Gisteravond geprobeerd om mijn PR (1:16) op Klimmetje Leersum te evenaren / onder de 1:20 te rijden (
https://www.strava.com/segments/5346617). Heenweg ging moeizaam. Wind weer overal vandaan. Had het idee dat buienradar aangaf dat het tot ongeveer 20:00 W/NW zou zijn maar richting westen tegen, zuid tegen... Kortom het leek weer zo'n ritje te gaan worden!
Na een paar klimmetjes (Doorn, Ruiterberg, Hoogstraat) werd het er vooralsnog niet beter op. Laatste ritje was afgelopen vrijdag met 24x Klimmetje Leersum op laag pitje maar had dat dan misschien invloed? Soms heb je dat dat je lichaam soort van terugschakelt naar een bepaald niveau van intensiteit ofzo. Maargoed. Na de Hoogstraat richting Leersum om het maar te gaan proberen!
Daar aangekomen de straat ingereden op redelijk tempo en merkte dat ik daar in ieder geval niet de wind erg tegen had, gelukkig. Daarna behoorlijk tempo erop gelegd tot het moment waar ik wist dat ik even in moest houden en richting de top weer versnellen om het wat vlakkere stuk aan het eind gas open te draaien. Was helaas nog iets te vroeg gaan versnellen. Maargoed, 1:19 toch bleek achteraf. Daarna Amerongse Berg nog opgereden achter een groepje aan. Die kwamen mij toen ik er net omhoog ging voorbij zetten op een tempo dat ik dacht: tot zo!
Op 1 na alles weer ingehaald verderop en daarna nog even gebeld en nog een keer naar Leersum, gewoon om het nog eens te proberen. 1:23 uiteindelijk de 2e x gereden en ook zeer tevreden mee. Zag nog een groepje mannen voor mij naar boven rijden dus heengereden. Ze sloegen af richting Amerongen terwijl ik eigenlijk naar huis wilde gaan. Toch maar in de achtervolging in de hoop dat ze dan Amerongse Berg zouden doen. Ik voelde me steeds beter worden eigenlijk dus ik had nog wel een keer zin in een clash

Vanaf de voet lekker achteraan gehangen, zo'n beetje op de helft vertrok er een en iemand uit die groep was al een beetje aan het roepen eerder van "Wie zit er nog op het buitenblad?" en begon nu "Ja, wie gaat hem pakken?!". Dus ik vond het wel mijn roeping en ben er achteraan gegaan. Werd nog aangemoedigd door diezelfde man "Ja Eemland (staat achterop) pak em! Gaan Eemland!"

Zo'n 100m voor de top ofzo zat ik bij hem en ben ik hem voorbij gereden en hij pakte mijn wiel. Daarna harkend naar boven zonder dat het echt sneller ging toch geprobeerd snelheid te houden en hij kwam er niet meer voorbij

Blijft toch het leukste haha

Daarna richting huis nog met een straf tempo gereden. Ja, was een lekker voldaan ritje!
https://www.strava.com/activities/1649236824