Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.340 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Korte intro;
Ik heb altijd gevoetbald, maar te vaak (kleine) blessures. In het verleden heb ik naast het voetballen nog wel eens op de MTB gezeten en daarna nog een blauwe maandag op de racefiets van m'n vader rond gereden. Vorige maand heb ik, nadat ik al 1 1/2 jaar niet meer had gevoetbald, het voetbal definitief vaarwel gezegd.

Ik liep er al een tijdje mee in m'n hoofd, knoop doorgehakt, en afgelopen zaterdag een tweedehands Cannondale Caad10 gekocht. Over 2 weken is deze (pas) rijklaar.

Maar nu komt het.. Eind juli zit ik met het gezin 2 weken in Nyons, redelijk dichtbij de Mont Ventoux. Het stijgt al snel naar m'n hoofd.. maar hoe realistisch is het voor iemand van 35, lengte 1.86 en gewicht 88kg met een conditie waar zeker de komende weken nog aangewerkt moet worden om deze berg te beklimmen..? Overigens maak ik me kwa blessures minder zorgen, meer om conditie en een mindset 'dat doe ik wel even'

edit: o ja, ik verwacht dan met de auto naar Malaucene of Bedoin te gaan en daar op de fiets te stappen. Niet vanuit Nyons op het fietsje er naar toe en terug :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rhain op 04-06-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
coelho schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:42:
[...]

Oké, dan klik ik vanaf nu niet meer het 'Hoogte Corrigeren' knopje aan in mijn Strava na upload door mijn Bolt.

Waar ook een verschil in lijkt te zitten is hoe de Elemnt Bolt en Strava omgaan met AutoPauze. Gisteren voor het eerst 80km gereden (peanuts voor velen hier), en op mijn teller een gemiddelde van exact 30.0km/u. Na upload in Strava zie ik dat ik 29,8 gereden heb (toch jammer ;) ), omdat Strava van mening is dat de rit een ruime minuut langer heeft geduurd. Het enige wat ik kan bedenken is dat het de AutoPauze tijd bij een verkeerslicht was. Is daar nog wat aan te doen en wie heeft gelijk?
Ik heb zaterdag 99.8 gereden volgens strava :-). En ik maar een extra rondje doen om net boven de 100k uit te komen. En ik had mijn tracker (Fitbit iOnic) al niet de hele route aanstaan (stukjes in bossen gemist, heerlijk zon' cyclocross fiets).

Gelukkig telde het toch nog voor een 100k challenge die ik open had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
marijnvtg schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:17:
Korte intro;
Ik heb altijd gevoetbald, maar te vaak (kleine) blessures. In het verleden heb ik naast het voetballen nog wel eens op de MTB gezeten en daarna nog een blauwe maandag op de racefiets van m'n vader rond gereden. Vorige maand heb ik, nadat ik al 1 1/2 jaar niet meer had gevoetbald, het voetbal definitief vaarwel gezegd.

Ik liep er al een tijdje mee in m'n hoofd, knoop doorgehakt, en afgelopen zaterdag een tweedehands Cannondale Caad10 gekocht. Over 2 weken is deze (pas) rijklaar.

Maar nu komt het.. Eind juli zit ik met het gezin 2 weken in Nyons, redelijk dichtbij de Mont Ventoux. Het stijgt al snel naar m'n hoofd.. maar hoe realistisch is het voor iemand van 35, lengte 1.86 en gewicht 88kg met een conditie waar zeker de komende weken nog aangewerkt moet worden om deze berg te beklimmen..? Overigens maak ik me kwa blessures minder zorgen, meer om conditie en een mindset 'dat doe ik wel even'

edit: o ja, ik verwacht dan met de auto naar Malaucene of Bedoin te gaan en daar op de fiets te stappen. Niet vanuit Nyons op het fietsje er naar toe en terug :P
Valt niets over te zeggen, ik zou zeggen ga fietsen en kijk hoe je je voelt.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

@marijnvtg Het is in ieder geval een uitdaging te noemen. Vooral als je hiervoor nog niet vaak op die fiets hebt gezeten. Het ligt eigenlijk ook aan je conditie nu en met wat voor idee je de berg op wil gaan. De Ventoux is nu niet de makkelijkste en ook qua weer (aanpassen van kleding dus) is het soms een lastige.

Die tocht naar Malaucène is overigens rond de 25km, dat kan je vast wel gebruiken om de spieren op te warmen voordat je aan de klim begint.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben ook kort geleden begonnen (vanuit een behoorlijke goede conditie). Fietsen lukt natuurlijk prima, afstand ook wel maar ik merk dat klimmen (voor zover je dat kan doen op de Veluwe) wel echt pittiger is. En dan zijn dan nog klimmetjes van 3 km in totaal, met niet echt steile stukken (bijv Hoog Soeren of Loenen -> A50 voor de kenners).

Ik waag mezelf op dit moment nog niet aan zo’n beklimming (terwijl ik echt wel fit ben, ook al fiets ik pas), en tegelijk denk ik dat je met oudhollands stoempen heus wel boven komt. Uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@Ex Nunc die gedachten heb ik ook gehad, is inderdaad wel een mooi stuk om warm te fietsen..
Maakt het kwa 'experience' nog uit of je vanuit Bedoin of Malaucene vertrek?
Ik had vorig jaar het boek van Wilfried de Jong gelezen (De man en zijn fiets) waarin hij zijn tocht vanuit bedoin omschrijft.. als ik even Google dan praat men ook al snel over de rit vanuit Bedoin..

Er aan beginnen met sowieso wel kunnen denk ik.. het zal voor mezelf geen schande zijn als ik de top niet zou halen.. terwijl normaal gesproken falen geen optie is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Klimmen moet je niet onderschatten ik woon in zuid Limburg en zie het ieder weekend. Dan komt er weer een meute wielren enthousiastelingen uit het noorden zonder enige klim ervaring. Die gaan dan halverwege de route helemaal kapot ondanks dat ze makkelijk 100km fietsen bij hun thuis in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:24
Klimmen in Limburg kan je totaal niet vergelijken met klimmen in de echte bergen.
In Limburg kan je je helemaal kapot rijden op korte klimmetjes en je komt nooit echt in een ritme.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06
ZieMaar! schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:46:
@Kees_frl hoe lang/ver fiets je? Ik ben ook pas begonnen en vind het ook lastig te bepalen welke pijntjes nu horen bij het wennen en welke bij een verkeerde houding. Ik heb mijn fiets nieuw gekocht, bij een speciaalzaak, waar ze eea wel opgemeten hebben (binnenbeenlengte, lengte van bovenlijf, armen, breedte schouders en zitbotten volgens mij) en daarmee de fiets afgesteld hebben...dat helpt en geeft mij ook de zekerheid dat ik er (behoorlijk) goed opzit. Ik ben redelijk lang, maar heb weer geen hele lange benen. Dan heb je volgens mij sowieso een grote fiets nodig, maar als je lang bent doordat je hele lange benen hebt, maar een wat korter bovenlijf, dan kan een iets minder grote fiets ook wel (volgens mij).

Zadelpijn heb ik bijna niet gehad (eerste keer met een decathlon broek wel wat), maar sinds ik een fatsoenlijke broek heb (en dus een goed zadel) heb ik daar geen last van. Ik fiets max zo’n 50km nu, of max 2 uur.
Hoi hoi,

doelstelling uiteindelijk zou zijn ritjes van 1 tot 4 a 5 uur. Dus een blokje om van 20 a 30 km tot zo'n 100 km.
De eerste ritjes waren maar zo rond de 15 a 20 km :X O-)

Goede vriend van mij fietst in een ploegje en daar zou ik wel bij aan willen haken, maar daarvoor moet ik eerst dus goed trainen.

Ik zal me binnenkort weer eens laten opmeten bij een goede zaak, ben erg benieuwd waar ze mee komen. Ik ben natuurlijk vrij lang, maar de meeste lengte zit bij mij in de rug.

Bedankt voor de tip qua broek, ik zal een nieuwe aanschaffen. Ik gebruik nu een oudje dus daar kan ik mezelf vast al in verbeteren.

Ben erg benieuwd hoe de vorderingen bij jou gaan en of de pijntjes eventueel ook verdwijnen. Veel plezier met fietsen :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34

Galois

1811 - 1832

Uiteraard gaat je dat lukken! Waarschijnlijk niet in anderhalf uur, maar boven zal je zeker komen. Mits je een goede fiets hebt natuurlijk. In de lichtste versnelling en rustig omhoog peddelen... Je zult een paar keer denken "Fuck man, dit gaat nooit lukken!", maar je gaat boven komen. Ik durf te beweren dat iedereen die gezond is, deze berg op komt... De mindset, dat is het lastigste :)

Gaan dus en genieten! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
@Kees_frl
Gewoon blijven fietsen, echt rondjes ben ik met name begin lente mee begonnen. Zaterdag mijn eerste 100k gedaan. Ik fiets wel elke dag ook naar mijn werk, dat helpt een beetje.

Anyways gewoon blijven fietsen dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
@Galois De ventoux wel, de Angliru of Zoncolan wordt al lastiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
roda_djavulen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:32:
@Galois De ventoux wel, de Angliru of Zoncolan wordt al lastiger :)
Lastiger, maar nog steeds wel mogelijk. Bovendien heeft @Galois niks gezegd of hij de hele route fietsend zou kunnen afleggen.

Valt mij overigens ook elke keer op hoeveel mensen zelfs in Limburg niet fietsend boven komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@wisselwerking Nou vooruit :P Ik bedoelde fietsend, beetje het idee achter dit topic :)

Laatst in limburg ook weer wielrenners voorbijgereden welke aan het lopen waren ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Noxa schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:47:
En nu weer lief doen jongens.

Zo vandaag toch maar mooi even 180km afgetikt. Wel vies windje zeg! Nu bedenken of ik die smerige fiets vandaag nog schoon ga maken of dat ik dat morgen ga doen.
Ben je heen gefietst?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
roda_djavulen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:05:
@wisselwerking Nou vooruit :P Ik bedoelde fietsend, beetje het idee achter dit topic :)

Laatst in limburg ook weer wielrenners voorbijgereden welke aan het lopen waren ja :P
Ik denk nog met plezier terug aan de dag dat ik de Kruisberg op reed en 2 wielrenners zag lopen, vlak daarboven reed een man op een bakfiets met 2 klein kinderen voorin. _/-\o_

Voor zover ik kon zien was het een mens aangedreven bakfiets.

Daarnaast, heb ik in mijn begin jaren ook beklimmingen op gelopen (o.a. de Redoute). Vorig jaar ben ik bijna alle beklimmingen die ik ooit heb gelopen op gefietst. Helaas was de route van de Trois Ballons gewijzigd, anders had ik die ook kunnen afstrepen.

spoiler:
De Trois Ballons overigens niet uitgereden, al kotsend van de fiets gestapt. Rust een vloek op die cyco voor mij.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ik ben wat dat betreft ook beter bestand tegen langdurig relatief minder steile klimmen(8%) dan korte klimmen die je helemaal stuk slopen(alles boven de 12%). Nu 2 tochten gedaan in de Morvan waarvan onder andere de Mont Beuvray(1,8 km gem 10,8%, max 15-16%) en die vond ik echt niet fijn terwijl de Haut Folin en andere 7-8+% bergen gewoon rustig boven de komen te zijn.

Nu vertrekken we woensdag richting Bedoin en ik ga toch nog maar eens de Ventoux omhoog fietsen. Het is eigenlijk vooral het bos wat irritant is. De vorige keer ben ik er met een te zwaar verzet en maar 1000 km in de benen boven gekomen. Dat moet nu vast beter gaan ;)

Overigens ben ik wel nog op zoek naar wat leuke onbekendere klimmetjes in de buurt met uitzondering van Suzette, Madelein en de route door Gorges du Neque dus als er hier nog experts zitten.. voorwaarde is wel dat het vanuit Bedoin gezien niet veel langer dan 2,5-3 uur moet duren qua totale rit tijd. Het fietsen blijft voor mij tijdens de vakantie leuk voor erbij, niet het hoofddoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:50

Pelle

🚴‍♂️

Ik was ook 35 toen ik 'm voor het eerst beklom. Ook eind juli in de stervende hitte. Met 75kg, bij een lengte van 1.72m. Dat is exact hetzelfde BMI.
Twee verschillen:
- ik had wel redelijk wat getrained in de maanden voorafgaand
- maar dat moest ook wel, ik fietste hem 3x op 1 dag op ;)

Ik denk dat dit je prima zou moeten lukken, en zeker als je jezelf niet over de kop rijdt. Ik zou de kant vanuit Bedoin nemen; die is het meest constant er daar kom je het makkelijkst in je ritme. Rijd de eerste 6km zo rustig als je kunt, want daarna begint er 10km aan ellende.
Hoe eerder op de dag je kunt vertrekken, hoe beter. Ik vertrok rond 09.30, maar dan is het normaal gesproken echt al flink warm.

Ook zou ik aanraden om voordat je deze beklimming doet, eerst 1 of 2 dagen wat kleinere klimmetjes te bezoeken. Om enerzijds aan het weer te wennen (35-40 graden is geen uitzondering in de Provence), en anderzijds een gevoel te krijgen bij het klimwerk. Doseren wordt later een stuk makkelijker.

Kortom: zolang je niet als een malle zonder enige vorm van voorbereiding naar boven wilt, komt het goed. Ik heb mensen op fixies, tandems en oude dames op mountainbikes gezien die ook boven kwamen.

Ter inspiratie, hier mijn verslag van die dag:
Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19"

"It's all in the mind"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
roda_djavulen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:05:

Dat weet ik. Was vergeten om deze ;) in te voegen. Fietsen in Limburg blijft goed voor mijn ego (zolang fietsers zoals @DDX niet in de buurt zijn. Heerlijk links inhalen (ook de mensen die wel fietsen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Rondje in midden Nederland. Was een tocht georganiseerd door 1 van de leveranciers van ons ziekenhuis. Goed geregeld, met een shirtje, eten en drinken en begeleiding tijdens de rit. Die tocht was 140, plus heen en terug 20km maakte 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Kees_frl schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:42:
[...]

Hoi hoi,

doelstelling uiteindelijk zou zijn ritjes van 1 tot 4 a 5 uur. Dus een blokje om van 20 a 30 km tot zo'n 100 km.
De eerste ritjes waren maar zo rond de 15 a 20 km :X O-)

Goede vriend van mij fietst in een ploegje en daar zou ik wel bij aan willen haken, maar daarvoor moet ik eerst dus goed trainen.

Ik zal me binnenkort weer eens laten opmeten bij een goede zaak, ben erg benieuwd waar ze mee komen. Ik ben natuurlijk vrij lang, maar de meeste lengte zit bij mij in de rug.

Bedankt voor de tip qua broek, ik zal een nieuwe aanschaffen. Ik gebruik nu een oudje dus daar kan ik mezelf vast al in verbeteren.

Ben erg benieuwd hoe de vorderingen bij jou gaan en of de pijntjes eventueel ook verdwijnen. Veel plezier met fietsen :)
ik zelf heb eigenlijk alleen nog een klein beetje last van een tintelende pink, maar ik had ook de goedkoopste kuthandschoentjes die je kon vinden (kut want er zat al snel een gat in). Mijn vriendin heeft wat last van haar knieeen, maar dat gaat ook steeds beter. Ik mik nu meestal op rondjes van zo’n 40 km, maar laatst werd het (ik was verdwaald) een keer 60 (incl de meeste hoogtemeters die je hier kunt maken) en dat ging ook wel. Eerlijk gezegd denk ik, dat ik als ik het rustig aan doe, de 100km nu wel kan. Wel traag, maar volgens mij moet het wel lukken.

Dat is overigens niet het doel. Voor nu gewoon lekker fietsen, misschien een keer in augustus heen en weer naar een hotel van familie om daar te lunchen (60km enkele reis) en misschien keertje richting Veluwezoom, wat klimmen ed. Volgend jaar zomer naar de Dolomieten, dan wordt het pas echt uitdagend :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Korte intro;

Rondom Nyons zelf kun je ook prachtig fietsen. Er zijn daar ook genoeg korte, steile klimmetjes waar je prima wat kunt warmdraaien.

De Ventoux zelf is een kwestie van proberen. Ik ken genoeg mensen die er ongetraind opgereden zijn, maar ken er evenzoveel die de top niet haalden. Is ook geen schande. Neem er de tijd voor en zorg voor een licht verzet.

Voor mij duurt het nog even voordat ik die kant op ga, wij gaan pas 30 juli die kant op.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
@marijnvtg Zoals al zovelen zeiden: gewoon gaan. De 1e keer dat ik hem naar boven reed, 2u+, was er een gezin van pa moe en 2 kids fietsen aan het huren om naar boven te fietsen en ze hebben dit allemaal gehaald. Ze zagen er redelijk ongetraind uit moet ik zeggen maar toch hebben ze het allemaal gehaald. Zorg voor een goed verzet inderdaad en doe vooral rustig aan. En als het niet meer gaat: omdraaien en je kan rustig bijkomen op weg naar je startpunt :)

Ik weet overigens niet hoeveel weken je precies aan training hebt voor je gaat, stuk of 4-5? Maar ik zou vooral als het kan gelijk voor de wat langere afstanden op een matiger tempo gaan trainen. Het is leuk als je na een maand 30km met 30gem kan rijden (bij wijze van) maar daar heb je niet zoveel aan heuvelop. Ik zou dus vooral de tijd die je hebt zoveel mogelijk gebruiken om duur te trainen. Beter dus 25gem over 3u doen dan jezelf stukrijden op 40km omdat je 30gem wilt rijden zeg maar.

Ik wil hem zelf nog wel eens in goede conditie en met een goed gewicht opfietsen. Mijn snelste tijd is net aan 2:01 ofzo. Daar moet een behoorlijk stuk vanaf kunnen gezien het verschil met toen. Maar ook dit jaar wordt het geen Ventoux helaas. Wel de Vogezen, maar ook daar nog genoeg niet gefietst dus wel zin in de vakantie!

[ Voor 23% gewijzigd door orange.x op 04-06-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik had me ook verheugd op fietsen in Frankrijk eind van de maand, nu ben ik uberhaupt blij als ik er zelf naar toe kan rijden met de auto :+

Annywees, ik kreeg vandaag mijn helm ongerwacht binnen, zou volgens Wiggle pas vrijdag komen :)
Heb een Kask Mojito besteld voor €98. Nou weet ik niet waar de oren zitten van die Italianen maar die bandjes rondom je oren zijn verdraaid kort zeg ! Dat imitatieleren bandje bij de kun is wel lekker moet ik zeggen. Twijfel nu alleen of ik de gok ga nemen dat alles nog wat soepeler word (of eventueel die stel clips er af slopen, zitten al op de uitersste stand en scheelt weer bijna een centimeter denk) of toch voor een andere helm ga kijken. Vreemd dat het bij het passen me nooit is opgevallen :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
sapphire schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:17:
Ik had me ook verheugd op fietsen in Frankrijk eind van de maand, nu ben ik uberhaupt blij als ik er zelf naar toe kan rijden met de auto :+

Annywees, ik kreeg vandaag mijn helm ongerwacht binnen, zou volgens Wiggle pas vrijdag komen :)
Heb een Kask Mojito besteld voor €98. Nou weet ik niet waar de oren zitten van die Italianen maar die bandjes rondom je oren zijn verdraaid kort zeg ! Dat imitatieleren bandje bij de kun is wel lekker moet ik zeggen. Twijfel nu alleen of ik de gok ga nemen dat alles nog wat soepeler word (of eventueel die stel clips er af slopen, zitten al op de uitersste stand en scheelt weer bijna een centimeter denk) of toch voor een andere helm ga kijken. Vreemd dat het bij het passen me nooit is opgevallen :?
Bandjes zijn over het algemeen toch een behoorlijk stuk te lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

@orange.x Zou je zeggen ja....

Deze reviewer geeft het ook duidelijk aan, specefiek het driehoekje rondom de oren:
https://www.industryoutsider.com/the-kask-mojito/

Bij mij is het kin stuk wel lang zat :)
Bij mij zit de voorste strap tegen de voorrand van mij oor aan.

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 04-06-2018 21:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Bedankt voor alle reacties, krijg er enorm veel zin in oOo .

@orange.x Ik heb nu nog krap 6 weken tot de vakantie, 4 weken om nog te trainen met de fiets (omdat deze nog rijklaar gemaakt moest worden). Ik probeer in die tijd nog 8 a 10x op de fiets te stappen; 's avonds korte ritten van een uur a 1 1/2 uur, in het weekend ritten van 2 a 2 1/2 uur. Maar goed, dat is het streven, eerst maar weer eens in het zadel kruipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
x1ao schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:34:
Denk niet dat ik hier al eens gepost heb, maar volg het topic wel. Waar ik ongeveer een jaar geleden het idee had om een Everesting poging te doen, heb ik ze gisteren effectief gedaan.

Na iets meer dan 20 uur waarvan 17h15 op de fiets, 330km en 195 beklimmingen van de Chartreuzenberg ben ik er geraakt! 🎉🎉
Het was zwaar, zowel mentaal als fysiek, maar heb nooit het gevoel gehad dat het niet ging lukken, blij dat ik het van mijn lijstje kan schrappen!

https://www.strava.com/activities/1612830343
Tering, zie mezelf dit nooit gaan doen. Zelfs niet een heel klein beetje, maar respect man!

Handtekening

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
@marijnvtg ik heb afgelopen vrijdag de ventoux vanuit Bedoin gereden, was voor mij ook de eerste echte berg. Heb me laten afzetten bij de fontein en toen gegaan. Eerste 6km heel rustig aan gedaan en daarna op cadans en hartslag omhoog gegaan. Waren veel Nederlanders op de berg ivm TourduALS van dag ervoor, daardoor nog wat kunnen ouwehoeren onderweg. Tot aan Chalet Reynard ging het eenvoudig, daarna te hard gegaan waardoor laatste km wel zwaar was. Al met al was ik tevreden aangezien ik verre van een klimmerslichaam heb, 2u7 (100kg - 1.89). Kan zeker sneller maar daar zou ik de eerste keer niet op letten. Gewoon gaan en genieten.

[ Voor 3% gewijzigd door feen op 05-06-2018 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Afgelopen weekeinde voor het eerst meegefietst met de "zaterdag ploeg" van de Toerclub. Ze gingen iets verder en iets harder dan normaal, kortom, net geen 175km in 6uur21min.

Denk wel dat dit een mooi ploegje is voor me om verder te komen qua tempo en afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Zo rustig mogelijk beginnen, en zorg voor een aantal ritten van 3 uur. Klimmen is 1, een paar uur op het zadel zitten is 2. Je doet het iet zomaar eventjes (dat doen maar weinigen....) maar met rust, kalmte en een mindset van "ik kom er wel" kom je er wel. En anders heb je altijd nog het ultieme stop smoesje: foto momentje! 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 08:13
Pelle schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:29:
[...]

Ter inspiratie, hier mijn verslag van die dag:
Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19"

"It's all in the mind"
Vet om te lezen, jammer dat de foto's het niet meer doen. Zeker aangezien jij nogal van de foto's bent.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 12:18
al gevonden

[ Voor 91% gewijzigd door Beavbusi op 05-06-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
Ventoux staat ook op mijn lijst om een keer te gaan doen, maar ik wil niet in mijn eentje richting Malaucène
rijden en zo'n TourduALS is mij te druk en teveel gedoe gezien de pressure om te bedelen voor donaties.

[ Voor 79% gewijzigd door Storm-Fox op 05-06-2018 11:23 ]

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

mhr-zip schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Vet om te lezen, jammer dat de foto's het niet meer doen. Zeker aangezien jij nogal van de foto's bent.
Ik zal even kijken of ik die foto's nog kan terugplaatsen later deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ex Nunc schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:47:
Die tocht naar Malaucène is overigens rond de 25km, dat kan je vast wel gebruiken om de spieren op te warmen voordat je aan de klim begint.
Die zou ik overslaan of inkorten. Dat (bijna een) uur extra fietsen maakt veel uit voor het volume, zeker op de terugweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
ANdrode schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Die zou ik overslaan of inkorten. Dat (bijna een) uur extra fietsen maakt veel uit voor het volume, zeker op de terugweg.
En in Frankrijk is het nooit zo mooi vlak als hier, ook niet op dat korte stukje waarschijnlijk ;)
Warmrijden heb je genoeg tijd voor de 1e 3-5km.

Vanavond mijn 1e beproeving op de NEB. Ben benieuwd hoe dat zal zijn. Hoor er mooie verhalen over. Zit stukje van 400m a 2% in ongeveer. Bekende van mij rijdt met de A mee, maar met 44gem is mij dat nog wat teveel. De B komt zo tussen 40-41 uit qua gemiddelde dus zou moeten lukken. Moet er dan ook nog heenfietsen, en terug. Wordt bij elkaar dus een aardige afstand voor een avondje :+ Maar enorm zin in!

[ Voor 34% gewijzigd door orange.x op 05-06-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Op dat stukje van 25km een hoogteverschil van maximaal 70m op en af en niet in 1 keer achter elkaar. Als dat al een probleem is, dan kan je misschien maar beter niet beginnen aan een klim waar je in 1 keer door meer dan 1500m moet overwinnen over een afstand van 20km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Ex Nunc schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:03:
Op dat stukje van 25km een hoogteverschil van maximaal 70m op en af en niet in 1 keer achter elkaar. Als dat al een probleem is, dan kan je misschien maar beter niet beginnen aan een klim waar je in 1 keer door meer dan 1500m moet overwinnen over een afstand van 20km.
Op de terugweg voelt 2% al als een col van de 1e categorie :X (in ieder geval voor velen van ons :o )

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Crazy D schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:33:
[...]

Op de terugweg voelt 2% al als een col van de 1e categorie :X (in ieder geval voor velen van ons :o )
Gek, voor mij voelt na een stevige klimrit 3 a 4 % alsof ik gewoon vlak vooruit fiets. Ik zei overigens niets over de terugweg, die kun je uitstellen, overslaan, etc. Ik persoonlijk zou iig eerst warm willen draaien voordat ik zo'n pukkel op ga fietsen. Spieren op spanning zetten levert voor mij betere resultaten. Zo te lezen is niet iedereen het daar mee eens. Zal wel aan mij liggen dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Ex Nunc Ik ben het met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ex Nunc schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:42:
[...]
Ik persoonlijk zou iig eerst warm willen draaien voordat ik zo'n pukkel op ga fietsen. Spieren op spanning zetten levert voor mij betere resultaten. Zo te lezen is niet iedereen het daar mee eens. Zal wel aan mij liggen dan :/
Niet naar de startplaats fietsen sluit warmfietsen niet uit. Ik zou vanuit de startplaats een kort stukje warmfietsen met een paar korte versnellingen (in Nederland: vanaf stoplicht wegrijden en doorrijden) en daarna fiets controleren.

Bij mij maakt het voor duurvermogen (> 45 min/onder FTP) weinig uit of ik een warming up doe of niet. Verlies aan spierspanning en energie heb ik echter wel na het eerste uur, ook bij lagere inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Hoelang je moet warmfietsen hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. En dan zeker ook nog eens van je conditie. Als je ziet hoe lang en intenstief profs en bijvoorbeeld veldrijders opwarmen, de gemiddelde mens zou daar al uitgeput van zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:39
Vraagje aan de Strava premium gebruikers hier: Wat is een zo'n beetje jullie gemiddeld vermoeidheidsniveau onder "fitness & freshness"?

Bij mij zit deze eigenlijk altijd zo tussen de 90 en 130, en ik heb de laatste tijd het idee dat dat wat teveel van het goede is voor mijn lichaam (voel me vaak vermoeid en prikkelbaar, misschien overtrained?).
Uiteraard weet ik dat fitness & freshness niet al te serieus te nemen valt, maar ik ben desalniettemin benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 08:30

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

[...]

Gek, voor mij voelt na een stevige klimrit 3 a 4 % alsof ik gewoon vlak vooruit fiets. Ik zei overigens niets over de terugweg, die kun je uitstellen, overslaan, etc. Ik persoonlijk zou iig eerst warm willen draaien voordat ik zo'n pukkel op ga fietsen. Spieren op spanning zetten levert voor mij betere resultaten. Zo te lezen is niet iedereen het daar mee eens. Zal wel aan mij liggen dan :/
:+ Moet je 'm vanuit Sault doen. Mag je eerst lekker 18km opwarmen tot aan 6km voor de top :P De eerste 2 km daal je zelfs af.

Terug is dat trouwens minder leuk. Maar mocht je langere tijd in hetzelfde gebied blijven, probeer dan eerst de klim vanuit Sault en daarna vanuit Bedoin of Malaucene.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Afgelopen weekend fietste ik met een rugzak met daarin wat kleding voor de avond. Ik merkte echter dat ik ontzettend pijn aan mijn rug kreeg. Aangezien ik dit normaal niet heb (enkel wat stijfjes bij +100km tochten) en ik vandaag zonder rugzak weer nergens last van had denk ik dat het aan de rugzak ligt.

Vanaf 1 juli krijg ik een nieuwe werkgever, ongeveer een uur fietsen en er is een douche ter beschikking. Hier wil ik uiteraard wel gebruik van maken, maar dan zal ik ook met rugzak fietsen.

Mijn vragen aan jullie: Wat is jullie ervaring met fietsen met een rugzak? Wat zijn goede instellingen (draag je hem juist hoog of laag op je rug)? Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald type rugzak?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Stoffa schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:11:
Vraagje aan de Strava premium gebruikers hier: Wat is een zo'n beetje jullie gemiddeld vermoeidheidsniveau onder "fitness & freshness"?

Bij mij zit deze eigenlijk altijd zo tussen de 90 en 130, en ik heb de laatste tijd het idee dat dat wat teveel van het goede is voor mijn lichaam (voel me vaak vermoeid en prikkelbaar, misschien overtrained?).
Uiteraard weet ik dat fitness & freshness niet al te serieus te nemen valt, maar ik ben desalniettemin benieuwd :)
Could be, mijne stuitert tussen de 85 en de 45. Moet eerlijk bekennen dat ik nooit naar die vermoeidheid kijk, wel naar fitness die hangt de laatste maand rond de 65.

Maar als je je vermoeid voelt is het misschien goed om even een weekje rust te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
roda_djavulen schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:52:
Hoelang je moet warmfietsen hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. En dan zeker ook nog eens van je conditie. Als je ziet hoe lang en intenstief profs en bijvoorbeeld veldrijders opwarmen, de gemiddelde mens zou daar al uitgeput van zijn :P
Het ligt er ook daar erg aan wat voor inspanning het gaat. Voor iets op/boven FTP moet je warm zijn en een representatief vermogen hebben geproduceerd tijdens die warming up. Dus een warming up met en duur én genoeg vermogen.

Bij sub-max (start van een etappe, geneutraliseerd) fiets men voor de start eerst rustig in? Die extremere beelden zijn van tijdritten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Noxa schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:37:
[...]

Could be, mijne stuitert tussen de 85 en de 45. Moet eerlijk bekennen dat ik nooit naar die vermoeidheid kijk, wel naar fitness die hangt de laatste maand rond de 65.

Maar als je je vermoeid voelt is het misschien goed om even een weekje rust te pakken.
Thanks, ik heb nu van een aantal mensen hun gemiddeld vermoeidheidsniveau gehoord, en die is zelden tot nooit zo hoog als die van mij. Mijn fitness zit overigens meestal tussen de 100 en 110.

Vandaag merkte ik ook dat mijn hartslag bij het wachten op de brug (duurde toch een minuut of 5), niet onder de 120 wilde. Vond ik ook wel wat verontrustend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Die Fitness & Freshness grafiek werkt eigenlijk alleen als je met powermeter fietst.
En ook alleen als je je ftp goed invult op strava, met als nadeel dat bij aanpassing ftp dit ook over het verleden gaat toen je ftp lager (of hoger) was.
Op basis van hartslag is het een beetje een natte vinger iets.
Al moet ik zeggen dat het redelijk bij elkaar in de buurt ligt als ik het bij mij vergelijk. (je kan switchen hoe grafiek getoont wordt)

Puur fatique waarde vergelijken met andere mensen is ook onzinnig.
Het is ook niet echt direct hoe vermoeid je bent, maar het staat in verhouding tot je fitness.
Mijn beste ritten komen als de form iets negatief is. (dus fatique iets hoger dan fitness)

Fitness staat hier op 211/fatique 204 op basis powermeter, pak ik hartslag dan is het 184/173.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
@DDX , heb je al lang hetzelfde FTP of wordt het steeds beter.

Tot nu toe gaat mijn FTP steeds omhoog en veranderd die fitness freshness curve steeds (wordt lager).

Met jouw inspanningen kan je fitness eigenlijk alleen maar toenemen volgens die tool. Vertaald dat zich ook in een hogere FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ben ook wel benieuwd of @ddx nu nog steeds in vorm vooruitgaat of jaren geleden het plafond al heeft bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Tijdens een klim zelf is 4% idd vlak. Of zoals ik laatst lachend zei, het moment dat 8% als vlak voelt weet je dat het daarvoor echt kut was... Maar na een klim, op de terugweg, zeker als er bij de finish even gepauzeerd is, is dat bij mij heel anders.

Stukje warmrijden vind ik ook wel fijn, of i ieder geval, niet meteen met 12% beginnen vanuit stilstand. Maar of 25+km nog even warmrijden is.... :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Die fitness is niet veel hoger te krijgen, dan moet ik echt iedere week 1000km fietsen. (oh wacht dat doe ik laatste tijd ook al)
Vorig jaar had ik hem aan het eind van de vakantie op 215, 2 weken geleden had ik 219 na paar dagen Limburg.
Dus hij is hoger als vorig jaar, maar om hem zo hoog te houen is erg lastig.
Ook geen doel dus op zich.

En fitness is ook niet direct te koppelen naar je ftp.
Vorig jaar schatte strava hem op 326, klopte ook wel redelijk.
En nu schat strava hem op 331.
Maar de hoge fitness zorgt er wel voor dat je sneller herstelt en tijdens lange rit lang kan volhouden.
Merk ik ook wel met fietsmaatjes dat als de rit boven de 150km komt ik pas echt op gang kom ;)

En misschien dat als ik helemaal volgens een trainingsschema zou trainen mijn ftp nog wel hoger zou kunnen worden.
Maar ik vermaak mij wel op een andere manier op de fiets.
En wissel mijn ritten af met lekker rustig fietsen en dan weer ff kort doortrappen.
Of gewoon hele rit vol gas geven.
En ook dit jaar ben ik weer sterker geworden, in Limburg flink wat pr's weer gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DDX schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:57:
Die fitness is niet veel hoger te krijgen, dan moet ik echt iedere week 1000km fietsen. (oh wacht dat doe ik laatste tijd ook al)
Vorig jaar had ik hem aan het eind van de vakantie op 215, 2 weken geleden had ik 219 na paar dagen Limburg.
Dus hij is hoger als vorig jaar, maar om hem zo hoog te houen is erg lastig.
Ook geen doel dus op zich.

En fitness is ook niet direct te koppelen naar je ftp.
Vorig jaar schatte strava hem op 326, klopte ook wel redelijk.
En nu schat strava hem op 331.
Maar de hoge fitness zorgt er wel voor dat je sneller herstelt en tijdens lange rit lang kan volhouden.
Merk ik ook wel met fietsmaatjes dat als de rit boven de 150km komt ik pas echt op gang kom ;)

En misschien dat als ik helemaal volgens een trainingsschema zou trainen mijn ftp nog wel hoger zou kunnen worden.
Maar ik vermaak mij wel op een andere manier op de fiets.
En wissel mijn ritten af met lekker rustig fietsen en dan weer ff kort doortrappen.
Of gewoon hele rit vol gas geven.
En ook dit jaar ben ik weer sterker geworden, in Limburg flink wat pr's weer gehaald.
Doe je nooit een ftp test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Noxa schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:39:
[...]

Doe je nooit een ftp test?
Niet bewust, soms wel ff lekker stukje gas geven maar vaak is zo'n weg na 15 minuten wel afgelopen.
Straks in Frankrijk wel weer lekker richting uurtje gas geven op klimmetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
ANdrode schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:25:
[...]

Het ligt er ook daar erg aan wat voor inspanning het gaat. Voor iets op/boven FTP moet je warm zijn en een representatief vermogen hebben geproduceerd tijdens die warming up. Dus een warming up met en duur én genoeg vermogen.

Bij sub-max (start van een etappe, geneutraliseerd) fiets men voor de start eerst rustig in? Die extremere beelden zijn van tijdritten?
Klopt tijdritten vooral, maar ook korte etappes en vooral als men in het begin bergop gaat. (Bijvoorbeeld de afgelopen Giro, toen Chavez meteen gelost werd, ik weet dat iig team sky opgewarmd had voor de start.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
SirLenncelot schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:39:
Vanaf 1 juli krijg ik een nieuwe werkgever, ongeveer een uur fietsen en er is een douche ter beschikking. Hier wil ik uiteraard wel gebruik van maken, maar dan zal ik ook met rugzak fietsen.

Mijn vragen aan jullie: Wat is jullie ervaring met fietsen met een rugzak? Wat zijn goede instellingen (draag je hem juist hoog of laag op je rug)? Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald type rugzak?
Ik vind het helemaal niks om te fietsen met een rugzak.

Daarentegen ben ik wel een geroutineerde woon-werk fietser (25 min enkele reis) en wil ik je een andere overweging meegeven:
Als je een fiets hebt die voor alle weerstypen geschikt is (dus met spatbordjes) kun je het hele jaar door rijden, en hoef je niet dagelijks de overweging te maken "Kan ik gaan fietsen of niet?". Dat geeft mij een hele hoop rust want ik weet precies waar ik aan toe ben.
Terugkomend op jouw dillema: als je ook een dragertje op je fiets hebt kun je daar tas(sen) of koffer(s) op of aan hangen.
Echt elke dag fietsen is wonderbaarlijk goed voor je conditie. En als je fietst met takkeweer ben je sowieso een badass ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
DieAnder schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:40:
[...]

Ik vind het helemaal niks om te fietsen met een rugzak.

Daarentegen ben ik wel een geroutineerde woon-werk fietser (25 min enkele reis) en wil ik je een andere overweging meegeven:
Als je een fiets hebt die voor alle weerstypen geschikt is (dus met spatbordjes) kun je het hele jaar door rijden, en hoef je niet dagelijks de overweging te maken "Kan ik gaan fietsen of niet?". Dat geeft mij een hele hoop rust want ik weet precies waar ik aan toe ben.
Terugkomend op jouw dillema: als je ook een dragertje op je fiets hebt kun je daar tas(sen) of koffer(s) op of aan hangen.
Echt elke dag fietsen is wonderbaarlijk goed voor je conditie. En als je fietst met takkeweer ben je sowieso een badass ;)
Ik draag wel een rugzak voor mijn woon-werk verkeer. Daar zit mijn kleding en handdoek in. Uiteraard fiets ik liever zonder rugzak, maar je went er wel aan. Ik heb een Vaude Moab 16 en die is voor mij ruim genoeg.

Mijn fiets beschikt niet over spartbordjes, maar ik fiets wel het hele jaar door (ben ik dan nog meer een badass? :P ). Het maakt mij niet uit of het nat/glad/koud is. Je kunt je overal wel op kleden.

En dat dagelijks fietsen goed voor conditie is kan ik alleen maar beamen. Afgelopen jaar ben ik vaker op de fiets naar het werk gegaan en dat merk ik aan mijn conditie en snelheid (nu fiets ik ook vaak als een debiel naar het werk (20km enkele reis)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 19:45

_Z3

wisselwerking schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Ik draag wel een rugzak voor mijn woon-werk verkeer. Daar zit mijn kleding en handdoek in. Uiteraard fiets ik liever zonder rugzak, maar je went er wel aan. Ik heb een Vaude Moab 16 en die is voor mij ruim genoeg.

Mijn fiets beschikt niet over spartbordjes, maar ik fiets wel het hele jaar door (ben ik dan nog meer een badass? :P ). Het maakt mij niet uit of het nat/glad/koud is. Je kunt je overal wel op kleden.

En dat dagelijks fietsen goed voor conditie is kan ik alleen maar beamen. Afgelopen jaar ben ik vaker op de fiets naar het werk gegaan en dat merk ik aan mijn conditie en snelheid (nu fiets ik ook vaak als een debiel naar het werk (20km enkele reis)).
Ik fiets 1x per week naar m'n werk, enkele rit minimaal 37km, met een Deuter rugzak voor oa eten, laptop en eventueel fiets kleding voor 's middags. Rugtas heeft alleen heup riem en dat gaat prima, ik draag hem hoog op de rug. Helaas geen douche maar heb er wel een stapeltje kleding liggen.

Enige waar ik een hekel aan heb is dikke laag pekel, afgelopen jaar met de MTB woon werk verkeer gedaan maar dat beviel nog niet helemaal, denk er over om er iets andere bandjes op te leggen komende winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb inderdaad een ass-saver besteld voor mijn fiets. Prettige lampjes heb ik al. Ik heb nu een North Face Iron Peak, die heeft een hele matige heupband, wellicht dat een bredere heupband inderdaad mijn rug ontlast.

Ik fiets overigens al elke dag naar mijn werk, alleen zet die 4km geen zoden aan de dijk natuurlijk. Nu de afstand wat leuker wordt verwacht ik ook hier in mijn conditie inderdaad iets van te merken. Heb er in ieder geval al zin in.

Overigens ben ik niet van plan te fietsen wanneer het vriest. Deels door gladheid, deels omdat het strooizout echt ontzettend slecht voor de fiets is. Maar goed, op die paar weken in het jaar zal het nu ook wel niet aankomen ;)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Ik zag pas de Garmin Varia RTL510 voorbij komen, een fietsradar welke achteropkomend verkeer kan detecteren op een x aantal meters.

Zijn er hier fietsers die met zo'n varia rijden? En wat is jullie ervaring hiermee? Als ik een beetje om me heen lees zijn er 2 kampen, of voor of tegen.

Ik heb wel eens momenten dat ik pas op het laatste moment een auto hoor dus wat dat betreft zou ik het wel een optie vinden, maar gezien het toch om behoorlijk wat knaken gaat...(al vond mijn vrouw het wel een aardig idee als vaderdag/verjaardagskado)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 08:13
MazZz schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:35:
Ik zag pas de Garmin Varia RTL510 voorbij komen, een fietsradar welke achteropkomend verkeer kan detecteren op een x aantal meters.

Zijn er hier fietsers die met zo'n varia rijden? En wat is jullie ervaring hiermee? Als ik een beetje om me heen lees zijn er 2 kampen, of voor of tegen.

Ik heb wel eens momenten dat ik pas op het laatste moment een auto hoor dus wat dat betreft zou ik het wel een optie vinden, maar gezien het toch om behoorlijk wat knaken gaat...(al vond mijn vrouw het wel een aardig idee als vaderdag/verjaardagskado)
Ik vind het niks. Maar ik ben me al een paar keer te pletter geschrokken, dat een auto je in wil halen met 80 op een 60 dijkje. En dan toeteren als ze al naast je zitten -O-

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 10:47
Het lijkt me een high-tech oplossing waar ook low-tech voor bestaat: Cat Eye BM45

Ik rij zelf veel door Amsterdam en ik heb ook deze spiegel. Geheel tegen regel #66 maar na een paar bijna-aanrijdingen rij ik nu een stuk relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik wil na de beklimming van de Ventoux vorige week nog de Stelvio meepakken. Ben nu in Italië en dacht op terugweg deze te doen. Iemand ervaring met deze klim? Is die veel zwaarder dan de ventoux of redelijk vergelijkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
euchromatic schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:57:
[...]

Het lijkt me een high-tech oplossing waar ook low-tech voor bestaat: Cat Eye BM45

Ik rij zelf veel door Amsterdam en ik heb ook deze spiegel. Geheel tegen regel #66 maar na een paar bijna-aanrijdingen rij ik nu een stuk relaxter.
Hoewel de oplossing er prima uit ziet en me best van toegevoegde waarde lijkt, zie ik mezelf hier toch niet zo snel mee rijden. Vindt dan zo'n high-tech oplossing mooier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
feen schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:37:
Ik wil na de beklimming van de Ventoux vorige week nog de Stelvio meepakken. Ben nu in Italië en dacht op terugweg deze te doen. Iemand ervaring met deze klim? Is die veel zwaarder dan de ventoux of redelijk vergelijkbaar?
Vind het een hele mooie klim, langs alle drie de kanten (3e is umbrail pas vanuit zwitserland). Hij is nog langer, maar op zich geleidelijk. Op het einde merk je de ijle lucht wel wat, maar verschilt per persoon hoeveel last je er van hebt. Als je de Ventoux zonder problemen op geraakt dan lukt deze ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
Begrijp ik goed dat het apparaat andere voertuigen detecteert en dat vervolgens je Garmin als waarschuwing gaat piepen? Dat lijkt me een beetje omgekeerde wereld: als het verkeer je attentie nodig heeft moet die Garmin geen aandacht gaan vragen! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 21-09 08:42
Ik heb in stravistix ook een fitness, maar dat werkt alleen als je altijd met hartslagmeter rijdt. Dat doe ik niet omdat die niet altijd feilloos werkt. Ik hecht er maar niet te veel waarde aan :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

feen schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:37:
Hij is wel echt zwaarder. De Ventoux zit op +/- 20km met gemiddeld 7%. De Stelvio is 24km met gemiddeld 8%. Maar, als je de Ventoux kunt, is de Stelvio ook prima haalbaar. Daarbij is de Stelvio echt vele malen mooier om te beklimmen.

Ter vergelijking, in ongeveer dezelfde vorm deed ik in 2014 de Stelvio (HR 169bpm (= omslagpunt), 2u20m) en in 2015 de Ventoux (HR 163bpm, 1u45).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 20:14
DieAnder schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:21:
[...]

Begrijp ik goed dat het apparaat andere voertuigen detecteert en dat vervolgens je Garmin als waarschuwing gaat piepen? Dat lijkt me een beetje omgekeerde wereld: als het verkeer je attentie nodig heeft moet die Garmin geen aandacht gaan vragen! :?
YouTube: Garmin Varia RTL510 Cycling Radar/Tail Light: Unboxing, Installation...

Misschien dit even kijken en dan je comment herzien ;) Ik zie hier toch wel een goede gebruikerscase hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
Als zo'n Garmin Varia Cycling Radar ook fietsen detecteert, kan ie ook handig zijn in wedstrijdfinales en bij ontsnappingen, weetje precies wanneer er iemand aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
jochy schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:01:
Als zo'n Garmin Varia Cycling Radar ook fietsen detecteert, kan ie ook handig zijn in wedstrijdfinales en bij ontsnappingen, weetje precies wanneer er iemand aankomt.
Volgens DCRainmaker, is dat een van de weinige falls-positives: wielrenners (vooral groepen) die in hoog tempo inhalen en dan als auto worden weergegeven.. Benieuwd wat ie met speedpelecs doet, die zorgen nog wel eens voor tricky situaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Pelle schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:35:
[...]

Hij is wel echt zwaarder. De Ventoux zit op +/- 20km met gemiddeld 7%. De Stelvio is 24km met gemiddeld 8%. Maar, als je de Ventoux kunt, is de Stelvio ook prima haalbaar. Daarbij is de Stelvio echt vele malen mooier om te beklimmen.

Ter vergelijking, in ongeveer dezelfde vorm deed ik in 2014 de Stelvio (HR 169bpm (= omslagpunt), 2u20m) en in 2015 de Ventoux (HR 163bpm, 1u45).
Stelvio is mijn nr. op de wielrenners-bucket list :9~
Alleen eerst een cursus dalen voor dummies doen denk :X

Overigens net mijn fiets opgehaald bij de LBS, viel reuze mee. Zadel total loss zoals verwacht, heeft hij een Giant zadel opgezet die hij nog had liggen (nieuw van een klant die direct een ander zadel wilde, heeft hij netjes overlegd.....). Pad was krom en is gericht, slagje uit voorwiel gehaald, derrie's gesteld, shifter nagekeken en gesteld en nieuw stuurlint voor €75. Vind ik netjes :)
Gelijk een setje handschoenen gehaald want die waren ook beschadigd.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
jochy schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:01:
Of je koers uitkiezen met finish met zon in de rug.... kon laatst bij mijn wielrenclubje prima van kop af de koers controleren bij een van de geijkte sprintjes, dankzij de schaduw. Erg lekker om dan die ene aanval aan te zien komen, in het wiel te kunnen springen en er overheen te gaan. 8)
CuttingStorm schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:03:
Volgens DCRainmaker, is dat een van de weinige falls-positives: wielrenners (vooral groepen) die in hoog tempo inhalen en dan als auto worden weergegeven.. Benieuwd wat ie met speedpelecs doet, die zorgen nog wel eens voor tricky situaties
Ik begreep dat het vooral objecten met een hogere snelheid detecteert. Dus ik vermoed dat een speed-elec ook wel gedetecteerd wordt. Laatst op de dijk ingehaald door zo'n ding, met vrouwlief op de speed-elec en dan daarachter haar man of vriend aan het stayeren. Ook geen lol meer aan natuurlijk, en verklaart ook wel waarom het steeds moeilijker wordt om een KOM te pakken.

[ Voor 39% gewijzigd door Joba op 06-06-2018 16:36 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Joba schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:31:
[...]
Dus ik vermoed dat een speed-elec ook wel gedetecteerd wordt. Laatst op de dijk ingehaald door zo'n ding, met vrouwlief op de speed-elec en dan daarachter haar man of vriend aan het stayeren. Ook geen lol meer aan natuurlijk, en verklaart ook wel waarom het steeds moeilijker wordt om een KOM te pakken.
Om een KOM in de polder te halen gaan die speedpedelecs te langzaam hoor, daar moet je vaak 50+ voor fietsen.
En soms best prettig om even achter zo'n 'fiets' te hangen, vooral als er pittige wind tegen is.
En meteen goede motivatie om flink door te trappen, want bij 45km/u is het echt niet even rustig in wiel hangen. (vooral na bochten moet je flink wattage trappen om in wiel te blijven 8) )
En vaak gaan ze ook geen 45, want dan moeten ze zichzelf ook flink in het zweet trappen.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 06-06-2018 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 17-09 04:49
DDX schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:41:
[...]

Om een KOM in de polder te halen gaan die speedpedelecs te langzaam hoor, daar moet je vaak 50+ voor fietsen.
En soms best prettig om even achter zo'n 'fiets' te hangen, vooral als er pittige wind tegen is.
En meteen goede motivatie om flink door te trappen, want bij 45km/u is het echt niet even rustig in wiel hangen. (vooral na bochten moet je flink wattage trappen om in wiel te blijven 8) )
En vaak gaan ze ook geen 45, want dan moeten ze zichzelf ook flink in het zweet trappen.
Achja, de M in KOM staat voor iets, meeste segmenten kunnen ze best hernoemen naar KOFlats. Een KOM op een vlak stuk is niets waard... hier in Singapore heb je een extreme hoge dichtheid segmenten die elkaar overlappen en op absurde, en soms gevaarlijke, plekken beginnen/stoppen. De meeste beginnen voor een verkeerslicht of net voor een tricky bocht etc... allemaal redelijk waardeloos en eenvoudig te halen door achter een truck of auto te gaan rijden.

Zelfs op de weinige beklimmingen zie je ook zinloze segmenten. Strava zou per land 'segment admins' moeten aanstellen om zaken op te kuisen...

[ Voor 6% gewijzigd door jvvv op 07-06-2018 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
jvvv schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 06:35:
[...]

Achja, de M in KOM staat voor iets, meeste segmenten kunnen ze best hernoemen naar KOFlats. Een KOM op een vlak stuk is niets waard... hier in Singapore heb je een extreme hoge dichtheid segmenten die elkaar overlappen en op absurde, en soms gevaarlijke, plekken beginnen/stoppen. De meeste beginnen voor een verkeerslicht of net voor een tricky bocht etc... allemaal redelijk waardeloos en eenvoudig te halen door achter een truck of auto te gaan rijden.

Zelfs op de weinige beklimmingen zie je ook zinloze segmenten. Strava zou per land 'segment admins' moeten aanstellen om zaken op te kuisen...
Eens, dat heb je overal wel idd. Als je ziet hoeveel segmenten er bijvvoor deVentoux zijn.. komt dan vooral omdat je gps er soms naastzit en dus niet het originele segment oppikken. Dat heb ik in 2015 ook in de Vogezen, daar werd bij mij de Grand Ballon niet goed geregistreerd, toen een segment aangemaakt, prive, om een beetje te vergelijken. Maar handig is anders. Strava zou daar denk ik ook wel wat aan kunnen doen door bijv een soort correctie uit te voeren. De kans dat zeg maar die geregistreerde route een andere weg zou zijn als hij er structureel 10m naastzit bijv is vaak 0. Dat zou een hoop extra segmenten al schelen.

Het zou in dat opzicht ook helpen als alle rijders hun registratieinterval naar meting en opslag per seconde zetten. De meeste garmins worden standaard ingesteld op ik meen een compacte variant om ruimte te besparen. Zorgt er alleen wel voor dat alles wat onnauwkeuriger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Strava is achter de schermen wel bezig met die segmenten. Van de week viel het dat me op ik een segment miste. Na wat zoeken kwam ik er achter dat het segment geblokkeerd was om dat als gevaarlijk was gemarkeerd. Pas na akkoord gaan met afstand name van aansprakelijkheid etc mocht ik het segment inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Strava segmenten zijn volgens mij nog een lastig iets om goed te doen. Hier ook vaak gehad dat ik een top tijd neerzette en later bleek dat het eigenlijk een onverhard stuk was aan de andere kant van het kanaal. Dat doe je dan nogal snel op de racer :P Dus zo makkelijk lijkt me dat nog niet programmeren dat het ook op de juiste plek terecht komt.

@Noxa Dat is niet zo bijzonder, dat kan iedereen melden en dan wordt er meestal ook snel gehoor aan gegeven. Jaren terug maakte ik mij daar wat drukker over en meldde ik bijna wekelijks wel van dat soort rare segmenten over drukke kruisingen en wegen met veel verkeer van rechts, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
SirLenncelot schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:39:

Zelf fiets ik het hele jaar door naar werk, (24km, 43 minuten, enkele reis) mits ik geen externe afspraken heb. Ik heb veel verschillende rugtassen geprobeerd en de Slazenger Basejump Tech beviel mij het beste.
Hij zit goed en mijn spullen (laptop, broodtrommel, schone kleding) passen allemaal erin. Maar helaas begint hij na 6 jaar intensief gebruik scheurtjes te vertonen.
Afbeeldingslocatie: https://octangle.co.za/21181-thickbox_default/slazenger-basejump-laptop-backpack.jpg

Mijn volgende rugtas wordt denk ik de "VAUDE Hyper 14+3", maar ik wil hem eerst ergens uitproberen
voordat ik 70 euro uitgeef.

Dit is de Vaude:
Afbeeldingslocatie: https://www.bikeandoutdoor.nl/WebRoot/StoreNL/Shops/17305173/569C/DA3B/59D7/1444/E2CB/C0A8/2BBC/B711/11941_010.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Storm-Fox op 07-06-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:45
Osprey maak ook fijne rugzakken, ik heb een momentum gehad voor woonwerk verkeer (op de vouwfiets) en heb nu een drinkzak systeem van Osprey (viper 9) voor de MTB

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wil je persé een rugzak? Of kun je al je spullen kwijt in een seatpost bag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Deze heb ik ook aangeschaft 2 maanden geleden voor woon-werk. Paar keer test mee gfietst en vind hem fijn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

Mirved schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Deze heb ik ook aangeschaft 2 maanden geleden voor woon-werk. Paar keer test mee gfietst en vind hem fijn zitten.
Ik ga me ook ff mengen in de rugzak discussie, aangezien ik in het hetzelfde schuitje kom te zitten..
Die van Dakine die ik momenteel nog gebruik voor WW (29 km enkel), heeft zijn beste tijd gehad..

Ik zoek vooral een die groot genoeg is voor de lunchtrommel, kleren/handdoek en eventueel de laptop.. En die comfortabel aan de rug is..
Ik merk wel dat de het deel van de zak dat tegen men rug komt wel vaak nat is van het zweten, zijn er rugzakken die hier ook op voorzien zijn ? Of hoe lost de tweaker dit op ? 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@KipCurreh De deuter fiets rugzakken werken voor mij altijd wel goed, door hun frame zit de achterkant niet tegen je rug aan. Weet alleen niet of ze er een hebben waar een laptop in kan. (Hangt ook van de laptop grootte af natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
+1 voor Deuter, alhoewel als je echt vaak naar kantoor fietst je wat mij betreft beter een tas aan je frame kan ophangen

[ Voor 1% gewijzigd door Blik1984 op 07-06-2018 12:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik hang altijd een fiets aan mn frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
KipCurreh schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:45:
[...]

Ik ga me ook ff mengen in de rugzak discussie, aangezien ik in het hetzelfde schuitje kom te zitten..
Die van Dakine die ik momenteel nog gebruik voor WW (29 km enkel), heeft zijn beste tijd gehad..

Ik zoek vooral een die groot genoeg is voor de lunchtrommel, kleren/handdoek en eventueel de laptop.. En die comfortabel aan de rug is..
Ik merk wel dat de het deel van de zak dat tegen men rug komt wel vaak nat is van het zweten, zijn er rugzakken die hier ook op voorzien zijn ? Of hoe lost de tweaker dit op ? 8)
De Vaude rugzak heeft een net dat ervoor zorgt dat je rug vrij blijft:

https://productimage001.b...naacc52004_7071_02_nl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

En door de kromming zit de rugzak niet recht op je rug, maar gebogen. Scheelt ook erg in de belasting van je rug als ie zwaar beladen is.

Doe er zelf een setje kleren (o.a. lange broek) + schoenen in, maar dan is ie al aardig vol. Wil je meer in het hoofdcompartiment stoppen dan wordt het wat meer proppen. Maar je kunt ook aardig wat kwijt in het voorvak (regenjackje b.v.). Ook rekt de stof goed mee wanneer je de rugzak helemaal vol gooit.

Fijn ding, als ik er mee fiets voel ik praktisch niet dat ik 'm om heb :)

YouTube: Рюкзак Vaude Hyper 14+3

[ Voor 50% gewijzigd door JorisM op 07-06-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

McMiGHtY schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:57:
Ik hang altijd een fiets aan mn frame
Is een tanden dan niet praktischer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
JorisM schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:08:

Doe er zelf een setje kleren (o.a. lange broek) + schoenen in, maar dan is ie al aardig vol. Wil je meer in het hoofdcompartiment stoppen dan wordt het wat meer proppen. Maar je kunt ook aardig wat kwijt in het voorvak (regenjackje b.v.). Ook rekt de stof goed mee wanneer je de rugzak helemaal vol gooit.
Waarom laat je niet een paar schoenen op je werk achter?
Ik heb zelf 3 paar schoenen hier liggen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Storm-Fox op 07-06-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Ik ben tegenwoordig niet meer zo thuis in carbon wielen als dat ik voorheen was. Momenteel heb ik een setje Kuiper FCC50, maar die zijn eigenlijk wel aan vervanging toe. Wat zijn tegenwoordig goede en goedkope carbon clincher setjes van rond de 50mm? En waar te vinden? Ik rijd overigens nog met Shimano 10 speed en velgremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Mirved schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Hij kost nu bij futurumsport 53 euro, maar ik ga hem toch niet nemen aangezien ik net lees dat een 15 inch laptop niet gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Storm-Fox schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:51:
Waarom laat je niet een paar schoenen op je werk achter?
Ik gebruik 'm niet alleen voor woon-werk verkeer en blijf ook wel eens bij iemand slapen of tijdens vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
cordonbleu schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:51:
Ik ben tegenwoordig niet meer zo thuis in carbon wielen als dat ik voorheen was. Momenteel heb ik een setje Kuiper FCC50, maar die zijn eigenlijk wel aan vervanging toe. Wat zijn tegenwoordig goede en goedkope carbon clincher setjes van rond de 50mm? En waar te vinden? Ik rijd overigens nog met Shimano 10 speed en velgremmen.
Aliexpress. Maar daar moet je dan niet in de bergen mee rijden. Bekende aanbieders zijn Farsports en Helin Liu. Heb zelf een setje gespaakt op basis van 38 mm carbon velgen (18C intern).

Wil je dat wel moet je naar een A-merk gaan kijken. Bontrager, FFWD, Campagnolo, Fulcrum, ENVE, Lightweight, Reynolds, Mavic, Corima, Zipp, etc. Of natuurlijk handgespaakt, bijvoorbeeld DUKE velgen zijn errug mooi.

Ik heb zelf een setje Campagnolo Bora Ultra clinchers. Erg fijne wielen :)

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 08-06-2018 07:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

Storm-Fox schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Hij kost nu bij futurumsport 53 euro, maar ik ga hem toch niet nemen aangezien ik net lees dat een 15 inch laptop niet gaat passen.
Ik zit momenteel te kijken naar de Vaude Splash 20+5, of de Bracket 16.. Vooral die eerste is groter denk ik, en ik hoef geen waterreservoir voor 2x een uurtje fietsen

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
Storm-Fox schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:46:
[...]

Mijn volgende rugtas wordt denk ik de "VAUDE Hyper 14+3", maar ik wil hem eerst ergens uitproberen
voordat ik 70 euro uitgeef.

Dit is de Vaude:
[afbeelding]
Het grote broertje, de Splash 20+5 is nu in de aanbieding bij Bever (https://www.bever.nl/p/va...tml?colour=3544&rrec=true)

Verder heeft een groot aantal Bevers de Hyper in voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
havana schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Aliexpress. Maar daar moet je dan niet in de bergen mee rijden. Bekende aanbieders zijn Farsports en Helin Liu. Heb zelf een setje gespaakt op basis van 38 mm carbon velgen (18C intern).

Wil je dat wel moet je naar een A-merk gaan kijken. Bontrager, FFWD, Campagnolo, Fulcrum, ENVE, Lightweight, Reynolds, Mavic, Corima, Zipp, etc. Of natuurlijk handgespaakt, bijvoorbeeld DUKE velgen zijn errug mooi.
Ik wil eigenlijk wel gewoon een goede degelijke set die overal te gebruiken is. Een A merk set 50mm carbon voor rond de €1000 word dan zeker al wel lastig? Dat is eigenlijk wel een beetje een maximum wat ik wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
cordonbleu schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:33:
[...]

Ik wil eigenlijk wel gewoon een goede degelijke set die overal te gebruiken is. Een A merk set 50mm carbon voor rond de €1000 word dan zeker al wel lastig? Dat is eigenlijk wel een beetje een maximum wat ik wil uitgeven.
https://www.mantel.com/racefiets-wielen&spec[]=17111&spec[]=15152&spec[]=7714&spec[]=1651&spec[]=12289

Ze hebben ook een goede aanbieding op Vision Trimax Carbon 40 LTD (wel iets mindder hoog)
https://www.mantel.com/vi...n-40-ltd-racefiets-wielen

en zelfde selectie op Futurum..
https://www.futurumshop.n...56_hoog%20(%3E%2045%20mm)

[ Voor 18% gewijzigd door CuttingStorm op 07-06-2018 12:51 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.