Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.322 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 21:04
Je kan wel een ketting wisselen zonder de cassette te vervangen, maar nooit andersom. Dus altijd een cassette samen met de ketting vervangen!. Anders slijt je de namelijk nieuwe cassette in op de oude ketting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
retlaw schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:05:
Ik heb mijn fiets destijds gekocht met een compact. 50/34 voor en 11/32 achter. Nu zit er 5.000 km op de fiets en vind ik het leuk om de cassette te vervangen. Dit jaar heb ik voor het eerst Limburgs Mooiste gefietst (erg leuk) en had de laatste twee kransjes niet nodig. Daarom nu een 12/25 besteld. Hiermee hoop ik een iets beter bereik te hebben op het vlakke waar ik normaal fiets.

Nu twijfel ik of ik dan gelijk ook de ketting zal vervangen. In principe is de ketting nog niet versleten. Dit heb ik gemeten met een kettingmeter tool. De cassette 11/32 kan ook nog wel even mee en dat is ook prima. Is het dan beter om de huidige ketting en cassette als setje op de plank te leggen of kan ik beter alleen de cassette wisselen naar de nieuwe 12/25 en de oude ketting oprijden? Kortom, wat doen jullie?
Ik zou de ketting ook op de plank leggen bij je cassette en 2 nieuwe kettingen kopen voor je nieuwe cassette. Deze dan om de zoveel ritjes even veranderen en je spul gaat wat langer mee. Er zijn zelfs mensen die 3 kettingen gebruiken maar ik zelf doe er altijd 2. Over het algemeen slijt je ketting wat sneller en daardoor zou dan ook je cassette weer sneller slijten maar met 2 kettingen dus minder snel. Is wel ietsje duurder maar in the end goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biker_007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Massive aan de spinazie en de grapejuice dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Galois schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:05:
Klopt, maar als je op het moment dat je wilt gaan fietsen er pas achter komt dat je niets meer schoons hebt... dáár gaat het nu om :D

De voorbereiding is slecht, maar daar is op het moment dat je wilt gaan fietsen, niets meer aan te doen...
Niet ideaal maar kan prima. Ik vind het fijner om bij elke training schone kleding aan te trekken maar soms is dat gewoon niet te doen; dan kies ik ook voor opnieuw dragen.
Zeker bij twee trainingen per dag in het weekend terwijl de helft in de was zit. En zoals eerder genoemd, wassen met azijn helpt veel tegen geur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Storm-Fox schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:26:
[...]

Ja, die volle 543km van trondheim naar Olso is wel de heilige graal hier, maar hier ben ik nog
lang niet klaar voor. Ik denk dat ik volgend jaar voor de 200km ga en zo langzaam mijn grenzen
ga verleggen totdat ik mijzelf tegenkom.
Mogelijk dat ik zaterdag al instort, hehehe
hehe, ook waar. Ik heb in Zweden ooit de Vätternrundan gereden, 300km genieten! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
orange.x schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:21:
[...]

Ik zou de ketting ook op de plank leggen bij je cassette en 2 nieuwe kettingen kopen voor je nieuwe cassette. Deze dan om de zoveel ritjes even veranderen en je spul gaat wat langer mee. Er zijn zelfs mensen die 3 kettingen gebruiken maar ik zelf doe er altijd 2. Over het algemeen slijt je ketting wat sneller en daardoor zou dan ook je cassette weer sneller slijten maar met 2 kettingen dus minder snel. Is wel ietsje duurder maar in the end goedkoper.
Wissel je ze dan steeds om? Dat lijkt me omslachtig...

Ik doe zo'n 3000 a 4000km met een ketting en dan gaat er gewoon een nieuwe op. Ik gebruik die ketting wel op 2 cassette's. 's Winters op de 11-32 op de Taxi en buiten de 12-25. Nooit problemen gehad met dezelfde ketting op 2 cassette's.

Volgens mij is de truc om tijdig je ketting te vervangen. Dat is het goedkoopste onderdeel wat het hardste slijt. Doe je dat regelmatig dan spaar je je kettingbladen en cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Noxa schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Ik doe zo'n 3000 a 4000km met een ketting en dan gaat er gewoon een nieuwe op. Ik gebruik die ketting wel op 2 cassette's. 's Winters op de 11-32 op de Taxi en buiten de 12-25. Nooit problemen gehad met dezelfde ketting op 2 cassette's.

Volgens mij is de truc om tijdig je ketting te vervangen. Dat is het goedkoopste onderdeel wat het hardste slijt. Doe je dat regelmatig dan spaar je je kettingbladen en cassette.
Steeds, wat is steeds. Ligt er een beetje aan wanneer ik gefietst heb qua weer en hoevaak ik schoon moet maken. Als ik schoonmaak trek ik de ketting eraf, dus om de 5-10 ritjes gooi ik de andere ketting er dan om. Moet zeggen dat ik momenteel al wat laat ben dus moet wel deze week ff omgooien. Maar zoveel moeite is het niet hoor. Als je je achterwiel eruit trekt om schoon te maken en je maakt ketting los / schoonmaken en droogmaken + ophangen en de andeere erop. Misschien de andere nog even smeren en klaar. Werkje van niets hoor. En inderdaad je ketting slijt het snelste. Maar ik heb altijd begrepen dat het het beste is als je alles mee laat slitjen met elkaar. Als jij een versleten cassette hebt en je gooit er een nieuwe ketting op dan slijt deze dus nog weer sneller.

Mag wel opschieten met verwisselen, 2300km verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
Noxa schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Dat vraag ik mij ook altijd af, geef je iedere cassette een eigen ketting, of wissel je steeds alleen je cassette.

Mijn gevoel zegt iedere cassette een eigen ketting. Maar er zijn genoeg mensen hier met 2 wielsets, dus ik vraag me af hoe zij dat doen. Ik heb dit luxe probleem gelukkig niet :+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Gewoon op tijd je ketting vervangen, dan gaat je cassette (en bladen voor) erg lang mee.
Mijn ervaring is 3 a 4 kettingen.
En ik wissel tussentijds niets om, mag officieel ook niet trouwens als je met quicklinks op 11s werkt.

Ik heb op mijn Trek vanavond net 4e ketting gemonteerd, morgen eens kijken of cassette nog wilt samenwerken ermee.
34 duizend km inmiddels met de cassette. (en 3e ketting ging 8500km mee, vandaag ging tooltje met .75 erin)

En wiel wisselen met andere cassette monteren kan prima zolang je ketting niet tever gesleten is.
Bij de Trek wissel ik eigenlijk nooit, maar bij de andere fietsen wel. (zeker als het wat slechter weer is)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
mhr-zip schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:13:
Gooien jullie wel eens azijn ofzo bij de was? Ik heb wel eens dat de zweetlucht er in blijft hangen ondanks het wassen.
Had ik vroeger last van. Bij mij werkte Dettol goed. Even de shirts die stinken in een emmer met een scheut dettol, even laten inwerken en dan de wasmachine in. Beetje een ziekenhuis luchtje, maar dood wel de bacterien. Ook vieze shirts niet te lang laten liggen, maar snel wassen. (Met kinderen is dat geen probleem, zeker om de dag een wasje, soms ieder dag)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DDX schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:54:
Gewoon op tijd je ketting vervangen, dan gaat je cassette (en bladen voor) erg lang mee.
Mijn ervaring is 3 a 4 kettingen.
En ik wissel tussentijds niets om, mag officieel ook niet trouwens als je met quicklinks op 11s werkt.

Ik heb op mijn Trek vanavond net 4e ketting gemonteerd, morgen eens kijken of cassette nog wilt samenwerken ermee.
34 duizend km inmiddels met de cassette. (en 3e ketting ging 8500km mee, vandaag ging tooltje met .75 erin)

En wiel wisselen met andere cassette monteren kan prima zolang je ketting niet tever gesleten is.
Bij de Trek wissel ik eigenlijk nooit, maar bij de andere fietsen wel. (zeker als het wat slechter weer is)
8500 is wel heel veel!

Heb nu mijn ketting bij 4200 maar uit voorzorg vervangen. Geen zin om volgende week in Italië de ketting doormidden te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Juist weinig vergeleken met de 1e en 2e ketting zelfs ;)
Maar scheelt natuurlijk dat de Trek alleen pak als het goed weer is. (maar ook wel eens een regenbui meepak)

[ Voor 49% gewijzigd door DDX op 13-06-2018 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Gisteren de 11/32 casette vervangen door de 12/25. En daarbij de ketting ook maar gelijk, al hoeft dat dus niet altijd perse :). Ik bewaar de oude gewoon nog, het is een KMC met quick link, dus dit is er zo weer opgezet.

Het is duidelijk merkbaar dat bij de 12/25 het bereik veel dichter op elkaar zit! Voor op het vlakke (en duinen) een prima alternatief voor de 11/32. Voorlopig is de 50/34 voor ook nog prima. Wellicht dat ik dit jaar zoveel progressie maak, dat er volgend jaar een 52/36 of 53/39 op kan :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

gister dacht ik een herstelrondje te kunnen fietsen na maandag weer eens een HM gelopen te hebben, maar in plaats van even snel een rondje werd het 'even een snel rondje' :) ondanks een aantal afstapmomentjes ivm zand op de weg en een wegafzetting toch een gemiddelde van 33.5 gehaald. Dat was echt al wel weer een tijd geleden dat ik dat heb gefietst (denk dat dat ergens in mn 1e jeugd moet zijn geweest :P ) dus was zeer content met mn rit
https://www.strava.com/activities/1634525022

ik begin zo langzamerhand te merken dat de combinatie van lopen en fietsen zn vruchten af begint te werpen. Avg hartslag is inmiddels >10 slagen lager dat toen ik begon met lopen, en eht tempo groeit gestaag zonder dat ik van mn fiets val aan het einde van de rit.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

retlaw schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:26:
Gisteren de 11/32 casette vervangen door de 12/25. En daarbij de ketting ook maar gelijk, al hoeft dat dus niet altijd perse :). Ik bewaar de oude gewoon nog, het is een KMC met quick link, dus dit is er zo weer opgezet.

Het is duidelijk merkbaar dat bij de 12/25 het bereik veel dichter op elkaar zit! Voor op het vlakke (en duinen) een prima alternatief voor de 11/32. Voorlopig is de 50/34 voor ook nog prima. Wellicht dat ik dit jaar zoveel progressie maak, dat er volgend jaar een 52/36 of 53/39 op kan :).
waarom geen 11 meer achter? ik merk dat, zeker met wind mee, de 11 wel erg lekker is icm een 50. Had hiervoor altijd een 52/11, en dan is 50/11 al wennen; zou er niet aan moeten denken om alleen de 12 te hebben dan; zeker niet als je daarmee geen groter bereik krijgt (de 25) maar 'slechts' een extra tandje in het midden (wss de 16)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

kwakke01 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:29:
[...]

waarom geen 11 meer achter? ik merk dat, zeker met wind mee, de 11 wel erg lekker is icm een 50. Had hiervoor altijd een 52/11, en dan is 50/11 al wennen; zou er niet aan moeten denken om alleen de 12 te hebben dan; zeker niet als je daarmee geen groter bereik krijgt (de 25) maar 'slechts' een extra tandje in het midden (wss de 16)
Ik heb de cassette in de aanbieding bij Mantel. De keuze was 11/28, 11/32 of 12/25. Omdat de 11/32 die er al op zit ook nog goed te gebruiken is dacht ik de 12/25 te proberen. Dan heb ik de meeste variatie. Een cassette is in principe ook snel omgewisseld. Zo probeer ik een beetje uit wat ik lekker vind fietsen en wat het meest bij mij past.
Overigens gebruikte ik de 11 sowieso al bijna nooit... Ik ga blijkbaar niet zo hard :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

retlaw schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:38:
[...]

Ik heb de cassette in de aanbieding bij Mantel. De keuze was 11/28, 11/32 of 12/25. Omdat de 11/32 die er al op zit ook nog goed te gebruiken is dacht ik de 12/25 te proberen. Dan heb ik de meeste variatie. Een cassette is in principe ook snel omgewisseld. Zo probeer ik een beetje uit wat ik lekker vind fietsen en wat het meest bij mij past.
Overigens gebruikte ik de 11 sowieso al bijna nooit... Ik ga blijkbaar niet zo hard :).
nah, je hebt van nature gewoon een hogere trapfrequentie ;) Ik heb het voordeel van een 'zware bouw' dus ik kan meer gewicht op de trappers zetten dan menig andere fietser :P doel is echter om dit 'voordeel' dit jaar te minimaliseren (~15 kg eraf dit jaar) dus wellicht dat ik de 12 dan ook meer ga waarderen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
12-25 is perfect voor in Nederland! Kleine stapjes tussen de kransje en met een compact meer dan voldoende voor in Nederland. Die 12 achter gebruik alleen als ik harder dan 50km/u ga. Wat maar zelden is.

Overweeg wel een keer een 53-39 voor op het vlakke. Gewoon om eens te proberen of het fijn trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Noxa schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:42:
12-25 is perfect voor in Nederland! Kleine stapjes tussen de kransje en met een compact meer dan voldoende voor in Nederland. Die 12 achter gebruik alleen als ik harder dan 50km/u ga. Wat maar zelden is.

Overweeg wel een keer een 53-39 voor op het vlakke. Gewoon om eens te proberen of het fijn trapt.
Heb sinds dit seizoen een 53-39. In theorie zou je ook heel goed met een 52-36 kunnen denk ik voor net wat allrounder. Maar met 39-23 ook in Vlaanderen nog alle klimmetjes op kunnen komen maar aanrader is anders :P

Mijn favoriete verzet nu is voor gewoon cruisen de 39/13. Vind dit wel lekker. En kan bij wat hogere frequentie makkelijk 35+ mee rijden dus alsnog niet zoveel buitenblad nodig behalve als ik wedstrijdtraining doe of heuvelaf rij.

Momenteel 84 rond, dus ben benieuwd naar komende periode of er nog wat afgaat en hoe dat in de Vogezen gaat en de bijna geplande tripjes naar Limburg en in de buurt van zuidelijk Luxemburg. Maar voorzie weinig problemen. Vorig jaar zo rond mijn hoogtijdagen rond de 82,5. Dus zou mooi zijn als ik een keer meer naar de 80 kan gaan :9

@MrDry 10 speed ja. Heb deze cassette ook gebruikt icm m'n 50-36 en dat beviel altijd prima. Voor het mooie zou ik een 12-25 kunnen gebruiken maar dan liever op 11s. 36/23 is bijna zelfde als 39/25 namelijk. Maar dat is een aardige investering :)

[ Voor 9% gewijzigd door orange.x op 13-06-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:28

MrDry

Desperados!

Rij je 10 speed? Dan heeft de 12-23 mijn voorkeur. In de 12-25 mist de 18.

12-23: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23

[ Voor 0% gewijzigd door MrDry op 13-06-2018 09:17 . Reden: Typo: 18 - 19 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik rijd zelf ook 12-25 op 10-speed compact. Ideaal :)

Met 23 als grootste kransje schakel ik me suf tussen grote en kleine blad voor mijn gevoel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
MrDry schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:08:
Rij je 10 speed? Dan heeft de 12-23 mijn voorkeur. In de 12-25 mist de 19.

Nee hoor. De 18 mist bij de 12-25, die je bij de 12-23 wel hebt zoals je al laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
sapphire schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:12:
Ik rijd zelf ook 12-25 op 10-speed compact. Ideaal :)

Met 23 als grootste kransje schakel ik me suf tussen grote en kleine blad voor mijn gevoel.
Maar 23 of 25 heeft toch niets te maken met voor schakelen? Ik kan in de meeste vlakke normale ritjes voor op de 39 nu dan blijven en daarvoor ook nog wel op de 36. Alleen bij het naar beneden rijden of echt hard rijden moest ik dan op het grote blad voor. Maar verschil tussen 23 of 25 achter heeft volgens mij niet te maken met wat je voor moet schakelen :P Of ik interpreteer het verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 19-09 12:28

MrDry

Desperados!

cordonbleu schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Nee hoor. De 18 mist bij de 12-25, die je bij de 12-23 wel hebt zoals je al laat zien.
My bad. Aangepast
orange.x schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Maar 23 of 25 heeft toch niets te maken met voor schakelen? Ik kan in de meeste vlakke normale ritjes voor op de 39 nu dan blijven en daarvoor ook nog wel op de 36. Alleen bij het naar beneden rijden of echt hard rijden moest ik dan op het grote blad voor. Maar verschil tussen 23 of 25 achter heeft volgens mij niet te maken met wat je voor moet schakelen :P Of ik interpreteer het verkeerd :)
Ik rij dubbel (52-39) met een 12-23. Dit is in de polder een prachtig verzet. In die 12-23 zitten minder 'gaten' waardoor 1 tandje erbij niet ineens 10 omwentelingen extra betekend.

[ Voor 60% gewijzigd door MrDry op 13-06-2018 09:20 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

orange.x schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Niet ?
Als 23x50 te zwaar is moet ik toch echt naar het kleine blad voor schakelen om een lichter verzet te rijden ?

Even de discussie daargelaten of het wijs is, schuine ketting, ect. :+

Met 25 als grootste kransje achter blijf ik effectief langer op het grote blad rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 13-06-2018 09:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
kwakke01 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:29:
[...]

Met een cadans van 90 kan je met een 50-12 gewoon 50km/h trappen hoor, dus ook met wind mee zal je over het algemeen nog flink lager in cadans zitten met een 50-12, in NL eigenlijk overbodig, zwaarder heb je eigenlijk alleen in afdalingen nodig.

als je 40km/h gaat met wind mee zit je aan een cadans van 72 met 50x12...

(en wat je zelf later al zegt, niet iedereen trapt hetzelfde, uiteindelijk komt het erop neer of je het van spiermassa (lage cadans) of van je conditie (hoge cadans) moet hebben).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
DDX schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:54:
Helaas bij echt aanzetten slaat de ketting door.
Nu kan je paar honderd km rijden om ketting op cassette te laten inslijten maar daar heb ik geen zin in.
Vanavond dus maar nieuwe cassette erop. Niet slecht 34 duizend km. (wel dura ace cassette, maargoed verdeeld over de km's vallen kosten wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Helaas bij echt aanzetten slaat de ketting door.
Nu kan je paar honder km rijden om ketting op cassette te laten inslijten maar daar heb ik geen zin in.
Vanavond dus maar nieuwe cassette erop. Niet slecht 34 duizend km. (wel dura ace cassette, maargoed verdeeld over de km's vallen kosten wel mee)
haha, genoeg mensen die een hele fiets afschrijven met 34k, en jij een paar kettingen en 1 casette :D doe je goed

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
sapphire schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Niet ?
Als 23x50 te zwaar is moet ik toch echt naar het kleine blad voor schakelen om een lichter verzet te rijden ?

Even de discussie daargelaten of het wijs is, schuine ketting, ect. :+

Met 25 als grootste kransje achter blijf ik effectief langer op het grote blad rijden.
Ja, dan snap ik het. Maar ik rij meestal meer ritjes met wat klimmetjes dus dan schakel je toch al verder terug en daarom houd ik hem liever op het binnenblad en kan dus tot de 13 ongeveer schakelen wat voor mij voor het meeste vlakke werk ook prima is. Echt klimmen doe ik eigenlijk niet op het buitenblad, misschien om een PR te halen maar dat kan ook prima op de 39/13 dus. Dus ik heb m'n ketting eigenlijk scheef de andere kant op staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Prulleman schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:20:
[...]

Met een cadans van 90 kan je met een 50-12 gewoon 50km/h trappen hoor, dus ook met wind mee zal je over het algemeen nog flink lager in cadans zitten met een 50-12, in NL eigenlijk overbodig, zwaarder heb je eigenlijk alleen in afdalingen nodig.

als je 40km/h gaat met wind mee zit je aan een cadans van 72 met 50x12...

(en wat je zelf later al zegt, niet iedereen trapt hetzelfde, uiteindelijk komt het erop neer of je het van spiermassa (lage cadans) of van je conditie (hoge cadans) moet hebben).
Als ik de getallen in de gear calculator gooi, kom ik met een verzet van 50x11 en een snelheid tussen de 40-48 uit op een frequentie tussen de 68-81. Ik trap blijkbaar graag zwaar met wind mee. Gister iig wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:27

Lulukai

God's gift to women

Hier ook ANT+ sensoren gekocht van Magene op Aliexpress, ik laat weten hoe ze zich verhouden tot mijn originele van Wahoo.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 10:15

Poenzkie

Just being Hendrick

Lulukai schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:55:
Hier ook ANT+ sensoren gekocht van Magene op Aliexpress, ik laat weten hoe ze zich verhouden tot mijn originele van Wahoo.
Ik heb ze ook 2 weken geleden binnen gekregen, maar met een Polar V650 werken ze bar slecht samen. als je onder de 29Km/h komt schiet hij constant tussen 22 en 29. En in cadans geeft hij het niet meer door boven de 60. Overigens is de data prima met de Wahoo Fitness app op Android, dus aan de sensors ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
MrDry schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:08:
Rij je 10 speed? Dan heeft de 12-23 mijn voorkeur. In de 12-25 mist de 18.

Ik rijd een 11 speed en die heeft de 18 er in zitten.(12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25)

Volgens mij rijd ik voornamelijk 50-18 en daar rondom. Prima verzet eigenlijk, kom alleen te kort heuvel af en in een volle sprint. Vrijdag op vakantie naar Italie en dan gaat de 11-32 er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Prulleman schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:20:
[...]

Ik kwam laatst voor het eerst zomaar ineens tekort met 50/12 tijdens een trainingskoersje op Sloten. Ineens reden we met de hele meute een stukje 55+, gebeurt gelukkig niet heel vaak, maar ik heb ergens een nog een 11-28 liggen die ik er maar op ga zetten denk ik.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

Ben onlangs ook begonnen met wielrennen. Fiets van Marktplaats geplukt. Zag er goed uit en zit prima en bevalt erg goed! Het is een 9 speed fiets met een blad van 52/42 (Campagnolo afgemonteerd).

Gisteren wezen klimmen en dat was toch behoorlijk zwaar. Het idee waar ik nu mee speel is om het binnenblad te vervangen door een blad van 36 tanden. Zodat het klimmen wat "makkelijker" gaat. Is dat een terecht idee?

Als ik zoek op een Campagnolo binnenblad met 36 tanden kom ik uit op een Campagnolo Chorus/Record/Super Record >2015 11 Speed Kettingblad Alleen vraag ik me af of dit wel kan, gezien er specifiek 11 speed achter staat, en ik een 9 speed heb.

Mejor así

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Eerste ritje ooit met mijn zoontje van 6,5 jr. Fietsje vorige week gekocht en gisteren frogs legs opgezet zodat hij veilig kan remmen.

14 km

Afbeeldingslocatie: https://www.fiets.nl/forum/download/file.php?id=2536&t=1

Afbeeldingslocatie: https://www.fiets.nl/forum/download/file.php?id=2533&t=1

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 13-06-2018 15:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
havana schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:50:
Eerste ritje ooit met mijn zoontje van 6,5 jr. Fietsje vorige week gekocht en gisteren frogs legs opgezet zodat hij veilig kan remmen.

14 km

[afbeelding]

[afbeelding]
En? Hoe vond hij het? Ik vind het altijd stoer om te zien van die jochies op die "kleine" fietsjes die volle bak in het wiel bij papa hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Barbas schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:01:
Ben onlangs ook begonnen met wielrennen. Fiets van Marktplaats geplukt. Zag er goed uit en zit prima en bevalt erg goed! Het is een 9 speed fiets met een blad van 52/42 (Campagnolo afgemonteerd).

Gisteren wezen klimmen en dat was toch behoorlijk zwaar. Het idee waar ik nu mee speel is om het binnenblad te vervangen door een blad van 36 tanden. Zodat het klimmen wat "makkelijker" gaat. Is dat een terecht idee?

Als ik zoek op een Campagnolo binnenblad met 36 tanden kom ik uit op een Campagnolo Chorus/Record/Super Record >2015 11 Speed Kettingblad Alleen vraag ik me af of dit wel kan, gezien er specifiek 11 speed achter staat, en ik een 9 speed heb.
De vraag is, en het antwoord waarschijnlijk nee, heb je een zogenaamd "compact" derrailleur voor die de verspringing van nu 10 naar 16 tandjes voor wel aan kan? Geen idee of dat destijds er al opzat, ik gok van niet.

Daarnaast heb je niet echt x speed voorbladen omdat de dikte van de ketting grotendeels bepaald wordt door de plaatjes op de lagers, deze zijn dan dunner. De binnenmaat is meen ik vrijwel identiek dus een 11s blad zou in theorie prima werken met 10s ketting. Enige is dat als je echt specifiek een 11s crank zou hebben de bladen in theorie dichter op elkaar kunnen staan omdat ze rekening houden met de net wat dunnere plaatjes van de ketting. Dit zou bij 9s dan weer ook gelden. Maar aangezien je een 11s blad dan op een 9s crank zou zetten zou dat volgens mij geen probleem kunnen zijn.

Vrees dus alleen dat je derrailleur dat feestje niet door laat gaan.

Geen idee wat je achter qua vertanding hebt? Maar anders zou je daar dan dus mee moeten gaan spelen.
Ja, "vroeger" waren het echte mannen met onmenselijke verzetten die ze draaienden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x

14 km

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat voor wielmaat zit je dan in? Zo'n wielmaat dat door volwassen vrouwen nog wel eens gebruikt wordt (650b)? Of nog iets kleiner?
Die van mij is nog te jong met 4,5, maar die zie ik over een jaar of 2-3 ook wel met papa mee willen. Hij zegt het nu in ieder geval wel geregeld :D Lijkt me wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@orange.x

Dit zijn 24" wielen, er zijn ook nóg kleinere racefietsjes trouwens (20", Google maar eens op Frog Bikes).

@Seriph

Hij vond het erg leuk! Hij had ook sneller dan ik dacht controle over z'n fiets. Aan het einde perste hij er nog een sprintje uit en hij kan ook al met één hand fietsen. Stoer hoor. Nu fiets hij al wel jaren dagelijks op een stadsfiets (dat krijg je als je geen bakfiets koopt ;) ) dus dat helpt natuurlijk wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 13-06-2018 16:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

orange.x schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:05:
[...]

De vraag is, en het antwoord waarschijnlijk nee, heb je een zogenaamd "compact" derrailleur voor die de verspringing van nu 10 naar 16 tandjes voor wel aan kan? Geen idee of dat destijds er al opzat, ik gok van niet.

Daarnaast heb je niet echt x speed voorbladen omdat de dikte van de ketting grotendeels bepaald wordt door de plaatjes op de lagers, deze zijn dan dunner. De binnenmaat is meen ik vrijwel identiek dus een 11s blad zou in theorie prima werken met 10s ketting. Enige is dat als je echt specifiek een 11s crank zou hebben de bladen in theorie dichter op elkaar kunnen staan omdat ze rekening houden met de net wat dunnere plaatjes van de ketting. Dit zou bij 9s dan weer ook gelden. Maar aangezien je een 11s blad dan op een 9s crank zou zetten zou dat volgens mij geen probleem kunnen zijn.

Vrees dus alleen dat je derrailleur dat feestje niet door laat gaan.

Geen idee wat je achter qua vertanding hebt? Maar anders zou je daar dan dus mee moeten gaan spelen.
Ja, "vroeger" waren het echte mannen met onmenselijke verzetten die ze draaienden >:)
Pfoe geen idee. Fiets anders wel langs Mantel voor advies.

Of inderdaad wat je zegt... gewoon harder trainen :p

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Je steek zal 135mm zijn, daar is geen < 39t voor te krijgen, dan moet je de hele crankset vervangen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Barbas schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:01:

Als je net bent begonnen zou ik eerst maar eens lekker gaan fietsen en beter/sterker worden. Dan kom je er of achter dat je het zo leuk vind, dat je een nieuwe(re) fiets wilt :P Of je hebt geen ander verzet nodig omdat het hiermee prima lukt. Grote kans dat na een tijdje trainen 1 en ander al makkelijker gaat. Al is 42 voor en 9 speed achter wel een beetje een stoere mannen verzet :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik hoorde net bij de FM dat Sensa waarschijnlijk 6 augustus dealerdag heeft. Waar de 2019 modellen gepresenteerd worden, daarna zal het ook wel online bekend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

@vhal Qua eten schijnt kwark dan niet echt goed te werken als herstel. De eiwitten (caseïne-eiwit) zijn te traag om te zetten. Als je geen haast hebt kan het prima, maar het is niet voor snel herstel

@Barbas Dat gaat waarschijnlijk niet lukken, gezien de bladen van 52-42 lijkt het op een dubbel crankstel. Die heeft een BCD (aftsand bladbouten en de as) van 135 en kleiner dan 39 gaat niet passen. Dan zul je over moeten op een compact. Ook is bladen voor een 11s nemen niet handig, gezien je ketting een 9s is. Dan valt deze niet lekker en kan in wezen naar links en rechts over de tanden. Geen goed idee.
Voor Campa 9s is er sowieso weinig meer te krijgen en bij een leverancier als Mantel zal het niet veel beter zijn, vrees ik.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Bedankt allen voor de reacties! Zal voorlopig blijven doorfietsen en meer trainen. :)

Mejor así

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

borft schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 03:53:
@CH4OS Heb je een trekhaak? Ik heb een fietsendrager van Spinder (de Hawk), die klemt op de wielen en de zadelpen.
Klem je m daarmee aan de zadelpen zelf of aan de buis waar de zadelpen in valt? De drager die ik heb komt niet hoog genoeg, ik kan m niet aan de zadelpen zelf vastmaken (maar alleen aan de buis , precies bij de sticker waarop staat dat je dat niet moet doen :o ) of aan de horizontale buis van het frame maar dat voelt ook niet helemaal lekker om 'm daaraan vast te maken.
Plus, die Hawk kan kantelen, is toch ook wel handig.

Of een grotere auto dat is het alternatief :X (maar mijn vrouw vond een V90 echt teveel een tram...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Zo, m'n eerste rit na 3(?) jaar zit erop, dit jaar sowieso slechts 2 avonden gesport, mag geen naam hebben :9 . Wat een heerlijk weer was het om zo weer in te stappen. Vroeger voelde het altijd alsof je 3x wind tegen had en 1x wind mee, vanavond leek het wel andersom. Juupke 0.0 smaakte prima na afloop :Y) op naar de volgende kilometers oOo

https://www.strava.com/activities/1636498499

edit: O ja, heeft iemand enig idee waarom Strava zegt dat ik 540 calorieen heb verbrand, m'n Tomtom runner 3 sport horloge 1280.. is nogal een verschil. In beiden heb ik hetzelfde aantal KG, lengte, leeftijd, beide fietsen etc opgegeven.. Iets zegt me dat Strava nauwkeuriger is..

[ Voor 26% gewijzigd door Rhain op 13-06-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
marijnvtg schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:50:
Zo, m'n eerste rit na 3(?) jaar zit erop, dit jaar sowieso slechts 2 avonden gesport, mag geen naam hebben :9 . Wat een heerlijk weer was het om zo weer in te stappen. Vroeger voelde het altijd alsof je 3x wind tegen had en 1x wind mee, vanavond leek het wel andersom. Juupke 0.0 smaakte prima na afloop :Y) op naar de volgende kilometers oOo

edit: O ja, heeft iemand enig idee waarom Strava zegt dat ik 540 calorieen heb verbrand, m'n Tomtom runner 3 sport horloge 1280.. is nogal een verschil. In beiden heb ik hetzelfde aantal KG, lengte, leeftijd, beide fietsen etc opgegeven.. Iets zegt me dat Strava nauwkeuriger is..
Als je de goede kant op fietste had je mazzel vanavond want de wind draaide en werd een stuk minder. Ik had terug niet echt wind voordeel. Ik had hem heen aardig tegen maar terug maar magertjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Noxa schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:01:
[...]

Als je de goede kant op fietste had je mazzel vanavond want de wind draaide en werd een stuk minder. Ik had terug niet echt wind voordeel. Ik had hem heen aardig tegen maar terug maar magertjes mee.
Dan zal dat het zijn geweest :), ik ging ook pas relatief laat weg, 19:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 14:46

Edit: ik dacht mogelijk hartslag, maar bekeek je ritje, 1280 in een uur lijkt me erg sterk.

[ Voor 8% gewijzigd door timwijn op 13-06-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Heb helaas geen hartslag meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:15
Lijkt me idd ook veel.
Afhankelijk van de intensiteit zit ik meestal tussen de 650-1100 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik loop tegen een vreemd Strava probleem aan; elke keer als ik mijn ritten opsla wordt er zo'n 5-6 minuten bij mijn bewegingstijd toegevoegd.

Vandaag een ritje gemaakt met een vriend, ik had mijn Strava niet aan (telefoon bijna op); hij stuurt mij net zijn GPX, ik upload die; andere beweegtijd, andere afstand, ander gemiddelde... ?!

Hij: 41,31km, 1:21:11, 30.5km/h
Ik: 44.30km, 1:31:43, 29.0km/h

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 22:36
De fiets gps die de opname deed beschikt waarschijnlijk over een auto-pauze functie, terwijl jouw opname met Strava aan elk verkeerslicht, stop, etc. bleef verderlopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

(jarig!)

Mijn Garmin rekent ook ongeveer het dubbele van wat Strava laat zien. Garmin zit aan de hoge kant, Strava eerder aan de lage. https://support.strava.co...17097-Calorie-Calculation

Sowieso is het nattevingerwerk.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54

14 km

[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien een overbodige tip maar denk je aan het verzet bij die kleintjes?
24" kun je het beste met een max van 46 x 18 rijden om de knieën van je kind te sparen.

En als hij het echt leuk vind aanmelden bij een club. In het jaar waarin je 8 wordt mag je al wedstrijden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
CyberThijs schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 06:18:
De fiets gps die de opname deed beschikt waarschijnlijk over een auto-pauze functie, terwijl jouw opname met Strava aan elk verkeerslicht, stop, etc. bleef verderlopen?
Nee, dit is helaas niet het geval. Ik had mijn Strava niet aan. Ik heb simpelweg de GPX-file van de Strava van die vriend van me geüpload. Dát maakt het zo vreemd. Één opname, verschillende tijden, km's, gem.

[ Voor 8% gewijzigd door Barns op 14-06-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vriend al gevraagd of hij 'm niet gecropt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

GPX-bestanden bevatten noch je snelheid en tijdstippen. Je bedoelt misschien een FIT?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 20:14
Lulukai schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:42:
GPX-bestanden bevatten noch je snelheid en tijdstippen. Je bedoelt misschien een FIT?
Zal het daar niet mis gaan? Algoritmes van Komoot willen nog wel eens je gemiddelde van de afgelopen weken pakken om richttijd aan te geven voor een bepaalde rit. Misschien doet Strava dat ook wanneer je GPX inlaadt. Wel bijzonder dat er in 1x een x aantal kms wordt bijgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lulukai schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:42:
Onzin, GPX kan wel tijd bevatten.

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Zoals hij het beschrijft, maakt hij een export van de Strava-activiteit van zijn vriend, die bevat tijd noch snelheid maar is enkel de route.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Lulukai schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:26:
Zoals hij het beschrijft, maakt hij een export van de Strava-activiteit van zijn vriend, die bevat tijd noch snelheid maar is enkel de route.
Mmm, en dus pakt ie de tijd en snelheid van mijn historie waarschijnlijk. Interessant. Thanks voor het meedenken allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Had je de TomTom Runner wel op 'fietsen' staan? Want als hij op hardlopen stond... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lulukai schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:26:
Nee.

Zie https://support.strava.co...your-Data-and-Bulk-Export

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Galois schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:40:
[...]
Had je de TomTom Runner wel op 'fietsen' staan? Want als hij op hardlopen stond... :)
Jazeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Crazy D schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:49:
[...]

Klem je m daarmee aan de zadelpen zelf of aan de buis waar de zadelpen in valt? De drager die ik heb komt niet hoog genoeg, ik kan m niet aan de zadelpen zelf vastmaken (maar alleen aan de buis , precies bij de sticker waarop staat dat je dat niet moet doen :o ) of aan de horizontale buis van het frame maar dat voelt ook niet helemaal lekker om 'm daaraan vast te maken.
Plus, die Hawk kan kantelen, is toch ook wel handig.

Of een grotere auto dat is het alternatief :X (maar mijn vrouw vond een V90 echt teveel een tram...).
Ik klem hem aan de zadelpen (die is namelijk aluminium en niet carbon). Maar ik kan me zo voorstellen dat als je frame heel groot is het misschien niet past. Overigens zijn bij mijn drager niet beide stangen even lang. Dus met 2 fietsen kan het tactisch plaatsen van de fietsen ook nog uitmaken ;)

Het kantelen is inderdaad handig, want dan kan de achterklep nog open (ik heb een Citroen C4).

[ Voor 4% gewijzigd door borft op 14-06-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

14 km

[afbeelding]

[afbeelding]
Mocht de fiets te klein worden voor hem, let me know

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 19-09 23:54

Pelle

🚴‍♂️

Crazy D schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:49:
[...]

Ik heb ook een Spinder Hawk. Prima ding. Bij mijn fiets (54, sloping bovenbuis) kan ik de klem om mijn zadelbuis vastmaken, maar ook om de buis waar hij in zit. Afgelopen weekend had ik er ook nog fiets op, en die had een groter frame (58, niet sloping) en daar kon je net de zadelpen niet bereiken.

De bovenbuis kun je ook gebruiken. Bij carbon frames zou ik even oppassen, en bijv. even klemmen met een washandje ofzo ertussen. En niet vastdraaien tot hij krak zegt, maar gewoon vast=vast hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:04
Barns schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:39:
Ik loop tegen een vreemd Strava probleem aan; elke keer als ik mijn ritten opsla wordt er zo'n 5-6 minuten bij mijn bewegingstijd toegevoegd.

Vandaag een ritje gemaakt met een vriend, ik had mijn Strava niet aan (telefoon bijna op); hij stuurt mij net zijn GPX, ik upload die; andere beweegtijd, andere afstand, ander gemiddelde... ?!

Hij: 41,31km, 1:21:11, 30.5km/h
Ik: 44.30km, 1:31:43, 29.0km/h

Hoe kan dit?
Bij Strava kun je ook jouw vriend 'Voeg anderen toe' kiezen, dan wordt die rit gedeeld met jou, en die telt als het goed is ook met jouw statistieken mee.

Daarnaast zouden de verschillen voort kunnen komen uit verkeerd afgestelde sensoren. Strava gebruikt primair die sensoren, maar het zou kunnen dat in de GPX export de ruwe GPS data gebruikt wordt.

Je zou jouw vriend eens kunnen vragen of hij 't knopje 'correct distance' kan proberen (onder 't vraagteken bij afstand). Hij herberekent dan de afstand. Als dat dan beter in de buurt komt van de gegevens die jij in de GPX hebt zitten dan zijn er wellicht problemen met de sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ex Nunc schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:29:
@vhal Qua eten schijnt kwark dan niet echt goed te werken als herstel. De eiwitten (caseïne-eiwit) zijn te traag om te zetten. Als je geen haast hebt kan het prima, maar het is niet voor snel herstel
Weet jij in welke producten er van nature wel 'snel-werkende' eiwitten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
mhr-zip schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:54:
[...]

Weet jij in welke producten er van nature wel 'snel-werkende' eiwitten zitten?
Struisvogeleieren?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kleding dingetje.

Ben al langere tijd op zoek naar een wat langer vallende bibshort. Eentje die met mijn 1m94 en 74 kilo's niet opkruipt tot hoogtes die aan hotpants doen denken.

Van de week bij Mantel (gratis retourneren ftw!) 2 broeken besteld na uitvoerig research. Castelli Volo in maat XL en Castelli Evoluzione 2 in XXL. De Volo valt zoals de klantenservice adviseerde inderdaad iets langer, maar dat mesh onderaan de pijp is te wijd voor mijn dunne benen. Geen optie.

Dan de Evoluzione, besteld in XXL omdat XL niet op voorraad was. Zit aan de kont heel goed, wanneer ik rechtop sta heeft de pijp aan mijn rechterbeen iiiiieets speling, maar in fietshouding sluit het goed aan op mijn benen. Komt een centimeter of 4 verder richting mijn knie dan mijn oude Pearl Izumi broek. Verder: zwarte broek, goeie prijs (67,50), prima.

Voor de volledigheid ook maar 2 jerseys meebesteld.

Prologo V, blauw, maat L.
Entrata 3, zwart(ish), maat M.

Entrata is wel een fijn shirt, maar zou een maatje groter mogen. Echter rij ik dan volledig in zwart (afgezien van wat accenten). Ben eigenlijk wel voor een beetje zichtbaarheid. Heb wel een blauw/witte helm op, dat dan weer wel.

Prologo zit ook goed, heeft wel een aparte binnenkant, soort ingenaaid zweetshirt. Mijn vrouw vond echter dat blauw weer niet zo matchen bij de zwarte broek (waar nog een rood logo op zit).

Neig toch naar de Entrata, hoewel die er alleen in het zwart is. Wat zijn jullie gedachten over zwarte outfits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:31
Ik vind zwarte outfits wel lekker ninja-achtig. Agressief ogend Oakley frame erbij (Jawbreakers ofzo) met felrode fire iridium lenzen erin en je bent helemaal het mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wceend schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:29:
[...]

Misschien een overbodige tip maar denk je aan het verzet bij die kleintjes?
24" kun je het beste met een max van 46 x 18 rijden om de knieën van je kind te sparen.

En als hij het echt leuk vind aanmelden bij een club. In het jaar waarin je 8 wordt mag je al wedstrijden rijden.
Maak je geen zorgen, zit een aardig licht verzet op. Hij maakt lekker omwentelingen.

@McMiGHtY Als mijn zoontje er groot voor is, dan zal deze fiets zeer waarschijnlijk naar m'n dochter gaan 8)

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 14-06-2018 18:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stoffa schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:37:
Ik vind zwarte outfits wel lekker ninja-achtig. Agressief ogend Oakley frame erbij (Jawbreakers ofzo) met felrode fire iridium lenzen erin en je bent helemaal het mannetje.
Vond ik ook altijd maar aangezien dat een beetje 13-in een dozijn werd ben ik toch op zoek gegaan naar wat meer kleur. Sowieso altijd een wit-ish helm :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
sapphire schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:02:
[...]

Vond ik ook altijd maar aangezien dat een beetje 13-in een dozijn werd ben ik toch op zoek gegaan naar wat meer kleur. Sowieso altijd een wit-ish helm :)
Klopt het is wel een beetje afgezaagd idd. Vooral Rapha heeft daar flink aan bijgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleske
  • Nu online
BreadFan schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:58:
Kleding dingetje.

Ben al langere tijd op zoek naar een wat langer vallende bibshort. Eentje die met mijn 1m94 en 74 kilo's niet opkruipt tot hoogtes die aan hotpants doen denken.

Van de week bij Mantel (gratis retourneren ftw!) 2 broeken besteld na uitvoerig research. Castelli Volo in maat XL en Castelli Evoluzione 2 in XXL. De Volo valt zoals de klantenservice adviseerde inderdaad iets langer, maar dat mesh onderaan de pijp is te wijd voor mijn dunne benen. Geen optie.

Dan de Evoluzione, besteld in XXL omdat XL niet op voorraad was. Zit aan de kont heel goed, wanneer ik rechtop sta heeft de pijp aan mijn rechterbeen iiiiieets speling, maar in fietshouding sluit het goed aan op mijn benen. Komt een centimeter of 4 verder richting mijn knie dan mijn oude Pearl Izumi broek. Verder: zwarte broek, goeie prijs (67,50), prima.
Probeer eens via de website: www.isadoreapparel.com

Is een bedrijf opgericht door de gebroeders Velits. (Ex prof wielrenners)

Hebben echt fantastische kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Probeer ook eens de rapha pro team broeken.
Heb je in 2 verschillende lengte maten.

En Blacksheep broeken zijn ook erg lang.

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 14-06-2018 21:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orange.x
Fleske schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Probeer eens via de website: www.isadoreapparel.com

Is een bedrijf opgericht door de gebroeders Velits. (Ex prof wielrenners)

Hebben echt fantastische kleding.
Wat mij een beetje opvalt is dat er ENORM veel "bedrijfjes" ineens opkomen die allemaal de beste en meest luxe kleding en meest handgemaakt zijn. Komraid, La Passion, Morvelo, deze dan en nog vast een boel meer.

Allemaal zijn ze, vind ik, erg aan de prijs voor "gewoon" een broek en een jassie. Vast zijn de materialen prima hoor, maar 130 euro voor een broek is wat je voor wat jaren terug alleen bij een Assos en Rapha zag. Maar elke nieuwe startup of elk nieuw bedrijfje dat ineens op de markt is zit gewoon precies in dat segment. Zelfs de broeken van het eigen merk van Futurum bijvoorbeeld.

Het valt me gewoon op en ik vraag me af wat en of die broeken nou bijvoorbeeld echt zoveel beter zijn dan, ik noem maar wat, iets van een Bioracer bijvoorbeeld of een Castelli. Castelli is tegenwoordig zelfs een "goedkoop" merk geworden doordat de markt overspoeld wordt met allemaal bedrijven die gewoon 130 euro voor een broek durven vragen :)

Meer keus is leuk hoor, maar echt betaalbaarder wordt het er vooralsnog niet op heb ik het idee. Niet dat je voor 30 per se zo'n broek zou moeten kunnen kopen...

Voor een jaar of 4-5 terug had ik 2 Assos broeken waar ik best wel aardig lang mee deed en die best goed bleven. Maar ook die kregen slijtagevlekken over tijd en de jasjes kleine gaatjes etc. En daarna hebben we met een groep zelf kleding geshopt bij Lawi met eigen ontwerp en alles en dan was je nog geen 300 euro kwijt en had je 2 broeken, 2 shirts, windjackie, 2 paar handschoentjes, sokken, armstukken beenstukken en ondershirts, een mutsje en zelfs lycra overschoentjes. Daar ben ik na 2-3 seizoenen van veel meer fietsen vergeleken met daarvoor ook wel enigzins doorheen nu maar zij zeiden ook van ja, het hoeft niet per se zo enorm duur te zijn!

Mijn recente aankoop is dan kleding van WV Eemland welke ik nog moet krijgen. Als ik de andere mensen daar mee zie fietsen tijdens de wedstrijdtrainingsrondjes dan ziet dat er allemaal pico bello uit. En de prijs is echt superbetaalbaar. 84 voor een lycra broek en shirt en 94 voor een broek van sirio ipv lycra. Snelpak voor 109 euro.

Of mankeer ik wat soms :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn lbs heeft eigenlijk alleen Specialized kleding en ik heb t idee dat daar ook langere broeken bij zitten (in vergelijking met de Castelli evoluzione). Niet allemaal, maar wel sommige. Geen idee of ze strak genoeg zijn voor je, ik heb juist behoorlijke bovenbenen (maar ben ook lang). Ik heb er ook een broek gekocht en tot nu toe bevalt ie eigenlijk net zo goed als mijn Castelli, misschien zelfs wel iets beter. Mijn Castelli begint al bijna een Castell te worden en ook het logo zit al iets los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:18
orange.x schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:03:
[...]

Wat mij een beetje opvalt is dat er ENORM veel "bedrijfjes" ineens opkomen die allemaal de beste en meest luxe kleding en meest handgemaakt zijn. Komraid, La Passion, Morvelo, deze dan en nog vast een boel meer.

Allemaal zijn ze, vind ik, erg aan de prijs voor "gewoon" een broek en een jassie. Vast zijn de materialen prima hoor, maar 130 euro voor een broek is wat je voor wat jaren terug alleen bij een Assos en Rapha zag. Maar elke nieuwe startup of elk nieuw bedrijfje dat ineens op de markt is zit gewoon precies in dat segment. Zelfs de broeken van het eigen merk van Futurum bijvoorbeeld.

Het valt me gewoon op en ik vraag me af wat en of die broeken nou bijvoorbeeld echt zoveel beter zijn dan, ik noem maar wat, iets van een Bioracer bijvoorbeeld of een Castelli. Castelli is tegenwoordig zelfs een "goedkoop" merk geworden doordat de markt overspoeld wordt met allemaal bedrijven die gewoon 130 euro voor een broek durven vragen :)

Meer keus is leuk hoor, maar echt betaalbaarder wordt het er vooralsnog niet op heb ik het idee. Niet dat je voor 30 per se zo'n broek zou moeten kunnen kopen...

Voor een jaar of 4-5 terug had ik 2 Assos broeken waar ik best wel aardig lang mee deed en die best goed bleven. Maar ook die kregen slijtagevlekken over tijd en de jasjes kleine gaatjes etc. En daarna hebben we met een groep zelf kleding geshopt bij Lawi met eigen ontwerp en alles en dan was je nog geen 300 euro kwijt en had je 2 broeken, 2 shirts, windjackie, 2 paar handschoentjes, sokken, armstukken beenstukken en ondershirts, een mutsje en zelfs lycra overschoentjes. Daar ben ik na 2-3 seizoenen van veel meer fietsen vergeleken met daarvoor ook wel enigzins doorheen nu maar zij zeiden ook van ja, het hoeft niet per se zo enorm duur te zijn!

Mijn recente aankoop is dan kleding van WV Eemland welke ik nog moet krijgen. Als ik de andere mensen daar mee zie fietsen tijdens de wedstrijdtrainingsrondjes dan ziet dat er allemaal pico bello uit. En de prijs is echt superbetaalbaar. 84 voor een lycra broek en shirt en 94 voor een broek van sirio ipv lycra. Snelpak voor 109 euro.

Of mankeer ik wat soms :>
Wat voor broek heb je dan gekocht? Ben net begonnen met fietsen met een broek van de Decathlon en daar krijg ik naast de pijn op de bips (even wat zitvlees kweken) ook last van mijn liezen door wat wrijving. Ik hoef niet perse de hoofdprijs voor looks/merk te betalen maar wil gewoon kwalitatief een goede broek. Heb jij een voorbeeld van een goede betaalbare broek?

EDIT: Zie het al. https://www.mantel.com/ca...-bibshort?spec%5B%5D=7537 . Is XXL goed voor 1.87 en 85 kilo? Wel wat zwaarder dan jij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
orange.x schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:03:
[...]

Castelli is een merk waar ik echt zwaar teleurgesteld in ben. Hun styling gaat niet met de tijd mee, logo's vallen nog altijd van broeken af, stiksels (vooral die van de zeem) laten los etc. Ik koop het niet meer.

Zelf heb ik een paar maanden geleden in de sale voor 120 euro een Rapha Pro Team II bib opgepikt. Echt een totaal ander niveau dan Castelli, was echt verrast dat het (blijkbaar) zoveel beter kon.
Nu hoor ik over merken als La Passione, Isadore, Q36.5 etc eigenlijk vergelijkbaar positieve verhalen. Prima dus dat er nu meer merken in een hoger segment zijn die ook echt een goed product neerzetten.
Verder is het gewoon een kwestie van op de sale wachten van dit soort merken. Zo heeft Isadore in hun garage sale genoeg betaalbare items, waarvan ik laatst die climbers jersey in het wild zag (onwijs mooi!).

Al met al betaal ik liever 130 euro voor een goede broek, dan 100 euro voor een Castelli PoS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Stoffa schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:24:
[...]

Castelli is een merk waar ik echt zwaar teleurgesteld in ben. Hun styling gaat niet met de tijd mee, logo's vallen nog altijd van broeken af, stiksels (vooral die van de zeem) laten los etc. Ik koop het niet meer.

Zelf heb ik een paar maanden geleden in de sale voor 120 euro een Rapha Pro Team II bib opgepikt. Echt een totaal ander niveau dan Castelli, was echt verrast dat het (blijkbaar) zoveel beter kon.
Nu hoor ik over merken als La Passione, Isadore, Q36.5 etc eigenlijk vergelijkbaar positieve verhalen. Prima dus dat er nu meer merken in een hoger segment zijn die ook echt een goed product neerzetten.
Verder is het gewoon een kwestie van op de sale wachten van dit soort merken. Zo heeft Isadore in hun garage sale genoeg betaalbare items, waarvan ik laatst die climbers jersey in het wild zag (onwijs mooi!).

Al met al betaal ik liever 130 euro voor een goede broek, dan 100 euro voor een Castelli PoS.
https://www.rapha.cc/nl/e...-rg/product/PSH02RGBLKXLG

Dit een goede ? Kan je nu voor 86 euro krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

(jarig!)
Ik heb twee broeken van Blackmore. Eentje van €100 en eentje van €150. Die van €100 is al goed, die van €150 is echt fantastisch. Nooit ergens last van, zeem voelt echt als een wolk onder m'n kont.

Blackmore Mott St Race bib heet 'ie geloof ik. Leuk klein merk.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0827/4229/products/07-BLACKMOREweb-13_grande.jpg?v=1499289087
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0827/4229/products/07-BLACKMOREweb-8_grande.jpg?v=1499289087

[ Voor 30% gewijzigd door Tjebakka op 15-06-2018 10:09 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Neem in ieder geval niet de Core-lijn van Rapha, want dat is echt Aliexpress-kwaliteit. Echt heel gênant. Letters vielen er binnen 2 wasbeurten vanaf, en had al snel 2 gaatjes in de broek zonder aanwijsbare oorzaak. Geklaagd bij Rapha, kreeg ik ter compensatie een Wiggins-broek uit dezelfde lijn. Precies dezelfde problemen mee. Nu gedegradeerd tot indoor-broek. Ik heb ook een shirtje gehad uit de Core-lijn, waardeloze pasvorm. Direct op MP gegooid na 2 ritten.

Ben zelf na de nodige omzwervingen toch weer terug bij Assos. In de sale betaal je al meer dan 10 jaar lang 100 euro voor de instapper en dat vind ik een redelijke prijs. Ja, ze worden grijs en de zwevende zeem moet je liggen maar verder vind ik het een zeer goede broek. Nergens schreeuwerige logo's die loslaten. Afwerkingsniveau is subliem, nergens rafeltjes o.i.d. (dat kan ik bijv. van mijn Isadore broek die nieuw 150 euro kostte niet zeggen).

Castelli broeken heb ik zelf nooit geprobeerd. Ik heb wel redelijk wat Castelli-kleding maar broeken met Robocop-letters zijn een showstopper voor mij. Reden dat je Castelli steeds minder ziet is volgens mij dat ze niet echt vernieuwen / innoveren. Ten tijde van de Gabba was Castelli echt hét merk (hier in het topic hadden we een paar notoire fanboys ;) ) daarna is het bergafwaarts gegaan.

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 15-06-2018 10:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaar dat er €110 staat :+

Maargoed zoveel mensen zoveel wensen. Ik ben erg blij met de Castelli kiss air zemen en Pearl izumi. De duurdere Progetto X2 zemen krijg ik pijn in m'n kont van :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
sapphire schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:02:
[...]

Vandaar dat er €110 staat :+

Maargoed zoveel mensen zoveel wensen. Ik ben erg blij met de Castelli kiss air zemen en Pearl izumi. De duurdere Progetto X2 zemen krijg ik pijn in m'n kont van :+
Bovenin staat nog 25 procent kortingscode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tjah, kleding... Sowieso erg persoonlijk en weinig algemeens over te zeggen. Heb een paar setjes van de KlimClassic (BioRacer) van een paar jaar terug, geloof 90 euro voor broek en shirt en prijs/kwaliteit was echt supergoed (ondertussen, na vermoedelijk 100+ keer wassen wel wat minder).

Dure broeken van Sportful (140 euro of zo), op zich goed maar dat mag ook wel voor dat geld en als ik dat vergelijk met prijs/kwaliteit van de KlimClassic set vind ik de sportful wel te duur. 120 had dan redelijker geweest (maximaal).

1 dure broek van Futurumshop zelf, zit lekker strak, bevalt me wel, maar geldt hetzelfde voor eigenlijk als die van Sportful.

Van Alpe d'huzes dit jaar van Forte een broek, die kostte los in de shop bij AD6 40 of 45 euro. Die vind ik echt geweldig, jammer dat ze mijn maat niet meer los hadden anders had ik er daar nog een paar van meegenomen.

Ik vraag me ook af waar de hoge prijs nu echt in zit (behalve deels het merk): is dat puur afwerking, ga je dat verschil pas merken na 80 keer wassen?

Wat ik zelf het meest irritante vind is dat die (^(&^$%&^* fabrikanten niet eens gewon tot 1 maattabel kunnen komen. Heb je van het ene meer een XXL shirt die lekker zit, heb ik van een ander merk XXXL die ruim te klein is. En van weer een ander merk is de XXXL die weer perfect zit.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik ga hem ook testen, zodra ik hem binnen heb laat ik het je weten :+

Castelli is niet mijn merk iig, maat XL nodig anders past het niet (over mijn bovenbenen/buik en lengte van bretels). Maar heb je wel een zeem van 3 m^2 die als een propje tussen je benen zit. En dat in de aanbieding voor slechts €120

Ik draag normaal altijd Vermarc en dat past mij goed. Toen ik 110 kg (1,83M) woog, XXL en nu ik 78 weeg maat L (als ik nieuw koop, zou ik maat M nemen).

[ Voor 38% gewijzigd door mhr-zip op 15-06-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Crazy D schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:53:

Wat ik zelf het meest irritante vind is dat die (^(&^$%&^* fabrikanten niet eens gewon tot 1 maattabel kunnen komen. Heb je van het ene meer een XXL shirt die lekker zit, heb ik van een ander merk XXXL die ruim te klein is. En van weer een ander merk is de XXXL die weer perfect zit.
Ook binnen merken moet je goed oppassen of het niet toevallig een meer racegeorienteerd model is (bijv. bodyfit pro bij Sportful) of een normaal model, daar zit (bij mij) ook een maat verschil in wanneer het goed past of niet.

Ik heb ook de indruk (met nadruk op indruk) dat Castelli qua maatvoering iets ruimer is geworden in de laatste jaren. Mijn maat L Gabba 3 van afgelopen jaar zit ruimer dan een maat L Gabba 2 van 2-3 jaar terug en dat heb ik bij nog een paar kledingstukken.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Baur schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:21:
[...]

Ook binnen merken moet je goed oppassen of het niet toevallig een meer racegeorienteerd model is (bijv. bodyfit pro bij Sportful) of een normaal model, daar zit (bij mij) ook een maat verschil in wanneer het goed past of niet.

Ik heb ook de indruk (met nadruk op indruk) dat Castelli qua maatvoering iets ruimer is geworden in de laatste jaren. Mijn maat L Gabba 3 van afgelopen jaar zit ruimer dan een maat L Gabba 2 van 2-3 jaar terug en dat heb ik bij nog een paar kledingstukken.
Idem.

Mijn Attacco zit ook ruimer dan oude shirtjes die ik had in dezelfde maat.

Maar goed om te horen dat iedereen Castelli meuk vind....blijft er meer voor de rest over :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Is volgens mij een modelletje van een paar jaar oud, maar moet zeker ook prima zijn Rapha kennende. Qua prijs bedoel ik dit soort dingen inderdaad: hij die goed zoekt kan voor een duppie op de eerste rang zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:57
havana schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:58:
Neem in ieder geval niet de Core-lijn van Rapha, want dat is echt Aliexpress-kwaliteit. Echt heel gênant. Letters vielen er binnen 2 wasbeurten vanaf, en had al snel 2 gaatjes in de broek zonder aanwijsbare oorzaak. Geklaagd bij Rapha, kreeg ik ter compensatie een Wiggins-broek uit dezelfde lijn. Precies dezelfde problemen mee. Nu gedegradeerd tot indoor-broek. Ik heb ook een shirtje gehad uit de Core-lijn, waardeloze pasvorm. Direct op MP gegooid na 2 ritten.
Ik ga er vanuit dat je een maandagochtend moddeletje had. Ik heb zelf een core je merkt wel dat het allemaal iets minder is dan de duurdere broeken maar die van mij ziet er nog bijna als nieuw uit. En ja, ik heb er flink veel kilometers in gemaakt. Ik zou zelf de core-bibs dus wel aanraden
De pasvorm van de shirts zijn idd qua pasvorm echt verschrikkelijk, stroopt aan alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 21:04
Ik vind de core shirts weer prima zitten, en koop verder ieder jaar een Classic bib bij in de sale. Ben dr erg happy mee, ook de gratis reparatie-service is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Waar je bij Rapha trouwens weer wat minder kwaliteit krijgt is bij accessoires zoals sokken en caps. Zo zijn de proteam sokken kwalitatief veel minder dan die van (bv) Cafe du Cycliste. De proteam cap heb ik nu zo'n tien keer gedragen, en de punten van het plastic steken aan weerszijden al door de stof heen.

De kleding daarentegen, is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb ook een pro team II broek waarvan stof op aantal plekken enorm wegslijt. (langs heupen en aan achterkant)
Stof desintegreert soort van zegmaar.
Binnenkort maar eens foto's doorsturen en kijken wat ze hiervan zeggen.

Pagina: 1 ... 91 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.