl 4.95 verzendkosten.. https://www.bike-componen...rkstattverpackung-p65833/
Zat er zelf ook naar te kijken maar verder niets nodig
In het drukke Amsterdam is een fietsbel een must en deze is prima hoorbaar.
Behalve bij die mafketels die met noise-canceling headphones op fietsen, daar helpt schreeuwen
niet eens bij.
PSN: StormFox81
Nou jij hebt heel wat merken gehad, ben benieuwd wat je van Assos vindt dan tzt. Zelf ben ik in 2013 begonnen met een Craft-broek, en die was echt waardeloos. Zeem was een soort matje in je broek, nauwelijks compressie, en de broek an sich zag er ook goedkoop uit. Ze zullen tov dat jaar vast wel wat stappen hebben gezet, zeker als ik jouw verhaal zo lees.Pelle schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:16:
Ik heb er ook eentje besteld. Nog nooit een Assos gehad, maar dit is inderdaad een mooie prijs als ik dat zo zie. Hoop dat hij bevalt![]()
2012
2013
2014
2015
2016
2017
/edit
Daarna eigenlijk alleen maar de Castelli Progretto zeem gehad. Vooral de Bodypaint broek beviel me altijd erg goed, bleef ook erg mooi over de jaren. Ik merkte echter dat ik steeds vaker uit het zadel moest komen om het bloed terug in mn bilspieren te krijgen, wat volgens mij duidt op dat de zeem zijn veerkracht verliest.
Afgelopen winter een Castelli LW gebruikt (dus met lange pijpen). Ik weet niet wat er met Castelli is gebeurd, maar dit was echt baggerkwaliteit: logo's vielen er af na een paar keer wassen, stiksels knappen bij het uittrekken aan de onderkant van de pijpen, en de stiksels van de zeem laten en masse de broek los. Geld teruggekregen van Hopmans, maar voor mij echt geen Castelli meer na die aanfluiting. Sowieso vind ik het waardeloos dat ze na al die jaren nog steeds geen logo op een broek kunnen plakken dat niet door wassen breekt en scheurt, of er zelfs helemaal afvalt.
Daarna een Rapha Pro Team II gehaald, en een Assos T.Equipe Evo. Beide broeken zijn echt fantastisch, draag ze beiden heel graag en de kwaliteit spat er vanaf.
Mij lijkt zo'n tocht ook wel gaaf.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Ik heb zowel mijn winterbroek als zomerbroek van Rogelli. In de winter een Umbria, en in de zomer een Lugo, die ik afwissel met een Orbea-broek die ik voor € 15,00 op Aliexpress heb gescoord.
Uiteraard zijn de Rogelli's beter dan de Orbea, maar voor korte afstanden (tot 80) voldoet die goedkope broek meer dan prima. Goede naden en de zeem is uitstekend.
Ik vind Rogelli overigens niks onderdoen voor de echte dure merken en dat vind ik ook gelden voor de duurdere lijn van Decathlon. En zolang ik geen 150+ afstanden rijd, zie ik ook geen reden om duurdere broeken te kopen dan de mid-end Rogelli's.
Ik heb stiekem de indruk dat het bij sommige mensen ook wel een beetje een statusdingetje is om veel geld uit te geven aan fietskleding, net als dat dat het geval is met vrijetijds kleding.
Uiteraard zijn de Rogelli's beter dan de Orbea, maar voor korte afstanden (tot 80) voldoet die goedkope broek meer dan prima. Goede naden en de zeem is uitstekend.
Ik vind Rogelli overigens niks onderdoen voor de echte dure merken en dat vind ik ook gelden voor de duurdere lijn van Decathlon. En zolang ik geen 150+ afstanden rijd, zie ik ook geen reden om duurdere broeken te kopen dan de mid-end Rogelli's.
Ik heb stiekem de indruk dat het bij sommige mensen ook wel een beetje een statusdingetje is om veel geld uit te geven aan fietskleding, net als dat dat het geval is met vrijetijds kleding.
Dat idee hoef je niet stiekem te hebben, dat is gewoon zoHoppa! schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:54:
Ik heb zowel mijn winterbroek als zomerbroek van Rogelli. In de winter een Umbria, en in de zomer een Lugo, die ik afwissel met een Orbea-broek die ik voor € 15,00 op Aliexpress heb gescoord.
Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met Rogelli broeken, maar de shirts heb ik vaak genoeg gezien om me heen en ik vind ze er goedkoop en lelijk uitzien (zowel de stof als het design).
De shirts vind ik ook niet zo geweldig. Die heb ik dan ook niet, heb alleen de broeken. Mijn shirts komen allemaal van Aliexpress. Als je een beetje weet waar je moet kijken heb je meer dan prima kwaliteit, voor onder de € 20,00. Ik heb ooit eens een shirt van € 70,- gekocht, dat voegt echt letterlijk niets toe aan je fietsgenot.Stoffa schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:03:
[...]
Dat idee hoef je niet stiekem te hebben, dat is gewoon zo
Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met Rogelli broeken, maar de shirts heb ik vaak genoeg gezien om me heen en ik vind ze er goedkoop en lelijk uitzien (zowel de stof als het design).
Maar goed, ik hecht niet zoveel waarde aan het uiterlijk van sportkleren. Daarbij worden mijn sportkleren 2 tot 3x in de week uitgewassen en ik ervaar weinig onderscheid in slijtage tussen duur en goedkoop. Broeken van de Decathlon slijten echt niet harder dan een Rogelli omdat ze goedkoper zijn.
Ja die 30 gemiddeld ga ik ook niet redden..joint_me schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:41:
[...]
Die extra 11km hoeft voor mij niet, kom waarschijnlijk toch op de fiets.
edit: Misschien op de 3de rij wel, al zuig ik behoorlijk met klimmen.
[ Voor 7% gewijzigd door McMiGHtY op 28-06-2018 15:47 ]
De 900 serie van Decathlon/B'Twin doen het wat mij betreft goed tot een kilometer of 100. Daarna toch wat zeuren.
Afgelopen weekeinde met een broek van AGU gefietst, gesponsored gekregen, geen idee welke lijn maar die vallen erg klein hoorde ik van mn team genoten. Ik had zelf een XL..die zat wat strak maar na een half uurtje fietsen bleek dat die los genoeg zat. Wel soms dat die wat omhoog kwam bij de liezen.
Zeem was best dik en kwam ook ver naar voren (wat ik opzich wel lekker vind), vanavond nog maar is een keer een stuk er mee fietsen en kijken of ik het type kan vinden.
Afgelopen weekeinde met een broek van AGU gefietst, gesponsored gekregen, geen idee welke lijn maar die vallen erg klein hoorde ik van mn team genoten. Ik had zelf een XL..die zat wat strak maar na een half uurtje fietsen bleek dat die los genoeg zat. Wel soms dat die wat omhoog kwam bij de liezen.
Zeem was best dik en kwam ook ver naar voren (wat ik opzich wel lekker vind), vanavond nog maar is een keer een stuk er mee fietsen en kijken of ik het type kan vinden.
Ikzelf heb mn kilometertjes ook wel achter de kiezen (5000 dit jaar), dus ik kom wel redelijk mee denk ik. Dat gezegd hebbende denk ik wel dat we moeten waken dat dit 1 grote penismeting wordt waar we toch echt tenminste 200km gaan doen met zoveel mogelijk hoogtemeters en het gemiddelde tenminste 30, maar liever nog 32 moet zijn.McMiGHtY schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:20:
[...]
Ja die 30 gemiddeld ga ik ook niet redden..
Doet me altijd nogal denken aan kijken wie het hoogst op de apenrots staat. Een relaxte sfeer, een tempo waarin iedereen mee kan, en tevens nog een goed gesprek kan voeren is ook wat waard. Ook een goede kop koffie vind ik best te versmaden onderweg. Het hoeft allemaal niet hard, harder, hardst wat mij betreft.
Vind zo'n kop koffie altijd moeilijk aanpakken tijdens het fietsenStoffa schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:26:
[...]
Ikzelf heb mn kilometertjes ook wel achter de kiezen (5000 dit jaar), dus ik kom wel redelijk mee denk ik. Dat gezegd hebbende denk ik wel dat we moeten waken dat dit 1 grote penismeting wordt waar we toch echt tenminste 200km gaan doen met zoveel mogelijk hoogtemeters en het gemiddelde tenminste 30, maar liever nog 32 moet zijn.
Doet me altijd nogal denken aan kijken wie het hoogst op de apenrots staat. Een relaxte sfeer, een tempo waarin iedereen mee kan, en tevens nog een goed gesprek kan voeren is ook wat waard. Ook een goede kop koffie vind ik best te versmaden onderweg. Het hoeft allemaal niet hard, harder, hardst wat mij betreft.
Maar we rijden toch SUST (samen uit samen thuis) neem ik aan. En als er mensen willen stoppen voor koffie doe ik gezellig mee, moet toch een keer mijn bidons bijvullen. Zolang de verwachtingen gemanaged zijn, pas ik me wel aan zolang het maar niet 34+ gemiddeld wordt.
Hello fellow humans
Ik steek altijd een thermoskan koffie in mijn tweede bidonhouder
Ik neem op dat soort tochten nooit water mee zodat ik jullie bergop harder eraf kan fietsen
Schrijf mij maar op met potlood dan 
Komt er iets van een datumprikkert?
Komt er iets van een datumprikkert?
35 gemiddeld was toch het idee ?
Gewoon lekker bovenop wachten en foto's maken van mensen die nog aan het klimmen zijn.
En idd gewoon stop erbij om hapje te eten oid.
Maar moeten we wel datum prikken, ergens volgende maand doen op een zaterdag of zondag ?
Gewoon lekker bovenop wachten en foto's maken van mensen die nog aan het klimmen zijn.
En idd gewoon stop erbij om hapje te eten oid.
Maar moeten we wel datum prikken, ergens volgende maand doen op een zaterdag of zondag ?
Vooral vooraf een bepaalde verwachting uitspreken is wel goed. Afgelopen tocht(Nantes -> Parijs in 3 dagen) begonnen in een groep waarbij er eentje met moeite aan kon klampen op 24 km/h, daar op willen/moeten wachten is geen doen.
Ja alleen is een gemiddelde afspreken zo onzinnig met draaien en keren op de heuvelrug.
Het is niet dat je even uitrolt en dat iedereen weer in het wiel zit.
Op het vlakke kan iedereen wel in het wiel blijven als je kruissnelheid van 34 hoop ik (nodig als je 30 gemiddeld wilt halen), maar echt veel vlak zit er niet in de route die ik voorbij zag komen.
Op het vlakke kan iedereen wel in het wiel blijven als je kruissnelheid van 34 hoop ik (nodig als je 30 gemiddeld wilt halen), maar echt veel vlak zit er niet in de route die ik voorbij zag komen.
[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 28-06-2018 15:53 ]
Oke, 800VAM klimtempo 
edit: 2 watt/kg gemiddeld. Ik neem aan dat iedere nerd wel een powermeter heeft
[ Voor 64% gewijzigd door MrAngry op 28-06-2018 15:56 ]
En wederom even een vraagje van deze leek. Met mijn huidige broek merk ik dat ik na ruim een uur wat meer last van m'n zitvlak krijg. Kan dit aan m'n broek liggen (Pearl Izumi quest). Of moet ik gewoon wat meer zitvlees kweken?
Anyway, een tweede broek erbij is sowieso niet verkeerd denk. Ik zie hier regelmatig broek merken/types voorbij komen en nu wil ik eigenlijk wat meer geld uitgeven voor een Assos broek.. Zit er tussen een t.mille en een t.equipe s7 of t.equipe evo voor een beginner als mij veel verschil? Ik zit meestal tussen de 1 a 2 uur op de fiets. Max 3 op een zondag ochtend. Bij de T.mille zou je wat meer buikruimte hebben!? Maar lijkt me geen pré voor mij. Met voucher zou ik voor de equipe 115 betalen (25 euro korting bij besteding > 100) vs 100 van de t.mille
nvm, heb zelf volgens mij hier al een antwoord gevonden
Anyway, een tweede broek erbij is sowieso niet verkeerd denk. Ik zie hier regelmatig broek merken/types voorbij komen en nu wil ik eigenlijk wat meer geld uitgeven voor een Assos broek.. Zit er tussen een t.mille en een t.equipe s7 of t.equipe evo voor een beginner als mij veel verschil? Ik zit meestal tussen de 1 a 2 uur op de fiets. Max 3 op een zondag ochtend. Bij de T.mille zou je wat meer buikruimte hebben!? Maar lijkt me geen pré voor mij. Met voucher zou ik voor de equipe 115 betalen (25 euro korting bij besteding > 100) vs 100 van de t.mille
nvm, heb zelf volgens mij hier al een antwoord gevonden
[ Voor 8% gewijzigd door Rhain op 28-06-2018 17:16 ]
Hear hearStoffa schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:26:
[...]
Ikzelf heb mn kilometertjes ook wel achter de kiezen (5000 dit jaar), dus ik kom wel redelijk mee denk ik. Dat gezegd hebbende denk ik wel dat we moeten waken dat dit 1 grote penismeting wordt waar we toch echt tenminste 200km gaan doen met zoveel mogelijk hoogtemeters en het gemiddelde tenminste 30, maar liever nog 32 moet zijn.
Si vis pacem, para bellum
Hier een datumprikkers voor in ieder geval de maanden juli en augustus. Wat eventueel kan is 2x organiseren als mensen heel graag in juli of liever augustus willen bijvoorbeeld. Moeten maar even kijken hoe en wat :-) Vrijheid blijheid. Per organisatie kan dan even een beetje bekeken worden op basis van deelnemers wat de cruisesnelheid wordt, waar evt stops ingepland worden etc.
Datumprikker: https://datumprikker.nl/p2xjjvdya89c89nq
En nogmaals de strava route: https://www.strava.com/routes/14020213
Ik zou zelf voorstellen op een tocht van zeg 6u een goede stop ff zitten en miss lunch doen broodje of wat ever terrasje. En daartussen kan dan evt 1-2 stops bij tankstation / super om even nog wat eten of drinken bij te scoren. Zal ook van het weer en warmte etc afhangen. Maar na ieder klimmetje bovenop uitgebreid gels staan schuiven (kan als er gewacht moet worden) maar liever dan in het wiel doen on the move
Maar dit is ook per rit af te spreken uiteraard
Starttijd heb ik op 9u gezet, met 30gem ga je zeker 6u onder weg zijn. Mijn ervaring is dat dit altijd uit zal lopen. Dus ik zou wel zeg maar eerder verzamelen en proberen echt 9u weg te rijden dan bijvoorbeeld.
Als we dit nou een beetje uit kunnen laten groeien en straks sponsoring vanuit Tweakers zelf krijgen
Naja, eerst maar eens dit succesvol maken 
RUSTIG RUSTIG, DE AANMELDING STRO... de 1e is binnen!
Datumprikker: https://datumprikker.nl/p2xjjvdya89c89nq
En nogmaals de strava route: https://www.strava.com/routes/14020213
Ik zou zelf voorstellen op een tocht van zeg 6u een goede stop ff zitten en miss lunch doen broodje of wat ever terrasje. En daartussen kan dan evt 1-2 stops bij tankstation / super om even nog wat eten of drinken bij te scoren. Zal ook van het weer en warmte etc afhangen. Maar na ieder klimmetje bovenop uitgebreid gels staan schuiven (kan als er gewacht moet worden) maar liever dan in het wiel doen on the move
Starttijd heb ik op 9u gezet, met 30gem ga je zeker 6u onder weg zijn. Mijn ervaring is dat dit altijd uit zal lopen. Dus ik zou wel zeg maar eerder verzamelen en proberen echt 9u weg te rijden dan bijvoorbeeld.
Als we dit nou een beetje uit kunnen laten groeien en straks sponsoring vanuit Tweakers zelf krijgen
RUSTIG RUSTIG, DE AANMELDING STRO... de 1e is binnen!
[ Voor 63% gewijzigd door orange.x op 28-06-2018 16:23 ]
Eens. Ik denk wel dat het ook verstandig is dat ieder even naar zijn eigen kunnen moet kijken en goed moet overwegen of het haalbaar is. Niet iedereen zal dit solo met 30gem rijden, dat hoeft opzich ook niet. Maar als tot nu toe de langste tocht zeg maar 60km was met 28km/h gem en tong op de knietjes dan moet je je misschien afvragen of juist dit zo geschikt isStoffa schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:26:
[...]
@MrAngry 2W/kg??? Shit, dan moet ik vanavond weer op de fiets!
Die is uitgesteld ivm Frame reparatie (Carbon herstel).MrAngry schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:54:
Hello fellow humans
Daarom zei ik ook 2 groepjes misschien. Oid. Ik vind t zelf vervelend om bij elke klimmetje te moeten wachten (afkoelen en zo) dus ik kan ook niet verwachten dat anderen dat continue doen. En ik vind klimmen het leukste maar ben er ook het slechtste inDDX schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:52:
Ja alleen is een gemiddelde afspreken zo onzinnig met draaien en keren op de heuvelrug.
Exact expert nodig?
Ik wil ook wel aansluiten bij een tocht van 200km over de heuvelrug. Ligt alleen aan de datum!
If it aint fixed, it's broken.
Same here... En de snelheid... Trap maar 3.4W/kg, dus kan niet 200KM met 35KM/U over het asfalt/heuvels razenTjebakka schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:26:
Ik wil ook wel aansluiten bij een tocht van 200km over de heuvelrug. Ligt alleen aan de datum!
http://www.deyterra.com
Vermogens per kg (of absoluut) vergelijken is ook onzinnigrally schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:28:
[...]
Same here... En de snelheid... Trap maar 3.4W/kg, dus kan niet 200KM met 35KM/U over het asfalt/heuvels razen
Everytime I suffer I become a better man because of it
Met een naam zoals Rally verwacht ik wel minimaal 35km/u gemiddeldrally schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:28:
[...]
Same here... En de snelheid... Trap maar 3.4W/kg, dus kan niet 200KM met 35KM/U over het asfalt/heuvels razen
Hello fellow humans
LOLjoint_me schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:56:
[...]
Met een naam zoals Rally verwacht ik wel minimaal 35km/u gemiddeld
1. Dat echt mijn naam
2. 35+ KM/H red ik wel... maar niet over 200KM
3. Op de 160KM tot 170KM zit ik i.i.g. tussen de 30-32KM/h
Dus als er alleen maar "kanonnen" mee gaan rijden, ga ik wel achter in de "bus" zitten
http://www.deyterra.com
Beste medeforummers!
Ben van nature een MTBer maar vind het toch ook wel lekker om eens op een racer te gaan stappen. Omdat ik inmiddels al 3 sportfietsen heb krijg ik weinig ruimte in het budget en dit maakt mijn keuze dan ook lastig.
Ik zie door alle merken en kwaliteitsverschillen eigenlijk het bos niet meer.
Qua materiaal ben ik zeker niet veeleisend, gebruik is puur recreatief.
Waar moet ik aan denken bij een budget van rond de 3/400 euro?
Hoop dat ik een zetje de goede richting in kan krijgen!
Ben van nature een MTBer maar vind het toch ook wel lekker om eens op een racer te gaan stappen. Omdat ik inmiddels al 3 sportfietsen heb krijg ik weinig ruimte in het budget en dit maakt mijn keuze dan ook lastig.
Ik zie door alle merken en kwaliteitsverschillen eigenlijk het bos niet meer.
Qua materiaal ben ik zeker niet veeleisend, gebruik is puur recreatief.
Waar moet ik aan denken bij een budget van rond de 3/400 euro?
Hoop dat ik een zetje de goede richting in kan krijgen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.