Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.319 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Havana bedoeld dat maat 56 niet veel zegt. Geometrie is per merk en kan zelfs per model van een merk verschillend zijn.

Althans dat neem ik aan dat hij bedoelt :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:16
Wat is jullie bron voor reviews van fietsen?
Ik vind de reviews op cyclingweekly.co.uk wel fijn. Alleen zijn het vaak fietsen die nauwelijks in NL verkrijgbaar zijn. Is er ook een soortgelijke Nederlandse website? Die ik mis in Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Nee ze zit niet heel uitgestrekt. Ik zal eens kijken of ik daar ook een foto van kan vinden. Schoonmoeders heeft ooit ons op de gevoelige plaat vastgelegd. Het ziet er allemaal goed uit. Vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren weer ingeloot voor de Friese fiets elfsteden tocht. :9
Dit jaar voor het eerst mee gedaan op een normale sportieve fiets, ik had de intentie om door te blijven fietsen en een racefiets aan te schaffen maar door omstandigheden helaas niet van gekomen.

Komende tijd maar eens kijken of er nog mooie aanbiedingen zijn van overjarige modellen..
2017 is het doel om binnen 10 uur te finishen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
vinpower schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:09:
Wat is jullie bron voor reviews van fietsen?
Ik vind de reviews op cyclingweekly.co.uk wel fijn. Alleen zijn het vaak fietsen die nauwelijks in NL verkrijgbaar zijn. Is er ook een soortgelijke Nederlandse website? Die ik mis in Google.
Nederlandse websites met echt veel en goede reviews ben ik zelf ook nog niet tegen gekomen. Verder heb je http://road.cc en http://bikeradar.com, daar kijk ik wel eens rond.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Road.cc, roadcycling.uk, bikeradar.com, cyclingweekly.co.uk met name.

Maar dat is meer ter vermaak dan voor objectieve informatie. Reviews van hele fietsen zijn vaak zo ontzettend persoonlijk, zo kreeg de Canyon Endurace CF 9.0 met Dura-Ace enorm lovende reviews op road.cc terwijl een andere reviewer van dezelfde site de Endurace CF 7.0 met 105 helemaal niets vond -- en het is exact hetzelfde frame.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
nare man schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:08:
Road.cc, roadcycling.uk, bikeradar.com, cyclingweekly.co.uk met name.

Maar dat is meer ter vermaak dan voor objectieve informatie. Reviews van hele fietsen zijn vaak zo ontzettend persoonlijk, zo kreeg de Canyon Endurace CF 9.0 met Dura-Ace enorm lovende reviews op road.cc terwijl een andere reviewer van dezelfde site de Endurace CF 7.0 met 105 helemaal niets vond -- en het is exact hetzelfde frame.
Dat begrijp ik, maar ik ben een beetje aan het orienteren voor mijn eerste aankoop qua sportfiets. En dan zijn reviews als leek zijnde wel handig. Helaas zijn de meeste modellen die worden besproken vaak nauwelijks of niet verkrijgbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begin dit jaar ook gekeken naar een instapper, helaas nog niet tot aankoop over gegaan, maar hopelijk schaf ik binnenkort mijn eerste fiets aan..

Ik ga naar alle waarschijnlijkheid voor de Bulls Harrier 1 met 105 groep.
Lees er goede verhalen over, en voor een amateur fietser hoef ik toch niet het beste van het beste.
Wanneer ik wat ervaring heb opgedaan en de minpunten herken van bepaalde fietsen (bv slap frame of wielen), dan bekijk ik dat wel bij een volgende fiets.

Ik schrijf liever 300-400 euro af op een beginners fiets dan wanneer ik een fiets van 2300 euro koop en het is 3x niets en schrijf gelijk 1000 euro af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Die Bulls Harrier is een prima beginnersfiets. Ik ben zelf begonnen met een Harrier 1 2014 (inmiddels winterfiets). Je krijgt prima waar voor je geld en meer dan 105 heb je echt niet nodig als je net begint; de nieuwe Tiagra (4700) zou ook perfect zijn trouwens. Het frame van de Harrier 1 2017 is ook aangepast ten opzichte van de versies van 2016 en daarvoor. De bovenbuis is nu meer sloping (schuin aflopend) waardoor het comfort verhoogd zou moeten zijn.

Mocht je voor die Bulls gaan dan nog wel een tip: het stuur, tenminste van de 2014-versie (en zo te zien is dat niet veranderd) vond ik echt helemaal niks. Het heeft een belachelijk lange reach (lengte van het horizontale deel) waardoor je heel diep/gestrekt moet zitten, ook al is het helemaal geen hardcore koersfiets. Ik heb voor 20 euro een Deda RHM01 gekocht met een veel kortere reach waardoor je meer rechtop zit. Misschien een idee om even te gaan zitten/proberen in de winkel vóór je beslist.

[ Voor 13% gewijzigd door nare man op 20-12-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04
Fiets reviews, tja... ik vind het meestal niks. Sowieso wielen/groepsets/sturen/zadels zijn allemaal inwisselbaar, dus wat moet je daar nog over schrijven. Een 105 groepset op de ene fiets voelt echt niet anders dan op de andere. Blijft eigenlijk alleen het frame over, en binnen subcategorie (aero/race/endurance) gaan daartussen ook geen wereldschokkende verschillen zitten als je niet hardcore op zoek bent naar marginal gains.

Eigenlijk vind ik reviews alleen interessant als fabrikanten nieuwe technieken presenteren zoals bij de instelbare demping bij Trek, om eens te horen of dat nou meer is dan alleen marketing, maar zelfs dan nog is het vaak nog erg subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:29:
Ik heb begin dit jaar ook gekeken naar een instapper, helaas nog niet tot aankoop over gegaan, maar hopelijk schaf ik binnenkort mijn eerste fiets aan..

Ik schrijf liever 300-400 euro af op een beginners fiets dan wanneer ik een fiets van 2300 euro koop en het is 3x niets en schrijf gelijk 1000 euro af..
Als starter stap je bijna altijd goed op in die prijsklasse. Nog een tip: ik heb na uitgebreid onderzoek op een gegeven moment vooral gekeken naar een fijne positie en welke fiets ik mooi er uit vind zien. Op die manier uiteindelijk op een Sensa Romagna uitgekomen met 105. Geen enorme reach en wel voor mij mooie lijnen en kleuren (blauw-zwart-wit).
nare man schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:49:
Je krijgt prima waar voor je geld en meer dan 105 heb je echt niet nodig als je net begint; de nieuwe Tiagra (4700) zou ook perfect zijn trouwens.
Ik zou altijd voor een 105 kiezen, eens dat je het niet merkt waarschijnlijk, maar het helpt je m.i. wel als je je fiets wilt doorverkopen op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik denk dat dat geen, dan wel hooguit een marginaal verschil maakt.

Ik denk namelijk dat in de regel één van twee scenario's zich voordoet: of de aspirant-wielrenner vindt er helemaal niets aan; dan wordt de fiets al snel en nagenoeg in nieuwstaat verkocht, en maakt de afmontage niet zoveel uit; of de aspirant wielrenner vindt het zo geweldig leuk dat hij doorrijdt en die instapfiets wordt na enige tijd gerelegeerd tot winterfiets (en dan is hij vaak al zo afgeleefd dat doorverkoop toch niet meer echt realistisch is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

nare man schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:11:
Ik denk dat dat geen, dan wel hooguit een marginaal verschil maakt.

Ik denk namelijk dat in de regel één van twee scenario's zich voordoet: of de aspirant-wielrenner vindt er helemaal niets aan; dan wordt de fiets al snel en nagenoeg in nieuwstaat verkocht, en maakt de afmontage niet zoveel uit; of de aspirant wielrenner vindt het zo geweldig leuk dat hij doorrijdt en die instapfiets wordt na enige tijd gerelegeerd tot winterfiets (en dan is hij vaak al zo afgeleefd dat doorverkoop toch niet meer echt realistisch is).
Eens, en als je m dan alsnog als winter/pekel/regenfiets houdt is misschien tiagra nog wel fijner, lekker onverwoestbaar staal 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:43
Excuses voor de break in de lopende draad maar ik heb een korte vraag over een nieuwe 2de hands fiets. Ik ben voor mijn broer op zoek naar een "instap"fiets. We gaan ieder jaar een weekend naar limburg en hij wil nu (eindelijk) wat structureler gaan fietsen.

Ik zie nu op MP een Giant defy 1 uit 2014, 105 afgemonteerd voor 500 Euro staan.
Betaal ik teveel voor deze fiets als ik de vraagprijs afdraag of is dit gewoon een goede deal (en is mijn warme gevoel van binnen terecht)

de link

Alvast dank voor jullie blik hierop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Lijkt me een prima prijs met de gebruikelijke voorbehouden voor 2dehands die je in deze draad kan terugvinden. Maar zo op het oog een nette fiets.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind hem zelf een beetje duur, het heeft niet de nieuwste schakelgroep, en nieuw is die rond de 900-1000 euro te vinden.

Denk dat 400-450 euro een betere prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
To start.. dank voor jullie snelle reacties
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:51:

"het heeft niet de nieuwste schakelgroep"
Ik dacht dat de hele schakelijn waaronder de 105 in 2014 is aangepast/geupgrade
Als dat zo is, dan is de groep namelijk meer dan prima voor het beoogde gebruik (en eigenlijk is de oude 105-groep dat ook al ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door RHE218 op 20-12-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwste 105 (5800 series) groep heeft 22 verzetten, deze heeft er 30 en is nog de 5700 series.

het is een vrij groot verschil.. 5800 series heeft 2x11 en de 5700 3x10.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Het is idd de oude 105, dus de 5700 serie. Het crankstel is een R563 en niet uit die serie (dan hoort er 105 op te staan), dus het is een mix en geen complete groep.

En de pedalen op de foto zijn SPD en niet SPD-SL, zoals in de beschrijving.

Allemaal niet zo'n punt, maar wel iets om op te letten.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
Helder, dank voor deze scherpe blikken allemaal!

Ik ben er nog steeds enthousiast over want we hoeven de tour de france er niet op te fietsen, maar het is prettig er wat meer van te weten dan alleen maar "deze ziet er goed uit".

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Moeilijk oordelen op die foto's maar het lijkt er goed uit te zien. De cassette en crank lijkt niet versleten een minimale lak schade.
Check vooral even de banden als je gaat kijken, zijn ze vlak of droog kun je daar zeker een paar tientjes vanaf onderhandelen.

Nieuw stuurlint doet de fiets ik wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Tsja, ik zie bij 12GO een actie met een Haibike met Tiagra 4700 triple voor 599,-- (van 1.049,--) (https://www.12gobiking.nl/haibike-race-8-20-tiagra-4700-2016). Dat zou je ook kunnen doen. Weet je zeker dat alles 100% nieuw is, je hebt de volle garantie en de nieuwe Tiagra is minstens zo goed als de ouwe 105.

Ga je toch voor die Giant dan zou ik er niet meer dan 375 euro voor geven, tops. Tenzij er sinds 2014 niet zoveel op gefietst is; is dat wel het geval, dan ga je waarschijnlijk snel aanlopen tegen nieuwe banden, nieuwe ketting, nieuwe cassette, nieuwe binnenkabels. Ben je ook zo weer 100-150 euro kwijt.

[ Voor 43% gewijzigd door nare man op 20-12-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb nu Shimano M76 race SPD-SL schoenen, bevallen op zich prima. Maar ze zijn ondertussen 7 jaar oud (in 2009 tegelijk gekocht met de fiets) en ben aan het rondkijken naar wat anders. Nu weet ik dat pasvorm uiteraard belangrijk is, maar wat zijn aanraders om eens naar te kijken met een budget van 80-120 euro?

Wat ik zelf nog gevonden heb: De Northwave Sonic 2 (SRS) lijken me geschikte schoenen voor een mooie prijs. Zijn volgens mij ook een stuk lichter dan mijn huidige Shimano schoenen.

[ Voor 22% gewijzigd door NoepZor op 20-12-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik ben na jaren nog steeds erg tevreden over mijn Shimano RS 106, destijds al met korting gekocht en nu kun je ze vaak wel krijgen voor 90 euro. Goede pasvorm, stevige zool en heel duurzaam.

Ik heb ook nog een paar Pearl Izumi Elite Road III schoenen, normaal 200 euro maar in de sale ook wel voor de helft te krijgen. Die PI's hebben een bredere leest.

[ Voor 30% gewijzigd door nare man op 20-12-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:43:
Ik heb nu Shimano M76 race SPD-SL schoenen, bevallen op zich prima. Maar ze zijn ondertussen 7 jaar oud (in 2009 tegelijk gekocht met de fiets) en ben aan het rondkijken naar wat anders. Nu weet ik dat pasvorm uiteraard belangrijk is, maar wat zijn aanraders om eens naar te kijken met een budget van 80-120 euro?

Wat ik zelf nog gevonden heb: De Northwave Sonic 2 (SRS) lijken me geschikte schoenen voor een mooie prijs. Zijn volgens mij ook een stuk lichter dan mijn huidige Shimano schoenen.
Wachten tot Hopmans weer de Giro Empire heeft voor een prikke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:36:
[...]

Wachten tot Hopmans weer de Giro Empire heeft voor een prikke ;)
Empire is hier in de aanbieding :
https://cyclewear.eu/catalogsearch/result/?q=empire

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze die zwarte in mijn maat hadden dan had ik die allang besteld. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Oh dat zijn serieus sexy schoenen. En 48 is mijn maat. Maar de mijne zijn nog niet zo oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Idd wel mooi maar nog vrij prijzig vergeleken met die northwaves. Die kosten 7 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Denk dat je ook wel wat verschil gaat merken tussen een schoen van 200+ en 7 tientjes..

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Die Northwaves hebben ook een adviesprijs van 130 euro. Die Giro is inderdaad een hele mooie schoen, maar dan voor de prijs van 115 euro en in het zwart. Ik vind 140 euro te veel geld voor een paar schoenen. Zo professioneel ben ik ook weer niet. Belangrijkste dat het enigzins goede kwaliteit is en dat ze comfortabel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik heb s-works van 300+ maar gekocht in de aanbieding voor iets onder de 150. Dat vind ik zelf het maximum, hoewel met 8000+ km op jaarbasis je ze best wat uurtjes aan hebt. Maar ik vind sowieso eigenlijk 100+ voor kleding (ook als ik het dagelijks draag) erg duur... maar het verschil tussen de s-works en de "uh even merk vergeten, paar jaar terug voor 100 euro gekocht" schoenen was wel echt bizar. Die oude gebruik ik nu om te spinnen en het verschil tussen die 2 is zo ongeveer het verschil tussen soepele sportschoenen en planken onder je voeten. Om te lopen is dat 1e fijn, maar bij het fietsen merk ik zo'n groot verschil zelfs als leek-amateur wel.

Exact expert nodig?

• NoepZor
Morgen mijn TCR Advanced 2 ophalen *O* sneller dan verwacht. Levertijd kon tot week 16 2017 oplopen.

• roda_djavulen
  • Laatst online: 19-09 15:35
Dat is een enorm verschil, mooi kerstcadeau zo! Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Alle deelnemers van de Rapha Festive 500 er klaar voor? Met mijn 2500 km sinds juni misschien niet het best getraind maar ga graag een uitdaging als deze aan. Ik heb de nodige routes al klaar en globaal een planning.. nu nog een beetje tussen de feestje en andere verplichtingen doorplannen en dan zou het te doen moeten zijn. Aangezien ik relatief weinig lange fietstochten(100km+) heb gedaan is de bedoeling om de tochten komende week op duurtempo te doen, eens zien of het gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
Vandaag de 4iiii's Viiiiva sensor ontvangen, zodat ANT+ naar Bluetooth gestuurd kan worden bij bv Zwift of Trainerroad op de smartphone. Ziet er solide uit, dit weekend testen :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb dit jaar geen bijzondere plannen voor de festive 500.
Na vorig jaar niets meer te bewijzen 8)

En nu met m'n blessure gewoon de 500km afvinken in 8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
Even een vraagje over het afstellen van m'n derailleurs (Ultegra 6800): ik krijg het niet voor elkaar om op het grootste blad voor de ketting geruisloos te laten lopen over de hele linie achter. Bij een schuine ketting loopt 'ie voor aan. Nu kan ik me het bij groot-groot opzich wel voorstellen omdat 'ie daar waarschijnlijk niet per definitie voor is geengineerd (en volgens mij doet 'ie dat al van nieuws af aan), maar is het normaal of mis ik toch wat? (ik heb een enorme hekel aan geluid tijdens het fietsen :P)

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45

Kluus

Gang is alles

Melkbus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:49:
Even een vraagje over het afstellen van m'n derailleurs (Ultegra 6800): ik krijg het niet voor elkaar om op het grootste blad voor de ketting geruisloos te laten lopen over de hele linie achter. Bij een schuine ketting loopt 'ie voor aan. Nu kan ik me het bij groot-groot opzich wel voorstellen omdat 'ie daar waarschijnlijk niet per definitie voor is geengineerd (en volgens mij doet 'ie dat al van nieuws af aan), maar is het normaal of mis ik toch wat? (ik heb een enorme hekel aan geluid tijdens het fietsen :P)
Dat is normaal, als je hem echt groot-groot zet loopt ie eigenlijk altijd wel aan, een dermate schuine kettinglijn is ook niet goed voor het behoud van je materiaal (zowel ketting, cassette en voorbladen gaan dan bovenmatig slijten), ik zie dat aanloopgeluid altijd maar als een goede waarschuwing.

Als je terug scrolled zul je zien dat er discussie bestaat over wat nu echt "te" schuin is, zelf hoor ik daarbij tot de minder voorzichtigen, maar groot-groot is nooit goed (en ook nooit nodig), daar is iedereen het over eens ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 23-12-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:34
Heb je ook nog lawaai als je 2x schakelt met je shifter? Je kan nl door 1x extra te schakelen de voorderailleur nog een tikje naar rechts bewegen door op te schakelen.
Ik dacht in het begin ook dat mijn derailleur niet goed stond, en toen wist ik dus niet van die mogelijkheid bij Shimano...

Wilde gisteren nog wat gaan fietsen, maar het avontuur door een modderweg heeft de hub van m'n voorwiel niet goed gedaan. Als ik het wiel draai, draait hij slechts een halve toer om daarna vast te zitten. Aangezien ik zelf de tools niet heb, heb ik hem daarnet binnen gedaan bij de FM en hij zei toch ook dat er iets serieus mis mee was.
Ben het wiel nu enkele dagen kwijt, gelukkig is het wiel van m'n vriendin haar racefiets even groot :D

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Shimano ultegra kun je toch trimmen? Stukje door schakelen zodat je derailleur vrij loopt. Andrea de derailleur wat meer ruimte geven met de schroefjes? Wel oppassen dat je ketting niet van het blad afloopt.

Ik heb een oude campagnolo daarvan moet ik de voor derailleur ook een stukje doorschakelen in de uiterste versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkbus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:49:
Je schakelt eerst naar het buitenblad, daarna een tikje aan je kleine hendel zodat je voorderrie in 'trim' stand komt. Dan gooi je het achter op je grootste kransje en ga je draaien tot de kabelspanning zo is dat de voorderrie niet aanloopt. Dan staat je voorderrie goed afgesteld (mits je hoog en laag limiet goed staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
Thx voor de tips, ik ga ermee aan de bak!

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
DDX schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:54:
Ik heb dit jaar geen bijzondere plannen voor de festive 500.
Na vorig jaar niets meer te bewijzen 8)

En nu met m'n blessure gewoon de 500km afvinken in 8 dagen.
Mja je hebt een iets ander kilometrage dan mij :+

Eerste dag een pak minder gefietst 100 ipv 140 maar vandaag wel weer 66 km erbij gezet. Morgen weer 60+ en dan nog 3x 100+. Wel geleerd dat ik dan(met mijn huidige ervaring) echt ergens moet gaan eten. Op lage hr, relatief laag tempo en voldoende eten + drinken nog na 4 uur leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mijn plan om gisteren makkelijk wat kilometers te kunnen maken schuilend in de wielen is goed mislukt.
Eerste uur gemiddelde hartslag 170.
Beetje schuin tegen de wind in fietsen met mannen als Niki Terpstra en Ramon Sinkeldam op kop gemiddeld 36.
Na een uur moest ik toch echt opgeven toen er weer klein gaatje onstond door tegenligger.
Zonder m'n blessure had ik het wel iets langer kunnen volhouden, maar dit was nu nog ff iets te gek.
Uiteindelijk met maatje die er al eerder af lag eigen rondje afgemaakt en op 138km uitgekomen.

Vandaag rustig ritje tegen wind in richting Noordwijk en daarna wind mee naar huis, goed voor 105km.
Voor morgen zo'n 150km op de planning staan met ritje bij wielerclub Alkmaar. Normaal is dit het jaarlijkse Laurens te Dam ritje, maar volgens mij is die er dit jaar niet bij als ik z'n strava ritje van gisteren zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik hou echt heel graag van fietsen maar om nou de hele kerst op de fiets te zitten gaat me wel wat ver. Hebben jullie geen familie die sociale interactie van je verlangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Beetje planning maken en je hebt nog genoeg tijd over voor kerst met familie.
Op tijd vertrokken vanmorgen en was al in het begin van de middag weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je familie is er het hele jaar, goed weer om te fietsen veel minder vaak, dan lijken het me logisch prioriteiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Wahoo kickr trainer in aanbieding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jGSiDifzvTxzCNCRW6Ch0kll/thumb.png

[ Voor 80% gewijzigd door NielsTn op 26-12-2016 09:59 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58
De Neo, Kura en Drivo ook?
https://www.mantel.com/trainers-overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Noxa schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:16:
Ik hou echt heel graag van fietsen maar om nou de hele kerst op de fiets te zitten gaat me wel wat ver. Hebben jullie geen familie die sociale interactie van je verlangt?
Voor iemand met een gezin is deze uitdaging redelijkerwijs niet te volbrengen. Heb je geen kids dan verandert dat de zaak nogal. Dan heb je zeeën van tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 26-12-2016 10:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wie geeft zoveel geld uit voor een trainer? Begrijp me goed, zou 'm graag willen , maar dat staat toch in geen verhouding met de prijs van een racefiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Exocet schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:40:
[...]

Wie geeft zoveel geld uit voor een trainer? Begrijp me goed, zou 'm graag willen , maar dat staat toch in geen verhouding met de prijs van een racefiets.
Mijn Neo was nog duurder. Waarom? Als je een beetje serieus bent is het ontzettend goed trainen op een trainer. Mijn FTP is met sprongen vooruit gegaan sinds ik gestructureerd train met TrainerRoad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
Wat ddv zegt. Bij mij precies hetzelfde resultaat, maar dan met Zwift workouts. Vooral het 12 weken winter-plan heeft bij mij zijn vruchten afgeworpen.
En wat is volgens jou de prijs van een racefiets? Sommige mensen hier hebben een beperkt budget, maar voor mij is een budget van €5000 voor een racefiets heel goed mogelijk. Welke verhouding zoek je, want iedere euro die je aan een trainer uitgeeft is natuurlijk niet per-se nodig, mijns inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 21:56
Eens met hier boven, dit jaar een Neo aangeschaft waardoor ik 3 x per week blijf trainen met Zwift work-outs en nog geen moment spijt gehad van de aanschaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Exocet schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:40:
[...]

Je vergeet gemakshalve dat er lieden zijn die op fietsen rijden die makkelijk 6x zo veel kosten. Dan valt die trainer wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
w
Noxa schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:16:
Mwah valt allemaal wel mee, zaterdag met de fiets naar mijn ouders(100 km) en gisteren na het kerstontbijt en gezellig samenzijn zo'n 60 km. Vandaag kerstontbijt met vriendin en daarna zo'n 80 km. Inmiddels weer fijn op de bank bij de vriendin. Morgen een rustdagje, dagen daarna heeft mijn vriendin ook wat dingen gepland.

Uiteindelijk is het voor mij een uitdaging om het te gaan volbrengen en gelukkig vind mijn vriendin dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Gisteren was het weer zo ver, probeerde met 40 km/u over een drempel te springen maar dat ging dus niet helemaal lekker. Kwam echt vol op mijn schouder terecht maar mijn sleutelbeen is gelukkig nog intact. Wel echt een flinke schaafwond dus ik ben weer aan het rotzooien met zalfgaasjes en weet ik het allemaal (hoort bij het fietsen vind ik maar het is toch een gedoe). Nu las ik over hydrocolloid dressings en dat dit misschien wel beter is dan traditionele wondverzorging. Heeft iemand hier ervaring mee? (Duoderm ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:02
Heeft er iemand hier een Giant propel advance 2? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@Maks, Stomme actie ;)

Ik had vandaag ook een leuke "drempel" in België tijdens een mooie rit. Reed op een weg gemaakt met van die grote stukken beton. Helaas pal tegen de zon in en zag dus het onderstaande te laat. Gevolg direct lekke band voor en achter langzaam leeglopend door stot lekken. Ben blij dat ik niet op mijn muil ging. Velg lijkt in orde en schade beperk tot 2 lekke binnenbanden dus en een buitenband waar een gat in zit. Nog wel kunnen repareren met 1 nieuwe binnenband en een paar zelf klevende plakkers. Dat de buitenband kapot was zag ik pas thuis. Kwam binnenband naar buiten. Echt zonde want het is een splinternieuwe. Kan natuurlijk een harde stikker aan de binnenkant plakken om het op te lossen. Weet alleen niet of dat wijsheid is.

De drempel...
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/15534710_102800443556620_6446187999339216896_n.jpg

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Maks schreef op maandag 26 december 2016 @ 19:54:
Gisteren was het weer zo ver, probeerde met 40 km/u over een drempel te springen maar dat ging dus niet helemaal lekker. Kwam echt vol op mijn schouder terecht maar mijn sleutelbeen is gelukkig nog intact. Wel echt een flinke schaafwond dus ik ben weer aan het rotzooien met zalfgaasjes en weet ik het allemaal (hoort bij het fietsen vind ik maar het is toch een gedoe). Nu las ik over hydrocolloid dressings en dat dit misschien wel beter is dan traditionele wondverzorging. Heeft iemand hier ervaring mee? (Duoderm ofzo?)
Schaafwonden moet je zoveel mogelijk droog houden. Het kan in het begin fijn zijn om er een vet gaas en een verband om te doen voor bijvoorbeeld onder je kleren. Maar uiteindelijk moet de wond vooral opdrogen.

Die hydrocoloïd gazen worden vooral gebruikt voor steriele (operatie) wonden, die wil je juist afschermen tegen vuil van buiten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Met 40 km/h over een drempel!? 8)7

Toen ik een tijdje terug onderuit ben gegaan over de kiezel kreeg ik op de huisartsenpost een gaasje van kunststof mee zodat het daadwerkelijke gaas niet aan de wond bleef plakken tijdens het initiele herstel(6-7 dagen) Daarna zoveel mogelijk laten luchten. Dat gaasje zorgde ervoor dat het wat vochtig bleef en dus trager herstelde maar zoals @Noxa zegt, bleef er bijna niets plakken. De genoemde term door Noxa durf ik niet te zeggen of dat zo'n 'kunststof' gaasje is.
Graham schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:57:
@Maks, Stomme actie ;)

Ik had vandaag ook een leuke "drempel" in België tijdens een mooie rit. Reed op een weg gemaakt met van die grote stukken beton. Helaas pal tegen de zon in en zag dus het onderstaande te laat. Gevolg direct lekke band voor en achter langzaam leeglopend door stot lekken. Ben blij dat ik niet op mijn muil ging. Velg lijkt in orde en schade beperk tot 2 lekke binnenbanden dus en een buitenband waar een gat in zit. Nog wel kunnen repareren met 1 nieuwe binnenband en een paar zelf klevende plakkers. Dat de buitenband kapot was zag ik pas thuis. Kwam binnenband naar buiten. Echt zonde want het is een splinternieuwe. Kan natuurlijk een harde stikker aan de binnenkant plakken om het op te lossen. Weet alleen niet of dat wijsheid is.

De drempel...
[afbeelding]
Zoiets heeft mij een keer een lekke achterband gekost, gelukkig destijds bijna op werk, moest je nog ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hier scheelde het ook weinig vandaag, op een dijk, plotselinge zijwind op een nat wildrooster. Achterwiel waaide zo onder m'n kont uit. Gelukkig trok die wel weer recht, maar als dat met mijn voorwiel gebeurd was... :+

@Discussie aanlopende voorderrie, het kan inderdaad ook makkelijk op te lossen zijn met de trimstand, maar ik begreep dat het hier echt pas optrad bij groot-groot schakelen, dan loopt hij bij mij ook nog wel aan in de trimstand en dat vind ik geen probleem aangezien dat sowieso te vermijden is.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 26-12-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
la_fusion schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:25:

Zoiets heeft mij een keer een lekke achterband gekost, gelukkig destijds bijna op werk, moest je nog ver?
20 KM maar ik had een co2 patroon mee, gebruik ik om bij te pompen na wat handwerk met minipomp. 7 bar is toch wel fijn :D

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Graham schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:49:
[...]

20 KM maar ik had een co2 patroon mee, gebruik ik om bij te pompen na wat handwerk met minipomp. 7 bar is toch wel fijn :D
Dat inderdaad ;) Zelf na 15/77 km een fietspad waar een wc-pot + het nodige glaswerk stuk was gegooid.. gelukkig nog een stukje glas uit de buba kunnen trekken.. op de terugweg moest ik er nog eens langs maar toen maar door het zand gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, natte wondverzorging schijnt een stuk beter te zijn dan de boel laten opdrogen. Het geneest sneller en je hebt minder last van lelijke littekens. Zelf had ik daarmee alles binnen een week dicht en gerepareerd terwijl ik vrij grote schaafwonden had. Als je de boel laat opdrogen gaat je dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, ik merk dat er vaak nog wordt gesteld dat het beter zou zijn om het 'aan de lucht te laten drogen'. Ik wil eigenlijk toch een keer iets als Duoderm proberen gewoon om een keer te kijken of dat sneller\handiger werkt (is wel duur maar iedere twaalf uur gaas vervangen is ook zo onhandig).

Was ook best een onhandige actie, zeker omdat ik echt net onderweg was haha. Sommige mensen zijn van nature wat meer risico-afkerig (of gewoon wijzer haha), ik neem altijd heel erg veel risico merk ik. Nadeel is dat je dan wat meer valt (1 keer per jaar ongeveer dus eens per 5 ~7000 kilometer), maar dat is het voor mij wel waard :').

\edit Net er op geplakt: http://cutimed.nl/product/hydrocolloïden/cutimed®-hydro-b

Ging echt heel makkelijk, ben benieuwd of het wat wordt :)! Was 7 euro voor een 10 x 10 velletje (eigenlijk net iets te klein maar het blijft wel goed plakken) dus eigenlijk goedkoper dan vetgaasjes die ik iedere 12 uur vervang.

[ Voor 19% gewijzigd door Maks op 27-12-2016 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinpower
Ik hoop dat het snel hersteld maks!
Ik heb vandaag mijn eerste fiets gehaald. De Bulls Harrier 1 2016 editie. Het is flink wennen aan de houding maar het eerste uurtje op de fiets ging ik als een tiet. Wat fiets dat snel :9 Daarna trad helaas de vermoeidheid alweer in maar dat wordt gewoon lekker opbouwen, denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Hoe onderhouden jullie de (achter)derailleur? De laatste ritjes heeft mijn achterderailleur wat opstartproblemen; Gewoon niet willen schakelen, op of neer. Omdat zowel opschakelen als afschakelen wat moeizaam gaat heb ik het vermoeden dat het niet door de kabel wordt veroorzaakt. Nu heb ik het plan opgevat om de derailleur eens goed schoon te maken en te smeren, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik dat zou moeten aanpakken.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04
wackmaniac schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:06:
Hoe onderhouden jullie de (achter)derailleur? De laatste ritjes heeft mijn achterderailleur wat opstartproblemen; Gewoon niet willen schakelen, op of neer. Omdat zowel opschakelen als afschakelen wat moeizaam gaat heb ik het vermoeden dat het niet door de kabel wordt veroorzaakt. Nu heb ik het plan opgevat om de derailleur eens goed schoon te maken en te smeren, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik dat zou moeten aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
GCN to the rescue :) thanks. Ik had al even gezocht, maar zocht op "clean derailleur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik eraan denk wat olie erin, verder niets. Maar ik heb 105 dus ik behandel het als een slijtageonderdeel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Hier idem. Heb 105 5700 op mijn winterfiets. Ik veeg alleen af en toe ff de ergste drek van de derailleurwieltjes als de ketting niet meer zo soepel loopt. Nog geen problemen gehad met schakelen.

• Maks
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 07:51:
[...]

Ja, natte wondverzorging schijnt een stuk beter te zijn dan de boel laten opdrogen. Het geneest sneller en je hebt minder last van lelijke littekens. Zelf had ik daarmee alles binnen een week dicht en gerepareerd terwijl ik vrij grote schaafwonden had. Als je de boel laat opdrogen gaat je dat niet lukken.
Thx dat dacht ik ook gelezen te hebben. Korte update: Had een 10x10mm verband dat eigenlijk te klein was waardoor hij net niet helemaal afsloot en al het vocht aan de onderkant er uit ging (smerigggg). Heb nu 15x15 besteld (5 voor 57 euro, shelf-life 4 jaar, echt heel duur maar ik kan in ieder geval een paar keer vallen ha). Ga ze zo ophalen dus ik hoop dat ik weer kan fietsen vanavond (alles voor de verslaving haha).

Edit\ Op mijn winterfiets haal ik vaak de hele derailleur uit elkaar als ik de ketting ga vervangen (dan kan je er toch makkelijk bij) en vet alles opnieuw in. Het zit toch heel simpel in elkaar dus je bent er niet veel tijd mee kwijt.Heb eigenlijk nog nooit gehad dat een derailleur door slijtage niet werkt (behalve valpartijen), het is bijna altijd kabelspanning, positie of iets in de shifters (die zijn een stuk delicater).

[ Voor 20% gewijzigd door Maks op 29-12-2016 10:00 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Noxa schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:17:
[...]
Schaafwonden moet je zoveel mogelijk droog houden. Het kan in het begin fijn zijn om er een vet gaas en een verband om te doen voor bijvoorbeeld onder je kleren. Maar uiteindelijk moet de wond vooral opdrogen.
Oude wijsheid die ook huisartsen nog vaak roepen maar het is gewoon niet waar.
Maks schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:52:
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, ik merk dat er vaak nog wordt gesteld dat het beter zou zijn om het 'aan de lucht te laten drogen'.
De eerste stap van de genezing gaat wat sneller "aan de lucht", mits je het open kunt houden (wat in de winter vaak niet te doen is). Vervolgens krijg je een nare, trekkende korst die moeilijk geneest. Bovendien zijn de lidtekens minder bij het gebruik van zalfgaas. Zalfgaas is goed, niet te vaak vervangen though.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Heb je daar toevallig ook een bron bij? Want zonder bron leest het een beetje als clickbait: De wond geneest littekenloos. Huisartsen haten het!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Waarom zou dat niet aan de kabel kunnen liggen? De kabel moet beide kanten op mee werken om goed te kunnen schakelen. Als je weet hoe nauw het steekt, dan sluit je de kabel toch niet zo snel uit. Ik herken de problemen namelijk en na het vervangen van de binnen en buitenkabels schakelt het weer als een droom. Als je derailleur de oorzaak is, dan kan je dat meestal aan de buitenkant wel zien.

Si vis pacem, para bellum

• Roet
MrAngry schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:31:
Heb je daar toevallig ook een bron bij? Want zonder bron leest het een beetje als clickbait: De wond geneest littekenloos. Huisartsen haten het!
Ik neem aan dat ze vrij objectief zijn bij de Brandwondenstichting:
Een litteken is dus gebaat bij de juiste verwennerij: water. Met genoeg water heeft een litteken namelijk de meeste kans om uit te groeien tot een mooi nieuw stukje van jezelf.
De herstellende huid heeft een grote behoefte aan water.
Ook ik gebruik zalf (Kamillosan zalf), die blijft echt dagen vochtig/vetting, wat zeer goed werkt. Vraag het anders eens aan een arts die gespecialiseerd is op dit gebied.

De gemiddelde apotheek verkoopt overigens ook speciale wondzalf en/of wondgel(!) die zeer goed werken voor dit soort scenario's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoepZor
Vorige week mijn nieuwe fiets opgehaald :) nu nog even wachten op goed droog fietsweer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IRiRMXe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uO5rLA4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tmEn4tC.jpg

en nog een plaatje in daglicht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4WPdKTK.jpg

• Noxa
Makkelijk schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:24:
[...]

Oude wijsheid die ook huisartsen nog vaak roepen maar het is gewoon niet waar.
Heb je daar een artikel over of iets dergelijks om dat te onderbouwen? Ik ben zelf medisch geschoold en ik weet niet beter dan oppervlakkige schaafwonden gewoon te laten drogen ipv te verbinden. Let wel, oppervlakkige wonden that is. Diepe wonden moet je verbinden.
[...]

De eerste stap van de genezing gaat wat sneller "aan de lucht", mits je het open kunt houden (wat in de winter vaak niet te doen is). Vervolgens krijg je een nare, trekkende korst die moeilijk geneest. Bovendien zijn de lidtekens minder bij het gebruik van zalfgaas. Zalfgaas is goed, niet te vaak vervangen though.
"lid-tekens...." auw! ;).
NoepZor schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:33:
Vorige week mijn nieuwe fiets opgehaald :) nu nog even wachten op goed droog fietsweer.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

en nog een plaatje in daglicht

[afbeelding]
Echte mannen fietsen ook als het koud is. Warm aankleden en er op uit want het is erg mooi buiten.

[ Voor 25% gewijzigd door Noxa op 29-12-2016 15:47 ]

• Noxa
Roet schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:26:
[...]

Ik neem aan dat ze vrij objectief zijn bij de Brandwondenstichting:
Dat zijn littekens, geen schaafwonden.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Noxa schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:44:
[...]

Heb je daar een artikel over of iets dergelijks om dat te onderbouwen? Ik ben zelf medisch geschoold en ik weet niet beter dan oppervlakkige schaafwonden gewoon te laten drogen ipv te verbinden. Let wel, oppervlakkige wonden that is. Diepe wonden moet je verbinden.
Absoluut niet. Alleen eigen ervaring (vaak schaafwonden met mtb'en) en de mening van mijn huisarts. Ik bedek elke wond tegenwoordig. Liefst met gelpleisters als dat past. Voor mij werkt het gewoon ten alle tijde beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 29-12-2016 15:50 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• NoepZor
Echte mannen fietsen ook als het koud is. Warm aankleden en er op uit want het is erg mooi buiten.
Echte mannen zijn zuinig op hun nieuwe spulletjes en willen niet direct hun nieuwe fiets blootstellen aan een vies nat zout wegdek :) Edit: en ja het is erg mooi weer vandaag, alleen hoor ik helaas bij die 2% die moet werken tussen kerst en oud & nieuw :P

Afijn, nu het komende tijd nog net te donker is 's ochtends zat ik te kijken naar een koplampje met accu. Die setjes met externe accu's vind ik niet zo praktisch. Ik kwam de Lezyne 450XL tegen. Deze heeft 450 lumen. Is dit voldoende om enigzins te kunnen zien? Ik heb wel eens met een "standaard" ledlampje van 10 euro gefietst en je ziet wel iets maar niet veel, die Lezyne lijkt me al een stuk feller.

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 29-12-2016 16:29 ]

• Maks
NoepZor schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:28:
[...]

Echte mannen zijn zuinig op hun nieuwe spulletjes en willen niet direct hun nieuwe fiets blootstellen aan een vies nat zout wegdek :) Edit: en ja het is erg mooi weer vandaag, alleen hoor ik helaas bij die 2% die moet werken tussen kerst en oud & nieuw :P
Ik moet ook werken maar je kan alsnog 's avonds als je die lamp koopt ;). Ik was in het begin ook voorzichtiger, daarom is het goed om meerdere fietsen te hebben, dan kan je er altijd eentje afraggen ha.
Afijn, nu het komende tijd nog net te donker is 's ochtends zat ik te kijken naar een koplampje met accu. Die setjes met externe accu's vind ik niet zo praktisch. Ik kwam de Lezyne 450XL tegen. Deze heeft 450 lumen. Is dit voldoende om enigzins te kunnen zien? Ik heb wel eens met een "standaard" ledlampje van 10 euro gefietst en je ziet wel iets maar niet veel, die Lezyne lijkt me al een stuk feller.
Ja dat is best ok, ik heb er een van bbb met ongeveer dezelfde lichtsterkte. Punt is dat de meeste wegen wel verlicht zijn, polders vaak niet maar daar heb je ook weinig obstakels op de weg.

• wackmaniac
Ex Nunc schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:13:
[...]

Waarom zou dat niet aan de kabel kunnen liggen? De kabel moet beide kanten op mee werken om goed te kunnen schakelen. Als je weet hoe nauw het steekt, dan sluit je de kabel toch niet zo snel uit. Ik herken de problemen namelijk en na het vervangen van de binnen en buitenkabels schakelt het weer als een droom. Als je derailleur de oorzaak is, dan kan je dat meestal aan de buitenkant wel zien.
Eigenlijk alleen omdat er zowel op als neer problemen zijn. Geen enkele onderbouwing :)

• Roet
Noxa schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:45:
[...]

Dat zijn littekens, geen schaafwonden.
Maar een schaafwond is toch ook gewoon een litteken (in wording)?

En anders:
https://www.gezondheidsne...ale-genezing-van-een-wond

[ Voor 15% gewijzigd door Roet op 29-12-2016 16:45 ]

• Noxa
Roet schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:42:
[...]

Maar een schaafwond is toch ook gewoon een litteken (in wording)?

En anders:
https://www.gezondheidsne...ale-genezing-van-een-wond
Hoeveel schaafwonden heb je in je leven gehad en hoeveel daar van zijn een litteken geworden?

Maar genoeg over schaafwonden, nu weer over fietsen! Ik ben net nog even op pad geweest, knetter koud zeg. Ijswater in mijn bidon maar wel erg mooi buiten

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Na alle pop-ups weg geclicked te hebben op die site kon ik het niet laten de reacties te lezen maar nr 2 is er al een die zo in de Fancy had kunnen staan:
Ik heb een litteken op mijn neus maar ik heb het gescrubt maar nu zit er een korst op groetjes roos kan iemand mij helpen
_O-

• la_fusion
[...]
Dit inderdaad ;) Ook op mijn carbon fiets ;) Allemaal leuk en aardig om een winterfiets te hebben (staat ook in de schuur) maar ik raak toch net wat meer gemotiveerd van mijn paradepaardje dan 2e ranks fiets ;)

Over fietsen tijdens de kou.. vandaag weer zo'n 100 km weggetrapt in de kou maar tijdens het fietsen liep ik tegen een paar problemen aan:

- 'bevroren' vingers, hiervoor trek ik morgen handschoenen aan ipv te vertrouwen op de lange mouwen van mijn jas die ervoor bedoeld zijn(http://www.cyclingweekly....vertible-softshell-jacket)
- bevroren drinken, bij de drinkfles van Giant bleef drinken mogelijk maar zaten er wat ijsklonten in het drinken. De andere drinkfles had een bevroren tuitje. Na iedere keer dichtdoen voorkomt dit ;)
- bevroren shifters, er zat een laagje ijs op en het schakelen ging niet echt soepel. Eenmaal wat opgewarmd ging dit weer een stuk beter!

Dit alles met een gemiddelde van zo'n -2 graden celcius.

Overigens morgen nog een rit van 75 km op de planning staan.. daarmee haal ik de Festive500 binnen en ook een jaartotaal(gestart in mei/juni) van 3k.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik vind het juist erg fijn om nu een winterfiets te hebben, lekker onbezorgd door de zoute bagger trappen en globaal schoonmaken als ik thuis kom. Daar zou ik met mijn "goede" fiets mentaal echt wel wat meer kopzorgen over hebben (al zit dat misschien tussen de oren).

Aan de andere kant, mijn goede fiets staat op de Tacx, daar hoor ik de laatste tijd ook wat mindere verhalen over met betrekking tot brekende achtervorken door de zijwaartse beweging (die dus in een trainer niet kan). En dan heb je ook nog eens meer zweet wat op je materiaal komt...

Ik zou dus haast gaan twijfelen om de fietsen toch weer om te wisselen...

• DDX
Zweet op je materiaal krijg je in de zomer ook.
Als je spullen daar al niet tegen kunnen zou ik idd nooit buiten gaan fietsen ;)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:23:
Als je spullen daar al niet tegen kunnen zou ik idd nooit buiten gaan fietsen ;)
:*) Inderdaad.. Maar van die brekende frames baart me toch wel iets meer zorgen, zeker nu er met Zwift regelmatig een sprintje op de max op het ding gedaan wordt... Daar zijn die trainers volgens mij nooit voor gebouwd.

Was er nu al een direct drive die kon meebewegen?

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 29-12-2016 20:35 ]

• Maks
Kluus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:33:
[...]

:*) Inderdaad.. Maar van die brekende frames baart me toch wel iets meer zorgen, zeker nu er met Zwift regelmatig een sprintje op de max uitgetrokken wordt, schijnt dit toch wel eens voor issues te zorgen.
Daar was ik ook bang voor, ook omdat die krachten anders zijn dan op de weg. Maar ik ben inmiddels al zo vaak met mijn eerste carbon fiets gevallen (een Bianchi Vertigo van 5 jaar oud inmiddels) dat ik er echt veel vertrouwen in heb dat het allemaal wel mee valt (heeft ook twee seizoenen op een oude Tacx flow gestaan).

Al het materiaal kan gewoon meer hebben dan je denkt, zolang je het maar goed onderhoudt ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Maks op 29-12-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mini dilemma: ik was aan het kijken om mijn garmin gsc10 sensor over te zetten naar de Giant. Zie ik dat er een bevestiging voor een ridesense sensor zit in de achterbrug. Die is dan netjes weggewerkt, maarrr kost wel weer 40-50 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
NoepZor schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:29:
Mini dilemma: ik was aan het kijken om mijn garmin gsc10 sensor over te zetten naar de Giant. Zie ik dat er een bevestiging voor een ridesense sensor zit in de achterbrug. Die is dan netjes weggewerkt, maarrr kost wel weer 40-50 euro.
Zonde man, die had je er bij moeten onderhandelen toen je hem kocht. Wellicht kun je nog een vrienden prijs bedingen bij de verkoper van je fiets?

Qua looks ben je het verplicht naar je nieuwe fiets! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

DDX schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:23:
Ik weet niet hoe jij zweet op je fiets, maar pekel is toch wel wat agressiever. Vooral omdat het door je banden in veel richtingen wordt gegooid, waar het zweet van je hoofd niet zal komen. Los van dat zweet ik niet zo erg, daar kleed ik mij op. Op de trainer thuis kan je gewoon een handdoek in de buurt hebben of zo'n fancy zweetlapje op je frame.
Kluus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:33:
[...]

Was er nu al een direct drive die kon meebewegen?
Dat zal vast ook voor de nodige problemen zorgen. Normaal zorgen je wielen voor stabiliteit, maar die zijn daar juist afwezig. Wordt dan wellicht iets te wiebelig.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
Zo.. vandaag dan toch de Festive 500 voltooid. Had mij een beetje verkeken op de wind die er nog stond. Niet heel erg maar merkte dat mijn benen toch niet meer helemaal zo fit waren.. Nu in 7 dagen tijd net zoveel kilometers gemaakt als oktober + november + december(excl deze week..).

Vooral gemerkt dat de langere ritten al iets meer gewoon zijn en die staan dan ook wat meer op het programma komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Noxa schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:51:
[...]
Zonde man, die had je er bij moeten onderhandelen toen je hem kocht. Wellicht kun je nog een vrienden prijs bedingen bij de verkoper van je fiets?

Qua looks ben je het verplicht naar je nieuwe fiets! ;)
Eigenlijk wel he :) maar goed investeer nu liever in een goede verlichtingsset. Ik heb vandaag niet gefietst, scheen hier in Twente op verschillende plekken verraderlijk glad te zijn en ik zat deze week een beetje tegen de griep aan te hikken, dus rust houden kan geen kwaad met morgen in het achterhoofd :p

Heb wel de huidige garmin mount en sensor overgezet op de giant. Langs de bloemist geweest om een corsagemagneet op te halen, werkt perfect :D zit tegen de achterkant van de as van de trapper geplakt en de garmin geeft keurig stabiel de cadans weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Trainerroad heeft net een update op iOS Met fix voor Tacx en BT4.0 rondom de spindown calibratie beschikbaar.... FWIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
Voor de Strava liefhebbers https://2016.strava.com/

* joint_me vond die van 2015 beter, maar nog steeds leuk om te zien.

spoiler:

Hello fellow humans

Pagina: 1 ... 10 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.