Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.318 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Vanochtend evertesting gedaan op het Bosbad klimmetje in Leersum. Segment dat ik ervoor gekozen had blijkt alleen niet helemaal te kloppen qua hoogtemeters. 31 zouden het er moeten zijn maar strookt niet met de realiteit. Het is meer 23 hoogtemeter. Hoeft opzich niet uit te maken ware het niet dat ik dan alleen veel vaker omhoog moet, 384x ofzo. Zou neerkomen op een goede 539km. Dat is enigzins een beetje teveel :P Met die 31hm zou het om 457km gaat, alsnog een heleboel maar met de werkelijkheid een te groot verschil.

Dus mocht ik het ooit gaan doen dan kies ik wel een klim die 1000hm van zichzelf heeft die ik dan 9x op hoef ofzo :)

Het bijna 1,5u lang klimmen en dalen op relatief lage snelheid ging me aardig af. Dat is nog lang geen 20u+ natuurlijk maar toch. Dus OF op zoek naar beter segment OF toch maar int buitenland op zoek gaan naar iets moois :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie_84
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 17:29
Thanks, zojuist ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42

Roozzz

Plus ultra

orange.x schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:31:
Vanochtend evertesting gedaan op het Bosbad klimmetje in Leersum. Segment dat ik ervoor gekozen had blijkt alleen niet helemaal te kloppen qua hoogtemeters. 31 zouden het er moeten zijn maar strookt niet met de realiteit. Het is meer 23 hoogtemeter. Hoeft opzich niet uit te maken ware het niet dat ik dan alleen veel vaker omhoog moet, 384x ofzo. Zou neerkomen op een goede 539km. Dat is enigzins een beetje teveel :P Met die 31hm zou het om 457km gaat, alsnog een heleboel maar met de werkelijkheid een te groot verschil.

Dus mocht ik het ooit gaan doen dan kies ik wel een klim die 1000hm van zichzelf heeft die ik dan 9x op hoef ofzo :)

Het bijna 1,5u lang klimmen en dalen op relatief lage snelheid ging me aardig af. Dat is nog lang geen 20u+ natuurlijk maar toch. Dus OF op zoek naar beter segment OF toch maar int buitenland op zoek gaan naar iets moois :+
Dat lijkt mij ook niet de beste klim hier in de omgeving :P pak dan gewoon de Amerongse Berg (noordzijde) of een van die autovrije wegen tussen Leersum en Doorn, of het Paardenveld in Rhenen. Die laatste is veruit het steilst, dus effectiefst :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Roozzz schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:43:
[...]
Paardenveld in Rhenen. Die laatste is veruit het steilst, dus effectiefst :P
Lijkt me ook niet handig, een klim waar je na afdalen makkelijk kan keren is ook handig.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Roozzz schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:43:
[...]

Dat lijkt mij ook niet de beste klim hier in de omgeving :P pak dan gewoon de Amerongse Berg (noordzijde) of een van die autovrije wegen tussen Leersum en Doorn, of het Paardenveld in Rhenen. Die laatste is veruit het steilst, dus effectiefst :P
Jeps, maar tleek mij met die parkeerplaats bovenop juist een hele goede. Vrij autoschuw wel zo bleek vandaag ook. Amerongse Berg had ik inderdaad ook al wel bedacht maar is nog best een drukke weg. Paardenveld is inderdaad wel steil maar ook weer relatief kort. Tja :P

Ach, ik denk dat het uiteindelijk ook wel mooier is om het op een Grand Ballon ofzo te doen. Die klim is ook relatief constant en dat is wel iets dat ik nodig heb. En ook weer niet TE steil. M'n PR ligt daar onder een uur (niet dat dat belangrijk is voor zoiets) maar in goede doen kan ik daar denk ik prima meerdere keren omhoog op een lagere intensiteit. Ahja! Eerst dit jaar eens een solo van 300+ maken staat op de planning. Volgend jaar misschien de Marmotte, op eigen houtje (als in niet op de georganiseerde dag) waarschijnlijk. Dus het is niet dat ik me verveel voorlopig met "doelen". :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

DDX schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:45:
[...]

Lijkt me ook niet handig, een klim waar je na afdalen makkelijk kan keren is ook handig.
Eens, niet dat het daar doordeweeks overdag druk is. Dus dat zou nog kunnen, evt kan je daar ook prima driehoekjes draaien. Bovenaan naar rechts, naar beneden, wederom rechts en weer rechts naar boven. Maak je wel wat meer meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je mag niet rondjes oid rijden he, je moet zelfde segment op en af.
Zou het een heel stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
DDX schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:49:
Inderdaad.

https://www.strava.com/segments/1504789 Gewoon die 2x + klein beetje op en je bent klaar :D Moet je alleen wel tegen de hoogte kunnen en niet ziek worden :) Als ik ooit de kans krijg! We hadden wat jaartjes terug het idee om daar huwelijksreis heen te doen maar werd hem niet. Ik zou er sowieso nog wel eens heen willen, en dan moet dat toch wel in ieder geval geprobeerd gaan worden :) Schijnt best bumpy te zijn, gewoon een XC nemen met 32mm bandjes denk ik en dan zou het wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Oeps, dat had ik nog niet zo scherp :P ik ben niet zo thuis in rare fietsuitspattingen, hardlopend daarentegen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:31
We hadden t gister over kwalitatieve, maar dure, broeken.

Hier een tip: Assos T.Equipe Evo van 180 voor 115 euro:
Hier is de aanbieding: https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml

Vervolgens gebruik je kortingscode FST-BK9SP, en boem: 115 euro voor een topbroek. Thank me later :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Zeker een goede tip.

Ik heb vorige week de T.Equipe S7 besteld was 120 euro in de aanbieding. Zie nu dat hij 180 is... wow.

Maar ik heb nog twee Castelli broeken (progetto X2 en Kiss3 zemen) en twee Assos. Maar als mijn Catelli's af zijn, worden ze zeker vervangen voor een Assos. Ze bevallen mij zeer, zeer goed.

En als je geen haast hebt en het een beetje in de gaten houdt, kun je voor 100-120 euro een hele mooie Assos scoren... (net zoals nu dus :)).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

sapphire schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Maar goed om te horen dat iedereen Castelli meuk vind....blijft er meer voor de rest over :+
Bij mij blijft het hit & miss bij Castelli. Soms zit het gewoon niet lekker en soms zit het juist perfect. De modellen die me echt lekker zitten zijn dan weer snel uitverkocht, worden niet meer gemaakt of zijn alleen nog maar verkrijgbaar in lelijke kleuren. Of dat de letters op de buitenkant van de benen er snel van af vallen...

Qua design vind ik dat moderne goed te doen, maar wat mij betreft niet echt consequent, tenzij je elke keer een matchende set koopt (wat je niet wilt als je alleen een shirt of broek nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Maargoed, ben wel aan het kijken welk merk mij beter zou passen en goed betaalbaar is. Jammer dat er geen (universele) bodyscan bestaat die aanraad welk merk en welke modellen je het beste zouden passen. Een beetje zoals een bikefitting maar dan voor kleren zeg maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 14:46
Heb em ook besteld. Ben nog wel benieuwd hoe je bij deze aanbieding kwam? Via de homepage kwam ik em niet tegen bij de broeken (of t ligt weer aan m’n zoekskills 🤔)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:59
nvt

[ Voor 97% gewijzigd door EdwinW op 17-06-2018 19:06 . Reden: nvt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 12:01
Ik ben opzoek naar een klein compact zadeltasje. Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
lochtejans schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:38:
Ik heb een kleine Scicon Elan 210. Simpel dingetje met ruimte voor binnenband en wat gereedschap. Zit met klittenband vast onder mijn zadel en is niet heel handig als je hem vaak wilt openen of verwijderen. Maar daar had ik hem ook niet voor gekocht.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik heb een klein dingetje van BBB bij de lokale fietsenman. Zit met een rubberbandje om de zadelpen en met een plastic pen onder mijn zadel geklemd.

Zoiets

https://www.futurumshop.n...b-13-zadeltas-zwart.phtml

Ik twijfel of ik de small of de medium heb. Er kan een binnenband, stel bandenlichten en multitool in. en ik heb nog een beetje ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:28
https://www.amazon.co.uk/...3&creativeASIN=B00FC0L1GU

Wat is klein? Ik heb deze standaard aan mn fiets hangen. Maar daar zit alleen een binnenband en een paar lichters in. Doet het al jaren prima en veel kleiner wordt het niet denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Charly op 18-06-2018 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
Barns schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:39:
Ik loop tegen een vreemd Strava probleem aan; elke keer als ik mijn ritten opsla wordt er zo'n 5-6 minuten bij mijn bewegingstijd toegevoegd.

Vandaag een ritje gemaakt met een vriend, ik had mijn Strava niet aan (telefoon bijna op); hij stuurt mij net zijn GPX, ik upload die; andere beweegtijd, andere afstand, ander gemiddelde... ?!

Hij: 41,31km, 1:21:11, 30.5km/h
Ik: 44.30km, 1:31:43, 29.0km/h

Hoe kan dit?
Een gpx bestaat uit punten (xy-coördinaten) waar een tijdstip aan gekoppeld is (en eventueel HR, cadans etc). Als je een gpx upload naar strava zal strava mbv deze gpx je afgelegde route en daaruitvolgend ook de snelheid (en hoogte) bepalen. Als je de route met een Garmin oid hebt opgenomen, zal dit apparaat de opgenomen xy(en z)-coördinaten zelf omzetten naar een route (en snelheid en hoogte profiel)(bijv een tcx/fit bestand). Daarvoor wordt waarschijnlijk een andere analysemethode gebruikt, waardoor het eindresultaat kan variëren.

Als je een route vanaf strava download naar een gpx, krijg je opnieuw een lijst met xy-coördinaten. Waarschijnlijk kan het door afrondingsverschillen, standaardiseringen, verschil in bronkaart en/of correcties gebeuren dat deze gpx anders is dan degene die werd geüpload.

Bij een geüploade rit kun je onder de afstand- en hoogte bij de ritsamenvatting kiezen voor de correctie-knoppen; doe je dit dan zal strava haar eigen analyse methode laten prevaleren boven de analyse die door een eventuele bron (garmin oid) werd gedaan. Je kunt dit laatste proberen, allicht dat de afstand (en dus gemiddelde snelheid) aangepast worden richting die van je fietsmaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
Hetzelfde idee geldt voor de hoogte over een rit (vooral met ritjes met wat hoogtemeters): mijn Garmin bepaalt de hoogte aan de hand van een barometer, en die klopt aardig met de bordjes die ik tijdens een beklimming langs de kant van de weg zie staan. Als de fietsmaten (zonder Garmin) met wie ik de hele dag samen heb gereden hun rit uploaden, hebben ze nagenoeg altijd (flink) wat meer hoogtemeters (10%).

Geval is dat hun telefoonopname alleen xy-coordinaten doorgeeft (geen z, want de hoogtebepaling die je met telefoon-gps kan verkrijgen is te onnauwkeurig). De hoogte van de rit koppelt strava er vervolgens zelf aan door de route over een hoogtekaart heen te projecteren. En dat laatste is niet zo nauwkeurig. Dat zelfde merk je overigens ook bij het uitzetten van een route mbv de strava-routemaker, die schat de hoogtemeters ook altijd iets te hoog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
jochy schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:00:
Hetzelfde idee geldt voor de hoogte over een rit (vooral met ritjes met wat hoogtemeters): mijn Garmin bepaalt de hoogte aan de hand van een barometer, en die klopt aardig met de bordjes die ik tijdens een beklimming langs de kant van de weg zie staan. Als de fietsmaten (zonder Garmin) met wie ik de hele dag samen heb gereden hun rit uploaden, hebben ze nagenoeg altijd (flink) wat meer hoogtemeters (10%).

Geval is dat hun telefoonopname alleen xy-coordinaten doorgeeft (geen z, want de hoogtebepaling die je met telefoon-gps kan verkrijgen is te onnauwkeurig). De hoogte van de rit koppelt strava er vervolgens zelf aan door de route over een hoogtekaart heen te projecteren. En dat laatste is niet zo nauwkeurig. Dat zelfde merk je overigens ook bij het uitzetten van een route mbv de strava-routemaker, die schat de hoogtemeters ook altijd iets te hoog in.
Dat laatste zorgt er ook vaker voor dat sommige segmenten onterecht bestempeld worden als een klim van de 4-3-2-1-HC categorie. Zie je ook vaker tijdens het gebruik van de routebuilder. Daardoor dacht ik bijvoorbeeld dat dit segment gewoon een foutje was: https://www.strava.com/segments/8837737 echter bleek het daadwerkelijk zo'n steil stuk te zijn zoals afgebeeld. Naar mijn idee als afdaling totaal ongeschikt(smal, wat grind op de weg, onoverzichtelijke bochten) maar ook als beklimming naar mijn idee niet geschikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:38

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Galois schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:11:
Zeker een goede tip.

Ik heb vorige week de T.Equipe S7 besteld was 120 euro in de aanbieding. Zie nu dat hij 180 is... wow.

Maar ik heb nog twee Castelli broeken (progetto X2 en Kiss3 zemen) en twee Assos. Maar als mijn Catelli's af zijn, worden ze zeker vervangen voor een Assos. Ze bevallen mij zeer, zeer goed.

En als je geen haast hebt en het een beetje in de gaten houdt, kun je voor 100-120 euro een hele mooie Assos scoren... (net zoals nu dus :)).
hoe verhoudt de Assos zich t.o.v. de X2? Ik heb nu een X2 zeem (en nog een KISS maar die gebruik ik niet meer) maar wel op zoek naar een goede tweede broek. Hoor goede verhalen over de Assos en bovenstaande aanbieding is mooi om mee te pakken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 18-06-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Shadow_Agent schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:37:
[...]

hoe verhoudt de Assos zich t.o.v. de X2? Ik heb nu een X2 zeem (en nog een KISS maar die gebruik ik niet meer) maar wel op zoek naar een goede tweede broek. Hoor goede verhalen over de Assos en bovenstaande aanbieding is mooi om mee te pakken :)
Het zijn beide goede zemen. Die van Assos voelt wat 'steviger' aan, de Progetto X2 is wat 'zachter'.

Persoonlijk bevalt mij die van Assos beter, maar niet veel verschil hoor... (de prijs zou bij mij de keuze maken).

Ik heb in ieder geval nooit het gevoel na een lange tocht met de ene, dat het beter was geweest als ik de andere aan had gedaan...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

jochy schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:00:
Dat doet mijn Garmin (Edge 1000) ook, maar ik vind 'm nog best onnauwkeurig.

Als ik een rondje doe, dan zou je verwachten dat de hoogtemeters stijging gelijk zijn aan de hoogtemeters daling. Gemiddeld heb ik daar per 100 m, wel een meter of 5 afwijking in (dus 5% fout?).

EDIT:
Bovenstaande is mijn 'gevoel'... maar meten is weten, dus van de afgelopen 10 fietstochten gekeken wat het verschil was tussen dalen en stijgen (bij start en finish op hetzelfde punt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bI1aiYbbbjoCgiLi0m7Apn3F/full.jpg

Valt dus best mee... afwijking van maar enkele procenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Over nauwkeurigheid gesproken: gisteren mijn best gedaan op een viaductje in mijn route omdat het een segment is. Op de teller tegen de 36 gereden, zeker niet eroverheen. Na uploaden in Strava heb ik een PR met gemiddeld 37,2km/u.

Achteraf bleek dat ik de wielomtrek nog niet correct in mijn Bolt had staan, stond standaard op 2055mm, maar een 700x25C band zou 2015mm omtrek hebben. Dat zou het verschil kunnen verklaren, maar dan zou je ook verwachen dat Strava een 3% langere rit en hogere snelheid over de rit zou laten zien. Daar bleek echter nagenoeg geen afwijking in te zitten...

Ik vrees dat de conclusie is dat 100% nauwkeurigheid niet bestaat, zowel niet in de tellers als niet in Strava.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Laatst online: 18-09 23:47
Strava rondt tijden op segmenten af op hele seconden, en berekent dan daaruit je snelheid. Als je het hebt over een segment op een viaduct is dat waarschijnlijk minder dan 250m, en op een dergelijk korte afstand is het verschil tussen 36 en 37 km/u minder dan een seconde. Dat zal waarschijnlijk de afwijking verklaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
:w * mithras meldt zich

In het verre verleden wel eens gefietst en het begon wel heel erg te kriebelen. Ben sinds 6 weken eigenaar van een Canyon CF SL 8.0, prachtige fiets :) Heb er sindsdien krap 600km mee gefietst (strava, 4 weken fietsen, 2 weken geen tijd gehad). En natuurlijk ook aan het lurken hier, leuk om de discussies te volgen van verschillende onderwerpen.

Er zitten DT Swiss wielen onder (PR 1600 Spline) met Grand Prix 4000S ii banden, worden hier kennelijk ook goed gewaardeerd. Dat is natuurlijk fijn om te weten ;)

Voor zit een 52/36, achter een 11s casette (11-28). Ging de eerste week lekker door de polder, direct daarna 2 weken op vakantie in Toscane mét fiets. Kwam daar achter dat een klim bij Chianti en door Val D'orcia wel even ploeteren was als ongetrainde 8)7 Maar goed, de rondjes waren niet te groot (ik bouwde op van 25km naar 56km) en terug in Nederland rij ik nu "redelijk" gemakkelijk 45-60 km rondjes. En een mooi doel gesteld, om in de komende 3 maanden te groeien naar 120km. Juli de eerste 80km, augustus de eerste 100km en september een 120km ronde.

Qua kleding heb ik 3 shirts (1 Canyon die best goed zit en 2 shirts met bedrijfslogo erop), maar 1 broek: een Endura 6-Panel II. Kan er nu niet al te veel van vinden (ik heb geen referentiekader) maar kan wel concluderen dat één broek voor deze fietsfrequentie wat weinig is :+ Goede discussie van afgelopen dagen dus, want kan nog wel een extra setje gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Galois schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Het zijn beide goede zemen. Die van Assos voelt wat 'steviger' aan, de Progetto X2 is wat 'zachter'.

Persoonlijk bevalt mij die van Assos beter, maar niet veel verschil hoor... (de prijs zou bij mij de keuze maken).

Ik heb in ieder geval nooit het gevoel na een lange tocht met de ene, dat het beter was geweest als ik de andere aan had gedaan...
Dank je! ik heb er één besteld :)
maat hetzelfde aangehouden als m'n Castelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
coelho schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:14:
Over nauwkeurigheid gesproken: gisteren mijn best gedaan op een viaductje in mijn route omdat het een segment is. Op de teller tegen de 36 gereden, zeker niet eroverheen. Na uploaden in Strava heb ik een PR met gemiddeld 37,2km/u.

Achteraf bleek dat ik de wielomtrek nog niet correct in mijn Bolt had staan, stond standaard op 2055mm, maar een 700x25C band zou 2015mm omtrek hebben. Dat zou het verschil kunnen verklaren, maar dan zou je ook verwachen dat Strava een 3% langere rit en hogere snelheid over de rit zou laten zien. Daar bleek echter nagenoeg geen afwijking in te zitten...

Ik vrees dat de conclusie is dat 100% nauwkeurigheid niet bestaat, zowel niet in de tellers als niet in Strava.
Dit is ook een vaag Strava fenomeen inderdaad. Naast de afronding zoals @Hiddo aangeeft heb je nog een gek iets. Je kan namelijk bij het segment in de lijst met alle segmenten van die rit een gemiddelde van X hebben en wanneer je in de analysis kijkt en het segment selecteert kan je gemiddelde Y hebben. Dit heeft er mee te maken dat de afstand voor het segment in bepaalde delen van Strava OOK weer afgerond wordt op soms 100m. Dan is een kort segment zoals een viaduct van bijvoorbeeld 0,1km wat in werkelijkheid 180m kan zijn maar toch als 0,1km lengte getoond wordt. Tenzij je dus weer een ander overzicht hebt.

Soms best raar inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Hoi mede-tweakers,

Ik heb recentelijk een nieuwe racefiets gekocht, een Ignis Boreas met 6700 ultegra op, ik zal binnenkort wat foto’s posten. Mijn vorige fiets wil ik dus gaan verkopen, dat is een Bulls Desert Falcon met 3x10 6600 Ultegra op. Maar mijn vriendin heeft op het moment een Wilier Mortirolo met een 2x10 5600 105 groep op, nu vraag ik mij af of jullie me zouden aanraden die Ultegra van de Bulls op de Wilier te monteren? Denken jullie dat het een merkbaar verschil gaat opleveren of dat bijvoorbeeld de Bulls bijna niet te verkopen is met een 105 groep?
Ik heb ondertussen vrij veel ervaring met het klussen aan en opknappen van fietsen dus ik zal alles zelf doen, zijn er nog knelpunten waar ik rekening mee moet houden.

Ik hoop dat dit in het goede topic staat en bij voorbaat bedankt voor enige tips. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45

Kluus

Gang is alles

Ik ken die x600 serie op zich niet zo goed, maar over het algemeen doet 105 nooit echt onder voor Ultegra wat prestaties betreft. Het merkbare verschil waar je je keuze denk ik op moet baseren is dubbel (of compact?) vs triple.

Zonder de talenten van je vriendin te kennen kan ik me voorstellen dat ze profijt heeft bij een triple als je ooit de heuvels/bergen in zou willen. Zeker als het inderdaad om een dubbel gaat, zoals ik verwacht bij die serie...

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 18-06-2018 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik wil mijn cassette vervangen, maar tijdens het verwijderen merkte ik dat enkele vertandingen er wat lastiger af kwamen. Na het verwijderen ziet de body er als volgt uit;

Cassette body

Denken jullie dat ik de nieuwe cassette kan plaatsen zonder problemen? Of kan ik beter de cassette body ook vervangen?

The need for speed drives me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lekker laten zitten. Heb ik ook, ik heb met een vijltje de ergste braampjes gladder gemaakt, werkt al 2 jaar prima zo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Baur schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:19:
Ik wil mijn cassette vervangen, maar tijdens het verwijderen merkte ik dat enkele vertandingen er wat lastiger af kwamen. Na het verwijderen ziet de body er als volgt uit;

[afbeelding]

Denken jullie dat ik de nieuwe cassette kan plaatsen zonder problemen? Of kan ik beter de cassette body ook vervangen?
Werkt prima, ik zou alleen de bobbeltjes even wegvijlen met een vijltje. Daarna gewoon nieuwe cassette erop en gaan met de banaan! Aluminium heeft nou eenmaal de eigenschap dat het cassettes in kan laten vreten. Doe je weinig aan. Ja, je kant evt bij het monteren en voor het strakdraaien zorgen dat de tandjes zo goed en ver mogelijk tegen die kant van de cassette zitten. En goed strak erop draaien zodat ze nauwelijks ruimte hebben om te "trekken". Maar echt voorkomen doe je het helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Dank jullie, ik heb de bramen wat afgevijld en de nieuwe cassette geplaatst.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
timwijn schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:47:
[...]

Heb em ook besteld. Ben nog wel benieuwd hoe je bij deze aanbieding kwam? Via de homepage kwam ik em niet tegen bij de broeken (of t ligt weer aan m’n zoekskills 🤔)
Google. Had gegoogeld op PRO TEAM BIB SHORTS RG en toen kwam deze er voor 110 bij de pricewatch uit. Daarna zag ik nog die 25 procent korting bovenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ik heb al lang deze. Erg klein en compact en enkel met klitteband vast. Genoeg ruimte voor een band, lichters en nog iets kleins (sleutels).

https://www.futurumshop.n...dy-m-zadeltas-zwart.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Beavbusi schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:45:
[...]

Google. Had gegoogeld op PRO TEAM BIB SHORTS RG en toen kwam deze er voor 110 bij de pricewatch uit. Daarna zag ik nog die 25 procent korting bovenaan :)
Dat is een hele mooie aanbieding! :)

Ga ik ook bestellen... Heb van Assos maat L, wat zou ik van Rapha nodig hebben? Maat M (na wat Google-maattabel-zoektocht, lijkt M idd de beste keuze).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
martijnmartijn schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:53:
Ik ben een beetje in dubio. Ik ben ik toe aan een nieuwe fiets. Maar nu twijfel ik tussen de volgende twee:

TCR ADVANCED 2:

CONTEND SL 1 DISC
Knoop doorgehakt en zaterdag mijn TCR Advanced 2 opgehaald. Zondat meteen 95KM op de teller gezet. Ben erg tevreden tot nu toe! Bedankt voor jullie advies!

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnMartijn op 19-06-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
Ik twijfel bij het aanschaffen van een nieuwe bibshort tussen de T.MILLESHORTS_S7 en T.EQUIPE_S7 van Assos.

Iemand toevallig ervaring met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
ahlers schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:27:
Ik twijfel bij het aanschaffen van een nieuwe bibshort tussen de T.MILLESHORTS_S7 en T.EQUIPE_S7 van Assos.

De Mille wordt gezien als het instapmodel, en de Equipe volgt daarop in de range. De Mille heeft ook een meer tour georienteerde fit, daar waar de Equipe meer een racefit heeft.
Helaas is de aanbieding voor de Equipe Evo inmiddels weer voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Stoffa schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:39:
[...]

De Mille wordt gezien als het instapmodel, en de Equipe volgt daarop in de range. De Mille heeft ook een meer tour georienteerde fit, daar waar de Equipe meer een racefit heeft.
oeh! dan was ik net op tijd! vanmiddag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

ahlers schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:27:

Ik heb de T.Equipe S7 en zit supergoed. De T.Milleshorts heeft een fietsmaatje van mij, zeer vergelijkbaar (verder geen ervaring mee), maar aangezien hij goedkoper is (adviesprijs)... Zal de T.Equipe wel beter zijn :)

Ik ga die Rapha aanbieding maar bestellen... maar twijfel dus nog tussen M en L :) Van Assos draag ik maat L :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Galois schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:52:
[...]

Ik heb de T.Equipe S7 en zit supergoed. De T.Milleshorts heeft een fietsmaatje van mij, zeer vergelijkbaar (verder geen ervaring mee), maar aangezien hij goedkoper is (adviesprijs)... Zal de T.Equipe wel beter zijn :)

Ik ga die Rapha aanbieding maar bestellen... maar twijfel dus nog tussen M en L :) Van Assos draag ik maat L :)
Ik heb een broek van beide merken. Assos M en Rapha S. Je kunt gewoon de maattabel van Rapha volgen, klopt erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Ik heb van Assos ook L en van Rapha M.

Bij Assos hebben alle broeken dezelfde zeem dus een duurdere nemen is niet heel slim :P

[ Voor 54% gewijzigd door havana op 19-06-2018 14:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
Stoffa schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Ik zie hem hier nog in de aanbieding: https://www.salden.nl/ass...ersbroek-met-bretels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 19-09 12:41
coelho schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:14:
Ik ben laatst een viaduct over geknald en daarbij de (gedeelde) KOM gepakt met 51,7km/h gemiddeld.
https://www.strava.com/ac...4145/segments/38797451141

De grap is echter dat mijn maximale snelheid 47,9 is :+ (en dat klopt ook) Waarschijnlijk ligt het in de afronding van Strava in combinatie met de GPS trackpunten van je opname.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Beavbusi schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:45:
[...]

Helaas dan nog wel 10 euro bezorgkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
havana schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:16:
Bij Assos hebben alle broeken dezelfde zeem dus een duurdere nemen is niet heel slim :P
Het draait natuurlijk niet alleen om de zeem bij een broek, belangrijk is ook het stofje en met name de fit. Voor het touren wil je iets minder racefit zodat je de voorkant makkelijk naar beneden kan trekken om je blaas te legen, maar voor racen wil je juist een strakkere hogere voorzijde om je pens zo strak mogelijk binnenboord te houden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Galois schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:49:
[...]

Bestel dan 2 maten, kan je meteen passen welke maat beter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
Galois schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:49:
[...]

Boven de 100 niet en had nog wel wat nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik heb maat M en L besteld... Toch handiger dan er achter komen dat M toch te klein is... En dan stuur ik één van beide maten wel (gratis) terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Galois schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:31:
Ik heb maat M en L besteld... Toch handiger dan er achter komen dat M toch te klein is... En dan stuur ik één van beide maten wel (gratis) terug :)
Betaald opsturen, en retour is gratis? Rare constructie.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

martijnmartijn schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:20:
[...]

Knoop doorgehakt en zaterdag mijn TCR Advanced 2 opgehaald. Zondat meteen 95KM op de teller gezet. Ben erg tevreden tot nu toe! Bedankt voor jullie advies!
Nice!

Ik moet zeggen dat ik de Contend ook mooi vind (vriend van me heeft een Contend met discs) maar de TCR ziet er imho echt veel beter uit :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:34:
[...]

Betaald opsturen, en retour is gratis? Rare constructie.
Schijnt redelijk standaard te zijn...

Ik heb ooit eens bij nike.com schoenen besteld en ik twijfelde ook tussen twee verschillende maten. Bij het bestellen van één maat, moest ik wel bezorgkosten betalen, bij het bestellen van twee maten, niet.

Ik nam toen contact met ze op, hoe dat zat bij terugsturen. Aangezien ik vooraf toch al wist dat ik sowieso één maat zou terugsturen...
Het antwoord was: "Nee hoor, geen probleem. U kunt kosteloos retour sturen en u krijgt geen rekening voor bezorgkosten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
sapphire schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:34:
[...]

Nice!

Ik moet zeggen dat ik de Contend ook mooi vind (vriend van me heeft een Contend met discs) maar de TCR ziet er imho echt veel beter uit :)
De Contend is ook mooi, maar zoals hier ook al werd aangegeven werken de remmen niet vlekkenloos met de 105. Daarnaast vond ik het gewicht toch wel de doorslag geven (Carbon vs Alu). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 19-09 10:38
NoepZor schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:48:
[...]

Ik ben laatst een viaduct over geknald en daarbij de (gedeelde) KOM gepakt met 51,7km/h gemiddeld.
https://www.strava.com/ac...4145/segments/38797451141

De grap is echter dat mijn maximale snelheid 47,9 is :+ (en dat klopt ook) Waarschijnlijk ligt het in de afronding van Strava in combinatie met de GPS trackpunten van je opname.
Als je bij dat segment klikt op 'Analyze' dan zie je dat daar een gemiddelde van 45,8 te zien is. Tussen de laatste GPS punten zit daar dan ook 5 seconden. (Je ziet 't GPS punt springen).
Voor betere gegevens zou je de Garmin niet op Smart, maar op 1 seconde interval moeten zetten. Ik vermoed dat de Garmin dit nu op 'smart' setting doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Wat is nu exact het verschil tussen de Assos EVO en de Assos equipe S7? Op de website van Assos zelf kan ik het verschil eigenlijk ook niet achterhalen want het 'dashboard' qua gebruik toont bij beide exact dezelfde kenmerken.

Iemand advies / tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
I-King schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:11:
[...]

Als je bij dat segment klikt op 'Analyze' dan zie je dat daar een gemiddelde van 45,8 te zien is. Tussen de laatste GPS punten zit daar dan ook 5 seconden. (Je ziet 't GPS punt springen).
Voor betere gegevens zou je de Garmin niet op Smart, maar op 1 seconde interval moeten zetten. Ik vermoed dat de Garmin dit nu op 'smart' setting doet.
Staat inderdaad op Smart en niet per seconde. Als het bij mij in de buurt was zou er een flag komen 8)

Maar daarnaast zie je dat Strava soms van geen kanten klopt. Zie je bij de activity zelf het hoogteprofiel dan is dat aardig anders dan wanneer je het segment als pagina zelf bekijkt.

Zo heb ik wel eens wat tijd verspilt op een segment dat volgens de ene pagina eindigde 100m voor het werkelijke einde van het segment. Ik controleer dus tegenwoordig wel goed hoe en wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 19-09 12:41
Ik heb net even mijn mede KOM'ers bekeken, maar niemand heeft een gemiddelde van 51,7. De besten komen ergens in de 48 gemiddeld. De slechtste zit nog onder mij met 45,3 gemiddeld. Op zulke korte stukjes is het dus erg onbetrouwbaar.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 19-09 10:38
Hij pakt gewoon het dichtstbijzijnde punt en interpoleert niets. Als hij dan 5 seconden tussen 2 punten heeft krijg je zulke kromme resultaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Al die segments en KOMs zijn leuk, maar 9 van de 10 keer klopt er van de korte segmenten geen drol. Degene die KOM is heeft meestal mazzel gehad met een GPS fout of bewust iets gemanipuleerd.
Ik zou er niet teveel aandacht aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:56
Wat vinden jullie hiervan?

BIj mn LBS kan ik een Merckx EMX 1 kopen (frame van carbon is nieuw), Campagnolo Record afgemonteerd en met een bijpassende goede kwaliteit wielset (weet helaas het merk niet meer).

Kost € 1.000 als ik mijn oude fiets (oude Trek 1.5 van aluminium, Tiagra) inlever.

Goede deal, of nog maar een jaartje doorfietsen na een opknapbeurt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:41
Sinners schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:47:
Wat is nu exact het verschil tussen de Assos EVO en de Assos equipe S7? Op de website van Assos zelf kan ik het verschil eigenlijk ook niet achterhalen want het 'dashboard' qua gebruik toont bij beide exact dezelfde kenmerken.

Iemand advies / tips?
Volgens mij is de T Equipe Evo de opvolger van de Equipe S7. Ik heb ze allebei (Evo kwam gisteren binnen) en heb ze even naast elkaar gehouden. Naast design (zeem zwart ipv paars, witte ipv paarse accenten, grotere witte logo's) vallen mij alleen de kleine gaatjes in het voorste gedeelte van de zeem op.
Ontwerp, pasvorm en dikte van de zeem lijken hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
zeeg schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:20:
Wat vinden jullie hiervan?

BIj mn LBS kan ik een Merckx EMX 1 kopen (frame van carbon is nieuw), Campagnolo Record afgemonteerd en met een bijpassende goede kwaliteit wielset (weet helaas het merk niet meer).

Kost € 1.000 als ik mijn oude fiets (oude Trek 1.5 van aluminium, Tiagra) inlever.

Als de staat goed / zeer goed is ligt het nog enigzins aan de leeftijd van de groep bijv, maar Record is zeker niet slecht ofzo en carbon en als het goede wielen zijn dan is 1000 niet superveel gezien wat je inlevert. Maar alles valt of staat bij de leeftijd en hoe versleten het handeltje is uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:57:
Probeer ook eens de rapha pro team broeken.
Heb je in 2 verschillende lengte maten.
Worden je bretels dan ook langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:45:
[...]

Worden je bretels dan ook langer?
Nee, maar naar mij idee ook niet echt nodig.
Ik draag (met 1.86) maatje xs, die bretels rekken vanzelf wat uit en mogen voor mij best wat strak zitten.
Met maat s zitten bretels hetzelfde, maar zit zeem aan achterkant bij mij wat te los/gaat het schuiven en daardoor irritatie bij langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
DDX schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:58:
[...]

Ik draag (met 1.86) maatje xs, die bretels rekken vanzelf wat uit en mogen voor mij best wat strak zitten.
Met maat s zitten bretels hetzelfde, maar zit zeem aan achterkant bij mij wat te los/gaat het schuiven en daardoor irritatie bij langere ritten.
Let wel deze vlieger gaat niet bij alle merken op. Zo heb ik een Cafe du Cycliste broek moeten terugsturen omdat de bretels in maat S zo kort waren dat ze onder m'n oksels wegkropen. Zag er uit als een soort Borat haha.

Er stond ook zo veel spanning op dat ik eerder verwachtte dat ze op termijn kapot zouden gaan, dan op zouden rekken overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoffa op 20-06-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:58:
[...]

Bedoel je dat de bretels langer worden na een tijdje?

Ik (1,83m) had een maat M besteld, maar heb het idee dat hij heel erg in mijn schouders snijdt (en ook in mijn bovenbenen, wordt dit ook beter?). Bij mij billen zit het wel goed. Nu ook maat L besteld om te vergelijken.

Ik zoek nog iets voor de winter als het echt koud is, nu twijfel ik tussen het volgende:

Vermarc CURVE TECHNICAL VEST
Rapha WINTER WINDBLOCK JERSEY

Iemand ervaring het 1 van de 2? Andere suggesties zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
mhr-zip schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:24:
[...]

Bedoel je dat de bretels langer worden na een tijdje?

Ik (1,83m) had een maat M besteld, maar heb het idee dat hij heel erg in mijn schouders snijdt (en ook in mijn bovenbenen, wordt dit ook beter?). Bij mij billen zit het wel goed. Nu ook maat L besteld om te vergelijken.

Ik zoek nog iets voor de winter als het echt koud is, nu twijfel ik tussen het volgende:

Vermarc CURVE TECHNICAL VEST
Rapha WINTER WINDBLOCK JERSEY

Iemand ervaring het 1 van de 2? Andere suggesties zijn ook welkom.
Castelli Alpha RoS jersey is fantastisch. Ligt overigens vooral aan de Goretex stoffen die ze gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
Gisteravond geprobeerd om mijn PR (1:16) op Klimmetje Leersum te evenaren / onder de 1:20 te rijden (https://www.strava.com/segments/5346617). Heenweg ging moeizaam. Wind weer overal vandaan. Had het idee dat buienradar aangaf dat het tot ongeveer 20:00 W/NW zou zijn maar richting westen tegen, zuid tegen... Kortom het leek weer zo'n ritje te gaan worden!
Na een paar klimmetjes (Doorn, Ruiterberg, Hoogstraat) werd het er vooralsnog niet beter op. Laatste ritje was afgelopen vrijdag met 24x Klimmetje Leersum op laag pitje maar had dat dan misschien invloed? Soms heb je dat dat je lichaam soort van terugschakelt naar een bepaald niveau van intensiteit ofzo. Maargoed. Na de Hoogstraat richting Leersum om het maar te gaan proberen!
Daar aangekomen de straat ingereden op redelijk tempo en merkte dat ik daar in ieder geval niet de wind erg tegen had, gelukkig. Daarna behoorlijk tempo erop gelegd tot het moment waar ik wist dat ik even in moest houden en richting de top weer versnellen om het wat vlakkere stuk aan het eind gas open te draaien. Was helaas nog iets te vroeg gaan versnellen. Maargoed, 1:19 toch bleek achteraf. Daarna Amerongse Berg nog opgereden achter een groepje aan. Die kwamen mij toen ik er net omhoog ging voorbij zetten op een tempo dat ik dacht: tot zo! 8)

Op 1 na alles weer ingehaald verderop en daarna nog even gebeld en nog een keer naar Leersum, gewoon om het nog eens te proberen. 1:23 uiteindelijk de 2e x gereden en ook zeer tevreden mee. Zag nog een groepje mannen voor mij naar boven rijden dus heengereden. Ze sloegen af richting Amerongen terwijl ik eigenlijk naar huis wilde gaan. Toch maar in de achtervolging in de hoop dat ze dan Amerongse Berg zouden doen. Ik voelde me steeds beter worden eigenlijk dus ik had nog wel een keer zin in een clash :P Vanaf de voet lekker achteraan gehangen, zo'n beetje op de helft vertrok er een en iemand uit die groep was al een beetje aan het roepen eerder van "Wie zit er nog op het buitenblad?" en begon nu "Ja, wie gaat hem pakken?!". Dus ik vond het wel mijn roeping en ben er achteraan gegaan. Werd nog aangemoedigd door diezelfde man "Ja Eemland (staat achterop) pak em! Gaan Eemland!" >:) Zo'n 100m voor de top ofzo zat ik bij hem en ben ik hem voorbij gereden en hij pakte mijn wiel. Daarna harkend naar boven zonder dat het echt sneller ging toch geprobeerd snelheid te houden en hij kwam er niet meer voorbij :) Blijft toch het leukste haha :)
Daarna richting huis nog met een straf tempo gereden. Ja, was een lekker voldaan ritje!
https://www.strava.com/activities/1649236824

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 23:54

Pelle

🚴‍♂️

En als je een tunnel pakt? Bijv. de Heinenoord? Dan kun je iedere keer in de beklimming gebruik maken van de snelheid die je in de afdaling maakt. Je rijdt dan wel steeds hetzelfde segment heen en weer, het bestaat alleen wel uit 2 beklimmingen (noord- en zuidkant van de tunnel).

Hoogteverschil is +/- 32 meter. Dat zou betekenen 277 keer door de tunnel en dan kom je op 305km uit. Per klim krijg je dan denk ik een kwart van de hoogtemeters cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
havana schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:16:
Ik heb van Assos ook L en van Rapha M.

Naast dat het bij een broek natuurlijk niet alleen om de zeem gaat klopt wat je zegt volgens mij ook niet. Bijv in dit filmpje worden de verschillen tussen de zemen besproken -> YouTube: Assos T.milleShorts_S7 vs T.Cento_S7 Bibshort - Which to choose?
Ook op het oog zijn er verschillen te zien tussen de zemen.

De constructie van de broek zelf is verder ook van belang: zo kun je racefit broeken hebben met meer compressie en een hoger front (moeilijker naar de wc gaan, maar houdt je buik meer binnenboord) etc. Zelf hou ik van broeken met een racefit (hoe strakker hoe beter), maar bv mn vader heeft zn broek liever wat meer touringgeorienteerd (en dus wat minder strak). Afhankelijk van of er in de broek meer in de drops (race), of juist meer in de hoods (toerist), gereden zal worden kan de zeem ook meer naar achter of naar voor in de broek worden ingenaaid.

Tot slot zou het van Assos ook wel een businessstrategie van categorie lik-me-vestje zijn om al hun broeken onderling inwisselbaar te laten zijn.
Maar goed, jij rijdt jaren Assos dus je zal naast de Mille ook wel ervaring hebben met de andere modellen me dunkt?

[ Voor 42% gewijzigd door Stoffa op 20-06-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb altijd het instapmodel gekocht. Vroeger was dat de Uno, daarna de Neopro en nu heet ie Mille. Vroegah was de Mille de op één na goedkoopste, en ook die heb ik wel eens gekocht (zij het tweedehands). Ik kon geen verschil ontdekken tussen beide broeken qua draagcomfort.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Pelle schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:24:
[...]

En als je een tunnel pakt? Bijv. de Heinenoord? Dan kun je iedere keer in de beklimming gebruik maken van de snelheid die je in de afdaling maakt. Je rijdt dan wel steeds hetzelfde segment heen en weer, het bestaat alleen wel uit 2 beklimmingen (noord- en zuidkant van de tunnel).

Hoogteverschil is +/- 32 meter. Dat zou betekenen 277 keer door de tunnel en dan kom je op 305km uit. Per klim krijg je dan denk ik een kwart van de hoogtemeters cadeau.
Denk het niet, volgens mij moet je dan de afdeling weer aftrekken.
Vanuit de 'regels' :

https://everesting.cc/the-rules/
If your descent includes a bit of climbing this still counts toward your total. Keep in mind that this is a climbing challenge, and routes with ‘kinetic gain’ should be checked via the everesting calculator first. The calculator has a built-in ‘check’ on descent elevation gain. You’ll know yourself from riding it in real life whether your chosen segment has a gain on the descent. We want to avoid ‘free metres’ where possible. A ‘rule of thumb’ should be applied when looking at a route with elevation gain on a descent or kinetic gain. If it feels like you are gaming the system, then you probably are! Ask us first if in doubt (it’s never nice explaining this afterwards).
Even door de calculater halen dus :
https://everesting.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
havana schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:52:
Ik heb altijd het instapmodel gekocht. Vroeger was dat de Uno, daarna de Neopro en nu heet ie Mille. Vroegah was de Mille de op één na goedkoopste, en ook die heb ik wel eens gekocht (zij het tweedehands). Ik kon geen verschil ontdekken tussen beide broeken qua draagcomfort.
Ha dat klopt wel ja. Ik had in die tijd ook de Uno en Mille, en op de fiets stelde ik mezelf wel eens de vraag "Welke is dit?", en ik wist het nooit :)

Maar goed, we zijn nu wel een aantal jaren verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Die duurdere modellen interessen mij eigenlijk niet want zoveel geld ga ik echt niet uitgeven aan een broek. Ik heb recent een nieuwe Mille gekocht voor net geen 100€, en die bevalt als vanouds goed. Zo goed dat ik er deze maand nog eentje bestel.

Voor mij niks anders meer voorlopig. Ik heb ook 2 Rapha broeken en eentje van Isadore, maar die zitten toch aanzienlijk minder dan de Mille voor mij. Het afwerkingsniveau is ook duidelijk minder.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
havana schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:00:
Die duurdere modellen interessen mij eigenlijk niet want zoveel geld ga ik echt niet uitgeven aan een broek. Ik heb recent een nieuwe Mille gekocht voor net geen 100€, en die bevalt als vanouds goed. Zo goed dat ik er deze maand nog eentje bestel.

Voor mij niks anders meer voorlopig. Ik heb ook 2 Rapha broeken en eentje van Isadore, maar die zitten toch aanzienlijk minder dan de Mille voor mij. Het afwerkingsniveau is ook duidelijk minder.
Heb gister mn eerste ritje gedaan in de Equipe Evo. Had in het begin wat last van stof of de zeem (niet zeker) die me in de liezen wat irriteerde. Dit ging echter (vreemd genoeg) weg na een half uur, waarna de broek heerlijk zat.
Verder eens met het afwerkingsniveau. Ik heb gister m'n Pro Team II bib en de Equipe Evo naast elkaar gelegd en (letterlijk) binnenstebuiten gekeerd. Viel me ook op dat de Assos broek qua constructie op een hoger niveau staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb recent een "dhb" broek van Wiggle gekocht. Had al een instapmodel en die beviel prima. Nu een duurdere (Aeron) gekocht en ik heb daar alleen maar narigheid mee. Super a-relaxte bulten in mijn liezen na elke rit (4-5 keer aangehad). Draag 'm sinds 1,5e week niet meer en nergens meer last van.

Duurder is duidelijk niet altijd beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Zo... ik heb toch besloten (denk ik) om voor een fiets te gaan met schijfremmen... (tenzij ik er nu weer vanaf word gepraat natuurlijk :-) ).

En ik twijfel, uiteraard, weer. Twee modellen die mij aantrekkelijk lijken:

- SCOTT Addict 10 disc
- Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0

Evt. misschien met een upgrade voor de wielen, maar dit is wel zo'n beetje de prijs.

Of misschien toch een 2018 model van de Specialized Tarmac SL5 (zonder schijfremmen).

Iemand zinnige aanvullingen of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Galois schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:06:
Zo... ik heb toch besloten (denk ik) om voor een fiets te gaan met schijfremmen... (tenzij ik er nu weer vanaf word gepraat natuurlijk :-) ).

- SCOTT Addict 10 disc

Evt. misschien met een upgrade voor de wielen, maar dit is wel zo'n beetje de prijs.

Of misschien toch een 2018 model van de Specialized Tarmac SL5 (zonder schijfremmen).

In deze zou ik gaan toch voor de Canyon. Gezien de prijs van de andere fietsen en afmontage. Zit nog wel verzendkosten bij. Maar gewicht van die Canyon is ±7,5kg afhankelijk van de maat. Scott is stuk zwaarder en zelfs de Specialized lijkt iets zwaarder.

Maarja, blijft een Canyon :P In het blauw is het nog wel fancy denk ik :) Als in vast geen slecht spul (al zou ik wel gelijk een achterderailleurpadje meebestellen) maar je ziet ze alleen wel zoveel.

Hoe dan ook zou ik bij het kiezen van een nieuwe nu voor een disc variant gaan eigenlijk. Tenzij je van plan bent om zeer binnenkort aan races mee te doen, daar is het volgens mij nog niet altijd toegestaan meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:32
zeeg schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:20:

Lijkt me sowieso een goeie deal.
Een Record groep alleen al kost over de 1.200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

- SCOTT Addict 10 disc

Als ik moest kiezen werd het de Canyon.

Ik ben vandaag bij de fietsenmaker geweest. En die zei over een maandje, heb je al nieuwe modellen. Nu is veel 'op'.

Ik zelf vind dit een leuke optie: https://www.12gobiking.nl/sensa-giulia-g2-disc-custom-2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:49

skate master

Autodesk Educator Expert

orange.x schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:28:
[...]

Tenzij je van plan bent om zeer binnenkort aan races mee te doen, daar is het volgens mij nog niet altijd toegestaan meen ik.
Helaas is het rijden met schijfremmen tijdens een koers op dit moment nog slechts voorbehouden aan renners/rensters van een UCI-team.
https://www.knwu.nl/nieuw...og-steeds-niet-toegestaan

Wanneer je geen ambitie hebt om wedstrijden te gaan rijden zou ik altijd voor disc gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020

- SCOTT Addict 10 disc

Zonder enige twijfel de Canyon. Driekwart kilo lichter, een bewezen topframe en veel betere wielen.

Daarnaast is de Canyon afgemonteerd met 52-36 en 11-28 en 25mm banden, wat meer voor de hand ligt voor een echte racefiets dan die 50-34 en 11-32 en 32mm banden van die Scott. Tenzij je een endurance-fiets op het oog hebt natuurlijk, maar dan zou je waarschijnlijk niet de Ultimate maar de Endurace hebben uitgekozen.

Verder is de prijs-kwaliteitverhouding van Canyon is gewoon onverslaanbaar. (En ze naaien je tenminste niet met een cassette uit een lagere groep, iets waar ik echt een bloedhekel aan heb.)

[ Voor 17% gewijzigd door nare man op 21-06-2018 09:24 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
pdukers schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:34:
[...]

Past die pompkop van de action rechtstreeks op een presta ventiel of is er nog een verloopstuk nodig? Als ik de foto bekijk zou ik nl. gokken dat voor een klassiek ventiel is.
Niconing schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:41:
[...]

De kop past op een presta ventiel, geen verloopje of iets nodig.
Helaas gisteravond voor de eerste keer het action pompkopje moeten gebruiken, dus ik kan mijn ervaring delen.

Een echte strakke fit voor een presta ventiel is het niet naar mijn mening, maar het is goed genoeg voor mij om voldoende druk in de band te krijgen (+/- 6 bar). Werkt echt handig. Ik wil niet meer zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 16:54

- SCOTT Addict 10 disc

Zelf geen ervaring met beide fietsen, maar mijn achterbuurman heeft sinds 2 maanden die Canyon en is er echt heel blij mee. Vindt het zelf ook een mooie fiets.

Ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe fiets en die canyon heb ik ook op mijn shortlist staan. Hier staan ook de ISAAC Boson en Sensa Giulia nog bij, moet alleen nog even goed uitzoeken waar precies de verschillen in zitten qua afmontage e.d.

Wil in ieder geval wel met schijfremmen, twijfel alleen nog een beetje of ik met of zonder DI2 wil. (misschien het prijsverschil in (nog) betere wielen stoppen)...

Voor nu neig ik nog het meeste naar de ISAAC maar das meer een gevalletje van smaak. Die fiets heeft me op e.e.a. manier weten te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
De wielen in die Canyon die Galois noemt zijn al heel behoorlijk (DT Swiss PR1600).

Van mechanisch naar Di2 ga je meer merken dan van een al behoorlijk goede wielset naar een nog veel duurdere wielset. Ik zou altijd voor Di2 gaan. Die CF SL 8.0 Disc Di2 is gewoon een mooi karretje. Maar dat mag ook wel voor bijna vier ruggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

nare man schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:18:
[...]

Zonder enige twijfel de Canyon. Driekwart kilo lichter, een bewezen topframe en veel betere wielen.

Daarnaast is de Canyon afgemonteerd met 52-36 en 11-28 en 25mm banden, wat meer voor de hand ligt voor een echte racefiets dan die 50-34 en 11-32 en 32mm banden van die Scott. Tenzij je een endurance-fiets op het oog hebt natuurlijk, maar dan zou je waarschijnlijk niet de Ultimate maar de Endurace hebben uitgekozen.

Verder is de prijs-kwaliteitverhouding van Canyon is gewoon onverslaanbaar. (En ze naaien je tenminste niet met een cassette uit een lagere groep, iets waar ik echt een bloedhekel aan heb.)
Dat viel mij ook al op inderdaad, die 32 mm banden op de Scott. Waarom? Ik snap de ontwikkeling van (zelfs 19 mm) 23 mm naar 25 mm of zelfs 28 mm. Maar 32 is wel weer erg overdreven (tenzij je inderdaad ook graag (veel?) over schelpenfietspaadjes oid wilt). Waarom kiest Scott daarvoor op een 'performance' bike? (ik zoek inderdaad een 'echte' racefiets en geen endurance of comfort model)

De Scott heb ik in de winkel gezien en vond 'm er erg gelikt uitzien. Erg mooi fietsje. Die Canyon alleen maar op het scherm. De reden waarom ik niet sta te springen om de Canyon is (ik weet het, heel stom) is misschien het imago. Deze fiets staat bekend om de goede prijs/kwaliteitverhouding en daarom rijden ook heel veel mensen erop. Net zoal bv. op Cube. Cube maakt ook hele mooie racefietsen, alleen zou ik daar eigenlijk puur om het imago, niet voor gaan.

Maar jullie zijn het in ieder geval van overtuigd dat op een nieuwe racefiets anno 2018 schijfremmen horen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 16:54
Galois schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:32:
[...]
Maar jullie zijn het in ieder geval van overtuigd dat op een nieuwe racefiets anno 2018 schijfremmen horen? :)
Nee, denk dat dit nu vooral nog erg persoonlijk is. De 1 zweert bij velgremmen, de ander stapt (of is al overgestapt) over naar schijfremmen. Dat is wat ik zelf vooral terug lees op diverse forums e.d. Beetje 2 kampen.

Misschien dat het een standaard dingetje gaat worden als het overal in de wielersport wordt doorgevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]

Dat viel mij ook al op inderdaad, die 32 mm banden op de Scott. Waarom? Ik snap de ontwikkeling van (zelfs 19 mm) 23 mm naar 25 mm of zelfs 28 mm. Maar 32 is wel weer erg overdreven (tenzij je inderdaad ook graag (veel?) over schelpenfietspaadjes oid wilt). Waarom kiest Scott daarvoor op een 'performance' bike? (ik zoek inderdaad een 'echte' racefiets en geen endurance of comfort model)
Volgens mij is de Addict tegenwoordig meer gericht op 'endurance'. De RC versie heeft de Road Race geo, itt de Endurance geo op de reguliere Addict (aldus Scott). Als je naar de plaatjes in het overzicht op de scott site kijkt zie je het ook vrij snel. De voorkant van de RC lijkt aanzienlijk lager. Dus als je op zoek bent naar een 'echte' racefiets moet je misschien nog even verder kijken...

Om de een of andere reden heb ik helemaal niets met de racefietsen van scott (mountainbikes daarentegen O+ ), dus voor mij zou er geen discussie zijn. Qua verstand wint de Canyon en qua emotie voor mij dus ook :P
-edit-
Ik kwam pas dit direct sell merk tegen: https://www.dare-bikes.com/mr1s-db-m/design
Ik heb de prijzen nog niet heel goed bekeken, maar ik vrees dat ie iets buiten jouw budget gaat lopen. Exclusief is het zeker. Mocht ik nog een keer de lotto winnen dan weet ik het wel O+

[ Voor 11% gewijzigd door Roozzz op 21-06-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
MazZz schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Nee, denk dat dit nu vooral nog erg persoonlijk is. De 1 zweert bij velgremmen, de ander stapt (of is al overgestapt) over naar schijfremmen. Dat is wat ik zelf vooral terug lees op diverse forums e.d. Beetje 2 kampen.

Misschien dat het een standaard dingetje gaat worden als het overal in de wielersport wordt doorgevoerd?
Je zal altijd keuze houden tussen velg of disc en dat is ook prima. Velgremmen zijn lichter en sommigen vinden het mooier. Ik persoonlijk vind juist schijfremmen weer mooier omdat je fiets er wat cleaner van wordt. En er komen wat meer praktische voordelen al zijn dat allemaal minimale zaken. Nu zou ik zelf niet zo snel voor carbon wielen gaan vanwege prijs en slijtage aan de randen, al heb ik daar geen ervaring mee qua carbon maar wel die bij aluminium en dat kan soms hard gaan! Bij discs zal je OF de disc eens moeten vervangen of de blokjes in je klem, beide relatief gezien vrij lage kosten tov een nieuwe velg laten monteren. Wat je dan overhoudt is een naaf die onderhouden moet worden of niet en op is of niet maar niet de velg zelf. In mijn optiek loont dan pas ook een carbon velg.

Daarbij rem je gewoon krachtiger tijdens alle omstandigheden. Persoonlijk al wat regenbui semi noodstopjes moeten maken en dat is verre van prettig! Voordat je remblokken werkelijk grip op je velg hebben is aardig schokkend in echt slecht weer.

Maargoed, het weegt weer iets meer al denk ik dat je een fiets van 7,5kg alles behalve zwaar kan noemen. En je ziet inderdaad soms fietsen met velgremmen die gewoon veel zwaarder zijn nog.

Mijn natte droom is in ieder geval discs met SRAM eTap. Nog maar 2 kabels nodig die weggemoffeld kunnen worden en je hebt een zo goed als cleane bike. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
[...]
Als je op de site van Canyon kijkt zie je dat zij er ook niet van overtuigd zijn. Ze voeren nog steeds minstens zoveel racers met velgremmen als met schijfremmen en zeker niet de minste (de duurste modellen zijn nog altijd met velgremmen uitgevoerd).

Als ik nu zelf een nieuwe racer zou kopen zou hij overigens wel met schijfremmen uitgerust zijn, maar ik onderschrijf volledig dat er ook genoeg legitieme redenen zijn om er niet voor te kiezen; niet op de laatste plaats prijs en gewicht. Vergelijk de Ultimate CF SL 8.0 maar eens met de CL SL Disc 8.0: exact dezelfde fiets, op de schijfremmen na, en daardoor wordt de fiets dus een halve kilo zwaarder en 600 euro duurder.

[ Voor 14% gewijzigd door nare man op 21-06-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34

- SCOTT Addict 10 disc

Die 32mm banden zijn mogelijk wat overdreven bij de Scott, maar daar heb ik geen ervaring mee.
De Scott geeft je wel de mogelijkheid om wat lichter te kunnen klimmen tov de canyon

Overall staan de canyon wel erg goed bekend om de prijs kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07

- SCOTT Addict 10 disc

Ik heb de Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 van vorig jaar (Verschillen: andere wielen / oude Ultegra / ...?).

Ben er erg tevreden mee maarja, ik heb te weinig vergelijkingsmateriaal (alleen een oude Granville G-Flight 2.0). Zelf heb ik er geen moeite mee dat het een Canyon is (en je die veel ziet rijden), ben juist heel bewust opzoek gegaan naar het beste wat ik voor mijn budget kon krijgen. Ik twijfel af en toe over mijn kleurkeuze (heb de mat-zwarte, mijn oude fiets was wit/blauw) maar als ik dan andere mensen op een mat-zwarte fiets zie, dan denk ik toch steeds weer dat het er mooi uitziet (vooral op iets hogere velgen, die heb ik dan weer niet trouwens).

Schijfremmen zijn leuk in de regen, velgremmen remmen voor de rest ook net zo goed volgens mij. Ik vind schijfremmen er mooi clean uitzien maar dat is een kwestie van smaak. Na hard remmen lopen ze ook kort aan waardoor ze een soort slepend / rinkelend geluid maken, dat is wel jammer vind ik maar gaat snel over zodra ze weer een beetje afgekoeld zijn. En ja, ze zijn zwaarder... maar het totaal gewicht van de fiets vond ik nog steeds erg goed.

Nu een jaar later ben ik nog steeds blij met mijn keuze maar begin ik aero fietsen steeds mooier te vinden. Een kennis van mij heeft een Scott Foil en die fiets heeft een paar aero accenten die erg mooi zijn. Een andere collega gaat binnenkort voor een Trek Madone. Maar deze fietsen zijn meteen een stuk duurder. Ik denk dat je voor de prijs van die Canyon die je op het oog hebt bijna geen beter zult vinden. Als het budget uitgerekt kan worden dan zijn er ook andere leuke fietsen te vinden die, in mijn optiek, vaak technisch vergelijkbaar zijn maar net iets specialer / unieker.

PS: Rondom de tour heeft Canyon vaak goede aanbiedingen, grote kans dat je dan een dikke korting hebt op die fiets! Misschien valt deze dan wel in je budget (helaas geen schijfremmen): https://www.canyon.com/nl...18/aeroad-cf-slx-8-0.html

[ Voor 15% gewijzigd door Sharkware op 21-06-2018 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nare man
Een aero fiets is mooi maar je moet het wel kunnen waarmaken. Het is een beetje genânt als je iemand inhaalt op een dikke aero knaller maar je ziet een dikke pens en je hoort een knarsende ketting (omdat men bang is zelf te onderhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik weet het zo nog niet over schijf- of velgremmen. Op dit moment lijken er inderdaad twee kampen te zijn. In de MTB-wereld waren 15-20 jaar geleden ook twee kampen. Op dit moment is het volgens mij niet eens mogelijk om een (goede) MTB te krijgen zonder schijfremmen. Ik denk dat het die kant op zal gaan... Schijfremmen hebben gewoon, op gewicht na, geen echte nadelen.

Persoonlijk vind ik een racefiets met schijfremmen er niet mooi uitzien. Maar dat heeft denk ik meer te maken met dat ik dat niet gewend ben. Het ziet er gewoon heel raar uit, meer richting cross oid. Dat gevoel heb ik. Maar wat ik zeg, dat ligt meer aan mij omdat in mijn hoofd nog steeds zit 'schijfremmen horen niet op een racefiets'.

En dan is het toch ook mooi om te zien dat ik in het voorjaar eigenlijk mijn keuze al gemaakt had voor de Specialized Tarmac en bijna op het punt heb gestaan deze te kopen. Zonder schijfremmen. De optie schijfremmen heeft mij weer terug bij af gezet... :)

Maar mijn aluminium fiets doet het gelukkig nog goed, vandaag een rondje gedaan met windkracht 5 tegen en toch een kleine 30 op de teller kunnen vasthouden... 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
Galois schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:56:
Schijfremmen hebben gewoon, op gewicht na, geen echte nadelen.
Het wielerwereldje is enorm traditioneel, stijlbewust en vaak ronduit bekrompen. Het belangrijkste nadeel van schijfremmen op de racer geef je dan ook zelf al: het hoort niet op een (echte) racefiets.

Daar komt bij dat de technische voordelen van schijfremmen bij mountainbikes een stuk tastbaarder zijn dan bij racers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Op m'n gravelbike zie ik er wel het voordeel van in ja.
En op een racefiets die ik het hele door zou gebruiken met rotzooi op wegen ook wel ja.
Maar persoonlijk hoef ik het niet op mijn racefietsen

Afstellen/bleeden is best wat werk, ook even snel andere wielset erin zetten geeft kans op aanlopen.
Ja klauwen losmaken en centreren is de oplossing, maar moet je soms paar keer doen om het helemaal lekker te laten lopen.
Bij velgremmen zet je desnoods remklauwen wat meer open als het aanloopt.
En betere remkracht als het nat is, ja leuk maar vaak wil je al helemaal niet vol remmen als wegen nat/glad zijn met dunne bandjes.

Pagina: 1 ... 92 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.