Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.306 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Precies, uiteindelijk zijn het toch de banden die bepalen hoeveel of hoe weinig grip je in de regen hebt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:45

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

nare man schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:45:
Precies, uiteindelijk zijn het toch de banden die bepalen hoeveel of hoe weinig grip je in de regen hebt.
Daarop inhakend, heeft iemand nog een goed idee om tijdens noodstop/hard remmen langer op het zadel te blijven zitten? Om de een of andere reden kom ik altijd in een reflex veel te vroeg uit het zadel waardoor achterband direct grip verliest en zwaartepunt veel te hoog en naar voren komt te liggen. Tot nog toe nooit over de kop geslagen maar het scheelt elke keer een haartje :X

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
djlinsen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:13:
[...]

Daarop inhakend, heeft iemand nog een goed idee om tijdens noodstop/hard remmen langer op het zadel te blijven zitten? Om de een of andere reden kom ik altijd in een reflex veel te vroeg uit het zadel waardoor achterband direct grip verliest en zwaartepunt veel te hoog en naar voren komt te liggen. Tot nog toe nooit over de kop geslagen maar het scheelt elke keer een haartje :X
Oefenen, bijvoorbeeld heel vaak doen terwijl je bewust blijft zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 21-06-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

djlinsen schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:13:
[...]

Niet blijven zitten, maar je gewicht naar achteren brengen. Achter het zadel is prima. Zie bijv ook dit filmpje van gcn: YouTube: How To Brake Like A Pro - Road Cycling

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
Roozzz schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Niet blijven zitten, maar je gewicht naar achteren brengen. Achter het zadel is prima. Zie bijv ook dit filmpje van gcn: YouTube: How To Brake Like A Pro - Road Cycling
Inderdaad. Als ik echt hard moet remmen dan ga ik ook van mijn zadel af om er achter te hangen. Misschien zou je een (niet jij @Roozzz) keer een clinic kunnen doen om de algemene techniek wat onder de knie te krijgen. Echt hard remmen hoef ik overigens bijna nooit. Meeste kun je wel afvangen door goed vooruit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Op de racefiets hoef ik nooit zo hard te remmen dat ik echt met mijn gewicht moet werken. Gewoon remmen, goed achterop je zadel zitten en het komt (bij mij) altijd goed :)
Goed met beide remmen remmen. Een beginnersfout is dat er gedacht wordt dat als je te hard met je voorrem remt, dat je dan over de kop gaat. Als je goed achterop je zadel zit, moet je heel hard met je voorrem remmen, wil dit gebeuren. Dus met beide remmen remmen en zelfs voor net ietsje harder en goed achterop je zadel blijven zitten.

Bij het MTB'en speelt dat een veel grotere rol. Zeker omdat de grip die je met de grond hebt, continu verandert. Daar moet je soms echt achter je zadel gaan zitten om controle over je fiets te houden. Het is eigenlijk niets meer dan een kwestie van ervaring en als je het echt wilt leren, denk ik dat je het beter zult leren op een MTB (en MTB-terrein) dan op een racefiets en mooi asfalt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen

djlinsen

Galois schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:57:
Op de racefiets hoef ik nooit zo hard te remmen dat ik echt met mijn gewicht moet werken. Gewoon remmen, goed achterop je zadel zitten en het komt (bij mij) altijd goed :)
Goed met beide remmen remmen. Een beginnersfout is dat er gedacht wordt dat als je te hard met je voorrem remt, dat je dan over de kop gaat. Als je goed achterop je zadel zit, moet je heel hard met je voorrem remmen, wil dit gebeuren. Dus met beide remmen remmen en zelfs voor net ietsje harder en goed achterop je zadel blijven zitten.

Bij het MTB'en speelt dat een veel grotere rol. Zeker omdat de grip die je met de grond hebt, continu verandert. Daar moet je soms echt achter je zadel gaan zitten om controle over je fiets te houden. Het is eigenlijk niets meer dan een kwestie van ervaring en als je het echt wilt leren, denk ik dat je het beter zult leren op een MTB (en MTB-terrein) dan op een racefiets en mooi asfalt.
Ik weet hoe het moet, nu de uitvoering nog |:( , misschien is mtb inderdaad een goed idee om het zo te oefenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramovic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-05 22:04
Ik ben van plan een eerste koersfiets te kopen, vooral voor naar het werk te fietsen maar zeker ook om in vrije tijd langere ritten te doen.
Het probleem is dat ik zelf heel weinig ken van fietsen en goede fietsenmerken.

Ik heb zelf uiteraard wel wat opzoekwerk gedaan en ben uitgekomen op de Cube Attain SL Disc

Is dit een goede keuze, of zijn er betere opties in die prijsklasse, deze kost €1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 20:15
Joramovic schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:42:
Ik ben van plan een eerste koersfiets te kopen, vooral voor naar het werk te fietsen maar zeker ook om in vrije tijd langere ritten te doen.
Het probleem is dat ik zelf heel weinig ken van fietsen en goede fietsenmerken.

Ik heb zelf uiteraard wel wat opzoekwerk gedaan en ben uitgekomen op de Cube Attain SL Disc

Is dit een goede keuze, of zijn er betere opties in die prijsklasse, deze kost €1400.
Ik heb afgelopen jaar precies deze fiets gekocht als eerste racefiets met focus op gebruik voor woonwerk en ik kan je zeggen dat het een perfecte keuze is geweest! (Wel andere prijs in goede aanbieding)

Discs was ik gewend van MTB en vind zelf het remgevoel en de doseerbaarheid super. Zag vanmiddag bij lbs wel dat een verandering tov afgelopen jaar is dat crank niet meer 105 is..

On trouwens de vergelijking nog wat verder te trekken.. mijn naam is ook Joram :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
DDX schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:32:
Op m'n gravelbike zie ik er wel het voordeel van in ja.
En op een racefiets die ik het hele door zou gebruiken met rotzooi op wegen ook wel ja.
Maar persoonlijk hoef ik het niet op mijn racefietsen

Afstellen/bleeden is best wat werk, ook even snel andere wielset erin zetten geeft kans op aanlopen.
Ja klauwen losmaken en centreren is de oplossing, maar moet je soms paar keer doen om het helemaal lekker te laten lopen.
Bij velgremmen zet je desnoods remklauwen wat meer open als het aanloopt.
En betere remkracht als het nat is, ja leuk maar vaak wil je al helemaal niet vol remmen als wegen nat/glad zijn met dunne bandjes.
Bleeden en afstellen is peanuts. Sterker nog, door de centerlock as staat je wiel er altijd recht in. De rem klauwen één keer goed afstellen en je bent klaar.

Schijf remmen zijn top, ben er zo blij mee. Hier in Italië afdalingen met stukken van 17% en veel bochten werk zijn de schijfremmen fantastisch. Geen stinkende remmen of te hete velgen maar continu krachtige remmen.

Ik ga niet meer terug naar velg remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickBruisten
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 12:51
Even een adviesvraag tussendoor: Ik wil binnenkort graag een andere wielset kopen voor mijn fiets, maar ik vraag me af of ik er qua kwaliteit van wielen veel op vooruit ga.
Nu zit er een Vision Team 30 wielset in en ik ben van plan de Mavic Cosmic Pro Carbon te kopen met aluminium velgrand. Ik kies bewust voor de aluminium velgrand zodat ik geen problemen heb met remmen e.d. en ik een bepaald budget in gedachte heb.
Daarnaast vind ik het natuurlijk ook mooi een ander setje wielen, maar voordat ik een dusdanig bedrag investeer wil ik weten of het echt de moeite waard is, of dat ik misschien door moet sparen voor een setje Zipp 404 o.i.d.. Ik maak ca. 100 km per week dus een echte km vreter ben ik niet, maar ik heb de rest van het materiaal voor mijn gevoel nu aardig op orde en ben op zoek naar de volgende upgrade.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Noxa schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:18:
[...]
Bleeden en afstellen is peanuts. Sterker nog, door de centerlock as staat je wiel er altijd recht in. De rem klauwen één keer goed afstellen en je bent klaar.

Schijf remmen zijn top, ben er zo blij mee. Hier in Italië afdalingen met stukken van 17% en veel bochten werk zijn de schijfremmen fantastisch. Geen stinkende remmen of te hete velgen maar continu krachtige remmen.

Ik ga niet meer terug naar velg remmen.
Afstellen is idd peanuts. Bleeden/ontluchten heb ik nog nooit gedaan en ik heb al meer dan 15 jaar schijfremmen (3 verschillende) op mijn MTB's. En ik denk dat de remmen op een MTB het zwaarder te verduren zullen hebben dan op een racefiets, dus dat ontluchten verwacht ik niet dat het ooit nodig zal zijn in de levensduur van een racefiets (correct me if I'm wrong).

En mocht het zo zijn... dan is het toch ook geen probleem om 1x in de levensduur van je fiets je fiets naar de LBS te brengen? Het is een eenvoudig klusje (voor degenen die weten hoe het moet) en zo gepiept.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:38
NickBruisten schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:34:
Even een adviesvraag tussendoor: Ik wil binnenkort graag een andere wielset kopen voor mijn fiets, maar ik vraag me af of ik er qua kwaliteit van wielen veel op vooruit ga.
Nu zit er een Vision Team 30 wielset in en ik ben van plan de Mavic Cosmic Pro Carbon te kopen met aluminium velgrand. Ik kies bewust voor de aluminium velgrand zodat ik geen problemen heb met remmen e.d. en ik een bepaald budget in gedachte heb.
Daarnaast vind ik het natuurlijk ook mooi een ander setje wielen, maar voordat ik een dusdanig bedrag investeer wil ik weten of het echt de moeite waard is, of dat ik misschien door moet sparen voor een setje Zipp 404 o.i.d.. Ik maak ca. 100 km per week dus een echte km vreter ben ik niet, maar ik heb de rest van het materiaal voor mijn gevoel nu aardig op orde en ben op zoek naar de volgende upgrade.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb die Mavics, maar ik zou ze niet perse aanraden. Ze rijden op zich lekker, maar kennen ook wel wat nadelen. Het is een soort alu/carbon sandwich constructie, waarbij dus niet alleen de remrand van aluminium is, maar de hele binnenvelg. Daarbij is er gekozen voor interne spaaknippels, die onvermijdelijk gaan roesten als je ermee in natte omstandigheden rijdt. Hetgeen je vaak te laat in de gaten hebt, omdat je dit alleen kan checken door je band en velglint eraf te halen. Wat dat aangaat zou ik eerder voor FFWD F4R-C kiezen in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Voor nagenoeg hetzelfde bedrag als die Cosmics heb je bij o.a. Mantel ook de Fulcrum Racing Quattro Carbon. Iets lagere velg (40 vs 45 mm) maar wel full carbon en daardoor een fors lager gewicht.

Nadeel is wel dat het al weer wat oudere wielen zijn (maar goed, dat geldt voor die Cosmics op zich ook).
NickBruisten schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:34:
Nu zit er een Vision Team 30 wielset in
Mag ik jou nog een wedervraag stellen? Hoe bevallen/bevielen die Team 30's? Ik ben namelijk nog op zoek naar een goedkoop setje voor de fiets van mijn vrouw, ter vervanging van de belachelijk smalle wielen die daar nu op zitten (13 mm interne velgbreedte). Ik lees dat die Teams een interne velgbreedte van 19 mm hebben, dus lekker breed. Rijden ze ook goed? Wat vind/vond je ervan?

[ Voor 47% gewijzigd door nare man op 22-06-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen

djlinsen

nare man schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:22:

Mag ik jou nog een wedervraag stellen? Hoe bevallen/bevielen die Team 30's? Ik ben namelijk nog op zoek naar een goedkoop setje voor de fiets van mijn vrouw, ter vervanging van de belachelijk smalle wielen die daar nu op zitten (13 mm interne velgbreedte). Ik lees dat die Teams een interne velgbreedte van 19 mm hebben, dus lekker breed. Rijden ze ook goed? Wat vind/vond je ervan?
ik ben zelf van shimano rs11 naar team 35 gegaan, ik vind de team 35 stuk beter rijden, stijver in de bochten en rollen goed door, ook de hogere velg bevalt me prima, Kruissnelheid lijkt ook km/h hoger dan op de oude wieltjes. En dat voor 190 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

djlinsen schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:08:
[...]

ik ben zelf van shimano rs11 naar team 35 gegaan, ik vind de team 35 stuk beter rijden, stijver in de bochten en rollen goed door, ook de hogere velg bevalt me prima, Kruissnelheid lijkt ook km/h hoger dan op de oude wieltjes. En dat voor 190 euro
Heb dezelfde team 35, 250km mee gereden. Maar zijn zeker stijver als mijn standaard Giant pr-2 wielen.
Tevens zien ze er stukken beter uit als de standaard lage velgen ;)

Wel jammer dat de zwarte remrand op den duur wegslijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ja, dat had ik gelezen inderdaad.

Nu zal het verschil tussen een velghoogte van 30 mm en één van 35 mm geen wereld van verschil maken :)

Het gaat mij er vooral om dat mijn vrouw (gemakkelijker) zelf een bandje kan verwisselen. Op haar fiets, een Sensa, zitten nu Supra RA-wielen met een velgbreedte van slechts 13 mm en daardoor is het zelfs voor mij een ongelooflijk rotkarwei om banden te wisselen.

Vandaar mijn idee: paar stevige, brede trainingswieltjes eronder, setje Conti's erin, lekker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
Kutzooi, mn Rapha broekje zou gister binnenkomen en nu is ie vandaag nog steeds niet afgeleverd op het afhaalpunt. Ik ga om zes uur richting belgie fietsen, dus iets meer comfort dan een b-twin broek zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Beavbusi schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:52:
Kutzooi, mn Rapha broekje zou gister binnenkomen en nu is ie vandaag nog steeds niet afgeleverd op het afhaalpunt. Ik ga om zes uur richting belgie fietsen, dus iets meer comfort dan een b-twin broek zou mooi zijn :)
Mijn Rapha-broekje (dinsdag besteld) is vandaag binnengekomen. Kreeg gisteren van UPS de melding dat hij vandaag bezorgd zou worden, wat dus ook gelukt is...

Ben niet thuis, dus heb 'm nog niet gezien :)
Ben benieuwd hoe deze bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Zou gister komen, maar was niet thuis. Dus toen gezegd dat ze maar bij een DPD parcel ding moesten afgeven niet gedaan. Nu moet ik vandaag komen, maar nog niet geleverd bij de winkel dus nog even duimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
Die van mij is, samen met een jersey, vandaag binnengekomen. Prachtig spul, al zitten de bretels een tikkeltje strak, maar volgens mij niet té. Heb beide in maat L besteld (1,96 / 79kg) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickBruisten
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 12:51
Ok, bedankt. Dan knap ik af op de Mavic. En Bontrager TLR Comp 50 iemand ervaringen mee, of is dat hetzelfde principe als de Mavic, waarbij het merendeel eigenlijk alsnog alu is?

De Team 30 bevalt op zich prima. Heb al wel een keer een wiellager moeten laten vervangen (binnen 1500 km), en het zwarte van de remrand slijt snel weg, maar heb dan ook veel in natte omstandigheden gereden afgelopen winter, dat zal bij iedere 'budget' wielset niet anders zijn. Dus in principe een prima set.

[ Voor 29% gewijzigd door NickBruisten op 22-06-2018 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Alle fietsschoenen 20% korting bij Futurum.

Iemand nog een 10 euro voucher?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 15:46
Verdomme zeg. Net een nieuwe groep op m'n racefiets, breekt er tijdens het schakelen m'n derallieuroog af. Doei derallieur, nieuw fulcrum achterwiel en ketting... Iemand idee of er verzekeringstechnisch nog iets te regelen valt? Gelukkig zelf niks aangezien het met 10/15 per uur was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Reeker schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:40:
Iemand idee of er verzekeringstechnisch nog iets te regelen valt?
Zou het niet een beetje eng zijn als een paar willekeurige mensen op internet zomaar zouden weten welke verzekeringen jij allemaal hebt afgesloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 15:46
nare man schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:20:
[...]

Zou het niet een beetje eng zijn als een paar willekeurige mensen op internet zomaar zouden weten welke verzekeringen jij allemaal hebt afgesloten? :)
Geen. Alleen zo 200 wegspoelen is ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Als je geen verzekering hebt dan is er verzekeringstechnisch niets te regelen natuurlijk.

Als je wel een verzekering(spakket) hebt moet je even in de polisvoorwaarden kijken of beschadiging van zaken buitenshuis ook gedekt is en welke voorwaarden dan gelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
Nieuws aangaande het hot topic van de afgelopen weken: de schijfrem wordt toegelaten in de koers

https://www.grinta.be/nl/...ijfremmen-toe-in-de-koers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Als je lid van de NTFU (vaak ben je daar ook automatisch lid van als je lid bent van een fietsvereniging) ben je volgens mij automatisch aangemeld voor de fietsverzekering. Standaard dekking tot €1000,- met een eigen risico van €50,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12:11

Pelle

🚴‍♂️

Reeker schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:28:
[...]

Geen. Alleen zo 200 wegspoelen is ook wat.
Als je het met creditcard hebt aangeschaft, wil de boel de eerste 3 maanden ook nog wel eens verzekerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 22:07
havana schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:08:

Bericht gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Pelle schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:23:
[...]

Als je het met creditcard hebt aangeschaft, wil de boel de eerste 3 maanden ook nog wel eens verzekerd zijn.
180 dagen zelfs volgens mij.
Dat is de reden dat ik tegenwoordig al m’n fietsspullen (oa) met m’n credit card koop. Zeker nadat vorig jaar een fietsmaatje van mij vorig jaar met een net nieuwe castelli outfit (à 250+€) een smakker maakte en zowel broekje als shirt als armstukken stuk... (zijn fiets en hij op blauwe plek na, niets gelukkig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Galois schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:13:
[...]

180 dagen zelfs volgens mij.
Dat is de reden dat ik tegenwoordig al m’n fietsspullen (oa) met m’n credit card koop. Zeker nadat vorig jaar een fietsmaatje van mij vorig jaar met een net nieuwe castelli outfit (à 250+€) een smakker maakte en zowel broekje als shirt als armstukken stuk... (zijn fiets en hij op blauwe plek na, niets gelukkig).
Kan me niet voorstellen dat dat vergoed wordt in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
Noxa schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:34:
[...]

Je kunt het proberen: https://www.mastercard.nl...val-van-beschadiging.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:28

MrDry

Desperados!

In m'n achterwiel zit een spaak los. Ik heb een spaakspanner maar als ik de nippel probeer aan te draaien draait de spaak mee. 8)7

Het zijn Easton EA90rt wielen. Normaal gesproken zit aan het eind van de spaak een 90° haakje, bij deze wielen niet. De spaak verdwijnt als het ware in de hub. Ik denk dus dat de spaak gebroken is.

Iemand hier ervaring mee?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

havana schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:08:

Net zoals elke online winkel gooien ook hun helaas de prijs omhoog eer ze de 20% korting geven.

Een maand geleden de Shimano RC7 bestelt voor 130. Nu hebben ze de prijs omhoog geschroefd naar 160 waarna je ook 130 betaald na korting.

Nu heb ik niet gekeken naar schoenen in een hogere prijsklasse. Wellicht dat het dan wel de moeite waard is.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 18:41

epic_gram

undercover moderator

MrDry schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:40:
In m'n achterwiel zit een spaak los. Ik heb een spaakspanner maar als ik de nippel probeer aan te draaien draait de spaak mee. 8)7

Het zijn Easton EA90rt wielen. Normaal gesproken zit aan het eind van de spaak een 90° haakje, bij deze wielen niet. De spaak verdwijnt als het ware in de hub. Ik denk dus dat de spaak gebroken is.

Iemand hier ervaring mee?
Kan je hem in de lengterichting bewegen? In dat geval is het aannemelijk dat het koppie is afgebroken. Dat is wel de plek waarop ze altijd afbreken als ze niet strak genoeg staan.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

murphylee schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:57:
[...]

Net zoals elke online winkel gooien ook hun helaas de prijs omhoog eer ze de 20% korting geven.

Een maand geleden de Shimano RC7 bestelt voor 130. Nu hebben ze de prijs omhoog geschroefd naar 160 waarna je ook 130 betaald na korting.

Nu heb ik niet gekeken naar schoenen in een hogere prijsklasse. Wellicht dat het dan wel de moeite waard is.
Dat doen idd alle webwinkels. Of de zoveel-euro-korting is op basis van de advies prijs en als je dan goed kijkt is het uiteindelijk maar bv 10 ipv 50 euro korting omdat de normale prijs al 40 euro onder advies was. Ik koop gewoon wanneer ik nodig heb, en geloof niet meer in de acties.
(overigens, 25 jaar geleden werkte ik bij V&D, en rondom het prijzencircus (actie week) was dat al niet anders... 2 weken ervoor prijzen omhoog, en in die week dezelfde prijs als altijd , soms knaak goedkoper, soms zelfs paar gulden duurder |:( :o )

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Crazy D schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:56:
[...]

Dat doen idd alle webwinkels. Of de zoveel-euro-korting is op basis van de advies prijs en als je dan goed kijkt is het uiteindelijk maar bv 10 ipv 50 euro korting omdat de normale prijs al 40 euro onder advies was. Ik koop gewoon wanneer ik nodig heb, en geloof niet meer in de acties.
(overigens, 25 jaar geleden werkte ik bij V&D, en rondom het prijzencircus (actie week) was dat al niet anders... 2 weken ervoor prijzen omhoog, en in die week dezelfde prijs als altijd , soms knaak goedkoper, soms zelfs paar gulden duurder |:( :o )
Jeps, marketing heeft alleen maar met gevoel te maken wat je krijgt bij het zien van een prijs voor en prijs na. Ik koop meestal wel op het moment dat ik het nodig heb, of "een goede aanbieding zie" en ik denk van ik kan het binnenkort gebruiken en deze prijs vind ik prima. Eigenlijk zou je een soort Tweakers voor fietsonderdelen moeten aanleggen, overal de webwinkels crawlen en een prijsmonitor erbij pakken zodat je kan zien of een aanbieding wel een goede aanbieding is.

Vandaag weer een lekker rondje gereden. Na gisteravond de hele avond bezig geweest te zijn met netwerkkabels trekken en knippen en testen en doen en vanochtend nog door de kruipruimte kon voor het vervangen van wat andere kabels had ik dat wel verdiend.
Ben zelfs nog gestopt voor een zebra (jaja!), gestopt op mijn bananenschil netjes in een prullenbak te deponeren en uiteindelijk toch een verkeerssituatie verkeerd ingeschat omdat mijn focus bij 2 reptielen lag en ik het 3e reptiel op de racefiets niet goed geinterpreteerd had. De 2 besjes gingen weer op pad en kwamen het fietspad op en leken ook over te steken / af te slaan en uit die weg zelf kwam ook meneer op de racefiets. Maar die reed wel met een aardige vaart (had wind in de rug) dus die was van niet te zien na 2-3s ineens over een brug(getje) zeg maar en reed wel op een voorrangsweg. Goed, al met al ging het goed alleen was het een smetje op mijn verder keurige rit verkeerstechnisch vond ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
murphylee schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:57:
[...]

De hamvraag: is Futurum een Manteltje aan het pullen? :>

@Stoffa ?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
De schoenen die ik afgelopen jaar in de gaten heb gehouden (Northwave raptor gtx) zijn keurig in prijs verlaagd. Maar het verschilt volgens mij nog wel eens product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

bonzz.netninja

Niente baffi

Mijn voorwiel was gaan aanlopen tegen de vork :| . Blijkt dat mijn continental 4000 II in de loop der tijd nog iets groter zijn geworden (25). Daar staan ze ook om bekend blijkt, dat 25 nogal een relatief begrip daar is. En nu waren ze gewoon net iets te ver uitgelubbert

Dus...toch maar weer in de buidel getast en nu Rubino All rounds erop. Kijken hoe Vittoria de banden maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door bonzz.netninja op 24-06-2018 08:27 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

bonzz.netninja schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:27:
Mijn voorwiel was gaan aanlopen tegen de vork :| . Blijkt dat mijn continental 4000 II in de loop der tijd nog iets groter zijn geworden (25). Daar staan ze ook om bekend blijkt, dat 25 nogal een relatief begrip daar is. En nu waren ze gewoon net iets te ver uitgelubbert

Dus...toch maar weer in de buidel getast en nu Rubino All rounds erop. Kijken hoe Vittoria de banden maakt.
Alle banden lubberen uit wanneer ik op de fiets ga zitten :X maar begin me te irriteren aan de GP's die nogal snel vierkant worden dus als m'n voorraad op is (heb er volgens mij nog 1 liggen) dan ga ik ook eens verder kijken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zwaar overschatte band IMHO, de Conti.

Wordt erg snel vierkant en gaat dan ook bijzonder slecht rijden. Heb ook al 2x een gescheurde hieldraad gehad.

[ Voor 60% gewijzigd door havana op 24-06-2018 14:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
Heb sinds een week tijdens het fietsen wat last van een spier die van mijn bil doorloopt in mijn hamstring. Op zich raar, want hamstrings zijn nagenoeg niet belast tijdens fietsen, tenzij je enorm aan de pedalen trekt (wat ik niet doe). Iemand toch enig idee hoe dat kan en of het bijvoorbeeld een houding dingetje is?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
bonzz.netninja schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:27:

Jeh, zoals @havana ook al zegt, beetje overrated bandjes. Duur ook nog. Ik rij al jaren op Vittoria's en zou op dit moment geen andere band meer willen. Ook hier voornamelijk Rubino's. Maar ook in de Rubino's heb je verschillen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Rubino Pro is net weer vernieuwd, de oude vond ik ook al heel goed en was met 20 euro ook heel betaalbaar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:36
Dit weekend m'n max dagafstand verbeterd, stond al een tijdje op 527km (rapha festive 500 rit)
Rondje om de Ardennen heen gefietst, randoneurstocht vanuit Maastricht van 600km.
Had rekening gehouden met overnachting ergens over de helft, maar mooi groepje van paar mannen waar ik al vaker mee gereden had dus gezellig de nacht mee door gefietst.
Gisteren 9u gestart, 10 voor 8 vanmorgen waren we binnen.

https://www.strava.com/activities/1658886841
Deze 603km blijft weer lange tijd staan 8)

Vooral moe nu, ben er nog niet helemaal over uit of ik dit vaker ga doen.
De afstand is leuk, maar nachtje overslaan is al een uitdaging laat staan als je dat fietsend doet.
Kon op het eind nog prima powerwaardes halen op klimmetjes. (150bpm met 300w)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
DDX schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:27:
Dit weekend m'n max dagafstand verbeterd, stond al een tijdje op 527km (rapha festive 500 rit)
Rondje om de Ardennen heen gefietst, randoneurstocht vanuit Maastricht van 600km.
Had rekening gehouden met overnachting ergens over de helft, maar mooi groepje van paar mannen waar ik al vaker mee gereden had dus gezellig de nacht mee door gefietst.

De afstand is leuk, maar nachtje overslaan is al een uitdaging laat staan als je dat fietsend doet.
De tandjes. Maar niet even Duitsland aangetikt om 5 landen te kunnen berijden? :D Ik vind het knap, wil zoiets ooit nog doen, maar dit is ook best wel een gemiddelde snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 14:32
orange.x schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:39:
[...]
wil zoiets ooit nog doen
Ik ook, in 1 week 8)7

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
600km is echt insane. Chapeau hoor.

Hoe blijf je nog scherp na 12u fietsen?

Mijn target ligt voorlopig nog even op de 200km. Wat ik al een serieuze afstand vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
....
Press F to pay respects.....

Fantastische prestatie... en wat een snelheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Snel vraagje: Ik ben best aardig aan het fietsen op een (hele) oude 'test'-fiets, met versnelling aan het stuur enzo, maar nu is het toch wel tijd voor iets anders. Maar aangezien ik echt geen budget heb voor een nieuwe fiets van +1000 euro, zit ik met een dilemma:
Koop ik een nieuwe budgetfiets voor 5-700 euro? Of ga ik voor een tweedehands met hetzelfde budget?

Niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:26
havana schreef op zondag 24 juni 2018 @ 07:59:
[...]

De hamvraag: is Futurum een Manteltje aan het pullen? :>

@Stoffa ?
Zat ik ook al naar te kijken maar als je het mij vraagt: zeker niet.

Überhaupt is het met mij als klant vrij zinloos je prijzen eerst te verhogen, alvorens ze te verlagen. Ik gebruik namelijk simpelweg prijsvergelijkers, dus als je aanbieding niet significant goedkoper is dan wat de rest van de markt doet, dan wordt t m niet.

Zo is voor mij de Fizik R1 erg interessant. Prijsvergelijk leert dat hun prijs van 275 al scherp is in de markt. Als daar dan vervolgens nog eens 20% afgaat dan is dat gewoon een erg lekker dealtje.

Tot slot zijn bijna al mijn aankopen de laatste tijd bij Futurum. Als je de dag en weekenddeals goed in de gaten houdt, en je bent op de hoogte van de kortingscodes die rouleren, dan kun je er zeer scherpe deals doen (Wahoo Elemnt Bolt voor 175 euro anyone?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Noxa schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:34:
[...]

Geen flauw benul. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik mij daar nooit in verdiept heb. Alleen het 'reclamepraatje' van 'betalen met je MasterCard, 180 dagen verzekerd tegen alles' heb ik onthouden :)

Maar als ik naar de website ga lees ik:

Vrijwel alles wat u koopt en afrekent met uw Mastercard is tot 180 dagen na aankoop verzekerd tegen verlies, schade en diefstal. Laat u die net gekochte vaas per ongeluk vallen, dan krijgt u dankzij deze Aankoopverzekering het aankoopbedrag terug.

En als ik snel klik naar de voorwaarden, dan lijkt het erop dat dit (vallen en kleren kapot) er wel onder valt (met een eigen risico van 25 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:42
Stoffa schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:02:
[...]

Tot slot zijn bijna al mijn aankopen de laatste tijd bij Futurum. Als je de dag en weekenddeals goed in de gaten houdt, en je bent op de hoogte van de kortingscodes die rouleren, dan kun je er zeer scherpe deals doen (Wahoo Elemnt Bolt voor 175 euro anyone?).
Ik hoor graag meer over de kortingscodes en hoe je tot die prijs bij de Elemnt Bolt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:26
steviewonder23 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:31:
[...]

Ik hoor graag meer over de kortingscodes en hoe je tot die prijs bij de Elemnt Bolt komt.
Futurum had hem in de aanbieding voor 200 euro, en ik had een op dat moment geldige code voor 25e korting. Die codes worden me altijd met de post toegestuurd als trouwe klant ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
minitrue schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:00:
Snel vraagje: Ik ben best aardig aan het fietsen op een (hele) oude 'test'-fiets, met versnelling aan het stuur enzo, maar nu is het toch wel tijd voor iets anders. Maar aangezien ik echt geen budget heb voor een nieuwe fiets van +1000 euro, zit ik met een dilemma:
Koop ik een nieuwe budgetfiets voor 5-700 euro? Of ga ik voor een tweedehands met hetzelfde budget?
Versnellingen aan het stuur zijn toch relaxed? ;) Ik zou gaan voor een tweedehandsje. Voor 700 is er heel veel moois te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
minitrue schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:00:
Ligt eraan, als je een beetje handig bent, dan is er in die prijsklasse nog wel wat leuks tweedehands te koop. Bedenk alleen dat zo goed als niemand z'n fiets in perfecte staat wegdoet, dus dat je altijd wat onderhoud erbij krijgt. Wanneer je dat zelf doet is het niet zo'n probleem, als je dat allemaal uitbesteed, dan ben je zo 200 euro verder. Tel je dat op bij de 700 euro die je wilde uitgeven, dan heb je al bijna een nieuwe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

steviewonder23 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:31:
[...]

Gisteren nog wat bij Futurumshop besteld en de kortingscode uit het aanbiedingenforum gebruikt, deze zou maar tot 15 juni geldig zijn, maar gisteren deed hij het nog :)
Sjoewe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Ligt eraan, als je een beetje handig bent, dan is er in die prijsklasse nog wel wat leuks tweedehands te koop. Bedenk alleen dat zo goed als niemand z'n fiets in perfecte staat wegdoet, dus dat je altijd wat onderhoud erbij krijgt. Wanneer je dat zelf doet is het niet zo'n probleem, als je dat allemaal uitbesteed, dan ben je zo 200 euro verder. Tel je dat op bij de 700 euro die je wilde uitgeven, dan heb je al bijna een nieuwe fiets.
Ben ik niet met je eens hoor... Er zijn hordes mensen die een racefiets kopen, omdat ze dat leuk lijkt, deze 10x gebruikt hebben en na 3 jaar in de schuur te hebben staan, toch maar besluiten om 'm weg te doen. Een fiets met een nieuwprijs van (zeg eens wat) 1500 euro, kost na 5 jaar op MP vast rond de 500 euro, ook al is deze nauwelijks gebruikt.

Zo heb ik voor mijn vrouw een leuke Giant (Rabo-model) gekocht voor 200 euro (jep, 200 euro), 105 afgemonteerd, goed gebruikt, maar zeer goed onderhouden. De vorige eigenaar (sprak ik dus bij het ophalen) was echt een kenner en liefhebber. Je zag aan de fiets dat deze goed onderhouden was en je zag aan hem, dat het ook zeker zo was :) (fiets was van zijn zoon geweest).

Of mijn eigen situatie. Ik heb een aluminium fiets, goed gebruikt, is nog in hele goede staat. Zeer goed onderhouden (zelf). Ik zou er nog jaren op kunnen fietsen, alleen ben ik gewoon aan iets nieuws toe. En wil ik niet langer de enige zijn op aluminium :)

Je moet goed zoeken, maar op MP echt wel meer dan genoeg te vinden voor deze (beginners)prijs. Ik heb liever een MP-fiets voor 5-700 euro, dan een nieuwe racefiets voor 5-700 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Galois schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:57:
Ben ik niet met je eens hoor...
Ik zou zelf ook geen nieuwe racefiets van 700 euro aanraden. Sterker nog ik heb juist al mijn fietsen tweedehands gekocht en je hebt gelijk er zijn beslist deals te scoren, zeker als je je eigen onderhoud kan doen. Echter in jouw scenario moet je wel precies weten waar je naar zoekt en waar je op moet letten Anders is het vooral een kwestie van mazzel hebben en volledig op de verkopende partij vertrouwen dat het verhaal klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

Dit weekeinde ook een paar stukkies gefietst tijdens de HomeRide (http://www.homeride.nl ). Zaterdagmiddag om 14:00 begonnen vanuit Utrecht naar Leiden, vervolgens met de auto naar Rotterdam.. daarna auto naar een of andere plek op Goeroe Overflakkee..door naar Den Bosch met de auto. Uurtje getukt in de auto en rond 7uur weer op de fiets van het FC Den Bosch Stadion naar het NEC Stadion in Nijmegen. (Mooi stukje fietsen daaro tussen de bossen) Om na het 2de ontbijtje in Nijmegen door te fietsen naar het Domplein in Utecht.

Etappe 1: https://www.strava.com/activities/1657365337
Etappe 5: https://www.strava.com/activities/1658211229
Etappe 6: https://www.strava.com/activities/1659291552

Tijdens de 1ste Etappe nog iemand vol op een paaltje zien klappen 2 meter voor me, ondanks alles en iedereen die hem waarschuwde..even niet opletten..en goed over de kop heen. Schijnt uiteindelijk redelijk mee te vallen..gelukkig.
Verder geen ongelukken zien gebeuren, gelukkig.

Afstand(en) zijn goed te doen, enige wat mij opbrak was het slaapgebrek.
Voor ons team was dit de 1ste keer en we hebben al een boel verbeterpunten bedacht, de gedachte is om volgend jaar wederom mee te doen, en dan ga ik zeker een uur of 8 slapen.
Toen ik aankwam in Den Bosch waren alle bedjes bezet en een auto ligt niet heel fijn, als er vervolgens na anderhalf uur iemand naast je staat te tetteren..word je niet heel erg vrolijk wakker.

Gisteren bij aankomst in Utrecht een glaasje champage en 2 biertjes gedronken..ben nog nooit zo snel in een rijdende auto in slaap gevallen. Bij thuiskomst ff gedoucht..en de kop koffie die vrouwlief gemaakt had..was vanmorgen goed koud.

Helaas dit jaar geen vakantie dagen meer over..dus het wekkertje ging alweer om 7 uur..en heb er al weer anderhalf uur in de auto opzitten. Dit belooft een dag met heel veel koffie te worden.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Noxa schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:11:
600km is echt insane. Chapeau hoor.

Hoe blijf je nog scherp na 12u fietsen?
Dat is dus wel een dingetje, je blijft nooit meer 100% scherp na zo'n tijd op de fiets.
Scheelt wel dat dit een route was waar je lekker door kan fietsen op lege wegen en niet veel draaien en keren hebt.
Onderweg heb je soms wel ff momentje dat je even iets minder scherp bent, ik had hem rond 3u 's nachts ofzo.
Even lekker achteraan in de groep rijden, weer wat eten en daarna weer lekker op kop 8)
En blijven eten/drinken, verbruik 13 duizend Calorien.

We hadden mooi groepje van 4 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zag de foto's langskomen op Social Media ddx, leuk ritje geweest zo te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Gemiddelde hartslag 122, lekker rustig weekend gehad zo te zien :D

Pff, knap hoor. Zeker met die snelheid ook. Om even aan te geven hoe bizar dat eigenlijk is, ik zat je flyby even te bekijken, maar er zijn ook mensen die toen jij binnen kwam nog zo'n 250 km moesten afleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
BreadFan schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Gemiddelde hartslag 122, lekker rustig weekend gehad zo te zien :D
Ja dat is het voordeel van zoveel fietsen dat je herstel ook goed is.
Als ik met een groep ga fietsen (en met afdalingen) ga ik mijn hartslag echt niet hoog krijgen gemiddeld.
Kan je ook mooi zien als ik inzoom op stukje van de rit :

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/fx8pp3.png

Hartslag piekt tot 168 op de klimmetjes, maar in stukje afdalen zakt hij dan tot 68.
En dan heb ik ook nog gewoon meegetrapt in de afdaling.
Leuke is dat ik dus op klimmetjes regelmatig richting volle bak ga. (niet helemaal allout natuurlijk) omdat je daarna weer kan herstellen.
Pff, knap hoor. Zeker met die snelheid ook. Om even aan te geven hoe bizar dat eigenlijk is, ik zat je flyby even te bekijken, maar er zijn ook mensen die toen jij binnen kwam nog zo'n 250 km moesten afleggen.
Ja maar ik heb dan ook respect voor de mensen zoals Ivo :
https://www.strava.com/activities/1660385891

Fiets dezelfde rit met 20 gemiddeld en fiets altijd rond de max tijd nodig die je over zo'n rit mag doen. (40u bij 600km)

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 25-06-2018 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 16:29
DDX schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:16:
[...]

Dat is dus wel een dingetje, je blijft nooit meer 100% scherp na zo'n tijd op de fiets.
Scheelt wel dat dit een route was waar je lekker door kan fietsen op lege wegen en niet veel draaien en keren hebt.
Onderweg heb je soms wel ff momentje dat je even iets minder scherp bent, ik had hem rond 3u 's nachts ofzo.
Even lekker achteraan in de groep rijden, weer wat eten en daarna weer lekker op kop 8)
En blijven eten/drinken, verbruik 13 duizend Calorien.

We hadden mooi groepje van 4 man.
En bedankt, nu staat zo'n feestje ook op mijn bucketlist. Eerst maar weer eens naar de 300 toe trainen en dan stap voor stap wat verder.

En voor wat betreft jouw rit: Held. Chapeau.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
DDX schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:39:
[...]

Ja maar ik heb dan ook respect voor de mensen zoals Ivo :
https://www.strava.com/activities/1660385891

Fiets dezelfde rit met 20 gemiddeld en fiets altijd rond de max tijd nodig die je over zo'n rit mag doen. (40u bij 600km)
Idd, ik keek oa naar zijn rit. Moet mentaal aardig zwaar zijn voor de 2e keer de zon onder te zien gaan tijdens je tocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
MMUilwijk schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:42:
[...]

En bedankt, nu staat zo'n feestje ook op mijn bucketlist. Eerst maar weer eens naar de 300 toe trainen en dan stap voor stap wat verder.

En voor wat betreft jouw rit: Held. Chapeau.
De randonneurs tochten vanuit Maastricht zijn altijd wel mooie routes. (en omgeving)
Lekker doorfietsen over oude treinpaden en weinig punten met stoplichten ed.

Ik zou zeggen fiets eens mee met een 300 of 400 rit. (300 is leuk omdat je dan 's ochtends kan starten en 's avonds weer terug bent)
En mocht je keer mee willen doen, geef een seintje dan fiets ik gezellig met je mee.

Agenda kan je terugkijken via :
https://randonneurs.nl/events/

Maar vanuit Belgie of Duitsland zijn er ook tochten, ik ga ook eens kijken naar een 300 of 400 in Belgie, toch leuk een andere omgeving.

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 25-06-2018 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
DDX schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:26:
[...]

De randonneurs tochten vanuit Maastricht zijn altijd wel mooie routes. (en omgeving)
Lekker doorfietsen over oude treinpaden en weinig punten met stoplichten ed.

Ik zou zeggen fiets eens mee met een 300 of 400 rit. (300 is leuk omdat je dan 's ochtends kan starten en 's avonds weer terug bent)
En mocht je keer mee willen doen, geef een seintje dan fiets ik gezellig met je mee.

Agenda kan je terugkijken via :
https://randonneurs.nl/events/

Maar vanuit Belgie of Duitsland zijn er ook tochten, ik ga ook eens kijken naar een 300 of 400 in Belgie, toch leuk een andere omgeving.
Even in de bookmarks, wil dat toch een keer als sportieve mijlpaal op de agenda zetten.

Maar dat geld voor wel meer dingen. Maratona en Marmotte bijvoorbeeld. Eerst de Ventoux keer 3 maar eens aftikken in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Beavbusi schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:25:
[...]

Versnellingen aan het stuur zijn toch relaxed? ;) Ik zou gaan voor een tweedehandsje. Voor 700 is er heel veel moois te koop.
Ja precies. Aan het frame bedoelde ik dus. Thanks voor de tips allemaal.

Niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 15:53
minitrue schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:58:
[...]

Ja precies. Aan het frame bedoelde ik dus. Thanks voor de tips allemaal.
Mocht je 2ehands gaan dan vinden veel mensen hier het ook wel leuk om met je mee te kijken. Maak bv een shortlist met 3-5 marktplaats fietsen die je interessant vind en dan roepen wij: "te duur", "te oud" etc ;)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

sapphire

Die-hard pruts0r

havana schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:51:
Rubino Pro is net weer vernieuwd, de oude vond ik ook al heel goed en was met 20 euro ook heel betaalbaar.
Net toevallig een fiets van februari dit jaar te lezen, daar zijn ze ook zeer positief over de nieuwe Rubino Pro (maarja ook over de Conti :+ en S-works turbo)

@DDX Netjes man, knettergek maar netjes 8) 8)7

En ik was al helemaal gelukkig dat ik vandaag überhaupt weer soort van sportief op een fiets zat 8)7
Zit nu in Frankrijk en het park is zo groot dat we van ellende maar fietsen gehuurd hebben omdat de auto er niet op mag. Dus vandaag een rondje park gedaan op een Focus MTB. Beetje heuvelachtig hier maar viel me niet eens tegen ondanks dat ik niet mag sporten van de arts :/ . Sleutelbeen/schouder was wat gevoelig maar ging aardig, benen op de korte klimmetjes (steilste was 10%) hadden er niks van. Ja slechte conditie maar viel mee, die dikke banden waren wel fijn naar beneden want dat is wel even spannend.
Kijken of ik woensdag niet een paar km kan pakken buiten het park :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
In het kader van sportieve mijlpalen en wat langere ritten. Anderhalve week geleden de Vatternrundan voor het eerst gefietst. 300 kilometer rond het op een na grootste meer van Zweden.

Was een hele ervaring, in het stadje van de start is het een paar dagen feest, er komen meer dan 20.000 fietsers op af, hiervoor hebben ze perfect ingerichte tijdelijke campings.

Vertrek is op de vrijdagavond en je finisht op zaterdagmorgen. Tijdens de tocht wordt je in ieder dorpje aangemoedigd door de inwoners, welke een feestje bouwen langs de kant van de weg.
Zo tussen 11 en half 12 wordt het donker tot ongeveer half 3. Was mooi om met zoveel wielrenners door het donker te zoeven. De kou viel me trouwens wel wat tegen, het koelde toch af naar 8 graden.

"Vanzelfsprekend" werd dit gevolgd door een schitterende zonsopgang boven het meer. In het zonnetje kon ik weer lekker opwarmen. Trouwens voor het eerst van mijn leven "ontbeten" met lasagne maar dat smaakte zeer goed :)

De laatste uren heerlijk verder gepeddeld en rustig de tijd genomen bij de stops om te eten en te drinken. Het parcours leent zich perfect om lekker door te kunnen trappen, continu golvend maar nooit echt stijl.

De organisatie was ronduit top, er reden zelfs continu auto's rond over het parcours om mensen met pech, of blessures oid op te pikken en naar huis/ naar de volgende bevoorrading te brengen.

Voor mij was het de eerste keer dat ik de 300 kilometer gehaald heb, maar het smaakte zeker naar meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ik was blij toen ik mijn eerste 300km had volbracht en daar ga ik het voorlopig ook bij laten. 200 km is allemaal nog wel leuk en aardig maar daarna is het voor mij toch allemaal iets te veel 'verplichting' om door te fietsen.

Zelf ben ik afgelopen weekend wel op trip geweest met het werk en zijn we in 3 dagen tijd van Nantes naar Parijs gefietst(155/185/150 km, totaal zo'n 3400 hm). Erg leuke beleving om 3 dagen aan het fietsen te zijn maar de minpunten zijn er toch ook wel. Met name in het begin was de groepsindeling echt slecht en daarnaast was mijn buik(niet zo zeer maag) echt niet tevreden met een dieet van zoet Frans ontbijt, mueslirepen, peperkoek, sportdrank, pasta en stokbrood.

Daarnaast hebben we iedere dag wind tegen gehad en met name de 2e dag veel tussen open velden gefietst met een aantal pittige klimmen ertussen.

Wel viel het qua pijntjes allemaal wel mee, enkel de 2e dag mijn kont wat gevoeld en buiten lichte spierpijn niets spannends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
Wat bezielt jullie om meer dan 300 km achter elkaar te gaan fietsen ?:p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Beavbusi Dat heet het fiets-virus volgens mij, kijk maar uit dat het je niet te zwaar te pakken krijgt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Beavbusi schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:36:
Wat bezielt jullie om meer dan 300 600 km achter elkaar te gaan fietsen ?:p
Een uitdaging en omdat het kan 8)
Moet wel zeggen dat het natuurlijk uitmaakt dat je door een mooie omgeving fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@DDX klopt helemaal, als de omgeving maar weinig voorstelt dan vind ik 100 km soms al een uitdaging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik moet zeggen dat een dergelijke afstand (of eerst maar eens 300km) ook op mijn lijstje staat. Tot nu toe nog niet verder gekomen dan 210km op de racefiets, maar dat was prima te doen. De 200km die ik op de ATB (Drenthe200) heb gedaan was echter wel een behoorlijke uitdaging (afgelopen december met heel veel blubber).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gewoon omdat het kan, denk ik zo.
Staat hier ook gewoon op de bucketlist hoor. En volgend jaar wil ik een 500 doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

wisselwerking schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:46:. De 200km die ik op de ATB (Drenthe200) heb gedaan was echter wel een behoorlijke uitdaging (afgelopen december met heel veel blubber).
Daar heb ik wat beeldmateriaal van gezien..dat was wel pittig idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 14:32
Ik denk om de bovenste 2 trappen van de Maslow piramide te realiseren.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d7/Piramide_van_Maslow_kleur.png/1024px-Piramide_van_Maslow_kleur.png

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 26-06-2018 13:42 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Voor de omgeving hoef je het niet te doen, maar als je persé km wilt vreten: TT Drenthe.

Ik ga zelf de volgende tocht fietsen. Schijnt heel tof te zijn.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verleggen van grenzen denk ik. Jaren terug reden we na 4 jaar de 150km met Limburgs Mooiste als jubileum het 5e jaar de 250km met 10km van en naar de camping was totaal 270km. Slopend maar wel episch. Vooral de terugweg naar de camping was een hel. Die 2 biertjes bij de finish had ik toen niet moeten nemen hahah.

Ergens in augustus staat nog een rondje vanuit Luxemburg op de planning van 200km+. En ik heb nog een solo op de planning misschien dit jaar van 300+. Dat is dan een route vanuit Amersfoort waar ik zo'n beetje alle klimmetjes op de Amersfoortse berg wil pakken, dan de klimmetjes richting de heuvelrug beginnend vanaf Doorn helemaal naar Rhenen, via de Italiaanse weg door naar de Posbank en daar alles pakken om dan ook nog noordelijk naar de Sallandse heuvelrug te rijden en daar wat te klimmen en weer te eindigen in Amersfoort. Omdat het dus kan :9 Maar moet even kijken of dat planningtechnisch haalbaar is, je bent toch zo een complete dag kwijt omdat ik denk ik niet het tempo van @DDX zal redden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
orange.x schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Verleggen van grenzen denk ik. Jaren terug reden we na 4 jaar de 150km met Limburgs Mooiste als jubileum het 5e jaar de 250km met 10km van en naar de camping was totaal 270km. Slopend maar wel episch. Vooral de terugweg naar de camping was een hel. Die 2 biertjes bij de finish had ik toen niet moeten nemen hahah.

Ergens in augustus staat nog een rondje vanuit Luxemburg op de planning van 200km+. En ik heb nog een solo op de planning misschien dit jaar van 300+. Dat is dan een route vanuit Amersfoort waar ik zo'n beetje alle klimmetjes op de Amersfoortse berg wil pakken, dan de klimmetjes richting de heuvelrug beginnend vanaf Doorn helemaal naar Rhenen, via de Italiaanse weg door naar de Posbank en daar alles pakken om dan ook nog noordelijk naar de Sallandse heuvelrug te rijden en daar wat te klimmen en weer te eindigen in Amersfoort. Omdat het dus kan :9 Maar moet even kijken of dat planningtechnisch haalbaar is, je bent toch zo een complete dag kwijt omdat ik denk ik niet het tempo van @DDX zal redden :+
200km over de Utrechtse heuvels? Leuk, als je gezelschap wenst wil ik wel aanhaken. Ik kom er vaak en vind het wel leuk om zo'n tocht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 16:29
Noxa schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 23:17:
[...]

200km over de Utrechtse heuvels? Leuk, als je gezelschap wenst wil ik wel aanhaken. Ik kom er vaak en vind het wel leuk om zo'n tocht te maken.
Me 2!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 12:28

MrDry

Desperados!

Na een nadere inspectie blijkt het draad van mijn spaaknippel het begeven te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://www.jensonusa.com/globalassets/product-images---all-assets/easton/sn219b00-black.jpg?w=1000&quality=85

Het gaat om een easton nippel met buitendraad (het zijn tubeless velgen). Ik kom in NL geen easton dealers meer tegen. Blijkbaar een beetje uit de gratie bij de rijders.

Ken iemand in NL een LBS of webwinkel waar ik Easton onderdelen zou kunnen bestellen. Via ebay of uit de USA moet lukken maar dan betaal ik het 10-voudige aan verzendkosten in verhouding tot het onderdeel en moet ik er ruim een week op wachten :'(

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
[...]

Als de route bij Utrecht begint, haak ik misschien ook wel aan :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
MrDry schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 07:50:
Na een nadere inspectie blijkt het draad van mijn spaaknippel het begeven te hebben.
[afbeelding]

Het gaat om een easton nippel met buitendraad (het zijn tubeless velgen). Ik kom in NL geen easton dealers meer tegen. Blijkbaar een beetje uit de gratie bij de rijders.

Ken iemand in NL een LBS of webwinkel waar ik Easton onderdelen zou kunnen bestellen. Via ebay of uit de USA moet lukken maar dan betaal ik het 10-voudige aan verzendkosten in verhouding tot het onderdeel en moet ik er ruim een week op wachten :'(
https://www.bike-componen...rds=easton%20ersatznippel

Zie alleen wel dat zwart lange levertijd heeft.. rood heb je snel binnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door CuttingStorm op 27-06-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:16
[...]

Ik wil ook wel (een stuk) aanhaken!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orange.x
@Noxa @joint_me @Stufferdt We kunnen ook een soort van ritje samen proberen te stellen met wat Tweakers die geïnteresseerd zijn :)

Heuvelrug is altijd leuk :) We zouden dan kunnen afspreken in Driebergen/Doorn, van A'foort en Utrecht is dat ongeveer even ver. En dan Heuvelrug heen en terug pakken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Stoffa schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:23:
[...]

Futurum had hem in de aanbieding voor 200 euro, en ik had een op dat moment geldige code voor 25e korting. Die codes worden me altijd met de post toegestuurd als trouwe klant ofzo.
Ik heb de laatste rijd dus dat je maar 1 code per keer kunt gebruiken.
Dan hebben ze een aanbieding van x procent korting maar via een code en kan ik mijn x euro korting niet gebruiken :(

Van het weekend ook met schoenen, 20% via een code maar kon daardoor mijn €10 korting niet gebruiken :(

@Beavbusi Ik snap het ook niet hoor, na een uur of 4~5 op de fiets ben ik het sowieso zat :+

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 27-06-2018 09:30 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
orange.x schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:21:
@Noxa @joint_me @Stufferdt We kunnen ook een soort van ritje samen proberen te stellen met wat Tweakers die geïnteresseerd zijn :)

Heuvelrug is altijd leuk :) We zouden dan kunnen afspreken in Driebergen/Doorn, van A'foort en Utrecht is dat ongeveer even ver. En dan Heuvelrug heen en terug pakken bijvoorbeeld.
Goed idee, kunnen eventueel nog bij een station afspreken voor mensen die van verder (willen) komen.

Ander dingetje. Ik reed gisteren met windkracht 3/4 op mijn bakkes in de afdaling met een gangetje van 60/70 km/u. Dat was toch niet zo heel prettig met hoge velgen. Is dit probleem te voorkomen met een setje lage velgen? Ergo, is het de moeite waard om set designated klimwielen aan te schaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
Als je een excuus zoekt om geld uit te geven, doen :+
Anders beginnen met alleen een laag voorwiel erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
orange.x schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:21:

Sluit ook graag aan vanuit Afoort, nog wel aan het opbouwen dus die 300km Heuvelrug nog beetje ver ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ik kom wel wat kopwerk doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
DDX schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:00:
Ik kom wel wat kopwerk doen 8)
Lekker D1 in het wiel van DDX 8)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat voor tempo word dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
200km heuvelrug/posbank, startende vanuit Driebergen/Zeist? Gemiddelde van 30km/u moet haalbaar zijn toch? Zeker met een leuk groepje.
Pagina: 1 ... 93 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.