Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.330 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
CuttingStorm schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:10:
[...]

Het grote broertje, de Splash 20+5 is nu in de aanbieding bij Bever (https://www.bever.nl/p/va...tml?colour=3544&rrec=true)

Verder heeft een groot aantal Bevers de Hyper in voorraad..
Ik heb zelf ook de Vaude splash 20+5.
Bevalt prima voor woonwerk verkeer en past voor mij goed een setje kleren in.

Ook een fijne rugzak voor vakantie;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
havana schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Aliexpress. Maar daar moet je dan niet in de bergen mee rijden. Bekende aanbieders zijn Farsports en Helin Liu. Heb zelf een setje gespaakt op basis van 38 mm carbon velgen (18C intern).

Wil je dat wel moet je naar een A-merk gaan kijken. Bontrager, FFWD, Campagnolo, Fulcrum, ENVE, Lightweight, Reynolds, Mavic, Corima, Zipp, etc. Of natuurlijk handgespaakt, bijvoorbeeld DUKE velgen zijn errug mooi.
Ik heb een set Reynolds Strike of Assault voor €926 gevonden. Is dat een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Heeft iemand een goed en redelijk snel adres waar ik goedkoop aan een cassette 105 shimano 11 speed en ketting kan komen?
Ik vind futurum best aan de prijs. Mantel is al iets goedkoper maar alsnog prijzig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Nixo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:44:
Heeft iemand een goed en redelijk snel adres waar ik goedkoop aan een cassette 105 shimano 11 speed en ketting kan komen?
Ik vind futurum best aan de prijs. Mantel is al iets goedkoper maar alsnog prijzig...
https://www.salden.nl/shi...11sp-cassette-174320.html
€ 32,50

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
cordonbleu schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:44:
[...]

[...]

Ik heb een set Reynolds Strike of Assault voor €926 gevonden. Is dat een goede prijs?
Zijn die een beetje breed intern? Als je nu wat nieuws koopt wil je toch minimaal 17C hebben.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
havana schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:56:
[...]

Zijn die een beetje breed intern? Als je nu wat nieuws koopt wil je toch minimaal 17C hebben.
Als het klopt zijn het de 2018 versies. Dus 17mm interne breedte en 25mm externe velg breedte.

[ Voor 53% gewijzigd door cordonbleu op 07-06-2018 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 21:15

_Z3

Wat betreft ruzakken, ik heb deze, kon hem declareren op het werk dus dat scheelt: https://www.rugzakcenter....ct-naar-productinformatie

Zit prima, genoeg ruimte, ook voor de laptop. De regenhoes is ook handig, pas een keer half uur in stromende regen gefietst en alles kurk droog.

Vandaag mn eerste 100km rit gemaakt. Na jaren van vermoeidheidsklachten waarbij ik af en toe er bij liep als een zombie is dat voor me een hele prestatie. Rondje gemaakt over de Posbank met wat klimmetjes, het ging steeds goed alleen die laatste 20 km waren dan best zwaar, ook omdat mn bidons leeg waren en in het bos niet zoveel plekken om bij te vullen.. Maar goed over een maand de volgende 100+ rit, kijken of het dan weer beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
cordonbleu schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:14:
[...]

Als het klopt zijn het de 2018 versies. Dus 17mm interne breedte en 25mm externe velg breedte.
Geen idee of het goedkoop is, maar Reynolds staat in ieder geval wel heel goed bekend. Heb zelf ooit een setje Assaults gehad, waren prima wielen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Super goedkoop zal het niet zijn denk ik. Maar ik geloof dat de nieuwe modellen eigenlijk nooit voor onder de €900 worden aangeboden. Meestal rond de €1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Zo, was een lekker avondje voor een tochtje cruisen. Moet soms ook voor de supercompensatie enzo, hoe dat dan ook precies werkt.
Morgenochtend eens een beetje #evertesting doen. Eens kijken wat 1-1,5u hetzelfde klimmetje doet. Wat voor gem ik daar kan halen met klimmen en dalen en hoe dat na zo'n tijd aanvoelt. Ook leuk voor de afwisseling :+ of nouja, afwisseling... Wat een k-weer. Dan maar niet!

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 08-06-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Storm-Fox schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:46:
Mijn volgende rugtas wordt denk ik de "VAUDE Hyper 14+3", maar ik wil hem eerst ergens uitproberen
voordat ik 70 euro uitgeef.

Dit is de Vaude:
[afbeelding]
Ik heb de oudere versie van de Hyper 14+3. Heel fijne rugzak om op de fiets wat kleding en andere spullen mee te nemen. Hij is echter wel behoorlijk gebogen en dat is wellicht niet handig voor een laptop (gezien je die specifiek noemt). Met wat kleding onderin krijg je er een 13" ultrabook wel bij. Maar een grotere laptop kan wel eens lastig zijn. Zorg dus inderdaad vooral dat je hem even kunt proberen met de spullen die mee moeten.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

orange.x schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:16:
Zo, was een lekker avondje voor een tochtje cruisen. Moet soms ook voor de supercompensatie enzo, hoe dat dan ook precies werkt.
Morgenochtend eens een beetje #evertesting doen. Eens kijken wat 1-1,5u hetzelfde klimmetje doet. Wat voor gem ik daar kan halen met klimmen en dalen en hoe dat na zo'n tijd aanvoelt. Ook leuk voor de afwisseling :+ of nouja, afwisseling...
Retesaai :o Ben als training weleens 2 uur achter elkaar de Zijpenberg op en af gereden maar vond t al vrij snel supersaai... Was echt doorbijten. Alleen daarom al vind ik een everesting knap :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Nixo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:44:
In de aanbieding bij 12GO: https://www.12gobiking.nl...e-inclusief-hg601-ketting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:34

Lulukai

God's gift to women

_Z3 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:12:

Vandaag mn eerste 1k rit gemaakt. Na jaren van vermoeidheidsklachten waarbij ik af en toe er bij liep als een zombie is dat voor me een hele prestatie. Rondje gemaakt over de Posbank met wat klimmetjes, het ging steeds goed alleen die laatste 20 km waren dan best zwaar, ook omdat mn bidons leeg waren en in het bos niet zoveel plekken om bij te vullen.. Maar goed over een maand de volgende 100+ rit, kijken of het dan weer beter gaat.
1000 km wow, hoe lang heb je er over gedaan?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51

Roozzz

Plus ultra

Lulukai schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:39:
[...]

1000 km wow, hoe lang heb je er over gedaan?
Ik denk dat @_Z3 100 km bedoelt :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Roozzz schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Ik denk dat @_Z3 100 km bedoelt :+
Thx, aangepast. 2 dingen door elkaar gehaald, afstand vs hoogte, het waren maar 500 hoogmeters.

[ Voor 18% gewijzigd door _Z3 op 08-06-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Thnx! Bedenk me nu...welke vertanding heb ik achter... :X
Vanmiddag even tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 12:18
Heeft iemand een goede route van Utrecht naar Den Haag. Wil daar zaterdag heen rijden, maar gewoon Google maps aanhouden vind ik niet aan te raden. Zelfde geldt voor Utrecht- Turnhout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 00:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk even op routeplanner.fietsersbond.nl. Als je kiest voor "makkelijk doorfietsen" krijg je vrij goede routes.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:35
Beavbusi schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:51:
Heeft iemand een goede route van Utrecht naar Den Haag. Wil daar zaterdag heen rijden, maar gewoon Google maps aanhouden vind ik niet aan te raden.
Langs Hollandse IJsel tot Haastrecht, langs Reeuwijkse Plassen en dan langs Benthuizen richting Den Haag.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Heeft iemand een goede route van Utrecht naar Den Haag. Wil daar zaterdag heen rijden, maar gewoon Google maps aanhouden vind ik niet aan te raden. Zelfde geldt voor Utrecht- Turnhout
Ik ben 2 weken geleden richting Scheveningen gereden vanuit Utrecht (Zuilen). Gewoon in Strava mijn begin en eindpunt ingegeven en Strava de route laten bepalen. Was eigenlijk een perfect ritje. Rustige wegen, weinig tot geen dorpskernen. Alleen het laatste stuk door Wassenaar en Den Haag is wat minder, maar daar valt volgens mij niet veel aan te doen

Enfin, dit was de route: https://www.strava.com/activities/1596512903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Blik1984 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:40:
[...]
Alleen het laatste stuk door Wassenaar en Den Haag is wat minder, maar daar valt volgens mij niet veel aan te doen.
Je kunt als je de N44 bent gepasseerd doorrijden richting Meijendel en dan via de duinen naar Scheveningen, dat is een mooi stukje alleen kan het bij lekker weer wel druk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
Probeer eens de routebuilder in strava. Als je dan als achtergrond laag de heatmap aanzet, zie je zo welke wegen populair zijn onder fietsers. Plan je route over die wegen en je hebt gegarandeerd een mooi tochtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:29
Yohost! schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:37:
Nu we het toch over schoenen hebben...

Sinds ik een nieuw fiets heb dit jaar heb ik ineens last van mn voeten.
Pijn aan de beide voeten op de buitenkanten in het midden.
Afgelopen zondag heb ik 80km gereden en behoorlijk doorgetrapt.
Nu dus al 4 dagen last :|

De schoenen heb ik al 5 jaar en nog nooit problemen gehad.
Kan het iets met andere houding te maken hebben?
Even een update.

Heb mij even wat ingelezen over fietshouding en zag dat mijn knieën boven de trappers moeten wanneer de crank horizontaal staat.
Dus het zadel even een stuk naar voren gezet.
Ook heb ik aan de hand van het meten van mijn binnenbeen lengte het zadel nog een stukje omhoog gezet.

Resultaat: Pijn weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
jochy schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:52:
[...]

Probeer eens de routebuilder in strava. Als je dan als achtergrond laag de heatmap aanzet, zie je zo welke wegen populair zijn onder fietsers. Plan je route over die wegen en je hebt gegarandeerd een mooi tochtje.
Mountainbikers gebruiken ook strava, heb ik helaas ontdekt toen ik dacht dat een zeer populair weggetje tegenkwam, dat onverhard bleek. Maar volgens mij kan je dat, als je goed kijkt, wel zien en dan werkt het echt prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Ja, die Strava route bouwer is echt goed. Gebruik ‘m zeer vaak. En in combinatie met de IQ app van Strava staat de route zo op m’n Garmin.

Alleen idd wel irritant dat MTB-routes ook worden ‘meegenomen’ omdat daar dus veel gefietst wordt. Daar zou Strava wat aan moeten doen...
De heatmap van Garmin houdt daar wel rekening mee (volgens mij). Maar is wel minder goed (veel minder data).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 18-09 15:24
Zelf gebruik ik tegenwoordig ook veel de routebuilder van Strava en ik ben tot op heden nog geen onverhard stukje tegen gekomen doordat ik ook alle 'onlogische' wegen even controleer met streetview voor zover mogelijk. Ook kun je aan de segmenten(als die er zijn) wel eruit halen of het race of MTB segmenten zijn. De Garmin routeplanner heb ik daarentegen helemaal nooit vertrouwd.. die stuurt je zonder pardon een zandpad in of bij mensen over de oprit. Dorpskernen lijkt hij fantastisch te vinden net als smalle paadjes. Ik heb het idee dat die vooral ingericht is voor hardlopers..

Om even terug te komen op het Ventoux verhaal. Vandaag na 4 jaar voor de 2e maal omhoog gereden. 4 jaar geleden met ongeveer 1000 km(totaal) in de benen met heel veel pijn en moeite incl regelmatig afstappen boven gekomen in 2:15. Vandaag was het echter een stuk anders..

De afgelopen 2,5 jaar zo'n 15k km gefietst waarvan dit jaar zo'n 4k en vorig jaar zo'n 8k. Ook een stuk meer meegemaakt op de fiets(aantal ongelukken, ook op hoge snelheid) maar in vergelijking met de vorige poging dus vele malen fitter.

Vanmorgen vroeg opgestaan(6 uur) om, indien de weersvoorspelling oke was en ik mij nog goed zou voelen na de eerste klim ook nog de tweede en derde te gaan maken. Ik wist dat ik dat aan zou moeten kunnen maar ik weet ook dat zodra het stijgingspercentage boven de 10% komt ik het moeilijk krijg. Alles daaronder kan ik blijven doorgaan maar daarboven..

Uiteindelijk om 6:45 op de fiets en iets na 7 kom ik voorbij het fonteintje in Bedoin, bekende plek nog altijd na 4 jaar ;) Enige verschil is dat het nu 7 uur is(13 graden) en toen 12 uur 's middags(30+ graden). Het vals plat richting bos gaat lekker maar merk wel dat ik toch al eerder wat terugschakel dan verwacht. Niet erg, in het bos moet hij toch op het grootste blad en moet ik blijven trappen.

In het bos merk ik dat ik toch meer 10+ percentages op mijn Garmin voorbij zie komen dan ik mij kon herinneren maar ik blijf lekker doorgaan. Daarna volgen wat 8/9% en ik haal zelfs 2 andere fietsers in(niet verwacht nu andere mensen tegen te komen, laat staan inhalen..). Iets later passeert ook nog de bezemwagen, letterlijk.. er liggen blijkbaar genoeg steentjes op het asfalt.

Wanneer ik bij de volgende 10+ percentages kom, merk ik toch dat ik het moeilijk heb om een soepele cadans te houden en zie dat het meer richting de 60 gaat dan de 75. Ik kan echter weer een paar personen inhalen en Chalet Reynard is om de hoek. Ik merk dat even staan op de pedalen niet extra zwaar is dus zo nu en dan doe ik dat ook om net even dat heuveltje over te komen. Wel heb ik op dit moment voor mezelf bepaald dat ik het bij 1x ga houden vandaag, tenminste..

Na Chalet Reynard is het eerste stuk weer relatief eenvoudig en kan er wat tempo gemaakt worden, daarna zakt het weer iets in tot de laatste paar kilometers.. wat blijven die laatste stukken lastig zeg.. gelukkig kan ik nog een tweetal renners inhalen en zonder mezelf helemaal stuk te laten gaan kom ik over de streep. 1:43 aldus Strava, een dik half uur sneller en ongeveer een kwartier sneller dan verwacht.

Na wat foto's en nog wat extra eten komt de vraag... ga ik nog 2x omhoog. Ik stel de beslissing uit tot beneden want het is toch nog behoorlijk fris op de top. De afdaling verloopt nogal fris en op sommige momenten zelfs koud. Het wegdek is nog goed vochtig en met de korte broek en geen handschoenen gaan mijn gedachtes eerder uit naar rustig richting huisje fietsen en vanmiddag met de vriendin op pad. Zeker omdat het volgens de voorspelling vanmiddag sowieso gaat regenen, of tijdens de 2e afdaling of tijdens de 3e klim. Door het natte asfalt en mijn valpartijen eerder dit jaar en vorig jaar ligt mijn keuze al snel vast. 1x is genoeg voor vandaag.

Beneden informeer ik mijn vriendin dat ze mij vandaag al wat eerder ziet dan gepland maar dat ik tevreden ben met de rit en de prestatie. Later vandaag heeft het wellicht geregend op de top maar niet in Bedoin/Malaucene/Sault. Voor mij geen probleem :)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/AA_aZ5zxCVlbgKbZ0Y-xUHQdjo0Xy20YSLuT2KIt9FA-2048x1536.jpg

De komende dagen nog een paar routes rondom de Ventoux rijden met een paar leuke klimmetjes maar niet zo spannend als de Ventoux, geef mij maar lange klimmen van 6-8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
la_fusion schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:13:
Wanneer ik bij de volgende 10+ percentages kom, merk ik toch dat ik het moeilijk heb om een soepele cadans te houden en zie dat het meer richting de 60 gaat dan de 75.
Wat is jouw lichtste verzet?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

De Garmin routeplanner heb ik daarentegen helemaal nooit vertrouwd.. die stuurt je zonder pardon een zandpad in of bij mensen over de oprit. Dorpskernen lijkt hij fantastisch te vinden net als smalle paadjes. Ik heb het idee dat die vooral ingericht is voor hardlopers.
Ik denk dat je de settings na moet kijken. Heb diverse malen de surprise me functie gebruikt, echt top routes! Superleuk. En ook de "terug naar begin" al weleens gebruikt, ook prima (maar dan uiteraard wel de kortste weg en toch lijkt ie dan ook rekening te houden met net even leuker fietsbare routes).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Zelf gebruik ik tegenwoordig ook veel de routebuilder van Strava en ik ben tot op heden nog geen onverhard stukje tegen gekomen doordat ik ook alle 'onlogische' wegen even controleer met streetview voor zover mogelijk. Ook kun je aan de segmenten(als die er zijn) wel eruit halen of het race of MTB segmenten zijn. De Garmin routeplanner heb ik daarentegen helemaal nooit vertrouwd.. die stuurt je zonder pardon een zandpad in of bij mensen over de oprit. Dorpskernen lijkt hij fantastisch te vinden net als smalle paadjes. Ik heb het idee dat die vooral ingericht is voor hardlopers..

Om even terug te komen op het Ventoux verhaal. Vandaag na 4 jaar voor de 2e maal omhoog gereden. 4 jaar geleden met ongeveer 1000 km(totaal) in de benen met heel veel pijn en moeite incl regelmatig afstappen boven gekomen in 2:15. Vandaag was het echter een stuk anders..

De afgelopen 2,5 jaar zo'n 15k km gefietst waarvan dit jaar zo'n 4k en vorig jaar zo'n 8k. Ook een stuk meer meegemaakt op de fiets(aantal ongelukken, ook op hoge snelheid) maar in vergelijking met de vorige poging dus vele malen fitter.

Vanmorgen vroeg opgestaan(6 uur) om, indien de weersvoorspelling oke was en ik mij nog goed zou voelen na de eerste klim ook nog de tweede en derde te gaan maken. Ik wist dat ik dat aan zou moeten kunnen maar ik weet ook dat zodra het stijgingspercentage boven de 10% komt ik het moeilijk krijg. Alles daaronder kan ik blijven doorgaan maar daarboven..

Uiteindelijk om 6:45 op de fiets en iets na 7 kom ik voorbij het fonteintje in Bedoin, bekende plek nog altijd na 4 jaar ;) Enige verschil is dat het nu 7 uur is(13 graden) en toen 12 uur 's middags(30+ graden). Het vals plat richting bos gaat lekker maar merk wel dat ik toch al eerder wat terugschakel dan verwacht. Niet erg, in het bos moet hij toch op het grootste blad en moet ik blijven trappen.

In het bos merk ik dat ik toch meer 10+ percentages op mijn Garmin voorbij zie komen dan ik mij kon herinneren maar ik blijf lekker doorgaan. Daarna volgen wat 8/9% en ik haal zelfs 2 andere fietsers in(niet verwacht nu andere mensen tegen te komen, laat staan inhalen..). Iets later passeert ook nog de bezemwagen, letterlijk.. er liggen blijkbaar genoeg steentjes op het asfalt.

Wanneer ik bij de volgende 10+ percentages kom, merk ik toch dat ik het moeilijk heb om een soepele cadans te houden en zie dat het meer richting de 60 gaat dan de 75. Ik kan echter weer een paar personen inhalen en Chalet Reynard is om de hoek. Ik merk dat even staan op de pedalen niet extra zwaar is dus zo nu en dan doe ik dat ook om net even dat heuveltje over te komen. Wel heb ik op dit moment voor mezelf bepaald dat ik het bij 1x ga houden vandaag, tenminste..

Na Chalet Reynard is het eerste stuk weer relatief eenvoudig en kan er wat tempo gemaakt worden, daarna zakt het weer iets in tot de laatste paar kilometers.. wat blijven die laatste stukken lastig zeg.. gelukkig kan ik nog een tweetal renners inhalen en zonder mezelf helemaal stuk te laten gaan kom ik over de streep. 1:43 aldus Strava, een dik half uur sneller en ongeveer een kwartier sneller dan verwacht.

Na wat foto's en nog wat extra eten komt de vraag... ga ik nog 2x omhoog. Ik stel de beslissing uit tot beneden want het is toch nog behoorlijk fris op de top. De afdaling verloopt nogal fris en op sommige momenten zelfs koud. Het wegdek is nog goed vochtig en met de korte broek en geen handschoenen gaan mijn gedachtes eerder uit naar rustig richting huisje fietsen en vanmiddag met de vriendin op pad. Zeker omdat het volgens de voorspelling vanmiddag sowieso gaat regenen, of tijdens de 2e afdaling of tijdens de 3e klim. Door het natte asfalt en mijn valpartijen eerder dit jaar en vorig jaar ligt mijn keuze al snel vast. 1x is genoeg voor vandaag.

Beneden informeer ik mijn vriendin dat ze mij vandaag al wat eerder ziet dan gepland maar dat ik tevreden ben met de rit en de prestatie. Later vandaag heeft het wellicht geregend op de top maar niet in Bedoin/Malaucene/Sault. Voor mij geen probleem :)

[afbeelding]

De komende dagen nog een paar routes rondom de Ventoux rijden met een paar leuke klimmetjes maar niet zo spannend als de Ventoux, geef mij maar lange klimmen van 6-8%.
Post even je strava link. Dan heb ik wat inspiratie voor als ik in september naar de Ventoux ga.

Mooi verslag een puike prestatie! Proficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 18-09 15:24
mhr-zip schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:01:
[...]
Wat is jouw lichtste verzet?
34x30
Crazy D schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:33:
[...]

Ik denk dat je de settings na moet kijken. Heb diverse malen de surprise me functie gebruikt, echt top routes! Superleuk. En ook de "terug naar begin" al weleens gebruikt, ook prima (maar dan uiteraard wel de kortste weg en toch lijkt ie dan ook rekening te houden met net even leuker fietsbare routes).
Hmm wellicht maakt het een verschil welke je gebruikt.. ik heb het met name over de Garmin Connect website routeplanner.
Noxa schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:16:
[...]

Post even je strava link. Dan heb ik wat inspiratie voor als ik in september naar de Ventoux ga.

Mooi verslag een puike prestatie! Proficiat.
Ik stuur je even een PB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:50
Ik ben een beetje in dubio. Ik ben ik toe aan een nieuwe fiets. Maar nu twijfel ik tussen de volgende twee:

TCR ADVANCED 2:
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-2-2018

CONTEND SL 1 DISC
https://www.giant-bicycles.com/nl/contend-sl-1-disc-2018

De Advanced is van carbon en weegt 7,4KG. De SL heeft schijfremmen maar weegt 9,50KG.
Het prijsverschil is 300 euro, in het nadeel van de Advanced.
Wat zouden jullie doen? Schijfremmen, of 2KG minder meenemen?

De voor- en nadelen van schijfremmen zijn mij duidelijk. Maar in hoeverre ga je die 2KG nou merken?
Ik rijd doorgaans 2 keer per week zo'n 50 a 70 km, sportief, maar ook wel recreatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bij Giant kan je vaak goede deals maken. Misschien kun je wel en de TCR en schijfremmen krijgen? En veel Giant dealers hebben die tcr volgens mij als testfiets. Ik denk dat je ook het verschil in fietsen tussen Carbon en Alu mee moet nemen in je keus, dat is meer dan alleen t gewicht denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:57
Er zijn zo van die dagen dat je totaal geen zin hebt om op de fiets te kruipen.
Er toch maar op gekropen om een uurtje of 3 te gaan rijden.
Dan wordt het plots zonnig en kom je thuis met 157 km op de teller. 8)7
5 uurtjes en 31.3 km/u gemiddeld. Heb dat dit jaar solo nog niet gehad 8).
Nu kan ik straks zonder schuldgevoel een zak chips eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
CedricD schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:38:
Er zijn zo van die dagen dat je totaal geen zin hebt om op de fiets te kruipen.
Er toch maar op gekropen om een uurtje of 3 te gaan rijden.
Dan wordt het plots zonnig en kom je thuis met 157 km op de teller. 8)7
5 uurtjes en 31.3 km/u gemiddeld. Heb dat dit jaar solo nog niet gehad 8).
Nu kan ik straks zonder schuldgevoel een zak chips eten :P
Heel nice! Dat zijn wel echt de betere dagen! Hier vandaag rustig rondje ter voorbereiding van weekendje Limburg en rondje Ijsselmeer 120km gereden, niet zo snel als ik had gewild, maar soms is het te gezellig met z'n tweeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik heb gister mijn nieuwe 105 11speed cassette binnen gekregen.
Nu bekeek ik deze goed voor het plaatste maar zag dat op de eerste twee kransjes er drie tandjes zijn die wel afgebroken lijken.
Ik heb bij mijn oude cassette gekeken en daar kwam ik het niet tegen.

Hoort dit zo of DOA?

105 cassette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:48
Nixo schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:05:
Nu bekeek ik deze goed voor het plaatste maar zag dat op de eerste twee kransjes er drie tandjes zijn die wel afgebroken lijken.

Hoort dit zo of DOA?

[afbeelding]
Lijkt mij niet. Net even gekeken en mijn 105 cassette heeft hetzelfde en schakkeld prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Thnx dan hoort het denk ik zo. Mogelijk om makkelijker te kunnen opschakelen?
Niconing schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:15:
[...]

Lijkt mij niet. Net even gekeken en mijn 105 cassette heeft hetzelfde en schakkeld prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 09:09
Nixo schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:05:

Hoort dit zo of DOA?

[afbeelding]
Hoort zo. Maakt het schakelen wat vlotter. Mijn cassette heeft identiek hetzelfde. In het engels heet dat een gate. De tand er linksachter is wat afgevlakt naar de top toe en dat heet een ramp. Idee is dat de ketting gemakkelijk via de gate loskomt van het eerste kransje en dan via de afgevlakte tand gemakkelijker beland op het volgende kransje. Dat is ook meteen de reden waarom compatibele cassettes van andere merken (Miche, maar zeker BBB) niet altijd evengoed schakelen ondanks dat de spacing hetzelfde is.

[ Voor 27% gewijzigd door Teun_2 op 10-06-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een regenjasje/windbreaker voor plotselinge buitjes. Twijfel beetje tussen alleen regenjasje (ademen vaak niet dus zweterig) of idd ook gelijk wat betere stof die wel ademt. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Sander schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:27:
Ik ben op zoek naar een regenjasje/windbreaker voor plotselinge buitjes. Twijfel beetje tussen alleen regenjasje (ademen vaak niet dus zweterig) of idd ook gelijk wat betere stof die wel ademt. Iemand nog tips?
Ik kwam deze tegen:

SPORTFUL Hot Pack 5

Maar geen idee wat iedereen zijn ervaringen er mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand ervaring met Decathlon helmen?

Ga dinsdag met m'n zwager naar de Decathlon omdat hij wat wiellerkleding nodig heeft om een beetje te beginnen.
Hun top helm kost maar €50 en moet zeggen ziet er wat apart maar wel gaaf uit, kan er helaas geen reviews over vinden. Ben benieuwd maar ga hem dinsdag zeker even passen!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
mhr-zip schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:48:
[...]

Ik kwam deze tegen:

SPORTFUL Hot Pack 5

Daarover staan op Mantel best wat reviews en ze hebben er ook een blogje over geschreven.

https://www.mantel.com/sp...mdmlld19hbGw9MSNzdGFydDMx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:06:
Ja, die Strava route bouwer is echt goed. Gebruik ‘m zeer vaak. En in combinatie met de IQ app van Strava staat de route zo op m’n Garmin.

Alleen idd wel irritant dat MTB-routes ook worden ‘meegenomen’ omdat daar dus veel gefietst wordt. Daar zou Strava wat aan moeten doen...
De heatmap van Garmin houdt daar wel rekening mee (volgens mij). Maar is wel minder goed (veel minder data).
Heb zelf wel heel goede ervaring met deze.Je kunt aangeven welk soort fiets, welke wegen, wat je beslist niet wil fietsen, enz. enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Wat een heerlijk weertje, vooral vanochtend ook. Lekker vroeg eruit en vroeg erop! Met goede vriend ons ongeveer maandelijkse rondje gereden over de Heuvelrug dit keer. Paar weken terug was het Vlaanderen. Volgende keer waarschijnlijk Limburg.

Gemiddelde lag vanaf het begin aardig hoog. Hij had er zin in, dus ik doe dan maar mee haha. Ik was alleen wat sceptisch over zijn vorm. Dit is de afgelopen jaren een beetje "zo zo" geweest waarbij hij vaak zichzelf al in de 1e 60km vaak kapot reed. Dus ook nu een beetje schot voor de boeg maar hij heeft aardig goed stand gehouden. Heb denk ik ietsje meer kopwerk gedaan en wat meer klimmetjes op kop naar boven gereden maar verder konden we prima bij elkaar in de buurt blijven. In totaal iets van 20 klimmetjes gereden.

https://www.strava.com/activities/1628983563 160hr gem, ±125km en 32,3gem.

Nieuwe zadel is trouwens helemaal goed. Kan prima op de punt zitten zeg maar, maar ook goed achterop. Dus dat is een prima aankoop geweest! Ben benieuwd naar mijn nieuwe pakje nog. Rij nu veelal rond in m'n snelpak, wat overigens prima zit, maar je kan net wat minder (al bleek voor vandaag genoeg) meenemen. Maar daar tegenover zit het heerlijk en het is net wat sneller haha.

[ Voor 18% gewijzigd door orange.x op 10-06-2018 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

la_fusion schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:52:
Hmm wellicht maakt het een verschil welke je gebruikt.. ik heb het met name over de Garmin Connect website routeplanner.
Oh dat kan die heb ik nooit gebruikt om een route te maken, alleen om er eentje over te zetten (handig, de 1030 wordt niet herkent als ik via een usb verloop op m'n Macbook Pro 'm hang dus moet via Connect....) maar dan exporteer ik de gpx eerst met 100000 punten :) Ik teken meestal met RouteYou, die heeft me tot nu ook eigenlijk nog nooit rot weggetjes laten pakken. Kun je ook kiezen of je bv racefiets - mooiste of racefiets - snelste wilt doen.

Ik ben trouwens ook wel toe aan kleding voor/tegen regen... Donderdag bij Alpe d'HuZes eigenlijk heel de dag in het soort weer waarin ik normaal gesproken principieel weiger om te fietsen, maar ja, misschien moet ik er toch aan geloven... Heel de dag dus variërend regen, miezer, mist, 2 tellen zon, nog meer regen, en nog meer regen :(
tips voor:
* sokken
* broek
* jersey
* ondershirt
* jasje
?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Crazy D schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:58:
[...]

Oh dat kan die heb ik nooit gebruikt om een route te maken, alleen om er eentje over te zetten (handig, de 1030 wordt niet herkent als ik via een usb verloop op m'n Macbook Pro 'm hang dus moet via Connect....) maar dan exporteer ik de gpx eerst met 100000 punten :) Ik teken meestal met RouteYou, die heeft me tot nu ook eigenlijk nog nooit rot weggetjes laten pakken. Kun je ook kiezen of je bv racefiets - mooiste of racefiets - snelste wilt doen.

Ik ben trouwens ook wel toe aan kleding voor/tegen regen... Donderdag bij Alpe d'HuZes eigenlijk heel de dag in het soort weer waarin ik normaal gesproken principieel weiger om te fietsen, maar ja, misschien moet ik er toch aan geloven... Heel de dag dus variërend regen, miezer, mist, 2 tellen zon, nog meer regen, en nog meer regen :(
tips voor:
* sokken
* broek
* jersey
* ondershirt
* jasje
?
Vraag me af of je bij veel regen er echt wat tegen kan doen. Meestal zijn de waterdichte lagen ook weer te isolerend waardoor je alsnog aan de binnenkant nat wordt van je eigen transpiratie. Of vermijden, maar in zo'n geval als de Alpe d'HuZes is het denk ik meer dealen. Je zou nog van die speciale sokken aan kunnen doen van merinowol oid. Of anders goede overschoenen zodat je voeten niet zeik en zeiknat worden. Maar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Crazy D Ligt een beetje aan de temperatuur ook. Ik had vorig jaar een rit van een aantal uur regen en toen heb ik een Gabba met korte mouwen aan gedaan en een Nanoflex korte broek. Uiteindelijk word dat ook gewoon nat maar het was een beetje tussenweer en vooral het feit dat de set ook nat goed wind tegen hield maakte dat het doorweekt ook goed te doen was in bv afdalingen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
mhr-zip schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:48:
[...]

Ik kwam deze tegen:

SPORTFUL Hot Pack 5

Ik heb er 2. Een exemplaar met en een exemplaar zonder mouwen. Ze doen wat ze zeggen "HOT" pack. 's Ochtends beginnen in de kou met zo'n jasje aan is prima te doen! Maar meer dan dat moet je er ook niet van verwachten. Het ademt niet, houdt een klein buitje tegen maar het houdt je vooral warm. Ik ben er wel fan van trouwens.

Jasje gaat mee bij een koude start of voor in de afdaling na een lange klim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
orange.x schreef op zondag 10 juni 2018 @ 19:16:
[...]

Vraag me af of je bij veel regen er echt wat tegen kan doen. Meestal zijn de waterdichte lagen ook weer te isolerend waardoor je alsnog aan de binnenkant nat wordt van je eigen transpiratie. Of vermijden, maar in zo'n geval als de Alpe d'HuZes is het denk ik meer dealen. Je zou nog van die speciale sokken aan kunnen doen van merinowol oid. Of anders goede overschoenen zodat je voeten niet zeik en zeiknat worden. Maar verder..
Nat worden is niet zo erg, maar als ik doorweekt raakt krijg ik het snel koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:11
Bij de Alpe d'huzes kan je gewoon afdrogen en een lekker droog setje aanschieten tussen de pogingen door lijkt me...
MTBreak schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:53:
[...]

Ik heb zelf ook de Vaude splash 20+5.
Bevalt prima voor woonwerk verkeer en past voor mij goed een setje kleren in.

Ook een fijne rugzak voor vakantie;)
+1 voor de splash air. Topding, doe er al 8 jaar mee, heeft allerlei bike packing trips mogelijk gemaakt.

[ Voor 62% gewijzigd door MrAngry op 10-06-2018 20:42 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
sapphire schreef op zondag 10 juni 2018 @ 16:28:

Ga dinsdag met m'n zwager naar de Decathlon omdat hij wat wiellerkleding nodig heeft om een beetje te beginnen.
Hun top helm kost maar €50 en moet zeggen ziet er wat apart maar wel gaaf uit, kan er helaas geen reviews over vinden. Ben benieuwd maar ga hem dinsdag zeker even passen!
Wat voor ervaring ben je naar op zoek? Voor zo ver ik weet zijn alle helmen die in NL verkocht worden goedgekeurd (als in voldoen aan de wettelijke eisen), dus dan is vooral de pasvorm en de looks nog hetgeen waar je over kan dubben. Gewoon lekker op je hoofd zetten en bepalen of het wat voor je is? :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 17-09 04:49
martijnmartijn schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:53:
Ik ben een beetje in dubio. Ik ben ik toe aan een nieuwe fiets. Maar nu twijfel ik tussen de volgende twee:

TCR ADVANCED 2:
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-2-2018

CONTEND SL 1 DISC
https://www.giant-bicycles.com/nl/contend-sl-1-disc-2018

De Advanced is van carbon en weegt 7,4KG. De SL heeft schijfremmen maar weegt 9,50KG.
Het prijsverschil is 300 euro, in het nadeel van de Advanced.
Wat zouden jullie doen? Schijfremmen, of 2KG minder meenemen?

De voor- en nadelen van schijfremmen zijn mij duidelijk. Maar in hoeverre ga je die 2KG nou merken?
Ik rijd doorgaans 2 keer per week zo'n 50 a 70 km, sportief, maar ook wel recreatief.
De TCR advance heeft ook andere geometrie. Die Contend lijkt me iets meer 'touring'. Ik weet niet welke fiets je nu hebt en welke maat, maar als je voor die Contend gaat, zou ik mss een maatje kleiner gaan.

Het lijken mij 2 volledig andere fietsen en ik zou eerder wat meer uitgeven en de TCR met disc kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@martijnmartijn ik heb ergens in een review gelezen dat die 105 + schijfrem combi nog niet helemaal top is. Met name de afwerking van de shifter waardoor de greep niet comfortabel schijnt te zijn.

Edit: niet de originele bron maar beschrijft wel het issue: Review 105 disc 2016
The new layout of the levers has some repercussions with the shape of the hood, which has quite a prominent bulge on the inside bottom surface where the hydraulic hose exits. I'm tall with a long reach, and I tend to put my hands high on the hoods, so it wasn't an issue for me. But if you like to hold the shoulder of the bar, that's where your thumb is, and other people have mentioned to me that it's not as comfortable as other Shimano levers. I found the top section of the hood pretty comfy, and the bulbous top section is easy to grab for a semi-aero position. Let's be honest though, they're not going to win any lever beauty contests, these.
If braking is more or less faultless, shifting is more of a mixed bag. All levers benefit from a careful setup to achieve really good shifting, but you do seem to have to be extra careful with these 105 units. Of the three bikes I've tried them on, two have had issues with the shifts being a bit sticky – not to the point where it's a big issue, but just enough to introduce a bit of doubt as to whether you've shifted or not.

This isn't helped by the lever: Shimano uses its vivid indexing on these 105 levers, which gives a nice light action, but on other STI levers the shift feedback is more obvious. Here it's a little vague; the click is there if you're watching out for it, but it's easier to miss if you're not concentrating. There's the perennial problem of all Shimano STI levers too: if you catch the brake lever when you're shifting to a smaller sprocket, the mechanism doesn't engage and the lever just swings. I wish they'd sort that out.

[ Voor 83% gewijzigd door SirLenncelot op 11-06-2018 07:07 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 10:47
Maardiweb schreef op maandag 11 juni 2018 @ 00:57:
[...]
..dus dan is vooral de pasvorm en de looks nog hetgeen waar je over kan dubben.
Vergeet ook ventilatie niet. Bij mij als heethoofd was de overgang van een instap-helm naar een beter ventilerend model (Giro Aeon) letterlijk een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

MrAngry schreef op zondag 10 juni 2018 @ 20:40:
Bij de Alpe d'huzes kan je gewoon afdrogen en een lekker droog setje aanschieten tussen de pogingen door lijkt me...
Ja, en 250 meter verder weer doorweekt :/

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:50
jvvv schreef op maandag 11 juni 2018 @ 06:44:
[...]

De TCR advance heeft ook andere geometrie. Die Contend lijkt me iets meer 'touring'. Ik weet niet welke fiets je nu hebt en welke maat, maar als je voor die Contend gaat, zou ik mss een maatje kleiner gaan.

Het lijken mij 2 volledig andere fietsen en ik zou eerder wat meer uitgeven en de TCR met disc kopen.
Op dit moment heb ik een Caad5. Heb dit weekend wat reviews gelezen en de TCR is inderdaad wel de betere keus. Volgens Bikeradar beste frame en fiets van het jaar.
Deze week maar de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25

Ja, jarenlang plezier van gehad. Zit niet slechter dan m'n huidige Giro Atmos. Had wel de helm met de meeste ventilatiegaten, weet niet of dat dezelfde is als jij bedoelt, maar is wel eigen merk.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:17

McMiGHtY

- burp -

Helmen van de Decathlon vond ik zelf niet lekker zitten, m'n vrouw heeft er 1tje gepast en die vond ze heerlijk zitten..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gisteren met zuslief van Alkmaar naar Zutphen gefietst, onze paps vierde z'n verjaardag.
Zuslief had zaterdag d'r Garmin binnen gekregen dus gelijk een mooie test voor de navigatie.

Begon al goed, Leeghwaterbrug is eruit en daar wilde die ons overheen sturen, na het eerste omfietsen richting Purmerend om daar door te steken richting Zeeburg en vervolgens Muiden. We wilde even water halen bij de Maxis maar die was nog niet open dus door richting Muiden om daar tijdens het koffiedrinken de bidons te vullen.

Daarna zouden we een broodje eten in Putten (met vrouw- en dochterlief) maar bij Nijkerk bleek er ook een brug uit te zijn en het was erg onduidelijk of de pont op zondag ook voer. Een paar andere fietsers probeerden toch de brug over te komen maar werden snel terug gestuurd, wij waren even aan het kijken of we dan toch maar richting Harderwijk moesten fietsen en toen bleek er toch een pontje te varen.

Na het oversteken even wat zoekwerk om de juiste bistro in Putten te vinden, snel een uitsmijtertje naar binnen en de bidons nog een keer vullen en alle overbodige spullen bij vrouwlief in de auto te douwen en door naar Zutphen.
Bij de Julianatoren blijken de mensen te vergeten dat ze op een fietspad lopen dus flink moeten bellen en vol in de remmen, uitlopers van de Posbank over en vervolgens via Loenen en Oeken richting Zutphen. Daar ff douchen en een Chinees naar binnen gewerkt. Was een leuk dagje. Op 300meter na 170km trappen, leuk dagje

https://www.strava.com/activities/1630040041

edit: TIpje voor de volgende keer,, smeren:

Afbeeldingslocatie: https://usercontent.irccloud-cdn.com/file/01qCGqmN/mcm.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
@McMiGHtY Ik gebruik voor het smeren altijd P20, kan je bij Kruidvat en Etos wel halen, geregeld nog wel aanbieding ook. Deze blijft zeer lang zitten, ook met transpireren en kan zo'n beetje 8u bescherming geven. Al zou het ietsje minder zijn, je kan in ieder geval lang er mee rijden. Verbrand eigenlijk nooit echt daarmee. Wel wat aan de prijs, maar gemak dient de mens. Die wittige rommel loopt ook weer zo uit als je gaat zweten en dat is ook a-relaxed.

Mooie afstand hoor :-) Epische baard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Thanks, P20 maar is even zoeken

Baard gaan we wel even bijtrimmen binnenkort, word ffies iets te lang her en der.

Afstand was goed te doen, merk wel dat ik, (ik fiets pas sinds februari) steeds sterker word en makkelijker rijd.

[ Voor 76% gewijzigd door McMiGHtY op 11-06-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Ik vond P20 behoorlijk vlekken. Zweer tegenwoordig bij Nivea. Werkt prima en is een stuk goedkoper.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Vandaag maar een Assos T.Equipe S7 broek bijgehaald (goede aanbieding bij Futurum!).
Had 3 broekjes (1x Assos, 1x Castelli (met Progetto X2-zeem) en 1x Castelli (met Kiss3-seem)) en met 4x per week fietsen toch te weinig... Of ik moet dan te vaak de was doen :)

Noodgedwongen viste ik dan toch een broekje uit de wasmand... En eigenlijk kan dat ook best, een broekje (bv) 3x dragen voordat hij bij de was gaat... Wat doen jullie? Na elke fietstocht wassen? Of vaker dragen? De Kiss3-zeem-broekje doe ik eigenlijk alleen aan als de rest vies is :)

En hoeveel broekjes hebben jullie bij hoe vaak fietsen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Galois schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:04:
Was alles na 1 x dragen, maar heb ondertussen genoeg fietskleding voor 2 weken dagelijks fietsen :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Galois schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:04:
Vandaag maar een Assos T.Equipe S7 broek bijgehaald (goede aanbieding bij Futurum!).
Had 3 broekjes (1x Assos, 1x Castelli (met Progetto X2-zeem) en 1x Castelli (met Kiss3-seem)) en met 4x per week fietsen toch te weinig... Of ik moet dan te vaak de was doen :)

Noodgedwongen viste ik dan toch een broekje uit de wasmand... En eigenlijk kan dat ook best, een broekje (bv) 3x dragen voordat hij bij de was gaat... Wat doen jullie? Na elke fietstocht wassen? Of vaker dragen? De Kiss3-zeem-broekje doe ik eigenlijk alleen aan als de rest vies is :)

Heb 1 met langepijpen en 3 met korte. Van die 3 is er een goedkoop broekje met een slechte zeem dus die draag ik eigenlijk niet meer. Ik draag ze eigenlijk wel altijd 2x maar maximaal 3x voordat ze de was in gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
:? zweten jullie niet op de fiets? ik draag mijn fiets kleren echt geen 2 x..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Klopt @Prulleman, dat deed ik dus ook nooit :)

Maar zoals ik zei, heb ik 3 broekjes en fietst momenteel 4x per week, waardoor ik vaak genoeg 'noodgedwongen' een al gebruikt broekje moet pakken. Of de keuze maken om niet te fietsen op dat moment, kan natuurlijk ook... (nee, dat kan eigenlijk niet).

In de tijd dat ik 1 of 2x per week fietste, had ik dat probleem niet.

En omdat ik er eerlijk gezegd ook niet zo'n probleem (meer) mee heb, vroeg ik mij af hoeveel mensen dat ook deden (een broekje vaker dan 1x aandoen).

Uiteraard gaat dat niet met shirtjes, die zijn na een flinke training doorweekt... maar een broekje valt doorgaans wel mee...

Mijn sportkleren gaan altijd apart in een 'sportprogramma' (ja, dat heeft mijn wasmachine) op 30 graden.
Bovendien mag ik van mijn vrouw mijn 'vieze' sportkleren niet bij de gewone was doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nou... als je het zelf geen probleem vind, dan hou ik je niet tegen hoor, maar ik zou een extra setje kopen of vaker wassen.

Ik fiets maar 1-2 x per week en vaak is het main setje dan al weer droog, qua winterkleren had ik maar 1 set, dus die moet snel gewassen worden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Dat heb ik dus gedaan. Daar ging mijn initiële post ook over: heb een extra broekje gehaald, vanwege dit probleem (twee keer eenzelfde broekje dragen, of niet fietsen :)).

Maar vroeg mij dus af hoe de rest van de wielrenners hier tegenaan kijken. Jouw mening is duidelijk... (die had ik vorig jaar, toen ik dus net zoals jij nu maar 1 of 2x per week fietste, ook. Vond het idee erg vies. Maar noodgedwongen nu...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Galois schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:54:
Dat heb ik dus gedaan. Daar ging mijn initiële post ook over: heb een extra broekje gehaald, vanwege dit probleem (twee keer eenzelfde broekje dragen, of niet fietsen :)).

Maar vroeg mij dus af hoe de rest van de wielrenners hier tegenaan kijken. Jouw mening is duidelijk... (die had ik vorig jaar, toen ik dus net zoals jij nu maar 1 of 2x per week fietste, ook. Vond het idee erg vies. Maar noodgedwongen nu...).
niet fietsen is wel heel drastisch.. zeker als je al 2 of meer setjes hebt, moet kan je gewoon vaker wassen. Ik ben nog nooit niet gegaan omdat ik geen schone kleren had..

[ Voor 0% gewijzigd door Prulleman op 11-06-2018 14:01 . Reden: "moet" kan wat genuanceerder ;) ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Klopt, maar als je op het moment dat je wilt gaan fietsen er pas achter komt dat je niets meer schoons hebt... dáár gaat het nu om :D

De voorbereiding is slecht, maar daar is op het moment dat je wilt gaan fietsen, niets meer aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Gooien jullie wel eens azijn ofzo bij de was? Ik heb wel eens dat de zweetlucht er in blijft hangen ondanks het wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Galois schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:05:
Klopt, maar als je op het moment dat je wilt gaan fietsen er pas achter komt dat je niets meer schoons hebt... dáár gaat het nu om :D

De voorbereiding is slecht, maar daar is op het moment dat je wilt gaan fietsen, niets meer aan te doen...
Gewoon gaan fietsen. Pas een keer 's ochtends helemaal nat geregend naar het werk toe. 's Middags was broek en shirt nog niet helemaal droog maar je moet toch naar huis. Op spijkerbroek 40km is ook niet geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
mhr-zip schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:13:
Gooien jullie wel eens azijn ofzo bij de was? Ik heb wel eens dat de zweetlucht er in blijft hangen ondanks het wassen.
- Shout onder de oksels/op de gore plekken
- voorwas met Biotex
- wassen op 40 ipv 30 graden

Zo was ik mijn fiets- en hardloopkleren ook altijd. Ik gebruik ook gewoon wasverzachter met een lekker luchtje. Het wordt vaak afgeraden omdat het de ademende werking van de stof zou aantasten maar a) ik heb daar nog nooit iets van gemerkt en b) ik heb liever een shirt dat fris ruikt.

Wat ook helpt is zweet niet laten indrogen, dus gebruikte shirts/broeken liever niet een week in de wasmand laten rotten.

[ Voor 9% gewijzigd door nare man op 11-06-2018 14:36 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 10:47
mhr-zip schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:13:
Soda! Gewoon een schep of flinke klont in de machine erbij.

De 'HG Nare Geuren Sportkleding' pot bevat dezelfde werkzame stof maar zo'n zak soda kost bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Iemand hier nog tips om het herstel te bevorderen bij veel dagen achter elkaar fietsen? Ik ga ongeveer 16 dagen fietsen met gemiddeld 100km en 1000-2000hm per dag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Afgelopen jaar harder trainen, genoeg hydrateren, genoeg eten (koolhydraten en eiwitten) en wellicht iets van een herstel shake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ascension schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:40:
Iemand hier nog tips om het herstel te bevorderen bij veel dagen achter elkaar fietsen? Ik ga ongeveer 16 dagen fietsen met gemiddeld 100km en 1000-2000hm per dag :-)
De beste manier om het herstel te bevorderen bij deze flinke inspanning is vooraf héééééééél veel trainen. Hoe meer trainingskilometer je gemaakt heb, hoe sneller je zult herstellen 8)

Ik heb nog nooit zo'n zoveel achter elkaar gedaan, maar wat bij mij goed lijkt te werken is voldoende eiwitten na afloop. Toen ik met een zware marathontraining bezig was (voor een sub3), had ik ook veel problemen met het herstel. Toen ik begon aan extra eiwitten innemen na een zware training, leek dat wel te helpen.

Verder uiteraard de standaard dingetjes als: geen alcohol, goed eten, voldoende drinken, goed slapen, ...

Succes, ben benieuwd hoe het bevalt! Waar ga je heen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:11
Geen alcohol drinken na afloop. Herstelshake is mooi spul, maar chocolademelk is een prima stand-in.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascension
Galois schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:45:
[...]

Verder uiteraard de standaard dingetjes als: geen alcohol, goed eten, voldoende drinken, goed slapen, ...

Succes, ben benieuwd hoe het bevalt! Waar ga je heen?
Heb redelijk wat kilometers in de benen dit jaar in o.a. Spanje en Frankrijk dus heb er wel vertrouwen in. Mijn record-streak staat op 7 dagen achter elkaar.

Geen alcohol ga ik wel mee beginnen al is een lekker biertje altijd wel verleidelijk na een flinke inspanning. Ook heb ik een flinke pot Etixx recovery shakes in de tas gestopt.

De reis gaat naar Noorwegen met start in Nederland, gelukkig geven ze een zuidwesten wind vanaf midden deze week :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

MrAngry schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:47:
Geen alcohol drinken na afloop. Herstelshake is mooi spul, maar chocolademelk is een prima stand-in.
Alleen misschien wat lastiger verkrijgbaar dan een aantal zakjes poeder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ascension schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:48:
[...]

Heb redelijk wat kilometers in de benen dit jaar in o.a. Spanje en Frankrijk dus heb er wel vertrouwen in. Mijn record-streak staat op 7 dagen achter elkaar.

Geen alcohol ga ik wel mee beginnen al is een lekker biertje altijd wel verleidelijk na een flinke inspanning. Ook heb ik een flinke pot Etixx recovery shakes in de tas gestopt.

De reis gaat naar Noorwegen met start in Nederland, gelukkig geven ze een zuidwesten wind vanaf midden deze week :-)
Wat ga je fietsen btw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:35
Ik heb net mijn streak verbeterd naar 100 dagen 8)
Vooral kwestie van niet elke dag volle bak rijden en energievoorraad goed aanvullen.
En het is idd kwestie van conditie opbouwen waardoor je ook sneller herstelt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
100 dagen, damn... Als ik er fysiek toe in staat zou zijn zou ik er mentaal nog problemen mee hebben ;-)

Niet volle bak rijden is sowieso een goed plan. Na alle training kan ik inmiddels ook relatief rustig klimmen; d.w.z. met een hartslag ruim onder het omslagpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
[...]

Goed bezig!
ik ben sinds gisteren in Noorwegen (Oslo) en ben van plan de komende dagen wat rustige tochtjes en hardloop routes te doen, om vervolgens aanstaande zaterdag weer deel te nemen aan de Styrkeproven (136km route).

Het is alleen jammer dat sinds vandaag het weer merkbaar minder (van 28 naar 23 graden) is geworden en dat dit wel even zo aanhoudt. Naja, zo lang het niet zaterdag met bakken uit de hemel komt ben ik happy.

[ Voor 9% gewijzigd door Storm-Fox op 11-06-2018 16:03 ]

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
23 graden vind ik een stuk prettiger fietsen anders, hoe is de wind daar?

Ik drink zelf graag een 0,0%-tje na het duursporten. En blijkbaar is het geen onzin klikkerdeklik.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
23 graden vind ik perfect maar boven de 1000 hoogtemeter zal het wel wat frisser worden denk ik. Neem in ieder geval al mn fietskleding mee inclusief winterset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:44:
Afgelopen jaar harder trainen, genoeg hydrateren, genoeg eten (koolhydraten en eiwitten) en wellicht iets van een herstel shake.
Inderdaad, hydrateren, koolhydraten en eiwitten. Probeer na afloop binnen een uur (met uitloop maar 2) even genoeg koolhydraten te eten. Op dat moment nemen je spieren de koolhydraten extra makkelijk op. Eiwitten kan je daarna wel eten.

Het is altijd verleidelijk om eerst even alleen wat te drinken, relaxen en douchen. Maar koolhydraten zijn echt het belangrijkste als je van de fiets afstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 15-09 16:33
Storm-Fox schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:54:
[...]

Goed bezig!
ik ben sinds gisteren in Noorwegen (Oslo) en ben van plan de komende dagen wat rustige tochtjes en hardloop routes te doen, om vervolgens aanstaande zaterdag weer deel te nemen aan de Styrkeproven (136km route).
Ooit overwogen om de volle 500km te doen? Lijkt me machtig mooi, maar iedereen verklaart me voor gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 09:09

Die tophelm is nieuw vanaf dit seizoen, ervoor hadden ze enkel de 500. Die heb ik nu en zit comfortabel. Een vorige versie van de 500 heeft me goed beschermd bij een val aan 33 waar ik over mijn stuur en bijna recht op mijn hoofd ben gevallen. Helm was stuk, maar ben er gelukkig met lichte hersenschudding vanaf gekomen. Prima spul wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
[...]

Het is allemaal al gezegd maar let vooral goed op de hartslagzone waar je inrijdt. Vanaf D2 is de hersteltijd gewoon echt lang, en dat gaat je opbreken.
En inderdaad: Eet eiwitten, vooral na afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
borft schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:11:
[...]

Ooit overwogen om de volle 500km te doen? Lijkt me machtig mooi, maar iedereen verklaart me voor gek ;)
Ja, die volle 543km van trondheim naar Olso is wel de heilige graal hier, maar hier ben ik nog
lang niet klaar voor. Ik denk dat ik volgend jaar voor de 200km ga en zo langzaam mijn grenzen
ga verleggen totdat ik mijzelf tegenkom.
Mogelijk dat ik zaterdag al instort, hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
SirLenncelot schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:33:
23 graden vind ik een stuk prettiger fietsen anders, hoe is de wind daar?

Ik drink zelf graag een 0,0%-tje na het duursporten. En blijkbaar is het geen onzin klikkerdeklik.
Ik kom net terug van een heerlijk avondje hardlopen en het 23 graden is prima om in korte broek en
shirt te gaan rennen.
Maar ik weet echt niet wat er met mij zal gebeuren als het 23 graden is, regent en ik 5 uur lang doorweekt
die race moet doen.
De kans is klein dat dit gaat gebeuren, maar ik neem voor de zekerheid een regenvest mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

MrAngry schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:47:
Ik was ook altijd van die strekking maar eiwitshakes of andere eiwitrijke dingen zijn toch vaak "beter". Betere verhouding koolhydraten<-->eiwitten.

Zelf zweer ik thuis bij Skyr (ca. 10 gram eiwit per 100gram) en onderweg vaak repen omdat dat praktischer is na afloop. Eiwitshakes vind ik eigenlijk altijd gewoonweg niet te zuipen ondanks dat iedereen altijd nét die ééne soort heeft die wél lekker is :+
Chocomel doe ik af en toe nog omdat het gewoon veel te lekker is :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
wackmaniac schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:38:
Ik vond P20 behoorlijk vlekken. Zweer tegenwoordig bij Nivea. Werkt prima en is een stuk goedkoper.
Ja, dat klopt wel. Met witte randen zou ik het inderdaad misschien niet zo snel gebruiken, goed dat je het zegt, was het vergeten (heb geen wit meer :)). Maar ik smeer nu eigenlijk al in voor ik fietskleding aanheb en laat het dan eventjes intrekken. Wel een puntje van aandacht ja!

Ik denk dat het met die meerdaagse dingen ook gewoon wennen is aan. Bijna niemand, op sommige mensen na zoals @DDX dan, doet dagelijks zulke afstanden (zou ook momenteel niet weten waar ik de tijd of zin vandaan moet halen :P). Maar heb vorig jaar in de Vogezen 3 dagen achter elkaar gereden waarvan de 1e dag een inrijdertje was maar de andere 2 dagen toch wel serieus klimmen was meerdere keren. Moet zeggen dat op de dag van de terugreis ik ook nog wel gevoelsmatig een ritje had kunnen doen. Zorgen dat je inderdaad niet te diep hoeft te gaan scheelt zeker.

Dat wassen doe ik soms ook met een beetje HG poeder en soms ook met wat azijn inderdaad, of een combi van azijn en een heel klein scheutje wasverzachter. Maar nooit echt veel wasmiddel ook en ik was meestal op 30 en om de zoveel tijd op 40 graden en centrifugeren ook max 1000 maar meestal zelfs 800. Dat spul is zo droog.

[ Voor 47% gewijzigd door orange.x op 11-06-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 14:28

vhal

ಠ_ಠ

sapphire schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:32:
[...]

Zelf zweer ik thuis bij Skyr (ca. 10 gram eiwit per 100gram) en onderweg vaak repen omdat dat praktischer is na afloop.
Als het puur om de eiwitten gaat, dan is een pot kwark een goed alternatief. Het is ook een stuk goedkoper maar qua structuur is skyr wat beter te doen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Voor de mensen die nog een handig setje inbussleutels zoeken met goede handgreep, 8-delige set deze week in de aanbieding voor €5...

https://www.lidl-shop.be/...238457001?from=BasketPage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:15

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb mijn fiets destijds gekocht met een compact. 50/34 voor en 11/32 achter. Nu zit er 5.000 km op de fiets en vind ik het leuk om de cassette te vervangen. Dit jaar heb ik voor het eerst Limburgs Mooiste gefietst (erg leuk) en had de laatste twee kransjes niet nodig. Daarom nu een 12/25 besteld. Hiermee hoop ik een iets beter bereik te hebben op het vlakke waar ik normaal fiets.

Nu twijfel ik of ik dan gelijk ook de ketting zal vervangen. In principe is de ketting nog niet versleten. Dit heb ik gemeten met een kettingmeter tool. De cassette 11/32 kan ook nog wel even mee en dat is ook prima. Is het dan beter om de huidige ketting en cassette als setje op de plank te leggen of kan ik beter alleen de cassette wisselen naar de nieuwe 12/25 en de oude ketting oprijden? Kortom, wat doen jullie?

Battle.net || Strava

Pagina: 1 ... 90 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.